Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Hier is er nog een met veel foto's:
http://www.notebookcheck....levo-W150HRM.53559.0.html

Zijn wel iets optimistischer dan de mensen van Anandtech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de W150HRM. Geen idee waar die M voor staat overigens.

Edit: de hardware, volgens google. Meer precies de grafische kaart.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
M van modification?
op de mijne
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/ifr0vd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus de 17cl35 is dat de MYTHLOGIC Pollux 1400 ? of de matte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:07:
dus de 17cl35 is dat de MYTHLOGIC Pollux 1400 ? of de matte
17CL35 is de Clevo W170HR
15CL35 is de Clevo W150HRM

De M staat voor MOFA II (Magic of Film Art technology), oftewel; je kan de boven cover er (simpel) af halen en laten beprinten (Bij de 15CL35 zit een uitleg hoe dit werkt).
Meer info hier: http://www.clevo.com.tw/e...rodinfo.asp?productid=178

De MYTHLOGIC Pollux 1400 lijkt mij gewoon de Clevo W150HRM, enkel hebben ze de boven cover al met een soort lak bespoten.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus de 17cl35 kan dat niet ? best spijtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij dell kan dat ook.. maar ik vind de meeste echt strontlelijk. Het is een leuke mogelijkheid, maar ik zie niet veel mensen er gebruik van maken. Geef mij maar een kleur die niet uit de toon valt bij de rest van het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Wat is nou een BTO laptop die het meeste in de buurt komt van een systeem wat als server aanzien kan worden? Met dus upgrades zoals de 2700 Intel series cpu.
Wil eentje met alle virtualisatie mogelijkheden, bv Hyper-V Server en daar een 2-3 vm's op met Exchange, SQL, Server 2008 en Sharepoint Enterprise 2010.

Ben al aan het zien voor een echte server maar die zijn nogal prijzig en omdat mijn oude laptop toch wel echt oud begint te worden en dat ik ook wacht voor een nieuwe desktop met Ivy Bridge aan te kopen binnen jaartje ... beetje te dure aangelegenheid als ik dan uiteindelijk met een nieuwe laptop, server en desktop
op jaar tijd moet aankopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Graviton12 op 28-08-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Server? Waarom zou je een laptop als server willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Ik verwacht dat we te maken hebben met een IT-er die het wil gebruiken voor studie/test doeleinden :) Ik zoek hetzelfde .... maar ik wacht nog eventjes :)

Een echte server raad ik je persoonlijk af voor thuisgebruik ivm geluid en stroomverbruik, magoed das mijn mening.

[ Voor 27% gewijzigd door punisher007 op 28-08-2011 20:31 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Idd studie/test doeleinden :D
Is niet ideale oplossing maar je moet toch wat als er over enkele maanden een eindwerk aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Voor virtualisatie zou ik overigens voldoende RAM aanraden en ook een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Crucial M4 en Intel X25 liggen al klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punisher007 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:23:
Ik verwacht dat we te maken hebben met een IT-er die het wil gebruiken voor studie/test doeleinden :) Ik zoek hetzelfde .... maar ik wacht nog eventjes :)
Een server is in de volksmond een PC met een vast IP, dia via het netwerk bereikbaar is. Dat is dus in de regel geen verplaatsbaar apparaat. Ja, ik heb een laptop als server, maar dat is een afgedankt ding.

Tenzij je een mobiele dev bak zoekt, maar dat is dus geen server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Onze laptops, en dan met name de hogere series, worden buiten de gamers/tweakers mensen om, ook zakelijk gebruikt voor VM Server installties. Zo hebben we vandeweek nog een 17CL36 met 3 maal een SSD, 16GB en een i7-2920 uitgeleverd die puur en alleen gaat dienen als server op locaties middels Microsoft 2008 server met HyperV.
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:19:
De voorkeur hangt vooral af van je eigen eisen... de marvel is sneller, de intel is betrouwbaarder. Pick one. Ik zou zelf de marvel nemen omdat je via BTO het grootste selling point mist van de intel 320: de 5 jaar garantie. Geen enkel ander merk levert dat.
Waarom zouden wij het grootste selling point missen van de Intel SSD? Intel adverteert als merk met 5 jaar garantie en als mensen daarvoor kiezen kunnen ze daarvan gebruik maken. Dat is niet afhankelijk van BTO maar van het INTEL merk dat ze gekocht hebben. De klant mist dus geen USP en ik had gehoopt dat je aan BTO gevraagd had hoe ze daar mee om zouden gaan ipv dit zomaar neer te zetten.

Vele harddisks hebben b.v. ook 3 jaar garantie, omdat wij system integrator zijn en de harddisks in BULK/OEM kopen vallen we vaak in de 24 maanden regeling. Wij spreken altijd met de klant af dat we bij twijfel de harddisk opsturen aan de fabrikant en als deze garantie geeft, krijgt de klant dat ook. Dit is dan buiten de 2 jaar die BTO zelf geeft, eerlijke deal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat s mijn persoonlijke mening, als er geen 5 jaar garantie op de intel 320 zat zou ik het een slechtere keus vinden dan de andere SSD's. Doorgaans krijg je via een OEM geen garantie op losse onderdelen. Tenzij jullie retail SSD's gebruiken om in laptops te stoppen.

Als je met een OEM SSD naar de fabrikant gaan verwijzen ze je meestal door naar de verkopende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Ik hoop dat ik je persoonlijke mening op basis van feiten heb weten bij te stellen ;)

En nee, dat doet Intel dus niet. Intel levert deze garantie zover ik weet op alle Intel 320 SSD's. Daar betaal je ook iets meer voor. In theorie als leverancier X hem zou weigeren na 2 jaar dan kan ik hem gewoon aanvragen bij Intel en krijgt de klant een nieuwe SSD via Intel Warranty Exchange. Werkt echt TOP.

Maar, bij OCZ heb je gelijk. Daar zitten we volgens mij vast aan 24 maanden ivm OEM garantie.
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:06:
[...]
Een server is in de volksmond een PC met een vast IP, dia via het netwerk bereikbaar is. Dat is dus in de regel geen verplaatsbaar apparaat. Ja, ik heb een laptop als server, maar dat is een afgedankt ding.

Tenzij je een mobiele dev bak zoekt, maar dat is dus geen server.
Een server is inderdaad een vaste PC met voorzieningen als UPS, Backup, DHCP server etc etc.
Dan hebben we het over een Fysiek apparaat.

Windows 2008 Server is een pakket software, dat kan uiteraard ook op laptops draaien. Sterker nog, in het professionale segment gebeurt dit meer dan je denkt. Windows 2008 Server biedt mogelijkheden als HYPER-V dus je kunt op de locatie van de klant allerlei tests doen met verschillende serverinstallaties tegelijk in een virtuele omgeving. Een echte server meesjouwen is geen optie.

Waar je op moet letten is veel geheugen, snelle CPU en snelle SSD. Een virtuele server kent latency en die wil je tot een minimum beperken. Het meest wordt hiervoor een 17CL36, 16GB, Intel 510SSD en een i7-2720 of i7-2820 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Dat was ook waarom ik een paar paginas terug het had over het feit dat er geen 32GB RAM config beschikbaar is.

Waarop je adviseerde van nog een tijdje te wachten tot de prijzen gevoelig omlaag zouden gaan.

Ben aan het zien geweest voor NAS met VMware/Citrix, servers van Dell, IBM, HP en dus een BTO laptop om dit opgelost te krijgen.
Ga namelijk als alles goed is binnen enkele maanden voor stage bij multinational naar het buitenland om Sharepoint 2010 migratie te volgen.
Is wel met de auto dus ik zou een echte server mee kunnen nemen, kan in ieder geval niet wachten tot Ivy Bridge er is.
Misschien nog net tijd genoeg voor de Sandy E series als die snel genoeg uitkomt, zou wel eens goed kunnen uitkomen met de 7000 AMD series gfx maar is allemaal koffiedik kijken, moet knoop doorhakken uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SemperEgo schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:38:
Ik heb dat nogal gelezen dat mensen na niet zo'n lange tijd l batterijslijtage hebben, is dat een veel voorkomend probleem?
Nee helemaal niet.
Nog los van dat alleen meten = weten de waarheid zal opleveren is een accu een gebruiksproduct.

Een accu blijft in een betere staat als hij regelmatig worden op en ontladen dan als hij constant aan de oplader blijft hangen. Verder zijn zaken zoals temperatuur en belasting van belang.
Ruben0s schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:21:
volgens mij heeft elke laptop last van batterijslijtage en dat begint al vanaf het moment dat de laptop accu de fabriek verlaat.
Dat sowieso maar in storage verliezen ze niet zoveel. Dan zijn ze typisch namelijk ook niet 100% vol (dat is wanneer de meeste slijtage optreedt)
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:37:
[...]

Dat kan best... de elektronica in de accu regelt het verder wel.

Punt is, een accu is een verbruiksproduct, hij kan na 5 jaar arupbt sterven, of al binnen een jaar langzaam de geest geven. Daar doe je niets aan. Gebruik de accu gewoon zoals je hem wilt dan heb je er het langste plezier van.
Precies, het is “slimme” elektronica.
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:21:
Blijkbaar heb ik geluk, heb mijn laptop nu 2.5 week en heb nog steeds 1% batterij slijtage. En dat na meerdere keren bijna helemaal ontladen. (tot 15% ongeveer)
Dat is niet geluk, dat is goed gebruik :)
Maar zoals ook vermeld, omdat het toch een slijtage / gebruiksproduct is kun je het beste de notebook maar gewoon gebruiken zoals je wilt.

Als je een beetje netjes met je accu omgaat kan hij het wel 5+ jaar uithouden. (ik heb hier meerdere ThinkPads die het na 400+ cycles nog goed doen)
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:09:
Goedendag,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop die een desktop moet kunnen vervangen, alsmede mobiel zijn. Aangezien ik graag een SSD wil gebruiken, kom ik snel uit op een BTO laptop.

Nu had ik de volgende configuratie in gedachten, ik ben geen expert dus ik ben benieuwd of jullie nog goede op- of aanmerkingen hebben:

15.6 Full HD
i7 2630QM
Arctic koelpasta
2x 4Gb Corsair First class DDR3 1333MHz
120Gb SATA-3 OZC Agility 3
500Gb 7200rpm hdd in caddy
Externe dvd

Nu heeft BTO 4 laptops die in deze configuratie geleverd kunnen worden (maar met verschillende gpus), dit zijn de
P•BOOK 15C36-BACK2SCHOOL (€1295),
P•BOOK 15P35-GT555 QUAD (€1319),
P•BOOK 15CL35-GT555 QUAD (€1369) en
X•BOOK 15CL38-GTX560 QUAD (€1679).

Nu lijkt me de X-book wat prijzig. De P-books liggen echter erg dicht bij elkaar. Qua GPU ben ik niet te veel eisend. In mijn huidige desktop zit een GTX 260 en die voldoet nog prima. Ik ben vooral benieuwd naar het verschil in scherm, toetsenbord/touchpad en gewicht (ie gebruiksgemak), maar enig commentaar op GPU is ook welkom.

Ik ben erg benieuwd of jullie nog goede suggesties hebben. Alvast bedankt!
Zoals eerder vermeld in het topic zou ik geen Agility 3 SSD nemen.
Voor minder heb je de, in mijn optiek, betere Intel 320 series of nu de Corsair SSD’s.

Als je toch niet veel met 3D gaat doen is de BTO 15CL35 de beste keuze, wil je in de toekomst nog kunnen upgraden of verwacht je hem zwaarder te gaan gebruiken zou ik de 15CL37 / 38 pakken.
JP-tjuh schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:12:
Ben bezig met orienteren op de laptopmarkt. Ik zweer eigenlijk bij Dell laptops maar op dit moment spreken de modellen me niet zo aan. De Alienware laptops vind ik veel te duur dus ook die vallen af.

Mijn oog is daarom gevallen op BTO. Hoe betrouwbaar en duurzaam zijn deze laptops? Mijn Dells hebben op deze punten nooit in de steek gelaten maar hoe zit het bij BTO?
Het ene model is het andere model niet, maar als wij (als leverancier en dus niet fabrikant wat BTO zelf is) slechte notebooks zouden kopen hadden we niet zoveel goede beoordelingen. Wat ik wil zeggen (zonder verder reclame te maken), er is een reden waarom we BTO verkopen.

1: Een Nederlandse fabrikant en dus korte lijnen
2: Mensenwerk en dus makkelijk te herstellen
3: Snelle reparaties, de notebooks hoeven niet naar een herstelpunt in Duitsland of nog verder, gewoon langskomen en meestal kan het direct of binnen paar dagen worden opgelost.
4: Flexibel configureerbaar.

Nu ga ik niet zeggen dat een nooit BTO defect gaat, het is en blijft elektronica maar bijv. de Clevo notebooks (15CL35 serie o.a.) van BTO verkopen wij zelf al jaren (begonnen met de XXODD XNi760wk wat een Clevo 760 AMD barebone was) en ze komen t.o.v. andere systemen minder vaak terug. (buiten Lenovo dan)
Graviton12 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:46:
Wat is nou een BTO laptop die het meeste in de buurt komt van een systeem wat als server aanzien kan worden? Met dus upgrades zoals de 2700 Intel series cpu.
Wil eentje met alle virtualisatie mogelijkheden, bv Hyper-V Server en daar een 2-3 vm's op met Exchange, SQL, Server 2008 en Sharepoint Enterprise 2010.

Ben al aan het zien voor een echte server maar die zijn nogal prijzig en omdat mijn oude laptop toch wel echt oud begint te worden en dat ik ook wacht voor een nieuwe desktop met Ivy Bridge aan te kopen binnen jaartje ... beetje te dure aangelegenheid als ik dan uiteindelijk met een nieuwe laptop, server en desktop
op jaar tijd moet aankopen.
Dat is absoluut de BTO 17CL40DT welke een 6 (ja HEX) core cpu aankan en 3 hdd’s in RAID 5 :)

Wil je toch nog een "beetje" mobiliteit kom je al snel op de 17CL36/37 series uit.
Deze verkopen we eigenlijk ook het meeste voor zwaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Graviton12 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:08:
Dat was ook waarom ik een paar paginas terug het had over het feit dat er geen 32GB RAM config beschikbaar is.

Waarop je adviseerde van nog een tijdje te wachten tot de prijzen gevoelig omlaag zouden gaan.

Ben aan het zien geweest voor NAS met VMware/Citrix, servers van Dell, IBM, HP en dus een BTO laptop om dit opgelost te krijgen.
Ga namelijk als alles goed is binnen enkele maanden voor stage bij multinational naar het buitenland om Sharepoint 2010 migratie te volgen.
Is wel met de auto dus ik zou een echte server mee kunnen nemen, kan in ieder geval niet wachten tot Ivy Bridge er is.
Misschien nog net tijd genoeg voor de Sandy E series als die snel genoeg uitkomt, zou wel eens goed kunnen uitkomen met de 7000 AMD series gfx maar is allemaal koffiedik kijken, moet knoop doorhakken uiteindelijk.
Even wat offtopic, maar hebben ze bij die multinational geen testomgeving/lab waar je gebruik van kan maken ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Natuurlijk, maar die testomgeving mag ik niet mee op hotel nemen of int weekend bv :p ben meerdere maanden weg.
En heb ook een laptop nodig voor te gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graviton12 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:30:
Natuurlijk, maar die testomgeving mag ik niet mee op hotel nemen of int weekend bv :p ben meerdere maanden weg.
En heb ook een laptop nodig voor te gamen ;)
Dat gaat zowel met de 17CL37 (ATI 6990) als de 17CL40DT (ATI 6970) wel lukken ;)
Of je moet de Quadro nemen met wel 4Gb DDR haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:34

psyy138

blackbulls.nl

ik ben ook van plan om een nieuwe laptop te kopen en ben uitgekomen bij bto omdat je deze kunt samen stellen en dat vind ik toch heel erg fijn.
maar ben er nog niet uit welke :)
voor een prijs van ongeveer 800-900 euro denk ik.
ik ga de laptop gebruiken voor school (ict niv 4) dus heb de laptop ook nodig voor vmware etc.
ik ben op 2 laptops uitgekomen uiteindelijk P Book 15P35 of de P Book 15C36.
ik heb ze precies het zeflde samengesteld met een i7 2630QM en met de Corsair geheugen, lijkt me toch beter als de standaard, toch??? en ook met de artic koelpasta, voor dat geld lijkt me het wel de moeite waard.
het verschil tussen die 2 laptops is maar 20 euro. Wat zou is dan het verschil tussen de 2 laptops, apart gezien van de videokaart en de kleur en is het een goeie keus om deze te kiezen icm de configuratie en ik vraag me ook af hoelang de accuduur is.
Alvast bedankt !

[ Voor 2% gewijzigd door psyy138 op 28-08-2011 22:44 . Reden: paar toepasingen 8) ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accuduur van de 15P35 is iets hoger dan de 15C36 is mijn ervaring maar het hangt ook van uw gebruik af.

De vraag is dus eigenlijk echt, wat gaat u precies allemaal met de notebook doen?
Als ik nog een tip mag geven (goede keuze voor Corsair + Artic silver) kies minimaal de 500Gb Hybrid. Zeker als u een ICT studie moet doen en veel data moet bewerken heeft de 500Gb Hybrid harddisk (met 4Gb ingebouwde SSD) een heel duidelijk snelheidsvoordeel t.o.v. een conventionele harddisk en kost (relatief) weinig meer.

Hier in iedergeval foto's van de 15P35 in het echt welke ik zelf de mooiste van de twee vind en een iets beter scherm heeft. (True black & white)

De foto's van de 15C36 staan hier :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

De 15C36 heeft een NVIDIA GT540M VGA Kaart (circa 25WATT) en geen optimus. De 15P35 heeft een GT555M (35WATT) VGA kaart en wel optimus. Optimus zorgt voor een langere batterijduur doordat de NVIDIA uitgeschakeld wordt en het systeem op de Intel VGA kaart gaat draaien (=zuiniger).

De 15C36 heeft een 5200mA / 58Wh batterij en ik draai er 3,5 tot 4 uur mee bij gewoon office achtig werk (draadloos - i5-2410 -Intel SSD)

Voor de 15P35 zit ik nog te wachten op de precieze testresultaten. Deze heeft een 4400mA batterij (ik gok nu ff 48.84Wh) en Optimus zal bij normaal office achtig gebruik gaan meehelpen in de batterij duur.

Gebruik je 3D/Gaming dus af en toe dan heb je inderdaad keuze uit beide laptops. De behuizing van de 15P35 vindt ik persoonlijk iets mooier als het het zwarte van de 15C36, geeft hem wel weer een mooie zakelijke look.

Paar kleine verschillen:
15P35 heeft 2xUSB3.0 poort, 15C36 1x
15P35 heeft fingerprint reader
15P35 heeft een iets beter scherm
15P35 ondersteunt Intel Wireless LAN kaarten

Vanwege de GT540 kaart positioneren we de 15C36 midden in het assortiment en de 15P35 met snellere GT555 meer aan de bovenkant van het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 15CL36 heeft geen optimus? Dat klopt niet. Volgens anandtech heeft hij wel optimus review. En hij doet het slechts 3 uur en 7 minuten uur met SSD onder licht gebrowse. De 15CL35-gt555m kan 30 minuten langer op de accu (minus een paar minuten van het scherm wat er tegenwoordig op zit). Met de 'hi cap' batterij uiteraard. En nog 65 minuten later houd de xps 15 ermee op.

Tssk, moet ik nu iemand gaan corrigeren die het spul zelf verkoopt :P

Ik ben wel benieuwd wat de 15P35 haalt, ik denk dat het moederbord precies hetzelfde is als op de 15CL35. Met een 48wh batterij kom je dan uit op een niet bijster indrukwekkende accuduur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:02
15c36 heeft geen optimus, teminste die van mij heeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het opeens niet meer zo zeker. In de plaatjes van de review staat wel dat hij optimus heeft, maar dat staat niet in de specs. Bij elke andere notebook was dat wel zo.

Dat verklaart ook meteen de matige accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Moet ik nog iemand gaan corrigeren die dacht de leverancier te gaan corrigeren of heeft ie net zichzelf gecorrigeerd? :)

Kan snel gaan soms....

Mijn 15C36 heeft in ieder geval geen Optimus en volgens Compal, de fabrikant, ook niet. Wellicht dat iemand een eigen design heeft ontwikkeld maar dat maakt het nog niet vergelijkbaar met een BTO. En daar gaat dit Topic over.

Daarbij, die 3,5 tot 4 uur is voor mij ruim voldoende. Zeker gezien het feit ik nog steeds een redelijke snelle videokaart heb, full-hd en een strakke laptop. Als je meer dan deze batterijtijd nodig hebt zul je inderdaad even moeten kijken naar een BTO met zwaardere batterij. Ik hecht er persoonlijk niet veel waarde aan, meestal prik ik hem thuis of op kantoor in de netspanning. Maargoed, als je op de batterij wilt werken is die 3 tot 4 uur wel erg fijn.

[ Voor 38% gewijzigd door BTO_USER op 29-08-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
de accu duur is inderdaad matig. Als ik een spel speel zoals GTA san andreas dan begint windows al naar 40 minuten te piepen. Bij normaal gebruik en windows op de powersaver stand haal ik tussen de 2 / 2.5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ja een laptop is ook niet gemaakt om te gamen icm de accu =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Tja, met GTA gaan er aardig wat WATTS aan de gang (GPU 30WATT + CPU min 30-35WATT). Als je een 48Wh batterij hebt en je gebruikt 60WATT dan is ie binnen een uur leeg. Die rekensom gaat bij zware belasting vrijwel altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:00
Even een andere vraagje tussen de discussies door... Weet iemand wat de levertijd is van de 17CL37, besteld via laptopplus?

Ik heb er vrijdagmiddag een besteld, niet dat ik hem morgen verwacht maar ik zou het fijn vinden om een richtlijn te weten. :P Het is een een vrij standaard configuratie inc dual band wifikaart.

grz
Timmy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Dat weet LaptopPlus jou te vertellen of BTO zelf maar stuur dan even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 01:20:
Ja een laptop is ook niet gemaakt om te gamen icm de accu =)
Nee precies, de performance zal dan ook niet altijd van je het zijn.
Automatisch gaat de notebook tijdens gamen dan toch vaak (door Windows) powersaving proberen uit te voeren waardoor je bijv. fps drops krijgt.

Het hoeft niet, maar heb het al eens zien voorkomen.
Gamen doe je sowieso beter aan de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laatst online: 21-09-2023
@TimmyT

Leuk, ik heb dezelfde laptop op dezelfde dag besteld bij hetzelfde bedrijf, mij is verteld dat ik (we) de laptop met een beetje geluk nog wel voor het weekend kunnen ontvangen, standaard levertermijn is 5-8 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:00
avatarbenjamin schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:17:
@TimmyT

Leuk, ik heb dezelfde laptop op dezelfde dag besteld bij hetzelfde bedrijf, mij is verteld dat ik (we) de laptop met een beetje geluk nog wel voor het weekend kunnen ontvangen, standaard levertermijn is 5-8 werkdagen.
Dat zou mooi zijn! We houden het in de gaten.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Bestaat er een tooltje voor de BTO 17CL37 waarmee ik:

- fanspeed profielen kan instellen. Bijv profiel A altijd max. speed als ik op een lan party zit, profiel B bij temperatuur X een bepaalde fanspeed enz
- automatisch de temperatuurontwikkeling (en eventueel ook workload) van cpu en gpu kan bijhouden in een grafiek, of iig pieken en dalen kan inzien of iets dergelijks. Ben erg benieuwd hoe warm m'n trouwe nieuwe beestje wordt onder bepaalde omstandigheden.
- gpu en cpu temperatuur in de taskbar tray kan laten weergeven

Ik had een dergelijk tooltje op mijn vorige Dell Inspiron laptop (genaamd I8kfan temp), en zou graag weer zoiets willen gebruiken op dit systeem. Ik werk op een school en zit soms op plaatsen waar de fans zoveel mogelijk hun mond moeten houden, en de 17CL37 kan best hard brullen soms. :)
CPUID HW Monitor laat mij wel de temperaturen inzien maar geeft volgens mij niet bovenstaande functionaliteiten.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!

[ Voor 4% gewijzigd door Arrahant op 29-08-2011 15:05 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

zijn er ergens benchmarks van alle cpu's die in de bto laptops passen?? zou fijn zijn want ik wil de verschillen weten tussen de cpu's

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
@ psyy138

http://www.notebookcheck.net/FAQ-Tips-Technics.123.0.html

Linksbovenaan op de page staat een link naar diverse notebook cpu benchmarks. Helemaal rechtsbovenaan kun je op een vlag klikken zodat de boel vertaald wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Arrahant op 29-08-2011 15:29 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

@arrahant

thanks

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de bekende http://www.notebookcheck.net/Notebook-Processors.129.0.html link.
Alleen zijn dit statische vergelijkingen.

Hou dus ook altijd het soort gebruik in je achterhoofd.
Een Core i7 2720QM zal voor gamen minder voordeel bieden dan zwaar DB werk of videobewerking (HD) of illustrator gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Nog even een vraagje over de anti-glare film die op het scherm geplakt zit, stel dat ik dit over een jaar of 2 eraf wil halen is dat dan redelijk makkelijk zelf te doen of moet dat echt via BTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wat voor scherm er op de 15CL35 en 17CL35 zit? Er staat een gamut 60 of 95 op de site, maar dit zegt me helemaal niks.

edit: Ik doel op specificaties zoals DPI en algemene kwaliteit

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

141 DPI bij het 15.6" scherm (http://members.ping.de/~sven/dpi.html)
En algemene kwaliteit is juist al veel over geschreven ;)

Maar hier de techspecs
En een ""Demo" filmpje.

Het scherm in de 17" is een normaal TN scherm maar m.i. wel van iets betere kwaliteit dan gemiddeld.
Zie o.a. deze foto genomen onder een scherpe hoek

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
-Mike- schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:59:
Nog even een vraagje over de anti-glare film die op het scherm geplakt zit, stel dat ik dit
over een jaar of 2 eraf wil halen is dat dan redelijk makkelijk zelf te doen of moet dat echt via BTO?
Als jij je bezel van je scherm af kunt halen en hem er weer op kan zetten is het geen probleem =)
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:03:
Iemand enig idee wat voor scherm er op de 15CL35 en 17CL35 zit?
Er staat een gamut 60 of 95 op de site, maar dit zegt me helemaal niks.

edit: Ik doel op specificaties zoals DPI en algemene kwaliteit
Uhm sorry hoor, maar dat is al in tientallen reacties uit de doeken gedaan.. Tevens is er ook gewoon een zoekfunctie op Tweakers.net (rechtsboven) en anders kan je altijd nog naar ome Google gaan die dat wel weet.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simy-o
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-03-2023
Dag,

Bij BTO.eu zijn er laptops die beginnen met een letter, zoals U; P ; X ; V -books.
Maar wat is er verschil tussen die notebooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
CLB schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:08:
[...]

Als jij je bezel van je scherm af kunt halen en hem er weer op kan zetten is het geen probleem =)
Ik denk niet dat het nodig is, bij mijn laptop zit er namelijk tussen de sticker en de bezel aan de onderkant een ruimte van een paar millimeter, ging mij er meer om of die sticker nog wel ooit los te krijgen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
U = (Ultra) light / klein
V = Instap
P = Performance / multimedia (en de wat minder veeleisende games)
X = Extreme performance / game

Het is gewoon een type aanduiding. Maar kijk voornamelijk naar de specs als je een laptop wilt hebben.
Ongeacht de serie, het is gewoon BTO kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Nu ben ik aan het kijken voor de 15CL35 omdat hier een beter scherm inzit, maar nu wil ik graag weten wat "NTSC 95% color gamut" precies inhoud?? ten opzichte van de 15P35.
En als 2e met de 9 cell accu bij de 15CL35, scheelt dit heel veel in batterij duur want er staat bij +25% werktijd maar wat is de werktijd van de normale 6 cell batterij.

alvast bedankt

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik het dezelfde pagina nog over gehad: Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

mbt het scherm, het 95% gamut exemplaar is deze: http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/6. Het scherm in de 15P35 is volgens mij bijna hetzelfde, maar dan zonder de hoge gamut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psyy138 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:40:
En als 2e met de 9 cell accu bij de 15CL35, scheelt dit heel veel in batterij duur want er staat bij +25% werktijd maar wat is de werktijd van de normale 6 cell batterij.

alvast bedankt
De 9cell kan bij echt gebruik tot wel 3 uur halen op een lading. (en dan bedoel ik dus niet alleen idle gebruik)

De 6cell haalt tussen de 2:10 en 2:30 op één lading maar daar moet je wel iets harder voor werken.
De meeste mensen kiezen de 9cell. Ong. 75% van de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
[quote]BTO_USER schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 01:11:
Moet ik nog iemand gaan corrigeren die dacht de leverancier te gaan corrigeren of heeft ie net zichzelf gecorrigeerd? :)

Kan snel gaan soms....

Oops... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Laatst online: 01-09 23:03
Arrahant schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:51:

- fanspeed profielen kan instellen. Bijv profiel A altijd max. speed als ik op een lan party zit, profiel B bij temperatuur X een bepaalde fanspeed enz
- automatisch de temperatuurontwikkeling (en eventueel ook workload) van cpu en gpu kan bijhouden in een grafiek, of iig pieken en dalen kan inzien of iets dergelijks. Ben erg benieuwd hoe warm m'n trouwe nieuwe beestje wordt onder bepaalde omstandigheden.

Ik had een dergelijk tooltje op mijn vorige Dell Inspiron laptop (genaamd I8kfan temp), en zou graag weer zoiets willen gebruiken op dit systeem. Ik werk op een school en zit soms op plaatsen waar de fans zoveel mogelijk hun mond moeten houden, en de 17CL37 kan best hard brullen soms. :)
CPUID HW Monitor laat mij wel de temperaturen inzien maar geeft volgens mij niet bovenstaande functionaliteiten.

Monitoren kun je met HWinfo of AIDA64 doen, instellen om dit in tray of gadget weer te geven is ook mogelijk.

Instellen van fan speeds voor CPU en GPU zijn vragen die ik zojuist neergelegd heb bij NBT en BTO. Op driver niveau (ATI overdive) is dit helaas niet mogelijk. Zal afterburner nog proberen maar ik verwacht dat dit ook geen succes gaat worden omdat dit (volgens mij) ook via de VGA driver gebeurd.

EDIT: MSI afterburner gaat zoals verwacht ook niet werken, wachten is op antwoord van NBT/BTO.

[ Voor 3% gewijzigd door Double-X-L op 30-08-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 19:21

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Double-X-L schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:31:
[...]

Monitoren kun je met HWinfo of AIDA64 doen, instellen om dit in tray of gadget weer te geven is ook mogelijk.

Instellen van fan speeds voor CPU en GPU zijn vragen die ik zojuist neergelegd heb bij NBT en BTO. Op driver niveau (ATI overdive) is dit helaas niet mogelijk. Zal afterburner nog proberen maar ik verwacht dat dit ook geen succes gaat worden omdat dit (volgens mij) ook via de VGA driver gebeurd.

EDIT: MSI afterburner gaat zoals verwacht ook niet werken, wachten is op antwoord van NBT/BTO.
Volgens mij staan die snelheden gewoon vast in de BIOS, je kunt deze ook niet wijzigen tenzij je de BIOS aanpast. Voor de MXM kaart zou het overigens misschien nog wel kunnen. Misschien dat je die kunt bewerken met de radeon bios editor en dan opnieuw flashen. Al heb ik daar geen ervaring mee.(MXM kaarten flashen)

Ik ga het niet riskeren though, merendeels omdat ik bang ben dat die het niet meer doet na een flash. Voor dual gpu notebooks maakt dat niet uit, gewoon gpu's van slot swappen en dan de originele bios terug op de defecte kaart zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Bjornmeijer935 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:09:
[...]

Volgens mij staan die snelheden gewoon vast in de BIOS, je kunt deze ook niet wijzigen tenzij je de BIOS aanpast. Voor de MXM kaart zou het overigens misschien nog wel kunnen. Misschien dat je die kunt bewerken met de radeon bios editor en dan opnieuw flashen. Al heb ik daar geen ervaring mee.(MXM kaarten flashen)

Ik ga het niet riskeren though, merendeels omdat ik bang ben dat die het niet meer doet na een flash. Voor dual gpu notebooks maakt dat niet uit, gewoon gpu's van slot swappen en dan de originele bios terug op de defecte kaart zetten.
Flashen van een MXM kaart zou in principe prima moeten kunnen, maar ook ik ga daar niet aan beginnen.
Ik wacht nu eerst een reactie van NBT/BTO af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Double-X-L schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:01:
[...]

Flashen van een MXM kaart zou in principe prima moeten kunnen, maar ook ik ga daar niet aan beginnen.
Ik wacht nu eerst een reactie van NBT/BTO af.
ik betwijfel dat je veel nuttigs zult terug krijgen, hun krijgen de machines van clevo maar die zullen denk ik niet zomaar tools meegeven zo dat consumenten met de fanspeeds kan gaan spelen. Ik denk ook niet dat er een BIOS update voor zal komen, al zou ik dat wel graag zien gebeuren.

Vooral omdat die idle toch echt te luidruchtig is af en toe. zomaar naar de 50/60% spin-up terwijl die 42 graden idle staat lijkt nog al zwaar overkill zelfs al staat turbo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Bjornmeijer935 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:35:
[...]

ik betwijfel dat je veel nuttigs zult terug krijgen, hun krijgen de machines van clevo maar die zullen denk ik niet zomaar tools meegeven zo dat consumenten met de fanspeeds kan gaan spelen. Ik denk ook niet dat er een BIOS update voor zal komen, al zou ik dat wel graag zien gebeuren.

Vooral omdat die idle toch echt te luidruchtig is af en toe. zomaar naar de 50/60% spin-up terwijl die 42 graden idle staat lijkt nog al zwaar overkill zelfs al staat turbo aan.
Ik wacht het eerst maar even af.
Kan mij niet voorstellen dat dit als normaal beschouwd kan worden.
In mijn beleving in ieder geval niet en afgaande op de reputatie van deze mensen, moeten we hier prima uit kunnen komen. Dat zij geen tools meegeven is dan nog te begrijpen maar om hier niets aan doen lijkt me niet handig voor toekomstige klanten. Er zullen meer mensen met deze vraag gaan komen.
Ik zal de BIOS van de vga eens gaan uitlezen.

Edit: Geen fanspeed entries zichtbaar via vga bios read out :(

[ Voor 3% gewijzigd door Double-X-L op 30-08-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
Tja zie onderstaande link voor een screenie van een soortgelijk programma dat ik op mijn Dell Inspiron laptop gebruik. Wat ik me afvraag is, waarom kon het op die laptop wel zonder iets in de BIOS in te stellen en op een Clevo niet? Of werd er hierboven door Bjornmeijer gedoeld op een andere oplossing dan een dergelijk tooltje?

http://www.diefer.de/i8kfan/manual31/index.html

Vooral de optie rechtsbovenaan (genaamd Automatic temperature control) gebruikte ik geregeld als ik op een locatie zat waar het helemaal stil moest zijn. Eenmaal thuis aangekomen zette ik hem dan weer om naar normaal. Op een lan party kon ik instellen dat de fans eerder aansloegen (altijd lekker warm daar), enz.

[ Voor 8% gewijzigd door Arrahant op 30-08-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Arrahant schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:04:
Tja zie onderstaande link voor een screenie van een soortgelijk programma dat ik op mijn Dell Inspiron laptop gebruik. Wat ik me afvraag is, waarom kon het op die laptop wel zonder iets in de BIOS in te stellen en op een Clevo niet? Of werd er hierboven door Bjornmeijer gedoeld op een andere oplossing dan een dergelijk tooltje?

http://www.diefer.de/i8kfan/manual31/index.html

Vooral de optie rechtsbovenaan (genaamd Automatic temperature control) gebruikte ik geregeld als ik op een locatie zat waar het helemaal stil moest zijn. Eenmaal thuis aangekomen zette ik hem dan weer om naar normaal. Op een lan party kon ik instellen dat de fans eerder aansloegen (altijd lekker warm daar), enz.
Wat ik bedoel is dat dit waarschijnlijk niet mogelijk is omdat het uitgeschakeld staat in de BIOS, ik bedoelde het echt als een optie in de BIOS om dit te reguleren.

Er moet dan wel een tool bestaan die de inhoud van de BIOS kan inlezen en manipuleren, zulk soort tools zijn meestal custom made door de fabrikant voor een bepaald apparaat die dit ondersteund of toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLOiAM
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 00:07
Arrahant schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:51:

Ik heb op de 17CL37 als ik FN + 1 toets dat ik de fans volluit kan zetten. Hiervan heeft Peatron mij op de hoogte gesteld, ik heb de laptop van hem overgenomen.
Ik weet niet of dit een standaard future is of ...................... wellicht kan hij hier wat duidelijk over geven? zo te zien houdt hij dit topic nog wel in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
ThaGostino schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:24:
[...]

Ik heb op de 17CL37 als ik FN + 1 toets dat ik de fans volluit kan zetten. Hiervan heeft Peatron mij op de hoogte gesteld, ik heb de laptop van hem overgenomen.
Ik weet niet of dit een standaard future is of ...................... wellicht kan hij hier wat duidelijk over geven? zo te zien houdt hij dit topic nog wel in de gaten ;)
Die functie is mij bekend maar natuurlijk geen oplossing voor het gestelde vraagstuk.
Tijdens het internetten maar de fans op vol vermogen laten draaien?

Bij weinig tot geen 2d loads (internet/mail/e.d) gaan de fans continu aan en uit.
Meerdere keren per minuut en bij temperaturen onder de 50 graden.
Dat de fans gaan draaien is helemaal prima, maar dan gewoon blijven draaien.
Niet aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan-uit enz.
En dat op zowel de VGA als CPU fan dus dubbel zoveel aan-uit acties.
Bovendien zorgt de aanloop van een fan voor de hoogste slijtage, waarmee de duurzaamheid ook een vraagstuk gaat worden.

Probleem is dus de zgn. treshold van de ventilatoren.
Deze is ingesteld op een te hoge temperatuur en te kort bereik, bijv aan bij 50 uit bij 46.
Dat zou moeten zijn aan op low rpm bij 40 graden dan houdt hij hem rond de 44 graden stabiel.
Hogere loads zorgen dan voor hogere speeds en het on-off probleem is opgelost.
Dit zou met rivatuner/ati overdrive/MSI afterburner kunnen als deze regeling niet op BIOS niveau geregeld is.
Om dit te doen moeten er dus op Moederbord BIOS niveau aanpassingen gedaan worden.
Deze functies zijn niet toegankelijk voor de eindgebruiker maar wellicht wel voor BTO.

Ik hoop in ieder geval dat BTO snel met een reactie gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Double-X-L schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:12:
[...]

Die functie is mij bekend maar natuurlijk geen oplossing voor het gestelde vraagstuk.
Tijdens het internetten maar de fans op vol vermogen laten draaien?

Bij weinig tot geen 2d loads (internet/mail/e.d) gaan de fans continu aan en uit.
Meerdere keren per minuut en bij temperaturen onder de 50 graden.
Dat de fans gaan draaien is helemaal prima, maar dan gewoon blijven draaien.
Niet aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan-uit-aan-uit enz.
En dat op zowel de VGA als CPU fan dus dubbel zoveel aan-uit acties.
Bovendien zorgt de aanloop van een fan voor de hoogste slijtage, waarmee de duurzaamheid ook een vraagstuk gaat worden.

Probleem is dus de zgn. treshold van de ventilatoren. >:)
Deze is ingesteld op een te hoge temperatuur en te kort bereik, bijv aan bij 50 uit bij 46.
Dat zou moeten zijn aan op low rpm bij 40 graden dan houdt hij hem rond de 44 graden stabiel.
Hogere loads zorgen dan voor hogere speeds en het on-off probleem is opgelost.
Dit zou met rivatuner/ati overdrive/MSI afterburner kunnen als deze regeling niet op BIOS niveau geregeld is.
Om dit te doen moeten er dus op Moederbord BIOS niveau aanpassingen gedaan worden.
Deze functies zijn niet toegankelijk voor de eindgebruiker maar wellicht wel voor BTO.

Hierover wordt op veel forums geklaagd. Een antwoordt hierop is er nog niet. >:)
Wel zou dit opgelost kunnen worden met een bios update die dit verhelpt. Ik meen dat er voor de 15CL37 er al is, maar dan via Clevo..en niet BTO.
Laten we wachten op een reactie van BTO/NBT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 00:13:
Goed om te horen.
Wil je nog delen welke driver? Dan hebben andere tweakers er mogelijk ook nog iets aan. (hoewel u de eerste bent die problemen heeft met de standaard BTO drivers, maar het kan natuurlijk).

Wat het matte GAMUT scherm betreft, er zijn nu drie opties.

Het normale scherm (we praten nu over de 15CL38) wat m.i. al behoorlijk goed is.
Het GAMUT GLARE scherm wat naar mijn mening het mooiste beeld geeft.
en het GAMUT True non glare scherm wat dus eigenlijk het glanzende scherm is maar dan vanaf fabriek al met de matte coating.

Ga z.s.m. ze eens naast elkaar zetten voor foto's :)
Of ik heb er over heen gelezen, maar ik kan deze foto's niet vinden O-)

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen tijd voor gehad.
Krijg morgen echter weer een aantal notebooks binnen waaronder ook een GAMUT versie.
Ik hoop dat ik (voor de verandering ;)) tijd kan vinden om ze even goed op de foto te zetten.

@Peatron, we zijn er wel mee bezig maar dit moet inderdaad vanaf Clevozelf komen.
Wij en BTO willen uiteraard dit proberen met Clevo op te nemen en is ondertussen dan ook gedaan.

Moet trouwens zeggen dat sinds de introductie van de P3 SSD en Kingston V100+ al veel mensen de V series SSD hebben gekozen. Had verwacht dat de Intel de favoriet zou blijven in het budget (80Gb) segment.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunameh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 13:04
Heb vandaag ook mijn 17CL35-GT555 mogen ontvangen.
Het design is wat somber, maar daar gaat mijn voorkeur ook naar uit, dat schreeuwerige met 1000 LED's hoeft van mij niet.. :-)
De eerste indruk is erg goed, laptop is lekker snel, scherm is fantastisch :-).

Nu de laptop maar is flink aan het werk zetten, en binnenkort misschien een SSD/Momentus XT er in zetten.

Wat is een ander woord voor synoniem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Double-X-L schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:12:
[...]
Klopt, zoals persoonlijk met je besproken moeten we wachten op Clevo of ze dit kunnen verbeteren. Ik zou niet aan de gang gaan met allerlei tools, drivers en flashes. De bedoeling van je melding aan ons was neem ik aan of wij iets konden regelen, dat gaan we dan ook doen. Tot die tijd, even geduld en niet teveel gaan rommelen om zo te kunnen zien of de mogelijke oplossing van Clevo ook echt werkt.

UPDATE: Er is nog geen nieuwe BIOS die betrekking heeft op de 17CL37. Volgens mij is de BIOS van de 15CL37 gelijk aan de 17CL37
(net als de BIOS van de 15CL35 en 17CL35 ). Als er een nieuwe BIOS is zetten we hem online uiteraard.
Tsunameh schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:51:
Heb vandaag ook mijn 17CL35-GT555 mogen ontvangen.
Het design is wat somber, maar daar gaat mijn voorkeur ook naar uit, dat schreeuwerige met 1000 LED's hoeft van mij niet.. :-)
De eerste indruk is erg goed, laptop is lekker snel, scherm is fantastisch :-).

Nu de laptop maar is flink aan het werk zetten, en binnenkort misschien een SSD/Momentus XT er in zetten.
Mooi, bedankt voor het delen van je ervaringen. veel plezier met je nieuwe laptop en als er wat is horen we dat graag.

[ Voor 8% gewijzigd door BTO_USER op 01-09-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

BTO_USER schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:18:
[...]
UPDATE: Er is nog geen nieuwe BIOS die betrekking heeft op de 17CL37. Volgens mij is de BIOS van de 15CL37 gelijk aan de 17CL37 (net als de BIOS van de 15CL35 en 17CL35 ). Als er een nieuwe BIOS is zetten we hem online uiteraard.
Hoe zit dit met de CL36 modellen, gaan deze ook nog een BIOS update tegemoet zien. Ik weet niet in hoeverre deze van de CL37 verschillen qua componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Ja, er komen altijd nieuwe biossen uit, zeker in het eerste jaar. Dit heeft niet altijd betrekking op problemen hoor, vaak op nieuwe opties, nieuwe CPU's, nieuwe videokaarten. Vaak zien we een nieuwe BIOS zonder dat er bug-fixes zijn gedaan, slechts een aanpassing voor de verandering van ATI 6970 naar ATI 6990 b.v.

Flashen om te flashen heeft zin zin zeggen wij altijd, wel als het je problemen oplost natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Weer iets verder in het onderzoek.
Wat de 17CL37 (P170HM) nodig heeft is een update van de EC/KBC.
Een deel van het bios wat apart ge-update wordt.
Nu is de laatste update hiervan geweest in april.

De 15CL37 aka P150HM heeft hier in juli een update voor gekregen.

EC/KBC V 1.00.11 July 2011
- Modify fan table

Dat heeft het on/off fan probleempje opgelost.
De voorgaande update hiervan is ondersteuning van de HD6990m eveneens in juli.

EC/KBC V 1.00.10 July 2011
- Support ATI HD6990M VGA card.

Vreemd dat de P170HM deze beide updates niet heeft gehad wat wellicht de grondslag is van het on/off thingie?

Hardwarewise zijn beide modellen erg gelijk maar toch anders.
Bios en EC/KBC zijn op elkaar afgestemd dus de 15CL37 variant gebruiken op de 17" is een no go.

http://forum.notebookrevi...16-clevo-bios-thread.html

Wellicht dat BTO nog kan informeren of deze EC/KBC update voor de P170HM onderweg is of reeds bestaat?

Verder kom ik nog geen negatieve punten tegen en loopt hij als de brandweer O+

[ Voor 33% gewijzigd door Double-X-L op 31-08-2011 22:44 ]

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Ik heb Clevo voorgelegd om de EC/KBC V 1.00.05 Firmware aan te passen als in de P150HM (BTO 15CL37) V 1.00.11 EC KBC.

Hardware wise zijn beide modellen 99% gelijk maar qua temperatuur en fans net iets anders (op firmware nivo). Kleinere behuizing = sneller en meer koelen gok ik zo.

Even geduld nog! Er wordt aan gewerkt.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

zo ik heb mijn bto laptop besteld : 15CL35

BTO 15CL35-GT555 95% Gamut Quadcore Sandy Bridge laptop
- Wireless card: Intel Centrino Wireless-N 1030 S
- Windows: Geen besturingssysteem -- Kies h
- UMTS / 3G module: Optioneel
- Processor: Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
- Microsoft Office: Geen office licentie -- Kies hie
- Pixelgarantie: 30 Dagen pixelgarantie (BTO)
- Koelpasta: Artic silver koelpasta (6 graden
- Keyboard: QWERTY
- Harddisk: Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Geheugenslot (2): 4Gb Corsair First Class eXtreme
- Garantie: 2 Jaar Carry-in garantie (standa
- Geheugenslot (1): 4Gb Corsair First Class eXtreme
- Externe USB DVD drive: Hieronder kunt u een externe DVD
- DVD of Blu-ray / extra harddisk: DVD-+RW brander (te vervangen vo
- Beeldscherm: 15.6" Full-HD NTSC 95% color gam
- Anti-virus: Geen licentie
- Accu: 9Cell 5600mA batterij (Hi-CAP) 2
- Anti-glans folie: Geen -- Kies hieronder

hopen dat die snel binnen komt.
iemand enig idee hoelang ik zou moeten wachten totdat die binnen komt?

O.R.C. Black Bulls Rugby

• peatron
BTO_USER schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:47:
Ik heb Clevo voorgelegd om de EC/KBC V 1.00.05 Firmware aan te passen als in de P150HM (BTO 15CL37) V 1.00.11 EC KBC.

Hardware wise zijn beide modellen 99% gelijk maar qua temperatuur en fans net iets anders (op firmware nivo). Kleinere behuizing = sneller en meer koelen gok ik zo.

Even geduld nog! Er wordt aan gewerkt.
Kijk dat zijn berichten.
Het klopt ,want de 15CL37( van mijn vriendin) die gedraagd zich anders dan de 17CL37.
Vrouwen...

We w8 het af. ;)

Verwijderd

Ik had laatst zo'n laptop besteld, de 15c36 en daar had ik een (bto)sleeve er bij gekocht. De laptop zelf is prima, maar de sleeve die me werd geleverd was voor 17" laptops. Dus ik bellen naar BTO, mijn verhaal gedaan en daar werd mij verteld dat mijn 15" laptop niet in een 15" sleeve zou passen. Is dat echt zo? Of word ik nou in de maling genomen?

Ik had juist een 15" laptop besteld, zodat ik hem met een sleeve in mijn rugzak zou kunnen doen, maar dat past nu niet omdat de sleeve te groot is.

• CLB
  • Niet online
psyy138 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:00:
iemand enig idee hoelang ik zou moeten wachten totdat die binnen komt?
Je verkoper weet dat en dit is gewoon een vraag die zeker al meer dan 100x gesteld is hier :X

• Roysten
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 11:40
Beste mensen,

Ik ben van plan om de 15P35 te bestellen, maar ik wilde toch graag wat meer weten over het Bedrijf zelf!

Ik heb van collega's in de computer verkoop zitten die mij zeggen dat BTO zelf een moeilijke tijd heeft ( of gehad) ? Ik wil namelijk graag weten of de 3 jaar garantie in dat geval wel blijft bestaan ;) het is natuurlijk wel weer bijna 1000 euro! :D
Is het een optie om dan anders met de onderdelen naar de manufucturer te gaan?????

Ik weet niet of jullie het weten ( anders neem ik contact op met het bedrijf zelf) maar zou je ook in het filiaal in Ijsselstein de laptop kunnen bestellen en ophalen?

ook had ik nog een paar vragen over de notebook zelf:

De NON-glare folie, zou dat altijd nog erop kunnen worden geplaatst ?

Ik gebruik de DVD-RW zelden ( waarschijnlijk alleen voor 2 a 3 installaties ). Is het een optie om een HDD caddie ( zo heet dat geloof ik? ) zonder harde schijf te kopen ? Ik heb zelf namelijk nog het een en ander aan HDD's en SSD's liggen!

Voor de mensen die graag willen weten wat ik zou gaan kopen ( en misschien wat info willen geven ) hier is de configuratie :D

P Book 15P35 GT555M, i7-2630QM <--- Hier ga ik echt van kwijlen :D

Arctic silver koelpasta ( is die paar eurie wel waard! )
2x 4GB corsair geheugen
De 4GB SSD + 500GB HDD combinatie ( Kleine vraag, wordt dit gezien als 1 schijf of 2 schijven of partities ? of hoe werkt dit systeem? Ik ken het namelijk niet)
Intel Centrino Wireless 300MB ( zonder Blauwe tanden ) Wel gaaf dat die voor 1 eurie zonder BT is :P

3 jaar carry in garantie ( vandaar de vraag over het bestaan van BTO )

Mensen, het is veel wat ik vraag haha, maar ik dank u alvast voor het lezen ( wat al flink wat is ! )

Alvast bedankt voor antwoorden :D

Mvg, Roy

• CLB
  • Niet online
Je kan IJsselstein toch bellen ipv het hier in een openbaar topic te vragen...
Garantie is moeilijk te claimen als het bedrijf failliet gaat en niemand anders de zaken overneemt natuurlijk.
Folie kan er altijd op en altijd af natuurlijk, kun je zelf doen als je handig bent en anders even laten doen.
HDD caddy zonder HDD.. Dat is nou een perfecte vraag om te stellen als je even contact opneemt met BTO.
Dat is 1 schijf en hoeveel partities die heeft kun je natuurlijk zelf bepalen: [Ervaringen] Seagate Momentus XT

• Roysten
  • Laatst online: 15-09 11:40
Ach ja het is dan ook een forum hea :P
Handige techniek halve hdd/ssd :P zal ik me eens in gaan verdiepen.
Toch maar even bellen. Ga ik morgen sowieso doen!
Bedankt :)

• Graviton12
Is het eigenlijk de moeite om 2 ssd's in RAID 0 te zetten of loop je dan al aan tegen bottlenecks van andere items in je laptop?

Kom nogal wat topics tegen dat RAID met SSD's serieus performance verlies geeft na een tijdje vanwege niet ondersteunen RAID - TRIM.

En mocht iemand het weten, (ben te lui opt moment om het zelf uit te zoeken zucht) als ik 2 ssd in raid draai met de 2720QM die weer net iets meer virtualisatie kent dan de 2630QM, kan ik dan bv Hyper-V Server draaien op de ssd's of op de 3de HDD en toch nog een dualboot maken zodat ik buiten Hyper-V een normaal OS Windows 7 kan draaien?

In zoiets ...

X•BOOK 17CL37-ATI6990 QUAD ATI 6990 2GB FHD
Scherm 17CL36/37: 17.3 inch FULL HD LED - Ultra High Contrast Glare, 1920x1080
Videokaart 15CL37/17CL37: ATI HD Mobility Radeon™ 6990, totaal 2GB DDR5
Chipset: Mobile Intel® HM67 Express Chipset
**Processor Sany Bridge (max 45W - QUAD): Intel® Core™ i7-2720QM 6Mb Cache, 2.20 GHZ (3.3GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
**Processor koeling: Artic Silver koelpasta (Systeem wordt beter gekoeld, tot 6 graden winst)
**RAM DDR3 1333 (1): 4GB Kingston HyperX High Performance Gaming DDR3-1600MHz (slot 1)
**RAM DDR3 1333 (2): 4GB Kingston HyperX High Performance Gaming DDR3-1600MHz (slot 2)
**RAM DDR3 1333 (3): 4GB Kingston HyperX High Performance Gaming DDR3-1600MHz (slot 3)
**RAM DDR3 1333 (4): 4GB Kingston HyperX High Performance Gaming DDR3-1600MHz (slot 4)
**Harddisk: 128GB SATA-3 Corsair P3 Series (Marvell Controler) (Max 480 MB/s lezen / 320 schrijven)
**Harddisk (2e): 128GB SATA-3 Corsair P3 Series (Marvell Controler) (Max 480 MB/s lezen / 320 schrijven)
**RAID (bij 2 x HDD): RAID 0 (Striping - capaciteit wordt opgeteld van harddisk 1 + 2, Maximale snelheid)
**Optische disk / Extra interne harddisk (Caddy): 500GB 7200rpm; Extra interne harddisk in Caddy.
USB 3.0: 2 x USB 3.0 poort (Compatible met USB 2.0)
USB: 2 x USB 2.0
VGA-poort: 1 x DVI incl. HDCP (1080P Full HD)
E-SATA Poort: Externe SATA aansluiting voor snelle schijven
LAN: 10/100/1000 GigaBit Ethernet (RJ45)
Cardreader: 7-in-1 card Reader (MMC/SD/MiniSD/MS/MS-Pro/MS-Duo/MS-DuoPRO)
Audio: Realtek geluidskaart met HD Audio ondersteuning
Audio: Microfoon-ingang, Speaker uitgang + Digitale uitgang (SPDIF)
Audio: 2x speakers + 2x Surround Speakers + 1x MID speaker + 1 xSubwoofer intern, THX Ready
Audio: 7.1 Digitale audio uitgang, THX TruStudio Pro certificaat
Firewire: 1 x IEEE1394 FireWire poort

[ Voor 10% gewijzigd door Graviton12 op 01-09-2011 19:23 ]

• Ruben0s
Ik zou zelf een ssd nooit in raid 0 doen, want dan werkt trim niet meer.

• Graviton12
Nieuwere ssd's van bv Intel hebben wel TRIM in ssd met RAID ingebouwd, maar vind alleen maar over Windows 7, maar wat met Hyper-V Server bv want je zit met een extra virtualisatie laag of gaan de vm's zelf TRIM toepassen.
Als ik ga kijken bij servers en ssd, die dingen kosten al snel 1000 euro voor een magere 50GB, daar moet toch iets mee zijn lijkt me.

Als de snelheid na paar maand 50% achteruit gaat kan ik beter 1 SSD steken en paar Seagate XT's in raid gooien.

Verwijderd

Omdat dat SLC SSD's zijn... die gaan 30x langer mee dan de huidige SSD's en hebben nul komma nul performance degradatie plus een boel service. Het is misschien duur, vergeleken het geld wat je kwijt bent als je datacenter een half uur down is....

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Graviton12 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:41:
Nieuwere ssd's van bv Intel hebben wel TRIM in ssd met RAID ingebouwd, maar vind alleen maar over Windows 7, maar wat met Hyper-V Server bv want je zit met een extra virtualisatie laag of gaan de vm's zelf TRIM toepassen.
Als ik ga kijken bij servers en ssd, die dingen kosten al snel 1000 euro voor een magere 50GB, daar moet toch iets mee zijn lijkt me.

Als de snelheid na paar maand 50% achteruit gaat kan ik beter 1 SSD steken en paar Seagate XT's in raid gooien.
Wij hebben een aantal klanten met SSD's in RAID en horen daar geen vreemde verhalen over. Als we zelf testen neemt de snelheid op lezen circa een factor 2 toe. Zeg maar van 500MB/s naar 1000MB/s. Dit zijn uiteraard theoretische maximale testwaarden maar dat ga je zeker merken wanneer je grote bestanden aanspreekt. Mijn persoonlijk mening is dat Striping altijd het risico van een harddisk storing verdubbeld met als resultaat dat je je data kwijt bent.
Roysten schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:37:
Ach ja het is dan ook een forum hea :P
Handige techniek halve hdd/ssd :P zal ik me eens in gaan verdiepen.
Toch maar even bellen. Ga ik morgen sowieso doen!
Bedankt :)
Welkom! Terecht dat je dit vraagt in het forum en wellicht speelt dit bij andere potentiele BTO kopers ook.
Als je ooit twijfelt aan een fabrikant, dan staat je maar 1 ding te doen en dat is vrij simpel. Je gaat naar de Kamer van Koophandel ( online ) en vraagt daar de financiele gegevens op. Is voor iedereen vrij toegangkelijk tegen een kleine betaling ( ik meen 5 of 6 euro ).
Dan weet je in ieder geval met wie je te maken hebt. In het geval van ons, BTO,. zullen je twijfels hierdoor wellicht verdwijnen. BTO is ondanks de recessie jaar op jaar een winstgevend bedrijf met groei.

Wij bestaan inmiddels meer dan 11 jaar en nog steeds bezig om aan de weg te timmeren.

Vreemd genoeg kopen mensen gewoon laptops bij online winkels die vanuit de achtertuin opereren en pas net 1 of 2 jaar aan de gang zijn met een eigen merk. Of zelfs over de grens in het buitenland na vooruitbetaling. Maar, met een beetje onderzoek kun je al snel veel informatie en ervaringen achterhalen. Juist hiervoor is ook Tweakers zo bekend, ervaringen uitwisselen.

Ik hoor je morgen dan wel ;)

• Graviton12
Vertraging begint natuurlijk niet onmiddellijk en zal ook wel afhangen van hoeveel ruimte er nog over is.

De Crucial m4, wordt die nog uitgebracht bij BTO in de toekomst?
Heb er namelijk al 1tje :p

Als Hyper-V Server dualboot werkt met Windows 7 zou ik eventueel 1 SSD kunnen gebruiken voor Hyper en 1 voor Windows 7 met eventueel nog een XT als 3de?

Edit: Als ik naar de specs van de 2720QM ga kijken bij Intel staat er maximum 16GB memory, dus dan zit ik al aan mijn limiet? (Daar hebben we het al over gehad dat 32GB nog veel te duur is).
Dus later upgraden gaat gewoonweg niet als ik het goed begrijp.

[ Voor 26% gewijzigd door Graviton12 op 01-09-2011 20:13 ]

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

We hebben continue SSD's in onderzoek. Ik kan hier niet teveel over uitwijden maar een te groot aanbod zitten we ook weer niet op te wachten, we moeten daarin keuzes maken.

Welke Crucial heb je precies (M4 hoe groot?) dan zal ik het eens navragen bij ons.
Wat maakt voor jou de Crucial zo bijzonder? De prijs is okee en specs lijken redelijk maar niet extreem toch? Lezen is okee maar schrijven, ik zag onder de 180MB/s of is dat inmiddels anders?

• Graviton12
Upgrade FW naar 0009 van 00002 levert tussen 5% en 10% overall op, beste prijs kwaliteit sinds update, seqread 20%

M4 128GB

Toevallig net op Tweakers gezien :p
reviews: Crucial m4: koning onder de ssd's

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Zat hem net te lezen :)

Wie weet kan dit ons nog extra overtuigen ;)

ik check de komende dagen even hoe of wat. Mocht er iets veranderen dan vind je het op de site.

• murvgeslagen
  • Laatst online: 19-10-2023
Beste mensen,

Ik heb een laptop nodig voor school en thuis voor het gamen.
Ik dacht zelf aan de 15cl37. is dit een goede keuze?

En zou iemand foto's van deze laptop kunnen plaatsen.

alvast bedankt

Verwijderd

murvgeslagen schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:31:
Beste mensen,

Ik heb een laptop nodig voor school en thuis voor het gamen.
Ik dacht zelf aan de 15cl37. is dit een goede keuze?

En zou iemand foto's van deze laptop kunnen plaatsen.

alvast bedankt
Tja, afhankelijk van de game is iedere laptop wel geschikt te noemen ;)
De vraag is dus meer;

1: Wat is uw budget
2: Wat zijn uw wensen (welke games, hoe lang op de accu, resolutie, specificaties, etc)
3: Wat is practisch?

Foto's van de laptop geen probleem: hier klikken

Punt wat ik wil maken, het hangt helemaal van de configuratie af of een notebook geschikt is voor uw schoolwerk. Wat zal dat zoal inhouden? Veel met VM's werken? Database verzoeken?

Dan lijkt mij een SSD (Corsair P3 of Intel) me minimaal aangeraden en het liefst dan ook een Core i7 2720QM met Kingston geheugen. Is het enkel word + internet en wat lichte 3D games zou de 15CL35 ook al ruim voldoen.

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Voor gamen helemaal TOP.
Voor school iets minder vanwege hogere stroomverbruik. Maar, als je rond 2 uur op de batterij geen probleem vindt dan is het weer okee.

Als meer dan 2 uur belangrijk is kun je beter naar de 15CL35 met high capacity batterij kijken. Door Optimus redt je het daar fors langer mee. Voor gamen nog steeds okee hoor maar inderdaad niet de top. Dat is echt weer de 15CL37 vanwege de nieuwste ATI kaart.

Je zult een keuze moeten maken hier tussen.

• Graviton12
Nog ff wat topic vervuiling, http://www.crucial.com/st....aspx?imodule=CT128M4SSD2
Garbage Collection zit in Crucial M4 dus minder tot geen performance degradatie met RAID tenzij je ruimte te kort hebt.

Zit jij niet een beetje teveel op dit forum na je werk bij BTO ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Graviton12 op 01-09-2011 21:50 ]

Verwijderd

En zoals beloofd hierbij de studiofoto's van de 15CL35 met 95% gamut GLARE scherm

Hier klikken.
Opvallend: Door de fotocamera lijkt het scherm roodachtig, dit is absoluut niet waar.
Zowel de zwart als witweergave is kristalhelder. Ook de kleuren zijn zeer breed te noemen.

Met breed bedoel ik dat je fijne kleurverschillen in donkere foto's goed kunt herkennen.
De inkijkhoeken horizontaal zijn dermate goed dat je met z'n 3en naar het scherm kunt kijken.
Verticaal blijft het een TN scherm maar wel een goede.

Ter vergelijking ook wat nieuwe foto's van de 15CL37/38 serie
Daarvoor hier klikken.

Dit geeft denk ik een mooie vergelijking tussen beiden schermen.

Als iemand ergens nog een foto van wil hoor ik het wel ;)

• murvgeslagen
wat is het stroomverbruik van de 15cl35?

[ Voor 3% gewijzigd door murvgeslagen op 01-09-2011 22:00 ]

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Voor testverslag 15CL35 zie hier

Dit is echter wel met de GT540 kaart en nu hebben we een GT555 kaart. Prestaties dus hoger maar batterijverbruik iets hoger ( algemeen stroomverbruik dus hoger ).

[ Voor 40% gewijzigd door BTO_USER op 01-09-2011 22:08 ]

Verwijderd

murvgeslagen schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:58:
wat is het stroomverbruik van de 15cl35?
Net zoveel als de adapter ;)
Maximaal 120Watt dus.

Als je bedoelt hoe lang gaat hij op een accu mee heb ik diverse klanten die naar mij tot 3 uur bij licht / normaal gebruik haalde met de 9cell en ong. 2:10 met de 6 Cell.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 22:09 ]

• murvgeslagen
oeps, verkeerd gezegd.

ik bedoelde de batterijduur :)

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Nou, dat is niet helemaal waar. Die 120 Watt heeft ook te maken met reservecapaciteit voor alsd de batterij leeg is, je je telefoon oplaadt, een externe USB harddisk aansluiten, alles op 100% draait etc etc.

Gewoonweg? Tussen de 25 en 90 watt. Vrij grof dus maar het zit daar tussenin afhankelijk van de omstandigheden.

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

murvgeslagen schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:10:
oeps, verkeerd gezegd.

ik bedoelde de batterijduur :)
Ahaa, er zijn mensen die halen met de high capacity meer dan 3 uur. Zo ook ik. Alles wederom afhankelijk van wat je doet. Isootje downloaden via wireless kost ook meer stroom etc etc.

Als je de test leest hebben ze ook meer dan 3 uur gehaald. Met een GT540 en een standaard batterij, advies, neem de high capacity en dan kun je met optimus nog meer halen.

[ Voor 20% gewijzigd door BTO_USER op 01-09-2011 22:15 ]

Verwijderd

Hey iedereen,

Ik ben van plan binnenkort een laptop aan te schaffen voor school. Het is een game design richting dus hij zal vooral voor 3D programma's (3ds max bijv) en photoshop gebruikt worden, en ook wel wat games :)

De laptops via school vind ik nogal duur voor wat er in zit, dus BTO is wel een zeer goed alternatief denk ik.
Ik vroeg me vooral af wat voor grafische kaart ik zou nemen. De rest heb ik wel al ongeveer beslist:
  • Intel® Core™ i7-2630QM 6Mb Cache, 2.00 GHZ (2.9GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
  • Processor koeling: Artic Silver koelpasta
  • 4GB Corsair First Class eXtreme DDR3-1333MHz (slot 1)
  • 4GB Corsair First Class eXtreme DDR3-1333MHz (slot 2)
  • 1 Lege geheugen uitbreidingslocatie (slot 3)
  • 1 Lege geheugen uitbreidingslocatie (slot 4)
  • 4GB SSD + 500GB 7200 rpm(Max MB/s 120 lezen / 120 schrijven)
Ik twijfel dus nog tussen
X•BOOK 15CL37-ATI6990 QUAD en P•BOOK 15CL35-GT555 QUAD
Heb ik echt een ati6990 nodig voor 3D applicaties of gaat is een gt555 ook al voldoende?
Een 15CL38-GTX560 zou ook een optie kunnen zijn maar hierbij verschilt de prijs niet zo veel met 6990.

Nog een paar bijkomstige vragen: Is zon hybride SSD/HDD goed genoeg of ga ik beter direct voor een
SSD (120GB SATA-2 OCZ Vertex Plus bijvoorbeeld)

En zijn er BTO dealers in Belgie te vinden? Zou een stuk gemakkelijker zijn voor mij bij eventuele reparaties.

alvast bedankt voor het antwoorden :)

Verwijderd

Als je veel met 3D programma's moet gaan werken raad ik altijd een nVidia aan.
Deze zijn toch net wat beter hierin, wel moet gezegd worden dat de ATI 6990 zoveel keer sneller is dan de GT 555M dat dit verschil in performance wel goedgemaakt kan worden alleen dan moet u goed controleren of het pakket ook alle functies laat werken met een ATI kaart.

Maar waarom niet de gulden middenweg met de 15CL38 met GTX 560m? Is goedkoper dan de ATI versie (1195 vs 1275) maar wel een stuk sneller dan de 15CL35 en ook verkrijgbaar met het zeer goede GAMUT scherm. (zie foto's in een eerder bericht van mij)

Overigens zou ik niet een OCZ Vertex kiezen maar een Intel of Corsair P3.
Deze twee schijven hebben bewezen meer gericht op betrouwbaarheid te zijn waar de OCZ meer rauwe performance schijven zijn. Voor een student lijkt het mij echter handig om op veilig te spelen.

Ik vraag mij af of Belgische dealers reparaties uitvoeren aangezien zij niet de producent zijn, dat kan BTO_User denk ik beter beantwoorden daar wij ook een dealer zijn en niet BTO zelf :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 23:28 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.