Pusherman_ schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:59:
YESSS! het is me gelukt (hoe weet ik ook niet???) maar opeens pakt hij nu wel root en ben ik een titanium backup aan het maken as we speak.
Ik heb al veel gelezen over de verschillende roms, maar het is me nog niet helemaal duidelijk waarom ik voor welke rom zou moeten kiezen.
Wellicht kunnen jullie me daar een beetje mee op gang helpen?
De keuzes zijn:
[...]
Ja, 2.3.7, stabiel, snel en redelijk zuinig. zuinigst tot nu toe wel Elitemod CM7.
CM9- android 4.0.1 ICS
- nieuwere versie van android
- minder zuinig?
- nog geen stable/officiele versie voor de desire z?
- misschien te zwaar voor de desire z?
Zuinigheid is grotendeels gelijk aan CM7. Hangt vooral af van de apps die je gebruikt, maar nagenoeg geen verschil. Geen officiële versie en geen stable. CM9 wordt officieel niet ondersteund voor ons toestel door het CM team. Tevens is er geen ontwikkeling meer gaande voor CM9, door de komst van Jellybean en daarmee CM10. Wel zijn er goede ports gemaakt, zoals Mimicry 1.5.0. Het is niet te zwaar voor de Desire Z. Alleen als je tig apps tegelijk wil draaien zul je een slowdown merken misschien, maar ook dat gebeurt bij stock of andere Roms. [/quote]
MIUI- android 2.3.7 volgens mij?
- voor- en nadelen niet geheel duidelijk
Er zijn ook roms met Miui op basis van android 4, welke geport zijn voor onze devices. Echter geen officiële releases. Miui officieël voor ons device zit nog op Android 2.3.7 ja. Het is gebaseerd op CM, echter is er dusdanig veel aangepast aan de core applicaties dat er wel van een andere basis gesproken mag worden. Origineel een chinese Rom, welke het beste van Android met iOS tracht te combineren. Erg leuke rom met een visueel meer aantrekkelijker uiterlijk dan CM. Maar smaken verschillen natuurlijk. Wel mooi is dat er niet echt op de prestaties wordt ingeboet ondanks grafisch er iets veeleisender uit te zien. Beste ervaringen heb ik met een MIUI rom op basis van Android 2.3.7 gehad. Pyromod Miui 1.0 is aan te raden.
Elitemod ICS- android 4.0.1 ICS
- wat zijn de voor- en nadelen t.o.v. CM9?
Basis is AOKP, en geen CM9. Details zijn net even anders, featureset net iets magerder dan CM9, maar ook AOKP is niet officieel voor ons device uitgebracht en is geport. Het is een iets lichtere Android 4 naar mijn gevoel, wat de prestaties iets meer ten goede komt. Daarbovenop is er door de Elitemod ICS rom maker de kernel aangepast, specifiek voor onze devices, wat zuinigheid, stabiliteit en snelheid tegemoet komt.
Elitemod CM7- android 2.3.7
- wat zijn de voor- en nadelen t.o.v. CM7?
Zie hierboven (Zelfde voor Elitemod ICS, maar dan voor cm7 variant)
ik ben benieuwd naar jullie input

alvast bedankt!
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)