BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch
Ik snap het, Limburg - Utrecht is een flinke afstand.
bel me anders maandag even, nummer staat gewoon op de site. vraag naar Remco.
Een verschil in prijs heeft in 90% van de gevallen ook gevolgen voor de snelheid. laten we even samen afstemmen wat het beste is en in het budget past. We komen er altijd uit hoor!
Dat snap ik: ), maargoed zoals je zegt het budget heeft ook zijn grenzen. Ik ben de komende 2 dagen druk, als ik komende maandagavond geen keuze heb gemaakt(dan heb ik namelijk geen laptop meer als het goed is). Dan zal ik dinsdag even contact opnemen.BTO_USER schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:25:
@venom1
Ik snap het, Limburg - Utrecht is een flinke afstand.
bel me anders maandag even, nummer staat gewoon op de site. vraag naar Remco.
Een verschil in prijs heeft in 90% van de gevallen ook gevolgen voor de snelheid. laten we even samen afstemmen wat het beste is en in het budget past. We komen er altijd uit hoor!
6990M met een 2630QM en 8 gb ocz en artic silver voor nog geen 1400,-..
Ik denk dat ik mijn huidige 17 inch maar verkoop (net 2 maanden oud en bij Alternate gekocht

Want 10% sneller in sommige gevallen dan 580M...is wel erg aantrekkelijk.
Verwijderd
Verwijderd
We waren bezig met het aanpassen van onze site.
De volgende updates heb ik kunnen constateren
geen marketing via GoT
[ Voor 45% gewijzigd door zeef op 11-08-2011 13:39 ]
Ik wist niet dat je gedachtens kon lezen ....Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:37:
Voor de mensen dachten, waarom reageert Notebook Totaal even niet.
We waren bezig met het aanpassen van onze site.
De volgende updates heb ik kunnen constateren
[snip]
[ Voor 31% gewijzigd door zeef op 11-08-2011 13:39 ]
Dat denk ik ook niet. Ik was wel verbaasd over de power die de 6970M had,maar je raakt er zo snel aan gewend dat je snel weer iets sneller wilt.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:36:
Ik betwijfel dat hij merkbaar sneller is dan de GT580m. De vorige generatie was exact gelijk, dat zal dit keer ook wel zo zijn als ik de verschillen in specs zie. Al heb ik nog geen benchmarks gezien.
Of sla ik nu door...
Bijzonder te vermelden is dat Kingston ze getest heeft met een i5 en een i7-2630 die allemaal max op 1333 DDR3 draaien.
ik heb niet zo de data sheet van de PM67 QM67 voor me omdat wij die niet verkopen maar het zou kunnen dat het verschil hier zit. Wat ik ervan kan vinden is dat de CPU en de chipset max 1600 MHz aan kunnen. Bedie beschikbaar op intel site.
Ik vermoed dat ie dus gewoon de waarde weer geeft die in de EPROM op de So-Dimm zit. En al staat daar 5000MHz dan zal ie dat ook laten zien. Ik hoop snel op een screenshot van een geheugen test.
veel mensen zijn jaloers op jou 6970 hoor.
maarja, als je eenmaal gewend bent om van 0-100KM/u te gaan in 5 seconden dan moet het raar lopen als je weer terug wilt naar 6 seconden. Ik gok dat je er snel aan gewend bent en 4 seconden nog leuker is.
Ik zou je er even overheen zetten en genieten van wat je in huis hebt gehaald
Verwijderd
Ja fijn hépeatron schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:38:
[...]
Ik wist niet dat je gedachtens kon lezen ....
Maar ik ga nu weer verder met onze administratie, die moet ook nog worden gedaan.
Dit wordt "weer" een latertje.
Morgen zal ik zoveel mogelijk vragen proberen te beantwoorden die nog openstaan. Nu eerst even de orders van vandaag verwerken.
Moet wel zeggen dat de prijzen nu echt heel scherp zijn geworden, bijvoorbeeld de 17CL36 met GTX 560M voor onder de 1200 euro!
Dat zou ik ook doen. Aan de andere kant, eentje extra verkopen vinden wij ook niet ergBTO_USER schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:43:
Ik zou je er even overheen zetten en genieten van wat je in huis hebt gehaald
(de les die je hieruit kunt trekken, koop je vandaag de top is er morgen weer iets snellers)
Bedankt voor uw bericht! Ik ga dan ook _nu_ uw factuur opmakenVerwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:09:
Zonet mijn 17CL35 besteld bij Roberto van Notebook Shop![]()
Dit is mijn configuratie:
1 x BTO 17CL35-GT555 - 17 inch FULL-HD Sandy Bridge Quadcore (17CL35-GT555)
Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6230 Dual band
Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
Harddisk Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
Keyboard AZERTY (Belgisch)
Geheugenslot (1) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
Geheugenslot (2) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
Accu 9Cell 5600mA batterij (Hi-CAP) 25% meer werktijd
Eerst heb ik contact opgenomen met Remco van BTO zelf, maar later kwam ik dan op het spoor van Notebook Shop, via Tweakers natuurlijk!
Zowel Remco als Roberto waren heel behulpzaam en gaven mij beiden tips om mijn configuratie nog net dat tikkeltje beter te maken.
De goede beoordelingen van BTO laptops op Tweakers en andere websites trokken mij definitief over de streep.
Nu nog wachten tot de betaling is toegekomen en dan de laptop afhalen
Wanneer ik hem heb post ik zeker nog mijn bevindingen!
Alleen het is niet Notebook shop maar Notebook Totaal hé
p.s. dit betekend dus ook voor u (omdat de betaling later binnen zal zijn) dat als de 17CL35-GT555 nieuwe specs kloppen u de gratis upgrade naar het Corsair geheugen krijgt.
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2011 23:49 ]
Als de aantallen groeien worden de prijzen ook beter! Elke maand bestellen we meer bij onze fabrieken en dat werpt z'n vruchten af uiteraard. BTO behoort nu voor Clevo tot de grootste klanten van Europa.
Het is nu even kijken wat de US$ gaat doen want er zijn en paar mensen in de wereld met andere dingen dan tweakers bezig, waar wij praten over tientjes zitten zij over honderden miljarden om de tafel. Beetje Off Topic maar kan wel van invloed zijn op de prijzen van september.
Succes met je orders en ik zie ze morgen wel in de Mailbox :-)
Verwijderd
Ik had het kunnen weten, niet echt een professionele reactie van een firma als BTO die notabene vorige week nog negatief in het nieuws kwam met het verkopen van de i5-2520M en de i7-2720QM ES processoren oftewel Engineering Samples die niet voor verkoop bestemd zijn. We hebben dit allemaal kunnen volgen hier op het forum.BTO_USER schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:39:
@LAPNOT
Wist je dat er een forum was voor ervaringen van andere merken zoals een forum van Xnotebooks? Ik zag je post ook daar staan als 1 van de eerste post sinds maanden, dat forum schijnt niet meer zo te leven. Dit forum is bedoelt voor ervaringen en uitleg van het assortiment van BTO. Adviezen en tips welkom hoor maar we willen hier echt voorkomen dat we de indruk krijgen dat mensen op andere gedachten worden gebracht dan dat ze om vragen
Grappig om te zien dat het Xnotebooks in het BTO forum vaker voorbij komt dan in het eigen forum.
Wat ik ook best grappig vind zoals je hetzelf verwoord dat u als contact van BTO dit zegt, als ik daadwerkelijk de zaken op dit forum bekijk en die besproken worden ben ik blijkbaar niet de enige die in mijn geval over een andere firma als Xnotebooks spreekt, ik dacht in eerste instantie dat het over DELL notebooks ging maar dat bleek uiteindelijk niet het geval te zijn.
Mijn advies aan u zou zijn om u niet teveel te mengen in forums zoals deze als firma, aangezien deze bedoeld zijn voor ons als eindgebruikers (tweakers)
Welk nieuws? heb ik iets gemist?Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:55:
[...]
Ik had het kunnen weten, niet echt een professionele reactie van een firma als BTO die notabene vorige week nog negatief in het nieuws kwam met het verkopen van de i5-2520M en de i7-2720QM ES processoren oftewel Engineering Samples die niet voor verkoop bestemd zijn. We hebben dit allemaal kunnen volgen hier op het forum.
Wat ik ook best grappig vind zoals je hetzelf verwoord dat u als contact van BTO dit zegt, als ik daadwerkelijk de zaken op dit forum bekijk en die besproken worden ben ik blijkbaar niet de enige die in mijn geval over een andere firma als Xnotebooks spreekt, ik dacht in eerste instantie dat het over DELL notebooks ging maar dat bleek uiteindelijk niet het geval te zijn.
Mijn advies aan u zou zijn om u niet teveel te mengen in forums zoals deze als firma, aangezien deze bedoeld zijn voor ons als eindgebruikers (tweakers)
Klopt, heb je helemaal gelijk in, het forum is voor eindgebruikers. Alleen als die eindgebruikers de moeite nemen om naar het BTO forum te komen met gerichte vragen over BTO en/of om ervaringen uit te wisselen over BTO dan vind ik het opmerkelijk dat ervaringen van andere merken hier heel nadrukkelijk in gedeeld worden. Daar hebben die andere merken toch een eigen forum voor? Je zult van mij of mijn medewerkers geen posts vinden in de fora van andere merken.
Verwijderd
FIETSPOMP; Je hebt helemaal gelijk. Het is interessante materie. Er gaan veel spookverhalen in de rondte over ES, QS en OEM processoren. Blij dat je het vanuit een andere invalshoek bekijkt.
De i7-2720QM ES CPU is inderdaad sneller dan de niet ES i7 CPU, dit hebben wij ook gezien in diverse tests. Deze heeft 8MB Cache en geen 6MB cache. Hierin is ie dus min of meer gelijk aan de i7-2820. Ik denk dat Intel op het laatst z'n design heeft aangepast naar 6MB cache ( dus zoals bij de i7-2630QM. We krijgen veel positieve reacties op de ES versie vanwege de hogere snelheid.
Om alle onduidelijkheid weg te nemen omtrent de garantie kan ik jullie melden dat wij, BTO, de processor 3 jaar lang in garantie nemen ipv 2 jaar zoals de standaard garantie is op een processor.
Wij hebben deze processor voor intern gebruik ingekocht bij onze fabrikanten, op een gegeven moment ruimen we deze voorraad op en heeft de klant hier voordeel aan.
In dit geval zowel sneller dan de normale alsook een betere prijs. Wil je hiervan gebruik maken dan koop je een aktieprocessor. Wil je hiervan geen gebruik maken dan koop je de normale (+/- 100 euro duurder tov de niet ES variant).
Technisch is er dus helemaal niets aan de hand, sterker nog je hebt een voordeel in zowel de specificaties als in de prijs. De mensen die hieraan twijfelen verzoek ik contact op te nemen met ons kantoor.
De voorraad is niet onbeperkt trouwens en alle akties houden een keer op.
BTO_USER wijzigde dit bericht 31-07-2011 21:35 (3%)
http://www.intel.com/support/processors/sb/CS-030747.htm
Ik moet zeggen dat de activiteit van bto en NBT zeker bijdraagt aan de service als zij namelijk niet zo actief waren was dit forum net zo dood als die van xnotebooks en dat dit forum zo actief is trekt mij als klant. Dus blijkbaar doen ze wat goed.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:55:
[...]
Ik had het kunnen weten, niet echt een professionele reactie van een firma als BTO die notabene vorige week nog negatief in het nieuws kwam met het verkopen van de i5-2520M en de i7-2720QM ES processoren oftewel Engineering Samples die niet voor verkoop bestemd zijn. We hebben dit allemaal kunnen volgen hier op het forum.
Dat ES verhaal is inmiddels oud nieuws en opgelost. Dat was inderdaad een verkeerde inschatting van onze kant. Deze hadden inderdaad niet verkocht mogen worden en nadat we hierop zijn gewezen hebben we dit gestopt. Ondanks dat de gebruikers erg tevreden zijn is het niet toegestaan en het had niet mogen gebeuren.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Uiteindelijk zijn de prijzen van de notebook ook ongeveer gelijk hoor.
Op de BTO site zijn de prijzen gelijk alleen krijg je bij de 17CL35 gratis Corsair geheugen en een zwaardere accu. Dit is een aktie model voor Augustus en groot ingekocht dus ruim voldoende op voorraad.
Als u een 15CL35 wilt met de specs van een 17CL35 dan is daar vast uit te komen.
Jammer genoeg wel ja, kleiner is ook praktischer om te vervoeren.CLB schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 00:20:
Kleiner heh, dat maakt 't vaak ook duurder =)
Inderdaad, de trend lijkt dat 17 inch nu interessanter gaat worden dan een 15 inch. Waarschijnlijk met volume te maken, kan zomaar anders zijn over een aantal maanden.
BTO 15CL35-GT555 Full-HD Quadcore Sandy Bridge laptop
- Accu 9Cell 5600mA batterij (Hi-CAP) 25% meer werktijd
- Anti-glans folie Deze folie maakt uw scherm mat
- Anti-virus Geen licentie
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Harddisk 128Gb BTO selected SSD
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
- UMTS / 3G module Optioneel
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 150Mbit
Dan nog 1 vraag, nee het houdt nooit op met die vragen. Waren er op dit forum als fotos in omloop van een scherm met folie erop en zonder en die dan naast elkaar? Aangezien langskomen geen optie is. Als iemand het ergens mee kan vergelijken ook prima. Mijn elitebook 8540w reflecteert niet in buitenlicht dus dat is meer zoals met folie? Nja iig fotos zouden fijn zijn!
Mijn vriendin is maar wat blij met haar 15CL37 en de 2720QM ES...
En ja hij is sneller dan mijn 17CL37 met een 2630QM..Veel sneller(in bench)
Dan neem je gewoon een extere behuizing voor een hdd met 3.0 usb en dan laat je alle shit daarop binnen komen. heb je ook nog eens geen snelheid verlies.
Doe ik ook op de 15CL37 en het werkt als een trein..
pricewatch: Sharkoon SATA QuickPort XT USB3.0
[ Voor 7% gewijzigd door peatron op 07-08-2011 00:44 ]
Ik zal even foto's maken van deze schermen. Bel me maandag/dinsdag even dan stuur ik ze door.
Als je elitebook nu niet reflecteert dan betreft het inderdaad een Non Glare scherm. Wat je dan van BTO gaat krijgen is wat je nu hebt, een mat scherm. Bruikbaar in daglicht, maar niet in de felle zon. Gelukkig hebben we daar de laatste weken in Nederland niet zo veel "last" meer van.
Verwijderd
Serieuze vraag: ben jij een eindgebruiker?Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:55:
Verwijderd
Dat valt mee. Stel je voor dat je een 30" notebook zou maken. Je zou dan enorm veel materiaal verspillen, en met dat formaat voldoet het goedkoopste plastic ook niet.CLB schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 00:20:
Kleiner heh, dat maakt 't vaak ook duurder =)
Volgens mij was 15" ongeveer het goedkoopste formaat wat er bestond. Voor doorsnee-notebooks. Op het moment dat je er zware koeling in gaat stoppen is het een ander verhaal.
Het is volledig irrelevant dat hij sneller is. Stel je voor dat je een auto koopt bij de lokale dealer en je kan voor €50 upgraden naar een 3-litermotor in plaats van 2-liter.peatron schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 00:39:
@Lapnot
Mijn vriendin is maar wat blij met haar 15CL37 en de 2720QM ES...
En ja hij is sneller dan mijn 17CL37 met een 2630QM..Veel sneller(in bench)
Uiteindelijk blijkt dat de lokale dealer de bewuste 3-litermotor heeft gestolen. Wat zou jij dan doen? Blij zijn met je snellere motor voor een prikkie, of boos omdat de dealer blijkbaar een dergelijke verkoopstrategie hanteert?
Is dat het model van de TU's in nederland? Volgens mij waren de specs van dat scherm zo goed als gelijk aan de 1080p, 15.6" schermen die nu door bto worden gebruikt. Als je er al op achteruitgaat is dat vanwege de andere kwaliteit van de anti-glare folie.venom1 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:44:
zit het met scherm van mijn 8540w elitebook(1600x900 resolutie), hij is van afgelopen jaar. Ga ik er met een BTO scherm(inclusief folie) erop achteruit vooruit of wat moet ik verwachten?
Het is niet onze verkoopstregie geweest het zo te doen, het is ons overkomen en we hebben er mee om te gaan dat dit gebeurt is. Gelukkig weten de mensen die BTO als organisatie meer dan 10 jaar kennen dat dit nimmer eerder gebeurt is, aan ons als BTO de taak om te voorkomen dat dit ooit nog voor komt. Wij hebben niemand willen benadelen, dat was nimmer de insteek.
Ja als je 't zo ziet spreekt dat voor zich.. Ik had het over high end stuff = compact is duur.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 00:56:
Dat valt mee. Stel je voor dat je een 30" notebook zou maken.
Je zou dan enorm veel materiaal verspillen, en met dat formaat voldoet het goedkoopste plastic ook niet.
Mn 14,1" laptopje van 4 jaar terug kostte me gewoon 1750,- euro. Als ik dat in een 15,4 of 17" vorm had willen hebben qua hardware / kracht had ik wel klaar geweest met 500,00 minder, maarja CLB houd van krachtig en compact!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De folie zorgt er niet voor dat je qua scherm achteruit gaat in kwaliteit maar dat je hem kunt gebruiken in omgevingen met veel licht. Het is slechts een folie die hindelijke glinsteringen voorkomt, het filtert verder niet veel weg van het scherm. Ik gebruik hem zelf ook al geruime tijd en wil niet anders meer. Ik had ook een non glare scherm kunnen bestellen maar heb daar simpelweg die meerprijs niet voor over.
De folie sluit bij de 17CL35/17CL36 netjes onder de rand van het scherm en is dus onzichtbaar.
Dan moet je eens kijken naar een BTO 14C36. Deze is nu beschikbaar met een GT525 met 2GB videoram en Quad Core ready. Ik weet nog dat je van Zepto ook zo'n 14 inch had toch? Met NVIDIA GT8600? Ik ben zelf ook groot fan van een 14 inch maar zoek nog naar de eerste barebone met Full HD of HD+ 14 inch.
Reden voor een hoge prijs van een 13/14 verkocht vanwege de prijs. Soms snap ik het ook niet meer. In Nederland verkoopt alles onder de 15 inch veel minder goed. Nederlanders willen gewoon een 15.6 / 17 en sommige 17 inch liefhebbers liever nog een 18 inch.
[ Voor 16% gewijzigd door BTO_USER op 07-08-2011 01:13 ]
Ja klopt idd het is het model van de tu/e, ik ga dit jaar wisselen van studie dus toen had ik de keuze deze laptop houden of een nieuwe. Na te hebben gekeken wat deze notebook zou kosten als ik em zou houden heb ik besloten hem in te leveren. Ik denk dat ik dan genoeg weet over het scherm.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 00:56:
Is dat het model van de TU's in nederland? Volgens mij waren de specs van dat scherm zo goed als gelijk aan de 1080p, 15.6" schermen die nu door bto worden gebruikt. Als je er al op achteruitgaat is dat vanwege de andere kwaliteit van de anti-glare folie.
Ik vind de externe hdd een prima oplossing ik ga dan wel op zoek naar een 2.5 inch portable USB 3.0 bay. Deze kunnen nogal prijzig zijn dus ik ga eens op zoek.
[ Voor 79% gewijzigd door zeef op 11-08-2011 13:35 ]
Verwijderd
Het gebrek aan 14"-ers met een hoge resolutie is inderdaad belachelijk te noemen. Regeneration is al meer dan een jaar op zoek naar een laptop minder dan 2KG, een resolutie hoger dan 768p, en een prijs onder de €1000. Dat bestaat gewoon niet.BTO_USER schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 01:12:
Reden voor een hoge prijs van een 13/14 verkocht vanwege de prijs. Soms snap ik het ook niet meer. In Nederland verkoopt alles onder de 15 inch veel minder goed. Nederlanders willen gewoon een 15.6 / 17 en sommige 17 inch liefhebbers liever nog een 18 inch.
Hier komt-ie: als je de scherm eis laat vallen voldoen er 258 notebooks uit de pricewatch

Soms vraag ik me af waar die fabrikanten nu eigenlijk mee bezig zijn... iig niet met het maken van laptops voor de doelgroep tweakers.
Wij blijven zoeken in ieder geval.
Glare heh dus dan is 't voor mij al een grote no-goBTO_USER schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 01:12:
@CLB
Dan moet je eens kijken naar een BTO 14C36.
Mwahja 2GB geheugen is leuk icm een ATI6970/6990 ofzo, in zo'n GT525, meer marketing dan prestaties.Deze is nu beschikbaar met een GT525 met 2GB videoram en Quad Core ready.
Maar ik zal is kijken, dat kan altijd =)
Onder andere.. Heb alle drie de 14"ers gehad..Ik weet nog dat je van Zepto ook zo'n 14 inch had toch? Met NVIDIA GT8600?
6214W met 1280x800 glare scherm, 6224W met 1440x900 UltraCrisp scherm, Nox A14 met glare 1440x900 scherm
Sony Vaio'tje Z heh =)Ik ben zelf ook groot fan van een 14 inch maar zoek nog naar de eerste barebone met Full HD of HD+ 14 inch.
Had die een Zepto 6024W moeten kopen toen die er was =)Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 01:19:
Het gebrek aan 14"-ers met een hoge resolutie is inderdaad belachelijk te noemen. Regeneration is al meer dan een jaar op zoek naar een laptop minder dan 2KG, een resolutie hoger dan 768p, en een prijs onder de €1000. Dat bestaat gewoon niet.
Tja ik snap wel waarom, de gewone consument kijkt niet naar de resolutie als zij zien staan zoveel ghz met zoveel geheugen en zoveel opslag voor die lage prijs dat is interressant. Een laptop met high res maar met minder opslag voor meer geld niet.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 01:19:
[...]
Het gebrek aan 14"-ers met een hoge resolutie is inderdaad belachelijk te noemen. Regeneration is al meer dan een jaar op zoek naar een laptop minder dan 2KG, een resolutie hoger dan 768p, en een prijs onder de €1000. Dat bestaat gewoon niet.
Hier komt-ie: als je de scherm eis laat vallen voldoen er 258 notebooks uit de pricewatchEn dat terwijl je een erg goed 14.1" scherm voor €80 kan bestellen uit china.
Soms vraag ik me af waar die fabrikanten nu eigenlijk mee bezig zijn... iig niet met het maken van laptops voor de doelgroep tweakers.
Daarbij komt kijken hoeveel tweakers gebruiken nou een 14 inch. De afzetmarkt is gewoon te klein.
@BTO_user
Je hoort komende week van me
En waarom is die te klein? Omdat er geen normaal aanbod is in dat segment..venom1 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 01:29:
Daarbij komt kijken hoeveel tweakers gebruiken nou een 14 inch. De afzetmarkt is gewoon te klein.
14" Zepto's vlogen over de toonbank, klein, compact, naargelang up te graden, wonderapparaatjes!
* CLB mist zijn 6224W nog elke keer als hij acher zn huidige laptop met glarescherm gaat zitten en er weerspiegeld iets
Klopt er is ook te weinig aanbod, maar wil er aanbod komen dan moet een frabrikant het risico durven te nemen en dat gebeurt niet zomaarCLB schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 01:32:
[...]
En waarom is die te klein? Omdat er geen normaal aanbod is in dat segment..
14" Zepto's vlogen over de toonbank, klein, compact, naargelang up te graden, wonderapparaatjes!
* CLB mist zijn 6224W nog elke keer als hij acher zn huidige laptop met glarescherm gaat zitten en er weerspiegeld iets
Verwijderd
Juist door het perfectionisme van BTO en NBT lijkt het alsof ze daardoor hier extra veel wind vangen (van een paar, niet iedereen) wat naar mijn mening overdreven is. Het is niet dat ik steeds wil opkomen voor ze oid (dat kunnen en doen ze zelf ook veel beter), maar laten we proberen de boel wel een beetje evenwichtig te houden want dat is voor iedereen het leukst/best.
Daarnaast stel ik de response van eerder genoemde bedrijven juist heel erg op prijs en ik ban er van overtuigd heel veel tweakers met mij. Dit naar aanleiding van iemand die hier een naar mijn mening zeer ongepaste opmerking over had...
pfff, ik had beter niet die laatste koppen koffie kunnen nemen zo laat, want in mijn planning zou ik al lang slapen
Meende al zoiets eerder in dit forum gelezen te hebben, maar heb met door de verkoper laten ompraten. Die zij stellig dat deze kaart 3 antennes had en kom gebruiken toen ik aangaf dat ik in dit forum meende gelezen te hebben dat dat met deze kaart in combinatie met de 17cl37 niet kon of werkte.BTO_USER schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:13:
@innocent
Een Intel 6230 (300MB/s Dual Channel) werkt inderdaad met 2 antennes. De vorige versie van Intel was de 6200 en die werkte ook met 2 antennes. We wachten op een opvolger van de 6300 versie (3 antennes), deze zou denk ik de Intel 6330 gaan heten en biedt dan 450MB/s en Dual band. Die is er echter nog niet.
Heb al van alles geprobeerd, router settings aanpassen, router firmware updaten en alle mogelijk settings voor de wifi kaart geprobeerd.BTO_USER schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:13:
Mbt je snelheid, ik zit met een Linksys / Cisco router met hetzelfde kaartje en werk in me huiskamer (+/- 6 meter van de router) probleemloos op >100MB/s. Check je settings even goed in de router, het zou moeten werken en niet afhankelijk van een derde antenne.
Van notebook totaal kreeg ik in dit forum onderstaande reactie n.a.v. mijn post over de connectie problemen.
Ben bang dat het een gevalletje nieuwe wifi kaart aanschaffen wordt. De andere 3 laptops die we hier in huis hebben werken namelijk prima met de belkin N+ en ik wil eigenlijk niet een nieuwe (goede dure router) aanschaffen omdat alleen deze wifi kaart in mijn netwerk niet goed werkt.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:20:
Heeft u toevallig een sitecom accespoint of een router met realtek zender?
De nieuwe Intel kaarten hebben namelijk wel vaker problemen met oudere generatie AP's / routers. Dit komt omdat die nog met de draft N spec werken. Nou zou dat niet mogen verschillen in theorie maar wij hebben al meer klanten gehad die als ze ergens anders waren opeens wel goed bereik en snelheid hadden.
Oorzaak? Een oude (meestal meer dan 2 jaar oude) accesspoint. Probeert u het dus even met een ander accesspoint of bij iemadn anders.
Ik meende dat de simkaart voor de 3G kaart (in het moeilijk te vinden slot onder de batterij) geplaatst kon worden en standaard i.p.v. optioneel met de 17Cl37 mogelijk was?BTO_USER schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:13:
Soms vindt je nog een antenne, die is dan voor de optionele 3G kaart (UMTS)
Kan natuurlijk zijn dat het slot standaard aanwezig is en niet de bijbehorende hardware
Verwijderd
Indien bluetooth aanwezig, zet het uit.
Duik in de drivers (apparaatbeheer -> juiste device, eigenschappen -> energiebeheer en zet alles zoals 'transmit power' op max.
Werkt dat allemaal niet? Forceer op dezelfde manier als hierboven G. Dat werkt tenminste.
Verwijderd
Hi Darkstone, zoals ik begrepen heb ben jij moderator voor Tweakers.net en gaat mij nu vragen of ik een eindgebruiker ben, je hebt toch gelezen wat ik gepost heb, ik heb een notebook bij Xnotebooks gekocht waar ik erg content mee ben en las onder andere de zaken omtrend de beeldschermen van de verschillende notebooks, en ik heb nu een Helios FH15 notebook met een glans 95% Gamut scherm waar ik inderdaad erg trots op ben.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 00:49:
[...]
Serieuze vraag: ben jij een eindgebruiker?
[modbreak]Dit is een ervaringenforum, maar het gaat de verkeerde kant op.
Dit topic is niet bedoeld als verkoopkanaal. Post daarover horen hier niet thuis Onder andere:
Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"
Bepaalde passages uit Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops" vind ik persoonlijk ook op het randje.
Aankoopgerelateerde vragen zijn in beperkte mate toegestaan. Zoals de vraag of het slim is om de momentus XT te nemen of niet. Heb je geen idee welke notebook je moet nemen, vraag dat dan niet hier, maar in een van de daarvoor bestemde NBBG topics. Blijkbaar vinden bepaalde mensen het minder leuk als er op een "welke notebook moet ik nemen" iets anders word geantwoord dan "BTO notebook X". Bovendien word je daar als ervaringen-zoekende user niet blijer van...
[/]
Wat betreft de opmerking van je over het gebruik van deze soort forums als verkoopkanaal maakt het voor mij inderdaad minder interessant als consumer om nog veel op tweakers rond te kijken en ga dan liever naar hardware.info aangezien deze website in mijn ogen veel objectiever omgaat met allerlei soort zaken.
Aankoopgerelateerde zaken zijn in beperkte mate toegestaan vermeld je maar ondanks dit schrijven gaat het toch gewoon door zoals: Ik heb nog een aantal USB 3.0 kastjes liggen dus haal het even aan in het telefoongesprek volgende week. Harddiskje erin is zo geregeld. . Waarschijnlijk ben ook jij niet bij machte om hier iets aan te doen en neem het jouw dan ook niet persoonlijk kwalijk maar bij mij zakt uiteindelijk de broek er van af.
bluetooth is wel aanwezig maar had ik uit staan omdat ik het toch niet gebruikt.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 09:03:
Ik kan vanuit de ervaringentopics van dell en asus ook melden dat de nieuwe intel chips vaak voor problemen zorgen. Probeer hetvolgende:
Indien bluetooth aanwezig, zet het uit.
Duik in de drivers (apparaatbeheer -> juiste device, eigenschappen -> energiebeheer en zet alles zoals 'transmit power' op max.
Transmit power stond ook al op max.
Wat bedoel je hier precies mee?Werkt dat allemaal niet? Forceer op dezelfde manier als hierboven G. Dat werkt tenminste.
Ik heb nu wel internet omdat ik 802.11n op de wifi kaart heb uitgezet. Heb nu dus maar 54Mbps i.p.v 300Mbps wat natuurlijk erg jammer is als je een 300Mbps draadloos netwerk hebt.
Verwijderd

je mag blij zijn als je de 70 haalt met een goede router in combinatie met een goede wifi kaart.
Dat je N uitzet, zoals je nu hebt gedaaninnocent schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:09:
Wat bedoel je hier precies mee?
Toch haal ik echt 150MB/s met mijn Linksys/Cisco router en Intel 6230. Wat we kunnen doen is een andere wireless kaart plaatsen, b.v. een met een andere chipset?
Is voor ons geen extra moeite en scheelt jou de investering, wellicht, van een extra access point.
Als je geen behoefte hebt aan Bluetooth kunnen we ook een Intel 6300 plaatsen.
Ik ben er nog niet helemaal achter hoe dat werkt met Bluetooth, er wordt uiteraard een antenne gedeelt met wireless dus wat Darkstone meldt zou inderdaad een verschil kunnen uitmaken.
Laat maar weten, het zou een testje waard kunnen zijn.
Ja dat weet ik, maar hij connect dan in ieder geval met het netwerk als 300Mbps en achter in de tuin download ik dan nog steeds met 3MB per seconde iets wat nu zeker niet meer lukt.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:16:
300mbps![]()
je mag blij zijn als je de 70 haalt met een goede router in combinatie met een goede wifi kaart.
[...]
Dat je N uitzet, zoals je nu hebt gedaan
Ik zit nu 3 meter van de meterkast en mijn backups die in het verleden in 11 minuten klaar waren. Doen er nu meer dan 1 uur over. (En ja, ik weet dat ik backups beter bedraad dan wireless kan doen
Wat darkstone bedoelt is dat je 5 post hebt geplaatst sinds je op tweakers zit.
1 in het forum wat daarvoor bedoelt is en 4 in het BTO forum waarvan 2 over je product en 2 negatieve posts over BTO.
Dat heeft hem doen beslissen je dit te vragen, op z'n minst heb je hierdoor dan de schijn tegen je gekregen en is zijn vraag dan ook niet raar.
Een zelfde reactie zouden wij krijgen wanneer alle enthousiaste BTO gebruikers actief gaan posten in een forum over het merk dat jij hebt gekocht.
Ik probeer mensen te helpen met vragen mbt BTO, als ze op zoek zijn naar een USB 3.0 kastje en daarvoor moeten uitwijken naar een bepaalt ander merk dan zie ik het als service ze te helpen aan een oplossing bij 1 leverancier. Niet altijd met zakelijk gewin maar puur vanuit het oogpunt dat deze persoon geholpen wordt door 1 partij en hopende hiermee problemen te voorkomen. Deze producten staan ook gewoon op onze website en zijn te vinden door onze klanten, misschien had deze persoon het niet gezien.
Heb dezelfde problemen gehad voorheen hoor, die nieuwe Linksys router gehaald en probleem opgelost. Het luistert vrij nauw en als het even niet goed afstemt springt ie in een soort veiligheids modus en dat is de G standaard, max 54MB/s. N is de standaard die bovenop de G standaard ligt als toevoeging, dan moet alles goed samen kunnen werken.
Wat voor merken wireless kaarten zitten in je andere laptops? En welke snelheden ondersteunen die? Is wellicht goed om alternatieve kaart te zoeken die hier op lijkt.
UPDATE: Ik heb zelf een Cisco WAP4400, dus een Access Point ipv een Router. Opvolger is WAP4410 zag ik net. Een aardig investering maar werkt super met alle devices die ik heb.
[ Voor 21% gewijzigd door BTO_USER op 07-08-2011 10:59 ]
[ Voor 22% gewijzigd door punisher007 op 07-08-2011 11:05 ]
Verwijderd
Heten jullie ook al DarkstoneBTO_USER schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:47:
@lapnot
Wat darkstone bedoelt is dat je 5 post hebt geplaatst sinds je op tweakers zit.
1 in het forum wat daarvoor bedoelt is en 4 in het BTO forum waarvan 2 over je product en 2 negatieve posts over BTO.
Dat heeft hem doen beslissen je dit te vragen, op z'n minst heb je hierdoor dan de schijn tegen je gekregen en is zijn vraag dan ook niet raar.
Een zelfde reactie zouden wij krijgen wanneer alle enthousiaste BTO gebruikers actief gaan posten in een forum over het merk dat jij hebt gekocht.
Ik probeer mensen te helpen met vragen mbt BTO, als ze op zoek zijn naar een USB 3.0 kastje en daarvoor moeten uitwijken naar een bepaalt ander merk dan zie ik het als service ze te helpen aan een oplossing bij 1 leverancier. Niet altijd met zakelijk gewin maar puur vanuit het oogpunt dat deze persoon geholpen wordt door 1 partij en hopende hiermee problemen te voorkomen. Deze producten staan ook gewoon op onze website en zijn te vinden door onze klanten, misschien had deze persoon het niet gezien.

Ik heb mijn 15cl35 i7 2630qm (120W, 6.3A) reeds 2 maanden in bezit, en ben op zoek naar een 2de adapter. Liefst een ultra portable/slimline voeding, iig kleiner dan de standaard voeding. Ik had reeds de Coolermaster USNA95 op het oog, die zou wel werken maar door het stressen ervan geen lange levensduur hebben (wordt te warm). Hebben jullie enige ervaring met het gebruik van externe adapters? Ik denk dat veel gebruikers geïnteresseerd zijn en het zou een mooie aanvulling zijn op de webshop.
Kijk dat vindt ik nog eens een super voorstelBTO_USER schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:38:
@innocent
Toch haal ik echt 150MB/s met mijn Linksys/Cisco router en Intel 6230. Wat we kunnen doen is een andere wireless kaart plaatsen, b.v. een met een andere chipset?
Is voor ons geen extra moeite en scheelt jou de investering, wellicht, van een extra access point.
Als je geen behoefte hebt aan Bluetooth kunnen we ook een Intel 6300 plaatsen.
Ik ben er nog niet helemaal achter hoe dat werkt met Bluetooth, er wordt uiteraard een antenne gedeelt met wireless dus wat Darkstone meldt zou inderdaad een verschil kunnen uitmaken.
Laat maar weten, het zou een testje waard kunnen zijn.
Moet echter nog wel over een aantal zaken nadenken.
1. bluetooth gebruik ik momenteel niet, maar kan me voorstellen dat dat in de toekomst mogelijk anders wordt.
2. Had deze dualband nou juist gekozen om meerde netwerken (2.4G en 5G) aan te kunnen op hoge snelheid en met zo min mogelijk inferentie.
3. Het is ook belangrijk dat ik in hotels en tijdens vakanties met hotspots op hoge snelheden kan connecten.
4. Bereik is voor mij erg belangrijk, achter in de tuin in het zonnetje of in een hotel met haperende verbinding werken is niet leuk.
5. Snelheid/Bandbreedte is voor mij erg belangrijk. Mijn Slingbox steamde tv naar mijn oude laptop als ik in de tuin in het zonnetje zat. Dat wil ik met deze laptop eigenlijk ook weer kunnen doen.
6 Jullie zitten +/- 2 uur bij mij vandaan, dus even snel langswippen is ook niet het geval
De 15CL35 heeft minimaal een 120Watt voeding nodig. Veel kleiner kan het dus niet worden dan ie nu is. Wij leveren de originele van de fabriek om p[roblemen te voorkomen. We hebben wel eens getest met andere schakelende voedingen, met name als ze kleiner worder, worden zo ook ineens veel duurder.
Als ik een kleinere versie vind in ons magazijn dan meld ik me. Maar vooralsnog is dit voor 120W het aangewezen model. Is die Coolermaster kleiner dan?
Verwijderd
Nu jullie over deze netwerkkaartjes bezig zijn, vroeg ik mij af of het in 'mijn' geval nuttig kan zijn om Intel 6230 te nemen.
Ik maak gebruik van volgende modem:CBN SVG6540E (Telenet Fibernet 60)
Of kan ik een router/accesspoint kopen waardoor het kaartje wel zijn nut zou kunnen bewijzen?
net toch maar even snel een testje gedaan met de standaard Wireless kaart, in dit geval een Realtek 8188CE 802.11n. Volgens mij standaard aanwezig in de meeste laptop op dit moment en combineert wireless met bluetooth.
Als ik een complete ISO kopieer van een DVD (circa 4GB) dan gaat dit met 6 tot 7MB/s. De verbinding geeft aan 150MB/s connectie. Dit is een mooie score, veel hoger heb ik hem zelf ook nog niet gehad.
De Cisco 4400 heeft 3 antennes die ik naar buiten laat komen middels een klein sleufje in de meterkast.
De verbinding zakt naar 54MB als ik naar de bovenste verdieping loop maar zit dan nog steeds rond de 4 tot 5MB/s.
Ik heb wel mijn kanaal ooit eens aangepast omdat hier in de buurt alles op kanaal 6 en 7 stond ingesteld. heb hem nu op kanaal 13 gezet.
Deze modem lijkt mij redelijk up to date, maar het luistert allemaal erg nauw.
Een Intel 6230 is aan te raden, ik reis zelf de hele wereld over en ondervindt de minste problemen met een Intel kaart. Dat zegt nog niets over de snelheid maar meer over de compatibiliteit met "vreemde" routers.
Zoals ik al aangaf heb ik de snelheidsproblemen zelf niet. Niet met de Intel en niet met de Realtek kaart. Ik haal altijd minimaal 150MB/s
Tja, gewoon proberen zou ik zeggen. In de meeste gevallen zit het wel goed want het probleem wat Innocent heeft komt niet dagelijks op onze Technische Dienst voorbij. Je kunt altijd nog voor een betere AP gaan, het is natuurlijk wel zo dat het in het belang van de Internet Provider is dat een router vooral niet te duur is, meestal krijg je hem namelijk gratis.
het lijkt er dus op dat de N kwaliteit mede bepaalt wordt door de toegepaste radio in de AP/Router. Kun je wel een goede Intel tegenover zetten maarja, als het even niet goed samen werkt...
Verwijderd
Ik weet niet of het nog relevant/mogelijk/haalbaar is... maar indien gewenst mag er wel een *halve* antiglare folie op mijn bestelling worden gedaan zodat ik met/zonder folie makkelijk kan vergelijken.
Kwa gebruik ben ik niet iemand die heel erg kritisch is naar de kleuren zelf (ik doe niet aan calibratie, hoewel ik wel iemand ken met zo'n "spin") maar wel redelijk kritisch wat betreft scherpte en kwaliteit. Ik neem doorgaans ook wat duurdere schermen (mijn eerste pc/crt was er bv 1tje van iiyama met zo'n diamontron scherm). Hoeft niet van mij, ik bied het alleen maar aan omdat ik het wel leuk vind om een echt NL bedrijf te helpen.
Het ideale formaat voor "on the road"BTO_USER schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:12:
@dask
De 15CL35 heeft minimaal een 120Watt voeding nodig. Veel kleiner kan het dus niet worden dan ie nu is. Wij leveren de originele van de fabriek om p[roblemen te voorkomen. We hebben wel eens getest met andere schakelende voedingen, met name als ze kleiner worder, worden zo ook ineens veel duurder.
Als ik een kleinere versie vind in ons magazijn dan meld ik me. Maar vooralsnog is dit voor 120W het aangewezen model. Is die Coolermaster kleiner dan?

Ik heb al met iemand van de support van CM gechat, en een 120W ultra-portable was nog niet direct gepland voor productie.
Volgens een ander forum zou het werken en zelfs opladen, al denk ik dat het gebruik ervan onder "full load" een beetje risicovol is.
Dit is al mijn vierde router, dat is ook een beetje het nadeel van die steeds sneller worden verbindingen.BTO_USER schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:50:
@innocent
Heb dezelfde problemen gehad voorheen hoor, die nieuwe Linksys router gehaald en probleem opgelost. Het luistert vrij nauw en als het even niet goed afstemt springt ie in een soort veiligheids modus en dat is de G standaard, max 54MB/s. N is de standaard die bovenop de G standaard ligt als toevoeging, dan moet alles goed samen kunnen werken.
Wat voor merken wireless kaarten zitten in je andere laptops? En welke snelheden ondersteunen die? Is wellicht goed om alternatieve kaart te zoeken die hier op lijkt.
UPDATE: Ik heb zelf een Cisco WAP4400, dus een Access Point ipv een Router. Opvolger is WAP4410 zag ik net. Een aardig investering maar werkt super met alle devices die ik heb.
Koop je een nieuwe laptop dan is de wifi kaart weer sneller dan je netwerk en koop je dus ook maar weer een nieuwe router. Laatste keer heb ik dus maar bij de mediamarkt gelijk twee routers gekocht. Een belkin N+ en een cisco dualband om te kijken welke het best functioneerde in combinatie met de hier in huis gebruikte wifi kaarten. Met de cisco dual band kon ik toen der tijd geen stabiele 300N verbinding opzetten.
Voordeel van de mediamarkt is dan dat je het spul weer inpakt en terug brengt. Op de vraag waarom je hem terug brengt geef je dan het antwoord 'Hij voldeed niet aan de verwachting' en ze nemen hem moeiteloos terug.
Andere merken wifi kaarten die hier gebruikt worden zijn.
dlink (een heel oud beestje in een hele oude maar degelijke dell laptop van mijn oudste dochter, verbinding 22+ met boost naar 44+)
Intel Pro 2200BG
Atheros AR928X
En dus voor de BTO een Intel Advanced-N 6230
Zoals je ziet een hoop merken en verschillende protocollen/snelheden.
EDIT:
Oh Ja, er zit ook nog een targa 300N USB stick in een pc in het speelhoekje van de kids.
[ Voor 5% gewijzigd door innocent op 07-08-2011 11:43 ]
Verwijderd
Ik had in mijn testservertje (q6600) eerder een sitecom netwerk kaart (realtec gbit chip), omdat ik in het hoge noorden niet direct een intel kon vinden.. hiermee haalde ik maar matige snelheden en wol werkte niet (hoewel dat wel moest volgens de verpakking). Toen ik die vervolgens voor een intel kaart verving haalde ik opeens stukken hogere snelheid en werkte wol ook naar behoren. Naar mijn bescheiden mening zou ik als tweaker bij twijfel altijd voor intel gaan als je de kleine meerprijs kan betalen, zeker bij iets wat zoveel problemen kan geven als wifi.BTO_USER schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:27:
@CorteXkelvin
Deze modem lijkt mij redelijk up to date, maar het luistert allemaal erg nauw.
Een Intel 6230 is aan te raden, ik reis zelf de hele wereld over en ondervindt de minste problemen met een Intel kaart. Dat zegt nog niets over de snelheid maar meer over de compatibiliteit met "vreemde" routers.
Ik heb een linksys (wrt54gl) gehad waarmee ik iets van 60mbit haalde op de wan en nu een netgear 3700 en haal ik op mijn wan netjes 97 mbit en 90 mbit en op mijn LAN +/- 800mbit. Dit type staat ook ergens in een grote villa van 3 verdiepingen en daar werkt die veel beter dan de voorganger (die had op zolder geen verbinding) vanwege het goede zendvermogen.innocent schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:36:
[...]
Dit is al mijn vierde router, dat is ook een beetje het nadeel van die steeds sneller worden verbindingen.
Koop je een nieuwe laptop dan is de wifi kaart weer sneller dan je netwerk en koop je dus ook maar weer een nieuwe router. Laatste keer heb ik dus maar bij de mediamarkt gelijk twee routers gekocht. Een belkin N+ en een cisco dualband om te kijken welke het best functioneerde in combinatie met de hier in huis gebruikte wifi kaarten. Met de cisco dual band kon ik toen der tijd geen stabiele 300N verbinding opzetten.
Het schijnt dat de nieuwste van ASUS nog sneller is... mocht je binnenkort voor een 5e gaan
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2011 11:52 ]
Een DUAL band router zou wel voordelen moeten bieden met een Intel 6230 kaart. nu is het wachten op een nieuwe Dual band die 450MB/s kan halen met 3 antennes.
Die Cisco die ik heb is trouwens Single Band en haalt dus max 300MB. Ik gebruik kanaal 13 ivm inteferrentie met de rest van wijk.
Aangezien er nog nergens iets over te vinden is, zou ik de 2 modellen graag eens willen zien/horen/vergelijken met een actuele game onder load.
Zijn er mensen die de 15 en 17" 6970 varianten weleens vergeleken heeft op gebied van warmte/geluid?
@CorteXkelvinVerwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:14:
Misschien hoort de vraag hier zelfs niet thuis, maar ben van plan een BTO aan te schaffen (15CL35).
Nu jullie over deze netwerkkaartjes bezig zijn, vroeg ik mij af of het in 'mijn' geval nuttig kan zijn om Intel 6230 te nemen.
Ik maak gebruik van volgende modem:CBN SVG6540E (Telenet Fibernet 60)
Of kan ik een router/accesspoint kopen waardoor het kaartje wel zijn nut zou kunnen bewijzen?
Zoals BTO_USER ook al aangaf zit mijn probleem (denk ik) niet in de wifi kaart, maar is het de combinatie router/wifikaart.
Helaas kom je daar meestal pas achter als je de laptop op je schoot hebt staan ongeacht of je nu wel of niet van de voren alle mogelijke reviews en test hebt gelezen zoals bij mij het geval is geweest.
Helaas vergeet ik elke keer in hotels om mijn kaart weer op 300N te zetten om te zien hoe dat dan werkt.
Zit volgende week weer in een hotel en zal als ik het het niet weer vergeet even testen.
Een 15" of 17" maakt in de kern niet zoveel uit. Beide gebruiken een gelijk koelsysteem en zijn op moederbord nivo 99% gelijk. De 17 inch biedt als extra een 2e harddisk aansluiting op het mainboard.
Graag zet ik een keer een Demo voor je op hoor, komen 3e week aug binnen en dan gaan we ook eerst zelf testen alvorens de verkoop start. We kunnen hem dan volle bak belasten en kun je de verschillen zien/horen.
Een 15" heeft niet of minder ruimte om wat grotere fans en/of koelblok te gebruiken dus daar kan een behoorlijk verschil in zitten. Of zijn de koelsystemen in beide systemen exact gelijk in omvang?BTO_USER schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:20:
@Double-X-L
Een 15" of 17" maakt in de kern niet zoveel uit. Beide gebruiken een gelijk koelsysteem en zijn op moederbord nivo 99% gelijk. De 17 inch biedt als extra een 2e harddisk aansluiting op het mainboard.
Graag zet ik een keer een Demo voor je op hoor, komen 3e week aug binnen en dan gaan we ook eerst zelf testen alvorens de verkoop start. We kunnen hem dan volle bak belasten en kun je de verschillen zien/horen.
Is het ook mogelijk om de verschillen in db's te meten? Is wat mooier voor een eventuele vergelijkingBTO_USER schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:20:
We kunnen hem dan volle bak belasten en kun je de verschillen zien/horen.
Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan schieten met de verschillen in koelunits.
HeyDouble-X-L schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:12:
En ik ben bijzonder benieuwd hoe de warmte en fan noise waarden zijn bij de 15" en 17" met een HD6990m onder gameloads. Sterker nog, daar hangt mijn uiteindelijke keuze vanaf welke het gaat worden.
Aangezien er nog nergens iets over te vinden is, zou ik de 2 modellen graag eens willen zien/horen/vergelijken met een actuele game onder load.
Zijn er mensen die de 15 en 17" 6970 varianten weleens vergeleken heeft op gebied van warmte/geluid?
Ik heb hier de 15 en 17 inch van BTO met 6970M erin.
De 15 inch wordt warmer dan 17inch.
Kwa geluid maakt de 17 inch vind ik iets meer fan geluid(bios gerelateerd??). Deze slaat eerder aan dan de 15inch.
Maar ik vind het niet storend. Idle is de fan wel aanwezig..
17CL37 idle gpu 40 graden load 72 graden. CPU idle 42 graden load 63 graden max.
15CL37 idle gpu 45 graden load 80 graden. CPU idle 50 graden load 73 graden.
Beide laptops zijn met AS5 gehandeld...
Dit zijn gemiddelde waardes.
Ik hoop dat hier iets aan hebt..
[ Voor 2% gewijzigd door peatron op 07-08-2011 13:29 . Reden: correctie ]
Ze bestaan wel nog hoor, slechte routers, ik heb een glasvezelverbinding en had een nieuwe belkin n+ router gekocht deze gaf echter na iedere 1.5 min een nieuw adres aan mijn computer waardoor mijn connectie voor 5 seconden wegviel. Probeer dan maar eens te online gamesxD. Ik heb nu een d-link dir-655, die werkt perfect.BTO_USER schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:56:
Ja zo is het, slechte routers bestaan denk ik niet meer. Slechte wireless kaarten denk ook niet meer, maar wel mindere combinaties.
Een DUAL band router zou wel voordelen moeten bieden met een Intel 6230 kaart. nu is het wachten op een nieuwe Dual band die 450MB/s kan halen met 3 antennes.
Die Cisco die ik heb is trouwens Single Band en haalt dus max 300MB. Ik gebruik kanaal 13 ivm inteferrentie met de rest van wijk.
Nog over de lader, de laptop heeft een 120w lader nodig toch? Maar je kunt volgens mij gewoon een 90w adapter gebruiken als je maar niet gaat gamen ermee.
Lijkt me een kwestie van zelf configureren. Als die iedere 1,5 min een nieuwe adres uitdeelt.venom1 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:43:
[...]
Ze bestaan wel nog hoor, slechte routers, ik heb een glasvezelverbinding en had een nieuwe belkin n+ router gekocht deze gaf echter na iedere 1.5 min een nieuw adres aan mijn computer waardoor mijn connectie voor 5 seconden wegviel. Probeer dan maar eens te online gamesxD. Ik heb nu een d-link dir-655, die werkt perfect.
Nog over de lader, de laptop heeft een 120w lader nodig toch? Maar je kunt volgens mij gewoon een 90w adapter gebruiken als je maar niet gaat gamen ermee.
Ik had geprobeerd een vast op adres toe te wijzen maar dit bleek niet te helpen, dus het kan zijn dat het pr.obleem dieper zit. Ik was trouwens niet de enige met dit probleem.Bjornmeijer935 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:53:
[...]
Lijkt me een kwestie van zelf configureren. Als die iedere 1,5 min een nieuwe adres uitdeelt.
Ok heb ik geprobeerd op de tijd op forever te zetten dat lukte in theorie wel maar in de praktijk niet.
[ Voor 11% gewijzigd door venom1 op 07-08-2011 14:04 ]
Verwijderd
Geeft een intel single band 300mb kaart een betere/stabielere ontvangst dan een intel single band 150mb? of is de dual band 300mb daar nog beter in? Ik lees hier en daar dat bluetooth weleens wil storen en daarom wordt aangeraden dat uit te schakkelen wanneer je het niet gebruikt. Bij de drie kaarten van intel die jullie aanbieden, is er een die meer stoort als de ander?
Wat betreft het scherm, hoe hoog is de kleurechtheid van jullie glans schermen? zijn dat gamut 95% glans schermen? Waarom verkopen jullie niet het ontspiegelde 95% gamut scherm, heeft dat met een dode pixels probleem te maken zoals Roberto aan mij doorgaf of ook nog een andere reden?
Ik ben van plan om eind augustus een laptop bij jullie te kopen, ik had gedacht aan de 15cl37 met een i7 2720qm, ati 6990m en zo'n 500gb harde schijf + 4gb ssd. Heb je enig idee hoe lang de batterij het in deze configuratie uithoudt als ik a)enkel wat surf en in office werk en b) tijdens het afspelen van een film.
Ook heb ik enkele reviews gelezen van andere laptops die op de p150hm gebaseerd zijn en daar was er toch iedere keer commentaar op het geluid van de fans.
Zijn de fans echt storend bij normaal gebruik van de laptop (surfen, office, film) in een stille kamer?
Verwijderd
Ik heb users die net 1 uur halen op de accu maar ook users die bij licht gebruik (lees het niet gebruiken van de 3D en zware cpu belasting) 2+ uur halen op één lading.
Bij office kunt u dus zeker 1.5 uur halen is mijn persoonlijke ervaring. (en dan schat ik het laag in)
Een film is echter vaak wat zwaarder en is een film net af te kijken. (maar als je LOTR gaat kijken die 2+ uur duurt red je het natuurlijk niet
Wat de fans betreft, ik heb nog niet één klant gehad die er over klaagde. Let wel op, het is natuurlijk een high-performance notebook met dito koeling maar hij is zeker niet luider dan andere snelle notebooks. Tevens zijn de fans best groot in deze notebook en des te groter de fan is des te minder hij geluid maakt is wel een redelijk stelregel.
Correct maar de 15CL37 is een ATI notebook en heeft geen optimus. Sowieso heeft de high-end 15CL36/38 (nVidia) serie geen optimus als hij is uitgerust met een GTX kaart.dask schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:34:
[...]
Als je de toepassingen via optimus instelt op de interne GPU, hoor je de fans zo goed als niet.
Darkstone kan vertellen welke nadelen dit heeft voor gamers.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2011 14:36 ]
Als je de toepassingen via optimus instelt op de interne GPU, hoor je de fans zo goed als niet.dav1dvh schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:26:
Zijn de fans echt storend bij normaal gebruik van de laptop (surfen, office, film) in een stille kamer?
edit:
Oeps,optimus geldt dus alleen voor nvidia kaartjes, vergeef mijn nonsens op een zondag
[ Voor 13% gewijzigd door dask op 07-08-2011 14:53 ]
@ Notebook Totaal
Ik snap dat het een high performance notebook is, ik zou deze kopen om voornamelijk op te gamen. Ik had dus al geen hoge verwachtingen van de batterijduur. :)Maar aangezien ik regelmatig een uur op de trein zit is het wel aangenaam als ik dan een film/serie kan kijken, wat dus wel moet lukken denk ik als ik het zo hoor.
Verwijderd
Vaak 60%. Het model vaak (!) gebruikt door bto in de 15CL is een B156hw01 v0. Deze heb ik ook in mijn studio 15 zitten. Hier heb je een review:Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:18:
@BTO_USER
Geeft een intel single band 300mb kaart een betere/stabielere ontvangst dan een intel single band 150mb? of is de dual band 300mb daar nog beter in? Ik lees hier en daar dat bluetooth weleens wil storen en daarom wordt aangeraden dat uit te schakkelen wanneer je het niet gebruikt. Bij de drie kaarten van intel die jullie aanbieden, is er een die meer stoort als de ander?
Wat betreft het scherm, hoe hoog is de kleurechtheid van jullie glans schermen? zijn dat gamut 95% glans schermen? Waarom verkopen jullie niet het ontspiegelde 95% gamut scherm, heeft dat met een dode pixels probleem te maken zoals Roberto aan mij doorgaf of ook nog een andere reden?
http://www.anandtech.com/...nblb2-affordable-gaming/6
Zoals je ziet heeft hij bijna exact dezelfde specs als het 95% gamut scherm, behalve de color gamut. Een hogere color gamut betekent dat de kleuren feller zijn (maar de helderheid blijft gelijk). Voor professioneel drukwerk is een scherm met een zo hoog mogelijke color gamut onmisbaar, voor webdeveloppement eerder een vloek vanwege het gedoe met kleurprofielen.
De GTX560m heeft wel optimus, maar alleen geimplementeerd in de M17x (non-3D only) en de toshiba Qosmio. Laptops die zo log zijn dat je toch geen grote accuduur nodig hebt.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:33:
Correct maar de 15CL37 is een ATI notebook en heeft geen optimus. Sowieso heeft de high-end 15CL36/38 (nVidia) serie geen optimus als hij is uitgerust met een GTX kaart.
Darkstone kan vertellen welke nadelen dit heeft voor gamers.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2011 14:54 ]
Verwijderd
Daar durf ik mijn hand inderdaad nog wel voor in het vuur te steken!dav1dvh schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:47:
Dank voor de snelle reacties
@ Notebook Totaal
Ik snap dat het een high performance notebook is, ik zou deze kopen om voornamelijk op te gamen. Ik had dus al geen hoge verwachtingen van de batterijduur. :)Maar aangezien ik regelmatig een uur op de trein zit is het wel aangenaam als ik dan een film/serie kan kijken, wat dus wel moet lukken denk ik als ik het zo hoor.
Kan ik weinig aan toevoegen.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:51:
[...]
Vaak 60%. Het model vaak (!) gebruikt door bto in de 15CL is een B156hw01 v0. Deze heb ik ook in mijn studio 15 zitten. Hier heb je een review:
http://www.anandtech.com/...nblb2-affordable-gaming/6
Zoals je ziet heeft hij bijna exact dezelfde specs als het 95% gamut scherm, behalve de color gamut. Een hogere color gamut betekent dat de kleuren feller zijn (maar de helderheid blijft gelijk). Voor professioneel drukwerk is een scherm met een zo hoog mogelijke color gamut onmisbaar, voor webdeveloppement eerder een vloek vanwege het gedoe met kleurprofielen.
Het heeft zo z'n voor en nadelen. Maar tot op heden heb ik nog niemand horen klagen over het BTO scherm
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2011 14:55 ]
Inderdaad, dan zouden jullie er alweer een klant bij hebben gehadVerwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:18:
Waarom verkopen jullie niet het ontspiegelde 95% gamut scherm...
Verwijderd
Dat is de matte versie overigens. De glansversie is belachelijk moeilijk te vinden. Het zal me niets verbazen als dell de productie tot het laatste stuk heeft ingekocht.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2011 15:04 ]
Verwijderd
Nu heb ik begrepen dat NotebookTotaal hierop reeds een Windows 7 versie op voor-installeert.
Wanneer ik deze laptop dan thuis krijg, dien ik enkel nog de juiste code in te voeren of zie ik dit verkeerd?
Is dit trouwens dan een gewone Home Premium of Professional? (Heb enkel doorgegeven dat ik graag een 64 Bits versie wou)
Met betrekking tot de draadloze kaarten, vanaf de Intel 1030 wordt al een stuk beter. Dit is een 2x1 kaart ( Dual stream noemt intel het). Dit biedt 150MB zenden en 300MB ontvangen. Daarbij ook mogelijkheden voor Wireless Display. Check intel site.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:18:
@BTO_USER
De Intel 130 is een 1x1 kaart en dus geen dual stream ( 150MB zenden en 150 MB ontvangen ).
De 6230 is een 2x2 kaart, dual band (2.4 en 5ghz band). Hier kun je dus het maximale uit halen (300MB zenden en 300Mb ontvangen ). Let wel op een Dual band router, dat biedt nog meer mogelijkheden op bereik en datadoorvoer.
In principe is er geen groot verschil tussen de 130 en 1030 kaart. De 6230 daarentegen is een betere kaart voor als je ook op je interne netwerk hoge snelheid nodig hebt. Voor een beetje internet voldoet 150MB prima, en qua bereik ontlopen ze elkaar ook niet veel, tenminste zelf niet ervaren. Maar wil je kopieren naar een server? Dan voor de hoogste upload gaan, en dat is de Intel 6230.
In onze batteryMarkk test houdt de 15CL35 en 17CL35 het 120 minuten uit op de standaard accu. Ik verwacht dat de zwaardere accu het ongeveer 30% langer uit houdt. Deze tijd is inderdaad te beinvloeden door de Optimus modus. De test is gedaan met de optimus op de NVIDIA kaart ingesteld, de zware kaart dus.dav1dvh schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:26:
Ik heb even twee vraagjes voor BTO_USER:
Ik ben van plan om eind augustus een laptop bij jullie te kopen, ik had gedacht aan de 15cl37 met een i7 2720qm, ati 6990m en zo'n 500gb harde schijf + 4gb ssd. Heb je enig idee hoe lang de batterij het in deze configuratie uithoudt als ik a)enkel wat surf en in office werk en b) tijdens het afspelen van een film.
De test van BatteryMark is een benadering, in de praktijk is de batterijduur iets langer.
[ Voor 21% gewijzigd door BTO_USER op 07-08-2011 16:01 ]
Verwijderd
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2011 19:07 ]
Bijzonder prettige informatie, ga ik met een 6990m uit van 5 tot 10 graden erbij.peatron schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:18:
[...]
Hey
Ik heb hier de 15 en 17 inch van BTO met 6970M erin.
De 15 inch wordt warmer dan 17inch.
Kwa geluid maakt de 17 inch vind ik iets meer fan geluid(bios gerelateerd??). Deze slaat eerder aan dan de 15inch.
Maar ik vind het niet storend. Idle is de fan wel aanwezig..
17CL37 idle gpu 40 graden load 72 graden. CPU idle 42 graden load 63 graden max.
15CL37 idle gpu 45 graden load 80 graden. CPU idle 50 graden load 73 graden.
Beide laptops zijn met AS5 gehandeld...
Dit zijn gemiddelde waardes.
Ik hoop dat hier iets aan hebt..
Lijkt me dat we dan toch aardig in de buurt moeten zitten?
Draaien de fans dan al op de volle 100% of kunnen die nog harder draaien?
De FAN's kennen altijd een soort noodstand, dan draaien ze op 100%. Dit is in de regel wanneer de GPU/CPU de max temperatuur bereikt heeft (of net daar onder). Soms is dit ook even 1 seconden hoorbaar wanneer je een notebook aan zet, zeg maar een soort test van de fans.
Als wij een laptop bij BTO een full burn in test geven is dit ook wel eens hoorbaar, al denk ik dat ze meestal zo tussen de 70 en 90% draaien bij zware inspanningen. Of dit geluid als hinderlijk wordt ervaren is afhankelijk van de omgeving waar je in zit (omgevingsgeluid) en je persoonlijke mening uiteraard.
ik vind het meevallen tijdens gamen omdat je dan vaak ook geluid aan hebt staan, of een headset op hebt. tja, je zit nu eenmaal boven op je computer bij een laptop. En de fans zijn een stuk kleiner dan bij een PC. Dus helemaal stil zullen ze niet worden maar in de afgelopen jaren is er veel verbeterd.
Furmark en Linpack tegelijkertijd draaien bijvoorbeeld. In de praktijk zul je de fans als het goed is dus ook niet op 100% horen.
Verwijderd
Ik was ook terughoudend om dit verzoek te doen maar email leek mij ook geen idee omdat ik dan niet weet bij wie het aan komt. Daarnaast snap ik ook dat het forum hier niet voor bedoeld is, maar dit is dan ook niet mijn enige post en ik probeer voor de rest wel constructief te zijn.Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 17:45:
[mbr]Hier is het forum dus NIET voor bedoeld...[/]
Maar als we zo met elkaar omgaan dan zal ik mij met plezier onthouden van verdere commentaar en ervaringen, met dank aan Darkstone
Ik gok ook dat dit soort berichten hier niet horen, maar dan snappen de andere tweakers ook waarom ik terug kom van mijn eerdere toezegging om bepaalde dingen te controleren en dat lijkt mij wel zo netjes.
Niet zo mutsen, je bent toch een vent =)Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:27:
Maar als we zo met elkaar omgaan dan zal ik mij met plezier onthouden
van verdere commentaar en ervaringen, met dank aan Darkstone
Dit forum is niet bedoeld als personal helpdesk, of om te vragen of je DM al ontvangen is.. Ze zien 't heus wel!
Dus hop laptop pakken, foto's maken, benches draaien, filmpjes schieten en ons lekker maken met je device! =)
CLB schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:59:
Niet zo mutsen, je bent toch een vent =)
Niet zo mutsen, niet iedereen heeft een jongensplasser. Er zijn ook mensen hier op GoT die een meisjesplasser hebben of mensen met een jongensplasser die graag een meisjesplasser zouden hebben
Verwijderd
Naja terug bij waar we waren dan maar... ik kan niet wachten tot hij er is want dan ga ik er even weer tussenuit, want iets zegt mij dat ik een beetje kort af ben soms ^^
Gamen op laptops is voor mij nog relatief onbekend terrein en hinderlijk is inderdaad persoonlijk.BTO_USER schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:50:
................
Als wij een laptop bij BTO een full burn in test geven is dit ook wel eens hoorbaar, al denk ik dat ze meestal zo tussen de 70 en 90% draaien bij zware inspanningen. Of dit geluid als hinderlijk wordt ervaren is afhankelijk van de omgeving waar je in zit (omgevingsgeluid) en je persoonlijke mening uiteraard.
ik vind het meevallen tijdens gamen omdat je dan vaak ook geluid aan hebt staan, of een headset op hebt. tja, je zit nu eenmaal boven op je computer bij een laptop. En de fans zijn een stuk kleiner dan bij een PC. Dus helemaal stil zullen ze niet worden maar in de afgelopen jaren is er veel verbeterd.
Punt is dat als ik met mijn laptop bij mijn desktop vrienden aan kom, het niet zo moet zijn dat we aan 1 tafel met zijn 4en een headset op gaan zetten.
Zoals ik het nu zie zou ik qua omvang de 15" willen, voor koeling de 17".
Daarnaast kijk ik nog steeds met een schuin oog naar de MSI GT780 vanwege keyboard, speakers en design.
BTO hanteert IMHO met de HD6990M gewoon de beste bang for buck voor gaming notebooks.
Ik vraag me af of Nvidia gaat reageren aangezien zij prijstechnisch gewoon niet meer mee doen.
Verwijderd
Zou u nog een antwoord willen geven waarom jullie geen ontspiegeld 95% gamut scherm verkopen?
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.