Ben op zoek naar een degelijke laptop voor een familielid die geen massive specs eist. Voornaamste taken die zullen worden uitgevoerd zijn de standaard zaken als office, internet, films e.d. In de toekomst mogelijk ook photoshop maar uiteraard niet op professioneel niveau o.i.d. Laptop moet zo stil mogelijk zijn (liefst onhoorbaar) en bij enige belasting niet direct de fans harder laten blazen. Mijn oog is gevallen op de V-Book 15C11 i.c.m. de i3-2310M. Voldoet deze aan bovenstaande wensen?
Kijk net op de bto.eu site en zie dat de 17cl37 niet meer op de site staat. Meestal is dat een slecht voorteken al hoop ik dat het anders is
17CL37 is helaas helemaal uitverkocht, deze week zullen er 2 nieuwe modellen op de website verschijnen met de GTX560M en GTX580M.patrickos85 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:02:
Kijk net op de bto.eu site en zie dat de 17cl37 niet meer op de site staat. Meestal is dat een slecht voorteken al hoop ik dat het anders is
Ook zijn er al 2 nieuwe modellen toegevoegd, de X•BOOK 15CL38-GTX560M en X•BOOK 15CL38-GTX580M .
BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch
Verwijderd
Geen HD6970m meer?
Bummer. Ik heb de high end nvidia kaarte altijd slecht gevonden en dat blijkt weer eens waar: de 15CL38-GTX580M kost nu €1.798 waar dat vroeger €1500 was als ik het goed heb, met de HD6970m.
De 15CL38-GTX580M is nu duurder als de M17x met HD6990m
That said, komt er nog een model met HD6990m? Ik zoek nog steeds goede notebooks voor de NBBG volgende week. De oude 17CL met HD6970m was een kandidaat.
Bummer. Ik heb de high end nvidia kaarte altijd slecht gevonden en dat blijkt weer eens waar: de 15CL38-GTX580M kost nu €1.798 waar dat vroeger €1500 was als ik het goed heb, met de HD6970m.
That said, komt er nog een model met HD6990m? Ik zoek nog steeds goede notebooks voor de NBBG volgende week. De oude 17CL met HD6970m was een kandidaat.
EDIT @ Hierboven: Maar je vergelijkt wel een 15" met een 17" model
De 6970m gaat uit het assortiment vanwege de vele problemen...
In Amerika wordt er geen een laptop meer geleverd met deze GPU, vreemd als je het mij vraagt.
In Amerika wordt er geen een laptop meer geleverd met deze GPU, vreemd als je het mij vraagt.
[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 21-07-2011 15:07 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Ahh, dat had ik even over het hoofd gezien
Maar de 17" met HD6970m is nu ook weg.
Over welke problemen heb je het eigenlijk?
Over welke problemen heb je het eigenlijk?
Naar horen zeggen de wordt de GTX560 wordt vele malen meer gevraagd dan de ATi.
En biedt deze veel betere ondersteuning qua support, drivers, batterijverbruik en warmte ontwikkeling.
Gaat mijn pet te boven, zal wel...
En biedt deze veel betere ondersteuning qua support, drivers, batterijverbruik en warmte ontwikkeling.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb de 17cl37 besteld en hoop dat ik niet teveel problemen ondervind met de videokaart..
Verwijderd
Ik heb nog nooit iemand gehoord over problemen met de videokaart. Ik raad juist altijd ATI aan omdat de piijs/performance van nvidia erg slecht is in dit segment.
wij kennen GEEN problemen met de HD6970M
[ Voor 237% gewijzigd door BTO_USER op 21-07-2011 15:46 ]
Ah ok, dan zal het voornamelijk bad talk zijn over een ati kaart
Tsjaa en hoe zou dat komen... Niet omdat de 6990 al klaarligt denk ik...BTO_USER schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:37:
wij kennen GEEN problemen met de HD6970M alleen dat ze niet leverbaar zijn
Vind het zelf ook vrij apart inderdaad, maarja hij gaat er dus wel uit.
[ Voor 65% gewijzigd door CLB op 21-07-2011 15:49 ]
Verwijderd
Hij gaat eruit omdat er met de komst van de HD6990m geen reden meer is om de HD6970m te verkopen.
Saillant detail is dat AMD deze kaart al maanden klaar had, maar ze hadden gewacht totdat nvidia met iets nieuws kwam. Namelijk de GTX580m.
Saillant detail is dat AMD deze kaart al maanden klaar had, maar ze hadden gewacht totdat nvidia met iets nieuws kwam. Namelijk de GTX580m.
Hmm ik vraag het me af, dat terzijde moooooore powerrrrr!
Verwijderd
Het lijkt wel een slowchat topic 
Maar ik kom zo met uitleg over het e.e.a. !
Eerst even de nieuwe modellen online zetten.
-+ 1 uurtje dus
-+ 1 uurtje dus
Ben heel benieuwd, wacht nog wel ff met bellen tot die info er staatVerwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:56:
Het lijkt wel een slowchat topic
-+ 1 uurtje dus
[Signature]
En toen liep ik tegen het volgende probleem aan: VT lijkt niet te zijn enabled in de BIOS. Althans, dat beweert VMware Workstation als ik een 64bits guest wil opstarten. Straks thuis maar eens kijken of er een nieuwere BIOS beschikbaar is ofzo. Nu eerst deze werkdag maar eens afronden.
Welke processor heb je in je laptop zitten?visionz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:06:
En toen liep ik tegen het volgende probleem aan: VT lijkt niet te zijn enabled in de BIOS. Althans, dat beweert VMware Workstation als ik een 64bits guest wil opstarten. Straks thuis maar eens kijken of er een nieuwere BIOS beschikbaar is ofzo. Nu eerst deze werkdag maar eens afronden.
[Signature]
i7 2720QMwoest85 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:09:
[...]
Welke processor heb je in je laptop zitten?
Verwijderd
Er is een nieuw BIOS voor de 15 en 17CL35 (Clevo W150HRM en W170HR) uit, deze support de Intel VT functie (hier waren wat problemen mee in eerdere biossen vandaar dat hij er niet tussen staat!)visionz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:06:
Deze BIOS is enkel voor de modellen met de GT555 erin, dus niet GT540!!!
download:
http://download.bto.eu/No...-%20W170HR%20%28GT555%29/
Belangrijke opmerking.
Hoewel het flashen opzich niet moeilijk is raad ik iedereen aan contact op te nemen met zijn of haar dealer indien u dit nog niet eerder heeft gedaan of twijfelt over hoe het moet.
Als het bios flashen namelijk foutgaat valt dit typisch niet onder de garantie (welk merk dan ook).
Tevens moet er dus worden geflasht vanuit DOS.
Dit kan door de bios files te zetten op bijvoorbeeld een USB flashdisk die bootable is gemaakt via: http://www.bootdisk.com/pendrive.htm
p.s. was er bij aflevering wel vanuit gegaan dat de nieuwe bios erop stond. Heb dit dus even aan BTO teruggekoppeld dat ze het moeten updaten
Met die notebook heb ik veel ervaring, heb er namelijk ook hier eentje draaienluukfw schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:01:
Ben op zoek naar een degelijke laptop voor een familielid die geen massive specs eist. Voornaamste taken die zullen worden uitgevoerd zijn de standaard zaken als office, internet, films e.d. In de toekomst mogelijk ook photoshop maar uiteraard niet op professioneel niveau o.i.d. Laptop moet zo stil mogelijk zijn (liefst onhoorbaar) en bij enige belasting niet direct de fans harder laten blazen. Mijn oog is gevallen op de V-Book 15C11 i.c.m. de i3-2310M. Voldoet deze aan bovenstaande wensen?
Hij voldoet zeker maar het mooiste zou de eerste Core i5 cpu zijn. Deze heeft tijdens photoshop nog net een extra performance kick door turbo modus. (wordt hij wel iets warmer dus vandaar wel verstandig om Artic Silver te kiezen)
Het fangeluid vond ik zelf zeer zacht, bij normaal surfen blaast hij niet of op minimaal wat echt niet stoort
Wat is er slecht aan?patrickos85 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:02:
De ATI 6970M komt inderdaad niet meer terug. De voorraad staat bij BTO (en dus bij ons ook) nu precies op 0. Alle klanten (vandaag 15 stuks verzonden!) die er een besteld hebben voor vandaag krijgen hem nog geleverd! Geen zorgen dus.Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:03:
Geen HD6970m meer?
Bummer. Ik heb de high end nvidia kaarte altijd slecht gevonden en dat blijkt weer eens waar: de 15CL38-GTX580M kost nu €1.798 waar dat vroeger €1500 was als ik het goed heb, met de flink snellere(!) HD6970m.
Over -+ 6 tot 8 weken komt de ATI 6990 terug in de vorm van de 17CL37. De reden waarom het zolang duurt is omdat ATI niet aan de vraag kan voldoen … gek als je weet dat de chip er al was. Maar helaas wel een feit. De bedoeling was namelijk om naadloos over te gaan zoals wel bij de 17CL36 zal gaan gebeuren.
p.s. de prijzen die je nu noemt zijn de BTO prijzen zelf
En zoals CLB al melde je vergelijkt nu een 15” met 17”
Nee hoor. Gewoon uitverkocht omdat we er zo enorm veel van verkocht waardoor het eerder dan gepland is. Helemaal geen problemen met deze kaarten gehad. Juist het tegendeelCLB schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:06:
EDIT @ Hierboven: Maar je vergelijkt wel een 15" met een 17" model![]()
De GTX 560m kaart haalt in 3Dmark 2006 15.000+ punten.CLB schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:18:
Naar horen zeggen de wordt de GTX560 wordt vele malen meer gevraagd dan de ATi.
Zie deze link
De GTX 580m (het beest!
Zie deze link
En dan nog;
De ATI 6970m welke 17.000 3Dmark 2006 punten haalt.
Zie deze link
Conclusie? Met de nVidia GTX 560M ben je nu goedkoper af, met de GTX 580m ben je nu sneller af.
Tot over -+ 7 weken wanneer de ATI 6990 er is. (geschat)
Yes I know, vond de rumors die ik in de wandelgangen vernam daarom al wat gek..
Jammer dat het niet naadloos overloopt, maar mooi dat de nieuwe ATI GPU eraan komt.
Hoeveel puntjes scoort die in 3D Mark 2006 of zijn daar nog geen benches van? 18.500?
Komt er ook een 15" variant waarin de 6990m zal zitten, das zou genieten zijn!
Jammer dat het niet naadloos overloopt, maar mooi dat de nieuwe ATI GPU eraan komt.
Hoeveel puntjes scoort die in 3D Mark 2006 of zijn daar nog geen benches van? 18.500?
Komt er ook een 15" variant waarin de 6990m zal zitten, das zou genieten zijn!
[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 21-07-2011 17:48 ]
Verwijderd
3Dmark06 is nogal verouderd. Je kan beter de benchmarks van een willekeurige game erbij pakken. Daar zie je dit:

De GTX560m is max. 15% sneller dan de GTX460m (14.8% hoger geklokt, verder geen veranderingen)
De GTX580m is max. 8% sneller dan de GTX485m (7.8% hoger geklokt, verder geen veranderingen)
Notebookcheck weet ook hetvolgende te melden:

De GTX560m is max. 15% sneller dan de GTX460m (14.8% hoger geklokt, verder geen veranderingen)
De GTX580m is max. 8% sneller dan de GTX485m (7.8% hoger geklokt, verder geen veranderingen)
Notebookcheck weet ook hetvolgende te melden:
De HD6990 is 5.1% hoger geclockt, en bevat 16% meer shaders. Ik verwacht dat de verhouding tussen de HD6990m en de GTX580m hetzelfde blijft als de vorige generatie. De AMD is echter stukken goedkoper.The GF114 core is a power optimized version of the GF104 (used in the GTX 485M) but with no architectural changes. Therefore, the performance per MHz stays the same, but Nvidia is able to clock the shaders higher while still remaining in the same power envelope.
Zojuist BIOS succesvol geflashed. En inderdaad, VMware Workstation klaagt niet meer over het uit staan van VT. En het lijkt alsof m'n boot order probleem ook (gedeeltelijk) opgelost is: in de boot order staat nu namelijk m'n SSD ipv m'n HDD in het lijstje van devices. Hang nu ff aan de wifi, dus of hij nog steeds eigenwijs PXE boot wil doen merk ik later nog wel.Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:40:
[...]
Er is een nieuw BIOS voor de 15 en 17CL35 (Clevo W150HRM en W170HR) uit, deze support de Intel VT functie (hier waren wat problemen mee in eerdere biossen vandaar dat hij er niet tussen staat!)
download:
Belangrijke opmerking.
Hoewel het flashen opzich niet moeilijk is raad ik iedereen aan contact op te nemen met zijn of haar dealer indien u dit nog niet eerder heeft gedaan of twijfelt over hoe het moet.
Als het bios flashen namelijk foutgaat valt dit typisch niet onder de garantie (welk merk dan ook).
Dit kan door de bios files te zetten op bijvoorbeeld een USB flashdisk die bootable is gemaakt via: http://www.bootdisk.com/pendrive.htm
p.s. was er bij aflevering wel vanuit gegaan dat de nieuwe bios erop stond. Heb dit dus even aan BTO teruggekoppeld dat ze het moeten updaten
Verder viel het me op dat deze BIOS niet meer BTO branded is. Detail, maar wel beetje "jammer"
Het multitouch touchpad is trouwens echt een verademing. Was toch wel iets wat ik "miste" op m'n Dell 640m.
[ Voor 3% gewijzigd door visionz op 21-07-2011 20:55 ]
Verwijderd
Alle touchpads zijn tegenwoordig multitouch, jaren al. Je hebt alleen de juiste drivers/OS nodig om dat te benutten.
BTO_USER schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:57:
Kan je je accu er even uithalen en mij het type doorgeven? (BV. C4500BAT-6 11.1V 5600mAh 62.16Wh)
Is het wellicht mogelijk dat de accu niet genoeg power kan leveren voor serieuzer gamingwerk en de 5600 mAh wel? Zoals ik al eerder meldde zit hier tegenover me iemand met exact dezelfde laptop en exact hetzelfde 'probleem'. Het beperkt zich dus niet tot deze ene laptop en zal dus geen defect zijn. Dat hij het niet de power heeft om net zoveel te geven als in AC mode is natuurlijk geen punt, dat hij echter ineens uitfloept is daarentegen een stuk vervelender.duhtje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:14:
Het model is de C4500BAT-6 11.1V 4400mAh 48.84 Wh
Verwijderd
Een accu kan veel meer stroom leveren dan je zou denken. Je kan hem in 10 minuten leegtrekken als je wil. Dat is 400w. Het lijkt mij eerder een bios issue.
Owjaa!
Uw order is aangepast naar de volgende status.
Nieuwe status: Verzonden
Hopen dat de extra caddy ook bijgeleverd wordt, heb namelijk 3x proberen te mailen, maar nooit geen reactie terug gehad.
Hij is gister verzonden, hopen dat hij vandaag nog binnen komt! Heb ik mooi het weekend om er mee te stoeien
Uw order is aangepast naar de volgende status.
Nieuwe status: Verzonden
Hopen dat de extra caddy ook bijgeleverd wordt, heb namelijk 3x proberen te mailen, maar nooit geen reactie terug gehad.
Hij is gister verzonden, hopen dat hij vandaag nog binnen komt! Heb ik mooi het weekend om er mee te stoeien
Known as dlm | PSN ID = Rickz1989
Verwijderd
Nooit geen reactie? Dan heeft u uw mail niet goed bekeken
of onze computers vonden elkaar niet lief. Anyway, de interne caddy is bij de bestelling gezet. (is eigenlijk niet meer of minder dan een simpel stukje metaal maargoed).
Mocht hij nou toch ontbreken (heb aan BTO gemeld hem mee te verzenden) bel me dan even. (mailen lijkt dus niet goed te gaan
)
Mocht hij nou toch ontbreken (heb aan BTO gemeld hem mee te verzenden) bel me dan even. (mailen lijkt dus niet goed te gaan
Oh, ok dan heb ik niets gezegt, maar heb hier niets langs zien komen. In iedergeval mooi dat hij meegeleverd wordt! Zit hij er toch niet bij, doe ik wel even een belletje dan weten we zeker dat er gecommuniceerd kan worden
Ik ben eens rustig aan het rondkijken voor een nieuw 14" laptopje en het zelf samenstellen van bto lijkt me. Helaas zijn er nog geen bto 14inchers met een hoog resolutiescherm (1600x900, WXGA++) of zoiets. Weet er hier misschien iemand of en/of wanneer deze te verwachten zijn?
Door de nieuwe modellen ben ik erg aan twijfel over mijn volgende aankoop. Ik was eerst overtuigd om voor de 15CL35 te gaan met GT555M, aangezien ik graag een spelletje speel op mijn laptop. (Wilde dus iets sterkers dan een GT450M.) Ik heb nu een 9600GS (en een P7350 Duo Core) in mijn laptop zitten en wil er wel flink op vooruit gaan.
Maar sinds gister zijn de nieuwe modellen daar met een hele mooie GTX560M. In de benchmarks presteert de GTX560M ongeveer 3x zo goed als mijn huidige kaart en 1.5x 2x zo goed als de GT555M.
En daardoor ging ik twijfelen, met de grootste vraag, is het de €340,- waard om voor de GTX560M te gaan of is het prijsverschil net iets te groot?
Ik koop ongeveer eens in de 3 jaar een nieuwe laptop, zou de GTX560M betekenen dat de laptop ongeveer een jaar langer mee kan gaan kijkend naar de specificaties?
PS. Ik werk dagelijks ongeveer 10 uur op de laptop voor zowel prive als werk.
Maar sinds gister zijn de nieuwe modellen daar met een hele mooie GTX560M. In de benchmarks presteert de GTX560M ongeveer 3x zo goed als mijn huidige kaart en 1.5x 2x zo goed als de GT555M.
En daardoor ging ik twijfelen, met de grootste vraag, is het de €340,- waard om voor de GTX560M te gaan of is het prijsverschil net iets te groot?
Ik koop ongeveer eens in de 3 jaar een nieuwe laptop, zou de GTX560M betekenen dat de laptop ongeveer een jaar langer mee kan gaan kijkend naar de specificaties?
PS. Ik werk dagelijks ongeveer 10 uur op de laptop voor zowel prive als werk.
[ Voor 4% gewijzigd door Xato op 22-07-2011 15:42 ]
Verwijderd
Houd er rekening mee dat je met een GTX560m een erg slechte accuduur hebt.
Een GTX560m is overigens niet 2x zo snel als de 555m, maar 2x zo snel als de GT525m. De GT555m in de BTO modellen valt daar tussenin, maar meer richting de 525m.
Een GTX560m is overigens niet 2x zo snel als de 555m, maar 2x zo snel als de GT525m. De GT555m in de BTO modellen valt daar tussenin, maar meer richting de 525m.
340,00 euro voor een GTX560 upgrade? Tfoeeeeeeeeeeee, dat is gewoon te
Ik adviseer om de notebook terug te sturen naar Alternate voor onderzoek, dit model batterij is hier nogmaals getest en wij ondervinden geen problemen.duhtje schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:32:
[...]
[...]
Is het wellicht mogelijk dat de accu niet genoeg power kan leveren voor serieuzer gamingwerk en de 5600 mAh wel? Zoals ik al eerder meldde zit hier tegenover me iemand met exact dezelfde laptop en exact hetzelfde 'probleem'. Het beperkt zich dus niet tot deze ene laptop en zal dus geen defect zijn. Dat hij het niet de power heeft om net zoveel te geven als in AC mode is natuurlijk geen punt, dat hij echter ineens uitfloept is daarentegen een stuk vervelender.
Ik zie zojuist dat de modellen (15cl37 , 17cl37) weer terug op de website zijn van BTO, is dit een vergissing ?
Was namelijk van plan een 15cl37 aan te schaffen, totdat ik gister hoorde dat ze niet meer verkocht worden.
Was namelijk van plan een 15cl37 aan te schaffen, totdat ik gister hoorde dat ze niet meer verkocht worden.
Volgens mij zijn ze er wel.. maar niet met de ATI6970 GPU...
Verwijderd
Daarvoor moet je nog even wachten. Als je voor de HD6970m of GTX580m gaat/ging raad ik je dat echt aan.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 16:18 ]
Ik wilde voor de 6970 gaan omdat deze een leuke price/performance ratio heeft, een 580m kost 300 euro meer tegenover een kleine performance winst.
Wat betreft het wachten, BTO.eu zegt dat de 15cl37 en 17cl37 met de 6970 op voorraad zijn.
Zou dit de laatste batch zijn ?
Wat betreft het wachten, BTO.eu zegt dat de 15cl37 en 17cl37 met de 6970 op voorraad zijn.
Zou dit de laatste batch zijn ?
Waarschijnlijk wel ja, xnotebooks.nl verkoopt ook z'n laatste configs met de ATI6970 en dan basta...
Dan heb ik die van mij ook mooi op tijd gehaald, bevalt tot nu toe erg goed. Doet precies wat ik er van verwacht, entertainment onderweg (gamen en films kijken). Scherm is groot genoeg als er geen tv aanwezig is, speakers kunnen hard genoeg om zonder moeite een film te kijken, prestaties van de 6970 zijn zoals bekend gewoon goed. Ik zou er snel eentje halen, 300 euro bij betalen voor een iets snellere kaart is waanzin.
Wat zijn de meningen hier over de BTO Selected SSD's (en dan vooral de 128Gb versie van de 15CL35)?
En dan bedoel ik vooral op het vlak van betrouwbaarheid, want de snelheid zal toch al met zekerheid hoger liggen dan bij een klassieke harde schijf en ik heb niet echt behoefte aan de snelste schijf.
En dan bedoel ik vooral op het vlak van betrouwbaarheid, want de snelheid zal toch al met zekerheid hoger liggen dan bij een klassieke harde schijf en ik heb niet echt behoefte aan de snelste schijf.
[ Voor 9% gewijzigd door somfortiwan op 22-07-2011 18:19 ]
Verwijderd
De fabrikant van de BTO selected SSD's verschilt soms, op dit moment zijn het Team Group SSD's als ik het goed heb en die zaten ook vroeger in XXODD's. Helemaal niets mis mee! Maar dat zou BTO ook niet durven gok ik zo
ze verbinden immers hun naam eraan!
Maar voor niet heelveel meer heeft u een Intel 120Gb 320 serie. Die staat qua snelheid (en statistisch gezien) en betrouwbaarheid toch wel een trapje hoger.
De levertijd zal echter eind augustus zijn op dit moment. Gezien het prijsverschil met de GTX 560m tenzij u echt een ATI wilt niet echt het wachten waard.
Maar voor niet heelveel meer heeft u een Intel 120Gb 320 serie. Die staat qua snelheid (en statistisch gezien) en betrouwbaarheid toch wel een trapje hoger.
Ook wij hebben de 17CL37 en straks ook de 15CL37 weer online.Forced schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 16:09:
Ik zie zojuist dat de modellen (15cl37 , 17cl37) weer terug op de website zijn van BTO, is dit een vergissing ?
De levertijd zal echter eind augustus zijn op dit moment. Gezien het prijsverschil met de GTX 560m tenzij u echt een ATI wilt niet echt het wachten waard.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 22:20 ]
Verwijderd
Team group. Volgens google is dateen bedrijf wat voornamelijk sandforce SSD's verkoopt.
Behalve dat de ATI ~80% veel sneller is... Ik denk dat je voor eind augustus wel een HD6990m kan bestellen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:18:
Ook wij hebben de 17CL37 en straks ook de 15CL37 weer online.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 22:30 ]
Verwijderd
Alles is o.v.b. BTO is ook afhankelijk van ATI en Clevo voor dit specifieke model 
Bestellen & leveren? Ik hou toch even een slag om de arm. (en geloof me, ik zou ze graag verkopen dus ik zou eerder positief dan negatief reageren maar ik ben in dit geval liever conversatief)
Bestellen & leveren? Ik hou toch even een slag om de arm. (en geloof me, ik zou ze graag verkopen dus ik zou eerder positief dan negatief reageren maar ik ben in dit geval liever conversatief)
Weer terug van een lange dag werken, en bios. Ik wist dat er een leuk pakketje op mij te wachten stond, dus toen ik thuis was meteen uit de doos gehaald, en geprobeerd natuurlijk!
Nu stond er windows 7 home premium op, maar aangezien ik toch een ssd ingebouwd wou hebben, deze direct maar ingebouwd en windows 7 pro geïnstalleerd. De laptop draait als een tiet, en maakt minder lawaai dan ik had verwacht! Lekker stil en icm met de ssd super snel.
Op het moment van spreken ben ik bezig met alle drivers installeren, daarna lekker slapen en ga ik er morgen verder mee spelen.
Notebook_totaal, ik was al aan het zoeken naar de caddy voor de ssd welke ik wou installeren, maar deze bleek al in de laptop te zitten! Dus heb de interne hdd op de 2e plek geinstalleerd (onder de dvd speler) en de ssd op de 1e plek.
Tot voor zover kan ik zeggen dat notebook totaal een super service geeft! De caddy was als gevraagd mee geleverd, en over de laptop ben ik tot nu toe ook zeer goed te spreken! aanradertje. Ook de levertijd, ik wist dat hij niet meer op voorraad was, en vlak na dat ik hem besteld had was de 2720 OEM actie ook afgelopen, maar toch geleverd. kreeg gister om 16.10 een mailtje dat hij verzonden was met verwachte levertijd: morgen.
/Edit Natuurlijk ook wel leuk om te weten dat ik een van de laatsten ben die met een 6970 rondloopt in een BTO notebook
Nu stond er windows 7 home premium op, maar aangezien ik toch een ssd ingebouwd wou hebben, deze direct maar ingebouwd en windows 7 pro geïnstalleerd. De laptop draait als een tiet, en maakt minder lawaai dan ik had verwacht! Lekker stil en icm met de ssd super snel.
Op het moment van spreken ben ik bezig met alle drivers installeren, daarna lekker slapen en ga ik er morgen verder mee spelen.
Notebook_totaal, ik was al aan het zoeken naar de caddy voor de ssd welke ik wou installeren, maar deze bleek al in de laptop te zitten! Dus heb de interne hdd op de 2e plek geinstalleerd (onder de dvd speler) en de ssd op de 1e plek.
Tot voor zover kan ik zeggen dat notebook totaal een super service geeft! De caddy was als gevraagd mee geleverd, en over de laptop ben ik tot nu toe ook zeer goed te spreken! aanradertje. Ook de levertijd, ik wist dat hij niet meer op voorraad was, en vlak na dat ik hem besteld had was de 2720 OEM actie ook afgelopen, maar toch geleverd. kreeg gister om 16.10 een mailtje dat hij verzonden was met verwachte levertijd: morgen.
/Edit Natuurlijk ook wel leuk om te weten dat ik een van de laatsten ben die met een 6970 rondloopt in een BTO notebook
[ Voor 15% gewijzigd door Rickz op 23-07-2011 02:25 ]
Verwijderd
Helemaal top
En je bent inderdaad 1 van de 7 laatste die hun BTO 17CL37 hebben mogen ontvangen gister
En je bent inderdaad 1 van de 7 laatste die hun BTO 17CL37 hebben mogen ontvangen gister
Ik heb een 17cl35 en ik heb problemen om hierop spellen te spelen...
Dat komt voornamelijk omdat het spel alleen de eerste videokaart detecteerd en dat is de intel HD.
Is hier een oplossing voor....
Dat komt voornamelijk omdat het spel alleen de eerste videokaart detecteerd en dat is de intel HD.
nvidia control panel -> 3D-instellingen beherenJohnD1 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:13:
Ik heb een 17cl35 en ik heb problemen om hierop spellen te spelen...
Klopt, maakt niet uit, bij global settings staat daar al 'krachtige nvidia 'dask schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:40:
[...]
nvidia control panel -> 3D-instellingen beheren
Maar bv shogun2... is een hele tijd bezig en als je uiteindelijk bij de settings kijkt, dan zie je dat de intel HD is geselecteerd.....
Ook bij CPU-Z (1.58) laat hij alleen de intel HD zien
yep, op oranje, continuedask schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:35:
Staat de VGA button op oranje? Groen is 3D acceleratie uit
Verwijderd
Alleen geselecteerd? Of krijg je ook über slechte framerates?JohnD1 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:19:
Maar bv shogun2... is een hele tijd bezig en als je uiteindelijk bij de settings kijkt, dan zie je dat de intel HD is geselecteerd.....
Ik ben op zoek naar een 15.6"-laptop die niet alleen krachtig is, maar ook niet te log.
Ik was enthousiast geworden van de Dell XPS 15z maar zag dat BTO wel veel power-per-euro geeft.
Daarom vroeg ik me af wat de mooiere behuizing is, de 15CL38 of de 15CL35? De 15CL38 is op zijn dikste 4,3cm (met voetjes?).. dat klinkt veel, vergeleken met de 2,4cm van de XPS15z of de 3cm van mijn huidige T60p.
Welke BTO (behuizing) is het minst 'log'?
Ik was enthousiast geworden van de Dell XPS 15z maar zag dat BTO wel veel power-per-euro geeft.
Daarom vroeg ik me af wat de mooiere behuizing is, de 15CL38 of de 15CL35? De 15CL38 is op zijn dikste 4,3cm (met voetjes?).. dat klinkt veel, vergeleken met de 2,4cm van de XPS15z of de 3cm van mijn huidige T60p.
Welke BTO (behuizing) is het minst 'log'?
Verwijderd
Ze zijjn allemaal log. Hier een overzicht van de zij-aanzichten van een set laptops die ik een hele tijd geleden had gemaakt.

Als ik die 4.3cm moet geloven is de BTO dus dikker dan zowel de N53 als de xps 15. De bekende notebooks op dit gebied. Maar ik vind het niet erg als een notebook dik is: dat is goedkoop, en belangrijker, de koeling word er beter door.
Als je een dunne notebook wil moet je gewoon geen quadcore en monsterlijke grafische kaart kiezen...

Als ik die 4.3cm moet geloven is de BTO dus dikker dan zowel de N53 als de xps 15. De bekende notebooks op dit gebied. Maar ik vind het niet erg als een notebook dik is: dat is goedkoop, en belangrijker, de koeling word er beter door.
Als je een dunne notebook wil moet je gewoon geen quadcore en monsterlijke grafische kaart kiezen...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 21:31 ]
Weet iemand of er voor de 17cl37 ook losse kappen te bestellen zijn? Mjn moeder is er namelijk mee tegen de muur opgelopen (moeilijk, bocht om lopen?), en hierdoor is rechtsonder een stukje beschadigt en ontzet.
En is het normaal dat als ik via nieuwsgroepen aan het downloaden ben, dat ik de ene keer 10sec en de andere keer 5 min kan downloaden voordat ik verbinding met internet verlies?
En is het normaal dat als ik via nieuwsgroepen aan het downloaden ben, dat ik de ene keer 10sec en de andere keer 5 min kan downloaden voordat ik verbinding met internet verlies?
Verwijderd
De verbinding verliest, of niet meer werkt? Veel consumentenrouters slippen instant dicht als een torrenprogramma 200 connecties probeert te maken...
Punt is alleen dat ik met nieuwsgroepen aan het dlen ben, 8 connecties dus.
Als router heb ik een netgear WNR2000 dacht ik.
Als router heb ik een netgear WNR2000 dacht ik.
Ik heb begrepen dat veel mensen de afgelopen week hun laptop hebben gehad. Ik ben voornamelijk benieuwd naar de prestaties van de 17CL37 vanuit het oogpunt van een gebruiker. Updates please!
Verwijderd
Ik heb er hier nog wel paar staan
Die ga ik alleen vanavond nog afleveren ... zullen dus wel wat users zijn die straks wat gaan posten
@ DLM het kan zo maar eens zijn dat het niet in uw router maar in uw modem ligt. Veel modems (bijv. de fritzbox 72xx) loopt vol bij veel connecties of op volle snelheid constant downloaden.
Pobeer eens een test te doen op www.speedtest.nl ?
@ DLM de kappen zijn wel los te bestellen maar best kostbaar en dan nog de volgende vraag, wie gaat het vervangen? Als u het zelf doet kan (let op, kan!) dit gevolgen hebben voor eventuele garantieclaims in die regio.
@safhire De BTO is nog gewoon normaal te noemen, alleen het koelsysteem is natuurlijk wel iets dikker dan zon zakelijke (en niet performante) T60. Ik heb wel foto's van de notebooks in het echt, naar welke ging uw interesse uit?
@ DLM het kan zo maar eens zijn dat het niet in uw router maar in uw modem ligt. Veel modems (bijv. de fritzbox 72xx) loopt vol bij veel connecties of op volle snelheid constant downloaden.
@ DLM de kappen zijn wel los te bestellen maar best kostbaar en dan nog de volgende vraag, wie gaat het vervangen? Als u het zelf doet kan (let op, kan!) dit gevolgen hebben voor eventuele garantieclaims in die regio.
@safhire De BTO is nog gewoon normaal te noemen, alleen het koelsysteem is natuurlijk wel iets dikker dan zon zakelijke (en niet performante) T60. Ik heb wel foto's van de notebooks in het echt, naar welke ging uw interesse uit?
Verwijderd
ik ben ook wel geïnteresseerd naar foto's in het echt van de 15cl35 naast andere voorwerpen (bv. balpen) . Of bestaat daar geen HD filmpje van op youtube ofzo (nog niks gevonden). GrtsVerwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 18:30:
Ik heb er hier nog wel paar staanDie ga ik alleen vanavond nog afleveren ... zullen dus wel wat users zijn die straks wat gaan posten
![]()
Gisteravond gebeld door Roberto dat hij mijn laptop langs wilde brengen en dat is natuurlijk altijd goed nieuws
Nadat hij de spullen heeft afgeleverd heb ik alles uit mijn handen laten vallen om de laptop gebruiksklaar te maken. Eenmaal uitgepakt was het tijd om te zien hoe deze eruit zag. De laptop zelf is relatief hoog in vergelijking met degene die ik had. Hij voelt een beetje 'plastic' aan. Ik had het idee dat de laptop niet heel stevig is. Qua gewicht vind ik het meevallen. Hij lijkt zwaar, maar schijn bedriegd!
Er stond Windows 7 home op, maar dat is voor mij niet genoeg. Deze heb ik gelijk vervangen voor Windows 7 Ultimate. Dit stond er snel genoeg op en de meegeleverde driver cd is erg handig om de laptop snel klaar te maken. Al vond ik het apart dat de wireless lan driver onder "other drivers" op de cd valt.
Gisteravond nog wel heel even Runes of Magic gespeeld. RoM draaide alles op max en nog had ik tussen de 70 en 100 fps. Daaruit kunnen we wel concluderen dat de laptop overkill is voor RoM
Morgen zullen wat andere spellen getest worden, zoals World of Tanks welke ook aardig wat kan vreten aan je videokaart dankzij shells die op de grond exploderen.
To be continued...
Er stond Windows 7 home op, maar dat is voor mij niet genoeg. Deze heb ik gelijk vervangen voor Windows 7 Ultimate. Dit stond er snel genoeg op en de meegeleverde driver cd is erg handig om de laptop snel klaar te maken. Al vond ik het apart dat de wireless lan driver onder "other drivers" op de cd valt.
Gisteravond nog wel heel even Runes of Magic gespeeld. RoM draaide alles op max en nog had ik tussen de 70 en 100 fps. Daaruit kunnen we wel concluderen dat de laptop overkill is voor RoM
To be continued...
Wanneer komen de laptops met 6990's op de BTO-websites?
Xnotebooks heeft ze er al op staan en kost +/- 65,00 bij overstap van 6970 naar 6990.. Leverbaar september!
Kan ik alvast weer wat gaan vergelijken qua aanbod, prijzen, hardware en dergelijke, wat altijd leuk is =)
Xnotebooks heeft ze er al op staan en kost +/- 65,00 bij overstap van 6970 naar 6990.. Leverbaar september!
Kan ik alvast weer wat gaan vergelijken qua aanbod, prijzen, hardware en dergelijke, wat altijd leuk is =)
Zojuist met Alternate gebeld, ze vertelden mij doodleuk dat het nog 3 a 5 weken kon duren (boven op de 2 weken die ik al wachtte), aangezien zij de laptop niet konden repareren. Ik heb toen gezegt dat ik mijn geld terug wilde en het was opeens mogelijk om een nieuwe laptop op te sturen. Mochten ze metteen wel doen want nu heb ik 2 weken voor niks gewacht.BTO_USER schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:37:
[...]
Zojuist met Alternate gesproken, ik kan je melden dat ze hier mee bezig zijn.
Dit gaat echter geen weken duren.
[ Voor 3% gewijzigd door Ruben0s op 26-07-2011 16:47 ]
Moet nog wel 1 ding kwijt over de 17CL37. Het lijkt of de geluidsinstallatie de bass mist. Die hoor ik echt nooit waardoor het geluid snel blikkerig wordt. Ik heb THX geinstalleerd vanaf de cd, maar die herkent de geluidinstallatie niet oid.
Verwijderd
Je moet ook geen subwoofer verwachten in een laptop 
Zware magneet + computer = geen succes.
Maar heb je al op FN + F5 (zie anders even de handleiding) gedrukt? Er is een toetsencombinatie om de geadvanceerde geluidsopties aan te zetten waardoor de 6 speakers aangaan.
Maar heb je al op FN + F5 (zie anders even de handleiding) gedrukt? Er is een toetsencombinatie om de geadvanceerde geluidsopties aan te zetten waardoor de 6 speakers aangaan.
Verwijderd
De XPS lijn is al jaren uitgerust met een subwoofer van 10w.. Er was ook een clevo model die dat had, maar daar kan ik even niet opkomen.
Nee ik weet dat ik geen zware bass hoef te verwachten, maar in mijn vorige laptop (hp dv7-3090ed) zat een kleine subwoofer in die ervoor zorgde dat mijn geluid een stuk beter klonk.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:27:
Je moet ook geen subwoofer verwachten in een laptop
RTFM? Wie doet dat nou?
Verwijderd
Ik ben sterk geïnteresseerd om een BTO laptop te kopen bij notebooktotaal. Ik ben wel afkomstig van België maar ik heb al gelezen dat dit geen probleem oplevert (zoals gewoonlijk).
-Zou iemand me misschien een link kunnen geven naar "real-life" foto's van de 15cl35? Ik denk dat ik al ongeveer 30 pagina's in dit topic heb zitten lezen maar ben nog geen foto's tegengekomen behalve van andere laptops en de officiële van op de website.
-Moest ik een SSD + een dataschijf nemen ipv een optische schijf, hoe moet windows dan geïnstalleerd worden? Is dit dan via usb-stick ofzo? Wat zijn zoal de grootste nadelen aan het ontbreken van een dvd-station?
-Is de 300 mbit lankaart z'n extra geld waard t.o.v. de 150? Ik veronderstel dat dit mede afhangt van mijn router hier thuis, maar ook toekomstgericht e.d. vermits mijn router grotendeels bepaald wordt door telenet? Zijn die hogere snelheden al gangbaar?
-Hoe zit het met de toekomst van notebooktotaal? Want ik heb een paar jaar geleden ook eens een laptop willen bestellen bij laptops4u (toen ook heel goedkoop), ik heb gelukkig uiteindelijk dezelfde prijs kunnen krijgen in een bekende Belgische winkel want enkele maanden later bestond laptops4u niet meer. Moest notebooktotaal ophouden te bestaan, is de garantie dan nog verkrijgbaar via bijvoorbeeld BTO?
-is die HD 80gb intel SATA-2 320 serie SSD echt de waarde van de dvd-rw-brander + 119 (opleg HD 500gb)+ 93,50 (opleg SSD) = ruim meer dan 212,50€ waard ? Want daar komt het toch op neer bij de configuratie. Ik vind al snel vele prijzen bij "gewone" winkels rond de 150€?
mogelijke config:
BTO 15CL35-GT555 Full-HD Quadcore Sandy Bridge laptop
- Accu 9Cell 5600mA batterij (Hi-CAP) 25% meer werktijd
- extra harddisk 500Gb 7200rpm. Deze drive vervangt uw DVD drive
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Harddisk 80Gb Intel SATA-2 320 serie SSD
- Keyboard AZERTY (Belgisch)
- Koelpasta Standaard
- Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
- Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 150Mbit
-Zou iemand me misschien een link kunnen geven naar "real-life" foto's van de 15cl35? Ik denk dat ik al ongeveer 30 pagina's in dit topic heb zitten lezen maar ben nog geen foto's tegengekomen behalve van andere laptops en de officiële van op de website.
-Moest ik een SSD + een dataschijf nemen ipv een optische schijf, hoe moet windows dan geïnstalleerd worden? Is dit dan via usb-stick ofzo? Wat zijn zoal de grootste nadelen aan het ontbreken van een dvd-station?
-Is de 300 mbit lankaart z'n extra geld waard t.o.v. de 150? Ik veronderstel dat dit mede afhangt van mijn router hier thuis, maar ook toekomstgericht e.d. vermits mijn router grotendeels bepaald wordt door telenet? Zijn die hogere snelheden al gangbaar?
-Hoe zit het met de toekomst van notebooktotaal? Want ik heb een paar jaar geleden ook eens een laptop willen bestellen bij laptops4u (toen ook heel goedkoop), ik heb gelukkig uiteindelijk dezelfde prijs kunnen krijgen in een bekende Belgische winkel want enkele maanden later bestond laptops4u niet meer. Moest notebooktotaal ophouden te bestaan, is de garantie dan nog verkrijgbaar via bijvoorbeeld BTO?
-is die HD 80gb intel SATA-2 320 serie SSD echt de waarde van de dvd-rw-brander + 119 (opleg HD 500gb)+ 93,50 (opleg SSD) = ruim meer dan 212,50€ waard ? Want daar komt het toch op neer bij de configuratie. Ik vind al snel vele prijzen bij "gewone" winkels rond de 150€?
mogelijke config:
- Koelpasta Standaard
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 15:30 ]
heeft bto ook ergens linux drivers staan op zijn website ?
Ja ik had hetzelfde probleem met mijn 15cl35. THX herkende geen "sound devices". Oplossing voor mij was de laatste realtek HD audio driver te installeren, daarna herkende de THX software wel alles.patrickos85 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 07:54:
Moet nog wel 1 ding kwijt over de 17CL37. Het lijkt of de geluidsinstallatie de bass mist. Die hoor ik echt nooit waardoor het geluid snel blikkerig wordt. Ik heb THX geinstalleerd vanaf de cd, maar die herkent de geluidinstallatie niet oid.
FN+F5 is bij mij gewoon het volume verhogen, is nergens een speciale knop om THX aan te zetten, staat standaard altijd aan bij mij.
Maar zelfs met die THX klinkt het geluid nog altijd zeer slecht, dat is het grootste minpuntje aan de clevo W150HRM.
Zal binnenkort eens beginnen aan een user review van mijn nieuwe laptopje, maar heb het zo druk de laatste tijd
1): check deze Duitse review, staan genoeg prentjes bij:Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:42:
1) Zou iemand me misschien een link kunnen geven naar "real-life" foto's van de 15cl35? Ik denk dat ik al ongeveer 30 pagina's in dit topic heb zitten lezen maar ben nog geen foto's tegengekomen behalve van andere laptops en de officiële van op de website.
2) Moest ik een SSD + een dataschijf nemen ipv een optische schijf, hoe moet windows dan geïnstalleerd worden? Is dit dan via usb-stick ofzo? Wat zijn zoal de grootste nadelen aan het ontbreken van een dvd-station?
3) is die HD 80gb intel SATA-2 320 serie SSD echt de waarde van de dvd-rw-brander + 119 (opleg HD 500gb)+ 93,50 (opleg SSD) = ruim meer dan 212,50€ waard ? Want daar komt het toch op neer bij de configuratie. Ik vind al snel vele prijzen bij "gewone" winkels rond de 150€?
http://www.notebookjourna...enker-xmg-a501-nkska-1442
2) - Je kan Windows laten voor installeren door BTO/Notebooktotaal. Je moet dan enkel zelf nog je serial ingeven als je er zelf nog eentje hebt.
- Of via een externde DVD lezer kan je een Windows installatie DVD inlezen
- Of je maakt zelf een Bootable USB stickje met daarop een image van de Windows installatie DVD
3) Ik vind van wel, Ik heb een 120GB SSD + 500GB HD. Alles werkt heel snel op de SSD + je hebt nog genoeg ruimte om vanalles op te slaan. Ik had zelf nog een externe DVD lezer liggen, maar heb deze tot nu toe nog maar 1 keer moeten gebruiken en dat was om een oud spelletje te installeren. Voor de rest nog niet gemist!
Ik vind het geluid met of zonder koptelefoon rond uit slecht.zo1D schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:38:
[...]
Ja ik had hetzelfde probleem met mijn 15cl35. THX herkende geen "sound devices". Oplossing voor mij was de laatste realtek HD audio driver te installeren, daarna herkende de THX software wel alles.
FN+F5 is bij mij gewoon het volume verhogen, is nergens een speciale knop om THX aan te zetten, staat standaard altijd aan bij mij.
Maar zelfs met die THX klinkt het geluid nog altijd zeer slecht, dat is het grootste minpuntje aan de clevo W150HRM.
Zal binnenkort eens beginnen aan een user review van mijn nieuwe laptopje, maar heb het zo druk de laatste tijdLaptop komt in ieder geval al goed van pas en alles werkt supersnel
(i7 2720QM, intel 320 120GB SSD, 8 GB ram, GT555M, had ook niks anders verwacht
)
Daarom denk ik dat ik een extere geluidskaart ga kopen. Want tijdens het gamen mis wel de goede geluids effect. Het maakt niet uit wat voor instellingen ik gebruik ..
Verwijderd
3DMark op mijn 15CL35 gebruikt de iGPU, ondanks correcte instellingen in het Optimus configuratiescherm.
Iemand de gouden tip om de GT555M toch in te kunen zetten?
Iemand de gouden tip om de GT555M toch in te kunen zetten?
Om de geluidsverwerking goed te krijgen moet je niet Fn+F5 doen maar Fn+5 !! Het zal geen dikke hifi set vervangen maar voor een laptop komt er dan zeer acceptabel geluid uit met een behoorlijk hoog volume.peatron schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:32:
[...]
Ik vind het geluid met of zonder koptelefoon rond uit slecht.
Daarom denk ik dat ik een extere geluidskaart ga kopen. Want tijdens het gamen mis wel de goede geluids effect. Het maakt niet uit wat voor instellingen ik gebruik ..
Het klinkt idd een stuk beter dan voorheen, dat is zekerSick Nick schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:55:
[...]
Om de geluidsverwerking goed te krijgen moet je niet Fn+F5 doen maar Fn+5 !! Het zal geen dikke hifi set vervangen maar voor een laptop komt er dan zeer acceptabel geluid uit met een behoorlijk hoog volume.
Dat weet ik..Sick Nick schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:55:
[...]
Om de geluidsverwerking goed te krijgen moet je niet Fn+F5 doen maar Fn+5 !! Het zal geen dikke hifi set vervangen maar voor een laptop komt er dan zeer acceptabel geluid uit met een behoorlijk hoog volume.
Dank voor de tip
Verwijderd
Zoals oplettende tweakers al vermelde, ik zat er precies één keypositie naast. FN + 5patrickos85 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:39:
[...]
Nee ik weet dat ik geen zware bass hoef te verwachten, maar in mijn vorige laptop (hp dv7-3090ed) zat een kleine subwoofer in die ervoor zorgde dat mijn geluid een stuk beter klonk.
RTFM? Wie doet dat nou?Iig bedankt voor de tip. Dat ga ik vanaaf even uitzoeken
Per punt antwoord op uw vragen.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:42:
Ik ben sterk geïnteresseerd om een BTO laptop te kopen bij notebooktotaal. Ik ben wel afkomstig van België maar ik heb al gelezen dat dit geen probleem oplevert (zoals gewoonlijk).
mogelijke config:
- Koelpasta Standaard
1: hier foto’s alleen even het XXODD logo wegdenken, verder het zelfde design. Zal van de week nog even bij BTO langsgaan om echte 15CL35 foto’s te schieten (heb ze vaak genoeg geleverd maar nooit de tijd gehad voor een uitgebreide fotoshoot
2: U kunt bij ons, maar ook bij anderen, een externe USB CD/DVD drive kopen of inderdaad via USB stick. Maar bij levering staat er sowieso al Windows voorgeinstalleerd. Of u deze nou heeft aangeschaft of niet.
3: Er zijn maar weinig internetverbindingen die boven de 100Mbit uitkomt. Alles daarboven heeft dus enkel nut als u veel in uw INTERNE netwerk gaat versturen. Voor de internetbeleving maakt het in iedergeval niet uit. Wel is het zo dat de Intel kaartjes een beter bereik hebben en iets stabieler zijn.
4: Helaas mag ik niet in detail hierop ingaan conform reglementen tweakers.net (i.v.m. concurrentie gevoelig en bedrijfsprofilering)
Als u de complete uitleg wilt weten mag u mij mailen (want dit forum is eigenlijk bedoeld voor BTO ervaringen en niet voor Notebook Totaal gerelateerde vragen als ik mijzelf zeer sec aan de regels hou van Tweakers.net)
Wel kan ik melden dat als (wat niet gebeurt, immers wij waren ook al actief tijdens de door u genoemde concurrent en velen anderen zoals Frieslandcomputers en Have2Buy en bestaan nogsteeds) er iets zou gebeuren u inderdaad nog gewoon aanspraak kunt maken op de BTO garantie
5: Ik zou niet de 80Gb Intel SSD pakken maar juist de 120Gb Intel SSD. Deze is namelijk sneller en kost “relatief” niet zoveel meer. De prijs van de upgrade naar een tweede interne harddisk zit hem vooral in de caddy. Overigens krijgt u dan wel goedkoper dan normaal de DVD speler in een USB 2.0 behuizing.
Qua configuratie zou ik zeggen u ziet goed maar kies wel voor het Corsair eXtreme geheugen, voor die paar euro zou ik het niet willen laten. (strakkere timing)
Nee, want er is niet zoiets als een universele Linux driver. Dit verschilt per distributie.teebee.2.0 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:20:
heeft bto ook ergens linux drivers staan op zijn website ?
Bevestigd eigenlijk mijn bovenstaande verhaalzo1D schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:43:
[...]
1): check deze Duitse review, staan genoeg prentjes bij:
2) - Je kan Windows laten voor installeren door BTO/Notebooktotaal. Je moet dan enkel zelf nog je serial ingeven als je er zelf nog eentje hebt.
- Of via een externde DVD lezer kan je een Windows installatie DVD inlezen
- Of je maakt zelf een Bootable USB stickje met daarop een image van de Windows installatie DVD
3) Ik vind van wel, Ik heb een 120GB SSD + 500GB HD. Alles werkt heel snel op de SSD + je hebt nog genoeg ruimte om vanalles op te slaan. Ik had zelf nog een externe DVD lezer liggen, maar heb deze tot nu toe nog maar 1 keer moeten gebruiken en dat was om een oud spelletje te installeren. Voor de rest nog niet gemist!
Verwijderd
alvast bedankt voor uw snelle antwoorden! Ik heb nog enkele vraagjes:Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:50:
[...]
[...]
Per punt antwoord op uw vragen.
5: Ik zou niet de 80Gb Intel SSD pakken maar juist de 120Gb Intel SSD. Deze is namelijk sneller en kost “relatief” niet zoveel meer. De prijs van de upgrade naar een tweede interne harddisk zit hem vooral in de caddy. Overigens krijgt u dan wel goedkoper dan normaal de DVD speler in een USB 2.0 behuizing.
Qua configuratie zou ik zeggen u ziet goed maar kies wel voor het Corsair eXtreme geheugen, voor die paar euro zou ik het niet willen laten. (strakkere timing)
1) Is het werkelijk zo dat de 120 gb sneller is dan de 80gb? Want dat is toch hetzelfde type maar dan groter (beiden intel SATA-2 320 serie)?
2) Als ik een 2de harde schijf selecteer op de website, dan wordt die externe dvd-speler in usb-behuizing niet goedkoper bij mij? Of gebeurt dat op een andere manier?
3) Is het moeilijk om zelf die harde schijf in het optische station (met caddy heb ik begrepen) te steken en de SSD op de plaats van de oorspronkelijke harde schijf? Dan kan ik met die bespaarde 212,5 € zelf een goedkopere SSD + caddy aanschaffen en heb ik de dvd-writer er ineens bij?
4) welke wireless card wordt aangeraden? Want er staan in het keuzemenu 1 van BTO en 3 van intel centrino (130, 1030 en 6230)
Verwijderd
Zo werkt dat niet. Schrijven naar flash gaat heel erg traag. Laten we aannemen dat da 1ms duurt.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:30:
[...]
alvast bedankt voor uw snelle antwoorden! Ik heb nog enkele vraagjes:
1) Is het werkelijk zo dat de 120 gb sneller is dan de 80gb? Want dat is toch hetzelfde type maar dan groter (beiden intel SATA-2 320 serie)?
In de 80GB zitten 10 chips. In de 120GB zitten 15 chips. De 2e schrijft dus theoretisch 50% sneller. In de praktijk betekent dat rond de 40%.
Maar dat is alleen sequentieel. Je koopt geen SSD omdat-ie met 250MB/s kan lezen en een harde schijf in 120MB/s. Maar omdat de latency rond de 0.1ms ligt. Een harde schijf? 17-18ms. Dat is de reden dat een HDD zo traag aanvoelt.
Verwijderd
1: Zoals Darkstone al zegt. Ik zou er niet over liegen. De 120Gb versie is ECHT sneller en dan praten we niet over paar procent.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:30:
[...]
alvast bedankt voor uw snelle antwoorden! Ik heb nog enkele vraagjes:
2) Als ik een 2de harde schijf selecteer op de website, dan wordt die externe dvd-speler in usb-behuizing niet goedkoper bij mij? Of gebeurt dat op een andere manier?
3) Is het moeilijk om zelf die harde schijf in het optische station (met caddy heb ik begrepen) te steken en de SSD op de plaats van de oorspronkelijke harde schijf? Dan kan ik met die bespaarde 212,5 € zelf een goedkopere SSD + caddy aanschaffen en heb ik de dvd-writer er ineens bij?
4) welke wireless card wordt aangeraden? Want er staan in het keuzemenu 1 van BTO en 3 van intel centrino (130, 1030 en 6230)
2: Nee maar die prijs is al i.c.m.
3: Als u weet waar u de caddy’s kunt kopen. Moeilijk is het niet, maar wel op uw eigen risico. Tevens is het zo dat het caddy slot geen S-ATA 3 ondersteund dus u kunt daar enkel een normale hdd plaatsen en geen SSD.
4: Afhankelijk van het gebruik.
Dan grijp ik terug naar mijn vorige antwoord:
Er zijn maar weinig internetverbindingen die boven de 100Mbit uitkomt. Alles daarboven heeft dus enkel nut als u veel in uw INTERNE netwerk gaat versturen. Voor de internetbeleving maakt het in iedergeval niet uit. Wel is het zo dat de Intel kaartjes een beter bereik hebben en iets stabieler zijn.
Intel heeft natuurlijk een sterker signaal maar voor de verdere snelheid maakt het weinig uit als u niet teveel met data gaat doen.
Verwijderd
1): check deze Duitse review, staan genoeg prentjes bij:
Oei dat scherm zo ver ombuigen maakt mij toch wel aan het twijfelen over de aanschaf van de 15CL35. Heeft iemand ervaringen met de degelijkheid van het scherm en de scharnieren?
Oei dat scherm zo ver ombuigen maakt mij toch wel aan het twijfelen over de aanschaf van de 15CL35. Heeft iemand ervaringen met de degelijkheid van het scherm en de scharnieren?
Verwijderd
Wij verkopen dit model onder verschillende merken (XXODD, BTO, en ons eigen oude merk) nu al 3 jaar en heb er nog niet één defect terug gehad met scheuren of andere gekke defecten. Dus nee, de degelijkheid is juist veel hoger!
en dit trucje kun je bij de meeste notebooks wel uithalen hoor
Alleen bij ThinkPads (titaniumpolycarbonaatcomposiet behuizing) niet.
en dit trucje kun je bij de meeste notebooks wel uithalen hoor
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 21:02 ]
Ik zat naar Dell XPS15 te kijken, maar vond net deze laptop: https://www.alternate.nl/.../15C36_Special_II/573685/?
Iemand die in het bezit is van deze BTO en zijn ervaringen wil delen?
Als je deze configuratie bij Dell maakt kom je boven de 1000 euro uit, deze BTO is maar 799!!! Is het niet te mooi om waar te zijn? Wat ook jammer is, is dat er geen duidelijke foto's bijzitten.
Alvast bedankt voor reacties:)!
Als je deze configuratie bij Dell maakt kom je boven de 1000 euro uit, deze BTO is maar 799!!! Is het niet te mooi om waar te zijn? Wat ook jammer is, is dat er geen duidelijke foto's bijzitten.
Verwijderd
Als je de config bij dell maakt kost dat je €806? Je krijgt dan een i7-2630QM in plaats van een i7-2720QM, een OS, een beter scherm, een veel betere accuduur, en iets minder garantie.
De service van alternate schijnt ook slecht te zijn. Maar hij is idd goedkoop.
Ik dacht dat een i7 2720QM veel beter was dan 2630? Je krijgt bij BTO ook 8GB geheugen betere grafische kaart, leuk meegenomen. En bij Dell betaal je toch 200 bij voor Full HD scherm?
Die 806 euro kom ik ook niet aan, hoe krijgt u dat voor elkaar?
Bedankt voor de reactie!
Bedankt voor de reactie!
[ Voor 25% gewijzigd door bouwe272 op 30-07-2011 15:06 ]
de rma services van alternate is echt bar slecht ;DVerwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:00:
Als je de config bij dell maakt kost dat je €806? Je krijgt dan een i7-2630QM in plaats van een i7-2720QM, een OS, een beter scherm, een veel betere accuduur, en iets minder garantie.
Ik heb na flink wat gezeik vandaag eindelijk mijn special 1 laptop binnen gekregen, nadat mijn eerste laptop na 3 uur al stuk was.
Hopelijk blijft hij nu wat langer dan 3 uur werken
Ik kan alleen nog maar een oordeel geven over het scherm, en die is fantastisch.bouwe272 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:55:
Ik zat naar Dell XPS15 te kijken, maar vond net deze laptop: https://www.alternate.nl/.../15C36_Special_II/573685/?
[ Voor 30% gewijzigd door Ruben0s op 30-07-2011 15:35 ]
Verwijderd
Even voor de duidelijkheid. Het is geen BTObouwe272 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:55:
Ik zat naar Dell XPS15 te kijken, maar vond net deze laptop:
Wij hebben wel ervaring met de echte BTO (welke in componenten kan verschillen) en kan u daarover uiteraard informeren maar tot nu toe zie ik geen gerichte vraag. Tevens kost de echte BTO nu 749 euro (maar heeft een Core i5 2520m, de zogenoemde back2school actie van BTO zelf)
De 2720QM rent rondjes om de 2630QM bij zware applicaties (photoshop bijv. maar ook sommige games).Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:00:
En veel betere accuduur? Dat verschil van klant tot klant + weet jij wat de accu-werktijd van dit systeem is?
Wat de garantie betreft, iets minder? gewoon 2 jaar bij BTO en bij ons zelfs 3 jaar. Dat scheelt dus tot wel 2 jaar en vind ik vrij substantieel.
Het scherm idem, totdat je dit scherm hebt gezien kun je daar niet over oordelen en nee dit is niet een Clevo voor de goede orde
edit:
Zie ook reactie tweaker boven deze post
Zie ook reactie tweaker boven deze post
Zoals je weet nooit kwaad bedoeld, maar het moet wel eerlijk worden vergelijke nietwaar?
De 2720QM OEM is ook veel beter dan de 2630 voor de kleine meerprijsbouwe272 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 15:02:
Ik dacht dat een i7 2720QM veel beter was dan 2630? Je krijgt bij BTO ook 8GB geheugen betere grafische kaart, leuk meegenomen. En bij Dell betaal je toch 200 bij voor Full HD scherm?
Bedankt voor de reactie!
Kun je net zo goed voor een Core i5 gaan waar BTO nu een actie mee hebben.
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 19:24 ]
het is geen bto omdat ze er een alternate logo op hebben geplakt, voor de rest is hij precies hetzelfde. Je krijgt er een bto cd bij en er zit bto selected memory in etc.
Verwijderd
Dat kan niet want BTO selected geheugen bestaat niet
BTO gebruikt daar constant een andere fabrikant voor. Maar zie voor de precieze uitleg de reactie van BTO zelf inzake dit onderwerp. Verder wil ik mij er niet mee bemoeien. Ik geef enkel een verschil aan.
Aan iedere klant zelf de keuze of ze voor een echte BTO gaan of voor iets anders. (bijv. Dell)
Aan iedere klant zelf de keuze of ze voor een echte BTO gaan of voor iets anders. (bijv. Dell)
ik kan wel een foto maken van de doos het staat er toch echt op 
http://imageshack.us/f/824/20110730181615.jpg/
http://imageshack.us/f/824/20110730181615.jpg/
[ Voor 27% gewijzigd door Ruben0s op 30-07-2011 18:28 ]
Er was toch een nieuwe BIOS voor de 17CL35? Dit heb ik een week geleden gelezen in dit topic, maar de nieuwe BIOS staat nog steeds niet op de website. Deze BIOS zou een Intel VT optie toevoegen.
Groetjes K93
Groetjes K93
Verwijderd
Op 21 juli plaatste ik het volgende bericht 
Er is een nieuw BIOS voor de 15 en 17CL35 (Clevo W150HRM en W170HR) uit, deze support de Intel VT functie (hier waren wat problemen mee in eerdere biossen vandaar dat hij er niet tussen staat!)
download:
Belangrijke opmerking.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 18:58 ]
Ah nu werkt de link wel, maar ik heb net de BIOS van de site afgehaald, nog een keer geflashed (had ik namelijk dezelfde bios al eerder gedaan), maar nog steeds geen VT? Doe ik iets verkeerd? Ik maak een Bootable USB met DOS en start vanuit daar update.bat. Laat deze lopen en vervolgens herstart de laptop zichzelf.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 18:54:
Op 21 juli plaatste ik het volgende bericht
[...]
Overigens staat er ook W150HRM, terwijl ik een 17CL35 heb dus lijkt mij dit 170 moeten zijn.
Edit:
Ook zou volgens een brief die bij mijn laptop zat van Alternate, dat het updaten van de BIOS ook in Windows zou moeten weergeven dat er inplaats van Generic Intel CPU 0, i7 2720QM zou moeten staan. Dit is ook niet het geval.
Ik heb ook gekeken welke versie van de BIOS het is het is 1.0.1.04
De naam van de map die te downlaoden is op de BTO site is BIOS_104.zip.
Mvg K93
[ Voor 23% gewijzigd door K93 op 30-07-2011 19:36 ]
Na het flashen van m'n 15cl35 met de "104" bios heb ik ook niet zo zeer de "optie" (als in iets wat je kunt aan en uit zetten) voor VT er bij gekregen. Sindsdien staat VT echter wel gewoon hard aan ipv uit. Mogelijk dat VT stiekem dus gewoon al wel enabled staat?
Heb nu al een dag lopen zoeken en kom niet uit hetvolgende:
Voor mijn 15cl38 werken FN+F8 en FN+F9 niet om de schermhelderheid aan te passen, via het Windows mobility center en/of het power options scherm lukt dit ook niet. Met FN+F2 kan ik wel het scherm volledig dimmen.
Iemand enig idee waarom ik de helderheid niet kan verlagen van het hoogste niveau naar iets tussen volle helderheid en volledig gedimd?
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=592
Bij mijn 15cl38 staat er ook geen optie voor in de bios, maar het staat wel aan.
Voor mijn 15cl38 werken FN+F8 en FN+F9 niet om de schermhelderheid aan te passen, via het Windows mobility center en/of het power options scherm lukt dit ook niet. Met FN+F2 kan ik wel het scherm volledig dimmen.
Iemand enig idee waarom ik de helderheid niet kan verlagen van het hoogste niveau naar iets tussen volle helderheid en volledig gedimd?
Waarschijnlijk wel, ff checken door middel van het tooltje op:visionz schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 22:31:
Na het flashen van m'n 15cl35 met de "104" bios heb ik ook niet zo zeer de "optie" (als in iets wat je kunt aan en uit zetten) voor VT er bij gekregen. Sindsdien staat VT echter wel gewoon hard aan ipv uit. Mogelijk dat VT stiekem dus gewoon al wel enabled staat?
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=592
Bij mijn 15cl38 staat er ook geen optie voor in de bios, maar het staat wel aan.
[ Voor 41% gewijzigd door woest85 op 30-07-2011 22:34 ]
[Signature]
dubbelpost..
[ Voor 96% gewijzigd door woest85 op 30-07-2011 22:34 ]
[Signature]
Ik heb de instructies van Notebook Totaal gevolgd en het flashen is gelukt.
Inderdaad de VT is hardware enabled.

Inderdaad de VT is hardware enabled.

Na het succesvol flashen, schakelde mijn laptop uit.K93 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 19:14:
[...]
...Laat deze lopen en vervolgens herstart de laptop zichzelf....
[ Voor 35% gewijzigd door dask op 31-07-2011 14:30 ]
Roberto, wat bedoel je met 'ES' bij Core I5 ES 2520M?
Verwijderd
Engineering sample. Maar ik mag hopen dat ik dat fout heb. Een ES is eigendom van de fabrikant en mag niet worden verkocht.
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar hij zal wel wat anders bedoelen.
Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.