Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejdvandenberg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:39
Ultraman schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:25:
In other news: Andromadus Beta 3 is al een paar daagjes uit. Flinke verbetering tov Beta 2, welke last had van slowdowns. Beta 3 werkt een stuk snappier bij mij. :)
Mee eens, ik kwam de update tegen toen ik een gingerbread rom aan het uitzoeken was om vanaf beta 2 maar weer te downgraden, beta 3 geprobeerd en sindsdien ben ik zeer tevreden.

Enige issue blijft dat GPS er soms heel lang (5min +) over doet om een fix te vinden (gewoon buiten natuurlijk). Had ik zowel met beta 2 als 3 last van.

[ Voor 5% gewijzigd door ejdvandenberg op 10-05-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:51
Ultraman schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:14:
Hier werkt hij uitstekend, dus aan de build zelf hoeft het niet te liggen.
MD5 gecontroleerd na je download?
Full system format nog eens gedaan en herflash?

Je zou eigenlijk vermoeden dat het een setting is...
Ook je laten bellen verschillende personen? Om uit te sluiten dat het een specifieke geval is.
Bedankt voor je reactie! :)

Ik heb nog niet de tijd genomen om hem nog eens opnieuw te flashen. Komend weekend, als ik tijd heb, wil ik sowieso CM9 beta uitproberen, hoe dat bevalt. Dan nog eens opnieuw Audacity beta 3, na opnieuw downloaden en controleren dat de download identiek is aan de versie die ik al gedownload had.

Toch is het wel raar, dat de 'preview' van de ringtones prima werkt, maar bij gebeld worden het stil blijft. En dat hij altijd trilt, of je het nu aanzet of niet.

Overigens, ik had getest met 3 verschillende telefoonnummers (2 vaste lijnen en 1 mobiel nummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
-_- ik ben ik m'n DZ een beetje zat, ik heb aardig wat applicaties draaien (batterij gaat lang genoeg mee)... maar hij wordt gewoon echt traag op den duur (binnen enkele dagen al) en nu laat ik m'n werkmail ook syncen en trekt ie het al bijna helemaal niet meer. Bij geen enkele ROM werkt echt alles.
Froyo = oud
GB = kut memory management
ICS = ABN amro en dergelijke applicaties laten geen text zien |:(
Stock = traag en batterij meteen leeg
Sense 3.5 = helemaal niet te doen

Nu heb ik een Droid 4 gevonden (voor een goede prijs) maar daarnaast zit ik ook te twijfelen over de Xperia S 8)7 zucht...

edit:
lol... ik kreeg net een email dat de droid 4 is verkocht ;(

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 15-05-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

ArcticWolf schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:05:
-_- ik ben ik m'n DZ een beetje zat, ik heb aardig wat applicaties draaien (batterij gaat lang genoeg mee)... maar hij wordt gewoon echt traag op den duur (binnen enkele dagen al) en nu laat ik m'n werkmail ook syncen en trekt ie het al bijna helemaal niet meer. Bij geen enkele ROM werkt echt alles.
Froyo = oud
GB = kut memory management
ICS = ABN amro en dergelijke applicaties laten geen text zien |:(
Stock = traag en batterij meteen leeg
Sense 3.5 = helemaal niet te doen

Nu heb ik een Droid 4 gevonden (voor een goede prijs) maar daarnaast zit ik ook te twijfelen over de Xperia S 8)7 zucht...

edit:
lol... ik kreeg net een email dat de droid 4 is verkocht ;(
Damn! Zei het laatst al, ik heb dezelfde ervaringen haha. Zat laatst gewoon te overwegen om stock maar weer terug te zetten. Ik hoop dat ze 4.0 voor de HD snel releasen, dan kan ik mijn DZ nog een aardige tijd gebruiken...

Balen dat die droid 4 er niet meer is :(

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hahah
mwja stock was al helemaal niet te doen bij mij, ik kreeg steeds "loading" in Sense .. echt dat is pas irritant :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:11:
hahah
mwja stock was al helemaal niet te doen bij mij, ik kreeg steeds "loading" in Sense .. echt dat is pas irritant :X
Dat "loading" van sense (sense dat moet herstarten omdat 't door gaar geheugenmanagement is gekilled) kun je in stock zo oplossen: [ti] in "HTC Desire Z"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[ti] schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:34:
Dat "loading" van sense (sense dat moet herstarten omdat 't door gaar geheugenmanagement is gekilled) kun je in stock zo oplossen: [ti] in "HTC Desire Z"
Werkt dat sindsdien nog steeds stabiel bij jou? Zo ja dan ga ik het ook toepassen.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Milly schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:03:
Werkt dat sindsdien nog steeds stabiel bij jou? Zo ja dan ga ik het ook toepassen.
Nooit problemen mee gehad. Héél af en toe nog wel eens een restart van sense gehad, maar het elke dag restarten van sense was met deze fix voor mij echt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik draai nu Elitemod met sd-ext (4gb ext4) en swap (128mb) op een samsung 32gb class 10 en draait echt goed :o echt bijna zero lag en gebruik niet eens supercharger :*) en alles werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:59
Zijn er meer mensen met een Virtuous Sense rom waarbij de onlangs verschenen update (die van 6,94MB) niet wil installeren? Ik kan de update wel starten, de telefoon start opnieuw op, maar daarna loopt de update vast en kom ik in ClockworkMod Recovery. Daar staan de normale opties met daaronder de melding:

ClockworkMod Recovery v5.0.2.7
Finding update package...
E:unknown volume for path [SDCARD:download/OTA_Vision_Gingerbread_S_HTC_WWE_2.42.405.4-2.42.405.2_release_258556lmz8pa872xa8ocgl.zip]
E:can't mount SDCARD:download/OTA_Vision_Gingerbread_S_HTC_WWE_2.42.405.4-2.42.405.2_release_258556lmz8pa872xa8ocgl.zip
Installation aborted.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Je kan die niet installeren op Virtuous Sense. Ik zou hem ook niet installeren want het is HTC Watch die bijgewerkt wordt, meer niet.

Zie het bericht van Tunafish op deze pagina. Het kan wel met zijn versie die hij speciaal heeft gemaakt, maar het is niet voor iedereen werkend te krijgen zoals je verder kan lezen in de thread.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Na alle duidelijkheid van HTC uit, ben ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Ik draai mijn telefoon al een lange tijd op stock, maar wil weer eens iets anders. Ik zag in de OP een mooie intro staan voor rooten, maar dit lijkt niet te werken op mijn Desire Z, welke op 2.3.3 zit wat betreft software, volgens htc up to date dus. Vraag mij nu een paar dingen af:
Is het mogelijk om een 2.3.3 toestel te permarooten en er een andere goed draaiende non-sense ICS rom op te draaien, welke ook een werkende Camera (incl flitser) en wifi hotspot heeft (dus eigenlijk geen niet-werkende dingen)? Wat zijn jullie ervaringen met de huidige roms. Weet dat ik een half jaartje terug ook al keek, maar toen stond ICS nog in de kinderschoenen en een paar maanden later werkte de camera nog steeds niet op de roms.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[ti] schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:34:
[...]

Is er eigenlijk een makkelijke manier om temp root te verkrijgen? De enige reden waarom ik soms ge-root wil zijn is om een goede backup te kunnen maken. Uiteraard kan ik er een custom ROM op zetten, maar dat heeft mij in het verleden veel tijd gekost. :S

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Mijn vriendin heeft Miui op haar Desire Z staan. Dat draaide eigenlijk altijd zeer vlot, maar de laatste tijd begint dat vrij traag te lopen...
Ik heb eerst eens gewoon cache en dalvik gecleared, maar toen dat ook niet echt hielp heb ik voor de clean install gekozen. Dat werkte tijdelijk, maar na ongeveer een week werd het weer traag.
Iemand een idee waaraan dat kan liggen en hoe dat op te lossen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:45

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
The-Dude schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:41:
Mijn vriendin heeft Miui op haar Desire Z staan. Dat draaide eigenlijk altijd zeer vlot, maar de laatste tijd begint dat vrij traag te lopen...
Ik heb eerst eens gewoon cache en dalvik gecleared, maar toen dat ook niet echt hielp heb ik voor de clean install gekozen. Dat werkte tijdelijk, maar na ongeveer een week werd het weer traag.
Iemand een idee waaraan dat kan liggen en hoe dat op te lossen is ?
Android 2.3.X heeft een klote memory management systeem... probeer supercharger te installeren dat kan eventueel helpen om de lag te verminderen (zelfs na langere tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

JeroenH schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:46:
[...]

Een keyboard met vijf rijen toetsen :9~
NICE! Jammer dat het een LG is... ben toch wel een beetje verslingerd aan een HTC of Samsung... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Raznov schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:01:
Na alle duidelijkheid van HTC uit, ben ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee. Ik draai mijn telefoon al een lange tijd op stock, maar wil weer eens iets anders. Ik zag in de OP een mooie intro staan voor rooten, maar dit lijkt niet te werken op mijn Desire Z, welke op 2.3.3 zit wat betreft software, volgens htc up to date dus. Vraag mij nu een paar dingen af:
Is het mogelijk om een 2.3.3 toestel te permarooten en er een andere goed draaiende non-sense ICS rom op te draaien, welke ook een werkende Camera (incl flitser) en wifi hotspot heeft (dus eigenlijk geen niet-werkende dingen)? Wat zijn jullie ervaringen met de huidige roms. Weet dat ik een half jaartje terug ook al keek, maar toen stond ICS nog in de kinderschoenen en een paar maanden later werkte de camera nog steeds niet op de roms.
Ja, bij mijn weten door eerst te downgraden en dan te rooten.

Ja, MexDroid Fried Ice Cream 3 Final kan alles geloof ik, misschien wifi hotspot nog niet. Anders CM9 of Andromadus.

Kijk anders hier eens voor varianten van verschillende distributies: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1493365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

ArcticWolf schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:02:
[...]

Android 2.3.X heeft een klote memory management systeem... probeer supercharger te installeren dat kan eventueel helpen om de lag te verminderen (zelfs na langere tijd)
Dat of Pyromod-MIUI 1.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
die kan ik nergens meer vinden :(

oh weer gevonden }:O

[ Voor 27% gewijzigd door ArcticWolf op 24-05-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

ArcticWolf schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:00:
die kan ik nergens meer vinden :(

oh weer gevonden }:O
Heb em op mijn dropbox staan: http://dl.dropbox.com/u/1...I-PyroMod-Vision-V1.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik bleef maar status 7 errors krijgen bij het flashen, buildprop shizzle :F dus ben weer terug bij elitemod en .19 radio!
batterij gaat nu best wel lang mee :o
niet gesupercharged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Heh heh, gelukkig, ik ben weer verlost van mijn probleem met het ontbreken van een beltoon bij gebeld worden, wat ik had bij Andromadus Audacity b3, door de nieuwe Andromadus Audacity b4. :)

Wow, deze ROM werkt geweldig! Heb het nu een paar dagen in gebruik en nog geen enkel probleem ondervonden. Zelfs de (foto) camera werkt nu helemaal naar behoren, wat onder b3 bij mij ook niet goed werkte.

Wat mij betreft een prima ICS ROM als daily driver! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik heb nu Andromadus Audacity b4 ook draaien, eindelijk ICS met een werkende camera :)
Maar ik heb helemaal geen widgets, ben ik iets vergeten te downloaden/installeren?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Remy!!!! schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 08:44:
Ik heb nu Andromadus Audacity b4 ook draaien, eindelijk ICS met een werkende camera :)
Maar ik heb helemaal geen widgets, ben ik iets vergeten te downloaden/installeren?
Je hebt wel widgets hoor! Die zitten onder de 2e tab:
Afbeeldingslocatie: http://www.android.com/images/ics/all_apps-sm.png

Rechts van Apps zie je Widgets als tabblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
of installeer apex/nova launcher...
trebuchet launcher ondersteund geen "add widgets" als je in je homescreen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Haay schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:59:
[...]

Je hebt wel widgets hoor! Die zitten onder de 2e tab:
[afbeelding]

Rechts van Apps zie je Widgets als tabblad.
Dankje!
Ik heb er gewoon helemaal overheen gekeken, bij een andere ICS rom had ik het wel gevonden. Geen idee waarom ik er nu overheen keek :'(

Ik ben nog steeds erg tevreden over deze rom, hij is erg snel!

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
ArcticWolf schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:25:
of installeer apex/nova launcher...
trebuchet launcher ondersteund geen "add widgets" als je in je homescreen staat.
Het werkt in de trebuchet launcher gewoon op een andere manier dan je misschien gewend was. In plaats van op de homescreen je vinger vast te houden en dan een widget te kiezen ga je nu naar de widgets (tab), houd je de widget vast met je vinger tot je homescreen op komt en dan plaats je de widget daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Heb nu toch ook maar eens elitemod geprobeerd :) Ben al zo lang niet meer op CM7 geweest dat ik de charme ervan toch ben vergeten over de tijd. Het is niet de mooiste UI, maar die kleine simpele opties zoals quiet hours etc. standaard in de rom zonder dat ik daar een App voor hoef te downloaden, dat heb je niet in andere roms. MIUI komt in de buurt, maar anders...

Hmmm... Nu nog een UV tabel om het meeste eruit te persen... maar ik zie op tegen de tijd die het gaat kosten. Iemand ervaringen met UVen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Ik ben vandaag overgesprongen van Andromadus Beta 3 naar de AOKP build for de Desire Z! Ge-Wel-Dig! Supersmooth, Nova standaard ingebouwd (hoewel APEX echt beter werkt, die heb ik dus zelf standaard) en alle modificatie opties van Team Kang ingebouwd, aangevuld met de aanpassingen die de Andromadus builds hebben voor specifiek de Desire Z. Draait echt als een tierelier.
sowieso was ik al fan van de AOKP builds, het team werkt frequent aan updates in de rom en ik heb verschillende android devices hiernaartoe geflashed (de eerste Galaxy Tab, de Nexus One, de Nexus S, de Galaxy Nexus, de Galaxy S en de S2), echt zeer goede rom, gebaseerd op de AOSP en CM9 builds. Ze ondersteunen van zichzelf een hele vloot aan android devices, maar de laatste builds worden ook netjes geport op XDA naar andere devices, waaronder nu dus ook de Desire Z. Zodoende is nu ook de laatst gereleasde build 37 beschikbaar voor de DZ.

Hier meer info over het AOKP team en hier speciek over de laatste Build 37 Build 38

Hier is de thread op XDA over de AOKP build for Vision

Ook erg leuk is de hybride toevoeging van TabletUI aan de bestaande PhoneUI van ICS. Voor mij op de DZ niet echt bruikbaar, door het wel kleine 3.7" scherm inmiddels, maar supersimpel uit te voeren door de standaard lcd density change mogelijkheden. Installatie is niets meer niets minder dan een Full Wipe en flashen die rom. Aanrader!

[ Voor 19% gewijzigd door martincm op 05-06-2012 12:51 . Reden: links van andere devices toegevoegd, nieuwe build 38 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 20:40
@martincm werkt in jouw geval de GPS met AOKP b38? Welke antenna gebruik je? De mijne vind namelijk geen fix. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

TMPJ schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:53:
@martincm werkt in jouw geval de GPS met AOKP b38? Welke antenna gebruik je? De mijne vind namelijk geen fix. :(
Ik zit op Build 37 voorlopig. Ik houd 38 nog even af, maar voor alle devices, die heeft toch wel wat probs hier en daar. Ik wacht die even af, wellicht dat ik hem oversla ook.
in B37 werkt het gewoon naar behoren. Waar vind ik mn antenna? Is dat dezelfde voor de gps als de smalband versie, want in dat geval 12.62.60.27U_26.13.01.19....

[ Voor 4% gewijzigd door martincm op 07-06-2012 14:52 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:27

_Apache_

For life.

Het volgende valt me de laatste tijd op, updaten gaat heeeel langzaam, verschillende apps blijven urenlang op downloaden xx % steken. Af en toe krijg ik een melding dat yy updates beschikbaar zijn, dan vraag ik dit op. Dan krijg ik een melding "com.android.vending" is onverwacht gestopt, probeer het later nog eens. En dit blijft zich herhalen.
  • Heb al de MarketUpdater verwijderd (via http://www.careace.net/20...android-apps-through-adb/ ) en de market opnieuw geplaatst 3.5.5. Maar deze lijkt het probleem niet weg te nemen.
  • Connectivity lijkt het probleem ook niet te zijn, wifi en 3g werken allebei naar behoren
  • Heb ook apps verwijderd die ik recent heb geinstalleerd, maar dat mocht het probleem helaas nog niet wegnemen.
Cyanogenmod 7.1, Desire Z, rooted.

Iemand suggesties?

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 08-06-2012 11:06 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:59
Jivebunny schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:34:
Je kan die niet installeren op Virtuous Sense. Ik zou hem ook niet installeren want het is HTC Watch die bijgewerkt wordt, meer niet.

Zie het bericht van Tunafish op deze pagina. Het kan wel met zijn versie die hij speciaal heeft gemaakt, maar het is niet voor iedereen werkend te krijgen zoals je verder kan lezen in de thread.
Oke duidelijk.

Maar hoe krijg ik die download van de OTA van mijn telefoon af? Want ik krijg nu constant de melding of ik de update wil installeren. Voor alle duidelijkheid, de update zelf staat er dus niet op, alleen de download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 20:40
Mocht iemand er wat aan hebben: probleempje met de GPS op ICS AOKP b38 opgelost door middel van deze fix. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
De Z is al ff op de markt... Wanneer komt de opvolger?
Die van mij blijkt te zoemen tijdens t bellen, android crasht om de haverklap.... En hij verslikt zich in mn mailclients
Of inderdaad zoals eerder hierboven gevraagd : een ondertussen bekende goeie rom die alles kan?:)

[ Voor 21% gewijzigd door KaWaReZ op 08-06-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

TMPJ schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:41:
Mocht iemand er wat aan hebben: probleempje met de GPS op ICS AOKP b38 opgelost door middel van deze fix. :)
Many many thanks! Ik trek gelijk alles recht met de B38 release. Super!
KaWaReZ schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 19:47:
Of inderdaad zoals eerder hierboven gevraagd : een ondertussen bekende goeie rom die alles kan?:)
Dat is op dit moment je beste optie denk ik, die opvolger van wie dan ook zal nog op zich laten wachten (als er uberhaupt bij gods gratie al een zal verschijnen)

[ Voor 34% gewijzigd door martincm op 09-06-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Dat je de gpsvision.so moet matchen aan de radio was toch al veel langer bekend? Ik doe het bij elke rom uppdate (moet wel,anders werkt mijn gps niet goed)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

PatrickPR schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:48:
[...]

Oke duidelijk.

Maar hoe krijg ik die download van de OTA van mijn telefoon af? Want ik krijg nu constant de melding of ik de update wil installeren. Voor alle duidelijkheid, de update zelf staat er dus niet op, alleen de download.
Ai, dat is irritant. Als je het probeert uit te voeren vanuit de Virtuous Sense 2.0.0 base zou het een foutmelding in de recovery moeten geven, die geen kwaad kan. Is het met een reboot daarna niet opgelost?

Ik kan het even niet testen want ik zit op Elitemod ICS inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 17:13
Weet iemand of je met de AOKP build ook "fast recharge" kan gebruiken of hoe je dit erop krijgt?

[ Voor 3% gewijzigd door ceekah op 13-06-2012 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@ceekah nog nooit van gehoord. Is het al niet actief? Met de Elitemod ICS duurt het opladen niet meer dan 2 uur met mijn oude beessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik hoop volgende week wat tijd te hebben, dan ga ik ook weer terug naar ICS. In het begin liep ICS niet stable op mijn desire Z, maar ik hoor er nu veel goede verhalen over, dus zeker dat ik ICS weer wil proberen! \o/

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@JamesB009 De Elitemod ICS versie ben ik voor het eerst echt blij mee qua ICS Roms. Moest nog wel even OOM priority changen met Supercharger, maar meer niet. Is nu mijn daily driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
@Jivebunny ik zag het toevallig bij een maat van mij die ook de AOPK build heeft alleen op de GS II.
Hij heeft bij schakelaars een schakelaar voor Fast recharge, deze zit er automatisch in zegt hij.
Ik weet niet of dit erg veel zin heeft mij vroeg mij af of dit ook mogelijk was voor de Desire Z.

Geen probleem als het niet kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

ceekah schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:00:
@Jivebunny ik zag het toevallig bij een maat van mij die ook de AOPK build heeft alleen op de GS II.
Hij heeft bij schakelaars een schakelaar voor Fast recharge, deze zit er automatisch in zegt hij.
Ik weet niet of dit erg veel zin heeft mij vroeg mij af of dit ook mogelijk was voor de Desire Z.

Geen probleem als het niet kan :)
Volgens mij is dat een kernel tweak in rom control. Dit zit niet in de AOKP voor de DZ. Overigens zoals hierboven laadt mijn DZ ook volledig op in 2 uur max.
Krypt schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:25:
Dat je de gpsvision.so moet matchen aan de radio was toch al veel langer bekend? Ik doe het bij elke rom uppdate (moet wel,anders werkt mijn gps niet goed)
Ik heb dit alleen in het begin een keer moeten doen bij de overstap naar de toen nog in beta build andromadus versies. Alle opvolgende adromadus heb ik dit niet meer gedaan, maar had ook geen enkel probleem met de gps. Misschien dat dit echt qua volledige rom wissel wel weer benodigd is. Hoe dan ook, ik heb de fix doorlopen van XDA, netjes naar B38 aokp geupgrade, werkt echt super. Ben zeer content met deze rom.

[ Voor 36% gewijzigd door martincm op 13-06-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@martincm Same here, ben echt happy met de aokp base. Die lijkt ergens op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

_Apache_ schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:04:
Het volgende valt me de laatste tijd op, updaten gaat heeeel langzaam, verschillende apps blijven urenlang op downloaden xx % steken. Af en toe krijg ik een melding dat yy updates beschikbaar zijn, dan vraag ik dit op. Dan krijg ik een melding "com.android.vending" is onverwacht gestopt, probeer het later nog eens. En dit blijft zich herhalen.
  • Heb al de MarketUpdater verwijderd (via http://www.careace.net/20...android-apps-through-adb/ ) en de market opnieuw geplaatst 3.5.5. Maar deze lijkt het probleem niet weg te nemen.
  • Connectivity lijkt het probleem ook niet te zijn, wifi en 3g werken allebei naar behoren
  • Heb ook apps verwijderd die ik recent heb geinstalleerd, maar dat mocht het probleem helaas nog niet wegnemen.
Cyanogenmod 7.1, Desire Z, rooted.

Iemand suggesties?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@_Apache_ Apps2SD? SDcard is oud aan het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Gebruik geen Apps2SD, SD kaart is nu anderhalf jaar oud. Kan even met een andere microSD kijken of mijn 8GB microsd borked is.

Wat is ondertussen heb gedaan.
- Interne ruimte lijkt geen probleem, heb nog 50% vrij
- SD ruimte lijkt ook geen probleem, heb van de 8GB nog 3,5 vrij. Wel is deze korte tijd erg vol geweest (7,8 in gebruik van 8,0)
- clear cache van google play store al aantal malen gedaan

- Andere micro SD lijkt het probleem niet op te lossen. Heb de nieuwe SD erin gedaan, play store opnieuw geinstalleerd (3.5.19 van internet geplukt) maar opnieuw crasht de play store (com.process.vending) als ik iets wil downloaden/instaleren

[ Voor 76% gewijzigd door _Apache_ op 14-06-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Probeer eens je Dalvik cache te clearen. Dat heeft mij wel eens geholpen bij wat vage ANR's

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

De market is stuk, dus kan het niet uit de market plukken en uitvoeren.

Volgens XDA is het alle *.dex files in /data/dalvik-cache legen en rebooten. Gedaan via ADB shell, maar helaas, helpt niet.

Het lijkt opgelost te zijn. Wat het exact probleem was is mij niet duidelijk, maar heb Google Play verwijderd. De telefoon opnieuw opgestart in recovery mode. Heb daarna "install from zip" gekozen, en de google applicaties (zoals hier aangeleverd http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Latest_Version#Google_Apps ) opnieuw geinstalleerd.
De market (zoals dat toen nog heette) geopend, die heeft zichzelf bijgewerkt naar Play en kan de apps weer installeren/updaten.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval. :-)

[ Voor 56% gewijzigd door _Apache_ op 14-06-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Nice, fijn dat je terugkoppelt :-) Altijd goed voor iemand met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08-2023
Kan ik deze guide alsnog gebruiken, als ik de bootloader heb unlocked via HTC Dev?

http://www.desirez.strawm...gingerbread-to-froyo.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:31

Kingpinda

Citizenship is earned.

Na een trage ics rom op mijn phone te hebben gehad ben ik voor iets anders gegaan. Miui kwam ik toevallig op uit. zag er geinig uit. Dus ik dat chinese/english ding installeren. Fock man... Zit dus standaard op chinese.. lopen zoeken naar language packs.. kon ik niet vinden... heeft 3 uur geduurt om in het chinese menu mijn rom in het engels te zetten :) maar nu ben ik er wel erg blij mee. Weer eens wat anders. moest wel een apktje installen om voicesearch aan de praat te krijgen.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Kingpinda schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:20:
Na een trage ics rom op mijn phone te hebben gehad ben ik voor iets anders gegaan. Miui kwam ik toevallig op uit. zag er geinig uit. Dus ik dat chinese/english ding installeren. Fock man... Zit dus standaard op chinese.. lopen zoeken naar language packs.. kon ik niet vinden... heeft 3 uur geduurt om in het chinese menu mijn rom in het engels te zetten :) maar nu ben ik er wel erg blij mee. Weer eens wat anders. moest wel een apktje installen om voicesearch aan de praat te krijgen.
Miui.nl is misschien ook een goede met native NL language?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:31

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ja wist niet dat die site bestond... had al wel US en UK sites bekeken enzo. Alleen probleem is dat laatste versie voor desire z 2.3.16 is. De originele met wekelijkse updates zit op 2.3.7 op het moment.

Voor die genen die ook per ongeluk met een chinese gui zitten.... :

Druk op menu -> druk op zonnetje, midden onder -> druk boven in de balk op middelste blokje -> scroll naar beneden naar tweede blok en druk dan op het keyboardje (tweede van boven) -> druk dan op tweede van boven en druk dan op english en dan onder op het linker knopje :)

(edit: of rij even naar het lokale chinees restaurant....)

[ Voor 51% gewijzigd door Kingpinda op 18-06-2012 21:27 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik heb ondertussen de B38 build van AOKP ICS erop staat, werkt goed!

Echter, 2 dingen..
Batterij lijkt niet lang mee te gaan (CM7 stuk langer), ben nu met krap een dag er wel doorheen.. zou dit aan de radio kunnen liggen? Ik heb nu: 12.52.60.25U_26.08.04.30_M3 erop staan, welke is aan te raden voor ICS roms?

En het andere minpunt, mijn gmail synchroniseert een stuk langzamer, als ik een mailtje of gtalk heb gelezen duurt dit enkele minuten voor dit ook op de PC gebeurt, bij CM7 is dit enkele seconden, is hier iets aan te doen?

Verder lekkere rom, dus ben er zeker blij mee! :D

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Probeer elitemod ICS eens. Dat is AOKP based (b39) met swap mogelijkheden, en batterij en kernel optimalisaties. Die doet precies wat elitemod voor CM7 deed destijds. Echt een topper en mijn daily driver. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1700436

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Jivebunny schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:05:
Probeer elitemod ICS eens. Dat is AOKP based (b39) met swap mogelijkheden, en batterij en kernel optimalisaties. Die doet precies wat elitemod voor CM7 deed destijds. Echt een topper en mijn daily driver. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1700436
Thnx, die ga ik even proberen!
Die kernel hoef ik zelf niet te installeren toch, die gaat automatisch mee?

Is het nog verstandig een andere radio te flashen, of lekker laten zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Normaal niet, hij heeft alleen vanochtend en gisteren 2 kernel updates gemaakt. De basis van de 19e bevat de kernel van eergisteren. Hoop dat dit te bevatten is zo hehe.

Okay even kort samengevat:
1. Download: Elitemod ICS, en eventueel de Dataswap mod
2. Om ICS beter te laten lopen is het geen slecht idee om swap aan te zetten. Dit is keuze nummer 1 die je dient te overwegen. Hier uitleg how to
3. Na keuze en download: Full wipe, gebruik CWM of 4EXT (alle partities)
4. Flash Elitemod ICS, reboot.
5. Volg instructies, tot aan Reboot required, en reboot
6. Boot naar recovery en Flash de nieuwste kernel, reboot. Je bent nu klaar, tenzij je swap wil gebruiken, (zie 7).
7. Als je wil gaat swappen en je hebt punt 2 uitgevoerd, Flash dan Datamod swap en reboot.
8. Het is verstandig om setcpu te downloaden en deze te gebruiken volgens de instructies voor setcpu te volgen. Dit helpt enorm met batterij.

Enjoy!

[ Voor 3% gewijzigd door Jivebunny op 25-06-2012 13:10 . Reden: Versies en downloads aangepast naar meest recente ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkraver8
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 18:29

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

Ik ben al een aantal dagen aan het proberen mijn desire z te rooten, maar tot op heden nog zonder resultaat!

Ik heb de volgende 3 methodes geprobeerd.

Visionary+: temproot blijft maar laden, komt niet verder.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=843014: hier kom ik tot het punt dat je Terminal Emulator opnieuw moet starten (stap 5), dat doet ie niet.

HTCdev: de officiele bootloader unlock guide van HTC http://htcdev.com/bootloader/ geeft aan dat mijn HBOOT geupdate moet worden. Alleen staat dat nergens beschreven.

Dit zijn de gegevens van mijn telefoon:
Android 2.3.3
Kernel 2.6.35.10
Build 2.42.405.4

Wie kan me verder helpen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkraver8 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:30:
Ik ben al een aantal dagen aan het proberen mijn desire z te rooten, maar tot op heden nog zonder resultaat!

Ik heb de volgende 3 methodes geprobeerd.

Visionary+: temproot blijft maar laden, komt niet verder.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=843014: hier kom ik tot het punt dat je Terminal Emulator opnieuw moet starten (stap 5), dat doet ie niet.

HTCdev: de officiele bootloader unlock guide van HTC http://htcdev.com/bootloader/ geeft aan dat mijn HBOOT geupdate moet worden. Alleen staat dat nergens beschreven.

Dit zijn de gegevens van mijn telefoon:
Android 2.3.3
Kernel 2.6.35.10
Build 2.42.405.4

Wie kan me verder helpen? :'(
Visionary is sowieso niet de manier. Dit is achterhaald. Het werkt niet meer en je liep met deze manier ook nog risico om je toestel te bricken.

Je moet om te rooten eerst je phone downgraden.
middels adb het nummer veranderen en dan froyo erop.
daarna kan je rooten.

Kijk voor een goede handleiding op xda http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178912

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkraver8
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 18:29

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:08:
[...]

Visionary is sowieso niet de manier. Dit is achterhaald. Het werkt niet meer en je liep met deze manier ook nog risico om je toestel te bricken.

Je moet om te rooten eerst je phone downgraden.
middels adb het nummer veranderen en dan froyo erop.
daarna kan je rooten.

Kijk voor een goede handleiding op xda http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178912

Het is me eindelijk gelukt!
Al werkten de guides uit mn vorige posts nog steeds niet, het is me wel gelukt met behulp van deze guide: Permaroot using gfree

Happy CyanogenMod user :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Jivebunny schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:37:
Normaal niet, hij heeft alleen vanochtend en gisteren 2 kernel updates gemaakt. De basis van de 19e bevat de kernel van eergisteren. Hoop dat dit te bevatten is zo hehe.

Okay even kort samengevat:
1. Download: Elitemod ICS, en eventueel de Dataswap mod
2. Om ICS beter te laten lopen is het geen slecht idee om swap aan te zetten. Dit is keuze nummer 1 die je dient te overwegen. Hier uitleg how to
3. Na keuze en download: Full wipe, gebruik CWM of 4EXT (alle partities)
4. Flash Elitemod ICS, reboot.
5. Volg instructies, tot aan Reboot required, en reboot
6. Boot naar recovery en Flash de nieuwste kernel, reboot. Je bent nu klaar, tenzij je swap wil gebruiken, (zie 7).
7. Als je wil gaat swappen en je hebt punt 2 uitgevoerd, Flash dan Datamod swap en reboot.
8. Het is verstandig om setcpu te downloaden en deze te gebruiken volgens de instructies voor setcpu te volgen. Dit helpt enorm met batterij.

Enjoy!
Thnx! Ik heb deze nu op mijn telefoon staan, lijkt goed te werken. Batterij kan ik nog niks over zeggen, staat er net op.

Welk 1 klein probleem, gtalk staat niet geïnstalleerd en die is niet te vinden via de market. Enig idee waar ik de laatste versie kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
JamesB009 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:27:
[...]

Thnx! Ik heb deze nu op mijn telefoon staan, lijkt goed te werken. Batterij kan ik nog niks over zeggen, staat er net op.

Welk 1 klein probleem, gtalk staat niet geïnstalleerd en die is niet te vinden via de market. Enig idee waar ik de laatste versie kan vinden?
staat ergens in het topic op de een na laatste pagina volgens mij.
Maar had hem toevallig al gedownload dus zie hier! https://dl.dropbox.com/u/6473379/MOD_GTalkICS.zip
even flashen en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

cuberob schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:25:
[...]

staat ergens in het topic op de een na laatste pagina volgens mij.
Maar had hem toevallig al gedownload dus zie hier! https://dl.dropbox.com/u/6473379/MOD_GTalkICS.zip
even flashen en klaar!
Thnx! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Vooral de 120624 is echt een topversie voor mijn toestel. Zuinig, soepel en snel. De versies ervoor werden snel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Jivebunny schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:48:
Vooral de 120624 is echt een topversie voor mijn toestel. Zuinig, soepel en snel. De versies ervoor werden snel traag.
Hij lijkt voorlopig echt top te draaien inderdaad! De synchronisatie gaat ook weer als een speer en batterij lijkt goed te gaan tot nu toe. Nog even afwachten, maar sowieso beter dan mijn vorige ICS rom! :D

Dus, thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaikz
  • Laatst online: 25-08 21:37
Ik draai nu Andromadus Mimicry ROM V1.1.0 en zag net dat 1.1.1 uit is. Het werkt in ieder geval super en op android 4.0.4.

Hebben anderen ervaringen hiermee? Ik mis nog de FM-radio. Wellicht is het mogelijk dit middels een te downloaden app alsnog te krijgen.

Voor Mimicry v1.1.1 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1714187

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Na de ervaring van gisteren vind ik Elitemod ICS echt heerlijk! Batterij heeft het met gemak uitgehouden, had in de avond nog 57% over en heb redelijk met de telefoon gespeeld overdag.

Helemaal tevreden dus, nog maal thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Maaikz schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:08:
Hebben anderen ervaringen hiermee? Ik mis nog de FM-radio. Wellicht is het mogelijk dit middels een te downloaden app alsnog te krijgen.
Nog geen ervaring mee; wacht nog even met flashen totdat ik terug ben van vakantie. Heb mijn telefoon nodig voor navigatie dus speel er even niet te veel mee :)

Hier heb je trouwens een app voor FM Radio: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1059296

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
JamesB009 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:42:
Na de ervaring van gisteren vind ik Elitemod ICS echt heerlijk! Batterij heeft het met gemak uitgehouden, had in de avond nog 57% over en heb redelijk met de telefoon gespeeld overdag.
Met welke radio is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zat net te kijken in de lijst van Tun.ko module's, naar een compatbile kernel. Tijdens het zoeken in deze waslijst kwam ik dit tegen:

4.0.4 HTC Vision 2.6.35.14-cyanogenmod (IMM76D)

Link: http://droidvpn.com/tun-repository.php
En dan zoeken op die kernel, kan niet missen.

Zou dat betekenen dat het CyanogenMod team een officiele CM9 build voor de Desire Z aan het maken is?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

12.52.60.25U_26.08.04.30_M3 als het goed is. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
JamesB009 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:02:
[...]

12.52.60.25U_26.08.04.30_M3 als het goed is. :-)
Oke dan ga ik de zelfde ROM+Radio ook maar eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misell
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:36
Na lang twijfelen,Toch maar geflashed.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=991276

Aanrader,Je Hele telefoon voelt snel aan ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

ceekah schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:22:
[...]

Oke dan ga ik de zelfde ROM+Radio ook maar eens testen :)
Ik had die radio er al op staan, dus geen idee welke eigenlijk "het beste" zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Heb de .19 erop gezet, kwam van de .12. Heb het idee dat de .19, die voorheen echt slecht werkte, maar met Elitemod ICS erg fijn loopt! In de thread staat ook dat de RIL gematched is op basis van de .19.

Battery doet het erg goed:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14957350/2012-06-29%2014.39.10.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14957350/2012-06-29%2014.39.21.png

En dat is met 1 uur bluetooth carkit en muziek spielerij richting werk en een paar filmpjes op youtube, Een paar belletjes, emails en whatsappjes. 8)7

Edit: Nieuwe status en bovenop bovenstaande: nog meer emailtjes en belletjes. en natuurlijk screenshotjes maken en syncen met Dropbox...

[ Voor 43% gewijzigd door Jivebunny op 29-06-2012 14:42 . Reden: screenshots en omschrijving gebruik bijgewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zijn er al mensen die de RC van CM 9 draaien?
Ik wil nu toch wel eindelijk eens Gingerbread. Wachten duurt veel te lang... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Jivebunny schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:20:
Heb de .19 erop gezet, kwam van de .12. Heb het idee dat de .19, die voorheen echt slecht werkte, maar met Elitemod ICS erg fijn loopt! In de thread staat ook dat de RIL gematched is op basis van de .19.

[afbeelding]

[afbeelding]

En dat is met 1 uur bluetooth carkit en muziek spielerij richting werk en een paar filmpjes op youtube, Een paar belletjes, emails en whatsappjes. 8)7

Edit: Nieuwe status en bovenop bovenstaande: nog meer emailtjes en belletjes. en natuurlijk screenshotjes maken en syncen met Dropbox...
Hmm, misschien keertje updaten naar .19 dan... :-)

GPS enzo werkt dan direct toch, aangezien de ril enzo gematched is op die?

En binnenkort ook eens kijken naar superchargen, vindt het een lang en lastig verhaal op het forum daar. :P
Moet er dus eens goed voor gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
klein vraagje. Ik hoef geen custom rom te draaien, maar ik wil wel een volledige backup maken van m'n apps etc. aangezien ik binnenkort een nieuwe android telefoon krijg waar ik ook alles weer op wil hebben.

Nu lees ik dat dat goed kan met Titanium Backup. Hiervoor moet je toestel wel geroot zijn.

Klopt het dat ik mijn Z met Android 2.3.3 dan eerst moet downgraden om dan te kunnen rooten? Ik vind het allemaal best nog wel veel gedoe om alleen een goede backup te maken. Wellicht zie ik iets over het hoofd en weet iemand een makkelijkere oplossing voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je kan je Desire Z temprooten en het dan backuppen, als je dan reboot is je root weer weg. Echter zal je om de backup terug te zetten op je volgende toestel ook weer root moeten hebben, niet heel handig dus.

Volgens mij waren er ook backup tools die geen root vereisen, weet alleen niet meer welke dat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
Jivebunny schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 09:20:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zie in de radio thread niet meer de link staan om de matchende RIL te krijgen.
Dit heb ik overigens nog nooit gedaan dus een handleiding heb ik wel nodig.
Kan je mij misschien een link geven of uitleggen hoe het moet?

EDIT: Heb hem al gevonden; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1632482

[ Voor 4% gewijzigd door ceekah op 03-07-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

Gisteren voor het eerst een poging gewaagd om mijn Desire Z te downgraden, rooten en upgraden. Dit is mijn eerste smartphone (heb hem sinds november 2010) en was Android 2.3.3 een beetje zat. Een hoop guides door zitten spitten, gigantisch veel trial & error, uitvogelen hoe CMD werkt, etc. Ik ben geen leek op gebied van computers, maar rooten is toch wel een vak apart zeg :+ Uiteindelijk na veel gepuzzel gelukt en had er eerst Cyanogenmod 7.2 erop gezet. Was geen Android 4.0 (wilde uiteraard de nieuwste versie) maar was wel bloedsnel! Daarna Virtuous Quattro erop gezet maar deze had wat grafische glitches en onder andere de camera werkte niet.

Nu heb ik er EliteMOD op staan en het is echt geweldig! Zóveel beter dan 2.3.3 + Sense 2.1 en echt pijlsnel! Nog geen idee hoe de batterij het doet met deze ROM maar de eerste ervaringen zijn super :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@ceekah Sorry voor de late reactie. Heb vakantie en dit is de eerste keer sinds eind juni dat ik even achter de computer ben gekropen :) Zo te zien is het allemaal gelukt? @SomerenV Heb je de EliteMOD ICS of CM7 draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Jivebunny schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:37:
@ceekah Sorry voor de late reactie. Heb vakantie en dit is de eerste keer sinds eind juni dat ik even achter de computer ben gekropen :) Zo te zien is het allemaal gelukt? @SomerenV Heb je de EliteMOD ICS of CM7 draaien?
De ICS versie :) Draait echt enorm smooth (echt een verademing ten opzichte van Android 2.3.3 + Sense 2.1) en heeft lekker veel features. Batterij gaat ook lang genoeg mee voor zover ik nu heb kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 22:58
Kan de camera van elitemod ICS widescreen foto's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Nee, helaas niet. Sowieso werkt de camera nog niet helemaal 100%. De standaard camera app wel, maar third party apps willen nog wel eens dienst weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Weet iemand hoe het kan dat ik geen push mail en whatsapp meer krijg.
Ik gebruik ILWT rom 471 kernel 1.8.0 radio: 26.13.04.19_M
Als ik de telefoon een tijdje niet gebruikt heb en dan ga gebruiken zijn de wifi en ontvangst streepjes wit. Gebruik ik de tel. een minuut dan worden deze blauw. Vaak ontvang ik dan opeens mail en whatsapp berichten.

Het lijkt dus of de wifi in een slaapmodus is gezet. Het slaapbeleid staat echter op "nooit." Synchronisatie staat bij whatsapp en gmail gewoon aan.

Weet iemand hoe ik dit kan veranderen, misschien is het een instelling van ILWT om zo stroom te besparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 22:58
SomerenV schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:56:
Nee, helaas niet. Sowieso werkt de camera nog niet helemaal 100%. De standaard camera app wel, maar third party apps willen nog wel eens dienst weigeren.
Bedankt voor de info, dan blijf ik nog even bij GB MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 16:51
hi desire z gebruikers

ik heb al redelijk wat ervaring met custom roms ik zelf heb een Milestone xt720 waar ik al veel mee heb gespeelt CM6, CM7, CM9, MIUI, swapfiles, fastboot, supercharger v6

Maar de desire z van mn vriendin begint traag te worden en htc sense begint te herladen telkens als je een app afsluit, weet ook dat er een fix voor is geschreven maar wil het gelijk goed doen en er een andere rom op zetten

ik was goed op weg met DEZE GUIDE wat blijkt nu als ik temp root heb en wil titanium backup openen dan krijgt deze app GEEN root toegang.

Rootchecker geinstalleerd idd die zegt ook geen root.
Superuser zegt su binary not found.
Maar heb volgens de command line op de pc wel # staan
Ik ben in de command line nergens een error tegen gekomen
Of moet ik de bootloader nog via htc unlocken (wat niet kan want htc heeft de firmware versie nog niet geupdate :( )HTC EU 2.42.405.2
en ik heb HTC EU @.42.405.4

heeft iemand een idee wat ik fout doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:45
Het is een HTC Z? Niet moeilijk doen, gewoon langs de officiële weg via HTC. Ik heb dat begin dit jaar gedaan (toestel een jaar oud) en dat ging perfect. Ik had geen zin in moeilijk doen met goedbedoelde handleidingen, en dan als je pech hebt je toestel bricken.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
het gaat idd over een HTC desire Z vandaar ook de post in dit topic.
En zoals ik al zei via de HTCDev kan niet, want die gaat (nu nog) tot HTC EU 2.42.405.2 en ik heb HTC EU 2.42.405.4
de fix voor htcsense loading probleem werkt wel.
(# echo ro.HOME_APP_ADJ=1 >/data/local.prop) Dus ik krijg wel temp -root....

is er een manier waar op ik titanium backup kan draaien vanuit de cmdline met (temp)root rechten.
Dus dat TitaniumBackup root krijgt, ik krijg namelijk geen superuser popup dat titaniumbackup root wil
of snap ik de functie van temp-root verkeerd.
Anders wacht ik wel tot htc de tool update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@The-End587

Heb je em gedowngrade? Daarna is het makkelijk: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178912

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Zijn er hier meer mensen die de Visionary+ methode gebruiken maar na het proberen van een temproot krijg ik problemen: Visionary+ reageert niet meer, mijn telefoon doet niet veel meer en wordt ontzettend traag. adb vindt de telefoon nog wel, maar geeft ook aan geen root toegang te krijgen.

Ik heb ook de Rage methode geprobeerd, maar die gaf mij dezelfde problemen en resultaten!

Iemand die dezelfde problemen heeft gehad met Visionary+?

Ik weet dat hierboven wordt aangeraden om te downgraden, maar ook daar heb ik temp root voor nodig. Hoe dan ook ga ik toch even de fre3vo methode gebruiken van XDA.

[ Voor 15% gewijzigd door LiquidT_NL op 19-07-2012 11:42 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
ik wil eerst wat dingen backuppen voor dat ik verder ga dus nee heb nog niet gedowngrade

Ik zit vast bij
Temp-Rooting to Backup punt 5
If you have nothing to back up or don't care to back anything up, proceed to the next section.
Credit goes to Nipqer from #g2root for providing me with this method.
1. Download the attached file, "Vision-fre3vo-temp-root.zip".
2. Extract the contents to your platform-tools directory.
3. Run the following commands in command prompt while in platform-tools directory:
Code:
> adb push su /data/local/tmp/
> adb push busybox /data/local/tmp/
> adb push fixsu.sh /data/local/tmp/
> adb install SuperUser.apk
> adb shell chmod 755 /data/local/tmp/fixsu.sh
> adb shell /data/local/tmp/fixsu.sh

4, Download a backing up application such as...
Titanium Backup
HIER kan ik dus niet verder want titanium krijgt geen root
5. Make a backup!

en bij de check van
Double check and make sure everything looks good so far by running the following command (still in adb shell).
krijg ik keurig de output die ik moet krijgen (supercid+goldcard)

@LiquidT_NL
vertel hoe het is gegaan misschien dat ik er zo kan achter komen wat ik fout doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Wij lijken toch echt hetzelfde probleem te hebben :P Het punt is voornamelijk dat ik een temp-root kan krijgen, wat ik nodig heb om zowel te downgraden als direct te rooten/unlocken. Dus je kan sowieso niet downgraden, of je nu wel of niet wil backuppen.

Ik laat het je zeker weten.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-End587
Darkraver8 heeft het ook gehad op pagina 33 dit forum maar die is het gelukt.
ik denk dat hij gewoon begonnen is bij 1 van Rooting the Vision (G2/DZ) and DHD van deze guide
zonder eerst de backup te doen Vanavond maar es kijken of dat lukt.
misschien is de superuser.apk of busybox niet goed bij de guide die wij volgen?

darkraver8 geDMed hoop dat hij wat licht kan brengen

[ Voor 15% gewijzigd door The-End587 op 19-07-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb sinds kort een erg vervelend probleem met mijn Desire Z. Wanneer ik iemand bel of gebeld wordt dan hoor ik degene aan de andere kant van de lijn niet, of althans zo enorm zacht dat je niks hoort. Dit terwijl het volume gewoon vol staat, ook als ik dat tijdens het gesprek maximaal zet. Wanneer ik de optie speakerphone inschakel kan ik de persoon wel gewoon luid en duidelijk horen via de speakerphone. Als ik dan weer terugschakel naar gewoon "normaal", dan hoor ik weer niks. Dit probleem treedt op zowel als ik iemand bel als gebeld wordt.

Het gekke is, is dat wanneer ik bijvoorbeeld een paar keer mijn voicemail bel en dan heel vaak de volume toets omhoog indruk, dat het probleem dan ineens verdwijnt. Ik hoor de persoon aan de andere kant dan gewoon goed (via de normale "hoorn luidspreker"). Het is dus geen kapotte luidspreker of zo, echt een softwarematige fout.

Ik draai momenteel CM 7.2, maar het probleem deed zich ook voor op CM 7.1 Als radio heb ik Vision_Radio_12.57.60.25_26.10.04.12, die heb ik gisteren geflashed om uit te sluiten dat het aan radio Vision_Radio_12.56.60.25_26.10.04.03 lag die ik daarvoor gebruikte. Ik heb geen EFS wipe gedaan toen ik de nieuwe radio flashde. Toen ik na het constateren van het probleem deze week upgrade van CM 7.1 naar 7.1 heb ik wel een full-wipe gedaan. Verder gebruik ik Vodafone als provider.

Heeft iemand enig idee waar dit enorm vervelende probleem door kan komen? Het lijkt een lullige software bug, maar deze maakt wel dat de belfunctie van mijn telefoon zo goed als onbruikbaar is :( Alle suggesties zijn welkom!
Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste