OK here goes!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1700436
Hier staat alles wat je moet weten. Ik ga toch een kleine guide schrijven voor je!
1. Download Elitemod ROM:
http://elite-force.eu/elitemod/EliteModICS120728.zip
2. En de nieuwste kernel:
http://elite-force.eu/eli...iteKernelICS_120815-2.zip
JE HOEFT DE BESTANDEN NIET TE UNZIPPEN
3. Zet deze beide op de root (de "hoofd"-directory) van je sd kaart.
Als het goed is heb je Clockworkmod Recovery er op gezet (als je de guide (
http://forum.xda-develope...ion_.28G2.2FDZ.29_and_DHD) ten minste t/m stap 5 hebt gevolgd).
IK NEEM AAN DAT JE GEEN DATA WIL BEWAREN. DATA OP DE SD KAART BLIJFT VEILIG, MAAR APPS, INSTELLINGEN, SMSJES BEN JE KWIJT! Uiteraard ben je deze al kwijt als je de downgrade hebt gedaan volgens mij.
4. Schakel je phone uit (of trek de batterij er uit)
5. Hou volumeknop omlaag ingedrukt en druk daarna (terwijl je de vol- knop vast houdt) de power-knop in.
6. Je komt nu in je hboot. Ga daar met behulp van de volume knoppen naar "recovery" en druk de power-knop in om te selecteren.
Nu zit je in Clockworkmod. Afhankelijk van hoe je die hebt geinstalleerd heb je verschillende controls. Het is vaak touch en/of met je dpad en/of volume knoppen. Het is even kloten in ieder geval. Als je terug wil, doe je dat moet de power-knop.
7. Doe backup&restore -> backup (doe dit altijd met een nieuwe ROM, dan kan je altijd terug naar een werkende ROM. Dit is tevens stap 1 in de guide op de xda pagina van Elitemod)
8. Ga terug naar het hoofdmenu van CWM en doe "wipe data/factory reset" (dit moet je vrijwel altijd doen met een nieuwe ROM, tenzij de ROMs met elkaar overeenkomen. Hoe dan ook, ik vertel je later nog over een goede backup methode waardoor het ook niet zo'n probleem is om te wipen. Dit is tevens deel van stap 2 van de xda guide)
9. Ga terug naar het hoofdmenu en doe "wipe cache partition" (dit moet je vrijwel altijd doen met een nieuwe ROM, tenzij de ROMs met elkaar overeenkomen. Hoe dan ook, ik vertel je later nog over een goede backup methode waardoor het ook niet zo'n probleem is om te wipen. Dit is tevens deel van stap 2 van de xda guide)
10. Ga terug naar het hoofdmenu en doe "install zip from sdcard". Browse nu naar de ROM (EliteModICS120728.zip, let op dat je de goede pakt!). Zorg er ook voor dat je phone aan een lader hangt. Het duurt niet lang, maar een uitval betekent een brick.
11. Na het flashen start je je phone. Doorloop de account setup, vanzelf zie je "REBOOT REQUIRED" staan. Tik dat aan en reboot je device via powerknop -> shutdown/reboot
12. Misschien krijg je nogmaals setup, maar als het goed is kom je gewoon in je telefoon. Check even of alles werkt.
13. Doe een dansje.
14. Zet je phone uit, volumeknop omlaag + powerknop, doe "install zip from sdcard". Browse nu naar de kernel file (MOD_EliteKernelICS_120815-2.zip). Installeer die.
15. Als hij klaar is, reboot en check of alles het doet.
16. Reboot weer in CWM (uit, vol- + powerknop) en maak weer een backup
------
En dat was het. In principe hoef je nu niets meer te doen. Enige wat er nog te doen valt is sd-ext aan de praat krijgen, maar dat is niet zo cruciaal. Daarvoor zul je zelf even moeten kijken, dat gebruik ik niet.
Verder kun je nog SetCPU optimizen. Die kost anderhalve euro op de market. Dan moet je wat profielen instellen. Check de 2e post in de xda thread, als je hulp moet hebben weet je mij te vinden. Die zorgt voor een tikkie langere levensduur.
De ROM is flink gecustomized. Hij werkt niet lekker met vreemde kernels (in Cyanogenmod kan je gewoon andere kernels, o.a. een aangepaste Elitemod kernel installeren. Maar deze is wel errrrug goed) en optimizers (als Supercharger V6) zijn niet nodig, want dit ding heeft zijn eigen optimizations. Ik gebruik Launcher 7, maar de meegeleverde launcher (Apex) is FLINK getweakt. Als je geen voorkeur hebt, probeer hem eens. Is sowieso een mooie launcher.
Check even je instellingen. Je kan FLINK wat shit aanpassen.
En dat is het hele verhaal eigenlijk met andere roms.
1. Backup maken
2. Wipe data
3. wipe Cache
4. Install from zip
Sommige ROMS hebben de google apps niet standaard er in (wegens license issues, zoals Cyanogenmod), Elitemod wel. Anders moet je die zelf even pakken mocht je aan een andere ROM beginnen (zoeken op gapps). Gapps flash je net als een kernel of ROM vanuit CWM.
Laatste puntje: Titanium Backup Pro is de bom. Je zult zelf maar even een guide moeten zoeken hoe het werkt, dat werkt denk ik het beste. Maar het maakt het dus mogelijk je apps te backuppen, en systeembestanden (zoals smsjes). Het is even doorheen lopen wat je wel en niet wil (hoewel eigen apps vaak niet zo'n probleem zijn), maar daarmee kan je dus je systeem zo 1 op 1 overzetten. Toen ik van CM7 naar Elitemod ging was echt 5 minuten backuppen + flashen, Titanium Backup en ik had mijn telefoon in vrijwel de exacte staat op een compleet andere ROM.
Maar goed, het begint op een boek te lijken. Ik bewaar het maar even mocht iemand ooit een guide willen.