Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:34

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

kKaltUu schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:39:
Het rooten/flashen/backuppen is voor mij ook sowieso een beetje een onduidelijk, met m'n andere telefoon was het een kwestie van rommanager installeren, 2 bestanden in een map zetten en op OK drukken.
Nu zit ik er al een hele tijd aan te denken om CM erop te zetten, maar aangezien de instructies van XDA // GoT topicstart al 2 jaar oud zijn weet ik niet wat de goede manier is om de Desire z te unlocken // flashen // rooten etc.
Dus mijn vraag is been beetje of iemand een nieuwere/goede guide heeft voor m'n telefoon klaar te maken voor een custom rom?
Misschien heb je hier wat aan?

http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/HTC_Desire_Z:_Rooting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Dankje, ben deze guide gaan volgen, en uiteindelijk met de maker van Andromadus zitten troubleshooten waarom een paar dingen niet gingen zoals ze moesten gaan.

Nu staat er vrolijk een leuke build van CM10 op, wat ik veel eerder had moeten doen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Draai nu sinds gisteren Elitemod ICS. Echt een aanrader! Wist niet meer dat mn Z zo soepel kon lopen. ik draaide hiervoor MIUI overigens. Mochten mensen twijfelen over Elitemod ICS: gewoon doen.

Ik heb zelf geen gebruik gemaakt van swap omdat dat mn pet iets te boven ging en ik echt heel weinig apps gebruik.

Overigens een heads up: elitemod maakt gebruik van apex launcher. De market zal een update aangeven maar update apex (nog) niet want dan werkt hij niet meer en moet je opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Kan al wel weer sinds vanochtend. Heb de update geprobeerd :)

Ik draai overigens ook zonder DataMod en swap, en hij is net even soepeler tov die met DataMod. Overigens niet zowel Swap als DataMod gebruiken, daar wordt ie traag van. 1 van de twee kan. Voordeel is gewoon meer apps tegelijk open, maar een iets tragere telefoon. Ik zou altijd voor de DataMod kiezen, omdat die de interne opslag voor swap gebruikt, en swap gewoon op de sdcard draait, die vaak langzamer is.

Dus wil je multitasken met veel apps, dan is DataMod het overwegen waard (64Mb is meer dan genoeg), anders gewoon niet :) Ik doe het met 100 apps zonder datamod gewoon soepel.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Jivebunny schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:58:
Kan al wel weer sinds vanochtend. Heb de update geprobeerd :)
Bedoel je dat je nu de update uit de market kan installen of moet ik eerst een update van de rom erover gooien?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Odysseus253 schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:33:
Hi guys!

I have a problem.. mijn htc desire z komt niet verder dat het HTC opstartscherm. Hij blijft daar hangen! Als ik via home + volume down + power knop in het recovery scherm. Maar opties als Factory Reset en Recovery herstellen niets, omdat de telefoon meteen weer blijft hangen.

Ik heb de telefoon met dit probleem opgestuurd naar HTC, waarna ze hem terug stuurde met de mededeling dat er 'waterschade' was geconstateerd. Dit is echter totaal niet het geval, en ik ben nu wel mijn garantie kwijt.

Ik wil hem graag rooten en een custom rom erop zetten. Echter weet ik niet hoe.
De telefoon kan dus niet 'normaal' booten, waardoor vele root tutorials op internet al afvallen.

Is er een optie om de telefoon op een andere manier te flashen/rooten/repareren? Ik heb in principe wel toegang tot de SD, via een kaartlezer.

Ik hoop echt dat er een mogelijkheid is, anders gaat die de prullenmand in! ;w
Ik ben bang voor het laatste. Voor zover ik weet moet je eigenlijk altijd in je OS zelf komen. Daarnaast, als op jouw telefoon geen factory reset, zie ik weinig reden waarom een geroot OS het wel kan. Je stelt dat er geen waterschade is, maar hoe weet je dit zo zeker?

Je kan hem ook eens openmaken en kijken of je iets vreemds tegen komt?
FloggingHank schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:05:
Draai nu sinds gisteren Elitemod ICS. Echt een aanrader! Wist niet meer dat mn Z zo soepel kon lopen. ik draaide hiervoor MIUI overigens. Mochten mensen twijfelen over Elitemod ICS: gewoon doen.
Ook mijn ervaring. Ik heb nu een aantal dagen zowel Elitemod ICS als CM7 draaien.

CM7 is sneller en de accu gaat langer mee, echter heb ik daar af en toe ook dat hij dan plots weer een seconde ergens op moet wachten. Elitemod ICS is iets minder snel, maar de snelheid is "stabieler": ik hoef zelden echt te wachten op een app. Wel had ik wat vastlopers op 1400 mhz, dus heb hem iets terug gedraaid. Mogelijk was hij iets te ver ge-undervolt.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Kijk eens of je in bootloader of fastboot komt. Fastboot moet je volgens mij booten met de back knop ingedrukt, voor bootloader Power, volume Down en Camera.

Vanuit daar zou je een RUU recovery kunnen uitvoeren; RUU downloaden, telefoon aan computer hangen en flashen.

[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 26-09-2012 12:50 ]

Pvouput live

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

FloggingHank schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:07:
[...]

Bedoel je dat je nu de update uit de market kan installen of moet ik eerst een update van de rom erover gooien?
De market update gaf bij mij geen vertragingen meer, maar heb ook gelezen dat bijvoorbeeld de rom maker er met bepaalde settings weer wel last van had met de laatste update.

Als je de market update draait, zorg dan vooraf voor een backup vanuit de recovery. Dan kan je in ieder geval terug naar de gebundelde versie van Apex.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Krypt schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:41:
Kijk eens of je in bootloader of fastboot komt. Fastboot moet je volgens mij booten met de back knop ingedrukt, voor bootloader Power, volume Down en Camera.

Vanuit daar zou je een RUU recovery kunnen uitvoeren; RUU downloaden, telefoon aan computer hangen en flashen.
Yep, gewoon naar de fastboot, via usb kabel met adb aan de slag. Kan je zelfs recovery.img updaten, andere roms en radio's flashen. En zoals krypt al zei een RUU versie terug zetten en opnieuw beginnen met de poging.

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Krypt schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:41:

Is dit wat je bedoelt?

Als ik hier Reboot klik, blijft hij weer hangen bij het HTC scherm bij opstarten.

Ik snap ook niet helemaal waar en hoe je dan een RUU recovery kan uitvoeren :) ?

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/60qkqz697/IMAG0748.jpg

• Krypt
Mooi; je kunt dus in fastboot en hboot booten.

Sluit je telefoon aan op je computer en zorg er voor dat je de htc drivers geinstalleerd hebt (eventueel htc sync even installeren).

Als het goed is zal je telefoon "HBOOT USB PLUG" of "FASTBOOT USB" aangeven. Zorg er voor dat je in FASTBOOT zit (eventueel met de volume button naar FASTBOOT en op POWER drukken)
Download de laatste RUU voor je telefoon (hiero; pak de WWE versie)

Run deze executable als Administrator op je machine. Als het goed is zal de RUU je telefoon herkennen en kun je op Update klikken om 'm te flashen. Je bent dan terug naar stock. Hopelijk boot hij dan en kun je opnieuw beginnen.

Andere optie:
Zet deze file op je SDCard en hernoem 'm naar PC10IMG.ZIP en reboot je telefoon in bootloader mode. Als het goed is zal je bootloader de file automatisch herkennen en kun je 'm flashen.

[ Voor 16% gewijzigd door Krypt op 27-09-2012 08:55 ]

Pvouput live

• FloggingHank
Ik ben echt mega tevreden over Elitemod ICS. Ik heb de setcpu instellingen overgenomen van de maker en ik doe nu al exact 48 uur met 1 batterij en ik heb nog 20 procent over... Als ik het doorbereken zou ik in totaal 60 uur moeten kunnen doen met de batterij. Nu zit ik wel 90% van de tijd op wifi maar alsnog een mega vooruitgang t.o.v. MIUI. Daar dacht ik op een gegeven moment dat mn batterij zn beste tijd had gehad.

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 19:26
Zijn er nog zaken die in Elitemod ICS niet werken op de Desire Z? Werkt de camera en werkt het opzetten van een Wifi hotspot voor tethering?

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ja beiden werken, alleen 720p camcorder niet.

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Krypt schreef op donderdag 27 september 2012 @ 08:50:
Mooi; je kunt dus in fastboot en hboot booten.

Sluit je telefoon aan op je computer en zorg er voor dat je de htc drivers geinstalleerd hebt (eventueel htc sync even installeren).

Als het goed is zal je telefoon "HBOOT USB PLUG" of "FASTBOOT USB" aangeven. Zorg er voor dat je in FASTBOOT zit (eventueel met de volume button naar FASTBOOT en op POWER drukken)
Download de laatste RUU voor je telefoon (hiero; pak de WWE versie)

Run deze executable als Administrator op je machine. Als het goed is zal de RUU je telefoon herkennen en kun je op Update klikken om 'm te flashen. Je bent dan terug naar stock. Hopelijk boot hij dan en kun je opnieuw beginnen.

Andere optie:
Zet deze file op je SDCard en hernoem 'm naar PC10IMG.ZIP en reboot je telefoon in bootloader mode. Als het goed is zal je bootloader de file automatisch herkennen en kun je 'm flashen.
Dank voor de info!

De eerste optie werkt helaas niet. Hij Herkent de telefoon, maar zodra hij wil updaten (de eerste stap is het restarten van de bootloader), loopt de telefoon vast. Hij blijft in het fastboot USB scherm staan, completely frozen. :/

De tweede optie ook geprobeerd, maar hij geeft een failure omdat de orginele ROM nieuwer is :X

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/d19p2y69l/IMAG0749.jpg

Heb je toevallig nog andere suggesties :)? Of weet je of er nog andere versies van die ROM zijn? Het laden en 'checken' van de ROM gaat namelijk wel goed.

• Krypt
Ja, nog 2 opties:
1. Kijken of je je bootloader kunt unlocken via de HTC methode. Ik had al s-off dus ik weet niet zo hoe dat in z'n werk gaat. Daarna zou je iedere rom moeten kunnen Flashen. Maar eigenlijk wil je dat niet omdat dan je garantie vervalt. Ben bang dat je emmc chip misschien kapot is.
2. Nieuwe versie zien te zoeken. Ik zal nog eens zoeken. Misschien kan ik ergens de pc10img.zip van extracten.

Ik zal eerst eens kijken wat de laatste versie is. Iemand hier die stock draait? Anders moet ik mijn telefoon eens naar stock flashen.

Pvouput live

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Krypt schreef op donderdag 27 september 2012 @ 21:03:
Ja, nog 2 opties:
1. Kijken of je je bootloader kunt unlocken via de HTC methode. Ik had al s-off dus ik weet niet zo hoe dat in z'n werk gaat. Daarna zou je iedere rom moeten kunnen Flashen. Maar eigenlijk wil je dat niet omdat dan je garantie vervalt. Ben bang dat je emmc chip misschien kapot is.
2. Nieuwe versie zien te zoeken. Ik zal nog eens zoeken. Misschien kan ik ergens de pc10img.zip van extracten.

Ik zal eerst eens kijken wat de laatste versie is. Iemand hier die stock draait? Anders moet ik mijn telefoon eens naar stock flashen.
Bootloader unlocken op de HTC methode?

Garantie ben ik al kwijt, en of er straks een custom rom of de orginele op staat, maakt mij niet uit! Als het maar werkend is :)

• Krypt
3e optie was ik nog vergeten: flashen via goldcard.

Unlock van bootloader: www.htcdev.com/bootloader/

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

goldcard is misschien zoals ik het nu zie nog een goede optie om s-off te krijgen aangezien je niet meer middels een app oid lijkt te kunnen rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Krypt schreef op donderdag 27 september 2012 @ 23:40:
3e optie was ik nog vergeten: flashen via goldcard.

Unlock van bootloader: www.htcdev.com/bootloader/
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimage.org/vtrt3lue1/error_desire_z.png

ongelooflijk dit.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zou dat kreng bijna komen op ophalen. Als ik dichterbij had gewoond had ik het ook nog gedaan ook.

Zal komende week eens zoeken naar een nieuwere rom en kijken of ik mijn goldcard nog kan vinden en anders en maken

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1431407
2e post. Hboot van de telefoon updaten met die van de site. Dan zit dat commando wel in hboot en kun je unlocken

Pvouput live

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Krypt schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:13:
forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1431407
2e post. Hboot van de telefoon updaten met die van de site. Dan zit dat commando wel in hboot en kun je unlocken
Volgens mij begrijp ik het niet helemaal. Ik heb de laatste RUU van HTC dev gehaald, daar de rom uit geplukt en deze op de SD gezet als PC10IMG.zip. Echter krijg ik dezelfde foutmelding als voorheen: Main Version is older! Update Fail!

Of begrijp ik de stappen gewoon niet :?

edit:Ik ben heel eigenwijs..

In de rom.zip zit een bestand hboot_7230_Vision_HEP_0.85.0008_101117.nb0. De versie op mijn toestel is echter 0.85.0013. Dus ik denk slim te zijn, en heb die file hernoemd naar ....HEP_0.0014_.....nb0

Hij gaf niet de foutmelding, en startte uit zichzelf het updaten (na een reboot). Al vrij snel echter liep die vast, trilde 7x (dodelijk, zo lees ik op sites) en deed niets meer.

'gelukkig' na het verwijderen van de SD ben ik weer terug bij af :).

[ Voor 30% gewijzigd door Odysseus253 op 29-09-2012 11:01 ]

• The-End587
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 16:51
deze pdf heeft mij vandaag erg geholpen in het verkrijgen van permanente root
duidelijke stappen , netjes uitgelegd.

wil graag elitemod ics installeren maar heb een paar vragen

- De kernel update gaat die gewoon in de update map van clockwork recovery?
- Als ik SD-EXT wil gebruiken is er een guide van een betaalde app 4EXT/touch recovery app, kan ik niet gewoon hetzelfde maar dan in Linux doen met een partitie manager.
of is er een betere manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Ik ben wel iets tegengekomen wat ik mis in Elitemod ICS t.o.v. m'n stock rom met Sense:

- De camera app vind ik erg magertjes en onlogisch qua bediening.
- De galerij app 'quickpic' vind ik ook niet erg handig werken. Ik mis daarmee bv in whatsapp de optie dat als je een plaatje aan een gesprek wilt invoegen, je de mogelijkheid hebt om deze van internet te zoeken. Nu heb je alleen maar de mogelijkheid om eentje uit de galerij toe te voegen of een foto te maken.

heeft iemand hier nog betere opties voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

The-End587 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 15:53:
deze pdf heeft mij vandaag erg geholpen in het verkrijgen van permanente root
duidelijke stappen , netjes uitgelegd.

wil graag elitemod ics installeren maar heb een paar vragen

- De kernel update gaat die gewoon in de update map van clockwork recovery?
Ja, of gewoon op je SD kaart root folder of waar je maar wilt. Je gaat daarna naa CWM recovery en kiest voor 'install zip from SDcard' en kiest de kernel update.
The-End587 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 15:53:
- Als ik SD-EXT wil gebruiken is er een guide van een betaalde app 4EXT/touch recovery app, kan ik niet gewoon hetzelfde maar dan in Linux doen met een partitie manager.
of is er een betere manier
Het kan met g-parted, alleen heb ik daar zo niet een guide voor bij de hand. Daarnaast ben ik ook lui en doe het graag met 4EXT. Die paar euro zijn samen met Titanium backup de beste uitgaven die ik aan apps heb gedaan.
Pusherman_ schreef op zondag 30 september 2012 @ 14:10:
Ik ben wel iets tegengekomen wat ik mis in Elitemod ICS t.o.v. m'n stock rom met Sense:
- De galerij app 'quickpic' vind ik ook niet erg handig werken. Ik mis daarmee bv in whatsapp de optie dat als je een plaatje aan een gesprek wilt invoegen, je de mogelijkheid hebt om deze van internet te zoeken. Nu heb je alleen maar de mogelijkheid om eentje uit de galerij toe te voegen of een foto te maken.

heeft iemand hier nog betere opties voor?
Je zou de Google Gallery (Halverwege de post) terug kunnen zetten, alleen zit er een bug in de media scanner die daarmee wordt teruggezet, die ervoor kan zorgen dat je batterij leeg wordt getrokken met een % per minuut. Daarom zit deze er niet in. Dit is een standaard bug van Android 4.0.x

Om deze reden zit quickpic erin, die niet de optie tot zoeken op internet heeft. Ik zou verder geen alternatieven weten.

[ Voor 63% gewijzigd door Jivebunny op 01-10-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Odysseus253 schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 10:02:
[...]
In de rom.zip zit een bestand hboot_7230_Vision_HEP_0.85.0008_101117.nb0. De versie op mijn toestel is echter 0.85.0013. Dus ik denk slim te zijn, en heb die file hernoemd naar ....HEP_0.0014_.....nb0
Welke ROM heb je gedownload? In de ROM die ik gedownload heb van htcdev zit hboot_7230_Vision_HEP_0.85.0015_111220.nb0

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Krypt schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:45:
[...]

Welke ROM heb je gedownload? In de ROM die ik gedownload heb van htcdev zit hboot_7230_Vision_HEP_0.85.0015_111220.nb0
Deze:
RUU_Vision_hTC_Asia_WWE_1.34.707.3_Radio_12.28b.60.140e_26.03.02.18_M3.exe
RUU_Vision_HTC_WWE_1.72.405.2_Radio_12.28e.60.140f_26.04.02.17_M2_release_160660_signed.exe
RUU_Vision_Gingerbread_S_HTC_WWE_2.42.405.2_Radio_12.56.60.25_26.10.04.03_M_release_199043_signed.exe

van Shipped-Roms.com. In geen van deze 3 kan ik de 0015 versie vinden?

Bij HTC Devs staan aleen die .tar.gz files. Maar dat is toch heel wat anders?

Heel fijn dat je me zo helpt Krypt! :) Wordt erg gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
No problem. Wil ook weten wat er aan de hand is.

Stapje 1: HBOOT Update
Je Bootloader moet geunlocked worden, zodat je andere roms kunt flashen en kunt downgraden naar een oudere stock rom. De optie "fastboot oem get_indentifier_token" werkt echter alleen met een nieuwere hboot. Deze kun je downloaden van htcdev.
Maak een account aan op htcdev.com en login op http://htcdev.com/bootloader. Selecteer de Desire Z. Download dan de RUU voor de HBOOT update (denk dat je hier de HTC EU het beste voor kunt gebruiken)
Start deze RUU, boot je telefoon in bootloader mode en flash je telefoon (hopen dat dat lukt)

Stapje 2: Unlocken
Boot je telefoon in bootloader mode en kies dan voor fastboot
Plug je telefoon aan je computer en run: fastboot oem get_identifier_token (zie nu pas dat je een typfout hebt gemaakt; je screenshot geeft "get_i[b]ndentifier_token" aan ipv "get_identifier_token)
Paste je identifier op de htcdev site en volg de instructies verder op
Hoe het verder gaat kan ik niet naspelen

Stapje 3: Flashen van Stock
3 opties:
1: Start nu de RUU van Vision_HTC_WWE en kijk of je die kunt flashen.
2: Lukt het niet; kijk dan in de %TEMP% folder naar een folder de recentelijk aangemaakt is en zoek naar rom.zip. Kopieer deze zip naar de folder waar je een fastboot.exe op hebt staan en start: fastboot update rom.zip
3: hernoem de rom.zip naar PC10IMG.ZIP en plaats die op je SD kaart en boot vervolgens je telefoon in bootloader; kijk of ie 'm herkent en probeer hem dan te flashen.

Als dat niet werkt denk ik dat je met een goldcard aan de slag moet (en dat stapje 3.3 herhalen)
Het net even deze guide gebruikt om een goldcard te maken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=832503
Hij pikt bij mij de PC10IMG.ZIP; maar heb 'm moeten afbreken omdat ik niet wil dat ie bij mij automatisch gaat flashen.

[ Voor 24% gewijzigd door Krypt op 01-10-2012 16:43 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Ik ben echt super tevreden over Elitemod ICS. Dit was mn batterij vanmorgen. Ik heb hem van de charger gehaald na de reboot. Dus de up-time is op 1 batterij lading.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qZs7F.png

Tel is wel bijna heel de dag op wifi en ik gebruik hem niet mega vaak, maar ben alsnog onder de indruk. Bezigheden zijngewoon heel de dag door whatsapp, paar keer bellen, facebook, market updates en af en toe browsen. Hij staat 's nachts niet op vliegtuig modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
WOW dat red ik niet, maar draai nog een oude kernel.
Draai je de laatste kernel update ?
en wat zijn de cpu settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
The-End587 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:09:
WOW dat red ik niet, maar draai nog een oude kernel.
Draai je de laatste kernel update ?
en wat zijn de cpu settings
He ja ik draai de laatste Kernel(120815) mijn cpu instelling heb ik overgenomen van de maker van de rom om xda. Hij heeft deze profielen in setcpu:
P6 (Temp > 46C) @ 122-768 smartassV2
P5 (Screen Off) @ 122-768 smartassV2
P4 (B < 15%) @ 122-844 smartassV2
P3 (B < 30%) @ 122-902 smartassV2
P2 (B < 50%) @ 122-940 smartassV2
P1 (B < 101%) @ 122-1228 smartassV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
-double post-

[ Voor 96% gewijzigd door FloggingHank op 02-10-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ah nu snap ik dus wat hij met die zooi bedoelde :P Meteen ingesteld, awesome! Ben benieuwd hoe langzaam die batterij nu gaat :D

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
LiquidT_NL schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 11:29:
Ah nu snap ik dus wat hij met die zooi bedoelde :P Meteen ingesteld, awesome! Ben benieuwd hoe langzaam die batterij nu gaat :D
Haha ja ik snapte er zelf ook geen zak van in het begin maar ben toen in setcpu gaan rondkijken en ging er toen maar vanuit dat de P voor profile stond. Vergeet niet bij governor even aan te vinken dat ie profiles moet gebruiken.
Je kan overigens zelf ook nog een profiel toevoegen zodat je cpu maximaal draait als ie wordt opgeladen, dat vind ik zelf wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Blij dat jullie er blij mee zijn :) Ik kom altijd weer terug bij deze rom, welke ik ook heb geprobeerd tussentijds. Hoop dat er ook een Jellybean variant komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
P staat voor priority had ik geïnterpreteerd :+

edit:
ik stel per profile de governor in, dan neem ik aan dat de global "governor" setting niet uitmaakt? Hij staat nu op SmartassV2

[ Voor 59% gewijzigd door LiquidT_NL op 02-10-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ik houd altijd smartass v2 aan en daar heb je geen governor settings bij. Heb het vinkje eens aangezet om te kijken of het verschil maakt, maar ik vermoed van niet met deze governor.

De P kun je lezen als prioriteit ja, maar ook gewoon als profiel. Als je er namelijk voor zorgt dat profiel 1 bovenaan staat, zit je automatisch met de prio ;-)

Overigens, voor mensen die deze rom misschien willen proberen; de eerste 3 cycles van je batterij zijn vaak slecht, maar daarna is het ineens miraculeus hoe lang je toestel het volhoudt (tenzij je voor die tijd bent gestopt met de rom haha). Dus geef de ROM even de kans :)

[ Voor 33% gewijzigd door Jivebunny op 02-10-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Krypt schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 15:56:
No problem. Wil ook weten wat er aan de hand is.

Stapje 1: HBOOT Update
Je Bootloader moet geunlocked worden, zodat je andere roms kunt flashen en kunt downgraden naar een oudere stock rom. De optie "fastboot oem get_indentifier_token" werkt echter alleen met een nieuwere hboot. Deze kun je downloaden van htcdev.
Maak een account aan op htcdev.com en login op http://htcdev.com/bootloader. Selecteer de Desire Z. Download dan de RUU voor de HBOOT update (denk dat je hier de HTC EU het beste voor kunt gebruiken)
Start deze RUU, boot je telefoon in bootloader mode en flash je telefoon (hopen dat dat lukt)

Stapje 2: Unlocken
Boot je telefoon in bootloader mode en kies dan voor fastboot
Plug je telefoon aan je computer en run: fastboot oem get_identifier_token (zie nu pas dat je een typfout hebt gemaakt; je screenshot geeft "get_i[b]ndentifier_token" aan ipv "get_identifier_token)
Paste je identifier op de htcdev site en volg de instructies verder op
Hoe het verder gaat kan ik niet naspelen

Stapje 3: Flashen van Stock
3 opties:
1: Start nu de RUU van Vision_HTC_WWE en kijk of je die kunt flashen.
2: Lukt het niet; kijk dan in de %TEMP% folder naar een folder de recentelijk aangemaakt is en zoek naar rom.zip. Kopieer deze zip naar de folder waar je een fastboot.exe op hebt staan en start: fastboot update rom.zip
3: hernoem de rom.zip naar PC10IMG.ZIP en plaats die op je SD kaart en boot vervolgens je telefoon in bootloader; kijk of ie 'm herkent en probeer hem dan te flashen.

Als dat niet werkt denk ik dat je met een goldcard aan de slag moet (en dat stapje 3.3 herhalen)
Het net even deze guide gebruikt om een goldcard te maken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=832503
Hij pikt bij mij de PC10IMG.ZIP; maar heb 'm moeten afbreken omdat ik niet wil dat ie bij mij automatisch gaat flashen.
Stap 1: HBOOT UPDATE
Als ik de telefoon op fastboot zet dan herkent hij m wel tijdens de installatie, echter is de eerste stap van het updaten het rebooten van de bootloader: hij loopt weer vast..
Als ik de telefoon op hboot zet ipv fastboot, dan herkent hij de telefoon wel maar geeft de foutmelding dat de battery is below 30%. En dat terwijl hij 2x in de oplader heeft gezeten totdat het lampje groen was..

Een goldcard heb ik ook geprobeerd. Maar omdat 1 van de eerste stappen al is: adb shell cat /sys/.......

Error: device not found.

Het enige tot nu toe werkende was een PC10IMG.zip bestand, maar omdat deze allemaal ouder/even oud zijn wil hij hem niet automatisch updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
Batterij is idd best wel snel leeg maar heb nu de laatste kernel geflasht Kan iemand niet een screenshot plaatsen van zijn hoofd profile map weet ik zeker datik het goed doe, de prioriteit blijft op 50%?

@Krypt
ze werkt van 8 tot 5 en als ze thuis is staat hij op 50%
geen gps aan en heb wat opties aan\uit staan ivm accu besparen
ze gebruikt facebook whatsapp geen games geen youtube en de camera als spiegel
maar 50% is wat veel, de stock-rom was beter maar die was niet overclockt.

[ Voor 41% gewijzigd door The-End587 op 03-10-2012 20:49 . Reden: Xtra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Batterij ligt geheel aan wat je er mee doet :) Ben van mening dat een andere kernel, voltmod etc allemaal maar een klein beetje effect hebben (tenzij er echt iets mis is met de huidige kernel)
Draai nu mijn Desire Z op de Andromadus JB test builds en is al, op een uur na, 5 dagen van de lader af en heb nog 37% over.

@Odysseus253: Als je mij een klein SD kaartje op stuurt, dan wil ik er wel een goldcard van maken hoor. Of je stuurt je hele telefoon op, of kom eens langs als je in het zuiden bent.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Krypt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:27:
Batterij ligt geheel aan wat je er mee doet :) Ben van mening dat een andere kernel, voltmod etc allemaal maar een klein beetje effect hebben (tenzij er echt iets mis is met de huidige kernel)
Draai nu mijn Desire Z op de Andromadus JB test builds en is al, op een uur na, 5 dagen van de lader af en heb nog 37% over.

@Odysseus253: Als je mij een klein SD kaartje op stuurt, dan wil ik er wel een goldcard van maken hoor. Of je stuurt je hele telefoon op, of kom eens langs als je in het zuiden bent.
Dat klinkt eigenlijk best wel goed! Of is het soms mogelijk om zelf een goldcard te maken met behulp van een andere htc? (sensation)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Je kunt het zelfs gewoon met een SD card reader en je computer.
In de G1 tijd heb ik 't met VMWare Player, een Knopix iso en een cardreader gedaan. Je moet even kijken welk device je moet uitlezen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

The-End587 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:19:
Batterij is idd best wel snel leeg maar heb nu de laatste kernel geflasht Kan iemand niet een screenshot plaatsen van zijn hoofd profile map weet ik zeker datik het goed doe, de prioriteit blijft op 50%?

@Krypt
ze werkt van 8 tot 5 en als ze thuis is staat hij op 50%
geen gps aan en heb wat opties aan\uit staan ivm accu besparen
ze gebruikt facebook whatsapp geen games geen youtube en de camera als spiegel
maar 50% is wat veel, de stock-rom was beter maar die was niet overclockt.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14957350/Screenshot_2012-10-04-08-47-44.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Als ze enkel Whatsapp gebruikt en facebook is het dan niet slim om terug te schakelen naar 2G? Als ze dan op facebook wilt, dat ze even switch't naar 3G.

Ontvangst kan ook een grote impact hebben; de S3 van mijn vrouw kan 't goed de hele dag uithouden als ze thuis is (goed ontvangst) maar als ze is gaan werken en de telefoon de hele dag niet gebruikt heeft, dan is ie 's avonds echt bijna leeg en daar heeft ze erg slecht ontvangst.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Wat Krypt zegt. Hangt ook sterk af van je locatie. Als ik onderweg ben met de auto, loopt ie sneller leeg op idle dan op kantoor, waar ik vol bereik heb. Thuis is ie sneller leeg doordat ik daar maar 1 balkje of minder heb. Dat wil op een volle lading gebruik nog wel eens 20% of meer schelen in hetzelfde tijdsbestek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Krypt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:27:
Awesome batterij duur. Hoe bevalt hij?

Ik heb met de SetCPU profiles nogal wat sudden reboots gehad. Het lijkt nu voorbij te zijn, zonder dat ik echt specifiek iets heb gedaan ermee. Vervelend, want zonder de reboots gaat mijn accu wel aardig lang mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Welke SetCPU gebruik je? Die uit de market of die vanaf XDA? Die van XDA is niet echt meer up to date, en schijnt deze problemen vaker te hebben veroorzaakt bij meerdere mensen.

@Krypt; Ben toch wel benieuwd weer naar die JB test rom zeg, lijken mij flinke sprongen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Jivebunny schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:15:
Welke SetCPU gebruik je? Die uit de market of die vanaf XDA? Die van XDA is niet echt meer up to date, en schijnt deze problemen vaker te hebben veroorzaakt bij meerdere mensen.
Van de store. Maar goed, ik wacht het even af hoe lang hij het nu uit houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Hoeveelste cyclus is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Je bedoelt hoe vaak hij uit spontaan is gaan rebooten? Gisteren zeker 7 keer. Vandaag nog niet wonderlijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik denk dat hij juist batterij cyclus bedoelde :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ultraman schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:16:
Ik denk dat hij juist batterij cyclus bedoelde :)
Ik maak geen volledige cycles, ding gaat gewoon in de oplader als ik naar bed ga en er uit als ik wakker ben.

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidT_NL op 04-10-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Hehe ja ultraman :)

@LiquidT_NL, Zou na een paar keer chargen beter moeten zijn qua stabiliteit en batterij levensduur. Zoals ik het nu hoor klinkt het als een bad wipe of slechte titanium restore (als in een app die je beter overnieuw zou kunnen hebben installeren, of settings die per ongeluk zijn teruggezet maar niet passen). Misschien dat een fix permissions helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
LiquidT_NL schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:05:
[...]

Awesome batterij duur. Hoe bevalt hij?

Ik heb met de SetCPU profiles nogal wat sudden reboots gehad. Het lijkt nu voorbij te zijn, zonder dat ik echt specifiek iets heb gedaan ermee. Vervelend, want zonder de reboots gaat mijn accu wel aardig lang mee!
Bevalt super, maar ik bel alleen met het toestel. Dus alles staat uit en staat op 2G ingesteld. Daarom die lange standby tijd.

Kijk overigens ook met bijv. Better battery stats of er app applicaties zijn die wakelocks genereren.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Jivebunny schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:23:
Hehe ja ultraman :)

@LiquidT_NL, Zou na een paar keer chargen beter moeten zijn qua stabiliteit en batterij levensduur. Zoals ik het nu hoor klinkt het als een bad wipe of slechte titanium restore (als in een app die je beter overnieuw zou kunnen hebben installeren, of settings die per ongeluk zijn teruggezet maar niet passen). Misschien dat een fix permissions helpt?
Het punt is dat ik Elitemod ICS al dus enkele weken zonder problemen draai, het is pas bij het instellen van die nieuwe CPU policies. Hiervoor draaide ik volgens mij 400~1400. Overigens heb ik inderdaad wel vastlopers gehad toen ik net Elitemod ICS er op zette voor een dag of 2. Toen had ik de frequencies teruggedraaid (dacht misschien dat hij wat verder was geundervolt).

Ik heb nu wel tijdelijk de frequencies op 300 gezet in de hoop dat dat hielp. Misschien als hij nu stabiel blijft (hele dag al), dat ik ze weer wat lager gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

LiquidT_NL schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:42:
[...]

Het punt is dat ik Elitemod ICS al dus enkele weken zonder problemen draai, het is pas bij het instellen van die nieuwe CPU policies. Hiervoor draaide ik volgens mij 400~1400. Overigens heb ik inderdaad wel vastlopers gehad toen ik net Elitemod ICS er op zette voor een dag of 2. Toen had ik de frequencies teruggedraaid (dacht misschien dat hij wat verder was geundervolt).

Ik heb nu wel tijdelijk de frequencies op 300 gezet in de hoop dat dat hielp. Misschien als hij nu stabiel blijft (hele dag al), dat ik ze weer wat lager gooi.
Bedoel je cpu frequencies of voltages? Heb je ook altijd zulke ronde getallen in het geval van cpu freq. of is dit alleen voor het gemak in je berichten?
Krypt schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:35:
[...]Kijk overigens ook met bijv. Better battery stats of er app applicaties zijn die wakelocks genereren.
Ja dat is ook echt een app die ik nog wil kopen.

Het enige wat mij in al die tijd nog nooit is gelukt, is een ROM vinden die ik niet elke week hoef te rebooten omdat het ergens toch dichtslibt, en die toch soepel en snel blijft. Dat dichtslibben was overigens voor mij altijd de reden om bij elke HTC telefoon met Sense binnen een week of 3 te rooten...

[ Voor 72% gewijzigd door Jivebunny op 05-10-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vandaag de final build CM9 van jerl92 geflashed, en ik moet zeggen: hij loopt erg goed! Soms wat lag en apps die snel uit het geheugen gaan, maar ik moet het supercharger script nog draaien. Voor de rest toch wel een super rom!

Nou heb ik paar dagen geleden op xda gelezen hoe je ICS zo kon themen dat alle oude gingerbread style iconen enz in apps (zoals bijv. Connectbot) weg te patchen is. Alleen kan ik de thread niet meer terug vinden :S Iemand die een link heeft voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Zo helemaal je post over het hoofd gezien!
Jivebunny schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 08:55:
[...]
Bedoel je cpu frequencies of voltages? Heb je ook altijd zulke ronde getallen in het geval van cpu freq. of is dit alleen voor het gemak in je berichten?
Bedoel CPU, en ik rond het voor het gemakt even af ;)

Maar goed, hij is de afgelopen 48 uur niet vastgelopen!! Dus nog even kijken hoe hij het trekt de komende dagen, maar het is al een stuk beter dan 48 uur daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:43
Sinds enkele dagen gebruik ik ook de Elitemod ICS rom en ik moet zeggen, deze draait erg soepel en snel. Ik heb het idee dat deze vloeiender draait dan de GenY ICS rom met sense 4.0. Het is wel even wennen aan en zoeken naar de verschillende instellingen. Het meeste heb ik tot nu toe gevonden. Ik vind persoonlijk de kleurtinten van Elitemod ook mooier. Daarnaast werkt met deze rom mijn Jabra bluetooth headset wel goed, in tegenstelling tot de GenY rom (ik heb het idee dat voor deze rom geldt: less is more).

Één instelling echter kan ik niet vinden. Waar kan ik de kleur van de notificatie led op de voorkant aanpassen? Die is bij mij nu oranje als ik bijv. een whatsapp bericht krijg. In alle andere roms is dat dan een groene kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 13:19
Is er een definitive, totale how-to te vinden voor het flashen van Elitemod? Ik heb me nog nooit beziggehouden met rooten en flashen, maar begin me nu toch echt wel te ergeren aan het batterijleven van mijn Z. Ik heb rondgezocht op internet, maar ik vind bv xda-developers maar een enorm onoverzichtelijke bende. Ik kon daar bijvoorbeeld ook niet terugvinden of er nog dingen zijn die niet werken op de Z. Ik weet dat er roms zijn waarbij de camera niet werkt, dat zou voor mij een dealbreaker zijn.

Is er iemand die zo'n guide weet? Ik weet dat het hier geen helpdesk is, maar ik zou het fijn vinden dit gewoon "dom" te kunnen uitvoeren, in plaats van allemaal wielen uit te vinden. Ik merk dat ik daar niet zoveel plezier meer aan beleef als vroeger ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Payton schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:11:
Is er een definitive, totale how-to te vinden voor het flashen van Elitemod? Ik heb me nog nooit beziggehouden met rooten en flashen, maar begin me nu toch echt wel te ergeren aan het batterijleven van mijn Z. Ik heb rondgezocht op internet, maar ik vind bv xda-developers maar een enorm onoverzichtelijke bende. Ik kon daar bijvoorbeeld ook niet terugvinden of er nog dingen zijn die niet werken op de Z.

Is er iemand die zo'n guide weet? Ik weet dat het hier geen helpdesk is, maar ik zou het fijn vinden dit gewoon "dom" te kunnen uitvoeren, in plaats van allemaal wielen uit te vinden. Ik merk dat ik daar niet zoveel plezier meer aan beleef als vroeger ;-)
Gewoon de guide op de wiki van xda volgen, dat ging bij gewoon goed. Deze guide was gewoon prima te volgen zonder je te verdiepen in rooten, roms, S-off en alle andere termen die er zijn. Dan heb je in ieder geval root en een recovery om mee te flashen. Dan is het enkel gewoon Elitemod ICS pakken en flashen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@PatrickPR Menu, Systeeminstellingen, Rom Control, LED opties. Die setting kan echter ook door andere Apps worden overruled. Ik heb wel groen als notificatie actief (rechtsboven), maar kan mij ook herinneren dat het ooit oranje was. Heb je de laatste kernel al geïnstalleerd?

@Emthigious, wat @LiquidT_NL zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
Ik zal wel een druif zijn, maar op die wiki kan ik niet echt een guide vinden. Of bedoelen jullie de algemene guide op http://forum.xda-developers.com/wiki/HTC_Vision ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Deze om specifiek te zijn: http://forum.xda-develope...ion_.28G2.2FDZ.29_and_DHD

(Je had de juiste main page afaik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Payton schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:35:
Ik zal wel een druif zijn, maar op die wiki kan ik niet echt een guide vinden. Of bedoelen jullie de algemene guide op http://forum.xda-developers.com/wiki/HTC_Vision ?
Je bent een druif: er staat toch echt op die pagina een root guide :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Jivebunny schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:30:
Heb je de laatste kernel al geïnstalleerd?
Ik heb EliteModICS120728.zip gepakt vanaf XDA Elitemod en daarna MOD_EliteKernelICS_120815-2.zip geflashed. Naar mijn weten is dit de laatste versie. Ik heb wat instellingen veranderd, eens kijken of het nu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
LiquidT_NL schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:45:
[...]

Je bent een druif: er staat toch echt op die pagina een root guide :P
Hehe ja dan heb je root, maar dan. Vervolgens ga ik kijken naar de pagina van Elitemod en zie ik als eerste dit:
1) Do a nandroid backup, this ROM is not for everyone.
2) Full /data /cache /sd-ext wipe is mandatory before moving to EliteMod from any other ROM, even from AOKP! Not kidding!
Twee dingen die me niks zeggen. Dat nandroid zal ik wel uitkomen, maar er die wipes dit dat zus zo niet echt. Vervolgens uitzoeken wat je dan met zo'n img-bestand moet, als je eenmaal root hebt. Dat bedoelde ik met een totale guide, gewoon lekker stap voor stap wat doen we.

Ik denk dat ik maar gewoon moet concluderen dat ik dit maar beter niet kan doen, zonder me er serieus in te verdiepen. En dat is niet echt iets waar ik op dit moment tijd voor wil maken.

In ieder geval bedankt voor de behulpzaamheid, wordt gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Payton schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:53:

Twee dingen die me niks zeggen. Dat nandroid zal ik wel uitkomen, maar er die wipes dit dat zus zo niet echt. Vervolgens uitzoeken wat je dan met zo'n img-bestand moet, als je eenmaal root hebt. Dat bedoelde ik met een totale guide, gewoon lekker stap voor stap wat doen we.

Ik denk dat ik maar gewoon moet concluderen dat ik dit maar beter niet kan doen, zonder me er serieus in te verdiepen. En dat is niet echt iets waar ik op dit moment tijd voor wil maken.

In ieder geval bedankt voor de behulpzaamheid, wordt gewaardeerd!
OP het eind van die XDA guide staat er inderdaad om nu je ROM te flashen.

Die nandroid backup en dat wipen e.d. kan gewoon vanuit de recovery die je hebt geinstalleerd. Dus:

1. volg stappen op XDA
2. Reboot telefoon in clockworkmod recovery (vol down + power)
3. Ga in het backup & restore menu om een backup te maken (wijst voor zich)
4. Ga in het advanced menu en doe daar de benodigde wipes

En nu flashen maar! En dan nog even stap 5 en 6 proberen.

Ik moet zeggen dat de documentatie best duidelijk was, binnen een half uurtje was ik van een complete leek volledig up to speed!

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidT_NL op 09-10-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
Hmm dammit toch weer benieuwd. Ik ga het proberen van de week, en laat de resultaten horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Top :-) Weer een happy custom rommer straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Na 2 dagen draaien op de onofficiele CM9 van Jerl92 op xda heb ik eigenlijk maar 1 probleem, als ik muziek luister met Apollo dan gaat de accu behoorlijk snel leeg :(. Verder loopt de rom goed en smooth, ook werkt itt tot wat vermeld is wel HD videorecording met de 3.0 kernel.

Een vraag aan de gebruikers van de Elitemod, is dat ook een 3.0 kernel of niet? En heeft die ook de muziek bug? Anders zou het misschien de moeite zijn die te flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

De muziek bug ligt aan het feit dat je de media scanner van Android aanroept via een app als Apollo of Google Music. De media scanner is bugged in die zin dat ie de batterij leegzuigt. Een andere player, zoals PowerAmp, of Winamp, hebben daar geen last van.

Elitemod gebruikt nog geen 3.0 kernel, maar zal dat gaan doen vanaf de stable release van 4.1 voor AOKP, waar hard aan gewerkt wordt op dit moment. De muziek bug kan zich voordoen, ook op Elitemod, maar zoals gezegd, PowerAmp, of Winamp en het probleem is er niet meer (omdat deze een eigen media scanner hebben). Dit is ook op te lossen op CM9 van jerl92 op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
De GenY Vision ICS rom had ook last van het zogenaamde "battery drain" probleem bij het beluisteren van muziek (uitsluitend via hoofdtelefoon). Hierbij maakte het echter niet uit welke player er werd gebruikt, alle players hadden er last van (ikzelf heb het met Winamp ervaren). Sinds de R2 versie is dit euvel echter verholpen.

In de XDA thread van deze rom is echter meermaals gezegd dat het geen kernel issue was. Er zijn namelijk een aantal kernel updates geweest waarna het probleem nog steeds aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Het drainen is ook echt een probleem van de media scanner en die zit dacht ik niet in de kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Payton schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:21:
Hmm dammit toch weer benieuwd. Ik ga het proberen van de week, en laat de resultaten horen!
helaas zit ik met griep thuis en begint de boel te draaien als ik te lang achter m'n beeldscherm zit, anders had ik je even met wat stappen geholpen.

Ik heb het zelf een paar weken terug gedaan en bij mij was het even aankloten omdat ik niet in 1x root kreeg.

tips:
- lees mijn posts (en de replies van voornamelijk jivebunny daarop) van de afgelopen paar weken.
- download de officiele htc sync software met nieuwste driver (anders krijg je dat gezeik met temproot enzo).
- doe alles stap voor stap en de dingen die je in een CMD scherm moet doen, copy paste ze ipv overtypen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Pusherman_ schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:54:
[...]

helaas zit ik met griep thuis en begint de boel te draaien als ik te lang achter m'n beeldscherm zit, anders had ik je even met wat stappen geholpen.

- doe alles stap voor stap en de dingen die je in een CMD scherm moet doen, copy paste ze ipv overtypen :)
Beterschap en je laatste is wel een toptip ja :P Genoeg bricks of fails gehoord door typefouten hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Jivebunny schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:09:
De muziek bug ligt aan het feit dat je de media scanner van Android aanroept via een app als Apollo of Google Music. De media scanner is bugged in die zin dat ie de batterij leegzuigt. Een andere player, zoals PowerAmp, of Winamp, hebben daar geen last van.

Elitemod gebruikt nog geen 3.0 kernel, maar zal dat gaan doen vanaf de stable release van 4.1 voor AOKP, waar hard aan gewerkt wordt op dit moment. De muziek bug kan zich voordoen, ook op Elitemod, maar zoals gezegd, PowerAmp, of Winamp en het probleem is er niet meer (omdat deze een eigen media scanner hebben). Dit is ook op te lossen op CM9 van jerl92 op deze manier.
Bedankt voor de heldere uitleg, ik kon dit zo snel niet terug vinden! Wel jammer want ik vind Apollo echt een onwijs goede player! Nouja Ubermusic blijft ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Oh ja, ubermusic heb ik ook nog haha. Die is zeker top :) Vind apollo ook echt relaxed. Heb wel al gemerkt dat de bug in de JB alpha builds van CM10 door Flinny, er geen last van lijken te hebben. Alleen na enige dagen loopt die rom bij mij trager en trager, en dat gaat gewoon langer goed bij Elitemod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Krypt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:10:
Je kunt het zelfs gewoon met een SD card reader en je computer.
In de G1 tijd heb ik 't met VMWare Player, een Knopix iso en een cardreader gedaan. Je moet even kijken welk device je moet uitlezen.
Hi Krypt! Eindelijk weer tijd gehad om de htc te repareren.. Ik heb een goldcard gemaakt mbv mijn htc sensation, en heb daar de PC10IMG op gezet. Ik krijg echter dezelfde foutmelding als vorheen: Main Version is older. Waardoor hij dus niet wilt updaten.

Om de Hboot te updaten heb ik de rom van htc gepakt en die als PC10IMG op de goldcard gezet. Deze geeft dan de optie om te updaten, maar blijft vervolgens hangen op dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimage.org/92w5dv625/IMAG0759.jpg

Na een half uur heb ik de batterij er maar uit getrokken.. Bij herstarten in bootloader staat er nog steeds versie 0013..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
Pusherman_ schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:54:
[...]

Ik heb het zelf een paar weken terug gedaan en bij mij was het even aankloten omdat ik niet in 1x root kreeg.

tips:
- lees mijn posts (en de replies van voornamelijk jivebunny daarop) van de afgelopen paar weken.
- download de officiele htc sync software met nieuwste driver (anders krijg je dat gezeik met temproot enzo).
Thanks dude :) Ik ga straks even klussen. Ik ben van plan dat walgelijke stappenplan voor root over te slaan en deze te pakken: http://www.androidplanet....programma-htc-quick-root/ en er vervolgens een recoverydinges op te henken. Lijkt mij dat root root is, en hoe je verkrijgt maakt niet uit. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Jivebunny schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:23:
Oh ja, ubermusic heb ik ook nog haha. Die is zeker top :) Vind apollo ook echt relaxed. Heb wel al gemerkt dat de bug in de JB alpha builds van CM10 door Flinny, er geen last van lijken te hebben. Alleen na enige dagen loopt die rom bij mij trager en trager, en dat gaat gewoon langer goed bij Elitemod :)
Klopt alleen vind de UI minder binnnen android passen. De CM 10 builds moet ik nog eens probern, maar daar had ik nog niet zoveel vertrouwen in.

Zit er binnen ICS een button shortcut om screenshots te maken? Soms als ik het toestel uit mijn zak haalt trit hij even en wordt ie voor een minuut of 2 vrij traag, en shell vraagt constant om superuser rechten. Als ik hem dan reboot n daarna in de gallery kijk zie ik een screenshot van het moment dat dit begon. Meer mensen die dt hebben? Heb de rom al 3x geflashed en 3x helemaal gewiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
Nou het is gelukt! De boel staat erop. De Quick Root werkte helaas niet, dus ik heb alle magische incantaties moeten doen. Zoals jullie al aangaven; het is niet moeilijk. Het is alleen wel gedoe. Heb helaas al wel binnen twintig minuten het eerste vastlopertje te pakken maar dat kijken we wel even aan.

EDIT: Ik probeer setCPU in te stellen zoals aangeraden, maar hoe doe ik dat? Kan geen settingsmenu vinden. Of is het de bedoeling dat ik de instellingen zoals de maker van EliteMOD aangeeft invul in het settings-bestand dat setCPU noemt?

EDIT 2: Ook daar weer disco :) Paar losse profiles maken dus.

[ Voor 35% gewijzigd door Payton op 13-10-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Payton schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:20:
Heb helaas al wel binnen twintig minuten het eerste vastlopertje te pakken maar dat kijken we wel even aan.

EDIT: Ik probeer setCPU in te stellen zoals aangeraden, maar hoe doe ik dat? Kan geen settingsmenu vinden. Of is het de bedoeling dat ik de instellingen zoals de maker van EliteMOD aangeeft invul in het settings-bestand dat setCPU noemt?

EDIT 2: Ook daar weer disco :) Paar losse profiles maken dus.
Is het nog gelukt met de profielen? Heb je nog last van vastlopers? Welke versie van setCPU gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
Yes is gelukt! Ik heb geen vastlopers ervaren, maar wel soms dat via het snelle-instellingen-ding (wifi/bluetooth/torch) bluetooth aan/uitzetten niet werkt. Pas na een reboot is bluetooth dan daadwerkelijk geactiveerd.

De setCPU-versie die ik draai is 3.0.7. Ik vind dat de accu wat vlot leegraakt, bij gebruik. Ik heb hier gelezen (geloof dat jij het zei, Jivebunny) dat de eerste 3 battery cycles dit kan kloppen. Volgens mij zit ik nu op de vierde, dus ik kijk dat nog even aan. Wat wordt er verstaan onder een cycle? Die van mij gaat gewoon 's avonds aan de lader, op ongeveer 50%. Is het een goed idee om 'em een paar keer tot 10% te laten droppen? Zou niet heel handig zijn aangezien ik 'em als wekker gebruik, maar dat is vast te regelen.

Telefoon reageert wel een stuk snappier! Ben er tot nu toe blij mee. Ziet er ook een stuk beter uit zo met ICS. Het enige wat ik mis is dat Sense zo leuk je contacten unified, maargoed. Nu met een los appje wat foto's van facebook in m'n contacts gerommeld, gaat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Payton schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:52:
Yes is gelukt! Ik heb geen vastlopers ervaren, maar wel soms dat via het snelle-instellingen-ding (wifi/bluetooth/torch) bluetooth aan/uitzetten niet werkt. Pas na een reboot is bluetooth dan daadwerkelijk geactiveerd.
Heb ik ook gehad in het begin. Na een week en een paar reboots, geen last meer van gehad. Ook nooit helemaal kunnen verklaren.
De setCPU-versie die ik draai is 3.0.7. Ik vind dat de accu wat vlot leegraakt, bij gebruik. Ik heb hier gelezen (geloof dat jij het zei, Jivebunny) dat de eerste 3 battery cycles dit kan kloppen. Volgens mij zit ik nu op de vierde, dus ik kijk dat nog even aan. Wat wordt er verstaan onder een cycle? Die van mij gaat gewoon 's avonds aan de lader, op ongeveer 50%. Is het een goed idee om 'em een paar keer tot 10% te laten droppen? Zou niet heel handig zijn aangezien ik 'em als wekker gebruik, maar dat is vast te regelen.
Dit blijft op zich wel zo. Ik heb het idee dat het scherm soms wat veel verbruikt. Je zou het verbruik kunnen beperken door de automatische helderheid op handmatig te zetten en niet boven de 40% te gaan (of lager), tenzij het echt nodig is.
Telefoon reageert wel een stuk snappier! Ben er tot nu toe blij mee. Ziet er ook een stuk beter uit zo met ICS. Het enige wat ik mis is dat Sense zo leuk je contacten unified, maargoed. Nu met een los appje wat foto's van facebook in m'n contacts gerommeld, gaat ook wel.
Ik mis de unified contacts wel een beetje, maar dit was niet per se een android 4 dingetje. Het gaat mis met Facebook, die een manier van syncen gebruikte, wat niet meer werd toegelaten in 4.x. Dat is nog steeds niet helemaal opgelost. Maar ik heb het ook met SyncMyPix of zo opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Odysseus253 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:34:
[...]
Hi Krypt! Eindelijk weer tijd gehad om de htc te repareren.. Ik heb een goldcard gemaakt mbv mijn htc sensation, en heb daar de PC10IMG op gezet. Ik krijg echter dezelfde foutmelding als vorheen: Main Version is older. Waardoor hij dus niet wilt updaten.

Om de Hboot te updaten heb ik de rom van htc gepakt en die als PC10IMG op de goldcard gezet. Deze geeft dan de optie om te updaten, maar blijft vervolgens hangen op dit scherm:
[afbeelding]

Na een half uur heb ik de batterij er maar uit getrokken.. Bij herstarten in bootloader staat er nog steeds versie 0013..
Zet je DM eens aan en stuur mij een berichtje. Kijken of je 'm kan opsturen naar mij, dan ga ik 'm eens onder handen nemen. Maar ben echt bang dat je eMMC kaduuk is.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Zijn er hier gebruikers van de Elitemod ICS rom die ook af en toe problemen hebben met de tekst onder de icoontjes op de homescreens? Eens in de zoveel tijd wordt deze tekst bij mij totaal onleesbaar. Ze zijn niet weg, maar wel een soort van wazig. Weet iemand een oplossing hiervoor? Een herstart lost het probleem bij mij wel op.

Hieronder enkele foto's met wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g370/PatrickPR/DSCF9243klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g370/PatrickPR/DSCF9244klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ik heb wel wat text corruption gehad en dat leek daar wel op. Zou een standaard issue zijn met ICS op de Z volgens de mensen hier. Moet wel zeggen dat ik het nu al wekenlang niet meer heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Komt inderdaad overeen. Meestal komt dit voor bij low memory situaties. Gisteren toevallig nog meegemaakt op mijn telefoon met de JB Andromadus Test builds.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Gewoon je launcher herstarten, scheelt tijd ten opzichte van een reboot ;) Als je Apex hebt, gewoon naar apex instellingen (3e van onder 'Apex instellingen' - ik snap dat ook dat onleesbaar wordt), daarna de onderste optie ('Herstart de Apex launcher'), en dan rechtse keuze button (ja).

Maar is inderdaad low memory issue, en de DataMod optie voorkomt dat enigsinds :-) (Maar daar kan je soms weer vertragingen uit krijgen door langzamere I/O speeds)

[ Voor 9% gewijzigd door Jivebunny op 26-10-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, mijn desire z wil maar niet douwngraden naar frodo ,heb alles gedaan via dokument van strawmetal,en alles gaat goed tot dat ik moet downgraden met versie :pc10img dan zegt hij verkeerd img of verkeerde versie. deze wil hij dus niet laden ,wel kan ik temp root maken en ook backuppen met titanium-backup maken , ik wordt er moe van . ook geprobeert om met Unlock Bootloader van htc dit te doen maar dan is de bootloader te nieuw ? versie2.42.405.4 ---2.3.3--kernel versie:2.6.35.10. weet iemand een oplossing hiervoor , of is er iemand die dit kan voor mij ? ik woon in de omgeving utrecht.plz help me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Volgorde:
1. Temproot voor elkaar krijgen.
2. Met misc version de versie verlagen zodat je oudere RUU kunt flashen
3 permroot en s-off voor elkaar krijgen
4 cwm recovery flashen
5 willekeurige rom erop

Wat gaat er fout bij je?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee , hoe installer je dit :misc version moet je die gewoon laten runnen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okee 1. Temproot voor elkaar krijgen.
? 2. Met misc version de versie verlagen zodat je oudere RUU kunt flashen
nog niet gedaan 3 permroot en s-off voor elkaar krijgen
okee 4 cwm recovery flashen
nog niet gedaan 5 willekeurige rom erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Hey, ik snap nu niet echt wat je wil zeggen of wat je vraag precies is. Kan je nogmaals posten in normaal Nederlands (hoofdletters, interpunctie) en in een wat meer duidelijke post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi mijn desire z wil maar niet douwngraden naar frodo ,heb alles gedaan via dokument van strawmetal,en alles gaat goed tot dat ik moet downgraden met versie :pc10img dan zegt hij verkeerd img of verkeerde versie. deze wil hij dus niet laden ,wel kan ik temp root maken en ook backuppen met titanium-backup maken , ik wordt er moe van . ook geprobeert om met Unlock Bootloader van htc dit te doen maar dan is de bootloader te nieuw ? versie2.42.405.4 ---2.3.3--kernel versie:2.6.35.10. ik doe toch niets verkeerd ?
hebben jullie hier een duidelijke oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, heeft iemand met een desire z hier ervaring mee? :HTC Quick Root v1.1.13 ik wil hem gebruiken maar ik weet niet wat er gaat gebeuren........iemand een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Waarom niet gewoon gFree gebruiken? Die tool is gemaakt voor de Desire Z.
Heb die Quick Root tool even bekeken, als je wilt rooten raad ik je echt aan om gFree te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

gfree en bijbehorende tools hebben mij ook nog nooit in de steek gelaten.

Volg de instructies van de XDA wiki en je zult slagen.
Enige kennis van de command line is natuurlijk wel handig bij deze methode, maar niet strikt noodzakelijk.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste