Ik was inderdaad helemaal vergeten (ja echt waar. Wel vaker, als ik even terugdenk..) dat notebooktotaal andere prijzen rekent dan bto.eu. Ik zal het even bijwerken.
@ Notebook Totaal
Als ik de BTO 15cl35 koop en het geen fijne/goede laptop vindt kan ik hem dan retouren ?
Als ik de BTO 15cl35 koop en het geen fijne/goede laptop vindt kan ik hem dan retouren ?
Verwijderd
Helaas mogen wij geen antwoord geven op verkoopgerelateerde vragen. Dit conform huisregels voor een bedrijfsaccount. Heeft u vragen over een (eventuele) bestelling kunt u het beste direct met ons contact opnemen per telefoon of e-mail.
@ Darkstone. Bedankt, dat scheelt namelijk toch wat hé
@ Darkstone. Bedankt, dat scheelt namelijk toch wat hé
Wat zijn de responsetijden van de schermen op de BTO laptops? En klopt het dat ik het aantal Hz niet kan verhogen?
Verwijderd
Het is trouwens allemaal TN. Of het nu 2 of 5 of 8ms is is voor de meeste mensen niet merkbaar. Bovendien word het door alle fabrikanten anders gespecificeerd.
En ik ben nog niemand tegengekomen die laptopschermen test op responsetijd
En ik ben nog niemand tegengekomen die laptopschermen test op responsetijd
Verwijderd
Zo heb je inderdaad GTG of BTW metingen.
Maar sowieso is hoeveelheid MS totaal niet meer boeiend. De oude 40ms tft's ... ja daar zag je vertraging ... maar op een modern display? Nee echt niet meer
Maar sowieso is hoeveelheid MS totaal niet meer boeiend. De oude 40ms tft's ... ja daar zag je vertraging ... maar op een modern display? Nee echt niet meer
Net een mailtje ontvangen van Roberto van Notebook Totaal, met de melding dat mijn net bestelde 17CL35 niet meer kan geleverd worden met de 2720QM OEM (promo van +€50 tov de 2630QM). Beetje een tegenvaller dus...
Ik moet even telefonisch contact met hem opnemen , om eens te zien wat we nu verder kunnen veranderen aan mijn bestelling (Roberto, als je dit leest: ik zal dit in de loop van vandaag nog wel doen).
Ik zie op de site dat een upgrade van 2630QM naar 2720QM nu € 163 kost. 'k Wou gewoon eens horen wat de meningen hier zijn over de zin of onzin van zo'n meerkost... Voorlopig denk ik er aan om deze meerkost niet te doen, om volgende reden:
De zwaarste taken die mijn BTO-laptop zal moeten doen, zijn het bewerken van de videobestanden van mijn Panasonic HDC-SD700 (1080 50p of AVCHD formaat), maar helemaal niet op 'prof' (of zelfs niet op 'semi-prof') niveau, dus ik kan er best mee leven mocht het iets langer duren om een filmproject af te werken, door een iets tragere processor. Zou het echt een groot verschil uitmaken, die 2720QM tov de 2630QM (had al ergens gelezen dat het niet zo veel uitmaakt)
Als ik geen 2720QM koop, kan ik waarschijnlijk ook gelijk de 8Gb 1600MHz geheugen schappen, en bij 1333 MHz blijven (kan het dat de 2630QM zelfs geen 1600MHz ondersteunt?).
Dus, ofwel 'downgrade' ik mijn configuratie (bespaart me zo'n €90, even snel gerekend), of probeer ik voor die 'vrijgekomen' centen mijn configuratie aan te passen (bvb met een SSD, maar ik geef voorlopig mijn interne DVD drive niet graag op).
Langs een andere kant begin ik me ook af te vragen of ik dan toch niet eens moet gaan beginnen kijken naar 'alternatieven' (17 inch FULL HD scherm, minstens 8Gb Ram, i7 Sandy Bridge proc.) , zoals een Dell XPS 17, of een 17 inch model van ASUS. Deze zullen misschien zelfs niet eens zo veel duurder zijn (of zelfs goedkoper, in het geval van de ASUS). Maar voorlopig denk ik nog niet echt aan een annulatie van mijn bestelling (voor zover dit trouwens mogelijk is).
Ik moet even telefonisch contact met hem opnemen , om eens te zien wat we nu verder kunnen veranderen aan mijn bestelling (Roberto, als je dit leest: ik zal dit in de loop van vandaag nog wel doen).
Ik zie op de site dat een upgrade van 2630QM naar 2720QM nu € 163 kost. 'k Wou gewoon eens horen wat de meningen hier zijn over de zin of onzin van zo'n meerkost... Voorlopig denk ik er aan om deze meerkost niet te doen, om volgende reden:
De zwaarste taken die mijn BTO-laptop zal moeten doen, zijn het bewerken van de videobestanden van mijn Panasonic HDC-SD700 (1080 50p of AVCHD formaat), maar helemaal niet op 'prof' (of zelfs niet op 'semi-prof') niveau, dus ik kan er best mee leven mocht het iets langer duren om een filmproject af te werken, door een iets tragere processor. Zou het echt een groot verschil uitmaken, die 2720QM tov de 2630QM (had al ergens gelezen dat het niet zo veel uitmaakt)
Als ik geen 2720QM koop, kan ik waarschijnlijk ook gelijk de 8Gb 1600MHz geheugen schappen, en bij 1333 MHz blijven (kan het dat de 2630QM zelfs geen 1600MHz ondersteunt?).
Dus, ofwel 'downgrade' ik mijn configuratie (bespaart me zo'n €90, even snel gerekend), of probeer ik voor die 'vrijgekomen' centen mijn configuratie aan te passen (bvb met een SSD, maar ik geef voorlopig mijn interne DVD drive niet graag op).
Langs een andere kant begin ik me ook af te vragen of ik dan toch niet eens moet gaan beginnen kijken naar 'alternatieven' (17 inch FULL HD scherm, minstens 8Gb Ram, i7 Sandy Bridge proc.) , zoals een Dell XPS 17, of een 17 inch model van ASUS. Deze zullen misschien zelfs niet eens zo veel duurder zijn (of zelfs goedkoper, in het geval van de ASUS). Maar voorlopig denk ik nog niet echt aan een annulatie van mijn bestelling (voor zover dit trouwens mogelijk is).
De 263QM biedt geen ondersteuning aan 1600MHz inderdaad, dus 1333MHz is genoeg, check Intel!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wat zou je nu voor de 17cl35 betalen?
Een XPS 17 met 1080p 3D scherm heb je voor rond de 975, ter referentie.
Ja? En de CPU? GPU? RAM? HDD? Garantie?kellhus schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:42:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
2630QM, GT555 3gb 3D, 4gb 1333mhz, 500gb 7200rpm, 1 jaar pick up & return.
En met 9-cell accu + intel 6230 wnic voor deze config.
En met 9-cell accu + intel 6230 wnic voor deze config.
[ Voor 28% gewijzigd door kellhus op 14-07-2011 17:50 ]
Verwijderd
De gebruikelijke mikmak: goedkoopste quadcore, 4GB, GT555m (144 shaders, 196-bit)
Ik vind dat de i7-2720QM best nutteloos is. Deze bied 3 voordelen boven de normale quadcore:
De kloksnelheid. De i7-2630QM moet 2900/2800/2600mhz bij respectievelijk een, twee, of vier cores belast. De duurdere i7-2720QM doet 3300/3200/3000 idem. Dus 10% sneller.
Nu komt de maar: dat werkt alleen als de temperatuur niet hoger dan 95 graden word, de xps 15 bijvoorbeeld, red dat net (met een maximumtemperatuur van... 95°) zonder GPU belasting. In deze notebook is de i7-2720QM dus pure geldverspilling. Nu zal de koeling in een grotere notebook, die bovendien met een zwaardere GPU is uitgerust beter zijn. Je weet het nooit.
Tweede voordeel: VT-d ondersteuning. Als je niet precies weet wat het is ga je het niet gebruiken
En het derde voordeel: 1666mhz ondersteuning. Maar 1666mhz RAM is geldverspilling vind ik. Dus hecht daar niet teveel waarde aan. Je krijgt echter wel dual-channel RAM werken met 4 banken tegelijk. De i7-2630QM kan dit niet. Maar dat scheelt enkele procenten. Maximaal.
