Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ,bedankt voor de uitleg.ik heb de volgende links gevonden,kan ik daar mee doen ?alvast bedankt

:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=928160

:http://forum.xda-developers.com/wiki/index.php?title=HTC_Vision#Rooting_the_Vision_.28G2.2FDZ.29_and_DHD

pfff, wel een lap stof ,maar goed ik ga het binnen kort maar proberen... :F

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help !!
Ik ben nu een paar dagen bezig om te downgrade naar frodo, maar dit lukt maar niet !!

dit is mijn desire z :versie 2.3.3
build-nummer : 2.42.405.4 cl192788 release-keys
software-nummer :2.42.405.4
serie nr app:sh0b1rt01551

Dit is wat hij wel doet, het verkrijgen van temp-root gaat goed ik krijg dan het #
daarna moet ik het versie nummer veranderen en een gold-kaart maken,dit doet hij ook !
:1.00.000.010+0 records in
10+0 records out
10 bytes transferred in 0.001 secs (10000 bytes/sec
tot dusver gaat het goed
dan ga ik hem manual downgrade, dus de file PC10IMG.zip op de sd kaart gezet en dus niet in een map
en het command ingevoerd :adb reboot bootloader
booten doet hij ook en kijkt naar een image-file, maar dan zegt hij :file not found,wrong rom..
dit heb ik ook geprobeerd met fastboot downgrade met de file StockRom.zip,maar ook dan krijg ik het zelfde te zien.........zucht
weet iemand welke wiki ik moet nemen hiervoor want ik kom er niet meer uit, kom van de ene site in de andere.
kunnen jullie mij helpen ?? :? :'(
gr m1man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:10
Loop al langer met het idee om een custom rom op mijn DesireZ te zetten, aangeizen hij de laatste tijd toch wel erg traag wordt. Maar wat ik me afvraag: hoe lang zijn jullie er ongeveer mee bezig? (het volledige traject, inclusief downgrade etc.)
Dit weekend eens op XDA aan het zoeken geweest. Als ik die beschrijvingen zo doorlas, vond ik het allemaal nog wel wat vaag. (in een uitleg verwijzen naar een andere uitleg, waar weer meerdere versies van bestaan en dan weer een workaround tegenkomen...) Vind een beetje uitzoeken niet erg, maar dan moet ik er echt een zondagje voor uittrekken en loop liever niet het risico dat ik toch iets fout doe en met een waardeloze baksteen blijf zitten.
Mis ook een overzicht van de voor en nadelen per rom. Lijst op XDA is aardig lang en zie door alle verschillende versies het bos niet meer zeg maar. :9

Wat ik zoek: een snelle, stabiele rom, met zo min mogelijk 'gedoe' eromheen en waar alle functies van de telefoon (wifi, gps, bluetooth, camera) zonder probleem werken. Gebruik eigenlijk niets van Sense, ben al lange tijd overgestapt op GO! Launcher en aparte apps voor galerij etc. Of het dan Android 2.3 of 4.0 is maakt me niet zoveel uit, betrouwbaarheid vind ik belangrijker.
Mocht er een tweaker in de buurt van Barneveld ervaring hebben en een handje willen helpen, hou ik me ook aanbevolen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

De update zelf ben ik niet zolang mee bezig geweest, mijn ervaring was alsvolgt.
- data backuppen via app oid en controleren (2 halve avondjes). Zelfs als de data niet verloren gaat.
- root verkrijgen en downgraden (1 halve avond)
- nieuwe rom installeren (half uurtje)
- nieuwe apps installeren en je weg vinden (zolang je wilt natuurlijk)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Qua ROM: in het begin zou ik gewoon een safe bet nemen: Cyanogenmod 7 voor GingerBread, Elitemod ICS voor ICS.

Heb ooit iets voor iemand geschreven, misschien heb je er wat aan:
OK here goes!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1700436
Hier staat alles wat je moet weten. Ik ga toch een kleine guide schrijven voor je!

1. Download Elitemod ROM:
http://elite-force.eu/elitemod/EliteModICS120728.zip

2. En de nieuwste kernel:
http://elite-force.eu/eli...iteKernelICS_120815-2.zip

JE HOEFT DE BESTANDEN NIET TE UNZIPPEN

3. Zet deze beide op de root (de "hoofd"-directory) van je sd kaart.

Als het goed is heb je Clockworkmod Recovery er op gezet (als je de guide (http://forum.xda-develope...ion_.28G2.2FDZ.29_and_DHD) ten minste t/m stap 5 hebt gevolgd).

IK NEEM AAN DAT JE GEEN DATA WIL BEWAREN. DATA OP DE SD KAART BLIJFT VEILIG, MAAR APPS, INSTELLINGEN, SMSJES BEN JE KWIJT! Uiteraard ben je deze al kwijt als je de downgrade hebt gedaan volgens mij.

4. Schakel je phone uit (of trek de batterij er uit)

5. Hou volumeknop omlaag ingedrukt en druk daarna (terwijl je de vol- knop vast houdt) de power-knop in.

6. Je komt nu in je hboot. Ga daar met behulp van de volume knoppen naar "recovery" en druk de power-knop in om te selecteren.

Nu zit je in Clockworkmod. Afhankelijk van hoe je die hebt geinstalleerd heb je verschillende controls. Het is vaak touch en/of met je dpad en/of volume knoppen. Het is even kloten in ieder geval. Als je terug wil, doe je dat moet de power-knop.

7. Doe backup&restore -> backup (doe dit altijd met een nieuwe ROM, dan kan je altijd terug naar een werkende ROM. Dit is tevens stap 1 in de guide op de xda pagina van Elitemod)

8. Ga terug naar het hoofdmenu van CWM en doe "wipe data/factory reset" (dit moet je vrijwel altijd doen met een nieuwe ROM, tenzij de ROMs met elkaar overeenkomen. Hoe dan ook, ik vertel je later nog over een goede backup methode waardoor het ook niet zo'n probleem is om te wipen. Dit is tevens deel van stap 2 van de xda guide)

9. Ga terug naar het hoofdmenu en doe "wipe cache partition" (dit moet je vrijwel altijd doen met een nieuwe ROM, tenzij de ROMs met elkaar overeenkomen. Hoe dan ook, ik vertel je later nog over een goede backup methode waardoor het ook niet zo'n probleem is om te wipen. Dit is tevens deel van stap 2 van de xda guide)

10. Ga terug naar het hoofdmenu en doe "install zip from sdcard". Browse nu naar de ROM (EliteModICS120728.zip, let op dat je de goede pakt!). Zorg er ook voor dat je phone aan een lader hangt. Het duurt niet lang, maar een uitval betekent een brick.

11. Na het flashen start je je phone. Doorloop de account setup, vanzelf zie je "REBOOT REQUIRED" staan. Tik dat aan en reboot je device via powerknop -> shutdown/reboot

12. Misschien krijg je nogmaals setup, maar als het goed is kom je gewoon in je telefoon. Check even of alles werkt.

13. Doe een dansje.

14. Zet je phone uit, volumeknop omlaag + powerknop, doe "install zip from sdcard". Browse nu naar de kernel file (MOD_EliteKernelICS_120815-2.zip). Installeer die.

15. Als hij klaar is, reboot en check of alles het doet.

16. Reboot weer in CWM (uit, vol- + powerknop) en maak weer een backup

------

En dat was het. In principe hoef je nu niets meer te doen. Enige wat er nog te doen valt is sd-ext aan de praat krijgen, maar dat is niet zo cruciaal. Daarvoor zul je zelf even moeten kijken, dat gebruik ik niet.

Verder kun je nog SetCPU optimizen. Die kost anderhalve euro op de market. Dan moet je wat profielen instellen. Check de 2e post in de xda thread, als je hulp moet hebben weet je mij te vinden. Die zorgt voor een tikkie langere levensduur.

De ROM is flink gecustomized. Hij werkt niet lekker met vreemde kernels (in Cyanogenmod kan je gewoon andere kernels, o.a. een aangepaste Elitemod kernel installeren. Maar deze is wel errrrug goed) en optimizers (als Supercharger V6) zijn niet nodig, want dit ding heeft zijn eigen optimizations. Ik gebruik Launcher 7, maar de meegeleverde launcher (Apex) is FLINK getweakt. Als je geen voorkeur hebt, probeer hem eens. Is sowieso een mooie launcher.

Check even je instellingen. Je kan FLINK wat shit aanpassen.

En dat is het hele verhaal eigenlijk met andere roms.
1. Backup maken
2. Wipe data
3. wipe Cache
4. Install from zip

Sommige ROMS hebben de google apps niet standaard er in (wegens license issues, zoals Cyanogenmod), Elitemod wel. Anders moet je die zelf even pakken mocht je aan een andere ROM beginnen (zoeken op gapps). Gapps flash je net als een kernel of ROM vanuit CWM.

Laatste puntje: Titanium Backup Pro is de bom. Je zult zelf maar even een guide moeten zoeken hoe het werkt, dat werkt denk ik het beste. Maar het maakt het dus mogelijk je apps te backuppen, en systeembestanden (zoals smsjes). Het is even doorheen lopen wat je wel en niet wil (hoewel eigen apps vaak niet zo'n probleem zijn), maar daarmee kan je dus je systeem zo 1 op 1 overzetten. Toen ik van CM7 naar Elitemod ging was echt 5 minuten backuppen + flashen, Titanium Backup en ik had mijn telefoon in vrijwel de exacte staat op een compleet andere ROM.

Maar goed, het begint op een boek te lijken. Ik bewaar het maar even mocht iemand ooit een guide willen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede uitleg ,maar moet je daar niet een geroot phone voor hebben of kan je hier ook mee aan de slag als je toestel nog orgineel is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:31:
goede uitleg ,maar moet je daar niet een geroot phone voor hebben of kan je hier ook mee aan de slag als je toestel nog orgineel is ?
Nee moet wel downgrade + root hebben gedaan. Damnit excuus, zie het ook nu pas, die gast had al de downgrade en root gedaan. Excuses :+

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee, liquidt kun je mij dan ook de goede wiki laten zien waar ik moet beginnen ? er zijn er zoveel,en ligt het ook aan het toestel welke wiki je moet volgen.....deze heb ik al geprobeerd maar hij wil de rom maar niet laden. hij was van strawmetal in pdf, heb jij nog een idee?

dit is mijn desire z :versie 2.3.3
build-nummer : 2.42.405.4 cl192788 release-keys
software-nummer :2.42.405.4
serie nr app:sh0b1rt01551

Dit is wat hij wel doet, het verkrijgen van temp-root gaat goed ik krijg dan het #
daarna moet ik het versie nummer veranderen en een gold-kaart maken,dit doet hij ook !
:1.00.000.010+0 records in
10+0 records out
10 bytes transferred in 0.001 secs (10000 bytes/sec
tot dusver gaat het goed
dan ga ik hem manual downgrade, dus de file PC10IMG.zip op de sd kaart gezet en dus niet in een map
en het command ingevoerd :adb reboot bootloader
booten doet hij ook en kijkt naar een image-file, maar dan zegt hij :file not found,wrong rom..
dit heb ik ook geprobeerd met fastboot downgrade met de file StockRom.zip,maar ook dan krijg ik het zelfde te zien.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yesssss ! , het is gelukt ik zit nu op versie 2.2 frodo van de week perm.rooten en dan een andere rom erop zetten
probleem wat ik had zat in de PC10IMG.zip ik moest de zipfile gewoon kopiëren op de sd-kaart en ik had hem er naar uit gepakt,dus NIET goed gelezen dus !,stom |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ouch, pijnlijk :) Maar wel fijn dat je nu verder kan. Ik draai momenteel gewoon weer Virtuous Sense 1.0.2 (Froyo) haha. Had wat ge-etter met soepelheid van verschillende roms en was dat even zat. Nu wacht ik op de ondraaglijke haperingen en het gestotter van Sense dat altijd na verloop van tijd zich gaan voordoen.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:43
Volgens mij begin ik gek te worden. Ik kan in de Elitemod ICS rom de timer en stopwatch niet meer vinden. Normaal waren dit tabjes in de klok-applicatie. Zit dit er gewoon niet meer in in de nexus roms? Weet iemand een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

De clock app van Elitemod is gebaseerd op de AOKP clock. Die bevat deze opties niet. CM had het geloof ik wel al op ICS voor elkaar, maar kan het mis hebben. Misschien was dit op Jellybean, ofwel CM10. Deze Roms zijn op zich wel als Daily driver te gebruiken, maar heb zelf nog niet de ervaringen ermee zoals met Elitemod ICS.

Een alternatieve app zou ik zo niet weten. Ik heb de features niet echt gemist.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi jivebunny, kun je aan geven welke root wiki het meeste bij een Z hoort ? want er zijn er een paar ,welke is de best? gr m1man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

http://wiki.cyanogenmod.org/wiki/HTC_Desire_Z:_Firmware_Downgrade_(Gingerbread)

En vervolgens de root guide aan het eind van bovenstaande pagina: http://wiki.cyanogenmod.org/wiki/HTC_Desire_Z:_Rooting

Dit zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee gelukt, bedankt! , kan ik nu jou uitleg van hierboven gebruiken ?ik had CyanogenMod erop gezet maar toen met laden liep hij vast ,mmmmmmm,dus toen weer PC10IMG.zip geladen en gelukkig deed hij het weer weer even opnieuw rooten en dan ben ik er weer , heel raar . nou ik hoor het wel. gr m1man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:01:
okee gelukt, bedankt! , kan ik nu jou uitleg van hierboven gebruiken ?ik had CyanogenMod erop gezet maar toen met laden liep hij vast ,mmmmmmm,dus toen weer PC10IMG.zip geladen en gelukkig deed hij het weer weer even opnieuw rooten en dan ben ik er weer , heel raar . nou ik hoor het wel. gr m1man
Waar loop je dan vast? je hoeft maar een keer de PC100IMG te laden, als je die laat staan kom je in hboot eigenlijk vast te staan.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou het is gelukt , hij draait nu op Cyanogenmod 7.2.0. met android versie 2.3.7 .
tjonge wat draait hij goed,en snel ! processor draait standaard op 1024mgz.dit had ik al veel eerder moeten doen,maar ja dat is met alles ik denk dat ik deze rom er voorlopig op hou. via rom manager kan ik er makkelijk een nieuwe op zetten , o ja nog een vraag kun je na instal van een nieuwe rom de image files weer van je sd-kaart afhalen ? of gebruikt hij deze nog.....? gr m1man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:36
Die mag eraf, is niet meer nodig.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee ,bedankt. ik ben momenteel naar deze aan het kijken: Andromadus Mimicry ROM [ICS / CM9.1].

heeft iemand deze al op z,n Z gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:23:
okee ,bedankt. ik ben momenteel naar deze aan het kijken: Andromadus Mimicry ROM [ICS / CM9.1].

heb laatste cyanogenmod (.1 ICS erop gezet en was bijzonder verrast. snel en soepel.

desire z is gewoon een super foon.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:36
raydekok schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:48:
desire z is gewoon een super foon.
Juist! Ik ben er nog steeds zeer blij mee, hoewel ik wel met enige jaloezie naar het prachtige scherm van de One X van mijn vrouw kijk - en wat extra snelheid zou ook niet gek zijn. HTC One Z?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:23:

ik draai mimicry, wat wil je weten? :)

En btw, als de desire z zo'n geweldige foon is, waarom krijg je er maar 18 - 25 euro voor bij cash4mobile en vriendjes? :p

[ Voor 18% gewijzigd door kKaltUu op 11-11-2012 17:01 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kKaltUu schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:46:
[...]

ik draai mimicry, wat wil je weten? :)

En btw, als de desire z zo'n geweldige foon is, waarom krijg je er maar 18 - 25 euro voor bij cash4mobile en vriendjes? :p
hoe snel is hij met deze versie,en loop hij soepel?
en ja, schandalig gewoon om zo weinig terug te krijgen voor zo'n foon , nou dan niet ik ben er nog steeds blij mee en ik hou hem ook ik heb net mijn abbo verlengt bij HI met 20% korting op mijn abbo, dus lekker goedkoop ( alles wordt toch steeds duurder toch? ) en als we hem met een nieuwe rom kunnen opwaarderen dan kan hij nog lang mee........... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o,ja nog iets, hoe hoog mag/kan je de processor laten lopen zonder dat hij vastloopt ? welke grens is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:37:
[...]

hoe snel is hij met deze versie,en loop hij soepel?
en ja, schandalig gewoon om zo weinig terug te krijgen voor zo'n foon , nou dan niet ik ben er nog steeds blij mee en ik hou hem ook ik heb net mijn abbo verlengt bij HI met 20% korting op mijn abbo, dus lekker goedkoop ( alles wordt toch steeds duurder toch? ) en als we hem met een nieuwe rom kunnen opwaarderen dan kan hij nog lang mee........... ;)
Ik heb hiervoor andromadus (deze denk ik) gedraaid, maar die was veels te buggy. mimicry is voor zover ik zie heerlijk. Wel heb ik m'n partities naar ext4 geformatteerd en geen swapmod gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hou het nog even op Cyanogenmod 7.2.0 heb set cpu erop gezet , draait momenteel in rust op 300mhz en vol power op 1209mhz ! tot nu toe zonder problemen,we wachten af........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
De test builds buggy? Geen problemen mee moet ik zeggen. Draait heerlijk. Maar moet zeggen dat ik hem voornamelijk als phone only gebruik als zakelijke telefoon. Rest die ik op mijn s3

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Krypt schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:02:
De test builds buggy? Geen problemen mee moet ik zeggen. Draait heerlijk. Maar moet zeggen dat ik hem voornamelijk als phone only gebruik als zakelijke telefoon. Rest die ik op mijn s3
CM10 had problemen met hardware rendering, dus videoapps en appmenu geeft problemen met het afspelen, radio en panorama mode werkten niet. Ook moest je voor de build wat ik draaide een swapmod gebruiken anders was hij te traag (minuut wachten tot chrome uberhaupt opgestart is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Draai inmiddels ook weer een week Mimicry. Lekkere Rom, mits je niet teveel apps hebt en gebruikt. Het geheugen wil nog wel eens vol lopen heb ik zo het idee. SetCPU heb ik de laatste tijd geen prettige ervaring mee. Vaak freezes en crashes van apps lijkt het wel. Sinds ik die eraf heb gedonderd gaat het soepeler. Nog crashte vanochtend Apex toen ik een belletje kreeg.

Beetje jammer. Ik zoek op dit moment alleen nog maar naar een stabiele en redelijk snelle ROM, maar alle roms tot nu toe worden traag na verloop van tijd... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:28

netblade

Sunrise

Jivebunny schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:11:
Draai inmiddels ook weer een week Mimicry. Lekkere Rom, mits je niet teveel apps hebt en gebruikt. Het geheugen wil nog wel eens vol lopen heb ik zo het idee. SetCPU heb ik de laatste tijd geen prettige ervaring mee. Vaak freezes en crashes van apps lijkt het wel. Sinds ik die eraf heb gedonderd gaat het soepeler. Nog crashte vanochtend Apex toen ik een belletje kreeg.

Beetje jammer. Ik zoek op dit moment alleen nog maar naar een stabiele en redelijk snelle ROM, maar alle roms tot nu toe worden traag na verloop van tijd... :(
Met dat laatste deel ik je mening, ik denkt dat de tijd de DZ inmiddels wel heeft ingehaald, ten tijde van android 2.3.x werkte alles soepeltjes maar na de updates richting 4.x loopt het na enkele weken inderdaad allemaal wat stroef. Gelukkig hoef ik nog maar een maandje of 5 te wachten om te verlengen, dat overleef ik nog wel.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Ik mag ook bijna verlengen, maar er zijn echt nul komma geen toestellen met fatsoenlijke ramplank meer tegenwoordig. Het zal uiteindelijk wel een kwestie van wennen zijn, maar ik kan echt niet omgaan met die soft keyboards op moderne toestellen als de S3. Ik wil gewoon een toetsenbordje :(

Op DealExtreme.com zag ik laatst losse bluetooth qwerty keyboardjes, compatible met android voor wèhnag. Even overwogen dat dan maar te doen icm een nieuw toestel, maar het lijkt me het toch ook niet. Kan ik twee apparaten meeslepen, op spanning houden, gepaired zien te houden, enz.

Zojuist dus maar een simyo maandelijks opzegbaar sim-only abonnementje afgesloten. Binnenkort weer eens een frisse CM7.2 rom op de D-Z klappen... en ondertussen hopen dat er nou eindelijk weer eens een fabrikant opstaat die een mooi up to date qwerty toestel durft te fabriceren.

En om toch nog een klein beetje on topic te blijven; ik heb de D-Z nu bijna twee jaar en ik ervaar het nog dagelijks als een uitstekend toestel. Ik heb er niet één keer problemen mee gehad, niet met de stock ROM en niet met de CM nightlies. Hiervoor vergelijkbare toestellen gehad (HTC Touch Pro 2 & de HTC P4350), die hielden het amper een jaar vol. De CPU begint bejaard te raken, maar hij houdt het nog goed vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:28

netblade

Sunrise

phAn schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:51:
Ik mag ook bijna verlengen, maar er zijn echt nul komma geen toestellen met fatsoenlijke ramplank meer tegenwoordig. Het zal uiteindelijk wel een kwestie van wennen zijn, maar ik kan echt niet omgaan met die soft keyboards op moderne toestellen als de S3. Ik wil gewoon een toetsenbordje :(

Op DealExtreme.com zag ik laatst losse bluetooth qwerty keyboardjes, compatible met android voor wèhnag. Even overwogen dat dan maar te doen icm een nieuw toestel, maar het lijkt me het toch ook niet. Kan ik twee apparaten meeslepen, op spanning houden, gepaired zien te houden, enz.

Zojuist dus maar een simyo maandelijks opzegbaar sim-only abonnementje afgesloten. Binnenkort weer eens een frisse CM7.2 rom op de D-Z klappen... en ondertussen hopen dat er nou eindelijk weer eens een fabrikant opstaat die een mooi up to date qwerty toestel durft te fabriceren.

En om toch nog een klein beetje on topic te blijven; ik heb de D-Z nu bijna twee jaar en ik ervaar het nog dagelijks als een uitstekend toestel. Ik heb er niet één keer problemen mee gehad, niet met de stock ROM en niet met de CM nightlies. Hiervoor vergelijkbare toestellen gehad (HTC Touch Pro 2 & de HTC P4350), die hielden het amper een jaar vol. De CPU begint bejaard te raken, maar hij houdt het nog goed vol.
Qua keyboards deel ik je mening, alhoewel iedereen me verder voor gek verklaard dat ik zweer bij een hw keyboard. Ik vind die on screen meuk gewoon amper werkbaar, en wellicht is het wennen maar knappe vent(of dame) die mij verslaat met de snelheid waarmee ik mails beantwoord op mijn DZ. In de US hebben ze het wel wat beter voor elkaar, daar komen nog geregeld toestellen uit met fysieke toetsenbordjes, ergens blijf ik stilletjes hopen op een One Z van HTC. De one X lijkt me een uitstekend toestel namelijk, alleen ga ik sowieso mijn toetsenbord missen ;(

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb de afgelopen dagen CM9.1-vision-final en Mimicry1.5.0 gedraaid, en ik vind ze allebei wat sluggish.
Iemand een suggestie voor een andere rom die wel lekker presteert? Of is terug naar CM7 meer aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai momenteel met cm 7.2.0 met setcpu op 1400 mhz hij draait nu een paar dagen en ik heb de indruk dat mijn batt. het ook steeds langer vol houd hij loop nu :1d:1u:22m:58 na zijn laatste lading en staat op 45% deze rom loopt lekker en is lekker snel op mijn DZ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
riffey#4 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:49:
Ik heb de afgelopen dagen CM9.1-vision-final en Mimicry1.5.0 gedraaid, en ik vind ze allebei wat sluggish.
Iemand een suggestie voor een andere rom die wel lekker presteert? Of is terug naar CM7 meer aan te raden?
Gebruik je sdcard swap? Dat schijnt erg veel te helpen bij de meeste roms tegenwoordig :)

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb er nu Trickdroid op staan, en die voelt wel lekker vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

riffey#4 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:32:
Ik heb er nu Trickdroid op staan, en die voelt wel lekker vlot.
Ben benieuwd of het dat blijft doen. Kan je misschien over een week of wat melden hoe het loopt en hoeveel apps je ongeveer in gebruik hebt en hoe lang een batterij lading mee gaat? Ik ben namelijk benieuwd maar wil op dit moment niet mijn SDcard er voor formateren :-( (Swap partitie nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Jivebunny schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:19:
[...]

Ben benieuwd of het dat blijft doen. Kan je misschien over een week of wat melden hoe het loopt en hoeveel apps je ongeveer in gebruik hebt en hoe lang een batterij lading mee gaat? Ik ben namelijk benieuwd maar wil op dit moment niet mijn SDcard er voor formateren :-( (Swap partitie nodig)
Hij voelt nu al weer erg traag aan. Ik heb er nog nauwelijks apps op terug gezet.
Misschien moet ik me wat meer verdiepen in de SD-card swap, dat heb ik namelijk nog niet gedaan.
En anders ga ik gewoon terug naar een Cyanogen 7.x.

Wat zijn eigenlijk de belangrijkste voordelen van een nieuwere Android-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Het lockscreen, wifi profielen, pff, eigenlijk is de rest niet heel belangrijk.

Allemaal kleinigheidjes als je het mij vraagt (looks, minieme voordelen eigenlijk, vpn, consistenere gebruikersinterface qua looks en gebruik... ehmmm...)

Het is dat ik cm7 zo inconsistent qua looks vind, maar zelfs dat hoeft niet uit te maken denk ik.

Als het maar Apps2SD bevat, en misschien op MIUI lijkt o.i.d. en niet trager wordt naar verloop van tijd, dan ben ik blij.

• dreas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-03 19:05
Beste mensen. Omdat ik ook perse een hardware keyboard wil en er geen alternatief is, maar besloten om mijn Desire Z nieuw leven in te blazen. Ik wil gewoon dat alles goed/snel werkt en het liefst een (verbeterde) batterij duur. Flashen naar Cyanogenmod 7.2 verliep probleemloos. Echter wanneer ik mensen bel/gebeld word, hoor ik de andere persoon niet (zij mij wel). Cyanogenmod 7.1 lijkt hier minder last van te hebben, maar dat is ook niet echt optimaal. Ben ik nou echt de enige met dit probleem?

Mijn volgende vraag is .. moet ik Cyanogenmod 7.2 willen draaien of een andere mod? Ik ga voor stabiliteit/snelheid/batterij. Door de bomen van ROM zie ik het bos niet meer. ICS is voor mij geen noodzaak voorzover ik weet :)

[ Voor 3% gewijzigd door dreas op 29-11-2012 17:53 ]

• LiquidT_NL
Ik moet zeggen dat EliteMod ICS voor mij de fijnste was qua stabiliteit en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@dreas, voor ICS is het voor mij ook Elitemod ICS, maar zit op dit moment weer op een GB rom, en wel Sense Minima. Stock met Root en bloatware verwijderd. Zonder allerlei widgets op het hoofdscherm voor e-mail, friendstream etc., trek ik makkelijk 2 dagen met 1 lading en gemiddeld tot zuinig gebruik van mijn telefoon. Dat haalde ik zeker niet met ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-03 19:05
Jelly Bean draaide veel te langzaam en heb ik opgegeven. Draai nu EliteMod ICS en ben daar zeer tevreden over. Ik heb de laatste European baseband geinstalleerd (26.10.51.26 from http://forum.xda-develope...ead.php?t=970809&page=132 + EFS reset voor GPS), zit momenteel echter in het buitenland dus moet even bekijken of dat een vooruitgang is of niet :) Batterij gaat nog vrij snel leeg dus wellicht ga ik nog met andere basebands spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Jivebunny schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:17:
@dreas, voor ICS is het voor mij ook Elitemod ICS, maar zit op dit moment weer op een GB rom, en wel Sense Minima. Stock met Root en bloatware verwijderd. Zonder allerlei widgets op het hoofdscherm voor e-mail, friendstream etc., trek ik makkelijk 2 dagen met 1 lading en gemiddeld tot zuinig gebruik van mijn telefoon. Dat haalde ik zeker niet met ICS.
Hoe is de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jivebunny schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:17:
Zeg ik zit ook naar Sense Minima te kijken omdat ik mijn oude Desire Z voor een tijdje aan mijn vader wil uitlenen. Die heeft op dit moment geen smartphone en hij loopt al even met de gedachte rond dat hij er misschien eens aan moet omdat hij het idee heeft dat hij er anders over x jaar niets meer van begrijpt.
Nou wil ik hem graag puur Android voorzetten, dus ik heb naar CyanogenMod zitten kijken. Maar daar moet ik eerst LatinIME gaan vervangen om er een Nederlands dictionary in te krijgen en dan is het verder aardig kaal.

Sense Minima leek mij een leuke middenweg, mits die goed werkt en een Nederlands dictionary aan boord heeft zodat het HTC toetsenbord ook aan tekstsuggesties en voorspelling kan doen.
Kun jij bevestigen of dat er in zit ja/nee en hoe het bevalt?
Flash addict in me heeft Sense Minima al geflashed en zag dat het goed was :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 18-01-2013 13:13 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Haha ik wilde het net gaan beantwoorden :)

Het is inderdaad goed. Als je via het aanpassen knopje rechtsonder naast telefoon de skin naar 'Steen' aanpast , heb je ook nog een heel klein beetje dat sense 4 gevoel hehe.
Soepeltjes. Hoef niet eens te OCen. Blijft ook soepel na een supercharge. Als je dat niet doet en over de 50 apps gaat, gaat het een beetje tegenvallen.

[ Voor 59% gewijzigd door Jivebunny op 18-01-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Laatst online: 13-09 14:16
Heb een aantal weken 4.2 erop gehad, werkt op zich best soepel maar het toestel heeft gewoon te weinig geheugen. Omdat ik over enkele dagen een Nexus 4 krijg heb ik er alvast de laatste ILWT CM7 op gezet, en dit werkt een stuk soepeler. Hij mag nu dienst gaan doen als uitgaansmobiel denk ik dus heel veel meer dan whatsapp facebook en maps heb ik niet nodig en daar is het toestel met deze ROM prima geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Zijn er buiten de handleiding en tips in de TS nog meer tips en dingen die je moet weten als je je telefoon voor het eerst wilt rooten en er een andere ROM op wil flashen?
Probeer me een beetje in te lezen omdat mijn Z nu wel erg traag wordt, maar het valt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik verwacht deze week een Desire Z binnen te krijgen, en zie dat de posts allemaal erg oud zijn. Is er nog iets van de huidige gebruikers wat ik mee kan nemen als ik op zoek ga naar de laatste ROMs? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Miui v5 van santajin :) - miuiandroid.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mannen, zit hier met een 'probleem'. Ik probeer mijn volledige internet/browser history op mijn HTC desire z te wissen. Heb reeds via instellingen alle cache etc verwijderd, zelfs al een hard reset gedaan, maar ik krijg het niet helemaal weg.

Als ik bepaalde keywoorden intik van websites die ik eens heb bezocht, dan krijg ik na een paar letters de volledige link van deze site te zien. Dit zou ik graag weg willen hebben. Enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen?

EDIT heb dus ook al verschillende "cleaners" en "history erasers" geprobeerd, maar geen van allen werkt tot nu toe.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Al eens geprobeerd vanuit je google account je zoek historie te verwijderen? Volgens mij komt het daarvandaan. Volgens mij pakt ie namelijk gegevens op basis van je google account wat je op hebt gegeven in de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@ Gambieter:

De builds van Flinny op basis van Android 4.2.2 (CyanogenMod 10.1) draaien bij mij en mijn zusje erg goed, wel met een klein aantal apps. Die Miui v5 van santajin zou ik je afraden, deze draaide bij mij heel erg langaam, veel lag enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Jivebunny schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:49:
Al eens geprobeerd vanuit je google account je zoek historie te verwijderen? Volgens mij komt het daarvandaan. Volgens mij pakt ie namelijk gegevens op basis van je google account wat je op hebt gegeven in de play store.
In je Google account (moet je inloggen) kan je via het dashbord bepaalde dingen instellen over het bewaren van browse geschiedenis (kijk onder Webgeschiedenis):
https://www.google.com/dashboard/?hl=nl&pli=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

AktiveHate schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:54:
@ Gambieter:

Die Miui v5 van santajin zou ik je afraden, deze draaide bij mij heel erg langaam, veel lag enz.
Ah thanks. Ik was nog niet in de gelegenheid geweest om deze te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nieuw wat dit betreft en zie door de vele opties de goede weg niet meer.

wat is de beste weg om te rooten?
kan ik vannuit een orginele foon direct rooten met rage?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=843014

en vervolgens een betrouwbare rom erop te zetten die goed draait? (niks experimenteels)
en ik hoor veel positieve verhalen over Elitemod ics
welke download link/handleiding moet ik daarvoor hebben? (vind hem in de android 4 en 2.3 variant)

e.v. andere roms die echt goed werken?

wat ik wil berijken is zo min mogelijk aps en zo veel mogelijk accu.

enigste aps die ik gebruik zijn;
-mail (live)
-watssapp
-navigatie (google)
-muziek
-internet zelf
-camera

dus niks kwa facebook,spelletjes of wat dan ook ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 20:33
Probeer het eens in V&A, niet in een topic.

[ Voor 81% gewijzigd door janvanduschoten op 06-08-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik zie door de bomen het bos niet echt meer :$ Wat is nu de makkelijkste manier om vanuit een standaard rom alle bloatware (Facebook, Amazon etc) definitief te verwijderen? Ik wil geen nieuwe rom te flashen, root toegang en verwijderen is al genoeg.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Ik zou graag Android 4 op men Z willen gaan draaien, liefste Cyanogenmod, omdat ik daar met 7.1 en 7.2 goede ervaringen mee heb.

Welke kan ik dan het beste downloaden? Aangezien er geen officiële support lijkt te zijn en lees op veel sites nog verhalen dat wifi slecht werkt ed. Hoeveel van die verhalen zijn nog waarheid?

[ Voor 18% gewijzigd door _Apache_ op 15-11-2013 09:51 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Is alweer een tijdje geleden dat ik hem er op heb gezet maar ik draai ICS via Andromadus Mimicry 1.5.0.

Wifi, camera etc nog nooit problemen mee gehad. Wel kakt de snelheid van de telefoon op sommige momenten echt vreselijk in omdat hij eigenlijk te weinig geheugen lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
De builds van Flinny gebaseerd op CyanogenMod 10 (Android 4.1.1) werkte bij mij van de Android 4.x branch nog het beste. 4.2.2 draait ook goed maar toch iets minder soepel. Met een overclock naar 1200Mhz valt er verder wel mee te draaien, mijn zusje doet het er nog elke dag mee.

Ook is 4.3.1 inmiddels in ontwikkeling voor de DZ! Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2527197

Wel nog in test fase, maar de ondersteuning op deze manier blijft geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 14:27
Iemand enig idee welke fastbootdrivers ik nodig heb voor onder windows 8.1?

Ik wil mijn telefoon unlocken maar hij blijft hangen op stap 5 van de officiële methode: http://www.htcdev.com/bootloader/unlock-instructions/page-2

Als ik mijn telefoon inplug in fastbootmodus dan krijg ik de melding dat het apparaat niet herkend wordt. In stap 5 (fastboot oem get_identifier_token) krijg je vervolgens te zien "waiting for device"

Heb de volgende HTC drivers geprobeerd:
  • HTC USB drivers 3.0.0.7
  • HTC USB drivers 4.0.0.1
  • HTC sync 3.1.37
  • Universal naked drivers 0.72
OS is windows 8.1 Pro x64. Als de telefoon in de android omgeving is geboot wordt hij wel herkend. Onder ADB kan ik de telefoon wel benaderen als deze in android geboot is. Reboot naar de bootloader verbreekt de connectie.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Heb laatst een small ADB & Fastboot package van ADB gebruikt onder 8.1 Pro, en dat ging prima. Wel moet het OS een bepaalde update hebben, anders werkt het idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Unlocken is me nu gelukt door gebruik te maken van windows 7, ADB en fastboot package 1.4 en de software te downgraden van 2.42.405.13 naar 2.42.405.2. Daarna was het een fluitje van een cent om via de office HTC manier te unlocken (HTC dev site). Vervolgens CWM via fastboot erop geflashed.

[ Voor 198% gewijzigd door Terror op 06-03-2015 00:33 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Suf. Als je via CWM en sideload doet dan komt de nieuwe rom op de /storage partitie binnen. Die is op de HTC vision 170 MB. Sideload faalt dus op 180 MB. Het lijkt erop dat ik niet onder het aanschaffen van een microSD uit ga komen. Alle recente roms zijn immers groter dan 170MB.

Heb nog geprobeerd een hardlink vanuit /storage naar /data te maken om zo een sdcard te faken, alleen kan CWM die niet mounten omdat een fat partitie verwacht wordt en /data natuurlijk ext2/3? geformatteerd is.

Direct pushen van alle bestanden naar root van deivse via ADB en flashen van boot.img via fastboot werkt helaas ook niet. Schijnbaar moet er nog iets geconfigureerd worden dat normaal in het update.zip proces gebeurd.

[ Voor 111% gewijzigd door Terror op 06-03-2015 00:41 ]

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste