Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn ervaringen met de radio's die ik heb geprobeerd.
.12 werkt het best voor Sense based ROMs
.03/.30 (.16) werken het best voor CM based ROMs (.16 voor t-mobile usa)
.12 en .30 werken goed met MIUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

.04.19 op MIUI op dit moment en gaat prima.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:46
Dat is gelukt, maar ik heb nog steeds m'n roaming probleem :(

Iemand van jullie nog ideeën hoe ik dit op kan lossen :?

Ik blijf een roaming teken zien in m'n bereik balkje :(

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ben je gelijk na de radio update doorgegaan met je huidige rom? Of heb je die ook opnieuw gelfashed?

Het is verstandig om na een radio update ook je rom opnieuw te flashen, voorafgegaan door een extensieve wipe.

Ik gebruik zelf altijd Superwipe G2+ext4 en flash daarna de rom opnieuw eroverheen als ik een radio update doe. Te vaak problemen mee gehad.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dat heb ik niet gedaan, maar ik ben nu net uren bezig geweest om alles weer in te richten zoals het hoort.

Mijn backups kan ik niet terugzetten (IO foutmelding van Mybackup).

Dus daar heb ik nu ff geen zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat voor melding krijg je precies bij MyBackup? Ik heb daar ook wel eens problemen mee gehad, support heeft mij toen prima geholpen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik was MyBackup zo zat dat ik maar een pro licentie heb genomen van Ti |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik krijg deze melding
I/O error: Unable to write to SD card. Make sure the SD card is inserted properly, is not connect to your PC, and is not full.
Ik zie wel al m'n gebackupte apps+data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb de nieuwe MIUI erop gezet (.18). Updaten verliep vlekkeloos, maar helaas heb ik weer problemen met LauncherPro. Na een herstart moet ik alle widgets opnieuw erin zetten. Ik dacht de oplossing te hebben door LauncherPro terug naar het interne geheugen te verplaatsen, maar dat lukt niet: de telefoon herstart zichzelf als ik dat probeer. Ook als ik met Titanium probeer om LauncherPro terug naar het interne geheugen te zetten herstart de telefoon zichzelf.

Iemand tips? Het begint nu wat vervelend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:53:
Ik heb de nieuwe MIUI erop gezet (.18). Updaten verliep vlekkeloos, maar helaas heb ik weer problemen met LauncherPro. Na een herstart moet ik alle widgets opnieuw erin zetten. Ik dacht de oplossing te hebben door LauncherPro terug naar het interne geheugen te verplaatsen, maar dat lukt niet: de telefoon herstart zichzelf als ik dat probeer. Ook als ik met Titanium probeer om LauncherPro terug naar het interne geheugen te zetten herstart de telefoon zichzelf.

Iemand tips? Het begint nu wat vervelend te worden.
misschien tijd om deze te installeren? :>
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1345738

batterij gaat echt lang mee voor een Sense based ROM! super smooth en echt nog geen 1 rare hapering gehad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
ArcticWolf schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 01:08:
[...]

batterij gaat echt lang mee voor een Sense based ROM! super smooth en echt nog geen 1 rare hapering gehad _/-\o_
Kan het homescreen in landscape mode op deze rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik zit nu op CM7 en wil zometeen voor het eerst MIUI gaan installeren. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden als ik deze rom ga flashen of moet ik gewoon dezelfde stappen doen als wanneer ik naar een nieuwe CM versie update? Dat is dus een backup, full wipe en daarna gewoon de rom flashen.

Zijn de NL en EN versies van MIUI identiek aan elkaar muv de taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Backup, full wipe en flashen is idd prima.

Voor een CM versie update hoef je trouwens niet te wipen.
Ik flash om de zoveel tijd een nieuwe nightly als ik lees dat die zijn werk goed doet en dan wipe ik niet omdat het enkel een kleine update is.
Als je van ROM wisselt, dan wil je wel een wipe doen, zoals van CM naar MIUI het geval is.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
staffordniko schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 01:26:
[...]

Kan het homescreen in landscape mode op deze rom?
nope alleen sense 2.1 kan dat. 3.0 en 3.5 hebben geen homescreen in landscape mode omdat deze nooit voor qwerty toestellen zijn ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
[...]

Zeer interessant! Ik zal er dit weekend eens naar kijken, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:36:
[...]

Zeer interessant! Ik zal er dit weekend eens naar kijken, dank!
Heb eerst de .12 radio geflasht.
Toen superwipe (ext4) die ook de EFS data wiped.
toen wipe all data/factory reset
wipe dalvik cache
toen de ROM geflasht.
via de terminal app swap_enabler.sh aangezet (128mb sd-ext en 256mb swap) gereboot.
weer gereboot naar recovery, dalvik en cache verwijderd. TP-wake patch geflasht en de automatcher (v7) geflasht, tada~~
:*)

Ik haalde gisteren met VEEL gebruik 17 uur! en toen had ik nog meer dan 20% over _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Vandaag MIUI (NL) geïnstalleerd. Eerste indruk is behoorlijk goed. Grootste voordeel vind ik dat het er een stuk mooier uitziet dan CM. Voor mijn gevoel is CM wel wat sneller, en ik verwacht dat de batterij ook wel wat minder lang zal meegaan op MIUI, maar we zullen zien :)

Nog wel wat vraagjes:

1. Is het mogelijk om het toetsel te ontwaken door de "trackpad" in te drukken. Hier is op CM een optie voor en ik ben inmiddels helemaal gewend door zo m'n telefoon te waken ipv de power butten te gebruiken.

2. Als ik naar "Over deze telefoon" ga, staat daar bij de kernelversie "2.6.35.14-cyanogenmod". Is dit normaal of kan ik beter een andere kernel kiezen, en zo ja, welke?

3. Werkt het flashen van nieuwe radio's voor MIUI gewoon hetzelfde als bij CM, of moet ik daarna nog aan RIL matching doen? Bij CM was dit nooit nodig in ieder geval, elke keer als ik een nieuwe radio flashte hoefde ik alleen even EFS te wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:25
Is ergens een optie bij MIUI idd, trackpad unlock. Even graven dus, staat bij Systeem geloof ik.

edit: vooruit dan :+ Systeem -> Toetsen -> Trackball ontgrendeling

[ Voor 32% gewijzigd door maarud op 19-11-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier enorm veel over radio's. Wat zijn het, en wat is er het praktisch nut van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 22:33:
Ik lees hier enorm veel over radio's. Wat zijn het, en wat is er het praktisch nut van?
Verbeteringen in de software van de antennes in het toestel. Ontvangst, batterij usage etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04-2022
Zie door al die bomen het bos niet meer. Welke rom moet ik nu nemen.
Zoek een stabiele betrouwbare rom. De standaard rom die crashed alleen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
martini1 schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:19:
Zie door al die bomen het bos niet meer. Welke rom moet ik nu nemen.
Zoek een stabiele betrouwbare rom. De standaard rom die crashed alleen maar
CyanogenMod 7.1
of
MIUI 1.11.18

Dat zijn toch wel de grootste (en imho fijnste) roms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martini1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04-2022
monnick schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:16:
[...]

CyanogenMod 7.1
of
MIUI 1.11.18

Dat zijn toch wel de grootste (en imho fijnste) roms :)
Wordt daarmee mijn radiosoftware ook aangepast. Aangezien ik daar wel een aantal berichten van lees dat het niet helemaal naar wens is met het bereik en het bellen. Die standaard zijn goed genoeg naar mijn idee.

en wat is het verschil tussen:
- Stable Mod
- Experimental Mod
- Nightly Builds

[ Voor 7% gewijzigd door martini1 op 20-11-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
martini1 schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:29:
[...]

Wordt daarmee mijn radiosoftware ook aangepast. Aangezien ik daar wel een aantal berichten van lees dat het niet helemaal naar wens is met het bereik en het bellen. Die standaard zijn goed genoeg naar mijn idee.

en wat is het verschil tussen:
- Stable Mod
- Experimental Mod
- Nightly Builds
Nee er zijn zelden ROMs die een radio mee flashen, maar dat staat meestal wel aangegeven in de OP text.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
[...]

Ik draai deze sinds vrijdagavond en het bevalt prima. De eerste paar uur na de eerste start was het erg traag, maar nadat er tig updates en weet-ik-het-wat-nog-meer erop zijn gezet werkt het prima en snel. :)

Wel had ik deze ochtend last van een bugje: Sleep as Android (SAD) heeft mij niet gewekt. Het lijkt alsof het toestel een soort herstart heeft gehad, maar toch ook niet helemaal. Nadat ik het scherm unlockte werden widgets ingeladen en was SAA nergens te vinden. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Ik heb ook de rcmix3d geinstalleerd, krijg alleen heel vaak als ik trg ga naar home screen, het HTC witte opstart scherm te zien. Hebben jullie daar een oplossing voor?
Het is wel een mooie rom vergeleken met cm7, alleen de snelheid is stukje minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Toniii schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:12:
Ik heb ook de rcmix3d geinstalleerd, krijg alleen heel vaak als ik trg ga naar home screen, het HTC witte opstart scherm te zien. Hebben jullie daar een oplossing voor?
Het is wel een mooie rom vergeleken met cm7, alleen de snelheid is stukje minder...
quote van mezelf:
Heb eerst de .12 radio geflasht.
toen wipe all data/factory reset (met 4EXT niet CWM)
wipe dalvik cache
toen de ROM geflasht.
via de terminal app swap_enabler.sh aangezet (128mb sd-ext en 256mb swap) gereboot.
weer gereboot naar recovery, dalvik en cache verwijderd. TP-wake patch geflasht en de automatcher (v7) geflasht, tada~~

ik had alleen al wel een 128mb sd-ext en 256mb swap op m'n sd kaart aangemaakt, anders kunnen die Sense 3.5 roms echt niet smooth lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-08 23:08
Waarom Swype als je een fysiek toetsenbord hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:09:
Waarom Swype als je een fysiek toetsenbord hebt?
troll?
waar zie jij swype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superwipe lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:50:
[...]

