Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 13:31
AktiveHate schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:46:
Ik loop tegen een probleempje aan met het flashen van mijn desire z.
Komt vanuit de winkel met 1.72 geleverd, had op xda al een guide gevonden hoe te downgraden en dan te rooten.
Heb de bestanden gedownload, psneuter uitvoeren en versie veranderen in adb gaat goed, echter zodra hij in de bootloader gescanned heeft naar PC10IMG.zip, krijg ik elke keer de error "main version is older update failed!" :S
Ik heb al verschillende versie's proberen toe te wijzen via psneuter, zowel hoger als lager dan 1.34, PC10IMG van xda als van de Cyanogenmod site geprobeerd, maar ik krijg elke keer deze error :S
Heeft iemand misschien hetzelfde gehad of weet waar het aan ligt?
Na veel twijfelen ben ik ook begonnen met downgraden+rooten, maar loop ook al vrij snel tegen deze foutmelding aan:

C:\temp\misc_version_01>adb shell
# /data/local/tmp/misc_version -s 1.33.405.5
/data/local/tmp/misc_version -s 1.33.405.5
--set_version set. VERSION will be changed to: 1.33.405.5
Patching and backing up partition 17...
Error opening backup file.

Vervolgens krijg ik ook de Main Version is older! foutmelding zodra hij de ROM file heeft geladen.

opgelost:
het bleek aan mijn usb verbindingstype te liggen. Nadat ik deze heb veranderd van discdrive naar alleen opladen verdween de foutmelding en werd de oude stock rom correct geladen. Vervolgens werkte ook de rest van de procedure naar behoren.

Je kunt dus vanaf ROM versie 1.82.405 terug naar 1.34.405 om zo te rooten. Achteraf ging het allemaal best simpel.

[ Voor 14% gewijzigd door Palmboom op 29-04-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb mijn telefoon ge-downgrade, CM7.02 erop gegooid, de hele handel gerestored en alles werkt weer! _O_

Wel kwam ik erachter dat apps2sd door CM7 niet echt wordt ondersteunt. Op de site van CM hebben ze het echter ook over een apps2sd van Google. Iemand een idee wat daarmee wordt bedoeld? Ik kan geen apps2sd-app van Google vinden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:39
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=13304441

Een complete downgrade + root guide voor mensen met een branded HTC Desire Z (Eentje van Vodafone bijv.)

Ik ben hem zelf nu aan het proberen maar loop al 2 keer vast op de goldcard, iets met CID niet correct. Dat ligt aan de Goldcard heb ik begrepen, nu nog kijken hoe ik dat fix. De rest van de guide is m.i. erg helder iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

pven schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:15:
Ik heb mijn telefoon ge-downgrade, CM7.02 erop gegooid, de hele handel gerestored en alles werkt weer! _O_

Wel kwam ik erachter dat apps2sd door CM7 niet echt wordt ondersteunt. Op de site van CM hebben ze het echter ook over een apps2sd van Google. Iemand een idee wat daarmee wordt bedoeld? Ik kan geen apps2sd-app van Google vinden.
Manage applications, klik er 1 aan en kies "move to sd card"

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
omgwtfbbq schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:15:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=13304441

Een complete downgrade + root guide voor mensen met een branded HTC Desire Z (Eentje van Vodafone bijv.)

Ik ben hem zelf nu aan het proberen maar loop al 2 keer vast op de goldcard, iets met CID niet correct. Dat ligt aan de Goldcard heb ik begrepen, nu nog kijken hoe ik dat fix. De rest van de guide is m.i. erg helder iig :)
Het is me gelukt uiteindelijk, en ik draai nu SenseGinger van TeamVillain voor een 3tal dagen en dat bevalt me prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@ Palmboom:
Thanks, had ik nog niet geprobeerd, dacht dat het meteen als diskdrive moest voor het kopieren van de rom naar de sd.
Zal dit weekend de bestanden voor de zekeheid even opnieuw downloaden en dan nog maar een poging wagen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
@mensen met een custom SENSE rom; is het probleem van de happerende/vertragende taskbar (wanneer je hem naar beneden trekt) hier verholpen? dat is eigenlijk het enige waar ik me aan stoor.

Nog een vraag: voor overclocken heb je toch alleen root nodig? of ook custom rom? Heb gewoon de laatste update, kan ik die rooten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:02
Ik draai nu Virtuous 1.0.2 met Sense en heb geen last van een haperende taskbar, maar misschien ben ik minder kritisch dan jij...

Voor overclocken heb je root en een andere kernel (of addon module) nodig. De laatste update kun je niet meteen rooten, eerst downgraden, zie boven.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Iemand de nieuwe versie van GTalk al gïnstalleerd/geprobeerd? Op XDA staat een how to over hoe de nieuwe versie (eigenlijk van 2.3.4) te installen. Nieuwe versie werkt bij mij, nog geen audio/video chat kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Net de nieuwste gelekte radio en gematchte RILs geinstalleerd

Radios

en link + uitleg RIL files

Zo ver zo goed, enorm snelle GPS fix, goede ontvangst Wifi en UMTS en zo te zien lage power usage

(zie ook dit draadje op Cyanogen) >:)

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Laatst online: 28-08 09:57
Jag schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:31:
Iemand de nieuwe versie van GTalk al gïnstalleerd/geprobeerd? Op XDA staat een how to over hoe de nieuwe versie (eigenlijk van 2.3.4) te installen. Nieuwe versie werkt bij mij, nog geen audio/video chat kunnen proberen.
Heb hem ook geïnstalleerd, via de rootexplorer methode: http://forum.xda-develope...?p=13408651&postcount=183. Hoef je niet met kabeltjes aan de gang :). Verder ook nog niet kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Kortfragje schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:50:

Radios

Zo ver zo goed, enorm snelle GPS fix, goede ontvangst Wifi en UMTS en zo te zien lage power usage

Ik ben wel geïntereseerd in dat Radio en RIL gebeuren, maar ik kan nergens goed vinden wat een RIL nou is. Een Radio is de firmware van antennes etc. als ik het goed begrijp, kan dus zorgen voor betere ontvangst en sneller dataoverdracht, maar wat doet/is een RIL?

Als ik dat weet ga ik over die nieuwe 4.30 Radio :)

EDIT: Nvm, gevonden, misschien eerst die kop koffie naar binnen werken en dan gaan googlen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door omgwtfbbq op 04-05-2011 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kan ik die radio gewoon updaten die op die pagina staat? en daarna de RIL?... ik ben nogal bang om m'n toestel te bricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

@omgwtfbbq , idd, de RIL is de Radio-Interface-Layer. Vormt de schakel tussen Android en de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

@ArcticWolf
Ik heb het nu twee keer gedaan, eenmaal van 26.03.02.26 naar 26.04.02.17 en eenmaal van 26.04.02.17 naar 26.08.04.30.

Over de radio:

Er staat een howto op cyanogen hier

Ik heb echter niet de radio file van Cyanogen maar die van XDA genomen omdat daar de matchende RIL files voor waren.

Het is wel erg belangrijk dat je de MD5 sum controleert. Ik heb een progje dat dat in windows kan (doe ik meestal direct na de download) en voor de reboot, net zoals in de wiki staat, doe ik het een tweede maal voor de flash. Dan weet ik zeker dat het bestand niet corrupt is.

Maarja, als er iets mis gaat blijft er een brick kans, dat kan ik niet ontkennen.. :| :|

Over de RIL:
Ik heb eerst een backup gemaakt dmv adb pull (en dan de files ophalen)
De file "libreference-ril.so" stond echter niet op mijn Z (had de 26.04.02.17 radio voor de upgrade)

Ik deed idd eerst radio en dan RIL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
thanks! zal vanavond ff kijken, ik kan wel wat betere ontvangst gebruiken hier op kantoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:04

polthemol

Moderator General Chat
ArcticWolf schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:31:
thanks! zal vanavond ff kijken, ik kan wel wat betere ontvangst gebruiken hier op kantoor :o
hier geinstalleerd en works like a charm :D 3G voelt ook een stuk sneller aan, minder problemen met verbinding als hij schakelt tussen 3G netwerken ook.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
polthemol schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:46:
[...]

hier geinstalleerd en works like a charm :D 3G voelt ook een stuk sneller aan, minder problemen met verbinding als hij schakelt tussen 3G netwerken ook.
Hoe installeer ik zo'n andere RIL op CM7? Kan iemand dat vertellen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

om mezelf even te quoten een paar posts eerder
Kortfragje schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:50:

Radios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Denk dat ik volgende week maar ook die gelekte radio erop zet, en dan RIL matchen (Dat kan ook via Rom manager toch? Of aan te raden om het handmatig te doen zoals Kortfragje zijn link?)

En dan ook maar meteen naar Cyanogen 7.0.2 gaan denk ik..
Heb nu af en toe problemen met minder signaal en langzame GPS fix..

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Via ROM manager zou ik niet weten. ik weet wel dat ik, op aanraden van developpers, probeer zoveel mogelijk echt via recovery te flashen ipv ROM manager... (maar ik geloof dat dat zowieso een persoonlijke keuze is... :) )

Vandaag wat uitgebreider naar de battery stats gekeken (via battery monitor pro widget)

Het het volgende overzichtje gemaakt:
Power_MeanPower_StdDevpower_NStateRadioROM
-7.7171.617902Both26.03.02.26Stock
160.8229.75140Charging
-75.663.512762Discharging
-7.0172.03130Both26.03.02.26CM7
162.3208.6964Charging
-82.470.42166Discharging
-5.4166.84730Both26.04.02.17CM7
154.8220.61396Charging
-72.462.13334Discharging

Bij gemiddeld -75.6 doet het toestel gemiddeld 17 uur met lading.. (1300 / 75.6) Dat herken ik wel. Maar met een Standaard deviatie van 63 is een dag gemiddeld -40 niet gek, wat tot 32.5 oplevert. Andersom kan dat ook -111 voor een dag betekenen, dus 11 uur. Dit komt op mij herkenbaar over.

Duidelijk is dat CM bij mij iets minder zuinig was, maar dat 26.04.02.17 het zuinigst is, zal binnenkort de resultaten van 26.08.04.30 posten.

Iets heel anders, ik kan ook zien dat het percentage een afwijking van wel 10 % t.o.v. het voltage kan hebben zoals in de volgende 2 screens te zien:

discharging:
discharging
55% kan zowel 3700 mA als 3800 mA zijn..

charging:
charging
55% kan zowel 3850 mA als 4100 mA zijn..

hoop dat mensen hier iets aan hebben..

[ Voor 88% gewijzigd door Kortfragje op 05-05-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Zijn er eigenlijk mensen die de MIUI rom gebruiken op hun Z? Ik hoor er niemand over, maar ziet er wel tof uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
FloggingHank schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:52:
Zijn er eigenlijk mensen die de MIUI rom gebruiken op hun Z? Ik hoor er niemand over, maar ziet er wel tof uit vind ik.
Ik heb hem 2 weken gedraaid :) Werkt meer dan prima. Maar ik kon er toch niet lekker aan wennen :P Nu weer CM7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3kChennie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-08 12:03
ter aller eerste happy bevrijdingsdag.. _/-\o_

Ik ben al serieus dagen bezig om mijn desire z te rooten, heb aardig wat pagina's op xda doorgelezen, maar het lukt me eerlijk gezegd nie echt. |:(
Heb een vraagje voor de medetweakers hier, zou iemand mij kunnen helpen via msn? skype? iets dergelijks?
Momenteel heb ik softwareversie 1.82.

Ik ben zelf van wm 6.5 (htc HD2) overgestapt naar een desire z, wauww wereld van verschil. :X

Jammer genoeg is het rooten, en het fixen van een rom heel wat anders dan vroeger..

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
C3kChennie schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:17:
ter aller eerste happy bevrijdingsdag.. _/-\o_

Ik ben al serieus dagen bezig om mijn desire z te rooten, heb aardig wat pagina's op xda doorgelezen, maar het lukt me eerlijk gezegd nie echt. |:(
Heb een vraagje voor de medetweakers hier, zou iemand mij kunnen helpen via msn? skype? iets dergelijks?
Momenteel heb ik softwareversie 1.82.

Ik ben zelf van wm 6.5 (htc HD2) overgestapt naar een desire z, wauww wereld van verschil. :X

Jammer genoeg is het rooten, en het fixen van een rom heel wat anders dan vroeger..

Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Waar lukt het niet? Heb je een Desire Z van Vodafone of ander merk, of heb je em los gekocht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3kChennie
omgwtfbbq schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:39:
[...]

Waar lukt het niet? Heb je een Desire Z van Vodafone of ander merk, of heb je em los gekocht? :)
Hello omgwtfbbq..

ik ben aan de slag gegaan met dit topic op xda

ik heb dus de androidsdk tools en adb werkend, als ik cmd.exe "adb devices" in tik zie ik dit screenie ..

wanneer ik dus mijn infocid wil checken door onderstaande commando's uit te voeren in cmd reboot mijn telefoon wel, maar ik zie nergens cid info, of wat dan ook..

"adb reboot bootloader"
"fastboot oem boot"

en ik heb voor zover ik weet geen branded telefoon, gewoon los gekocht idd.

dit gaat nog een leuke uitdaging worden voor mij, dacht dat ik na al die jaren geen noob meer was :D :D :D

[ Voor 6% gewijzigd door C3kChennie op 05-05-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
net de radio geupdate naar .30!! hij boot iig gewoon *veegt zweet van voorhoofd*... was ff bang dat ie niet meer zou booten :F
thx Kortfragje!

@C3kChennie; je adb werkt iig gewoon goed. Ik heb zonder die CID controle mijn toestel gewoon geflasht omdat ie toch niet branded is...

[ Voor 38% gewijzigd door ArcticWolf op 05-05-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3kChennie
ArcticWolf schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:02:
net de radio geupdate naar .30!! hij boot iig gewoon *veegt zweet van voorhoofd*... was ff bang dat ie niet meer zou booten :F
thx Kortfragje!

@C3kChennie; je adb werkt iig gewoon goed. Ik heb zonder die CID controle mijn toestel gewoon geflasht omdat ie toch niet branded is...
"veegt zweet van me eigen voorhoofd met je mee" ;w

ik twijfel om toch eerst die cid controle te doen voor de zekerheid..

Hoelang heeft het in beslag genomen voordat alles is gedaan zo ongeveer? uurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
het rooten en flashen? als je alles eenmaal door hebt duurt het nog geen 10 min 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3kChennie
ArcticWolf schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:19:
het rooten en flashen? als je alles eenmaal door hebt duurt het nog geen 10 min 8)7
hmmz, damn..
hopelijk lukt het mij ook zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:27
ArcticWolf schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:02:
thx Kortfragje!
Vertel me 'ns de reden dat je je radio persé moest updaten. En, na twee dagen uitproberen, was het een succes?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Yaksa schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:31:
[...]
Vertel me 'ns de reden dat je je radio persé moest updaten. En, na twee dagen uitproberen, was het een succes?
De reden dat ik mijn radio heb geupdate waren de bewering over betere ontvangst, supersnelle GPS fix en betere 3G of HSDPA+ snelheden.

Bij mij is 2 van de drie het geval na update. Ik heb een hele snelle GPS fix, en ik heb betere ontvangst, alleen 3G en HSDPA+ zijn geen steek sneller geworden ;)
C3kChennie schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:01:
[...]

Hello omgwtfbbq..

ik ben aan de slag gegaan met dit topic op xda

ik heb dus de androidsdk tools en adb werkend, als ik cmd.exe "adb devices" in tik zie ik dit screenie ..

wanneer ik dus mijn infocid wil checken door onderstaande commando's uit te voeren in cmd reboot mijn telefoon wel, maar ik zie nergens cid info, of wat dan ook..

"adb reboot bootloader"
"fastboot oem boot"

en ik heb voor zover ik weet geen branded telefoon, gewoon los gekocht idd.

dit gaat nog een leuke uitdaging worden voor mij, dacht dat ik na al die jaren geen noob meer was :D :D :D
Tsja, als je 'm los gekocht heb dan heb je geen CID nodig, je kunt 'm ook flashen zonder dat gecheckt te hebben. Probeer eens dit command:

code:
1
adb shell cat /sys/class/mmc_host/mmc0/mmc0:*/cid

(De 2 is vervangen voor een 0)

Krijg je dan wel een reeks cijfers/letters?

EDIT: overigens, jij hoeft geen Goldcard methode te volgens als je geen branded Desire Z hebt. Kijk even of je een andere guide kan vinden die voor unbranded DZ's is :)

[ Voor 4% gewijzigd door omgwtfbbq op 06-05-2011 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kortfragje schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:12:
Duidelijk is dat CM bij mij iets minder zuinig was, maar dat 26.04.02.17 het zuinigst is, zal binnenkort de resultaten van 26.08.04.30 posten.
Zow. Dat is nog een handige info.
Ben ook benieuwd naar je bevindingen met .30.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Yaksa schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:31:
[...]
Moest niet perse.. alleen op m'n werk heb ik slecht ontvangst... hij blijft maar switchen tussen G, E en 3G/H dat kost gewoon veel batterij (ook al ligt hij gewoon te idlen). Dus probeer ik .30 even al merk ik tot nu toe nog niet veel verschil, de GPS fix is wel ************* snel!

edit
mm hij startte net gewoon uit zichzelf overnieuw op :? dat heeft ie nog niet eerder gedaan... gister radio en RIL's geupdate ;w

edit2
nu weer... geen idee waarom :/ zit niet echt een verband in, kan hem helaas zondag pas terug flashen naar stock (of een andere)

[ Voor 19% gewijzigd door ArcticWolf op 06-05-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

ArcticWolf schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 07:40:
[...]

Moest niet perse.. alleen op m'n werk heb ik slecht ontvangst... hij blijft maar switchen tussen G, E en 3G/H dat kost gewoon veel batterij (ook al ligt hij gewoon te idlen). Dus probeer ik .30 even al merk ik tot nu toe nog niet veel verschil, de GPS fix is wel ************* snel!

edit
mm hij startte net gewoon uit zichzelf overnieuw op :? dat heeft ie nog niet eerder gedaan... gister radio en RIL's geupdate ;w

edit2
nu weer... geen idee waarom :/ zit niet echt een verband in, kan hem helaas zondag pas terug flashen naar stock (of een andere)
Hmm, die ervaring heb ik helemaal niet ... :| Ik had het wel met 7.0.0 een paar keer gehad en aan cyanogen gerapporteerd. Misschien kan je dat ook doen? (je kan ook de log bekijken voor een eventuele oorzaak)

Omdat ik toch bezig was, een plaatje average voltage vs time voor de 3 ROM / Radio combinaties. Wat vooral opvalt is dat de stock continu meer stroom vreet (tijdens laden wordt het niet max) Ik heb het hier weggelaten maar de error bars zijn ook veel en veel groter op stock, meer variatie dus...

iig over een week (wil wel wat meetpunten hebben) plaats ik de resultaten van .30. Dat is ook icm een Mugen, dus dan kan ik de percentages laten zien, het is mijn ervaring dat de mugen veel beter presteert...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LgTn6Sds2ReDhFdibcigOgGW/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik gebruik Blackdroidmod 3.3.0 al is die wel op een CM kernel gebasseerd... misschien andere kernel updaten anders ga ik .17 wel even proberen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3kChennie
omgwtfbbq schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 06:39:
[...]

De reden dat ik mijn radio heb geupdate waren de bewering over betere ontvangst, supersnelle GPS fix en betere 3G of HSDPA+ snelheden.

Bij mij is 2 van de drie het geval na update. Ik heb een hele snelle GPS fix, en ik heb betere ontvangst, alleen 3G en HSDPA+ zijn geen steek sneller geworden ;)
[...]

Tsja, als je 'm los gekocht heb dan heb je geen CID nodig, je kunt 'm ook flashen zonder dat gecheckt te hebben. Probeer eens dit command:

code:
1
adb shell cat /sys/class/mmc_host/mmc0/mmc0:*/cid

(De 2 is vervangen voor een 0)

Krijg je dan wel een reeks cijfers/letters?

EDIT: overigens, jij hoeft geen Goldcard methode te volgens als je geen branded Desire Z hebt. Kijk even of je een andere guide kan vinden die voor unbranded DZ's is :)
ik zit nu nog op mijn werk, ga hier vanavond of morgen mee aan de slag! Thanks!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Palmboom bedankt voor de tip!! :)
Net bezig geweest en draai nu super tevreden CyanogenMOD 7 ! :)
Hartelijk bedankt kerel! (of vrouw mocht je die zijn :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@Kortfragje
na 2 keer automatisch restarten en een handmatige reboot, heb ik een keer gebeld en nu heb ik geen last meer gehad van crashes :? , hij werkt echt perfect en switcht echt snel tussen netwerken. Snelle GPS fix, kwa batterij is ie een fractie beter dan stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook een Virtuous Sense 3.0 ROM uitgegeven door rmk40 (XDA developer). Sense 3.0 is de nieuwe versie van Sense die wordt meegeleverd met de HTC Sensation maar waarschijnlijk niet officieel het daglicht zal zien bij modellen zoals de Desire Z. HTC claimt dat ze dit niet doen omdat dit nooit goed zal draaien omdat de hardwarevereisten hoger zijn. Blijkbaar is dit dus niet het geval en kan je ook Sense 3.0 op de Desire Z draaien: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1067371

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 09:47:
Er is ook een Virtuous Sense 3.0 ROM uitgegeven door rmk40 (XDA developer). Sense 3.0 is de nieuwe versie van Sense die wordt meegeleverd met de HTC Sensation maar waarschijnlijk niet officieel het daglicht zal zien bij modellen zoals de Desire Z. HTC claimt dat ze dit niet doen omdat dit nooit goed zal draaien omdat de hardwarevereisten hoger zijn. Blijkbaar is dit dus niet het geval en kan je ook Sense 3.0 op de Desire Z draaien: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1067371
Heel interessant! Niet geheel compleet en nog met wat kleine glitches, maar dat zal binnenkort wel worden opgelost, als die eruit zijn dan lijtk het me echt een top ROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Voorlopig ERG goeie resultaten met Cyanogen 7.0.3, Radio .30, Mugen 1800 mAh en Pershoot kernel.

Afgelopen vrijdag om 06.00 vd lader gehaald (zoontje wordt dan wakker ;) ) en tot 03.00 de stad in geweest (zn moeder paste op :) ). Na het diner foto's gekeken, overdag flink gebruikt en om 03.00 met zo'n 25 % over a/d lader... _/-\o_

zie ook screenie van power widget:

power_widget

die 21 is dus gemiddeld gebruik en vaak haal ik dus meer. _/-\o_ _/-\o_ (using discharge 4 uur komt omdat ik net mn facebook heb gechecked ;) )

Stroom problemen zijn zowieso voorbij hier!

(afgelopen weekend ook 2 keer een uur wezen fietsen met bluetoot + gps + runkeeper aan en nog geen 10 % eraf).

Zal woensdag / donderdag ook even de data analyzeren. (ff kijken in hoevere de kernel + radio tot lagere consumptie leiden en in hoeverre de Mugen een langere duur oplevert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

omgwtfbbq schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:51:
[...]

Heel interessant! Niet geheel compleet en nog met wat kleine glitches, maar dat zal binnenkort wel worden opgelost, als die eruit zijn dan lijtk het me echt een top ROM :)
Heb hem draaien sinds enige tijd. Is inderdaad erg veel eyecandy en werkt best lekker, alleen een hoop fijne widgets ontbreken nog, soms reageert het toestel nogal traag (geen OC-kernels mogelijk op dit moment), maar verder erg gaaf. Nieuwe Lockscreen en Weer-app zijn de echte overduidelijke verbeteringen. Ik ga binnenkort weer terug naar CM7 als daily driver, performance en glitches zijn net te vervelend voor mij op dit moment.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Ik heb het niet zo uitgebreid getest als jij maar met de nieuwe Radio en SenseGinger van Team Villain haal ik sindsdien 4 dagen op de standaard accu met middelmatig gebruik (Voornamelijke whatsappen en zo nu en dan een game spelen of serie kijken)
Jivebunny schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:13:
[...]

Heb hem draaien sinds enige tijd. Is inderdaad erg veel eyecandy en werkt best lekker, alleen een hoop fijne widgets ontbreken nog, soms reageert het toestel nogal traag (geen OC-kernels mogelijk op dit moment), maar verder erg gaaf. Nieuwe Lockscreen en Weer-app zijn de echte overduidelijke verbeteringen. Ik ga binnenkort weer terug naar CM7 als daily driver, performance en glitches zijn net te vervelend voor mij op dit moment.
Nouja dat is dus mijn deal ook. De glitches zijn nog net even té aanwezig, zodra er een update komt ben ik echt over :)

[ Voor 57% gewijzigd door omgwtfbbq op 09-05-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kortfragje schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:06:
Voorlopig ERG goeie resultaten met Cyanogen 7.0.3, Radio .30, Mugen 1800 mAh en Pershoot kernel.

Afgelopen vrijdag om 06.00 vd lader gehaald (zoontje wordt dan wakker ;) ) en tot 03.00 de stad in geweest (zn moeder paste op :) ). Na het diner foto's gekeken, overdag flink gebruikt en om 03.00 met zo'n 25 % over a/d lader... _/-\o_

zie ook screenie van power widget:

[afbeelding]

die 21 is dus gemiddeld gebruik en vaak haal ik dus meer. _/-\o_ _/-\o_ (using discharge 4 uur komt omdat ik net mn facebook heb gechecked ;) )

Stroom problemen zijn zowieso voorbij hier!

(afgelopen weekend ook 2 keer een uur wezen fietsen met bluetoot + gps + runkeeper aan en nog geen 10 % eraf).

Zal woensdag / donderdag ook even de data analyzeren. (ff kijken in hoevere de kernel + radio tot lagere consumptie leiden en in hoeverre de Mugen een langere duur oplevert)
Interessant :) , nu ben ik erg geneigd hem hier te gaan proberen.

Jij heb geen last van het euvel dat je met de .30 radio geen HSPDA meer krijgt, enkel nog 3G? Zoals ik er een paar langs zie komen op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

@Ultraman

neej helemaal geen problemen mee... Eigenlijk is dit de enige radio tot op heden waar alles werkt zoals het moet.. (was ff zoeken, maar nu werkt het dan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
@Ultraman: Heb ik ook geen problemen mee, zeer regelmatig een H-tje boven in beeld :) (Op de .30 radio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Hoe kan je veilig de radio updaten? Ik heb nu baseband 12.28b.60.140eU_26.03.02.26_M
Zijn er nog vereisten aan de HBoot versie oid?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Voor zover ik weet moet je super CID hebben (en dus geroot met gfree en niet met visionary+), of er speciale bootloader requirements zijn weet ik niet, maar ik heb 0.85.

Ik heb geroot volgens deze methode en alles werkte. cyanogen wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mooi. Dan ga ik updaten.

Ik gebruik de PC10IMG methode. Daarvoor moet je geroot zijn met gfree en de full unlock hebben, waardoor je SuperCID hebt. Controleer wel altijd vooraf de md5sums voordat je begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

@Krypt, zie ook hier

Flashing a Radio

In order for this to work, the HTC Vision needs to be S-OFF. Updating the radio is usually not required unless it is explicitly stated that a newer/different radio is required. Flashing the radio with a corrupt file or interrupting the flash, can brick the device, please proceed with caution.
  • Download the your choice of radio for the HTC Vision.
  • Make sure the filename is PC10IMG.zip exactly or it will not work and copy it to the same folder as adb (the /platform-tools folder within the Android SDK folder).
  • Connect the HTC Vision to the computer via USB.
  • On the computer, open terminal and run the following commands:
    code:
    1
    2

adb push PC10IMG.zip /sdcard/PC10IMG.zip
    adb shell md5sum /sdcard/PC10IMG.zip

NOTE: The md5 should match up the provide the original download location. If not, redownload & try again.
    code:
    1

adb reboot bootloader
  • The HTC Vision will reboot & usually boot into fastboot. Pressing the Power button will put the device into the bootloader.
  • The bootloader will scan for the radio update. Once it finds the update, select Yes.
  • Allow the bootloader to finish flashing the updated radio, and reboot the HTC Vision normally.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hoe zijn hier de ervaringen met Virtuous ROM's qua accuduur? Een beetje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

DennusB schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:59:
Hoe zijn hier de ervaringen met Virtuous ROM's qua accuduur? Een beetje te doen?
Sneller bij het kritieke punt van 20% batterij over, maar daarna grijpt Sense met de powersave erg goed in zodat je nog kan bellen als het nodig is. Ik vindt het zelf minder prettig werken uiteindelijk, en Overclocken is wel een must om het soepel te krijgen. Batterij-gebruik van beste naar minste: CyanogenMod > MIUI > Virtuous Fusion > Virtuous om maar even wat verschillende types ROMs te noemen.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jivebunny schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:39:
[...]

Sneller bij het kritieke punt van 20% batterij over, maar daarna grijpt Sense met de powersave erg goed in zodat je nog kan bellen als het nodig is. Ik vindt het zelf minder prettig werken uiteindelijk, en Overclocken is wel een must om het soepel te krijgen. Batterij-gebruik van beste naar minste: CyanogenMod > MIUI > Virtuous Fusion > Virtuous om maar even wat verschillende types ROMs te noemen.
Ik wil juist weer graag even een Sense ROM draaien. Virtuous Fusion is die met Sense 3.0 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ja, correct. Virtuous zelf is Android 2.1 met Sense 2.x. Heb beide de afgelopen weken geprobeerd, maar beide net iets te traag naar mijn idee, Virtuous is nog over te klokken, en heeft een hoop fijne widgets die ik echt wel kon waarderen, maar over het algemeen inclusief OC, alsnog niet snappy genoeg in reactie voor mij. Daarnaast kreeg ik de Google Maps Navigatie niet in het Nederlands gesproken aan de gang op welke andere rom dan ook, wat mij persoonlijk op dit moment aan CM7 bindt, wat ik niet erg vind :)

Met de UOT kitchen is er nog best wat van te maken v.w.b. eyecandy :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Jivebunny op 10-05-2011 10:59 . Reden: spelling en UOT kitchen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jivebunny schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:57:
Ja, correct. Virtuous zelf is Android 2.1 met Sense 2.x. Heb beide de afgelopen weken geprobeerd, maar beide net iets te traag naar mijn idee, Virtuous is nog over te klokken, en heeft een hoop fijne widgets die ik echt wel kon waarderen, maar over het algemeen inclusief OC, alsnog niet snappy genoeg in reactie voor mij. Daarnaast kreeg ik de Google Maps Navigatie niet in het Nederlands gesproken aan de gang op welke andere rom dan ook, wat mij persoonlijk op dit moment aan CM7 bindt, wat ik niet erg vind :)

Met de UOT kitchen is er nog best wat van te maken v.w.b. eyecandy :-)
Thanks voor je top uitleg :) Nog 1 vraagje, wat is de UOT kitchen? Ik heb wel de Modaco Kitchen (account), maar UOT ken ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik heb vele ROM's geprobeerd maar kom altijd weer bij CM7 terug. Wat een heerlijke ROM is dat! Ik heb wel direct de ADW Launcher in CM7 eraf gegooid en de Stock Launcher van Google erop gezet, dan loopt hij helemaal fantastisch. Ik wil niet anders meer.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jassy schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:11:
Ik heb vele ROM's geprobeerd maar kom altijd weer bij CM7 terug. Wat een heerlijke ROM is dat! Ik heb wel direct de ADW Launcher in CM7 eraf gegooid en de Stock Launcher van Google erop gezet, dan loopt hij helemaal fantastisch. Ik wil niet anders meer.
Hoe kan je die erop zetten dan? Die Google Launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

DennusB schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:08:
[...]

Thanks voor je top uitleg :) Nog 1 vraagje, wat is de UOT kitchen? Ik heb wel de Modaco Kitchen (account), maar UOT ken ik niet :P
De Kitchen kan je hier vinden: http://uot.dakra.lt/
Het staat voor Ultimate Online Theme Kitchen, waarmee je zelf je unieke theme kunt maken en deze bij zowel Sense als CM roms kunt toepassen. Circle Battery mod kun je daar bijvoorbeeld eenvoudig laten creëren voor jouw specifieke ROM en device. Tegenwoordig kun je ook volledige icon sets uitzoeken en de status balk compleet naar je hand zetten. Ik heb nu bijvoorbeeld het Ubuntu font op mijn toestel zitten, omdat ik dat gewoon mooier en prettiger vind als het standaard Droid-Sans. Ook heb ik nu een dansende android als bootanimatie :-)

[ Voor 0% gewijzigd door Jivebunny op 10-05-2011 11:28 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

DennusB schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:13:
[...]

Hoe kan je die erop zetten dan? Die Google Launcher?
Kijk hier eens: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933517

@Jassy, ik heb nog een tijd overwogen om de ADW Launcher EX te kopen, maar kom zelf toch weer terug op Launcher Pro vanwege de widgets. Mis alleen nog een Mail-widget. Launcher Pro heeft alleen een Gmail-widget. Heb het nu opgelost met Pure Messenger Widget en de E-mail connector for Root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jivebunny schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:23:
[...]

De Kitchen kan je hier vinden: http://uot.dakra.lt/
Het staat voor Ultimate Online Theme Kitchen, waarmee je zelf je unieke theme kunt maken en deze bij zowel Sense als CM roms kunt toepassen. Circle Battery mod kun je daar bijvoorbeeld eenvoudig laten creëren voor jouw specifieke ROM en device. Tegenwoordig kun je ook volledige icon sets uitzoeken en de status balk compleet naar je hand zetten. Ik heb nu bijvoorbeeld het Ubuntu font op mijn toestel zitten, omdat ik dat gewoon mooier en prettiger vind als het standaard Droid-Sans. Ook heb ik nu een dansende android als bootanimatie :-)
Ik zie alleen de Virtuous ROM hier bijvoorbeeld niet tussen staan. Is het dan echt niet mogelijk om het te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Jivebunny schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:27:
[...]

Kijk hier eens: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933517

@Jassy, ik heb nog een tijd overwogen om de ADW Launcher EX te kopen, maar kom zelf toch weer terug op Launcher Pro vanwege de widgets. Mis alleen nog een Mail-widget. Launcher Pro heeft alleen een Gmail-widget. Heb het nu opgelost met Pure Messenger Widget en de E-mail connector for Root
Bedankt voor die link! Als ik het goed lees moet je eerst nieuwe rom installeren en dan die mod erover? Kan het ook al als je een tijdje de rom draait? Of is dat heel erg af te raden?

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

JamesB009 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:44:
[...]

Bedankt voor die link! Als ik het goed lees moet je eerst nieuwe rom installeren en dan die mod erover? Kan het ook al als je een tijdje de rom draait? Of is dat heel erg af te raden?
Als ik het goed lees, en jouw wens goed begrijp: Download de eerste link (CM7GBStockLauncher.zip) en flash die in Recovery via de ROM Manager (downloaden, met file explorer naartoe browsen op je telefoon, uitvoeren en als het goed is krijg je dan de keus om het bestand uit te pakken of Rom Manager erop los te laten (Rom Manager dus). De omschrijving stelt namelijk het volgende: "[removes adw launcher; installs stock gingerbread launcher2.apk;]"

Daarna rebooten en het zou in orde moeten zijn.

Er staat onderaan inderdaad dat het meteen moet worden uitgevoerd na een installatie, echter is dat denk ik alleen maar om te voorkomen dat er bepaalde config settings verloren gaan door de gebruiker. Het kan ook goed zijn dat je dit inderdaad tot op de letter zult moeten doen, en een nadeel is dat je het bij iedere update van CM zal moeten doorvoeren, echter maak een backup voordat je mijn verhaal probeert, en als dat faalt kun je altijd nog terug en het besluit nemen een clean install te doen?

Ik denk echter dat het niet echt een probleem zou moeten zijn om het te downloaden en daarna te flashen zonder clean install (maar maak wel even een backup).

@DennusB Virtuous Fusion is een op Sense gebaseerde ROM, dus pak vooral overal de Sense opties mee. En als die optie er letterlijk niet bij staat aan het eind voor wat betreft de aan te leveren bestanden, kun je altijd zelf uploaden nadat je ze van je telefoon hebt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Jivebunny schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:58:
[...]

Als ik het goed lees, en jouw wens goed begrijp: Download de eerste link (CM7GBStockLauncher.zip) en flash die in Recovery via de ROM Manager (downloaden, met file explorer naartoe browsen op je telefoon, uitvoeren en als het goed is krijg je dan de keus om het bestand uit te pakken of Rom Manager erop los te laten (Rom Manager dus). De omschrijving stelt namelijk het volgende: "[removes adw launcher; installs stock gingerbread launcher2.apk;]"

Daarna rebooten en het zou in orde moeten zijn.

Er staat onderaan inderdaad dat het meteen moet worden uitgevoerd na een installatie, echter is dat denk ik alleen maar om te voorkomen dat er bepaalde config settings verloren gaan door de gebruiker. Het kan ook goed zijn dat je dit inderdaad tot op de letter zult moeten doen, en een nadeel is dat je het bij iedere update van CM zal moeten doorvoeren, echter maak een backup voordat je mijn verhaal probeert, en als dat faalt kun je altijd nog terug en het besluit nemen een clean install te doen?

Ik denk echter dat het niet echt een probleem zou moeten zijn om het te downloaden en daarna te flashen zonder clean install (maar maak wel even een backup).
Thnx, dat vermoeden had ik al. Ik wil binnenkort sowieso de .30 radio flashen en nieuwe rom installeren, maar dan kan ik op deze mooi de stock launcher proberen, als deze bevalt kan ik die ook op de nieuwe rom zetten.. :-)

Edit: Zonder wipe oid heb ik de stock launcher erop gezet, werkte perfect. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Zoals beloofd het nieuwe overzicht!

Power_MeanPower_StdDevpower_NStateRadioROM
-7.7171.617902Both26.03.02.26Stock
160.8229.75140Charging
-75.663.512762Discharging
-7.0172.03130Both26.03.02.26CM7
162.3208.6964Charging
-82.470.42166Discharging
-5.4166.84730Both26.04.02.17CM7
154.8220.61396Charging
-72.462.13334Discharging
-6.6162.22130Both26.08.04.30CM7
167.6239.3529Charging
-64.252.31601Discharging

te zien is dat de nieuwste radio het zuinigst is. Met een flinke marge ook. Tevens interessant is dat de tijd aan de lader nu maar ~30% is (aantal punten) tegen 40 - 45 % voor de andere radio's. Vandaar ook dat het algehele gemiddelde net lager ligt..

Zal kijken of ik nog tijd heb voor wat discharge mV en % grafiekjes ..

iig bevestigt dit wederom mijn persoonlijke ervaringen.... _/-\o_ _/-\o_

iig lijkt de combinatie mugen en low power usage zijn vruchten af te werpen (de gemiddelde waarden (dus inc nachtelijke escapade :) ))
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N4Y9f6sSyzOORa8TloaCkgiR/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Kortfragje op 11-05-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@Kortfragje, Thanks, erg inzichtelijk. Goed om te weten dat de .30 zo zuinig is :-) Ga die ook maar eens draaien dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik ben ook erg blij met .30 en ontvangst is ook goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zojuist ook even .30 erop gezet. Had nog nooit erover nagedacht dat zoiets kon. Nu maar hopen dat het mijn accugezeik oplost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

De .30 staat er bij mij ook op. Voorlopig lijkt alles direct te werken, zonder RIL matching.

Nog even een voetnoot bij mijn ADW launcher vervanging voor de Gingerbread Launcher. Hij pakte direct alle instellingen mee, ook de widgets enzo! Echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Kortfragje schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:03:
@Krypt, zie ook hier

Flashing a Radio

In order for this to work, the HTC Vision needs to be S-OFF. Updating the radio is usually not required unless it is explicitly stated that a newer/different radio is required. Flashing the radio with a corrupt file or interrupting the flash, can brick the device, please proceed with caution.
Ik wil die nieuwe radio ook maar eens gaan proberen, maar destijds heeft een vriend van me die desire z voor mij gecustom-rommed, dus ik weet niet precies hoe hij dat gedaan heeft. Dus hoe kan je zien of je radio s-off is, of s-on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Morgoth schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:32:
[...]

Ik wil die nieuwe radio ook maar eens gaan proberen, maar destijds heeft een vriend van me die desire z voor mij gecustom-rommed, dus ik weet niet precies hoe hij dat gedaan heeft. Dus hoe kan je zien of je radio s-off is, of s-on?
Even je HBOOT ingaan(volume omlaag knop ingedrukt houden bij boot) en dan bovenaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
DennusB schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:15:
[...]

Even je HBOOT ingaan(volume omlaag knop ingedrukt houden bij boot) en dan bovenaan kijken :)
Ah, dank: Vision PVT Ship S-off. Dat betekent vast dat ie s-off is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:04

polthemol

Moderator General Chat
laatste cm7 met de .30 radio heeft mijn accutijd verbetert van krap an 1 dag naar een krappe 2 dagen, met hetzelfde gebruik van sw op de telefoon. Works like a charm.

Ontvangst is ook een stuk beter thuis (normaal kreeg ik veel switchen tussen nl en .be netwerken, wat ook zwaar killing was voor mijn accu), hij blijft langer bij het t-mobile netwerk, switcht veel soepeler tussen de verschillende netwerken.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb een issue met cm7 laatste nightly icm radio 30. Bij google navigator knalt de gps er na een tijdje uit. Gps icoon gaat ineens knipperen en gps status zegt dat er geen fix is,maar dat er wel een lock op 10 satelieten is.

Vreemde is dat het blijkbaar alleen bij google navigator fout gaat, heb net een uur met aura gereden en de gps is geen enkele keer eruit geklapt.

Efs gps heb ik reeds gewiped, en vervangen van de gps.vision.so verhelpt het ook niet. Misschien dat het aan de nightly ligt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 17:05
Ik heb cm7 op mijn telefoon staan en wil een andere theme gebruiken en dit moet je dan met theme manager doen maar die kan ik nergens op mijn telefoon vinden. Waar kan ik dit vinden/downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Krypt schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:42:
Ik heb een issue met cm7 laatste nightly icm radio 30. Bij google navigator knalt de gps er na een tijdje uit. Gps icoon gaat ineens knipperen en gps status zegt dat er geen fix is,maar dat er wel een lock op 10 satelieten is.

Vreemde is dat het blijkbaar alleen bij google navigator fout gaat, heb net een uur met aura gereden en de gps is geen enkele keer eruit geklapt.

Efs gps heb ik reeds gewiped, en vervangen van de gps.vision.so verhelpt het ook niet. Misschien dat het aan de nightly ligt.
Ik heb dit probleem ook, niet altijd overigens, wel meestal. GPS icoon geeft fix aan, maar navigate zegt wachten op gps. Restart van navigate lost het bij mij dan op, maar handig is het niet. Sowieso doet de gps wel eens "vaag": soms zet ie niet meteen de gps aan als je maps start, of gaat ie juist op het verkeerde moment uit ofzo.

Gps heeft bij mij nooit vlekkeloos gewerkt sinds dat ik cm7 gebruik, met zowel de rc's als de final. En met verschillende radio's, met wipen, allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand een idee waar ik een veilige versie van radio 26.08.04.30 kan downloaden? De link op CM is dood, via Google verwijzen alle links die ik kan vinden naar de site van CM. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

yes, uiteraard, radio : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=970809

ril matching files staan op pag 42 http://forum.xda-develope...read.php?t=970809&page=42 (post van wifiguy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank je! :) Raar dat mijn Google-skills deze niet hebben gevonden. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Jag schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:00:
[...]
Ik heb dit probleem ook, niet altijd overigens, wel meestal. GPS icoon geeft fix aan, maar navigate zegt wachten op gps. Restart van navigate lost het bij mij dan op, maar handig is het niet. Sowieso doet de gps wel eens "vaag": soms zet ie niet meteen de gps aan als je maps start, of gaat ie juist op het verkeerde moment uit ofzo.

Gps heeft bij mij nooit vlekkeloos gewerkt sinds dat ik cm7 gebruik, met zowel de rc's als de final. En met verschillende radio's, met wipen, allemaal hetzelfde.
Ik heb de ril bestanden van radio 30 erop gezet. Hij lijkt het nu wel te doen. Heeft een half uur op de bank gelegen met navigator aan en gps bleef actief met fix. Morgen eens testen met rijden.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ik had dit probleem ook na .30 erop te zetten. Nu net de RIL files, Thanks @Kortfragje, erop gezet. Ben benieuwd. Was gisteren een minder prettige verassing toen ik ergens heen wilde navigeren hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

tweakG5 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:37:
Ik heb cm7 op mijn telefoon staan en wil een andere theme gebruiken en dit moet je dan met theme manager doen maar die kan ik nergens op mijn telefoon vinden. Waar kan ik dit vinden/downloaden?
Aub: ThemeChooser.apk & Theme Manager.apk

Ze komen van mijn eigen telefoon (CM 7.0.3).

Voor degenen die misschien geïnteresseerd zijn in de UOT Kitchen waar ik het eerder over had, heb ook een zelf samengestelde Theme gemaakt die men kan gebruiken met deze Theme Manager: UOT-Theme. Flashen in Recovery, Rebooten, Theme Manager opstarten et voila, kies de theme.

Theme heeft Ubuntu font, Dansende Android als boot animatie, en Sense 3.0 Icon-set (grotendeels), en natuurlijk de Circle Battery Mod.

Sorry voor gare screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14957350/CAP201105120922.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Jivebunny op 12-05-2011 09:26 . Reden: UOT-Theme inhoud aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Helaas; bij rijden knalde hij er toch weer uit. Dat is in de situatie: Radio .30, RIL files van .30, gps.vision.so van een oudere CM7 nightly (die gebruikt kon worden voordat de EFS GPS clear bestond). Tijdens navigatie begon het GPS icoon te knipperen en was Navigator de weg kwijt. GPS Status gaf aan dat er meerdere locks op satelieten waren maar geen fix was.

Ik heb toen de originele gps.vision.so terug geplaatst van de CM7 nightly welke ik momenteel draai. Daarna hetzelfde euvel alleen het GPS icoon knipperde niet. GPS Status gaf mij het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6842352/snap20110512_094441.png
Locks op 12 satelieten maar geen fix meer.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ook eens gehad, dat was bij mij toen opgelost met een reboot. Maar dat heb je natuurlijk al eens gedaan...

Hier werkt de .30 radio prima met CM 7.0.3. RIL matched en EFS wipe uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb je bij de RIL match ook de chmod uitgevoerd? Dat had ik nl. nog niet gedaan. Of heb je een aangepaste automatcher gebruikt waarin de nieuwe RILs verwerkt zitten?

Maar werkt Navigator bij jou ook gewoon goed; want bij komt alleen het probleem voor bij Navigator en niet bij Aura of als ik GPS Status 2 uur aan laat staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Krypt op 12-05-2011 16:36 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Hm, ik heb netjes htc sync geinstalleerd, netjes usb debugging mode aan op m'n desire z, maar adb kan geen devices vinden. Htc sync zelf kan ook geen toestel vinden. Het haalt ook niet uit of ik de sd kaart zichtbaar maak of onzichtbaar maakt, hij vind hem gewoon niet (ook niet als debugging mode uit staat overigens).

Wel heeft windows gewoon netjes alle drivers geinstalleerd op het moment dat ik m'n toestel aansluit, en m'n toestel geeft ook aan dat hij is aangesloten op een pc. Iemand dit wel eens vaker gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

.30 geïnstalleerd. Problemen gehad met fix, RIL bestanden manueel geplaatst, reboot, problemen gedeeltelijk weg. GPS Status gebruikt voor resetten en downloaden gegevens, problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik zit nu op CM 7.0.2, en ben niet meer heel te vreden. Het bereik is vaak slecht en ik heb het probleem dat als ik gebeld wordt en de telefoon opneem er een kleine vertraging in zit tot wanneer mijn stem door de beller gehoord wordt. (andere mensen dit probleem?)

Nu wil ik in ieder geval even naar 7.0.3 gaan updaten. Welke dingen moet ik in dit geval wipen?

En is het ook nog aan te raden om de radio te updaten? Ik lees hier ineens dat best wel veel mensen dat doen. Zou daarmee mijn matige ontvangst probleem opgelost kunnen worden? Het updaten van een radio klinkt wel een beetje scary trouwens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
als het goed is hoef je niks te wipen... gewoon nandroid backup maken en ROM er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

monnick schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:33:
Ik zit nu op CM 7.0.2, en ben niet meer heel te vreden. Het bereik is vaak slecht en ik heb het probleem dat als ik gebeld wordt en de telefoon opneem er een kleine vertraging in zit tot wanneer mijn stem door de beller gehoord wordt. (andere mensen dit probleem?)

Nu wil ik in ieder geval even naar 7.0.3 gaan updaten. Welke dingen moet ik in dit geval wipen?

En is het ook nog aan te raden om de radio te updaten? Ik lees hier ineens dat best wel veel mensen dat doen. Zou daarmee mijn matige ontvangst probleem opgelost kunnen worden? Het updaten van een radio klinkt wel een beetje scary trouwens :p
Je hoeft niks te wipen. Dalviks cache kan je eventueel wipen.

Radio update is niet eng, zolang je gewoon doet wat er op de Wiki staat. Je radio zorgt voor je bereik, niet perse je rom. De nieuwste radio (.30) hebben de meeste er ondertussen op staan, ik zelf ook. Een prima radio, goed ontvangst en alles werkt volgens mij. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Krypt schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:35:
Heb je bij de RIL match ook de chmod uitgevoerd? Dat had ik nl. nog niet gedaan. Of heb je een aangepaste automatcher gebruikt waarin de nieuwe RILs verwerkt zitten?
Nou je het zegt, inderdaad: ik heb een aangepaste RIL matcher gebruikt welke de .30 radio herkend. Je kunt hem vinden in de RIL matcher thread op XDA. Ik zit nu bij mijn vriendin, dus ik kan hem niet uit mijn history vissen.
De file heb ik op zich wel bij, staat op de telefoon, die zou ik kunnen mailen bijvoorbeeld.
Maar werkt Navigator bij jou ook gewoon goed; want bij komt alleen het probleem voor bij Navigator en niet bij Aura of als ik GPS Status 2 uur aan laat staan.
So far so good. Ik heb nog geen 2 uur lang genavigeerd, dat komt eigenlijk ook niet voor. Maar een half uur ging zonder problemen.
Ik kan op zich wel straks even proberen GPS Status lang aan te laten staan als je dat wilt, hij moet toch aan het sap.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 13-05-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Welke versie van CM7 heb jij erop staan? Ik draai nu #71 met de laatste Google Maps.
Als je die automatcher kunt mailen.. graag: krypt (kringelding) mytweakers.net

Bij GPS Status gaat het bij mij dus ook niet fout; alleen bij Navigator. Ansich niet zo'n big issue aangezien ik toch nog Aura heb.

Edit
Heb de nieuwe nightly erop gezet, ril automatcher er overheen, en direct efs gps gecleared. Daarna maps opnieuw geïnstalleerd en mijn probleem is weg.

Edit2:
En nu wil ie niet meer overschakelen naar hsdpa en blijft enkel op 3G hangen. Voordat ik naar #74 ging deed ie het nog volgenss mij,maar terug gaan helpt ook niet. Misschien ligt het gewoon aan tmobile.

[ Voor 39% gewijzigd door Krypt op 13-05-2011 23:24 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 13:31
AktiveHate schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 21:07:
Palmboom bedankt voor de tip!! :)
Net bezig geweest en draai nu super tevreden CyanogenMOD 7 ! :)
Hartelijk bedankt kerel! (of vrouw mocht je die zijn :P )
Beetje late reactie, maar graag gedaan. Heb vele uren besteed aan het rooten van mijn telefoon doordat ik op dat lullige puntje vast liep. Nergens op internet een oplossing kunnen vinden, totdat ik er bij toeval zelf achter kwam. Mooi dat ik er iemand mee heb kunnen helpen.

Draait goed dat CM 7.0, maar ik mis mijn htc sense toetsenbordje met tekst aanvulling. SenseGinger maar eens proberen, hopen dat de nederlanse taal erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Palmboom schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 07:18:
[...]

Beetje late reactie, maar graag gedaan. Heb vele uren besteed aan het rooten van mijn telefoon doordat ik op dat lullige puntje vast liep. Nergens op internet een oplossing kunnen vinden, totdat ik er bij toeval zelf achter kwam. Mooi dat ik er iemand mee heb kunnen helpen.

Draait goed dat CM 7.0, maar ik mis mijn htc sense toetsenbordje met tekst aanvulling. SenseGinger maar eens proberen, hopen dat de nederlanse taal erbij zit.
je kan dat sense toetsenbord gewoon weer instaleren. even zoeken op HTC_IME mod en dan heb je weer dat fijne bordje.

verder nog de vraag wat levert dat nu voor extra's op die RIL bestanden erbij zoeken?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de HTC_IME mod geïnstalleerd en kan weer gebruik maken van een nl spellingscontrole/woordenboek via hardware keyboard

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Laatst online: 11-09 10:51
Kun je daar een linkje naar plaatsen? Laatste versie die ik kan vinden stamt uit juni vorig jaar... lijkt me een beetje oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Heb toevallig gister ook die v27 van HTC IME mod geinstalleerd maar als ik em tevoorschijn wil toveren krijg ik een FC

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Krypt schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:00:
Welke versie van CM7 heb jij erop staan? Ik draai nu #71 met de laatste Google Maps.
CM 7.0.3. Maps is de laatste uit de Market op dit moment, 5.4.0 volgens mij.
Als je die automatcher kunt mailen.. graag: krypt (kringelding) mytweakers.net
Doe ik
Bij GPS Status gaat het bij mij dus ook niet fout; alleen bij Navigator. Ansich niet zo'n big issue aangezien ik toch nog Aura heb.

Edit
Heb de nieuwe nightly erop gezet, ril automatcher er overheen, en direct efs gps gecleared. Daarna maps opnieuw geïnstalleerd en mijn probleem is weg.
:)
Edit2:
En nu wil ie niet meer overschakelen naar hsdpa en blijft enkel op 3G hangen. Voordat ik naar #74 ging deed ie het nog volgenss mij,maar terug gaan helpt ook niet. Misschien ligt het gewoon aan tmobile.
Hierover heb ik wel gelezen op XDA, maar zelf geen last van.
Ik mail je de RIL matcher die ik gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Krijg HTC_IME ook niet aan de gang op CM7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik ben al tijden van HTC_IME overgestapt op Swype. Wil niet meer terug. Probeer het?
Inschrijven voor de beta, je krijgt een installer, doen wat die allemaal zegt en spelen maar.

In het begin erg wennen. Eenmaal gewend kan ik heerlijk met één hand smsen zonder mijn duimspieren een workout te geven en ik ben er sneller mee dan een conventioneel touchkeyboard.
Ik merk zelfs dat ik in chats het soms wel eens met Swype doe waar ik normaal het hardware keyboard voor zou pakken. Niet dat die ongebruikt blijft, in tegendeel. Maar als touchpadkeyboard heb ik aan Swype een hele goeie. Switched ook zonder veel moeite tussen Nederlands en English (UK). :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 15-05-2011 19:22 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 23 Laatste