Na veel twijfelen ben ik ook begonnen met downgraden+rooten, maar loop ook al vrij snel tegen deze foutmelding aan:AktiveHate schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:46:
Ik loop tegen een probleempje aan met het flashen van mijn desire z.
Komt vanuit de winkel met 1.72 geleverd, had op xda al een guide gevonden hoe te downgraden en dan te rooten.
Heb de bestanden gedownload, psneuter uitvoeren en versie veranderen in adb gaat goed, echter zodra hij in de bootloader gescanned heeft naar PC10IMG.zip, krijg ik elke keer de error "main version is older update failed!"
Ik heb al verschillende versie's proberen toe te wijzen via psneuter, zowel hoger als lager dan 1.34, PC10IMG van xda als van de Cyanogenmod site geprobeerd, maar ik krijg elke keer deze error
Heeft iemand misschien hetzelfde gehad of weet waar het aan ligt?
C:\temp\misc_version_01>adb shell |
# /data/local/tmp/misc_version -s 1.33.405.5 |
/data/local/tmp/misc_version -s 1.33.405.5 |
--set_version set. VERSION will be changed to: 1.33.405.5 |
Patching and backing up partition 17... |
Error opening backup file. |
Vervolgens krijg ik ook de Main Version is older! foutmelding zodra hij de ROM file heeft geladen.
opgelost:
het bleek aan mijn usb verbindingstype te liggen. Nadat ik deze heb veranderd van discdrive naar alleen opladen verdween de foutmelding en werd de oude stock rom correct geladen. Vervolgens werkte ook de rest van de procedure naar behoren.
Je kunt dus vanaf ROM versie 1.82.405 terug naar 1.34.405 om zo te rooten. Achteraf ging het allemaal best simpel.
[ Voor 14% gewijzigd door Palmboom op 29-04-2011 21:21 ]