Wat heb je daar precies voor gebruikt? Deze stap heb ik niet gedaan en als ik ga google-n dan kom ik verschillende mogelijkheden tegen.
ik had alleen al wel een 128mb sd-ext en 256mb swap op m'n sd kaart aangemaakt, anders kunnen die Sense 3.5 roms echt niet smooth lopen.
Daar zal ik ook nog eens naar kijken. Alhoewel ik het idee heb dat Launcher Pro erg smoot draait. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044992

daar gebruik ik de superwipeg2+, die doet ook de EFS data... je kan ook los de EFS data wipen (de bovenste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
^ dank, ga ik naar kijken.
pven schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:23:
[...]

Ik draai deze sinds vrijdagavond en het bevalt prima. De eerste paar uur na de eerste start was het erg traag, maar nadat er tig updates en weet-ik-het-wat-nog-meer erop zijn gezet werkt het prima en snel. :)

Wel had ik deze ochtend last van een bugje: Sleep as Android (SAD) heeft mij niet gewekt. Het lijkt alsof het toestel een soort herstart heeft gehad, maar toch ook niet helemaal. Nadat ik het scherm unlockte werden widgets ingeladen en was SAA nergens te vinden. :S
Als ik SAA in slaap-mode zet dan herstart RCMix3d (hot reboot) na een seconde of 10 / 20. Meer mensen die hier last van hebben? Met vorige ROMs heb ik dit probleem nooit gehad, RCMix3d is de eerste waarbij SAA niet werkt.

(Ik ben nogal gehecht aan het wakker worden met SAA. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Welke kernel gebruiken jullie?
Ik heb een Desire Z met Miui en gebruikte tot nu toe de standaard Miui kernel.
Maar deze heeft niet zoveel frequenties en ook niet zoveel governors.
Stabiliteit vind ik wel heel belangrijk, wil dus geen risico's nemen met onstabiele kernels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ik heb met MIUI nog niet echt de behoefte gehad om een andere kernel te draaien, al ben ik over het algemeen erg te spreken over die van tsubus.

Check de Bulletproof MIUI ROM's waar deze kernel in verwerkt is en als je kunt leven met een Engelse MIUI (geen NL ondersteuning van miui.nl).

[ Voor 22% gewijzigd door Jivebunny op 22-11-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
oops verkeerde topic |:(

[ Voor 80% gewijzigd door ArcticWolf op 25-11-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben momenteel bezig met het flashen van een nieuwe ROM op m'n Z, nadat deze tergend traag geworden is na 2 maanden gebruik op Virtuous Sense 2.0.0.
Ik heb Cyanogenmod geprobeerd, maar daar kreeg ik juist de indruk van dat het een goede ROM was als basis voor andere developers en ROM bakkers om nog te optimaliseren.
Ik heb ook naar meXdroid gekeken, maar daar kreeg ik het gevoel bij dat hij niet helemaal 'af' was en zette ik vraagtekens bij sommige functions zoals het muziekprogramma '3' ... why? Snelheid viel iets tegen ten opzichte van Cyanogenmod, terwijl meXdroid daar raar genoeg wel op gebaseerd is. Overigens wel leuk dat je de rom kunt aanpassen door parameters aan de bestandsnaam toe te voegen voor het flashen (-noswype oid)
Nu ben ik aan het spelen met Elitemod 244 en dat bevalt goed. Alleen nog even uitvogelen hoe ik de normale, stock, mail app terug kan krijgen ipv K9 mail (K9 mail ondersteund geen Exchange 2010, alleen WebDAV wat sinds 2010 eruit is gesloopt) en daarna een verse flash doen zonder Bloatware als Twitter en Facebook. Ook kijken of ik Opera er van te voren al kan uithalen, vind die niet fijn werken. (Doe mij maar Dolphin)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Freekers schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:09:
Ik ben momenteel bezig met het flashen van een nieuwe ROM op m'n Z, nadat deze tergend traag geworden is na 2 maanden gebruik op Virtuous Sense 2.0.0.
Ik heb hetzelfde, enorm trage Virtuous na een x aantal maanden..!
Ben op zoek naar een andere Sense ROM, ik ben alleen enorm gewend geraakt aan TP-unlock en wil niet meer zonder... het probleem is dat er volgens mij (nog) helemaal gaan tp-unlock is voor gingerbread roms.
Wie weet er nog een Sense ROM met TP-unlock? (Dus wake&unlock met de trackpad)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
S0epkip schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:42:
[...]

Ik heb hetzelfde, enorm trage Virtuous na een x aantal maanden..!
Ben op zoek naar een andere Sense ROM, ik ben alleen enorm gewend geraakt aan TP-unlock en wil niet meer zonder... het probleem is dat er volgens mij (nog) helemaal gaan tp-unlock is voor gingerbread roms.
Wie weet er nog een Sense ROM met TP-unlock? (Dus wake&unlock met de trackpad)
Virtuous Affinity 1.48 is erg goed.. (incl tp-unlock) je moet alleen of een swap partitie maken of supercharger installeren, wat een beetje moeite vergt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Blog over de CM9 status :-) Kerst lijkt nog steeds reëel?

http://twitter.com/#!/cyanogen/status/142490883235917825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
komt ie er nou ook voor de Z of niet? :+

Ben mn huidige standaardrom ondertussen ook best zat, na een halve dag idlen miepen om de lader en 20x p dag minimaal crashen...

zucht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Volgens Ciwrl (in die blogpost) wel.

Dan flash je CM7 er toch op als de stock je niet bevalt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:29

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ik heb inmiddels de meeste roms wel geprobeerd, virtuous (+ varianten), CM en dan nu voor het eerst MIUI. En ik moet zeggen, die heeft ook wel weer wat. Weer een geheel nieuwe interface eigenlijk, maar het ziet er wel fris uit! Dus hier ga ik de komende weken weer even van genieten (nav tips hier).

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Sandyman538 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:57:
Ik heb inmiddels de meeste roms wel geprobeerd, virtuous (+ varianten), CM en dan nu voor het eerst MIUI. En ik moet zeggen, die heeft ook wel weer wat. Weer een geheel nieuwe interface eigenlijk, maar het ziet er wel fris uit! Dus hier ga ik de komende weken weer even van genieten (nav tips hier).
Klinkt bekend. Zit nu denk ik inmiddels het langste van alle custom roms op MIUI:
- Sense = mooiste UI, slechtste performance
- CM7 = lelijkste UI (ook met launchers en theme's IMHO), beste performance
- MIUI = best of both worlds, en hoop handigheidjes (USP's) waaronder bijv. per Wi-fi SSID instellen of het Static IP of Dynamic IP is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
volgens mij kan ik niet flashen ivm een of andere update die dat verhindert... of is dat tegenwoordig ook weer omzeild? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

KaWaReZ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:07:
volgens mij kan ik niet flashen ivm een of andere update die dat verhindert... of is dat tegenwoordig ook weer omzeild? :+
Ik heb mijn telefoon gisteren terug gekregen uit reparatie, na de reparatie zetten ze altijd de meest recente firmware erop, en ook die was zonder moeite gewoon te downgraden en te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik geb het zelfs zonder downgrade gedaan. Kwam ook terug van reparatie en was nog keurig s-off.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Hi iedereen,

gebruik nu een maand of 3 MiUI en ben heel tevreden over de professionaliteit van de ROM. Het ziet er prachtig uit (mooier dan Sense vind ik) en heeft een hoop handigheidjes. Echter begin ik me inmiddels te storen aan de traagheid die af en toe op treedt ondanks dat mn desire z is overgeklokt op 1200Mhz. De browser openen duurt soms 10 seconden en het apps menu openen met de homeknop ingedrukt houden is ook erg traag. Daarnaast is Miui beste een aanslag op je batterij.

Ik wil nu echt even voor snelheid en batterylife gaan. Ik maak op uit de laatste pagina's dat CM7 dan de beste keus is. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ja, CM 7.1 is echt heel fijn!
Wel even ADW Launcher EX installeren ;)

Heb ook een tijdje MIUI gedraaid maar ben blij dat ik weer terug ben op CM. Het is gewoon wat minder log dan MIUI. Verder vond ik de layout van MIUI op een aantal plaatsen inconsistent en daar erger ik me altijd mateloos aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloggingHank schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:39:
Hi iedereen,

gebruik nu een maand of 3 MiUI en ben heel tevreden over de professionaliteit van de ROM. Het ziet er prachtig uit (mooier dan Sense vind ik) en heeft een hoop handigheidjes. Echter begin ik me inmiddels te storen aan de traagheid die af en toe op treedt ondanks dat mn desire z is overgeklokt op 1200Mhz. De browser openen duurt soms 10 seconden en het apps menu openen met de homeknop ingedrukt houden is ook erg traag. Daarnaast is Miui beste een aanslag op je batterij.

Ik wil nu echt even voor snelheid en batterylife gaan. Ik maak op uit de laatste pagina's dat CM7 dan de beste keus is. Klopt dit?
CM is inderdaad een pak lichter, maar ik stel voor dat je gewoon begint met het legen van je cache, dat scheelt altijd enorm ;).

Gewoon rebooten in recovery en daar wipe /cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
FloggingHank schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:39:
Hi iedereen,

Als je puur battery life wilt en snelheid, kijk dan eens naar Virtuous G-lite. Ik draai daar al een maand of 6 op en dat is echt de snelste ROM die er is. Geen Sense, geen alternatieve launchers, gewoon Android zoals Google dat aanlevert met een overclocked kernel. Ik red zeker 2 tot 3 dagen afhankelijk van het gebruik. (Meestal 2 dagen, ik whatsapp behoorlijk wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hmm heb een probleem met Visionary+, ik krijg het al niet voor elkaar om Temproot toegang te krijgen. Ik volg alle stappen in de TS (USB foutopsporing, geen fast boot, etc), bij het klikken op "Temproot now" gaat hij rooten, na een korte periode heb ik alleen bovenin het startup balk (batterij, wifi icoon etc) met een zwart scherm. Kan wachten wat ik wil, maar gebeurd verder niets.

Telefoon reageert nog wel (al zij het traag), maar moet een herstart uitvoeren om hem weer normaal te laten reageren.

Wat gaat er fout?

[edit]
Desire Z heeft laatste stock rom

[ Voor 4% gewijzigd door aramdin op 04-12-2011 00:34 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik weet niet zeker, maar ik vermoed dat je 'm moet downgraden naar een oudere versie om 'm te kunnen rooten. Volgens mij heeft HTC in zijn nieuwere roms het lek gedicht dat door VisionApp gebruikt wordt om te temp-rooten.
Probeer anders deze post eens als handleiding: FloggingHank in "[HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's".

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Brabo-Joossie schreef op zondag 04 december 2011 @ 09:41:
Ik weet niet zeker, maar ik vermoed dat je 'm moet downgraden naar een oudere versie om 'm te kunnen rooten.
Ik weet wel zeker dat je hem moet downgraden. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Als je visionary gebruikt wel. Ik heb m niet gedowngrade maar w weet zo niet wat ik gebruikt heb.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:19
Krypt schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:27:
Als je visionary gebruikt wel. Ik heb m niet gedowngrade maar w weet zo niet wat ik gebruikt heb.
waarschijnlijk rage.

ik zou deze tut volgen:
http://forum.xda-develope...HTC_Vision#Rooting_the_G2

eerst downgraden zoals in de link in t begin staat.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Nope; dat was 'm ook niet.

Rage heb ik een half jaar geleden gebruikt om 'm te rooten. Heb nu fre3vo gebruikt; dacht dat rage niet meer werkte bij de laatste rom.

Heb nu Fre3vo gedraaid om temp root te krijgen; vervolgens Rom manager erop, recovery flashen, rom gedownload en flashen maar.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik hoef geen andere ROM erop, mn vriendin vind de standaard ROM wel fijn werken. Root zal eerder nodig zijn voor Juicedefender Pro en terugklokken van de CPU als hij op standby staat.

Kan je met Fre3vo ook permanent Root access krijgen dan zonder terug te flashen?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:19
Krypt schreef op maandag 05 december 2011 @ 07:52:
Nope; dat was 'm ook niet.

Rage heb ik een half jaar geleden gebruikt om 'm te rooten. Heb nu fre3vo gebruikt; dacht dat rage niet meer werkte bij de laatste rom.

Heb nu Fre3vo gedraaid om temp root te krijgen; vervolgens Rom manager erop, recovery flashen, rom gedownload en flashen maar.
ah zo, geeft Fre3vo ook s-off? (wil altijd graag s-off om in geval van nood via hboot een recovery te kunnen flashen :P)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Fre3vo geeft alleen temp-root. Maar je kan dan direct met gfree de security flag omzetten.

Perm-root met Fre3vo kan dus niet, maar je kan er natuurlijk wel een pre-rooted Sense rom erop gooien; die schijnen ook te bestaan.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hoe soepel lopen die Custom ROM's? Ik stoor me nu een beetje aan het kantelen van het scherm bijv, dat gaat traag als ik dat bijvoorbeeld vergelijk met een iPhone. Verder zou ik wel graag HTC Sense 3 erop willen. Mensen met goede ervaringen qua performance met een Custom ROM's icm Sense 3?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb RCmix3d er sinds een tijdje op staan en dat bevalt mij prima. De telefoon is nu ruim twee weken niet herstart, dat heb ik met CM7 nooit gehaald.

Het enige probleem dat ik heb is dat Sleep As Android niet werkt. Volgens de maker is dat idd een bekend probleem bij bepaalde custom ROMs, men gaat er naar kijken.

Over soepel gesproken: tsja, wat is soepel? Voor mij werkt het soepel genoeg, en veel beter dan de stock-ROM.

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 06-12-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

pven schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:50:
Ik heb RCmix3d er sinds een tijdje op staan en dat bevalt mij prima. De telefoon is nu ruim twee weken niet herstart, dat heb ik met CM7 nooit gehaald.

Het enige probleem dat ik heb is dat Sleep As Android niet werkt. Volgens de maker is dat idd een bekend probleem bij bepaalde custom ROMs, men gaat er naar kijken.

Over soepel gesproken: tsja, wat is soepel? Voor mij werkt het soepel genoeg, en veel beter dan de stock-ROM.
Oke, ik ga deze eens proberen. Ik word op dit moment schijtziek van het crashen van HTC Sense en de traagheid wanneer ik het toetsenbord openklap, dan duurt het 1 a 2 sec voordat het scherm is opgebouwd. Dat moet meteen gebeuren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
JB schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:40:
Hoe soepel lopen die Custom ROM's? Ik stoor me nu een beetje aan het kantelen van het scherm bijv, dat gaat traag als ik dat bijvoorbeeld vergelijk met een iPhone. Verder zou ik wel graag HTC Sense 3 erop willen. Mensen met goede ervaringen qua performance met een Custom ROM's icm Sense 3?
Ik heb met Virtuous Unity goede ervaringen gehad, ze hebben nu een nieuwe, Virtuous Affinity, die draait op een nieuwe base, maar die heb ik nooit geprobeerd. Bevatten allebei Sense 3.0 of Sense 3.5.

Als je gewoon een vlotte telefoon wilt raad ik Virtuous G-lite aan of G2-Slim. Geen Sense of andere meuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Als ik via de recovery wipe/cache doe, dan werkt de telefoon toch nog gewoon? heb een s-off permroot stock rom..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
rohit schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:34:
Als ik via de recovery wipe/cache doe, dan werkt de telefoon toch nog gewoon? heb een s-off permroot stock rom..
yep
cache, dalvik en battery stats kun je gewoon wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:53:
Ik hoef geen andere ROM erop, mn vriendin vind de standaard ROM wel fijn werken. Root zal eerder nodig zijn voor Juicedefender Pro en terugklokken van de CPU als hij op standby staat.

Kan je met Fre3vo ook permanent Root access krijgen dan zonder terug te flashen?
Je kan niet rooten zonder eerst te downgraden.
Mocht de standaard rom goed bevallen dan is er bijvoorbeeld de Virtuous Sense v2.0.0 rom
deze is gebaseerd op de DesireZ Sense ROM.
Verschil is dat deze root toegang heeft en dat er kleine verbeteringen zijn aangebracht en bepaalde reclametroep er uit is gehaald.
http://www.virtuousrom.com/p/sense.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18
Wat ik een ERG fijne feature vindt van mijn Desire Z is de mogelijkheid de telefoon 's nachts in slaapstand te zetten zodat hij 's ochtends in een paar seconden weer aan staat en te gebruiken is.

Nu is mijn vraag: zit dit ook standaard in alle custom ROM's ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Haay schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:55:
Wat ik een ERG fijne feature vindt van mijn Desire Z is de mogelijkheid de telefoon 's nachts in slaapstand te zetten zodat hij 's ochtends in een paar seconden weer aan staat en te gebruiken is.

Nu is mijn vraag: zit dit ook standaard in alle custom ROM's ???
Nee, zeker niet standaard in ALLE custom Roms

De meeste Sense based Roms wel overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Jivebunny op 07-12-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
in slaapstand zetten via shutdown? of dat ze automatisch gaan slapen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

ArcticWolf schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:03:
in slaapstand zetten via shutdown? of dat ze automatisch gaan slapen....?
Volgens mij bedoelt hij die quick boot optie van de stock sense rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18
Jivebunny schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:04:
Volgens mij bedoelt hij die quick boot optie van de stock sense rom
Yup, die bedoel ik. Gebruik ik elke avond om mijn Desire Z te laten hibernaten tot ik hem 's ochtends weer snel aanzet. Werkt vergelijkbaar met de sleep-functie van Windows en dat vind ik erg prettig! :)

Maar ik begrijp dat die quick boot een typische Sense functie is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Voor zover ik altijd heb begrepen wel ja. De lichtere custom roms zoals cyanogenmod booten overigens vanuit koude start gewoon rond de 25-35 seconden als ik mij niet vergis.

Maar 2-3 secondes is via die hibernate alleen mogelijk. Ik ken die optie alleen uit Sense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:49
Zijn er al mensen die ICS draaien? Op XDA zie ik al wel roms voorbij komen die op wat toetsenbordproblemen en dhcp voor wifi aardig bruikbaar lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
als ik m'n telefoon niet gebruik 's nachts gaat ie automatisch op sleep... hij verbruikt dan maar zo'n 5% max....

@Jip; alleen de Desire S port op het xda forum werkt enigzins goed... maar niet perfect

[ Voor 28% gewijzigd door ArcticWolf op 07-12-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

ArcticWolf schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:12:
als ik m'n telefoon niet gebruik 's nachts gaat ie automatisch op sleep... hij verbruikt dan maar zo'n 5% max....
Ik heb ook geen behoefte aan quick boot hierdoor.
ArcticWolf schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:12:
@Jip; alleen de Desire S port op het xda forum werkt enigzins goed... maar niet perfect
Ik wacht idd nog even voor daily drivers zoals Cyanogenmod RC's of MIUI RC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@Jivebunny

Ik draai nu weer Miui met LPP! werkt echt perfect.. heb alleen 1 probleemje, hoe krijg ik makkelijk muziek gesynct MET playlist? want de standaard methodes werken allemaal niet :? Ik kan met WMP, Songbird, doubletwist wel muziek syncen maar hij doet de playlist er dan niet bij :'(

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 07-12-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Als ik s-off en perm root heb, wat is dan de manier om te flashen?

-sd kaart leegmaken
-rom op de sd kaart zetten
-booten in recovery mode
-boot from sd? ( kan dat bij alle custom roms?)
-geflasht, opgestart en dan? installeert hij mijn apps automatisch weer of hoe gaat dat?

of mis ik iets hier?

ook wil ik een sense 3.5 rom hebben, welke is op dit moment een goeie? en moet ik ook nog speciale dinge doen om het een beetje sneller te maken? of zijn die roms al overclocked? en heb ik ook genoeg schijfruimte om apps te installere enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
rohit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:54:
Als ik s-off en perm root heb, wat is dan de manier om te flashen?

-sd kaart leegmaken
-rom op de sd kaart zetten
-booten in recovery mode
-boot from sd? ( kan dat bij alle custom roms?)
-geflasht, opgestart en dan? installeert hij mijn apps automatisch weer of hoe gaat dat?

of mis ik iets hier?

ook wil ik een sense 3.5 rom hebben, welke is op dit moment een goeie? en moet ik ook nog speciale dinge doen om het een beetje sneller te maken? of zijn die roms al overclocked? en heb ik ook genoeg schijfruimte om apps te installere enz?
-Titanium Backup of MyBackup installeren en apps backuppen (backup dir van de SD kaart naar pc kopieren)
-nieuwe radio flashen (optioneel)
-SD kaart leegmaken
-Swap partitie aanmaken (altijd handig) 128mb sd-ext en 256mb swap via 4EXT of CWR
-superwipeG2+ext4 Flashen (flasht automatisch de EFS data)
-dalvik cache wipen
-ROM op de SD kaart zetten (via toggle usb storage)
-ROM Flashen
-RIL Automatcher v7 flashen.
-Swap script aanzetten via terminal app.
-Supercharger script v6 aanzetten (optioneel)
-Titanium Backup of MyBackup downloaden en apps terug op sd kaart zetten + programma de apps laten terugzetten :>

hopelijk beetje duidelijk zo :) snel geschreven tijdens m'n koffiepauze haha

deze stappen zijn allemaal voor sense 3.0/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Damn, dat is dus urenwerk!
zijn die programma's zoals ext4 beetje makkelijk te vinde op xda? en makkelijk in gebruik?
normaal gesproken zou ik zo een rom flashen met WM of IOS maar vind dat zo gaar gaan met Android :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Is dat Supercharger script echt een verbetering? Hoewel ik eigenlijk geen problemen heb met lag of plotseling afgesloten services.

@rohit; valt wel mee hoor. Als je SD al gepartitioneerd is dan scheelt het al een hoop. Dan hoef je de zooi niet heen en weer te kopieeren. Maar dat is alleen de 1e keer noodzakelijk als je een swap partitie wilt hebben (vraag me overigens af waarom je een swap partitie wilt; ik heb het niet nodig)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb wel degelijk een swap partitie nodig voor sense 3.0/3.5 Roms! anders lopen die voor geen meter :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Een swap partitie aanmaken via 4EXT, hoe doe je dat? Ik heb dat 4EXTrecovery op me zojuist geroote HTC Desire Z staan maar dat doe je via de pc ofzo?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
JB schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:56:
Een swap partitie aanmaken via 4EXT, hoe doe je dat? Ik heb dat 4EXTrecovery op me zojuist geroote HTC Desire Z staan maar dat doe je via de pc ofzo?
booten naar recovery en daar staat iets voor partities (weet niet uit m'n hoofd welk menu)
Wel je SD kaart backuppen want je bent alles kwijt daarna :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb werkelijk geen idee meer hoe ik mijn kaartje ooit in heb gedeeld, daar zal ik toch ooit nog eens naar kijken.

Backuppen van je SD-kaart is toch niet veel meer dan copy&paste naar een PC/laptop en daarna weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pven schreef op donderdag 08 december 2011 @ 08:05:
Ik heb werkelijk geen idee meer hoe ik mijn kaartje ooit in heb gedeeld, daar zal ik toch ooit nog eens naar kijken.

Backuppen van je SD-kaart is toch niet veel meer dan copy&paste naar een PC/laptop en daarna weer terug?
yep 8)

weet jij toevallig hoe ik vanaf m'n pc zonder veel moeite mp3s inclusief playlist op m'n tel kan zetten met Miui?? het lukt me maar niet om de playlist erbij te krijgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:58
^^ Winamp heeft toch ondersteuning voor mp3 syncs en playlists? Heb 't zelf niet gebruikt maar het lijkt me tot op zekere hoogte gratis en goed werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 08 december 2011 @ 08:11:
[...]

weet jij toevallig hoe ik vanaf m'n pc zonder veel moeite mp3s inclusief playlist op m'n tel kan zetten met Miui?? het lukt me maar niet om de playlist erbij te krijgen :'(
Geen idee. Het enige wat mij bij staat is dat MyBackup dit soort lijstje voor je veilig stelt en dus terug kan zetten, in Titanium heb ik er nooit naar gekeken en eigenlijk mis ik deze optie ook niet. Sorry! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ArcticWolf schreef op donderdag 08 december 2011 @ 07:41:
[...]

booten naar recovery en daar staat iets voor partities (weet niet uit m'n hoofd welk menu)
Wel je SD kaart backuppen want je bent alles kwijt daarna :>
Hmm dat heb ik zojuist geprobeerd via 4EXT, maar dan krijg ik na het witte HTC scherm een zwarte achtergrond met een telefoon met rode gevaren driehoek incl. uitroepteken. Wil dat zeggen dat het rooten niet goed is gegaan of iets anders? Hoe kan ik eigenlijk checken of het rooten perm is nu?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
JB schreef op donderdag 08 december 2011 @ 08:55:
[...]

Hmm dat heb ik zojuist geprobeerd via 4EXT, maar dan krijg ik na het witte HTC scherm een zwarte achtergrond met een telefoon met rode gevaren driehoek incl. uitroepteken. Wil dat zeggen dat het rooten niet goed is gegaan of iets anders? Hoe kan ik eigenlijk checken of het rooten perm is nu?
Blijkbaar heb je alleen de 4EXT software erop gezet en niet de recovery geflasht, anders zou je dat scherm niet krijgen. Even opnieuw proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

ArcticWolf schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:11:
[...]

Blijkbaar heb je alleen de 4EXT software erop gezet en niet de recovery geflasht, anders zou je dat scherm niet krijgen. Even opnieuw proberen?
Dat kan wel kloppen haha, ik dacht in de gauwigheid dat het 2 versies waren, maar de Recovery Updater dien ik dus op de foon te flashen begrijp ik hieruit?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
JB schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:32:
[...]

Dat kan wel kloppen haha, ik dacht in de gauwigheid dat het 2 versies waren, maar de Recovery Updater dien ik dus op de foon te flashen begrijp ik hieruit?
yup :> kan via de updater

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 08-12-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Nu ben ik misschien echt achterlijk maar ik heb zojuist die Updater.apk geinstalleerd doormiddel van te browsen naar ext4.net en deze vanaf de telefoon te downloaden en vervolgens te installeren maar dan krijg ik dezelfde gevarendriehoek wanneer ik wil booten in recovery :?
ArcticWolf schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:03:
[...]

De updater is alleen het programma (de .apk) Je moet 4EXT recovery openen en dan naar Online install/upgrade -> v2.2.7 RC5 dan flasht hij een recovery op je telefoon ;-)

of Finals -> Touch RC2
maar dat ligt aan de versie van je 4EXT updater
Op die fiets 7(8)7 solly :+

[ Voor 32% gewijzigd door JB op 08-12-2011 10:17 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
JB schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:58:
[...]

Nu ben ik misschien echt achterlijk maar ik heb zojuist die Updater.apk geinstalleerd doormiddel van te browsen naar ext4.net en deze vanaf de telefoon te downloaden en vervolgens te installeren maar dan krijg ik dezelfde gevarendriehoek wanneer ik wil booten in recovery :?
De updater is alleen het programma (de .apk) Je moet 4EXT recovery openen en dan naar Online install/upgrade -> v2.2.7 RC5 dan flasht hij een recovery op je telefoon ;-)

of Finals -> Touch RC2
maar dat ligt aan de versie van je 4EXT updater

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 08-12-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

pven schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:50:

Deze heb ik nu draaien maar ik heb op het homescreen en in de applicatielijst dat me scherm niet mee kantelt wanneer ik me toetsenbord open klap. Heb jij dit ook? Heb al gekeken in dat tweak menu RCMix3d maar daar krijg ik het ook niet voor elkaar.

edit:
Articwolf attendeerde me er al op dat het gewoonweg niet werkt omdat deze ROMs normaliter niet draaien op een fysiek tobo toestel van HTC. Zijn er andere custom Sense ROMs die dat wel doen?

[ Voor 13% gewijzigd door JB op 09-12-2011 08:32 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:07

Sherlock

No Shit

Is er eigenlijk een lijst van ROMs die (goed) werken op de DesireZ?

@ hieronder:
stabiel, sneller dan default

Vraag met name naar aanleiding van de vraag boven me:
Articwolf attendeerde me er al op dat het gewoonweg niet werkt omdat deze ROMs normaliter niet draaien op een fysiek tobo toestel van HTC. Zijn er andere custom Sense ROMs die dat wel doen?

[ Voor 69% gewijzigd door Sherlock op 09-12-2011 11:21 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Sherlock schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:07:
definieer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Iemand uit omgeving eindhoven die me een keertje kan laten zien hoe je op de juiste manier een rom flasht?
s-off en rooten hoeft niet is al gebeurd..

iemand die het dus al tig keer heeft gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Sherlock schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:07:

@ hieronder:
stabiel, sneller dan default

Vraag met name naar aanleiding van de vraag boven me:

[...]
Dit zijn heel simpel gezegd de ervaringen die ik een beetje heb.

Cyanogenmod, stabiel, sneller, kaler (geen sense).
Virtious sense, stabiel, zeker niet sneller, met sense.
MIUI, stabiel, hipper dan cyanogen, prima snelheid.

En dan heb je daar weer variatie's op die met/zonder bepaalde features komen, zodat het hipper/langzamer of minder hip/sneller wordt. Kijk gewoon eens op XDA, daar staan alle ROM's (in forumvorm). In elke startpost staan zo ongeveer de dingen die het wel kan/heeft en niet kan/heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Sandyman538 op 09-12-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik heb dezelfde ervaringen met die ROMs.
Sense 3.0 en Sense 3.5 ROMs zijn helaas lastig te installeren en "smooth" te houden en niet alle toestellen reageren hetzelfde op een overclock.
Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste