Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 17:13
Iemand enig idee of je het opstart geluid van MIUI uit kan zetten?
Zwaar irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

ceekah schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:37:
Iemand enig idee of je het opstart geluid van MIUI uit kan zetten?
Zwaar irritant
Andere boot animatie nemen via thema's -> menu -> thema aanpassen?

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:22
Ik ben mijn Z nu aan het rooten met VISIONary+, zoals beschreven in de uitstekende OP. Hoe lang mag het temprooten duren? Hij ligt me nu al een minuut of drie aan te kijken met een zwart schem (wel normale statusbar bovenin) zonder dat er iets gebeurt.

-edit-

Na ongeveer 30 minuten heb ik de telefoon maar gereboot. Gelukkig geen brick, maar ook geen root. Iemand een idee wat hier verkeerd gaat? Ik volg de handleiding in de OP precies op.

HTC Desire Z, Android 2.2.1, standaard unbranded versie

-edit2-

De eerste link in de OP ([GUIDE] UBERROOT easy full Root, S-OFF, SuperCID AND SIM UNLOCK for DZ/G2/DHD) is dood. Waar hij ook heen verwees, het is er niet meer.

Ik twijfel nu toch of ik moet rooten, het is toch ingewikkelder dan ik dacht en ik ben bang mijn toestel te slopen. Jammer, ik had graag iets van Cyanogenmod gedraaid.

[ Voor 58% gewijzigd door JeroenH op 11-12-2011 12:51 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JeroenH schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:56:
Ik ben mijn Z nu aan het rooten met VISIONary+, zoals beschreven in de uitstekende OP. Hoe lang mag het temprooten duren? Hij ligt me nu al een minuut of drie aan te kijken met een zwart schem (wel normale statusbar bovenin) zonder dat er iets gebeurt.

-edit-

Na ongeveer 30 minuten heb ik de telefoon maar gereboot. Gelukkig geen brick, maar ook geen root. Iemand een idee wat hier verkeerd gaat? Ik volg de handleiding in de OP precies op.

HTC Desire Z, Android 2.2.1, standaard unbranded versie

-edit2-

De eerste link in de OP ([GUIDE] UBERROOT easy full Root, S-OFF, SuperCID AND SIM UNLOCK for DZ/G2/DHD) is dood. Waar hij ook heen verwees, het is er niet meer.

Ik twijfel nu toch of ik moet rooten, het is toch ingewikkelder dan ik dacht en ik ben bang mijn toestel te slopen. Jammer, ik had graag iets van Cyanogenmod gedraaid.
Visionary werkt bijna nooit...
probeer deze guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Uh, in dat geval misschien een vreemde vraag... waarom staat-ie dan in de OP?
Oef, ik begin er maar niet aan. Het risico is me to groot.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
volgens mij is de op al een tijdje niet meer geupdate :P Visionary werkte goed toen de telefoons net uit waren enzo....
Het risico is niet zo groot als je denkt en daarnaast RTFM goed :>

[ Voor 22% gewijzigd door ArcticWolf op 11-12-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Visionary werkt bij mij perfect.. (toestel sinds 1e releaseweek binne ;) )

alleen net als Jeroen, ook een beetje bang om te gaan flashe etc..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:43
Als je geroot bent is er nog weinig wat er mis kan gaan als je maar voldoende backups maakt. In de recovery kun je heel makkelijk een backup maken van je huidige ROM. Daarna flash je de nieuwe ROM zoals voorgeschreven. Werkt dat goed, niks aan de hand, werkt het niet, dan zet je je telefoon uit, houdt je volume omlaag + powerbutton vast en ga je weer naar de recovery waar je gewoon je backup terug kunt zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

omgwtfbbq schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:29:
Als je geroot bent is er nog weinig wat er mis kan gaan als je maar voldoende backups maakt. In de recovery kun je heel makkelijk een backup maken van je huidige ROM. Daarna flash je de nieuwe ROM zoals voorgeschreven. Werkt dat goed, niks aan de hand, werkt het niet, dan zet je je telefoon uit, houdt je volume omlaag + powerbutton vast en ga je weer naar de recovery waar je gewoon je backup terug kunt zetten :)
Als je het zo doet ben je gewoon veilig :-)

En als het dan toch mis gaat zijn wij er altijd nog hierzo :)

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik heb inmiddels na een half nachtje gedowngraded, geroot en geflashed CyanogenMod 7 op mijn Desire Z gekregen. Dit heb ik gedaan met hulp van de gebruiksaanwijzing op de site van CyanogenMod. Echter, ik vroeg me een aantal dingen af.

- Is het schadelijk om mijn CPU over te clocken naar 1,5 Ghz? Tot nu toe is hij behoorlijk stabiel én draait GTA III echt geweldig!
- In HTC Sense zit in het drop-down menu een historybalkje, waar je makkelijk apps mee op kunt starten die je als laatste gebruikt hebt. Is er ook zoiets voor CyanogenMod?
- Klopt het dat, als je je batterij handmatig kalibreert, de batterij dan veel langer meegaat op 1x opladen? Hoe veel langer ongeveer?
- De HTC 1x1 widgets (battery status, wifi on/off, airplanemode on/off etc.) vond ik erg fijn maar ik kan ze niet in de market vinden. Iemand goede alternatieven? (en dan niet het standaard energiebeheerbalkje, ik wil persé 1x1 widgets!)
- Ook mis ik de Berichten, Klok en Weer en "Munt"-Widgets. Iemand hier alternatieven voor?
- Waar kun je ergens leuke Lockscreens downloaden? Ik zag op het werk iemand met een lockscreen met bolletjes (9 bolletjes die je in een patroon moest aanraken). Die zou ik graag willen hebben? Diegene wist niet meer waar hij die vandaan had helaas.

Voor de rest is CyanogenMod super! Via MyBackup Pro had ik een Backup gemaakt, daarna teruggeplaatst (van Sense naar CyanogenMod) en de Market herkende ook meteen alle applicaties! Alleen Hyves, Facebook, Google Maps (Streetview ook), Gmail en wat andere systeemapplicaties moest ik wel opnieuw installeren. Zelfs mijn berichten, contacten en agenda zijn perfect teruggezet! Aanrader voor elke Senseuser die wilt downgraden, back-uppen maar geen ROOT heeft! En ik raad het ook alle Desire Z users aan: CyanogenMod maakt je telefoon echt geweldig snel!

EDIT:
rohit schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:18:
Iemand uit omgeving eindhoven die me een keertje kan laten zien hoe je op de juiste manier een rom flasht?
s-off en rooten hoeft niet is al gebeurd..

iemand die het dus al tig keer heeft gedaan...
Flashen is 1 van de makkelijkste dingen! Gewoon ROM Manager installeren en die alles laten doen... Makkelijker kán niet! Maar als je wilt kun je mij PMen, dan help ik je wel.

[ Voor 12% gewijzigd door msnguy op 16-12-2011 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Gisteravond met een vriend (die zijn Legend al geroot/ROMd heeft) tevergeefs geprobeerd om mijn Z te rooten.

Het downgraden lukte al niet (ik probeerde dit), maar na het booten zag de telefoon de zip PC10IMG.zip niet... Gelukkig doet hij het nog normaal.

Ik vond het allemaal maar spannend zat.

[ Voor 12% gewijzigd door JeroenH op 17-12-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Wel naar de bootloader geboot, en niet gewoon herstart? Alles ging dus goed t/m het wijzigen van het versienummer van je huidige ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Yes, wel naar de bootloader geboot, maar hij zegt dan " PC10IMG.zip not found" of zoiets. Ik ben nu de laatste OTA aan het doen (had die nooit gedaan omdat die bij te veel mensen problemen veroorzaakte), kijken of dat helpt. Als dat niet helpt, ander geheugenkaartje proberen.

Ik ben voorlopig nog wel even zoet denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Geheugenkaartje formatteren kan ook helpen, dat was bij mij namelijk zo. Je kan trouwens ook deze link proberen, die heb ik gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier al Tweakers die ICS hebben geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Laatst online: 18:01
msnguy schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 03:04:
Ik heb inmiddels na een half nachtje gedowngraded, geroot en geflashed CyanogenMod 7 op mijn Desire Z gekregen. Dit heb ik gedaan met hulp van de gebruiksaanwijzing op de site van CyanogenMod. Echter, ik vroeg me een aantal dingen af.

- In HTC Sense zit in het drop-down menu een historybalkje, waar je makkelijk apps mee op kunt starten die je als laatste gebruikt hebt. Is er ook zoiets voor CyanogenMod?
wil ik ook wel eens weten, ik heb nu virtuous g-lute geflashed, maar hier is het niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Gewoon de home knop een paar seconden vasthouden, of is dat geen standaard Android functionaliteit en zit dat alleen in CM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:43
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:46:
Ik, loopt nog niet zo vloeiend vanwege geen HW acceleration, maar het is leuk om mee te spelen, en ze zijn heel dichtbij voor een stabiele daily driver release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Arie- schreef op maandag 19 december 2011 @ 08:40:
Gewoon de home knop een paar seconden vasthouden, of is dat geen standaard Android functionaliteit en zit dat alleen in CM?
Ook in MIUI, denk eigenlijk alle AOSP roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:11
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:46:
Jep ik ook, draait best goed ondanks dat er dus geen hw accel is.. ik ben echter wel terug gegaan naar miui omdat ik geen fm radio meer had haha

Edit: de Desire S port had ik erop staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Deagle op 20-12-2011 17:47 ]

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 10:42
ICS draait zeker goed, maar jammer dat er nog geen camera is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Laatst online: 18:01
iemand ervaringen met Cynaogen VS Virtuous g-lite?
voor, nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heb je zelf zoal onderzocht voordat je deze vraag stelde?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

NoFate schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 06:25:
iemand ervaringen met Cynaogen VS Virtuous g-lite?
Jah
voor, nadelen?
Ik kan niet zonder de tweakdingetjes van Cyanogen, dus voor mij is het die.

Weet je wat jij moet doen? Ze allebei proberen, dat werkt vele malen beter om te ontdekken wat jij fijn vind dan luisteren naar de mening van anderen. Gebruik ze allebei een paar weken :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 10:42
Het is toch helemaal niet veilig meer om met Visionairy te rooten? Gfree is toch een veel betere en veiligere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Deze kwam ik laatst tegen, geflasht en helemaal verkocht :o
ding is echt SNEL, SMOOTH en de batterij gaat lang mee :9~

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1404429

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Laatst online: 14-09 22:58
^^Mee eens, werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
ArcticWolf schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 20:51:
Deze kwam ik laatst tegen, geflasht en helemaal verkocht :o
ding is echt SNEL, SMOOTH en de batterij gaat lang mee :9~

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1404429
Heb hem even snelgeprobeerd maar de Windows interface is toch niks voor mij.
Ik blijf nog bij MIUI totdat er een stabiele ICS komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

ceekah schreef op woensdag 28 december 2011 @ 08:53:
[...]

Heb hem even snelgeprobeerd maar de Windows interface is toch niks voor mij.
Ik blijf nog bij MIUI totdat er een stabiele ICS komt.
Zie ook veel bugmeldingen in de thread zelf. Ik ga hem binnenkort toch wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlippieAI
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:56

FlippieAI

aka Tweek

Voor zover ik kan vinden is de HTC Desire Z nog niet te rooten vanuit Gingerbread, klopt dat nog altijd? Een tijdje terug heb ik dus ook door middel van downgraden het voor mekaar gekregen om hem te rooten en S-off te verkrijgen en draai nu een custom rom. Maar wat als ik nu terug wil naar de standaard HTC rom en deze weer upgrade tot Gingerbread, moet ik dan weer opnieuw het hele geintje uithalen voordat ik weer zou kunnen veranderen van rom of is dit geen probleem omdat hij al root/s-off is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Is er een standaard HTC Rom met Gingerbread voor de Desire Z dan? Volgens mij wil jij gewoon je telefoon geroot + s-off houden en daar dan een custom Gingerbread ROM opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:39

reaL_G

G

Arie- schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:32:
Is er een standaard HTC Rom met Gingerbread voor de Desire Z dan? Volgens mij wil jij gewoon je telefoon geroot + s-off houden en daar dan een custom Gingerbread ROM opzetten.
die is er idd al een tijdje. :|
wat je voorstelt is de beste oplossing,
draaide vroeger altijd virtuous sense, of cm7 nightlies

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

FlippieAI schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:24:
Voor zover ik kan vinden is de HTC Desire Z nog niet te rooten vanuit Gingerbread, klopt dat nog altijd? Een tijdje terug heb ik dus ook door middel van downgraden het voor mekaar gekregen om hem te rooten en S-off te verkrijgen en draai nu een custom rom. Maar wat als ik nu terug wil naar de standaard HTC rom en deze weer upgrade tot Gingerbread, moet ik dan weer opnieuw het hele geintje uithalen voordat ik weer zou kunnen veranderen van rom of is dit geen probleem omdat hij al root/s-off is?
Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een rooted RUU. Vaak zijn die net zo te installeren als een andere custom ROM, alleen dan dus gebaseerd op de originele HTC firmware.

Mocht je helemaal terug willen naar unrooted S-OFF Gingerbread, dan zul je de handel dus moeten omdraaien en later ook weer dezelfde geintjes uithalen.
Ga niet zomaar een rooted S-OFF telefoon voorzien van een stock HTC RUU, welke versie dan ook, want dat kan volgens mij problemen opleveren. Ik heb die procedure zelf echter nog niet doorlopen.

Mijn telefoon is iig weer terug van reparatie. Ze hebben een board swap uitgevoerd. Software is volgens mij de nieuwste HTC ROM, dus dat wordt een keer downgraden ook en dan verder gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 28-12-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
reaL_G schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:38:
[...]
die is er idd al een tijdje. :|
wat je voorstelt is de beste oplossing,
draaide vroeger altijd virtuous sense, of cm7 nightlies
Ik haalde ICS en Gingerbread door elkaar... O-)

• ReconE
Wat ik erg goed vind aan de win7 rom is dat de camera widescreen foto's kan maken. Dit miste ik bij CM7.1. Nu blijkt MIUI de basis te zijn voor win7, dus die erop gejast. MIUI kan ook widescreen foto's maken! Top dus.
Misschien hebben anderen hier ook wat aan. Eerder was hier allerlei discussie over Radio to RIL automatching. Reden hiervoor is dat je je desire z battery life kan verbeteren met gematchte radio aan de rom die je draait. Ik kon helaas geen download vinden die ik 100% vertrouwde op non-bricking. Ik heb in de welbekende app "ROM manager" in de afdeling "Download ROM" > "Virtuous" de download gevonden: "Radio to RIL automatcher". Als je deze download uitvoert wordt geheel automatisch en zonder risico op bricken je radio gematched aan welke rom je ook draait. Je hoeft dus geen virtuous rom te hebben. Let wel op dat je alleen je dalvik cache laat wipen als je Radio to RIL automatcher start, anders worden je fabrieksinstellingen teruggezet.
Wat me verder opviel is dat de "Radio to RIL automatcher" alleen voor desire z wordt aangeboden in ROM manager en niet voor bijvoorbeeld de Nexus S. Even gecheckt.

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18
ReconE schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:44:
Wat ik erg goed vind aan de win7 rom is dat de camera widescreen foto's kan maken. Dit miste ik bij CM7.1. Nu blijkt MIUI de basis te zijn voor win7, dus die erop gejast. MIUI kan ook widescreen foto's maken! Top dus.
Misschien hebben anderen hier ook wat aan. Eerder was hier allerlei discussie over Radio to RIL automatching. Reden hiervoor is dat je je desire z battery life kan verbeteren met gematchte radio aan de rom die je draait. Ik kon helaas geen download vinden die ik 100% vertrouwde op non-bricking. Ik heb in de welbekende app "ROM manager" in de afdeling "Download ROM" > "Virtuous" de download gevonden: "Radio to RIL automatcher". Als je deze download uitvoert wordt geheel automatisch en zonder risico op bricken je radio gematched aan welke rom je ook draait. Je hoeft dus geen virtuous rom te hebben. Let wel op dat je alleen je dalvik cache laat wipen als je Radio to RIL automatcher start, anders worden je fabrieksinstellingen teruggezet.
Wat me verder opviel is dat de "Radio to RIL automatcher" alleen voor desire z wordt aangeboden in ROM manager en niet voor bijvoorbeeld de Nexus S. Even gecheckt.
Bedankt voor de tip. Gedraaid en heb nu met een van de laatste CM7 nightlies radio 12.56.60.25U_26.10.04.03_M. Volgens mij is dat gewoon mijn oude radio? Of moet ik eerst nog handmatig een nieuwe radio flashen?

• ReconE
Bard1982 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:09:
[...]
Bedankt voor de tip. Gedraaid en heb nu met een van de laatste CM7 nightlies radio 12.56.60.25U_26.10.04.03_M. Volgens mij is dat gewoon mijn oude radio? Of moet ik eerst nog handmatig een nieuwe radio flashen?
Graag gedaan. Je hebt een recente radio die waarschijnlijk prima werkt. Ik heb de meest recente 12.62.60.27_26.13.04.19 van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=970809 geplukt en deze gebruik ik nu een paar maanden. Ontvangst en batterijduur zijn prima. Je kan de nieuwste proberen en als je merkt dat deze radio niet goed werkt je oude terugflashen, staat ook op xda.

• QWieke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-08 12:50
De laatste tijd doet m'n telefoon soms moeilijk. Htc sense lijkt regelmatig te crashen en de boel lijkt wat traagjes. Dus nu wil ik de boel rooten en er een nieuwe rom op zetten (waarschijnlijk CM7). Was dit eigenlijk altijd al van plan, maar heb nooit een echt goede aanleiding ervoor gehad.

Maar nu zit ik met een ding. Hoe kan ik er voor zorgen dat de telefoon-gedeeltes van m'n telefoon gebackupt en restored worden als de nieuwe rom er op staat? Er is wel wat software voor te vinden, maar ik zou graag willen weten hoe (een van) jullie dat gedaan heeft. Zodat ik zeker weet dat het zal werken.

Verwijderd

Tijdje CM7 gedraaid, draaide soepel. Toen update naar 7.1, wat bugjes enzo. En nu draai ik Virtuous Sense. Wow die is soepel :) Wist niet dat Sense zo soepel kon zijn. Geen meuk, maar wel de handigheidjes van Sense (3.0). Ben het dus niet eens met de berichten hierboven dat deze Sense rom niet sneller is dan stock Sense.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 16:00 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:52:
Tijdje CM7 gedraaid, draaide soepel. Toen update naar 7.1, wat bugjes enzo. En nu draai ik Virtuous Sense. Wow die is soepel :) Wist niet dat Sense zo soepel kon zijn. Geen meuk, maar wel de handigheidjes van Sense (3.0). Ben het dus niet eens met de berichten hierboven dat deze Sense rom niet sneller is dan stock Sense.
Virtuous sense heeft geen 3.0 sense onderdelen?
Virtuous Sense = Sense 2.1
Virtuous Unity = Sense 3.0
Virtuous Affinity = Sense 3.5

Maar ik draai zelf ook Virtuous Sense met de kingdom updates (3.0 lockscreen en weather videos).

dit kwam ik gister tegen voor de experimentele users :+ onder ons:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1415661

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 29-12-2011 19:17 ]

• pven
  • Niet online
Iemand een idee wat globalProcess.HelpSyncService is? Sinds een dag of twee klaagt Watchdog dat dit proces erg veel CPU pakt, ik kan echter niet vinden waar dit proces voor dient.

Overigens draai ik nog steeds rc3mix, naar tevredenheid. :)

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 29-12-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
QWieke schreef op donderdag 29 december 2011 @ 15:47:
Maar nu zit ik met een ding. Hoe kan ik er voor zorgen dat de telefoon-gedeeltes van m'n telefoon gebackupt en restored worden als de nieuwe rom er op staat? Er is wel wat software voor te vinden, maar ik zou graag willen weten hoe (een van) jullie dat gedaan heeft. Zodat ik zeker weet dat het zal werken.
Eerst een vraag vooraf; wat bedoel je met telefoongedeeltes? SMS? Call log? Contacts?
Ik heb mijn smsjes en call log verloren laten gaan bij het rooten van mijn desire z.
Wat wellicht werkt is het volgende:
Download en installeer Titanium backup. Deze app werkt niet zonder root, dus verzorg een temproot op je desire z. Volg hiervoor in deze guide de afdeling Gaining Temp Root.
Als je temp root hebt kun je eens zien of je met titanium backup je telefoongedeeltes kan backuppen. Titanium is de beste, dus het proberen waard. Succes en laat weten of je er wat mee kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
ReconE schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 07:56:
[...]

Eerst een vraag vooraf; wat bedoel je met telefoongedeeltes? SMS? Call log? Contacts?
Ik heb mijn smsjes en call log verloren laten gaan bij het rooten van mijn desire z.
Wat wellicht werkt is het volgende:
Download en installeer Titanium backup. Deze app werkt niet zonder root, dus verzorg een temproot op je desire z. Volg hiervoor in deze guide de afdeling Gaining Temp Root.
Als je temp root hebt kun je eens zien of je met titanium backup je telefoongedeeltes kan backuppen. Titanium is de beste, dus het proberen waard. Succes en laat weten of je er wat mee kan!
Zonder ROOT kun je ook Mybackup Pro gebruiken. 3 euro ofzo in de Market en dan kun je alles online én op je SD kaartje back-uppen. Ook smsjes, call logs en contacten! Ideaal backupprogramma, ik vind hem persoonlijk ook fijner dan Titanium Backup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
msnguy schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:51:
[...]
Zonder ROOT kun je ook Mybackup Pro gebruiken. 3 euro ofzo in de Market en dan kun je alles online én op je SD kaartje back-uppen. Ook smsjes, call logs en contacten! Ideaal backupprogramma, ik vind hem persoonlijk ook fijner dan Titanium Backup :)
Ah, da's wel tof. Weer wat geleerd. De gratis versie van Mybackup had me behoorlijk in de steek gelaten. Wel backups maken maar niet willen terugzetten in de nieuwe rom. Daar zou ik me niet aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QWieke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-08 12:50
msnguy schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:51:
[...]
Sweet, dankje. Het was me gelukt om tijdelijke root acces te krijgen en Titanium backup te runnen. Maar toen ik de backups van m'n SD naar m'n PC wilde kopieren vond ik niets (de folder was leeg). Geen idee waarom. Maar met MyBackup Pro ging het allemaal een stuk makkelijker. Deze is ook aardig wat gebruiks vriendelijker, geeft heel duidelijk aan wat je nu eigenlijk aan het backupen bent.

Zo, nu bepalen welke rom ik er op ga zetten. Snel, zuinig en zo min mogelijk bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:45
Ok k ben ff stom geweest. Maar toen ik mijn deisre Z wilde unrooten heb ik de batterij tijdens het flashen eruit gehaald. Nu doet alles het nog wel alleen kan ik geen roms meer installeeren via clockworkmod ook kom ik mn oude rom niet meer in. Wat kan ik t beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

tweakG5 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:03:
Ok k ben ff stom geweest. Maar toen ik mijn deisre Z wilde unrooten heb ik de batterij tijdens het flashen eruit gehaald. Nu doet alles het nog wel alleen kan ik geen roms meer installeeren via clockworkmod ook kom ik mn oude rom niet meer in. Wat kan ik t beste doen?
Proberen te flashen vanuit de bootloader middels een PC10IMG.zip?
Dat is wat zo is me op komt wat je zou kunnen proberen. Maar kijk ook zeker of er ergens anders nog meer tips te vinden zijn. XDA Devs of cyanogenmod website/forum/wiki zou ik dan gaan doorspitten.

[ Voor 18% gewijzigd door Ultraman op 30-12-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ultraman schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:05:
[...]

Proberen te flashen vanuit de bootloader middels een PC10IMG.zip?
Dat is wat zo is me op komt wat je zou kunnen proberen. Maar kijk ook zeker of er ergens anders nog meer tips te vinden zijn. XDA Devs of cyanogenmod website/forum/wiki zou ik dan gaan doorspitten.
Als ik die flash ben ik dan weer helemaal terug bij fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je begint dan inderdaad wel weer alsof je een full wipe hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ultraman schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:10:
Je begint dan inderdaad wel weer alsof je een full wipe hebt gedaan.
Ok prima ga ik dat even proberen bedankt voor de tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ik probeerde hem terug te zetten maar dan krijg ik een model id incorrect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Weet je zeker dat je een correcte PC10IMG.zip voor de telefoon hebt gebruikt?
md5sum is ook in orde op de SD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ultraman schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:29:
Heeft iemand misschien een betrouwbare link naar dat bestand? Ik denk dat ik het het weekend ook nog maar eens ga proberen.

Mijn toestel gaat nl. steeds gekker doen; hij mistimed nu bv. zijn flits. De flitser flits wel normaal maar de camera maakt de foto er net voor of na en is dus donker. Nog nooit zoiets weirds gezien. Gebeurt ook niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ultraman schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 18:29:
Hoe weet ik welke de goede is? Ik heb gewoon de PC10IMG.zip voor de desire z genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ok het is me gelukt om de PC10IMG erop te krijgen maar waar kan ik de standaard factory rom krijgen? Want de RUU tool herkend de telefoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De PC10IMG is de stock rom, als het goed is herkent en accepteert je bootloader deze waardoor je rom recovery ed terug worden geflashed naar standaard rom.
Je bent dus je root S-OFF enz allemaal kwijt, maar je kan weer ermee aan de slag.

Iemand trouwens die mij een beetje kan helpen kiezen tussen MIUI en CM?
Ik heb merendeel van de tijd CM7 gedraait, ook altijd CM gedraait op mijn oude foon.
Maand of 2 geleden toch eens gaan spieken bij MIUI, week of 2 gedraait maar toch terug gegaan naar CM omdat ik men draai niet helemaal kon vinden in MIUI.
Verveelde me gister een beetje dus weer MIUI erop gezet, beetje mee zitten kloten maar kon weer men draai niet vinden erin, kan niet echt een lekkere theme zoeken en de launchers/icons werken niet mee.
Heb vandaag dus al een x of 3 gewisseld tussen deze 2, iemand die mij een beetje kan helpen met het theme/icon gebeuren binnen miui zodat ik men draai er een beetje in kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
AktiveHate schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 00:25:
Iemand trouwens die mij een beetje kan helpen kiezen tussen MIUI en CM?
Ik heb een paar maanden CM7 gedraaid. Ikzelf miste de widescreen optie in de camera app van CM7. Deze is wel aanwezig in MIUI. Nu weet ik dat je de MIUI camera app ook kan draaien in CM7, maar ik had geen tijd om dit uit te zoeken. De launcher van MIUI vind ik niet best (teveel iphone), heb de gratis versie van launcherpro erop gezet. MIUI met launcherpro werkt heel goed.
Ik vind MIUI out-of-the-box handige tools hebben zoals de datamonitor en de batterymonitor. De browser van MIUI vind ik ook superhandig en snel met veel opties. (tabs, knoppen rond de adresbalk) Daarnaast mis ik van CM wel de standaard mogelijkheid voor silent hours en de mogelijkheid om geen OK te hoeven klikken na een pincode unlock van lockscreen.
Ohja, ik houd van veel updates en MIUI geeft me iedere zaterdag die mogelijkheid. Iedere week een nerd-moment.
Het is dus duidelijk wat je zelf belangrijk vindt aan een telefoon. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De tools van MIUI zijn wel handiger out of the box idd, en de camera app werkt ook wat lekkerder, lijkt meer af te zijn. Ik heb LauncherPro er ook op staan, alleen ik vind dat die gekleurde achtergrondjes die achter apps komen waar geen icon voor in je pack zit zo lelijk daarin. Wat ik ook heel erg mis in MIUI zijn de media knoppen in de statusbar, dat bevalt me wel heel erg met CM7, gewoon even snel een nummer kunnen wisselen zonder helemaal uit je app te gaan, is er hier een oplossing voor eigenlijk?
Updates van MIUI zijn wel handig jaa, maar met CM7 draaide ik altijd de nightlies dus dat was soms per 3 dagen wisselen 8)
Zit nu nog steeds te twijfelen, ga eens kijken of ik zelf een icon pack kan maken van verschillende packs, zodat al mijn apps een nette icon hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

ICS is voor mij echt bijna goed genoeg voor een daily driver. Jammer alleen van de camera. TP wake is er iig wel al sinds de laatste update.

Ben toch wel benieuwd. Iemand ervaring met V6 Supercharger scripts? Heb U9 RC4 maar eens geprobeerd onder MIUI, maar moet nog even de effecten ervan goed observeren. Men stelt dat het traagheid naar verloop van tijd voorkomt door mem management etc aan te passen.

[ Voor 0% gewijzigd door Jivebunny op 04-01-2012 14:56 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik gebruik ook die ICS AOSP build nu en het is mijn daily driver nu :)
De camera gebruikte ik sowieso zelden, dus ik mis hem niet. Maar het zou idd super zijn zodra die weer werkt, want soms is het toch wel handig of leuk.

Geen ervaring met dergelijke scripts. Het enige wat ik aan tweaking heb gedaan is de in die ROM ingebouwd Virtuous OC daemon geconfigureerd en ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@Ultraman: Nog geen slowdowns gehad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nope. Maar ook geen lange uptimes. Tot nu toe is van die build vrijwel dagelijks een nieuwe versie uitgebracht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@Ultraman: Ook die van Flemmard? (op basis van mdeejay)

[ Voor 26% gewijzigd door Jivebunny op 04-01-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Yup, dat is de beste ICS AOSP build voor zover ik weet. Versie beta9r1 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ultraman schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:57:
Yup, dat is de beste ICS AOSP build voor zover ik weet. Versie beta9r1 nu.
Hmmm vanochtend was het nog 9R5, of ik ben met 1 van de anderen verward haha.

[ Voor 17% gewijzigd door Jivebunny op 04-01-2012 16:30 . Reden: onjuistheid aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jivebunny schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 16:23:
[...]

Hmmm vanochtend was het nog 9R5, of ik ben met 1 van de anderen verward haha.
Dat was Beta8R5 ;)
Nu zitten we op 9r1.

Wat ik trouwens nog vergeten was:
Ik vind wel dat de batterij er snel doorheen gaat. Heb jij dezelfde ervaring?
Of mijn accu is slecht aan het worden of het zou die ICS battery leak bug zijn?
Maar ik lees er weinig over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
Sinds een week of twee doet mijn volume knop het niet als hij gewoon in het hoofdmenu.
Met muziek/games afspelen werkt hij wel en zodra ik hem mute en unmute(dat je het balkje van het geluidsvolume krijgt) doet hij het ook.
Ik gebruik overigens MIUI.
Iemand met een oplossing?

[ Voor 4% gewijzigd door ceekah op 05-01-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:12

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wat is nu de snelste en makkelijkste manier om mijn Desire Z te rooten? Visionary uit de TS werkt niet... Voordat ik nog 200 guides ga proberen en misschien mijn telefoon verkloot :7. Liefst een simpele guide aangezien ik ook nog n00b ben op dit gebied ;).

edit: deze guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905261
daar kom ik dus niet ver mee aangezien ik zelfs nog nooit van adb/fastboot gehoord heb :').
Dus een stap-voor-stap tutorial wordt gewaardeerd :P.

[ Voor 30% gewijzigd door Bart ® op 05-01-2012 09:42 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ultraman schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:56:
[...]

Dat was Beta8R5 ;)
Nu zitten we op 9r1.

Wat ik trouwens nog vergeten was:
Ik vind wel dat de batterij er snel doorheen gaat. Heb jij dezelfde ervaring?
Of mijn accu is slecht aan het worden of het zou die ICS battery leak bug zijn?
Maar ik lees er weinig over...
17% in 2 uur tijd, muziek, apps downloaden en installeren etc... Vind het ook maar veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

ceekah schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:36:
Sinds een week of twee doet mijn volume knop het niet als hij gewoon in het hoofdmenu.
Met muziek/games afspelen werkt hij wel en zodra ik hem mute en unmute(dat je het balkje van het geluidsvolume krijgt) doet hij het ook.
Ik gebruik overigens MIUI.
Iemand met een oplossing?
Kan een fysiek defect zijn? de DHD van mijn vriendin heeft dat al twee keer gehad. Bleek niet de software te zijn.
Even een andere ROM flashen overigens en je weet het (wel backuppen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Bart ® schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:38:
Wat is nu de snelste en makkelijkste manier om mijn Desire Z te rooten? Visionary uit de TS werkt niet... Voordat ik nog 200 guides ga proberen en misschien mijn telefoon verkloot :7. Liefst een simpele guide aangezien ik ook nog n00b ben op dit gebied ;).

edit: deze guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905261
daar kom ik dus niet ver mee aangezien ik zelfs nog nooit van adb/fastboot gehoord heb :').
Dus een stap-voor-stap tutorial wordt gewaardeerd :P.
Wat is de huidige ROM (officiele HTC) versie die je hebt draaien, zelf had ik 2.3.2 draaien en daarom deze downgrade handleiding gebruikt. Ondanks dat er veel op je af komt rustig blijven en de guide een paar keer doorbladeren voor je begint. Het is uiteindelijk allemaal niet moeilijk als je de guide maar goed volgt. Mocht je vragen hebben over een specifieke stap, stel die dan, als je weet wat een specifieke stap doet stelt dit je wat namelijk wat gerust.
Over ADB: ADB is te vergelijken met de windows command prompt, enkel dat je dus via deze prompt verbinding maakt met je telefoon en op die wijze middels text commando's uitvoert op je android telefoon. ADB staat dan ook voor "Android Debug Bridge".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:12

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Arie- schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:36:
[...]

Wat is de huidige ROM (officiele HTC) versie die je hebt draaien, zelf had ik 2.3.2 draaien en daarom deze downgrade handleiding gebruikt. Ondanks dat er veel op je af komt rustig blijven en de guide een paar keer doorbladeren voor je begint. Het is uiteindelijk allemaal niet moeilijk als je de guide maar goed volgt. Mocht je vragen hebben over een specifieke stap, stel die dan, als je weet wat een specifieke stap doet stelt dit je wat namelijk wat gerust.
Over ADB: ADB is te vergelijken met de windows command prompt, enkel dat je dus via deze prompt verbinding maakt met je telefoon en op die wijze middels text commando's uitvoert op je android telefoon. ADB staat dan ook voor "Android Debug Bridge".
Android 2.3.3 met Sense 2.1...
Eerst downgraden dus? Er is geen manier om 2.3.3 te rooten? Ik ga vanavond die guide eens doorlezen, tnx!

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Iemand enig idee hoe ver CM9 in het ontwikkelingsproces is en wanneer we ongeveer een stable version voor onze DZ kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Er wordt aan gewerkt.

Bruikbare ICS ROMs zijn er al, ook al zijn ze nog beta. Ik gebruik Virtuous Quattro Beta 1, dit is de AOSP Beta9r1 van eerder maar dan hernoemd.
De andere ICS ROM voor de Z die beschikbaar is heet Andromadus en deze loopt volgens mij al bijna net zo mooi als Virtuous Quattro. Andromadus is CM-based en de ontwikkelingen daar vinden dan ook waarschijnlijk hun weg terug naar de daadwerkelijk CM9 repo.
Hoe lang CM9 echter op zich laat wachten en wanneer ze dat een stable zullen noemen... Echter is "stable" maar een labeltje welke op een nightly build wordt geplakt, even kort door de bocht. Vaak freezen ze die wel even om te kijken of er voor de huidige featureset nog bug reports binnen druppelen.
Als je met ICS wilt gaan spelen dan kan ik Virtuous Quattro aanraden, blijf alleen van de camera af want die werkt niet op het moment en dan reboot je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Ik heb een vraag betreft geluid en tril modus. Ik doe het volgende:
Ik heb met telefoon in de modus"geluid en trillen" staan.
Telkens als ik via dropdown menu me telefoon op "stil"(geen geluid en niet trillen) zet, en hem weer ontwaak. Dan zet ik me telefoon vaak via de volume knop aan de zijkant weer op "geluid aan".
Het geluid staat dan aan maar zonder trillen. Hoe kan ik nu instellen dat als ik de volume knop gebruik dat hij naar geluid met trillen gaat. Ik draai op CM7 ILWT. Als ik "trillen altijd" bij instellingen aanvink is dit vinkje ook weg nadat ik bovenstaande actie heb uitgevoerd. Iemand een idee? Een bekende bug?

Als ik met het dropdown menu werk, krijg ik wel de modus "geluid en trillen" en staat "alleen geluid" er niet eens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel ook ICS aan het uitproberen. Ondertussen is Virtuous Quattro Beta 2 al gereleased: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1428866. Ik ga deze toch verder gebruiken als DD denk ik. De bugs die er nu nog in zitten kan ik wel mee leven, zoals af en toe een grafische glitch met de launcher (icoontjes ineens weg). Nu ga ik afwachten tot CyanogenMod 9 wordt gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:34
Ik heb vrijdag ook even ics een paar uur uit geprobeerd maar ik heb toen 2 roms gehad de andromadus 9r1 en Virtuous Quattro Beta2 volgens mij. Bij beide roms werd mijn batterij cover voelbaar warmer als bij de 2.3 roms die ik heb gebruikt Zijn er meer mensen met die ervaring want dat was voor mij 1 van de redenen om ics er niet lang op te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Kun je een nieuwe Radio flashen zonder te moeten Wipen? Ik heb nu lekker alles zoals ik wil in CM 7.1 en wil dit zonder back-ups etc. graag houden! Enkel de Radio die ik geflashed heb, Vision_Radio_12.62.60.27_26.13.04.19, vreet gruwelijk van mijn batterij. Welke Radio raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sinds een tijdje draai ik rc3mix en ik ben er dik tevreden mee (het is snel en stabiel).

Echter: als ik de telefoon herstart, dan wil deze niet altijd doorstarten. Na de boot-animatie zie ik wel de launcher en soms kan ik zelfs wat apps starten of wat verslepen, maar daarna kan het best zijn dat de telefoon zichzelf weer herstart. Dit tafereel kan zich dan een paar keer herhalen, waarna er een moment komt waarop de telefoon weer naar behoren werkt.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb wat over boot-loops gevonden, maar dan blijft de telefoon booten en dat lijkt dit ook niet helemaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Ik ken rc3mix niet, maar ik denk dat je dan een verkeerde Radio geflashed had (zoals ik 2 weken geleden). Probeer eens de radio die ik boven je post aangeef. Vreet wel iets meer Batterij maar mijn Desire Z draait nu een week zonder uitgezet te zijn, zonder reboots en zonder vastlopen. Wel met CM 7.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voordat mijn telefoon naar de reparatie ging heb ik sinds hij uit was radio versie 26.10.04.03 gebruikt. Dit is tevens de versie die met de meeste recente officiële software van HTC (2.42) meegeleverd wordt. Ik heb die versie er nu ook weer op staan.
Met Virtuous Quattro gaat mijn batterij erg hard, maar ik heb er nu weer even CM7 opstaan (ILWT 307) en volgens mij is het nu weer zoals ik hem had voordat hij naar de reparatie ging. Accu lijkt dus nog wel in orde te zijn, even kijken wat hij gedurende de nacht doet.

Alleen heb ik op moment last van spontane reboots. Dat ligt niet aan de radio, want zowel met HTC 2.42, HTC 1.34 (met 26.03 radio), ICS AOSP b8r5 (radio 26.03), Virt Quattro (radio 26.10) en CM7 (IWLT 307) heb ik er last van.
Gebeurde wel altijd tijdens het idle zijn van de telefoon. Dus plat op een tafel of in de broekzak. Eerst vermoedde ik te lage sleep freq. Dus min 245MHz opgehoogd naar 368MHz, dat mocht helaas niet baten.
Nu heb ik de truuk met de papiertjes toegepast en de twee contactpuntjes die de achterklep raken wat meer naar buiten gebogen/getrokken, en ben nu aan het bekijken of er nog spontane reboots zich voordoen. Sinds vanmiddag toegepast en nog nergens last van gehad, maar het kan zo 3 dagen goed gaan en dan weer om het uur poef... Dus ik houd dat nog even in de gaten.
Papiertjes: stukje over de SD kaart, stukje op de SIM kaart en een stukje over de accu die er ook bovenop zit zodat iets meer druk op de contactpunten komt te staan.
And now we wait...

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 09-01-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Quattro beta 5 is net uit! Er zit al een camera app in... nu nog een finished driver!
De batterij stats moeten eerst gewiped worden en het duurt ff voordat je batterij goed wordt, maar bij mij was die echt uitstekend bij beta 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
@LiveBunny
Ik zie hier een post over de Radio die jij op dit moment gebruikt(http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=996630). Het lijkt mij een goede radio alleen lukt me het flashen niet.
Kun je mij de 1e twee stappen misschien uitleggen? Ik ben alleen gewend om radio's te flashen met HBOOT(Vol up/down + aanknop).
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@ceekah Ik heb mijn radio's in ieder geval uit een andere thread gehaald. Besef wel dat je in de thread voor Desire HD radio's zit. Bij mijn weten kunnen die niet zomaar worden uitgewisseld met ons toestel.

Ik heb helaas ook alleen ervaring met HBOOT flashen van radio's.

Desire Z radio thread

[ Voor 0% gewijzigd door Jivebunny op 10-01-2012 17:46 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik gebruik de .12 radio! Erg goede radio naar mijn ervaring, werkt ook met alle ROMs goed. de .03 en .30 zijn ook goed maar wat ouder.
De .19 is bagger :F

@ceekah, wees blij dat het niet lukte om die radio's te flashen want dan had je nu geen toestel meer gehad :>

[ Voor 26% gewijzigd door ArcticWolf op 10-01-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar wel dat er niks op de Desire Z thread nog altijd Beta 3 staat. Op de Desire HD thread kan ik idd de beta 5 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ben blij dat het gewoon soepeltjes loopt met de ICS ports. Ik vind de interface alleen echt niet om aan te zien haha. Zullen straks wel mooiere themes langs komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 12:08:
[...]

Raar wel dat er niks op de Desire Z thread nog altijd Beta 3 staat. Op de Desire HD thread kan ik idd de beta 5 vinden.
kijk in de laatste 10 pagina's .. daar staat de link :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
ArcticWolf schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:49:
ik gebruik de .12 radio! Erg goede radio naar mijn ervaring, werkt ook met alle ROMs goed. de .03 en .30 zijn ook goed maar wat ouder.
De .19 is bagger :F

@ceekah, wees blij dat het niet lukte om die radio's te flashen want dan had je nu geen toestel meer gehad :>
Volgens mij heb ik de .12 al eens eerder geprobeerd, maar soms kreeg ik geen bereik.
Nu ik er over nadenk heb ik eigenlijk alleen geen bereik als mijn mobiel op standby staat.

Dit ligt ook een deel aan mijn provider gok ik, Hollandsnieuwe.

Dan heb ik mooi geluk gehad dat het niet lukte idd! In het vervolg ga ik beter kijken of het wel voor de G2 is.

@LiveBunny
Bedankt voor je reactie ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door ceekah op 10-01-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Gisteravond rond 23:00 die .12 radio geflashed. Met de .19 radio heb ik na een nachtje stand-by, niet opladen een kleine 30% minder batterij. Nu is mijn batterij nog 100% vol! Wat is die .12 een heerlijke radio! En er is hier geen signaalverlies geweest, daar heb ik specifiek op gelet en gelogd na de post van ceekah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Nou, dan moet ik ook maar aan de .12! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Is dat 12.57.60.25U_26.10.04.12_M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pven schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:43:
Is dat 12.57.60.25U_26.10.04.12_M?
Yep! en RILs matchen is niet nodig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
Dan probeer ik die nog eens, waarschijnlijk ben ik vorige keer afgehaakt door het slechte signaal.
Ik ga eens vragen in het Hollandsnieuwe topic hoe mensen daar het bereik op MIUI ervaren.

[ Voor 8% gewijzigd door ceekah op 11-01-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Hmm ik heb die al gehad geloof ik hehe, volgens mijn dropbox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien gekke vraag maar waarom zou je de radio eigelijk willen veranderen? Ik gebruik gewoon de stock radio. Die doet het toch?

Ik ga nu Virtuous Quattro B6 eens proberen. Mijn eerste ICS rom :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
Omdat de Stock radio over het algemeen ouder is dan de radio's op XDA, en die nieuwere radio's gaan efficiënter om met je batterij, ontvangst, etc. Vergeleken met de stockradio was zelfs .19 nog een goede radio! Maar ik ben nog steeds heel blij dat ik de .12 nu geflashed heb. Telefoon zit nu op 93 procent, en dat is incl. een half uur gamen met 3G aan in de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:13:

Ik ga nu Virtuous Quattro B6 eens proberen. Mijn eerste ICS rom :)
Net even geprobeerd, is wel even wennen.
Ik wacht ermee totdat er een ICS helemaal klaar is.
De CPU overclocken is denk ik wel een must als je ICS draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ceekah schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:35:
[...]

Net even geprobeerd, is wel even wennen.
Ik wacht ermee totdat er een ICS helemaal klaar is.
De CPU overclocken is denk ik wel een must als je ICS draait.
Ik heb ICS op 1ghz max gedraait en loopt echt soepel vanwege de verbeterde GPU support. Probleem nu is de launcher die choppy en outdated is. Ik zet ICS er pas weer op als de camera werkt :+
Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste