Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:49:
[...]

Yep! en RILs matchen is niet nodig 8)
Dan is dat niet de oplossing voor mijn tijdelijke boot-loop-probleem. -O-

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

ArcticWolf schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:56:
[...]

Ik heb ICS op 1ghz max gedraait en loopt echt soepel vanwege de verbeterde GPU support. Probleem nu is de launcher die choppy en outdated is. Ik zet ICS er pas weer op als de camera werkt :+
Precies die ervaringen. ICS was nu soepel, launcher had enorme kuren en ik mis de camera te erg. daarnaast merk ik dat ik toch blij ben met de MIUI looks. Sense is ook prettig, maar her en der te beperkt en te log en traag.
pven schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:02:
[...]

Dan is dat niet de oplossing voor mijn tijdelijke boot-loop-probleem. -O-
Argh, nog steeds problemen daarmee? :( Superwipe vast al gedraaid toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Jivebunny op 11-01-2012 10:04 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
misschien je hboot een keer opnieuw flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Volgens mij heb ik idd wel eens naar die Superwipe gekeken, zal ik vanavond weer eens doen. Daarnaast zal ik de hboot eens opnieuw flashen, dat is mij eerder gelukt.

Het kan een paar dagen duren, maar ik kom er op terug. Dank voor de tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 17:13
Ik probeer in HBoot te komen(met vol up + aanknop) alleen hij trillt dan 3 keer en daarna begint het notification lichtje orangje te branden.
Het scherm blijft daarbij compleet zwart.
Iemand enig idee hoe dit komt of hoe ik het oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

@ceekah: Geen idee of je het verkeerd hebt uitgevoerd of enkel verkeerd hebt beschreven, maar in HBOOT geraak je door (in de uit-stand) VOL DOWN en POWER in te drukken.

Bron: HTC Vision wiki op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21
Virtuous quattro beta 8 hier geïnstalleerd. Draait echt als een tierelier, jammer dat de camera er nog niet is. Dan zou het echt een gouden rom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 10:42
Trouwens, het is wellicht handig om de OP aan te passen. Die is best wel verouderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De source code voor een werkende ICS camera wordt vandaag/vanavond uitgebracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Majora schreef op zondag 15 januari 2012 @ 01:43:
Trouwens, het is wellicht handig om de OP aan te passen. Die is best wel verouderd...
Stuur een DM naar monnick, misschien dat hij er zin in heeft. En anders mag iemand anders een mooie topicstart maken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
“@htcdev: We've added Bootloader Unlock support for the HTC Desire Z, ChaCha, Aria, DROID Incredible, Status, and T-Mobile G2 at http://t.co/OW4P3O9T!

[ Voor 15% gewijzigd door monnick op 17-01-2012 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: HTC breidt toestelondersteuning voor bootloader-ontgrendeltool uit
Staat nu ook op Tweakers.

Betekent dit voor mij als beginner op gebied van custom roms ook dat het eenvoudiger wordt om een custom rom te flashen?

De lange/ingewikkelde beschrijvingen hielden me tot nu toe nog tegen om een custom rom te installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 19:26
Dat klinkt goed. Ook ik had me daardoor tot nu toe nog laten tegenhouden. Ik denk dat ik even wacht totdat er wat meer Android 4 roms beschikbaar zijn (bijv. Cyanogenmod 9) en dan eens een poging ga wagen.

[ Voor 6% gewijzigd door DeadMetal op 17-01-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:53
Heb het zonet geprobeerd om mn Desire Z te unlocken, maar ik liep vast bij stap 8 gaat het verkeerd. Ik krijg een error. Zal het later nog maar eens proberen, maar geen idee waar het mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:04:
[URL="http://tweakers.net/nieuws/79386/htc-breidt-toestelondersteuning-voor-bootloader-ontgrendeltool-uit.html"]

[...]

De lange/ingewikkelde beschrijvingen hielden me tot nu toe nog tegen om een custom rom te installeren..
Vanwege die laatste zin wil ik je afraden om er (zomaar) aan te beginnen.
Dat de bootloader nu officieel unlockbaar is is tot daaraantoe. Handig, meer niet.

Je dient nog steeds te weten waar je mee bezig bent.
De weg naar een custom ROM is nu makkelijker, dat is alles. De rest er omheen is nog steeds hetzelfde, dus ook de hoepels waar je doorheen moet om problemen op te lossen mocht het ergens een keer misgaan.

De "lange/ingewikkelde beschrijving" dien je dus, in mijn ogen, te begrijpen of willen leren begrijpen.
De Android tool 'adb' werkend krijgen is nog steeds essentieel en ook de Engineering HBOOT installeren op je Z kan je hachje redden wanneer het flashen een keer mis gaat.
Ik was laatst in ieder geval verdomd blij dat ik, ondanks dat het optioneel is, de Engineering HBOOT er op had gezet. Zonder had ik een probleem gehad toen mijn Z onstabiel werd zodra je in een userland zat.
Nu heb ik deze met wat hulp van #g2root irc kunnen herstellen naar stock, waar het probleem zich ook voordeed, en hij ligt inmiddels bij de reparatiedienst.

Niet dat ik je bang wil maken en dat je moet denken dat je je toestel sloopt, dat zal allemaal wel meevallen.
Maar besef je dat HTC hiermee ontwikkelaars tegemoet wil komen. Als jij geen ontwikkelaar bent en ook niet iemand die weet hoe het onder de motorkap werkt, dan zou ik er van af blijven. Tot het moment aanbreekt dat je de motivatie en tijd hebt om je er in te verdiepen.
Wanneer je daar bent, dan wil je het leren en kun je ook goed leren van alle momenten. De successen en de momenten dat je even in de shit zit.

Ik zie het een beetje als Linux gaan gebruiken: je moet het zelf willen en ook bereid zijn er tijd in te steken om te leren.
MaltaSoron schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:57:
Heb het zonet geprobeerd om mn Desire Z te unlocken, maar ik liep vast bij stap 8 gaat het verkeerd. Ik krijg een error. Zal het later nog maar eens proberen, maar geen idee waar het mee te maken heeft.
Zonder informatie over wat stap 8 inhoud kan ik er ook weinig over zeggen.

[ Voor 29% gewijzigd door Ultraman op 17-01-2012 13:56 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2D_Christiaan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-08 18:05
ArcticWolf schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:24:
De source code voor een werkende ICS camera wordt vandaag/vanavond uitgebracht!
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 11:59
Als ik m'n toestel unlock met de HTC-tool, daarna root met VISIONary+, daarna een clockworkmod installeer door middel van ROM Manager en daarna een ROM installeer door middel van dezelfde ROM Manager.
Zou dat werken, of zie ik iets groots over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Virtuous Quattro RC1 is uitgebracht voor de DZ waar de camera ook in werkt..schijnt wel buggy te zijn, maar het begin is er.

Telefoon is aan 't backuppen.. daarna flash ik 'm

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik heb wat vraagjes: Ik heb een NANDbackup gedaan vanmiddag via Clockworkmod recovery. Wat is er dan precies gebackupped? Alle data (zoals Mybackup Pro en Titanium Backup doen), het OS (Cyanogenmod), beide, en raak ik alle in-app data kwijt, die ik ook kwijt raak als ik via Titanium Backup of Mybackup pro backup? En als ik een NANDbackup terugzet, moet dat vanaf een full-swipe of moet ik dan eerst Cyanogenmod flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:24
Alles is volledig gebacked up. Dus een full wipe en NANDbackup is genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
En weer terug gingerbread. Ik had te veel last van glitches zodat de iconen niet meer zichtbaar waren en de tekst niet meer leesbaar.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Wat vreemd. Ik heb 'm ook geflashed, maar heb tot nu toe nergens last van!
Ik kon gmail niet vinden in de market, na een reboot stond hij ineens wél tussen mijn apps. Ook vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Had ik in het begin ook geen last van maar gisteravond ineens heel erg veel, zelfs na enkele reboots en na gebruik van memory hog programma's. Bijv. een full size page in de browser zodat de browser 93MB aan geheugen wegsnoepte.

Bij terugkeer naar homescreen zag je dat het beeld opnieuw opgebouwd werd maar halverwege stopte. Ik kreeg van die pixelated iconen en teksten.

Dit soort glitches dus:
Afbeeldingslocatie: http://attachments.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=861853&stc=1&d=1326862149
Afbeeldingslocatie: http://attachments.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=861855&stc=1&d=1326862149

[ Voor 25% gewijzigd door Krypt op 18-01-2012 07:44 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bekende bug.
Workaround is de launcher herstarten :)

Maar een andere launcher proberen is ook een optie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Die workaround had ik zelf ook al gevonden; maar ik kreeg die glitches werkelijk elke keer als ik bijv. de browser sloot of uit whatsapp ging. En om nu elke keer de launcher te killen is ook weer zoiets.

Paar keren gehad dat alle tekst in elke applicatie gescrambled was; enkel met een reset was dit te verhelpen.

Normaal zou ik 'm er gewoon op hebben laten staan, maar de komende dagen heb ik mijn telefoon echt veel nodig dus het komt niet echt zo goed uit als er telkens glitches komen en ik de boel met resetten.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Uhu, dat is vervelend.
Ik heb er zelf echter vrij weinig last van gehad. Terwijl ik zeker niet vies ben van browsen, ook met meerdere tabs.
Heb je de setting voor plugins in de browser op Always On of op On Demand staan?
Want Flash appletjes enzo vragen flink wat RAM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Kan ik nu niet meer zeggen :)
Ik heb er niets aan veranderd; maar ik had ook geen flash geinstalleerd en heb ook geen flash sites bezocht naar mijn weten.

Maar goed; volgende week heb ik de telefoon wat minder hard nodig en ga ik weer lekker klooien met roms.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
De bug in de launcher heb ik inmiddels ook ervaren. Vanmiddag even de standaard Nova launcher installeren!

In mijn browser heb ik veel last van witte schermen. Hij wil de pagina soms maar voor de helft laden. Toevallig oook een bekende bug?

Edit: nova launcher is geïnstalleerd, en werkt tot nu toe goed :)

[ Voor 14% gewijzigd door perslucht op 18-01-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
perslucht schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 08:27:
In mijn browser heb ik veel last van witte schermen. Hij wil de pagina soms maar voor de helft laden. Toevallig oook een bekende bug?
Dat heb ik ook. Is denk ik wel allemaal terug te voeren op de HW acceleration. Dat kun je wel uitzetten in de settings van de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Mmm, nova launcher heeft ook "glitches". Wellicht geen launcher probleem maar iets met de hw acceleratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Je kan de glitches enigzins voorkomen door je ram management te optimaliseren. Als iemand daar zin in heeft wil ik het wel uitleggen (je bent er best lang mee bezig) en mag mij een DM sturen. Je moet wel een beetje verstand hebben van script management, busybox en adb!

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 18-01-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perslucht
Ik wacht lekker totdat er weer een update is :) (als XDA weer online is). Tot die tijd gebruik ik mijn Terug knop wel om mijn Launcher en andere applicaties af te sluiten :P

Ik heb nu ook niet echt zin om weer terug te gaan naar CM7.

De camera werkt trouwens wel redelijk. Alleen moet ik eerst een foto maken voordat ik iets zie op mijn scherm. Daarna duurt het enkele minuten voordat de genomen foto's zichtbaar zijn in de galerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
perslucht schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:32:
Ik wacht lekker totdat er weer een update is :) (als XDA weer online is). Tot die tijd gebruik ik mijn Terug knop wel om mijn Launcher en andere applicaties af te sluiten :P

Ik heb nu ook niet echt zin om weer terug te gaan naar CM7.

De camera werkt trouwens wel redelijk. Alleen moet ik eerst een foto maken voordat ik iets zie op mijn scherm. Daarna duurt het enkele minuten voordat de genomen foto's zichtbaar zijn in de galerij.
Installeer Camera ZOOM FX :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn Z viel gisteren uit mijn handen, de batterij schoot los en sinds die tijd zit ik in een bootloop. :(

Ik ben er zo klaar mee dat ik tijdelijk een ander Android-toestel gebruik totdat ik de Z weer op orde heb. Ik zal er idd eerst een nieuwe hboot op zetten nadat ik superwipe heb gebruikt. Wel blijf ik rc3mix gebruiken, die ROM is voor mij erg prettig. Wel jammer dat ze hem niet vaak updaten, maar zo lang er geen stabiele 4.0 is vind ik dit wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bootloop als in: je ziet het HTC scherm en zodra de ROM gaat starten reboot je Z ?
Of reboot deze in userland?

Aangezien je hier al langer mee loopt volgens mij, kan het niet zo zijn dat je daadwerkelijk een defect in je Z hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zie het HTC-scherm, daarna de boot-animatie van rc3mix, na het intikken van de pin start zowaar de launcher op. En na tientallen seconden krijg ik weer de boot-animatie van rc3mix en begint het van voren af aan.

Gisteren had ik nog een leuke bij het intikken van de pincode, het keypad was gespiegeld: als ik op de 1 klikte dan verscheen er een 3, klikte ik op de 9 dan verscheen er een 7, etc .... (heb er een filmpje van gemaakt, komt nog). Hierdoor heb ik uiteindelijk de PUK-code moeten gebruiken, dit gespiegelde probleem was overigens opgelost nadat ik de batterij er even uit heb gehaald.

Ik heb niet het idee dat er een defect in mijn toestel zit, deze ellende is begonnen toen ik serieus met custom ROMs aan de gang ben gegaan. Er is volgens mij ook geen makkelijke manier om te achterhalen of het aan de software of de hardware ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

pven schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 07:46:
Ik zie het HTC-scherm, daarna de boot-animatie van rc3mix, na het intikken van de pin start zowaar de launcher op. En na tientallen seconden krijg ik weer de boot-animatie van rc3mix en begint het van voren af aan.
Dat is exact waarvoor mijn telefoon nu weer bij de RMA afdeling ligt.
Ding rebootte vanuit idle zomaar en als ik hem lekker liet doorgaan kwam ik in eenzelfde loop terecht:
HTC logo -> bootlogo ROM -> PIN entry -> launcher -> reboot

Zowel met custom ROMs als stock ROMs had ik het, gewiped en alles geprobeerd en uitgesloten.
Hij had er al een beetje last van toen ik hem terug kreeg sinds de eerste reparatie (toen is een board swap uitgevoerd), maar ik dacht: "och, zal wel software of Sense zijn".
Dus downgraded, rooted en S-OFF, maar met custom ROMs had ik het ook steeds en het werd erger.
Terug naar stock 1.34.405.5 rebootte ook steeds, dus het was even spannend of ik hem wel weer helemaal stock zou kunnen krijgen. Maar dat is gelukt uiteindelijk.
Wat ik er ook opzette middels OTA upgrades: HTC 1.34, 1.75, 1.82, 2.42. Het was nooit stabiel, hoogstens een uurtje soms en dat werd vanzelf minder naarmate je de ROM ging gebruiken en een paar keer herstart was.
Gisteren had ik nog een leuke bij het intikken van de pincode, het keypad was gespiegeld: als ik op de 1 klikte dan verscheen er een 3, klikte ik op de 9 dan verscheen er een 7, etc .... (heb er een filmpje van gemaakt, komt nog). Hierdoor heb ik uiteindelijk de PUK-code moeten gebruiken, dit gespiegelde probleem was overigens opgelost nadat ik de batterij er even uit heb gehaald.
Vervelende bug :X
Ik heb niet het idee dat er een defect in mijn toestel zit, deze ellende is begonnen toen ik serieus met custom ROMs aan de gang ben gegaan. Er is volgens mij ook geen makkelijke manier om te achterhalen of het aan de software of de hardware ligt.
Je hebt inmiddels al zoveel ROMs en wipes geprobeerd toch?
Dan blijft er weinig over denk ik.
Teruggaan naar stock een idee om het in ieder geval geprobeerd te hebben en mocht het zich dan nog voordoen dan kun je hem zonder problemen insturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 19-01-2012 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@hierboven (mensen met het toestel en het probleem & toestel Isnot(@RMA)) - Draai SuperGharge v6 (u9rc4) eens na installatie van welke ROM dan ook? Kan iets met geheugenaddressering zijn. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=991276

[ Voor 18% gewijzigd door Jivebunny op 19-01-2012 11:04 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Jivebunny schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:03:
@hierboven (mensen met het toestel en het probleem & toestel Isnot(@RMA)) - Draai SuperGharge v6 (u9rc4) eens na installatie van welke ROM dan ook? Kan iets met geheugenaddressering zijn. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=991276
Aanvulling: RC5 test2 werkt ook op ICS roms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ultraman schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:14:
[...]
Dat is exact waarvoor mijn telefoon nu weer bij de RMA afdeling ligt.
Ding rebootte vanuit idle zomaar en als ik hem lekker liet doorgaan kwam ik in eenzelfde loop terecht:
HTC logo -> bootlogo ROM -> PIN entry -> launcher -> reboot
Interessant, dank voor de info. Wat doet HTC eigenlijk als toch blijkt dat het niet aan de hardware ligt? Ik heb er weinig trek in om X euro te moeten betalen om mijn telefoon weer terug te krijgen.
Jivebunny schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:03:
Mijn telefoon is helaas niet lang genoeg 'in de lucht' om dat uit te kunnen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Uit een interview met Steve Kondik van CyanogenMod:
We've been seeing some alpha builds of CM9 for a few devices. Where are things at right now?

We’re working on adding a lot of new features ... the theme engine needs to be totally rebuilt. Overall things are going to be a lot cleaner. The CM settings will all be integrated into the stock control panel. Everything in it's place, where it should be. The hardeset thing about CM9 is that Google has changed so much internally with ICS. Issues with graphics drivers are an issue. We can’t even write a transition layer to use. We’re just waiting on Google at this point. I’ve ported CM9 to the galaxy tab 10.1, but with no hardware acceleration... well, it just sucks. A lot of things don't work. We're not going to release something at this stage of development.
Niet leuk! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Heel apart. Op XDA zijn ze het alfa stadium toch al wel voorbij als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Quattro RC2 werkt erg goed... draai het nu sinds gisteravond 20:00 en heb pas 1x die graphical glitches gehad, nadat ik de camera app had gebruikt....
Heb nog nooit zo'n smooth rom op m'n telefoon gehad :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:17:
[...]

Interessant, dank voor de info. Wat doet HTC eigenlijk als toch blijkt dat het niet aan de hardware ligt? Ik heb er weinig trek in om X euro te moeten betalen om mijn telefoon weer terug te krijgen.
Als het toch aan mezelf ligt dan kost het mij ongeveer 40 euro om de Z weer terug te krijgen, dat risico durf ik dan nog wel te nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je een goede recovery hebt kun je misschien wel terug naar stock zonder in het userland te hoeven komen.
Als je een ook de engineering bootloader hebt, helpt dat flink en moet het ook kunnen denk ik.

Ga eens het #g2root IRC kanaal op Freenode. Daar zitten hele handige behulpzame lui die je hier meer over kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ga ik een dezer dagen eens doen. Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misell
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:45
Vanaf Cyogenmod 7.1,Gebackupt via clockworkmod.
Daarna Quattro geflashed tijdens het flashen kwam:"Error code 7" en hij stopte
Dan maar weer ouwe rom terug,*kijk naar backup* WEG

Enige vorm van waarschuwing bij deze met de ICS beta roms..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultraman schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:05:

Vanwege die laatste zin wil ik je afraden om er (zomaar) aan te beginnen.
Dat de bootloader nu officieel unlockbaar is is tot daaraantoe. Handig, meer niet.

Je dient nog steeds te weten waar je mee bezig bent.
De weg naar een custom ROM is nu makkelijker, dat is alles. De rest er omheen is nog steeds hetzelfde, dus ook de hoepels waar je doorheen moet om problemen op te lossen mocht het ergens een keer misgaan.

De "lange/ingewikkelde beschrijving" dien je dus, in mijn ogen, te begrijpen of willen leren begrijpen.
De Android tool 'adb' werkend krijgen is nog steeds essentieel en ook de Engineering HBOOT installeren op je Z kan je hachje redden wanneer het flashen een keer mis gaat.
Ik was laatst in ieder geval verdomd blij dat ik, ondanks dat het optioneel is, de Engineering HBOOT er op had gezet. Zonder had ik een probleem gehad toen mijn Z onstabiel werd zodra je in een userland zat.
Nu heb ik deze met wat hulp van #g2root irc kunnen herstellen naar stock, waar het probleem zich ook voordeed, en hij ligt inmiddels bij de reparatiedienst.

Niet dat ik je bang wil maken en dat je moet denken dat je je toestel sloopt, dat zal allemaal wel meevallen.
Maar besef je dat HTC hiermee ontwikkelaars tegemoet wil komen. Als jij geen ontwikkelaar bent en ook niet iemand die weet hoe het onder de motorkap werkt, dan zou ik er van af blijven. Tot het moment aanbreekt dat je de motivatie en tijd hebt om je er in te verdiepen.
Wanneer je daar bent, dan wil je het leren en kun je ook goed leren van alle momenten. De successen en de momenten dat je even in de shit zit.

Ik zie het een beetje als Linux gaan gebruiken: je moet het zelf willen en ook bereid zijn er tijd in te steken om te leren.
Ik snap wat je bedoelt! Ik ben zeker wel bereid er tijd in te steken en ben ook al een paar keer begonnen me in te lezen. De reden dat ik uiteindelijk nooit begonnen ben aan het flashen zelf is dat er nog te veel dingen waren die me niet duidelijk waren.

In het verleden heb ik wel een paar keer Windows Mobile telefoons geflashed en dat was behoorlijk simpel. Ik hoop dat het doordat er geen echte beveiligingen meer omzeild hoeven te worden het aantal stappen die gedaan (en dus begrepen) moeten worden een stuk(je) minder wordt.

Voordeel van Android is dat ik een stuk minder frustraties heb dan bij WiMo. Helaas is hierdoor de motivatie om tijd in het flashen te steken ook minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Laatst online: 15-08 11:51
Zijn er nog modellen waarbij je niet kan rooten? In het verleden geprobeerd m'n DZ te rooten en alles lukte, maar root access nooit gekregen.
Nu nog een keer geprobeerd, maar moest eerst downgraden. Volgens de manual lijkt alles te kloppen, maar als ik temp. root heb dan zegt hij weer dat hij geen root privileges kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nav nieuws: HTC breidt toestelondersteuning voor bootloader-ontgrendeltool uit zeg ik: nee, alle Desire Z's kunnen van een andere ROM worden voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
Ok thx ik ga nog ff bezig dan. Gaf de hoop al snel op aangezien het de vorige keer dus ook mislukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
welke methode gebruik je dan om te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178912 (voor de temp-root bij het downgraden, voor het perm. rooten gebruik ik http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/HTC_Desire_Z:_Rooting)

Maar ben al verder. Na 10x de commands te hebben doorgelezen en niks te kunnen vinden heb ik ze toch opnieuw ingevoerd en toen deed hij het ineens. Toch een foutje gemaakt blijkbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Polen op 25-01-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Polen schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:50:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178912 (voor de temp-root bij het downgraden, voor het perm. rooten gebruik ik http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/HTC_Desire_Z:_Rooting)

Maar ben al verder. Na 10x de commands te hebben doorgelezen en niks te kunnen vinden heb ik ze toch opnieuw ingevoerd en toen deed hij het ineens. Toch een foutje gemaakt blijkbaar.
haha, ja 1 type fout is al genoeg meestal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Die root-gids heb ik ook maar weer eens gebruikt, in de hoop dat mijn Z het weer wat beter gaat doen.

Helaas loop ik tegen het onderstaande aan:
If md5 #1 & md5 #3 match, then gfree 0.7 failed to powercycle the eMMC chip on the device. Either the software version is too high and the device was not downgraded per the previous section, or you did something wrong. Try again or join #G2Root on Freenode for further help..
Iemand een idee hoe dat te fixen is? Ik ga sowieso nog op dat IRC-channel rondhangen, is er nog even niet van gekomen. :)

Mijn Z is dus al geroot, maar omdat ik last heb van een serieuze bootloop na het inkloppen van de pincode ben ik een-en-ander aan het proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 25-01-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Probeer eerst even een nieuwe Radio te flashen als je Clockworkmod Recovery hebt kunnen flashen? De radio op de wiki van Cyanogenmod is trouwens erg verouderd, bij die Radio had ik ook het bootloop probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ben inmiddels met MIUI PyroMod Beta 1 aan de gang. So far so good. Kijken of dit op de lange termijn ook soepel blijft. (Pershoot kernel met Swap eroverheen gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
ArcticWolf schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:21:
[...]

haha, ja 1 type fout is al genoeg meestal :+
Inmiddels geroot. MIUI, heerlijk snel!

[ Voor 54% gewijzigd door Polen op 25-01-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:50
Ik heb een probleem met mn htc desire z. Op het moment dat ik hem aan de pc hang gaat hij meteen laden, maar naar een paar seconden komt hij met de melding dat er een onbekend apparaat is aangesloten. Op de mac wordt hij zelfs helemaal niet herkend, maar begint wel gewoon te laden.

Kan dit een fout van de radio, firmware oid zijn? De kabel is sowieso goed ook heb ik meerdere usb porten geprobeerd. De socket vertoont ook geen sporen van beschadigen deze heb ik nog wel voorzichtig met een tandenborstel uitgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGMayer
  • Laatst online: 09-08 21:34
Ik draai nu twee dagen virtuous quattro RC1, bevalt uitstekend als DD, maar toch zeker 2x per dag of vaker last van glitches. Nu wil ik RC2 flashen, moet ik nu weer een full wipe doen of kan ik 'erover' flashen?

Verder is ICS echt smooth, heerlijk. Nu nog even kijken of een andere radio voor een wat langere batterij duur zorgt. Heb nu de .12 en het apparaatje vreet nogal wat stroom.
tweakG5 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:45:
Ik heb een probleem met mn htc desire z. Op het moment dat ik hem aan de pc hang gaat hij meteen laden, maar naar een paar seconden komt hij met de melding dat er een onbekend apparaat is aangesloten. Op de mac wordt hij zelfs helemaal niet herkend, maar begint wel gewoon te laden.
Dat probleem had ik een tijdje geleden ook. Na een andere kabel te hebben gepakt en de SD-kaart een keer te ontkoppelen en te koppelen deed ie het wel weer. Zorg er ook voor dat USB-foutopsporing uitgevinkt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ik heb RC1 -> RC2 met alleen dalvik cache wipe gedaan. Glitches zijn niet weg in ieder geval. Maar dat ligt niet alleen aan die wipe als ik de thread op XDA lees. Overigens is vandaag RC3 uitgekomen.

[ Voor 57% gewijzigd door jip_86 op 25-01-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn Z lijkt het zo waar weer te doen! *O*

Ik heb de stock erop geflashed (1.34). Dan ben ik wel alles even kwijt, maar dat is allemaal te fixen en te restoren. Overigens neig ik er heel erg naar om Quattro RC3 te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGMayer
jip_86 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:27:
Ik heb RC1 -> RC2 met alleen dalvik cache wipe gedaan. Glitches zijn niet weg in ieder geval. Maar dat ligt niet alleen aan die wipe als ik de thread op XDA lees. Overigens is vandaag RC3 uitgekomen.
Thanks, ben nu RC3 aan het flashen. Overigens geeft hij tijdens de install al aan clearing dalvik cache, dus vraag me af wat het nut is van het wipen?

De RC3 staat overigens niet meer in de thread op XDA, alles is verhuist naar www.virtuousrom.com

Nieuw in RC3:
•Updated adreno libs
•Fixed in call volume
•Other minor fixes & tweaks
•new customizable lockscreen shortcuts
-pick your apps/shortcuts from ROM Control
-shows app icon on lockscreen
•long press on toggles to bring up settings menu (on the buttons, not text)
•new on/off icons for toggles/correctly spaced
•battery bar revamp
-animations while charging
-mirrored-center style for OCD folks
•ability to place it on your nav bar
•WebOS recents window toggle
•fixed volume wake and volume skip controls not playing together nicely
•added ability to disable boot animation
•added ability to disable bugmailer

Edit: RC3 succesvol, leuke lockscreen features

[ Voor 40% gewijzigd door MGMayer op 25-01-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MGMayer schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:15:
Ik draai nu twee dagen virtuous quattro RC1, bevalt uitstekend als DD, maar toch zeker 2x per dag of vaker last van glitches. Nu wil ik RC2 flashen, moet ik nu weer een full wipe doen of kan ik 'erover' flashen?
Do I need to wipe between upgrades?

Thus far no upgrade has necessitated a wipe and it is my intention not to require a wipe unless there is a good reason to do so. So, the answer is no, you do not need to wipe. Upgrades are seamless and easy for you to apply.
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
cache & dalvik wipen is altijd aan te raden en ook niet "gevaarlijk" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Wat doet die Dalvik wipe dan precies? En cache wipe doe ik ook regelmatig zonder een nieuwe rom te flashen. Het is gewoon fijn op die partitie "schoon" te houden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGMayer
@pven Ja, je hebt gelijk. Dat antwoord had ik eigenlijk best zelf kunnen vinden! |:(

Over VQ RC3, het valt mij op dat de batt. lang op 100% blijft staan na het opladen of het verwisselen van accu (heb er 2), maar zodra er 99% staat gaat het hard. In sommige apps zie je de batt letterlijk achteruit lopen, per min. een procent eraf ofzo. Meer mensen hier last van?

Heeft er iemand ervaring met een andere launcher? Want steeds Trebuchet te moeten killen is vervelend. Zodra deze glitches eruit zijn kan ik VQ echt aanbevelen als DD! En als de camera zonder kuren werkt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
msnguy schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 11:07:
Wat doet die Dalvik wipe dan precies?
Ik was ook nieuwsgierig, het onderstaande antwoord is vermoedelijk compleet:
dalvik cache is a program cache area for the program dalvik. Dalvik is a java based virtual machine that is the bases for running your programs (the ones that have the .apk extension). In order to make access times faster (because there's not JIT (just in time) compiler installed by default), the dalvik-cache is the result of dalvik doing a optimization of the running program. Sounds confusing. It's similar to the prefetch files in Windows.

Ik heb Quattro RC3 erop gezet, de eerste boot is al een minuut of 10 bezig. Nu lees ik in de FAQ het onderstaande:
I just installed the ROM (or factory reset my existing install) and it's really slow on the first boot, what's the deal?

The first time you boot the ROM after a wipe, all ROM-provided applications destined for /data/app are installed automatically in the background. This process is CPU and IO intensive. Just be patient and it'll become snappy once this process is complete. It only happens on the first boot.
Hoe lang duurt die eerste boot dan? Ik vind 10 minuten erg lang, ook na een nieuwe ROM.

Update: ok dan, het spul is opnieuw geflashed en nu werkt Quattro RC3 wel! *O*

[ Voor 33% gewijzigd door pven op 26-01-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGMayer
Okee... begin me nu wel heel veel te bemoeien hier, maar voor degene (zoals pven;)) die de smaak van ICS wel bevallen...

installeer Nova Launcher! (customize grid, dock, cube desktop effect, etc, etc) Draai deze nu sinds vanochtend en nog geen glitches gehad *O* . Instal wel in /system/app zodat hij rootacces krijgt en widgets ook in de app-drawer verschijnen. Lees thread op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1389071

Off Topic: Voor nog wat "theme" inspiratie voor ICS, kijk hier:
http://forum.xda-develope...read.php?t=1405283&page=7

Edit: WEL glitches met Nova, wel handige herstartknop voor launcher in menu. Lijkt er sterk op dat whatsapp de boosdoener is, glitches verschijnen alleen na het afsluiten van whatsapp met de homeknop. Of is dit toeval?

[ Voor 16% gewijzigd door MGMayer op 26-01-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank voor de tip! :)

Momenteel gebruik ik LauncherPro, die kwam toevallig mee met de restore. Maar aangezien ik die al ruim een jaar gebruik en aangezien deze niet meer bij wordt gewerkt wordt het tijd dat ik eens naar een andere launcher ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
MGMayer schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:15:

[...]

Dat probleem had ik een tijdje geleden ook. Na een andere kabel te hebben gepakt en de SD-kaart een keer te ontkoppelen en te koppelen deed ie het wel weer. Zorg er ook voor dat USB-foutopsporing uitgevinkt staat.
Jep had ik ook geprobeerd. De usb foutopsporing staat ook uit dus daar kan het ook niet aan liggen. De kabel is sowieso goed, werkt namelijk ook gewoon met mijn andere telefoon maar voor de zekerheid heb ik nog 2 andere kabels geprobeerd, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGMayer
tweakG5 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:33:
[...]
Jep had ik ook geprobeerd. De usb foutopsporing staat ook uit dus daar kan het ook niet aan liggen. De kabel is sowieso goed, werkt namelijk ook gewoon met mijn andere telefoon maar voor de zekerheid heb ik nog 2 andere kabels geprobeerd, zonder resultaat.
Het lijkt me dat het probleem bij windows zit, dus probeer google eens;) Eerste hit (USB apparaat wordt niet herkend) die ik tegenkom is bijvoorbeeld deze:

Een USB-apparaat wordt niet herkend wanneer u het apparaat onmiddellijk aansluit nadat de Windows XP-computer uit de stand-bystand of de slaapstand komt

Edit: Deze is misschien beter: http://www.pc-helpforum.b...wordt-niet-herkend-27191/

[ Voor 6% gewijzigd door MGMayer op 26-01-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
MGMayer schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:44:
[...]

Het lijkt me dat het probleem bij windows zit, dus probeer google eens;) Eerste hit (USB apparaat wordt niet herkend) die ik tegenkom is bijvoorbeeld deze:

Een USB-apparaat wordt niet herkend wanneer u het apparaat onmiddellijk aansluit nadat de Windows XP-computer uit de stand-bystand of de slaapstand komt

Edit: Deze is misschien beter: http://www.pc-helpforum.b...wordt-niet-herkend-27191/
Ik heb het bij 3 windows pc's geprobeerd en bij 2 mac laptops, dus lijkt niet dat het daar aan ligt. Ook heb ik de adb drivers en htc sync geïnstalleerd staan op de windows pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGMayer
tweakG5 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:50:
[...]
Ik heb het bij 3 windows pc's geprobeerd en bij 2 mac laptops, dus lijkt niet dat het daar aan ligt. Ook heb ik de adb drivers en htc sync geïnstalleerd staan op de windows pc.
Kun je wel bij je htc via adb? Of ook niet? I'm running out of idea's iig. Iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
MGMayer schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:55:
[...]

Kun je wel bij je htc via adb? Of ook niet? I'm running out of idea's iig. Iemand anders?
Nee ook niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
android SDK zipfile downloaden en uitpakken? Direct in de map van adb.exe het commando uitvoeren?
nooit problemen mee gehad met windows 7... HTC sync installeren wilt ook weleens helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Die glitches in ICS komen wel heel erg vaak, en een herstart van welke launcher dan ook krijgt ze niet allemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
ArcticWolf schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:57:
android SDK zipfile downloaden en uitpakken? Direct in de map van adb.exe het commando uitvoeren?
nooit problemen mee gehad met windows 7... HTC sync installeren wilt ook weleens helpen :+
HTC sync staat geinstalleerd. Als ik die adb.exe uitvoer dan blijft er waiting for device staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb Virtuous Glite 2.01 er maar op gezet, die glitches waren echt te gek. 8)7

Ben ik nou gek, of zit er geen notificationbar in deze ROM? Ik zoek me suf, maar kan niets vinden. In de changelog wordt echter wel over de notificationbar gesproken.

In LauncherPro heb ik overigens geen vinkje gezet voor 'hide notificationbar'. :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 27-01-2012 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
je moet volgens mij eerst je notification bar proberen naar beneden te trekken en daarna restarten... XD dan doet ie het wel (bugje)

en Andromadus alpha 3 is echt goed :o ik heb pas 1x die text glitches gehad, maar heeft niet die vervelende glitches zoals Quattro en camera met flash werkt ook 8)

@tweakG5
Welke ROM draai je dan? lijkt alsof je device niet wilt verbinden. Staat USB debugging wel aan?

[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 27-01-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:40:
je moet volgens mij eerst je notification bar proberen naar beneden te trekken en daarna restarten... XD dan doet ie het wel (bugje)
WTF: het werkt ook nog! :o Dank! :)

Voorlopig houd ik het maar op deze ROM. ICS probeer ik wel weer eens als er een stable uit is.

En meteen weer een nieuw probleem: zowel de fysieke home- als de search-knop reageren niet. Beiden vibreren heel even, maar ik ga niet naar mijn homescreen en de search komt ook niet voor de dag. :F

[ Voor 21% gewijzigd door pven op 27-01-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
D*mn, nu begin ik uiteraard meteen weer te twijfelen. Ik zal eens wat gaan lezen over die ROM, ziet er veelbelovend uit. :)

Tot op heden heb ik nog niet DE ROM gevonden die ik er bv nog een jaar op laat staan. RC3mix komt erg in de buurt, maar nu ik Virtuous Glite erop heb staan lijkt die weer aantrekkelijker. Daarbij is de ROM die je noemt idd ook de moeite. Twijfels, twijfels ... en dan komt straks nog een stabiele ICS uit. :P

[ Voor 33% gewijzigd door pven op 27-01-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:48:
[...]

D*mn, nu begin ik uiteraard meteen weer te twijfelen. Ik zal eens wat gaan lezen over die ROM, ziet er veelbelovend uit. :)

Tot op heden heb ik nog niet DE ROM gevonden die ik er bv nog een jaar op laat staan. RC3mix komt erg in de buurt, maar nu ik Virtuous Glite erop heb staan lijkt die weer aantrekkelijker. Daarbij is de ROM die je noemt idd ook de moeite. Twijfels, twijfels ... en dan komt straks nog een stabiele ICS uit. :P
je lijdt aan ORD
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=652857

net als ik :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
ArcticWolf schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:40:

en Andromadus alpha 3 is echt goed :o ik heb pas 1x die text glitches gehad, maar heeft niet die vervelende glitches zoals Quattro en camera met flash werkt ook 8)

@tweakG5
Welke ROM draai je dan? lijkt alsof je device niet wilt verbinden. Staat USB debugging wel aan?
Op het moment draait de factory rom erop, ik heb usb debugging zowel aan als uit gehad bide zonder resultaat. Daarnaast heb ik ook een aantal andere roms geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
tweakG5 schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:56:
[...]

Op het moment draait de factory rom erop, ik heb usb debugging zowel aan als uit gehad bide zonder resultaat. Daarnaast heb ik ook een aantal andere roms geprobeerd.
probeer eens fastboot in je recovery te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
ArcticWolf schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:02:
[...]

probeer eens fastboot in je recovery te draaien
Net even geprobeerd maar krijg de telefoon niet herkenbaar. Ik heb ook nog eens de adb drivers geinstalleerd maar dat blijft ook continu falen. Het enige wat hij wel blijft doen is opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:43
Gisteravond op de 'officiële' manier mijn Z geroot, en daarna van Clockworkmod en Cyanogenmod voorzien. Het was even puzzelen allemaal maar het is gelukt.

Ik heb het gevoel dat ik een nieuwe telefoon heb! Ik heb de max. CPU-snelheid voor nu beperkt tot 1209MHz, en hij is me toch snel... en ook stabiel. Het enige wat afwachten is is de acculevensduur maar dat gaan we meemaken :)

Ik ben blij!

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het is voorspelbaar: deze heb ik erop gezet. :D Die ROM is een van de betere die ik de laatste tijd langs heb zien komen. Normaal was mijn batterij zo-goed-als leeg als ik weer naar bed ging, nu zit er nog een kleine 40% in (ik heb de ROM er sinds vrijdag op staan). Verder heb ik nog een bugs of wat dan ook gevonden, tot nu doe ben ik dus blij! *O*
:D _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Hebben jullie met de .12 Radio ook zo'n ontiegelijk slechte GPS bereik? De Radio is top, maar zelfs met aGPS erbij duurde het ruim 25(!) minuten voor ik een fix had en verloor hem non-stop, op de grotere wegen van Eindhoven! Ik baalde enorm.... Ik gebruik trouwens Sygic voor het navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

msnguy schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:13:
Hebben jullie met de .12 Radio ook zo'n ontiegelijk slechte GPS bereik? De Radio is top, maar zelfs met aGPS erbij duurde het ruim 25(!) minuten voor ik een fix had en verloor hem non-stop, op de grotere wegen van Eindhoven! Ik baalde enorm.... Ik gebruik trouwens Sygic voor het navigeren.
Volgens mij was dat mijn reden destijds om naar de .19 te gaan haha. Oeps! Was ik helemaal vergeten, ik gebruik de navigatie eigenlijk bijna niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Jivebunny schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:20:
[...]

Volgens mij was dat mijn reden destijds om naar de .19 te gaan haha. Oeps! Was ik helemaal vergeten, ik gebruik de navigatie eigenlijk bijna niet meer :)
Hmmmmz ok, ja ik over het algemeen ook (nog) niet zo erg. Tegen die tijd .19 erop flashen en lekker aan de autolader hangen dan! Maar .12 is, op het navigeren na, echt wel de beste Radio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op maandag 30 januari 2012 @ 07:47:
[...]

Het is voorspelbaar: deze heb ik erop gezet. :D Die ROM is een van de betere die ik de laatste tijd langs heb zien komen. Normaal was mijn batterij zo-goed-als leeg als ik weer naar bed ging, nu zit er nog een kleine 40% in (ik heb de ROM er sinds vrijdag op staan). Verder heb ik nog een bugs of wat dan ook gevonden, tot nu doe ben ik dus blij! *O*
En toen deed ik een herstart en toen zat ik weer in een bootloop. HTC-support: here I come! ;(

Is het trouwens verstandig om de stock erop te zetten voordat ik hem terug stuur? Volgens mij is S-OFF daar niet mee ongedaan gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Toen mijn scherm het niet meer deed heb ik 'm ook opgestuurd met S-OFF maar met stock. Geen problemen mee gehad.
Viel trouwens niet mee om 'm terug te flashen zonder beeld op het scherm; heb het toen maar met de RUU tool gedaan.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik kom er met adb in en heb vorige week de stock er nog op deze manier op gezet, dat ging prima. Ik knal die stock erop en hoop dan dat ze het pikken. Ultraman had volgens mij iets soortgelijks.

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 31-01-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Zolang de fout hardwarematig zit, zal je niks bij hoeven te betalen en wordt je telefoon gewoon gerepareerd. Dit is mij in ieder geval door iemand van HTC verteld. Je kan hem dus gerust met een Custom Rom (wel even een volledige back-up draaien en het SD kaartje thuis laten) naar de support sturen! Grote kans is het dan ook dat je ROOT etc. blijft: scheelt ook weer de moeite om hem opnieuw te ROOTen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als de support-chat open is, dan ga ik hem aanmelden. Ik laat hier nog weten in wat voor toestand ik hem terug krijg en wat het heeft gekost. :)
Bent u er van op de hoogte dat custom roms er voor kunnen zorgen dat het toestel buiten de garantie valt?

[...]

Meestal worden dit soort problemen veroorzaakt door de simkaart. Ik raad u aan eerst een andere simkaart te testen in het toestel ( of zonder simkaart ) en dan na te gaan of het probleem bestaat. Hetzelfde geldt voor de sd-kaart. Mocht blijken dat het dan alsnog hetzelfde is dan kunnen we een reparatie aanbieden.
Dus ... (heb ik uiteraard al geprobeerd, maakt niets uit)

[ Voor 67% gewijzigd door pven op 31-01-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Nou, ik heb sinds kort Android 4 draaien op mijn HD2, en ik merk nu al dat ik steeds weer mijn hd2 wil pakken ipv van mijn desire z. Zo mooi en vloeiend allemaal!

Ga toch maar eens xda volgen om te kijken wanneer ICS op de desire z kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
- peter - schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:49:
Nou, ik heb sinds kort Android 4 draaien op mijn HD2, en ik merk nu al dat ik steeds weer mijn hd2 wil pakken ipv van mijn desire z. Zo mooi en vloeiend allemaal!

Ga toch maar eens xda volgen om te kijken wanneer ICS op de desire z kan.
Is al mogelijk met de Virtuous Quattro RC3.

Gister op een Desire Z gezet en loopt soepel.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb weer een leuke! 8)7

Als voorbereiding op het ter reparatie aanbieden van mijn Z heb ik de stock-ROM (1.34) er opnieuw op geflashed. Uiteraard heb ik meteen weer geprobeerd of ik hem in een bootloop kan krijgen, dat lukt mij niet. Het lijkt er dus heel sterk op dat mijn Z alleen maar gaat bootloopen als ik er een custom ROM op zet, als ik de stock erop zet dan werkt hij gewoon zoals het hoort. Ik kan hem dus nog niet ter reparatie aanbieden, want dan repareren ze toch niets.

Iemand die dit herkend? En hoe op te lossen?

Pagina: 1 ... 17 ... 23 Laatste