Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 16:51
Ik heb weinig ervaring met de desire z maar ik heb dat probleem wel eens gehad op mijn Milestone XT720 gewoon een Kompleet andere rom er op zetten MIUI ofzo en dan weer terug naar de CM.

Of anders een echte verse install proberen sd-card formatten en herpartitioneren en alles vanaf nul te doen niks hergebruiken.dus ook alles opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkraver8
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

The-End587 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:34:
Darkraver8 heeft het ook gehad op pagina 33 dit forum maar die is het gelukt.
ik denk dat hij gewoon begonnen is bij 1 van Rooting the Vision (G2/DZ) and DHD van deze guide
zonder eerst de backup te doen Vanavond maar es kijken of dat lukt.
misschien is de superuser.apk of busybox niet goed bij de guide die wij volgen?

darkraver8 geDMed hoop dat hij wat licht kan brengen
Hey,

Ik heb idd de gfree methode gebruikt. Titaniumbackup wilde bij mij ook niet lukken, en de rage methode ook niet. Volgens mij zijn alle guides uit de OP inmiddels outdated.

Het eerste wat ik moest doen was downgraden. Dat staat ook in de gfreeguide beschreven hoe. Eigenlijk zoy het redelijk vanzelf moeten gaan als je weet hoe de remote shell + adb werkt.

En uiteraard 3x alles doorlezen.

Laat maar weten waar jullie momenteel vast komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
The-End587 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:34:
Darkraver8 heeft het ook gehad op pagina 33 dit forum maar die is het gelukt.
ik denk dat hij gewoon begonnen is bij 1 van Rooting the Vision (G2/DZ) and DHD van deze guide
zonder eerst de backup te doen Vanavond maar es kijken of dat lukt.
misschien is de superuser.apk of busybox niet goed bij de guide die wij volgen?

darkraver8 geDMed hoop dat hij wat licht kan brengen
Ik heb nu die methode uit je link afgelopen donderdag ook toegepast (downgrade en dan d.m.v. gfree permarooten) en dat ging wel goed i.t.t. Rage/Visionary+ (waar ik bij temproot een extreem trage phone kreeg). Verder geen problemen, was ff spannend toen hij leek te hangen bij het booten, maar dat was een vals alarm :P

Mijn Desire Z is weer heer-lijk. Heb er CM7 opgegooid, overgeclocked naar 1,4ghz en de Launcher 7 launcher. En hij is niet te houden, iets aantikken gooit de bijbehorende app gewoon meteen open. Ik heb een Windows phone ernaast gehouden en het ontloopt elkaar niet.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
Ik moet helaas even wachten met rooten en andere rom, de rechter zijkant van het touchscreen reageert niet goed.
Vooral lastig bij wordfeud kan je niks op de meeste rechterkant leggen of als je het toetsenbord uitklapt en je de notificatiebar naar beneden wil trekken.

Maar denk dat het wel gaat lukken als hij weer klaar is.
Iemand nog de FastBoot Downgrade methode geprobeerd?? LINK aan het einde van de guide staat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 21:54
ik heb vorige week een 2de hands z gekocht
en ben sindsdien aan het kijken hoe en welke rom ik erop wil hebben
blijkbaar is cm7 een hele goede

dus is er iemand (omgeving raamsdonksveer) die mij zou willen helpen

bij mij wil het kwartje gewoon niet vallen, en ik heb geen flauw idee waar ik mee bezig ben
en ik heb geen zin om iets te doen wat ik beter niet had kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
creon schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:08:
ik heb vorige week een 2de hands z gekocht
en ben sindsdien aan het kijken hoe en welke rom ik erop wil hebben
blijkbaar is cm7 een hele goede

dus is er iemand (omgeving raamsdonksveer) die mij zou willen helpen

bij mij wil het kwartje gewoon niet vallen, en ik heb geen flauw idee waar ik mee bezig ben
en ik heb geen zin om iets te doen wat ik beter niet had kunnen doen
Als jij geen problemen hebt met de telefoon dan is rooten en flashen natuurlijk ook niet nodig. Denk dus eerst even na of je het echt nodig hebt.

Zo ja, volg dan een guide stap voor stap, zoals dit:
http://forum.xda-develope...ot.22.29_using_gfree_v0.7

Ik had 0 ervaring met flashen en rooten, maar wel wat algemene kennis van Linux en wat van de systemen (zoals adb).

En als je het echt niet durft wil ik het best voor je doen, maar dat doe ik niet gratis!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkraver8

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

Woohoo!!

Ik heb er nu CyanogenMod 9 RC2 op staan :)
Wel unofficial, maar het ziet er allemaal goed uit!

Linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1492461

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
@DarkRaver8
hoe is de batterij voor jouw
want ik zag op dat xdaforum deze foto :9~
Afbeeldingslocatie: http://dl.xda-developers.com/attachdl/2723cd83437b57dd98ada714bff50930/500ed83e/1/2/1/4/9/7/1/uploadfromtaptalk1342984289175.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkraver8

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

Die graph geloof ik niks van, hooguit dat ie 11 uur idle is geweest.

Dit is mijn graph, met extended accu.

https://www.dropbox.com/s...2012-07-26%2016.45.50.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:23
Darkraver8 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:00:
Woohoo!!

Ik heb er nu CyanogenMod 9 RC2 op staan :)
Wel unofficial, maar het ziet er allemaal goed uit!

Linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1492461
Ik overweeg ook maar de RC2 erop te zetten (ik vind het nogal lang duren allemaal). Is het betrouwbaar? Snel? Werkt alles (GPS/wifi/hotspot/camera)?

-edit-

Hmmm zojuist geprobeerd RC2 te installeren, maar helaas, no go. Gewoon via clockworkmod ROM manager aangevinkt en de installatie lijkt goed te gaan, maar helaas boot hij niet (scherm blijft zwart na start-up HTC logo). Gelukkig (ook via CWM) goede backups gemaakt, dus ik ben nu weer in the air onder CM7.

Jammer, later nog maar eens kijken wat er verkeerd gaat.

-edit2-

Wel ongelooflijk mooi die backup/restore mogelijkheid van CWM. Na restore is niet alleen mijn BT headset nog gewoon gepaard, maar de mediaspeler gaat zelfs verder in het liedje wat ik aan het luisteren was. Nice!

[ Voor 42% gewijzigd door JeroenH op 26-07-2012 18:47 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik draai CM9 RC2 sinds dat hij uit is. Weet niet of ik er echt enthousiast over ben. Hoewel ik ben mijn processor op 1.2 GHz heb draaien is er toch om de haverklap lag tijdens het gebruiken van mijn telefoon. Soms lijken het wel korte freezes...

Batterijduur is op zich wel prima.

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/db6295ea.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkraver8

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

Als je CM niet goed boot, probeer dan dit eens:

http://forum.cyanogenmod....t-of-a-bootloop-tutorial/

Heeft mij geholpen bij CM7, wellicht werkt het ook voor CM9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Interessante guide, dank. Ik had hier ook erg veel last van, ook nadat ik op andere ROMs over was gestapt. Misschien dat dit wel de oplossing is. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

monnick schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:06:
Ik draai CM9 RC2 sinds dat hij uit is. Weet niet of ik er echt enthousiast over ben. Hoewel ik ben mijn processor op 1.2 GHz heb draaien is er toch om de haverklap lag tijdens het gebruiken van mijn telefoon. Soms lijken het wel korte freezes...

Batterijduur is op zich wel prima.

[afbeelding]
Die freezes werd ik gek van op RC2. Heb nu weer EliteMod ICS draaien en de Apollo music player los erbij gezet. Verder mis ik niks in de functionaliteiten tov CM9.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Heb al diverse ICS roms op mijn Desire Z gehad maar geen van allen voelde lekker aan. Ze begonnen allemaal stroperig te lopen op een gegeven moment. Dus ben maar een tijdje terug gegaan naar GB.

Gisteren heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en weer eens een ROM gedownload. Wilde eerst de EliteMod eens proberen, maar toen zag ik de Andromadus test builds van JB. Ik heb deze gisteren geflasht en moet zeggen dat het een heerlijke ROM is. Ik laat hem nog een tijdje op mijn telefoon staan, maar ik ben aangenaam verrast door de smoothness van deze ROM.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 17:13
Krypt schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:17:
Heb al diverse ICS roms op mijn Desire Z gehad maar geen van allen voelde lekker aan. Ze begonnen allemaal stroperig te lopen op een gegeven moment. Dus ben maar een tijdje terug gegaan naar GB.
Ik heb precies het zelfde. Op het begin lijkt de ICS ROM perfect te lopen maar het werkgeheugen loopt na een maand gebruik vol volgens mij.

Weer terug naar GB voor de zoveelste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

ICS Elitemod heeft daar geen last van bij mij. Denk dat het aan de DataSwap mod te danken is. Maar ik heb ook met CM9 exact hetzelfde gehad en ben toen ook weer naar CM7 gegaan, maar nu met Elitemod ICS is het toch wel soepel en stabiel sinds de laatste release. Tip: Zorg dat je geen Swap partitie hebt en alleen een SD-ext op EXT4 hebt staan van tenminste 2Gb. Als je dan nog de DataSwapMod van 64 mb erbij pakt, heb je een snelle stabiele ICS ervaring. Ben erg benieuwd naar JB.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 17:13
@Jivebunny
Bedankt voor de uitleg, ik had lang niet alles goed ingesteld(was ook te merken).
Gebruik je hiernaast ook nog Supercharger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Swap hou ik niet van. heb zo een sdcard en de interne storage van mijn g1 gemold.
maar ben nog tevreden moet JB release van flinny. nu op build 44.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

ceekah schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:59:
@Jivebunny
Bedankt voor de uitleg, ik had lang niet alles goed ingesteld(was ook te merken).
Gebruik je hiernaast ook nog Supercharger?
Heb ik lang in dubio over gezeten, maar toen ik Swap weghaalde via 4EXT, heb ik vrijwel geen launcher redraws gehad en heb ik dat niet meer gedaan. SuperCharger voor ICS doet overigens ook niet meer dan OOM priorities bijstellen, en maakt je launcher niet bulletproof (wat ik het fijnste vond aan SuperCharger).

De DataSwap mod is hetgeen wat eigenlijk ervoor zorgt dat de launcher niet redrawed en ICS soepel blijft :).

Ik heb wel SetCPU ingesteld zoals beschreven in het topic van niker. Ook heb ik UV toegepast. Haal nu makkelijk een hele dag met intensief gebruik. Regulier gebruik 1,5 dag. En dat met de originele batterij (die onderhand op zou moeten zijn hahah).

@Krypt: Ik zal ook blij zijn wanneer JB een beetje draaiend gekregen is op ons device; dat zou toch flink moeten schelen tov ICS.

[ Voor 6% gewijzigd door Jivebunny op 07-08-2012 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ga eens werken Jive :+

Ik heb nu de officiele sony ICS update op m'n SXS en ik moet zeggen dat zelfs GB sneller draaide :F maar ik heb laatst een alpha van CM10 (zonder butter) erop gehad en die draaide smoooooooooth :9~ O+ ik mis wel een beetje m'n DZ vanwege het toetsenbord... zonder goed woordenboek / autocorrect type ik altijd mis @ touchscreen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Haha, het is dat die update zo gaar was van Sony, anders had ik inmiddels wel een SXS gehad denk ik. Zal het toetsenbord wel gaan missen denk ik uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
@Jivebunny: JB draait al erg netjes op op de G2. Deze is incl. Kernel 3 en de nieuwe adreno libs. Nog geen problemen mee ondervonden. Launcher redraws kom ik wel eens tegen, maar hij start weer erg snel op moet ik zeggen.

Alleen werkt de camcorder niet (goed) en werkt de flash van de camera niet.

* Krypt gaat nu eens kijken of er al een nieuwe build is

[ Voor 11% gewijzigd door Krypt op 07-08-2012 16:14 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@Krypt, kan niet wachten tot JB net zo stabiel is als AOKP ICS inmiddels is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
ik ben aan het proberen om een custom rom op mijn desire Z te plaatsen.
eerst had ik het probleem dat ik mijn telefoon moest downgraden, dat is inmiddels gelukt.
Nu moest ik hem rooten via visionary + ook dat is volgens mij gewoon gelukt,
Maar nu moet ik via de terminal emulator wat commands moet geven.
Dit gaat direct bij de eerste al mis, ik moet namelijk het commando su geven en dan moet er wat gebeuren maar dat hij geeft dan aan su: not found.
Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Niet via visionary doen! Zoek even in de laatste paar pagina's van dit topic. Daar staat het uitgelegd.
Gfree of fre3vo is de manier. Visionary werkt niet meer met de nieuwe bootloaders en je hebt kans op een paperweight.

Deze dus..maar deze installeert ook een engineering hboot; dat heb ik niet gedaan en heb s-off gekregenn mbv gfree.
LiquidT_NL schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:10:
[...]

Als jij geen problemen hebt met de telefoon dan is rooten en flashen natuurlijk ook niet nodig. Denk dus eerst even na of je het echt nodig hebt.

Zo ja, volg dan een guide stap voor stap, zoals dit:

Ik had 0 ervaring met flashen en rooten, maar wel wat algemene kennis van Linux en wat van de systemen (zoals adb).

En als je het echt niet durft wil ik het best voor je doen, maar dat doe ik niet gratis!

[ Voor 65% gewijzigd door Krypt op 09-08-2012 20:55 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
Niet voor de Desire Z, tenminste niet volgens hun eigen website. Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Genoeg CM9 builds voor de Z te vinden op XDA :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik krijg het dus nog steeds niet voor elkaar om eender welke ROM dan ook te installeren :( Ik heb deze guide al gevolgd t/m stap zes, maar helaas, het werkt niet. Na booten krijg ik het standaard witte scherm met in groene letters HTC, en daarna wordt het scherm zwart.

Backup/restore werkt prima, dus ik kan altijd weer terug naar CM7, maar ik wil verder!

Nu ben ik een beetje huiverig voor stap zeven van die tutorial. Doe ik daar iets onomkeerbaars mee? Vernield dat Clockworkmod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Euhm, je beseft toch wel dat de guide waarnaar je linkt geschreven is voor de Desire HD en de Inspire 4G? Die kan je niet zomaar gebruiken voor de Desire Z!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Damn. je hebt gelijk! Ik kreeg de link een tijdje geleden in dit topic: Darkraver8 in "[HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's"

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik ben van ICS weer terug naar CM7 ILWT, accu gaat toch stuk langer mee en alles lijkt net wat soepeler te draaien...

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• JeroenH
Ik ben iets verder met mijn zoektocht om mijn Z te flashen.

Huidige situatie: in januari dit jaar heb ik mijn Z op 'officiële' wijze geroot en er clockworkmod en CM7 op gezet. Nu wil ik CM9RC2 proberen maar installatie lukt niet - althans, installatie lukt wel maar hij boot niet meer. De CWM backup-functie werkt prima, dus ik altijd terug naar een werkende telefoon, maar wel op CM7. Ik heb al geprobeerd om alle mogelijk caches te wissen, meerdere ROMs geprobeerd (Andromadus etc.) maar alles reageert hetzelfde: na de reboot verschijnt een wit scherm met in groene letters 'HTC', na een paar seconden wordt het scherm zwart en gebeurt er vervolgens niets meer.

Nu kreeg ik ineens het briljante idee eens te kijken of ik CM7 opnieuw kon flashen, en verhip: dat werkt!

Iemand een idee waarom ik geen nieuwere ROMs kan flashen? CWM is uiteraard de nieuwste versie. Zou het iets met partitionering te maken kunnen hebben (iets waar ik totaal geen kaas van gegeten heb)?

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Licht eraan welke nieuwere Roms je het over hebt. Gewoon ICS in het algemeen of ook anderen? Heb je wel een echte HTC Vision of is het stiekem een T-mobile G2? Die hebben namelijk een te kleine boot-image en kunnen met een aantal ROMs niet overweg.

• JeroenH
Jivebunny schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:16:
Licht eraan welke nieuwere Roms je het over hebt. Gewoon ICS in het algemeen of ook anderen?
Ik heb het tot dusver geprobeerd met CM9RC2 en Andromada (deze)... Heb je een tip met welke ik het eens zou kunnen proberen?
Heb je wel een echte HTC Vision of is het stiekem een T-mobile G2? Die hebben namelijk een te kleine boot-image en kunnen met een aantal ROMs niet overweg.
Dat is een goede vraag... Het P/N van mijn telefoon is 99HLW010-00, met een beetje lijkt creatief googlen lijkt dat erop te duiden dat het een Z is en geen G2, maar zeker ben ik niet.

-edit-

Het installeren van MIUI 2.3.16 is gelukt. Da's mooi, maar het begint er dus steeds sterker op te lijken dat ICS op dit toestel niet wil. Nu nog uit zien te vinden hoe dat komt... :S

[ Voor 16% gewijzigd door JeroenH op 16-08-2012 13:02 ]

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Heb je EliteMod ICS al eens geprobeerd? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1700436

Of Mimicry? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1714187

Of Gen.Y? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1799376

Eerste twee zijn AOSP ICS roms en de 2e is een Sense 4.0A rom. Deze heb ik allemaal draaiend gekregen op mijn telefoon.

Als deze allemaal problemen geven zou het wellicht aan de partitionering van je SD card kunnen liggen. Tot nu toe leek het voornamelijk een memory issue door een te kleine hboot.

Wat ook nog wel eens wil zijn is dat het een paar reboots nodig heeft, voordat het echt wil werken. Ofwel batterij eruit na enige tijd en weer rebooten en wachten. Heb het 1 keer gehad, duurde drie pogingen voordat het in orde was.

4EXT is een (helaas betaalde: Google Play: 4EXT Recovery Control#?t=W251bGwsMSwxLDEsImV4dC5yZWNvdmVyeS5jb250cm9sIl0.) tool zoals CWM, die ook in staat is je SD card te herpartitioneren en uit te lijnen. Veel Roms op ICS zijn namelijk voor ext4 formaat geoptimaliseerd. Het kan zijn dat dit je parten speelt.

• JeroenH
Die Mimicry heb ik vanmiddag geprobeerd, die andere twee zal ik vanavond laat nog even proberen, anders morgen.
Als deze allemaal problemen geven zou het wellicht aan de partitionering van je SD card kunnen liggen. Tot nu toe leek het voornamelijk een memory issue door een te kleine hboot.

Wat ook nog wel eens wil zijn is dat het een paar reboots nodig heeft, voordat het echt wil werken. Ofwel batterij eruit na enige tijd en weer rebooten en wachten. Heb het 1 keer gehad, duurde drie pogingen voordat het in orde was.
Dat is een goede tip, ik zal er nog eens installeren en dan rebooten tot ik er genoeg van heb :)
4EXT is een (helaas betaalde: Google Play: 4EXT Recovery Control#?t=W251bGwsMSwxLDEsImV4dC5yZWNvdmVyeS5jb250cm9sIl0.) tool zoals CWM, die ook in staat is je SD card te herpartitioneren en uit te lijnen. Veel Roms op ICS zijn namelijk voor ext4 formaat geoptimaliseerd. Het kan zijn dat dit je parten speelt.
Als ik er echt niet uitkom dan is het zeker waard om te proberen. € 3 heb ik er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
@JeroenH ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Ik zit nog op CM7, omdat destijds weinig mensen CM9/ICS Roms als daily rom gebruikten. Met name snelheid ben ik erg nieuwsgierig naar i.v.m. CM7!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Heb geruime tijd gewerkt met de RCs van CM9 maar mijn telefoon werd er niet bepaald beter door. Ondanks een kleine overclock moest ik toch met enige regelmaat de telefoon opnieuw opstarten omdat de boel begong te laggen/freezen. Geheugengebruik lijkt mij het grootste euvel geweest te zijn: na het handmatig sluiten van wat apps liep het altijd weer even wat soepeler. Daarnaast irriteerde ik mij mateloos aan het slecht werken van mijn HW toetsenbord..was vast wel ergens een fix voor te vinden, maar dat was dan weer teveel moeite ;)

Toen ook nog eens de gesprekskwaliteit ineens drastisch achteruit ging (krakend, echo..geen idee hoe dat nu ineens kwam) besloten om toch maar een andere ROM te proberen.

Naar aanleiding van de tip hierboven, maar een poging gewaagd met Gen.Y VisionX B5. Gebasseerd op de One V ROM en met Sense 4.0A zou deze ook goed moeten werken op de Desire Z.

Ervaringen zijn nog minimaal: draait pas een paar dagen maar tot op heden: absolute aanrader!

De zaken die nog niet of slecht werken zijn voor mij irrelevant:
What's broken/buggy? (B5)
  • Camera: face detection is not working and can crash the camera (disable in camera options!)
  • Camera: Taking a picture while recording video will corrupt the video / crash the camera
  • Bluetooth HUD for calls (car kit, BT headset) is not functioning properly. Bluetooth A2DP (music) and file transfer is working though. *potential fix
  • Compass is reversed (3.x kernel bug)
Ben zelf nog niets tegengekomen wat niet werkt. Ook de battery gaat bij normaal gebruik makkelijk een dag mee.

D3 Profile

• Darkraver8

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

Ik merkte na ongeveer een maand dat CM9 rc2 steeds trager werd. schijnbaar heeft dat te maken met het geheugen en de swap.

Gelukkig is daar ook iets voor gemaakt: SuperCharger V6!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=16635544

M'n telefoon loopt nu weer lekker soepel!
Het is echt super simpel om te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:58
Paar dagen geleden de Andromadus Mimicry 1.4.0 op mijn Z geïnstalleerd. Wat een luxe: vanuit recovery wordt aroma installer gestart die stap voor stap de componenten voorstelt (o.a. supercharger en radio to ril synchronisatie) die je wel of niet kan meenemen bij installatie. Installatie verloopt met gelikte graphics, zo'n opgloeiende progress bar. :7
De rom zelf is super en werkt prima. Zojuist had ik wel een spontane reboot - geen freeze - maar of dat aan de rom ligt of aan de gare HTC hardware weet ik niet. Standaard is de overclock 1209 Mhz, deze heb ik naar stock 806 Mhz gezet. Eens een paar dagen afwachten of de spontane reboot daarmee terugkomt.
Dikke aanrader voor dat ouwe beestje! :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
ReconE schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:01:
Paar dagen geleden de Andromadus Mimicry 1.4.0 op mijn Z geïnstalleerd. Wat een luxe: vanuit recovery wordt aroma installer gestart die stap voor stap de componenten voorstelt (o.a. supercharger en radio to ril synchronisatie) die je wel of niet kan meenemen bij installatie. Installatie verloopt met gelikte graphics, zo'n opgloeiende progress bar. :7
De rom zelf is super en werkt prima. Zojuist had ik wel een spontane reboot - geen freeze - maar of dat aan de rom ligt of aan de gare HTC hardware weet ik niet. Standaard is de overclock 1209 Mhz, deze heb ik naar stock 806 Mhz gezet. Eens een paar dagen afwachten of de spontane reboot daarmee terugkomt.
Dikke aanrader voor dat ouwe beestje! :)F
Heb hem ook geinstalleerd net. Eerste keer een custom rom op de desire z. Wat een gekloot als je eerst van een samsung afkomt. Maargoed, het is gelukt.

EDIT: Oh wifi werkt wel. Maar heb geen google play. Als ik deze apk zelf wil downloaden FC mijn browser :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Marsjee op 25-08-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Marsjee schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:28:
[...]

Heb hem ook geinstalleerd net. Eerste keer een custom rom op de desire z. Wat een gekloot als je eerst van een samsung afkomt. Maargoed, het is gelukt.

EDIT: Oh wifi werkt wel. Maar heb geen google play. Als ik deze apk zelf wil downloaden FC mijn browser :'(
Je moet ook nog gapps downloaden en flashen. Een downloadlink vind je -als ik mij niet vergis- vlak onder de downloadlink voor Mimicry in het desbetreffende topic op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
fanatic_david schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:33:
[...]

Je moet ook nog gapps downloaden en flashen. Een downloadlink vind je -als ik mij niet vergis- vlak onder de downloadlink voor Mimicry in het desbetreffende topic op XDA.
Heb hem nu eigenlijk goed draaiend. Mooi stabiel en werkend met wifi etc.
Nog even kijken naar die gapps. Al denk ik, dat het alleen apps zijn :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Google play zit er ook in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pashtun
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-04 21:22
ik draai nu al een paar dagen ics op me desire z en bevalt me heel goed , is tot nu toe nog niet vastgelopen,

Batterij gaat snel op ,maar kheb altijd een 2de op zak (Standby verbruikt die bijna niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@Jalaluddin, welke rom draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pashtun
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1714187

Volgensmij een van de beste roms

[ Voor 24% gewijzigd door Pashtun op 28-08-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Draai hem ook. Alleen kan ik over de accu nog niet zoveel zeggen. Lijkt redelijk snap leeg te zijn :|
Heb je ook Gapps geinstalleerd ? Dat heb ik zojuist gedaan O-) Eindelijk de google play store terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pashtun
Marsjee schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:32:
[...]

Draai hem ook. Alleen kan ik over de accu nog niet zoveel zeggen. Lijkt redelijk snap leeg te zijn :|
Heb je ook Gapps geinstalleerd ? Dat heb ik zojuist gedaan O-) Eindelijk de google play store terug.
Ja dat had ik gelijk geinstaleerd , batterij lijkt vooral snel op te gaan door het scherm (Volgens de accu info).

Dus heb ik ook de helderheid nu wat lager gezet , ff kijken hoeveel verschil dat gaat maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Zelfde hier. Scherm slokt het meeste. Maar dat zou bij elke telefoon zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Thanks voor de battery feedback. Was benieuwd naar de ervaringen met Mimicry. Ben zelf namelijk al een paar maanden op Elitemod ICS en heb goede ervaring met de batterij, maar inderdaad ook het scherm verbruikt redelijk wat. Maar ik haal met medium gebruik makkelijk 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Moet zeggen dat ik nog het meest tevreden ben met de battery-usage van Gen.Y VisionX. Met hetzelfde gebruik als toen ik CM9 gebruikte, doe ik nu makkelijk uren langer met mijn battery. Waar ik vroeger soms al rond een uur of 23h aan de lader moest, zit ik nu rond dat tijdstip nog regelmatig boven de 30%. Erg netjes!

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Pffoe. Vandaag 10uur met een batterij gedaan. Lijkt me niet echt goed? Al heb ik de telefoon redelijk veel gebruikt smorgens.

Kan niet zeggen of het aan de rom ligt, aangezien de telefoon pas in mijn bezit is. Kan evengoed de batterij zelf zijn, die niet helemaal lekker meer is natuurlijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Marsjee op 29-08-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Marsjee schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 19:54:
Pffoe. Vandaag 10uur met een batterij gedaan. Lijkt me niet echt goed? Al heb ik de telefoon redelijk veel gebruikt smorgens.

Kan niet zeggen of het aan de rom ligt, aangezien de telefoon pas in mijn bezit is. Kan evengoed de batterij zelf zijn, die niet helemaal lekker meer is natuurlijk.
Ik weet niet wat jij redelijk veel gebruik noemt. Ik zou nog een paar dagen afwachten, hoewel een battery calibration ook geen kwaad kan, gezien ik las dat je een custom ROM hebt geinstalleerd?

Ik heb zelf vandaag V6 Supercharger gedraaid, en hij is weer helemaal zoals hij was na het flashen. Ik ben echt weer helemaal happy. Als het zo doorgaat doe ik er nog een jaar mee!

• Pashtun
Het is vooral tijdens het whatsappen dat ik het batterijpercentage snel zie dalen

• Marsjee
LiquidT_NL schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:47:
[...]

Ik weet niet wat jij redelijk veel gebruik noemt. Ik zou nog een paar dagen afwachten, hoewel een battery calibration ook geen kwaad kan, gezien ik las dat je een custom ROM hebt geinstalleerd?

Ik heb zelf vandaag V6 Supercharger gedraaid, en hij is weer helemaal zoals hij was na het flashen. Ik ben echt weer helemaal happy. Als het zo doorgaat doe ik er nog een jaar mee!
Als ik me niet vergis. Zit V6 supercharger ook in mimicry. En met veel gebruik bedoel ik: 3/4 uur lang non-stop whatsappe. :P Daarna nog meer whatappe en beetje in de play store kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Marsjee op 30-08-2012 13:54 ]

• LiquidT_NL
Marsjee schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:51:
[...]

Als ik me niet vergis. Zit V6 supercharger ook in mimicry. En met veel gebruik bedoel ik: 3/4 uur lang non-stop whatsappe. :P Daarna nog meer whatappe en beetje in de play store kijken.
Bedoel je 3 of 4 uur, of 45 minuten? In het eerste geval is het nogal logisch dat je accu dan leeg is na 10 uur. Ik kan je enkel aanraden om het scherm nog lager te zetten.

• Marsjee
Bedoelde inderdaad 3 of 4 uur.

Vandaag minder heftig gedaan. En zie dat die nog 51 procent over heeft. Dus dat lijkt me prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46

netblade

Sunrise

Voor de sense liefhebbers hier; Gen.Y VisionX R1 Dit is een van de betere roms met ICS en Sense4.0a.
Batterijtijd is vergelijkbaar met de stockroms, scherm gebruikt het meeste zoals bij elke rom.
Er schijnen wel wat issues te zijn met het afspelen van muziek via bedraade headphones (hevige battery drain), maar gezien ik alleen maar bluetooth ad2p gebruik heb ik daar geen last van.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1799376

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:43
Deze ROM heb ik ook sinds vanochtend. Bij het instellen gaat alles wat langzamer, dan merk je wel dat de DZ een oudere telefoon is. Eenmaal alles ingesteld vind ik dat deze ROM best snel en soepel draait. Heb wel met SetCPU een overclock toegepast (1200 MHz).

Wel heb ik af en toe een melding dat HTC Sense niet meer werkt. Dit is alleen met een long-press op een leeg stuk venster, bij het toevoegen van widgets en snelkoppelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46

netblade

Sunrise

PatrickPR schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:29:
Deze ROM heb ik ook sinds vanochtend. Bij het instellen gaat alles wat langzamer, dan merk je wel dat de DZ een oudere telefoon is. Eenmaal alles ingesteld vind ik dat deze ROM best snel en soepel draait. Heb wel met SetCPU een overclock toegepast (1200 MHz).

Wel heb ik af en toe een melding dat HTC Sense niet meer werkt. Dit is alleen met een long-press op een leeg stuk venster, bij het toevoegen van widgets en snelkoppelingen.
Hij draait inderdaad redelijk soepel, zeker voor een sense4 rom.
Dat laatste heb ik nog niet gehad, ik richt meestal maar 1x mn homescreen in, verder valt het me op dat deze best goed met z'n geheugen omgaat, zit redelijk vaak boven de 100MB vrij :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pashtun
upgrade naar mimicry 1.5.0 is beschikbaar =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Zijn er eigenlijk al fatsoenlijke jelly bean roms voor de Z of is dat iets wat waarschijnlijk niet zal gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:37
FloggingHank schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:10:
Zijn er eigenlijk al fatsoenlijke jelly bean roms voor de Z of is dat iets wat waarschijnlijk niet zal gebeuren?
Ik gebruik deze al een tijdje tot volle tevredenheid: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1605016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Ah-ha tnx. Maar is dus ook nog niet 100%

Weet iemand overigens wat nou precies het verchil is tussen mimicry en Gen.Y VisionX. Volgens mij allebei ics en sense 4.0 toch? Hebben mensen beide weleens gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Heb een weekje Mimicry (AOSP rom op basis op basis van CM9/android4) gebruikt, maar de souplesse was aan het verdwijnen. Werd trager en af en toe waren er freezes. Gen.Y VisionX is een ROM op basis van virtuous infinity, een Sense based rom op Android ICS. Ik heb die niet gedraaid, maar wel eerder een Sense 4.0A variant gehad, die netjes en redelijk soepel draaide. Het zijn allebei nette roms, maar ik ben uiteindelijk weer terug naar Elitemod ICS, vanwege de App2SD en stabiliteit.

alleen merk ik dat mijn telefoon oud aan het worden is, het touchscreen wil af en toe niet meer reageren. Alsof het dood is (en dan geen OS freeze). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ik draai nu al een tijdje CM7, en ik ben er zo ontzettend blij. CM7 + WP7 Launcher + V6 Supercharger + overclock levert een erg snelle phone op.

Zijn er nog ROMs aan te raden die NOG sneller zijn? Voor mij is op het moment snelheid gewoon het belangrijkst, gezien ik niet echt meer bijzondere dingen doe op mijn Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

LiquidT_NL schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:31:
Ik draai nu al een tijdje CM7, en ik ben er zo ontzettend blij. CM7 + WP7 Launcher + V6 Supercharger + overclock levert een erg snelle phone op.

Zijn er nog ROMs aan te raden die NOG sneller zijn? Voor mij is op het moment snelheid gewoon het belangrijkst, gezien ik niet echt meer bijzondere dingen doe op mijn Z.
Elitemod CM7, snelheid en batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Jivebunny schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 16:42:
[...]

Elitemod CM7, snelheid en batterijduur.
heb je een link?

Edit: laat maar heb em al. Maar waarom gebruik je elitemod CM7 en niet Elitemod ICS dan?

[ Voor 19% gewijzigd door FloggingHank op 14-09-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Ik heb net geprobeerd om root te krijgen voor een backup en evt. custom rom installeren, maar het wil maar niet lukken.

info:
Desire Z op 2.3.3
software 2.42.405.4

Via deze methode
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178912

krijg ik na het stuk van:
code:
1
2
3
4
5
6
> adb push su /data/local/tmp/
> adb push busybox /data/local/tmp/
> adb push fixsu.sh /data/local/tmp/
> adb install SuperUser.apk
> adb shell chmod 755 /data/local/tmp/fixsu.sh
> adb shell /data/local/tmp/fixsu.sh

een hele lijst met fouten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
busybox: /system/xbin/whoami: Input/output error
busybox: /system/xbin/xargs: Input/output error
busybox: /system/xbin/xz: Input/output error
busybox: /system/xbin/xzcat: Input/output error
busybox: /system/xbin/yes: Input/output error
busybox: /system/xbin/zcat: Input/output error
busybox: /system/xbin/zcip: Input/output error

Ook als ik het opnieuw probeer vanaf het begin en die lijst met fouten niet krijg, is m'n phone nog niet geroot, Titanium backup geeft dan ook de foutmelding dat hij geen root toegang krijgt.

The-End587 had ditzelfde probleem ook al:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38612864

Daarna heb ik ook de gfree methode geprobeerd:

en daarbij krijg ik dit bij stap 3:

code:
1
2
adb shell /data/local/tmp/psneuter
Failed to set prot mask (Inappropriate ioctl for device)

iemand een idee wat ik fout doe?
Ik heb ook nog HTC Quick Root geprobeerd, maar die werkt ook niet.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1870652

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Thanks voor Elitemod CM7, hij is echt super fijn. Nu nog even kijken of hij heel blijft na een Supercharger script :P

@Pusherman_: Heb je wel gedowngrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
LiquidT_NL schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:05:
Thanks voor Elitemod CM7, hij is echt super fijn. Nu nog even kijken of hij heel blijft na een Supercharger script :P

@Pusherman_: Heb je wel gedowngrade?
Om te downgraden heb ik toch eerst (temp) root nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Is het geen optie om je toestel gewoon 'legaal' te laten unlocken door HTC? Ik heb ook een tijd tevergeefs lopen emmeren om het voor elkaar te krijgen, toen gewoon via HTC gedaan en toen was er geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Pusherman_ schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:43:
[...]

Om te downgraden heb ik toch eerst (temp) root nodig?
Ja, maar jij hebt het over stap 3 van de Permaroot guide, waar je dus niet kan zijn gekomen zonder te temprooten en downgraden. Ik begrijp dus dat je of het downgraden hebt overgeslagen, of dat dit wel is gelukt?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905261
Dat is de downgrade guide (daar wordt ook naar gelinkt)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een aardige rits aan methodes heb geprobeerd, en dit was de enige die bij mij werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@Flogginghank, Ik draai op dit moment weer Elitemod ICS. Heb maar een weekje Mimicry gehad, welke zeker ook niet teleur stelt, maar Elitemod ICS is gebaseerd op AOKP en niet CM9, en is iets volwassener voor mijn gevoel. Het is een stabiele DD, waar @LiquidT_NL, geen SuperCharger bij nodig is. Sterker nog, de OOM_priorities staan al goed, en SuperCharger kan voor een toename aan redraws van je launcher zorgen, wat standaard niet gebeurd met Elitemod ICS. Dus dan weet je waar die redraws vandaan kunnen gaan komen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

JeroenH schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:57:
Is het geen optie om je toestel gewoon 'legaal' te laten unlocken door HTC? Ik heb ook een tijd tevergeefs lopen emmeren om het voor elkaar te krijgen, toen gewoon via HTC gedaan en toen was er geen centje pijn.
Ik heb toen ook gelezen dat er problemen konden ontstaan met het ontbreken van S-Off, of het niet meer kunnen krijgen van S-off hierna. Als dat belangrijk voor iemand is, dan is de unlock via HTC niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
YESSS! het is me gelukt (hoe weet ik ook niet???) maar opeens pakt hij nu wel root en ben ik een titanium backup aan het maken as we speak.

Ik heb al veel gelezen over de verschillende roms, maar het is me nog niet helemaal duidelijk waarom ik voor welke rom zou moeten kiezen.

Wellicht kunnen jullie me daar een beetje mee op gang helpen?

De keuzes zijn:

CM7
  • android 2.3.7 Gingerbread(toch?)
  • stabiel
  • snel
  • zuinig
  • helaas wel verouderde android, maar wel nieuwer dan de stock rom
CM9
  • android 4.0.1 ICS
  • nieuwere versie van android
  • minder zuinig?
  • nog geen stable/officiele versie voor de desire z?
  • misschien te zwaar voor de desire z?
MIUI
  • android 2.3.7 volgens mij?
  • voor- en nadelen niet geheel duidelijk
Elitemod ICS
  • android 4.0.1 ICS
  • wat zijn de voor- en nadelen t.o.v. CM9?
Elitemod CM7
  • android 2.3.7
  • wat zijn de voor- en nadelen t.o.v. CM7?
ik ben benieuwd naar jullie input :) alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Voor MIUI geldt gewoon dat het echt een compleet andere Android ervaring is. Ik draai nu al een jaar MIUI met veel plezier. Het is echt een combi tussen iOS en android vind ik. Het is neit de snelste rom die er is maar dat nam ik altijd graag voor lief en hij zeker niet tergend langzaam ofzo. Gewoon af en toe je telefoon opnieuw opstarten doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb zelf Andromadus Mimicry 1.5.0 op mijn Desire Z draaien, werkt echt super snel! :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1714187

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:24
Zijn er ook Jelly Bean roms voor de Z?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Hele dag mee zitten klooien en nu uiteindelijk Elitemod ICS werkend gekregen.

ik heb de guide van Jivebunny gevolgd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Okay even kort samengevat:
1. Download: Elitemod ICS, en eventueel de Dataswap mod
2. Om ICS beter te laten lopen is het geen slecht idee om swap aan te zetten. Dit is keuze nummer 1 die je dient te overwegen. Hier uitleg how to
3. Na keuze en download: Full wipe, gebruik CWM of 4EXT (alle partities)
4. Flash Elitemod ICS, reboot.
5. Volg instructies, tot aan Reboot required, en reboot
6. Boot naar recovery en Flash de nieuwste kernel, reboot. Je bent nu klaar, tenzij je swap wil gebruiken, (zie 7).
7. Als je wil gaat swappen en je hebt punt 2 uitgevoerd, Flash dan Datamod swap en reboot.
8. Het is verstandig om setcpu te downloaden en deze te gebruiken volgens de instructies voor setcpu te volgen. Dit helpt enorm met batterij.

en natuurlijk het topic op XDA aangehouden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1700436

Ik heb gebruik gemaakt van http://elite-force.eu/elitemod/EliteModICS120728.zip
Is het dan nog nodig om apart deze kernel:

Standalone ICS Kernel for AOKP-based ROMs and EliteMod (already included, unless this is newer version):
http://elite-force.eu/elitemod/MOD_E...S_120815-2.zip

ook te flashen (en zo ja waarom?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Hmm maar eens even kijken morgen naar dat swappen en Kernel flashen, was er niets over tegengekomen in de originele thread. Hoe dan ook draait hij redelijk stabiel, enkel mijn loopt volledig vast na een half uur gebruik te maken van navigatie :(

[ Voor 10% gewijzigd door LiquidT_NL op 17-09-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Aesculapius schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:37:
Zijn er ook Jelly Bean roms voor de Z?
Ja hoor, ik draai al een hele tijd de jb test roms van andromedus

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Pusherman_ schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:59:
YESSS! het is me gelukt (hoe weet ik ook niet???) maar opeens pakt hij nu wel root en ben ik een titanium backup aan het maken as we speak.

Ik heb al veel gelezen over de verschillende roms, maar het is me nog niet helemaal duidelijk waarom ik voor welke rom zou moeten kiezen.

Wellicht kunnen jullie me daar een beetje mee op gang helpen?

De keuzes zijn:
[...]
Ja, 2.3.7, stabiel, snel en redelijk zuinig. zuinigst tot nu toe wel Elitemod CM7.
CM9
  • android 4.0.1 ICS
  • nieuwere versie van android
  • minder zuinig?
  • nog geen stable/officiele versie voor de desire z?
  • misschien te zwaar voor de desire z?
Zuinigheid is grotendeels gelijk aan CM7. Hangt vooral af van de apps die je gebruikt, maar nagenoeg geen verschil. Geen officiële versie en geen stable. CM9 wordt officieel niet ondersteund voor ons toestel door het CM team. Tevens is er geen ontwikkeling meer gaande voor CM9, door de komst van Jellybean en daarmee CM10. Wel zijn er goede ports gemaakt, zoals Mimicry 1.5.0. Het is niet te zwaar voor de Desire Z. Alleen als je tig apps tegelijk wil draaien zul je een slowdown merken misschien, maar ook dat gebeurt bij stock of andere Roms. [/quote]
MIUI
  • android 2.3.7 volgens mij?
  • voor- en nadelen niet geheel duidelijk
Er zijn ook roms met Miui op basis van android 4, welke geport zijn voor onze devices. Echter geen officiële releases. Miui officieël voor ons device zit nog op Android 2.3.7 ja. Het is gebaseerd op CM, echter is er dusdanig veel aangepast aan de core applicaties dat er wel van een andere basis gesproken mag worden. Origineel een chinese Rom, welke het beste van Android met iOS tracht te combineren. Erg leuke rom met een visueel meer aantrekkelijker uiterlijk dan CM. Maar smaken verschillen natuurlijk. Wel mooi is dat er niet echt op de prestaties wordt ingeboet ondanks grafisch er iets veeleisender uit te zien. Beste ervaringen heb ik met een MIUI rom op basis van Android 2.3.7 gehad. Pyromod Miui 1.0 is aan te raden.
Elitemod ICS
  • android 4.0.1 ICS
  • wat zijn de voor- en nadelen t.o.v. CM9?
Basis is AOKP, en geen CM9. Details zijn net even anders, featureset net iets magerder dan CM9, maar ook AOKP is niet officieel voor ons device uitgebracht en is geport. Het is een iets lichtere Android 4 naar mijn gevoel, wat de prestaties iets meer ten goede komt. Daarbovenop is er door de Elitemod ICS rom maker de kernel aangepast, specifiek voor onze devices, wat zuinigheid, stabiliteit en snelheid tegemoet komt.
Elitemod CM7
  • android 2.3.7
  • wat zijn de voor- en nadelen t.o.v. CM7?
Zie hierboven (Zelfde voor Elitemod ICS, maar dan voor cm7 variant)
ik ben benieuwd naar jullie input :) alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Pusherman_ schreef op maandag 17 september 2012 @ 22:44:
Ik heb gebruik gemaakt van http://elite-force.eu/elitemod/EliteModICS120728.zip
Is het dan nog nodig om apart deze kernel:

Standalone ICS Kernel for AOKP-based ROMs and EliteMod (already included, unless this is newer version):
http://elite-force.eu/elitemod/MOD_E...S_120815-2.zip

ook te flashen (en zo ja waarom?)
Ja, de kernel is nieuwer dan de complete package van 28-7. De kernel dateert van 15-8 (versie nummers zijn gewoon datum van release maar dan omgedraaid). Er zijn nog wat optimalisaties doorgevoerd in de kernel na de basisversie (AOKP basis).

• Pusherman_
Jivebunny schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 10:52:
[...]

Ja, de kernel is nieuwer dan de complete package van 28-7. De kernel dateert van 15-8 (versie nummers zijn gewoon datum van release maar dan omgedraaid). Er zijn nog wat optimalisaties doorgevoerd in de kernel na de basisversie (AOKP basis).
Bedankt voor alle goede informatie.
Dat ga ik dan nog maar even doen :)

Ik loop wel nog tegen 1 probleem aan in Elitemod ICS. M'n volume settings zijn 'raar' in verschillende apps.

1. Ik kan sowieso de telefoon niet meer helemaal op stil zetten. Als ik het volume helemaal uit doe (het icoontje van speaker met streepje er doorheen is dan ook actief), dan krijg ik toch nog steeds geluidjes bij nieuwe mails, whatsapp en andere meldingen (heel storend hier op m'n werk ;) )

2. Het volume van filmpjes online is zeer zacht, ook met het volume van de software zelf voluit en het volume van android voluit.

Zijn dit simpele instellingen of bugs?

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Pusherman_ schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:52:
[...]

1. Ik kan sowieso de telefoon niet meer helemaal op stil zetten. Als ik het volume helemaal uit doe (het icoontje van speaker met streepje er doorheen is dan ook actief), dan krijg ik toch nog steeds geluidjes bij nieuwe mails, whatsapp en andere meldingen (heel storend hier op m'n werk ;) )
Op wat voor manier heb je hem gemute? Vanuit de notification bar met een quicktoggle? Of vanuit de lockscreen met een shortcut? Of vanuit de powerbutton? Ik krijg het niet meer gereproduceerd op dit moment, maar kan mij herinneren dat ik er ooit een probleem mee heb gehad op deze rom via de notification pulldown met de schakelaars.
2. Het volume van filmpjes online is zeer zacht, ook met het volume van de software zelf voluit en het volume van android voluit.
Geen problemen hier, welke app gebruik je met de online filmjes of is dit middels een browser?

Heb je deze problemen ook nog na het flashen van de nieuwste kernel? Van welke Rom kom je en welke recovery gebruik je?
Zijn dit simpele instellingen of bugs?

• Pusherman_
Jivebunny schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:23:
[...]

Op wat voor manier heb je hem gemute? Vanuit de notification bar met een quicktoggle? Of vanuit de lockscreen met een shortcut? Of vanuit de powerbutton? Ik krijg het niet meer gereproduceerd op dit moment, maar kan mij herinneren dat ik er ooit een probleem mee heb gehad op deze rom via de notification pulldown met de schakelaars.

[...]

Geen problemen hier, welke app gebruik je met de online filmjes of is dit middels een browser?

Heb je deze problemen ook nog na het flashen van de nieuwste kernel? Van welke Rom kom je en welke recovery gebruik je?

[...]
ik mute hem gewoon met de volume toetsen (helemaal naar beneden dus), maar als ik het vanuit het menu doe dan blijft het probleem.

Het filmpjes volume probleem lijkt nu opgelost, wellicht dat een reboot het heeft opgelost.

Ik zal vanmiddag de nieuwste kernel even flashen.
Ik kom van stock (dit is m'n eerste custom rom) en gebruik 4EXT/touch recovery, heb http://forum.xda-develope...?p=23655839&postcount=630 gevolgd namelijk :)

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Mooi, ik dacht even dat je SDkaart wellicht niet helemaal lekker was geformateerd en er wellicht wat rommel in de cache van de vorige ROMs was achter gebleven misschien.

Ben benieuwd of het opgelost is met de nieuwe kernel. Ik bedacht me net nog wel dat het misschien is omdat je bij geluidsinstellingen misschien hebt aangegeven dat de verschillende typen geluid aparte volumes mogen hebben, ofwel dat die niet meer gekoppeld zijn. Als je dan via de volume toetsen het geluid uit zet, is het waarschijnlijk alleen je ringtone die je daarmee uitzet en niet je alarm of notificaties.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14957350/Screenshot_2012-09-19-16-37-50.png

Het gaat dan om de link mute states denk ik zo. Ik zou die dan aan hebben.

[ Voor 65% gewijzigd door Jivebunny op 19-09-2012 16:41 ]

• Pusherman_
Nieuwe kernel en het werkt :)

Nice!
Echt bedankt voor alle hulp Jivebunny!

nog een vraagje.. stel nou dat er een update komt voor Elitemod, moet ik die dan weer helemaal er op flashen (met verlies van data/instellingen) of kan ik updaten met behoud van instellingen?

• LiquidT_NL
Pusherman_ schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:39:
Nieuwe kernel en het werkt :)

Nice!
Echt bedankt voor alle hulp Jivebunny!

nog een vraagje.. stel nou dat er een update komt voor Elitemod, moet ik die dan weer helemaal er op flashen (met verlies van data/instellingen) of kan ik updaten met behoud van instellingen?
Nieuwe kernel kan je gewoon flashen, een hele nieuwe ROM zal je inderdaad alles er af moeten halen. Daarom is het zaak Titanium Backup te gebruiken, daarmee kan je je nieuwe ROM binnen 10 minuten weer up to date krijgen :)

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Jep, maar van Elitemod naar een nieuwere Elitemod kun je over het algemeen met alleen een dalvik cache wipe gewoon updaten.

• FloggingHank
Werkt ICS (elitemod ICS) nou lekker op de Z? Of gaat het toch beetje te stroef? Is het verschil tussen Elitemode ICS en Elitemod CM7 bijvoorbeeld groot?

• LiquidT_NL
FloggingHank schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:44:
Werkt ICS (elitemod ICS) nou lekker op de Z? Of gaat het toch beetje te stroef? Is het verschil tussen Elitemode ICS en Elitemod CM7 bijvoorbeeld groot?
Ik kan niet het verschil tussen de CM7 en ICS versie geven, maar de ICS versie draait hier naar volle tevredenheid. Ik vind hem iets meer solide vergeleken met de vanilla CM7 die ik hiervoor had draaien. Vanilla CM7 was ontzettend snel, maar bleef af en toe hangen. Elitemod ICS is ietsje minder snel, maar veel consistenter.

• Pusherman_
ik kan alleen elitemod ICS vergelijke met stock 2.3.3, maar ik ben blij dat ik het heb gedaan.
Hij is weer zoveel soepeler en sneller en niet meer elke keer die sense vastloper als ik op home druk. Ik mis wel een paar makkelijke handige dingen van sense waar ik aan gewend was geraakt, maar dat is gewoon wennen.

ik vond het downgraden/backupen/hacken/rommen/kernellen etc. wel écht een hel, maar de voordelen wegen nu al zwaarder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Pusherman_ schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:32:
[...]
ik vond het downgraden/backupen/hacken/rommen/kernellen etc. wel écht een hel, maar de voordelen wegen nu al zwaarder!
Als het je eertste Root is, dan snap ik dat :-) Laatst mijn derde root met 3e device gedaan (HTC Hero, HTC Desire Z en nu dan ook de Desire voor een maat), en dat ging toch wel soepeltjes inmiddels hehe.
Batterij duur met Elitemod CM7 is iets beter denk ik t.o.v. ICS. Maar heb het niet als doorslaggevend ervaren om dan maar bij CM7 te blijven. Vind het feit dat statische IP's per SSID kunnen worden ingegeven zonder er een extra app voor te hoeven installeren al fijn genoeg om niet meer naar Android 2.3 terug te gaan hehe. Soms is de performance misschien een heel klein beetje trager in ICS tov CM7, maar daarvoor ga ik niet terug. Ben al helemaal gewend aan Android 4 nu :)

[ Voor 23% gewijzigd door Jivebunny op 21-09-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Het rooten/flashen/backuppen is voor mij ook sowieso een beetje een onduidelijk, met m'n andere telefoon was het een kwestie van rommanager installeren, 2 bestanden in een map zetten en op OK drukken.
Nu zit ik er al een hele tijd aan te denken om CM erop te zetten, maar aangezien de instructies van XDA // GoT topicstart al 2 jaar oud zijn weet ik niet wat de goede manier is om de Desire z te unlocken // flashen // rooten etc.
Dus mijn vraag is been beetje of iemand een nieuwere/goede guide heeft voor m'n telefoon klaar te maken voor een custom rom?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Laatst online: 19:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Hi guys!

I have a problem.. mijn htc desire z komt niet verder dat het HTC opstartscherm. Hij blijft daar hangen! Als ik via home + volume down + power knop in het recovery scherm. Maar opties als Factory Reset en Recovery herstellen niets, omdat de telefoon meteen weer blijft hangen.

Ik heb de telefoon met dit probleem opgestuurd naar HTC, waarna ze hem terug stuurde met de mededeling dat er 'waterschade' was geconstateerd. Dit is echter totaal niet het geval, en ik ben nu wel mijn garantie kwijt.

Ik wil hem graag rooten en een custom rom erop zetten. Echter weet ik niet hoe.
De telefoon kan dus niet 'normaal' booten, waardoor vele root tutorials op internet al afvallen.

Is er een optie om de telefoon op een andere manier te flashen/rooten/repareren? Ik heb in principe wel toegang tot de SD, via een kaartlezer.

Ik hoop echt dat er een mogelijkheid is, anders gaat die de prullenmand in! ;w
Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste