Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enhanced Speed.
Deze notebook is geoptimaliseerd goed samen te werken met een Core i5.
Je kunt voor iedere woordencombinatie natuurlijk wel een leuke afkorting vinden :) Beetje het zelfde als het OEM cpu verhaal.

@K93 contact opnemen met je leverancier als je er niet uitkomt ;)

@visionz correct. Het staat gewoon aan (Bij een VT enabled CPU)

@woest85 doe me even een mailtje. Maar heb je de quickkey utility vanaf de CD al geinstalleerd? Sommige commands werken namelijk wel standaard en sommige niet. Je kunt dit trouwens ook testen in het bios. Werkt het daar wel?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
Roberto. Een originele 2720QM heeft 6Mb cache geen 8Mb cache, zie:

http://ark.intel.com/prod...essor-(6M-Cache-2_20-GHz)

Een engineering sample (ES) van de 2720QM heeft 8Mb cache, maar zoals Darkstone al heeft aangegeven mogen deze niet verkocht worden.

Je kunt met het programma CPU-Z zien of je een ES hebt, er staat dan achter de processor ES (tussen haakjes). Download, zie:

http://download.chip.eu/nl/CPU-Z_787564.html

Het lijkt mij sterk dat BTO ES verkoopt, aangezien dit niet toegestaan is door Intel en gebruikt wordt voor uitsluitend testdoeleinden en niet bestemd zijn voor vrije verkoop. Dit is misschien de verklaring voor de lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

*

[ Voor 163% gewijzigd door woest85 op 31-07-2011 22:31 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
Woest85 en Ruben0S, jullie hebben beide een Engineering Sample. Als mij dit was overkomen, dan ging de laptop acuut terug en dan zou ik mijn geld terug eisen. Met dergelijke firma's wil ik geen zaken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Wat is precies het verschil tussen ES en de normale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Ruben0s schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:18:
Wat is precies het verschil tussen ES en de normale versie?
//edit
Zie post BTO_USER

[ Voor 40% gewijzigd door woest85 op 31-07-2011 22:34 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor punk
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-03 21:16
Zit hier ook met een laptop de 17CL35 de alternate versie. Daar zit een I7 2720QM ES versie in.
Het houd dus in dat wij geen garantie hebben ?.

//edit
Zie post BTO_USER

[ Voor 9% gewijzigd door Razor punk op 02-08-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
kan dit ook een reden zijn dat mijn eerste laptop al naar 3 uur stuk was omdat hij niet stabiel was?

aangezien het test cpu's zijn.

De garantie loopt toch via alternate?

[ Voor 13% gewijzigd door Ruben0s op 31-07-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Razor punk schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:24:
Zit hier ook met een laptop de 17CL35 de alternate versie. Daar zit een I7 2720QM ES versie in.
Het houd dus in dat wij geen garantie hebben ?.
LIjkt me verstandig niet gelijk conclusies te trekken, maar ben wel benieuwd hoe dit precies zit.

//edit
Zie post BTO_USER

[ Voor 3% gewijzigd door woest85 op 31-07-2011 22:34 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
Een 2720QM ES is al te krijgen voor 180-200usd, zie:

http://cgi.ebay.com/NEW-I...=CPUs&hash=item41562e233b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
test programma van intel zegt dit.

This Intel(R) processor supports Intel(R) Hyper-Threading Technology. See www.intel.com/info/hyperthreading for more information.

The tested Intel(R) processor appears to be an engineering sample, not a production processor. The utility is designed to support production Intel processors only. Sample processors are not warranted by Intel, and are not intended for resale.

If this information differs from what was expected, please contact the PC system manufacturer or microprocessor place of purchase.

beetje raar dat notebooktotaal zijn post edit en ES weghaald en vervolgens zegt dat ES staat voor enhanced speed. Krijg er een raar gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze te koop zijn wil niet zeggen dat het mag.
Ruben0s schreef op zondag 31 juli 2011 @ 18:34:
beetje raar dat notebooktotaal zijn post edit en ES weghaald en vervolgens zegt dat ES staat voor enhanced speed. Krijg er een raar gevoel bij.
Er stond altijd al "enhanced speel" in zijn post. Die term vind ik echter nergens terug op google dus het lijkt me dat er gewoon ES cpu's verkocht worden... Vooral omdat het testprogramma van intel dat ook beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bovengemiddeld geinteresseerd in deze materie rondom de 2720 cpu, omdat ik ook op zoek ben naar een laptop. Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat de standaard winkel versie inderdaad 6 mb cache heeft en de ES 8 mb. Even in het midden gelaten of het mag of niet, was mijn eerste reachtie dat 30% meer cache altijd mooi is.

Maar omdat ze goedkoper worden aangeboden is de vraag natuurlijk of ze niet toch slechter zijn op de 1 of andere manier...

De eerste google hit leverde een informatieve thread op op een ander forum:

http://forum.notebookrevi...ce-between-es-2720qm.html

Samengevat is de rode lijn in dit draadje als volgt:

[...]
- Nice, out of interest how does it bench Vs a standard 2720qm. It should be slightly faster with that extra 2mb cache.
[..]
- I just ran passmark CPU tests, and it looks like it's actually a good deal slower than retail 2720QMs, compared to the baselines I downloaded.
[..]
-Well for those of you considering ES processors, I've done some pretty exhaustive testing on my processor trying to find if it comes up short compared to an OEM processor. I've run many benchmarks and compared to others on the forum aswell as notebookcheck review. Here is what I have found. The short version is my ES is just as good as an OEM benchmark wise. In a few cases it is better, and except for a minor difference 32mPi nothing was better. I don't know if the 8mb cache is helping on anything or not. I hope these help those of you looking at ES CPUs. I hope all of you get as lucky with them as I seem to have.

Kortom, in eerste instantie lijkt het alleen maar goed, vervolgens lijkt het er op dat de cpu toch minder goed is en nadat verschillende mensen om deze reden het gaan testen lijkt het toch wel mee te vallen.

edit:

Nog even wat rond gespit in de topic en zag dit ook nog:
- I ran one more stress test. I used OCCT to conduct an Intel burn test for 12 hours. It got the CPU 6C hotter than Prime95 (up to 87C from 81C), but my house was about 10-12F hotter also. It passed the test without errors. Now I am really done. I've done everything I can think of to break the CPU but it keeps going.

Zoals alle tweakers weten kan de kwaliteit van elke cpu verschillen, ook al is het type gelijk. In het genoemde topic echter lijkt de ES met 8mb goed te scoren en zijn er tot nog toe geen nadelige eigenschappen aan te ontdekken dus voor mij liever de ES dan de gewone. Dit komt echter wel omdat ik weet dat de service van nbt en bto zelf goed zijn. Indien je zou kopen bij alternate is het natuurlijk een ander verhaal.

Het lijkt mij interessant om te zien wat de passmark is van de cpu, als iemand het zou willen draaien lijkt mij dat bijzonder interessant... http://www.passmark.com/products/pt.htm

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

FIETSPOMP; Je hebt helemaal gelijk. Het is interessante materie. Er gaan veel spookverhalen in de rondte over ES, QS en OEM processoren. Blij dat je het vanuit een andere invalshoek bekijkt.

De i7-2720QM ES CPU is inderdaad sneller dan de niet ES i7 CPU, dit hebben wij ook gezien in diverse tests. Deze heeft 8MB Cache en geen 6MB cache. Hierin is ie dus min of meer gelijk aan de i7-2820. Ik denk dat Intel op het laatst z'n design heeft aangepast naar 6MB cache ( dus zoals bij de i7-2630QM. We krijgen veel positieve reacties op de ES versie vanwege de hogere snelheid.

Om alle onduidelijkheid weg te nemen omtrent de garantie kan ik jullie melden dat wij, BTO, de processor 3 jaar lang in garantie nemen ipv 2 jaar zoals de standaard garantie is op een processor.

Wij hebben deze processor voor intern gebruik ingekocht bij onze fabrikanten, op een gegeven moment ruimen we deze voorraad op en heeft de klant hier voordeel aan.
In dit geval zowel sneller dan de normale alsook een betere prijs. Wil je hiervan gebruik maken dan koop je een aktieprocessor. Wil je hiervan geen gebruik maken dan koop je de normale (+/- 100 euro duurder tov de niet ES variant).

Technisch is er dus helemaal niets aan de hand, sterker nog je hebt een voordeel in zowel de specificaties als in de prijs. De mensen die hieraan twijfelen verzoek ik contact op te nemen met ons kantoor.

De voorraad is niet onbeperkt trouwens en alle akties houden een keer op.

[ Voor 3% gewijzigd door BTO_USER op 31-07-2011 21:35 . Reden: Spelfouten ]

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:25:

Het lijkt mij interessant om te zien wat de passmark is van de cpu, als iemand het zou willen draaien lijkt mij dat bijzonder interessant... http://www.passmark.com/products/pt.htm
Ik heb de i5-2520m ES versie en heb de test gedraaid.

CPU MARK = 3852.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Passmark is niet heel erg betrouwbaar. Niet op letten.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hmm tevens vind Intel het ook niet erg plezant denk dat er ES'jes worden verkocht...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ES CPU kan niet worden 'verkocht'. Ze blijven namelijk altijd eigendom van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

woest85 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 22:32:
Voor mijn 15cl38 werken FN+F8 en FN+F9 niet om de schermhelderheid aan te passen, via het Windows mobility center en/of het power options scherm lukt dit ook niet. Met FN+F2 kan ik wel het scherm volledig dimmen.

Iemand enig idee waarom ik de helderheid niet kan verlagen van het hoogste niveau naar iets tussen volle helderheid en volledig gedimd?
Heb dit probleem inmiddels verholpen. Voor anderen die tegen dit probleem aanlopen, bij mij werd dit veroorzaakt door het installeren van de 275.33 driver van nvidia zelf. Oplossing, driver van de bijgeleverde BTO-cd installeren.

@Fietspomp, ben het helemaal met je eens wat betreft deze CPU, wat dat beteft heb ik ook zeker vertrouwen in NBT en BTO.

@evert1982 eigenlijk wel toevallig dat je je specifiek voor het starten van een discussie over deze CPU hebt geregistreerd op dit forum? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door woest85 op 01-08-2011 08:03 . Reden: aanvulling ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

woest85 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:00:

@evert1982 eigenlijk wel toevallig dat je je specifiek voor het starten van een discussie over deze CPU hebt geregistreerd op dit forum? ;)
Wat is daar zo toevallig aan :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zo1D
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-04-2023
Ik heb ook zo'n OEM ES exemplaar van de i7 2720QM gekocht via Notebooktotaal. Er was mij wel niet gezegd dat dit een ES was. Maar maakt voor mij nu niet zo veel uit, zolang NotebookTotaal maar dezelfde garantie garandeert :)

Heb al wat testjes gedaan met de cpu en hij draait prima. Hij haalt 7877 in de Passmark CPU test, da's aanzienlijk hoger dan de gemiddelde score voor een i7 2720QM volgens CPU benchmark:

2720QM
http://www.cpubenchmark.n...ore+i7-2720QM+%40+2.20GHz => 7184

2820QM:
http://www.cpubenchmark.n...ore+i7-2820QM+%40+2.30GHz => 7560

2920XM:
http://www.cpubenchmark.n...ore+i7-2920XM+%40+2.50GHz => 7593

Klopt die cpubenchmark list wel, die i7 2720QM EQ scoort hoger dan een i7 2920XM???

Heb ook wat berekeningen gedaan met een cpu intensief programma dat ik gebruik voor mijn werk: een berekening waar mijn PC op het werk ongeveer 52 minuten over doet, doet mijn 2720QM er 32 minuten over :) (CPU van mijn werk: intel core 2 Quad Q9500 (Yorkfield). Nota: dit programma werkt slechts op 1 core: de 2720QM werkt dan ook in de hoogste TurboBoost hiervoor en dan komt ie inderdaad aan de +3200 MHz, geen throttle problemen.

Nu vraag ik me alleen nog af of ie niet te warm wordt:
Idle zit ie rond de 45-50°
Als ik mijn rekenprogramma gebruik (Turboboost met 4 cores): rond de 70°
Als ik Passmark doe: Rond de 80°
bij BurnIn heeft ie maximaal 87° gehaald.

Is dit hoog?

[ Voor 3% gewijzigd door zo1D op 01-08-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo1D schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:33:
Ik heb ook zo'n OEM ES exemplaar van de i7 2720QM gekocht via Notebooktotaal. Er was mij wel niet gezegd dat dit een ES was. Maar maakt voor mij nu niet zo veel uit, zolang NotebookTotaal maar dezelfde garantie garandeert :)

Heb al wat testjes gedaan met de cpu en hij draait prima. Hij haalt 7877 in de Passmark CPU test, da's aanzienlijk hoger dan de gemiddelde score voor een i7 2720QM volgens CPU benchmark:

2720QM
http://www.cpubenchmark.n...ore+i7-2720QM+%40+2.20GHz => 7184

2820QM:
http://www.cpubenchmark.n...ore+i7-2820QM+%40+2.30GHz => 7560

2920XM:
http://www.cpubenchmark.n...ore+i7-2920XM+%40+2.50GHz => 7593

Klopt die cpubenchmark list wel, die i7 2720QM EQ scoort hoger dan een i7 2920XM???

Heb ook wat berekeningen gedaan met een cpu intensief programma dat ik gebruik voor mijn werk: een berekening waar mijn PC op het werk ongeveer 52 minuten over doet, doet mijn 2720QM er 32 minuten over :) (CPU van mijn werk: intel core 2 Quad Q9500 (Yorkfield). Nota: dit programma werkt slechts op 1 core: de 2720QM werkt dan ook in de hoogste TurboBoost hiervoor en dan komt ie inderdaad aan de +3200 MHz, geen throttle problemen.

Nu vraag ik me alleen nog af of ie niet te warm wordt:
Idle zit ie rond de 45-50°
Als ik mijn rekenprogramma gebruik (Turboboost met 4 cores): rond de 70°
Als ik Passmark doe: Rond de 80°
bij BurnIn heeft ie maximaal 87° gehaald.

Is dit hoog?
Dit is zeker te hoog, de meeste cpu's moet je niet boven de 70 laten komen,
dus 80 of zelfs 87 is echt een gevaren zone,
de GPU aan de andere kant, kan vaak wat meer graden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Neejoh die CPU's kunnen tot de 100 / 110 graden worden, no worries en je bent een Tweaker toch =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo1D schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 15:33:
Dat zeg ik. Passmark is niet betrouwbaar. Niet op letten.
Bovendien speelt de koeling ook heel erg mee in de score. Een i7-2630QM met goede koeling is sneller dan een i7-2930QM met slechte koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zo1D
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-04-2023
zal straks ook eens wat andere Benchmarks draaien, als er requests zijn voor benchmarks, vraag maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Helaas kan ik niet slapen dus ik dacht nog maar eens een postje doen)

Na enige communicatie met notebook totaal moet ik zeggen dat deze winkel mij betrouwbaar overkomt, conform de reacties en reviews die ik tot nu toe heb gezien.

Ik weet inmiddels al wat voor laptop ik wil, maar er zat nog 1 ding waar ik mee zat (onderstaand verhaal is met name bedoeld voor bto hq en specifiek niet voor notebook totaal).

Zoals iedereen weet kan er een dode pixel optreden in het scherm en mede gezien de flinter dunne marges snap ik dat een bedrijf niet blind alles kan omruilen. Vanuit de kant van de consument echter kan een dode pixel bijzonder vervelend zijn, alleen is de vraag wat je er voor over hebt om dit te voorkomen.

Als ik het goed begrijp zijn de meeste schermen foutloos, maar als je zeker wil zijn dat je een foutloos scherm krijgt moet je garantie kopen van rond de 70 euro inclusief. Het scherm wordt gelevert conform is 13406-2 class 2. Dit heb ik opgezocht op wiki (Wikipedia: ISO 13406-2) en dat betekend dat er per miljoen pixels 2 stukke pixels (wit/zwart) mogen zijn of 5 stukke subpixels. Voor een scherm van 1920*1080 = +/- 2 miljoen betekend dat dus 4 stukke pixels of 10 stukke subpixels. Een scherm dat hier niet of krap aan voldoet is naar mijn mening ook wel erg slecht en lijkt mij niet dat een klant daarmee tevreden zal zijn, ISO norm of niet....

Zonder te eenzijdig willen klinken (vanuit de kant van de consument) snap ik niet dat in de huidige tijd waarbij de meeste schermen perfect zijn, een verzekering een prijs heeft van rond de 70e inc. Als de statistieken die ik hier heb gelezen kloppen (1 op 10-15 oid heeft problemen? ) dan zou dat betekenen dat als je de verzekering tegen kostprijs doet en een scherm tegen de 300e kost dat een verzekering dik 20e kost. Aangezien de laptops toch al vooraf worden getest lijkt het mij logischer voor zowel de consument als de leverancier om standaard de pixel garantie te doen en de laptops iets duurder te maken, dan wel de verzekering een stuk goedkoper te leveren. Op deze manier heb je een grote tevredenheid onder de klanten en is de issue met het terugsturen een stuk minder. Ik denk dat de huidige prijs voor veel tweakers net iets teveel van het goede is... en iemand met 4 dode subpixels zie ik nog niet heel tevreden zijn met zijn laptop, hoe goed de rest ook is. Daarnaast heb ik het persoonlijk altijd al een beetje raar gevonden dat dode pixels als acceptabel worden gezien voor een product van 1000e.

Dit is verder geen kritiek of iets dergelijks... maar gewoon een gedachte omdat ik niet in slaap kon vallen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een scherm, een model wat vaak door clevo word gebruikt (B156HW01 v0, een 1080p scherm) kost in grote hoeveelheden minder dan €100 (ik heb geen exacte getallen, maar ik dacht rond de €70). Het feit dat er €70 word gevraagd voor pixelgarantie is imo dan ook... vul zelf maar in.

Ik kan ook niet slapen nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 02:12:
Een scherm, een model wat vaak door clevo word gebruikt (B156HW01 v0, een 1080p scherm) kost in grote hoeveelheden minder dan €100 (ik heb geen exacte getallen, maar ik dacht rond de €70). Het feit dat er €70 word gevraagd voor pixelgarantie is imo dan ook... vul zelf maar in.

Ik kan ook niet slapen nee :P
Ik heb totaal geen inzicht in de prijsstructuur en het businessmodel van BTO, maar als ik het vergelijk met dell zitten ze niet eens zo gek opzich. Bij dell.nl hebben ze het lef om een flink bedrag te vragen voor een 2e jaar support terwijl je in NL daar gewoon recht op hebt. Geheugen kun je bij dell er ook beter zelf inzetten als je kijkt naar hun prijzen. Als een winkel alles tegen kost prijs gaat doen dan zijn ze binnen no time failliet en daar wordt niemand beter van. Dit soort dingen waren voor mij toch de oorzaak dat ik uberhaupt verder ben gaan kijken na een gunstige dell offerte...

Ik gok zonder enige kennis dat de 70e pixelgarantie een overblijfsel is van de tijd dat een monitor vaak een stukke pixel "nog gewoon had" in veel gevallen. Daarom hoop ik op een reactie van BTO zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell hanteert een beleid waar tweakers een goede prijs kunnen krijgen, en normale consumenten worden afgezet met 800% marge op RAM en dergelijke. De upgrades daar zijn gewoon geen vergelijk. Tenzij ze in de aabieding zijn (dan betaal je opeens €80 voor 3 jaar next business day...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo te zien geen reactie :'(
Nouja het leek mij wel een goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@fietspomp
@darkstone

Wij proberen in ieder geval te voorkomen dat klanten het gevoel hebben opgelicht te worden. Elk half jaar reviewen wij de prijzen voor Pixel garantie. Bij een claim voor pixel garantie gaat er een mechanisme in werking, opsturen, vervangen scherm of complete barebone, controle en terugsturen. Hierdoor zit er ook een component arbeidsloon/kosten in de prijs. Wij proberen een gemiddelde prijs te maken en de panels komen bij onze leveranciers vandaan als Compal en Clevo. Die rekenen wellicht wat meer dan andere partijen maar dan hebben we wel de zekerheid dat het goed werkt.

Maar jullie hebben een punt als de prijs niet een beetje meezakt met de schermprijzen, ik zal op korte termijn een nieuwe check doen.

Darkstone, laatst melde je dat je overwoog een BTO met ATI te kopen maar we die net voor je neus van de site haalde. Volgens mij staat ie er weer. Die Dell 1555 met P8600 is inmiddels wel aan vervanging toe toch :)

Bedankt voor de opmerkingen op dit vlak, hier kunnen we zeker iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overwoog hem niet te kopen. Maar om hem in de NBBG deze maand te zetten.
Maar omdat jullie geen oneindige voorraad hebben van HD6970m chips leek ons dat geen goed plan.

Mijn studio is misschien oud, gek genoeg voldoet hij meer aan mijn eisen dan alles wat er nu te koop is, als je de vooruitgang in CPU kracht even negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Okee, hou de site in de gaten, er komt mooi spul aan de komende tijd.
Welke videokaart zit er eigenlijk in die Dell? Mensen onderschatten nog wel eens de invloed van een goede videokaart, gaan liever voor een snellere processor dan een stapje hoger in de videokaart. Als het grafisch dik in orde is kun je wellicht nog wel even verder.

Ik hou je op de hoogte over de nieuwe ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een HD4570.

Destijds was dit, en de studio xps 16 met HD4670m en RGBled, de enige laptop met een goed scherm onder de €2000. De studio xps 16 had echter een vrij slechte accuduur en was een stuk duurder, dat vond ik het niet waard.

Maar ik ben ook niet zo'n gamer. Zowel team fortress 2 als starcraft 2 doen het uitsteken op 1080p, alleen diablo 3 word in de toekomst lastig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
BTO_USER schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:04:
Welke videokaart zit er eigenlijk in die Dell? Mensen onderschatten nog wel eens de invloed van een goede videokaart, gaan liever voor een snellere processor dan een stapje hoger in de videokaart. Als het grafisch dik in orde is kun je wellicht nog wel even verder.

Ik hou je op de hoogte over de nieuwe ontwikkelingen.
Dat zou fijn zijn. Want ik overweeg een laptop te kopen met 2 videokaarten.
b.v een 560M in sli of 6970 in x fire.
X•BOOK 17CL40DT lijkt mij wel ok..
Nou is die er al,maar niet bij BTO.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een GTX560m SLI is een wereld van verschil met HD6970m Xfire. Ik gok dat de laatste 2x zo snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 19:21

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Twee keer zo snel denk ik niet misschien 40 tot 70%. Daarbij is het ook game specifiek de een werkt beter met AMD de andere met Nvidia. Zelf ben ik voor een enkele GTX560m gegaan, hopelijk kan ik er voor het eind van de week van genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4223/36016.png

Het zal wel 70% zijn inderdaad, als je de lijn van de GTX460m doortrekt en 180% SLI scaling toepast. 560m SLI is dan 20% sneller dan een enkele HD6970m.

Maar ik zie niet helemaal het voordeel van de SLI config. sommige games schalen slecht, en de nvidia combinatie is ongetwijfeld zowel duurder als luidruchtiger als een enkele HD6970m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:24
Okee, hou de site in de gaten, er komt mooi spul aan de komende tijd
Ik ging nu net een laptop bestellen. Dan wacht ik maar nog een beetje ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Naar aanleiding van vorige posts hebben wij de pixel garantie onder de loep genomen (op basis van de kosten over de laatste 6 maanden) en aangepast. Deze nieuwe tarieven gelden per direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:03:
[afbeelding]

Het zal wel 70% zijn inderdaad, als je de lijn van de GTX460m doortrekt en 180% SLI scaling toepast. 560m SLI is dan 20% sneller dan een enkele HD6970m.

Maar ik zie niet helemaal het voordeel van de SLI config. sommige games schalen slecht, en de nvidia combinatie is ongetwijfeld zowel duurder als luidruchtiger als een enkele HD6970m.
Zover ik kan beoordelen is een 560M bijna zo snel als een 480M. Dus de performance zal bijna zosnel zijn als een 480M sli. Sneller dan een 580M die toch echt een stuk meer kost.
Voor dat geld(580M) kun je bij een "andere" laptop bouwer een 6970 xfire bestellen. En ja die is vet sneller..

http://www.notebookcheck....rce-GTX-560M.48313.0.html

Maar met de komst van de 6990M, smaak het naar meer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, een 560m is maximaal 15% sneller dan de voorganger, de 460m. Behalve een klokverhoging en power optimizations is er niets veranderd.

In het bovenstaande plaatje zou de GTX460m ongeveer 32fps halen. Maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:04:
Kunt u een tipje van de sluier oplichten? en of het de moeite loont om te wachten met eventueel te bestellen.

Ik heb nog wel een paar andere vragen, te weten:

Hoe zit het met die ontspiegelde gamut schermen met 95% kleurechtheid waar ik goede dingen over heb gelezen maar ook mindere wat betreft dode pixels na kort gebruik :? Is het te vroeg om zo'n scherm nu te nemen in plaats van een glanzend scherm?

Komt er van de 17cl35 (gt540/gt555) nog een versie met een snellere grafische kaart?

Wat betreft laptop uiterlijk, blijft de 17cl35 de enige laptop die volledig zwart mat (inclusief scherm omlijsting) is? Ik ben zelf niet zo weg van die bling bling trend van de laatste jaren. Mijn voorkeur gaat toch meer uit naar het zwart matte uiterlijk van de 17cl35 maar dan met een betere grafische kaart.

Groet,

J.D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:02:
Naar aanleiding van vorige posts hebben wij de pixel garantie onder de loep genomen (op basis van de kosten over de laatste 6 maanden) en aangepast. Deze nieuwe tarieven gelden per direct.
Blij te horen dat er ook echt geluisterd wordt naar suggesties. De verlaging haalt toch een beetje de kop er af :)

Ik zie dat er een hele discussie gaande is over grafische kaarten.... ik heb nu in mijn pc voor het eerst in mijn leven een ati/amd kaart en ik moet zeggen dat ik soms toch wat vervelende flikkeringen krijg. Het kan zo zijn dat nvidia wat duurder is, maar dat merk heeft als het een beetje kan toch mijn voorkeur vanwege een persoonlijke ervaring (illusie?) dat dit merk meer kwaliteit heeft waar ati vaak wat sneller is in benchmarks.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:16:
nee, een 560m is maximaal 15% sneller dan de voorganger, de 460m. Behalve een klokverhoging en power optimizations is er niets veranderd.

In het bovenstaande plaatje zou de GTX460m ongeveer 32fps halen. Maximaal.
A ok dan is notebookchecker niet echt betrouwbaar |:( THX voor de uitleg.
Dan wacht ik even op de 6990M, eens kijken wat die doet kwa prijs en prestatie.
580M is een mooie kaart. Maar duur . Echter zou ik graag weer willen overstappen naar een NV.
En ja ik heb nu de 6970M en die heeft aardig wat power en is goed over te klokken. Dus die power wil je wel weer terug hebben als je de overstap maakt. Zeker omdat ik op mijn leeftijd nog aardig wat game uurtjes maak. 8)

Maar als ik die prijzen van NV zie vs AMD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Volgens mij had die GTX580m nog al wat last van hitte, heb er screens van gezien waar die 91 graden werdt. Hopelijk is de koeling er dan wel op gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Bjornmeijer935 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:29:
Volgens mij had die GTX580m nog al wat last van hitte, heb er screens van gezien waar die 91 graden werdt. Hopelijk is de koeling er dan wel op gebouwd.
dat wordt de 6970M ook, als je er standaard prut op hebt zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:31:
[...]

Blij te horen dat er ook echt geluisterd wordt naar suggesties. De verlaging haalt toch een beetje de kop er af :)

Ik zie dat er een hele discussie gaande is over grafische kaarten.... ik heb nu in mijn pc voor het eerst in mijn leven een ati/amd kaart en ik moet zeggen dat ik soms toch wat vervelende flikkeringen krijg. Het kan zo zijn dat nvidia wat duurder is, maar dat merk heeft als het een beetje kan toch mijn voorkeur vanwege een persoonlijke ervaring (illusie?) dat dit merk meer kwaliteit heeft waar ati vaak wat sneller is in benchmarks.
Eindelijk weer een reactie van ons ;) Druk druk druk ...
Maargoed. De voorkeur voor een bepaalde fabrikant is zeer persoonlijk. Vroeger zwoer ik ATI af, vervolgens paar jaar nVidia gehad met allemaal problemen en nu dus weer ATI.

De flikkeringen herken ik, scherm springt even naar zwart? Dit heeft te maken met overlay naar een 2e beeldscherm. Als ik op m'n hoofdmonitor iets sluit zie ik op m'n 2e monitor één zwarte flikker(ing)

U ziet, eigenlijk hebben beiden merken wel wat. Het blijft een constant ontwikkelend product en beiden fabrikanten doen het op dit moment zeer goed
Bjornmeijer935 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:29:
Ik weet dat het hoog lijkt maar ze zijn hier op ontworpen. Tevens scheelt het natuurlijk welke notebook de kaart in zit. Het koelsysteem van de BTO's is, zeker i.c.m. Artic Silver, zeker voldoende :)
peatron schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:15:
[...]

dat wordt de 6970M ook, als je er standaard prut op hebt zitten..
Correct. Eigenlijk al sinds ik mij kan heugen worden top-end 3D kaarten warm. M'n Voodoo 5 bijv. had meerdere fans. Of wat te denken van de oude GTX 7800?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:18:
[...]

Kunt u een tipje van de sluier oplichten? en of het de moeite loont om te wachten met eventueel te bestellen.

Hoe zit het met die ontspiegelde gamut schermen met 95% kleurechtheid waar ik goede dingen over heb gelezen maar ook mindere wat betreft dode pixels na kort gebruik :? Is het te vroeg om zo'n scherm nu te nemen in plaats van een glanzend scherm?

Komt er van de 17cl35 (gt540/gt555) nog een versie met een snellere grafische kaart?

Wat betreft laptop uiterlijk, blijft de 17cl35 de enige laptop die volledig zwart mat (inclusief scherm omlijsting) is? Ik ben zelf niet zo weg van die bling bling trend van de laatste jaren. Mijn voorkeur gaat toch meer uit naar het zwart matte uiterlijk van de 17cl35 maar dan met een betere grafische kaart.

Groet,

J.D
Dode pixels na kort gebruik bij de ontspiegelde gamut schermen, heb je hier een linkje van? En vreemd dat je vraagt aan BTO over gamut schermen aangezien ze deze niet verkopen. Alleen verkrijgbaar bij Xnotebooks.

En als de gamut schermen regelmatig dode pixels zouden hebben, dan zou Xnotebooks er geen gratis Bright Pixel garantie bij doen. Ik heb zelf een Helios bij XNB besteld met een 95% gamut glare scherm, echt een fantastisch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
peatron schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:52:
[...]

A ok dan is notebookchecker niet echt betrouwbaar |:( THX voor de uitleg.
Dan wacht ik even op de 6990M, eens kijken wat die doet kwa prijs en prestatie.
580M is een mooie kaart. Maar duur . Echter zou ik graag weer willen overstappen naar een NV.
En ja ik heb nu de 6970M en die heeft aardig wat power en is goed over te klokken. Dus die power wil je wel weer terug hebben als je de overstap maakt. Zeker omdat ik op mijn leeftijd nog aardig wat game uurtjes maak. 8)

Maar als ik die prijzen van NV zie vs AMD..
Wat zijn jouw idle temps bij de 6970M? Ik heb zelf voor de 560M gekozen, omdat deze een stuk koeler blijft en een langere accuduur heeft.

nVidia komt volgens mij deze maand/volgende maand met de 570M welke ongeveer even snel is als de 6970M. Ik ben benieuwd wat de meerprijs is tov de 560M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:18:
[...]

Groet,

J.D
Had u mijn reactie niet gelezen in mijn bericht naar u? :)
De 17CL35 blijft nog even zoals hij is, op dit moment is zijn positie precies in het midden van het segment een daar bevinden beiden grafischekaarten zich nu ook :)

Natuurlijk komt er weer wat nieuws maar bij mij is nog niet bekend welke modellen. Hoe dan ook is de 17CL35-GT555 extreem veel waar voor je geld op dit moment :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
evert1982 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:06:
Wat zijn jouw idle temps bij de 6970M? Ik heb zelf voor de 560M gekozen,
omdat deze een stuk koeler blijft en een langere accuduur heeft.
Persoonlijk denk ik dat beiden wel meevallen, paar graden en hoogstens 10 minuten...
Ik zou weleens temps willen zien in dezelfde laptop, maarja dat is ietwat lastig natuurlijk :)
nVidia komt volgens mij deze maand/volgende maand met de 570M welke ongeveer even snel is als de 6970M. Ik ben benieuwd wat de meerprijs is tov de 560M.
Achja dan is ook de 6990 van ATI er weer, die qua de 570 qua prijs ook niet ver zal ontlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik kom vanaf een Asus G73-JH (met Ati HD5870) maar ga overstappen naar wellicht een BTO-book met Ati 6990M dat gaat de "bang for buck" kaart worden en in vele gevallen zelfs sneller dan een GTX580M,

Heb een aantal vragen gesteld aan de verkopers van BTO en niets meer dan lof: correcte en heldere informatie zeker gezien hun jarenlange ervaring in high-end notebooks geeft dit mij veel vertrouwen:

voor de echter gamer zal de GTX560M (op den duur) niet voldoende power in huis hebben om de laatste games op max settings te blijven draaien, een GTX580M is behoorlijk aan de prijs wat de ATI 6990M niet is...

ik twijfel nog wel want heb een toch iets beter gevoel bij Nvidia maar dat het een BTO zal worden, die kans is heel erg groot. Er werd mij een leuke aanbieding gedaan: voor de prijs van een 6970M configuratie krijg ik een 6990M. Dus wanneer men 1 wil aanschaffen adviseer ik ze persoonlijk te benaderen (tel/mail).

vraag: Heeft iemand ook negatieve ervaringen met de 69xx Serie van Ati in een notebook ?
en dan bedoel ik driver-technisch ? problemen met games ? etc.

zie ook dit artikel over de Ati 6990M
*link*

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/hd6990mspecs4.jpg

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Lees deze thread maar is vanaf hier, is al besproken namelijk: CLB in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
evert1982 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:06:
[...]

Wat zijn jouw idle temps bij de 6970M? Ik heb zelf voor de 560M gekozen, omdat deze een stuk koeler blijft en een langere accuduur heeft.

Mijn idle temp is 40 graden en load van 72t/m 76 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
CLB schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:34:
[...]

Persoonlijk denk ik dat beiden wel meevallen, paar graden en hoogstens 10 minuten...
Ik zou weleens temps willen zien in dezelfde laptop, maarja dat is ietwat lastig natuurlijk :)

[...]

Achja dan is ook de 6990 van ATI er weer, die qua de 570 qua prijs ook niet ver zal ontlopen
De idle temp van de 560M zit bij mij op 45-50 graden en volgens mij is de idle temp van de 6970M ongeveer 65-70 graden, correct me if I'm wrong.

Qua accuduur scheelt het volgens mij ook zo'n 45 minuten tot 1 uur (2 uur tov 3 uur), als ik de reviews moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
peatron schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:17:
[...]

Mijn idle temp is 40 graden en load van 72t/m 76 graden
OK, dan zit ik er dus flink naast. Heb je de 6970M getweakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

MauSS schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:55:
voor de echter gamer zal de GTX560M (op den duur) niet voldoende power in huis hebben om de laatste games op max settings te blijven draaien, een GTX580M is behoorlijk aan de prijs wat de ATI 6990M niet is...
Valt wel mee hoor ik speel ook nog steeds met een ATI HD4670m, wel overclocked maar speelt de meeste games nog best soepel. Ik verwacht ook nog zeker wel een jaar of 4 vooruit te kunnen met die GTX560m.

Maargoed dat blijf je toch houden wat je ook koopt dus ja je kunt het beste van het beste kopen of gewoon de settings een beetje lager bij nieuwere games.

[ Voor 13% gewijzigd door Bjornmeijer935 op 04-08-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Wij hebben nog geen gebruikers geregistreerd met problemen mbt de ATI6970 kaarten en we hebben aardig zending binnen gekregen en gevelerd. Nu is iedere notebook fabrikant verantwoordelijk voor z'n eigen drivers, GPU BIOS/Firmware waarin kloksnelheden geregeld worden van de chip en geheugen. Als b.v. merk X dit op maximaal zet en de zomer breekt aan met 30 graden buiten dan kan dit net te hoog zijn waardoor de koeling dit niet aan kan. Kijkende naar een 17CL36/37 dan is de koeling "over" bemeten omdat hier b.v. ook een GTX580 in kan (gescheiden koeling voor GPU en CPU).

Wij hebben nog geen hogere waarden gemeten dan wat binnen de norm valt. Ook Clevo meldt hetzelfde na overleg met ons. Dat neemt niet weg dat dit bij andere fabrikanten anders zou kunnen zijn natuurlijk.

Als enig officieel importeur van Clevo notebooks in Nederland verzoek ik iedereen met vragen en/of opmerkingen op dit vlak zich bij onze support afdeling te melden. Gegevens staan op onze website onder het tabje "ondersteuning"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enig twijfelen tussen dell en bto heb ik uiteindelijk toch gekozen voor een bto met name vanwege de beruchte reviews van dell en de bijzonder goede reviews van bto (en advies van collega met een BTO). Ergens vind ik het jammer van dell, want het zijn mooie laptops... aan de andere kant gun ik het een NL bedrijf liever dan een grote multinational als dell waar je soms niet meer bent dan een nummertje. Ik weet het, er zijn ook goede ervaringen... maar bij mij vond ik de bestel procedure al behoorlijk vervelend wat mij een naar gevoel gaf omdat het schijnt dat ze voordat je hebt betaald de service juist goed hoort te zijn.

Dank voor advies en hulp van iedereen, nu is het een kwestie van wachten tot die binnen is. Zodra dat gebeurt zal ik een een echte nette review plaatsen zodat andere tweakers daar weer wat mee kunnen en dan is de cirkel weer rond :).

(Overigens heb ik een vrij standaard configuratie met een hybrid schijf, pixel garantie en een pickup & return garantie mocht iemand zich dat afvragen)
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:52:
[...]

Maargoed. De voorkeur voor een bepaalde fabrikant is zeer persoonlijk. Vroeger zwoer ik ATI af, vervolgens paar jaar nVidia gehad met allemaal problemen en nu dus weer ATI.

De flikkeringen herken ik, scherm springt even naar zwart? Dit heeft te maken met overlay naar een 2e beeldscherm. Als ik op m'n hoofdmonitor iets sluit zie ik op m'n 2e monitor één zwarte flikker(ing)
Het scherm springt heel kort even op zwart en het heeft ook te maken met youtube/flash oid. Ik denk dat het te maken heeft dat de ati kaart switched tussen het een of ander en dat er dan idd exact 1 zwarte flikkering komt. Ik had het idee gerelateerd is aan de driver en niet zozeer de hardware... en dat bevestigde mijn vooroordeel ook dat nvidia vaak betere drivers heeft en ati meer snelheid. Aangezien ik liever ga voor kwaliteit dan max fps is de keuze voor mij dan makkelijk....Ook werd linux altijd beter ondersteund door nvidia (weet niet of nog zo is).

Ik vind het verder niet heel storend, maar wel een slordigheidje.....

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:00:
(Overigens heb ik een vrij standaard configuratie met een hybrid schijf, pixel garantie en een pickup & return garantie mocht iemand zich dat afvragen)
edit s.v.p. even je post ben zeer benieuwd naar je configuratie als toekomstig BTO gebruiker,
BTO_USER schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:53:
Als b.v. merk X dit op maximaal zet en de zomer breekt aan met 30 graden buiten dan kan dit net te hoog zijn waardoor de koeling dit niet aan kan. Kijkende naar een 17CL36/37 dan is de koeling "over" bemeten omdat hier b.v. ook een GTX580 in kan (gescheiden koeling voor GPU en CPU).
Helder verhaal waar je niet heel gauw aan denkt m.b.tde GPU/BIOS waardes, dank! _/-\o_
Bjornmeijer935 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:45:
Ik verwacht ook nog zeker wel een jaar of 4 vooruit te kunnen met die GTX560m.
vooruit = niet vol-uit ;) flauw natuurlijk maar ik begrijp je punt inderdaad de settings wat omlaag en je kunt er nog een hele tijd mee vooruit, GTX560M is een prima mid/high-end grafische kaart.
CLB schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:58:
Lees deze thread maar is vanaf hier, is al besproken namelijk: CLB in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
heb het gelezen nu komt het ook wel omdat de 6970M nog vrij nieuw is maar klinkt goed (nog geen geregistreerde problemen met Asus met hun G73-JH serie was dat wel anders.... :'(

[ Voor 0% gewijzigd door MauSS op 04-08-2011 12:32 . Reden: spelling/taal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm springt heel kort even op zwart en het heeft ook te maken met youtube/flash oid. Ik denk dat het te maken heeft dat de ati kaart switched tussen het een of ander en dat er dan idd exact 1 zwarte flikkering komt. Ik had het idee gerelateerd is aan de driver en niet zozeer de hardware... en dat bevestigde mijn vooroordeel ook dat nvidia vaak betere drivers heeft en ati meer snelheid. Aangezien ik liever ga voor kwaliteit dan max fps is de keuze voor mij dan makkelijk....Ook werd linux altijd beter ondersteund door nvidia (weet niet of nog zo is).
De nieuwe generatie met optimus word door nvidia *niet* ondersteund onder linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunameh
  • Laatst online: 13:04
Ben ook erg benieuwd naar je ervaringen, @fietspomp (als toekomstig BTO'er).

De keuze leunt nu erg naar de 15CL35-Gt555, met mat scherm en hybrid HDD.
Wat is de gem. levertijd, bij @notebooktotaal?

Wat is een ander woord voor synoniem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
evert1982 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:26:
[...]

OK, dan zit ik er dus flink naast. Heb je de 6970M getweakt?
Ik heb met ati tray tool de voltage on idle op 0.71 gezet en onder load 0.97V.
Zware games op 1.0V. Standaard is 0.80/1.1V. Plus andere koelpasta en op een notebookkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vancha801
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-05-2022
Even een vraagje, mijn huidige setup is volgende

Acer Aspire 7738G
Intel Core 2 Quad Q9000 (2.0 Ghz)
GT 130m
4 GB DDR3 Ram

Mijn laptop is zowat aan het sterven, naast het constant oververhitten (wat wellicht aan de koelpasta ligt) loopt hij ook constant vast tijdens het afspelen van muziek en filmpjes.

Ik ben nu aan het overwegen om een BTO aan te schaffen, maar ik ben een Belgische reviewer voor de site www.4gamers.be en zal dus ook voornamelijk (zware) games spelen. Is de koeling van een BTO (met de beste koeling) voldoende om met een ATI 6990 (daar wacht ik op) degelijk te kunnen gamen?
En dan heb ik het over games zoals Crysis, Metro 2033 en The Witcher 2.

alvast bedankt voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom vanaf een Asus G73-JH (met Ati HD5870) maar ga overstappen naar wellicht een BTO-book met Ati 6990M dat gaat de "bang for buck" kaart worden en in vele gevallen zelfs sneller dan een GTX580M,

Heb een aantal vragen gesteld aan de verkopers van BTO en niets meer dan lof: correcte en heldere informatie zeker gezien hun jarenlange ervaring in high-end notebooks geeft dit mij veel vertrouwen:

ik twijfel nog wel want heb een toch iets beter gevoel bij Nvidia maar dat het een BTO zal worden, die kans is heel erg groot. Er werd mij een leuke aanbieding gedaan: voor de prijs van een 6970M configuratie krijg ik een 6990M. Dus wanneer men 1 wil aanschaffen adviseer ik ze persoonlijk te benaderen (tel/mail).

vraag: Heeft iemand ook negatieve ervaringen met de 69xx Serie van Ati in een notebook ?

*link*

[afbeelding]
Als het goed is heb ik u telefonisch gister gesproken correct? Dit vraag ik even voor de zekerheid omdat u zegt de verkopers van BTO terwijl Notebook Totaal niet aan BTO gekoppeld is behoudens dan dat wij een zeer grote webdealer van BTO zijn met dito service ;)

Maar even voor de duidelijkheid, het 6970m naar 6990m verhaal is geen zekerheid maar een mogelijkheid :) Dus voor andere tweakers denken dat het een garantie / toezegging is wil ik dit wel even rechtzetten. (en het aanbod stamt dan weer uit het feit dat wij niet mensen willen teleurstellen i.v.m. de toch nog wat langere levertijd op de BTO 17CL37)

Wat uw twijfels betreffen m.b.t. ATI, gelukkig hebben we ook nog de 17CL38 met GTX 580m ;) Beiden zijn echter zeer goed en ik heb nog niet één probleem gehad met een door ons geleverde 17CL37, nu verkopen wij natuurlijk niet alle high-end BTO’s in Nederland (hoewel wel een groot aandeel) maar ook van BTO zelf heb ik niets gehoord over problemen of andere dealers die melding hiervan maakte.
Bjornmeijer935 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:45:
[...]

Valt wel mee hoor ik speel ook nog steeds met een ATI HD4670m, wel overclocked maar speelt de meeste games nog best soepel. Ik verwacht ook nog zeker wel een jaar of 4 vooruit te kunnen met die GTX560m.

Maargoed dat blijf je toch houden wat je ook koopt dus ja je kunt het beste van het beste kopen of gewoon de settings een beetje lager bij nieuwere games.
Dan gok ik wel dat u niet op 1920x1080 speelt? ;)
Maar inderdaad, moderne games kunnen op normal vaak nog met al behoorlijk (in computer termen) verouderde hardware goed spelen. Wil je alle grafische snoepjes aanzetten ja dan is een GTX / ATI 6xxx kaart handig.

4 jaar met de GTX 560m zal ook nog wel best kunnen maar aan het eind van z’n leven (lees na jaar 3) zal vermoedelijk of alles op een lagere resolutie moeten of op low / medium max want ondanks dat het een snelle kaart is kun met bijv. een GTX 7800m nu ook meer weinig beginnen op ultra / high.
Na enig twijfelen tussen dell en bto heb ik uiteindelijk toch gekozen voor een bto met name vanwege de beruchte reviews van dell en de bijzonder goede reviews van bto (en advies van collega met een BTO). Ergens vind ik het jammer van dell, want het zijn mooie laptops... aan de andere kant gun ik het een NL bedrijf liever dan een grote multinational als dell waar je soms niet meer bent dan een nummertje. Ik weet het, er zijn ook goede ervaringen... maar bij mij vond ik de bestel procedure al behoorlijk vervelend wat mij een naar gevoel gaf omdat het schijnt dat ze voordat je hebt betaald de service juist goed hoort te zijn.

Dank voor advies en hulp van iedereen, nu is het een kwestie van wachten tot die binnen is. Zodra dat gebeurt zal ik een een echte nette review plaatsen zodat andere tweakers daar weer wat mee kunnen en dan is de cirkel weer rond :).

[...]

Ik vind het verder niet heel storend, maar wel een slordigheidje.....
En nog bedankt voor uw order :)
Wat het op zwart springen betreft, dat heb ik ook bij youtube met m’n ATI, zegmaar niet een bug maar een “feature” haha.
Tsunameh schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:37:
Ben ook erg benieuwd naar je ervaringen, @fietspomp (als toekomstig BTO'er).

De keuze leunt nu erg naar de 15CL35-Gt555, met mat scherm en hybrid HDD.
Wat is de gem. levertijd, bij @notebooktotaal?
Paar daagjes levertijd, hangt een beetje van de config af. Maar stel je besteld morgen dan is hij er toch bijna wel 100% zeker voor het eind van volgende week.
Vancha801 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:49:
Even een vraagje, mijn huidige setup is volgende

Acer Aspire 7738G
Intel Core 2 Quad Q9000 (2.0 Ghz)
GT 130m
4 GB DDR3 Ram

Mijn laptop is zowat aan het sterven, naast het constant oververhitten (wat wellicht aan de koelpasta ligt) loopt hij ook constant vast tijdens het afspelen van muziek en filmpjes.

Ik ben nu aan het overwegen om een BTO aan te schaffen, maar ik ben een Belgische reviewer voor de site www.4gamers.be en zal dus ook voornamelijk (zware) games spelen. Is de koeling van een BTO (met de beste koeling) voldoende om met een ATI 6990 (daar wacht ik op) degelijk te kunnen gamen?

alvast bedankt voor de hulp ;)
Als een BTO niet genoeg zou koelen zouden wij, en BTO, hem natuurlijk ook niet leveren. Dit zorgt namelijk voor meer problemen dan je lief is en ondermijnt de kwaliteitservaring van BTO. Immers een nietwerkend systeem zorgt voor irritaties en dat willen we natuurlijk voorkomen dus we leveren _alleen_ wat werkt!

Zal morgen foto’s (sneakpeak) van de 17CL40DT plaatsen… wat een bakbeest is dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron

*link*

[afbeelding]
Totaal geen problemen met drivers en de kaart zelf.
Alles loopt als een zonnetje. Ik heb nu de 11-8 driver erin en die is smooth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 00:09:
[...]

Als het goed is heb ik u telefonisch gister gesproken correct? Dit vraag ik even voor de zekerheid omdat u zegt de verkopers van BTO terwijl Notebook Totaal niet aan BTO gekoppeld is behoudens dan dat wij een zeer grote webdealer van BTO zijn met dito service ;)

Maar even voor de duidelijkheid, het 6970m naar 6990m verhaal is geen zekerheid maar een mogelijkheid :) Dus voor andere tweakers denken dat het een garantie / toezegging is wil ik dit wel even rechtzetten. (en het aanbod stamt dan weer uit het feit dat wij niet mensen willen teleurstellen i.v.m. de toch nog wat langere levertijd op de BTO 17CL37)

Wat uw twijfels betreffen m.b.t. ATI, gelukkig hebben we ook nog de 17CL38 met GTX 580m ;) Beiden zijn echter zeer goed en ik heb nog niet één probleem gehad met een door ons geleverde 17CL37, nu verkopen wij natuurlijk niet alle high-end BTO’s in Nederland (hoewel wel een groot aandeel) maar ook van BTO zelf heb ik niets gehoord over problemen of andere dealers die melding hiervan maakte.

[...]

Maar inderdaad, moderne games kunnen op normal vaak nog met al behoorlijk (in computer termen) verouderde hardware goed spelen. Wil je alle grafische snoepjes aanzetten ja dan is een GTX / ATI 6xxx kaart handig.

4 jaar met de GTX 560m zal ook nog wel best kunnen maar aan het eind van z’n leven (lees na jaar 3) zal vermoedelijk of alles op een lagere resolutie moeten of op low / medium max want ondanks dat het een snelle kaart is kun met bijv. een GTX 7800m nu ook meer weinig beginnen op ultra / high.

[...]

En nog bedankt voor uw order :)
Wat het op zwart springen betreft, dat heb ik ook bij youtube met m’n ATI, zegmaar niet een bug maar een “feature” haha.

[...]

Paar daagjes levertijd, hangt een beetje van de config af. Maar stel je besteld morgen dan is hij er toch bijna wel 100% zeker voor het eind van volgende week.

[...]

Als een BTO niet genoeg zou koelen zouden wij, en BTO, hem natuurlijk ook niet leveren. Dit zorgt namelijk voor meer problemen dan je lief is en ondermijnt de kwaliteitservaring van BTO. Immers een nietwerkend systeem zorgt voor irritaties en dat willen we natuurlijk voorkomen dus we leveren _alleen_ wat werkt!

Zal morgen foto’s (sneakpeak) van de 17CL40DT plaatsen… wat een bakbeest is dat!
Is die ook te leveren met een 6990M? :*) Want er kan geen videokaart geselecteerd worden.
Personelijk spreekt de barebone mij wel aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Bij deze ook maar miijn vraag dan :p

Daar ik verwacht binnen nu en 6 maanden (huidig: Acer) voor de keuze van een nieuwe laptop te staan ben ik erg benieuwd naar de lange termijn ervaringen met BTO notebooks.

Ook mijn volgende laptop zal zeer intensief gebruikt worden. Met intensief bedoel ik niet zozeer qua zware games, maar vooral tijd, 24 Uur per dag actief gebruik zal het niet zijn maar 12-14 uur toch echt wel. De laptop zal ook meerdere malen per (werk)dag vervoerd worden, vooral te voet/fiets en per trein. Dit ter illustratie dat de laptop best wat te verduren gaat krijgen.

Mijn hoop is eigenlijk een (bto) notebook te vinden van rond de € 1000,00 (de zwaarste games hoeft het echt niet te trekken in Full HD) die dit lang genoeg kan volhouden om daarmee ook qua levensduur een betere deal maken dan de 2/2.5-jaarlijkse notebooks uit de aanbieding. Is dit een realistisch beeld of is het toch te veel gevraagd?

Het gebruik komt vooral neer op software ontwikkeling i.c.m. browsen e.d. en zo nu en dan eens wat games die ik grafisch echt niet hoog hoef te hebben, wel komt er nu en dan iets zwaarders langs in de richting van Unity-games (de ontwikkeling dus) en 3D-modelling (3ds max).

[ Voor 13% gewijzigd door JohnBQ op 05-08-2011 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Ik speel doorgaans op 1680x1050 als ik ergens ander ben dan thuis, thuis sluit ik hem gewoon aan op mijn scherm dan is het gewoon 1920x1080. Opzich wil het nog best lukken op 1920x1080, maar zeker niet op max settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnBQ schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 02:51:
Bij deze ook maar miijn vraag dan :p

Daar ik verwacht binnen nu en 6 maanden (huidig: Acer) voor de keuze van een nieuwe laptop te staan ben ik erg benieuwd naar de lange termijn ervaringen met BTO notebooks.

Ook mijn volgende laptop zal zeer intensief gebruikt worden. Met intensief bedoel ik niet zozeer qua zware games, maar vooral tijd, 24 Uur per dag actief gebruik zal het niet zijn maar 12-14 uur toch echt wel. De laptop zal ook meerdere malen per (werk)dag vervoerd worden, vooral te voet/fiets en per trein. Dit ter illustratie dat de laptop best wat te verduren gaat krijgen.

Mijn hoop is eigenlijk een (bto) notebook te vinden van rond de € 1000,00 (de zwaarste games hoeft het echt niet te trekken in Full HD) die dit lang genoeg kan volhouden om daarmee ook qua levensduur een betere deal maken dan de 2/2.5-jaarlijkse notebooks uit de aanbieding. Is dit een realistisch beeld of is het toch te veel gevraagd?

Het gebruik komt vooral neer op software ontwikkeling i.c.m. browsen e.d. en zo nu en dan eens wat games die ik grafisch echt niet hoog hoef te hebben, wel komt er nu en dan iets zwaarders langs in de richting van Unity-games (de ontwikkeling dus) en 3D-modelling (3ds max).
Wij geven sowieso 3 jaar NBT garantie maar ook bij BTO kunt u één extra jaar garantie erbij kopen zodat u in iedergeval 3 jaar zeker bent. Maar gezien dat u nog even tijd heeft, het gaat zo snel in computerland dat ik op dit moment geen model kan aanraden omdat dit over 4 maanden een heel ander model zou kunnen zijn.

Als u NU zou meoten beslissen zou ik zeggen de 15CL35-GT555
Bjornmeijer935 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 06:54:
[...]

Ik speel doorgaans op 1680x1050 als ik ergens ander ben dan thuis, thuis sluit ik hem gewoon aan op mijn scherm dan is het gewoon 1920x1080. Opzich wil het nog best lukken op 1920x1080, maar zeker niet op max settings.
Bijzonder, had niet verwacht dat het uberhaupt nog op 1920x1080 soepel zou lopen (praten we dan over games zoals Crysis of bijv. dragon age?)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
[...]
Als het goed is heb ik u telefonisch gister gesproken correct?
[...]
Nee ik heb contact gehad met BTO zelf,
peatron schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 01:13:
Totaal geen problemen met drivers en de kaart zelf.
Alles loopt als een zonnetje. Ik heb nu de 11-8 driver erin en die is smooth...
Dat klinkt mij goed in de oren, ik ben altijd een ATI man geweest maar door problemen met m'n G73-JH van Asus ben is mijn vertrouwen een beetje weggezakt maar zoals het bedrijfsaccount van BTO hier al aangaf elke brand (asus/msi/clevo/bto) stelt hun eigen bios/gpu waardes in en ook de fabricage van de behuizing/koeling spelen grote parten vandaar zijn mijn ogen gericht op de BTO books.
Vancha801 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 18:49:
Is de koeling van een BTO (met de beste koeling) voldoende om met een ATI 6990 (daar wacht ik op) degelijk te kunnen gamen?
Een goede vraag, ze hebben al aangegeven dat er gescheiden koeling plaats vind en die BTO's zien er qua design/koeling nog niet zo spectaculair uit (van de buitenkant gezien) de Asus G73 en G74 serie zien er geweldig uit qua koeling maar uit ervaring kan ik zeggen dat dat meer looks is dan werkelijk goede koeling... (mijn G73 ligt bij Asus met hitte/ati problemen

ik denk dat het bij die BTO books wel in orde zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedlam
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:30
De g73-jh serie van asus had inderdaad hitte problemen maar sinds de g73-jw is hier totaal geen sprake meer van. De g73-sw heeft zelfs ongeziene koelprestaties (met amper geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:03:
Bijzonder, had niet verwacht dat het uberhaupt nog op 1920x1080 soepel zou lopen (praten we dan over games zoals Crysis of bijv. dragon age?)
Ik speel zelf meestal de STALKER series, Left 4 Dead 1 en 2. Zelfs Crysis 2 draait ook wel redelijk op wat lagere details. Ik heb wel de GDDR3 variant, die is toch wel een stukje sneller. Daar moet ik wel bij zeggen dat mijn HD4670m stevig harder loopt dan normaal, tijdens het gamen clock ik hem op 850/950. Er komt nog net geen vuur uit spuwen maargoed dat is ook wel te verwachten. Nog een klein stukje informatie mijn P8600 draait op 2.9 GHz.

[ Voor 4% gewijzigd door Bjornmeijer935 op 05-08-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een echte tweaker dus ;)
Nou dan zul je ook wel uit de BTO wat extra pk's weten te halen zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Daar ga ik zeker wel vanuit, maar alleen indien nodig natuurlijk. Verschil is natuurlijk wel dat mijn oude notebook geen garantie heeft en toch vervangen wordt.

Maar mijn BTO notebook is nog niet binnen helaas. :(
Dus zal ik nog even moeten wachten, de componenten waren er wel en hij zou eergisteren geassembleerd en getest worden. Dus hopelijk zo spoedig mogelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfortiwan
  • Laatst online: 05-09 22:11
Ik heb een raar probleem met mijn 15CL35. Enkele toetsen van het toetsenbord lijken niet te werken. Het gaat om te C toets en het het pijltje naar links en naar reChts. Het is geen hardwareprobleem, want Shift + C werkt wel, net zoals FN + links/reChts... Gisteren had ik dit probleem en was het opgelost door de drivers van het toetsenbord te verwijderen en pC te herstarten, maar vandaag heb ik identiek hetzelfde probleem. Iemand ervaring met dit probleem?
Edit: nevermind, ik had blijkbaar in VLC de shortcuts verkeerd ingesteld, waardoor de mediaplayer het opving :(

[ Voor 10% gewijzigd door somfortiwan op 05-08-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Iemand enig idee waarom de 17cl35 bij alternate zo goedkoop is?

http://www.alternate.nl/h...?tn=BUILDERS&l1=Notebooks

Naast het feit dat de BTO service van Alternate zwaar onder de maat zou zijn kan ik ff niks bedenken.
Zouden ze apparaten met Pixelfouten verkopen die nog binnen de NEN norm zou liggen?
Lijkt me wel een hele kwalijke zaak als dat op voorhand bekend is en het dan niet vermelden.
Anders is 749,- voor de Alternate 17CL35 BTO met 2630QM en GT555 niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De xps 17 is maar €100 duurder, met een veel beter scherm, een 3D scherm, een een 2x zo grote accu (al is de accuduur nog steeds matig). En windows. Dat vind ik een betere deal tenzij je niets geeft om schermkwaliteit, service, en een windows licentie hebt liggen.

Verder, de ene GT555m is de andere niet... clevo gebruikt 144 shaders + 128-bit bus, dell gebruikt 144 shaders + 192-bit bus, en msi en lenovo gebruiken 96 shaders en een 128-bit bus, met GDDR5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
@ Notebooktotaal

Is die ook te leveren met een 6990M? Want er kan geen videokaart geselecteerd worden.
Personelijk spreekt de barebone mij wel aan..Ik maak wel wel iets zorgen over de fangeluid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:58:
De xps 17 is maar €100 duurder, met een veel beter scherm, een 3D scherm, een een 2x zo grote accu (al is de accuduur nog steeds matig). En windows. Dat vind ik een betere deal tenzij je niets geeft om schermkwaliteit, service, en een windows licentie hebt liggen.

Verder, de ene GT555m is de andere niet... clevo gebruikt 144 shaders + 128-bit bus, dell gebruikt 144 shaders + 192-bit bus, en msi en lenovo gebruiken 96 shaders en een 128-bit bus, met GDDR5.
True, moet je alleen nog wel van 4GB DDR3 naar 8GB en dat wil je niet bij DELL.
Daarbij zijn het 2x2GB dus je moet daarnaast ergens 2x4GB gaan kopen, ook weer 45,- volgens PW.
Mag je vervolgens zelf RAM aan gaan passen zonder garantie void?

Edit: de schermen van de 17LC35 zijn toch niet slecht?

[ Voor 3% gewijzigd door Double-X-L op 05-08-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:09:
[...]

True, moet je alleen nog wel van 4GB DDR3 naar 8GB en dat wil je niet bij DELL.
Daarom zitten er ook 4 DIMM slots in :) RAM is tegenwoordig zo goedkoop dat ik het nauwelijks een argument vind dat er meer ram in zit, terwijl er nog sloten vrij zijn. Voor €50 heb je in totaal 12GB, geen idee wat je met zo'n hoeveelheid moet...
Edit: de schermen van de 17LC35 zijn toch niet slecht?
Ik heb geen idee welk scherm erin zit. Misschien http://www.anandtech.com/...200-amd-6970m-crossfire/5, maar dat denk ik niet.

Een CL17** owner kan ongetwijfeld uitstel geven over het scherm wat erin zit. Dat kan met [Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops. Al wisselen de panelen nog wel eens.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:11:
[...]

Daarom zitten er ook 4 DIMM slots in :) RAM is tegenwoordig zo goedkoop dat ik het nauwelijks een argument vind dat er meer ram in zit, terwijl er nog sloten vrij zijn. Voor €50 heb je in totaal 12GB, geen idee wat je met zo'n hoeveelheid moet...
Ahh 4 slots, ff overheen gekeken.
12GB is nog niet zinvol, 8GB wel prettig :)

Edit: alsnog kunnen we dan toch stellen dat 750,- voor een 17" met 2630QM, 8GB en GT555 niet duur is.
En op de site van Alternate zelf is het model met HDD van 500 -->750 meteen 250,- duurder.

http://www.alternate.nl/h...l1=Notebooks&l2=Alternate

[ Voor 26% gewijzigd door Double-X-L op 05-08-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:51
Ik volg dit topic al een tijdje. Iedereen is enthousiast over deze notebooks, maar als ik de tests lees van de verschillende merken, dan hebben ze allemaal een scherm met een hele slechte verticale kijkhoek. Hoe is dat met BTO notebooks? En als je de laptop alleen binnen gebruikt heeft een mat scherm dan nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

99% van de laptops gebruiken slechte schermen. De enige 2 15" laptops onder de €1000 met een redelijk scherm zijn de xps 15, en de CL15 reeks. In het 17" formaat blijft dan alleen de xps 17 over waarvan ik zeker weet dat er een goed scherm in zit.

Volgens notebooktotaal zit overigens in niet elke batch hetzelfde scherm, maar volgens mij loopt dat in zo'n vaart niet. De kans dat er opeens een significant slechter scherm in zit is niet groot denk ik.

Het zijn trouwens allemaal TN schermen, de slechte kijkhoek is inherent aan de techniek. De enige laptops met een IPS scherm zijn de X220, en de 15" en 17" elitebook/precicion reeks. Deze schermen hebben een veel grotere verticale kijkhoek. Zie bijvoorbeeld http://www.notebookcheck....-Subnotebook.55639.0.html.
desalniettemin schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:34:
En als je de laptop alleen binnen gebruikt heeft een mat scherm dan nut?
Totaal niet. Ik heb een anti-glare folie geprobeerd, en binnenhuis ziet dat er een stuk slechter uit. Ik zit nooit buiten dus ik had hem er weer vanaf gesloopt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:40:
Totaal niet. Ik heb een anti-glare folie geprobeerd, en binnenhuis ziet dat er een stuk slechter uit.
Een folie ja, een echt mat scherm is toch heel wat anders natuurlijk, maarja die heeft BTO niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totaal niet. Ik heb een anti-glare folie geprobeerd, en binnenhuis ziet dat er een stuk slechter uit. Ik zit nooit buiten dus ik had hem er weer vanaf gesloopt.
En die ontspiegelde Gamut schermen met 95% kleurechtheid, is daar al meer over bekend over hoe goed ze zijn ten opzichte van een glanzend scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Van 'hoe goed ze zijn' is denk niet te spreken, zal ook voornamelijk persoonlijk zijn natuurlijk.
HardwareInfo heeft een paar xnotebooks getest met 95% gamut-schermen, maar erg uitgebreid zijn ze er helaas niet op ingegaan. Ik had graag willen weten welke panels er precies worden gebruikt, ook al is dat redelijk duidelijk (aangezien er op de gehele wereld maar enkele matte 1920x1080 15,6" panels zijn met een 95% gamut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:23:
[...]

En die ontspiegelde Gamut schermen met 95% kleurechtheid, is daar al meer over bekend over hoe goed ze zijn ten opzichte van een glanzend scherm?
Precies hetzelfde. Maar dan met een matte laag. Ze komen ook van dezelfde fabrikant. De xps 15, W510/520, en xnotebooks zijn de enige die de 95% gamut schermen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

somfortiwan schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:10:
Ik heb een raar probleem met mijn 15CL35. Enkele toetsen van het toetsenbord lijken niet te werken. Het gaat om te C toets en het het pijltje naar links en naar reChts. Het is geen hardwareprobleem, want Shift + C werkt wel, net zoals FN + links/reChts... Gisteren had ik dit probleem en was het opgelost door de drivers van het toetsenbord te verwijderen en pC te herstarten, maar vandaag heb ik identiek hetzelfde probleem. Iemand ervaring met dit probleem?
Edit: nevermind, ik had blijkbaar in VLC de shortcuts verkeerd ingesteld, waardoor de mediaplayer het opving :(
Ik wou net gaan antwoorden maar ik zie de oplossing al staan ;)
Double-X-L schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:54:
Iemand enig idee waarom de 17cl35 bij alternate zo goedkoop is?

Naast het feit dat de BTO service van Alternate zwaar onder de maat zou zijn kan ik ff niks bedenken.
Zouden ze apparaten met Pixelfouten verkopen die nog binnen de NEN norm zou liggen?
Lijkt me wel een hele kwalijke zaak als dat op voorhand bekend is en het dan niet vermelden.
Anders is 749,- voor de Alternate 17CL35 BTO met 2630QM en GT555 niet duur.
Iedereen is vrij in de keuze waar te bestellen en dit is dan ook puur informatief.

1: Het is GEEN BTO
2: Bij een echte BTO zit o.a. een actiepakket
3: Er zijn meer verschillen maar conform regelementen tweakers.net mag ik niet inhoudelijk ingaan op eventuele concurenten hun aanbieding.

Aangezien ik mij ten alle tijden wil houden aan deze regels kan ik op dit forum er hier niet verder op ingaan. Rest mij alleen te zeggen dat ik het aanraad om anders met beiden partijen die u overweegt contact op te nemen, zo hoort u het verhaal van beiden kanten :)

Beste Darkstone,

Het is en blijft een BTO topic, maar ik vraag mij het volgende af: hoe kun jij als _niet_ klant iets over onze service zeggen? En zo zijn er meer punten.
Ik vind het leuk dat je actief probeert mee te doen in dit topic maar bijna iedere reactie lijkt mij of anti BTO / Notebook Totaal (i.a.w. is er zgn. wel iets beters) of een promotie voor een andere fabrikant.

Hoe kun je überhaupt zeggen dat je bij ons moet kopen als je NIETS om service geeft? Notebook Totaal heeft de hoogste score van alle NL webshops. Kun jij dus onderbouwen wat je nu stelt? Het zelfde gaat over je reactie m.b.t. de schermen.

Ik vind het op persoonlijke titel zeer jammer dat een moderator, iemand die betrouwbaar zou moeten zijn, zulke stellingen poneert zonder enige onderbouwing.

Zoals eerder vermeld ga ik graag het dialoog aan maar hou het a.u.b. wel fair. Je zult mij ook nooit een negatief woord over jouw favoriete merk hier zien schrijven.
peatron schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:09:
@ Notebooktotaal

Is die ook te leveren met een 6990M? Want er kan geen videokaart geselecteerd worden.
Personelijk spreekt de barebone mij wel aan..Ik maak wel wel iets zorgen over de fangeluid..
De 6990 lijkt mij ooit wel leverbaar. Voor nu zijn er echter enkel GTX 560’s, Quadro 5010M’s en de ATI 6970’s binnen.

Vergeet niet dat dit systeem ook SLI ondersteund.
Eerst moet denk ik de huidige voorraad weg zijn voor (eventueel) de 6990 komt maar voor nu zijn het beiden supersnelle 3D kaarten en mis je dus weinig als je een 6970 zou bestellen. (die denk ik tevens goedkoper is)

Foto’s :

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/17cl401.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/17cl402.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/17cl403.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/17cl404.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/17cl405.jpg
desalniettemin schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:34:
Ik volg dit topic al een tijdje. Iedereen is enthousiast over deze notebooks, maar als ik de tests lees van de verschillende merken, dan hebben ze allemaal een scherm met een hele slechte verticale kijkhoek. Hoe is dat met BTO notebooks? En als je de laptop alleen binnen gebruikt heeft een mat scherm dan nut?
Het verschilt van scherm tot scherm maar ik denk dat wij meerdere foto’s online hebben staan van schermen die op dit vlak bijzonder goed presteren. Ik verkoop met Notebook Totaal ook zat notebooks van andere merken maar BTO presteert op dit vlak zeker niet onder de maat. Zeker de high-end modellen zoals de CL35 en 37/38 series hebben volgens velen hele mooie schermen.

Binnen heeft een matte folie ook nut maar persoonlijk vind ik het beeld glanzend mooier

IPS schermen zijn, zoals Darkstone stelt, inderdaad een stuk beter voor dit gebruik maar enorm duur (ik heb er wel een aantal gehad en nog één in gebruik, je ziet het verschil) en vaak op andere vlakken wat minder goed. (o.a. zwart)
CLB schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:13:
[...]

Een folie ja, een echt mat scherm is toch heel wat anders natuurlijk, maarja die heeft BTO niet :)
De 15CL11? ;)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L

Waar baseer je de 192 bits bus bij Dell op?

http://content.dell.com/n...phics-xps-lt.aspx?ref=CFG

laat toch zien dat de XPS17 met GT555M 128bits zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:51
Jammer dat die Dell laptops zo lelijk zijn en die Elitebooks nóg duurder dan bv BTO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:49:
[...]

Waar baseer je de 192 bits bus bij Dell op?

http://content.dell.com/n...phics-xps-lt.aspx?ref=CFG

laat toch zien dat de XPS17 met GT555M 128bits zou zijn.
Dan heeft dell het fout :X . Een oneven hoeveelheid geheugen betekent altijd een 196-bit bus. Ook bevestigd door gpu-z screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:40:
99% van de laptops gebruiken slechte schermen.
Wel sterk overdreven om te vermelden dat 99% van de notebooks een slecht scherm heeft, dat zou betekenen dat vele miljoenen mensen een miskoop doen ieder jaar. Dat ben ik sterk met je oneens en onze BTO notebooks worden juist geroemd over de goede kwaliteit scherm. Ik vind ook geen enkele BTO gebruiker met dit soort opmerkingen hierover, alleen mensen die een ander merk aanhangen.

Is er een BTO gebruiker die iets wilt schijven over de Non Glare folie op b.v. een 15CL35 of een 17CL35? Wij verkopen bijzonder veel van deze folies en klanten zijn zeer tevreden.
Ik nodig bij deze dan ook de mensen uit om langs te komen en het zelf te zien, je zult verbaasd staan dat je voor een relatief kleine investering deze opbrengst hebt.

Dit forum is juist in het leven geroepen om ervaringen uit te wisselen mbt BTO Notebooks, vragen, tips etc etc. Allemaal welkom, we doen er ook echt iets mee. Het lijkt een beetje de kant op te gaan dat bepaalde gebruikers van dit forum mensen op andere gedachten willen brengen dan een BTO.

Vandaag heb ik een 3 tal bezoekers gehad voor een 17CL35 notebook. Ze hebben achter een Glare gezeten en achter een Non Glare ( met onze 3M folie ). Ze hadden verwacht het te zien, maar het is niet te zien. Het verschil is enorm. Echt een heel bijzonder product.

Er vanuit gaande dan ongeveer 30% van onze notebooks met folie geplakt worden en we geen negatieve reacties krijgen ( ook niet in dit forum ) hoop ik toch eens op de mening van een gebruiker.

Non Glare versus Glare is altijd een persoonlijke keuze. Wat ik al zei, 70% is dus gewoon Glare wat bij ons verkocht wordt. En misschien vreemd, maar van die 70% vindt het meerendeel Glare mooier.

Ik wil CLB of Darkstone dan ook graag uitnodigen om bij ons langs te komen, hopelijk gaan jullie op mijn uitnodiging in.

Ik zal er in ieder geval voor zorgen dat wij een review laten maken door een onafhankelijk partij, ben zelf ook benieuwd naar de uitkomst hiervan. Hopelijk snel meer hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
BTO_USER schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:06:
Non Glare versus Glare is altijd een persoonlijke keuze. Wat ik al zei, 70% is dus gewoon Glare wat
bij ons verkocht wordt. En misschien vreemd, maar van die 70% vindt het merendeel Glare mooier.
Het spat er meer vanaf, that's true.. of je moet een heel goed mat scherm hebben...
Ik wil CLB of Darkstone dan ook graag uitnodigen om bij ons langs te komen
Top, ik ben er bij! Heb het erg druk met van alles, maar we houden contact d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Darkstone schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:58:De xps 17 is maar €100 duurder, met een veel beter scherm, een 3D scherm, een een 2x zo grote accu (al is de accuduur nog steeds matig). En windows. Dat vind ik een betere deal tenzij je niets geeft om schermkwaliteit, service, en een windows licentie hebt liggen.

Dit vind ik inderdaad wel een beetje ver gaan, lees het nu pas.
Ik voel me (als Directeur en mede-eigenaar van BTO) persoonlijk aangevallen. Wij zijn een oer hollandse Notebookfrabikant met 11 jaar ervaring en service in een hoog vaandel. Graag verzoek ik om Tweakers gebruikers met een BTO te reageren op deze stelling van Darkstone ( Moderator Tweakers ) dat een klant van BTO ten eerste niets geeft om Service en ten tweede mogelijk in de kou wordt gezet door BTO bij een service aanvraag. Zo lees ik dit maar een beetje. Als een klant goede service wil zou ie een Dell moeten kopen? Misschien leuk om eens rond te kijken op internet en diverse fora wat de ervaringen zijn met de service van Dell.

Niets is minder waar, bij BTO bent u altijd welkom, komt u niet op een helpdesk uit maar direct bij mensen van onze TD, wordt u altijd terug gebeld, kunt u online een service aanvraag doen, drivers downloaden en komen we altijd onze afspraken na. Iemand die daar een andere mening over heeft zonder een BTO te hebben gehad??.....Bijzonder.

Lijkt mij dit forum te gebruiken waar het voor bedoelt is, ervaringen met BTO. Een advies prima maar volgens mij zitten we nu op een hellend vlak.

[ Voor 0% gewijzigd door BTO_USER op 05-08-2011 18:59 . Reden: type fouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:47:
Beste Darkstone,

Het is en blijft een BTO topic, maar ik vraag mij het volgende af: hoe kun jij als _niet_ klant iets over onze service zeggen? En zo zijn er meer punten.
Ik vind het leuk dat je actief probeert mee te doen in dit topic maar bijna iedere reactie lijkt mij of anti BTO / Notebook Totaal (i.a.w. is er zgn. wel iets beters) of een promotie voor een andere fabrikant.

Hoe kun je überhaupt zeggen dat je bij ons moet kopen als je NIETS om service geeft? Notebook Totaal heeft de hoogste score van alle NL webshops. Kun jij dus onderbouwen wat je nu stelt? Het zelfde gaat over je reactie m.b.t. de schermen.

Ik vind het op persoonlijke titel zeer jammer dat een moderator, iemand die betrouwbaar zou moeten zijn, zulke stellingen poneert zonder enige onderbouwing.

Zoals eerder vermeld ga ik graag het dialoog aan maar hou het a.u.b. wel fair. Je zult mij ook nooit een negatief woord over jouw favoriete merk hier zien schrijven.
Volgens mij word mijn bericht verkeerd geinterprenteed, ik uiite mij over de slechte service van alternate, niet de andere resellers. Van de ervaringen de laatste tijd heb ik meegekregen dat de service van alternate als een absoluut dieptepunt te beschouwen is: Een maand je laptop/moederbord/videokaart kwijt zijn is geen uitzondering als ik de ervaringen op dit forum moet geloven.

Als je de post zo los quote is het inderdaad makkelijk om te vergeten dat het over de altnernate notebook gaat.
BTO_USER schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:06:
[...]

Wel sterk overdreven om te vermelden dat 99% van de notebooks een slecht scherm heeft, dat zou betekenen dat vele miljoenen mensen een miskoop doen ieder jaar. Dat ben ik sterk met je oneens en onze BTO notebooks worden juist geroemd over de goede kwaliteit scherm. Ik vind ook geen enkele BTO gebruiker met dit soort opmerkingen hierover, alleen mensen die een ander merk aanhangen.

Is er een BTO gebruiker die iets wilt schijven over de Non Glare folie op b.v. een 15CL35 of een 17CL35? Wij verkopen bijzonder veel van deze folies en klanten zijn zeer tevreden.
Ik nodig bij deze dan ook de mensen uit om langs te komen en het zelf te zien, je zult verbaasd staan dat je voor een relatief kleine investering deze opbrengst hebt.

Dit forum is juist in het leven geroepen om ervaringen uit te wisselen mbt BTO Notebooks, vragen, tips etc etc. Allemaal welkom, we doen er ook echt iets mee. Het lijkt een beetje de kant op te gaan dat bepaalde gebruikers van dit forum mensen op andere gedachten willen brengen dan een BTO.

Vandaag heb ik een 3 tal bezoekers gehad voor een 17CL35 notebook. Ze hebben achter een Glare gezeten en achter een Non Glare ( met onze 3M folie ). Ze hadden verwacht het te zien, maar het is niet te zien. Het verschil is enorm. Echt een heel bijzonder product.

Er vanuit gaande dan ongeveer 30% van onze notebooks met folie geplakt worden en we geen negatieve reacties krijgen ( ook niet in dit forum ) hoop ik toch eens op de mening van een gebruiker.

Non Glare versus Glare is altijd een persoonlijke keuze. Wat ik al zei, 70% is dus gewoon Glare wat bij ons verkocht wordt. En misschien vreemd, maar van die 70% vindt het meerendeel Glare mooier.

Ik wil CLB of Darkstone dan ook graag uitnodigen om bij ons langs te komen, hopelijk gaan jullie op mijn uitnodiging in.

Ik zal er in ieder geval voor zorgen dat wij een review laten maken door een onafhankelijk partij, ben zelf ook benieuwd naar de uitkomst hiervan. Hopelijk snel meer hierover.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik een tamelijk cheap-ass folie had besteld, en het werkt inderdaad heel erg goed (volle zon? geen probleem). Maar binnenhuis vond ik het er niet uitzien, alsof heel het scherm werd bedekt met RGB-noise. Dat valt met afbeeldigen rueze mee, met statische content is het (imo) niet om aan te zien. De meeste desktopschermen hebben een vergelijkbaar issue, maar het valt minder op omdat je er verder vanaf zit. (en in mindere mate omdat elk scherm er last van heeft, behalve bepaalde eizo's en glossy schermen van apple, en notebookschermen maar die zijn min of meer standaard van de goedkoopst beschikbare kwaliteit...).

De gemiddelde persoon zal zich er niet aan storen, dat is waar. Maar verreweg de meeste mensen die ik tegenkom met een redelijk scherm willen nooit meer anders.

Onder slecht scherm versta ik overigens een gamut rond de 45%, helderheid onder de 200cd/m, of een contrast wat in de verste verte niet in de buurt komt van de 500:1. Dat is een duidelijke indicatie dat de fabrikant het niet waard vond om een tientje te investeren in het scherm. Dat is helaas bijna altijd het geval, zelfs op de duurste notebooks met een intelTM core i9(c) 5GHZ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:02:
[...]

Volgens mij word mijn bericht verkeerd geinterprenteed, ik uiite mij over de slechte service van alternate, niet de andere resellers. Van de ervaringen de laatste tijd heb ik meegekregen dat de service van alternate als een absoluut dieptepunt te beschouwen is: Een maand je laptop/moederbord/videokaart kwijt zijn is geen uitzondering als ik de ervaringen op dit forum moet geloven.

Als je de post zo los quote is het inderdaad makkelijk om te vergeten dat het over de altnernate notebook gaat.
Dan bedank ik je bij dezen voor de rectificatie / onderbouwing.
Nu is het mij duidelijk waar het om ging. Ik vond je stelling namelijk al zeer vreemd. Dit zeker gezien dat, ondanks dat je voorkeur naar Dell uitgaat, normaliter niet negatief over ons was (en hoop ik bent) te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
peatron schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:37:
[...]

@Notebook Totaal:
De 6990 lijkt mij ooit wel leverbaar. Voor nu zijn er echter enkel GTX 560’s, Quadro 5010M’s en de ATI 6970’s binnen.

Eerst moet denk ik de huidige voorraad weg zijn voor (eventueel) de 6990 komt maar voor nu zijn het beiden supersnelle 3D kaarten en mis je dus weinig als je een 6970 zou bestellen. (die denk ik tevens goedkoper is)

Dus 2X560M sli of 2x 6970M Xfire is bespreekbaar? Want deze is wel verkrijgbaar bij "andere"bouwers.
Maar er kan nog steeds geen videokaart en of koelpasta geselecteerd worden..

THX voor de foto en inderdaad is het een bakbeest ideaal voor op mijn buro om te gamen ;)
Kun je iets meer vertelen over het geluidsproductie, want ik lees er niet zulke goede berichten over..
peatron schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:37:
@Notebook Totaal:

Dus 2X560M sli is bespreekbaar? Want deze is wel verkrijgbaar bij "andere"bouwers.

THX voor de foto en inderdaad is het een bakbeest ideaal voor op mijn buro om te gamen ;)
Kun je iets meer vertelen over het geluidsproductie, want ik lees er niet zulke goede berichten over..
@Notebook Totaal:

Dus 2X560M sli of 2x 6970M Xfire is bespreekbaar? Want deze is wel verkrijgbaar bij "andere"bouwers.

Sry voor het Quoten..Verkeerde knopje 8)7

[ Voor 78% gewijzigd door peatron op 05-08-2011 19:55 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.