Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

visionz schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:38:
[...]

Had je toevallig ook al/nog iets gehoord/gezien mbt de fingerprint reader op de 15cl35?

En welke slimline voedingen bedoel je hier? Iets uit jullie assortiment (wat ik niet op de site kan terug vinden) ?
Wat had ik moeten horen over de fingerprintreaders? ;)
Dat ze werken? haha (alleen het is wel schijnveiligheid, een echte securityexpert kraakt zon ding in de kortste keren)

Hij staat inderdaad niet op onze site maar het is een 90watt slimeline voeding van Huntkey, deze heeft 100% precies de zelfde waarden als de "dikke" 90watt BTO voeding.

(4.74a / 19v output)
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/hunt.jpg
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:49:
[...]

De fans draaien altijd, dat is ook niet zo heel gek met zo bak.
Als de fans uitgaan zullen ze om de 5 minuten opeens op volle toeren moeten draaien, dat is helemaal lastig en irritant.
Precies. Liever een constant geluid dan een pulserend geluid.
Het is niet te voorkomen dat een dergelijk krachtig systeem koelt, maar door de hoge kwaliteit en grote afmetingen van de fans gebruikt in dit systeem
Zie deze foto valt het allemaal reuze mee voor een systeem uit deze extreme klasse.
dask schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 00:33:

@ Notebook Totaal:
Wordt die 90W slimline voeding heet en hoelang is die getest geweest? Gaan we die zonder problemen kunnen gebruiken op een 15cl35?
Als het echt niet werkt neem ik hem gewoon terug. Maar qua specificaties is hij 100% het zelfde als de adapters die worden geleverd via BTO zelf ;) Ik heb dan ook zelf geen problemen ondervonden tijdens het testen.
Pascalx schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 00:49:
Hoe zit het eigenlijk met de geluidsproductie van de 15CL35 en de Destiny (xnb) - beide zijn zo goed als hetzelfde systeem? - vraag me af hoe hard de fans hoorbaar zijn. Als ik reviews over de M14x van AW lees, is die geluidsproductie erg hoorbaar nml.

Die zijn behoorlijk stil. Zeker met optimus aan is er bijna geen koelgeluid te horen :)
Maar opzich is zon systeem ook niet een extreme warmtemaker, dat zie je ook terug in de grote van het koelsysteem.
innocent schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 04:02:
Om mij vorige post over het fan geluid van de 17CL37 mogelijk iets duidelijker te maken (laten horen kan ik het niet) hierbij een overzicht van temps en fanspeeds in idle toestand. (alleen HWINFO64 gestart).

De SMART 128 graden van mijn ssd's zal wel niet kloppen, tenminste dat hoop ik :)

[afbeelding]
Nette waarden toch?
Die 128 graden zal inderdaad wel niet kloppen … anders kun je morgen aankloppen voor een RMA :+
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:56:
Dan zijn er dus 3 versies van de GT555m :X

Wat een prutsnaamgeving zeg... Met de GT555m krijg je dus of een 96 shaders met GDDR5, of 144 shaders met een 128bit bus en GDDR3, of 144 shaders met een 196bit bus en GDDR3.
Kun je voorstellen hoe leuk mijn werk is als de specificaties constant onduidelijk zijn / veranderen per batch ;) Haha … maar deze zat al een tijdje in de BTO’s. Het is dus met recht een GT 555-M :)

Ondersteund inderdaad gewoon CUDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:28:
[...]

Wat had ik moeten horen over de fingerprintreaders? ;)
Dat ze werken? haha (alleen het is wel schijnveiligheid, een echte securityexpert kraakt zon ding in de kortste keren)
Dat er nu een 15CL35 batch is/komt waar deze uberhaupt in zit. Het is ook niet bepaald een showstopper voor me, maar wel een leuke gadget. Als ik er m'n bak mee kan (un)locken/inloggen binnen windows ben ik tevreden.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:28:
[...]
Hij staat inderdaad niet op onze site maar het is een 90watt slimeline voeding van Huntkey, deze heeft 100% precies de zelfde waarden als de "dikke" 90watt BTO voeding.

(4.74a / 19v output)
[afbeelding]
Dat ziet er inderdaad wel lekker "slim" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
Da's nou jammer, BTO heeft deze week geen tijd voor een bezoekje. Misschien toch maar gewoon de gok wagen dan... Of ik zou langs Alternate moeten rijden en hopen dat ze daar een vergelijkbaar model in de showroom hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
visionz schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:39:
[...]

Dat er nu een 15CL35 batch is/komt waar deze uberhaupt in zit.
Zojuist van BTO te horen gekregen dat de betreffende batch vanochtend is binnen gekomen (uit)levertijd: 1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baseendje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:56:
Dan zijn er dus 3 versies van de GT555m :X
Wat een prutsnaamgeving zeg... Met de GT555m krijg je dus of een 96 shaders met GDDR5, of 144 shaders met een 128bit bus en GDDR3, of 144 shaders met een 196bit bus en GDDR3.
Voor zover ik weet is er voor een korte tijd een net iets andere variant van de 555m geleverd die al snel geannuleerd is. In nieuwe laptops zou je alleen de gddr5 en de ddr3 versie tegen moeten komen:
http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gt-555m-us.html
http://www.notebookcheck....orce-GT-555M.41933.0.html
Wikipedia: Comparison of Nvidia graphics processing units
peatron schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:00:
En ik heb de laptop op een notebookcooler(17CL37) van Alternate...
Zijn u ervaringen bij Alternate even slecht of heeft u wel fatsoenlijke service en levering gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baseendje schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:46:
[...]

Voor zover ik weet is er voor een korte tijd een net iets andere variant van de 555m geleverd die al snel geannuleerd is. In nieuwe laptops zou je alleen de gddr5 en de ddr3 versie tegen moeten komen:
Niet "korte tijd". De hele tijd. Er zijn gewoon verschillende kaarten in omloop die luisteren naar de naam GT555m of GT550m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
visionz schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:43:
[...]

Zojuist van BTO te horen gekregen dat de betreffende batch vanochtend is binnen gekomen (uit)levertijd: 1 week.
Zou dit kunnen betekenen dat de 15CL35 die ik gister besteld heb een fingerprint reader krijgt of gaat het hier om een andere batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
mpkossen schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:24:
[...]

Zou dit kunnen betekenen dat de 15CL35 die ik gister besteld heb een fingerprint reader krijgt of gaat het hier om een andere batch?
Dat zal je bij je dealer moeten navragen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

[...]

Elke 15CL35 die wij vanaf vandaag uitleveren zal ook een fingerprint reader moeten hebben, echter is dit tijdelijk.

De 17CL35 heeft geen fingerprint reader.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als er genoeg notebooks binnen zijn om direct weer uit te leveren (er staat nogal wat in de backorder) dan zal de uwe ook met fingerprintreader zijn ja :)
visionz schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:19:
Da's nou jammer, BTO heeft deze week geen tijd voor een bezoekje. Misschien toch maar gewoon de gok wagen dan...
Bij dezen de foto's
(even het XXODD logo wegdenken ;))

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het XXODD-logo. Tjonge, ouwe tijden waren dat :>

En nu weer ontopic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb op de site van alternate de volgende laptop gevonden.
https://www.alternate.nl/.../15C36_Special_I/566320/?

Dit lijkt bijna te mooi om waar te zijn?
Ziet iemand hier iets aan wat nogal slecht is of iets dergelijks?
Ik wil de laptop gebruiken voor:

Webbrowsing
Virtualiseren voor school (de processor erin heeft er erg goede ondersteuning voor zie ik op de intel site)
Redelijke gaming met wel alles op low zodat het nog redelijk soepel loopt.

Edit: of zou deze dan beter zijn: http://www.alternate.nl/h...ls.html?articleId=523594&

Gaming is geen prioriteit maar ik zoek een zo goedkoop mogelijk budget die wel games van nu op tenminste medium aan kan ofzo.

Graag jullie mening, hartstikke bedankt.

*ben trouwens nieuw op de forums*

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
baseendje schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:46:
[...]

[...]

Zijn u ervaringen bij Alternate even slecht of heeft u wel fatsoenlijke service en levering gekregen?
Nou. Wat is slecht? Het ging al bij de bestelling van de notebook fout. Ik kreeg een basis model laptop binnen ipv de 17CL37. En ik moet zeggen dat Alternate hier zeer arogant mee om gingen. Voor hun was het blijkbaar vrij "normaal". Terwijl ik zo iets had van wtf 1400,- en dan zo een service.
Maar de laptop zelf draaid als een tiet. Ik merk wel dat ze er echt geen kaas van hebben gegeten.
Ik kwam met een vraag over de fans die steeds opspinnen terwijl dit niet nodig is.
Ik moet nu nog terug gebeld worden..( Het lijkt DELL wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07-2024
peatron schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:00:
[...]

Je gpu is wel warm. Die van mij is in idle 40 graden. En in games 72 tot 75 graden zonder FN+1.
Check dit eens. Het heeft mij deze temps opgeleverd plus andere koelpasta..
Je moet wel even de juiste voltage opzoeken bij volledige belasting. Die van mij is safe op 0.97V /1.00V.
En ik heb de laptop op een notebookcooler(17CL37) van Alternate...
http://forum.notebookrevi...0-6970m-undervolting.html

Suc6.
Bedankt voor de tip.

Heb ati tray tools nu geïnstalleerd maar gezien onderstaand overzicht denk ik niet dat ik veel naar beneden kan bijstellen. Fan speed nog steeds 30% en temp momenteel 46 graden. Het lijkt erop dat de driver alles al zo laag mogelijk heeft/had ge-clockt Current CPU 100, Current Mem 150 en voltage 0,800 :(

Ik begrijp niet dat de gpu met zulke lage settings nog zo warm wordt :(

Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/7559/knipsele.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:13
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:19:

Ik had hem al besteld. Volgens mij is dit dezelfde http://www.notebooktotaal...dbafdff3adbbc21c67916ff97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij een zeer goede laptop voor die prijs? of ligt het aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik had geweten dat er een 2720QM OEM cpu actie eraan zat te komen, had ik deze cpu genomen! Jeetje, €100 verschil gewoon!

Ik heb Roberto een mail gestuurd of het mogelijk is om de huidige 2720QM om te ruilen voor de OEM versie.

Het zou super zijn als het kan!
Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:19:

Een mooie aanbieding, maar zeker niet te mooi om waar te zijn. Als je nog een OS erbij moet kopen is pricewatch: Asus N53SV-SZ507V een betere deal, anders de clevo.

En echt.. Niet de acer nemen die je daar linkt. De clevo doet werkelijk alles beter en is nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
innocent schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:54:
[...]

Bedankt voor de tip.

Heb ati tray tools nu geïnstalleerd maar gezien onderstaand overzicht denk ik niet dat ik veel naar beneden kan bijstellen. Fan speed nog steeds 30% en temp momenteel 46 graden. Het lijkt erop dat de driver alles al zo laag mogelijk heeft/had ge-clockt Current CPU 100, Current Mem 150 en voltage 0,800 :(

Ik begrijp niet dat de gpu met zulke lage settings nog zo warm wordt :(

[afbeelding]
Ik heb de cpu en gpu voorzien van mx3 pasta( er moest best veel op). Dat scheelt voor mij enorm in de temps.
Je kunt als de gpu terug geklokt is op 0.71V zetten,maar dit maak maar 1 of 2 graden verschil in idle.
Ook heb ik gelezen op de forums dat in sommige gevallen de gpu koeler niet goed is gemonteerd of zelfs een deuk hebben in de koeler.
Wellicht kun je de dealer aanspreken op de temps. Zij zullen natuurlijk zeggen dat alles flex is...
Als je het aandurft smeer er dan zelf b.v artic silver of dergelijk goede pasta op.
Speel met de voltage, zet dat kreng :) op een notebook koeler( ik heb nog eens de fan aan staan) en je hebt temp drops.
De 30% fan speed die is niet te regelen.Wel met FN+1
Ik heb dit voornamelijk gedaan voor de hoge temps tijdens het gamen. Idle ging er bij mij 5 graden er van af. Load daarintegen 10 tot 12 graden..

suc6

[ Voor 7% gewijzigd door peatron op 06-07-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:57:
[...]

Een mooie aanbieding, maar zeker niet te mooi om waar te zijn. Als je nog een OS erbij moet kopen is pricewatch: Asus N53SV-SZ507V een betere deal, anders de clevo.

En echt.. Niet de acer nemen die je daar linkt. De clevo doet werkelijk alles beter en is nog goedkoper ook.
Ik heb niet echt een OS nodig nee, ik gebruik namelijk nog een versie ik zelf heb liggen.
Dus hiermee zou ik gewoon alles kunnen doen? zelf heb ik geen verstand van laptops in vergelijking met PCs dus als je het ongeveer zou moeten vergelijken he, hoe snel zou de laptop zijn vergeleken met een PC?
Ik denk namelijk niet dat de I5 zo snel is als een I5 in een pc, meer zoals een dual core i3?

sorry voor de lap tekst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 00:48
Van PassMark CPU Benchmark List:
Intel Core i5-2400 @ 3.10GHz
PassMark CPU Mark: 6062
Rank:55
CPU Value: 31.91 (Mark/Price = Value)
Price: $189.99*

Intel Core i5-2520M @ 2.50GHz
PassMark CPU Mark: 3609
Rank: 164
CPU Value: 14.44
Price: $249.99**

Intel Core i3-2100 @ 3.10GHz
PassMark CPU Mark: 3829
Rank: 142
CPU Value: 31.08
Price: $123.20*

Zoals je ziet is de i5 mobile versie inderdaad aardig te vergelijken met de i3 desktop serie.
In hoeverre dit klopt - don't ask me, maar het is de enige vergelijking met desktop CPU's die ik zo snel kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AARGH passmark :P

Met een i5 kan je alles doen. Iets beters ga je voor dit geld echt niet krijgen. Zeker als je een leuk scherm wilt.

Maar let niet teveel op de CPU. Een mid-range CPU was 4 jaar geleden al voldoende voor bijna alle doornse taken. Alleen met VM's wens ik af en toe een snellere CPU, je kan beter investeren in een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel Core i5-2400 @ 3.10GHz
PassMark CPU Mark: 6062
Rank:55
CPU Value: 31.91 (Mark/Price = Value)
Price: $189.99*

Intel Core i5-2520M @ 2.50GHz
PassMark CPU Mark: 3609
Rank: 164
CPU Value: 14.44
Price: $249.99**

Intel Core i3-2100 @ 3.10GHz
PassMark CPU Mark: 3829
Rank: 142
CPU Value: 31.08
Price: $123.20*

Zoals je ziet is de i5 mobile versie inderdaad aardig te vergelijken met de i3 desktop serie.
In hoeverre dit klopt - don't ask me, maar het is de enige vergelijking met desktop CPU's die ik zo snel kon vinden.
Ik denk dat ik dan maar geen andere keuze zou hebben dan hem te kopen.
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:34:
AARGH passmark :P

Met een i5 kan je alles doen. Iets beters ga je voor dit geld echt niet krijgen. Zeker als je een leuk scherm wilt.

Maar let niet teveel op de CPU. Een mid-range CPU was 4 jaar geleden al voldoende voor bijna alle doornse taken. Alleen met VM's wens ik af en toe een snellere CPU, je kan beter investeren in een SSD.
Persoonlijk vind ik SSD's nog een tikje te duur, een laptop wordt dan al gauw rond de mille.

EDIT: nog een grote offtopic vraag...
Ik neem filmpjes op met de Hauppauge HD PVR, nu heb ik wat research gedaan en mensen gevraagd over hoe het zit met het scherp maken van de filmpjes.. wat blijkt is dat macosx een programmatje heeft dat EyeTV heet, dit programmatje kan een behoorlijk scherp filmpje maken doordat je het op een bepaalde manier kan laten opnemen, apart genoeg is een dergelijk programma niet te vinden voor windows, dit vind ik persoonlijk erg balen.

Mijn vraag is nu; kan ik macosx virtualiseren en dan dat programmatje gebruiken om dan mijn filmpjes goed op te nemen?
Eerst was ik namelijk van plan een macbook te kopen maar 1000 euro voor een 2.4ghz c2d met 2gb ram? ik dacht eerst dat ze een grapje maakten :S

Mijn dank is groot _/-\o_

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
visionz schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:19:
Da's nou jammer, BTO heeft deze week geen tijd voor een bezoekje. Misschien toch maar gewoon de gok wagen dan... Of ik zou langs Alternate moeten rijden en hopen dat ze daar een vergelijkbaar model in de showroom hebben staan.
Persoonlijk wacht ik liever een week op BTO dan dat ik een laptop van Alternate krijg. BTO heeft beter klant contact en betere terugkoppeling op vragen die je ze stelt.

Eergisteren 15min zitten ouwehoeren met Roberto terwijl hij bezig was met zijn avondeten (nogmaals sorry voor dat :+) over de bestelling van mijn laptop.

Buiten dat heb ik alleen maar slechte ervaringen met Alternate. Natuurlijk blijft dat persoonlijk, maar ik blijf ver weg bij Alternate in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
patrickos85 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:06:
[...]

Persoonlijk wacht ik liever een week op BTO dan dat ik een laptop van Alternate krijg. BTO heeft beter klant contact en betere terugkoppeling op vragen die je ze stelt.

Eergisteren 15min zitten ouwehoeren met Roberto terwijl hij bezig was met zijn avondeten (nogmaals sorry voor dat :+) over de bestelling van mijn laptop.

Buiten dat heb ik alleen maar slechte ervaringen met Alternate. Natuurlijk blijft dat persoonlijk, maar ik blijf ver weg bij Alternate in het vervolg.
Ik was ook zeker niet van plan zo'n dergelijke laptop bij Alternate te kopen. Al heb ik zelf tot nu toe alleen nog maar positieve ervaring met hun. Het ging mij er puur om om de (soort) laptop "in het echt" te zien. Maar uiteraard was de rit voor niets: hadden volop laptops staan, maar niet de Alternate/BTO modellen.
Nog een klein beetje moed verzamelen (blijft een flinke bak geld), en dan maar gewoon bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickos85 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:06:
[...]

Maar Notebook Totaal = niet BTO hé ;)
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:52:
Als ik had geweten dat er een 2720QM OEM cpu actie eraan zat te komen, had ik deze cpu genomen! Jeetje, €100 verschil gewoon!

Ik heb Roberto een mail gestuurd of het mogelijk is om de huidige 2720QM om te ruilen voor de OEM versie.

Het zou super zijn als het kan!
Ik houd jullie op de hoogte.
Heb het aan BTO gevraagd, maar ze hadden ook nog de normale cpu's ingekocht.
Even afwachten dus, maar ik informeer u hierover per e-mail. (daar is het forum nml niet voor bedoeld :))

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:46:
[...]

Maar Notebook Totaal = niet BTO hé ;)

[...]
Achja, ze weten vast wel wat ik bedoel (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
peatron schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:45:
[...]

Ik heb de cpu en gpu voorzien van mx3 pasta( er moest best veel op). Dat scheelt voor mij enorm in de temps.
Je kunt als de gpu terug geklokt is op 0.71V zetten,maar dit maak maar 1 of 2 graden verschil in idle.
Ook heb ik gelezen op de forums dat in sommige gevallen de gpu koeler niet goed is gemonteerd of zelfs een deuk hebben in de koeler.
Wellicht kun je de dealer aanspreken op de temps. Zij zullen natuurlijk zeggen dat alles flex is...
Als je het aandurft smeer er dan zelf b.v artic silver of dergelijk goede pasta op.
Speel met de voltage, zet dat kreng :) op een notebook koeler( ik heb nog eens de fan aan staan) en je hebt temp drops.
De 30% fan speed die is niet te regelen.Wel met FN+1
Ik heb dit voornamelijk gedaan voor de hoge temps tijdens het gamen. Idle ging er bij mij 5 graden er van af. Load daarintegen 10 tot 12 graden..

suc6
Mijn laptop komt bij notebooktotaal vandaan en heb ik besteld met artic silver. Ik ga er van uit dat ze dit dan zowel op de cpu en gpu gesmeerd hebben. Ik wou eigenlijk niet alles gaan los schroeven om te controleren of die artic silver er wel echt op zit. Andere pasta halen zal denk ik ook niet veel zin hebben aangezien er al artic silver op zal zitten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 13:34

duhtje

blabla

innocent schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:05:
[...]

Mijn laptop komt bij notebooktotaal vandaan en heb ik besteld met artic silver. Ik ga er van uit dat ze dit dan zowel op de cpu en gpu gesmeerd hebben. Ik wou eigenlijk niet alles gaan los schroeven om te controleren of die artic silver er wel echt op zit. Andere pasta halen zal denk ik ook niet veel zin hebben aangezien er al artic silver op zal zitten. :(
Wat is je punt? Ik volg het verhaaltje niet helemaal namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
  • Laatst online: 13-05-2024
Wat zijn jullie meningen over SSD versus RAID-0? in de BTO machines.

En dan op alle gebieden. (Dagelijks gebruik, Aplicaties, Gamen, etc.)

Tevens, waarom zouden jullie zelf juist voor de een of ander kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
Elzo_ schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:45:

SSDs hebben eigenlijk maar een echt nadeel: prijs per MB. Heb je veel storage voor weinig geld nodig en hecht je niet al te veel waarde aan je data: raid-0. In zo'n beetje alle andere gevallen: ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baseendje

Let op dat veel BTO notebooks de Intel HM65 chipset gebruiken. De Intel HM65 chipset ondersteund geen raid0. HM67 kan dit overigens wel. Ik weet niet welke chipsets nog meer gebruikt worden door BTO, maar het lijkt me iig verstandig eerst te controleren of het wel of niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
Vanmiddag ook een laptop besteld bij notebook totaal.

Met de volgende specs:

1 x X-Book 17CL37, Intel Sandy Bridge, Full-HD, ATI HD 6970 radeon (17CL37)
Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
Geheugenslot (1) 4Gb Kingston Hyper X DDR3-1600Mhz
Geheugenslot (2) 4Gb Kingston Hyper X DDR3-1600Mhz
Geheugenslot (3) Leeg geheugenslot
Geheugenslot (4) Leeg geheugenslot
Harddisk 500Gb 7200rpm 16Mb cache
Harddisk (2e) Geen 2e harddisk -- Kies hieronder
Keyboard QWERTY
Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
Processor Core i7-2720QM (2,20Ghz, 6Mb cache) OEM ACTIE!
Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6230 Dual band

Iemand enig idee wat de huidige levertijden ongeveer zijn? En is dit de batch met/zonder fingerprint reader?

En zit hier trouwens een caddy bij zodat ik zelf een 2e hdd kan installeren? Ik heb namelijk nog een 80GB Postville x-25 liggen welke ik er graag in zou willen bouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door Rickz op 08-07-2011 20:28 ]

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik heb dinsdag besteld en woensdag was de betaling binnen. Sindsdien staat de notebook op 'In productie'. Ik verwacht dus dat er wel een paar dagen overheen zal gaan. Ik heb echter wel een 15CL35 besteld. Die was enige tijd niet leverbaar en er stonden er een aantal in backorder. Het kan voor mijn model dus wellicht langer duren dan voor de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
duhtje schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:58:
[...]

Wat is je punt? Ik volg het verhaaltje niet helemaal namelijk ;)
Punt is, BTO 17CL37 met hd6970m maakt meer herrie dan ik had gehoopt. (Wordt met name veroorzaakt door GPU Fan die eigenlijk altijd met een snelheid van 30% draait of ik er nu wel of niet mee aan het werk ben.)

Conclusie is dat ik daar mee moet leren leven, wat op zich niet zo erg is omdat ik hem heb aangeschaft als desktop vervanger en workstation.

Ik had alleen verwacht dat hij idle (of zo goed als) stiller of helemaal stil zou worden omdat zowel de cpu cores automatisch lager geclocked worden (wat ik zo kan zien +/- 1000 Mhz), GPU clock (100Mhz) en GPU MEM (150Mhz).

Maar ja het is natuurlijk geen e-pc, die is namelijk niet veel groter dan de bijgeleverde voeding/adapter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent

Ik heb gekozen voor 2 ssd's in raid 0 (max lezen 1.1GB/s, max write 1GB/s) . Je hdd's zijn namelijk normaal de bottleneck in een configuratie die een maximale performance beperken. De meeste prestatie winst haal je dus uit snelle opslag.

In de prestatie index van Windows 7 voor mijn configuratie is het net nu dus de CPU (2720QM i7) die de laagste prestatie index waarde heeft.

Deze raid 0 configuratie zorgt er nu dus ook voor dat dagelijks verbruik, applicaties en gamen allemaal razend snel verloopt. Laatste tijd wel vaak dat ik een applicatie 2x opstart omdat ik per ongelukt 2x klik en de wachttijd bij het opstarten van de meeste programma's bijna null comma nul is.

EDIT:

screendump toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://img818.imageshack.us/img818/2052/corsairforce3240gbraid0.png

[ Voor 6% gewijzigd door innocent op 08-07-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
Okok, dus SSD heeft wel de voorkeur van de meesten vooral om de hogere betrouwbaarheid.

Ik moet zeggen dat SSD in RAID-0 Config mij wel een beetje overkill lijkt haha.
En is het eigelijkt niet zonde van de ruimte om 2 SSD`s te nemen?
SSD als primair en HDD voor opslag zal denk ik wel de optie zijn waar ik dan voor zal gaan.

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Elzo_ schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:18:
Okok, dus SSD heeft wel de voorkeur van de meesten vooral om de hogere betrouwbaarheid.

SSD als primair en HDD voor opslag zal denk ik wel de optie zijn waar ik dan voor zal gaan.

Bedankt voor de info!
Vind ik niet :) Ben nog wel aan het zoeken naar een bracket voor een derde hdd in de cdrom bay die een beetje betaalbaar is. Die dingen zijn namelijk bijna net zo duur of zelfs duurder dan een 1T HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
Waar gebruik jij je laptop vooral voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
innocent schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:05:
[...]

A ok. ik heb nu ook een 15CL37 bij notebooktotaal bestelt met AS. Maar ik meen dat Roberto mij melden dat AS niet op de GPU zit maar Artic keramic. Misschien is dat het punt?Op de 17CL37 heb ik de cpu en gpu voorzien van mx-3. Plus dat Artic silver al lang niet meer de beste pasta is..Maar goed wat zal het schelen? 1 a 2 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
innocent schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:55:
[...]

Punt is, BTO 17CL37 met hd6970m maakt meer herrie dan ik had gehoopt. (Wordt met name veroorzaakt door GPU Fan die eigenlijk altijd met een snelheid van 30% draait of ik er nu wel of niet mee aan het werk ben.)

Conclusie is dat ik daar mee moet leren leven, wat op zich niet zo erg is omdat ik hem heb aangeschaft als desktop vervanger en workstation.

Ik had alleen verwacht dat hij idle (of zo goed als) stiller of helemaal stil zou worden omdat zowel de cpu cores automatisch lager geclocked worden (wat ik zo kan zien +/- 1000 Mhz), GPU clock (100Mhz) en GPU MEM (150Mhz).

Maar ja het is natuurlijk geen e-pc, die is namelijk niet veel groter dan de bijgeleverde voeding/adapter :)
Dat had ik dus ook verwacht, maar nope. Ik meen dat Clevo bezich is met een bios update voor de fans..
maar ik kan er ook naast zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascalx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 00:48
Ik heb woensdagavond m'n BTO laptop besteld bij Xnotebooks. Donderdagmiddag melding gekregen dat hij verzonden was en vrijdagmiddag door PostNL geleverd :). Geweldige service, maar ik ga nu eerst even de laptop volledig testen (ben net terug van m'n werk) en een uitgebreide review van m'n bevindingen m.b.t. de laptop en Xnotebooks volgt waarschijnlijk morgen of in de loop van de week ;)

Alvast m'n bestelling:

XNB Sense XA15 - GT555
Scherm: 15.6" Full HD (1920x1080) ontspiegeld scherm (geen folie)
GPU: Nvidia GT555 2GB DDR3 (DX11) + Optimus
CPU: Intel Core i7 - 2630QM Quad Core (2.0GHz - 2.9Ghz) 6MB cache
RAM: 8GB DDR3-1600 * KINGSTON HYPER X * ( 2 x 4GB )
HDD: 500 GB HYBRID (HDD/SSD Combo) 7200rpm S-ATA 32Mb cache + 4 Gb SSD-SLC
OPT: Blu-Ray Combo Slot-In drive ( zonder lade )
WIFI: Intel WiFi 300Mbps + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS
Thermal compound: Freeze (hoogste koelprestaties)
Extra 6-cells Li-ion batterij (30% meer vermogen)
Extra 120W 6.5A zware voeding

Gratis 15.4"/15.6" Sleeve (kleur: zwart)

Tot nu toe erg tevreden, morgen eens wat zware applications en games draaien en dan de temperaturen eens bekijken. Foto's volgens ook binnenkort.

[ Voor 53% gewijzigd door Pascalx op 09-07-2011 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Elzo_ schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:54:
Waar gebruik jij je laptop vooral voor?
Ik doe veel met linux virtualisatie en heb dus vaak veel virtuele machines op mijn laptop draaien om verschillende setups en functionaliteiten te kunnen testen/bekijken.

Veel VM's betekend dus veel I/O en is snelle storage voor mij dus erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
peatron schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:52:
[...]

A ok. ik heb nu ook een 15CL37 bij notebooktotaal bestelt met AS. Maar ik meen dat Roberto mij melden dat AS niet op de GPU zit maar Artic keramic. Misschien is dat het punt?Op de 17CL37 heb ik de cpu en gpu voorzien van mx-3. Plus dat Artic silver al lang niet meer de beste pasta is..Maar goed wat zal het schelen? 1 a 2 graden?
Temps mogen van mij best 1 a 2 graden hoger zijn indien de fans maar uit zouden blijven staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
innocent schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 07:37:
[...]

Temps mogen van mij best 1 a 2 graden hoger zijn indien de fans maar uit zouden blijven staan :)
Mee eens. De laptop staat recht van mij op mijn buro. En ja dan merk je wel dat fans aanstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoelt u?
Een raid 0 van SSD’s of een RAID 0 van normale harddisken?

Hoe dan ook, qua prijs / prestatie is de beste configuratie (en dat raad ik dan ook altijd mensen aan die bij ons bestellen) 1 SSD voor Windows, veelgebruikte bestanden en games en 1 grote harddisk voor de opslag van bijv. mijn documenten (die hoeven niet van de SSD te worden geladen, deze is namelijk vrij groot maar veel kleine bestanden) en databestanden (werkbestanden van bijv. outlook)

Mijn advies is dus één SSD + één HDD.
Raid 0 is de kans op defecten ook dubbel zo groot want de data wordt 50/50 over de disken verdeeld.
Alleen bij extreme configuraties waar betrouwbaarheid onderschikt is aan snelheid zou ik raid 0 aanraden. Zo hebben we laatst met een test van 2x Intel 510’s in RAID 0 de 1Gb per sec aangetikt … dat is wel vrij heftig … maar qua gevoelssnelheid is de stap van harddisk naar SSD het grootste, van SSD naar een snellere SSD configuratie zal bij het dagelijks gebruik weinig gaan uitmaken.
dlm schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:44:
Vanmiddag ook een laptop besteld bij notebook totaal.

Iemand enig idee wat de huidige levertijden ongeveer zijn? En is dit de batch met/zonder fingerprint reader?

En zit hier trouwens een caddy bij zodat ik zelf een 2e hdd kan installeren? Ik heb namelijk nog een 80GB Postville x-25 liggen welke ik er graag in zou willen bouwen.
Voor dit soort vragen had u mij beter direct kunnen mailen, dit forum is niet het notebooktotaal.nl support forum ;)

Maar in het kort, standaard zit bij een BTO geen caddy, als u mij een mailtje stuurt met uw bestelnummer en etc. zal ik zorgen dat de extra caddy erbij komt. Levertijd idem.
innocent schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:08:
[...]

Ik heb gekozen voor 2 ssd's in raid 0 (max lezen 1.1GB/s, max write 1GB/s) . Je hdd's zijn namelijk normaal de bottleneck in een configuratie die een maximale performance beperken. De meeste prestatie winst haal je dus uit snelle opslag.

In de prestatie index van Windows 7 voor mijn configuratie is het net nu dus de CPU (2720QM i7) die de laagste prestatie index waarde heeft.

Deze raid 0 configuratie zorgt er nu dus ook voor dat dagelijks verbruik, applicaties en gamen allemaal razend snel verloopt. Laatste tijd wel vaak dat ik een applicatie 2x opstart omdat ik per ongelukt 2x klik en de wachttijd bij het opstarten van de meeste programma's bijna null comma nul is.

EDIT:

screendump toegevoegd:

[afbeelding]
In één woord: WOW ;)
Wat een prestaties hé?
Elzo_ schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:18:

Bedankt voor de info!
Ziet u mijn eerste bericht :)
peatron schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:50:
[...]

Mee eens. De laptop staat recht van mij op mijn buro. En ja dan merk je wel dat fans aanstaan...
Het is niet dat ik wil zeggen dat jullie “kritieken” onterecht zijn. Maar deze notebook 100% stil krijgen lukt niet. Bij de GTX 460m variant staan de fans overigens nog af en toe wel uit (maar komt dan om de paar minuten weer even aan) maar het blijft een extreem high-performance systeem.
Een Ferrari kun je ook niet 1 op 20 laten rijden, goed mochten er ontwikkelingen zijn op bios gebied meld ik het uiteraard meteen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Gisteren heb ik mijn eerste laptop ontvangen. http://www.alternate.nl/h...E/15C36_Special_I/566320/?

Het is een bto laptop die verkocht wordt door alternate. Prima ding de eerste 3 uur maar het begint nu al kuren te vertonen. Hij is inmiddels al 3 keer gecrashed en wil dan de komende 30 minuten niet meer aan. Ik heb de temperaturen vanaf het begin bij gehouden en die waren dik in orde (60 graden CPU full load en 80 graden GPU fullload).

