Ik ben geswitched van Quattro naar de MIUI V4 rom. Die draait weer als een tierelier en geen glitches of iets dergelijks. Dat werd me bij Quattro toch iets te gortig.
Yup.pven schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:40:
Ik kom er met adb in en heb vorige week de stock er nog op deze manier op gezet, dat ging prima. Ik knal die stock erop en hoop dan dat ze het pikken. Ultraman had volgens mij iets soortgelijks.
Mijn eerste RMA was een bricked telefoon. Ding wilde met geen mogelijkheid meer aan. Die is met custom ROM ingeleverd en onder garantie is het moederbord geswapped, was hardwarematig defect dus.
De tweede RMA was vanwege onstabiliteit. Ding rebootte op willekeurig momenten, ook als deze gewoon idle op tafel lag. Soms zat er 3 uur tussen, soms bleef hij bootloopen door telkens te rebooten zodra je je PINcode in mocht voeren.
Ik heb vanalles geprobeerd, van andere accu tot contacten schoonmaken en druk verhogen met papiertjes, hielp niet. Ook heb ik daarna de stock software over de stock software die er op stond heen geflashed, dat verhielp het probleem ook niet.
Ingeleverd bij service punt met begeleidend schrijven en verzoek om boardswap aangezien het in mijn ogen niets anders dan iets hardwarematigs kon zijn. En inderdaad, ik heb hem sinds vorige week terug en er is een boardswap uitgevoerd.
Telefoon doet het nu weer zoals het hoort, gaat de hele week al prima.
Vooral blijven gebruiken en probeer hem morgen ook maar eens te upgraden van het weekend naar 2.42 middels de officiele OTA upgrades. Dan ga je van 1.34 naar 1.72 naar 1.8x, naar 2.42, als ik me niet vergis. Hij krijgt dan flink wat voor zijn kiezen en hij zou het allemaal aan moeten kunnen. Eventueel blijf je even ergens op een tussenversie hangen en probeer je die een paar dagen uit.pven schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:22:
Ik heb weer een leuke!
Als voorbereiding op het ter reparatie aanbieden van mijn Z heb ik de stock-ROM (1.34) er opnieuw op geflashed. Uiteraard heb ik meteen weer geprobeerd of ik hem in een bootloop kan krijgen, dat lukt mij niet. Het lijkt er dus heel sterk op dat mijn Z alleen maar gaat bootloopen als ik er een custom ROM op zet, als ik de stock erop zet dan werkt hij gewoon zoals het hoort. Ik kan hem dus nog niet ter reparatie aanbieden, want dan repareren ze toch niets.
Iemand die dit herkend? En hoe op te lossen?
Als het dan steeds goed blijft gaan: wtf.
Waarschijnlijk zit er ergens gewoon iets niet lekker waar je nog niet tegenaan bent gelopen. Tijd zal het leren.
[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 01-02-2012 09:31 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dank! Ik zal er de komende dagen mee aan de slag gaan.
Mijn restore via Titanium doet wat raar. Kan het zijn dat deze van slag is doordat ik de stock nu gebruik ipv een custom ROM? Voorbeeldje: LauncherPro wordt altijd gerestored met behoud van instellingen, deze keer krijg ik dat niet voor elkaar. Ik twijfel enigszins over mijn backup, maar de staat waarin LauncherPro nu verkeerd is er geen die ik eerder heb gezien en die dus ook niet in de backup kan zitten.
Mijn restore via Titanium doet wat raar. Kan het zijn dat deze van slag is doordat ik de stock nu gebruik ipv een custom ROM? Voorbeeldje: LauncherPro wordt altijd gerestored met behoud van instellingen, deze keer krijg ik dat niet voor elkaar. Ik twijfel enigszins over mijn backup, maar de staat waarin LauncherPro nu verkeerd is er geen die ik eerder heb gezien en die dus ook niet in de backup kan zitten.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ben ook aan het kijken naar de MIUI v4 ROM. Heb onlangs de bootlock verwijderd via de HTC tool.jip_86 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:29:
Ik ben geswitched van Quattro naar de MIUI V4 rom. Die draait weer als een tierelier en geen glitches of iets dergelijks. Dat werd me bij Quattro toch iets te gortig.
Kan ik nu dan op deze manier: http://www.androidauthori...on-your-htc-desire-44970/
de MIUI v4 ROM (Alpha 2.5) flashen zonder verder benodigde handelingen?
Ik denk dat je bij stap 3 al vastloopt, tenzij je wel al een recovery hebt geïnstalleerd. Het kan zonder recovery, maar dat raad ik je sterk af! En ik zie nu ook dat het om een ROM voor de Desire gaat. Heb je het over een Desire of toch een Desire Z?Haay schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:55:
[...]
Ben ook aan het kijken naar de MIUI v4 ROM. Heb onlangs de bootlock verwijderd via de HTC tool.
Kan ik nu dan op deze manier: http://www.androidauthori...on-your-htc-desire-44970/
de MIUI v4 ROM (Alpha 2.5) flashen zonder verder benodigde handelingen?
Ik vraag mij af hoe lang die soepel blijft. Na een maand zonder tussentijdse updates is het altijd hommeles, en gebruik ik daarom ook een MIUI mod met App2ext en Swap.jip_86 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:29:
[ Voor 36% gewijzigd door Jivebunny op 02-02-2012 08:55 ]
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
De handleiding waarnaar ik refereerde gaat over de Desire, maar dat was voor mij alleen bedoeld als algemeen stappenplan. De daadwerkelijke ROM voor de Desire-Z had ik uiteraard vanaf de Desire-Z sectie op XDA gehaald.Jivebunny schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 08:46:
Ik denk dat je bij stap 3 al vastloopt, tenzij je wel al een recovery hebt geïnstalleerd. Het kan zonder recovery, maar dat raad ik je sterk af! En ik zie nu ook dat het om een ROM voor de Desire gaat. Heb je het over een Desire of toch een Desire Z?
Op XDA lees ik overigens in de Flashing Guide:
Naar wat ik begrijp heb ik nu op mijn Desire-Z via de HTC unlocktool via fastboot een unlockte bootloader gekregen. Betekent dat nu dat ik simpelweg op deze manier:Android Flashing Guide (with fastboot)
To Flash a ROM for your Android device with fastboot you must have an unlocked bootloader or an engineering bootloader, these can be found across the internet.
mijn Desire-Z kan flashen met elke geschikte ROM ?ROM Flashing
Obtain a ROM of your choice, and note the location on your computer.
1. reboot your device into fastboot mode via one of the following options.
- adb reboot bootloader (requires USB debugging to be turned on).
- power off the device then back on with 'vol up' + power button.
2. Wipe your device.
- fastboot -w
3. Update your ROM.
- fastboot update </path/to/your/RomFile.zip>
Your phone will update and automatically reboot into the new ROM.
Net even Virtuous Quattro RC3 geprobeerd op 1.3 Ghz, naar mijn mening verre van soepel... ik blijf nog lekker bij MIUI.
Ja, alleen zou ik een recovery erop zetten voor gebruiksgemak bij falende flashes of bugs in roms, evenals eenvoudigere backups. Denk aan Rom Manager (&ClockWorkMod recovery) of 4EXT.Haay schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:32:
[...]
De handleiding waarnaar ik refereerde gaat over de Desire, maar dat was voor mij alleen bedoeld als algemeen stappenplan. De daadwerkelijke ROM voor de Desire-Z had ik uiteraard vanaf de Desire-Z sectie op XDA gehaald.
Op XDA lees ik overigens in de Flashing Guide:
[...]
Naar wat ik begrijp heb ik nu op mijn Desire-Z via de HTC unlocktool via fastboot een unlockte bootloader gekregen. Betekent dat nu dat ik simpelweg op deze manier:
[...]
mijn Desire-Z kan flashen met elke geschikte ROM ?
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Zet er zeker een recovery op inderdaad.
ClockworkMod 3 of 5, of 4EXT Recovery heb ik allen gebruikt en doen hun ding prima.
Nandroid backups kunnen maken daarmee is echt heerlijk als je dat voor het eerst meemaakt. En verder kun je er wipes mee uitvoeren zodat alles netjes schoon is.
ClockworkMod 3 of 5, of 4EXT Recovery heb ik allen gebruikt en doen hun ding prima.
Nandroid backups kunnen maken daarmee is echt heerlijk als je dat voor het eerst meemaakt. En verder kun je er wipes mee uitvoeren zodat alles netjes schoon is.
LET OP!!!Ultraman schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:39:
Zet er zeker een recovery op inderdaad.
als je met de HTCdev bootloader unlocked bent, ben je NIET s-OFF
dus je zult na het flashen van je ROM, je kernel (boot.img) nog via fastboot moeten flashen.
dit omdat de htc bootloader unlocker dat deel dus weer net niet vrij geeft..
android since G1.
Oh via de HTCDev methode...
Ik snap ook niet waarom je dat zou willen als je juist in custom ROMs geïnteresseerd bent.
Het is enkel bootloader unlocked en geen S-OFF zoals jij ook al aangeeft. Daar heb je als je het juist simpel wilt houden heel weinig aan. Omdat je veel beter op moet letten wanneer je een custom ROM gaat installeren.
Namelijk omdat je met fastboot op de command line moet het flashen moet regelen.
We hebben al een jaar lang S-OFF op de Z, en inmiddels is zijn de guides prima te volgen op de XDA wiki en de Cyanogen Wiki. Als je bang bent of geen zin heb in ADB en de commandline is een custom ROM gewoon niet voor jou. ADB hoort er bij en het is verschrikkelijk handig, net als de Eng HBOOT zodat je fastboot kunt gebruiken.
En als je eenmaal S-OFF hebt kun je gewoon via je recovery een nieuwe ROM flashen, alles gaat automatisch. Backups maken en later weer terug? Gaat ook automatisch, je hoef maar op de knop te drukken.
Ik snap ook niet waarom je dat zou willen als je juist in custom ROMs geïnteresseerd bent.
Het is enkel bootloader unlocked en geen S-OFF zoals jij ook al aangeeft. Daar heb je als je het juist simpel wilt houden heel weinig aan. Omdat je veel beter op moet letten wanneer je een custom ROM gaat installeren.
Namelijk omdat je met fastboot op de command line moet het flashen moet regelen.
We hebben al een jaar lang S-OFF op de Z, en inmiddels is zijn de guides prima te volgen op de XDA wiki en de Cyanogen Wiki. Als je bang bent of geen zin heb in ADB en de commandline is een custom ROM gewoon niet voor jou. ADB hoort er bij en het is verschrikkelijk handig, net als de Eng HBOOT zodat je fastboot kunt gebruiken.
En als je eenmaal S-OFF hebt kun je gewoon via je recovery een nieuwe ROM flashen, alles gaat automatisch. Backups maken en later weer terug? Gaat ook automatisch, je hoef maar op de knop te drukken.
[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 02-02-2012 17:34 ]
Moet deze post toch enigzins rectificeren.Sharky_NL schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:11:
[...]
Is al mogelijk met de Virtuous Quattro RC3.
Gister op een Desire Z gezet en loopt soepel.
Veel last van glitches, enige wat dan als "oplossing" biedt is restarten
Hoop dat ze het snel voor elkaar krijgen, verder is het een mooie ROM
Enkel de launcher herstarten kan ook als het de in het hoofdscherm of de app drawer zit, daar komt het het vaakst voor volgens mij.
Zelf wacht ik even op een volgende versie van Andromadus denk ik.
Hiervoor ook Quattro gedraaid, maar zodra de glitches eenmaal begonnen kwam je ze steeds vaker tegen...
Zelf wacht ik even op een volgende versie van Andromadus denk ik.
Hiervoor ook Quattro gedraaid, maar zodra de glitches eenmaal begonnen kwam je ze steeds vaker tegen...
Dat was ook de reden dat ik 'm eraf gegooid heb. Laucher restarten werkt eerst wel, maar daarna werkt dat ook niet meer. Erg jammer.
Andromadus is een CM9 afgelijde of niet? Inderdaad even wachten tot daar een nieuwe release van is.
Hoop dat er snel de juiste drivers beschikbaar komen dmv. een leak rom van htc (eventueel voor een ander type maar met dezelfde hardware) zodat alle hardware zonder hacks kan worden aangeroepen. Echte HW acceleratie en goed functionerende camera onder kernel 3.
Andromadus is een CM9 afgelijde of niet? Inderdaad even wachten tot daar een nieuwe release van is.
Hoop dat er snel de juiste drivers beschikbaar komen dmv. een leak rom van htc (eventueel voor een ander type maar met dezelfde hardware) zodat alle hardware zonder hacks kan worden aangeroepen. Echte HW acceleratie en goed functionerende camera onder kernel 3.
Ik krijg mijn Z nog steeds niet aan het bootloop-en. In theorie is dat natuurlijk goed nieuws, maar als ik er een custom ROM op zet dan gaat mijn Z weer bootloopen.pven schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:15:
Dank! Ik zal er de komende dagen mee aan de slag gaan.
Iemand hier toevallig een antwoord op?Mijn restore via Titanium doet wat raar. Kan het zijn dat deze van slag is doordat ik de stock nu gebruik ipv een custom ROM? Voorbeeldje: LauncherPro wordt altijd gerestored met behoud van instellingen, deze keer krijg ik dat niet voor elkaar. Ik twijfel enigszins over mijn backup, maar de staat waarin LauncherPro nu verkeerd is er geen die ik eerder heb gezien en die dus ook niet in de backup kan zitten.
Tot het beschikbaar komen van de HTCDev methode was de enige manier om een custom ROM op de Desire-Z te zetten het teruggaan naar de release ROM (1.34) omdat die via een hack vrijgemaakt kon worden, wat met de latere HTC ROM versies niet meer kon.Ultraman schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:33:
Oh via de HTCDev methode...
In het verleden heb ik een Windows Mobile 6.1 mobiel meerdere malen geflashed, en dat was super eenvoudig. Daarbij was het voor die telefoon erg zinvol. Bij mijn Desire-Z heb ik niet zodanig veel klachten over Android en HTC Sense dat ik stond de springen om hem te flashen naar custom ROMs.
Maar, nu HTC geen nieuwe versies meer uitbrengt voor de Desire-Z, terwijl Android 4.0 wel een mooie verbetering van het OS is en ook prima op de hardware van de Desire-Z kan draaien, wordt het voor mij ook interessant om naar custom ROMs te kijken!
Vorig jaar heb ik mijn Asus Transformer ook via ADB commandline acties geroot, dus ik ben daar niet bang voor.
Anyway...
Terug naar 1.34 is inderdaad wat de bedoeling is. Echter klopt het niet dat dat pas kon sinds de HTCDev module uit is. Je kunt 2.42 downgraden naar 1.34 door 2.42 temp-rooten (wat al aardige tijd kan!) en vervolgens met misc_version een versienummer onder 1.34 in te stellen. Zodra je dat heb gedaan kun je de HTC RUU 1.34 PC10IMG pakken en gewoon op de officiële manier installeren middels de bootloader. Dit is dus met S-ON.Haay schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:28:
[...]
Tot het beschikbaar komen van de HTCDev methode was de enige manier om een custom ROM op de Desire-Z te zetten het teruggaan naar de release ROM (1.34) omdat die via een hack vrijgemaakt kon worden, wat met de latere HTC ROM versies niet meer kon.
Ik heb dit in december nog gedaan bij iemand, prima te doen en staat al tijden goed beschreven op de XDA wiki en Cyanogen wiki.
Het enkel kunnen activeren van de telefoon met de Power button bovenop... is voor mij de grootste faal van de HTC ROMs. Trackpad Wake had er gewoon in moeten zitten, het geeft veel meer gemak. Helemaal nu mijn Z van reparatie terug is gekomen met een Power-knop die een beetje halfjes is, slechte feedback van de knop, merk ik hoe zeer ik Trackpad wake mis.Bij mijn Desire-Z heb ik niet zodanig veel klachten over Android en HTC Sense dat ik stond de springen om hem te flashen naar custom ROMs.
Maar, nu HTC geen nieuwe versies meer uitbrengt voor de Desire-Z, terwijl Android 4.0 wel een mooie verbetering van het OS is en ook prima op de hardware van de Desire-Z kan draaien, wordt het voor mij ook interessant om naar custom ROMs te kijken!

Geen idee of het makkelijker of moeilijker is dan met een locked bootloader. Wat kun je nu meer? fastboot is nu vrijgekomen toch? Of kun je nog meer? Kun je nu 1.34 zo installeren of wil dat nog steeds niet omdat het opgeslagen versienummer nog steeds gecontroleerd wordt en de downgrade daardoor niet doorgaat?Anyway...... Mijn Desire-Z heeft nu een geunlockte bootloader. Is het dan eenvoudig om vanaf die situatie S-OFF erop te doen?
Indien je niet zo kunt downgraden snap ik niet wat je aan die bootloader hebt op het gebied van custom ROMS. Want dan zul je nog steeds 2.42 moeten downgraden, om vervolgens 1.34 te rooten, ergo: precies hetzelfde traject als je bewandeld zonder de HTCDev unlocked bootloader.
Kijk wat je kunt vinden en laat het hier weten?
Ik probeer nu deze [GUIDE] How to get root/flash custom roms with HTCDEV unlock....Ultraman schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 09:42:
Geen idee of het makkelijker of moeilijker is dan met een locked bootloader. Wat kun je nu meer? fastboot is nu vrijgekomen toch? Of kun je nog meer? Kun je nu 1.34 zo installeren of wil dat nog steeds niet omdat het opgeslagen versienummer nog steeds gecontroleerd wordt en de downgrade daardoor niet doorgaat?
Indien je niet zo kunt downgraden snap ik niet wat je aan die bootloader hebt op het gebied van custom ROMS. Want dan zul je nog steeds 2.42 moeten downgraden, om vervolgens 1.34 te rooten, ergo: precies hetzelfde traject als je bewandeld zonder de HTCDev unlocked bootloader.
Kijk wat je kunt vinden en laat het hier weten?
[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 04-02-2012 14:19 ]
Ah, van Nipqer. Daar heb ik wel eens meegesproken, die kerel weet waar hij over praat 
Hoe gaat het tot dusver? Lukt het allemaal?
Verder is die guide voor een flink deel gelijk aan de guide die al bestond, voor zonder de HTCDev unlock.
Verschil is nu dat je 2.42 kunt perm-rooten waardoor je niet meer hoeft te downgraden naar 1.34.
Voor wie een afkeer heeft van ADB of de terminal: met de HTCDev bootloader schiet je niks op. Want je zult nog steeds commando's moeten ingeven.
Verder is die guide voor een flink deel gelijk aan de guide die al bestond, voor zonder de HTCDev unlock.
Verschil is nu dat je 2.42 kunt perm-rooten waardoor je niet meer hoeft te downgraden naar 1.34.
Voor wie een afkeer heeft van ADB of de terminal: met de HTCDev bootloader schiet je niks op. Want je zult nog steeds commando's moeten ingeven.
[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 04-02-2012 15:18 ]
Ik wil de Clockwork Touch recovery flashen, alleen ik vertik het om er 2 dollar voor neer te leggen zonder eerst te kijken of het werkt.
Dus ik heb de image gedownload van hun site en geprobeerd te flashen met fastboot.
Hboot staat in fastboot use, bootloader is geunlocked en heb S-OFF.
Enkel werkt het niet, ik krijg de error dat hij niet mag flashen.
Commando is wel goed,
Heb je voor fastboot dan toch de ENG-Hboot nodig of is er wat anders aan de hand?
De vorige x heb ik dit al eens gehad met het veranderen van mijn splash screen, heb ik toen opgelost door het via adb shell te doen.
Dat wilde ik nu weer doen maar ik kan nergens het goede commando vinden, of in ieder geval de goede partitie.
Iemand die dat wel weet? Is er eigenlijk ergens een partitie tabel van de DZ?
Dus ik heb de image gedownload van hun site en geprobeerd te flashen met fastboot.
Commando is wel goed,
Heb je voor fastboot dan toch de ENG-Hboot nodig of is er wat anders aan de hand?
De vorige x heb ik dit al eens gehad met het veranderen van mijn splash screen, heb ik toen opgelost door het via adb shell te doen.
Dat wilde ik nu weer doen maar ik kan nergens het goede commando vinden, of in ieder geval de goede partitie.
Iemand die dat wel weet? Is er eigenlijk ergens een partitie tabel van de DZ?
Volgens de guide van Nipqer ging het exact zoals in de guide aangegeven.Ultraman schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 15:18:
Ah, van Nipqer. Daar heb ik wel eens meegesproken, die kerel weet waar hij over praat
Het enige punt dat niet zo duidelijk is in zijn guide is bij Flashing a Custom Rom. Daar staat:
Wat je precies moet doen bij stap 4 is niet duidelijk. Uiteindelijk heb ik ROM Manager uit de Market gedownload, die de CWM Recovery laten installeren, en vanuit die ROM Manager de gezipte custom ROM op de SD-kaart gestart om te flashen.1. Download the rom.zip you wish to run.
2. Extract boot.img from the zip and place it in the folder with fastboot.
3. Copy the rom.zip to your sdcard
4. Flash the rom.zip from your sdcard
5. Reboot to fastboot mode (as above)
6. Run from a cmd/terminal... (commando's schermpje)
Alleen zie ik nu een zwart scherm met een hoedje en oranje cirkel (half), het logo van ROM Manager dus. Als ik op Power druk zie ik een menu'tje van ClockworkMod Recovery waar ik met de VOL up en VOL down doorheen kan bladeren. Zodra ik op Power druk om te selecteren komt het zwarte scherm met ROM Manager logo weer terug, en gebeurt er niks. Geen enkele keuze maakt verschil...
Selecteren doe je daar met de trackball/pad. Duw die maar eens in op het item welke je wilt hebben.
Ja, er is nagedacht over consistentie
Dank je wel voor de snelle reactie!Ultraman schreef op zondag 05 februari 2012 @ 14:57:
Selecteren doe je daar met de trackball/pad. Duw die maar eens in op het item welke je wilt hebben.
Ik heb vanuit dat menu gekozen voor reboot, en daarna de stappen uit de guide verder gevolgd:
Maar, nu blijft het scherm op het witte scherm met het groene htc (quietly brilliant) staan. Wat heb ik fout gedaan???5. Reboot to fastboot mode (as above)
6. Run from a cmd/terminal
Code: > fastboot flash boot boot.img
<edit>
In Recovery opgestart, en handmatig de MIUI v4 ROM.zip aangewezen. Flash is uitgevoerd en m'n Desire-Z start nu op met een display met allemaal gekleurde ronddraaiende vierkanten. (mooi gezicht!)
<edit 2> Ik hoop maar dat dit scherm met gekleurde draaiende vierkanten betekent dat de ROM bezig is met zich installeren?
[ Voor 21% gewijzigd door Haay op 05-02-2012 15:22 ]
Lijkt me eerder een bootlogo.
Heb je wel een full wipe uigevoerd?
Want als hij blijft hangen op dat boologo en je hebt nog geen wipe gedaan, dan moet je dat eens proberen.
Wist de user en cache partities zodat de ROM deze schoon aantreft.
Want als hij blijft hangen op dat boologo en je hebt nog geen wipe gedaan, dan moet je dat eens proberen.
Gelukt! Bedankt voor je aanwijzingen!Ultraman schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:51:
Lijkt me eerder een bootlogo.
Heb nu MIUI v4 (Alpha 2.5) draaien met ICS 4.0.3 kernel.
Ok, aangestoken door dit topic probeer ik ook mij toestel te rooten en een andere ROM te draaien. Ik kom van Windows Mobile af (THD met alle mogelijke ROMS) en gebruik inmiddels al 1 jaar de DZ.
Ik dacht er verstandig aan te doen om de volgende tutorial te volgen: http://wiki.cyanogenmod.c...wngrade_%28Gingerbread%29 en http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/HTC_Desire_Z:_Rooting. Volgens mij wel redelijk betrouwbaar, maar ik loop vast bij het volgende.
Zodra ik Boatloader selecteer uit de tutorial over Firmware Downgrade springt deze terug naar het menu wat begint met FastBoot. Als ik dan FastBoot selecteer en vervolgens Boatloader, gebeurt hetzelfde. Eerst wilde hij wel het image laden (PC10IMG.zip), maar gaf hij een CID error (overigs heb ik geen branded toestel). Ik heb daarom van mijn SD-kaartje een Gold Card gemaakt via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=954723. Volgens mij is dat goed gegaan.
Kan iemand mij op weg helpen?
Ik dacht er verstandig aan te doen om de volgende tutorial te volgen: http://wiki.cyanogenmod.c...wngrade_%28Gingerbread%29 en http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/HTC_Desire_Z:_Rooting. Volgens mij wel redelijk betrouwbaar, maar ik loop vast bij het volgende.
Zodra ik Boatloader selecteer uit de tutorial over Firmware Downgrade springt deze terug naar het menu wat begint met FastBoot. Als ik dan FastBoot selecteer en vervolgens Boatloader, gebeurt hetzelfde. Eerst wilde hij wel het image laden (PC10IMG.zip), maar gaf hij een CID error (overigs heb ik geen branded toestel). Ik heb daarom van mijn SD-kaartje een Gold Card gemaakt via http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=954723. Volgens mij is dat goed gegaan.
Kan iemand mij op weg helpen?
Hmmmz ik zie je probleem eigenlijk niet. Is het Goldcardgedeelte wel goed gegaan? Ik kreeg namelijk dezelfde problemen en die lostten op na het Gold Card maken van mijn SD kaartje... Ik raad je aan om even alle stappen uit ADB, dus alles opnieuw in Command Prompt in te typen. Als het goed is moet hij het dan wel doen, mits je SD kaart goed geGold Card is!
UPDATE: alvast even voor de toekomst: nadat je een willekeurige ROM erop geflashed hebt meteen een andere Radio pakken! Deze Radio is zeer bugged die gebruikt wordt in de tutorial maar wel ideaal voor het flashen. Ik raad je aan om de .12 radio te pakken (zie een paar pagina's terug in dit topic)
UPDATE: alvast even voor de toekomst: nadat je een willekeurige ROM erop geflashed hebt meteen een andere Radio pakken! Deze Radio is zeer bugged die gebruikt wordt in de tutorial maar wel ideaal voor het flashen. Ik raad je aan om de .12 radio te pakken (zie een paar pagina's terug in dit topic)
[ Voor 29% gewijzigd door msnguy op 05-02-2012 17:04 ]
Nee, dat is niet zo.msnguy schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:03:
UPDATE: alvast even voor de toekomst: nadat je een willekeurige ROM erop geflashed hebt meteen een andere Radio pakken!
Als jij een stock PC10IMG.zip flashed, die vervangt inderdaad je Radio voor een versie die gangbaar was toen die stock ROM uitkwam.
Wanneer je een custom ROM, Cyanogenmod/MIUI/etc, flashed raakt deze de radio partitie helemaal niet aan.
Hangt er nogal van af welke radio geflashed is. Jij vermeldt geen versienummer helaas.Deze Radio is zeer bugged die gebruikt wordt in de tutorial maar wel ideaal voor het flashen. Ik raad je aan om de .12 radio te pakken (zie een paar pagina's terug in dit topic)
Als ik een Z downgrade dan ga ik terug naar HTC 1.34 en die heeft een 26.03.04.26 of iets in die richting aan boord. Met die radio heb ik eigenlijk nooit problemen gehad.
Maar dat kan voor iedereen anders zijn.
Daar doelde ik niet op, een ROM komt inderdaad niet aan de Radio. Mijn ervaringen waren echter dat de Radio totaal niet samenwerkte met Cyanogenmod 7, waardoor mijn telefoon in een Bootloop verzeild raakte waar hij niet meer uit kwam. Net op het moment dat ik 3 dagen geen PC tot mijn beschikking had...Ultraman schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:53:
[...]
Nee, dat is niet zo.
Als jij een stock PC10IMG.zip flashed, die vervangt inderdaad je Radio voor een versie die gangbaar was toen die stock ROM uitkwam.
Wanneer je een custom ROM, Cyanogenmod/MIUI/etc, flashed raakt deze de radio partitie helemaal niet aan.
Zie hierboven. Met de .12 ROM heb ik trouwens geen problemen bij ICS en Gingerbread roms. Alles werkt prima, vandaar dat ik deze, door eigen ervaringen, aanbeveel aan alle HTC Vision gebruikers!Ultraman schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:53:
[...]
Hangt er nogal van af welke radio geflashed is. Jij vermeldt geen versienummer helaas.
Als ik een Z downgrade dan ga ik terug naar HTC 1.34 en die heeft een 26.03.04.26 of iets in die richting aan boord. Met die radio heb ik eigenlijk nooit problemen gehad.
Maar dat kan voor iedereen anders zijn.
Klaarblijkelijk gaat er iets mis bij het maken van een 'Gold Card' aangezien de melding CID incorrect blijft terugkomen. Wat heb ik geprobeerd om dit te verhelpen: meerdere SD kaartjes geprobeerd (1), uiteraard telkens weer het Gold Card process uitgevoerd, en zowel het CID als het reversed CID gebruikt op deze http://psas.revskills.de/?q=goldcard. Zijn er nog andere mogelijkheden om van mijn SD-kaartje(s) een Gold Card te maken?msnguy schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:03:
Hmmmz ik zie je probleem eigenlijk niet. Is het Goldcardgedeelte wel goed gegaan? Ik kreeg namelijk dezelfde problemen en die lostten op na het Gold Card maken van mijn SD kaartje... Ik raad je aan om even alle stappen uit ADB, dus alles opnieuw in Command Prompt in te typen. Als het goed is moet hij het dan wel doen, mits je SD kaart goed geGold Card is!
Overigens heb ik telkens het gehele stappenplan opnieuw uitgevoerd, dus ook alle commando's in CMD...
EDIT: Zou het kunnen liggen aan het feit dat -s on nog steeds vermeld staat, zoals deze bron noemt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1380349 (laatste post)
Het is gelukt, mede door deze tutorial http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178912. Inmiddels Cyanogen 7 geloof ik geïnstalleerd, werkt prima! Nu wachten op een goede ICS 4, zodat ie een beetje lijkt op mijn Asus Transformer Prime. Bedankt!
[ Voor 14% gewijzigd door MaZeLe op 06-02-2012 02:38 ]
Wat is de rede van retour? Softwarematig = geen garantie meer, hardwarematig = geen probleem!tweakG5 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:01:
Hoe zit HTC met het retourneren? Kan je gewoon een geroot terugsturen voor garantie?
Wat is een goede tutorial om volledig naar stock te gaan?
Op de een of andere manier houden m'n roms het niet lang vol (instant force close na bepaalde tijd) en gisteren heeft m'n DZ een tijdje op het randje van de afgrond geleefd volgens mij (recovery mode deed raar, heel raar).
Nu wil ik even weer helemaal terug naar 0.
Op de een of andere manier houden m'n roms het niet lang vol (instant force close na bepaalde tijd) en gisteren heeft m'n DZ een tijdje op het randje van de afgrond geleefd volgens mij (recovery mode deed raar, heel raar).
Je moet als de recovery wil sturen naar je phone via fastboot de eng-hboot hebben, anders krijg je idd de melding not allowedAktiveHate schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 18:01:
Ik wil de Clockwork Touch recovery flashen, alleen ik vertik het om er 2 dollar voor neer te leggen zonder eerst te kijken of het werkt.
Commando is wel goed,
Hmm, dan moet ik me daar misschien toch maar aan gaan wagen.
Klopt de op nog wat dat punt betreft? heb niet zoveel in om hem te bricken
Klopt de op nog wat dat punt betreft? heb niet zoveel in om hem te bricken
Ik moet zeggen, ik vond het wel meevallen, er staan genoeg guides op xda om het fixen..
Mocht je er niet uitkomen kunnen we je altijd helpen natuurlijk.
Mocht je er niet uitkomen kunnen we je altijd helpen natuurlijk.
http://www.filefactory.co...release_199043_signed.exe Deze even downloaden, je telefoon op htc sync mode zetten, en dan zou die het moeten gaan doen. Hierna moet je wel je root s-off en hboot opnieuw uitvoeren mocht je ooit weer custom roms willen gaan gebruikenPolen schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 07:54:
Wat is een goede tutorial om volledig naar stock te gaan?
NB; Je kunt ook de virtuous_sense-vision-v2.0.0 draaien, is stock alleen dan tweaked zodat het geheugen niet volloopt met ongein, aardige batterijtijd en verder gewoon rooted stock. Aanrader en geen FC's (zoals bij de standaard stock na een maandje werken)
[ Voor 14% gewijzigd door netblade op 07-02-2012 14:05 ]
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Lijkt goed thx. Bij die bovenste echter, hoe kan ik met een custom rom dat ding op HTC sync mode zetten (heb MIUI rom)?netblade schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 13:59:
[...]
http://www.filefactory.co...release_199043_signed.exe Deze even downloaden, je telefoon op htc sync mode zetten, en dan zou die het moeten gaan doen. Hierna moet je wel je root s-off en hboot opnieuw uitvoeren mocht je ooit weer custom roms willen gaan gebruiken
NB; Je kunt ook de virtuous_sense-vision-v2.0.0 draaien, is stock alleen dan tweaked zodat het geheugen niet volloopt met ongein, aardige batterijtijd en verder gewoon rooted stock. Aanrader en geen FC's (zoals bij de standaard stock na een maandje werken)
edit: nvm, was niet nodig. Heerlijk simpel zeg, nogmaals dank!
[ Voor 3% gewijzigd door Polen op 07-02-2012 19:41 ]
@ Sharky
Ik ben er niet zozeer bang voor dat het me niet lukt, heb inmiddels al meerdere DZ's geroot en terug gezet.
Maar die van mij is een x heel raar gecrashed, recovery deed toen ook niks meer, dus toen kon ik gelukkig terug vallen op men hboot.
Dus daarom ben ik een beetje huiverig om die dan te flashen.
Weet je toevallig niet de mmcblckp code van de recovery partitie?
Vanuit android zelf kan ik dan net zo makkelijk de recovery erin zetten als de eng_hboot, maar dan wel met minder risico
Ik ben er niet zozeer bang voor dat het me niet lukt, heb inmiddels al meerdere DZ's geroot en terug gezet.
Maar die van mij is een x heel raar gecrashed, recovery deed toen ook niks meer, dus toen kon ik gelukkig terug vallen op men hboot.
Dus daarom ben ik een beetje huiverig om die dan te flashen.
Weet je toevallig niet de mmcblckp code van de recovery partitie?
Vanuit android zelf kan ik dan net zo makkelijk de recovery erin zetten als de eng_hboot, maar dan wel met minder risico
Kan iemand mij een goede rom adviseren die redelijk snel is en daarnaast ook heel stabiel (geen force closes etc)?
Ik had MIUI maar dat liep uiteindelijk voor geen meter meer, hoewel ik twijfel of dat aan rom lag..
Ik had MIUI maar dat liep uiteindelijk voor geen meter meer, hoewel ik twijfel of dat aan rom lag..
CyanogenMod 7.1 is nog steeds heer en meester qua snelheid en stabiliteit.
Gister heeft het CM team trouwens weer een update gegeven over de ontwikkeling van CM9.
Gister heeft het CM team trouwens weer een update gegeven over de ontwikkeling van CM9.
Ik weet niet of het al gevraagd is, maar ik kan het in ieder geval niet vinden.
Kan je root toegang krijgen op de Desire Z met (Stock) Android 2.3.5 met Gingerbreak.
Ik ben het nu aan het proberen in ieder geval.
Kan je root toegang krijgen op de Desire Z met (Stock) Android 2.3.5 met Gingerbreak.
Ik ben het nu aan het proberen in ieder geval.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Want is een telefoon rooten moeilijk voor een beginneling? Mijn tablet kwam namelijk al rooted binnen en was het 2 knopjes indrukken om een nieuwe rom erop te gooien.
Lees de guide zou ik zeggen, drie keer doorlezen, als je een stap niet begrijpt/waarom die moet gebeuren is het handig om daar naar te vragen. Dat geeft je een beter gevoel als je daadwerkelijk begint aan het proces. Ik vond het absoluut niet moeilijk.
Edit: bedenk me net dat ik destijds de guide van de Wiki gevolgd heb: LINK
Edit: bedenk me net dat ik destijds de guide van de Wiki gevolgd heb: LINK
[ Voor 28% gewijzigd door Arie- op 08-02-2012 09:56 ]
Nu ik zo verder lees, is het inderdaad gewoon wat code intypen op mijn pc en het moet werken.
Wat is de beste manier om te wipen?
Zijn wipe data/factory reset en wipe cache partition altijd voldoende?
Zijn wipe data/factory reset en wipe cache partition altijd voldoende?
Ligt eraan waarvoor je wilt wipen. Als je naar factory settings wilt gaan wel, maar bij een ROM change met een andere base wil ik toch wel regelmatig SuperWipe gebruiken (cleart ook de system partitie ed) of de fastboot erase functie.
Ok dank.Krypt schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:31:
Ligt eraan waarvoor je wilt wipen. Als je naar factory settings wilt gaan wel, maar bij een ROM change met een andere base wil ik toch wel regelmatig SuperWipe gebruiken (cleart ook de system partitie ed) of de fastboot erase functie.
Superwipe heb ik volgens mij (-=SuperWipeG2+=-.zip?). En hoe zit dat met de fastboot erase functie? Waar vind ik die?
En welke volgorde dien ik aan te houden? Dus eerst de wipes in recovery mode en daarna superwipe, of..?
Dat is 'm. Met Fastboot moet je je telefoon booten naar de bootloader, daarna naar Fastboot en via fastboot.exe (in Android SDK) erase system/boot/cache/userdata kun je de beteffende partities erasen.
Maar SuperWipe is toch de gemakkelijkste methode.
Maar SuperWipe is toch de gemakkelijkste methode.
Laatst zag ik bij een bepaalde rom een guide voor een battery plan waarbij je bepaalde waarden diende aan te passen zodat je batterij langer mee ging.
Is zoiets er voor iedere rom (of bijv. niet rom-afhankelijk)?
Is zoiets er voor iedere rom (of bijv. niet rom-afhankelijk)?
Hm, nieuw/oud probleem hier. Schijnt bij meerdere mensen met een rom voor te komen.
M'n wifi doet het ineens niet meer. Hij blijft verbinding maken maar na 'obtaining ip address' disconnect hij. Ligt niet aan m'n router, andere apparaten doen het gewoon (geen mac-filter).
Hier andere luitjes met hetzelfde probleem.
- http://androidforums.com/...lp-wi-fi-not-working.html
- http://androidforums.com/...i-problem-htc-desire.html
- http://forums.miui.us/archive/index.php/t-11075.html
Lijkt mij dat er hier ook mensen zijn die hetzelfde probleem hebben gehad.
Het ligt overigens niet aan een specifieke rom of specifiek Android-model. Het komt bij verschillende roms en telefoons voor.
Vraag is dus: weet iemand hier een oplossing voor (zonder dat ik die rom er opnieuw op moet zetten, dat werkt in principe wel, maar daarna zal hetzelfde probleem zich weer voor gaan doen)?
M'n wifi doet het ineens niet meer. Hij blijft verbinding maken maar na 'obtaining ip address' disconnect hij. Ligt niet aan m'n router, andere apparaten doen het gewoon (geen mac-filter).
Hier andere luitjes met hetzelfde probleem.
- http://androidforums.com/...lp-wi-fi-not-working.html
- http://androidforums.com/...i-problem-htc-desire.html
- http://forums.miui.us/archive/index.php/t-11075.html
Lijkt mij dat er hier ook mensen zijn die hetzelfde probleem hebben gehad.
Het ligt overigens niet aan een specifieke rom of specifiek Android-model. Het komt bij verschillende roms en telefoons voor.
Vraag is dus: weet iemand hier een oplossing voor (zonder dat ik die rom er opnieuw op moet zetten, dat werkt in principe wel, maar daarna zal hetzelfde probleem zich weer voor gaan doen)?
Nou ik heb de guides gevolgd die een paar posts hierboven stonden en heb nu ICS 4.0.3 draaiend!
Enige waar ik nu tegen aanloop is dat mijn mobiel internet indicator alleen een "g" weergeeft, wat volgens mij gprs is? Ik gebruik de Andromeda ICS beta van het XDA forum. Klopt het dat dit idd gprs is? Of heeft ICS geen verschillende indicatoren meer voor 3g etc.?
Enige waar ik nu tegen aanloop is dat mijn mobiel internet indicator alleen een "g" weergeeft, wat volgens mij gprs is? Ik gebruik de Andromeda ICS beta van het XDA forum. Klopt het dat dit idd gprs is? Of heeft ICS geen verschillende indicatoren meer voor 3g etc.?
Kreeg laatst de indruk dat het geheugen volliep van mijn Z. Na het afvuren van een app killer ging hij weer als een speer.
Heb nu - als test - de waarde 'VM Heap Size' (instellingen => Cyanogenmod -> Prestaties -> VM Heap size, verlaagt van 48 naar 32 en herstart. Nu blijft hij gevoelsmatig een stuk sneller!
Op 24 wilde hij constant herstarten, opzich lastig als je de heap size wilt verlagen.
. Verlaag met kleine stapjes!
Heb nu - als test - de waarde 'VM Heap Size' (instellingen => Cyanogenmod -> Prestaties -> VM Heap size, verlaagt van 48 naar 32 en herstart. Nu blijft hij gevoelsmatig een stuk sneller!
Op 24 wilde hij constant herstarten, opzich lastig als je de heap size wilt verlagen.

[ Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 13-02-2012 09:49 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Deze vraag is vast al vaker gesteld, maar kan geen goed antwoord vinden, en situaties veranderen.
Welke MIUI rom is momenteel het beste / fijnste en waarom?
Ik heb nu cyanogenmod, werkt super, alleen ben benieuwd of MIUI fijner / mooier / soepeler loopt, iemand ervaring met beiden die mij een beetje op weg kan helpen?
Ik heb nu cyanogenmod, werkt super, alleen ben benieuwd of MIUI fijner / mooier / soepeler loopt, iemand ervaring met beiden die mij een beetje op weg kan helpen?
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
oh, ik zie nu pas dat het een R is. van roaming denk ik. is dat een bug? of is het vanwege telfort dat kpn netwerk gebruikt? dat had ik niet op 2.3.3. nu staat er altijd die R zonder snelheidsindicatie. dat is vervelend.ArcticWolf schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:35:
yep ICS heeft gewoon G, 3g en H. G = GRPS
JamesB009 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:20:
Deze vraag is vast al vaker gesteld, maar kan geen goed antwoord vinden, en situaties veranderen.

Als je verder per se Nederlands wilt, dan is er altijd MIUI.nl, erg goede ROMS met woordenboek voor autocorrect etc. en Nederlandse Locale.
Dan is er nog BulletProof MIUI, wat een pakket aan tweaks is dat je over standaard MIUI kan zetten. Deze wordt alleen niet meer verder ondersteund op dit moment, en daarom ben ik overgestapt naar PyroMod.
Alle bovenstaande ROMS zijn Gingerbread based. Als je een ICS MIUI wil gaan proberen, is er nog de MIUI Au ICS
De reden waarom ik op dit moment voor de PyroMod MIUI kies is de App2ext. Dit zorgt ervoor dat MIUI ook na meer dan 2 weken geen update te draaien, nog soepel blijft. Alle AOSP ROMS, inclusief Cyanogenmod, krijgen na die periode last van traagheid etc. Zeker als je meer dan 50 apps hebt. Althans, dit is mijn ervaring. Een reboot helpt dan vaak of een keer apps killen, maar op een gegeven moment doe je dat bijna dagelijks en dat is gewoon zwaar irritant if u ask me.
[ Voor 5% gewijzigd door Jivebunny op 13-02-2012 21:24 ]
Mijn Z blijft stabiel. Het lijkt er echt op dat ik mijn Z verziek met custom ROMs, maar die moet ik er toch gewoon op kunnen zetten !?pven schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 08:35:
[...]
Ik krijg mijn Z nog steeds niet aan het bootloop-en. In theorie is dat natuurlijk goed nieuws, maar als ik er een custom ROM op zet dan gaat mijn Z weer bootloopen.
De stock begint mij nu al flink te irriteren, de batterij redt het einde van de dag eigenlijk nooit.

Thnx! hier heb ik veel aan.Jivebunny schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:21:
[...]
MIUI. Check mijn vorige posts voor meer info. Draai op dit moment de Pyromod MIUI 1.0 (1.1 heeft wat kernel problemen zo op het eerste oog), en die is en blijft soepeltjes!
Als je verder per se Nederlands wilt, dan is er altijd MIUI.nl, erg goede ROMS met woordenboek voor autocorrect etc. en Nederlandse Locale.
Dan is er nog BulletProof MIUI, wat een pakket aan tweaks is dat je over standaard MIUI kan zetten. Deze wordt alleen niet meer verder ondersteund op dit moment, en daarom ben ik overgestapt naar PyroMod.
Alle bovenstaande ROMS zijn Gingerbread based. Als je een ICS MIUI wil gaan proberen, is er nog de MIUI Au ICS
De reden waarom ik op dit moment voor de PyroMod MIUI kies is de App2ext. Dit zorgt ervoor dat MIUI ook na meer dan 2 weken geen update te draaien, nog soepel blijft. Alle AOSP ROMS, inclusief Cyanogenmod, krijgen na die periode last van traagheid etc. Zeker als je meer dan 50 apps hebt. Althans, dit is mijn ervaring. Een reboot helpt dan vaak of een keer apps killen, maar op een gegeven moment doe je dat bijna dagelijks en dat is gewoon zwaar irritant if u ask me.
Ik heb even rondgekeken, de pyromod staat mij aan omdat de iconen bovenin weer blauw zijn, gewenning van CM7, als deze connectie hebben met google.
Ik heb momenteel MIUI for HTC vision geinstalleerd, die heeft de mods ingebouwd zitten waar jij mij in doorstuurde, erg fijne mods.
Ik mis stiekem wel de app launcher, alle apps in 1 menu. Al moet ik zeggen, dit werk wel soepel en stabiel, alleen weet ik niet of dit over 2 weken nog is, zoals CM7 ook na enkele weken trager wordt..
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Als je CM7 traag vind worden heb je dan al de ILWT versie geprobeerd?JamesB009 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:50:
[...]
Thnx! hier heb ik veel aan.
Ik heb even rondgekeken, de pyromod staat mij aan omdat de iconen bovenin weer blauw zijn, gewenning van CM7, als deze connectie hebben met google.
Ik heb momenteel MIUI for HTC vision geinstalleerd, die heeft de mods ingebouwd zitten waar jij mij in doorstuurde, erg fijne mods.
Ik mis stiekem wel de app launcher, alle apps in 1 menu. Al moet ik zeggen, dit werk wel soepel en stabiel, alleen weet ik niet of dit over 2 weken nog is, zoals CM7 ook na enkele weken trager wordt..
draai die nu al een half jaar zonder wipes en t blijft top
android since G1.
Die of de Pyromod voor zowel MIUI als CM hebben dat effectcoredalae schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:04:
[...]
Als je CM7 traag vind worden heb je dan al de ILWT versie geprobeerd?
draai die nu al een half jaar zonder wipes en t blijft top
PS je kunt gewoon ADW of ADW EX installeren op die rom hoorJamesB009 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:50:
[...]
[ Voor 42% gewijzigd door Jivebunny op 14-02-2012 14:11 ]
Is er niet gewoon een app waarbij je het menu met apps terug kan krijgen? Of zou dat dan echt via een launcher moeten?Jivebunny schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:09:
[...]
Die of de Pyromod voor zowel MIUI als CM hebben dat effect
[...]
PS je kunt gewoon ADW of ADW EX installeren op die rom hoorof wat je dan ook wil
Tevens een extra noob vraag: Heeft ICS MIUI grote voordelen tov standaard MIUI?
[ Voor 9% gewijzigd door JamesB009 op 14-02-2012 14:20 ]
Een launcher is een appJamesB009 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:18:
[...]
Is er niet gewoon een app waarbij je het menu met apps terug kan krijgen? Of zou dat dan echt via een launcher moeten?
Tevens een extra noob vraag: Heeft ICS MIUI grote voordelen tov standaard MIUI?
ICS is gebaseerd op Android 4, dus enige optimalisaties aangaande basis zijn er wel, terwijl andere MIUI grotendeels op Gingerbread is gebaseerd, de vorige generatie Android.
Android 4 is nogal nieuw en heeft kinderziektes, dus ook MIUI. Zeker omdat er nog geen officiële drivers voor onze Desire Z is.
Ik waag me er nog niet aan voor dagelijks gebruik.
Ik draai inmiddels al weer ruim twee weken MIUI_Au 4.0.3 (Alpha 2.5) met ADW-EX Launcher ipv. de MIUI launcher. En ik ben er erg tevreden over! Draait erg stabiel, snel en de batterij gaat zeker zo lang mee als voorheen met de stock HTC Sense 2.3 ROM. Echt een aanrader! Zie nog niet echt aanleiding om te flashen naar de MIUI_Au Alpha 3.0 versie.
Overigens, kwam zojuist deze nieuwe ICS ROM tegen: Ice Cream JIBwich 1.1|AOSP|Heavily Optimised, gebakken door xT4Z1N4TRx, welke de snelste ICS ROM van het moment schijnt te zijn. Iemand hier ervaring met deze ROM of andere ROMs van hem?
Overigens, kwam zojuist deze nieuwe ICS ROM tegen: Ice Cream JIBwich 1.1|AOSP|Heavily Optimised, gebakken door xT4Z1N4TRx, welke de snelste ICS ROM van het moment schijnt te zijn. Iemand hier ervaring met deze ROM of andere ROMs van hem?
yep 1.0 was erg aardig, 1.1 had wat random issues en de camera werkt niet zo goed.Haay schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:30:
Ik draai inmiddels al weer ruim twee weken MIUI_Au 4.0.3 (Alpha 2.5) met ADW-EX Launcher ipv. de MIUI launcher. En ik ben er erg tevreden over! Draait erg stabiel, snel en de batterij gaat zeker zo lang mee als voorheen met de stock HTC Sense 2.3 ROM. Echt een aanrader! Zie nog niet echt aanleiding om te flashen naar de MIUI_Au Alpha 3.0 versie.
Andromadus V11 heeft een beter werkende camera.
voor de rest zijn alle ICS versies ongeveer hetzelfde.
xT4Z1N4TRx kan alleen niet programmeren, dus als hij ergens vast zit... dan blijft ie ook vast zitten met het probleem

Iemand wat tips voor me, mijn recovery is kaput 
Bij het flashen via fastboot krijg ik: "remote: signature verify fail"
Ik heb nu een stock gingerbread (geroot) erop staan. Ik kan wel via ROM manager, clockwork erop zetten, maar dat maakt geen verschil....
Iemand een idee
Ik heb nu een stock gingerbread (geroot) erop staan. Ik kan wel via ROM manager, clockwork erop zetten, maar dat maakt geen verschil....
Iemand een idee
heb je wel s-off? signature verify fail lijkt er op dat je of geen s-off of geen eng-hboot hebt.. anders moet je wellicht ff via een pcimg naar de laatste stock versie waar rage nog werkte terug en rage draaien voor s-off en eng hbootniels88 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 01:02:
Iemand wat tips voor me, mijn recovery is kaput
Iemand een idee
android since G1.
Thanks, was even zoeken naar de juiste pcimg, maar het is geluktcoredalae schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 01:33:
[...]
heb je wel s-off? signature verify fail lijkt er op dat je of geen s-off of geen eng-hboot hebt.. anders moet je wellicht ff via een pcimg naar de laatste stock versie waar rage nog werkte terug en rage draaien voor s-off en eng hboot
was t probleem idd dat je geen s-off/ eng-hboot had?niels88 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 04:11:
[...]
Thanks, was even zoeken naar de juiste pcimg, maar het is gelukt
mooit dat t weer werkt allemaal iig
android since G1.
Ik had idd geen s-offcoredalae schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:35:
[...]
was t probleem idd dat je geen s-off/ eng-hboot had?
mooit dat t weer werkt allemaal iig
Ik draai nu "ILWT CM7 350". Alleen snap ik niet dat bluetooth aan moet staan bij de FMradio?
hoeft ook niet... maar dan blijft ie tenminste niet zeiken als je het wel doetniels88 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:04:
[...]
Ik had idd geen s-off![]()
Ik draai nu "ILWT CM7 350". Alleen snap ik niet dat bluetooth aan moet staan bij de FMradio?
FM radio zit op de bluetooth chip. dat is de reden dat ie aan moet als je fm wilt horen.
Zoiets dacht ik ook, maar met de stock-rom had ik hier nooit last van.... Gebruik nu een andere FM-radio tool, aangezien bij de standaard, verplicht bluetooth aan moest staanKrypt schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 20:18:
FM radio zit op de bluetooth chip. dat is de reden dat ie aan moet als je fm wilt horen.

Hi,
Na reparatie mn telefoon weer terug en man man man wat is die stock rom toch baggerslecht. Maar op zich ben ik wel weer gecharmeerd van de htc sense stijl. Gebruikt er hier iemand een rom op basis van de stock rom?
Na reparatie mn telefoon weer terug en man man man wat is die stock rom toch baggerslecht. Maar op zich ben ik wel weer gecharmeerd van de htc sense stijl. Gebruikt er hier iemand een rom op basis van de stock rom?
Virtuous Sense 2.0 was echt een toppertje toen ik nog sense based draaide. Soepel en snel.
idd, geen Sense 3.x roms gebruiken, die zijn lastig smooth te krijgen!
Ik draai nu ook weer Virtuous Sense 2.0, zonder enige tweaks (behalve de pre-installed in de ROM).
Ik draai nu ook weer Virtuous Sense 2.0, zonder enige tweaks (behalve de pre-installed in de ROM).
Zojuist [ROM][18-02-2012][MIUI_Au ICS 4.0.3][Base 2.2.17][Beta 2][AromaUI] geflashed. Alles lijkt goed te gaan tijdens het flashen en ik krijg een "Congratulations" te zien waarna ik moet rebooten.
Maar hierna blijft de mobiel in het boot-logo hangen. Hoe lang moet je hierbij wachten tot je zeker weet dat het niet goed gegaan is? En heeft iemand een idee wat er fout gegaan kan zijn? Ik had hiervoor de MIUI_Au ICS Alpha 2.5 ROM er op staan, en ik heb een full wipe (Cache en data) gedaan voordat ik deze versie flashte....
Maar hierna blijft de mobiel in het boot-logo hangen. Hoe lang moet je hierbij wachten tot je zeker weet dat het niet goed gegaan is? En heeft iemand een idee wat er fout gegaan kan zijn? Ik had hiervoor de MIUI_Au ICS Alpha 2.5 ROM er op staan, en ik heb een full wipe (Cache en data) gedaan voordat ik deze versie flashte....
Yup, mbv. ClockworkMod Recovery heb ik Wipe Data/Recovery gedaan.Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:09:
Heb je je caches allemaal gewist?
Na diverse gefaalde pogingen met de Beta2 versie heb ik uiteindelijk de Alpha2.5 versie maar weer geflashed. Die doet het tenminste wel...
Ik snap alleen niet hoe het komt dat ik probleemloos de MIUI_Au Alpha 2.5 ROM van CJWard23 kan flashen, maar de Beta 2 ROM van hem niet voorbij het boot-logo krijg...
[ Voor 43% gewijzigd door Haay op 20-02-2012 10:01 ]
Ben nu toch ook weer naar de Virtuous Sense 2.0. Ben benieuwd hoe snel de ROM blijft na een aantal weken en een stuk of 50 apps.ArcticWolf schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:50:
idd, geen Sense 3.x roms gebruiken, die zijn lastig smooth te krijgen!
Jammer dat de standaard muziekspeler niet zo uitgebreid is als die van MIUI. Misschien toch maar ff overzetten.
Vanavond maar eens [ROM][JAN 25] ICS Slim v1.4 -- [VQ RC3][wifi calling]NO BLOAT!! uitproberen. Kijken of die wel netjes flashed.
@Haay Die had een week of 3 geleden behoorlijk wat probleempjes. Heb daarna niet meer in de gaten gehouden of het opgelost is inmiddels.
Als je graag ICS wilt gebruiken dan zou ik niet meer Virtuous RC3 pakken, of die versie welke er op is gebaseerd. Heeft al een tijdje geen update gezien.
Ik gebruik nu zelf Andromadus v12 en ik kan zeggen dat die het best lekker doet.
Ik zie dat vandaag [ROM][ICS][2-19-12] CyanogenMod 9 Pre-Alpha Build 2.5 [Unofficial] een update heeft gekregen en deze lijkt mij ook interessant. Probeer die ook zeker eens?
Ik gebruik nu zelf Andromadus v12 en ik kan zeggen dat die het best lekker doet.
Ik zie dat vandaag [ROM][ICS][2-19-12] CyanogenMod 9 Pre-Alpha Build 2.5 [Unofficial] een update heeft gekregen en deze lijkt mij ook interessant. Probeer die ook zeker eens?
Ik kreeg op XDA een private message met een behulpzame link:
http://checkrom.com/threads/full-wipe-the-correct-way.432/
Die fout heb ik ook gemaakt... Zal vanavond opnieuw proberen en nu wel een full wipe op de correcte manier doen.The main thing I've noticed is that people don't understand what a full wipe is and just go with what they see...
Going into clockwork mode and just selecting wipe. data, wipe delvic cache, wipe cache, is not a proper full wipe, its like wiping your arse with shit still in your bumhole untill you wash it, no no no, this method doesn't remove the old system files, there still there untill you carry out a format of the system partition, if you dont do this and install a rom over it you will have problems with the rom you just installed.
Hahah herkenbaarHaay schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:33:
Ik kreeg op XDA een private message met een behulpzame link:
[...]
Die fout heb ik ook gemaakt... Zal vanavond opnieuw proberen en nu wel een full wipe op de correcte manier doen.
Zou het kunnen dat het flashen van de MIUI_Au Beta2 ROM niet lukt omdat ik geen S-OFF heb? Maar de MIUI_Au Alpha 2.5 flashen gaat probleemloos! Dus dat vind ik dan vreemd...
<edit>
Gelukt! Via de extra stap van de fastboot flash boot.img wat dus blijkbaar nodig is voor mij omdat ik geen S-OFF heb.
<edit>
Gelukt! Via de extra stap van de fastboot flash boot.img wat dus blijkbaar nodig is voor mij omdat ik geen S-OFF heb.
[ Voor 26% gewijzigd door Haay op 20-02-2012 21:14 ]
huh? werkt anders gewoon bij mij hoor... ik heb nog geen ROM gehad die niet flashbaar was met 4EXTJivebunny schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:24:
[...]
Hahah herkenbaarZo kwam ik er eergisteren achter dat Virtuous Sense 2.0 niet flashbaar is met 4EXT. En ik maar wipen hehe.
Heb het gevoel dat MIUI_Au Beta2 minder stabiel en ook logger is dan de Alpha2.5 versie. Ja, er werken nu een aantal features wel die onder Alpha2.5 niet werkten, maar alles voelt wel stroperiger aan, en ik heb ook al enkele forced-closes gehad!
Toch maar eens Andromadus v12 of CyanogenMod 9 Alpha2.5 proberen...
Ultraman, heb jij CM9 Alpha 2.5 al geprobeerd?
Toch maar eens Andromadus v12 of CyanogenMod 9 Alpha2.5 proberen...
Ultraman, heb jij CM9 Alpha 2.5 al geprobeerd?
Hmmm apart zeg. Ik kwam alleen maar in bootloops na het flashen met 4EXT. Nadat ik CWM erop had met CWM recovery en het nog een keer probeerde, ging het wel goed. Heb meerdere malen een poging met 4EXT gewaagd...ArcticWolf schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 11:16:
[...]
huh? werkt anders gewoon bij mij hoor... ik heb nog geen ROM gehad die niet flashbaar was met 4EXT
Superwipe G2+ etc.
Vaag.
superwipeG2+ veroorzaakte ook problemen bij mij.. ik gebruik nu gewoon de wipe van 4EXT en apart flash ik de EFS wipe.
@jive lees je PM @ XDA
ik zit met een dilemma
@jive lees je PM @ XDA
[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 21-02-2012 12:53 ]
Hoe zit het nou eigenlijk met de brakke flashchips?
Ik heb er al redelijk wat over gelezen, en ben er helaas achter gekomen dat mijn dus zon dergelijke chip heeft.
Nou is het toestel van april 2011, en ben ik sinds een maand erna al bezig met custom roms.
In de tussen tijd heeft het toestel veel roms gezien, CM, Sense, MIUI enz.
Nou heb ik verder nooit wat gehad op 1 ding na. Ik probeerde mijn scherm aan te doen, wat vast liep. Prima dacht ik, even een battery pull en weer gaan. Dat resulteerde dus in een bootloop. Recovery deed het in eerste instanties wel maar ook oude backups wilde niet booten en later de recovery ook niet meer.
Ik heb toen de standaard rom van htc via de bootloader en het PC101IMG bestand er weer opgezet, opnieuw geroot en mijn laatse backup via recovery gerestored, sindsdien niks meer aan de hand.
DIt was in oktober.
Nou vraag ik mij af of dit verband kan houden met mijn slechte flashchip. En wat daar nou de eventuele gevolgen van kunnen zijn, zeker odmat ik nog wel eens van rom wil wisselen en dus alles weer wipe.
Ik heb er al redelijk wat over gelezen, en ben er helaas achter gekomen dat mijn dus zon dergelijke chip heeft.
Nou is het toestel van april 2011, en ben ik sinds een maand erna al bezig met custom roms.
In de tussen tijd heeft het toestel veel roms gezien, CM, Sense, MIUI enz.
Nou heb ik verder nooit wat gehad op 1 ding na. Ik probeerde mijn scherm aan te doen, wat vast liep. Prima dacht ik, even een battery pull en weer gaan. Dat resulteerde dus in een bootloop. Recovery deed het in eerste instanties wel maar ook oude backups wilde niet booten en later de recovery ook niet meer.
Ik heb toen de standaard rom van htc via de bootloader en het PC101IMG bestand er weer opgezet, opnieuw geroot en mijn laatse backup via recovery gerestored, sindsdien niks meer aan de hand.
DIt was in oktober.
Nou vraag ik mij af of dit verband kan houden met mijn slechte flashchip. En wat daar nou de eventuele gevolgen van kunnen zijn, zeker odmat ik nog wel eens van rom wil wisselen en dus alles weer wipe.
Nieuwsgierig! Waar ben je dat van brakke flashchips gezien? Ik heb er nog niks over gehoord. Ik heb wel eens slechte flashes gehad, maar niet opnieuw hoeven rooten zoals jij beschrijft. Mijn toestel is iig uit 2010.AktiveHate schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:27:
Hoe zit het nou eigenlijk met de brakke flashchips?
Ah ja! hoe te verifiëren Binnenkort maar eens proberen, want had:Arie- schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:58:
In het gewone Desire Z topic even op eMMC zoeken, daar heb ik het eerder gelezen.
code:
1
2
3
4
| E:Can't open /cache/recovery/log E:Can't open /cache/recovery/log E:Can't open /cache/recovery/last_log E:Can't open /cache/recovery/last_log |
laatst in 4EXT nadat ik Virtuous Sense had geflasht. Met CWM was het opgelost.
[ Voor 33% gewijzigd door Jivebunny op 22-02-2012 11:31 ]
Ik ben er in eind-november/december/januari over begonnen omdat mijn Z na een boardswap ook die eMMC had. Dat bord was echter zo brak als de neten, spontane reboots, dus die is weer RMA gegaan.
Of dat in mijn geval aan de flashchip lag of niet is onbekend, maar het ding gedroeg zich niet helemaal lekker, want recoveren om terug naar stock te komen was een klus. Maar hij was uiteindelijk nog goed genoeg.
Er lopen genoeg mensen rond met zo'n M4G2DE eMMC die wel goed werkt, dus het is niet zo dat ze allemaal slecht zijn. Typische problemen zijn dus dat het ding gaat weigeren om bepaalde partities te openen of dat het enkel in read only modus lukt, waardoor je in een bootloop terecht komt.
Er is vanalles over te vinden op XDA Devs.
Of dat in mijn geval aan de flashchip lag of niet is onbekend, maar het ding gedroeg zich niet helemaal lekker, want recoveren om terug naar stock te komen was een klus. Maar hij was uiteindelijk nog goed genoeg.
Er lopen genoeg mensen rond met zo'n M4G2DE eMMC die wel goed werkt, dus het is niet zo dat ze allemaal slecht zijn. Typische problemen zijn dus dat het ding gaat weigeren om bepaalde partities te openen of dat het enkel in read only modus lukt, waardoor je in een bootloop terecht komt.
Er is vanalles over te vinden op XDA Devs.
Slecht lezen en/of openen in read only heb ik nog nooit last van gehad gelukkig.
Spontane reboots ook nog niet gehad eigenlijk, alleen MIUI leek de neiging te hebben om elke keer bij exact 135 uur uptime te hangen, maar dan moest ik hem zelf handmatig rebooten.
Waar ik een beetje bang voor ben, is dat ik straks een rom wil flashen of wil restoren en dat er daar wat fout ingaat. En dan wordt het vrij lastig om evt voor garantie te gaan als je nog S-OFF ed hebt. Al weten de meeste verkopertjes in die winkels niet eens wat dat is
Ook heb ik op xda gelezen dat je niet de PC101IMG zou moeten flashen als je geen stock htc rom draait? omdat dit dan fouten oid op kan leveren?
Spontane reboots ook nog niet gehad eigenlijk, alleen MIUI leek de neiging te hebben om elke keer bij exact 135 uur uptime te hangen, maar dan moest ik hem zelf handmatig rebooten.
Waar ik een beetje bang voor ben, is dat ik straks een rom wil flashen of wil restoren en dat er daar wat fout ingaat. En dan wordt het vrij lastig om evt voor garantie te gaan als je nog S-OFF ed hebt. Al weten de meeste verkopertjes in die winkels niet eens wat dat is
Ook heb ik op xda gelezen dat je niet de PC101IMG zou moeten flashen als je geen stock htc rom draait? omdat dit dan fouten oid op kan leveren?
Gisteren toch besloten om MIUI er weer af te gooien, de werking opzich prima, maar er stoorden een paar kleine dingen mij:
- Geen fijne zaklamp. (CM heeft standaard 1 met death ray)
- Haptic feedback op de on-screen toetsenborden werkten niet
- Hardware toetsenbord kon ik geen shortcuts instellen. (Alleen met een omweg)
- MIUI launcher crahste gemiddeld 1 keer per dag.
- Home knop lang inhouden duurt erg lang voor de recent apps naar voren komen.
Al met al genoeg om weer terug te willen naar CM. Toen zag ik dit voorbij komen:
[ROM][ICS][2-19-12] CyanogenMod 9 Pre-Alpha Build 2.5 [Unofficial]
W00T! CM9 met ICS voor de Desire Z, eigenlijk alles lijkt goed te werken, dus deze erop gezet.
Na installatie ging alles voorspoedig, overclock naar 1113 Mhz en gaan met die telefoon. Ziet er strak uit, werkt soepel. Al merk je wel dat ICS weer zwaarder is dan Gingerbread.
Weinig bugs gevonden, enige:
- Lang home knop is nu een soort alt-tab functie, opzich oke, maar best zwaar voor een Desire Z.
- Ik had het softwaretoetsenbord verkeerd ingesteld, kreeg erg veel errors toen
- De camera launchen vanaf de lockscreen maakt de hele rom overstuur
Na het launchen van de camera vanaf de lockscreen heb ik hem niet meer aan de praat gekregen, moest accu eruit halen, opnieuw opstarten maar ook toen liep die meteen vast.
Dus, nu uiteindelijk maar weer terug naar de vertrouwde CM7, die nu weer soepel en lekker loopt.
Bij een nieuwe update van CM9 die maar weer proberen, want hij werkt wel goed. :-)
- Geen fijne zaklamp. (CM heeft standaard 1 met death ray)
- Haptic feedback op de on-screen toetsenborden werkten niet
- Hardware toetsenbord kon ik geen shortcuts instellen. (Alleen met een omweg)
- MIUI launcher crahste gemiddeld 1 keer per dag.
- Home knop lang inhouden duurt erg lang voor de recent apps naar voren komen.
Al met al genoeg om weer terug te willen naar CM. Toen zag ik dit voorbij komen:
[ROM][ICS][2-19-12] CyanogenMod 9 Pre-Alpha Build 2.5 [Unofficial]
W00T! CM9 met ICS voor de Desire Z, eigenlijk alles lijkt goed te werken, dus deze erop gezet.
Na installatie ging alles voorspoedig, overclock naar 1113 Mhz en gaan met die telefoon. Ziet er strak uit, werkt soepel. Al merk je wel dat ICS weer zwaarder is dan Gingerbread.
Weinig bugs gevonden, enige:
- Lang home knop is nu een soort alt-tab functie, opzich oke, maar best zwaar voor een Desire Z.
- Ik had het softwaretoetsenbord verkeerd ingesteld, kreeg erg veel errors toen
- De camera launchen vanaf de lockscreen maakt de hele rom overstuur
Na het launchen van de camera vanaf de lockscreen heb ik hem niet meer aan de praat gekregen, moest accu eruit halen, opnieuw opstarten maar ook toen liep die meteen vast.
Dus, nu uiteindelijk maar weer terug naar de vertrouwde CM7, die nu weer soepel en lekker loopt.
Bij een nieuwe update van CM9 die maar weer proberen, want hij werkt wel goed. :-)