Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 19:21

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Arrahant schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:42:
Ik ben nu sinds een week of 7 in het bezit van een BTO 17CL37.

Ik vroeg me af: voelen andere gebruikers ook af en toe dat de laptop "geladen" is? Laat ik het proberen te omschrijven. Ik voel het met name aan de achterkant van de monitor en in mindere mate ook aan het paneel dat onder het toetsenbord zit (waar de handpalmen op rusten). Als ik deze delen van de laptop lichtjes aanraak en een beetje wrijf terwijl het apparaat op netstroom is aangesloten voel ik het. Ik krijg geen stroomschok, mijn hand gaat ook niet tintelen of iets dergelijks, maar ik voel de elektriciteit als het ware. Lastig te beschrijven, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die hetzelfde hebben met hun 17CL37.

Ik vraag me af of dit normaal is, en met name of het schadelijk is voor het apparaat.
Dat is normaal zo, dat heb ik ook met andere notebooks gehad. Volgens mij heeft het te maken dat er wat stroom lekt van de adapter. Opzich is het niet schadelijk voor de hardware maar net als de geluidskaart die gaat er wel wat van merken de ruis wordt dan iets hoger bij het afspelen van geluid, dat heb ik iig zo ervaren.

[ Voor 3% gewijzigd door Bjornmeijer935 op 20-08-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een bekend probleem met laptops van alu. Als je hem aansluit op een geaard stopcontact is het voorbij.

De schok komt omdat je 2 statisch geladen oppervlakten via je vinger verbind, de N53 heeft hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu sinds een week of 7 in het bezit van een BTO 17CL37. Nog altijd flink (mobiel) aan het genieten van vele games.
ik vroeg me af he Arrahant,?
hoelang kan jij gamen met een volle accu ?
zou je weer dezelfde laptop kopen als je opnieuw iets mocht kiezen ?

Edit: de 17CL37 ziet er in mijn ogen heel goed uit.. prijs is wat duur 1400(inclusief software) maar de btw gaat er nog van af _/-\o_ (gelukkig). Of zegt iemand voor 1400 kun je ook beter krijgen namelijk ....... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Ik denk als je een uur tot anderhalf haald dat het al veel is ik heb ook al wat op de batterij zitten gamen. Al heb ik niet doorgegamed tot de batterij leeg was.

Normaal desktop gebruik heb ik gisteren ruim 2 uur op de accu kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm oke.. en als je gewoon een beetje gaat surfen over het web.. filmpje hier filmpje daar ! etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:36:
Edit: de 17CL37 ziet er in mijn ogen heel goed uit.. prijs is wat duur 1400(inclusief software) maar de btw gaat er nog van af _/-\o_ (gelukkig). Of zegt iemand voor 1400 kun je ook beter krijgen namelijk ....... ?
Er is simpelweg niets anders in deze prijsklasse, de M17x komt het dichtste in de buurt met €1900, daarvoor krijg je een langere accuduur, vermoeddelijk beter scherm, een volwaardig toetsenbord, en wat extra kilo's. Nu zou ik best willen betalen voor de kwaliteit van dat apparaat, €500 is wel erg veel voor iets wat hetzelfde presteert (al krijg je standaard een i7-2720QM in de M17x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:43:
hmm oke.. en als je gewoon een beetje gaat surfen over het web.. filmpje hier filmpje daar ! etc...
Tussen de 1,5-2,5 uur als je de brightness van het scherm niet te hoog zet. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik de mijne pas een paar dagen heb dus de batterij is nog niet helemaal ingewerkt.

Het is ook een gamers notebook dus batterij duur is niet echt het belangrijkste voor dit soort modellen. Eerlijk gezegt hoeft er voor mij geen batterij is te zitten, jammer genoeg zijn ze zo slim geweest het rubbere dopje op de batterij te plakken ipv de behuizing zelf waardoor voor stabieliteit je altijd de batterij er in moet hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Bjornmeijer935 op 20-08-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
[...]

Zet de laptops in de high end VGA klasse (HD6990 - GTX580) maar eens naast elkaar.
Onder de 1400,- ga jij niks beters vinden.

Ik kan alleen de Alienware M17x en binnekort een MSI GT780 met mindere GTX570 bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M17x heeft ook de HD6990m, maar die is vrij prijzig zoals ik al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjornmeijer935 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:48:
[...]
Tussen de 1,5-2,5 uur als je de brightness van het scherm niet te hoog zet. Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik de mijne pas een paar dagen heb dus de batterij is nog niet helemaal ingewerkt.
Und waar heb jij je laptop gekocht gewoon bij BTO ??? en nog iets veranderd of gewoon besteld zoals hij bij de specs beschreven staat.

edit: Ik ga denk ik toch maar voor de 17CL37, er zitten nice hardware in en heb het gevoel dat dat toch het beste is wat ik kan krijgen voor een bedrag van 1400 euro. Toetsenbord hoeft van mij niet fijn te zijn, daar kan ik wel aan wennen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:03:
[...]

Und waar heb jij je laptop gekocht gewoon bij BTO ???
Ik heb hem bij BTO zelf gekocht.

[ Voor 73% gewijzigd door Bjornmeijer935 op 20-08-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem bij BTO zelf gekocht.
maar jij bjornmeijer953 jij hebt een GTX560 en niet de ATI 6990 hoezo niet ATI6990 die is toch beter ??
tenminste volgens cpubenchmark

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:10:
[...]

maar jij bjornmeijer953 jij hebt een GTX580 en niet de ATI 6990
Ik heb een CL36 met een GTX560 zoals je onder ziet staan bij mij, de CL37 heeft de GTX580 al zijn de CL36 en CL37 gewoon identieke qua barebone en componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjornmeijer935 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:12:
[...]

Ik heb een CL36 met een GTX560 zoals je onder ziet staan bij mij, de CL37 heeft de GTX580 al zijn de CL36 en CL37 gewoon identieke qua barebone en componenten.
idd sorry zag ik later pas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan mijn vraag hoezo een GTX 560 en niet de ATI6990 ???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:14:
Maar dan mijn vraag hoezo een GTX 560 en niet de ATI6990 ???
Het zit hem in de prijs, ik heb niet de standaard uitvoering die BTO aanbied. Dus bij mij was de meerprijs substantieel groter. Als ik de 6990 had gepakt kon ik 2500 euro neertellen ipv 2100. Dat is de voornaamste reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"hmmm oke,, nu snap ik het !!!"
Maar als je mij was, welke zou je dan kiezen ? (budget is 1400)
De GTX560 of ATI6990 met standaard uitvoering van BTO, of iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:18:
"hmmm oke,, nu snap ik het !!!"
Maar als je mij was, welke zou je dan kiezen ? (budget is 1400)
De GTX560 of ATI6990 met standaard uitvoering van BTO, of iets anders ?
Dat is geheel afhankelijk wat je er mee wilt doen, beide kaarten hebben een goede gaming performance.

Zelf heb ik extra opties gepakt als de blu-ray brander en de intel 6230 wireless kaart met bluetooth. De SSD's zijn ook lekker rap dus het is maar net wat je er mee wilt doen. Tevens heb ik ook 3 jaar pickup en return, ik wil zo'n duur apparaat natuurlijk wel goed gedekt hebben met garantie.

En ja alles extra tikt aardig aan op de prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door Bjornmeijer935 op 20-08-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjornmeijer935 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:22:
[...]
Dat is geheel afhankelijk wat je er mee wilt doen, beide kaarten hebben een goede gaming performance.
Ik zal hem gebruiken om af en toe een spelletje te spelen, aansluiten op tv filmpje draaien. Mee naar school nemen en werkstukken maken. Gewoon mijn mobiele desktop (jezus wat klinkt dat stom). De gedachte was mijn desktop moet vervangen worden, dus koop ik een goede laptop.

maar voor welke zou jij gaan dan ? als je zo leest waarvoor ik het ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kom op, je bent nieuw hier, maar eigen inzet wordt wel erg gewaardeerd natuurlijk =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:28:
Kom op, je bent nieuw hier, maar eigen inzet wordt wel erg gewaardeerd natuurlijk =)
oke sorry,, ik liet me iets te veel meeslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Als het echt een desktop vervanger gaat worden dan zou ik de CL37 met de 6990 pakken.
Ga je er echter af en toe maar een spelletje op spelen en wat documenten typen dan zou ik de CL36 met de GTX560 pakken.
CLB schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:28:
Als ik hem niet wil helpen dan geef ik dat wel zelf aan dank u wel. 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Bjornmeijer935 op 20-08-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Bjornmeijer935 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:30:
Als ik hem niet wil helpen dan geef ik dat wel zelf aan dank u wel. 8)7
Het is een topic op Tweakers in het algemeen over de ervaringen van een laptopmerk..
Het is geen 'ik zoek een Tweaker uit die me wil helpen om lekker te slowchatten topic' :w

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je maar af en toe een spelletje wil spelen zou ik de GT555m pakken. Dat scheelt je zo €400 als je de xps 17 neemt, en je levert maar 25% prestaties in, maximaal.

De GTX560m is gewoon geen goede prijs/kwaliteit kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

CLB schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:34:
[...]

Het is een topic op Tweakers in het algemeen over de ervaringen van een laptopmerk..
Het is geen 'ik zoek een Tweaker uit die me wil helpen om lekker te slowchatten topic' :w
Agreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Bjornmeijer935 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:37:
Ik heb zelf een aantal sennheiser(HD202-R1, HD437 en HD558) koptelefoons, qua geluid doen die er zeker niet aan onder. Gewoon op mijn PC klinken ze ook heel erg goed icm asus Xonar D1. Ik zal wel gewoon verwend zijn. 8)7
Heb zelf een HD555 (een van men beste aankopen tot nu toe :9, voor de prijs die ik ervoor betaald heb toch).
Het is dus niet zo dat de geluidskaart zo slecht is dat hij zelfs door men HD555 slecht klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Het haalt het niet bij mijn Xonar maar vooral door het missen van de equalizer optie. Dan kun je er nog enig sinds mee compenseren. Helaas is de HD558 een beetje licht aan de bass daarom dat ik de equalizer daarvoor gebruik.

Ik koop eigenlijk alleen nog maar Sennheiser niks anders, de beste koptelefoons voor een redelijk prijsje.

Over het algemeen is de geluidskaart wel in orde dus.

[ Voor 26% gewijzigd door Bjornmeijer935 op 20-08-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:17
Ik heb de mijne inmiddels ontvangen en geinstalleerd. Moet verschrikkelijk wennen aan die kleine lettertjes en het toetsenbord. Toetsen zijn wat klein en maken best veel lawaai. Linkerkant onder de muis van je hand voel ik resonantie. Een lichte vibratie. Is dat de ventilator soms? Ik kan het geluid ook niet aanpassen. Zit Realtek en THX op, maar er zijn geen ondersteunende audioapparaten beschikbaar, als ik een audioapparaat selecteer. Blikkerig en hol geluid.

Wel een harstikke mooi beeld. Wit is ook echt wit en zwart is ook echt zwart. En start retesnel op. Valt echt op na alle updates die ik gisteravond en vanochtend heb gedownd en geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Laatst online: 18-07-2024
desalniettemin schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:13:
Ik heb de mijne inmiddels ontvangen en geinstalleerd. Moet verschrikkelijk wennen aan die kleine lettertjes en het toetsenbord. Toetsen zijn wat klein en maken best veel lawaai. Linkerkant onder de muis van je hand voel ik resonantie. Een lichte vibratie. Is dat de ventilator soms? Ik kan het geluid ook niet aanpassen. Zit Realtek en THX op, maar er zijn geen ondersteunende audioapparaten beschikbaar, als ik een audioapparaat selecteer. Blikkerig en hol geluid.

Wel een harstikke mooi beeld. Wit is ook echt wit en zwart is ook echt zwart. En start retesnel op. Valt echt op na alle updates die ik gisteravond en vanochtend heb gedownd en geinstalleerd.
Welke configuratie had je nu weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit 2: weet iemand hoe ik ervoor zorg dat fn + f4 het systeem niet langer in slaapstand laat gaan? Fn + f5 is het volume zachter zetten, en het is al te vaak voorgekomen dat ik in het heetst van de strijd op slaapstand ipv volume omlaag druk!
Via geavanceerd energiebeheer kan je "De actie van de slaapstandknop" bewerken.
Maar weet zo uit me hoofd niet of dat die fn+f4 actie is. (zit nu op desktop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fn+F4 stuurt gewoon een sleep-signaal naar windows. Je kan bijwerken wat hij precies doet, dat kan met de power knop ook (bij mij gaat hij slapen als ik de powerknop indruk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024

Die resonantie wat je voelt is mssn de lekspanning van de adapter?(het voelt een beetje tintelend aan) En heb je alle drivers voor het geluid geinstalsleerd? Normaal zou je het moeten kunnen instellen zoals eerder gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Revo uninstaller geeft dit aan: http://www.dumpyourphoto.com/files3/70153/IORw9kBosv1.png

Dan zijn die drivers toch al geinstalleerd? Sorry, maar ik snap van dit soort dingen niet zo veel. Dus alle hulp is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
Zit Realtek en THX op, maar er zijn geen ondersteunende audioapparaten beschikbaar, als ik een audioapparaat selecteer. Blikkerig en hol geluid.
Bij THX.? THX registreren.
Build in key, linkje op desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik ga wel bellen met Roberto, want ik kom er niet uit. Kan nergens een sleutel vinden. Of een registratielink :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
[...]
Oh ja er zit een accu in! 8) Eerlijk gezegd heb ik nog geen moment op de accu gewerkt, maar dat komt wel over twee weken als de uni weer begint.

En ja, ik zou wederom voor een BTO/Clevo laptop gaan als ik iets nieuws zou mogen uitkiezen. Ik vind dat ik veel waar voor relatief weinig geld heb gekregen (voor zo ver je van weinig geld kunt spreken bij laptops).
De afgelopen weken was het slecht zomerweer, maar je hebt mij niet veel horen klagen hierover dankzij m'n nieuwe bak! Ene lan party na de andere afgestruind.

Wat wel een beetje jammer is, is het feit dat het binnenvak van de tas al is uitgescheurd door het gewicht van de adapter. En ik was nog wel van plan om er binnenkort ook nog eens een collegeblok en een of twee boeken bij te proppen! Maar eens kijken of ik een Swiss Gear tas kan vinden waar het beestje ook in past. Ik heb bij m'n vorige laptop ook jarenlang een tas van dit merk gebruikt en dat is zeer goed bevallen.
Als er mensen met tips zijn voor een goede tas waar een 17CL37 in past (het liefst met levenslange garantie) ben ik all ears!

[ Voor 26% gewijzigd door Arrahant op 21-08-2011 09:44 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
Bedankt voor de tip Boudewijn en Darkstone! Het was idd simpelweg een kwestie van instellen dat het apparaat geen actie moet ondernemen wanneer de sleep knop wordt ingedrukt.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant

Ik gebruik audioapparaten eigenlijk nooit. Rechtermuisknop op het Realtek icoon, en dan Sound Manager. Afhankelijk van m'n situatie stel ik daar de 'Speaker configuratie' in, en verder heb ik eigenlijk niets ingesteld.
Als je naar pagina 96 van dit thread gaat en de post van Bjornmeijer935 zoekt vind je tips over het instellen van THX Trustudio Pro voor het onboard 5.1 geluid. Dit heeft mij iig enorm geholpen, ik vind het geluid best mooi nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
@Aharrant
Targus vind ik persoonlijk heel goed, en zit ook een soort van levenslange garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Arrahant schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:02:
[...]

Ik gebruik audioapparaten eigenlijk nooit. Rechtermuisknop op het Realtek icoon, en dan Sound Manager. Afhankelijk van m'n situatie stel ik daar de 'Speaker configuratie' in, en verder heb ik eigenlijk niets ingesteld.
Als je naar pagina 96 van dit thread gaat en de post van Bjornmeijer935 zoekt vind je tips over het instellen van THX Trustudio Pro voor het onboard 5.1 geluid. Dit heeft mij iig enorm geholpen, ik vind het geluid best mooi nu.
Mooi om te horen dat er iemand baat van heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickjet2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-03-2021
Is het normaal dat mijn 17CL35 90 graden cpu krijgt tijdens een potje TeamFortress 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Dat had ik gelezen over THX. Heb ik ook niets aan, want je kan niet bij instellingen :?

Maar ik ga er over bellen, want waarom zit het erop als je niets kunt afstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desalniettemin schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:17:
Dat had ik gelezen over THX. Heb ik ook niets aan, want je kan niet bij instellingen :?

Maar ik ga er over bellen, want waarom zit het erop als je niets kunt afstellen?
Je moet eerst THX activeren via de snelkoppeling op je bureaublad :+
De sleutel voor de THX software is al voor je ingevuld, paar keer op volgende klikken en het is geactiveerd.
nickjet2 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:16:
Is het normaal dat mijn 17CL35 90 graden cpu krijgt tijdens een potje TeamFortress 2?
Dat is de turbo van de cpu, daardoor wordt de cpu best warm.

Misschien helpt dit :
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:15:

Via het forum van notebookreview.com over dit model(Clevo W150HR) heb ik een tip gevonden om het geluid en vooral de warmte iets terug te dringen wanneer de cpu vol gas gaat. Dan gaat namelijk de turbo aan en wordt het voltage van de cpu nogal wat verhoogd. van 0.9V naar 1.2V zo uit me hoofd.

http://forum.notebookrevi...0hr-owners-lounge-57.html
"You can also adjust the power settings to Max CPU Usage 99% which disables TurboBoost... it runs about 10C cooler that way and there's not much loss in performance as most games aren't very CPU intensive."

Ik heb het getest met Supreme commander 2 en openhardwaremonitor op de achtergrond.
De cpu komt niet boven de 2ghz uit en blijft redelijk koel op gemiddeld 72 C graden.
De fan blijft ook een stuk stiller hierdoor.

De turbo wordt niet gebruikt. Het kost iets performance, op hoge presentaties had ik 3fps meer in Crysis 1.

Met de turbo aan wordt de cpu rond de 88 graden en maakt de fan ook aardig wat lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:41:
[...]

Je moet eerst THX activeren via de snelkoppeling op je bureaublad :+
De sleutel voor de THX software is al voor je ingevuld, paar keer op volgende klikken en het is geactiveerd.
Correct, maar als een klant er niet uitkomt lossen we het uiteraard samen graag op :)
Zijn er dus nog vragen hoor ik het morgen wel (nou goed dat is over 19 minuten ... ;))
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:27:
[...]

Ik zal hem gebruiken om af en toe een spelletje te spelen, aansluiten op tv filmpje draaien. Mee naar school nemen en werkstukken maken. Gewoon mijn mobiele desktop (jezus wat klinkt dat stom). De gedachte was mijn desktop moet vervangen worden, dus koop ik een goede laptop.

maar voor welke zou jij gaan dan ? als je zo leest waarvoor ik het ga gebruiken.
Zolang je maar niet té zwaar gaat gamen zou ik de GTX 560m versie nemen.
Scheelt toch weer "paar" euro met de ATI 6990, aan de andere kant, voor niet (relatief gezien) heel veel meer geld krijg je wel heel veel meer 3D performance.

De keuze moet je dus laten maken door 2 dingen.

1: Hoe lang wil je de notebook gaan gebruiken?
2: Hoeveel games ga je spelen? En moet het persé op super-max-ultra-high of mag het ook gewoon high / medium zijn? :)
Bjornmeijer935 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:55:
Het haalt het niet bij mijn Xonar maar vooral door het missen van de equalizer optie. Dan kun je er nog enig sinds mee compenseren. Helaas is de HD558 een beetje licht aan de bass daarom dat ik de equalizer daarvoor gebruik.

Ik koop eigenlijk alleen nog maar Sennheiser niks anders, de beste koptelefoons voor een redelijk prijsje.

Over het algemeen is de geluidskaart wel in orde dus.
Heb ook een HD 201, HD 555 (met het bekende scheuren bij de overgang naar de schelpjes maar wel super neutraal en strak geluid) en de HD 560 Ovation II.

Met deze 3 headphones doe ik nu al 10+ jaar. Sennheiser is zeker top :) En .. het mooiste is dat ze het op standaard laptopgeluidskaarten al vrij goed doen en dus een versterker niet persé nodig is voor goede resultaten.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arrahant schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 09:35:
[...]

Wat wel een beetje jammer is, is het feit dat het binnenvak van de tas al is uitgescheurd door het gewicht van de adapter. En ik was nog wel van plan om er binnenkort ook nog eens een collegeblok en een of twee boeken bij te proppen!
Ik gok dat je de goedkope tas hebt? Misschien fototje? Ik weet niet precies wat gescheurd is, maar ik heb de luxe tas maar ik geloof dat je daar best ruig mee moet doen wil je daar iets aan stuk maken...

Wel typisch opzicht als de tas niet gebouwd is op de zware voeding...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja welke kleur is de tas? Geel of zwart? (of zwart met oranje, dat kan ook nog)
Overigens een tip van algemeen belang (i.p.v. muravlekken / presurespots) plaats nooit de adapter op een plek waar hij OP je scherm (lees de bovenkant) kan drukken.

Hierdoor krijg je dus beschadigingen aan je difuserfoil waardoor je die bekende heldere witte / grijze vlekken in je display krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Heb zojuist de P•BOOK 15P35 besteld, ben erg benieuwd :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
-Mike- schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:14:
Heb zojuist de P•BOOK 15P35 besteld, ben erg benieuwd :9~
Welke specs^^? Ik had net een mail gestuurd over wanneer de nieuwe 15cl35 modellen binnen zouden komen(moest dit weten ivm met opleiding). En blijkbaar wordt mijn systeem vandaag verzonden. Ik moet het nog maar zienxD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
venom1 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:10:
[...]

Welke specs^^? Ik had net een mail gestuurd over wanneer de nieuwe 15cl35 modellen binnen zouden komen(moest dit weten ivm met opleiding). En blijkbaar wordt mijn systeem vandaag verzonden. Ik moet het nog maar zienxD
Standaard + ontspiegeling van het scherm. De rest van de standaard specs waren genoeg voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryenharry
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik zoek een laptop voor Photoshop CS5.

Het BTO P•BOOK 15C36-GT540 met Intel® Core™ i3-2310M. 2.10 GHZ 3Mb cache, vind ik qua prijs heel interessant.

Beter zou natuurlijk zijn een i7, maar is dat werkelijk nodig?
De Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache) kost namelijk 120 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
harryenharry schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:58:

Het BTO P•BOOK 15C36-GT540 met Intel® Core™ i3-2310M. 2.10 GHZ 3Mb cache, vind ik qua prijs heel interessant.

Neen, ik zou het gewoon bij de i3 houden. Voor alleen photoshop heb je geen i7 nodig. Als je 1080p videos wilt gaan renderen dan zou ik er wel een nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem, heb zojuist windows opnieuw geinstalleerd op mijn 14C36. Alle drivers installeren zonder probleem buiten de WLAN driver.
Windows detecteerd deze niet vanzelf bij mij, en ook via de DVD krijg ik hem niet geinstalleerd, ik klik op WLAN en dan vraag hij voor rechten dus klik Yes en dan doet hij niet meer.
Heb dan maar is probeerd vanuit de DVD zelf maar met hetzelfde resultaat iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 20:38
kan je hem mischien even met een kabeltje aan je router doen?
dan kan je meestal de WLAN driver wel via windows update verkrijgen.
anders kan je nog proberen de hardware ID via www.pcidatabase.com te achterhalen.
als je dit eenmaal gedaan hebt kan je dan op de site van de fabrikant een nieuwe driver downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:16:
Ik zit met een probleem, heb zojuist windows opnieuw geinstalleerd op mijn 14C36. Alle drivers installeren zonder probleem buiten de WLAN driver.
Windows detecteerd deze niet vanzelf bij mij, en ook via de DVD krijg ik hem niet geinstalleerd, ik klik op WLAN en dan vraag hij voor rechten dus klik Yes en dan doet hij niet meer.
Heb dan maar is probeerd vanuit de DVD zelf maar met hetzelfde resultaat iemand een oplossing?
Heb je de wireless kaart al ingeschakeld? I.a.w. brand het wlan lampje? ;)
9 van de 10 keer is dit het.
harryenharry schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:58:

Hoewel de Core i3 een goede processor is vraag ik me af of dit de beste processor is voor uw gebruik. Zolang u maar niet zware videobewerking of VM's gaat draaien is een Quad Core i7 inderdaad niet nodig, echter kan het denk ik geen kwaad te upgraden naar de eerste Core i5 processor, de 2410M. Deze cpu ondersteund een aantal zaken die de Core i3 niet doet en is vooral tijdens belasting toch weer wat sneller voor niet heel veel meer geld :)

Wat is dus uw typische gebruik en zijn uw verwachtingen van de notebook?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:35:
[...]

Inderdaad :+ toen ik me Bluetooth voor de eerste keer aanzette had Windows ineens een "nieuw" hardware apparaat gevonden. En toen installeerde bluetooth/driver vanzelf. Ik maar zoeken hoe m'n bluetooth werkte.

Lampje groen is Wi-Fi, orange is Wi-Fi en Bleutooth aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:35:
[...]

Het wireless lampje brand oranje. Zegt zowel bluetooth en Wireless LAN aan als ik met Fn+F12 doe.

Windows probeert hem wel te installeren maar hij zegt dan No driver found

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:40:

Het wireless lampje brand oranje. Zegt zowel bluetooth en Wireless LAN aan als ik met Fn+F12 doe.

Staat de Wireless driver ook op de meegeleverde DVD? Misschien lukt het om via de dvd de driver te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:40:
[...]

Welk kaartje zit in de notebook? kan je dit achterhalen in apparaten beheer? (staat er sowieso een onbekend app.?)

Probeer deze driver eens: http://download.bto.eu/No...Enable%20Disable%20AP.zip

Stefan

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah dat heb ik geprobeerd. Zonder succes, hij vraagt voor rechten en dan doet hij niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:58:
Jah dat heb ik geprobeerd. Zonder succes, hij vraagt voor rechten en dan doet hij niets meer.
rechter muisknop, uitvoeren als admin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
BTO_USER schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:00:
[...]

rechter muisknop, uitvoeren als admin?
De magische oplossing wss.

Mijn laptop is vandaag verzonden, toch zeker minder dan de 10 dagen die werden geschat. Pluspunten dus voor de leveranciers en het snelle bouwen. Kom ik er wss morgen achter of dat 95% gamut scherm zo goed is als zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb ik ook geprobeerd. Het is degene uit de WLAN folder op BTO.eu
http://download.bto.eu/No...s/Driver_Win7/05_WLAN.zip

In die zip is er een setup en dan nog 2 mappen waar ook nog setups in staan, deze voeren wel iets uit maar deze doen de WLAN oook niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:11:
Ja heb ik ook geprobeerd. Het is degene uit de WLAN folder op BTO.eu
http://download.bto.eu/No...s/Driver_Win7/05_WLAN.zip

In die zip is er een setup en dan nog 2 mappen waar ook nog setups in staan, deze voeren wel iets uit maar deze doen de WLAN oook niet werken.
ik stuur je even een PM, is iets netter dan dit topic vol te gooien hiermee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 20:38
Heuj zie ook net dat mijn laptop ook op aflevering voor morgen staat.
ben benieuwd.
ik heb morgen namelijk ook nog motor rijles en dan zul je natuurlijk net zien dat ie net DAN! bezorgd word:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Heb een maand of 6 geleden een bto laptop, de 17CL33, maar merk toch soms dat de CPU (i7 720QM) of GFX ( 460 GTX) niet voldoen aan mijn eisen voor het draaien van bepaalde applicaties ( 3D tekenpakketten en games enzo...

In hoeverre is het mogelijk de CPU te vervangen van Clarksfield na Sandy Bridge en zodoende heeft iemand enige suggesties voor een betere CPU/GFX indien dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:12:
Hey allemaal,

Heb een maand of 6 geleden een bto laptop, de 17CL33, maar merk toch soms dat de CPU (i7 720QM) of GFX ( 460 GTX) niet voldoen aan mijn eisen voor het draaien van bepaalde applicaties ( 3D tekenpakketten en games enzo...

In hoeverre is het mogelijk de CPU te vervangen van Clarksfield na Sandy Bridge en zodoende heeft iemand enige suggesties voor een betere CPU/GFX indien dit mogelijk is?
CPU upgrade gaat niet lukken, Sandy bridge is een ander platform.
Je VGA zou wel kunnen maar een MXM vga upgrade is erg prijzig aka niet rendabel/logisch :(
Resumerend zou je dus over moeten naar een nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, das dan erg jammer :P. Zat al naar overclocking te kijken, aangezien de laptop niet erg warm wordt onder volledige stress, maar zag dat alle overclocking opties in de BIOS niet aanwezig zijn. Zal wel standaard zijn voor laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:48:
Mja, das dan erg jammer :P. Zat al naar overclocking te kijken, aangezien de laptop niet erg warm wordt onder volledige stress, maar zag dat alle overclocking opties in de BIOS niet aanwezig zijn. Zal wel standaard zijn voor laptops.
VGA doe je niet via BIOS maar via software als Afterburner.
Let dan wel erg op je temperaturen en verbruik.
Hoogstwaarschijnlijk kan je adapter er op full load niet veel meer bij hebben ;)
Check je temperaturen onder load met een programma als furmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Anandtech heeft een review geplaatst van de Clevo W150HR van mythlogic. Dat is dezelfde barebone als de 15CL35 van BTO.
http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested
Ultimately, the balance of performance and features is good but not great, and I end up moderately interested but with concerns. It’s the finer details that are lacking but if you don’t want to move up to the Lenovo W520 [...], this is the best way to get a laptop with an awesome 15.6” LCD.
Een van anandtech's grootste minpunt is de accuduur, die vrij laag is. Ik heb er zelf ook een en ik heb me daar nog niet echt aan gestoord. Met desktop gebruik, en dus de nvidia chip uit, houdt hij het lang genoeg vol. Vind ik, ok het kan beter zoals je ziet, maar het is goed genoeg. Gamen doe ik alleen met stroom eraan, dus dan merk ik er ook niets van.

Ander minpunt is de layout van het toetsenbord en daar ben ik het wel mee eens. Vooral met programmeerwerk vind ik het nummerieke deel erg irritant. Het werkt gewoon niet lekker. Vooral de home, end en delete knoppen gebruik ik dan veel en die zitten op onlogische plaatsen.

Grootste pluspunt is het scherm en ook daar ben ik het helemaal mee eens. Beeld is erg goed. Ik heb nog wel de "glossy" variant en dat spiegelt vooral overdag best veel. Soms is dat wel vervelend maar meestal heb ik er geen last van. Kleuren en kijkhoek zijn erg goed.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel grappig dat ze direct de Lenovo W520 als alternatief noemen, een zeer high-end (topmodel) ThinkPad tegen een mid-range Clevo notebook. Dat zegt voor mij genoeg.

Wat de accuwerktijd betreft, wij hebben meerdere klanten die met de 9cell over de 3 uur halen, ik zelf haal dit ook met de Intel kaart enabled. Dan denk ik ... dat is toch heel redelijk?

Wat het toetsenbord betreft, tja ik vind hem goed typen. de layout is "gewoon" even wennen.
Maar ik kan begrijpen dat gebruikers die jaren de "standaard" zijn gewend er iets meer moeite mee hebben dan ik (zit toch bijna om de week achter een ander toetsenbord)
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:48:
Kijk, alles is te overclocken ... maar is het slim? Het is het zelfde als chiptunen. Ik heb een auto gehad die was vanaf dag één dat ik hem kocht gechiptuned. (een Volvo) nooit geen problemen.
Koop ik een nieuwe auto, chip ik hem en rij ik 1x volle belasting in Duitsland is m'n Turbo stuk.

Wat is mijn punt? Overclocken en chippen bieden geen garanties. Heb al vaker meegemaakt dat opeens systemen instabiel werden en de oorzaak heel vreemd was. Bijv het ram ging kapot door de GPU te overclocken. Wat bleek? De extra warmte belaste het ram ook meer ...

Daarom zeg ik; overclocken bij een desktop pc? Rustig doen, doe ik zelf ook.
Maar een laptop? De koeling kan het mogelijk wel aan maar er zitten meer componenten die gebruikmaken van de koeling in je systeem dan alleen de 3D kaart.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Ooh ja ik heb trouwens ook een 9cell accu 8)7. Daarom had ik er weinig last van :)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 9-cel heeft evenveel capaciteit als de 6-cel die getest is door anandtech.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:58:
Het is wel grappig dat ze direct de Lenovo W520 als alternatief noemen, een zeer high-end (topmodel) ThinkPad tegen een mid-range Clevo notebook. Dat zegt voor mij genoeg.

Wat de accuwerktijd betreft, wij hebben meerdere klanten die met de 9cell over de 3 uur halen, ik zelf haal dit ook met de Intel kaart enabled. Dan denk ik ... dat is toch heel redelijk?
IK haal met mijn 2 jaar oude notebook met 56wh accu ook 3 uur als ik de helderheid niet te hoog zet. Toen hij nieuw was (accu slijtage...) net niet de 4 uur. 3 uur klinkt best veel, maar als de xps 15 en toshiba X775 met een kleinere accu langer meegaan valt het toch heel erg tegen.

Ik heb ook het idee dat de reviewer vooral naar de W520 refereert omdat dat zo ongeveer de enige laptop is met een goed mat scherm. Vergis je ook niet in de prijs van de lenovo: voor $1500 heb je hem al. Voor de versie met 2000M betaal je iets meer. Je hebt dan wel een laptop die letterlijk de dubbele accuduur heeft.
Een vergelijkbare geconfigureerde laptop op de site van mythologic komt op $1,313.11. Dan zou ik echt zonder nadenken de lenovo pakken.

Als ik de review lees krijg ik overigens het idee dat het niet zo'n bijzondere notebook is. De bouwkwaliteit is niets bijzonders, speakers worden niet genoemd, accuduur is matig, en de bekende toetsenbordlayout. Ik zie eigenlijk maar 2 pluspunten: het scherm, in combinatie met een GPU krachtiger dan de GT540m is zeldzaam op dit moment. Buiten de W520 (die in nederland bar slecht verkrijgbaar is) zo ongeveer de enige laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Wat ik ook nog steeds erg fijn vind aan de Clevo's is dat je direct een Intel SSD erin kan krijgen. Bij Dell moet je eerst een laptop kopen met een standaard harddisk en dan zelf een SSD erin stoppen. Nu is het uitpakken en genieten maar.

Een laptop standaard met SSD, een zware grafische chip, goed scherm en veel geheugen is in NL niet zo makkelijk te krijgen. Behalve deze dus. Het is misschien niet de beste laptop die er bestaat, maar wel een van de beste die te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
drZymo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:24:
Wat ik ook nog steeds erg fijn vind aan de Clevo's is dat je direct een Intel SSD erin kan krijgen.
Bij Dell moet je eerst laptop kopen met een standaard harddisk en dan zelf een SSD erin stoppen.
Kan bij Dell ook, of via de website of even bellen, no problemo =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell vraagt gigantische marges op hun SSD's. Het kan wel, maar ik raad niemand aan het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:12:
Ik heb ook het idee dat de reviewer vooral naar de W520 refereert omdat dat zo ongeveer de enige laptop is met een goed mat scherm. Vergis je ook niet in de prijs van de lenovo: voor $1500 heb je hem al. Voor de versie met 2000M betaal je iets meer. Je hebt dan wel een laptop die letterlijk de dubbele accuduur heeft.
Een vergelijkbare geconfigureerde laptop op de site van mythologic komt op $1,313.11. Dan zou ik echt zonder nadenken de lenovo pakken.
Vergeet niet de prijs van een vliegticket mee te nemen want voor 1500US$ heb je hem wel, wanneer je met de voet aan de grond staat in de USA (of anders) en hem weet mee te smokkelen zonder dat he gepakt wordt. Je zal niet de eerste zijn die een Ebay order plaatst en achteraf een flinke rekening krijgt van onze vriendelijke Douane :)

Ik neem aan dat dit de moeite waar van vermelden is?

Ik zie hem in Nederland voor rond de 2000 euro incl BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun iemand me wat meer vertellen over de nieuwe 95%Gamut schermen die BTO nu in haar 15CL35 en 15CL37 etc. stopt? Want ik hoor geruchten over ghosting en van die andere ongemakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de xps 15 zit hetzelfde scherm. Ik heb nog maar 1 iemand gehoord over ghosting en die had duidelijk een defect scherm. Zo erg was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe laptop sleeve is binnen... hij is naar mijn mening van hele goede kwaliteit met bolletjes overal aan het oppervlak om stoten zo goed mogelijk op te vangen. Goede aftersales, ben (nog steeds) zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:21:
Kun iemand me wat meer vertellen over de nieuwe 95%Gamut schermen die BTO nu in haar 15CL35 en 15CL37 etc. stopt? Want ik hoor geruchten over ghosting en van die andere ongemakken.
Ik heb over dit scherm maar weinig klachten gehoord.
Wel ga ik z.s.m. vergelijkende foto's maken dus verwacht snel vergelijkende foto's :)

Maar u weet, een klacht plaatst men VEEL sneller online dan een positieve ervaring.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:40:
De nieuwe laptop sleeve is binnen... hij is naar mijn mening van hele goede kwaliteit met bolletjes overal aan het oppervlak om stoten zo goed mogelijk op te vangen. Goede aftersales, ben (nog steeds) zeer tevreden.
Goed om te horen dat het goed is gekomen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey :p zeer tevreden van mijn laptop ondertussen, maar vandaag is er toch wel een probleem opgekomen...

Mijn internet gaat zeer traag via wlan. Als ik mijn oude laptop en deze nieuwe BTO, gaat mijn oude meerdere keren sneller (4, 5x minimum). Ik heb recent al wat probs gehad met mijn ISP, maar aangezien die oudere laptop perfect werkt, vermoed ik dat ik dus iets in mijn instellingen moet aanpassen.

Dit krijg ik bij mijn properties: http://screensnapr.com/v/ZqcUtE.png

Heb ondertussen al de standaard bugfix gevolgd (alles op max perfomance zetten bij batterijsettings), maar dat helpt blijkbaar niet. Zijn er nog andere potentiële oorzaken die dit zouden kunnen veroorzaken.

Oja, de adapter is de standaard wireless adapter van een 17CL35.

Misschien dat iemand hier een idee heeft waaraan het ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Zo ik heb vandaag mijn 15cl35 ontvangen met het 95% gamut scherm, ik moet nog de tijd vinden om hier een iets meer uitgebreidere review over te schrijven maar mijn eerste indrukken zijn positief qua snelheid en qua feel van de laptop zelf. Minpuntjes zijn toch de screenprotector die erop zit, deze zit niet achter het scherm zoals beloofd(er zijn randjes te zien) en doet best veel afbraak aan de kleuren van het scherm. Ik heb even gechecked welk scherm erin zit en dit is de B156HW01 V7 ben zeer tevreden hierover heb ook geen dode pixels/subpixels kunnen ontdekken. Net zoals hierboven had ik ook problemen met wireless snelheden ik haalde iets van 35kb/s met downloaden:S, na wat geklooi met mijn instellingen heb ik nu een normale snelheid. Ik zal zo even doormeten hoeveel ik nu haal aan mbps. Ik heb de intel wireless 1030-N. Er volgt nog meer. Maar dat wordt op zijn vroegst vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:39:
Hey :p zeer tevreden van mijn laptop ondertussen, maar vandaag is er toch wel een probleem opgekomen...

Mijn internet gaat zeer traag via wlan. Als ik mijn oude laptop en deze nieuwe BTO, gaat mijn oude meerdere keren sneller (4, 5x minimum). Ik heb recent al wat probs gehad met mijn ISP, maar aangezien die oudere laptop perfect werkt, vermoed ik dat ik dus iets in mijn instellingen moet aanpassen.

Dit krijg ik bij mijn properties: http://screensnapr.com/v/ZqcUtE.png

Heb ondertussen al de standaard bugfix gevolgd (alles op max perfomance zetten bij batterijsettings), maar dat helpt blijkbaar niet. Zijn er nog andere potentiële oorzaken die dit zouden kunnen veroorzaken.

Oja, de adapter is de standaard wireless adapter van een 17CL35.

Misschien dat iemand hier een idee heeft waaraan het ligt?
18Mbps is niet echt veel.
Ga eens op start staan (uitvoeren) en typ in CMD.
In CMD vervolgens intypten PING -t google.be

De resultaten moeten redelijk stabiel blijven.
Doe nu het zelfde naar uw router toe.

Het ip van uw router kunt u vinden door het command ipconfig te geven.
Meestal is dit 192.168.1.1

Ping -t 192.168.1.1 deze ook voor ong. 5 minuten. Als er vaak een time-out optreed of 100+ ms pings is het vermoedelijk een signaalkwaliteitprobleem. De sterkte lijkt goed maar er is iets wat of stoort of niet lekker samenwerkt. Doet dit probleem zich ook voor op andere routers / accesspoints? (desnoods in een andere omgeving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Localhost geeft 0ms, google.be geeft dit: http://screensnapr.com/v/tB0tXU.png . Het is pas vanaf vandaag dat dit probleem tevoorschijn komt, dus ik vermoed dat het een of andere instelling ligt :/

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
venom1 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:49:
Minpuntjes zijn toch de screenprotector die erop zit, deze zit niet achter het scherm zoals beloofd
(er zijn randjes te zien) en doet best veel afbraak aan de kleuren van het scherm.
Ik heb even gechecked welk scherm erin zit en dit is de B156HW01 V7
Een 95% gamut scherm met matte folie, dat is natuurlijk eeuwig zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
CLB schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:25:
[...]

Een 95% gamut scherm met matte folie, dat is natuurlijk eeuwig zonde!
I know right, maar ik wil niet teveel reflectie aangezien ik deze laptop overal mee naartoe zal slepen en de matte versie van het gamut scherm zou pas later binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik ben ook voorstander van mat, maar ik had toch mooi gewacht.. Lastig zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:13:
Localhost geeft 0ms, google.be geeft dit: http://screensnapr.com/v/tB0tXU.png . Het is pas vanaf vandaag dat dit probleem tevoorschijn komt, dus ik vermoed dat het een of andere instelling ligt :/
Na wat verder googlen, bleek het aan de driver te liggen. Ik heb nu een driver vanop een Toshiba site gebruikt en atm lijkt het opgelost te zien. Als ik morgen aan mijn bureau zit, zal ik het kunnen bevestigen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te horen.
Wil je nog delen welke driver? Dan hebben andere tweakers er mogelijk ook nog iets aan. (hoewel u de eerste bent die problemen heeft met de standaard BTO drivers, maar het kan natuurlijk).

Wat het matte GAMUT scherm betreft, er zijn nu drie opties.

Het normale scherm (we praten nu over de 15CL38) wat m.i. al behoorlijk goed is.
Het GAMUT GLARE scherm wat naar mijn mening het mooiste beeld geeft.
en het GAMUT True non glare scherm wat dus eigenlijk het glanzende scherm is maar dan vanaf fabriek al met de matte coating.

Ga z.s.m. ze eens naast elkaar zetten voor foto's :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:52:
[...]
Na wat verder googlen, bleek het aan de driver te liggen. Ik heb nu een driver vanop een Toshiba site gebruikt en atm lijkt het opgelost te zien. Als ik morgen aan mijn bureau zit, zal ik het kunnen bevestigen :D
Graag horen wij inderdaad ook de versie van de oude driver en de versie van de nieuwe driver. Is in apparaat beheerd redelijk eenvoudig te achterhalen.
Ons zijn geen problemen bekend met de fabrieksdriver maar we hebben al wel meegemaakt dat deze automatisch vervangen wordt door een Microsoft universele driver via updates.

UPDATE ATI/AMD 6990 LEVERING:
Gisteren is de zending met 17CL37 en 15C37 binnengekomen van Clevo, beiden met de nieuwe AMD/ATI 6990. Er gaan dus wat Tweakers blij worden de komende dagen..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
BTO_USER schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:49:
[...]

UPDATE ATI/AMD 6990 LEVERING:
Gisteren is de zending met 17CL37 en 15C37 binnengekomen van Clevo, beiden met de nieuwe AMD/ATI 6990. Er gaan dus wat Tweakers blij worden de komende dagen..... :)
Standing by voor afhaalbericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb gisteren mijn 17cl35 gt555 besteld en overgeschreven nu nog afwachten.

enig idee wanneer ik hem zou moeten verwachten ? woon in begisch limburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:58:
heb gisteren mijn 17cl35 gt555 besteld en overgeschreven nu nog afwachten.

enig idee wanneer ik hem zou moeten verwachten ? woon in begisch limburg
Voor dat soort vragen kun u bij uw dealer / verkooppunt terecht.
Het hangt namelijk van de configuratie af maar ook van hoevaak uw dealer notebooks besteld en wanneer uw betaling binnen is.

Hier kan dus niemand niets nuttig over zeggen buiten uw eigen dealer / verkooppunt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem rechtstreeks bij bto.eu besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 00:13:
Wat het matte GAMUT scherm betreft, er zijn nu drie opties.

Het normale scherm (we praten nu over de 15CL38) wat m.i. al behoorlijk goed is.
Het GAMUT GLARE scherm wat naar mijn mening het mooiste beeld geeft.
en het GAMUT True non glare scherm wat dus eigenlijk het glanzende scherm is maar dan vanaf fabriek al met de matte coating.

Ga z.s.m. ze eens naast elkaar zetten voor foto's :)
Mooi :)

Zit er nog verschil in glare tussen de 2 glare screens?

[ Voor 5% gewijzigd door bitpixl op 24-08-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het standaard glare 1080p scherm is deze, of iets wat erop lijkt: http://www.anandtech.com/...0-geforce-gt-425m-1080p/7

Edit: wacht, ik bedoel http://www.anandtech.com/...nblb2-affordable-gaming/6

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook een heel deel aanpassingen of opties genomen bij de 17cl35 GT555 2GB .
met koelpasta.
zoals een SSD bto selected Hdd van 128GB en nog een optionele 500GB 7200Rpm hdd
en de hoge capaciteit batterij.

k weet nog niet wat ik kan verwachten van de SSD Hdd.

iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 09:26
Geen eigen ervaring over de BTO selected SSD. Ik heb ook de 17cl35 gt555 2GB besteld, maar gekozen voor de intel 320 SSD. Notebook Totaal was namelijk niet erg enthousiast over de BTO selected SSD's en schat de intel's een stuk hoger in. Maar ik begrijp ook dat het ingekochte merk voor de BTO selected van tijd tot tijd varieert.
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:03:
heb ook een heel deel aanpassingen of opties genomen bij de 17cl35 GT555 2GB .
met koelpasta.
zoals een SSD bto selected Hdd van 128GB en nog een optionele 500GB 7200Rpm hdd
en de hoge capaciteit batterij.

k weet nog niet wat ik kan verwachten van de SSD Hdd.

iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

De BTO selected(Team Group) SSD's zijn lekker rap opzich, daarbij vind ik de Intel 320's nog al aardig overpriced voor de prestaties die ze bieden, qua prestaties scheelt het bijna niks van de oude Intel x25 SSD's. Heb dan geen benchmarks op de BTO SSD gedraaid maar qua boottijd doen ze het wel goed ook laden van programma's gaat lekker snel.
Pagina: 1 ... 25 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.