Voor €50 is dat leuk, voor de patsfactor. Maar voor meer zou ik het echt niet doen. Ik raad de i7-2630QM altijd aan omdat hij niet veel duurder is dan de i5-2410m, maar wel 2x zo snel.
Ik vind dat de i7-2720QM best nutteloos is. Deze bied 3 voordelen boven de normale quadcore:
De kloksnelheid. De i7-2630QM moet 2900/2800/2600mhz bij respectievelijk een, twee, of vier cores belast. De duurdere i7-2720QM doet 3300/3200/3000 idem. Dus 10% sneller.
Nu komt de maar: dat werkt alleen als de temperatuur niet hoger dan 95 graden word, de xps 15 bijvoorbeeld, red dat net (met een maximumtemperatuur van... 95°) zonder GPU belasting. In deze notebook is de i7-2720QM dus pure geldverspilling. Nu zal de koeling in een grotere notebook, die bovendien met een zwaardere GPU is uitgerust beter zijn. Je weet het nooit.
Tweede voordeel: VT-d ondersteuning. Als je niet precies weet wat het is ga je het niet gebruiken
En het derde voordeel: 1666mhz ondersteuning. Maar 1666mhz RAM is geldverspilling vind ik. Dus hecht daar niet teveel waarde aan. Je krijgt echter wel dual-channel RAM werken met 4 banken tegelijk. De i7-2630QM kan dit niet. Maar dat scheelt enkele procenten. Maximaal.
Voor €50 is dat leuk, voor de patsfactor. Maar voor meer zou ik het echt niet doen. Ik raad de i7-2630QM altijd aan omdat hij niet veel duurder is dan de i5-2410m, maar wel 2x zo snel.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 17:55 ]
De 'gedowngrade' bestelling zou me een €1139 kosten (opties tov originele config. op de site zijn: 9-cell batt., Artic koelpasta, BTO Wireless BGN 300 MBit, 750 GB Harddisk, Win 7 64 Bit).
Wat die XPS 17 betreft: Voor zover ik kan zien (op www.dell.be) kan ik enkel een 3D Full HD scherm bestellen, wat ik momenteel niet echt nodig denk te hebben (een '2D' Full HD volstaat). Met 3D 'capable' GT555M en 8Gb Ram kom ik al gauw op €1500 uit??? Ik heb hier op dit forum ook wel al gelezen van die kortingsbonnen, maar ik zou eens m'n tijd moeten nemen om het systeem hierachter te doorgronden (en ik moet blijkbaar het nodige geduld opbrengen om zo'n kortingscode te kunnen ontvangen?).
Edit: intussen nog 2 posts bijgekomen, waaronder de goede uitleg van Darkstone ivm verschil tss 2630QM en 2720QM, waarvoor dank. Ik denk er dus wel meer en meer aan om gewoon voor de 2630QM te gaan. Vraag blijft of ik nu wel bij BTO dien te blijven... ASUS lijkt me nog een valabele (goedkopere?) oplossing, als ik het iets minder goede scherm voor lief neem.
Wat die XPS 17 betreft: Voor zover ik kan zien (op www.dell.be) kan ik enkel een 3D Full HD scherm bestellen, wat ik momenteel niet echt nodig denk te hebben (een '2D' Full HD volstaat). Met 3D 'capable' GT555M en 8Gb Ram kom ik al gauw op €1500 uit??? Ik heb hier op dit forum ook wel al gelezen van die kortingsbonnen, maar ik zou eens m'n tijd moeten nemen om het systeem hierachter te doorgronden (en ik moet blijkbaar het nodige geduld opbrengen om zo'n kortingscode te kunnen ontvangen?).
Edit: intussen nog 2 posts bijgekomen, waaronder de goede uitleg van Darkstone ivm verschil tss 2630QM en 2720QM, waarvoor dank. Ik denk er dus wel meer en meer aan om gewoon voor de 2630QM te gaan. Vraag blijft of ik nu wel bij BTO dien te blijven... ASUS lijkt me nog een valabele (goedkopere?) oplossing, als ik het iets minder goede scherm voor lief neem.
[ Voor 20% gewijzigd door dvraemdo op 14-07-2011 18:08 ]
Zie mijn post hierboven, voor onder de 1000 euro heb je een identieke config, op de 8gb aan ram na (4gb bij de XPS 17). En dus ook met 9-cell (die langer meegaat) en intel 6230 wireless nic.
Je moet het meest 'rechtse' model kiezen bij DELL (het enige model met '3D scherm' standaard). Vervolgens een 10% kortingscoupon gebruiken (er staat er net weer 1 in het shopping forum...) icm de 60 euro coupon die je gewoon op de site van Dell kunt vinden.
Mijn mandje met deze specs kost met precies 980 euro.
Niet dat ik je wil overhalen hoor, puur ter referentie. Ben er namelijk zelf ook nog niet over uit. Notebooktotaal heeft een veruit superieure service tov Dell, standaard 2 jaar garantie en ik zou de 17CL35 ook sneller in huis hebben. Minpunt van laatstgenoemde is dan wel weer dat ik de optische drive moet weghalen als ik een SSD wil toevoegen, iets wat niet hoeft bij de XPS17 met 2 hdd bays.
PS: het 3D scherm is perfect '2D' te gebruiken, je merkt er verder niets van als je het 3D aspect niet gaat gebruiken. Let wel dat Optimus niet werkt op de XPS17, dus je werkt altijd op de GT555.
De Asus laptop zou ik overigens niet doen, ivm het middelmatige scherm. Zeker in vergelijking met het goede scherm van de XPS17 en 17CL35
Je moet het meest 'rechtse' model kiezen bij DELL (het enige model met '3D scherm' standaard). Vervolgens een 10% kortingscoupon gebruiken (er staat er net weer 1 in het shopping forum...) icm de 60 euro coupon die je gewoon op de site van Dell kunt vinden.
Mijn mandje met deze specs kost met precies 980 euro.
Niet dat ik je wil overhalen hoor, puur ter referentie. Ben er namelijk zelf ook nog niet over uit. Notebooktotaal heeft een veruit superieure service tov Dell, standaard 2 jaar garantie en ik zou de 17CL35 ook sneller in huis hebben. Minpunt van laatstgenoemde is dan wel weer dat ik de optische drive moet weghalen als ik een SSD wil toevoegen, iets wat niet hoeft bij de XPS17 met 2 hdd bays.
PS: het 3D scherm is perfect '2D' te gebruiken, je merkt er verder niets van als je het 3D aspect niet gaat gebruiken. Let wel dat Optimus niet werkt op de XPS17, dus je werkt altijd op de GT555.
De Asus laptop zou ik overigens niet doen, ivm het middelmatige scherm. Zeker in vergelijking met het goede scherm van de XPS17 en 17CL35
[ Voor 5% gewijzigd door kellhus op 14-07-2011 18:14 ]
Verwijderd
Service = checkkellhus schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:13:
Niet dat ik je wil overhalen hoor, puur ter referentie. Ben er namelijk zelf ook nog niet over uit. Notebooktotaal heeft een veruit superieure service tov Dell, standaard 2 jaar garantie en ik zou de 17CL35 ook sneller in huis hebben..
garantie = 3 jaar nbt standaard.
Ja voor wel heel wat meer klanten van ons vervelenddvraemdo schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:34:
Net een mailtje ontvangen van Roberto van Notebook Totaal, met de melding dat mijn net bestelde 17CL35 niet meer kan geleverd worden met de 2720QM OEM (promo van +€50 tov de 2630QM). Beetje een tegenvaller dus...
Maar dat is wel het risico van betalingen die niet direct zijn (ideal).
Helaas was het opeens op. (en een actie is natuurlijk altijd OP=OP maar dit ging wel absurd hard)
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:51:
De gebruikelijke mikmak: goedkoopste quadcore, 4GB, GT555m (144 shaders, 196-bit)
Deze bied 3 voordelen boven de normale quadcore:
BTO blijft meestal wel onder die temps met artic silver. Koeling van de 17CL35 is ook wel een "stukje" groter dan die van een 15" DellHet verschil is dus wel merkbaar en zeker bij zware belasting zit er een grote boost in performance in. (ja zelfs als turbo modus uitstaat).
Tweede voordeel: VT-d ondersteuning. Als je niet precies weet wat het is ga je het niet gebruiken![]()
Onbewust?Wel kunnen we veilig stellen dat de gemiddelde gebruiker het niet doet nee
Vind ik niet. Iedere performance hit is mooi meegenomen en boven de 8Gb zit je inderdaad met de SC limitatie van de 2630QM
Sowieso altijd een Core i7, voor de normale gebruiker is de 2630QM voldoende maar zelfs á 170 euro meerprijs is de 2720QM nog niet helemaal weggecijferd
En dat maakt BTO nogsteeds het enige alternatief voor BTO
[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 18:44 ]
Ik heb even op www.dell.nl ipv www.dell.be gepiept, en daar krijg ik idd een héél ander verhaal. Ik kan best geloven dat 'jullie Nederlanders' wel aan minder dan €1000 kunnen komen (met kortingsbonnen), maar bij 'ons', arme Belgen geraak ik amper onder de €1500 (weliswaar zonder kortingsbonnen). Ik zou in NL kunnen bestellen (en evt naar een Nederlandse collega van mij laten verzenden), maar ik heb op de NL-site van Dell niet de mogelijkheid om AZERTY-keyboard te selecteren (QWERTY went snel, weet ik, maar toch...).
Maar goed, ik ben hier niet in de juiste thread om lang over Dell uit te weiden. Straks maar eens telefoneren met Roberto van Notebook Totaal, om te horen wat m'n opties zijn ivm het moeten opgeven van de 2720QM in m'n in bestelling staande 17CL35.
Maar goed, ik ben hier niet in de juiste thread om lang over Dell uit te weiden. Straks maar eens telefoneren met Roberto van Notebook Totaal, om te horen wat m'n opties zijn ivm het moeten opgeven van de 2720QM in m'n in bestelling staande 17CL35.
Verwijderd
Ja, laten we even het gesprek afwachtendvraemdo schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:43:
Verwijderd
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik zou liever en i5 +SSD nemen dan een i7, of zelfs een i3+SSD. Dat is prijstechnisch echter niet interessant bij dell (~€50 verschil tussen i3 en i7), bij BTO weVerwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:17:
Sowieso altijd een Core i7, voor de normale gebruiker is de 2630QM voldoende maar zelfs á 170 euro meerprijs is de 2720QM nog niet helemaal weggecijferd
Als i7 + SSd niet in je budget past, bezuinig op de processor en niet op de SSD tenzij je die CPU echt gaat gebruiken.
Verwijderd
Nee maar ALS je voor de keuze staatVerwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:01:
[...]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik zou liever en i5 +SSD nemen dan een i7, of zelfs een i3+SSD. Dat is prijstechnisch echter niet interessant bij dell (~€50 verschil tussen i3 en i7), bij BTO we
Als i7 + SSd niet in je budget past, bezuinig op de processor en niet op de SSD tenzij je die CPU echt gaat gebruiken.
Bij normaal gebruik (maar wat is normaal? Want dan heb je een SSD eigenlijk ook niet nodig) zou ik eerder een zwakke cpu bij een goede SSD kiezen dan een goede cpu bij een zwakke HDD. (als je verder niet meer mag upgraden)
De SSD geeft namelijk meer snelheidsgevoel dan upgrade van een Core i5 2410m naar bijvoorbeeld de core i7 2920XM.
Het is pas wanneer je de cpu echt gaat gebruiken (en nee dat is geen youtube HD, daar is een Core i3 nog zat voor) dat je winst pakt op de cpu. (games, VM's, rekenmodellen, etc.)
Aan de andere kant, zoveel maakt het niet uit. Een HDD is zelfs makkelijker te upgraden (vervangen) dan een cpu. (koop bijv. nu een notebook met core i5 of i7 en HDD en vervang bij weer genoeg budget de hdd voor een SSD)
In dat geval is het geheel geen discussie en zou ik zeker voor de BTO gaan.dvraemdo schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:43:
Ik heb even op www.dell.nl ipv www.dell.be gepiept, en daar krijg ik idd een héél ander verhaal. Ik kan best geloven dat 'jullie Nederlanders' wel aan minder dan €1000 kunnen komen (met kortingsbonnen), maar bij 'ons', arme Belgen geraak ik amper onder de €1500
Verwijderd
Of de http://www.alternate.nl/h...l1=Notebooks&l2=Alternate, als je toch de i7-2720QM wilt. Dat is een rebrand van de BTO
Houd er wel rekening mee dat de service die alternate verleent vrij slecht schijnt te zijn..
Houd er wel rekening mee dat de service die alternate verleent vrij slecht schijnt te zijn..
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 19:21 ]
Verwijderd
@ Notebook Totaal
Ook voor games is een i3 ruim voldoende, zie http://www.notebookcheck....ance-Part-II.57170.0.html
Ook voor games is een i3 ruim voldoende, zie http://www.notebookcheck....ance-Part-II.57170.0.html
Haha bijna bijna, maar vergeet xnotebooks ook niet.Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:17:
En dat maakt BTO nogsteeds het enige alternatief voor BTO
Hebben ook mooie configuraties, veel mogelijkheden en bij sommige modellen zeer mooie schermopties
Zo slecht dat het voor mij geen optie meer is helaas. Je moet echt hopen dat je aanschaf in goede staat is, want hun processen qua garantie en retourneren zijn om te huilen. En dat je dan nog in belgie woont helpt ook niet (bij een defect: belgie - nederand - land fabrikant onderdeel en dezelfde weg weer terug)Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:19:
Of de http://www.alternate.nl/h...l1=Notebooks&l2=Alternate, als je toch de i7-2720QM wilt. Dat is een rebrand van de BTO
Kan uit eigen ervaring bevestigen dat de door ALternate verleende service niet geweldig is (en dan druk ik me nog heel netjes uit).Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:19:
Bovendien is dell niet veel beter zodra je service nodig hebt geven zij ook niet thuis als de betaling eenmaal binnen is dit laatste is weliswaar neit uit eigen ervaring maar wel uit ervaringen van diverse mensen in mijn nabije omgeving. Moet gezegd dat op mijn werk ook dell gebruikt wordt en daar minder problemen lijken te zijn maar er is ook nog geen reden geweest om aanspraak te maken op service diensten.
HEt gebrek aan vertrouwen van verschillende retailers was ook de reden dat ik op dit topic ben gestuit en ben gaan volgen om vervolgens eens contact op te nemen met Roberto om eens te kijken of hij inderdaad achter zijn zaak staat zoals hier op het forum.
En ik kan dit dus inderdaad bevestigen en mensen aanraden om een notebook bij Notebook Totaal te halen dan snap je tenminste wat het woordje service echt kan inhouden.
heeft er iemand ervaring met : http://vlissingen.laptopplus.nl/ ?
Ik wil daar kijken voor een bto 15cl35 als ik kijk via google maps naar hun adres zie ik allen huizen.
Ik wil daar kijken voor een bto 15cl35 als ik kijk via google maps naar hun adres zie ik allen huizen.
Verwijderd
ddvos schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:11:
heeft er iemand ervaring met : http://vlissingen.laptopplus.nl/ ?

notebookzaak?
Hoe makkelijk is het trouwens om een 2,5" HDD in te bouwen ter vervanging van de optische drive in een 17CL35? Moet je de halve laptop de-assembleren, of is het een relatief kleine ingreep?
Met een geschikte caddy zou het relatief simpel te doen moeten zijn.kellhus schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:26:
Hoe makkelijk is het trouwens om een 2,5" HDD in te bouwen ter vervanging van de optische drive in een 17CL35? Moet je de halve laptop de-assembleren, of is het een relatief kleine ingreep?
Verwijderd
Welgeteld één schroef om de DVD drive los te krijgen. En daarna natuurlijk de hdd in de caddy schroeven.kellhus schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:26:
Amenkellhus schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:30:
[...]
Zo slecht dat het voor mij geen optie meer is helaas. Je moet echt hopen dat je aanschaf in goede staat is, want hun processen qua garantie en retourneren zijn om te huilen. En dat je dan nog in belgie woont helpt ook niet (bij een defect: belgie - nederand - land fabrikant onderdeel en dezelfde weg weer terug)
Bedankt heren. Als ik het goed lees dien je wel de SSD de 'main' bay stoppen en je sata 2,5" hdd in die van de DVD speler, aangezien laatstgenoemde enkel sata2 support?
Verwijderd
Als je een SATA3 SSD gaat aanschaffen wel. Anders zou ik de HDD in de main bay stoppen. Die dektdempt trillingen een stuk beter.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 12:15 ]
Verwijderd
Goed punt.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:07:
Als je een SATA3 SSD gaat aanschaffen wel. Anders zou ik de HDD in de main bay stoppen. Die dekt trillingen een stuk beter.
Alhoewel ik voor de netheid altijd de bootschijf op poort 1 wil hebben. (hoewel dat eigenlijk niet uitmaakt want in mijn workstation hangt m'n SSD op poort 7 geloof ik)
Goed punt ja. Ik heb nog niet besloten welke SSD ik ga kopen, dus als het een Sata2 variant is, dan gaat deze mooi in de DVD bay.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:07:
Als je een SATA3 SSD gaat aanschaffen wel. Anders zou ik de HDD in de main bay stoppen. Die dekt trillingen een stuk beter.
Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje, was ook hard aan het twijfelen tussen de 2630QM of 2720QM. Heb ondertussen een laptop gekocht bij Notebooktotaal. De redenen waarom ik wou kiezen voor de 2720QM:dvraemdo schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:34:
- doe af en toe Photoshop/video editing (ook full hd materiaal)
- ik speel vooral RTS games, zoals starcraft II. Deze games zijn toch wel cpu intensief.
- voor mijn werk gebruik ik een modelleringsprogramma = zwaar rekenwerk. Voorlopig werkt dit programma nog maar op 1 core. Maar de single core turbo boost van de 2720QM (3300MHz in het ideale geval) tegenover die van de 2630QM (2900MHz in het ideale geval) is hier ook wel belangrijk voor: ervaring met desktop processors toonde aan dat het % verschil MHz zich bijna rechtstreeks vertaalt in % verschil in rekentijd.
Maar ik heb toen toch maar beslist de 2630QM te nemen omdat het verschil tegenover de originele prijs het toch niet waard was (+€163).
MAAR (tweede maar
conclusie:
- voor +€163 vond ik het niet het geld waard, dan pak je beter de 2630QM
- voor +€56 is de 2720QM het zeker waard
Yes! Ik heb em binnen, m'n 15CL35! Ben er heel erg blij mee! Zal binnenkort een review plaatsen.
Wel een vraagje: ik heb een 3G module en daar hoor een SIM kaart in (voor zover ik begrijp). Waar moet ik dat ding instoppen?
Wel een vraagje: ik heb een 3G module en daar hoor een SIM kaart in (voor zover ik begrijp). Waar moet ik dat ding instoppen?
'zo1D', bedankt voor de info, en proficiat met je aanwinst
. Blijkbaar heb jij net iets meer geluk gehad dan mij. Ik had gewoon maar een paar dagen (misschien zelfs maar uren, volgens Roberto) eerder moeten bestellen...
Na het telefoontje met Roberto toch maar definitief beslist om genoegen te nemen met de 2630QM. Hij kon niet met zekerheid zeggen of er in de nabije toekomst nog een 2720QM OEM actie ging komen, dus dat heeft me wat over de streep getrokken (ik had er de meerprijs van de 'niet-OEM' 2720QM ook niet voor over). Het verschil dat ik teveel betaald heb krijg ik zo snel mogelijk teruggestort (nog iets wat me bevalt aan Notebook Totaal: de heel snelle respons).
Ik heb geen plannen om te gamen (hoewel, misschien dat zo'n relatief snelle laptop hiertoe wel uit zal nodigen
), zoals reeds gezegd zal videobewerking het meeste van de processor vragen. Of het 'renderen' van een finale montage nu misschien een kwartiertje eerder klaar is met een 2720QM, maakt me weinig uit.
Anyway, ik moet niet klagen. Ik ben dit bericht a/h typen op een Medion-netbookje van 3 jaar oud, momenteel mijn enige PC/laptop, waar ik zelfs bijlange niet de Full HD beelden van m'n Panasonic (vlot) kan op afspelen. Dus élke laptop is tegenwoordig sneller dan dat
.
Wat garantieafhandeling/service betreft: die twee jaar bij Notebook Totaal blijven natuurlijk ook 'maar' carrry-in, wat voor mij als Belg ook een beetje lastiger is. Hoewel, een verzending naar Nederland zal nu ook wel geen fortuin kosten (Roberto sprak van zo'n €15), en naar wat ik hier gelezen heb over de 'degelijkheid' van de service van Notbook Totaal, heb ik er wel vertrouwen in.
Nu maar ongeduldig afwachten dus op m'n nieuwe laptoppie.
Na het telefoontje met Roberto toch maar definitief beslist om genoegen te nemen met de 2630QM. Hij kon niet met zekerheid zeggen of er in de nabije toekomst nog een 2720QM OEM actie ging komen, dus dat heeft me wat over de streep getrokken (ik had er de meerprijs van de 'niet-OEM' 2720QM ook niet voor over). Het verschil dat ik teveel betaald heb krijg ik zo snel mogelijk teruggestort (nog iets wat me bevalt aan Notebook Totaal: de heel snelle respons).
Ik heb geen plannen om te gamen (hoewel, misschien dat zo'n relatief snelle laptop hiertoe wel uit zal nodigen
Anyway, ik moet niet klagen. Ik ben dit bericht a/h typen op een Medion-netbookje van 3 jaar oud, momenteel mijn enige PC/laptop, waar ik zelfs bijlange niet de Full HD beelden van m'n Panasonic (vlot) kan op afspelen. Dus élke laptop is tegenwoordig sneller dan dat
Wat garantieafhandeling/service betreft: die twee jaar bij Notebook Totaal blijven natuurlijk ook 'maar' carrry-in, wat voor mij als Belg ook een beetje lastiger is. Hoewel, een verzending naar Nederland zal nu ook wel geen fortuin kosten (Roberto sprak van zo'n €15), en naar wat ik hier gelezen heb over de 'degelijkheid' van de service van Notbook Totaal, heb ik er wel vertrouwen in.
Ben benieuwd wanneer ik mijn laptop weer terug krijg van alternate.. Ze zouden mij binnen een dag bellen maar ze zijn nu al 3 dagen te laat.
Verwijderd
Als ik het mij goed herinner zit het sim-slot onder de grote plaat waar ook je cpu en div. zitten.mpkossen schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:55:
Yes! Ik heb em binnen, m'n 15CL35! Ben er heel erg blij mee! Zal binnenkort een review plaatsen.
Maar kijk even in de manual voor de zekerheid, ik heb er nu geen een staan die ik even opzij kan zetten om het na te kijken.
Join the club!dvraemdo schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:17:
Had gehoopt dit weekend lekker m'n 15CL35 in te kunnen richten, maar door de massale stormloop op BTO laptops laat (ook) de mijne nog even op zich wachten.
It's only the beginning! Als het een beetje tegenzit kan je nog wel meerdere weken wachten.Ruben0s schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:17:
Ben benieuwd wanneer ik mijn laptop weer terug krijg van alternate.. Ze zouden mij binnen een dag bellen maar ze zijn nu al 3 dagen te laat.
* patrickos85 meldt zich voor de club!visionz schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:39:
[...]
Join the club!
Had gehoopt dit weekend lekker m'n 15CL35 in te kunnen richten, maar door de massale stormloop op BTO laptops laat (ook) de mijne nog even op zich wachten.
Hopelijk dat de levering na het weekend aankomt. Ik wil mijn handjes gevuld zien met een nieuw apparaat
"na het weekend" is een ruim begrippatrickos85 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:16:
[...]
* patrickos85 meldt zich voor de club!
Hopelijk dat de levering na het weekend aankomt. Ik wil mijn handjes gevuld zien met een nieuw apparaat
Zo, ik heb mijn 17CL37 nu bijna een week in bezit en ik dacht laat ik mijn ervaring delen.
Hiervoor had ik een Dell Inspiron 1720 in gebruik, maar na drie jaar trouwe dienst was het tijd voor iets nieuws. Veel avondjes bij/met vrienden lannen, tijdens tussenuren op de uni wat leuks te doen hebben, enz: ik wilde weer een laptop. In eerste instantie wilde ik voor een Alienware m17x gaan, maar hier kan geen tweede hd in en dat was wel mijn wens; een ssd naast een normale harde schijf. Op dit forum kwam ik achter het bestaan van BTO laptops, en na wat leeswerk in dit topic en op dit forum besloot ik dit merk eens te gaan proberen. Ik las niet echt van slechte ervaringen met dit merk, en er wordt standaard twee jaar carry in garantie geboden. Ook zou een vergelijkbare m17x, inclusief draagtas, minimaal 400-500 euro meer gaan kosten.
Vervolgens heb ik bij notebooktotaal dit systeem besteld:
BTO 17CL37
- 17 inch WUXGA+ Glare TFT (1920x1080)
- ATI HD Mobility Radeon 6970 met 2Gb DDR 5
- Intel® Core™ i7-2720QM (via de OEM-actie)
- 8Gb Corsair eXtreme DDR3-1333Mhz
- Harddisk 120Gb Intel SATA-2 320 serie SSD
- Harddisk (2e) 750Gb 16mb cache 7200rpm
- Enz...
Prima geholpen door Roberto bij het uitkiezen en bestellen van de laptop. Na iets van vier werkdagen kreeg ik echter te horen dat de aflevering was uitgesteld omdat BTO niet genoeg 17CL37s had binnengekregen... Jammer maar helaas. Ieder nadeel heb z'n voordeel, want tijdens het weekend kon ik nu wel m'n bestelling nog iets aanpassen (de OEM actie). Vijf werkdagen later werd ik door Roberto gebeld dat de laptop klaar was. Hij zou de laptop meenemen en we spraken af even langs de snelweg te meeten, hij moest toch deze kant uit. Zo gezegd zo gedaan! Een beetje een eigenaardige deal, maar nu had ik m'n laptopje wel een dag eerder en daar gaat het om!
De laptop was prima verpakt en alle extra's waren ook meegeleverd. DVI-vga adaptertje, draagtas, dvd met alle benodigde drivers, enz. Systeem geformatteerd en het OS geïnstalleerd (had em zonder Windows besteld), drivers geïnstalleerd, alles oke.
Als je van een sober, voornamelijk strak zwart, uiterlijk houdt kun je vast en zeker prima leven met het uiterlijk. Verder is het beeldscherm (voor mijn ogen iig) mooi en helder. En over de binnenkant: wat is zo'n ssd geweldig zeg! Ik had nog nooit een Windows systeem vanaf een ssd zien booten dus ik was best verbaasd over het verschil! Ik heb er geen stopwatch bij gehouden, maar volgens mij kost het meer tijd om langs de bios te komen dan het kost om Windows op te starten. Verder qua prestaties: the Witcher 2 draait helemaal soepel op ultra, ubersampling daargelaten. Heerlijke game overigens.
Wat ik wel erg jammer vind is het toetsenbord dat ogenschijnlijk in een 15 inch model zou passen. Een 17 inch laptop, in mijn ogen een desktopvervanger, zou een volledig toetsenbord moeten bevatten. En er is volgens mij ook ruimte voor; links en rechts van het toetsenbord zit nu een plastic rand van pak 'm beet 4 cm breed. Home en End via een functietoets moeten benaderen is gewoon onhandig.
Het andere nadeel heeft te maken met de onboard speakers: het volume kan niet hoog en ik vind het geluid erg blikkerig, t.o.v. mijn oude Inspiron 1720. Het lukt de speakers al helemaal niet om bij zware belasting boven de ventilatoren van de Radeon uit te komen, hehehe. Thuis heb ik een prima 2.1 setje van Logitech dus daar heb ik er geen last van, maar tijdens een lannetje van de week viel het me op. Een headset bood uitkomst. De factuur gaf mij de impressie dat er een ingebouwde subwoofer en speakers in zitten, wellicht heb ik iets verkeerds ingesteld of geïnstalleerd?? Hopelijk kan een mede-bezitter hier op het forum hier meer over zeggen.
Edit: inmiddels heb ik via de meegeleverde drivers alle onboard speakers + subwoofer geactiveerd en is het on board geluid significant verbeterd!
Voor de rest niets dan duimpje omhoog! Ik kan alle recente games erop draaien en het complete systeem kan zo overal mee naartoe in een schoudertas: precies wat ik zocht. Mocht ik in de komende tijd nare dingen meemaken zal ik dat hier ook delen, maar tot nu helemaal tevreden. En nu is het wachten op Battlefield 3!
Hiervoor had ik een Dell Inspiron 1720 in gebruik, maar na drie jaar trouwe dienst was het tijd voor iets nieuws. Veel avondjes bij/met vrienden lannen, tijdens tussenuren op de uni wat leuks te doen hebben, enz: ik wilde weer een laptop. In eerste instantie wilde ik voor een Alienware m17x gaan, maar hier kan geen tweede hd in en dat was wel mijn wens; een ssd naast een normale harde schijf. Op dit forum kwam ik achter het bestaan van BTO laptops, en na wat leeswerk in dit topic en op dit forum besloot ik dit merk eens te gaan proberen. Ik las niet echt van slechte ervaringen met dit merk, en er wordt standaard twee jaar carry in garantie geboden. Ook zou een vergelijkbare m17x, inclusief draagtas, minimaal 400-500 euro meer gaan kosten.
Vervolgens heb ik bij notebooktotaal dit systeem besteld:
BTO 17CL37
- 17 inch WUXGA+ Glare TFT (1920x1080)
- ATI HD Mobility Radeon 6970 met 2Gb DDR 5
- Intel® Core™ i7-2720QM (via de OEM-actie)
- 8Gb Corsair eXtreme DDR3-1333Mhz
- Harddisk 120Gb Intel SATA-2 320 serie SSD
- Harddisk (2e) 750Gb 16mb cache 7200rpm
- Enz...
Prima geholpen door Roberto bij het uitkiezen en bestellen van de laptop. Na iets van vier werkdagen kreeg ik echter te horen dat de aflevering was uitgesteld omdat BTO niet genoeg 17CL37s had binnengekregen... Jammer maar helaas. Ieder nadeel heb z'n voordeel, want tijdens het weekend kon ik nu wel m'n bestelling nog iets aanpassen (de OEM actie). Vijf werkdagen later werd ik door Roberto gebeld dat de laptop klaar was. Hij zou de laptop meenemen en we spraken af even langs de snelweg te meeten, hij moest toch deze kant uit. Zo gezegd zo gedaan! Een beetje een eigenaardige deal, maar nu had ik m'n laptopje wel een dag eerder en daar gaat het om!
Als je van een sober, voornamelijk strak zwart, uiterlijk houdt kun je vast en zeker prima leven met het uiterlijk. Verder is het beeldscherm (voor mijn ogen iig) mooi en helder. En over de binnenkant: wat is zo'n ssd geweldig zeg! Ik had nog nooit een Windows systeem vanaf een ssd zien booten dus ik was best verbaasd over het verschil! Ik heb er geen stopwatch bij gehouden, maar volgens mij kost het meer tijd om langs de bios te komen dan het kost om Windows op te starten. Verder qua prestaties: the Witcher 2 draait helemaal soepel op ultra, ubersampling daargelaten. Heerlijke game overigens.
Wat ik wel erg jammer vind is het toetsenbord dat ogenschijnlijk in een 15 inch model zou passen. Een 17 inch laptop, in mijn ogen een desktopvervanger, zou een volledig toetsenbord moeten bevatten. En er is volgens mij ook ruimte voor; links en rechts van het toetsenbord zit nu een plastic rand van pak 'm beet 4 cm breed. Home en End via een functietoets moeten benaderen is gewoon onhandig.
Het andere nadeel heeft te maken met de onboard speakers: het volume kan niet hoog en ik vind het geluid erg blikkerig, t.o.v. mijn oude Inspiron 1720. Het lukt de speakers al helemaal niet om bij zware belasting boven de ventilatoren van de Radeon uit te komen, hehehe. Thuis heb ik een prima 2.1 setje van Logitech dus daar heb ik er geen last van, maar tijdens een lannetje van de week viel het me op. Een headset bood uitkomst. De factuur gaf mij de impressie dat er een ingebouwde subwoofer en speakers in zitten, wellicht heb ik iets verkeerds ingesteld of geïnstalleerd?? Hopelijk kan een mede-bezitter hier op het forum hier meer over zeggen.
Edit: inmiddels heb ik via de meegeleverde drivers alle onboard speakers + subwoofer geactiveerd en is het on board geluid significant verbeterd!
Voor de rest niets dan duimpje omhoog! Ik kan alle recente games erop draaien en het complete systeem kan zo overal mee naartoe in een schoudertas: precies wat ik zocht. Mocht ik in de komende tijd nare dingen meemaken zal ik dat hier ook delen, maar tot nu helemaal tevreden. En nu is het wachten op Battlefield 3!
[ Voor 5% gewijzigd door Arrahant op 15-07-2011 22:04 ]
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Mooi verhaal! Ik zit er toch steeds meer naar te neigen om een 17CL35 te kopen ipv een XPS17 en dan voornamelijk vanwege de goede service van NT, maar ook omdat ik continu naast een 10% korting bon van Dell grijp
ik heb de laptop ook asap nodig, dus dan is wachten op Dell ook niet ideaal.
Ik ga ervan uit dat het 1080p scherm in de 17CL35 gelijk is aan die van de 17CL37?
Ik ga ervan uit dat het 1080p scherm in de 17CL35 gelijk is aan die van de 17CL37?
Verwijderd
Dat kan dus wel.Arrahant schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:46:
In eerste instantie wilde ik voor een Alienware m17x gaan, maar hier kan geen tweede hd in en dat was wel mijn wens; een ssd naast een normale harde schijf.
Verwijderd
Hier nog één.visionz schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:15:
[...]
"na het weekend" is een ruim begripMaar begin volgende week zou toch wel erg fijn zijn ja
Op 02 juli een 17CL37 besteld bij notebooktotaal.
Op 06 juli was de betaling ontvangen.
Een overschrijving uit België duurt tegenwoordig ook nog 04 volle dagen

Jammer genoeg heeft ook mijn bestelling een achterstand .
Op het moment dat je je bestelling plaatst wil je natuurlijk zo snel mogelijk aan de slag.
Verwijderd
4 Dagen? Soms wel 6 dagen!Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:42:
[...]
Hier nog één.
Op 02 juli een 17CL37 besteld bij notebooktotaal.
Op 06 juli was de betaling ontvangen.
Een overschrijving uit België duurt tegenwoordig ook nog 04 volle dagen.
Jammer genoeg heeft ook mijn bestelling een achterstand .
Op het moment dat je je bestelling plaatst wil je natuurlijk zo snel mogelijk aan de slag.
Meestal toch wel 3 dagen vanuit België.
Wat de levering betreft, ik weet het maar BTO is uiteindelijk ook afhankelijk van wat Clevo afstuurt en soms is dat niet genoeg of blijt het ergens hangen. Afijn, volgende week (zoals ook vermeld op de BTO site) komen ze weer binnen dus nog eventjes geduld
Oke dat is best bizar!
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Je kunt dit soort zaken beter hier vragen (in de juiste threads althans
), de meeste verkopers van Dell hebben geen flauw idee wat ze exact verkopen. Soms zeggen ze echt de raarste dingen.
Verwijderd
Je kan online gewoon 2x320GB configueren. Kijk maar.Arrahant schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:06:
[...]
Oke dat is best bizar!Ik heb met een Dell verkoper zitten chatten tijdens het shoppen en die zei dat ik daarvoor een m18x moest bestellen! Of diegene zat enorm verkeerd, of het wordt vanuit Dell niet officieel ondersteund?!
En niet schrikken van de prijs die ze daarvoor vragen...
Tja Dell...Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:35:
[...]
Je kan online gewoon 2x320GB configueren. Kijk maar.
Daarom moet ik geen Alienware meer. 1grote drama daar in Amsterdam.
Ben ik het zeker mee eens!Arrahant schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:06:
[...]
Oke dat is best bizar!Ik heb met een Dell verkoper zitten chatten tijdens het shoppen en die zei dat ik daarvoor een m18x moest bestellen! Of diegene zat enorm verkeerd, of het wordt vanuit Dell niet officieel ondersteund?!
Ik moest uitleggen wat het verschil was tussen de netwerkkaarten xD
Ook vroeg ik wat die Creative X-Fi MBI 1.2 is, hij zei dat het een betere geluidskaart was, maar naar mijn weten is dat toch écht een stukje software xD
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:35:
[...]
Je kan online gewoon 2x320GB configueren. Kijk maar.
peatron schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:50:
[...]
Tja Dell...
Daarom moet ik geen Alienware meer. 1grote drama daar in Amsterdam.
Dell, Dell, Dell: dit is het '[Ervaringen] BTO notebooks / laptops' topic, een BTO vergelijken met een Dell is in mijn opinie in orde. Het lijkt me dat klachten uiten aan het adres van de klantenservice van Dell zonder de vergelijking naar BTO leveranciers door te trekken toch echt niet in dit topic hoort.Arrahant schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:06:
[...]
Bedankt voor de reactie! Hij zit echter "verborgen" achter de batterij (je moet goed kijken, zo strak is het weggewerkt). Was echter wel interessant om de binnenkant te zien!Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:19:
[...]
Als ik het mij goed herinner zit het sim-slot onder de grote plaat waar ook je cpu en div. zitten.
Maar kijk even in de manual voor de zekerheid, ik heb er nu geen een staan die ik even opzij kan zetten om het na te kijken.
Review komt later!
Waarom zou je de 500GB + 4GB SSD nemen op die 4 GB kan je toch bijna niks zetten ?
Ik wil de BTO 15CL35 er kunnen dus 2 harde schijven in ? Ik zou er dus graag een ssd er bij zetten maar wel een grotere om er het OS op te zetten.
Ik wil de BTO 15CL35 er kunnen dus 2 harde schijven in ? Ik zou er dus graag een ssd er bij zetten maar wel een grotere om er het OS op te zetten.
De 4GB is puur voor de cache. Je kan hier dus niks opzetten, maar de gevoelssnelheid is wel wat hoger, aangezien programma's als Windows sneller worden opgestart. Dit is dus puur voor de gevoelssnelheid. Je kan hier geen programma's op installeren. Correct me if I'm wrong!ddvos schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:12:
Waarom zou je de 500GB + 4GB SSD nemen op die 4 GB kan je toch bijna niks zetten ?
Verwijderd
De hybride schijf bepaalt wat de meest aangesproken sectoren zijn, en gooit deze op het cache.
Resultaat: vaakgebruikte programma's starten sneller op. Het geld zeker waard als je een SSD te duur vind.
Resultaat: vaakgebruikte programma's starten sneller op. Het geld zeker waard als je een SSD te duur vind.
Verwijderd
Zoals de andere 2 ook vermelden.ddvos schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:12:
De Hybrid welke dan wel 500Gb is heeft de 4Gb als soort van cache om het simpel uit te leggen.
Het is dus fysiek maar één harddisk waarbij de 4Gb SSD als een soort buffer werkt via een slim algoritme. De 4Gb is dan ook niet als extra opslag te gebruiken.
Als u echt een SSD + normale harddisk wenst zou ik aanraden bijvoorbeeld een 80 of 120Gb Intel SSD in slot 1 (1e keuze) te doen en daarna bij DVD of Blu-ray / extra harddisk (2e keuze) bijvoorbeeld een 500Gb 7200rpm te kiezen.
Overigens wordt niet de volle 4Gb voor dit algoritme gebruikt, een klein deel wordt gebruik als een read/write cache waardoor de lees EN schrijfsnelheid bij deze harddisk (hybrid) tot wel 120Mb per sec kan lopen waar een normale hdd eerder de 70/80Mb aantikt.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 20:36 ]
@ notebooktotaal
op jullie site heb ik de volgende config samengesteld. deze lijkt mij handig voor het gebruik op school inverband met het compacte design echter heb ik een vraag.
hoelang kan je ongeveer met die 8 cell batterij mee als je gewoon op documenten aan het verwerken ben aangezien ik geen idee heb wat voor accu tijd ik hiervoor in gedachten moet hebben
BTO 13C36 met nVidia GT 520 3D kaart + sandy bridge
- Accu 8 Cell 5200mAh -- Dubbel accutijd
- Geheugenslot (1) 4Gb Corsair eXtreme DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2) Leeg geheugenslot
- Harddisk Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i5-2410M (2.30Ghz / 3Mb cache)
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 300Mbit
op jullie site heb ik de volgende config samengesteld. deze lijkt mij handig voor het gebruik op school inverband met het compacte design echter heb ik een vraag.
hoelang kan je ongeveer met die 8 cell batterij mee als je gewoon op documenten aan het verwerken ben aangezien ik geen idee heb wat voor accu tijd ik hiervoor in gedachten moet hebben
Doe eens normaal...
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 00:09 ]
hoi,
Ik ben opzoek naar een winkel in de kop van noordholland die de bto P•BOOK 15CL35 verkoopt en waar ik hem eerst kan zien voordat ik hem koop.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Ik ben opzoek naar een winkel in de kop van noordholland die de bto P•BOOK 15CL35 verkoopt en waar ik hem eerst kan zien voordat ik hem koop.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Verwijderd
Op z'n minst 5 uur maar bij een maximale duurtest hebben we wel 7.45 uur gehaald.nickertNL schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:47:
@ notebooktotaal
Zie hier de grafiek van de 13C19 zonder nVidia VGA

Zoals u ziet behoorlijk lang
Laat maar.peatron schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 23:59:
[mbr]Doe eens normaal...[/]
[ Voor 38% gewijzigd door peatron op 17-07-2011 19:32 ]
* visionz is benieuwd wat deze week brengen zalVerwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:35:
[...]
Wat de levering betreft, ik weet het maar BTO is uiteindelijk ook afhankelijk van wat Clevo afstuurt en soms is dat niet genoeg of blijt het ergens hangen. Afijn, volgende week (zoals ook vermeld op de BTO site) komen ze weer binnen dus nog eventjes geduld
* patrickos85 crosses fingers!visionz schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:03:
[...]
* visionz is benieuwd wat deze week brengen zal
edit:
Hm, zie zojuist op de site van BTO.eu dat de 17CL37 pas 21e leverbaar is. Dat zou betekenen dat het pas einde deze week uitgeleverd wordt gok ik.
[ Voor 26% gewijzigd door patrickos85 op 18-07-2011 10:42 ]
Ik zie 25-07-2011 staan bij de 17CL37. "Mijn" 15CL35 staat echter gewoon op leverbaar en dat heb ik eigenlijk al flinke tijd niet anders gezien. Misschien steeds op verkeerde (of juist juiste) moment gekeken. Nog even "geduldig" afwachten maarpatrickos85 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:41:
[...]
* patrickos85 crosses fingers!
edit:
Hm, zie zojuist op de site van BTO.eu dat de 17CL37 pas 21e leverbaar is. Dat zou betekenen dat het pas einde deze week uitgeleverd wordt gok ik.
Ha grappig! Aangepast nadat ik ernaar gekeken had. Eigenlijk niet zo grappig
Ik verwacht echter dat dat vooral van invloed is op nieuwe orders en niet zo zeer op bestaande orders. Maar je weet maar nooit hoe dat intern bij een leverancier (BTO, Clevo, etc) geregeld is.
Verwijderd
Daar mag ik wel vanuitgaanvisionz schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:18:
Ik verwacht echter dat dat vooral van invloed is op nieuwe orders en niet zo zeer op bestaande orders. Maar je weet maar nooit hoe dat intern bij een leverancier (BTO, Clevo, etc) geregeld is.
We hebben namelijk tussen de 21 en toen nog wat systemen binnengekregen en die zijn FIFO verzonden. Wel zo eerlijk lijkt mij
Waarom hij nu op de 25e staat weet ik nog niet, zal eens informeren.
Hopelijk komt er een flinke stapels lapjes binnen. Kwil er ondertussen wel graag mee spelen
Het wordt inderdaad weer tijd voor wat ervarings-posts, ipv waar-blijft-m'n-laptop-nou-postspatrickos85 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:26:
Hopelijk komt er een flinke stapels lapjes binnen. Kwil er ondertussen wel graag mee spelen
Zo.. Ik weet sinds vandaag dat ik nooit meer iets bij alternate moet bestellen. Ik heb zojuist even gebeld om te vragen wanneer ik mijn laptop kon terug verwachten. Zeggen ze dat dat nog wel een paar weken kan duren. Ze hadden hem vandaag pas bij de technische dienst binnen gekregen terwijl de laptop inmiddels al een week bij alternate staat, als ik TNT moet geloven.
Knap waardeloos want ik heb de laptop in totaal 3 uur gebruikt :<
[ Voor 8% gewijzigd door Ruben0s op 18-07-2011 16:25 ]
peatron schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:44:
[...]
Nou lekker ik heb er ook 1 van Alternate(17CL37) staan. Hij gaat als een speer. Maar als dit lees is...
suc6 man.
En yep het is voor mij ook de laaste keer bij Alternate. Ik bestel er helemaal niets meer.
Nou lekker ik heb er ook 1 van Alternate(17CL37) staan. Hij gaat als een speer. Maar als dit lees is...Ruben0s schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:23:
Zo.. Ik weet sinds vandaag dat ik nooit meer iets bij alternate moet bestellen. Ik heb zojuist even gebeld om te vragen wanneer ik mijn laptop kon terug verwachten. Zeggen ze dat dat nog wel een paar weken kan duren. Ze hadden hem vandaag pas bij de technische dienst binnen gekregen terwijl de laptop inmiddels al een week bij alternate staat, als ik TNT moet geloven.
suc6 man.
En yep het is voor mij ook de laatste keer bij Alternate. Ik bestel er helemaal niets meer.

[ Voor 17% gewijzigd door peatron op 18-07-2011 16:45 ]
Verwijderd
Maar hoe zwaar wordt de laptop met een 8 cell batterij erin?Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 14:50:
[...]
Op z'n minst 5 uur maar bij een maximale duurtest hebben we wel 7.45 uur gehaald.
Zie hier de grafiek van de 13C19 zonder nVidia VGA
[afbeelding]
Zoals u ziet behoorlijk lang
Heeft het zin om een Sata 600 SSD in een 15cl37 te stoppen ? of heeft de 15cl37 alleen sata 300 aansluitingen
[ Voor 4% gewijzigd door Forced op 19-07-2011 11:58 ]
Verwijderd
Op de S-ATA poort (slot 1) zit een S-ATA 3 poort (600) dus dat heeft zeker nut.
Komt er ongeveer 150 gram bij.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:25:
[...]
Maar hoe zwaar wordt de laptop met een 8 cell batterij erin?
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2011 12:26 ]
Zojuist met Alternate gesproken, ik kan je melden dat ze hier mee bezig zijn.Ruben0s schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:23:
Dit gaat echter geen weken duren.
BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch
@ BTO_UserBTO_USER schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:37:
[...]
Zojuist met Alternate gesproken, ik kan je melden dat ze hier mee bezig zijn.
Dit gaat echter geen weken duren.
Wat is jou relatie met Alternate?
offtopic: Zelf heb ik weinig tot geen problemen met Alternate lokatie in Rotterdam.
Zoals aangegeven is dit het Bedrijfsaccount van BTO notebooks (N4ALL), wij hebben een directe lijn met de medewerkers van Alternate, geen klantenservice die je normaal krijgt dus.
Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is
Ok goed dat ik het weet, want ik heb nooit antwoordt op mijn vraag gekregen bij Alternate. Inmiddels ben ik er zelf al achter gekomen...BTO_USER schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:37:
[...]
Zoals aangegeven is dit het Bedrijfsaccount van BTO notebooks (N4ALL), wij hebben een directe lijn met de medewerkers van Alternate, geen klantenservice die je normaal krijgt dus.
Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is
Iemand ervaring met achteraf een caddy voor een HD in een BTO xbook 15CL37 plaatsen? Waar heb je de caddy besteld? BTO of een andere leverancier? Wat waren de kosten? Welke type / merk?
Ook een vraag over de caddy.
Ik wil over een maandje ofzo een nieuwe laptop bestellen. Kan ik ook als drive 1 een normale HDD bestellen en een caddy ZONDER schijf erin?
Dus alleen voorbereid op een 2e schijf....
Ik wil over een maandje ofzo een nieuwe laptop bestellen. Kan ik ook als drive 1 een normale HDD bestellen en een caddy ZONDER schijf erin?
^ Goede tip, maar ik hoop eigenlijk dat Notebook totaal dit voor mij kan regelen zodat alles in 1 koop kan.
Worden voor zo ver ik het weet niet los verkocht, ivm zelf plaatsen en dergelijke icm garantie enzo.
Ik ben op een probleem gestuit met mijn BTO laptop (W170HR). Op het moment dat ik via de accu een spelletje speel (GTA IV, Fallout: New Vegas), dan vliegt de laptop binnen een paar minuten (soms zelfs seconden) uit. Een kennis met exact dezelfde laptop heeft dit probleem ook. Ik vermoed zelf dat de laptop meer energie vraagt dan de accu leveren kan en als gevolg daarvan uit vliegt.
Iemand soortgelijke ervaringen en/of mogelijke oplossingen?
Aansluiten op het netstroom... Laptops zijn er niet om te gamen op de accu..
Alhoewel het natuurlijk wel raar is dat hij binnen een paar minuten al helemaal leeg is.
Alhoewel het natuurlijk wel raar is dat hij binnen een paar minuten al helemaal leeg is.
Verwijderd
Het kan natuurlijk wel maar BTO wil ze niet leveren i.v.m. het risico dat de eindgebruiker hiermee iets defect maakt.Jaapmans schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:20:
Iemand ervaring met achteraf een caddy voor een HD in een BTO xbook 15CL37 plaatsen? Waar heb je de caddy besteld? BTO of een andere leverancier? Wat waren de kosten? Welke type / merk?
Uiteraard weet ik welke caddy's worden gebruikt en zou men deze inderdaad los kunnen aanschaffen maar in iedergeval niet officieel via BTO direct bij de bestelling en persoonlijk raad ik het ook af. Laat BTO de caddy gewoon installeren en dat weetje zeker dat het goed zit.
Niet iedere "standaard" caddy past namelijk in ieder BTO model (er zijn verschillende caddy's)
Officieel dus niet.KnoxNL schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:24:
Ook een vraag over de caddy.
Maar sommige laptops hebben sowieso nog open bays zoals de 17CL36 en 17CL37.
Anders kan inderdaad een caddy worden geretrofit (zoals gelinkt naar het topic in het bericht onder u) of worden besteld maar mijn advies heeft het niet. Zeker niet omdat u dan met twee partijen te maken heeft ingeval van garantie.
Daarover zult u dan t.z.t. met ons over moeten mailenKnoxNL schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:50:
^ Goede tip, maar ik hoop eigenlijk dat Notebook totaal dit voor mij kan regelen zodat alles in 1 koop kan.
Dat is wel de BTO policy ja. Maar zoals al vermeld ook geheel begrijpelijk.CLB schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:51:
Worden voor zo ver ik het weet niet los verkocht, ivm zelf plaatsen en dergelijke icm garantie enzo.
Als wij BTO waren zou ik ook niet willen dat eindgebruikers zelf modificaties gaan toepassen waar we vervolgens wel garantie op moeten geven. Maargoed, Notebook Totaal is BTO niet
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 13:03 ]
Hij was niet leeg. Er was maar een paar procent vanaf.CLB schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:55:
Aansluiten op het netstroom... Laptops zijn er niet om te gamen op de accu..
Het lijkt me wat gek dat je niet op je laptop zou kunnen gamen via de accu. Dat ging op mijn vorige (gaming) laptop ook prima. Al kreeg ik daar dan wel minder prestaties voor mijn kiezen zodra ik zonder netstroom ging spelen.
Die mail kunnen jullie dan tzt tegemoet zien. We komen er vast wel uitVerwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:00:
Daarover zult u dan t.z.t. met ons over moeten mailen
EDIT: Ik vraag het namelijk omdat ik als eerste schijf een SSD wil en als 2e een traditionele HDD.
En ik heb net bij een niet nader te noemen webshop 4x een http://tweakers.net/price...7/ocz-vertex-3-240gb.html gekocht voor iets meer dan 400 euro per stuk.
Als ik zie dat in een BTO laptop dat me een MEERprijs van bijna 510 euro moet betalen (waarbij je de standaard schijf inruilt dus eigenlijk is de SSD nog duurder) dan vind ik dat verschil gewoon te groot. Ik wil best wat meer betalen maar niet zoveel
Als over een maandje die prijzen misschien wat meer in lijn liggen met de prijzen in de pricewatch dan bestaat dit probleem niet meer en kan ik gewoon een ssd + caddy en hdd afnemen.
Fingers crossed....
[ Voor 59% gewijzigd door KnoxNL op 20-07-2011 15:19 ]
Kan je je accu er even uithalen en mij het type doorgeven? (BV. C4500BAT-6 11.1V 5600mAh 62.16Wh)duhtje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:51:
Ik ben op een probleem gestuit met mijn BTO laptop (W170HR). Op het moment dat ik via de accu een spelletje speel (GTA IV, Fallout: New Vegas), dan vliegt de laptop binnen een paar minuten (soms zelfs seconden) uit. Een kennis met exact dezelfde laptop heeft dit probleem ook. Ik vermoed zelf dat de laptop meer energie vraagt dan de accu leveren kan en als gevolg daarvan uit vliegt.
Het model is de C4500BAT-6 11.1V 4400mAh 48.84 WhBTO_USER schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:57:
Kan je je accu er even uithalen en mij het type doorgeven? (BV. C4500BAT-6 11.1V 5600mAh 62.16Wh)
Het heeft even geduurd, maar ik heb dan eindelijk m'n 15CL35 binnen (gister door Roberto afgeleverd).
Ik loop echter tegen een "irritant" dingetje aan: ik heb in de bios niet genoeg opties om de boot order naar mijn wens in te stellen. In de bios staat network boot als allerlaatste en de 2e hdd as 3de. De eerste hdd, laat daar nou net het OS staan, komt in het bios boot order menu helemaal niet voor. Als ik bij het booten met F7 het boot menu oproep krijg ik: 2e HDD, network boot, 1e HDD.
Zolang er geen netwerkkabel in zit, houdt de pxe bootrom het gelukkig al wel snel voor gezien. Met kabel neemt ie er echter ruim de tijd voor. ESC drukken helpt wel, maar is niet ideaal uiteraard.
Iemand nog ideeen hoe dit op te lossen?
Verder is het een prachtig strakke laptop. Binnenkort maar eens wat "zware jongens" er op zetten om te kijken wat ie zoal in z'n mars heeft.
Ik loop echter tegen een "irritant" dingetje aan: ik heb in de bios niet genoeg opties om de boot order naar mijn wens in te stellen. In de bios staat network boot als allerlaatste en de 2e hdd as 3de. De eerste hdd, laat daar nou net het OS staan, komt in het bios boot order menu helemaal niet voor. Als ik bij het booten met F7 het boot menu oproep krijg ik: 2e HDD, network boot, 1e HDD.
Zolang er geen netwerkkabel in zit, houdt de pxe bootrom het gelukkig al wel snel voor gezien. Met kabel neemt ie er echter ruim de tijd voor. ESC drukken helpt wel, maar is niet ideaal uiteraard.
Iemand nog ideeen hoe dit op te lossen?
Verder is het een prachtig strakke laptop. Binnenkort maar eens wat "zware jongens" er op zetten om te kijken wat ie zoal in z'n mars heeft.
Mooi dat je je laptop binnen hebt. Als je je hdd's hardwarematig omwisseld dat hij miss wel de hdd ziet met de OS daarop? Heb ik nooit geprobeerd dus weet niet 100% zeker of het werkt
PXE boot niet uit te zetten in de bios?
Geen ervaring tot nu toe met bto notebooks maar bij degenen die ik heb kan dat gewoon.
Geen ervaring tot nu toe met bto notebooks maar bij degenen die ik heb kan dat gewoon.
Dat zou niet nodig moeten zijn. Systeem boot verder wel gewoon door, alleen met vertragingpatrickos85 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:32:
Mooi dat je je laptop binnen hebt. Als je je hdd's hardwarematig omwisseld dat hij miss wel de hdd ziet met de OS daarop? Heb ik nooit geprobeerd dus weet niet 100% zeker of het werkt
De bios settings zijn echter super minimaal. Ik vond Dell altijd sumiere bios settings hebben, maar hier is het aantal instelmogelijkheden nog veel beperkterKnoxNL schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:04:
PXE boot niet uit te zetten in de bios?
Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.