Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Wat ik altijd doe is alleen mijn smsjec backuppen. De rest komt toch terug doordat alles gesyned is met google.

Whatsapp slaat de gespreksgeschiedenis op op SD, dus als ik een nieuwe ROM heb geinstalleerd kan ik zo weer verder met Whatsapp.

Alle spelletjes en programma's die ik tot nu toe heb gebruikt slaan alles op op SD.. dus als ik opnieuw begin gaat de app gewoon verder waar ik ben gebleven door de files die nog op de SD staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb nog niet vaak van ROM gewisseld, en eigenlijk ook nog nooit gekeken naar het behouden van instellingen. Maar mijn sms'jes heb ik wel altijd kunnen bewaren: SMS Backup+ van Jan Berkel. Deze backupt alles automatisch naar GMail, waar sms'jes niet in je inbox belanden, maar enkel onder het label SMS. Restoren van deze gegevens doet het programma ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Gebruik ik ook idd.. alleen ik restore ze nooit. Ze staan toch op mijn gMail, dus ik kan ze daar ook wel lezen :+
Prachtig programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 17:13
Kan MIUI niet het hoofdscherm draaien? staat niet standaard ingesteld en kan het ook niet zo vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Nee, dacht het niet.

Mijn batterij staat trouwens nu op 56%. Laatste keer opladen was gisteravond 2200 en heb vandaag gewhatsapped, muziek geluisterd en zitten bellen. Echt amazing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
En dat vind je niet irritant? Klinkt misschien een beetje raar maar ik ben niet anders gewend, misschien dat ik toch weer CM7.1 erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Nee, stoor me er totaal niet aan eigenlijk. De rest van de apps is wel landscape natuurlijk :)

Landscape gebruik ik toch alleen maar als ik wil typen.. en dat doe ik bij whatsapp of internet. In mijn launcher valt niet veel te typen.. dus dan heb ik mijn telefoon toch nooit in landscape :P Al is het wel leuk meegenomen natuurlijk dat je tussen het schakelen van apps ook een landscape home screen hebt.

Anders kan je er altijd nog een andere launcher op zetten, bijvoorbeeld ADW (die ook in CM7 zit) of launcher pro.

[ Voor 28% gewijzigd door maarud op 31-10-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
Ah, Launcher Pro heeft het inderdaad wel!
Bedankt voor de tip, ik vind dit toch een stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik gebruik sms backup & restore (free) en zet alle smsjes in XML op de SD kaart en ook weer snel terug in je inbox met de conversation threads. Daarnaast Titanium Backup Pro, meer omdat ik te ongeduldig ben om alle apps handmatig te installeren :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb de nieuwe radio (Vision_Radio_12.62.60.27_26.13.04.19) nu ongeveer 1,5 week in gebruik en ben er niet zo tevreden over. Mijn bereik lijkt wat slechter dan de vorige radio (Vodafone NL) en mijn batterij loopt sneller leeg. Aan het eind van de dag zat ik gister op 62% batterij, voorheen was dat een stuk beter. Heb wel gewoon een EFS wipe gedaan, en ik zit op CM 7.1. Meer mensen die ervaren dat deze laatste radio minder goed is dan degene die daarvoor zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
@Maarud,

Ik heb alweer wat te klagen >:)
Nooit problemen gehad met smsjes openen of contact gegevens ophalen?
Bij mij valt hij er automatisch uit, zegt dat het programma is gestopt met werken en of ik een rapport wil versturen.

:edit: Ik moet eerst even googlen voordat ik loop te schreeuwen, het blijkt een probleem te zijn met de cache van de vorige rom. Ga zo even alles handmatig verwijderen, dan zou hij het moeten doen

[ Voor 32% gewijzigd door ceekah op 01-11-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
monnick schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 08:55:
Ik heb de nieuwe radio (Vision_Radio_12.62.60.27_26.13.04.19) nu ongeveer 1,5 week in gebruik en ben er niet zo tevreden over. Mijn bereik lijkt wat slechter dan de vorige radio (Vodafone NL) en mijn batterij loopt sneller leeg. Aan het eind van de dag zat ik gister op 62% batterij, voorheen was dat een stuk beter. Heb wel gewoon een EFS wipe gedaan, en ik zit op CM 7.1. Meer mensen die ervaren dat deze laatste radio minder goed is dan degene die daarvoor zat?
yup... ik vond de .12 of .30 radio een stuk beter |:( maar ben te lui om terug te flashen. Eerst had ik altijd 3g ontvangst en nu als ik hem uit m'n broekzak haal meestal eerst G en daarna pas weer 3g.... batterij merk ik niet zoveel verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Ook de Vision_Radio_12.62.60.27_26.13.04.19 geflashed. Nu inderdaad meer problemen, na 24 uur al door dat het niets wordt.

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Hier hetzelfde eigenlijk, alhoewel het feit dat er 3g wordt gebruikt in screenoff modus, zou toch wat besparing moeten opleveren. Zodra ik screenon heb, springt ie naar hsdpa modus, dus prima voor nu.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Had eerst ook een sms probleem, maar toen ik ff switchte tussen 'platte' modus en 'tekstballon' was het weer goed.

Heb nu alleen nog het probleem dat de beltoon osms pas na 5 seconden begint te 'ringen', en dat smsjes soms laat aankomen. Maar dat schijnt in de volgende build aangepakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Jivebunny schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:34:
Hier hetzelfde eigenlijk, alhoewel het feit dat er 3g wordt gebruikt in screenoff modus, zou toch wat besparing moeten opleveren. Zodra ik screenon heb, springt ie naar hsdpa modus, dus prima voor nu.
het is een fabeltje dat 3g meer verbruikt in idle dan G...
Ik heb de url niet meer van een test, maar daaruit kwam dat 2g en 3g evenveel verbruiken in standby. Het verbruiksvermogen is wel hoger dan bij G, alleen daar staat een hogere snelheid/lagere ping tegenover zodat hij bewerkingen sneller kan uitvoeren waardoor het uiteindelijke verbruik lager ligt dan wanneer alles via G gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@ArticWolf en in verhouding tot hsdpa, zoals ik eigenlijk bedoelde? 2g/3g weet ik dat weinig verschilt, de data-transfer-rate is bij beide niet om over naar huis te schrijven, dus het verbruiksverschil zal ook wel meevallen inderdaad.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Welke kernel kunnen jullie aanbevelen voor bij Miui ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Jivebunny schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 16:04:
@ArticWolf en in verhouding tot hsdpa, zoals ik eigenlijk bedoelde? 2g/3g weet ik dat weinig verschilt, de data-transfer-rate is bij beide niet om over naar huis te schrijven, dus het verbruiksverschil zal ook wel meevallen inderdaad.
Ik heb de test weer gevonden
The theoretical speeds of the GSM standards in question follow:
- GPRS (2G) – up to 114 kbps (~14 Kbytes/s)
- UMTS (3G) – up to 2 Mbps (~250 Kbytes/s)

The following was tested with a Nokia 5800 XpressMusic via a Bluetooth connection to a computer. The Bluetooth connection itself uses some power but my measurements show that its usage is about 0.15W, so we will consider it negligible for our benchmarks.
The power usage was measured using Nokia Energy Profiler.

So here are the end results about power usage in different scenarios:

0.40W – no connections at all.
0.40W – no Bluetooth connection, just registered to 2G or 3G network.
0.52W – Bluetooth and 2G or 3G connections established, but connections are idle.
1.27W – 8 Kbytes/s (64 kbps) download via 2G.
1.69W – 65 Kbytes/s (520 kbps) download via 3G.
1.73W – 120 Kbytes/s (960 kbps) download via 3G directly from mobile phone, no Bluetooth. If we add the Bluetooth power usage, this would sum to up to 1.90W.

2G: 1000 Kbytes at download speed 8 Kbytes/s will take 125 seconds. At the power usage of 1.27W this will take about 159 Watts-seconds (125 seconds * 1.27 Watts).
3G: 1000 Kbytes at download speed 65 Kbytes/s will take 15 seconds. At the power usage of 1.69W this will take 26 Watts-seconds (15 seconds * 1.69 Watts).
http://blog.famzah.net/20...y-usage-on-mobile-phones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Iedere ochtend als ik wakker wordt ben ik niet meer verbonden met het netwerk van mijn telco. (T-Mobile => Ben).

Heb nu 3 verschillende radio's gehad. De nieuwste was sowieso faal en aids, zelfs overdag spontaan niet meer verbonden.
Daarvoor heel lang gebruik gemaakt van 12.57.60.25_26.10.04.12
Momenteel zit ik weer op 12.50.60.24_26.08.04.16

Iemand nog tips.

--
Zojuist maar eens de RIL Automatcher geprobeerd. Wellicht helpt het.

--
Ook kansloos... binnenkort nog maar eens een radio testen.

[ Voor 15% gewijzigd door FireWire op 02-11-2011 21:48 ]

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Omdat ik toch wel steeds meer problemen kreeg met CM71 heb ik Mexdroid er overheen gezet. Ik heb geen wipe van data gedaan, wel van de cache. Op het oog lijkt alles goed, maar als ik iets met Google-accounts doe dan gebeuren er rare dingen. Als ik de Market opstart dan moet ik akkoord geven, nadat ik op Yes heb geklikt verdwijnt de market. Als ik Gmail opstart dan flitst er een schermpje voorbij en ben ik weer terug op mijn homescreen. Uiteraard heb ik de data van beide apps al gecleared, maar dat helpt niet.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Nu ik dit heb getikt lees ik dat ik misschien nog gapps erbij moet zetten. Later vandaag maar eens naar kijken dan.

En idd: gapps erbij en het is opgelost

Tot nu toe lijkt mexdroid heel erg snel en stabiel te zijn. _O_

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 03-11-2011 15:01 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Wauw, sinds ik mijn radio terug geflashed heb naar Vision_Radio_12.56.60.25_26.10.04.03 is mijn batterijduur en bereik drastisch verbeterd. Dit is voor mij tot nu toe echt ver weg de beste radio in combinatie met CM 7.1 :) Heb mijn telefoon de laatste paar dagen niet heel veel gebruikt, maar dit is wel impressive:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/e2fdc824.png

[ Voor 10% gewijzigd door monnick op 03-11-2011 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Dat heb je gedaan met ENG. Hboot neem ik aan, zoals in die tutorial staat? Moet me daar eens in verdiepen... Dat flashen dmv de recovery bootloader is geen probleem, maar dit ken/kan ik nog niet. Er is zeker geen methode om alleen dat IMG-bestand toch via bootloader te flashen?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Brabo-Joossie schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:51:
Dat heb je gedaan met ENG. Hboot neem ik aan, zoals in die tutorial staat? Moet me daar eens in verdiepen... Dat flashen dmv de recovery bootloader is geen probleem, maar dit ken/kan ik nog niet. Er is zeker geen methode om alleen dat IMG-bestand toch via bootloader te flashen?
IMG bestanden flash je met fastboot.
PC10IMG.zip bestanden met de bootloader (ENG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ah, is dat met fastboot! Daar heb ik dan al wel eerder mee gespeeld. :) Thanks, kan ik vanavond ff aan de bak.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Laatst online: 13-09 21:28
monnick schreef op donderdag 03 november 2011 @ 08:37:
Wauw, sinds ik mijn radio terug geflashed heb naar Vision_Radio_12.56.60.25_26.10.04.03 is mijn batterijduur en bereik drastisch verbeterd. Dit is voor mij tot nu toe echt ver weg de beste radio in combinatie met CM 7.1 :) Heb mijn telefoon de laatste paar dagen niet heel veel gebruikt, maar dit is wel impressive:

[afbeelding]
Heb je dit met de stock battery bereikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
ReconE schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:07:
[...]

Heb je dit met de stock battery bereikt? :)
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
Netjes!
Ik heb Vision_Radio_12.56.60.25_26.10.04.03 geprobeerd naar aanleiding van je resultaten. Ben niet zo tevreden. Mijn DZ raakt telkens Wifi kwijt als ik 'm op screen-off/stand-by zet. Dus dan gaat ie vrolijk op 3G zitten voor achtergrond dataverkeer. Meteen dikke battery drain. Wist niet hoe snel ik Vision_Radio_12.62.60.27_26.13.04.19 terug moest zetten, die werkt prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Laatst online: 08-09 23:25
heb je bij wi-fi settings de slaapmode goed ingesteld? >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
Het Wi-fi-slaapbeleid stond op "Wanneer scherm wordt uitgeschakeld".
Nou, dan zal ik de 3G verkeerd beticht hebben van battery drain. Ligt het ergens anders aan maar geen idee wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeke209
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 20:19
ik ben sinds gister ook bezig geweest met het rooten van mijn desire z. Na het downgraden en rooten heb ik eerst cm7 geprobeerd maar was toch nieuwsgierig naar andere roms en ben op de beatmod uitgekomen en ben deze nu aan het uitproberen, wel echt een genot voor het oog,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
boeke209 schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:40:
ik ben sinds gister ook bezig geweest met het rooten van mijn desire z. Na het downgraden en rooten heb ik eerst cm7 geprobeerd maar was toch nieuwsgierig naar andere roms en ben op de beatmod uitgekomen en ben deze nu aan het uitproberen, wel echt een genot voor het oog,
Laat ff weten of je goeie ervaringen hebt! ziet er inderdaad erg nice uit!!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ben beatmod maar eens gaan downloaden. Als deze Sense ervaring een beetje soepeltjes loopt op mijn toestel, dan wil ik het zeker gaan gebruiken. De reden waarom ik tot nu toe geen Sense Roms langer dan een week of twee gebruik is dat de performance gewoon dicht lijkt te slibben na enige tijd gebruik. En dat gaat met Miui en CM goed/beter. Miui is nu voor mij degene met fluff en snelheid. CM is snelheid zonder fluff. Sense roms zijn vaak fluff zonder snelheid. If you know what I mean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I know what you mean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Hallo Desire-Z gebruikers, na werken met een T-Mobile G1, T-mobile Pulse, Nationite RockTAB en een HTC HD2 heb ik eergister een nieuwe Desire-Z gekocht. In eerste instantie ben ik van mening dat het een prachtig systeempje is maar ik begin me (en dat is best snel na 2 dagen...) te irriteren aan de vertraging in het systeem (o.a. scrollen). Ik heb dit nog niet eerder op een toestel gehad en denk dat dit door Sense komt (ik ben hier nooit echt fan van geweest en gebruik toch altijd al Launcher Pro). Et voila, ik kwam op dit topic! Ik heb Android 2.3.3 en na gister wat te klooien kwam ik er achter dat dit tot op heden het lastigste toestel gaat worden (misschien is mijn hd2 wel té makkelijk...). Echter heb ik twee vragen die ik nergens echt heel netjes beantwoord zie:

Vervalt de garantie op het toestel zodra ik root verkrijg?
Is er met de huidige root mogelijkheden ook een mogelijkheid om het systeem te un-rooten?

Ik kwam op de eerste pagina het een en ander tegen, maar gezien de root opties nogal veranderd zijn sinds die tijd zou ik graag willen weten hoe dit gaat met de huidige software.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Beatmod gaat hem niet worden voor mij. Leuke nieuwe start-widget (Sense 3.5) alleen dat uitklappen in de widget heeft verder geen nut omdat je er niet in kan scrollen o.i.d. wanneer het om mailtjes of smsjes gaat. De muziekspeler kraakt als een dolle bij sommige toonhoogtes, terwijl andere muziekspelers als ubermusic en google music hier geen problemen mee hebben, en het is soms in het geheel niet vooruit te branden, ook niet na een aantal reboots.

Ben weer lekker terug naar Miui, voor mijn gevoel best of both worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
@Raznov: Over garantie: Bellen of chatten met HTC support. Dan heb je een duidelijk antwoord.
Over rooten, ik heb 2 weken geleden deze guide gebruikt. Werkt perfect. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178912
Als je deze guide hebt afgerond dan de gratis versie van ROM manager uit de android market installeren.
Met ROM Manager Cyanogenmod installeren ("7.1.0-Vision") van deze pagina. http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Latest_Version#HTC_Vision Vanuit ROM Manager kan dit trouwens ook.
Als je Cyanogenmod niet pruimt dan zou je eens kunnen kijken naar MIUI: http://roms.miui.nl/?page_id=8&did=109 of een andere ROM.
Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Bedankt, even aan de lijn gehangen met de HTC helpdesk. Fijne knul aan de lijn gehad welke mijn vraag niet helemaal snapte (kreeg ik het idee). Hij kwam met het antwoord dat ik even op http://htcdev.com/ moet kijken of het voor mijn toestel mogelijk is. Ik zei nog, ik weet dat het mogelijk is, maar wil graag weten of het mag ivm garantie. Toch maar even daar gezocht en ook op htcdev zijn ze lekker vaag. Misschien dat ik ze maar een mailtje stuur. Het lijkt er toch een beetje op dat het lastig gaat worden wat betreft garantie... Zou zonde zijn, heb nog geen enkel android toestel gehad met Sense en / of zonder root. Zal me verbazen als de Desire Z lang in mijn bezit gaat blijven in deze staat :P.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
Ik zie inderdaad op htcdev dat je voor nieuwe htc mobieltjes de bootloader kan unlocken. Alleen de desire Z komt daar niet tussen, want die is al te oud. Ik zou gewoon je desire Z rooten en unlocken, niet teveel zorgen maken over garantie als ze zelf al geen idee hebben. Mocht je ooit een boardswap of iets dergelijks nodig hebben dan krijg je gewoon een stock rom teruggeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Raznov schreef op woensdag 09 november 2011 @ 00:19:
Bedankt, even aan de lijn gehangen met de HTC helpdesk. Fijne knul aan de lijn gehad welke mijn vraag niet helemaal snapte (kreeg ik het idee). Hij kwam met het antwoord dat ik even op http://htcdev.com/ moet kijken of het voor mijn toestel mogelijk is. Ik zei nog, ik weet dat het mogelijk is, maar wil graag weten of het mag ivm garantie. Toch maar even daar gezocht en ook op htcdev zijn ze lekker vaag. Misschien dat ik ze maar een mailtje stuur. Het lijkt er toch een beetje op dat het lastig gaat worden wat betreft garantie... Zou zonde zijn, heb nog geen enkel android toestel gehad met Sense en / of zonder root. Zal me verbazen als de Desire Z lang in mijn bezit gaat blijven in deze staat :P.
Als je ooit dat ding terugstuurt, zal het bijna nooit voorkomen dat je hem terugstuurt omdat hij niet meer opstart ofzo.. in de meeste gevallen kan je de software wel terugzetten enzo.. is het een hardwareprobleem dan fixen ze dat gewoon en ze zijn daar ook nog wel zo slim om zelf te zien dat het probleem dan niet aan de rom ofzo ligt.. tenzij je gaat overklokken met 2 ghz ofzo ;)

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Enige wat je telefoon echt kan bricken (softwarematig) is de batterij eruit trekken tijdens het flashen van een nieuwe radio :F voor de meeste andere software issues zijn wel oplossingen beschikbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik heb een manier gevonden om ADW op z'n bek te laten gaan, werkt deze manier ook voor jullie, of is er iets mis met mijn installatie?
- heb een snelkoppeling naar "Messaging" (sms) op je bureaublad staan,
- vasthouden -> edit
- hernoemen naar iets anders dan Messaging
- BAM daar gaat ADW
- Een paar seconden later is het alsof er niets is gebeurd.1

Ik draai ADW in CM7.1 (standaard CM release voor Desire Z)

1Edit: Ter verduidelijking, het hernoemen van de snelkoppeling is mislukt.

[ Voor 10% gewijzigd door Arie- op 09-11-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Waarom gebruik je geen ADW Launcher EX?
Veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik zou niet weten wat het verschil is, ik heb me daar nooit in verdiept omdat er voor mij niets ontbreekt in ADW. Maar, voor wat je niet gehad hebt weet je natuulijk ook niet wat je mist. Jouw berichtje motiveert me in ieder geval om uit te gaan zoeken of ADW Launcher EX wat voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Ik draai MIUI op mn desire z maar wil eens een nieuwe radio proberen, ben hier echter niet heel bekend mee. Reden voor een nieuwe radio is dat ik pas kan beginnen met praten 2-3 seconden nadat ik heb opgenomen als iemand belt. Als ik eerder hallo zeg hoort de ander dat niet. Best frustrerend.

Heb radio: 12.28b.60.140eU_26.03.02.26_M weet iemand toevallig of er een nieuwere beter werkende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Er zijn al een stuk of 8 nieuwere radio's na de versie die jij nu hebt: zie hier

Ik heb erg veel radio's getest (allemaal) en kan je Vision_Radio_12.56.60.25_26.10.04.03 aanraden. Dat is niet de laatste, maar met deze radio heb ik het beste bereik en gaat mijn batterij het langste mee. Het verschilt ook een beetje per provider, ik zit zelf op Vodafone NL.

Hoe is MIUI trouwens op de Desire Z? Ziet er wel mooi uit! :)
Werkt het ook goed in landscape mode met toetsenbord enzo?

[ Voor 25% gewijzigd door monnick op 09-11-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
voor AOSP ROMS werken .30, .16 en .03 het beste. Voor Sense .30 en .12.
.19 is bagger dus die zal ik je niet aanraden. Wel ff de v7 RIL matcher flashen daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb nu ongeveer een week Mexdroid erop staan. Die ROM is echt fantastisch! Reageert bijna altijd snel en lijkt veel stabieler dan CM71. Uiteraard is dat raar want Mexdroid is op CM gebaseerd, maar blijkbaar hebben ze iets dan toch net wat beter gedaan. :P

Wel ben ik aan het zoeken hoe ik het font kan wijzigen; het standaardfont heeft wel wat, maar het zou leuk zijn als ik hem aan kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pven schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:44:
Ik heb nu ongeveer een week Mexdroid erop staan. Die ROM is echt fantastisch! Reageert bijna altijd snel en lijkt veel stabieler dan CM71. Uiteraard is dat raar want Mexdroid is op CM gebaseerd, maar blijkbaar hebben ze iets dan toch net wat beter gedaan. :P

Wel ben ik aan het zoeken hoe ik het font kan wijzigen; het standaardfont heeft wel wat, maar het zou leuk zijn als ik hem aan kan passen.
gewoon een font pack erover heen flashen via CWM of 4EXT 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Laatst online: 27-07 17:43
monnick schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:33:
Er zijn al een stuk of 8 nieuwere radio's na de versie die jij nu hebt: zie hier

Ik heb erg veel radio's getest (allemaal) en kan je Vision_Radio_12.56.60.25_26.10.04.03 aanraden. Dat is niet de laatste, maar met deze radio heb ik het beste bereik en gaat mijn batterij het langste mee. Het verschilt ook een beetje per provider, ik zit zelf op Vodafone NL.

Hoe is MIUI trouwens op de Desire Z? Ziet er wel mooi uit! :)
Werkt het ook goed in landscape mode met toetsenbord enzo?
Tnx voor je reply!

MIUI bevalt echt mega goed. Is een hele mooie grafische slag over Android heen. Beste van android en iphone ineen. Landscape mode werkt in de apps waarin het moet werken maar in MIUI zelf niet jammer genoeg, afgezien van bijvoorbeeld de SMS applicatie.
Heb wel het idee dat MIUI veel van mn batterij vraagt maar dat heb ik er voor over, vooral het makkelijk kunnen switchen van thema werkt heerlijk. Je kunt ook thema's combineren dus bijvoorbeeld lockscreen van de ene maar iconen van de andere.

Is er overigens ergens een overzicht van de radio's? edit: link over het hoofd gezien

[ Voor 3% gewijzigd door FloggingHank op 10-11-2011 00:02 ]

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

pven schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:44:
Font Changer?

• pven
  • Niet online
Naar dat font-gebeuren ga ik kijken, als ie weer werkt. 'Als ie weer werkt !?' ... ja ...

Eerder vandaag heb ik hem herstart. Power off lukte uiteraard wel, maar na het aanzetten kom ik niet meer voorbij het bootscreen. er staat een animerende 'mexdroid' in beeld en dat blijft zo staan. Als ik via adb contact probeer te maken dan krijg ik de melding dat het toestel offline is. Ik kom gelukkig nog wel in recovery mode, maar het kost me dus weer extra moeite om het werkend te krijgen. Zucht ... :/

• ArcticWolf
  • Niet online
pven schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:53:
Naar dat font-gebeuren ga ik kijken, als ie weer werkt. 'Als ie weer werkt !?' ... ja ...

Eerder vandaag heb ik hem herstart. Power off lukte uiteraard wel, maar na het aanzetten kom ik niet meer voorbij het bootscreen. er staat een animerende 'mexdroid' in beeld en dat blijft zo staan. Als ik via adb contact probeer te maken dan krijg ik de melding dat het toestel offline is. Ik kom gelukkig nog wel in recovery mode, maar het kost me dus weer extra moeite om het werkend te krijgen. Zucht ... :/
volgende keer gewoon een fontpack flashen ;) werkt veel beter 8)7

• pven
  • Niet online
Ik kon daar niet echt iets over vinden. :P Maar ik heb dus nog niets met dat font-gebeuren gedaan, ik heb hem herstart omdat hij niet helemaal lekker reageerdde. Daarna wilde ik naar die fonts kijken, maar zo ver kom ik momenteel dus niet.

Oveirgens krijg ik hem nu ook niet meer in recorery mode. Als ik hem daar in wil zetten dan begint er een oranje lampje te knipperen en trilt het toestel een paar keer. Ik heb sterk het vermoeden dat ik hem eerst aan een oplader moet leggen om te kijken of hij dan wel in recovery mode wil. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pven schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:14:
Ik kon daar niet echt iets over vinden. :P Maar ik heb dus nog niets met dat font-gebeuren gedaan, ik heb hem herstart omdat hij niet helemaal lekker reageerdde. Daarna wilde ik naar die fonts kijken, maar zo ver kom ik momenteel dus niet.

Oveirgens krijg ik hem nu ook niet meer in recorery mode. Als ik hem daar in wil zetten dan begint er een oranje lampje te knipperen en trilt het toestel een paar keer. Ik heb sterk het vermoeden dat ik hem eerst aan een oplader moet leggen om te kijken of hij dan wel in recovery mode wil. :/
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1194202

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik gebruik deze app, Font Installer *Root*. Werkt ook goed & eenvoudig :)

https://market.android.co...com.jrummy.font.installer

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn Z vertoont weer wat leven!

Eerst kreeg de recovery-mode na een seconde of 30 blackouts. Na wat Google-zoekwerk heb ik dat op kunnen lossen. Om helemaal los te gaan heb ik er meteen de laatste nightly van CM overheen gezet, helaas geeft die constante FC's voor swype en launcherpro (op de achtergrond start wel het een-en-ander op). Straks zal ik er eens een andere ROM op zetten, of misschien dat ik de handel eerst maar eens wipe (dat had ik nu bewust nog niet gedaan omdat ik nog met CM-achtigen bezig was).

Wel raar dat die Mexdroid-ROM er van het ene op het andere moment geen zin meer in had ...

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 11-11-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vyndrox
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11-2023
pven schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:44:
Mijn Z vertoont weer wat leven!

Eerst kreeg de recovery-mode na een seconde of 30 blackouts. Na wat Google-zoekwerk heb ik dat op kunnen lossen. Om helemaal los te gaan heb ik er meteen de laatste nightly van CM overheen gezet, helaas geeft die constante FC's voor swype en launcherpro (op de achtergrond start wel het een-en-ander op). Straks zal ik er eens een andere ROM op zetten, of misschien dat ik de handel eerst maar eens wipe (dat had ik nu bewust nog niet gedaan omdat ik nog met CM-achtigen bezig was).

Wel raar dat die Mexdroid-ROM er van het ene op het andere moment geen zin meer in had ...
Ja en dat ook nog wel nadat je Mexdroid de hemel in had geprezen ;)
Ik heb nu ongeveer een week Mexdroid erop staan. Die ROM is echt fantastisch! Reageert bijna altijd snel en lijkt veel stabieler dan CM71. Uiteraard is dat raar want Mexdroid is op CM gebaseerd, maar blijkbaar hebben ze iets dan toch net wat beter gedaan.

-Real power isn't given, it must be taken-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Draai nu MIUI 1.11.11 :-) Mooi versie-nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wel raar dat mexdroid opeens de geest gaf? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Damn! Mijn telefoon is kaduuk; althans.. het LCD scherm. De rest werkt nog altijd alleen zie ik niets meer.

RMA al ingediend bij HTC maar nu moet ik terug naar stock. Wie weet welke RUU of pc10img ik het beste kan nemen? Ben alleen bang dat ie dan nog steeds s-off is; maar dat kan ik dus niet zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Krypt op 12-11-2011 14:58 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Waarom moet je terug naar stock? Toen ik hem met een custom ROM erop inleverde werd er niets over gemeld, daarna kreeg ik hem keurig terug met de stock erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ze verzekerde me ervan dat er geen illegale roms op mochten staan.. tja; wat is illegaal. Dus ga liever terug naar stock.

pc10img.zip via bootloader flashen ging niet zo soepel dus heb er nu maar een ruu overheen gegooid. Ding boot nu en aan het htc boot geluid te horen is ie goed geflash't. Kan ook gebeld worden en kan opnemen door over het scherm te vegen; dus de digitizer is niet kapot enkel het lcd.

[edit]
Alleen hopen dat ze niet zo kritisch zijn bij dynafix om het op valschade te gooien; heb niet zo'n goede ervaringen met dynafix.

[ Voor 54% gewijzigd door Krypt op 12-11-2011 15:57 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Krypt schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 15:43:
Ze verzekerde me ervan dat er geen illegale roms op mochten staan.. tja; wat is illegaal. Dus ga liever terug naar stock.

pc10img.zip via bootloader flashen ging niet zo soepel dus heb er nu maar een ruu overheen gegooid. Ding boot nu en aan het htc boot geluid te horen is ie goed geflash't. Kan ook gebeld worden en kan opnemen door over het scherm te vegen; dus de digitizer is niet kapot enkel het lcd.

[edit]
Alleen hopen dat ze niet zo kritisch zijn bij dynafix om het op valschade te gooien; heb niet zo'n goede ervaringen met dynafix.
Ik heb 2x m'n oude samsung laten fixen bij Dynafix (was wel via Vodafone) maar altijd werd het zonder problemen gerepareerd. Laatst m'n Desire Z vol op z'n voorkant laten vallen op het perron :F maar hij doet het gelukkig nog helemaal en zit maar 1 krasje op het aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik klapte 'm dus open en het lcd deed niets meer. Moet toegeven dat ie wel een paar keer gevallen is, maar de keer dat ie uitviel dus niet. Klap 'm hem open, en daarna deed alleen de backlight het nog van het scherm.

Hoop dat ze meteen ook de veren van het klar mechanisme vervangen; want die is ook zo slap als ik weet niet wat.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ga deze week mijn Z met een nieuwe rom flashen. Ik heb nu Virtuous 2.0.0 erop. Dat ging in het begin lekker maar nu is deze ROM een ramp. Alles gaat zooo ontieeegeelijk traaagg. En hij crasht 2x per dag, om nog maar niet van launcher crashes te spreken.
Ik zie dat Mexdroid lekker snel en stabiel is, misschien daar eens naar kijken.
Ik ben niet zo kapot van CM of MIUI. Ik hou er niet van om elke week alles weer te moeten updaten... Andere aanraders?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Freekers schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:30:
Ik ga deze week mijn Z met een nieuwe rom flashen. Ik heb nu Virtuous 2.0.0 erop. Dat ging in het begin lekker maar nu is deze ROM een ramp. Alles gaat zooo ontieeegeelijk traaagg. En hij crasht 2x per dag, om nog maar niet van launcher crashes te spreken.
Ik zie dat Mexdroid lekker snel en stabiel is, misschien daar eens naar kijken.
Ik ben niet zo kapot van CM of MIUI. Ik hou er niet van om elke week alles weer te moeten updaten... Andere aanraders?
Meer ROMs heb je niet... Mexdroid is trouwens gebasseerd op CM. MIUI staat ook opzich zelf en dan heb je de HTC based roms.
Mexdroid is alleen een goed gemodde versie van CM. Een andere goede is G-lite en Virtuous Unity als je Sense 3.0 mooi vindt. (wel met swap runnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Laatst online: 13-09 16:06
Krypt schreef op maandag 14 november 2011 @ 06:31:
Ik klapte 'm dus open en het lcd deed niets meer. Moet toegeven dat ie wel een paar keer gevallen is, maar de keer dat ie uitviel dus niet. Klap 'm hem open, en daarna deed alleen de backlight het nog van het scherm.

Hoop dat ze meteen ook de veren van het klar mechanisme vervangen; want die is ook zo slap als ik weet niet wat.
Ik heb een aantal maanden geleden ook zoiets gehad.. via de telefoon konden ze mij al zeggen dat het rond de 130 euro ging kosten omdat er valschade op zat, van 3 maanden ervoor :-(
Verder wel altijd met plezier cm gedraaid! Daar deden ze niet moeilijk over zeiden ze!

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Valt eigenlijk nog mee 130euro als je al bedenkt dat het lcd scherm al €110,- kost. Zelf via import kost het je $110,- excl. verzenden.

We zien het wel; moet eerst htc zo ver zien te krijgen zat ze het rma formulier naar het juiste emailadres sturen. Blijkbaar is mijn email adres een beetje moeilijk door te geven via de telefoon :)
Over een uurtje nog maar een keertje bellen om te vragen of het rma formulier al opgestuurd is en naar welk adres.

Maar goed; dat is hier het topic niet voor. Heb de stock er weer op kunnen zetten dus daar kunnen ze niet over zeiken (eventueel alleen over de s-off)

[ Voor 14% gewijzigd door Krypt op 14-11-2011 10:19 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Heeft het CyanogenMod team al bekend gemaakt of er voor de Vision wel/niet een CM9 gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Volgens mij hadden ze dat toch al bekend gemaakt? Ik kan zo snel geen bron vinden.

Dit is een soort van bron: pven in "[HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's"

[ Voor 64% gewijzigd door pven op 15-11-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ja zag op twitter dat 7.2 nog komt, en CM9 over 2 maanden verwacht kan worden (op zijn minst twee maanden)

[ Voor 70% gewijzigd door Jivebunny op 15-11-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 20:40
Ik draai sinds gister Virtuous Affinity op mijn Desire Z en wat is dit een opgeruimde fijne Sense ROM zeg! Ik heb wel een swap partitie aan moeten maken omdat het anders allemaal wat traag loopt. Complimenten voor het Virtuous team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
TMPJ schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:38:
Ik draai sinds gister Virtuous Affinity op mijn Desire Z en wat is dit een opgeruimde fijne Sense ROM zeg! Ik heb wel een swap partitie aan moeten maken omdat het anders allemaal wat traag loopt. Complimenten voor het Virtuous team!
Ik vind die RCmix3d 4.0 veel beter draaien dan Affinity... en die heeft ook nog extended settings :D

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1345738

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:03
Ik wil eigenlijk ook wel eens een costum ROM proberen.

Ik vind de standaard ROM nogal traag af en toe.

Ik gebruik mijn Desire Z voor onderstaande zaken

Mail (synchroniseren via Exchange)
Agenda(synchroniseren via Exchange)
Contactpersonen (synchroniseren via Exchange)
SMS'en
What'sappen
Internetten

Ik heb een aantal vragen

1. Ben ik na het updaten naar een andere ROM al m'n gegevens kwijt (sms'jes, contactpersonen, etc.) :?
2. Hoe maak ik eenvoudig een volledige backup van de huidige situatie zodat ik snel weer terug kan naar de oude situatie
3. Kan ik nog wel apps downloaden via de market :?
4. Kan ik wel verbinding maken met de exchange server :?

Welke ROM ik dan moet pakken moet ik denk ik zelf uit zoeken :? Ik hoor MIOU/Virtous, RCmix3d, etc. etc. :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal vragen
1. Ben ik na het updaten naar een andere ROM al m'n gegevens kwijt (sms'jes, contactpersonen, etc.) :?
-Als je geen backup maakt wel ja. Aangeraden om Titanium Backup te installeren voordat je een custom ROM installeerd en backup maken van je contacten, etc. achteraf kan je die dan terug zetten op je custom ROM met Titanium Backup.

2. Hoe maak ik eenvoudig een volledige backup van de huidige situatie zodat ik snel weer terug kan naar de oude situatie
-Hier gebruik je clockworkmod recovery voor. Hier kan je een backup (nandroid backup) maken van je volledige ROM zodat je die altijd terug kan zetten. Als je hier nog niet bekend mee bent:
http://bit.ly/fC6B0d

- Ja

- Ja. Als je instellingen weer hetzelfde zijn

Welke ROM ik dan moet pakken moet ik denk ik zelf uit zoeken :? Ik hoor MIOU/Virtous, RCmix3d, etc. etc. :?
Ik gebruik zelf CyanogenMod 7.1. Echter is er genoeg keuze in andere ROMs en dit hang een beetje af van je eigen behoeftes. Wil je een ROM met Sense of zonder Sense?, enz. Virtuous heeft goede Sense ROMs. Cyanogenmod is zonder Sense.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
tnx voor je tips.

Wat heb ik extra als ik een rom met "Sense" heb :?

Ik ga nu een backup maken, maar blijkbaar moet ik eerst "Rooten" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:02
Grolsch schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:02:
Wat heb ik extra als ik een rom met "Sense" heb :?
Dan zit de schil 'sense' eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:05
dat, en sense heb je standaard al op de desire z.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:11:
Ik wil eigenlijk ook wel eens een costum ROM proberen.

Ik vind de standaard ROM nogal traag af en toe.

Ik gebruik mijn Desire Z voor onderstaande zaken

Mail (synchroniseren via Exchange)
Agenda(synchroniseren via Exchange)
Contactpersonen (synchroniseren via Exchange)
SMS'en
What'sappen
Internetten

Ik heb een aantal vragen

Dat zijn heel wat vragen ;)

1: Je kan je contactpersonen met HTC sense syncen zodat ze later terug komen of met een Google account (wat ik zelf altijd doe). Je laat ze syncen met een google account, je zet er een nieuwe ROM op, voegt het google account toe en je hebt je contacts weer. SMS kan met een programma zoals SMS backup/restore. Whatsapp doet automatisch backuppen en exchange wordt gewoon weer automatisch gesynct.
2: Dit kan helaas niet. Je verwijderd de bestaande ROM compleet en vervangt hem met een oudere update die wel te rooten is. Om een complete Nandroid backup te maken dien je Root te hebben, wat dus niet mogelijk is....
3: Yep
4: Yep

De ROM keuze ligt helemaal bij je zelf ;-) MIUI wordt door chinezen ontwikkeld en heeft geen appdrawer (lijkt beetje op Iphone principe). Cyanogenmod is custom build ROM gebouwd op de kale Android. RCMix3d en Virtuous Affinity zijn mods van releases die HTC uitbrengt op nieuwere telefoons.
Elke ROM heeft z'n voordelen en nadelen maar alle ROMs die te vinden zijn in het XDA forum zijn altijd wel stabiel.

@KnalRob TiBackup en CWM zijn niet mogelijk als je telefoon niet geroot is... dus die dingen gaan niet op de 1e keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:02
ArcticWolf schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:28:

Elke ROM heeft z'n voordelen en nadelen maar alle ROMs die te vinden zijn in het XDA forum zijn altijd wel stabiel.

@KnalRob TiBackup en CWM zijn niet mogelijk als je telefoon niet geroot is... dus die dingen gaan niet op de 1e keer.
Niet alle roms zijn stabiel is mijn ervaring. Mij beviel de Brainmaster Miui het beste: snel en stabiel.

Je kunt wel een backup maken van je apps met Appbrain als je nog niet geroot bent, dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
zo, dat was een hele bevalling, maar volgens mij is m'n phone nu geroot

Ik ga Miui eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
altijd handig als de site met de handleiding niet werkt :(

ik kom op de officiele site op onderstaande pagina

http://en.miui.com/a-63.html

so far so good, vervolgens kom ik op deze pagina

http://en.miui.com/a-64.html

klik ik op next, en ik zou moeten gaan naar deze pagina

http://en.miui.com/a-65.html

en deze verwijst naar de algemene pagina :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Grolsch schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:12:
altijd handig als de site met de handleiding niet werkt :(

ik kom op de officiele site op onderstaande pagina

http://en.miui.com/a-63.html

so far so good, vervolgens kom ik op deze pagina

http://en.miui.com/a-64.html

klik ik op next, en ik zou moeten gaan naar deze pagina

http://en.miui.com/a-65.html

en deze verwijst naar de algemene pagina :(
probeer deze eens
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1216997

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik zit nu in een soort van reboot loop

als ik de desire normaal laat opstarten zit ik vast in een soort opstart scherm

Ik zie een logo'tje wat lijkt op MI, is in het begin wit, wordt dan van linksuit geel, logotje valt weg, komt weer terug en wordt weer geel, en zo gaat dat 15 minuten door :?

als ik dmv vol- - power button opstart kan ik geen keuze maken in het menu

hij gaat "vanzelf" verder.

Op een gegeven moment zie ik:

parsing... [SD ZIP]
[1] recovery

do you want to start update

als ik ja klik, update hij, en kan ik rebooten maar heb ik hetzelfde probleem
als ik nee klik, update hij niet en kan hij alleen maar rebooten en heb ik hetzelfde probleem.

Verwijderd

@ArcticWolf weet dat je eerst moet rooten voordat je die apps kan gebruiken maar dat moet je toch zo en zo als je een custom ROM gaat installeren. Zo heb ik dat ook gedaan. Geroot en dan met CWM een nandroid backup gemaakt van de officiële ROM die er toen opstond zodat je die altijd kan terug zetten.

@Grolsch raar. vol. down en power start je normaal je hboot mee. Zeker dat je S-off hebt en volledig gerooot bent?

• Grolsch
Hij start ook Hboot, maar loopt vanzelf door.

Hij blijft ca. 5 seconden in het hoofdscherm staan, en dan iets van "checking SD CARD" (Gaat erg snel)
en binnen 1 seconde de melding

"HBOOT

Parsing... [SD ZIP]
[1] recovery
Do you want to start update?
<vol up>yes
<vol down> no

[edit]
Kleine update, als ik m'n SD kaart verwijder en dan opstart kom ik wel in het HBOOT menu.
Er staat dus blijkbaar "iets" op m'n SD kaart.

Ik heb nu gekozen voor een "Full wipe" maar ik heb nu al 10 minuten hoedje met een oranje pijl in mijn beeld :?

Is dit normaal :?

[ Voor 32% gewijzigd door Grolsch op 17-11-2011 07:48 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
Grolsch schreef op donderdag 17 november 2011 @ 07:31:
Hij start ook Hboot, maar loopt vanzelf door.

Hij blijft ca. 5 seconden in het hoofdscherm staan, en dan iets van "checking SD CARD" (Gaat erg snel)
en binnen 1 seconde de melding

"HBOOT

Parsing... [SD ZIP]
\[1] recovery
Do you want to start update?
<vol up>yes
<vol down> no

[edit]
Kleine update, als ik m'n SD kaart verwijder en dan opstart kom ik wel in het HBOOT menu.
Er staat dus blijkbaar "iets" op m'n SD kaart.

Ik heb nu gekozen voor een "Full wipe" maar ik heb nu al 10 minuten hoedje met een oranje pijl in mijn beeld :?

Is dit normaal :?
Je telefoon is volgens mij gewoon helemaal leeg nu :P
en dat hij wilt updaten komt omdat je een PC10IMG.zip of PC10Diag.zip op je SDcard hebt staan, deze had je moeten verwijderen en was het probleem opgelost....
probeer eens op je powerknop te drukken, wilt nog weleens helpen...

• Grolsch
ik ben al wat verder, maar nu heb ik de chineze/japanse MIUI geinstalleerd, en ik kan dat dus niet lezen :)

Maar ff de NL ROM downloaden, maar deze download stopt na 10 MB :(

Ik kom er wel :)

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

ArcticWolf schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:16:
[...]

Ik vind die RCmix3d 4.0 veel beter draaien dan Affinity... en die heeft ook nog extended settings :D

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1345738
Met swap is het inderdaad best goed te doen, maar nu moest ik ook weer een app erbij zoeken om wi-fi profielen in te stellen (iets met static ip-adressen op sommige ssids en sommigen weer niet). Dan is Miui net weer completer en makkelijker voor mij op dit moment. Jammer... Uiteindelijk toch na een dag weer terug naar Miui. Maar ik blijf op zoek naar die ene ROM die ervoor zorgt dat ik niet meer wekelijks een nieuwe rom ga proberen (of ben ik al te verslaafd?).

• Grolsch
Krijgt iemand van jullie het voor elkaar de NL versie te downloaden via : http://roms.miui.nl/?page_id=8&did=180

BIj mij stopt de download na 9~18MB (zowel firefox als IE geprobeerd).

• Krypt
Geen probleem hiero... heb 'm even op mijn dropbox gezet; probeer 'm daar eens van te downloaden.
link

Pvouput live

• ArcticWolf
  • Niet online
Jivebunny schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:03:
[...]

Met swap is het inderdaad best goed te doen, maar nu moest ik ook weer een app erbij zoeken om wi-fi profielen in te stellen (iets met static ip-adressen op sommige ssids en sommigen weer niet). Dan is Miui net weer completer en makkelijker voor mij op dit moment. Jammer... Uiteindelijk toch na een dag weer terug naar Miui. Maar ik blijf op zoek naar die ene ROM die ervoor zorgt dat ik niet meer wekelijks een nieuwe rom ga proberen (of ben ik al te verslaafd?).
lol tja helaas Jivebunny! je komt er niet meer van af! Ik had laatst Virtuous Sense 2.0.0 langer dan een week erop staan... brrrr ging kriebelen dus toen moest ik weer een andere proberen hahah :'(
Er is trouwens ook een nieuwe G-lite uit :>

Ik zit er wel aan te denken om te sparen voor een nieuwe telefoon O-) de Motorola Droid 4 ziet er echt geil uit O+
http://www.gsmarena.com/m...r_spyshots_-news-3323.php

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 17-11-2011 11:45 ]

• Grolsch
Krypt schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:23:
Geen probleem hiero... heb 'm even op mijn dropbox gezet; probeer 'm daar eens van te downloaden.
link
Die werkt wel, tnx!!

• Krypt
Mooi; gooi ik hem er zo weer vanaf.

Pvouput live

• Grolsch
Ik heb MIUI nu goed draaien in NL.

1 probleempje nog, mijn phone denkt dat hij "roamt" op dit moment, dus iemand hier nog tips voor :?

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

ArcticWolf schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:37:
[...]

lol tja helaas Jivebunny! je komt er niet meer van af! Ik had laatst Virtuous Sense 2.0.0 langer dan een week erop staan... brrrr ging kriebelen dus toen moest ik weer een andere proberen hahah :'(
Virtuous Sense 2.0.0 is dan ook errug goed voor een Sense ROM i.c.m. Desire Z.
Er is trouwens ook een nieuwe G-lite uit :>
Ohhhhhh checken! Hahah!
Ik zit er wel aan te denken om te sparen voor een nieuwe telefoon O-) de Motorola Droid 4 ziet er echt geil uit O+
http://www.gsmarena.com/m...r_spyshots_-news-3323.php
Aiiiii, goede zet van Motorola. Hoop dat Google er nu iets mee gaat doen en de bootloaders opengooit, waar Motorola ze hardcore dicht probeert te houden. Dat houdt mij (zeker op dit moment) tegen om een Motorola te kopen. Ik zou wel wederom een smartphone met fysiek TB willen, daar ben ik toch wel aan verknocht als ik snel en veel moet typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Grolsch schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:05:
Ik heb MIUI nu goed draaien in NL.

1 probleempje nog, mijn phone denkt dat hij "roamt" op dit moment, dus iemand hier nog tips voor :?
Nu lees op i-net dat dit kan liggen aan de radio versie.

Wordt de radio versie ook geupdate met het installeren van MIUI :?

Hoe kan ik zien welke versie ik heb :?

En hoe update ik eventueel een versie, en is dat een eenvoudige klus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
Radio versie update met het installeren van MIUI: nee.
Hoe zie je welke versie je hebt: Instellingen > Over de telefoon > Smalbandversie.
Radio updaten is heel gemakkelijk: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=970809
Ikzelf draai Vision_Radio_12.62.60.27_26.13.04.19 naar tevredenheid, anderen hier vinden 'm niks. Maar je kan telkens opnieuw een radio flashen dus probeer er een paar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Kan niet wachten totdat MIUI ICS heeft geïmplementeerd, of gewoon CM9 of stock ICS zou ik ook al interessant vinden. Gewoon, omdat het flashen van roms kan! :-)

Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste