Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:06
FloggingHank schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:55:
Als ik zo dit topic doorlees dan krijg ik het idee dat je voor het custom rommen van je Z allerlei dingen moet typen in zo'n CMD scherm. Op mn HTC Hero had ik gewoon 2 apps, de ene rootte je toestel en de andere installeerde een custom bootloader. Beide met 1 klik. Is er niet zoiets voor de Z?
Jawel, maar dan moet je geen update erop hebben zitten, want dan heeft HTC hem beveiligd. Overigens kan je em wel downgraden, maar daarvoor heb je inderdaad zo`n CMD scherm voor nodig.

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
S0epkip schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:43:
Je kunt een ext4 partitie aanmaken op je SD kaart (dat zal wss de 2gb zijn) om daar vervolgens op een 'snelle manier' je apps vanaf te laten draaien. Hoeft niet, mag wel, graag zelfs ;)

Met andere woorden; het is een extra optie die wat meer mogelijkheden/snelheid met zich meebrengt, maar het is wel wat geklooi om het in te stellen etc.
Ga ik nog eens naar kijken, misschien dat het de moeite is. :)

Voor nu heb ik de apps die niet naar de SD-kaart wilde maar ge-uninstalled en weer opnieuw ge-installed, daarna heb ik zed met app2sd naar de SD-kaart kunnen verplaatsen. Is wel wat geklooi, maar dat is maar eenmalig.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
spreading schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:05:
[...]

Jawel, maar dan moet je geen update erop hebben zitten, want dan heeft HTC hem beveiligd. Overigens kan je em wel downgraden, maar daarvoor heb je inderdaad zo`n CMD scherm voor nodig.
Ok tnx, heb idd update erop staan. Waarschijnlijk een luie vraag maar heb jij toevallig een link voor mij waar dit proces nog eens wordt uitgelegd? ben nu niet in staat om uitgebreid te googlen dus mocht je het bij de hand hebben dan graag. Zo niet, doe geen moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Zoek vanavond (ofzo) even rond in dit topic, die vraag is al diverse keren langs gekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Na 2 dagen CM7 ben ik iets vreemd tegengekomen. Met de standaard rom kon ik het scherm zonder problemen bedienen als het toestel op een vlak oppervlak ligt, maar nu reageert het scherm eigenlijk niet meer wanneer het vlak ligt. Hebben meer mensen hier last van?

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kiddyl schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:54:
Na 2 dagen CM7 ben ik iets vreemd tegengekomen. Met de standaard rom kon ik het scherm zonder problemen bedienen als het toestel op een vlak oppervlak ligt, maar nu reageert het scherm eigenlijk niet meer wanneer het vlak ligt. Hebben meer mensen hier last van?
yep zelfde probleem... maar had dat ook in mindere maten met sense, dus zal wel aan het calibratie liggen in de software?? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik heb nog steeds problemen met mijn bluetooth..

Ik heb ondertussen een andere radio erop gezet (26.04.02.17) en heb ook CM7 #39 nightly op mijn Desire Z gezet.
De GPS werkte na het flashen in 1 keer, maar helaas wilt mijn bluetooth niet connecten met mijn PC. Als ik zeg pair geeft hij wel het venster dat ik een key moet geven, mijn PC geeft dat venster ook. Vervolgens zegt mijn telefoon niks en mijn PC dat het is gelukt.
Maar op mijn telefoon staat: click to pair, en niet paired, not connected..

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Het is nogal hinderlijk aangezien ik mijn telefoon ook niet met mijn parrot gekoppeld krijg op deze manier..

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Laatst online: 11-09 10:51
Ook ik aan de cyanogenmod 7.0. Kon het niet laten. Eerste indruk: nice, smooth en veel extra opties. Mis hier en daar wel wat dingetjes, eerste 3 dingen die me direct opvielen waren:

- In applist niet meer via vergrootglas zoeken op apps. Ik tikte daar vaak snel 1e letter van een app in om m te vinden.
- in dialer niet meer snel contacten opzoeken via gedeelte naam intikken
- Standaard on screen tobo heeft geen haptic feedback.

Iemand oplossing voor deze zaken?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Snuurtje schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 01:09:
Ook ik aan de cyanogenmod 7.0. Kon het niet laten. Eerste indruk: nice, smooth en veel extra opties. Mis hier en daar wel wat dingetjes, eerste 3 dingen die me direct opvielen waren:

- In applist niet meer via vergrootglas zoeken op apps. Ik tikte daar vaak snel 1e letter van een app in om m te vinden.
- in dialer niet meer snel contacten opzoeken via gedeelte naam intikken
- Standaard on screen tobo heeft geen haptic feedback.

Iemand oplossing voor deze zaken?

grtz
1: weet ik niet
2: DialerOne installeren (uit market)
3: kun je aanzetten bij de instellingen ;) (CM Settings > Input settings)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 27-08 13:55
1e weet ik wel; moet je gewoon "Google Search" installeren en een shortcut op je homescreen plaatsen. Zoekt in je contacten, apps, internet en je kan nog meer apps toevoegen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Voor geinteresseerden, heb een custom boot animatie gemaakt preview op youtube
http://www.youtube.com/watch?v=SmHrm00y8-M

en volledige file is hier te vinden:
*klik*

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
oke, en hoe kan ik sub en wifi tethering aankrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Kortfragje schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:52:
Voor geinteresseerden, heb een custom boot animatie gemaakt preview op youtube
http://www.youtube.com/watch?v=SmHrm00y8-M

en volledige file is hier te vinden:
*klik*
Altijd al willen hebben, een custom boot animatie...Waar besteden sommige mensen hun tijd aan :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Ach je bent een echte tweaker of je bent t niet? :D

Gewoon, omdat het kan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 00:07
Ik mis de HTC camera. Weet iemand een goede vervangende camera app voor de standaard CM7 camera? Ik heb camera360 en Vignette geprobeerd maar die vond ik niks.

[ Voor 41% gewijzigd door A-Square op 16-04-2011 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Laatst online: 16:06
ArcticWolf schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 07:34:
[...]

1: weet ik niet
2: DialerOne installeren (uit market)
3: kun je aanzetten bij de instellingen ;) (CM Settings > Input settings)
Ik vind GO dailer toch beter dan DailerOne.. GO Dailer vult ook nummers aan en voelt meer aan als de "HTC Dailer"..

De vraag hierboven over de camera kan ik (helaas) niet beantwoorden. Heb er tot nu toe ook nog geen kunnen vinden...

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Thanks voor de antwoorden, dialer one werkt goed, alleen wel jammer dat ie perse een icoontje in je taakbalk moet houden en een regel vd notifcation area.

Nog een vraagje: Heb nu paar daagjes cyangen 7. Vroeger bestond mijn batterijgebruik altijd voor 73 procent uit weergave. Nu is weergave eerder 17% en toestel standby 46% en telefoon inactief 17% Bij om en nabij hetzelfde gebruik. Dit lijkt mij vreemd. Het scherm hoort de meeste energie te gebruiken. Waarom gebruikt standy en inactief nu ineens zoveel juice?

[ Voor 19% gewijzigd door Snuurtje op 16-04-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Snuurtje schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:22:
Thanks voor de antwoorden, dialer one werkt goed, alleen wel jammer dat ie perse een icoontje in je taakbalk moet houden en een regel vd notifcation area.
Kan uit.

Uiterlijk instelling -> statusbalk snelkoppeling -> voeg niet toe

[ Voor 34% gewijzigd door Mau_Maus op 16-04-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Bovenstaand probleem hebben blijkbaar veel meer mensen. Zie:

http://forum.cyanogenmod....n-since-moving-to-stable/

Ben benieuwd of en wanneer het opgelost wordt.

Brengt me bij nog wat vragen:
Wanneer ik een nightly flash, blijven dan alle settings en apps behouden?
Kent iemand een manier om je recent apps in de notification area weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:15

Sandyman538

SandstorM [148839]

Snuurtje schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 17:21:
Brengt me bij nog wat vragen:
Wanneer ik een nightly flash, blijven dan alle settings en apps behouden?
Met alle respect, maar als dit een vraag is die je jezelf stelt is het misschien niet verstandig om te gaan flashen. Dan zou ik me eerst nog wat beter in gaan lezen wat het precies voor jou zou betekenen. En om nog antwoord te geven op je vraag, je bent alles kwijt. Zie het een beetje als een schone install van je pc (en dan voor je telefoon ;) ).

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Sandyman538 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 17:46:
[...]

Met alle respect, maar als dit een vraag is die je jezelf stelt is het misschien niet verstandig om te gaan flashen. Dan zou ik me eerst nog wat beter in gaan lezen wat het precies voor jou zou betekenen. En om nog antwoord te geven op je vraag, je bent alles kwijt. Zie het een beetje als een schone install van je pc (en dan voor je telefoon ;) ).
Met alle respect maar heb dus al cm7 geflashed, en mn apps nam die toen gewoon mee. Rest vd instellingen niet. Maar dit kwam misschien doordat ik een full wipe gedaan had. Er staat dat dit bij de nightlies niet hoeft, dus ik bedacht dat dat mssn zou betekenen dat ie de settings bewaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is het met software versie 1.72 wel mogelijk dmv Visionary/Z4 root soft root te krijgen.
Kan alleen wat vinden over terug gaan naar 1.34 en dan rooten, maar daar wil ik voorlopig nog niet aanbeginnen, toestel is net 5 daagjes oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Nadat ik onlangs las dat cyanogen mod 7 gereleased was ben ik me toch is gaan verdiepen in het rooten en een custom rom. Een dag prutsen later ben ik met mijn desire Z van 1.82 naar 1.34 naar cyanogen mod 7 (android 2.3) gegaan! Zitten een paar erg fijne tweaks in moet ik zeggen, bijvoorbeeld het unlocken met de trackball vind ik nu al ideaal :). Nu druk bezig met alle nieuwe functies aan het ontdekken en alles weer een beetje naar wens instellen. Miste net wal al een functie van sense (kan er nu zo snel niet opkomen) maar over het algemeen is dat cyanogen een erg mooie rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:44
Sandyman538 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 17:46:
[...]

Beetje raar als je zo'n antwoord geeft terwijl je geen gelijk hebt...
Als de major versie hetzelfde is (Android 2.3.3 oftewel CM7) kun je flashen ZONDER wipe en blijven al je instellingen en apps dus gewoon behouden. Liever niet antwoorden als je het niet weet dus, heb je zelf al eens nightlies geflashed?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

S0epkip schreef op zondag 17 april 2011 @ 13:36:
[...]

Beetje raar als je zo'n antwoord geeft terwijl je geen gelijk hebt...
Als de major versie hetzelfde is (Android 2.3.3 oftewel CM7) kun je flashen ZONDER wipe en blijven al je instellingen en apps dus gewoon behouden. Liever niet antwoorden als je het niet weet dus, heb je zelf al eens nightlies geflashed?
Zoals hij de vraag post is het alsof hij voor het eerst gaat flashen. Als je dan zulke vragen post is het misschien verstandiger om je verder in te lezen. Dat is het enige wat ik gezegd heb. Verder blijkt later dat hij zijn telefoon al geflashed heeft. Ik probeer hier mensen te helpen en misschien nuttige tips te geven. En ja, zelf draai ik al zo lang als ik mijn desire z heb nightlies. Dus iets minder aanvallend op de persoon mag ook wel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
ben er inmiddels achter wat is mis in CM7! De dialer van htc stond toe dat je de letters op het numerieke toetsenbord gebruikt om snel een nummer te kiezen (bijv. 762 en dan krijg je rob)? De standaard contacten app doet dit niet? Iemand hier al een mooi alternatief gevonden, of moet je dan de hele contact app weer vervangen (wil het juist mooi geïntegreerd houden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Dialer one kan dat ook :)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb even een vraagje over de radio.

ik heb een tmobile g2 (amerikaans toestel) heb hem al geroot en draai nu c7.
werkt allemaal prima en ben ook zeer tevreden, alleen het bereik is niet zo heel goed.
Af en toe valt het helemaal weg, of net 1 streepje.

zou dit kunnen komen doordat er een andere radio op moet?
ik heb al zitten zoeken, maar kwam nergens een lijstje tegen waar europa bijv stond vermeld.

kan er ook niet helemaal achter komen wat mijn huidige is?
(smalbandversie= 12.28b.60.14eU_26.03.02.26_M)

Of is het nou eenmaal zo dat ie af en toe gewoon even signaal kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 08:09:
heb even een vraagje over de radio.

ik heb een tmobile g2 (amerikaans toestel) heb hem al geroot en draai nu c7.
werkt allemaal prima en ben ook zeer tevreden, alleen het bereik is niet zo heel goed.
Af en toe valt het helemaal weg, of net 1 streepje.

zou dit kunnen komen doordat er een andere radio op moet?
ik heb al zitten zoeken, maar kwam nergens een lijstje tegen waar europa bijv stond vermeld.

kan er ook niet helemaal achter komen wat mijn huidige is?
(smalbandversie= 12.28b.60.14eU_26.03.02.26_M)

Of is het nou eenmaal zo dat ie af en toe gewoon even signaal kwijt is.
Op XDA kan je een lijst vinden met alle radio's. Ik heb zelf de .17 geïnstalleerd. Ik had daarvoor dezelfde die jij hebt, werkte bij mij prima. Mocht je over willen gaan, er zijn verschillende alternatieven. Van wat ik heb gelezen heeft de .17 de beste batterijduur in combinatie met bereik.

Dan heb ik nog een vraagje, weet iemand of het mogelijk is om met Power widgets (die in de notificatiebalk) ook render FX aan te sturen?

[ Voor 6% gewijzigd door JamesB009 op 18-04-2011 08:44 ]

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
Bedankt, dial one doet dat inderdaad ook. Heb hem even geinstalleerd. Is alleen helaas niet zo geïntegreerd en de gui vind ik niet super fijn. Maargoed.

Nog een vraagje: bij de originele htc sense werden mijn contacten netjes gemerged (bijv met facebook) en werden dan die afbeeldingen gebruikt. Daarnaast verschenen de verjaardagen in mijn agenda. Nu kan ik wel op een contact drukken en dan opties->samenvoegen maar dat is natuurlijk verre van ideaal. En daarmee verschijnen de verjaardagen ook nog niet in mijn agenda. Iemand suggesties hoe je dit handig voor mekaar kan krijgen? of gewoon niet ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

cuberob schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:47:
[...]

Bedankt, dial one doet dat inderdaad ook. Heb hem even geinstalleerd. Is alleen helaas niet zo geïntegreerd en de gui vind ik niet super fijn. Maargoed.

Nog een vraagje: bij de originele htc sense werden mijn contacten netjes gemerged (bijv met facebook) en werden dan die afbeeldingen gebruikt. Daarnaast verschenen de verjaardagen in mijn agenda. Nu kan ik wel op een contact drukken en dan opties->samenvoegen maar dat is natuurlijk verre van ideaal. En daarmee verschijnen de verjaardagen ook nog niet in mijn agenda. Iemand suggesties hoe je dit handig voor mekaar kan krijgen? of gewoon niet ;)?
Ik heb in gmail een calendar gemaakt die je 'contact birthday's' toevoegd. Wordt automatisch gesynced. Hier een korte uitleg hoe je dat zelf ook toe kunt voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JamesB009 schreef op maandag 18 april 2011 @ 08:42:
[...]

Op XDA kan je een lijst vinden met alle radio's. Ik heb zelf de .17 geïnstalleerd. Ik had daarvoor dezelfde die jij hebt, werkte bij mij prima. Mocht je over willen gaan, er zijn verschillende alternatieven. Van wat ik heb gelezen heeft de .17 de beste batterijduur in combinatie met bereik.

Dan heb ik nog een vraagje, weet iemand of het mogelijk is om met Power widgets (die in de notificatiebalk) ook render FX aan te sturen?
oke, thnx!

Ga ik die eens proberen.
het is ook niet dramatisch slecht of iets, maar heb het idee dat het beter kan.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
Sandyman538 schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:59:
[...]

Ik heb in gmail een calendar gemaakt die je 'contact birthday's' toevoegd. Wordt automatisch gesynced. Hier een korte uitleg hoe je dat zelf ook toe kunt voegen.
Thx! Ga ik dat even proberen. Verder ontdek ik net dat mijn gps het niet goed doet (cyanogen 7). Hij vind wel mijn locatie in google maps (miss dankzij wifi?) maar blijft vervolgens hangen bij "zoeken naar satellieten", meer mensen dit probleem en eventuele oplossing? even het cyanogen forum doorspitten...

*die verjaardag optie in gmail werkt perfect! gek dat dat zo verstopt zit, nu gps nog fixen...*

[ Voor 6% gewijzigd door cuberob op 18-04-2011 10:37 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JamesB009 schreef op maandag 18 april 2011 @ 08:42:
[...]

Hmm vaag, hij zegt elke x ''installation aborted''
Heb hem vernoemd en in de root gezet.

Of moet je echt apply update.zip doen?
ik zoek hem nu gewoon op in recorvery en voer hem dan uit.

Dat werkt ook niet, hij ziet het bestand niet. (dat is ook logisch want update.zip bestaat niet op de sd kaart)

*ben er al uit, je moet echt in de bootloader updaten niet in recovery*
Zoals ook staat vermeld :P :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
Hmm lees net dat gps problemen ook met de radio te maken kunnen hebben. Nu lees ik hier dat .17 goed werkt voor JamesB009 maar als ik hier kijk staan er 2 versies die op .17 eindigen. Welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem ook gehad met maps, dacht alleen toen dat het kwam doordat ik binnen zat.

zal het even proberen, heb de onderste .17 er net opgezet.

*werkt nu dus wel idd, nog geen minuutje aan het zoeken geweest en heeft de locatie!*

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

@cuberob ze bedoelen versie 26.04.02.17 , deze levert bij mij ook de beste accuduur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

cuberob schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:01:
Hmm lees net dat gps problemen ook met de radio te maken kunnen hebben. Nu lees ik hier dat .17 goed werkt voor JamesB009 maar als ik hier kijk staan er 2 versies die op .17 eindigen. Welke raden jullie aan?
GPS kunnen radio problemen zijn.
Op XDA en ook in dit topic staat er een fix voor. :-)

gps.vision.so moet je pushen via ADB.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
Kortfragje schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:09:
@cuberob ze bedoelen versie 26.04.02.17 , deze levert bij mij ook de beste accuduur op.
thx, die even geflashed en mijn gps doet het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

JamesB009 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:42:
Ik heb nog steeds problemen met mijn bluetooth..

Ik heb ondertussen een andere radio erop gezet (26.04.02.17) en heb ook CM7 #39 nightly op mijn Desire Z gezet.
De GPS werkte na het flashen in 1 keer, maar helaas wilt mijn bluetooth niet connecten met mijn PC. Als ik zeg pair geeft hij wel het venster dat ik een key moet geven, mijn PC geeft dat venster ook. Vervolgens zegt mijn telefoon niks en mijn PC dat het is gelukt.
Maar op mijn telefoon staat: click to pair, en niet paired, not connected..

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Het is nogal hinderlijk aangezien ik mijn telefoon ook niet met mijn parrot gekoppeld krijg op deze manier..
Kijk even hier: HTC Desire Z en Nokia CK-7W (carkit) probleem

Ik heb hetzelfde gehad, en lag uiteindelijk aan mijn contacten die vanuit meerdere bronnen met elkaar werden gesynced. Na het opschonen hiervan en alles te mergen (met de hand) naar 1 account, en de sync tussen de accounts dus niet aan te hebben staan (maar 1 account synced ook contacten), was mijn probleem zoals jij het bescrhijft en ervaart, opgelost. Het enige verschil is nu een Parrot carkit t.o.v. mijn Nokia carkit.

Ik hoop dat dit helpt, ik heb er echt lang mee gezeten en oplossingen waren vrijwel nergens te vinden.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

cuberob schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:45:
[...]

thx, die even geflashed en mijn gps doet het weer!
Had je waarschijnlijk ook kunnen verhelpen door tijdelijke radiodata, zogenaamde EFS data, te wipen.

Deze methode heb ik een paar posts eerder ook al vermeldt, hier even de methode met link:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1028405

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik heb nu al een tijdje CM7 RC4 geinstalleerd met de pershoot kernel voor Gingerbread. SetCPU geinstalleerd... maar ik krijg maar de keus uit 3 governors, ondemand, powersaver en performance. SetCPU heeft toch ook nog die interactive en conservative keuzes? enig idee hoe ik terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
De governors worden bepaalde door je kernel; pershoot kernel heeft minder governors dan de standaard CM kernel. Ik heb zelf de standaard CM kernel draaien en ben van mening dat pershoot helemaal niet nodig is. Ik heb 'm op Conservative governor draaien met de standaard snelheden en 245/245 als het scherm uit staat.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Zeer lage (<400 mhz) cpu speed bij screen off kan wel leiden tot wake-issues (je telefoon wordt niet 'wakker' als je op de powerknop drukt).

De min/max frequenties (en voltages en mogelijke tussenstappen) worden inderdaad door de kernel bepaald, evenals de governors. Zelf zie ik ook niet echt een reden om pershoot's of flippy's kernel te gebruiken, tenzij je met een bizarre overclock draait misschien..

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb iets raars met mijn kalender sinds CM7. Met CM6 kon ik de kalender op mijn Z en Google Calendar in sync houden. Sinds CM7 erop staat zie ik geen entries vanaf vandaag meer in de kalender. Op 14 april heb ik CM7 erop gezet, een afspraak van 12 april staat keurig in de kalender maar een afspraak van bv vandaag duikt niet op in de kalender (deze afspraak stond er al een paar weken in).

Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zal eens proberen; je maakt dus een entry aan op je telefoon?

[edit]
Nope; geen probleem. Komt er gewoon in te staan; beide kanten op.

[ Voor 39% gewijzigd door Krypt op 19-04-2011 09:19 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Jivebunny schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:32:
[...]

Kijk even hier: HTC Desire Z en Nokia CK-7W (carkit) probleem

Ik heb hetzelfde gehad, en lag uiteindelijk aan mijn contacten die vanuit meerdere bronnen met elkaar werden gesynced. Na het opschonen hiervan en alles te mergen (met de hand) naar 1 account, en de sync tussen de accounts dus niet aan te hebben staan (maar 1 account synced ook contacten), was mijn probleem zoals jij het bescrhijft en ervaart, opgelost. Het enige verschil is nu een Parrot carkit t.o.v. mijn Nokia carkit.

Ik hoop dat dit helpt, ik heb er echt lang mee gezeten en oplossingen waren vrijwel nergens te vinden.
Thnx voor de tips. Ik heb het uiteindelijk weten op te lossen door een volledige wipe te doen en nightly #40 erop te zetten en vervolgens mijn bluetooth setting niet terug te zetten. (En eerst getest voor ik sowieso iets ging terugzetten..) Nu werkt het perfect. Krijg alleen nogsteeds FC in mijn geluid setting, maar dat is niet erg, ringtone staat gewoon goed.

@pven: Ik heb ook geen problemen met mijn calendar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Als ik gebeld wordt en ik pak op en zeg hoi ofzo (binnen 2 a 3 sec) dan hoort de gene mij niet. Dan moet ik dus 2 a 3 sec wachten en dan pas iets zeggen. Enig idee hoe dit is op te lossen, want dat is best vervelend... (als ik zelf bel heb ik dat probleem niet).
Draai CM7 RC4 met stock radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb hetzelfde probleem. Hier een comment dat iemand anders het ook heeft.

Voor de N1 is er een add-on; de dewonkificator. Misschien dat het ook werkt op de G2/Z: http://forum.xda-develope...hread.php?t=935250&page=5

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

ArcticWolf schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:43:
Als ik gebeld wordt en ik pak op en zeg hoi ofzo (binnen 2 a 3 sec) dan hoort de gene mij niet. Dan moet ik dus 2 a 3 sec wachten en dan pas iets zeggen. Enig idee hoe dit is op te lossen, want dat is best vervelend... (als ik zelf bel heb ik dat probleem niet).
Is een upstream bug.
Nagenoeg alle Gingerbread ROMs hebben er dan ook last van. Ik vermoed dat Google er wel werk van maakt, maar daar zou je even naar moeten zoeken. Ik heb zelf aardige tijd geleden die bug in de CM bugtracker al een keer gestarred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
ArcticWolf schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:43:
Ik heb precies hetzelfde, maar ik ben onderhand al helemaal gewend om wat later te gaan praten :P. (Ik draai CM 7 final.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Iedereen hier ook last vh verhoogte batterijverbruik sinds CM7.0? Voorheen was mijn screen on 70%, en mobile standby etc.18% oid, nu is dat precies andersom. Batterij gaat voor mn gevoel ook een stuk sneller leeg. Op de cyanogenmod forums lees ik ook van mensen die er last van hebben, maar 0 reactie van mensen dat het opgelost wordt of is oid. Heb ook al battery wipe gedaan. Ben geneigd terug te gaan naar de laatste release candidate daarin schijnt het probleem niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Snuurtje schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:15:
Iedereen hier ook last vh verhoogte batterijverbruik sinds CM7.0? Voorheen was mijn screen on 70%, en mobile standby etc.18% oid, nu is dat precies andersom. Batterij gaat voor mn gevoel ook een stuk sneller leeg. Op de cyanogenmod forums lees ik ook van mensen die er last van hebben, maar 0 reactie van mensen dat het opgelost wordt of is oid. Heb ook al battery wipe gedaan. Ben geneigd terug te gaan naar de laatste release candidate daarin schijnt het probleem niet te zijn.
Ik weet niet wat snel is, maar het verbruik bij mij is ook meer voor de standby en minder voor het scherm. Maar ik klaag niet over het batterijverbruik. Accu is nu 14 uur van de lader af en hij staat nog op 61%. Beetje bellen, beetje internetten, beetje sms'en, beetje spelletje spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb ook geen problemen met de accu. Gisteren van de lader af gehaald rond 5.45, toen ik vertrok rond 17.00 stond de teller nog op 85% (na 11 uur dus). Toen ik thuis kwam rond 18.10 was de accu weer vol en toen ik ging slapen rond 22.30 stond de teller op 95%.

Ik merk wel dat sommige apps er voor zorgen dat je telefoon 'awake' blijft en niet echt gaat slapen. Zo had ik dat met de vorige versie van skype (offline maar met contact sync) maar ook Facebook contacts sync zorgt er bij mij voor dat ie (te) vaak wakker wordt. Ik heb Facebook sync uit staan en skype eraf gedonderd.

[edit]
Latitude was ook een slurper overigens.

Dit is ie van mij op dit moment; zal vanavond ook eens een shot maken.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_WttTQvKFCvA/Ta_QP4Hi3XI/AAAAAAAAAG0/7VU9t0rVO90/s720/snap20110421_083418.png

[ Voor 18% gewijzigd door Krypt op 21-04-2011 08:39 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
Zo staat het bij mij met het batterij verbruik:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_zEgbZmcot5o/Ta9GVlcND2I/AAAAAAAAJyA/-7asmEUfwjA/s512/CAP201104202243.jpgAfbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_zEgbZmcot5o/Ta9GWkdd8wI/AAAAAAAAJyE/0cu4W_ESg_Y/s512/CAP2011042022431.jpg

valt inderdaad wel op dat het batterij verbruik van het scherm/weergave maar 13% is terwijl ik er kennelijk 3uur en 37 minuten mee heb gespeeld..! lijkt mij dat hij daarom na een dag leeg is.

Maar ben al lang blij, met de originele firmware hield hij het door bepaalde apps geen eens een dag meer vol, ging echt niets niet goed.

Verder draai ik:
- whatsapp
- scydo
- facebook (weet niet of die verder iets doet)
- latitude
- Gmail/Greader sync.

Ook staat wifi de hele dag aan en is dit icm met een dc mugen power battery (dus gebruik niet de stock batterijj!)

oja, en hij draait op 1ghz (sinds vandaag op 1.2 maar in die screenshot dus nog niet)

[ Voor 4% gewijzigd door cuberob op 21-04-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik heb Nightly #40 erop met de .17 radio. Maar sinds de laatste nightly gaat mijn batterij ook wel sneller leeg. Voorheen kon ik makkelijk een dag ermee doen en had ik tegen de 30 tot 50% over. Nu haal ik krap een dagje en heb ik 's avonds <10% over. Heb battery stats gisteren gewist, ik ben benieuwd of het gaat verbeteren in de komende 2 dagen, zo niet dan misschien maar Nightly #39 er weer op of wachten op CM7.0.1 final.

Heb wel de hele dag bluetooth aan, maar voorheen had ik daar geen problemen mee..

Edit: Blijkbaar vindt deze radio bluetooth toch niet zo lief, na het uitzetten gaat de batterij weer wat langer mee.. dus dan maar BT uit houden..

[ Voor 12% gewijzigd door JamesB009 op 22-04-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Waar blijft Gingerbread en de source van de 2.6.35 kernel, kom op HTC!

Wat draaien jullie nu? Ben sinds 1.0.2. wel gecharmeerd van Virtuous en vind de Sense ROMs toch het fijnste. Jammer dat Launcher Pro Sense-Look gestopt is :(

De GB test ROM loopt ook goed, maar TP wake en overclock kan ik niet missen...

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik heb nu blackdroidmod met launcher pro! en dat werkt echt perfect :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

CM 7.0.2 is uit, zojuist geinstalleerd, kwam van stock...

Vooralsnog niets gevonden wat niet werkt (ook GPS doet et hier out of the box)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Ik loop tegen een probleempje aan met het flashen van mijn desire z.
Komt vanuit de winkel met 1.72 geleverd, had op xda al een guide gevonden hoe te downgraden en dan te rooten.
Heb de bestanden gedownload, psneuter uitvoeren en versie veranderen in adb gaat goed, echter zodra hij in de bootloader gescanned heeft naar PC10IMG.zip, krijg ik elke keer de error "main version is older update failed!" :S
Ik heb al verschillende versie's proberen toe te wijzen via psneuter, zowel hoger als lager dan 1.34, PC10IMG van xda als van de Cyanogenmod site geprobeerd, maar ik krijg elke keer deze error :S
Heeft iemand misschien hetzelfde gehad of weet waar het aan ligt?
Of moet je de commando's meteen in de bootloader geven ipv als het toestel gewoon aanstaat.
De infocid is HTC_E11, dus dat zou gewoon goed moeten zitten.
Want ik wil heel graag bij het groepje van Cyanogenmod 7 gebruikers horen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Kaalus op 25-04-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
AktiveHate schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:46:
Ik loop tegen een probleempje aan met het flashen van mijn desire z.
Komt vanuit de winkel met 1.72 geleverd, had op xda al een guide gevonden hoe te downgraden en dan te rooten.
Heb de bestanden gedownload, psneuter uitvoeren en versie veranderen in adb gaat goed, echter zodra hij in de bootloader gescanned heeft naar PC10IMG.zip, krijg ik elke keer de error "main version is older update failed!" :S
Ik heb al verschillende versie's proberen toe te wijzen via psneuter, zowel hoger als lager dan 1.34, PC10IMG van xda als van de Cyanogenmod site geprobeerd, maar ik krijg elke keer deze error :S
Heeft iemand misschien hetzelfde gehad of weet waar het aan ligt?
Of moet je de commando's meteen in de bootloader geven ipv als het toestel gewoon aanstaat.
De infocid is HTC_E11, dus dat zou gewoon goed moeten zitten.
Want ik wil heel graag bij het groepje van Cyanogenmod 7 gebruikers horen :P
weet je zeker dat deze stap goed is gegaan dan?
/data/local/tmp/misc_version -s 1.33.405.5
exit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Jaa, volgens mij wel, dit heb ik een keer of 5 gedaan.
met dit commando adb shell /data/local/tmp/psneuter hoor ik hem in windows altijd even ontkoppeld en weer aangekoppeld worden.
Ik krijg ook een $ in de shell dus dat gaat ook goed lijkt me.
En verder krijg ik gewoon version is set to 1.33.405.5 en dan failed to create backup.
Ligt het daar misschien aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Nog mensen die nu op CM 7.0.0 zitten en 7.0.2 gaan flashen? Ik heb weinig zin om al mijn settings weer goed te zetten na het installeren van de nieuwe ROM. Weet ook niet zo goed wat de, voor mij zinvolle, veranderingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Ik heb zojuist de 7.0.2 geflasht over 7.0.0 heen. (zoals ook op het cyanogen forum wordt aangeraden , stap 1 backup, stap 2 flash google apps worden automatisch meegenomen).

Voor zover ik kan zien werkte dit perfect en zit nu op 7.0.2. Voor de changelog van 7.0.1 en 7.0.2 zie het CyanogenMod topic.

[ Voor 15% gewijzigd door Kortfragje op 25-04-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Ik ben toch maar weer naar een Sense ROM gegaan, die van Paul O'Brien (Modaco). Ik vond de standaard Sense te langzaam, ik heb al genoeg vanilla Android op mijn Nexus S en wilde wat variatie. Wat doe je dan? Nou, je overclockt hem en zet er een custom Sense ROM op :)
Heerlijk ding :)

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Overigens heb ik hier weer prima Wifi ontvangst met 7.0.2 (was wat minder in 7.0.0 en de RCs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
Ik wil mijn desire Z overclocken maar wil voor nu graag de stock rom behouden. Ik ben druk aan het zoeken maar kom niet echt op een eenduidige guide uit, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

SCIxX schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:54:
Ik wil mijn desire Z overclocken maar wil voor nu graag de stock rom behouden. Ik ben druk aan het zoeken maar kom niet echt op een eenduidige guide uit, iemand tips?
Volgens mij moet je dan je telefoon rooten en een andere kernel erop zetten. Op XDA zijn er genoeg guides voor te vinden volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door JamesB009 op 26-04-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
JamesB009 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:59:
[...]

Volgens mij moet je dan je telefoon rooten en een andere kernel erop zetten. Op XDA zijn er genoeg guides voor te vinden volgens mij.
En S-Off...
Ik draai nu pershoot, die is ook voor Froyo (Sense dus) beschikbaar, werkt prima op 1.5 GHz. Wat ik wel aan kan raden is de Modaco ROM gaan draaien. Da's gebaseerd op de officiële Sense ROM, met wat tweaks e.d. erbij.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu nog cm7.0 draaien.
Maar heb er erg vaak last van dat adw launcher vastloopt.

Zijn er meer die hier last van hebben?

Weet iemand ook welke je moet downloaden via http://download.cyanogenmod.com?
De Z/g2 staat daar niet tussen, vision wel

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 08:26

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:36:
Ik heb nu nog cm7.0 draaien.
Maar heb er erg vaak last van dat adw launcher vastloopt.

Zijn er meer die hier last van hebben?

Weet iemand ook welke je moet downloaden via http://download.cyanogenmod.com?
De Z/g2 staat daar niet tussen, vision wel
Vision is de interne naam bij HTC voor dit toestel, die kun je dus downloaden :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Meer mensen die de ROM Manager (ClockWorkMod) niet kunnen updaten naar 4.2.01 via de Market? Ik heb het nu al tig keer geprobeerd, zowel via WiFi als 3G maar ik krijg telkens "Het downloaden is mislukt"...

EDIT: Nevermind. Net na het schrijven van dit bericht werkte het ineens gewoon :)

[ Voor 18% gewijzigd door monnick op 26-04-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

monnick schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:27:
Meer mensen die de ROM Manager (ClockWorkMod) niet kunnen updaten naar 4.2.01 via de Market? Ik heb het nu al tig keer geprobeerd, zowel via WiFi als 3G maar ik krijg telkens "Het downloaden is mislukt"...
Jup, precies hetzelfde probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik zit nu op CM7.0.0 en wil nu CM7.0.2 gaan flashen. Moet ik dan gewoon de ROM downloaden, een backup maken en _niet_ "Wipe data and cache" aanvinken? Ik wil al mijn settings / bestanden behouden, dus dan hoef ik mijn data en cache niet te verwijderen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

monnick schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:35:
Ik zit nu op CM7.0.0 en wil nu CM7.0.2 gaan flashen. Moet ik dan gewoon de ROM downloaden, een backup maken en _niet_ "Wipe data and cache" aanvinken? Ik wil al mijn settings / bestanden behouden, dus dan hoef ik mijn data en cache niet te verwijderen toch?
Voor deze update is het inderdaad downloaden, backup maken en klaar. Je hoeft _niet_ te wipen. Dan behoud je je cache. Mocht je problemen krijgen met de rom kan je alsnog wipen en installen. Maar meestal is het niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
Zelf ook zojuist geupdate naar 7.0.2 (van 7.0.0) en ging verbazend vlekkeloos!
Gewoon de rom op mijn sd gezet, in recovery geboot -> backup gemaakt en vervolgens update from zip gedaan en de 7.0.2 rom aangeklikt. Even wachten en hoppa! 7.0.2 met alle settings en apps intact! Niets te klagen tot nu toe, mooi hopen dat dat zo blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Upgrade van CM nightly 39 naar CM 7.0.2 ging hier niet vlekkeloos.
Had voor de zekerheid een update + wipe gedaan.
Er was een oud issue welke terug kwam: De GPS deed het niet meer.

Dit is op te lossen door de EFS data te wissen. Dit kan met de hand of een script, en soms gebeurd het ook als je een andere kernel installeert. Aangezien ik toch de Pershoot kernel weer wilde gaan gebruiken heb ik die er op gezet en toevallig is mijn EFS data meegenomen, want mijn GPS doet het weer.
Nu weer even mijn eigen stijl terugzetten en happy happy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ultraman schreef op woensdag 27 april 2011 @ 00:02:
Upgrade van CM nightly 39 naar CM 7.0.2 ging hier niet vlekkeloos.
En merk je grote verschillen? Ik draai zelf ook 39 en twijfel om over te gaan naar 7.0.2. Op zich werkt dit goed. Als ik naar de changelog kijk zie ik zelf geen grote verschillen. Toch wil ik natuurlijk graag de laatste versie draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Sandyman538 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 00:48:
[...]

En merk je grote verschillen? Ik draai zelf ook 39 en twijfel om over te gaan naar 7.0.2. Op zich werkt dit goed. Als ik naar de changelog kijk zie ik zelf geen grote verschillen. Toch wil ik natuurlijk graag de laatste versie draaien.
Same here, ik draai nightly 40, maar 7.0.2 heeft wel wat leuke verschillen, dus ben benieuwd of dit het waard is. 40 draait prima, maar wel kleine bugs. 7.0.2 kan je bijvoorbeeld trillen uitzetten als je aan het bellen bent, dat is wel handig.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

@Ultraman Wat zijn jouw ervaringen met de pershoot kernel (zowel in stroomgebruik als in vlotheid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Merkbaar verschil tussen CM nightly 39 en CM 7.0.2 is maar klein, maar er is wel een toevoeging die ik wel leuk vind:
CMParts: status bar additions (android_packages_apps_CMParts)
Geeft de mogelijkheid voor "Compact carrier label" in de Notifications.
De naam van je provider neemt dan maar de helft van de ruimte in. In combinatie met de Notification Power controls houdt je zo iets meer ruimte over.
Verder update ik om de zoveel tijd, om bij te blijven.
Kortfragje schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:07:
@Ultraman Wat zijn jouw ervaringen met de pershoot kernel (zowel in stroomgebruik als in vlotheid)?
Vlotheid is prima. Maar dat was het met de CM kernel ook al. Qua zuinigheid doet hij het ten minste net zo goed als de CM kernel. Maar ik heb hem er nu pas een uur of twaalf op staan, dus nog veels te kort om er iets over te zeggen.
Let wel dat de pershoot minder cpufreq governers er in heeft zitten. Ik gebruik echter ondemand of conservative, dus ik zit daar niet mee. Wie verzot is op de "interactive" governer heeft pech :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Hmm als ik VISIOnary temp root draai dan gaat die na een tiental seconden op zwart scherm en gaat hier niet meer uit. Als ik vervolgens terug naar het hoofdmenu ga is mijn telefoon heel traag en kan ik VISIOnary niet meer openen. Paar keer opnieuw geprobeerd maar elke keer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
SCIxX schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:20:
Hmm als ik VISIOnary temp root draai dan gaat die na een tiental seconden op zwart scherm en gaat hier niet meer uit. Als ik vervolgens terug naar het hoofdmenu ga is mijn telefoon heel traag en kan ik VISIOnary niet meer openen. Paar keer opnieuw geprobeerd maar elke keer hetzelfde.
eerst wel gedowngrade naar 1.34.405.5? ik had dat grapje ook toen ik het bij 1.72 probeerde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
ArcticWolf schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:25:
[...]

eerst wel gedowngrade naar 1.34.405.5? ik had dat grapje ook toen ik het bij 1.72 probeerde 8)7
Ik heb android versie 2.2.1 en build nummer 1.82. Zover downgraden vind ik wat eng, wegens alle "brick" vermeldingen. Niet mogelijk dan?

Edit: Lees al dat ik wat geduld zal moeten hebben met mijn versie. ;(

[ Voor 11% gewijzigd door SCIxX op 27-04-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Hier vandaag CM 7.0.2 geflashed en de problemen met Wifi ontvangst en geen GPS is meteen ook opgelost. Heb nog steeds mijn originele radio. Telefoon werkt nu weer iets beter en lekker snel.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ultraman schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:27:
Merkbaar verschil tussen CM nightly 39 en CM 7.0.2 is maar klein, maar er is wel een toevoeging die ik wel leuk vind:
[...]

Geeft de mogelijkheid voor "Compact carrier label" in de Notifications.
De naam van je provider neemt dan maar de helft van de ruimte in. In combinatie met de Notification Power controls houdt je zo iets meer ruimte over.
Verder update ik om de zoveel tijd, om bij te blijven.

[...]
Vlotheid is prima. Maar dat was het met de CM kernel ook al. Qua zuinigheid doet hij het ten minste net zo goed als de CM kernel. Maar ik heb hem er nu pas een uur of twaalf op staan, dus nog veels te kort om er iets over te zeggen.
Let wel dat de pershoot minder cpufreq governers er in heeft zitten. Ik gebruik echter ondemand of conservative, dus ik zit daar niet mee. Wie verzot is op de "interactive" governer heeft pech :P
wat is het verschil eigenlijk tussen die governers???

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik ben best tevreden over het batterij verbruik van CM 7.0.2 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/snap20110427_205652.png

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/images/snap20110427_205656.png

[ Voor 18% gewijzigd door monnick op 27-04-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
Dat is inderdaad niet verkeerd!
Maar dan heb je hem wel minimaal gebruikt zo te zien?

Ik heb vandaag mijn governer is op interactive gezet, kijken of ik verschil merk in batterijverbruik en snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik draai nu 1 week Blackdroidmod 3.3.0 met Launcher Plus Pro eroverheen, 2.6.32.28 kernel van CM (shade@toxygene #1) en stock radio. Draait erg stabiel en alles werkt, heb de interactive govenor op min 386mhz en max 1017mhz (2 a 3 keer bellen, wat sms en +-50 whatsapp berichten, beetje browsen en mp3 luisteren in de trein). Van 6:30 tot +- 23:00 dan heb ik nog gemiddeld 50% batterij over.
Enige wat ik mis is een background swap app... de standaard van HTC sense was goed en verbruikte bijna geen batterij, alle apps in de market gebruiken extreem veel batterij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Hoe kan het dat weergave bij custom roms altijd zo'n laag percentage is? Bij stock rom is weergave altijd wel zo'n 70% bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
cuberob schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:39:
Dat is inderdaad niet verkeerd!
Maar dan heb je hem wel minimaal gebruikt zo te zien?

Ik heb vandaag mijn governer is op interactive gezet, kijken of ik verschil merk in batterijverbruik en snelheid!
Klopt, wel redelijk minimaal gebruikt. 2 korte telefoontjes, paar WhatsApp berichtjes. Af en toe mail checken (staat wel op push in Gmail). Sinds ik m'n iPad heb gebruik ik de DZ niet zo veel meer voor internetten / Twitter e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Lekkere Soap trouwens op Twitter m.b.t. Miui-ROM vandaag...http://twitter.com/#!/miuiandroid
Devs die ports maken van de MIUI Rom naar de verschillende devices waren de originele dev zat i.v.m. "scamming donators". Ze hebben het IRC kanaal overgenomen en de site gemold. Modaco community heeft veel weten te redden en hebben een andere server beschikbaar gesteld op dit moment. Lekker modder gooien daar haha.

[ Voor 5% gewijzigd door Jivebunny op 28-04-2011 15:24 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

raydekok schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:16:
wat is het verschil eigenlijk tussen die governers???
Als je dat niet weet, dan heb je ze waarschijnlijk niet nodig ;)

Korte uitleg van de drie belangrijkste:
  • ondemand - Houdt de CPU belasting in de gaten en schakelt de freq omhoog en omlaag adh die belasting.
    conservative - Vrijwel gelijk aan de ondemand governor, maar is wat rustiger in zijn schakelgedrag. Waar
  • ondemand gelijk de frequentie naar de max gooit doet conservative het rustiger aan en pakt eerder een tussenstap. Ook houdt conservative de freq wat langer vast dan ondemand. Wanneer de load afneemt blijft conservative nog even de huidige freq vasthouden ipv direct de snelheid weer omlaag te gooien.
    Eigenlijk is het dus een soort luie variant van ondemand ;)
  • interactive: https://github.com/Cyanog...a51638a854ed69cfc60f39120
    Gemaakt om low latency te zijn en een vloeiende gebruikerservaring te geven. Bumpt de frequentie bij het ontwaken direct al wat omhoog zonder dat er significante load hoeft te zijn. Werkt met timers ipv direct naar de cpu load te kijken.
    Soms werkt deze beter dan ondemand in overclocked situaties, waarbij met ondemand soms wake issues kunnen optreden. Lees de uitleg op de link voor meer :)
SCIxX schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:52:
Hoe kan het dat weergave bij custom roms altijd zo'n laag percentage is? Bij stock rom is weergave altijd wel zo'n 70% bij mij..
Dat was mij ook opgevallen en hoe het komt... geen idee.
Maar het maakt wel wat duidelijk voor mij: Die schattingen klopt maar weinig van. Vertrouw ze niet zomaar en gebruik ook je eigen verstand. En als je met power issues kampt is het zaak om er naast deze metingen ook andere tools bij te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ultraman schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:14:
[...]
Als je dat niet weet, dan heb je ze waarschijnlijk niet nodig ;)

Korte uitleg van de drie belangrijkste:
  • ondemand - Houdt de CPU belasting in de gaten en schakelt de freq omhoog en omlaag adh die belasting.
    conservative - Vrijwel gelijk aan de ondemand governor, maar is wat rustiger in zijn schakelgedrag. Waar
  • ondemand gelijk de frequentie naar de max gooit doet conservative het rustiger aan en pakt eerder een tussenstap. Ook houdt conservative de freq wat langer vast dan ondemand. Wanneer de load afneemt blijft conservative nog even de huidige freq vasthouden ipv direct de snelheid weer omlaag te gooien.
    Eigenlijk is het dus een soort luie variant van ondemand ;)
  • interactive: https://github.com/Cyanog...a51638a854ed69cfc60f39120
    Gemaakt om low latency te zijn en een vloeiende gebruikerservaring te geven. Bumpt de frequentie bij het ontwaken direct al wat omhoog zonder dat er significante load hoeft te zijn. Werkt met timers ipv direct naar de cpu load te kijken.
    Soms werkt deze beter dan ondemand in overclocked situaties, waarbij met ondemand soms wake issues kunnen optreden. Lees de uitleg op de link voor meer :)
[...]

Dat was mij ook opgevallen en hoe het komt... geen idee.
Maar het maakt wel wat duidelijk voor mij: Die schattingen klopt maar weinig van. Vertrouw ze niet zomaar en gebruik ook je eigen verstand. En als je met power issues kampt is het zaak om er naast deze metingen ook andere tools bij te pakken.
helder verhaal, dank je wel voor de uitleg.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik 'moet' downgraden, hiervoor gebruk ik deze uitleg. Helaas loop ik bij stap twee al vast: 'fastboot oem boot'. Wat wordt daar bedoeld? Als ik het menu-tje volg, dan vind ik alleen maar 'fastboot usb'.

Ah, fastboot is een executable in een andere directory. Nu nog uitzoeken waarom ik een foutmelding over AdbWinApi.dll krijg als ik fastboot start. :)

Dat fastboot-commando geeft aan het einde een foutmelding:
code:
1
2
3
(bootloader) -------------------hboot boot time:11724 msec
FAILED (status read failed (Too many links))
finished. total time: 8.453s

Kan dat kwaad? Mijn CID is iig HTC__E11, dat lijkt me in orde.

[ Voor 46% gewijzigd door pven op 28-04-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Volgens mij niet... ik heb die stap gelijk overgeslagen omdat de europese modellen meestal geen goldcard nodig hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb het toestel net terug van HTC en ben er dus wat voorzichtig mee. ;)

Maar thanks! Later vandaag maar weer eens proberen te downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:15:
Ik heb het toestel net terug van HTC en ben er dus wat voorzichtig mee. ;)

Maar thanks! Later vandaag maar weer eens proberen te downgraden.
Welke firmware heb je er op gekregen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Er is een werkende Sensation / Sense 3.0 ROM voor de Z uit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1054412

Dankzij de HTC Doubleshot welke dezelfde resolutie als de Z heeft, draait deze Sense 3 rom nu op de Z! In combinatie met de apps en kernel van de Gingerbread leak draait dit nu allemaal op de Z. Nog geen overclock en er zullen nog wel meer issues zijn, maar ze zijn alweer een stuk verder!

Ik wacht met smart op de officiele GB release van HTC voor de Desire Z, het is Q2 dus........ ;)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:51:
[...]

Welke firmware heb je er op gekregen dan?
Versie 1.82.405.1

Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste