Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Iedereen is vrij in de keuze waar te bestellen en dit is dan ook puur informatief.

1: Het is GEEN BTO
2: Bij een echte BTO zit o.a. een actiepakket
3: Er zijn meer verschillen maar conform regelementen tweakers.net mag ik niet inhoudelijk ingaan op eventuele concurenten hun aanbieding.
Is het dan niet hinderlijk dat zij wel de exact zelfde type nummers hanteren als in 17CL35 e.d.?
Maar zij kopen dan dus zelf Clevo's in en vullen die in huis met benodigde andere spullen?
Mogen zij dan alsnog dhet typenr overeen laten komen met BTO?

Anyway is het de service en reputatie van Alternate met hun eigen notebooks om hierin mee te gaan.
Bovendien neigt het heel hard naar een 'to good to be true' prijs, met name door hun andere modellen waar een HDD upgrade van 500 naar 750GB voor heytzelfde model een meerprijs van 250,- zou genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:14
Double-X-L schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:46:
[...]

Is het dan niet hinderlijk dat zij wel de exact zelfde type nummers hanteren als in 17CL35 e.d.?
Maar zij kopen dan dus zelf Clevo's in en vullen die in huis met benodigde andere spullen?

Anyway is het de service en reputatie van Alternate met hun eigen notebooks om hierin mee te gaan.
Bovendien neigt het heel hard naar een 'to good to be true' prijs, met name door hun andere modellen waar een HDD upgrade van 500 naar 750GB voor heytzelfde model een meerprijs van 250,- zou genereren.
er zit waarschijnlijk ook een ES cpu in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notebooktotaal/BTO maakt geen notebooks, dat doet clevo. Overal ter wereld worden dezelfde notebooks verkocht onder andere namen. Het is dus prima mogelijk dat alternate en bto dezelfde notebook verkopen, zonder dat de notebook daadwerkelijk langs BTO is gegaan.
Ruben0s schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:06:
[...]

er zit waarschijnlijk ook een ES cpu in ;)
Misschien. Maar ik zou hoe dan ook geen alternate notebook kopen. De prijs is echt niet zo ongelofelijk als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe laptop. Aangezien ik mijn oude ga inleveren, ik heb nu hp elitebook 8540w een mooie laptop maar grafisch laat hij het bij games afweten. Ik hoef echt niet alles op max te hebben staan bij games(ik heb mooie desktop staan daarvoor) maar de m7700 firepro is niks;p. Nu ben ik sinds gisteren aan het kijken en kwam ik eerst de msi laptops tegen zoals de ge620(2630qm,gt540) en daarna de ge620dx met een gt555 iets wat mij meer trekt. De prijs van de ge620 ligt rond de 900 euro en die van de ge620dx is nog niet bekend maar die zal waarschijnlijk rond de 1000 euro liggen. Dat is dan met een hd scherm(niet full hd) en 6 cells batterij.

Na verder zoeken op het tweakers.net forum kwam ik deze topic tegen met veel positieve reacties en veel ondersteuning van de bto en notebooktotaal zelf, toen ben ik eens gaan kijken op de site van beide en heb daar de 15cl35-gt555 naar mijn wens aangepast toen kwam ik op een prijs uit van 994 euro bij notebooktotaal en 1034 euro bij bto zelf, die prijzen zijn inclusief windows, anti glare, full hd scherm, artic silver koelpasta en 9 cells batterij. De conclusie is dus zelfde prijs voor betere specificaties(vergeleken met msi notebooks). Het full hd scherm en de 9 cells batterij zijn hierbij de grootste verschillen. Nu vroeg ik me dus af waar dat prijsverschil vandaan komt, betaal ik bij een notebook van msi voor het merk? of voor de geborsteld aliminium case?

Nou heb ik nog een vraag over de bto notebooks wat is het gewicht van de 15cl35 notebook? Die van msi wegen rond de 2.5kg deze hp weegt 3,5kg(vaak nogal vermoeiend zwaar). Aangezien ik de laptop veel moet meenemen is het fijn als deze niet te zwaar is.
Ook heb ik nog een vraag over de krasgevoeligheid van de case van de bto notebooks. De hp die ik nu heb heeft ook een alu geborstelde case en die heeft zo goed als geen krassen na een jaar intensief gebruik. Hier ben ik dus zeer tevreden over. Nog ter informatie ik vervoer de laptop altijd in een laptoprugtas.

Alvast bedankt, ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen de juiste keus te maken!

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien iedereen hier druk zit te typen over eea, leek het mij zinvol om mijn mening ook maar te delen, aangezien ik waarschijnlijk dezelfde overwegingen heb gemaakt die een heleboel andere tweakers maken bij het kiezen van een laptop. Hoewel ik nog geen echte beoordeling kan geven omdat de laptop na 1 dag uiteraard nog niet binnen is, doe ik toch maar een post gezien de drukte hier.

Op verzoek van een aantal mensen boven mij heb ik overigens de specs van mijn bestelling onderaan de post geplaatst..

Zonder persoonlijk enig persoon of bedrijf te willen aanvallen, valt het mij op dat ik regelmatig "schijn" argumenten zie waarvan mijn wenkbrauwen gaan fronzen om het zo maar te zeggen. Niet dat ik mij er echt aan stoor, maar voor mij persoonlijk komen alle berichten van een dergelijk iemand dan direct in een ander daglicht. Als ik vervolgens kijk naar de post historie op een slapeloze nacht dan worden vaak mijn vermoedens bevestigd. Het is zonder meer duidelijk dat NBT en BTO bepaalde belangen hebben, maar het is mij opgevallen dat ze naar mijn mening bijzonder correct de regels naleven. Echter, mede omdat ze zelf belangen hebben, kunnen ze ook niet altijd vrijuit spreken, omdat dat al gauw partijdig zou kunnen lijken. Vanuit dat oogpunt heb ik wel eens het idee dat de reacties over en weer niet helemaal evenwichtig zijn omdat "wij" tweakers volledig open kunnen spreken en deze bedrijven niet. Alles in acht nemende, vind ik dat zowel NBT als BTO zich consequent uitermate correct en redelijk gedragen en dat is/was dan ook voor mij de primaire reden om toch niet voor de mooie xps 17 te gaan maar voor een BTO.

Wat betreft de keuze van de laptop, zie ik dit in een iets bredere context dan de meesten denk ik. Ik koop niet alleen een product, maar ik ben ook voor x jaar afhankelijk van de service van een bedrijf. (Dit is ook de reden dat ik eigenlijk liever in een "echte" winkel koop dan een webwinkel, maar dat is weer een ander verhaal...). Absoluut is het mogelijk om bij Dell voor een gunstige prijs een hele mooie laptop te kopen. Maar als ik zie wat voor beleid zij er op nahouden.... geld vragen voor wettelijk verplichte garantie, soms belachelijke prijzen rekenen voor reparatie, meerprijs vragen voor onderdelen (geheugen, garantie) die totaal niet overeenkomen met de intrinsieke waarde van de upgrade, dan lijkt het er op dat dit bedrijf er wel heel erg op gericht is om de winst te maximaliseren, zelfs als dit ten koste gaat van de klant. Daar heb ik als klant simpelweg geen boodschap aan. Ik gun elke ondernemer zijn marche, maar dit is bij DELL naar mijn mening absoluut geen nette marge meer. Daarom vind ik het persoonlijk ook jammer dat dit nooit ter sprake komt in de best buy guides. Natuurlijk zijn het mooie laptops maar voor mijn gevoel zijn ze toch wat oververtegenwoordigd als ik de twee oranje sterretjes zie bij de shopremviews. (Zelf had ik het overigens leuk gevonden om ook eens een BTO te zien bij de bbg, of op zijn minst genoemd zien worden, omdat het zich overduidelijk op een aantal punten onderscheid van de concurrenten. Voor mij was het iig een goed alternatief voor de xps17).

BTO/ NBT gaf mij bijna een tegenovergestelde indruk... Consequent (voor zover ik kan zien) proberen ze een goed product te leveren met een nette service tegen een redelijke prijs (ook als je een iets andere config wil). Tot nu toe heb ik alleen NBT gesproken... en alles is in redelijkheid op te lossen. Tuurlijk keek ik ook even raar op toen ik de posts zag over het niet terugnemen van de laptops. Aan de anders kant verwacht ik niet dat bij producten waar de marges flinterdun zijn, dat ze zo maar even een "custom" product kunnen terugnemen omdat hij toch niet helemaal bevalt. Ik kwam toen met de suggestie om de pixelgarantie wat lager te doen (omdat tweakers de 7 dagen retour bij kopen op afstand wet gebruiken/misbruiken voor 1 stukke pixels) en daar is *direct* gehoor aan gegeven.

Al met al dacht ik, laat ik het eens proberen met een BTO en kijken hoe het verloopt. Mijn collega is tot nu toe prima tevreden met zijn 1 jaar oude BTO en hij kwam op dit merk door weer een advies van een collega van hem.

Overigens ben ik niet principieel voor of tegen dell/bto, alleen heb ik op basis voor *mij* belangrijke punten een bewuste keus gemaakt voor een product. En omdat ik geen enkele binding heb met enige webshop oid hoef ik ook geen blad voor de mond te nemen :).

specs:
- Accu: 9Cell 5600mA batterij (Hi-CAP)
- Anti-glans folie: Geen
- DVD of Blu-ray / extra harddisk: DVD-+RW brander
- Externe USB DVD drive: Geen
- Garantie: 2 Jaar pickup & return garantie
- Geheugenslot (1): 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2): 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Harddisk: Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Keyboard: QWERTY
- Koelpasta: Artic silver koelpasta (6 graden)
- Microsoft Office: Geen office licentie
- Pixelgarantie: 30 Dagen pixelgarantie (BTO)
- Processor: Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
- Windows: Geen besturingssysteem
- Wireless card: Intel Centrino Advanced-N 6230 D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:09:
Notebook maakt geen notebooks, dat doet clevo. Overal ter wereld worden dezelfde notebooks verkocht onder andere namen. Het is dus prima mogelijk dat alternate en bto dezelfde notebook verkopen, zonder dat de notebook daadwerkelijk langs BTO is gegaan.
[/quot]

Dat 17CL35 is toch een BTO typenr?
Dat ze gebaseerd zijn op het Clevo W170HR barebone is een 2e, dan zou Alternate hem W170HR Alternate of whatever kunnen noemen in jouw stelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

venom1 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:14:
Nu vroeg ik me dus af waar dat prijsverschil vandaan komt, betaal ik bij een notebook van msi voor het merk? of voor de geborsteld aliminium case?
Geen idee. Ik vind de notebooks van MSI ook niet echt prijstechnisch interessant. als ik zie dat de K53 structureel €150-300 goedkoper is vraag ik me ook af wat er precies zo goed is aan de msi. Ik zou hem iig niet aanraden.
Overigens is de ene 9-cel batterij de andere niet, de 9-cel van BTO heeft 56Ah * 11.v = 62Wh, de 9-cel van het gemiddelde merk heeft rond de 90Wh.
De capaciteit zegt ook niet alles. Zo heeft de K53E met 56wh accu een 2x zo lange accuduur als de xps 17 3D met 90Wh :z
Nou heb ik nog een vraag over de bto notebooks wat is het gewicht van de 15cl35 notebook? Die van msi wegen rond de 2.5kg deze hp weegt 3,5kg(vaak nogal vermoeiend zwaar). Aangezien ik de laptop veel moet meenemen is het fijn als deze niet te zwaar is.
Volgens de specs? Niet op letten.
Ik neem een voorbeeld van dell, de E6400 weegt volgens hun 2.02Kg. Pakken we de eerste review erbij:
2.32 kg
Juist... Geloof noot de spec van de fabrikant, maar vertrouw op een weegschaal. Het gewicht in kwestie was gemeten met een extra kleine batterij en airbay (= lucht in plaats van een dvd drive...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
BTO_USER schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:06:

Is er een BTO gebruiker die iets wilt schijven over de Non Glare folie op b.v. een 15CL35 of een 17CL35? Wij verkopen bijzonder veel van deze folies en klanten zijn zeer tevreden.
verschil is enorm. Echt een heel bijzonder product.
Ik heb de 15cl35 met folie, en ik ben er heel tevreden over. Had ook mijn twijfels in het begin en nadat ze me verzekerden dat je die altijd foolproof kon verwijderen, ben ik overstag gegaan. Een voordeel is dat de assembleur dit in een stofvrije omgeving kan aanbrengen, zodat het goed geplaatst kan worden.Toegegeven, het beeld zag er in het begin een beetje blurry uit, maar went snel en doet zijn werk. Ongetwijfeld ziet het beeld er nog beter uit zonder de folie, maar de kwaliteit is reeds geweldig, zeker geen klagen over het panel (LG LP156WF1-TLE1). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peatron schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 19:37:
[...]

[...]

@Notebook Totaal:
De 6990 lijkt mij ooit wel leverbaar. Voor nu zijn er echter enkel GTX 560’s, Quadro 5010M’s en de ATI 6970’s binnen.

Vergeet niet dat dit systeem ook SLI ondersteund.
Eerst moet denk ik de huidige voorraad weg zijn voor (eventueel) de 6990 komt maar voor nu zijn het beiden supersnelle 3D kaarten en mis je dus weinig als je een 6970 zou bestellen. (die denk ik tevens goedkoper is)

Dus 2X560M sli of 2x 6970M Xfire is bespreekbaar? Want deze is wel verkrijgbaar bij "andere"bouwers.
Maar er kan nog steeds geen videokaart en of koelpasta geselecteerd worden..

THX voor de foto en inderdaad is het een bakbeest ideaal voor op mijn buro om te gamen ;)
Kun je iets meer vertelen over het geluidsproductie, want ik lees er niet zulke goede berichten over..

Sry voor het Quoten..Verkeerde knopje 8)7
Geloof het of niet maar ik werk de laatste week iedere avond tot 1 / half 2 door omdat het zo druk is.
Zodra er wat meer rust is (lees volgende week hoop ik) kun je het het beste opnieuw vragen. Als ik het nu in m'n agenda zet om te bespreken met BTO / andere partners ga ik het wrs. niet eens redden maandag / dinsdag.
Double-X-L schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 20:46:
[...]

Tja ik kan er niet tot op de detail op ingaan (regels) maar ja, mensen verwarren de typenummers vaak en ik kan dit dan ook aardig vaak uitleggen. Niet zo handig dus ja.
venom1 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:14:
Hallo,

Na verder zoeken op het tweakers.net forum kwam ik deze topic tegen met veel positieve reacties en veel ondersteuning van de bto en notebooktotaal zelf, toen ben ik eens gaan kijken op de site van beide en heb daar de 15cl35-gt555 naar mijn wens aangepast toen kwam ik op een prijs uit van 994 euro bij notebooktotaal en 1034 euro bij bto zelf, die prijzen zijn inclusief windows, anti glare, full hd scherm, artic silver koelpasta en 9 cells batterij. De conclusie is dus zelfde prijs voor betere specificaties(vergeleken met msi notebooks). Het full hd scherm en de 9 cells batterij zijn hierbij de grootste verschillen. Nu vroeg ik me dus af waar dat prijsverschil vandaan komt, betaal ik bij een notebook van msi voor het merk? of voor de geborsteld aliminium case?

Ook heb ik nog een vraag over de krasgevoeligheid van de case van de bto notebooks. De hp die ik nu heb heeft ook een alu geborstelde case en die heeft zo goed als geen krassen na een jaar intensief gebruik. Hier ben ik dus zeer tevreden over. Nog ter informatie ik vervoer de laptop altijd in een laptoprugtas.

Alvast bedankt, ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen de juiste keus te maken!

Groet
Fijn om te horen dat u over ons (Notebook Totaal) positieve reacties kon vinden :)
Vergeet u niet dat bij onze prijs ook nog eens 3 jaar NBT ratio garantie als standaard zit?

Maargoed nu in reactie tot uw vragen. De BTO in kwestie heeft ook geborsteld aluminium (mat zwart) op de behuizing. Als u wilt kan ik er wel een foto van plaatsen. Het is in iedergeval bijzonder chique om te zien.

Het gewicht van de BTO is 2.6 kilo met de 6cell (9cell -+ 100 gram meer) en de afmetingen zijn:
374mm (B ) x 250mm (D) x 25mm~37mm (H)

Zolang u de notebook in een goede tas op sleeve vervoert zal ook deze notebook zo goed als krasvrij kunnen blijven.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:33:
Aangezien iedereen hier druk zit te typen over eea, leek het mij zinvol om mijn mening ook maar te delen, aangezien ik waarschijnlijk dezelfde overwegingen heb gemaakt die een heleboel andere tweakers maken bij het kiezen van een laptop. Hoewel ik nog geen echte beoordeling kan geven omdat de laptop na 1 dag uiteraard nog niet binnen is, doe ik toch maar een post gezien de drukte hier.

Zonder persoonlijk enig persoon of bedrijf te willen aanvallen, valt het mij op dat ik regelmatig "schijn" argumenten zie waarvan mijn wenkbrauwen gaan fronzen om het zo maar te zeggen. Niet dat ik mij er echt aan stoor, maar voor mij persoonlijk komen alle berichten van een dergelijk iemand dan direct in een ander daglicht. Als ik vervolgens kijk naar de post historie op een slapeloze nacht dan worden vaak mijn vermoedens bevestigd. Het is zonder meer duidelijk dat NBT en BTO bepaalde belangen hebben, maar het is mij opgevallen dat ze naar mijn mening bijzonder correct de regels naleven. Echter, mede omdat ze zelf belangen hebben, kunnen ze ook niet altijd vrijuit spreken, omdat dat al gauw partijdig zou kunnen lijken. Vanuit dat oogpunt heb ik wel eens het idee dat de reacties over en weer niet helemaal evenwichtig zijn omdat "wij" tweakers volledig open kunnen spreken en deze bedrijven niet. Alles in acht nemende, vind ik dat zowel NBT als BTO zich consequent uitermate correct en redelijk gedragen en dat is/was dan ook voor mij de primaire reden om toch niet voor de mooie xps 17 te gaan maar voor een BTO.

Wat betreft de keuze van de laptop, zie ik dit in een iets bredere context dan de meesten denk ik. Ik koop niet alleen een product, maar ik ben ook voor x jaar afhankelijk van de service van een bedrijf. (Dit is ook de reden dat ik eigenlijk liever in een "echte" winkel koop dan een webwinkel, maar dat is weer een ander verhaal...). Absoluut is het mogelijk om bij Dell voor een gunstige prijs een hele mooie laptop te kopen. Maar als ik zie wat voor beleid zij er op nahouden.... geld vragen voor wettelijk verplichte garantie, soms belachelijke prijzen rekenen voor reparatie, meerprijs vragen voor onderdelen (geheugen, garantie) die totaal niet overeenkomen met de intrinsieke waarde van de upgrade, dan lijkt het er op dat dit bedrijf er wel heel erg op gericht is om de winst te maximaliseren, zelfs als dit ten koste gaat van de klant. Daar heb ik als klant simpelweg geen boodschap aan. Ik gun elke ondernemer zijn marche, maar dit is bij DELL naar mijn mening absoluut geen nette marge meer. Daarom vind ik het persoonlijk ook jammer dat dit nooit ter sprake komt in de best buy guides. Natuurlijk zijn het mooie laptops maar voor mijn gevoel zijn ze toch wat oververtegenwoordigd als ik de twee oranje sterretjes zie bij de shopremviews. (Zelf had ik het overigens leuk gevonden om ook eens een BTO te zien bij de bbg, of op zijn minst genoemd zien worden, omdat het zich overduidelijk op een aantal punten onderscheid van de concurrenten. Voor mij was het iig een goed alternatief voor de xps17).

BTO/ NBT gaf mij bijna een tegenovergestelde indruk... Consequent (voor zover ik kan zien) proberen ze een goed product te leveren met een nette service tegen een redelijke prijs (ook als je een iets andere config wil). Tot nu toe heb ik alleen NBT gesproken... en alles is in redelijkheid op te lossen. Tuurlijk keek ik ook even raar op toen ik de posts zag over het niet terugnemen van de laptops. Aan de anders kant verwacht ik niet dat bij producten waar de marges flinterdun zijn, dat ze zo maar even een "custom" product kunnen terugnemen omdat hij toch niet helemaal bevalt. Ik kwam toen met de suggestie om de pixelgarantie wat lager te doen (omdat tweakers de 7 dagen retour bij kopen op afstand wet gebruiken/misbruiken voor 1 stukke pixels) en daar is *direct* gehoor aan gegeven.

Al met al dacht ik, laat ik het eens proberen met een BTO en kijken hoe het verloopt. Mijn collega is tot nu toe prima tevreden met zijn 1 jaar oude BTO en hij kwam op dit merk door weer een advies van een collega van hem.

Overigens ben ik niet principieel voor of tegen dell/bto, alleen heb ik op basis voor *mij* belangrijke punten een bewuste keus gemaakt voor een product. En omdat ik geen enkele binding heb met enige webshop oid hoef ik ook geen blad voor de mond te nemen :).
Bedankt voor uw eerlijke en duidelijk onpartijdige reactie inzake de huidige problematiek en uitdagingen in dit topic :)

Wij proberen ons inderdaad zo correct en eerlijk te gedragen als maar kan. Geen orders winnen met valse argumenten. Eerlijkheid en redelijkheid winnen toch altijd op het lange termijn en dat is dan ook de reden waarom Notebook Totaal nog bestaat terwijl velen (oude) concurrenten ten onder zijn gegaan juist door het maar willen winnen ten kosten van alles. (ik denk dat ik dit wel hier zo mag melden? Zoniet corrigeer me dan moderatoren)

En leuk dat u Notebook Totaal afkort tot NBT dat was tijdens de ontwikkeling van onze huidige site ook de codenaam (er is trouwens al een nieuwe site van ons online maar die is nog in de testfase, helemaal gebouwd op een custom Magento base)
dask schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:12:
[...]

Ik heb de 15cl35 met folie, en ik ben er heel tevreden over. Had ook mijn twijfels in het begin en nadat ze me verzekerden dat je die altijd foolproof kon verwijderen, ben ik overstag gegaan. Een voordeel is dat de assembleur dit in een stofvrije omgeving kan aanbrengen, zodat het goed geplaatst kan worden.Toegegeven, het beeld zag er in het begin een beetje blurry uit, maar went snel en doet zijn werk. Ongetwijfeld ziet het beeld er nog beter uit zonder de folie, maar de kwaliteit is reeds geweldig, zeker geen klagen over het panel (LG LP156WF1-TLE1). :P
Ook goed om te horen. En ja, de folie door BTO direct laten aanbrengen geniet zeker de voorkeur. Dan zit de folie gewoon gelijk meteen goed i.p.v. dat je op een vuil scherm moet beginnen met stofjes erop! Dat stoort namelijk enorm (en zie je ook heel goed zitten)

Ik kan nogsteeds herinneren hoelang ik wel niet bezig ben geweest met de screenprotector voor m’n (oude) HTC Touch pro…

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe groot is het verschil tussen mat gemaakt door folie en een ontspiegeld 95% gamut scherm wat betreft "blurry beeld" en invloed van de zon op het scherm buiten? Als hier mensen zijn die dat type scherm gebruiken, dan hoor ik graag hun ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

@dask
Mooi dat deze folie bij jou zo goed bevalt, inderdaad, zien is geloven.
Daarom, ik kende ook geen negatieve verhalen hierover. Blij dat jij dit bevestigd en tevreden bent.

Non Glare, of dit nu een folie is of in de fabriek geregeld is, heeft altijd een licht korrelig effect. Dat is inherent aan de gebruikte methode van ontspiegelende laag ( filmlaag of folie laag ) die over het scherm zit. Glare is altijd mooier qua kleur, contrast en lichtopbrengst. Al is het maar een paar procent, het ziet er mooier uit. Echter voor veel gebruikers niet practisch ivm omgevingslicht, daglicht etc etc. Dan is Non Glare folie een bijzonder goede optie hoor, en goedkoop!

-En, heb je schade aan je scherm, krasje of wat.... bel ons...folie eraf en nieuwe folie erop.
-Het scherm wordt er steviger van, er zit een extra laag op je glaslaag.
-Schoonmaken? Zelfs agressieve reinigingsmiddelen beschadigen de folie niet ( al is de voorkeur een glasreiniger te gebruiken uiteraard ).
-Wil je je laptop ooit eens verkopen? Folie eraf en hij is als nieuw.

Dus het doet z'n werk prima, en is ook nog eens erg practisch.

Ik benieuwd naar de mening van andere gebruikers.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:51:
[...]
Geen idee. Ik vind de notebooks van MSI ook niet echt prijstechnisch interessant. als ik zie dat de K53 structureel €150-300 goedkoper is vraag ik me ook af wat er precies zo goed is aan de msi. Ik zou hem iig niet aanraden.
Overigens is de ene 9-cel batterij de andere niet, de 9-cel van BTO heeft 56Ah * 11.v = 62Wh, de 9-cel van het gemiddelde merk heeft rond de 90Wh.
De capaciteit zegt ook niet alles. Zo heeft de K53E met 56wh accu een 2x zo lange accuduur als de xps 17 3D met 90Wh :z
Dan weet ik alvast dat ik geen MSI notebook neem, de batterij daar is blijkbaar geen touw aan vast te knopen dusxD maargoed ik ga ervanuit dat ik de 9 cell beter kan gebruiken dan de 6 cell.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:22:

Fijn om te horen dat u over ons (Notebook Totaal) positieve reacties kon vinden :)
Vergeet u niet dat bij onze prijs ook nog eens 3 jaar NBT ratio garantie als standaard zit?

Maargoed nu in reactie tot uw vragen. De BTO in kwestie heeft ook geborsteld aluminium (mat zwart) op de behuizing. Als u wilt kan ik er wel een foto van plaatsen. Het is in iedergeval bijzonder chique om te zien.

Het gewicht van de BTO is 2.6 kilo met de 6cell (9cell -+ 100 gram meer) en de afmetingen zijn:
374mm (B ) x 250mm (D) x 25mm~37mm (H)

Zolang u de notebook in een goede tas op sleeve vervoert zal ook deze notebook zo goed als krasvrij kunnen blijven.
Ah fijn om te horen dat het geborsteld aluminium(mat zwart) is want daar ben ik wel fan van: ). Het gewicht valt me ook wel mee. Een foto zou fijn zijn: D.

Nou nog 1 vraag. Is die 15cl35 op voorraad en wat zou dan de levertijd zijn? Want ik ga deze laptop maandag wegbrengen(nog niet zeker) en zou dan graag zo snel mogelijk een nieuwe hebben.: P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:51
Ik begrijp niet waarom je überhaupt bij Alternate een BTO wil bestellen als de service zo slecht is. Plus je betaald nog verzendkosten ook. Bij notebooktotaal niet. Ik betaal liever wat meer voor een goede service dan voor een lagere prijs :)

Ik persoonlijk zit nog steeds in dubio of ik er een ga bestellen. Het enige dat ik doe is internetten en af en toe een youtube filmpje bekijken. Heeft zo'n dure laptop met zulke specificaties dan überhaupt zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Gaat het ook mogelijk zijn BTO Notebooks met AMD Llano APUs samen te stellen ? Ik vind het sowieso al raar dat er geen AMD CPUs in het assortiment zitten. Het AMD/ATI GPU segment is ook erg dun vergeleken bij nVidia. Jammer dat BTO een conservatieve kijk op merkaanbod na houd.
BTO_USER schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:22:
Als een klant goede service wil zou ie een Dell moeten kopen?
Juist niet, bij Dell geven ze niet eens 2 jaar garantie waarop je gewoon recht hebt. Krijg je dus touwtrekkerijen.

[ Voor 32% gewijzigd door madmaxnl op 06-08-2011 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Bij NBT krijg je 3 jaar garantie en ook nog eens een betere service, dus waarom zou je dan überhaupt een Dell nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Dell heeft een 'goede' merknaam net als Apple. Blijkbaar trekt dat sommige mensen aan. Waarschijnlijk dat deze mensen ook voordat ze met iemand bevriend raken/verliefd worden naar de familienaam kijken. Als de familienaam niet goed is c.q. de persoon niet van goede komaf is, dan is het JD jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

venom1 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:33:
[...]

Dan weet ik alvast dat ik geen MSI notebook neem, de batterij daar is blijkbaar geen touw aan vast te knopen dusxD maargoed ik ga ervanuit dat ik de 9 cell beter kan gebruiken dan de 6 cell.

[...]

Ah fijn om te horen dat het geborsteld aluminium(mat zwart) is want daar ben ik wel fan van: ). Het gewicht valt me ook wel mee. Een foto zou fijn zijn: D.

Nou nog 1 vraag. Is die 15cl35 op voorraad en wat zou dan de levertijd zijn? Want ik ga deze laptop maandag wegbrengen(nog niet zeker) en zou dan graag zo snel mogelijk een nieuwe hebben.: P
Hier een foto, heb hem wel even met m’n iphone genomen dus niet superscherp maar als je goed kijkt zie je zowel boven als onder het toetsenbord (palmrest) het patroon van het materiaal lopen :)

Hij is overigens op voorraad en levertijd zou dus -+ 3/4 werkdagen moeten zijn na ontvangst en verwerking betaling. Als u een ophaalafspraak met ons maakt mogelijk nog één dag korter.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/tweakers/15cl35pic.jpg
desalniettemin schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 07:24:
Ik begrijp niet waarom je überhaupt bij Alternate een BTO wil bestellen als de service zo slecht is. Plus je betaald nog verzendkosten ook. Bij notebooktotaal niet. Ik betaal liever wat meer voor een goede service dan voor een lagere prijs :)

Ik persoonlijk zit nog steeds in dubio of ik er een ga bestellen. Het enige dat ik doe is internetten en af en toe een youtube filmpje bekijken. Heeft zo'n dure laptop met zulke specificaties dan überhaupt zin?
Fijn om te lezen dat u weet hoe het zit :)
Maar welk model overweegt u? We hebben al BTO’s zoals de 15CL11 met Sandy bridges rond 500 euro. Dan heeft het altijd zin want voor 500 euro heb je bij de meeste andere fabrikanten nog een oude Core 2 Duo of 1e generatie Core i processor.

Heb zelf zon 15CL11 voor een familielid gekocht en geleverd en die is er zeer content mee. Ze doet ook eigenlijk niet meer dan surfen / youtuben maar toch bevalt de snelheid van die nieuwe Core i3 wel ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:16:
[...]

Hier een foto, heb hem wel even met m’n iphone genomen dus niet superscherp maar als je goed kijkt zie je zowel boven als onder het toetsenbord (palmrest) het patroon van het materiaal lopen :)

Hij is overigens op voorraad en levertijd zou dus -+ 3/4 werkdagen moeten zijn na ontvangst en verwerking betaling. Als u een ophaalafspraak met ons maakt mogelijk nog één dag korter.
Oke dat ziet er goed uit. Nog een vraag over welk bezorgbedrijf er wordt gebruikt, misschien dat ik hierover beter een mail kan sturen. Laat maar even wat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@NBT: Ik zat te denken aan deze:

http://www.notebooktotaal...ridge-quadcore-p-304.html

Geld is eigenlijk geen probleem en achteraf wil ik toch wel een full hd scherm. Maar dan wel 17 inch. Schijnt beter te zijn qua leesbaarheid op een 17 inch dan op een 15 inch. Heb nu ook een 17 inch, vandaar. Ik kom op €995 als ik er wat opties bij neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desalniettemin schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 07:43:
Bij NBT krijg je 3 jaar garantie en ook nog eens een betere service, dus waarom zou je dan überhaupt een Dell nemen?
madmaxnl schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 07:47:
Dell heeft een 'goede' merknaam net als Apple. Blijkbaar trekt dat sommige mensen aan. Waarschijnlijk dat deze mensen ook voordat ze met iemand bevriend raken/verliefd worden naar de familienaam kijken. Als de familienaam niet goed is c.q. de persoon niet van goede komaf is, dan is het JD jammer dan.
De notebooks van dell in deze prijsrange (~€800-1000) zijn imo ietsje beter op dit moment, en iets goedkoper. Verder zegt de duur van de garantie bij een merk ook niet alles, ik vind de service van dell met 1 jaar stukken beter dan de service van sony die 2 jaar verleent. Bij sony mag je bijvoorbeeld niet zelf de harde schijf reparenen als hij stuk is en moet je hem verplicht opsturen naar het reparatiecenterum in duitsland. Een bedrijf met goede service zal je dezelfde dag nog een harde schijf opsturen zodat je hem er zelf in kan zetten indien gewenst.

En trouwens, ik heb 4 jaar in-home garantie voor weinig. Bij een kleine retailer word je ongetwijfeld beter te woord gestaan aan de telefoon en mail, diezelfde kleine retailer heeft niet de macht middelen om een monteur langs te sturen om het probleem sneller te fixen dan de rijstijd van het gemiddelde pakket. Als je goede service zoekt ben je naar mijn mening beter af met een next-business-day contract bij de zakelijke lijnen van dell, lenovo, en hp.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:23:
[...]

[...]

De notebooks van dell in deze prijsrange (~€800-1000) zijn imo ietsje beter op dit moment, en iets goedkoper. Verder zegt de duur van de garantie bij een merk ook niet alles, ik vind de service van dell met 1 jaar stukken beter dan de service van sony die 2 jaar verleent. Bij sony mag je bijvoorbeeld niet zelf de harde schijf reparenen als hij stuk is en moet je hem verplicht opsturen naar het reparatiecenterum in duitsland. Een bedrijf met goede service zal je dezelfde dag nog een harde schijf opsturen zodat je hem er zelf in kan zetten indien gewenst.

En trouwens, ik heb 4 jaar in-home garantie voor weinig. Bij een kleine retailer word je ongetwijfeld beter te woord gestaan aan de telefoon en mail, diezelfde kleine retailer heeft niet de macht om een monteur langs te sturen om het probleem sneller te fixen dan de rijstijd van het gemiddelde pakket. Als je goede service zoekt ben je naar mijn mening beter af met een next-business-day contract bij de zakelijke lijnen van dell, lenovo, en hp.
Ik snap niet helemaal waar je goedkoper vandaan haalt of vergelijk je hier niet met BTO notebooks aangezien ik als ik dezelfde specs pak als bij bto op de dell website dan ben ik inclusief windows 7 64 bit 1189,00 euro (xps 15)kwijt en bij NBT ben ik voor dezelfde specs 994 euro kwijt inclusief windows 7. En dan heb ik zelfs een tragere grafische kaart namelijk de gt540 en niet de gt555 die een stuk sneller zou zijn. Of kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Darkstone: Ik vind die Dell laptops niet mooi. En aangezien ik uiterlijk nogal belangrijk vind :) Maar is persoonlijk hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor €814 heb je de xps 15 met i7, 6GB, 1080p scherm (een iets betere dan in de bto modellen zit, het bekende 95% gamut scherm), 6-cel batterij (maar zelfde runtime als de 9-cel van het CL15 model met GT555m) en inderdaad een GT525m. Dat scheelt je iets minder dan €50 tov. de bto (ja, bij notebooktotaal :) Ik acht de 9-cel overigens standaard), daar krijg je voor terug: betere garantie, geen windows, een iets snellere gpu (5--45%, alleen het aantal shaders is verdubbeld, het geheugen niet), en 2GB meer RAM. Plus nog wat kleine dingen die ik hier niet op ga noemen.

Maar laten we die discussie niet hier gaan voeren, dat hebben we al zo vaak gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 12:49:
Voor €814 heb je de xps 15 met i7, 6GB, 1080p scherm (een iets betere dan in de bto modellen zit, het bekende 95% gamut scherm), 6-cel batterij (maar zelfde runtime als de 9-cel van het CL15 model met GT555m) en inderdaad een GT525m. Dat scheelt je iets minder dan €50 tov. de bto (ja, bij notebooktotaal :) Ik acht de 9-cel overigens standaard), daar krijg je voor terug: betere garantie, geen windows, een iets snellere gpu (5--45%, alleen het aantal shaders is verdubbeld, het geheugen niet), en 2GB meer RAM. Plus nog wat kleine dingen die ik hier niet op ga noemen.

Maar laten we die discussie niet hier gaan voeren, dat hebben we al zo vaak gedaan.
Geen discussie, ik ben gewoon op zoek naar een laptop voor een goede prijs. Maargoed dat is idd geen verkeerde prijs dan vind ik het toch wel jammer dat er geen keuze van grafische kaarten is bij dell(ik zie net dat je bij de xps 15 ook voor een gt540 kunt kiezen). Want de gt525 laat het afweten bij games op full hd resolutie dus voor mij is de gt555 wel belangrijk.//(zou je mij mssn de configuratie die jij gemaakt kunnen linken want ik doe wss wat fout ik kom steeds op rond de 1000 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuur maar een DM of begeef je richting het dichtstbijzijnde NBBG topic.

Overigens zijn de GT525m en 540m precies dezelfde kaart, enkel is de laatste 11% hoger geklokt. Dat kan je zelf ook doen.

Voor de GT555m heb je weinig keus. Ik ben maar 2 laptops in dit segment met een betere grafische kaart, te weten de BTO en de M14x, maar van die laatste ben ik geen fan vanwege de logheid in combinatie met een 900p scherm, de prijs is ook niet mals... De GT555m in de M14x betreft overigens wel de snellere variant met 192-bit memory bus in plaats van 128.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik lees ook vaak dat je beter voor een full hd scherm kunt gaan dan een 1600x900, om over 1366x768 maar helemaal niet te spreken, maar waarom eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een kleine demonstratie
1080p forum768p forum1080p frowsen
768p bowsenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JE9fmiQRJNGccuLn0LCcP0p1/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kMfp4MBj2g3h4oG9ajinLKmo/thumb.png

/me ondergetekende vind elke laptop boven de €800 zonder 1080p scherm het geld niet waard. Liever een goed scherm en een i3, dan een slecht scherm en een i7. Uiteraard is er geen enkele fabrikant die een budgetnoteboook uitrust met een goed scherm (kosten? Ongeveer €20).

Als ze ze nu pricewatch: Asus K53SV-SX146V uit zonden rusten met een goed scherm zou ik hem overal aanraden. Maar op dit moment is de goedkoopste aantrekkelijke notebook met een goed scherm de xps 15 met i7, 6GB RAM, en de hele mikmak semi high-end spul. bah.

De notebook die ik bezit was destijds de enige notebook onder de €1000 met een scherm wat ook maar enigzins boven de middelmaat uitsteeg. Alleen verkrijgbaar bij dell via de telefoon (= handig als je slechthorend bent...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Oké ik zie het verschil, maar ik heb ook gelezen dat full hd op een 15 inch eigenlijk te klein is. Dat je dan beter 1600x900 kunt nemen ivm de leesbaarheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in de 50 bent is et inderdaad te klein, ik heb er zelf geen last van behalve als de letters echt klein zijn, zoals het server-selectie window bij team fortress 2 of openTTD.

De rest kan ik achteruit geleund nog uitstekend lezen. Ik heb wel een bril (-2.5 en -2.75).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik ben in de 50. Namelijk 51 :P

Ik zit ongeveer 60 cm van het beeldscherm af. Ik heb min 1 :)

Aan de ene kant denk ik, waarom zo'n dure, maar aan de andere kant, waarom niet. Zoals ik al eerder aangaf, geld is geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan altijd nog de DPI hoger zetten, dat werkt vrij redelijk onder windows 7. Vergeet ook niet dat de kwaliteit van 768p schermen zonder enige uitzondering middemmatig is. Een 1080p scherm heeft al snel 3x betere zwartwaarden, een stuk hogere helderheid, en vaak ook betere kijkhoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik lees ook veel over SSD. Schijnen verschrikkelijk snel te zijn, maar duurder en minder geheugen. En dat ze moeilijker te wissen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist makkelijker. Een format in een computer met trim ondersteuning, en alles is weg.

Ik vind een SSD zeker wel het geld waard. Om nog maar hetzelfde argument van stal te halen: liever een i3 en een SSD, dan een i7 zonder. Een snelle processor heeft echt allen nut als je daar wat mee doet. Mijn ouders bijvoorbeeld hebben helemaal niets aan iets sneller dan een E350, en ik vind de processor die ik nu heb (P8600, die stamt uit 2008) snel zat.

De processor in de macbook air is tegenwoordig sneller, maar ik merk het verschil nauwelijks als ik mijn processor op 1/3e van de normale snelheid vastzet. De marketingmachine van intel is het daar alleen niet mee eens ;)

Dat is ook de koers die AMD neemt op dit moment: minder cpu kracht, meer gpu kracht. Een i3 is snel genoeg voor zeker 95% van het mediamarkt publiek. De enige reden dat mijn volgende notebook er waarschijnlijk een met een i7 word is dat het prijsverschil nihil is bij de door mij gewenste eisen (eigenlijk alleen een goed scherm en toetsenbord).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 19:21

Bjornmeijer935

I see dead pixels

SSD's zijn zeker wel de moeite waard als je op snelheid uit bent, maar wil je veel opslag dan is een hardeschijf de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom kan je bij bto ook hdd + SSD nemen in plaats van hdd + dvd drive :) Je kan het ook doe-het-zelven met een ebay-onderdeel van een tientje. Dat heb ik ook gedaan. Mijn harde schijf word alleen gebruikt voor de opslag van films en VM's, en een backup van mijn SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik sla eigenlijk nooit wat op. En wat voor SSD moet je dan nemen? En hoeveel GB? Als ik een BTO zou nemen, dan wil ik wel een besturingssysteem. Windows 7 64 bit Home Edition is voor mij voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

desalniettemin schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:33:
Ik sla eigenlijk nooit wat op. En wat voor SSD moet je dan nemen? En hoeveel GB? Als ik een BTO zou nemen, dan wil ik wel een besturingssysteem. Windows 7 64 bit Home Edition is voor mij voldoende :)
Een 80GB SSD zou dan al voldoen, als je in ieders geval niet veel gaat opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Waar staat dan eigenlijk het besturingssysteem op? Op die SSD? Zo ja, heb je dan wel voldoende aan 80 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Ja het os wordt op de ssd gezet dan, 80GB is meer dan voldoende. Windows 7 64 bit neemt +/- 25GB in beslag met swap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB of pricewatch: Intel 320 120GB nemen. Waarschijnlijk de kingston omdat deze echt -belachelijk- goedkoop is op dit moment. Echt bizar.

Een snellere SSD is niet/nauwelijks merkbaar als je hem niet heel zwaar gebruikt.
desalniettemin schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:37:
Waar staat dan eigenlijk het besturingssysteem op? Op die SSD? Zo ja, heb je dan wel voldoende aan 80 GB?
Ja. Ik heb op dit moment 50GB in gebruik waaronder een game van 12GB en wat bulk bestanden bij elkaar ongeveer 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Als je voor een SSD kiest, kan je dan nog wel een recovery maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-08 15:48
BTO_USER schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:22:
Darkstone schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:58:De xps 17 is maar €100 duurder, met een veel beter scherm, een 3D scherm, een een 2x zo grote accu (al is de accuduur nog steeds matig). En windows. Dat vind ik een betere deal tenzij je niets geeft om schermkwaliteit, service, en een windows licentie hebt liggen.

Dit vind ik inderdaad wel een beetje ver gaan, lees het nu pas.
Ik voel me (als Directeur en mede-eigenaar van BTO) persoonlijk aangevallen. Wij zijn een oer hollandse Notebookfrabikant met 11 jaar ervaring en service in een hoog vaandel. Graag verzoek ik om Tweakers gebruikers met een BTO te reageren op deze stelling van Darkstone ( Moderator Tweakers ) dat een klant van BTO ten eerste niets geeft om Service en ten tweede mogelijk in de kou wordt gezet door BTO bij een service aanvraag. Zo lees ik dit maar een beetje. Als een klant goede service wil zou ie een Dell moeten kopen? Misschien leuk om eens rond te kijken op internet en diverse fora wat de ervaringen zijn met de service van Dell.

Niets is minder waar, bij BTO bent u altijd welkom, komt u niet op een helpdesk uit maar direct bij mensen van onze TD, wordt u altijd terug gebeld, kunt u online een service aanvraag doen, drivers downloaden en komen we altijd onze afspraken na. Iemand die daar een andere mening over heeft zonder een BTO te hebben gehad??.....Bijzonder.

Lijkt mij dit forum te gebruiken waar het voor bedoelt is, ervaringen met BTO. Een advies prima maar volgens mij zitten we nu op een hellend vlak.
Hier een gebruiker van een bto P.BOOK 15P31 HD ATI 5650 1GB bijna 1 jaar oud.
Mijn ervaringen met bto omtrent service zijn zeer slecht.

Na het ontvangen van mijn laptop met non glare folie viel mij de volgende dingen op de folie is kleiner als het scherm dus je heb rondom een rand van 5mm die blijft glimmen en er zitten kleine luchtbeltjes onder de folie.
De oplossing van bto was wrijft het er uit met een doek dat lukt niet dus klaar jammer. Het iriteerd mij niet zo veel dus ik heb het er bij laten zitten.

Nu na bijna een jaar gebruikt wilde ik een 3d tv aansluiten op de hdmi poort maar het blijkt een hdmi 1.3 poort te zijn en die ondersteunt geen full 3d.
Dit is vreemd want bij de aankoop heb ik aan de sales manager gevraagd wat voor hdmi aansluiting er op de laptop zat en het antwoord was hdmi 1.4.
Dit heb ik op 10-7-2011 gemeldt bij bto het antwoord was met hdmi 1.3 kan je ook 3d kijken http://www.highdefdigest....Support_3D_After_All/4002 dus in lager kwaliteit.
Ik heb terug gemailt dat ik hier niet mee accoord ga omdat hdmi 1.4 veel meer kan en ik bij de aankoop misleidt ben. Het antwoord op 14-7-2011 was ik ga dit met de directie bespreken ik kom er volgende week op terug.

Op 24-7-2011 heb ik maar weer gemailt omdat ik geen antwoord heb gekregen en de week al om was.
Hierin heb ik maar een oplossing voorstel gedaan zodat we het snel kunnen afhandelen.
Dit was ik kies een nieuwe laptop uit met hdmi 1.4 daar wordt het aankoop bedrag van de P.BOOK 15P31 van af getrokken en eventule meer kosten betaal ik bij.
Dan kom ik hem zelf op het bedrijf bij u omruilen zodat we geen verzendkosten hebben en er ook geen misverstanden kunnen ontstaan.

Tot de dag op vandaag geen antwoord ontvangen van bto dus aankomende week maar een aangetekende brief naar de directie van bto sturen. Met daarin dat ik wegens misleiding bij de aankoop van de aankoop wil afzien en het aankoopbedrag geretourneerd wil hebben.

[/quote] oer hollandse Notebookfrabikant met 11 jaar ervaring en service in een hoog vaandel. Graag verzoek ik om Tweakers gebruikers met een BTO te reageren op deze stelling van Darkstone[/quote]

Dus hier een reactie van een bto gebruiker en de stelling van Darkstone klopt wel degelijk.
Ik nodig BTO_user uit om met een oplossing voor dit probleem te komen want u sales manager reageerd gewoon niet.

zie vervolg dinsdag 09 augustus 2011 19:07

[ Voor 0% gewijzigd door niels_vlaar op 10-08-2011 17:05 . Reden: update stand van zaken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Als ze echt service zo hoog in het vaandel hebben staan, dan moeten jullie er toch uit kunnen komen? Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:10:
Je kan altijd nog de DPI hoger zetten, dat werkt vrij redelijk onder windows 7. Vergeet ook niet dat de kwaliteit van 768p schermen zonder enige uitzondering middemmatig is. Een 1080p scherm heeft al snel 3x betere zwartwaarden, een stuk hogere helderheid, en vaak ook betere kijkhoeken.
Nu lees ik meerdere malen dat je een behoorlijke nadruk legt op schermen.
Heb je nou zelf niet het idee dat alles onder jouw 95% Gamut/Dell XPS15 enz. al op voorhand minder is?
Hoeveel schermen heb je nou zelf in het echt gezien om hier een gedegen conclusie uit te trekken?
Het doet mij inmiddels overkomen als een gevalletje 'Nee joh helemaal top dit, kep hem zelf ook' ;)

Uit bovenstaande quote haal ik dat geen ENKEL 768p scherm een voldoende zou scoren.
Middelmatig noem je het zelf en vervolgens een willekeurig 1080p scherm bestempelen met 3x hogere zwartwaarden, helderheid en kijkhoeken. Ik noem het een dappere uitspraak, ik heb toch echt prachtige beelden gezien op dergelijke schermen tot 15". Deze uitspraak beginnen met 'Vergeet ook niet dat .....' doet het overkomen alsof het om een onomstotelijk feit gaat.

Ieder zijn mening hoor, ik begin alleen wel erg vaak dezelfde XPS tunnel visie te lezen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

:) @Venom1
Leuk dat je interesse hebt in een nieuwe Laptop en nog leuker dat je ook aan een BTO denkt. Ik neem aan dat je daarom naar het BTO Forum bent gekomen.

Maar ik zag al dat je direct door de DELL muizen besprongen bent :)
Zo gaat het de laatste tijd een beetje in dit forum maar gelukkig weten veel mensen de weg nog steeds te vinden en slaan ze die adviezen in de wind.

Stuur even een mail aan BTO met je wensen dan gaan we voor jou een mooi config bepalen, hebben we in ieder geval een kans gehad.

Lijkt mij de enige en juiste manier binnen een BTO forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Als ik het dus goed begrijp is de laptop wel een jaar gebruikt? Dan wordt het snel moeilijk om je zomaar de aankoopprijs terug te geven of om te ruilen. Als hdmi 1.4 echt zo belangrijk voor je is, dat je er dan pas na een jaar mee komt vind ik een beetje raar. Ik denk als je dit probleem direct aan het licht had gebracht dat ze wel hadden kunnen omruilen. Het riekt naar mijn idee een beetje naar een nieuwe laptop voor weinig geld. Ik snap wel dat je anders had verwacht en gewild maar om hier na een jaar mee te komen. Een laptop daalt nu eenmaal snel in waarde.

PS Ik val je niet aan ofzo maar ik geef mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@ Niels Vlaar
Ik lees net uw post. Ik ben inderdaad niet op de hoogte gesteld dat dit speelt.

Het kan inderdaad wel eens voorkomen dat er door ons en de fabrikant iets bevestigt wordt wat niet klopt, dat is balen en zitten wij ook niet op te wachten.

Het is niet zo dat wij denken dat problemen vanzelf verdwijnen als we ze stilzwijgen hoor! Dat zou wat zijn zeg. Ik denk dat in dit specifieke geval het een interne kwestie is die vooral met de vakanties te maken heeft.

Maargoed, dat is precies de reden waarom ik mensen uitnodig want als dit soort zaken spelen wil ik die gewoon weten.

Kunt u maandag contact met ons opnemen? Ik ben zelf gewoon aanwezig dus dan spreken we dit door en als het klopt wat u zegt lossen we het op. Vraag naar Remco van Doorn.

OMTRENT JE FOLIE;
We hebben inderdaad nieuwe type Non Glare folie sinds enige tijd, die sluiten beter aan en laten geen belletjes achter.

UPDATE: 6 AUG 16:46uur
NIELS_VLAAR is inmiddels benadert en maandag volgt de definiteve oplossing. Dit is of een ander moederbord met HDMI 1.4 of een ander notebook.

[ Voor 16% gewijzigd door BTO_USER op 06-08-2011 15:48 . Reden: UPDATE ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@DOUBLE-X-L
Beste is om even in de showroom bij ons te komen kijken, er zijn zoveel mogelijkheden mbt schermen, ssd etc etc. Dan heb je een goed beeld en onder het genot van een kopje koffie stellen we dan iets samen wat voldoet aan al je wensen.

Zorg ik dat alle verschillende scherm en resoluties naast elkaar komen te staan zodat je pas echt een goed beeld hebt. Gelukkig zitten wij ook niet in de budget notebooks en behoren onze schermen tot de top van de markt.

Mail of bel maar even dan stemmen we af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:03:
[...]

Nu lees ik meerdere malen dat je een behoorlijke nadruk legt op schermen.
Heb je nou zelf niet het idee dat alles onder jouw 95% Gamut/Dell XPS15 enz. al op voorhand minder is?
Hoeveel schermen heb je nou zelf in het echt gezien om hier een gedegen conclusie uit te trekken?
Het doet mij inmiddels overkomen als een gevalletje 'Nee joh helemaal top dit, kep hem zelf ook' ;)
Dat heb je gedeeltelelijk juist. Het punt is dat het scherm in de xps 15, xps 17, en de bto modellen de enige zijn die uberhaubt boven de middelmaat uitstijgen. Het scherm wat meestal in de 15CL** (een B156HW01 v0) heb ik ook in mn studio 15 zitten, en is een prima scherm. Vergeleken met de studio 17 van mijn ouders met standaardscherm een wereld van verschil: zwart is grijs, en de kijkhoeken zijn echt brak.

Ik ben heus niet de enige die vind dat je beter een goed scherm kan hebben met een wat mindere processor Waarom denk je bijvoorbeeld dat de macbook air op dit moment populair is in [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook december 2010 12"-14"? Omdat het de goedkoopste (schrik niet) laptop is met een scherm wat ook maar enigzins boven de middelmaat uitstijgt. Zelfs sony durft het aan om zijn €1500 notebook te verkopen met een scherm van de goedkoopste aanbieder. Niemand in dat topic gaat een laptop voor die prijs aanraden zonder erbij te vermelden dat het scherm niet is wat je zou verwachten van zo'n dure laptop.
Uit bovenstaande quote haal ik dat geen ENKEL 768p scherm een voldoende zou scoren.
Dat klopt, omdat er _geen enkel_ 768p scherm is met een beetje kwaliteit.

Voor de gewone consument zal het ongetwijfeld voldoen, als je er een degelijk scherm naast zet denk je meteen 'wat is dit voor goedkope troep?' Dat zit heus niet tussen mijn oren, mijn klasgenoten vinden mijn scherm ook een stuk beter dan in dat van hun (toegegeven, vaak budget-)notebook.
Middelmatig noem je het zelf en vervolgens een willekeurig 1080p scherm bestempelen met 3x hogere zwartwaarden, helderheid en kijkhoeken. Ik noem het een dappere uitspraak, ik heb toch echt prachtige beelden gezien op dergelijke schermen tot 15".
Prachtige beelden. Vergeleken met een ander scherm van de goedkoopste aanbieder? Vroeger was 8-bit ook 'mooi' ;)

Je kan het zelf ook vergelijken door het scherm van een willekeurige high-end telefoon of tablet erbij te pakken. In de meeste $400 tablets zit een beter scherm dan in de xps 15, en dat is het beste scherm wat je zo ongeveer kan krijgen zonder premium grade laptops te kopen (a la elitebook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@DARKSTONE
De TFT ontwikkelingen zijn continu in beweging, het scherm van vandaag is niet meer het scherm van morgen. Als ik een BTO pak van 400 euro compleet dan zal dit scherm inderdaad wel minder zijn dan die van een 15CL35 / 17CL35. Alle waar naar zijn geld.

Gelukkig is het bij notebooks vanaf een 700 / 800 prima voor elkaar en dat zien mensen ook in onze showroom. We laten ze dan een 3tal scherm naast elkaar zien en de verschillen zijn zichtbaar. Maargoed daar zijn ze ook bereid voor te betalen.

Er zijn maar weinig gewone consumenten in dit forum, de meeste mensen weten wel wat ze willen hebben. een snelle laptop met een goed scherm, gelukkig komen ze dan ook bij BTO uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vancha801
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-05-2022
Om even nog iets te vragen over SSD

Ik zag op de BTO site dat je ook een hybrid 4 gb ssd en 500 gb hdd in één kan krijgen, is er hier iemand die ervaring heeft met deze schijven en zouden deze goed zijn voor iemand die niet geeft om een iets langere opstarttijd, maar vaak dezelfde programma's gebruikt en games speelt (al moeten de games niet op ssd voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een momentus XT:
[Ervaringen] Seagate Momentus XT "hybrid" schijf.

Een leuk ding, maar ik zou zelf hdd + ssd nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Die Hybride schijf is een leuke feature voor weinig geld. Met booten heb je de voordelen van een SSD, het gaat aanzielijk sneller dan bij een HDD. Ook de datatransfer ligt behoorlijkhoger vanwege een gotere cache buffer een een stuk SSD flash geheugen.

Kortom, is SSD onbereikbaar qua budget dan is dit zeker een interessante overweging. Maar, als je budget ruim genoeg is voor een SSD dan absoluut een 90 / 120GB SSD nemen + een grote 500 / 750GB HDD. Dat is de ultieme oplossing.

We verkopen de laatste weken erg veel Hybride schijven (4GB SSD + 500GB HDD ineen), is er wellicht een BTO gebruiker die iets neer kan zetten over z'n ervaringen?

Toen deze schijf uit kwam, volgens mij meer dan een jaar geleden, heb ik er 1 van Seagte gehad ter test. En inderdaad, booten, kopieren en zoeken gaat allemaal sneller. Je systeem reageert gewoon veel sneller. Niet eerlijk om het te vergelijken met een SSD want het blijft natuurlijk een HDD. Maargoed, een leuke oplossing in het midden is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier van alle verhalen over de beeldschermen van notebooks en wil ook graag mijn evaring uitspreken, ik heb namelijk onderlangs een notebook aangeschaft met een fantastisch scherm namelijk een Gamut 95% Glare bij Xnotebooks. Was op zoek naar een notebook op windows basis die net zoals mijn Mac Book Pro een goede beeldkwaliteit heeft aangezien ik graag fotoshop en videobewerk en hieraan hoge eisen stel. Na de Destiny SA15 (met een ontspiegeld 95% Gamut scherm) en de Helios FH15 (met een 95% Glans Gamut scherem) vergeleken te hebben heb ik uiteindelijk de XNB Helios FH15 gekocht met een Nvidia GTX560 met de volgende specificaties: 1 x Crucial m4 128Gb en een Hybrid van Seagate (Momentus XT) 500GB (mogelijkheid tot 2 diskken in het notebook + Optical (eventueel in raid 0 of 1) en optical is een Bluray combo drive, i7-2720QM, 16GB Kingston Hyper X en een AZERTY klavier natuurlijk ;)
Voorbeeld hoe dat er ongeveer uitziet: http://www.xnotebooks.nl/media/upload/image/Gamut(1).png
De Helios FH15 kun je hier vinden http://www.xnotebooks.nl/...ooks/xnb-helios-fh15.html dan hebben de mensen net zoals ik die graag foto/videobewerken een idee hoe dat het scherm eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vancha801
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-05-2022
BTO_USER schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:17:
Die Hybride schijf is een leuke feature voor weinig geld. Met booten heb je de voordelen van een SSD, het gaat aanzielijk sneller dan bij een HDD. Ook de datatransfer ligt behoorlijkhoger vanwege een gotere cache buffer een een stuk SSD flash geheugen.

Kortom, is SSD onbereikbaar qua budget dan is dit zeker een interessante overweging. Maar, als je budget ruim genoeg is voor een SSD dan absoluut een 90 / 120GB SSD nemen + een grote 500 / 750GB HDD. Dat is de ultieme oplossing.

We verkopen de laatste weken erg veel Hybride schijven (4GB SSD + 500GB HDD ineen), is er wellicht een BTO gebruiker die iets neer kan zetten over z'n ervaringen?

Toen deze schijf uit kwam, volgens mij meer dan een jaar geleden, heb ik er 1 van Seagte gehad ter test. En inderdaad, booten, kopieren en zoeken gaat allemaal sneller. Je systeem reageert gewoon veel sneller. Niet eerlijk om het te vergelijken met een SSD want het blijft natuurlijk een HDD. Maargoed, een leuke oplossing in het midden is het wel.
Het lijkt me idd een leuke oplossing, uiteindelijk zou ik moeten kiezen tussen deze hybrid schijf en een intel i7 2720 sandy bridge
Of een ssd en een extra hdd gecombineerd met de standaard intel i7 2620

Let wel, ik wil de nieuwste en toekomstige games deftig op high kunnen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een i7-2720QM levert geen merkbare winst op in games tov een i5. Een snelle schijf levert een enorme prestatiewinst op in normaal gebruik.

De keuze lijkt mij snel gemaakt. Een i7-2720QM is het gewoon niet waard tenzij je je CPU lang op 100% laat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Inderdaad, een mooi snelle i7-2630 zoals standaard aanwezig in onze 15CL35/17CL35 en een SSD...dat gaat wel goed komen. i5 doen we niet meer in dit soort machines omdat de prijs van een i5 nagenoeg gelijk is aan die van een i7-2630. Dan heeft een QUAD wel de voorkeur, zeker voor de langere termijn ( 3 tot 4 jaar ).

Bel, mail of kom even langs dan stellen we wat leuks samen. Zien is geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

De kogel is door de kerk, de ATI6990 kaarten zitten eraan te komen.
Op onze site is de levertijd aangepast naar 3e week AUG.

Dit geldt dan voor de 15CL37 en 17CL37, beide met dezelfde ATI6990 videokaart.

Het verschil tussen deze notebooks is klein, beide kunnen 16GB RAM aan. De 17CL37 heeft echter een extra harddisk bay intern. Met een caddy kun je dan 3 harddisk totaal plaatsen. Zodra we testresultaten hebben zullen we deze posten, het ziet er naar uit dat dit 1 van de snelste videokaarten gaat worden weer. De eerste scores laten zien zo'n 10% sneller dan een NVIDIA GTX580.

We krijgen veel vragen over welke videokaart te kiezen, ATI vs NVIDIA. Grofweg komt het hier op neer, de ATI is een van de beste kaarten om te gamen. De NVIDIA is de betere keuze voor professionals, denk aan Adobe Software, Autocad en andere 3D pakketten. Die software vereist meestal een NVIDIA vanwege drivers en compatibility. Ook zien we nog wel eens problemen met videobewerkingssoftware, ook dan blijkt NVIDIA de oplossing te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:38:
Ik zie hier van alle verhalen over de beeldschermen van notebooks en wil ook graag mijn evaring uitspreken, ik heb namelijk onderlangs een notebook aangeschaft met een fantastisch scherm namelijk een Gamut 95% Glare bij Xnotebooks. Was op zoek naar een notebook op windows basis die net zoals mijn Mac Book Pro een goede beeldkwaliteit heeft aangezien ik graag fotoshop en videobewerk en hieraan hoge eisen stel. Na de Destiny SA15 (met een ontspiegeld 95% Gamut scherm) en de Helios FH15 (met een 95% Glans Gamut scherem) vergeleken te hebben heb ik uiteindelijk de XNB Helios FH15 gekocht met een Nvidia GTX560 met de volgende specificaties: 1 x Crucial m4 128Gb en een Hybrid van Seagate (Momentus XT) 500GB (mogelijkheid tot 2 diskken in het notebook + Optical (eventueel in raid 0 of 1) en optical is een Bluray combo drive, i7-2720QM, 16GB Kingston Hyper X en een AZERTY klavier natuurlijk ;)
Voorbeeld hoe dat er ongeveer uitziet: http://www.xnotebooks.nl/media/upload/image/Gamut(1).png
De Helios FH15 kun je hier vinden http://www.xnotebooks.nl/...ooks/xnb-helios-fh15.html dan hebben de mensen net zoals ik die graag foto/videobewerken een idee hoe dat het scherm eruit ziet.
Volgens mij geldt die 95% gamut scherm aanduiding alleen voor de ontspiegelde variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, dat zijn mooie prijzen.
Ik heb net een nieuwe laptop heb gekocht (een dell e6420 met Core i5 SandyBridge M2520), voor een veel hogere prijs. Bummer dat ik dit merk niet kende voor ik mijn aanschaf maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebax
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-10-2022
Ubuntu 11.04 en BTO 15CL35
Voor diegenen die een BTO notebook willen gebruiken met Ubuntu erop, hier even kort mijn ervaringen tot nu toe. Ik heb onlangs een BTO 15CL35 gekocht bij Notebook Totaal. Met Notebook Totaal heb ik de mogelijkheden doorgelopen en heb ik een passende configuratie kunnen samenstellen.
In het grijze verleden heb ik zakelijk op Toshiba en Dell-bakken gewerkt. Op zich allemaal goed spul. Maar als je voor je geld een optimaal passend systeem wilt samenstellen dan vergt het erg veel zoektijd om een geschikt Merk-model te vinden. Daarnaast wilde ik niet voor Windows betalen omdat ik dit nooit gebruik. Aangezien je servers zelf kunt samenstellen en bouwen leek mij dit ook te gelden voor Notebooks, vandaar dat ik bij een BTO notebook terecht ben gekomen.
Notebook Totaal heeft daarnaast een positieve bijdrage kunnen leveren aan mijn keuze.

Het model 15CL35 dat ik heb is geheel zwart, met een zwarte kunststof klep en een "geborsteld" oppervlak bij het handvlak en boven het toetsenbord. De rand rond het scherm is hoogglans zwart. Als je een witte Macbook gewend bent is zo'n zwarte notebook wel even wennen ;-)

Ik gebruik de notebook met Ubuntu 11.04 64 bit desktop erop.
De belangrijkste reden voor mij om een krachtige processor in te laten bouwen is om op deze notebook video-editing te kunnen toepassen. 1080p50 video draait prima op deze notebook en is er ook op te editen.

Wat de BIOS instellingen betreft; deze zijn zeer beperkt, feitelijk kun je alleen de boot-volgorde instellen en niet veel meer (is ook niet nodig in mijn geval).

Na installatie heb ik de Ubuntu hardware test gedaan en ik kwam geen niet-werkende zaken tegen.

Onderdeel van de Ubuntu hardware test is een dode pixeltest en ik nam geen enkele afwijking of uitval waar.
Het scherm is schitterend, je ziet briljante kleuren bij foto's en video's. Het scherm is mooi gelijkmatig uitgelicht tot in de hoeken.

De volgende onderdelen werken out-of-the-box onder Ubuntu 11.04:
- HD beeldscherm met nVidia grafische kaart
- interne microfoon
- webcam
- USB 2.0 poorten
- DVD writer
- Geluidskaart
- Wifi
- Netwerk verbinding
- Bluetooth
- Touchpad werkt met verticaal en horizontaal scrollen

Het enige wat ik nog niet werkend heb gekregen is de aansturing van de Intel grafische kaart en de Nvidia grafische kaart. Deze aansturing heet Optimus in de Windows-wereld maar deze functionaliteit werkt niet onder Linux. Er is een project Bumblebee dat aan de oplossing werkt voor de aansturing van de grafische kaarten maar de code ervan is nog niet stabiel, dus ik wacht even tot dit het geval is (ik heb Bumblebee al een paar keer geinstalleerd maar met als gevolg dat mijn Ubuntu systeem corrupt werd, en telkens herinstalleren van je OS is ook weer niet wat je zoekt). Volgens het oranje systeemledje staat mijn Nvidia grafische kaart nu continue aan wat natuurlijk ten koste gaat van je accuduur.

Verdere werken alle functie toetsen, behalve die voor het instellen van de helderheid van het beeldscherm. De beelschermhelderheid moet je dus in de systeeminstellingen aanpassen (iets wat je overigens niet vaak doet dus het gemis aan toetsenfunctionaliteit is niet groot).

Het toetsenbord werkt prettig en geeft bij aanslag weinig geluid. De toetsen zelf zijn glad en zwart. Indien je in het nagenoeg-donker werkt geeft dit wel een probleem om de toetsen goed te onderscheiden (een backlight toetsenbord zou hiervoor toepasselijk zijn). Daarnaast is elk toetsenbord uiteraard weer even wennen.

Ik heb geen harddisk in het systeem zitten maar een 120 GB SSD. Dit betekent snelle opstart van je OS (15 seconden tot je login scherm) geen geluid van knarsende/ratelende harddisk koppen, lager energie verbruik en daardoor minder warmte ontwikkeling dus ook je fan zal minder snel gaan draaien (hoewel de processoren voor de meeste warmte afgifte zullen zorgen).
Van de 120 GB in Ubuntu 11.04 wordt 8,5 GB gebruikt voor het wisselgeheugen (SWAP ruimte) je houdt ca 112 GB over voor je systeem en applicatie gebruik.
Ik heb 90 GB vrij op de SSD, na installatie van het OS en applicaties. In principe meer dan genoeg, aangezien ik al mijn data op een NAS heb staan. Indien ik grote bestanden wil gebruiken zoals foto's of video bestanden dan plaats ik deze op mijn SSD en daar kan ik ze bewerken en vervolgens weer terugschrijven naar mijn NAS. Aangezien een goede SSD veel kortere toegangstijden heeft merk je dat je hier je snelheidswinst gaat halen.

Mijn conclusie is dat de BTO 15CL35 prima te gebruiken is met Ubuntu 11.04 desktop 64 bit.
Alleen op de correcte aansturing van de grafische kaarten is het nog wachten.

Mijn BTO notebook configuratie:

BTO 15CL35-GT555 Full-HD Quadcore Sandy Bridge laptop
- Wireless card: Intel Centrino Wireless-N 1030 S
- Processor: Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
- Keyboard: QWERTY
- Koelpasta: Artic silver koelpasta
- Harddisk: 120Gb Intel SATA-2 320 serie SSD
- Geheugenslot (1): 4Gb Kingston Hyper X DDR3-1600Mh
- Geheugenslot (2): 4Gb Kingston Hyper X DDR3-1600Mh
- Accu: 6Cell 4400mA batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:17:
[...]

Volgens mij geldt die 95% gamut scherm aanduiding alleen voor de ontspiegelde variant.
Weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt maar het scherm van de Xnotebooks Helios FH15 is wel degelijk een 95% Gamut Glare (Glans), heb de Destiny en de Helios in de showroom bij Xnotebooks naast elkaar gezien ter vergelijking, en het scherm van deze 2 modellen onderscheiden zich alleen in ontspiegeld en Glans waarbij ik voor het glans scherm gekozen heb, dit naar ieders smaak en inzicht. Je kunt hier pas over meepraten als je ook in het bezit bent van een Helios FH15 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:44:
Wow, dat zijn mooie prijzen.
Ik heb net een nieuwe laptop heb gekocht (een dell e6420 met Core i5 SandyBridge M2520), voor een veel hogere prijs. Bummer dat ik dit merk niet kende voor ik mijn aanschaf maakte.
Je vergelijkt nu een semi high-end 14" zakelijke notebook met 3 jaar standaard NBD garantie met een gamebak... Je kan zeggen wat je wilt, maar dat is nooit een eerlijke vergelijking.
De afkorting SSD staat voor Soild state drive. Dat is geen kaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebax
@Darkstone

Als je de drive openbreekt is het volgens mij gewoon een printplaat met geheugen erop ;-), voor mij dus een kaart ...
Maar goed, ik zal het voor de zuiverheid in hardware terrminologie even veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
@ Trebax: Waarom duurder 1600MHz geheugen genomen als je CPU maximaal 1333MHz aankan?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebax
@CLB

Er is meer voordeel te behalen met een i7 2720qm maar de lagere reactietijd van dit geheugen levert bij mijn gebruik wel wat winst (een paar procent maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar procent maar...

Je mag blij zijn als sneller geheugen een procent winst oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Achja zelf had ik 't ook gekozen, al is 't maar voor de naam =)
* CLB wacht op de laptops icm de ATI6990 en kijkt dan wel weer hoe of wat / mat

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Trebax schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:41:
@CLB

Er is meer voordeel te behalen met een i7 2720qm maar de lagere reactietijd van dit geheugen levert bij mijn gebruik wel wat winst (een paar procent maar).
1 van de voordelen van de 2720QM is juist de ondersteuning van DDR3 1600.
http://ark.intel.com/prod...essor-(6M-Cache-2_20-GHz)
Het zal dan in bepaalde scenarios's winst kunnen geven.

Combineren met een 2630QM is alleen logisch voor OC's of undervolten naar lagere 1333Mhz specs.
Winst behalen met lagere timings zal op een dergelijk systeem vrijwel beperkt blijven tot theoretsche benchmark results.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Klopt, de juiste combinatie is Kingston HyperX met een i7-2720. Dan draait het geheugen, bij notebooks die dit ondersteunen, op 1600MHz. Verder heeft Kingston er een paar mooie koelplaten op zitten waardoor het geheugen wat koeler blijft. Of het echt veel uit maakt in temp hebben we nog nooit getest. In extreme omstandigheden zou het stabieler kunnen zijn.

Goed dat Trebax zijn ervaringen met Linux met ons deelt, we krijgen die aanvragen vaak. Ben jij een paar weken geleden bij ons in de showroom geweest met die Linux Test DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:03:
[...]

Weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt maar het scherm van de Xnotebooks Helios FH15 is wel degelijk een 95% Gamut Glare (Glans), heb de Destiny en de Helios in de showroom bij Xnotebooks naast elkaar gezien ter vergelijking, en het scherm van deze 2 modellen onderscheiden zich alleen in ontspiegeld en Glans waarbij ik voor het glans scherm gekozen heb, dit naar ieders smaak en inzicht. Je kunt hier pas over meepraten als je ook in het bezit bent van een Helios FH15 8) .
Zoals het op xnotebooks site staat, lijkt het alleen over het ontspiegelde scherm te gaan.

"XNOTEBOOKS heeft de primeur om als eerste notebooks te leveren met Gamut beeldschermen, deze hebben een kleurechtheid van 95% in ontspiegelde uitvoering"

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:28:
[...]

Zoals het op xnotebooks site staat, lijkt het alleen over het ontspiegelde scherm te gaan.

"XNOTEBOOKS heeft de primeur om als eerste notebooks te leveren met Gamut beeldschermen, deze hebben een kleurechtheid van 95% in ontspiegelde uitvoering"
Dat klopt dus niet. Volgens mij was dell of hp de eerste met de RGBled schermen op de E4400 en elitebooks. Tevens was lenovo de eerste met een 95% gamut scherm op de W510, bijna gelijktijdig met dell, en daarvoor had je ook nog de xps 16 RGBled. Of was dat de eerste? Ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@LAPNOT
Wist je dat er een forum was voor ervaringen van andere merken zoals een forum van Xnotebooks? Ik zag je post ook daar staan als 1 van de eerste post sinds maanden, dat forum schijnt niet meer zo te leven. Dit forum is bedoelt voor ervaringen en uitleg van het assortiment van BTO. Adviezen en tips welkom hoor maar we willen hier echt voorkomen dat we de indruk krijgen dat mensen op andere gedachten worden gebracht dan dat ze om vragen

Grappig om te zien dat het Xnotebooks in het BTO forum vaker voorbij komt dan in het eigen forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebax
@BTO-USER

Neen, ik ben niet bij julllie geweest. Wel heb ik een mail gestuurd met als antwoord dat jullie veel van Windows afweten maar niets van Ubuntu ;-). Geen probleem wat mij betreft, het zijn ook twee aparte werelden ...

Mijn ervaring heb ik gedeeld om duidelijk te maken dat Ubuntu zonder probleem (behalve het Optimus verhaal) op een BTO 15CL35 kan draaien.
Het lijkt me daarom marketingtechnisch handig om dit te vermelden. Er zijn genoeg Ubuntu gebruikers die eigenlijk geen Windows geinstalleerde machine willen kopen om voor het niet-gebruik van dit OS ook nog eens te moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Okee, er zijn wat Linux aanhangers bij ons geweest de afgelopen paar weken met van die Test DVD's. Jou wel bekend. Die waren ook al erg positief over de BTO notebooks icm Linux. Een andere die goed beviel was de 15C36, die heeft niet die Hybride videokaart en werkte ook vrijwel meteen probleemloos.

het zijn inderdaad die afwijkende zaken die even duren voor ze in Linux goed geregeld zijn, maar wie weet komt er snel een oplossing.

We zien een stijgende vraag dus we gaan er zeker mee aan de gang, wie weet kom ik nog eens bij je terug voor adviezen. Welke UNBUNTU versie draai je trouwens?
UPDATE: Oh ik zie het, 11.04....sorry

[ Voor 4% gewijzigd door BTO_USER op 06-08-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet mijn 17CL35 besteld bij Roberto van Notebook Totaal :D

Dit is mijn configuratie:
1 x BTO 17CL35-GT555 - 17 inch FULL-HD Sandy Bridge Quadcore (17CL35-GT555)
Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6230 Dual band
Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
Harddisk Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
Keyboard AZERTY (Belgisch)
Geheugenslot (1) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
Geheugenslot (2) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
Accu 9Cell 5600mA batterij (Hi-CAP) 25% meer werktijd

Eerst heb ik contact opgenomen met Remco van BTO zelf, maar later kwam ik dan op het spoor van Notebook Totaal, via Tweakers natuurlijk!
Zowel Remco als Roberto waren heel behulpzaam en gaven mij beiden tips om mijn configuratie nog net dat tikkeltje beter te maken.
De goede beoordelingen van BTO laptops op Tweakers en andere websites trokken mij definitief over de streep.
Nu nog wachten tot de betaling is toegekomen en dan de laptop afhalen :)
Wanneer ik hem heb post ik zeker nog mijn bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Waarom wordt mijn vraag niet beantwoord ?
madmaxnl schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 07:33:
Gaat het ook mogelijk zijn BTO Notebooks met AMD Llano APUs samen te stellen ? Ik vind het sowieso al raar dat er geen AMD CPUs in het assortiment zitten. Het AMD/ATI GPU segment is ook erg dun vergeleken bij nVidia. Jammer dat BTO een conservatieve kijk op merkaanbod na houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Pff ik word helemaal gek van mezelfxD, ik zit nu weer te kijken om er een ssd in te duwen maar nu vraag ik me af welke ssd bto gebruikt, als je de BTO selected SSD kiest. Want de Kingston SSDNow V+100 is nu te krijgen voor 100 euro, dus dan zou het mssn slimmer zijn om die 500gb HDD te nemen en dan zelf met de upgrade bundle de SSD in te bouwen. Alleen zit ik er niet zo op te wachten om men dvd drive eruit te halen want dan moet ik weer een externe kopen. Wat een hoop keuzes zijn er te maken zeg. Maandag gaat men elitebook weg en dan heb ik nog niet eens gekozen voor een nieuweXD.

BTW hoe zit het met scherm van mijn 8540w elitebook(1600x900 resolutie), hij is van afgelopen jaar. Ga ik er met een BTO scherm(inclusief folie) erop achteruit vooruit of wat moet ik verwachten?

[ Voor 14% gewijzigd door venom1 op 06-08-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
BTO_USER schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:23:
Klopt, de juiste combinatie is Kingston HyperX met een i7-2720. Dan draait het geheugen, bij notebooks die dit ondersteunen, op 1600MHz. Verder heeft Kingston er een paar mooie koelplaten op zitten waardoor het geheugen wat koeler blijft. Of het echt veel uit maakt in temp hebben we nog nooit getest. In extreme omstandigheden zou het stabieler kunnen zijn.

Goed dat Trebax zijn ervaringen met Linux met ons deelt, we krijgen die aanvragen vaak. Ben jij een paar weken geleden bij ons in de showroom geweest met die Linux Test DVD?
Ik heb hier een BTO 15cl37 met 2720 en 1600 HYPERX. echter wordt er in cpuz niet weergeven dat de geheugen op 1600 loopt maar op 1333.
Moet ik mij zorgen gaan maken over onjuiste info cpuz? of dat de moederbord niet goed communiceerd met de componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07-2024
Heb in mijn BTO 17CL37 een Intel Advanced-N 6230 dual band gekozen omdat deze 3 antennes zou hebben, waarvan ik dan weer hoopte dat dat een beter bereik zou opleveren dan de wifi kaart die in mijn oude laptop zit.

In de software/drivers heb ik echter voorbij zien komen dat er maar twee 2 van de 3 antennes actief zijn (kan de huidige status/aantallen nu niet meer terug vinden maar dat kan komen omdat ik Windows 7 opnieuw geïnstalleerd heb).

Omdat ik toch benieuwd was waarom er schijnbaar maar 2 antennes gebruikt worden (en ik voor de kaart 802.11n modus heb moeten uitzetten omdat de kaart anders niet met mijn Belkin N+ wil werken. Werkt nu dus alleen op 54Mbps wat erg jammer is) toch maar eens gekeken hoe die 3 antennes in mijn laptop verwerkt zijn.

De wifi kaart lijkt maar 2 aansluitpunten te hebben en er ligt een kabeltje los naast de wifi kaart wat mogelijk de derde antenne zou kunnen zijn? (Zie onderstaande foto)

Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/6277/n6230l.png

Weet iemand wat dat losse rode kabeltje zou kunnen zijn en waarom ik maar 2 actieve antennes in de drivers/settings heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
madmaxnl schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:23:
Waarom wordt mijn vraag niet beantwoord ?
Omdat mensen met die kennis vandaag nog niet aanwezig zijn geweest misschien..
En kicken binnen 24 uur is not done, wacht het rustig af, sit back, relax and enjoy the weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@madmaxnl
terecht je opmerkingen over AMD, ook wij houden de oontwikkelingen van AMD nauwgezet in de gaten. Problemen voor ons zijn momenteel dat AMD Chips niet los te koop zijn, dit doet afbreuk aan ons BTO concept. Notebooks komen dan de fabriek uit met b.v. de CPU on board (BGA Socket, dus gesoldeerd). Dan komt het risico ook nog om de hoek, als een dergelijk product niet aanslaat, of er komt een nieuwe GPU / CPU aan dan is onze voorraad verouderd, wisselen kan niet meer.

Kortom, we zijn er mee bezig en kennen de goede prestaties van AMD chips. Uiteindelijk kiest de gebruiker, afnemer wat ie wil. Op notebook vlak heeft Intel hier de afgelopen jaren een zeer goede job gedaan. AMD inmiddels ook maar toch meer onderin de markt en richting de grote A-merken.Een slimme keuze van AMD om ATI te pakken, die combinatie kan nog wel eens interessante producten opleveren in de nabije toekomst.

Kortom, wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
venom1 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:44:
Pff ik word helemaal gek van mezelfxD, ik zit nu weer te kijken om er een ssd in te duwen maar nu vraag ik me af welke ssd bto gebruikt, als je de BTO selected SSD kiest. Want de Kingston SSDNow V+100 is nu te krijgen voor 100 euro, dus dan zou het mssn slimmer zijn om die 500gb HDD te nemen en dan zelf met de upgrade bundle de SSD in te bouwen. Alleen zit ik er niet zo op te wachten om men dvd drive eruit te halen want dan moet ik weer een externe kopen. Wat een hoop keuzes zijn er te maken zeg. Maandag gaat men elitebook weg en dan heb ik nog niet eens gekozen voor een nieuweXD.

BTW hoe zit het met scherm van mijn 8540w elitebook(1600x900 resolutie), hij is van afgelopen jaar. Ga ik er met een BTO scherm(inclusief folie) erop achteruit vooruit of wat moet ik verwachten?
ik heb een Agility3 60gb en ik kan je melden die is super en niet duur.
Ben van plan om er nog 1 bij te kopen en in raid 0 te zetten.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@venom1
Ik kan met zekerheid zeggen dat je er qua scherm niet op achteruit zult gaan. Maar als je een uurtje wilt investeren en langs wilt komen dan kan ik het laten zien en kunnen we een mooie configuratie op maat samenstellen.

Wij hebben zelf ook de Kingston SSD gehad maar hebben uiteindelijk besloten voor wat snellere versies te gaan. De BTO selected SSD is er 1 van Team en voor de rest doen we de Intel en OCZ versies. Wij waren niet echt overtuigd van de snelheid van de Kingston namelijk, maar hij is inderdaad wel lekker goedkoop geworden. Enne, elke SSD is minimaal 3 tot 4 keer sneller dan een normale HDD dus daar zit al aardig wat winst.

Als je perse de Kingston wil kan ik kunnen we hem bestellen hoor, ik kan je de verschillen zo laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peatron schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:00:
[...]

Ik heb hier een BTO 15cl37 met 2720 en 1600 HYPERX. echter wordt er in cpuz niet weergeven dat de geheugen op 1600 loopt maar op 1333.
Moet ik mij zorgen gaan maken over onjuiste info cpuz? of dat de moederbord niet goed communiceerd met de componenten?
Kan je in het bios kijken op welke snelheid het RAM draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@innocent
Een Intel 6230 (300MB/s Dual Channel) werkt inderdaad met 2 antennes. De vorige versie van Intel was de 6200 en die werkte ook met 2 antennes. We wachten op een opvolger van de 6300 versie (3 antennes), deze zou denk ik de Intel 6330 gaan heten en biedt dan 450MB/s en Dual band. Die is er echter nog niet.

Mbt je snelheid, ik zit met een Linksys / Cisco router met hetzelfde kaartje en werk in me huiskamer (+/- 6 meter van de router) probleemloos op >100MB/s. Check je settings even goed in de router, het zou moeten werken en niet afhankelijk van een derde antenne.

Het derde antennetje in je laptop ( die met dat rode kapje ) zal voor de kaart zijn die 3 antennes ondersteunde, de Intel 6300 AGN. Echter is die er niet meer en zou je die plaatsen dan mis je Bluetooth. Deze zit namelijk in de kaart tegenwoordig (Intel WLAN 130 / 1030 en 6230 ).

Soms vindt je nog een antenne, die is dan voor de optionele 3G kaart (UMTS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallyberk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 18:03
BTO_USER schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:01:
@madmaxnl
terecht je opmerkingen over AMD, ook wij houden de oontwikkelingen van AMD nauwgezet in de gaten. Problemen voor ons zijn momenteel dat AMD Chips niet los te koop zijn, dit doet afbreuk aan ons BTO concept. Notebooks komen dan de fabriek uit met b.v. de CPU on board (BGA Socket, dus gesoldeerd). Dan komt het risico ook nog om de hoek, als een dergelijk product niet aanslaat, of er komt een nieuwe GPU / CPU aan dan is onze voorraad verouderd, wisselen kan niet meer.

Kortom, we zijn er mee bezig en kennen de goede prestaties van AMD chips. Uiteindelijk kiest de gebruiker, afnemer wat ie wil. Op notebook vlak heeft Intel hier de afgelopen jaren een zeer goede job gedaan. AMD inmiddels ook maar toch meer onderin de markt en richting de grote A-merken.Een slimme keuze van AMD om ATI te pakken, die combinatie kan nog wel eens interessante producten opleveren in de nabije toekomst.

Kortom, wordt vervolgd.
Afgezien van de cpu's, wanneer krijgen we AMD's gpu's in 15cl35 range en lager? Voor de optimus technologie van nVidia heeft AMD ook al een antwoord (http://www.rage3d.com/art...s4_asif_rehman_interview/). De AMD gpu's leveren meer performance voor je euro. (oke, niet altijd >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:08:
[...]

Kan je in het bios kijken op welke snelheid het RAM draait?
Nope alleen dat er 8gb ddr aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@Peatron
Je 15CL37 / 17CL37 maakt gebruik van de Intel HM67 B3 chipset, deze heeft volgens Inte; een FSB van 1333 en kan een geheugensnelheid aan van 1600MHz (ook volgens Clevo). Ik ga er even induiken en check het desnoods maandag meteen met Clevo zelf. Ik weet niet of het aan CPU-z ligt. We zullen zelf ook een testopstelling maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
BTO_USER schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:24:
@Peatron
Je 15CL37 / 17CL37 maakt gebruik van de Intel HM67 B3 chipset, deze heeft volgens Inte; een FSB van 1333 en kan een geheugensnelheid aan van 1600MHz (ook volgens Clevo). Ik ga er even induiken en check het desnoods maandag meteen met Clevo zelf. Ik weet niet of het aan CPU-z ligt. We zullen zelf ook een testopstelling maken.
Top ik wacht het af..
Ik wil graag een screen shot plaatsen,maar ik zal wel ff te blond zijn nu.
kopieren en plakken lukt niet...
SPD geeft aan XPM-1600
Tab Memory- DRAM Frequency 665.2 MHz
FSB:DRAM 1:5

Misschien heb je hier iets aan.

[ Voor 20% gewijzigd door peatron op 06-08-2011 22:41 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@wallyberk
Helemaal gelijk,een jaar geleden hing de vlag er dan ook helemaal anders bij. De ATI 4650 en 5650 waren zeer succesvolle kaarten. De antwoorden destijds van NVIDIA, ik meen de GT3xx en GT4xx series konden in het midden segment niet tegen het ATI geweld op. Met de komst van Sandy Bridge was ATI niet klaar met goede GPU's. Je moet je voorstellen, onze nieuwe modellen zijn in April gekomen, dan zijn ze in oktober ontwikkeld (+/- 6 maanden). Dus in oktober had ATI al een passend antwoord moeten hebben. NVIDIA was destijds met de GT540 wel klaar en volgende snel erachteraan met de GT555.

Tja zo gaat dat nu eenmaal, wellicht heeft ATI nu wel een passend antwoord, en zal misschien in de volgende generatie wel een ATI kunnen zitten. Op dit moment lukt dat alleen met notebooks die zijn voorzien van een MXM cartridge. Een relatief dure oplossing maar zo kunnen wij bij BTO wel zelf een GPU verwisselen.

Ook hier kan ik dus niets anders op antwoorden dan dat het er zomaar anders uit komt te zien tussen nu en een half jaar.

Het heeft destijds ook niet echt geholpen trouwens dat AMD ATI overnam, een groot aantal notebook fabrikant zijn toen overgestapt naar NVIDIA. Of dit uit loyaliteit naar Intel is gebeurt? Dat is slechts een gerucht.

[ Voor 0% gewijzigd door BTO_USER op 06-08-2011 22:32 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens kan de xps 17 ook 1866mhz ram aan, ondanks dat de processor tot max. 1666 gaat, dus ik weer niet hoeveel waarde je aan de spec moet hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Inderdaad, de Intel sheets liegen er niet om. Deze staan bij Intel online. Die ondersteunen max 1600MHz DDR3. Ben benieuwd hoe Dell dan 1866MHz stabiel aan de praat gaat krijgen als we het over het geheugen hebben. Lijkt me een type foutje. In ieder geval valt dit buiten de specs van Intel HM65/HM67 achtige chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallyberk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 18:03
BTO_USER schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:31:
@wallyberk
Helemaal gelijk,een jaar geleden hing de vlag er dan ook helemaal anders bij. De ATI 4650 en 5650 waren zeer succesvolle kaarten. De antwoorden destijds van NVIDIA, ik meen de GT3xx en GT4xx series konden in het midden segment niet tegen het ATI geweld op. Met de komst van Sandy Bridge was ATI niet klaar met goede GPU's. Je moet je voorstellen, onze nieuwe modellen zijn in April gekomen, dan zijn ze in oktober ontwikkeld (+/- 6 maanden). Dus in oktober had ATI al een passend antwoord moeten hebben. NVIDIA was destijds met de GT540 wel klaar en volgende snel erachteraan met de GT555.

Tja zo gaat dat nu eenmaal, wellicht heeft ATI nu wel een passend antwoord, en zal misschien in de volgende generatie wel een ATI kunnen zitten. Op dit moment lukt dat alleen met notebooks die zijn voorzien van een MXM cartridge. Een relatief dure oplossing maar zo kunnen wij bij BTO wel zelf een GPU verwisselen.

Ook hier kan ik dus niets anders op antwoorden dan dat het er zomaar anders uit komt te zien tussen nu en een half jaar.

Het heeft destijds ook niet echt geholpen trouwens dat AMD ATI overnam, een groot aantal notebook fabrikant zijn toen overgestapt naar NVIDIA. Of dit uit loyaliteit naar Intel is gebeurt? Dat is slechts een gerucht.
Toch vraag ik dan af, als er toch een MXM cartrigde in zit, waarom dan niet (geheel volgens de BTO style, comboboxje en zo) de keuze voor GPU aan de klant overlaten. Dan kan de klant geheel aan de hand van zijn budget de bijbehoorde GPU kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:37:
Inderdaad, de Intel sheets liegen er niet om. Deze staan bij Intel online. Die ondersteunen max 1600MHz DDR3. Ben benieuwd hoe Dell dan 1866MHz stabiel aan de praat gaat krijgen als we het over het geheugen hebben. Lijkt me een type foutje. In ieder geval valt dit buiten de specs van Intel HM65/HM67 achtige chipsets.
Dat dacht ik dus ook. Totdat ik zag dat in het bios stond aangegeven dat het op 1866mhz draaide. Het lijkt me stug dat het bios het fout heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@wallyberk
Er zijn 2 mogelijkheden. Kijkende naar de 15CL35 / 17CL35 dan is het voor de fabriek niet mogelijk een MXM te maken. Enerzijds omdat MXM begint vanaf de GTX560 / ATI 66970 en anderzijds vanwege de kosten. Een MXM is een flinke cartridge hoor, dan zouden deze laptops zeker wat dikken er zwaarder worden.

Bij een 17CL36/37 en 15CL37/15CL38 dit verhaal dus anders, deze notebooks worden gebouwd voor de top van de markt en de videokaarten moeten aan te passen zijn. Dit zou je theoretisch zelf kunnen doen. Echter een fabrikant als Clevo is verantwoordelijk voor het afregelen van de GPU, RAM snelheden ivm koeling. Je moet dan dus wel een MXM kopen van Clevo omdat je anders of een te langzame kaart hebt, e=of een kaart hebt waardoor je notebook oververhit kan raken.

Deze week gaan we bij een klant z'n GTX285 opwaarderen naar een GTX580, een MXM dus. Beetje koeling omsleutelen etc etc. Nieuwe BIOS, dirvers en zou weer een jaar of wat verder moeten kunnen.

Dus, een videokaart kiezen kan bij hogere series. ben je in de makrt voor een 17 inch High end machine met een Klasse 1 videokaart ( GTX560/580 ATI 6970/6990) dan kun je dus kiezen uit dezelfde barebone alleen hebben wij die als losse modellen op onze website staat.

15CL37 ATI 6990 (15 inch Clevo P150)
15CL38 NVIDIA GTX560 (15 inch Clevo P150)
15CL38 NVIDIA GTX580 (15 inch Clevo P150)
17CL36 NVIDIA GTX560 (17 inch Clevo P170)
17CL36 NVIDIA GTX580 (17 inch Clevo P170)
17CL37 ATI 6990 (17 inch Clevo P170)

Dus we zouden je de keuze kunnen geven bij het configureren maar in plaats daarvan hebben we ervoor gekozen deze notebooks los aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Draai eens CPU-z op een XPS 17 dan weten we het meer zeker dan nu, anders blijft het een aanname.Ben benieuwd.
Op de DELL website bieden ze namelijk alleen maar 1333 MHz geheugen aan, Intel zegt max 1600MHz....bijzonder verhaal. Ik hoop voor DELL op een typefoutje anders kunnen ze er weer eens een paar terughalen. Er is namelijk GEEN So-Dimm te verkrijgen met die snelheid, ik heb bij alle grote merken gekeken net. Wij kunnen er in ieder geval niet aan komen.

Ik zeg, succes Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
BTO_USER schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:08:
Draai eens CPU-z op een XPS 17 dan weten we het meer zeker dan nu, anders blijft het een aanname.Ben benieuwd.
Op de DELL website bieden ze namelijk alleen maar 1333 MHz geheugen aan, Intel zegt max 1600MHz....bijzonder verhaal. Ik hoop voor DELL op een typefoutje anders kunnen ze er weer eens een paar terughalen. Er is namelijk GEEN So-Dimm te verkrijgen met die snelheid, ik heb bij alle grote merken gekeken net. Wij kunnen er in ieder geval niet aan komen.

Ik zeg, succes Dell.
:) Ik had ook ff snel gekeken op de Dell site en yep alleen maar 1333MHZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1866mhz memory:
http://www.kingston.com/hyperx/pnp/default.asp

proof: http://forum.notebookrevi...-1600mhz.html#post7764389
Ik zat er overigens naast: het was de xps 15 waar het wel mogelijk was, niet de 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
BTO_USER schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:06:
@venom1
Ik kan met zekerheid zeggen dat je er qua scherm niet op achteruit zult gaan. Maar als je een uurtje wilt investeren en langs wilt komen dan kan ik het laten zien en kunnen we een mooie configuratie op maat samenstellen.

Wij hebben zelf ook de Kingston SSD gehad maar hebben uiteindelijk besloten voor wat snellere versies te gaan. De BTO selected SSD is er 1 van Team en voor de rest doen we de Intel en OCZ versies. Wij waren niet echt overtuigd van de snelheid van de Kingston namelijk, maar hij is inderdaad wel lekker goedkoop geworden. Enne, elke SSD is minimaal 3 tot 4 keer sneller dan een normale HDD dus daar zit al aardig wat winst.

Als je perse de Kingston wil kan ik kunnen we hem bestellen hoor, ik kan je de verschillen zo laten zien.
Ik geloof je als je zegt dat ik er niet op achteruit zal gaan want langskomen zou een dag reizen zijn voor mij aangezien ik in zuid limburg woon: ). Nu had ik een vraag op welk email adres ik jou kan mailen voor bijvoorbeeld de prijs van de laptop als ik de kingston erin stop. En bedoel je met verschillen de verschillen in snelheid of prijs? Je mag me de email ook in een DM sturen. alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 16 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.