Tja, niet voor niets dat CyanogenMod het zelfs een Pre-Alpha noemt. Niet eens Alpha, maar PRE-Alpha ! Nog ff geduld hebben dus, maar er zit wat goeds aan te komen voor ons, dat is zeker!JamesB009 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:35:
Al met al genoeg om weer terug te willen naar CM. Toen zag ik dit voorbij komen:
[ROM][ICS][2-19-12] CyanogenMod 9 Pre-Alpha Build 2.5 [Unofficial]
W00T! CM9 met ICS voor de Desire Z, eigenlijk alles lijkt goed te werken, dus deze erop gezet.
Na installatie ging alles voorspoedig, overclock naar 1113 Mhz en gaan met die telefoon. Ziet er strak uit, werkt soepel. Al merk je wel dat ICS weer zwaarder is dan Gingerbread.
Weinig bugs gevonden, enige:
- Lang home knop is nu een soort alt-tab functie, opzich oke, maar best zwaar voor een Desire Z.
- Ik had het softwaretoetsenbord verkeerd ingesteld, kreeg erg veel errors toen
- De camera launchen vanaf de lockscreen maakt de hele rom overstuur
Na het launchen van de camera vanaf de lockscreen heb ik hem niet meer aan de praat gekregen, moest accu eruit halen, opnieuw opstarten maar ook toen liep die meteen vast.
Dus, nu uiteindelijk maar weer terug naar de vertrouwde CM7, die nu weer soepel en lekker loopt.
Bij een nieuwe update van CM9 die maar weer proberen, want hij werkt wel goed. :-)
Ik draai de Adromadus ICS rom vanaf versie v11 en ze zijn nu bij v12. Die werkt echt heel erg lekker, zeker bruikbaar als goede daily driver, maar uiteindelijk is het Google Chrome for Android die me naar ICS heeft gepushed. Zelf wel tijdje bezig geweest met migratie van CM7 naar ICS, maar dies nu ook helemaal afgeconfigureerd. Ik heb zelf echter helemaal niet het idee dat ICS een stuk zwaarder is dan Gingerbread, ik draai de DesireZ op 1.2ghz en ik heb het memory verbruik eens vergeleken met die CM7 install en dat is toch een stuk beter geregeld. Kan ook zijn dat de Trebuchet launcher een stuk beter in elkaar zit dan de ADW for cm maar goed dat weet ik ook niet precies.JamesB009 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:35:
CM9 Pre-Alpha 2.5 stuk......
In ieder geval tot we aan de beta fase van CM9 beginnen, blijf ik op de releases van Andromadus draaien betreffende ICS. Ik ben onder de indruk van ICS, met name op het gebied van batterijverbruik. Hoewel ik al heel lang de Mugen Power 1800mAh gebruik in de Desire Z, lijkt het zeker als deze opgeladen is tot 100% een stuk zuiniger om te gaan met de power dan de laatste CM7 nightlies. Dikke plus op dat punt.
[ Voor 13% gewijzigd door martincm op 23-02-2012 16:10 ]
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Ik vind op een of andere manier de CM7 builds toch veel lekkerder werken, het enige echt gave aan ICS vind ik wel de multitasking met die tabs waar je de app in achter gelaten hebt, dat is echt mooi en werkt lekker. Voor de rest was ik wel geduldig af tot CyanogenMOD zelf officeel komt met nightlies.
Het is eingelijk hetzelfde als vorig jaar met 2.3, de eerste roms zullen nooit echt helemaal super lopen. Probleem is nu ook het gebrek aan kernel drivers voor android 4.0.
Helaas heb ik zelf niet de knowhow, anders zou ik heel erg graag mee helpen.
Het is eingelijk hetzelfde als vorig jaar met 2.3, de eerste roms zullen nooit echt helemaal super lopen. Probleem is nu ook het gebrek aan kernel drivers voor android 4.0.
Helaas heb ik zelf niet de knowhow, anders zou ik heel erg graag mee helpen.
is weer tijdje geleden dat ik geflashed heb maar heb nu die andromadus v12 erop gezet. Maar krijg het niet voor elkaar om mijn google contacts op gmail terug te zetten op de phone. Iemand een idee wat ik over het hoofd zie? simpelweg email instellen werkt niet en via contacten kun je alleen exchange account inloggen wat niet werkt.
edit: ik zie dat ik weer te voorbarig ben.. zit niet eens een market in etc. Ziet er wel ontzettend slick uit!!! maar nog te uitgekleed voor mij om dagelijks te gebruiken.
edit: ik zie dat ik weer te voorbarig ben.. zit niet eens een market in etc. Ziet er wel ontzettend slick uit!!! maar nog te uitgekleed voor mij om dagelijks te gebruiken.
[ Voor 20% gewijzigd door Kingpinda op 24-02-2012 03:43 ]
Life is like living only without the peaches
Je moet ook handmatig de gapps voor ics installeren. Deze zitten in bijna geen enkele custom rom.
Ga dit weekend ook maar eens Andromadus v12 op mijn Desire-Z flashen. De MIUI_Au van cjward23 ziet er best mooi uit maar is gewoon geen stabiele goede driver voor dagelijks gebruik.
Als je geen Gapps hebt geflashed, heb je dus ook geen Gmail, en dus ook geen google account om te koppelen met je telefoon. Dan kan je dus niets syncen.Kingpinda schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 03:25:
Dit pakket heb je nodig: GAPPS ICS 15022012
En dan flashen nadat je de rom hebt geflashed in cwm.
[ Voor 7% gewijzigd door martincm op 24-02-2012 10:44 ]
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Hebben jullie ervaring met de v6 supercharger? Ik had deze al ooit geinstalleerd om mijn launcher beter in het geheugen vast te zetten. Nu kwam ik er vannacht achter dat met nieuwere versies ook andere applicaties kunnen worden vastgezet. Nog niet lang genoeg gebruikt om conclusies aan te verbinden, maar ik hoop dat niet enkel de launcher beter in het geheugen blijft, ook whatsapp, gmail, sms en widgets. Ik moet nog wel even kijken hoe één en ander precies werkt.
Ik wist niet zeker of dit in het gewone Desire Z topic moest of in dit topic. Hier zitten echter de meeste mensen die 'knooien' met hun ROM's dus ik plaats het hier.
Ik wist niet zeker of dit in het gewone Desire Z topic moest of in dit topic. Hier zitten echter de meeste mensen die 'knooien' met hun ROM's dus ik plaats het hier.
Dank je wel kerel. Na wat gelezen te hebben kwam ik er achter ook zo de market te krijgen. Had eerst gewoon apk gedownload maar die deed het niet.martincm schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:41:
[...]
Als je geen Gapps hebt geflashed, heb je dus ook geen Gmail, en dus ook geen google account om te koppelen met je telefoon. Dan kan je dus niets syncen.
Dit pakket heb je nodig: GAPPS ICS 15022012
En dan flashen nadat je de rom hebt geflashed in cwm.
Mooi mooi mooi. toch maar terug zetten die adromedus.
Life is like living only without the peaches
Ik heb supercharger er we'll een tijdje op mijn telefoon gehad omdat mijn google verbinding er steeds uit knalde. Maar later bleek dat niet aan mijn telefoon te liggen omdat de telefoon van mijn vrouuw (unrooted desire s) er ook last van had, en een collega met een desire ook. Supercharger had ook niet zoveel effect bij mij dus.
Nu al een tidje eraf, en weinig problemen meer van onderbroken google connecties meer.
Heb eigenlijk altijd nog we'll voldoende geheugen over om alles te draaien.
Nu al een tidje eraf, en weinig problemen meer van onderbroken google connecties meer.
Heb eigenlijk altijd nog we'll voldoende geheugen over om alles te draaien.
Na ongeveer een dag gebruik lijkt het er op dat widgets minder knipperen en/of opnieuw geladen worden sinds ik de processen achter deze widgets 'gelockt' heb. Tevens had ik camera processen gelockt met bulletproof en starten deze iets sneller op.
Geen objectieve meetresultaten, voornamlijk mijn gevoelens op basis van één dag gebruik
Geen objectieve meetresultaten, voornamlijk mijn gevoelens op basis van één dag gebruik
Ik heb zojuist Adromadus ICS geïnstalleerd, V12. Werkt tot nu toe soepel en snel! Denk dat ik deze wel kan gebruiken als Daily rom gezien CM7 gewoon traag begint te worden in mijn ogen.martincm schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:01:
[...]
Ik draai de Adromadus ICS rom vanaf versie v11 en ze zijn nu bij v12. Die werkt echt heel erg lekker, zeker bruikbaar als goede daily driver, maar uiteindelijk is het Google Chrome for Android die me naar ICS heeft gepushed. Zelf wel tijdje bezig geweest met migratie van CM7 naar ICS, maar dies nu ook helemaal afgeconfigureerd. Ik heb zelf echter helemaal niet het idee dat ICS een stuk zwaarder is dan Gingerbread, ik draai de DesireZ op 1.2ghz en ik heb het memory verbruik eens vergeleken met die CM7 install en dat is toch een stuk beter geregeld. Kan ook zijn dat de Trebuchet launcher een stuk beter in elkaar zit dan de ADW for cm maar goed dat weet ik ook niet precies.
In ieder geval tot we aan de beta fase van CM9 beginnen, blijf ik op de releases van Andromadus draaien betreffende ICS. Ik ben onder de indruk van ICS, met name op het gebied van batterijverbruik. Hoewel ik al heel lang de Mugen Power 1800mAh gebruik in de Desire Z, lijkt het zeker als deze opgeladen is tot 100% een stuk zuiniger om te gaan met de power dan de laatste CM7 nightlies. Dikke plus op dat punt.
Ik krijg alleen Chrome niet aan de praat, enig idee? (Hij geeft error en zegt dat mijn device niet wordt ondersteund, ICS is nodig..)
[ Voor 4% gewijzigd door JamesB009 op 27-02-2012 14:58 ]
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Ja, dat komt omdat er ergens een ID verkeerd staat waardoor Chrome denkt dat hij met Gingerbread te maken heeft. Dit "probleempje" hebben aardig wat ICS builds last van. Het is een setting die volgens mij in de build.prop te vinden is.
Een volgende release van Andromadus zou er als het goed is geen last meer van hebben
Een volgende release van Andromadus zou er als het goed is geen last meer van hebben
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Is het mogelijk zelf zoiets te veranderen? Of moet ik dan echt wachten op een nieuwe release?Ultraman schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:17:
Ja, dat komt omdat er ergens een ID verkeerd staat waardoor Chrome denkt dat hij met Gingerbread te maken heeft. Dit "probleempje" hebben aardig wat ICS builds last van. Het is een setting die volgens mij in de build.prop te vinden is.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Dat is vast wel mogelijk. Ik weet alleen niet hoe diep het gaat.
Kijk even of er in de draad iets over staat. Want misschien moet je wel iets hercompileren.
Kijk even of er in de draad iets over staat. Want misschien moet je wel iets hercompileren.
[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 28-02-2012 07:54 ]
Ik heb vorige week ook Andromadus V12 gedraaid en daar kon in Chrome wel op draaien (wel een smerige reflash over de Cyanogen 9 Alpha). Kon hem alleen niet vanuit de market installeren; enkel via een losse apk.
Maar ik vond Chrome erg laggy en heb m niet meer gebruikt. Openen van de bookmarks duurde al iets van 5 tot 10 seconden.
Maar ik vond Chrome erg laggy en heb m niet meer gebruikt. Openen van de bookmarks duurde al iets van 5 tot 10 seconden.
Klopt, weet ook niet waar dit vandaan komt maar om het te veranderen zou je build.prop moeten aanpassen. Onderstaand downloadlinkje voor de losse apk van de laatste versie van 24 februari, die is dus al aangepast. Verwijder wel even eerst je eerdere installaties die je evt via de market hebt gedaan.JamesB009 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:44:
[...]
Ik krijg alleen Chrome niet aan de praat, enig idee? (Hij geeft error en zegt dat mijn device niet wordt ondersteund, ICS is nodig..)
Chrome for Android Beta v0.16.4215.215
Overigens heb ik nu de Trebuchet Launcher vervangen met de NOVA launcher, man wat een performance boost is dat. Werkt echt helemaal top! Nova launcher beste launcher die ik heb gezien momenteel, is wel alleen beschikbaar voor ICS. Nova Launcher v1.0.1
[ Voor 32% gewijzigd door martincm op 28-02-2012 10:16 ]
Thnx, Chrome werkt nu inderdaad! Ziet er soepel en strak uit, en lijkt vooralsnog lekker te werken. Nova Launcher ga ik wel een keer naar kijken, maar de huidige Launcher (ADW?!) werkt vooralsnog prima.martincm schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:11:
[...]
Klopt, weet ook niet waar dit vandaan komt maar om het te veranderen zou je build.prop moeten aanpassen. Onderstaand downloadlinkje voor de losse apk van de laatste versie van 24 februari, die is dus al aangepast. Verwijder wel even eerst je eerdere installaties die je evt via de market hebt gedaan.
Chrome for Android Beta v0.16.4215.215
Overigens heb ik nu de Trebuchet Launcher vervangen met de NOVA launcher, man wat een performance boost is dat. Werkt echt helemaal top! Nova launcher beste launcher die ik heb gezien momenteel, is wel alleen beschikbaar voor ICS. Nova Launcher v1.0.1
Dat is de Trebuchet launcher, alle CM builds zijn van de ingebouwde ADW af inmiddels en geswitched naar Trebuchet. Ik zou zeggen, gooi m maar om naar Nova, deze is EN final EN krijgt zn updates, daarnaast kan je m gewoon porteren qua settings etc als straks de beta en stable builds van CM9 verschijnen op basis van ICS. Absolute aanraderJamesB009 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:53:
[...]
Nova Launcher ga ik wel een keer naar kijken, maar de huidige Launcher (ADW?!) werkt vooralsnog prima.
Ah, cool. Thnx voor de info. Ik ga deze straks proberen. :-)martincm schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:11:
[...]
Dat is de Trebuchet launcher, alle CM builds zijn van de ingebouwde ADW af inmiddels en geswitched naar Trebuchet. Ik zou zeggen, gooi m maar om naar Nova, deze is EN final EN krijgt zn updates, daarnaast kan je m gewoon porteren qua settings etc als straks de beta en stable builds van CM9 verschijnen op basis van ICS. Absolute aanrader
Edit: Werkt inderdaad lekker!
Enige nadeel met de nieuwe rom, opstarten wilt niet lekker.. heb soms 4 / 5 bootcycles nodig voor deze echt goed werkt. Anders blijft deze op de lockscreen hangen en reboot na paar minuten zonder dat ik iets kan. Enig idee wat dit kan zijn?
Edit2: Bij een verse install (cache wipe) lijkt deze goed te booten, dus ik heb het idee dat het aan iets ligt wat ik heb geïnstalleerd, alleen heb ik echt geen idee wat dit kan zijn. Heb 80+ apps via Titaniumbackup teruggezet.. lastig om deze allemaal door te moeten lopen... of zou het kunnen zijn dat een andere Radio moet flashen?
[ Voor 36% gewijzigd door JamesB009 op 28-02-2012 20:38 ]
Radio kan, maar is not likely, tenzij je echt een hele oude hebt maar dat lijkt me niet. More likely zet je ook system apps met titanium terug en dat moet je sowieso niet doen. Dus alleen gebruikers apps doen. Weet niet of je een geregistreerde versie van TB hebt, maar ik doe normaliter ; batch terugzetten kiezen en dan kies ik voor alles, dan alles de-selecteren en loop ik die lijst door wat er terug moet. Daarbij dus alles roodgemarkeerd eruit laten. Ik heb dat eerder van de flashes Froyo->Gingerbread en nu dus Gingerbread->ICS ook gehad.SMS berichten doe ik sowieso via een aparte app, contacten/kalender syncen met google account, favorieten nu dus ook via Chrome gesynced dus dat staat allemaal. Hoef dus niets terug van de system settings.JamesB009 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 18:27:
[...]
Ah, cool. Thnx voor de info. Ik ga deze straks proberen. :-)
Anders blijft deze op de lockscreen hangen en reboot na paar minuten zonder dat ik iets kan. Enig idee wat dit kan zijn?
Edit2: Bij een verse install (cache wipe) lijkt deze goed te booten, dus ik heb het idee dat het aan iets ligt wat ik heb geïnstalleerd, alleen heb ik echt geen idee wat dit kan zijn. Heb 80+ apps via Titaniumbackup teruggezet.. lastig om deze allemaal door te moeten lopen... of zou het kunnen zijn dat een andere Radio moet flashen?
Gebruik nu al zo'n twee maanden RCMix3d 4.0 (met Sense 3.5) op m'n Desire Z. Maar de laatste tijd draait ie echt zo traag als dikke s......, ik erger mij echt groen en geel. Sense 3 of nieuwer lijkt inderdaad toch te zwaar te zijn voor dit toestel. Ik zou graag de eerder door Jivebunny genoemde Pyromod MIUI 1.0 's uit willen proberen. Die schijnt soepel te blijven werken, ook al staan er veel apps geïnstalleerd. Maar waar ik ook zoek (heb de XDA-thread MIUI - Pyromod doorgespit), ik kan de downloadlink maar niet vinden. Waar kan ik versie 1.0 ergens downloaden? Als iemand mij aan een linkje kan helpen ben ik diegene dankbaar
De ontwikkelaar heeft de ROM na versie 1.1, die wat issues had, stopgezet. 1.0 is een goede stabiele daily driver. Ik heb hem zelf toevallig nog dus zet hem wel even op dropbox voor de liefhebbers:tallstoi schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:50:
Gebruik nu al zo'n twee maanden RCMix3d 4.0 (met Sense 3.5) op m'n Desire Z. Maar de laatste tijd draait ie echt zo traag als dikke s......, ik erger mij echt groen en geel. Sense 3 of nieuwer lijkt inderdaad toch te zwaar te zijn voor dit toestel. Ik zou graag de eerder door Jivebunny genoemde Pyromod MIUI 1.0 's uit willen proberen. Die schijnt soepel te blijven werken, ook al staan er veel apps geïnstalleerd. Maar waar ik ook zoek (heb de XDA-thread MIUI - Pyromod doorgespit), ik kan de downloadlink maar niet vinden. Waar kan ik versie 1.0 ergens downloaden? Als iemand mij aan een linkje kan helpen ben ik diegene dankbaar
Pyromod 1.0
Volg de instructies op en het is en blijft zo soepel als boter!
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Voor wat betreft het soepel krijgen en houden van een Sense Rom ben ik zeer happy met Virtuous Sense 2.0 met Unity v9 kernel, SuperCharger v6 en Swap enabled.
Nu nog de duurtest halen :-) Is het over 2 maanden nog steeds soepel met ongeveer 60-100 apps installed.
Uitgangspunten zijn soepel in gebruik en gemiddeld tot lange batterijduur. (Makkelijk 1 dag), ook na maanden gebruik. En geen tussentijdse reflashes door irritatie door lag en batterijdrainage.
Nu nog de duurtest halen :-) Is het over 2 maanden nog steeds soepel met ongeveer 60-100 apps installed.
Uitgangspunten zijn soepel in gebruik en gemiddeld tot lange batterijduur. (Makkelijk 1 dag), ook na maanden gebruik. En geen tussentijdse reflashes door irritatie door lag en batterijdrainage.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Ik zweer op het moment bij de V6 Supercharger. Voor mijn gevoel (ik draai ADW EX in CM7.1) zijn er veel minder redraws van widgets en opnieuw pupulaten van de applicaties appdrawers.
Ik heb Swap moeten aanzetten i.v.m. redraws bij de wat zwaardere apps zoals 'Draw something', Where's my water', etc. Dan merk je dat de 368/512mb geheugen gewoon niet genoeg zijn. En dan kan je dat met SuperCharger wel fixen, maar ten kostte van de snappy response. Met Swap heb ik nu beiden gelukkig.Arie- schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:01:
Ik zweer op het moment bij de V6 Supercharger. Voor mijn gevoel (ik draai ADW EX in CM7.1) zijn er veel minder redraws van widgets en opnieuw pupulaten van de applicaties appdrawers.
Met redraws na het spelen van een zwaar spel kan ik wel leven. Ik vind het voornamelijk irritant als ik veel verschillende dingen heb gedaan, dat de widgets en/of launcher dan uit het geheugen gegooid werden. Daar heb ik nu echt bijna geen last meer van. Widgets reageren volgens mij ook iets sneller en beter als ik er op klik.
@Jivebunny: Wow, dat vind ik echt een super-service van je, bedankt man!Jivebunny schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:46:
[...]
De ontwikkelaar heeft de ROM na versie 1.1, die wat issues had, stopgezet. 1.0 is een goede stabiele daily driver. Ik heb hem zelf toevallig nog dus zet hem wel even op dropbox voor de liefhebbers:
Pyromod 1.0
Volg de instructies op en het is en blijft zo soepel als boter!
Ik had al wel een swap partitie in gebruik maar dat van die Unity v9 kernel en SuperCharger v6 was mij nog onbekend, ben nog een relatieve beginner wat ROMs betreft... Ik zal 's wat info over die zaken opduiken op XDA. Die Virtuous Sense 2.0 met genoemde tweaks klinkt ook zeer interessant, maar ik wil gewoon 's kijken of ik kan leven zonder Sense
Tot slot ben ik het volledig eens met de door jullie genoemde eisen: het is leuk dat een ROM de eerste twee weken soepeltjes draait, maar draait de ROM ook na 6 weken nog soepel met >50 apps? Dat is voor mij de echte 'proof of the pudding'.
Ik ben weer terug naar ILWT 264 (CM7) van februari.
Goed gebruikt gemaakt van customisatie optie middels de ILWT.txt file.
O.a. HTC GPS libs, NTP=nl.pool.ntp.org, geen adw launcher maar zeam launcher, old style notification LED, en custom fonts: namelijk de Clockopia en Roboto fonts van Ice Cream Sandwich.
Geweldige Gingerbread ROM en ik had vandaag een werkende camera nodig, dus ICS moest wijken.
En nu het er op staat ga ik het zeker een flinke tijd laten staan, laat ICS eerst maar eens wat meer kristaliseren. Gingerbread is echt nog steeds de vlottere van de twee op onze Z, mits je hem gewoon goed afstelt. Ook games lopen soepeler op deze ROM dan ze met Andromadus deden.
Op ICS met swap spelen heb ik mindere ervaringen mee: het wordt erg sloom als je alleen swap activeert.
Ga je echter met het geheugen management spelen, zoals met SuperCharger script, dan denk ik dat het wel wat profijt kan bieden door een aantal MBs RAM te kunnen bevrijden.
Goed gebruikt gemaakt van customisatie optie middels de ILWT.txt file.
O.a. HTC GPS libs, NTP=nl.pool.ntp.org, geen adw launcher maar zeam launcher, old style notification LED, en custom fonts: namelijk de Clockopia en Roboto fonts van Ice Cream Sandwich.
Geweldige Gingerbread ROM en ik had vandaag een werkende camera nodig, dus ICS moest wijken.
En nu het er op staat ga ik het zeker een flinke tijd laten staan, laat ICS eerst maar eens wat meer kristaliseren. Gingerbread is echt nog steeds de vlottere van de twee op onze Z, mits je hem gewoon goed afstelt. Ook games lopen soepeler op deze ROM dan ze met Andromadus deden.
Op ICS met swap spelen heb ik mindere ervaringen mee: het wordt erg sloom als je alleen swap activeert.
Ga je echter met het geheugen management spelen, zoals met SuperCharger script, dan denk ik dat het wel wat profijt kan bieden door een aantal MBs RAM te kunnen bevrijden.
Ik heb geen idee waar het aan ligt / lag. herstarten was gewoon een probleem. Ik heb op dezelfde manier geinstalleerd als jij hebt gedaan, met titanium backup, alleen de apps terug gezet, niet de instellingen enzo.martincm schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 09:34:
[...]
Radio kan, maar is not likely, tenzij je echt een hele oude hebt maar dat lijkt me niet. More likely zet je ook system apps met titanium terug en dat moet je sowieso niet doen. Dus alleen gebruikers apps doen. Weet niet of je een geregistreerde versie van TB hebt, maar ik doe normaliter ; batch terugzetten kiezen en dan kies ik voor alles, dan alles de-selecteren en loop ik die lijst door wat er terug moet. Daarbij dus alles roodgemarkeerd eruit laten. Ik heb dat eerder van de flashes Froyo->Gingerbread en nu dus Gingerbread->ICS ook gehad.SMS berichten doe ik sowieso via een aparte app, contacten/kalender syncen met google account, favorieten nu dus ook via Chrome gesynced dus dat staat allemaal. Hoef dus niets terug van de system settings.
Als hij vast liep ging ik in recovery, maakte een backup, zetten vervolgens die backup weer terug en voila! Hij werkt weer, tot de volgende vastloper...
Dus ik heb nu Quatro 4.0.3 erop staan, werkt verder hetzelfde, is een goede ICS rom en met Angel Camera geen bugs, dus gewoon foto's nemen! \o/
Hij heeft wel wat glitches, de nova launcher doet soms vreemd als hij is gecrahsed (door bijvoorbeeld firefox te gebruiken.) Maar dan is een herstart van de launcher voldoende. Ook wilt de achtergrond van whatsapp wel eens zwart worden, opzich geen ramp want het is nog te lezen. een herstart van de telefoon lost dat op.
Ik ben blij met Quatro, vooral omdat ik mijn telefoon weer kan herstarten en alles lijkt verder goed te werken. :-)
Quattro lijkt ook een betere batterij tijd te hebben voor mij. Nadeel, er zitten redelijk wat graphic glitches in, maar niks wat opgelost kan worden door een herstart. ;-)
Edit: Voor de liefhebbers, andromadius v13 is uit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1349864
[ Voor 7% gewijzigd door JamesB009 op 07-03-2012 10:37 ]
Wat een super script is dit. Zit nu inmiddels op Andromadus V13 ICS, met de Nova launcher ipv de trebuchet, gecombineerd met de V6, man die DZ lijkt herboren. Ook netjes dat het script zelf herkent als je een rom flashed om de settings opnieuw in te stellen zoals je ze voorheen had. Ik installeerde de V6 op andromadus v12, toen kan v13 uit, die geflashed, script opnieuw gerund en deze herkent dat ik van ROM verandert ben en stelt alles weer in zoals ik dat wilden hebben. Draait echt als een tierelier. Camera issues lijken nu ook weg (zo lang de foto niet op 5mpx is ingesteld, alles lager is goed). Hier ben ik bijzonder blij mee, daar ik geen directe opvolgers zie voor wat betreft qwerty androids.Arie- schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:01:
Overigens draai ik nu de Nova launcher nu op al mn ICS devices standaard, meest betrouwbare stabiele launcher (ICS only!) die ik heb gezien. Ook op mn Galaxy Tab draait het prima, deze draai ik op ICS maar dan dus met tablet UI.
Dat sentiment deel ik. Man man, hardware upgrade please (memory + cpu/gpu) :-) Iets groter scherm, en meer heb ik niet nodig.martincm schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:41:
[...]Hier ben ik bijzonder blij mee, daar ik geen directe opvolgers zie voor wat betreft qwerty androids.
Hier (bijna) idem! Een groter scherm hoeft voor mij niet eens zozeer (in ieder geval geen groter fysiek formaat van het toestel!) maar een (veel) grotere accu zou toch wel erg fijn zijn. Memory/CPU voel ik op dit moment niet als beperking, maar meer is altijd beter. Ik draai CM7 en iets geoverklokt.Jivebunny schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:12:
Dat sentiment deel ik. Man man, hardware upgrade please (memory + cpu/gpu) :-) Iets groter scherm, en meer heb ik niet nodig.
Zolang deze het blijft doen hou ik 'm, maar als hij stuk gaat zou ik op dit moment echt niet weten wat ik zou moeten kopen. Misschien gewoon weer een new old stock Desire Z, als ik die kan vinden.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Na alle problemen die ik had, werkt mijn Z nu nog steeds goed met de stockROM (geen spontane herstarts gehad). Hier leid ik uit af dat er dan software-matig blijkbaar iets toch niet goed is gedaan/gegaan met het rooten. Een dezer dagen zal ik weer eens een custom ROM erop gaan zetten, want die stock die vreet veel-te-veel van mijn accu.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik snap nog weinig van de Supercharger, ik heb de .txt file erin staan, en ook gerund.. geselecteerd dat ik snel wil. Dat heeft hij gedaan.. moet ik daarna nog meer doen? Of is hij nu "supercharged"?martincm schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:41:
[...]
Wat een super script is dit. Zit nu inmiddels op Andromadus V13 ICS, met de Nova launcher ipv de trebuchet, gecombineerd met de V6, man die DZ lijkt herboren. Ook netjes dat het script zelf herkent als je een rom flashed om de settings opnieuw in te stellen zoals je ze voorheen had. Ik installeerde de V6 op andromadus v12, toen kan v13 uit, die geflashed, script opnieuw gerund en deze herkent dat ik van ROM verandert ben en stelt alles weer in zoals ik dat wilden hebben. Draait echt als een tierelier. Camera issues lijken nu ook weg (zo lang de foto niet op 5mpx is ingesteld, alles lager is goed). Hier ben ik bijzonder blij mee, daar ik geen directe opvolgers zie voor wat betreft qwerty androids.
Overigens draai ik nu de Nova launcher nu op al mn ICS devices standaard, meest betrouwbare stabiele launcher (ICS only!) die ik heb gezien. Ook op mn Galaxy Tab draait het prima, deze draai ik op ICS maar dan dus met tablet UI.
Welke keuze nummers?JamesB009 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:08:
[...]
Ik snap nog weinig van de Supercharger, ik heb de .txt file erin staan, en ook gerund.. geselecteerd dat ik snel wil. Dat heeft hij gedaan.. moet ik daarna nog meer doen? Of is hij nu "supercharged"?
Welke versie van het script en welke keuze nummers? Ik zal even wat output plaatsen zoals het er bij mij uitziet.
edit: oeh die lap text is te groot, even wat bijwerken
edit2: Nou, dan doe ik het even zo, gewoon typen. Mijn keuzes waren:
- build.prop integration. De instellingen bleven hierbij het best hangen.
- 512HP Ledded (balanced) dit raadde het script zelf aan.
- OOM Group fixes + Launcher Die-Hard
- Bulletproof apps, hier had ik mijn widgets, lockscreen en messaging apps in gevoerd.
Ik weet zelf ook niet 100% zeker of ik alles goed heb gedaan, maar voor mijn gevoel heb ik minder redraws, starten sommige zaken net iets sneller en worden sommige apps minder snel uit het geheugen gegooid.
edit: oeh die lap text is te groot, even wat bijwerken
edit2: Nou, dan doe ik het even zo, gewoon typen. Mijn keuzes waren:
- build.prop integration. De instellingen bleven hierbij het best hangen.
- 512HP Ledded (balanced) dit raadde het script zelf aan.
- OOM Group fixes + Launcher Die-Hard
- Bulletproof apps, hier had ik mijn widgets, lockscreen en messaging apps in gevoerd.
Ik weet zelf ook niet 100% zeker of ik alles goed heb gedaan, maar voor mijn gevoel heb ik minder redraws, starten sommige zaken net iets sneller en worden sommige apps minder snel uit het geheugen gegooid.
[ Voor 255% gewijzigd door Arie- op 07-03-2012 14:45 ]
Ik krijg:
Scrolling speed options:
No waiting, fast, normal, slow.
Ik kies dan voor fast.
Daarna krijg ik 17 opties, launcher status enzo. Aggressive 1 settings, en 2 settings. Balanced settings 1, 2 en 3. Multitaksing Settings. Mega RAM, sutomizer settings, grouping fixes, unsupercharge, reboot en exit. (Zoiets...)
Ik draai versie 8.
Scrolling speed options:
No waiting, fast, normal, slow.
Ik kies dan voor fast.
Daarna krijg ik 17 opties, launcher status enzo. Aggressive 1 settings, en 2 settings. Balanced settings 1, 2 en 3. Multitaksing Settings. Mega RAM, sutomizer settings, grouping fixes, unsupercharge, reboot en exit. (Zoiets...)
Ik draai versie 8.
Ik heb volgens mij update9 rc6 ofzoiets, kan het nu even niet nakijken. Even goed rondkijken op XDA, ik zag in het begin ook door de bomen het bos niet meer
. Het lijkt alsof alle informatie en downloads in 991276 op XDA staan, maar die laatste update had ik ergens anders weg gehaald volgens mij.
Je moet wel services.jar patchen als je wilt superchargen bij ICS! (voor elke ICS rom geldt dit)
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Ik had die post wel gelezen op XDA, maar weinig mee gedaan, haha.ArcticWolf schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:25:
Je moet wel services.jar patchen als je wilt superchargen bij ICS! (voor elke ICS rom geldt dit)
Nu loopt het helemaal soepel, thnx!
Launcher loopt nu eigenlijk niet meer vast, ook niet na het sluiten van zware apps, dus helemaal super nu!
Misschien is het handig als anderen ook delen hoe en wat zij zoal hebben gedaan. De threads op XDA mbt V6 zijn ook niet heel duidelijk. Ik zal ook nog even de lijst van bulletproof apps plaatsen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $ export PATH=/data/local/bin:$PATH $su # cd data/V6_SuperCharger/BulletProof_One_Shots # ls 1Shot-com.android.camera.sh 1Shot-com.teslacoilsw.widgetlocker.sh 1Shot-com.android.email.sh 1Shot-com.th.android.widget.gTabsimiClock.sh 1Shot-com.android.mms.sh 1Shot-com.whatsapp.sh 1Shot-com.android.phone.sh 1Shot-kz.mek.DialerOne.sh 1Shot-com.dasur.slideit.sh 1Shot-mikado.bizcalpro.sh 1Shot-com.google.process.gapps.sh 1Shot-net.igecelabs.android.MissedIt.sh 1Shot-com.jim2.sh 1Shot-netgenius.bizcal.sh 1Shot-com.levelup.beautifulwidgets.sh 1Shot-slide.cameraZoom.sh # |
Hier al weken Andromeda aan het draaien op mijn Desire Z. Werkt prima, en vrij regelmatig is er weer een update te downloaden met verbeteringen. Werkt soepeler dan mijn stock gingerbread, die telkens dingen moest herladen. Echt heerlijk!
Had trouwens eerder hier gemeld met het "probleem" van de altijd aanwezige "r" ipv "3g" in de radio indicator. Blijkt dat je in ICS national roaming kan toestaan, en dan toont hij weer normaal de verbindingssnelheid ipv roaming indicator. (Komt doordat je als Telfort klant bijv. op KPN netwerk zit)
Had trouwens eerder hier gemeld met het "probleem" van de altijd aanwezige "r" ipv "3g" in de radio indicator. Blijkt dat je in ICS national roaming kan toestaan, en dan toont hij weer normaal de verbindingssnelheid ipv roaming indicator. (Komt doordat je als Telfort klant bijv. op KPN netwerk zit)
[ Voor 5% gewijzigd door - peter - op 08-03-2012 23:50 ]
Ik kan maar niet wennen aan de looks van ICS... vind het helemaal niks eigenlijk
Denk dat ik nog even geduld moet hebben, want het is wel retesoepel als je het goed configureerd...
Argh!
Argh!
Nog steeeeeeeds geen CM9...
Iemand enig idee hoe ver ze momenteel zijn in het ontwikkelproces?
Gaat wel redelijk rap hoor, in bijna alle andere ROMS die hierop gebaseerd zijn worden alle veranderingen meegenomen. Wat betreft CM zelf, die hebben net hun nieuwe servers binnen om de nightlies op te serven lees ik vandaag toevallig. Ik verwacht nu dat ze in ieder geval de nightlies weer in de cyclus krijgen, maar gezien de progress zal er al snel een RC uitkomen.monnick schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:37:
Nog steeeeeeeds geen CM9...![]()
voor de rest kan je het AOKP team volgen, die verwerkt bijna alles simultaan met de CM veranderingen, waar vervolgens de roms weer op gebaseerd worden. Bijvoorbeeld aokp release voor de Desire Z, Galaxy Tab (de 1e), Galaxy S II , Galaxy Note, Desire HD
mwja T4z is de developer... verwacht er helaas niet veel van
Ik draai nu weer pyromod miui 1.0 (1.1 krijg ik niet aan de praat...)
mwja hij heeft nog nooit een ROM stable gekregen en begint aan een nieuwe terwijl de andere nog in alpha zitSlurpie schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:46:
Ach hij probeert het tenminste.
Maar we zullen zien
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 15-03-2012 12:49 ]
En is het dan verplicht om een rom stable te krijgen in je eentje als er andere groepen zijn die met een paar mensen het misschien wel voor elkaar krijgen. Zijn zat ICS roms die al lange tijd wachten op een stabiele en volledig status.ArcticWolf schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:48:
[...]
mwja hij heeft nog nooit een ROM stable gekregen en begint aan een nieuwe terwijl de andere nog in alpha zit![]()
Maar we zullen zien
Als hij de aanzet geeft om andere het ook te laten doen vind ik al meer dan genoeg. Beetje competitie kan geen kwaad.
ik snap je punt wel... maar ik ben nog steeds van mening dat hij een "pruts" dev is. Het enige wat hij heeft gedaan bij de ICS mod van hem is minfrees in de build.prop zetten. De rest heeft hij 1:1 van Andromadus overgenomen.
Bij die nieuwe sense ROM heeft hij Proxuser's Desire S build gepakt en die "gepoort" aangezien de S en de DZ hetzelfde framework gebruiken is dat ook een eitje, hij heeft het wifi script en de android.jar van Cj gekregen (omdat hij die al had geschreven voor Affinity ICS). Zolang de rest niet het echte dev work doet, komt hij ook niet verder.
Bij die nieuwe sense ROM heeft hij Proxuser's Desire S build gepakt en die "gepoort" aangezien de S en de DZ hetzelfde framework gebruiken is dat ook een eitje, hij heeft het wifi script en de android.jar van Cj gekregen (omdat hij die al had geschreven voor Affinity ICS). Zolang de rest niet het echte dev work doet, komt hij ook niet verder.
Die xT4Z1N4TRx is volgens mij een redelijk jong mannetje die gewoon graag met allerlei van dit soort zaken speelt. Ik heb in ieder geval ergens opgevangen dat hij nog een tiener was. Of dat waar is of niet weet ik, maar gezien zijn gedrag wil ik dat best voor waar aannemen.
Echter: give credit where credit is due. Hij poept wel builds uit. Bij elkaar geraapt, gejat of w/e. Hij pakt het op, geeft er een beetje zijn eigen draai aan en poept het uit. Hij kan het ook niet doen en alles lekker voor zichzelf houden. Het is gewoon een jongen die het leuk vind om er mee te experimenteren en als hij weer wat nieuws gevonden heeft pakt hij dat op en gaat hij daar mee spelen.
Weinig mis met dat gedrag, en dat je er niet van op aan kunt dat hij geen "stable" uitbrengt: je betaalt er toch niet voor? Het is jouw keuze of jij zijn build op je telefoon zet.
Daarnaast gebruik ik zelf zijn builds niet, juist vanwege dat gedrag van "ik bouw waar ik zin in heb op dat moment". En het feit dat hij graag labeltjes op zijn producten plakt waar ik het niet mee eens ben. Zo heeft hij die Ice Cream JIBwich build, waar hij vervolgens "Heavily Optimized" op plakt. Waar, in mijn ogen, niets van klopt en het een beetje loos geroep is om zichzelf populair te maken.
EliteMod, dat noem ik heavily optimized. Daar zit veel tijd in fine tuning en de laatste beetjes performance er uit trekken, en daarbij ook nog eens battery life goed in de gaten houden. Mooie build, al zou ik er graag iets meer vrijheid in willen hebben. Als in: iets meer keuze mogelijkheden tijdens het flashen. Ik heb bijvoorbeeld geen behoefte aan LaunherPro.
Daarom gebruik ik ILWT nu op mijn telefoon. Rock solid en clean, waarbij ik middels een .txt file kan bepalen wat ik flash. Ik vind dat prachtig en zou dat systeem, of AROMA, graag in meer builds terug zien.
Dat zal voor ICS ook vast nog wel ontstaan, maar dan moeten we eerst door de alpha/beta fase heen.
Echter: give credit where credit is due. Hij poept wel builds uit. Bij elkaar geraapt, gejat of w/e. Hij pakt het op, geeft er een beetje zijn eigen draai aan en poept het uit. Hij kan het ook niet doen en alles lekker voor zichzelf houden. Het is gewoon een jongen die het leuk vind om er mee te experimenteren en als hij weer wat nieuws gevonden heeft pakt hij dat op en gaat hij daar mee spelen.
Weinig mis met dat gedrag, en dat je er niet van op aan kunt dat hij geen "stable" uitbrengt: je betaalt er toch niet voor? Het is jouw keuze of jij zijn build op je telefoon zet.
Daarnaast gebruik ik zelf zijn builds niet, juist vanwege dat gedrag van "ik bouw waar ik zin in heb op dat moment". En het feit dat hij graag labeltjes op zijn producten plakt waar ik het niet mee eens ben. Zo heeft hij die Ice Cream JIBwich build, waar hij vervolgens "Heavily Optimized" op plakt. Waar, in mijn ogen, niets van klopt en het een beetje loos geroep is om zichzelf populair te maken.
EliteMod, dat noem ik heavily optimized. Daar zit veel tijd in fine tuning en de laatste beetjes performance er uit trekken, en daarbij ook nog eens battery life goed in de gaten houden. Mooie build, al zou ik er graag iets meer vrijheid in willen hebben. Als in: iets meer keuze mogelijkheden tijdens het flashen. Ik heb bijvoorbeeld geen behoefte aan LaunherPro.
Daarom gebruik ik ILWT nu op mijn telefoon. Rock solid en clean, waarbij ik middels een .txt file kan bepalen wat ik flash. Ik vind dat prachtig en zou dat systeem, of AROMA, graag in meer builds terug zien.
Dat zal voor ICS ook vast nog wel ontstaan, maar dan moeten we eerst door de alpha/beta fase heen.
Yep T4z is 15...
Ik zal mijn ICS build maar eens op het forum zetten dan vanavond
Nee ik blijf ook ff lekker bij Pyromod, Elitemod of ILWT
Ik zal mijn ICS build maar eens op het forum zetten dan vanavond
Nee ik blijf ook ff lekker bij Pyromod, Elitemod of ILWT
En ik moet zeggen dat ik nu al een maand bijna op Virtuous Sense 2.0 met Unity v9 en OC/UV Beater 1.7 en SuperCharged v6 etc. Ding is nog steeds supersoepel w00t ;-)
Er is een HTC One V port naar de Desire Z gemaakt op XDA
Nog in een beta stadium uiteraard, maar je kan 'm ff proberen. Werkt echt supervloeiend, en daarnaast als leuke bijkomstigheid, sign in met je dropboxaccount en ontvang 25GB ruimte extra voor 2 jaar
Dit stemt me iig positief voor een toekomstige ICS release met 4.0 voor ons phones, alleen als HTC het officieel zou doen zou ik het nog veel toffer vinden..
EDIT: Oh, repost, in al mijn enthousiasme gepost voor het kijken.. Sorry!
Nog in een beta stadium uiteraard, maar je kan 'm ff proberen. Werkt echt supervloeiend, en daarnaast als leuke bijkomstigheid, sign in met je dropboxaccount en ontvang 25GB ruimte extra voor 2 jaar
Dit stemt me iig positief voor een toekomstige ICS release met 4.0 voor ons phones, alleen als HTC het officieel zou doen zou ik het nog veel toffer vinden..
EDIT: Oh, repost, in al mijn enthousiasme gepost voor het kijken.. Sorry!
[ Voor 7% gewijzigd door omgwtfbbq op 16-03-2012 12:50 ]
Als iemand zin/tijd/zich verveeld, kan iemand dan mijn build van Ice Cold Sandwich proberen?
http://www.deadly-silence..._signed_031812_153130.zip
Alles werkt behalve de camcorder
(oh.. en de keyboard backlight)
http://www.deadly-silence..._signed_031812_153130.zip
Alles werkt behalve de camcorder
[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 18-03-2012 16:19 ]
Wat is Ice Cold Sandwich voor ROM? (Cyanogen, of van source opgebouwd of?)
tis een mix van de source en CM
DHD thread:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1450962
De volgende versie bevat de nieuwe officiële drivers van qualcomm (zijn laatst uitgekomen).
Bevat ook ROM control, enkele customized opties die door Lord zijn gemaakt.
Ik heb zijn versie alleen compatible gemaakt met de DZ.
edit:
binnen 1 dag (hopelijk) komt er een stable based op 6.0
en zal ik de officiële DZ thread aanmaken op XDA
DHD thread:
De volgende versie bevat de nieuwe officiële drivers van qualcomm (zijn laatst uitgekomen).
edit:
binnen 1 dag (hopelijk) komt er een stable based op 6.0
[ Voor 40% gewijzigd door ArcticWolf op 18-03-2012 17:51 ]
Haha vetjes :-) Heel tof en ga em zeker eens draaien binnenkortArcticWolf schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:30:
tis een mix van de source en CM
DHD thread:
edit:
binnen 1 dag (hopelijk) komt er een stable based op 6.0![]()
maar we komen er wel.
Ik geniet echt van die Sense 4.0A ROMs, die meuk vliegt over je beeldscherm!
Sense 4.0A is overigens wel een stripped down versie van Sense, is door HTC zelf gedaan voor de One V. Er zullen misschien ook nog roms verschijnen met de volledige featureset. Momenteel mist Lockscreen customization en een aantal widgets, de rest is nog niet bekend afaik.
Sense 4.0A is overigens wel een stripped down versie van Sense, is door HTC zelf gedaan voor de One V. Er zullen misschien ook nog roms verschijnen met de volledige featureset. Momenteel mist Lockscreen customization en een aantal widgets, de rest is nog niet bekend afaik.
Ik heb een raar probleem (en het is bij alle microsd kaarten) Ik heb sinds gister een 32gb microsd class 10. Zonder partities kan ik met zo'n 10MB/s schrijven en 15MB/s lezen, maar nu heb ik een 2gb partitie erop gemaakt en nu haal ik nog maar max 3MB/s....
het gebeurd ook bij m'n 16gb microsd en 8gb microsd, telkens wanneer ik er een partitie bij maak wordt de snelheid echt drastisch lager.
via USB, cardreader... maakt allemaal niet uit, ook niet welke ROM/kernel ik op m'n DZ heb.
Heeft iemand enig idee waarom dit is?
het gebeurd ook bij m'n 16gb microsd en 8gb microsd, telkens wanneer ik er een partitie bij maak wordt de snelheid echt drastisch lager.
via USB, cardreader... maakt allemaal niet uit, ook niet welke ROM/kernel ik op m'n DZ heb.
Dit heeft volgens mij te maken met 'mis-alignment' met een fat32 format. Wat je zou moeten doen is de kaart alleen in CWM opnieuw indelen in hoe je hem zou willen hebben, via de repartition optie. Dus niet via de computer, alleen in clockwork. Lukt dat niet kan je eens de Panasonic SD/SDHC format tool proberen, deze schijnt de partities op wel de juiste manier in te delenDeze formatteert de kaart op correcte wijze, partities zal je wel nog aan moeten maken. Of zelfs in ieder geval reformatten in een digitale camera schijnt al beter te zijn, maar dan moet je alsnog partities aanmaken en daar zou ik toch echt Clockwork voor aanraden.ArcticWolf schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:17:
Ik heb een raar probleem (en het is bij alle microsd kaarten) Ik heb sinds gister een 32gb microsd class 10. Zonder partities kan ik met zo'n 10MB/s schrijven en 15MB/s lezen, maar nu heb ik een 2gb partitie erop gemaakt en nu haal ik nog maar max 3MB/s....
[ Voor 3% gewijzigd door martincm op 22-03-2012 12:16 ]
Nja dat heb ik dus ook gedaan haha, ik heb hem met 4EXT recovery clean gepartitioneerd en niet via de computer. Maar mssch moet ik idd CWM weer eens proberen en een alignment check doen
Verwijderd
Ik heb mijn telefoon geroot met VISIONary+ maar loop vast bij de volgende stap.
hboot_7230_0.84.2000_100908.nb0. is namelijk nergens meer te vinden... Zou iemand mij hier aan kunnen helpen?
Ik heb het ook gebropeerd met adb maar dit lukt me al helemaal niet, ik krijg maar geen list devices te zien.
alvast bedankt!
hboot_7230_0.84.2000_100908.nb0. is namelijk nergens meer te vinden... Zou iemand mij hier aan kunnen helpen?
Ik heb het ook gebropeerd met adb maar dit lukt me al helemaal niet, ik krijg maar geen list devices te zien.
alvast bedankt!
hier de hboot. http://dl.dropbox.com/u/50730231/vision.hboot-0.84.2000.rarVerwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:30:
Ik heb mijn telefoon geroot met VISIONary+ maar loop vast bij de volgende stap.
alvast bedankt!
let wel op: deze gebruik ik altijd op de oude manier. gfree/psneuter, maar de hboot blijft hetzelfde.
als je bij fastboot devices niks ziet, zijn je driver not volledig geinstallerd, zou eerst dat verhelpen.
zonder s-off geen permroot.Arie- schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:41:
Volgens mij heb je die hboot helemaal niet nodig om te rooten. Dat is volgens mij nodig bij een stap voor het verkrijgen van s-off.
[ Voor 32% gewijzigd door reaL_G op 23-03-2012 14:55 ]
GiTS
Volgens mij heb je die hboot helemaal niet nodig om te rooten. Dat is volgens mij nodig bij een stap voor het verkrijgen van s-off.
Ik heb nu de nieuwe cyogenmod build. De "CyanogenMod-7.2.0-RC1"
Werkt super goed,Het heeft volgens mij de kernel van ICS al dus het draait super soepel en de meeste grafische effecten bij het wisselen van schermen zijn er ook al.
Aanrader!
Werkt super goed,Het heeft volgens mij de kernel van ICS al dus het draait super soepel en de meeste grafische effecten bij het wisselen van schermen zijn er ook al.
Aanrader!
Goed om te horen! Ik wacht nog wel ff op de stable (ben met mijn telefoon niet zo'n experimenteerder - moet het gewoon doen) maar de final kan niet meer ver weg zijn!
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Dit geldt niet voor de VISIONary+ methode. Maar volgens mij gebruikt (bijna) niemand die methode nog ivm partitie problemen. Ik zal me er verder niet meer mee bemoeien, heb zelf geen Z meer om dingen bij mijzelf te controleren
Verwijderd
Hartelijk dank!reaL_G schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:40:
[...]
hier de hboot. http://dl.dropbox.com/u/50730231/vision.hboot-0.84.2000.rar
let wel op: deze gebruik ik altijd op de oude manier. gfree/psneuter, maar de hboot blijft hetzelfde.
als je bij fastboot devices niks ziet, zijn je driver not volledig geinstallerd, zou eerst dat verhelpen.
[...]
zonder s-off geen permroot.
alle 2 de methodes hebben bricks opgeleverd, afhankelijk van de gebruiker of programmatuur is nog de vraag. tegenwoordig hebben ze best of both samengevoegd.
heel toevallig dat ik vorige week mn oude z nog heb moet doen vandaar dat ik de bestanden nog op de dropbox had.
heel toevallig dat ik vorige week mn oude z nog heb moet doen vandaar dat ik de bestanden nog op de dropbox had.
GiTS
Okay: Virtuous Primadonna
Running with that one :-) Geen camera nog, maar dat kan mij even gestolen worden. Ben erg tevreden en onder de indruk van de performance en de nieuwe looks van Sense 4.0. Jammer dat het nog niet helemaal werkt v.w.b. de softkeys onderin (met name op homescreen - menu), maar daar is mee te leven.
Running with that one :-) Geen camera nog, maar dat kan mij even gestolen worden. Ben erg tevreden en onder de indruk van de performance en de nieuwe looks van Sense 4.0. Jammer dat het nog niet helemaal werkt v.w.b. de softkeys onderin (met name op homescreen - menu), maar daar is mee te leven.
Primadonna ziet er al heel goed uit, ze zijn naar mijn beleving ook verder dan de overige ICS/Sense 4 ROM's op XDA. Toch ben ik nog wat huiverig met het draaien er van. Persoonlijke ervaring met Unity en Affinity leert mij dat de Virtuous ROM's in het begin heel vlot zijn, maar na een tijd in gebruik te zijn als daily driver zo traag zijn als pindakaas door een rietje.
Meer mensen met deze ervaring?
[ Voor 3% gewijzigd door TMPJ op 27-03-2012 09:59 ]
Ik had sowieso met Primo al het idee dat ie trager was dan Ice Cream Sensewich (Van die 15 jarige kerel ofzo). Maar die Sensewich had meer problemen. Virtuous heeft al erkent dat de nieuwe base trager is, en ze kijken ernaar
Ja, voor alle sense 3+ roms. Maar dat heeft met zowel het geheugen in ons toestel te maken als de hoeveelheid apps die je installeert te maken.TMPJ schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:55:
Primadonna ziet er al heel goed uit, ze zijn naar mijn beleving ook verder dan de overige ICS/Sense 4 ROM's op XDA. Toch ben ik nog wat huiverig met het draaien er van. Persoonlijke ervaring met Unity en Affinity leert mij dat de Virtuous ROM's in het begin heel vlot zijn, maar na een tijd in gebruik te zijn als daily driver zo traag zijn als pindakaas door een rietje.
Ik draai primadonna nu sinds afgelopen weekend, zonder reboots en het gaat best goed. Eigenlijk net zo goed als Virtuous Sense 2.0 met Supercharger en unity v9 kernel, maar dan zonder al die optimizations erover heen. Ik vind de sense 4.0A base helemaal niet zo traag om eerlijk te zijn. Is ook gemaakt voor de HTC One V, een Single core met net zoveel geheugen als onze Z. Ff overclocken (onze Z) en het zou op gelijke voet kunnen zijn.
Met Android 4.0.3 als base zijn er sowieso een hoop memory optimizations native aanwezig.
Ik ben (nog) content met 4.0A (let op, de A is belangrijk
Edit: Oops... Root kwijt na superchargen haha. Bluh... http://forum.xda-develope...p=22643465&postcount=8328
Edit2: Gelukkig nandroid backup :-) Poging 2 was wel succesvol. Nu ook supercharged Sense 4.0A :-)
[ Voor 7% gewijzigd door Jivebunny op 28-03-2012 09:06 ]
Ik draai nu al een tijdje ICS rom, opzich fijn, maar ik heb toch geregeld dat deze begint te haperen of langzaam begint te worden na een tijdje. Een reboot helpt dan wel, iemand ervaring met een (het liefst) ICS rom die hier minder of geen last van heeft? Moet ik dan een ILWT rom zoeken?
Tevens heb ik bij elke reboot dat hij alle apps langsgaat om te upgraden, hoe komt dit? Ik draai virtuos ICS met Supercharger V6 eroverheen.
Tevens heb ik bij elke reboot dat hij alle apps langsgaat om te upgraden, hoe komt dit? Ik draai virtuos ICS met Supercharger V6 eroverheen.
Ik heb nu eigenlijk sinds dat ze met ICS begonnen zijn Andromadus draaien. Vandaag is de Beta 2 gereleased, Andromadus Audacity B2. Dit is veruit naar mijn mening de beste ICS rom beschikbaar voor de DZ. In Beta2 hebben ze een hoop gladgestreken, veranderingen uit 4.0.4 meegenomen, de ROM control is zeer prettig, lots of settings en in combinatie met de APEX of NOVA launcher echt een stabiele daily driver. geen enkel probleem meer mee. De Beta2 ga ik overigens eerst eens proberen zonder V6 script eens kijken hoe die zich houdt.JamesB009 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:37:
Ik draai nu al een tijdje ICS rom, opzich fijn, maar ik heb toch geregeld dat deze begint te haperen of langzaam begint te worden na een tijdje. Een reboot helpt dan wel, iemand ervaring met een (het liefst) ICS rom die hier minder of geen last van heeft? Moet ik dan een ILWT rom zoeken?
hier ook vandaag ICS geinstalleerd (beta2) in de hoop dat de graphical glitches nu eindelijk helemaal weg zijn (was de rede dat ik eerst toch terug ben gegaan naar CM7 weer). Hij loopt tot nu toe goed, alleen tasker heeft kuren en mijn camera werkt nog niet altijd (beide valt mee te leven).
Een beetje zitten tweaken (animaties ed. uit gezet) en nu eens even wat daagjes laten lopen, kijken wat het ding gaat doen en of het stabiel genoeg is om dagelijks te gaan gebruiken.
Een beetje zitten tweaken (animaties ed. uit gezet) en nu eens even wat daagjes laten lopen, kijken wat het ding gaat doen en of het stabiel genoeg is om dagelijks te gaan gebruiken.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ben erg benieuwd.. laat het maar weten. :-)polthemol schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:51:
hier ook vandaag ICS geinstalleerd (beta2) in de hoop dat de graphical glitches nu eindelijk helemaal weg zijn (was de rede dat ik eerst toch terug ben gegaan naar CM7 weer). Hij loopt tot nu toe goed, alleen tasker heeft kuren en mijn camera werkt nog niet altijd (beide valt mee te leven).
Ik vind Andromadus Audacity beta 2 stabiel genoeg voor dagelijks gebruik, heb hem nu 3 dagen op mijn mobiel staan en het werkt als een tierelier. Ik heb wel last van graphical glitches zodra ik de camera op panorama stand zet. Foto's en video's opnamen gaat altijd goed, maar zodra ik hem in panorama stand zet begint hij te haperen en als ik de camera uitzet heb ik last van graphical glitches.
Verder ben ik wel tevreden over beta 2. GPS en bluetooth werken ook, alleen ik heb wel het gevoel dat me batterij minder lang meegaat. Denk een uurtje minder, maar dat vind ik niet zo heel erg.
Heb wel vaak stroom bij me in de buurt.
Verder ben ik wel tevreden over beta 2. GPS en bluetooth werken ook, alleen ik heb wel het gevoel dat me batterij minder lang meegaat. Denk een uurtje minder, maar dat vind ik niet zo heel erg.
Everything that has a beginning has a end
Dank je voor de review. Ikzelf zit nog op Andromadus Alpha 12 en het is voor mij stabiel genoeg. Wacht met updaten naar een nieuwe versie altijd eerst even wat reacties af. Zeker met de Beta 1 waren er voor mijn gevoel meer bugs ingeslopen dan dat er sinds de vorige Alpha waren opgelost. Binnenkort maar eens flashen naar de Beta 2.Rommel schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:30:
Ik vind Andromadus Audacity beta 2 stabiel genoeg voor dagelijks gebruik, heb hem nu 3 dagen op mijn mobiel staan en het werkt als een tierelier. Ik heb wel last van graphical glitches zodra ik de camera op panorama stand zet. Foto's en video's opnamen gaat altijd goed, maar zodra ik hem in panorama stand zet begint hij te haperen en als ik de camera uitzet heb ik last van graphical glitches.
Verder ben ik wel tevreden over beta 2. GPS en bluetooth werken ook, alleen ik heb wel het gevoel dat me batterij minder lang meegaat. Denk een uurtje minder, maar dat vind ik niet zo heel erg.Heb wel vaak stroom bij me in de buurt.
Idem.
Mijn Z, met CM7 sinds januari, begint qua OS een beetje krakkemikkig te worden (camera doet af en toe force close, hij wisselt soms vanzelf van beltoon, pakt dan een willekeurige MP3
We wachten nog maar even af!
ICS (SENSEwich) vind ik op dit moment (zonder camera en wifi hotspot) nog geen daily driver.. wat gebruiken jullie op het moment voor ROM?
Vanwege de dialer (en nog wat features...) gebruik ik toch een sense rom, voor mij is Virtuous Sense (froyo) nog steeds de beste, ook ivm tp-wake EN tp-unlock, dat laatste zie ik op geen enkele GB rom. ICS volgens mij ook niet?
Ik ben nu aan het testen met Revolution HD 7.0.2 (Sense 3.5) en die lijkt voorlopig enorm snel voor een Sense rom! Geen TP-unlock, maar wel TP-wake.
Vanwege de dialer (en nog wat features...) gebruik ik toch een sense rom, voor mij is Virtuous Sense (froyo) nog steeds de beste, ook ivm tp-wake EN tp-unlock, dat laatste zie ik op geen enkele GB rom. ICS volgens mij ook niet?
Ik ben nu aan het testen met Revolution HD 7.0.2 (Sense 3.5) en die lijkt voorlopig enorm snel voor een Sense rom! Geen TP-unlock, maar wel TP-wake.
De nieuwe RC (7.2.0) daar zit uit me hoofd wel al iets uit ICS in.
Draai hem al een tijdje,Super smooth!
Krijg je bij een niet-Sense rom ook een gratis navigitatie app met offline kaarten? Dat is de reden dat ik toch steeds weer voor Sense kies namelijk.
Je kan CM9 ook zelf compilen.... of de unofficial compiled versie downloaden
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1492461
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1492461
Helaas heeft is er nog op geen enkele Sense 4 ROM een werkende camera gesignaleerd. Dit omdat Sense 4 hier aparte drivers voor gebruikt. Het is dus wachten op de HTC ICS + Sense 4 uitrol naar de Desire HD, deze heeft namelijk dezelfde camera als de Desire Z.
Maar als ik het primadonna topic mag geloven zijn er wel mensen die hun camera werkend hebben gekregen. Bij sommige werkte de standaard camera, en sommige moesten een camera-app downloaden voordat het werkte.
Ik ben er zelf al een tijdje mee bezig geweest, maar bij mij is het helaas nog niet gelukt.
Ik ben er zelf al een tijdje mee bezig geweest, maar bij mij is het helaas nog niet gelukt.
Ik heb de camera nog niet draaien, en ik wacht ook nog even op een fix voor de wifi hotspot voordat ik het als daily driver ga gebruiken. Nu is het af en toe ermee spelen en dan weer terug naar sense 2.1.
Mja, leuke vondst en leuk dat ze het uitbrengen, maar een upgrade tov mijn huidige Z kan ik het niet noemen.
Single core 1GHz, dat heb ik nu ook al.
512MB RAM, check...
In other news: Andromadus Beta 3 is al een paar daagjes uit. Flinke verbetering tov Beta 2, welke last had van slowdowns. Beta 3 werkt een stuk snappier bij mij.
Single core 1GHz, dat heb ik nu ook al.
512MB RAM, check...
In other news: Andromadus Beta 3 is al een paar daagjes uit. Flinke verbetering tov Beta 2, welke last had van slowdowns. Beta 3 werkt een stuk snappier bij mij.
Maar toch... als mijn Z nu stuk zou gaan en ik zou geen new old stock meer kunnen krijgen ergens, dan zou zoiets toch een serieuze optie zijn.
Echt zo jammer dat het qwerty-keyboard uit de mode is.... ik zou sinds mijn Nokia 9300, 6820, E61, E90 en nu dus een Z echt niet meer zonder willen. Die-hard keyboard fan hier
Echt zo jammer dat het qwerty-keyboard uit de mode is.... ik zou sinds mijn Nokia 9300, 6820, E61, E90 en nu dus een Z echt niet meer zonder willen. Die-hard keyboard fan hier
En HTC maar beweren dat de consument geen interesse (meer) heeft in mobieltjes met fysiek toetsenbord...als je geen nieuwe modellen uitbrengt kan de consument ze ook niet kopen
Afgelopen zondag heb ik mijn Desire-Z geflashed naar de Andromadus Audacity Beta 3 ROM (na volledige wipe, komende vanaf de Andromadus Alpha 12 ROM).
Flinke verbetering t.o.v. Alpha 12 ... MAAR ... ik hoor GEEN RINGTONE als ik gebeld word!
Bij de Systeeminstellingen --> Geluid --> Beltoon telefoon kan ik uit de lijst beltonen prima de beltonen horen en kiezen. Zowel de standaard beltonen die met de ROM komen als een custom beltoon van mezelf. Dan spelen ze goed hoorbaar af. Maar als ik gebeld word dan doet de telefoon alleen trillen. GEEN beltoon!
Volumes staan allemaal maximaal. En bij notificaties hoor ik wel geluid. Alleen bij gebeld worden is er geen beltoon maar alleen trillen. Daarbij heb ik de optie (onder BELTOON EN MELDINGEN) "Trillen en bellen" uitgevinkt, maar de telefoon trilt altijd bij inkomende call.
Heeft iemand een idee wat er misschien fout kan zijn???
Flinke verbetering t.o.v. Alpha 12 ... MAAR ... ik hoor GEEN RINGTONE als ik gebeld word!
Bij de Systeeminstellingen --> Geluid --> Beltoon telefoon kan ik uit de lijst beltonen prima de beltonen horen en kiezen. Zowel de standaard beltonen die met de ROM komen als een custom beltoon van mezelf. Dan spelen ze goed hoorbaar af. Maar als ik gebeld word dan doet de telefoon alleen trillen. GEEN beltoon!
Volumes staan allemaal maximaal. En bij notificaties hoor ik wel geluid. Alleen bij gebeld worden is er geen beltoon maar alleen trillen. Daarbij heb ik de optie (onder BELTOON EN MELDINGEN) "Trillen en bellen" uitgevinkt, maar de telefoon trilt altijd bij inkomende call.
Heeft iemand een idee wat er misschien fout kan zijn???
Hier werkt hij uitstekend, dus aan de build zelf hoeft het niet te liggen.
MD5 gecontroleerd na je download?
Full system format nog eens gedaan en herflash?
Je zou eigenlijk vermoeden dat het een setting is...
Ook je laten bellen verschillende personen? Om uit te sluiten dat het een specifieke geval is.
MD5 gecontroleerd na je download?
Full system format nog eens gedaan en herflash?
Je zou eigenlijk vermoeden dat het een setting is...
Ook je laten bellen verschillende personen? Om uit te sluiten dat het een specifieke geval is.