Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

@Double-X-L
Ik denk dat het antwoord van NVIDIA nog even uit blijft. Wij zijn nu notebooks aan het bestellen voor November en December. Hierin staan de huidige VGA kaarten uit het hoge segment ongewijzigd. In de regel wijzigt dit dan niet meer maar je weet maar nooit, een tussentijdse prijsverlaging zou welkom zijn. Ik denk ook nodig om de afstand tussen de ATI6990 en GTX580 te verkleinen.

Ik zal aan onze TD vragen om een bunrin / stress test te doen tussen een 15CL37/15CL38 en een 17CL36/17CL37. Ik ben er benieuwd om we vergelijkbare temperatuurverschillen zien tussen deze machines. Een stress test bij ons houdt in dat b.v. niet alleen Furmark draait maar ook een CPU burnin + HDD burnin + memory burnin tegelijk. Opdat we zeker weten dat niet alleen de GPU 100% aan het werk is maar ook de andere onderdelen die warmte kunnen ontwikkelen.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@road66
De reden dat we het niet verkopen is dat we dit panel momenteel niet in het assortiment hebben. Op dit moment zijn we gefocust om genoeg notebooks binnen te krijgen vanwege de groei die we door maken. Ook Clevo heeft zo af en toe tekort aan panels en/of productie capaciteit.
Echter, naar de toekomst gekeken zal ik dit zeker meenemen in onze overwegingen bij een volgende bestelling. Zodra ik meer weet zal ik dat hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkPijnenburg1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-08 20:56
Toch nog even reageren op dit forum....

Omtrent de service van BTO kan ik mijn mening geven.
Onlangs heb ik bij BTO een 15CL35 besteld. Alles bij de bestelling is goed gegaan,
en is gewoon goed geleverd. Ben er tot nu toe heel erg tevreden over!
Goede performance & een heel mooi scherm.
Nadat ik de laptop had binnen gekregen, heb ik bericht van mijn komende vervolgopleiding gekregen.
Het netwerk werkt daar op 5GHz, en ik moest een Dual Band netwerkkaart hebben om mee te verbinden.
Je kunt daar ook gratis een USB stick lenen waarmee je kunt verbinden, maar om daar nou 4 jaar met rond te slepen.... Ik dus in dit forum gevraagd of dat het mogelijk was om een netwerkkaartje te vervangen.
Dat was mogelijk, en moest contact opnemen met mijn BTO dealer.
Ik heb hem gewoon bij bto.eu besteld, en we hebben contact opgenomen met BTO.
Zelf woon ik in Zuidoost-Brabant, dus ligt Utrecht ver weg om het te vervangen.
Dichterbij ligt Geldrop (40-50 min). Daar werd mijn moeder heel vriendelijk ontvangen bij Remco, medeoprichter van BTO. Bij hem thuis.... Daar werd het kaartje direct verwisseld,en hebben wij alleen de meerwaarde hoeven te betalen. Helemaal niets voor de arbeidskosten/werkuren. Ook had hij nog mijn moeder een gratis souvenirtje meegekregen van hem, jammer genoeg is zij dat vergeten...

Tot nu toe kan ik beoordelen dat de service van BTO bij mij in 1 woord: GEWELDIG is....
Goede vriendelijk service, met mijn idee kwaliteit en service heel hoog in het vaandel.
Niets te klagen gehad en zeer goed behandeld! :)
BTO, heel erg bedankt voor uw goede service!

Groeten,

Een zeer tevreden klant! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, eerste post hier (wel al veel zitten lezen). Ik zit te twijfelen tussen de 13" 13C19 en de 15" 15C36. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het gewicht van die 15"? Heb al wat communicatie gehad met Remco (fantastisch gewoon als je de zondagavond om 23u nog een antwoord krijgt :p)

Ik zou hem moeten meesleuren naar school (informatica richting) dus een lichte laptop zou ideaal zijn, maar de full HD resolutie is natuurlijk wel handig bij die 15". Is deze trouwens niet te 'klein' qua tekst, want dat is wel een grote hoeveelheid pixels op een beperkte oppervlakte.

Totnutoe al zeer tevreden met de communicatie. Ken nog een paar mensen die een laptop zoeken, dus die eens doorsturen naar BTO wss :) (maar dat bekijk ik wel eens ik hem in mijn handen heb XD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:44:
Bedankt voor uw bericht! Ik ga dan ook _nu_ uw factuur opmaken ;)
Alleen het is niet Notebook shop maar Notebook Totaal:*)

p.s. dit betekend dus ook voor u (omdat de betaling later binnen zal zijn) dat als de 17CL35-GT555 nieuwe specs kloppen u de gratis upgrade naar het Corsair geheugen krijgt.
Bedankt om even te wachten met het opmaken van de factuur tot de nieuwe prijzen binnen waren, ik wist namelijk van niets ;)
Super dat ik ook nog de upgrade krijg naar het Corsair geheugen, maakt mijn laptop terug iets sneller!
p.s. heb de aanpassing gedaan in mijn post naar Notebook Totaal, excuses daarvoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:46:
Liever een goed scherm en een i3, dan een slecht scherm en een i7.
Veel plezier dan met je i3-tje :9 nee tuurlijk zijn er mensen die een goed scherm willen op een laptop met normale tot standaard specs maar de grote fabrikanten en leveranciers bepalen min of meer dus zware-specs is ook automatisch (in veel gevallen) een beter scherm of in iedergeval de optie tot..
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:46:
Uiteraard is er geen enkele fabrikant die een budgetnoteboook uitrust met een goed scherm.
Mensen die een i3 kopen vinden het scherm in de regel "prima" en is niet heel veeleisend
BTO_USER schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:22:
Zo lees ik dit maar een beetje. Als een klant goede service wil zou ie een Dell moeten kopen? Misschien leuk om eens rond te kijken op internet en diverse fora wat de ervaringen zijn met de service van Dell.
Dell Service ? :O Dell met hun hardcore-trial-versions.. de arme leek die niet beter weet trapt overal in.... O-) afijn excuus voor mijn off-topic stukje.

mijn collega die dus een BTO 17CL35 heeft is zeer tevreden ook het geluid m.b.t. de koeling is dik in orde. zijn persoonlijke mening is: "BTO heeft degelijk en snel spul met een betrouwbaar Nederlands bedrijf erachter die vol achter hun merk staan, dat geeft gewoon een betrouwbaar gevoel, deskundige service ik ben bij hen langs geweest om de modellen te bekijken ook de schermen en stuk voor stuk is het kwaliteit met de grote K" aldus mijn collega.
niels_vlaar schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:49:
Met daarin dat ik wegens misleiding bij de aankoop van de aankoop wil
misleiding ? ik snap het probleem niet zo:
1: eerst zelf goede research doen naar het product dat je wilt aanschaffen.
2: specificaties op papier zetten en laten bevestigen door het bedrijf waar je het product aanschaft
3: het in een eerder stadium testen van bepaalde activiteiten die je met je notebook wilt gaan doen.

als je bovenstaande had uitgevoerd was dit probleem niet ontstaan, ik heb zovaak gehad dat ik bij een computer of electro zaak kwam en dan vroeg je als koper: zit die functie erop en dan hoorde je veelal "ja die zit erop" eenmaal thuis aangekomen zat het er dus "niet op" dat herkennen vast meerdere mensen en dat kan de beste overkomen, vergeet niet een leverancier/producent kan ook verkeerde specs naar buiten brengen..
Wel ben ik het met je eens dat een bedrijf ten alle tijde correct moet antwoorden op vragen/opmerkingen van zijn of haar klanten.
BTO_USER schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:16:
UPDATE: 6 AUG 16:46uur
NIELS_VLAAR is inmiddels benadert en maandag volgt de definiteve oplossing. Dit is of een ander moederbord met HDMI 1.4 of een ander notebook.
Dit versta ik onder een nette oplossing.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:46:
Een i7-2720QM levert geen merkbare winst op in games tov een i5.
praten we een jaar nog eens weer ;-) met nieuw OS/apps en games :)
bij "normaal gebruik" simpel office en internet gebruik merk je inderdaad weinig verschil, ga je veel parren/rarren/downen/gamen en dat tegelijk dan biedt de i7 gewoon echt meer voordelen in performance.
Double-X-L schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:12:
En ik ben bijzonder benieuwd hoe de warmte en fan noise waarden zijn bij de 15" en 17" met een HD6990m onder gameloads. Sterker nog, daar hangt mijn uiteindelijke keuze vanaf welke het gaat worden.
een goede headset doet ook wonderen ;) ben het wel met je eens dat het geen lawaai-papegaai moet worden/zijn het beste is om dit zelf in het echt te horen hoe de 6990M gaat blazen.
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:51:
De GTX560m heeft wel optimus, maar alleen geimplementeerd in de M17x (non-3D only) en de toshiba Qosmio.
en de MSI GT780-R :)
BTO_USER schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 18:50:
ik vind het meevallen tijdens gamen omdat je dan vaak ook geluid aan hebt staan, of een headset op hebt. tja, je zit nu eenmaal boven op je computer bij een laptop. En de fans zijn een stuk kleiner dan bij een PC. Dus helemaal stil zullen ze niet worden maar in de afgelopen jaren is er veel verbeterd.
Bovenstaande is correct ik heb de nieuwe Asus G74 ook gehoord (mediamarkt duistland) onder full-load-gpu best een geluid zeg maar.. hoewel die bekend staat als "extreme-cooling-design etc" maar de BTO_USER omschrijft het zoals het is wil je niets horen dan : geluid harder / headset op / desktop machine kopen :)
Double-X-L schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 20:42:
Daarnaast kijk ik nog steeds met een schuin oog naar de MSI GT780 vanwege keyboard, speakers en design.
Ik zit met hetzelfde dilemma dat keyboard moet echt behoorlijk fijn zijn zo ook de speakers.
eerst binnenkort langs IJsselstein/Geldrop om alle BTO's te aanschouwen.
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:08:
@BTO_USER
Zou u nog een antwoord willen geven waarom jullie geen ontspiegeld 95% gamut scherm verkopen?
Dit vind ik zelf ook jammer maar ik laat mijzelf overtuigen door langs te gaan bij BTO ik zal mijn bevindingen later posten. (evt met foto's)

@ Darkstone: niet zomaar luk-raak berichten plaatsen die niet correct zijn, zo sprak jij in een ander topic dat de GTX560M al lees: 1,5 jaar geleden uit is gebracht, ik wacht nog altijd op de bron waar je dat vandaan hebt. Net als oom agent heb jij als moderator een voorbeeld-functie so keep up the goodwork :*)

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
[b][message=36535122,noline]MauSS schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:43

[...]

Dit vind ik zelf ook jammer maar ik laat mijzelf overtuigen door langs te gaan bij BTO ik zal mijn bevindingen later posten. (evt met foto's)
Dat is nou precies wat ik vandaag ga doen ;)
Ook omdat ik wellicht iets voor mijzelf wil gaan beginnen waarin het BTO principe goed past.
Kan alleen niks zeggen over de GT780 omdat ik die nergens in de buurt kan bekijken.
Aan de andere kant moet je qua specs weer behoorlijk wat laten met de MSI.

[ Voor 29% gewijzigd door Double-X-L op 08-08-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens http://www.notebookcheck....80R-Notebook.56040.0.html niet.
@ Darkstone: niet zomaar luk-raak berichten plaatsen die niet correct zijn, zo sprak jij in een ander topic dat de GTX560M al lees: 1,5 jaar geleden uit is gebracht, ik wacht nog altijd op de bron waar je dat vandaan hebt. Net als oom agent heb jij als moderator een voorbeeld-functie so keep up the goodwork :*)
Heb ik dat gezegd? Dan bedoelde ik vast dat je de performance al anderhalf jaar geleden kon hebben in de vorm van de HD5780. Dat ding is zo oud en komt zo dicht in de buurt van de GTX560m dat je bijna zou zeggen dat ze afgelopen anderhalf jaar nauwelijks vooruitgang hebben geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:42:
[...]
Volgens http://www.notebookcheck....80R-Notebook.56040.0.html niet.

[...]

Heb ik dat gezegd? Dan bedoelde ik vast dat je de performance al anderhalf jaar geleden kon hebben in de vorm van de HD5780. Dat ding is zo oud en komt zo dicht in de buurt van de GTX560m dat je bijna zou zeggen dat ze afgelopen anderhalf jaar nauwelijks vooruitgang hebben geboekt.
Je zou ook kunnen zeggen dat het een GTX460M is met iets hogere clocks, dan klopt de 1,5 jaar stelling ook.
Heeft wel een iets andere core (GF116 ipv 106 voor de 460m), performance wise is het echter alleen de iets hogere clocks die het verschil maken.

EDIT: iets hogere clocks is met 100Mhz (675Mhz naar 775Mhz) niet zo minimaal als ik boven benoem ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Double-X-L op 08-08-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik ben nu laptoploos: (, vanavond maar eens kijken wat het gaat worden : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Hierbij de beloofde foto's van NON GLARE vs GLARE middels een folie van 3M. Dit is de techniek die we bij BTO toepassen om een scherm middels een kleinere investering NON GLARE te krijgen.

De foto's zijn van de 17CL36/17CL37 en gemaakt met m'n Iphone, heb ze net even geschoten toen een mede tweaker kwam kijken hier in de showroom.

De folie is onzichtbaar geplakt onder de B-Cover ( dat frame om het scherm heen zeg maar ). Ook in de hoeken onzichtbaar dus.

Ik heb de laptops een beetje richting het raam gedraait waar luxaflex (deesl open) voor zit en hierdoor valt daglicht naar binnen. TL verlichting staat gewoon aan dus een simulatie van een normale omgeving met daglicht en kunstlicht.

http://download.bto.eu/Marketing/PICTURES/NON%20GLARE/

Ik zal later in de week nog een paar foto's maken met een goede Camera zodat het nog wat duidelijker wordt.

[ Voor 1% gewijzigd door BTO_USER op 08-08-2011 15:13 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hmm zo on the first sight ziet het er toch verdomd goed uit ja...
Kom het binnenkort weleens reallife bekijken, ben benieuwd hoe witte / lichte webpages / foto's eruit zien.
De matte screenprotector op mijn telefoon zorgt namelijk voor een ugly ass effect, waardoor het parelmoer wordt.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^Dat is dus precies de reden dat ik liever glossy heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja dat begrijp ik, omdat hier gebruik wordt gemaakt van een folie dat zoiets kan veroorzaken.
Een mat scherm wat out-of-the-box mat is, heeft deze kwaal niet en daarom prefereer ik juist weer mat.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Deze folie lijkt in de verste verte niet op de folie die ik op m'n Iphone heb zitten zodat ik mijn Iphone ook gewoon buiten kan gebruiken. Leuk hulpmiddel maar boeit me ook niet, zit namelijk niet een paar uur naar mijn Iphone te staren.

De folie is door 3M ontwikkeld, speciaal voor Laptop en PDA's. Het heeft een beschermende en onspiegelende functie.

Inderdaad, kom maar eens langs en dan zetten we er 3 naast elkaar. 1 Glare, 1 Non Glare en een Non Glare gemaakte. Als je ernaast zit op Non Glare wat de echte is dan tracteer jij.....(CLB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Kom net terug van een bezichtiging bij de mensen van BTO en mijn indruk is prima.
Mijn interesse is voor de 6990m en dus was het de vraag om voor de 15 of 17" te gaan.

Beide laptops werden erbij gepakt en waren zoals verwacht zakelijk, zwart zonder franje.
Op zich mag er van mij best wel wat uiterlijke onderscheid zijn maar dat is dus niet het geval.
Het toetsenbord is eveneens goed met genoeg ruimte en oppervlak om eenvoudig lappen tekst te genereren.
Onderscheid is goed te maken door de ruimtes tussen de toetsen.
Zowel de 15 als 17" modellen zijn uitgerust met hetzelfde toetsenbord, zodoende heeft de 17" links en rechts naast het toetsenbord wat ruimte over.

Het scherm was op de 15" uiteraard bijzonder scherp en in 2d modus niets op aan te merken.
Voor 3d en/of games was de tijd te kort dus daar kan ik niet over uitwijden.
Voor het scherm van de 17" werd er nog een model gehaald die voorzien was van de ontspiegelende folie.
Hierover is al veel geschreven maar het enige wat je zou moeten doen is ZIEN!
Ik heb altijd gedacht dat dit als een soort GSM screenprotector op het scherm geplakt werd.
Niet dus, de bezels (randen) worden verwijdert, dan gaat de folie erop en vervolgens gaan de bezels terug.
Gevolg is dus dat je geen randen, kieren, naden of wat dan ook ziet.

Je kijkt dan ook naar een mat scherm zoals ieder ander mat scherm.
Ik kon op het beeld verder niks aanmerken, al heb ik liever een glanzend scherm.
De reden waarom ik dat liever heb was herkenbaar terug te zien op het matte scherm.
Contrast en lichtopbrengst zijn altijd lager omdat je door een filter kijkt wat als doel heeft dit te doen.
Hoe de folie in zonlicht presteert lijkt me dan ook nagenoeg gelijk aan ieder ander mat scherm.
Voor mensen die een mat scherm willen hebben is dit dan ook prima aan te raden.

De koeling was voor mij 1 van de hoofdredenen om te gaan kijken en deze is volgens mij exact gelijk aan de 2 modellen. De exhaust roosters zijn even groot en met gelijke afstand van elkaar geplaatst.
Dit komt doordat exact gelijke moederborden gebruikt worden in de 15 en 17".
Draai je de laptops om dan zie je ook dat de luchtroosters hetzelfde zijn, qua formaat en positie.
Qua koeling is dus het enige verschil te vinden in resterende ruimte in de behuizing zelf.
De DVD drive zal bij de 15" meer ruimte nodig hebben in/over de radiator/heatpipes.
Dit kon ik niet zien maar Remco was reeds voornemens om foto's te maken.
Mijn voorlopige conclusie is dan ook dat de 15" en 17" exact gelijke koeling hebben.

Voor mij is het overtuigend genoeg om tot koop over te gaan.
Op het moment van bestellen hak ik de knoop voor de 15 of 17"
Compacter vs 2e HDD bay en groter scherm.
Een full feature review volgt dan uiteraard zodra deze binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:36:
Als je ernaast zit op Non Glare wat de echte is dan tracteer jij.....(CLB)
Deal ;)
Double-X-L schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:40:
De reden waarom ik dat liever heb was herkenbaar terug te zien op het matte scherm.
Contrast en lichtopbrengst zijn altijd lager omdat je door een filter kijkt wat als doel heeft dit te doen.
Ligt aan het scherm natuurlijk.. Heb jij een scherm met 200nits en plakt daar een folie op wordt het minder..
Heb jij een scherm met 250 nits en plakt daar een folie op, dan heb je simpel gezegd nog steeds 200nits over...
Contrast kan ik inkomen, maar ligt ook weer aan de soort schermen natuurlijk.. Helaas zijn zulke termen zoals lichtopbrengst, contrast, zwartwaarden ook altijd zeer persoonlijk. Wat de een lelijk vind en blurry vind de ander supermooi en prachtig. Goed dat je bent wezen kijken in ieder geval, dan weet jij 'geen mat, maar glare!' d:)b
Voor mij is het overtuigend genoeg om tot koop over te gaan.
Compacter vs 2e HDD bay en groter scherm.
Een full feature review volgt dan uiteraard zodra deze binnen is.
15" natuurlijk! 2e HDD bay, waarom zou je die nodig hebben? In de 15" sloop je de optical eruit en klaar...
17" wordt je zat na 3x meegesleept te hebben, is groter, logger en die 15" heeft nagenoeg dezelfde specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nonglare folie ziet er inderdaad wel heel erg goed uit. Is het nog mogelijk om dat bij mijn laptop er op te doen. Ook zou ik graag nero v9 OEM + Powerdvd er bij krijgen. Uiteraard betaal ik voor alles de meerprijs.

Ik had verwacht dat de folie een stuk slechtere invloed zou hebben. Opzich vind ik het niet erg als er minder lichtopbrengst is, omdat ik de brightness altijd laag heb staan, of haal ik het nu doorelkaar? Als ontwikkelaar vind het juist rustiger voor de ogen als het scherm niet te fel staat. Maar voor mij is de kleurechtheid natuurlijk niet heel erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de door u bestelde 17CL35-GT555 kan inderdaad ook deze folie.
Maar mailt u mij hierover even, vragen over bestellingen horen niet op dit forum thuis.
(Regels tweakers.net :))

Het scherm is inderdaad, omdat je wel een "extra" laag aanbrengt, een klein tikkeltje minder helder (brightness) maar je moet het naast elkaar zien om het te ervaren.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:05:

Het scherm is inderdaad, omdat je wel een "extra" laag aanbrengt, een klein tikkeltje minder helder (brightness) maar je moet het naast elkaar zien om het te ervaren.
Doorgaans heb ik mijn twee LCD's op de laagste stand en dan nog vind ik het soms redelijk fel. Maar mijn ergonomische gevoel zegt dat de helderheid altijd moet worden afgestemd op de omgeving zodat de ogen geen groot contract hebben tussen monitor/omgeving. Ik zie hoge helderheid dan ook niet als een doel op zichzelf, zoals bv notebookcheck dat wel doet naar het lijkt.

Overigens zou ik de vergelijking tussen met/zonder folie een wat meer prominentere rol geven op de site. Als ik de afbeeldingen vooraf had gezien was ik direct over.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:42:
Je verhaal is me nu duidelijk, ik begrijp nu wat je wou zeggen dat is inderdaad waar soort gelijke snelheden werden eerder al gehaald. het heeft een nieuwe naam GTX560 en het klinkt gelijk sneller :)
wel volgens: http://nl.hardware.info/reviews/2230/12/msi-gt780r-review-conclusie
en volgend deze mensen heeft de gehele GTX560 serie deze optie standaard:
http://notebooks.com/2011...imus-at-gaming-sweetspot/
BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:13:
Hierbij de beloofde foto's van NON GLARE vs GLARE middels een folie van 3M.
bedankt _/-\o_ dit zit er zeer netjes uit (zo op de iphone foto's) zeker met licht-val etc lijkt het me perfect.
CLB schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:15:
De matte screenprotector op mijn telefoon zorgt namelijk voor een ugly ass effect, waardoor het parelmoer wordt.
mijn collega heeft hetzelfde wat jij omschrijft op zijn mobiel, hij vind het scherm zo geweldig zegt die: haha uhu....maar dat is ook iemand verre van tweaker.... O-) die stellen geen hoge eisen ;)
BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:36:
De folie is door 3M ontwikkeld, speciaal voor Laptop en PDA's. Het heeft een beschermende en onspiegelende functie.

Inderdaad, kom maar eens langs en dan zetten we er 3 naast elkaar. 1 Glare, 1 Non Glare en een Non Glare gemaakte. Als je ernaast zit op Non Glare wat de echte is dan tracteer jij.....(CLB)
:*) strakke acties! als ik dit zo lees is het inderdad geen "screen-protectortje" zoals op vele mobieltjes wordt geplakt.. maar k w a l i t e i t :)
Double-X-L schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:40:
*knip*
persoonlijk: zou ik voor een 17" kijkt net wat natuurlijker dan full-hd op een 15" overigens een goede impressie, nu moet ik eerlijk bekennen dat ik ook geen hekel heb aan glans schermen ligt er net aan hoe en waar je achter je notebook zit.
CLB schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:47:
[...]
15" natuurlijk! 2e HDD bay, waarom zou je die nodig hebben? In de 15" sloop je de optical eruit en klaar...
17" wordt je zat na 3x meegesleept te hebben, is groter, logger en die 15" heeft nagenoeg dezelfde specs :)
17 :9 nee tuurlijk 15" is compacter maar volgens mij zijn er weinig mensen die full-hd reso heel fijn vinden op een 15" dan wordt het wel heel erg fijntjes wil je de details nog kunnen zijn. 2e hdd bay ? 1 SSD disk en 1 voor je data dat is best prettig. Op mijn Asus G73 (17") vond ik full-hd al bijna te hoog alles wordt wel erg klein...heb het vd week gezien op een 15" en dan is het wel heel erg klein hoor.. :F

@ CLB:lol daar zit wat in.. :)

Wie kan mij trouwens meer vertellen over de beruchte THX stickers op de notebooks ik weet waar het voor staat maar waaraan voldoet de laptop dat ze een THX sticker mogen plaatsen ? iets op of aan dat notebook moet dan THX Certified zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door MauSS op 08-08-2011 17:06 . Reden: THX vraag ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Komt omdat je uit '85 komt en dus al oud wordt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
MauSS schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:51:

Wie kan mij trouwens meer vertellen over de beruchte THX stickers op de notebooks ik weet waar het voor staat maar waaraan voldoet de laptop dat ze een THX sticker mogen plaatsen ? iets op of aan dat notebook moet dan THX Certified zijn...
THX certificering wil zeggen dat het voldoet aan een standaart die gesteld is door Lucas Arts (Star wars series). Om daar aan te voldoen moet je onder bepaalde distortion signaal ruis verhoudingen e.d. voldoen.
Bij X vermogen moet je binnen X distortion blijven.
Equaliser settings komen hier volgens mij niet bij kijken evenals het beoordelen van specifieke frequentie bereiken. De marketing tekst is dan dat jij het hoort zoals het origineel bedoeld is.
THX programma's als equaliser settings zijn simulatie toevoegingen die vrijwel altijd meer kwaad dan goed doen. Ik ben absoluut geen voorstander van dergelijke instellingen maar een 'pure direct' fanaat.

Om dit te bereiken moeten je speakers en audio hardware hier dus aan voldoen.
Truth be told, voor laptops en hun geringe volume waardes moet dit geen moeilijke opgave zijn.
Surround versterkers die over 6 kanalen 80W per kanaal moeten uitsturen is een grotere uitdaging.
Daarnaast blijft het zo dat je een THX certified onderdeel kan hebben maar dat niet alles in die ketting dat is.
Zou je dat in de test bench zetten, kan het zomaar zijn dat het geheel weer niet voldoet.
Uiteindelijk heeft het voor laptops niet zo veel toe te voegen, aan de andere kant is er wel een mate van kwaliteits controle geweest op 1 of meerdere delen van het audio deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 19:21

Bjornmeijer935

I see dead pixels

CLB schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:54:
Komt omdat je uit '85 komt en dus al oud wordt =)
Zal wel meevallen, zo oud is dat toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THX certificering van de BTO's is alleen voor de geluidskaart geloof ik. Voor de rest stelt het niet zo heel veel voor. Ik heb een THX ultra versterker maar hij doet niets speciaals ofzo.
Overigens denk ik dat een THX certificering een beetje zinloos is voor computers/laptops omdat de meesten toch een digitale uitgang gebruiken (hdmi of spdif oid) en als het goed is wordt het geluid dan onvervormd doorgegeven.

Wat betreft de nonglare, ook al is de glare niet altijd bewust storend, ik kan me voorstellen dat het voor de ogen toch een positief effect kan hebben als je veel zit achter een scherm, omdat je ogen zich minder hoeven in te spannen als er geen weerspiegeling is. De belangrijkste onderdelen van een computer vind ik het toetsenbord, de muis en het scherm... omdat dat de dingen zijn waar ik zelf mee/voor werk. CPU's en GPU's worden oud maar een goed toetsenbord heb je altijd plezier van :)

(ik ben overigens helemaal van 1980 :F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BTO_USER

Zijn de schermen die jullie gebruiken van een dusdanige kwaliteit dat ze zonder teveel kwaliteitsverlies op een lagere resolutie dan full hd gezet kunnen worden? Dat alles zo klein wordt is een van de redenen dat ik nog zit te twijfelen over full hd.

Ook niet onbelangrijk met het bovenstaande in je achterhoofd, hoe drastisch gaat de kwaliteit van een scherm met jullie folie er op achteruit ten opzichte van een glans scherm wanneer je de max resolutie iets terugschroeft?

Is die folie naderhand zelf nog makkelijk te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zelf zal dat niet 1,2,3 gaan of jij wil en kan je frontbezel er netjes afhalen en weer terug monteren =)
Een scherm gebruiken op een non-native resolutie die lager is, is nooit aan te raden, wordt gewoon pixelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:13:
[...]

Je vergelijkt nu een semi high-end 14" zakelijke notebook met 3 jaar standaard NBD garantie met een gamebak... Je kan zeggen wat je wilt, maar dat is nooit een eerlijke vergelijking.

[...]

De afkorting SSD staat voor Soild state drive. Dat is geen kaart. :)
@Darkstone
Mijn punt was niet echt om een vergelijking tussen de hardware, maar dat het voor mij een beetje pijn doet omdat ik nog geen week later na aanschaf van een laptop, waarvoor ik toch een tijdje hebt rondgekeken, nu andere laptops zie die ook heel mooi zijn en waarbij je als klant veel inbreng hebt op de specs. Ik was helaas namelijk niet bekend met merk toen ik mijn huidige laptop kocht.

Niet dat ik spijt heb van mijn aankoop, maar ik had dit graag meegenomen in mijn beslissing.
BTW ik heb de Dell Refurb gekocht dus iets lager dan de prijs die op de Dell website staat.

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:23:
Zelf zal dat niet 1,2,3 gaan of jij wil en kan je frontbezel er netjes afhalen en weer terug monteren =)
Een scherm gebruiken op een non-native resolutie die lager is, is nooit aan te raden, wordt gewoon pixelig.
Ik vind anders het kwaliteitsverlies op mijn 5 jaar oude 17 inch MSI nog wel meevallen eigenlijk. Heeft een max resolutie van 1440x900 pixels maar heb hem al een paar jaar op 1024x768 pixels staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Je vind het wel meevallen ja, maar je kan niet ontkennen dat het erg strak is allemaal denk ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:24:
Je vind het wel meevallen ja, maar je kan niet ontkennen dat het erg strak is allemaal denk ik zo..
Strak in de zin van..?

De gedachte bij mij is ook een beetje dat het terugschroeven van de resolutie zeker niet slechter zal zijn op een kwaliteitsscherm anno nu ten opzichte van mijn oude laptop scherm, wat zeker geen top scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de resolutie lager zet dan de ontwerpwaarde krijg je interpolatie.
De enige manier om dit tegen te gaan is om precies de helft van de ontwerpresolutie te gebruiken.
Er zijn dan 2 pixels die nu 1 pixel qua beeld moeten weergeven. Aangezien 1920x1080 door de helft 960x540 is zal bijna niemand dit doen.

Dan krijg je dus de situatie dat 2 pixels 1.3 of 1.7 pixel moeten weergeven en daar krijg je dus die "wazigheid" van die CLB bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Windows kan je de DPI verhogen waardoor de tekst groter wordt btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 17:56:
@BTO_USER

Zijn de schermen die jullie gebruiken van een dusdanige kwaliteit dat ze zonder teveel kwaliteitsverlies op een lagere resolutie dan full hd gezet kunnen worden? Dat alles zo klein wordt is een van de redenen dat ik nog zit te twijfelen over full hd.

Ook niet onbelangrijk met het bovenstaande in je achterhoofd, hoe drastisch gaat de kwaliteit van een scherm met jullie folie er op achteruit ten opzichte van een glans scherm wanneer je de max resolutie iets terugschroeft?

Is die folie naderhand zelf nog makkelijk te verwijderen?
Om antwoord te geven op je vraag, het is niet verstandig de resolutie van een panel terug te zetten naar een andere resolutie dan de native resolutie ( dus waar ie voor gebouwd is ). Theoretisch, zoals vroeger gebeurde, kreeg je dan gewoon een kleiner beeld met een zwarte rand. Je stuurt immers b.v. 144x900 pixels aan ipv 1920x1080, dus een kleiner vlak. De notebooks van tegenwoordig blazen dit op alsnog naar full screen (screen expansion). Dit gaat niet zonder kwaliteitsverlies. Denk aan Digitenne kijken op een FULL HD tv. Beter is een HD of FULL HD signaal te pakken, daar zijn deze LCD's voor gebouwd. Zoals hier boven reeds verwoord krijg je een erg wazig beeld.

Ik zie absoluut geen problemen in FULL HD op een 17 inch. Heb om practische redenen zelf een 15 inch FULL HD en gaat prima, voor foto en video zelfs geweldig. Je kunt met wat instelling het een en ander wel groter maken onder Windows maar ik vind het niet nodig.

De Folie is niet echt van invloed op de resolutie, deze zit erop en werkt op HD, HD+ en FULL HD prima. Het versterk ook niet het effect wanneer je een lagere resolutie insteld op een FULL HD, dat moet je eigenlijk gewoon niet doen. Zonde van de beeldkwaliteit.

De folie is te verwijderen. Dit zijn 4 tot 6 schroefjes en dan komt de B-Cover (LCD bezel) eraf. Wij doen dit als service voor je wanneer je wilt, dit ter voorkomning van schade. Blijft voor ons altijd lastig om te bepalen wat iemand zelf kan en wat niet. Maar, ik denk niet dat je de folie wilt verwijderen als je het gezien hebt. Zie foto's van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Worden de notebooks voor verzending gecontroleerd op hardwaredefecten en getest? Dat scheelt namelijk tijd als er iets stuk is. Dat mag ik toch vragen hier he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

venom1 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:31:
Worden de notebooks voor verzending gecontroleerd op hardwaredefecten en getest? Dat scheelt namelijk tijd als er iets stuk is. Dat mag ik toch vragen hier he?
Natuurlijk mag u dat vragen ;)
Dat is nou typisch een vraag voor in dit topic.
En ja. BTO_User kan dit mogelijk nog meer toelichten.

Wij zelf controleren voor levering altijd nog de inhoud van de doos en de correctheid van de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@venom1

Dat mag u zeker vragen, sterker nog een goede test mag u eisen :-)

De reden dat wij niet binnen 1 dag kunnen leveren is dat we altijd een uitgebreide test doen. Op ieder notebook wordt een versie van Windows 7 Home Premium 64 bit geinstalleerd zodat klanten ook kunnen zien dat het systeem werkt. Dit is een niet geactiveerde versie uiteraard en werkt ook niet optimaal zonder licentie code.

Middels die Windows installatie wordt o.a. Wireless of andere opties als 3G getest. Meestal wordt ook nog de laatste VGA driver aan het systeem toegevoegd en sowieso de laatste BIOS versie voor het systeem en/of laatste Firmware versie van de SSD.

De langste test is de geheugen test. Deze is noodzakelijk omdat met deze hoge geheugensnelheden er nog wel eens uitval optreedt. 8GB geheugen goed testen in 1 run duurt ongeveer 4 uur. We verkopen ook notebooks met 16GB tegenwoordig, tja en dan ongeveer het dubbele dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het mij bijna niet voorstellen, maar mijn laptop en pc hebben direct na bootup een restore optie (press f11 to restore oid). Ik weet om eerlijk te zijn niet echt hoe dit werkt maar ik gok dat dit uit het bios komt. Is iets dergelijks heel toevallig mogelijk met een BTO ? (niet dat het mij echt uitmaakt, maar als het kan wil ik het graag direct goed doen omdat ik er zelf een nieuwe win7 pro op zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al een lange tijd. Ik ben erg geïnteresseerd in een BTO notebook. Zojuist werd er een vraag gesteld of de notebooks voor de verkoop worden gecontroleerd op defects. Dit is volgens Notebooktotaal wel het geval.
Ik wil hier even nog dieper op in gaan, vanwege de optie pixelgarantie die je erbij kan kopen. Stel ik bestel een notebook en ik ga hem persoonlijk ophalen. Kan ik dan de notebook werkend zien voor ik de transactie afhandel? Ik ben bang dat ik een notebook krijg die voor de levering al defecte pixels heeft.
Alvast bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:37:
@venom1

Dat mag u zeker vragen, sterker nog een goede test mag u eisen :-)

De reden dat wij niet binnen 1 dag kunnen leveren is dat we altijd een uitgebreide test doen. Op ieder notebook wordt een versie van Windows 7 Home Premium 64 bit geinstalleerd zodat klanten ook kunnen zien dat het systeem werkt. Dit is een niet geactiveerde versie uiteraard en werkt ook niet optimaal zonder licentie code.

Middels die Windows installatie wordt o.a. Wireless of andere opties als 3G getest. Meestal wordt ook nog de laatste VGA driver aan het systeem toegevoegd en sowieso de laatste BIOS versie voor het systeem en/of laatste Firmware versie van de SSD.

De langste test is de geheugen test. Deze is noodzakelijk omdat met deze hoge geheugensnelheden er nog wel eens uitval optreedt. 8GB geheugen goed testen in 1 run duurt ongeveer 4 uur. We verkopen ook notebooks met 16GB tegenwoordig, tja en dan ongeveer het dubbele dus.
Ah kijk bedankt voor het antwoord, dat is fijn om te horen. Nu nog 2 vragen en dat zijn volgens mij echt de laatste dan hoef ik niet eens meer te bellen. Ik heb nu foto gezien van de 15cl35 en 17cl36(ofzo iets) nou zag ik zon fingerprint reader zitten op de foto die Bto user had geplaatst vandaag en geen fingerprint reader op de foto van notebooktotaal heeft de 15cl35 dit nu wel of niet? Voor mij hoeft het namelijk niet omdat ik het niet gebruikt. En nou ben ik mijn tweede vraag vergeten ik edit zometeen wel.

Edit: weet het weer, ik had toevallig vanmorgen een fresh install op mijn hp elitebook gezet en na installatie bleken de USB 3.0 poorten niet meer te werken. Stel ik zet nu een fresh install op mijn Bto notebook moet ik dan drivers installeren voor USB 3.0 poorten? Vanmorgen heb ik eff de hardeschijf omgewisseld met die van een andere en toen bleken de poorten weer te werken. Maar het probleem hebben we niet opgelost.

[ Voor 11% gewijzigd door venom1 op 08-08-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:47:
Ik volg dit topic al een lange tijd. Ik ben erg geïnteresseerd in een BTO notebook. Zojuist werd er een vraag gesteld of de notebooks voor de verkoop worden gecontroleerd op defects. Dit is volgens Notebooktotaal wel het geval.
Ik wil hier even nog dieper op in gaan, vanwege de optie pixelgarantie die je erbij kan kopen. Stel ik bestel een notebook en ik ga hem persoonlijk ophalen. Kan ik dan de notebook werkend zien voor ik de transactie afhandel? Ik ben bang dat ik een notebook krijg die voor de levering al defecte pixels heeft.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Als u hem met pixelgarantie koopt is dat geen probleem bij ons, de notebook wordt dan getest voor levering op deze eventuele pixeldefecten. Tevens bent u dan zelfs als u weggaat dus nog 30 dagen verzekerd hiertegen.

Maar dergelijke vragen kunt u het beste over mailen aangezien dat meer aankoop gerelateerd is :)
venom1 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:48:
[...]

Ah kijk bedankt voor het antwoord, dat is fijn om te horen. Nu nog 2 vragen en dat zijn volgens mij echt de laatste dan hoef ik niet eens meer te bellen. Ik heb nu foto gezien van de 15cl35 en 17cl36(ofzo iets) nou zag ik zon fingerprint reader zitten op de foto die Bto user had geplaatst vandaag en geen fingerprint reader op de foto van notebooktotaal heeft de 15cl35 dit nu wel of niet? Voor mij hoeft het namelijk niet omdat ik het niet gebruikt. En nou ben ik mijn tweede vraag vergeten ik edit zometeen wel.
De foto’s van BTO_User zijn het meest recent.

De tweede vraag zie ik zo wel ;)
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:42:
Ik kan het mij bijna niet voorstellen, maar mijn laptop en pc hebben direct na bootup een restore optie (press f11 to restore oid). Ik weet om eerlijk te zijn niet echt hoe dit werkt maar ik gok dat dit uit het bios komt. Is iets dergelijks heel toevallig mogelijk met een BTO ? (niet dat het mij echt uitmaakt, maar als het kan wil ik het graag direct goed doen omdat ik er zelf een nieuwe win7 pro op zet)
F11 to restore? Dat zit vaak in OEM pc’s bijvoorbeeld ThinkPads, dan boot hij naar een herstelomgeving. Waren dat dus zelfbouw pc’s of gewoon uit de winkel? Wel interessant om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@fietspomp
Ik zal niet tever op de materie ingaan maar dit is in NL vooralsnog voorbehouden aan contract houders van Microsoft OEM. Dit wordt inderdaad in de BIOS ingebakken bij A-merken. Deze leveren namelijk geen complete versie van Windows, zoals wij op een DVD, maar slechts een recovery op een hidden image. En dan dus een COA op de bodem.

Die mogelijkheden hebben wij niet en dit heeft zowel voor als nadelen. De voordelen zijn dat je altijd een installatie DVD hebt van Windows. Dus wanneer je HDD crasht heb je ook niets aan je recovery partitie. Deze zou je dan weliswaar kunnen branden op een DVD maar dan moet je die over een jaar maar eens zien te vinden na een crash:-)

Ander voordeel is dat wij niets anders installeren dan het OS, dus geen Office Trials, Anti Virus Trials en overige dubieuze tools. Vaak alleen maar overhead voor het systeem en kostbare extra gigabytes van een SSD. Heb zelf ooit een Windows 7 Install gezien van een A merk die meer dan 40GB groot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

[...]

Ik heb nu foto gezien van de 15cl35 en 17cl36(ofzo iets) nou zag ik zon fingerprint reader zitten op de foto die Bto user had geplaatst vandaag en geen fingerprint reader op de foto van notebooktotaal heeft de 15cl35 dit nu wel of niet? Voor mij hoeft het namelijk niet omdat ik het niet gebruikt.
Onze systemen 15CL35 en 17CL35 hebben geen fingerprint. Hier is in het begin wel mee geleverd maar vanwege de extra prijs zijn we er later mee gestopt. Er is ook nogal veel onduidelijk bij consumenten hierover, met name de werking. Ik mis het niet, en u blijkbaar ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:52:
[...]

Als u hem met pixelgarantie koopt is dat geen probleem bij ons, de notebook wordt dan getest voor levering op deze eventuele pixeldefecten. Tevens bent u dan zelfs als u weggaat dus nog 30 dagen verzekerd hiertegen.

Maar dergelijke vragen kunt u het beste over mailen aangezien dat meer aankoop gerelateerd is :)
Met andere woorden: Jullie geven de consument niet het volledige recht om de producten te inspecteren voor aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:54:
[...]

Onze systemen 15CL35 en 17CL35 hebben geen fingerprint. Hier is in het begin wel mee geleverd maar vanwege de extra prijs zijn we er later mee gestopt. Er is ook nogal veel onduidelijk bij consumenten hierover, met name de werking. Ik mis het niet, en u blijkbaar ook niet :)
Opzich is dat wel jammer, deze zit ook op mijn compal ifl90. Persoonlijk vind ik het toch wel super makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Bjornmeijer935 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:00:
[...]

Opzich is dat wel jammer, deze zit ook op mijn compal ifl90. Persoonlijk vind ik het toch wel super makkelijk.
Ik denk dat het heel persoonlijk is, ik had er een op mijn hp, ik vond het maar lelijkxD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

venom1 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:02:
[...]

Ik denk dat het heel persoonlijk is, ik had er een op mijn hp, ik vond het maar lelijkxD.
De plaatsing is ook heel belangrijk denk ik, soms zitten ze rechts onder het toetsenbord soms ook tussen de muisknoppen in. Dat laatste oogt wel het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Bjornmeijer935 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:03:
[...]

De plaatsing is ook heel belangrijk denk ik, soms zitten ze rechts onder het toetsenbord soms ook tussen de muisknoppen in. Dat laatste oogt wel het beste.
Ja klopt, als je het gebruikt is het laatste het beste maar als je het niet gebruikt zit het in de weg en dan is rechts onder het toetsenbord de tussenoplossing voor mensen die het gebruiken en mensen die het niet gebruiken. W.ant dan zit het niet in de weg en is het wel aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

[...]
Edit: weet het weer, ik had toevallig vanmorgen een fresh install op mijn hp elitebook gezet en na installatie bleken de USB 3.0 poorten niet meer te werken. Stel ik zet nu een fresh install op mijn Bto notebook moet ik dan drivers installeren voor USB 3.0 poorten? Vanmorgen heb ik eff de hardeschijf omgewisseld met die van een andere en toen bleken de poorten weer te werken. Maar het probleem hebben we niet opgelost.
Voor USB 3.0 heb je vooralsnog "altijd" extra drivers nodig, volgens mij zitten die niet in Windows 7. Dus ook op laptops van BTO moet je die extra drivers installeren.
Dus, inspecteer je driver CD even van HP, er zou iets op moeten staan.

TOEVOEGING:
Soms komen ze wel binnen via Windows Update. Helaas worden de Windows 7 installatie DVD's eens in de eeuw geupdate. Het duurt dus vrij lang voordat de drivers in de driver database zitten. Dit is bij Linux b.v. anders, zo eens in de paar weken / maand komt er een nieuws install beschikbaar met drivers. Hier kan Microsoft nog wat van leren, het lijkt nu tijd dat te gaan doen. USB 3.0 is een redelijk eenvoudig verhaal en slechts een driver van een paar KB.

[ Voor 23% gewijzigd door BTO_USER op 08-08-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:22:
[...]

Voor USB 3.0 heb je vooralsnog "altijd" extra drivers nodig, volgens mij zitten die niet in Windows 7. Dus ook op laptops van BTO moet je die extra drivers installeren.
Dus, inspecteer je driver CD even van HP, er zou iets op moeten staan.
Ah prima, ik heb de laptop vanmorgen ingeleverd, dus morgenvroeg ga ik mijn nieuwe bestellen: ), volgens mij zijn al men vragen dan beantwoord bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@venom1
Ah mooi. Mocht er nog iets te binnen schieten dan hoor ik dit graag.

Laat wel weten hoe ie bevalt he? We zijn allen nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:28:
@venom1
Ah mooi. Mocht er nog iets te binnen schieten dan hoor ik dit graag.

Laat wel weten hoe ie bevalt he? We zijn allen nieuwsgierig.
Doe ik zoiezo, ik zit nu een weekje zonder desktop/laptop gelukkig heb ik men tablet nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem nieuwsgierig wat het gaat worden ;)

@ de fingerprints.
Wisten jullie dat deze ook vrij makkelijk gehacked kunnen worden?
Het artikel zal ik maar niet plaatsen maar zelfs de TPM encrypted Lenovo ThinkPads zijn makkelijk voor de gek te houden. Fingerprints zijn dus een leuke gadget maar geen SERIEUS alternatief voor wachtwoorden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@Notebook Totaal
Klopt. Ik heb ooit iemand gesproken die de windows aanmelding deed via fingerprint, volkomen logisch en lekker snel.

Echter met een simpel tooltje werd de koppeling met TPM gehacked en lagen al z'n wachtwoorden on-ge-encrypt in een TXT bestandje. Mooi zo'n vingerafdruk. het is handig voor je normale aanmeldingen (website logins etc etc) maar blijkbaar niet helemaal veilig voor Code Rood aanmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:34:
Idem nieuwsgierig wat het gaat worden ;)

@ de fingerprints.
Wisten jullie dat deze ook vrij makkelijk gehacked kunnen worden?
Het artikel zal ik maar niet plaatsen maar zelfs de TPM encrypted Lenovo ThinkPads zijn makkelijk voor de gek te houden. Fingerprints zijn dus een leuke gadget maar geen SERIEUS alternatief voor wachtwoorden :)
Daar was ik me al heel bewust van ja, maar ik vind het een handigheidje en meer ook niet zeker geen alternatief op een wachtwoord wat overigens net zo makkelijk te achterhalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Ja, vroeger dachten ze een laptop te beveiligen met een kensington lock. Zo'n gaatje waar een kabel/haakje in kan. 99% van de laptops heeft dit gaatje nog, en 99% van de dieven een tooltje om het slot te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:41:
Ja, vroeger dachten ze een laptop te beveiligen met een kensington lock. Zo'n gaatje waar een kabel/haakje in kan. 99% van de laptops heeft dit gaatje nog, en 99% van de dieven een tooltje om het slot te openen.
Die heb ik nog twee liggen, echter nooit gebruikt meer werk om dat ding ergens aan te hangen dan dat het echt je laptop beveiligd tegen diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Oh, ik had ze ook maar ik denk dat de kabels gestolen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:22:
[...]

TOEVOEGING:
Soms komen ze wel binnen via Windows Update. Helaas worden de Windows 7 installatie DVD's eens in de eeuw geupdate. Het duurt dus vrij lang voordat de drivers in de driver database zitten. Dit is bij Linux b.v. anders, zo eens in de paar weken / maand komt er een nieuws install beschikbaar met drivers. Hier kan Microsoft nog wat van leren, het lijkt nu tijd dat te gaan doen. USB 3.0 is een redelijk eenvoudig verhaal en slechts een driver van een paar KB.
MS gaat daar geen moeite voor doen omdat dit heel snel native op de chipset gaat komen.
Het is een kleine moeite inderdaad maar ik zie het niet meer gebeuren.
Ook de SP1 install disks hebben het niet terwijl dat prima mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:11:
[...]

De folie is te verwijderen. Dit zijn 4 tot 6 schroefjes en dan komt de B-Cover (LCD bezel) eraf. Wij doen dit als service voor je wanneer je wilt, dit ter voorkomning van schade. Blijft voor ons altijd lastig om te bepalen wat iemand zelf kan en wat niet. Maar, ik denk niet dat je de folie wilt verwijderen als je het gezien hebt. Zie foto's van vandaag.
Springt dat ontspiegelde 95% gamut scherm eruit wanneer je het naast een met jullie folie mat gemaakt scherm zou plaatsen? er even van uitgaande dat u goed bekend bent met dat type scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjornmeijer935 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:44:
[...]

Die heb ik nog twee liggen, echter nooit gebruikt meer werk om dat ding ergens aan te hangen dan dat het echt je laptop beveiligd tegen diefstal.
Ja, heb ze hier ook nog ... met een simpel papiertje of balpen krijg je ze al open als je weet hoe het moet. Als je er over nadenkt is bijna alles schijnveiligheid.

Doet een beetje aan de ov-chip denken ;)

Vandaar dat zoveel tweakers truecrypt gebruiken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Het USB 3.0 probleem is wellicht snel opgelost als thunderbolt van Intel z'n intrede gaat doen. We zijn nu met Clevo en intel in gesprek om dit te integreren. In Taiwan hebben we met de Chieff van Intel Thunderbolt om de tafel gezeten, hij heeft toegezegd aan de gang te gaan, dit lost vele problemen op en is meer dan een opgevoerde USB 2.0. Je kunt er werkelijk van alles op aansluiten, volgens de specs ook LCD's, HDD's etc etc.

Een 95% Gamut zal er niet letterlijk uitspringen maar er zal wel een verschil zichtbaar zijn. Ik heb het inderdaad gezien, er is verschil in kleuren te zien dat zal ik zeker niet ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:50:
Het USB 3.0 probleem is wellicht snel opgelost als thunderbolt van Intel z'n intrede gaat doen. We zijn nu met Clevo en intel in gesprek om dit te integreren. In Taiwan hebben we met de Chieff van Intel Thunderbolt om de tafel gezeten, hij heeft toegezegd aan de gang te gaan, dit lost vele problemen op en is meer dan een opgevoerde USB 2.0. Je kunt er werkelijk van alles op aansluiten, volgens de specs ook LCD's, HDD's etc etc.

Een 95% Gamut zal er niet letterlijk uitspringen maar er zal wel een verschil zichtbaar zijn. Ik heb het inderdaad gezien, er is verschil in kleuren te zien dat zal ik zeker niet ontkennen.
Ik vraag me nog steeds af hoe dit dan anders is dan USB, want in principe kun je al die dingen ook met USB doen. Het enige daadwerkelijke verschil is de totale bandbreedte. Zo kan ik me nog een aantal samsung USB schermen herrineren. Ooit gezien hier op tweakers.

[ Voor 4% gewijzigd door Bjornmeijer935 op 08-08-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In aanvulling op BTO. Het hangt er maar vanaf of je er wat aan hebt.

zoals darkstone ook aanhaalde
Zoals je ziet heeft hij bijna exact dezelfde specs als het 95% gamut scherm, behalve de color gamut. Een hogere color gamut betekent dat de kleuren feller zijn (maar de helderheid blijft gelijk). Voor professioneel drukwerk is een scherm met een zo hoog mogelijke color gamut onmisbaar, voor webdeveloppement eerder een vloek vanwege het gedoe met kleurprofielen.
Ik heb in iedergeval nog _nooit_ een klant gehad die over een BTO scherm klaagde :)
(en dat kan ik niet zeggen over een aantal andere merken die ik verkoop waar de kleuren al veranderen als je je hoofd 5cm beweegt)
De inkijkhoeken (en hoe lang de kleur goed blijft als je je hoofd beweegt) vind ik belangrijker en die zijn zeer goed voor het type scherm dat het is

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Bjornmeijer935 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:52:
[...]

Ik vraag me nog steeds af hoe dit dan anders is dan USB, want in principe kun je al die dingen ook met USB doen. Het enige daadwerkelijke verschil is de totale bandbreedte. Zo kan ik me nog een aantal samsung USB schermen herrineren. Ooit gezien hier op tweakers.
Oh, het is een hele verbetering hoor!.het is inderdaad bandbreedte. heb gezien hoe snel je via thunderbolt bestanden kunt kopieren, een wereld van verschil. Belangrijk is de dual channel, dus niet alleen 10GBs up maar tegelijk ook 10GBs down. Hier zit het zwakke punt van USB 2.0/3.0.

Het zal niet direct een vervvanger worden voor USB3.0 die compatible is met 2.0, maar meer extra mogelijkheden bieden als het aansluiten van displays. Dus 1 poort voor al je devices, het is een nieuwe manier van denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Inderdaad, Apple is zo stom nog niet.. Alleen zo'n 'Thunderboltdisplay' bijvoorbeeld is qua prijs natuurlijk absurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@CLB
Bijna alles is duur bij Apple, zeker als ze de enige zijn die het op dit moment aanbieden. Ach, een USB1 muis heeft mij ooit ook 199 gulden gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:59:
[...]

Oh, het is een hele verbetering hoor!.het is inderdaad bandbreedte. heb gezien hoe snel je via thunderbolt bestanden kunt kopieren, een wereld van verschil. Belangrijk is de dual channel, dus niet alleen 10GBs up maar tegelijk ook 10GBs down. Hier zit het zwakke punt van USB 2.0/3.0.

Het zal niet direct een vervvanger worden voor USB3.0 die compatible is met 2.0, maar meer extra mogelijkheden bieden als het aansluiten van displays. Dus 1 poort voor al je devices, het is een nieuwe manier van denken.
Het vervelende is dat er zoveel standaarden komen en gaan wat behoorlijk vervelend is. Hoewel thunderbolt zeker wel een hele reeks dekt qua aansluit mogelijkheden.
BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:02:
@CLB
Bijna alles is duur bij Apple, zeker als ze de enige zijn die het op dit moment aanbieden. Ach, een USB1 muis heeft mij ooit ook 199 gulden gekost.
Ik heb nog heel lang een ps/2 balmuis gehad. Zelfs toen de optische muizen er al waren. Die kosten echter geen 200 gulden. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Bjornmeijer935 op 08-08-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zeker vervelend en geen één standaard dekt ECHT alles.
e-SATA is mooi naast USB 3.0 voor hdd's maar dan heb je weer displayport voor het kunnen dasychainen van displays ...

Q: Is Thunderbolt replacing DisplayPort?
A: No. Thunderbolt technology actually leverages DisplayPort to deliver HD video to displays, helping to move media faster and simplify connections between devices. The support of DisplayPort within the Thunderbolt interface further shows the level of commitment towards DisplayPort within the PC industry. DisplayPort over Thunderbolt continues to support existing DisplayPort monitors as well as DVI, HDMI and VGA video output.

Ik vraag me werklijk af hoeveel jaren het nog gaat duren voor er één standaard is voor alles.
Gok dat onmogelijk gaat blijven i.v.m. patenten en fabrikanten die toch net een andere implementatie bedenken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thunderbolt is niet veel meer dan een combinatie van displayport en externe pci-e. Dat betekent dat je allemaal rare dingen kan uithalen, wat dacht je van een scherm met ingebouwde videokaart, usb 3.0 controller, en digitale audio? Het is allemaal mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@darkstone

ja precies, een videokaart upgrade middels een scherm, interessant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:07:
@darkstone

Ruik ik daar sarcasme... :P
Ik zie meer toekomst in USB dan thunderbolt eerlijk gezegt mede omdat het al heel erg lang bestaat, backwards compatible is en gewoon een beweze techniek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

USB zal ook niet verdwijnen, TB voegt echter iets toe. Simpele devices als muis, keyboard, usb stick zal voorlopig wel blijven. Maar met al dat FHD geweld en digitale audio zijn ze op zoek naar 1 snelle poort. Externe HDD's zullen ooit ook allemaal SSD's worden en aan Intel een nieuwe standaard te bepalen. Duurt het nog 2 jaar, 3 jaar of 5 jaar? Ze lopen redelijk vast en zoals het Apple betaamd hebben ze het nu en wij straks wellicht allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:07:
@darkstone

VGA upgrade middels een externe behuizing, bye bye hitte probleem en fan noise :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:16:
[...]

VGA upgrade middels een externe behuizing, bye bye hitte probleem en fan noise :)
Ga je die dan ook meedragen met je laptop? :*)
(wel benieuwd wat de voedingsspecs voor TB zijn, meer dan 120Watt trek je niet echt uit een laptop met een normale voeding dus een SLI config GTX 580m zal wel uit den bozen zijn :+ )

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:12:
USB zal ook niet verdwijnen, TB voegt echter iets toe. Simpele devices als muis, keyboard, usb stick zal voorlopig wel blijven. Maar met al dat FHD geweld en digitale audio zijn ze op zoek naar 1 snelle poort. Externe HDD's zullen ooit ook allemaal SSD's worden en aan Intel een nieuwe standaard te bepalen. Duurt het nog 2 jaar, 3 jaar of 5 jaar? Ze lopen redelijk vast en zoals het Apple betaamd hebben ze het nu en wij straks wellicht allemaal.
Ik ben zelf meer een AMD man en als ik me niet vergis moet je daar licentie kosten bij intel voor betalen. Ik zie nog niet zo snel dat hun dat gaan implementeren.

De HDD zie ik de komende 10 jaar echt nog niet verdwijnen en qua prijzen zullen SSD's echt niet goedkoper worden.

Overige aparaten daargelaten maar qua bandbreedte zijn er ook genoeg interne pcie oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Bjornmeijer935 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:17:
en qua prijzen zullen SSD's echt niet goedkoper.
Tegenwoordig koop je al een 96GB SSD voor onder de 100,- dat is een leuke pricedrop hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:17:
[...]

(wel benieuwd wat de voedingsspecs voor TB zijn, meer dan 120Watt trek je niet echt uit een laptop met een normale voeding dus een SLI config GTX 580m zal wel uit den bozen zijn :+ )
Ik dacht 10w. Een HD5650m/GT540m is zo ongeveer het maximum wat je daarmee kan laten draaien. In het dock van de vaio Z zit dan ook een 6650M (480 shaders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

CLB schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:19:
[...]

Tegenwoordig koop je al een 96GB SSD voor onder de 100,- dat is een leuke pricedrop hoor :)
Klopt, maar daar haal je ook een voorbeeld aan die kingston is onderhand de traagste SSD op deze aardbodem. Ik heb het niet over de opgegeven snelheden maar de daadwerkelijke...

Maar als je nagaat dat je voor het zelfde geld bijna 4TB aan harddisk space hebt ja dan is mijn keuze toch snel gemaakt.

Het merendeel wat men opslaat is data voor storage dus een SSD is leuk maar wel een veel duurdere oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Bjornmeijer935 op 08-08-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:17:
[...]

Als ik bewust ga gamen wel, anders voldoet de onboard prima.
Optimus in a box en dan werkt het ook 100% zonder framebuffer trucs :)

Waar had jij die 120W voor bedoeld dan?
Schermen en VGA zullen echt wel extern gevoed moeten worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Bjornmeijer935 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:17:
[...]

Ik ben zelf meer een AMD man en als ik me niet vergis moet je daar licentie kosten bij intel voor betalen. Ik zie nog niet zo snel dat hun dat gaan implementeren.

De HDD zie ik de komende 10 jaar echt nog niet verdwijnen en qua prijzen zullen SSD's echt niet goedkoper worden.

Overige aparaten daargelaten maar qua bandbreedte zijn er ook genoeg interne pcie oplossingen.
klopt, AMD betaald nog steeds aan intel.
De HDD zal de komende 5 jaar zeker nog bestaan maar de komende 10 jaar? Ik durf er nog geen strippenkaart op te verwedden.

Het gaat om een goede poort die alle voordelen biedt. De macht van Intel is groot. Heb je een notebook met Intel chipset dan zal vroeger of later deze (of een dergelijke) poort komen.

AMD hoeft ook niets te integreren, die levert de CPU. Een notebookfabrikant zal deze poort moeten gaan opnemen, wellicht als losse chip op een moederbord met een AMD CPU.

Ach we zullen zien maar CLB heeft gelijk. De Tsunami in Japan heeft er nog voor gezorgd dat SSD prijzen hoog bleven maar in de komende 6 tot 12 maanden verwachten ze echt doorbraken in de yield rate. Dit is de uitval bij productie. Hoe minder yield hoe lager de prijzen. Net als bij TFT vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Prijzen zullen denk ik niet zo snel zakken als je zou denken, want dan krijg je hetzelfde als met geheugen modules nu waar een enorm overschot van blijft omdat de development zo snel gaat dat de verkoop niet bij te benen is.

De prijzen zullen dus kunstmatig hoog gehouden worden hoogst waarschijnlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Bjornmeijer935 op 08-08-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:24:
AMD hoeft ook niets te integreren, die levert de CPU. Een notebookfabrikant zal deze poort moeten gaan opnemen, wellicht als losse chip op een moederbord met een AMD CPU.
Ja en nee. AMD maakt chipsets, als thunderbolt doorbreekt, en daar hoop ik op, zal AMD vroeg of laat thunderbolt moeten integreren in hun chipsets.

Afaik is thunderbolt trouwens royalty-free. De chip zelf is alleen nogal groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Nou let maar op. 10 jaar geleden was een LCD TV 10.000 euro. Een beeldbuis 400 euro. Nu is dat totaal anders. Als de uitval omlaag gaat dalen de prijzen enorm en dat gaat de komende jaren gebeuren, let maar op. Ik hoop dat tweakers dit 5 jaar bewaart, dan ben je 2 BTO's verder (hoop ik) en zullen we het meemaken.

In ieder geval heeft dan ieder notebook 1TB aan SSD op het moederbord en kun je nog een losse SSD plaatsen. Niet meer op de plek van een HDD maar gewoon als luciferdoosje ergens. PCI-e kaart ofzo. Het zit alleen maar in een HD behuizing gebouwd omdat het anders niet aan te sluiten is maar Notebook fabrikant en Intel zoeken naar andere oplossingen, de huidige formfactor is alleen maar omdat mensen de keuze moeten hebben tussen SSD en HDD. als die keuze wegvalt, of minder wordt, ga je heel anders denken. SSD kan ook achter het scherm, in de batterij, onder het keyboard en als het kleiner wordt zelfs in een SD Card achtige formfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:37:
Nou let maar op. 10 jaar geleden was een LCD TV 10.000 euro. Een beeldbuis 400 euro. Nu is dat totaal anders. Als de uitval omlaag gaat dalen de prijzen enorm en dat gaat de komende jaren gebeuren, let maar op. Ik hoop dat tweakers dit 5 jaar bewaart, dan ben je 2 BTO's verder (hoop ik) en zullen we het meemaken.
Over 5 jaar kun je dit nog wel lezen hoor. :P
Uiteraard worden dat soort dingen wel goedkoper, ik ontken het ook niet echter zal het niet zo laag uitvallen als men zou denken.

Het is een stuk concurentie uiteraard, bij TV's is dit dan weer heel goed te zien. Echter is de kwaliteit tussen de verschillende prijs klasses ook goed te merken. Oudere modellen worden weer als nieuwere low end modellen geintroduceerd om het overschot te lozen.

Dat is wel heel optimistisch hoor, ik upgrade mijn pc wel vaak maar mijn laptops toch echt niet. Wie weet begin ik dan net aan mijn tweede. :)

Tja dat is het voordeel van flash geheugen je kunt het overal plaatsen en inderdaad dan zijn de huidge hdd formaten niet meer relevant.

[ Voor 6% gewijzigd door Bjornmeijer935 op 08-08-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we toch bezig zijn. De oude V+100 SSD zag er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/storage/Intel/X25-V/kingstonopened.jpg

Wat een verschrikkelijke ruimteverspilling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Intel Braidwood was ooit een eerste poging van Intel om SSD te intergreren op een moederbord. De bedoeling was een nieuwe soort Turbo Memory van 8 / 16 of 32 GB. Dit is 1 jaar geleden geweest dat wij een Sample in ons lab hebben gehad. Je kon dus Windows installeren in een SSD module. Zoals je weet is iedere SSD inmiddels sneller dan een HDD. Zeg maar 2 tot 3 keer sneller, volgens mij zelfs de langzaamste. Als je nu een SSD ontwikkeld die zeg maar 2 maal zo snel is als een HDD dan is de prijs....bijzonder laag.

Een tweede poging van intel was de mSATA standaard, google er maar eens op. Echt niet duur maar nog niet echt van de grond gekomen.

Klopt wat je zegt, kwaliteits verschil bij een SSD uit zich in snelheid. Stel nu dat over 5 jaar de langzaamste SSD alsnog 2 tot 3 maal zo snel is als de snelste HDD met ongeveer gelijke prijzen......
HDD's dalen bijna niet meer, en de snelheid wordt ook niet echt veel groter? Om ze te kunnen blijven verkopen vergroten de ze storage naar 2 / 3 / 4 TB. het kan niet op. Veel meer kunnen ze ook niet doen. Er zal niet ineens een HDD komen die 3 maal zo snel wordt.

Je zet straks je notebook aan als je TV, pats Windows is aan. Nu duurt dat met SSD nog 15 seconden, met HDD 30 tot...?? seconden.

het wordt zo veel mooier, en wij denken allemaal....dat kan toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
BTO_USER schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:24:
@Peatron
Je 15CL37 / 17CL37 maakt gebruik van de Intel HM67 B3 chipset, deze heeft volgens Inte; een FSB van 1333 en kan een geheugensnelheid aan van 1600MHz (ook volgens Clevo). Ik ga er even induiken en check het desnoods maandag meteen met Clevo zelf. Ik weet niet of het aan CPU-z ligt. We zullen zelf ook een testopstelling maken.
@BTO.

Weet je al iets meer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@Peatron
De vraag is gesteld vandaag, ik wacht nog op antwoord. Kun je je CPU-z screenshot even naar ons mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

BTO_USER schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:54:
Intel Braidwood was ooit een eerste poging van Intel om SSD te intergreren op een moederbord. De bedoeling was een nieuwe soort Turbo Memory van 8 / 16 of 32 GB. Dit is 1 jaar geleden geweest dat wij een Sample in ons lab hebben gehad. Je kom dus Windows installeren in een SSD module. Zoals je weet is iedere SSD inmiddels sneller dan een HDD. Zeg maar 2 tot 3 keer sneller, volgens mij zelfs de langzaamste. Als je nu een SSD ontwikkeld die zeg maar 2 maal zo snel is als een HDD dan is de prijs....bijzonder laag.

Een tweede poging van intel was de mSATA standaard, google er maar eens op. Echt niet duur maar nog niet echt van de grond gekomen.

Klopt wat je zegt, kwaliteits verschil bij een SSD uit zich in snelheid. Stel nu dat over 5 jaar de langzaamste SSD alsnog 2 tot 3 maal zo snel is als de snelste HDD met ongeveer gelijke prijzen......
HDD's dalen bijna niet meer, en de snelheid wordt ook niet echt veel groter? Om ze te kunnen blijven verkopen vergroten de ze storage naar 2 / 3 / 4 TB. het kan niet op. Veel meer kunnen ze ook niet doen. Er zal niet ineens een HDD komen die 3 maal zo snel wordt.

Je zet straks je notebook aan als je TV, past Windows is aan. Nu duurt dat met SSD nog 15 seconden, met HDD 30 tot...?? seconden.

het wordt zo veel mooier, en wij denken allemaal....dat kan toch niet.
Klopt qua snelheid is het veel gedaan met de harddeschijf, al denk ik dat ze nog wel de 180/200MB/s kunnen halen uiteindelijk. Maar dat is uiteraard door de manier waarop data gelezen wordt hierdoor zit er wel een limiet aan wat al snel bereikt is. Maar de development gaat goed door en nu is het gewoon hele goedkope storage en redelijk betrouwbaar wat eigenlijk de enige verkoop punten zijn tegenover een SSD nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Klopt, voor BULK data blijft de HDD prima. De keuze is straks wil ik 2TB harddisk als bootdrive (voor laptop) voor 50 euro of 250/500GB SSD voor hetzelfde geld en minimaal 2 tot 3 maal zo snel. Ik denk even verder he?
Velen zullen gaan voor het laatste, en mogelijk dan via een CADDY een goedkope 1TB of 2TB plaatsen. Denk even anno 2013/2014.

Voor je server, NAS, desktop is die keuze anders (BULK DATA). Door je snelle verbinding met deze externe strorage heb je geen grote bestanden op je Notebook / Laptop staan. Ze zijn on the fly beschikbaar via je LAN en over 5 tot 10 jaar via WAN. Strorage is near you, everywere, anywere :)

Maar misschien ben ik beinvloed door de beurzen die ik wereldwijd bezoek. Maar de afgelopen 17 jaar dat ik met laptops werk is er veel van uit gekomen.

We zullen zien, laten we er maar een punt achter zetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Ja inderdaad we zijn al redelijk offtopic bezig voor waar deze thread eigenlijk voor bedoeld was. Morgen maar eens naar jullie bellen hoe het zit met mijn bestelling. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bjornmeijer935 op 09-08-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Soms is het ook leuk om te melden waar het heen gaat, maar inderdaad nu het moment om te stoppen en ons te beperken wat er nu beschikbaar is. Er is al zo veel gebeurt met die snelle Sandy bridge spulletjes en de huidige SSD's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Inderdaad maar dat overstijgt dit topic wel een beetje, maar uiteraard klanten informeren over nieuwe mogelijheden is natuurlijk ook deel van jullie taak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
BTO_USER schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 00:00:
@Peatron
De vraag is gesteld vandaag, ik wacht nog op antwoord. Kun je je CPU-z screenshot even naar ons mailen?
Als het goed is heb je foto's ontvangen op dit adres info@bto.eu

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:52:
[...]

F11 to restore? Dat zit vaak in OEM pc’s bijvoorbeeld ThinkPads, dan boot hij naar een herstelomgeving. Waren dat dus zelfbouw pc’s of gewoon uit de winkel? Wel interessant om te weten :)
Zelfbouw PC's doe ik al een tijdje niet meer aan omdat ik hou van gemak en service die je krijgt bij een hele pc en minder gestress hebt dat componenten niet goed bij elkaar passsen. Daarnaast kan het eigenlijk niet uit als je veel opdrachten hebt en weinig tijd. De recovery heb ik bij een medion pc q6600, medion pc i7 2600 en een 13' HP laptop. Opzich is het ook absoluut niet belangrijk en met ghost en sinds kort Arconis True Image red ik mij ook prima :). De recovery van de q6600 waren als ik mij goed herinnen ook gewoon ghost images welke ik met een gewone ghost kon restoren (omdat de ingebouwde restore niet meer werkte na herpartitionering :( )

@BTO-User
Het klopt dat bv een nieuwe medion pc veel troep heeft (bullguard antivirus bv was echt verschrikkelijk omdat die zich niet liet wegklikken) maar daardoor worden ze wel wat goedkoper schijnt. Hoewel ik uiteraard liever een schone windows heb, heeft het dus ook een klein voordeel. Daarnaast is een OEM windows bij de PC voor de meesten iets zachter voor de portemonee, maar ik heb zelf legale licenties dus dat is voor mij toch al niet echt een issue.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Heb vanmorgen ook men laptop besteld na nog wat contact te hebben gehad met notebooktotaal, gelukkig krijg je altijd snel antwoord via de mail: )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idem, net een BTO 17CL35 besteld bij NotebookTotaal... Nu maar hopen dat die overschrijving er snel doorkomt, ben nogal ongeduldig eens ik iets besteld heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:29
@BTO_USER: Vorige week is mijn BTO 15C27+ spontaan (voordat ik op vakantie ging uitgezet, twee weken later geen enkel teken van leven meer te bekennen :S) ermee opgehouden.. Nu wil ik graag RMA aanvragen en hiervoor heb ik een factuurnummer. Nu heb ik de factuur zo niet bij de hand maar wel het ordernummer wat op de doos vermeld staat. Komen deze nummers overeen en kan ik ook het ordernummer gebruiken om RMA aan te vragen?

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-04 12:18

Wut

Hoe is de ervaring met het BTO 15 keyboard en de behuizing?
Meer specifiek:
Kun je de behuizing op veel plekken indrukken?
Hoe is het scherm-scharnier?
Is het scherm zelf makkelijk buigbaar? (zoals bij sommige goedkopere laptops het geval is)
Pagina: 1 ... 18 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.