EDIT: heb memtest gedraaid en hij gaat meteen uit :<

[ Voor 5% gewijzigd door Ruben0s op 09-07-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Ruben0s schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:03:
Gisteren heb ik mijn eerste laptop ontvangen. http://www.alternate.nl/h...E/15C36_Special_I/566320/?

Het is een bto laptop die verkocht wordt door alternate. Prima ding de eerste 3 uur maar het begint nu al kuren te vertonen. Hij is inmiddels al 3 keer gecrashed en wil dan de komende 30 minuten niet meer aan. Ik heb de temperaturen vanaf het begin bij gehouden en die waren dik in orde (60 graden CPU full load en 80 graden GPU fullload).

EDIT: heb memtest gedraaid en hij gaat meteen uit :<
Terugsturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:00:
[...]

Hoe bedoelt u?
Een raid 0 van SSD’s of een RAID 0 van normale harddisken?

Hoe dan ook, qua prijs / prestatie is de beste configuratie (en dat raad ik dan ook altijd mensen aan die bij ons bestellen) 1 SSD voor Windows, veelgebruikte bestanden en games en 1 grote harddisk voor de opslag van bijv. mijn documenten (die hoeven niet van de SSD te worden geladen, deze is namelijk vrij groot maar veel kleine bestanden) en databestanden (werkbestanden van bijv. outlook)

Mijn advies is dus één SSD + één HDD.
Raid 0 is de kans op defecten ook dubbel zo groot want de data wordt 50/50 over de disken verdeeld.
Alleen bij extreme configuraties waar betrouwbaarheid onderschikt is aan snelheid zou ik raid 0 aanraden. Zo hebben we laatst met een test van 2x Intel 510’s in RAID 0 de 1Gb per sec aangetikt … dat is wel vrij heftig … maar qua gevoelssnelheid is de stap van harddisk naar SSD het grootste, van SSD naar een snellere SSD configuratie zal bij het dagelijks gebruik weinig gaan uitmaken.

[...]

Voor dit soort vragen had u mij beter direct kunnen mailen, dit forum is niet het notebooktotaal.nl support forum ;)

Maar in het kort, standaard zit bij een BTO geen caddy, als u mij een mailtje stuurt met uw bestelnummer en etc. zal ik zorgen dat de extra caddy erbij komt. Levertijd idem.

[...]

In één woord: WOW ;)
Wat een prestaties hé?

[...]

Ziet u mijn eerste bericht :)

[...]

Het is niet dat ik wil zeggen dat jullie “kritieken” onterecht zijn. Maar deze notebook 100% stil krijgen lukt niet. Bij de GTX 460m variant staan de fans overigens nog af en toe wel uit (maar komt dan om de paar minuten weer even aan) maar het blijft een extreem high-performance systeem.
Een Ferrari kun je ook niet 1 op 20 laten rijden, goed mochten er ontwikkelingen zijn op bios gebied meld ik het uiteraard meteen! :)
Mee eens. Ik ben er nu wel aan gewendt. Maar toch had ik het iets anders gezien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje

duhtje

blabla

@Ruben0s
Balen dan dat je blijkbaar een zondagsmodel te pakken hebt! Ben benieuwd hoe ze dit gaan afhandelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

visionz schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:49:
[...]

SSDs hebben eigenlijk maar een echt nadeel: prijs per MB. Heb je veel storage voor weinig geld nodig en hecht je niet al te veel waarde aan je data: raid-0. In zo'n beetje alle andere gevallen: ssd.
Met een goed backupsysteem ondervang je wel de nadelen van raid-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
Peentje schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:57:
[...]

Met een goed backupsysteem ondervang je wel de nadelen van raid-0
Backups staan hier tot op zekere hoogte los van. De echte raid levels (raid-0 is officieel geen raid) zijn (ook) geen alternatief voor backups. Meestal geldt echter wel: zolang je raid-0 niet behandelt als zijnde veiliger dan een enkele disk, is er ook niet heel op tegen om het te gebruiken. Er zijn genoeg posts op het internet te vinden van mensen die vragen hoe ze hun raid-0 kunnen rebuilden na het overlijden van een van de disks... O-)
Maar dat is een discussie die niet echt zijn plaats heeft in dit topic denk ik zo ;)

[ Voor 26% gewijzigd door visionz op 10-07-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
Vraag aan de mensen die een SSD hebben gekocht van de merken die BTO aanbiedt.

Hoe houden die zich qua betrouwbaarheid, en ervaren jullie 120Gb als voldoende opslag ruimte voor alledaags gebruik en gamen? (ervan uitgaand dat er een 2e HDD meedraait)

Ik ben namelijk wel benieuwd hoe snel zo`n SSD nou echt vol loopt bij gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ja of jij met 120GB toe kan is toch geheel persoonlijk natuurlijk...
Als ik mijn foto's, films en muziek er ook op moet storen zeker niet.. Voor het OS en wat games weer wel..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elzo_ schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:31:

Hoe houden die zich qua betrouwbaarheid, en ervaren jullie 120Gb als voldoende opslag ruimte voor alledaags gebruik en gamen? (ervan uitgaand dat er een 2e HDD meedraait)

De betrouwbaarheid verschilt, natuurlijk, van merk tot merk.
Ik denk dat het hier wel bekend is dat ik de OCZ schijven absoluut niet mag... om eveneens bekende redenen.

Maar bijv. een Intel SSD doet het extreem goed, cijfer echter het BTO huismerk ook niet weg!.
Voor gaming en Windows applicaties is een 120Gb ruim voldoende mits, zoals u zegt, er een 2e harddisk meedraait waar o.a. de mijn documenten en werkbestanden op kunnen worden geplaatst.

Zelfs als u games van 5 tot 8Gb installeerd kunt u er met gemak 10 installeren. Ik neem aan dat u niet meer dan 10 games tegelijkertijd speelt? (en dan praat ik dus over de nieuwste / zwaarste games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je loopt achter, een game als oblivion van 3 jaar terug gebruikt inderdaad 8GB, maar starcraft 2 krijgt het bij mij voor elkaar net geen 15GB van mijn schijfruimte op te slokken. Nog steeds genoeg voor een set games, maar zeker geen 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Was de prijs maar geen issue! :> Ik ben voor 120 gig gegaan, in plaats van groter, vanwege de prijs. Windows 7 pro 64-bits is denk ik 15-18 gig geïnstalleerd, plus nog een handvol games die veel van het systeem vergen (Witcher 2, Battlefield 3 en Skyrim straks). En een beetje oppassen wat je allemaal in je Program Files knalt. Oblivion, Starcraft II en WoW gewoon op de normale hd. Voor mij is het voorlopig genoeg iig!
Mijn documenten ook op de D-schijf: via bibliotheken in Windows 7 is het prima te managen.

[ Voor 6% gewijzigd door Arrahant op 11-07-2011 14:07 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Elzo_ schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:31:

Ik zou sowieso geen games op een SSD zetten. Het voegt haast niks toe, alleen de wachttijden zijn korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Iets wat voor veel mensen essentieel is denk ik zo =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
Als je online spellen speelt moet je meestal toch wachten op de rest, in verband met een warmup periode.
Als ik singleplayer spellen speel scheelt een SSD hoogstens een paar seconde. Maarja voor iedereen is dit natuurlijk een persoonlijke afweging. Ik zelf zou een SSD alleen voor een OS en programma's als photoshop gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzo_
Ik heb een SSD juist op het oog òm de snellere laadtijden :p
Ook als ik bijv, de host ben van een game (zowel LAN als WAN)

...Ok niet alleen maar daarom natuurlijk :p maar het weegt wel mee in de beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja als host scheelt het wel enorm.
Ik weet nog wel toen ik "heel soms" nog een game speelde (toen de WD Raptor 10k disken NET in waren) ik altijd als eerste in een map was ... en dan nog 10 tot 30 sec wachten op de rest ;)

Maar een SSD koop je eigenlijk als een "ervaringversneller".
De gevoelssnelheid ligt gewoon veel hoger met een SSD omdat zware applicaties waar je oude pc altijd even op stond te ratelen nu zonder herie direct op je scherm staan.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 20:54
Heb een (noob)vraagje: Wat is het verschil tussen een normale 2720QM en de 2720QM OEM actie op de site van Nbtotaal? Zijn die goedkoper ingekocht of iets dergelijks? Want de processors zijn toch hetzelfde?
Ben namelijk geïnteresseerd in een laptop, maar dat wordt waarschijnlijk nog wel 1 / 1.5 maandje wachten tot ik overga op een koop.

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de zelfde processor qua specificaties maar dan bedoeld voor OEM leveringen.
Dus geen losse verkoop van de CPU.

Overigens zou ik niet 1.5 maand wachten want op = op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baseendje
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:58:
...Maar bijv. een Intel SSD doet het extreem goed, cijfer echter het BTO huismerk ook niet weg!...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de specificaties van de BTO SSD, hoe scoort deze in benchmarks, wat voor cotroller zit er in en bij welke fabrikant rolt hij van de band?

[ Voor 29% gewijzigd door baseendje op 11-07-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verreweg de meeste fabrikanten gebruiken een samsung SSD als huismerk... Als het maar niet iets is met een oude jmicron (of sandforce, vanwege betrouwbaarheid) controller merk je een enorme prestatiewinst tov een normale harde schijf, het verschil tussen SSD's onderling is veel kleiner.

Fun fact: de kingston v+ 100 bevat een jmicron controller waarvan de naam is weggelaserd vanwege de onherstelbare reputatieschade van dat merk in de begindagen van de SSD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nieuwe aanbieding van Alternate:
http://www.alternate.nl/h...ails.html?artno=pl6vzn40&
Lijkt me een hele goede, niet?!
Denk dat ik die ga bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kwam ik laatst ook tegen. Leuk als je een OS hebt liggen en niet meer dan €700 te besteden hebt. Anders neem je de pricewatch: Asus N53SV-SZ507V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Pardon?! :P
Ben jij dat wel écht?!
Weet je hoe lomp en lelijk scherm die ASUS heeft.
Ten eerste halve meter rand langs het beeldscherm, en het beeldscherm schijnt slecht te zijn.
Zal de BTO een beter scherm hebben?

Tevens heeft de BTO een 2520 i5 aan boord, ipv een 2410 van ASUS.
Ook heeft de BTO 8GB, en de ASUS 4GB (Wat wel handig is voor Virtual Machine op de studie van mij)
Tevens is de BTO ook nog eens 300 gram lichter.

[ Voor 33% gewijzigd door JPtjeeNL op 12-07-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je legaal een OS wilt ben je €100 verder. De xps 15 ligt dan wel erg dichtbij, en neem maar van mij aan dat de xps 15 een stuk hogere kwaliteit heeft (accuduur, scherm) dan de hier genoemde aanbieding.

Ik zeg niet dat het een slechte deal is, maar als je nog een OS moet kopen: niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
OS kan ik via school kopen.
Maar, hoe kan ik jou vertrouwen op je mooie roze profielpic :P
Heb je beide notebooks wel eens gezien, gevoeld etc qua stevigheid?
Ik wil wel graag óf een Latitude óf een XPS 15.
De latitude is iets duurder, heeft geen USB 3.0, maar is wel een stuk, stuk steviger, gaat een paar jaar langer mee, is betere materiaal bij gebruikt voor de behuizing, alle onderdelen makkelijk toegankelijk (zodat een systeembeheerder zelf dingen kan wijzigen), bepaalde pakketten voor anti-diefstal (plaatjes etc.)..

Keuzes, keuzes..
Heb een offerte gekregen voor een Latitude.
Die wil ik liever niet op dit forum kwijt, kan ik je die mailen/MSN'en? (Die kan je sturen via PM o.i.d.)
Ik zou namelijk graag jou mening daarover horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje

duhtje

blabla

JPtjee007 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:43:
Nieuwe aanbieding van Alternate:
http://www.alternate.nl/h...ails.html?artno=pl6vzn40&
Lijkt me een hele goede, niet?!
Denk dat ik die ga bestellen!
Ik vind dat niet zo'n goede prijs-kwaliteitsverhouding. Tenminste, niet in verhouding met deze van 799 euro. Dan krijg je een betere processor, een aanzienlijk betere grafische kaart en iig een extra usb 3.0 + eSATA aansluiting. Ik heb hem zelf net vandaag binnen gehad. En het werkt als een zonnetje. Enige nadeel van deze is (volgens sommigen) de grootte van 17", maar zelf vind ik dat eigenlijk vooral een voordeel. En in verhouding met mijn oude 15" asus a6ja is hij niet eens zoveel groter (voor mijn gevoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjee007 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:17:
De latitude is iets duurder, heeft geen USB 3.0, maar is wel een stuk, stuk steviger, gaat een paar jaar langer mee, is betere materiaal bij gebruikt voor de behuizing, alle onderdelen makkelijk toegankelijk (zodat een systeembeheerder zelf dingen kan wijzigen), bepaalde pakketten voor anti-diefstal (plaatjes etc.)..
Zeg je dat alleen maar, of heb je dat gezien/gevoeld? :+ :P
Keuzes, keuzes..
Heb een offerte gekregen voor een Latitude.
Die wil ik liever niet op dit forum kwijt, kan ik je die mailen/MSN'en? (Die kan je sturen via PM o.i.d.)
Ik zou namelijk graag jou mening daarover horen!
Waarom niet...
duhtje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:25:
[...]

Ik vind dat niet zo'n goede prijs-kwaliteitsverhouding. Tenminste, niet in verhouding met deze van 799 euro. Dan krijg je een betere processor, een aanzienlijk betere grafische kaart en iig een extra usb 3.0 + eSATA aansluiting. Ik heb hem zelf net vandaag binnen gehad. En het werkt als een zonnetje. Enige nadeel van deze is (volgens sommigen) de grootte van 17", maar zelf vind ik dat eigenlijk vooral een voordeel. En in verhouding met mijn oude 15" asus a6ja is hij niet eens zoveel groter (voor mijn gevoel).
17 inch. En als je zoveel te besteden hebt zou ik hem ook niet nemen. Het punt is echter, zoals ik al zei. Als je een OS hebt, en je hebt niet meer dan €700 te besteden is het een goede optie.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
[...]

Is wél 17"! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
[...]

Zou je wat meer over de kwaliteit van het scherm kunnen vertellen? Dit zou voor mij ook een kandidaat kunnen zijn. En blijft de laptop een beetje cool tijdens zware applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje

duhtje

blabla

kellhus schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:54:
[...]
Zou je wat meer over de kwaliteit van het scherm kunnen vertellen? Dit zou voor mij ook een kandidaat kunnen zijn. En blijft de laptop een beetje cool tijdens zware applicaties?
Tja, wat valt er te zeggen... het is een BTO/Clevo barebone, volgens windows de CLEVO CO. W150HRM. Het boekje praat over een W15H1-500 Model B (17,3"). Het scherm is wat mij betreft zeer aangenaam qua resolutie (1920x1080) en kleuren. Ik vind het ergens prettiger dan mijn 24" Iiyama. Alsnog is dat na een paar uurtjes uitproberen natuurlijk nog niet echt goed te zeggen.

Heb zojuist de far cry 2 benchmarks kunnen draaien op 1920x1080 met ultra high settings en 2xAA (meer is onzinnig IMO) en haalde ~23 fps minimaal en zo'n 26 gemiddeld. Het zag er met Vsync zeer speelbaar uit, al kan je ook voor very high settings gaan en dan zit je al op 27 fps minimaal en 31 gemiddeld.

Laptop zelf lijkt niet echt heel warm te worden... al komt er soms wel warme lucht uit de zijkant. Nog even testen of het helpt met het warm houden van de koffie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even testen of het helpt met het warm houden van de koffie ;)
Daarvoor heb je een oude P4 Willamette of Gallatin voor cpu nodig ;)

Beeldschermen vind ik zelf zeer mooi. Het verschilt per BTO batch maar doorgaans zitten er hele nette schermen in. Beter dan de gemiddelde hakkie takkie WXGA scherm.

Overigens ervaart een gebruiker de kleuren meestal (al snel) prettiger dan een mat scherm omdat voor het wennen de kleuren veel "levender" lijken.

Zie bijvoorbeeld ook deze foto waar naar mijn mening de kleuren echt uit springen t.o.v. het scherm er achter (en dat is dan nog maar een simpele webpage, het valt al helemaal op als je de Windows 7 "standaard" HD foto's opent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
@NotebookTotaal
En beeldscherm XPS 15 vs BTO?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm in de xps 15 is gegarandeerd beter dan elk ander scherm: het is namelijk een vrij duur scherm, en elke fabrikant die het gebruikt (3 op dit moment: deviltech, dell, en lenovo in de W520) zetten er bij dat het om dit paneel gaat. Duh, dat is goede reclame.

Het scherm verschilt per batch. Maar in de 15CL35 zit dit scherm: http://www.anandtech.com/...nblb2-affordable-gaming/6 volgens een user een maand of 2 terug, er zal dus geen scherm scherm in zitten gok ik. Sowieso is er maar 1 15.6" 1080p scherm welke niet als goed te bestempelen is en die zit in de medion en asus laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:33:
Het scherm in de xps 15 is gegarandeerd beter dan elk ander scherm: het is namelijk een vrij duur scherm, en elke fabrikant die het gebruikt (3 op dit moment: deviltech, dell, en lenovo in de W520) zetten er bij dat het om dit paneel gaat. Duh, dat is goede reclame.

Het scherm verschilt per batch. Maar in de 15CL35 zit dit scherm: http://www.anandtech.com/...nblb2-affordable-gaming/6 volgens een user een maand of 2 terug, er zal dus geen scherm scherm in zitten gok ik. Sowieso is er maar 1 15.6" 1080p scherm welke niet als goed te bestempelen is en die zit in de medion en asus laptops.
Duidelijk weer Darkstone. #watmoetenwezonderjou
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:33:
Het scherm in de xps 15 is gegarandeerd beter dan elk ander scherm: het is namelijk een vrij duur scherm, en elke fabrikant die het gebruikt
Dus duur is automatisch beter? Goh dan ga ik denk ik maar voor een OCZ Vertex 3 over een Intel ;) snapje waar ik heen wil? Als ik een BTO voor 200 euro meer ga verkopen wordt hij ook niet beter.
Alleen (psychologisch) wordt de kwaliteitsbeleving hoger.
Zoals je al zegt. (en je zit, helaas, niet in de positie om dit te controleren) Het verschilt ;)
Als je het wilt komen controleren ben je nogsteeds uitgenodigd om langs te komen.

Kun / mag je meteen vergelijkende foto's maken. Ik sta er voor dat het scherm gewoon goed is. En met goed bedoel ik niet redelijk maar goed.

Aan de andere kant zal ik niet onderkennen dat wanneer hij er niet in zit er een "nog" beter scherm is. Alleen dan moet je je afvragen, is het je die meerprijs waard gezien de kwaliteit van het "huidige" BTO scherm?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:26:
[...]

Dus duur is automatisch beter? Goh dan ga ik denk ik maar voor een OCZ Vertex 3 over een Intel ;) ... snapje waar ik heen wil? Als ik een BTO voor 200 euro meer verkoop dan je XPS is die dus ook beter? ;)
Duur is niet automatisch beter, nee. Maar ik weet zeker dat als clevo het 95% gamut scherm zou leveren, dat ze dat vol trots zouden vermelden.
Kun / mag je meteen vergelijkende foto's maken. Ik sta er voor dat het scherm gewoon goed is. En met goed bedoel ik niet redelijk maar goed.
Op een foto kan je onmogelijk het scherm beoordelen. Een beetje dit verhaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.hazro.com/avactis-themes/system/images/hz27wc/hz27wc-3.jpg
"hee ik heb ook een HZ27WC LED scherm :P ". Aldus een oplettende tweaker. Het heeft alleen zin voor kijkhoeken in beperkte mate.
Aan de andere kant zal ik niet onderkennen dat wanneer hij er niet in zit er een "nog" beter scherm is. Alleen dan moet je je afvragen, is het je die meerprijs waard gezien de kwaliteit van het "huidige" BTO scherm?
Dat is een goed punt. Het xps scherm verschilt niet veel van het exemplaar wat ik laatst aantrof. En daarbij moet ik vermelden dat bij het voornaamste verschil, de color gamut, meer niet altijd beter is. Voor webontwikkelen bijvoorbeeld is 72% ideaal. Heet xps 15 scherm meet 95%, en het gemiddelde BTO scherm meet 60%, maar dat kan ook meer zijn (tot een maximum van 75% als ik het goed heb, maar ik weet niet meer welk paneel dat was.
Als iemand aangeeft de laptop voor webontwikkelen te gebruiken zal ik ook niet aangeven dat het scherm in de xps beter is. Dat is echter een vrij specifieke situatie.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
duhtje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:04:
[...]

Tja, wat valt er te zeggen... het is een BTO/Clevo barebone, volgens windows de CLEVO CO. W150HRM. Het boekje praat over een W15H1-500 Model B (17,3"). Het scherm is wat mij betreft zeer aangenaam qua resolutie (1920x1080) en kleuren. Ik vind het ergens prettiger dan mijn 24" Iiyama. Alsnog is dat na een paar uurtjes uitproberen natuurlijk nog niet echt goed te zeggen.

Heb zojuist de far cry 2 benchmarks kunnen draaien op 1920x1080 met ultra high settings en 2xAA (meer is onzinnig IMO) en haalde ~23 fps minimaal en zo'n 26 gemiddeld. Het zag er met Vsync zeer speelbaar uit, al kan je ook voor very high settings gaan en dan zit je al op 27 fps minimaal en 31 gemiddeld.

Laptop zelf lijkt niet echt heel warm te worden... al komt er soms wel warme lucht uit de zijkant. Nog even testen of het helpt met het warm houden van de koffie ;)
Bedankt voor de update. Dit blijft een goede mogelijkheid, zeker omdat ik nu toch iets meer naar 17" begin te neigen (ja, desktop replacement). En het XPS 15 FHD scherm mag dan zijn gelijke niet kennen voor het budget waarin ik zoek, het FHD 3D scherm van de XPS 17 is net weer iets minder dan die van zijn kleinere broertje. En wellicht dus vergelijkwaardig met die van deze laptop.

Heeft de laptop overigens de mogelijkheid om een tweede 2,5" HDD in te bouwen? Is eigenlijk ook erg belangrijk, aangezien ik er het liefst gelijk een SSD inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duhtje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:04:
[...]
Kijk wel even of alle ventilatieopeningen aan de onderkant onbedekt blijven door bijvoorbeeld het tafelkleed (of gewoon je benen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
God, niet weer een case waarbij de ventilation holes aan de onderkant zitten he? Krijg spontaan flashbacks naar die verschrikkelijke DELL Studio XPS 16 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje

duhtje

blabla

kellhus schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:19:
Heeft de laptop overigens de mogelijkheid om een tweede 2,5" HDD in te bouwen? Is eigenlijk ook erg belangrijk, aangezien ik er het liefst gelijk een SSD inzet.
Dit vond ik zelf ook interessant en vandaar dat ik zelf al wat research heb gedaan naar deze mogelijkheid. Als je een extra SSD wilt inbouwen kan dat, maar dan moet hij wel op de plek komen van de dvd-speler. Moet je dus gaan kijken naar een caddy om die SSD in te plaatsen.

Verder zit de ventilatie gewoon aan de zijkant. Vandaar dat het daar wel eens warm kan worden. Echt heet wordt het echter niet.

Ik had trouwens de verwachting dat ik 30%-50% minder zou kunnen gamen vanwege de GT 555M ipv de 4870 OC in mijn vaste gaming-pc. Tot nu toe heb ik echter het idee dat de GT 555M het juist beter doet dan mijn 4870 Far cry 2 doet het bijvoorbeeld erg soepel op very high (en is zelfs op ultra high speelbaar). Daarnaast doet GTA IV het ook een stuk beter, al ligt dat natuurlijk ook vooral aan de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
Kan haast niet wachten tot m'n eigen 15CL35 binnen komt, maar die is helaas nog "in productie". Blijkbaar hebben ze het een beetje druk bij BTO ;) Aan de andere heb ik hierdoor wel weer tijd om me op me werk te richten, iets waar m'n baas dan weer wat blijer van wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duhtje schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:06:
[...]

Dit vond ik zelf ook interessant en vandaar dat ik zelf al wat research heb gedaan naar deze mogelijkheid. Als je een extra SSD wilt inbouwen kan dat, maar dan moet hij wel op de plek komen van de dvd-speler. Moet je dus gaan kijken naar een caddy om die SSD in te plaatsen.

Dat zou ik dus NIET doen. Aangezien het DVD slot enkel S-ATA 2 ondersteund en dus geen S-ATA 3 zoals bij de snellere SSD's. De SSD moet dan ook (sowieos het beste) altijd in slot 1 komen. Zet dan de "extra" hdd in slot 2 (dvd drive).

Verder zit de ventilatie gewoon aan de zijkant. Vandaar dat het daar wel eens warm kan worden. Echt heet wordt het echter niet.

Ik had trouwens de verwachting dat ik 30%-50% minder zou kunnen gamen vanwege de GT 555M ipv de 4870 OC in mijn vaste gaming-pc. Tot nu toe heb ik echter het idee dat de GT 555M het juist beter doet dan mijn 4870 Far cry 2 doet het bijvoorbeeld erg soepel op very high (en is zelfs op ultra high speelbaar). Daarnaast doet GTA IV het ook een stuk beter, al ligt dat natuurlijk ook vooral aan de CPU.

Vermoedelijk omdat dit systeem een stuk moderner is. Natuurlijk is de GT 555 ook helemaal geen slechte kaart ;)
Zie opmerkingen.
visionz schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:14:
Kan haast niet wachten tot m'n eigen 15CL35 binnen komt, maar die is helaas nog "in productie". Blijkbaar hebben ze het een beetje druk bij BTO ;) Aan de andere heb ik hierdoor wel weer tijd om me op me werk te richten, iets waar m'n baas dan weer wat blijer van wordt :P
Er zijn er afgelopen paar dagen een stuk of 15 van verstuurd naar onze klanten, er is dus hoop dat dat ook de uwe vrij snel zal worden verzonden. (maar BTO bouwt natuurlijk voor meer klanten dan alleen ons ;))

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baseendje
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:34:
Dat zou ik dus NIET doen. Aangezien het DVD slot enkel S-ATA 2 ondersteund en dus geen S-ATA 3 zoals bij de snellere SSD's. De SSD moet dan ook (sowieos het beste) altijd in slot 1 komen. Zet dan de "extra" hdd in slot 2 (dvd drive).
... Iedereen met een beetje gezond verstand stopt natuurlijk de SSD in het primaire slot en de HDD in de caddy... thanks for stating the obvious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhtje

duhtje

blabla

Wat ik eigenlijk bedoelde (maar niet had neergezet) is dat je de harde schijf eruit haalt, de ssd op die plek plaats, op je gemak windows via de dvd-drive installeert naar de ssd, de dvd-drive verwijderd en vervangt door de caddy met de (oude) HD en klaar is kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk nu op kantoor met een HP laptop aangesloten op een dockingstation en 2 beeldschermen.
Er zijn 3 modellen bij BTO die een dockingstation hebben, maar deze modellen bieden niet wat ik graag zou willen hebben aan specs.

Zijn er voor de overige modellen dockingstations beschikbaar?
Is er een alternatief te bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddvos
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-11-2023
ik twijfel tussen een bto 15cl35 en een dell xps 15

steekt de 9cell batterij uit bij de bto net zo als bij de dell ? en hoe lang gaat de batterij bij normaal gebruik internet,word enzo mee.

welke laptop is steviger en het best om mee te nemen naar school ? welk is het best voor games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
De XPS 15 heeft een beter scherm als je voor de 1080p upgrade gaat. De BTO een betere GPU, al scheelt dat ook niet heel veel.

Met 9 cell accu zouden ze elkaar niet veel moeten ontlopen qua tijdsduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 9 cell batterij is qua omvang even groot als de 6 cell versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kellhus schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:32:
Met 9 cell accu zouden ze elkaar niet veel moeten ontlopen qua tijdsduur.
Dat is niet helemaal waar. De ene 6-cel is de andere niet.

De 9-cel bto haalt dezelfde accuduur als de 6-cel van de xps 15. De accu's meten uit het hoofd 66Wh (ik weet het niet zeker, maar ik ben te lui om het na te rekenen) en 56Wh, maar de xps 15 is iets zuiniger volgens anandtech. Het scheelt misschien een paar minuten. Afgaande op cijfers van de vorige generatie.
De 9-cel van dell heeft een capaciteit van 90wh. Daarmee kan je zo'n 50% langer surfen. Zie ook http://www.anandtech.com/...x-now-with-sandy-bridge/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Ik meende me te herinneren dat ik soortgelijke tijden had gezien bij licht gebruik, maar dit klinkt aannemelijker.

I stand corrected!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddvos
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-11-2023
de beto heeft voor mij wel meer voordelen betere GPU, mogelijk voor ssd en HDD en met de huidige OEM Actie is het wel heel voordelig om een bto te kopen.

Ik vraag mij alleen af of hij van goede kwaliteit is? Als ik een bto koop bij notebooktotaal en hij bevalt mij niet kan ik hem dan retouren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mist de lading kortingsbonnen bij dell. Als je een beetje slim configueert heb je de xps 15 met 1080p GT525m, 6GB voor €832. Voor heel weinig kan je bovendien de garantie naar 3 jaar upgraden als je wat nodig vind.

Als ik de BTO gelijkwaardig maak voor http://www.bto.eu/html/co...D=1&ProductID=520&lang=nl te pakken en alleen de 9-cel te upgraden zit ik al een stuk boven die prijs. En dan heb je nog niet eens windows a €79 denk ik. Je hebt dan wel een snellere GPU. Maar dat scheelt niet enorm veel.

Even een kleine reality check: Voor € 843 heb je bij dell een xps 15 met 1080p scherm, GT525m, en 2 jaar garantie.
Bij notebooktotaal kost een zoveel mogelijk dezelfde config, http://www.notebooktotaal...-bridge-laptop-p-246.html €78 885,00 + 35 voor de accu meer. Je krijgt daarvoor wel 2GB meer RAM, en een GT555m. Maar: geen OS. Dat kost je nog eens €105 euro bij dezelfde reseller.

Ik weet niet hoe veel sneller de GT555m is. De GT525m heeft namelijk al een memory bottleneck, en bij de GT555m die clevo gebruikt is alleen het aantal shaders met 50% verhoogd.... :F De kloksnelheden blijven hetzelfde. Dus procentueel gezien zou je ze ook even ver moeten kunnen overclocken. In de ene game 5% en de andere 45% sneller, gok ik. Afhankelijk van of de applicatie wel of geen memory bottleneck heeft.

nu is de CL1537 best een leuke keuze. Met 2 "maar"-en:
Je moet wel een OS hebben liggen, of daar goedkoop aan kunnen komen.
Zelfs als je een OS hebt heeft de 15CL37 alleen nut als je echt wilt gamen. €80 voor een beetje betere GPU en een minder magere hoeveelheid RAM maar op het gebied van scherm, speakers en ook bouwkwaliteit volgens anandtech een achteruitgang klinkt mij niet als een goede deal in de oren. Al kan de verstokte gamer daar anders over denken.

De lage prijs van de i7-2720QM upgrade kan de clevo wel redden. Maar alleen als je daar een nuttige invulling voor kunt bedenken. Een standaard i5 is al voldoende voor games.

Disclaimer: ik heb geprobeerd bovenstaande zo eerlijk mogelijk te schrijven Dat doe ik altijd.. Maar nu met wat meer aandacht.. Als er onnauwkerigheden in zitten meld, of je bent van mening dat ik er grandioos naast zit. Schroom niet om dat te melden.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
De BTO support geen SSD *en* sata hdd, of je moet je optische drive opgeven.

Maar dat laatste is ook een optie bij de XPS 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddvos schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:21:
ik twijfel tussen een bto 15cl35 en een dell xps 15

steekt de 9cell batterij uit bij de bto net zo als bij de dell ? en hoe lang gaat de batterij bij normaal gebruik internet,word enzo mee.

welke laptop is steviger en het best om mee te nemen naar school ? welk is het best voor games?
De 9 Cell steekt niet uit, het is fysiek de zelfde accu maar dan met meer capaciteit.
Bij normaal gebruik is tussen de 2.5 en 3 uur te verwachten maar ik geef geen garanties want het hangt ook compleet af van de configuratie, helderheid, bluetooth / wlan aan en etc.

De XPS heb ik zelf niet in mijn handen gehad (in iedergeval niet de nieuwste generatie) dus in alle eerlijkheid kan ik daar geen oordeel over vellen behalve dan dat de BTO in mijn optiek behoorlijk stevig is. De 15CL35 is gebaseerd op een modelreeks van Clevo die het eerst het licht zag in 2009 en tot op heden heb ik er nog geen één terug met fysieke schade of slijtage.

Zie hier de foto’s van de 15CL35 en vel zelf een oordeel :)
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:06:
Je mist de lading kortingsbonnen bij dell. Als je een beetje slim configueert heb je de xps 15 met 1080p GT525m, 6GB voor €832. Voor heel weinig kan je bovendien de garantie naar 3 jaar upgraden als je wat nodig vind.

Als ik de BTO gelijkwaardig maak voor http://www.bto.eu/html/co...D=1&ProductID=520&lang=nl te pakken en alleen de 9-cel te upgraden zit ik al een stuk boven die prijs. En dan heb je nog niet eens windows a €79 denk ik. Je hebt dan wel een snellere GPU. Maar dat scheelt niet enorm veel.
Dat is wel heel makkelijk want nu pak je de prijs bij BTO zelf terwijl je weet wat wij / sommigen rekenen (zegmaar het "kortingsbonnen" verhaal maar dan bij BTO's ;)). En BTO heeft nu ook die OEM 2720 cpu actie dus dit is een "beetje" in het voordeel van … (vul zelf maar in) geschreven.
Wat de 3 jaar garantie betreft, ook daar is al over geschreven.

Neemt niet weg, beide notebooks zijn goed. Welke beter is? Dat hangt van de gebruiker en z'n wensen af :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2011 01:01 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.