• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Jivebunny schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:38:
- Als ik mij niet vergis is die nog op Froyo gebaseerd. Gingerbread biedt in ieder geval veel performance verbeteringen qua GUI rendering. Zo niet, dan kan ik deze in ieder geval wegstrepen als argument :)
- Sense 3.0 Lockscreen en weather app
Virtuous Sense 2.0.0 is gebaseerd op Gingerbread 2.3.3. Gewoon op de laatste officiele ROM van HTC.
Sense 3.0 lockscreen zit er idd niet op. De normale weather app (flipclock) zit er gewoon bij.

Als je eenmaal je telefoon goed werkend hebt, moet je niet meer naar XDA surfen want dan krijg ik iig de neiging om telkens weer een andere ROM uit te proberen omdat elke ROM als beter/sneller wordt aangeprezen :P Vooral MIUI ziet er zeer aantrekkelijk uit.
Cynaogenmod had ik eerst op m'n ZTE Blade, maar ik heb het niet zo op die nightlies.. elke dag een update wtf... Vind elke week een update zoals bij MIUI al veel.
Jivebunny schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:38:
Nee, niet wat je op je SD kaart hebt, maar wel internal phone memory. Hier kun je er meer over lezen. Het is een uitgebreidere en grondigere wipe dan die je in clockworkmod vindt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044992
OK bedankt voor de uitleg. Enige probleem wat ik af en toe heb is dat het 'lang' duurt als ik het toetsenbord uitklap op het homescreen van de launcher voordat ik wat kan gaan doen. (5-6 seconden).
iLevi schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:38:
Heb nu cyanogenmod. Wat is dit snel zeg!
Iemand nog leuke tips/apps die ik voor root en cyanogen nog niet kon gebruiken die echt de moeite waard zijn? :D
Je kunt deze serie wellicht doornemen:
http://www.androidpolice....d-user-should-know-about/

[ Voor 12% gewijzigd door Freekers op 28-09-2011 10:34 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Arie- schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:20:
Laten we even opnieuw beginnen:
- wat wil je eigenlijk bereiken?
- custom roms draaien?
- updaten naar de laatste HTC OTA update, met of zonder root?
- wat heb je zoal gedaan met je telefoon?
Ik heb een oude rom die er bij de levering vorig jaar opzat. versie 1.34 android 2.2.
Ik wil gewoon een nieuwe versie (2.3.3 of 3.0 custom rom) maar wel 1 waarvan ik de trackpad wake op heb.. dus moet hem wel kunnen rooten om dat programmatje te installeren.. ik had al begrepen dat er in sommige custom roms ingebakken zit die functie.. me broertje heeft zaterdag de evo3D gehaald en lockscreen is echt gaaf!! Iemand die zo een rom op zijn Z heeft?? werkt dat snel enzo??
Wil gewoon een nieuwe rom met Sense 3.5 en Trackpad Wake, hij moet snel zijn en eigenlijk bijna nooit vastlopen!
Heb nu heel vaak dat whatsapp vast loopt of als ik terug naar home ga dat ik een htc schermpje krijg dat aan het laden is.. dus soms wel irritant.. vandaar dat ik nu pas wil updaten naar iets anders..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Kijk, nu heb je eisen waar we wat mee kunnen. Originele HTC ROM valt voor je af, deze heeft geen Sense 3.5. Je moet opzoek naar een custom ROM die dit wel heeft. Ervaringen met een ROM welke dit heeft zijn vast wel te vinden op het WWW, een lijst van custom ROM's staat natuurlijk op xda.
Omdat je een custom ROM op je telefoon wilt zetten zul je s-off moeten hebben. Aangezien je nog 1.34 draait zul je de downgrade handleiding waar ik eerder naar linkte niet te hoeven volgen, enkel deze permroot + s-off handleiding.

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

@Freekers Thanks, had het zelf ook even kunnen uitzoeken natuurlijk. Was de Oude Virtuous Sense 1.03 die natuurlijk nog Froyo was. Hmm Kan ik net zo goed die er nog een keer op knallen, want die lockscreen en die weather-app van Unity kan ik op zich uiteindelijk wel missen, als de performance daar goed bij is. Weet alleen niet of die Virtuous OC daemon daar al in zat. Nog even een keer uitzoeken.

Ik heb vanochtend overigens dan toch maar weer eens MIUI erop gezet, nadat Unity gewoon hardlocks vertoonde freezes soms van meer dan een minuut en hardlocks waarbij ik de batterij eruit moest halen. Eerder was de hoofdreden voor mij om MIUI niet te gebruiken toch voornamelijk het probleem met Nederlands gesproken navigatie, wat maar niet wilde lukken omdat Google applicaties naar de Locale settings kijken en de MIUI roms tot nu toe geen Nederlandse Locale settings hadden of ondersteunden. More Locale 2 vanuit de Market gaf een half vertaalde MIUI met chinees erdoorheen ipv Engels, dus het lukte maar niet en ik had niet de tijd om vertalingen te doen. MIUI.nl heeft nu voor de DesireZ eindelijk ook een werkende release. Die heb ik vanochtend erop gezet en ik moet zeggen, 95% is gewoon goed vertaald. Straks nog even de navigatie testen qua stem (Engelse met pico tts engine is verschrikkelijk, daarom geen MIUI haha), maar zag al Nederland (Nederlands) als locale setting, dus zal wel goed zitten.

Performance is lekker tot nu toe, ook met een berg apps. Nog geen OC tuner of wat dan ook nodig gehad. /like so far!

Was Cyanogenmod een beetje zat met zijn grijze bedoeling en beperkte thema's. MIUI bie ook naast de AOSP snelheid van cyanogenmod.

de iPhone look van de launcher is mooi meegenomen, maar meer niet. Andere launchers zijn gewoon mogelijk natuurlijk.

@rohit Wat Arie- zegt. Daarnaast kan ik je melden dat als je Sense 3.0 of hoger wilt, op dit moment de enige mainstream ROM er is die het allemaal heeft: Virtuous Unity. Ik heb zelf qua performance geen prettige ervaringen met deze ROM, dus dat zul je misschien even in acht moeten nemen wanneer je de rest van Arie-'s instructies hebt opgevolgd. Unity kan op sommige Desire Z toestellen wat trager zijn. Bij mij heeft een complete wipe geen effect gehad helaas, maar dat zou bij sommigen kunnen helpen wanneer de performance tergend is. Andere ROM's van hen zijn ook allemaal Sense based, behalve G-lite (nou ja, wel sense-based, maar niet zoals de gebruikers sense kennen vanuit de user-interface)

Ik ga de komende tijd denk ik deze versie als daily driver gebruiken, mits het customizen allemaal lukt zoals ik in gedachten heb :-)

[ Voor 37% gewijzigd door Jivebunny op 28-09-2011 12:16 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
rohit schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:53:
[...]

Ik heb een oude rom die er bij de levering vorig jaar opzat. versie 1.34 android 2.2.
Ik wil gewoon een nieuwe versie (2.3.3 of 3.0 custom rom) maar wel 1 waarvan ik de trackpad wake op heb.. dus moet hem wel kunnen rooten om dat programmatje te installeren.. ik had al begrepen dat er in sommige custom roms ingebakken zit die functie.. me broertje heeft zaterdag de evo3D gehaald en lockscreen is echt gaaf!! Iemand die zo een rom op zijn Z heeft?? werkt dat snel enzo??
Wil gewoon een nieuwe rom met Sense 3.5 en Trackpad Wake, hij moet snel zijn en eigenlijk bijna nooit vastlopen!
Heb nu heel vaak dat whatsapp vast loopt of als ik terug naar home ga dat ik een htc schermpje krijg dat aan het laden is.. dus soms wel irritant.. vandaar dat ik nu pas wil updaten naar iets anders..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1249303
deze Bliss sense 3.5 ROM is snel en stabiel, TP-wake is helaas (nog) niet beschikbaar voor sense 3.5 ook niet in de nieuwere Runnymade versies van sense 3.5.
Sense 3.0 heeft trouwens hetzelfde lockscreen en Virtuous 2.0.0 (sense 2.1) kan je updaten met de kingdom mods zodat je de 3.0 lockscreens hebt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
ArcticWolf schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:56:
[...]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1249303
deze Bliss sense 3.5 ROM is snel en stabiel, TP-wake is helaas (nog) niet beschikbaar voor sense 3.5 ook niet in de nieuwere Runnymade versies van sense 3.5.
Sense 3.0 heeft trouwens hetzelfde lockscreen en Virtuous 2.0.0 (sense 2.1) kan je updaten met de kingdom mods zodat je de 3.0 lockscreens hebt :>
wat is het verschil tussen Sense 3.0 en 3.5?
Kan TP Wake wel met Sense 3.0?

wat raden jullie mij aan?
Ik wil gewoon Android versie 2.3 of hoger en Sense 3.0 met TP Wake. en hij moet snel en stabiel zijn.
Ik laad me batterij elke dag op in de avond. Hij gaat om 8.00 van de lader dus wil hem niet om 12 uur al weer opladen..

Wat is het beste manier om mijn contacten goed te backuppen? Ik gebruik nu Idrive contacts.
Moet ik nog ergens anders rekening mee houden voordat ik dit allemaal ga uitvoeren?
Heb btw ook al een permroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Mijn vriendin heeft net een Desire Z gekocht, ik zou deze willen rooten zodat ik er de Miui-ROM kan opzetten. Ik heb Miui al op mijn Nexus One en ben daar zeer tevreden van!
Ik heb al even geprobeerd met Visionary, maar dat lukte niet zo goed. Toen ik temproot wou doen, werd het scherm na een tijdje gewoon zwart en wist ik niet wat er exact aan het gebeuren was. Als ik dan de app verliet, was de telefoon zeer unresponsive.
Kan iemand mij zeggen wat de makkelijkste manier is om te rooten en S-Off te verkrijgen?
Misschien staat het al ergens in dit topic, maar ik heb geen tijd om 49 paginas te lezen...

Ohja, de desire Z draait nu op Android 2.3.3 Weet niet of dit iets uitmaakt voor de juiste root methode te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
The-Dude schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:21:
Mijn vriendin heeft net een Desire Z gekocht, ik zou deze willen rooten zodat ik er de Miui-ROM kan opzetten. Ik heb Miui al op mijn Nexus One en ben daar zeer tevreden van!
Ik heb al even geprobeerd met Visionary, maar dat lukte niet zo goed. Toen ik temproot wou doen, werd het scherm na een tijdje gewoon zwart en wist ik niet wat er exact aan het gebeuren was. Als ik dan de app verliet, was de telefoon zeer unresponsive.
Kan iemand mij zeggen wat de makkelijkste manier is om te rooten en S-Off te verkrijgen?
Misschien staat het al ergens in dit topic, maar ik heb geen tijd om 49 paginas te lezen...

Ohja, de desire Z draait nu op Android 2.3.3 Weet niet of dit iets uitmaakt voor de juiste root methode te kiezen?
Downgraden naar 1.34.. hierboven staat ergens een linkje van Arie om te downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:12
rohit schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:04:
[...]

wat is het verschil tussen Sense 3.0 en 3.5?
Kan TP Wake wel met Sense 3.0?

wat raden jullie mij aan?
Ik wil gewoon Android versie 2.3 of hoger en Sense 3.0 met TP Wake. en hij moet snel en stabiel zijn.
Ik laad me batterij elke dag op in de avond. Hij gaat om 8.00 van de lader dus wil hem niet om 12 uur al weer opladen..

Wat is het beste manier om mijn contacten goed te backuppen? Ik gebruik nu Idrive contacts.
Moet ik nog ergens anders rekening mee houden voordat ik dit allemaal ga uitvoeren?
Heb btw ook al een permroot.
sense 3.5 heeft wat vernieuwingen, moet je maar eens op youtube kijken...
ik heb unity 2.39 , zeer tevreden van eigenlijk met de laatste radio van bell, exhange sync elke 10 min , HSDPA aan, BT aan, wifi + gps uit batterij gaat juist geen 2 dagen mee

Trackpad wake geet ook met unity 2.39

standaar is hij niet zo snel, maar je moet de swap patitie toepassen zodat je meer geheugen krijgt, daarna gaat hij echt vloeiend + de no sms notification bug lijkt dan ook weg te zijn vanwege memory issues met sense 3.0

contacts backuppen kan ik je nt mee helpen, ik gebruik altijd exchange, dus heb mijn contacten altijd backupped :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik heb al m'n contacts gesynced met m'n google account... dus hoef nooit te backuppen, alleen google account toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 20:22
Hoi,
Ik heb een Desire Z draaiend op CM7, nu wil ik de originele rom van HTC er weer terug op zetten.
Het probleem is echter dat de telefoon niet wordt herkend door de pc (ook een rede waarom ik hem wil terug zetten) en ik hem via reboot, recovery wipe date/factory settings wil herstellen dit niet werkt.
Ik verwacht dat ik hem opnieuw kan installeren als ik de originele rom van HTC op een sd kaart zet en hem daarvan af herinstalleer. Ik heb deze rom niet, weet iemand waar ik deze kan vinden? of heeft iemand een andere oplossing?

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
foekebooij schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:00:
Hoi,
Ik heb een Desire Z draaiend op CM7, nu wil ik de originele rom van HTC er weer terug op zetten.
Het probleem is echter dat de telefoon niet wordt herkend door de pc (ook een rede waarom ik hem wil terug zetten) en ik hem via reboot, recovery wipe date/factory settings wil herstellen dit niet werkt.
Ik verwacht dat ik hem opnieuw kan installeren als ik de originele rom van HTC op een sd kaart zet en hem daarvan af herinstalleer. Ik heb deze rom niet, weet iemand waar ik deze kan vinden? of heeft iemand een andere oplossing?

dank
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Pff wat een gaarheid zeg :P
snap er niet zoveel van..
moet alleen S-OFF hebben... ik heb al permroot via Visionary..
what to do???

Edit:

het is me gelukt denk ik! dankzij de handleiding op de 1e pagina hier.. :)
er staat nu in de bootloader op de 1e regel S-OFF :D

[ Voor 34% gewijzigd door Rohit op 10-10-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Iemand Cyanogenmod 7.1.0 Stable al geprobeerd? Redenen om van MIUI af te stappen? Kan er namelijk geen bedenken als ik naar de changelog kijk, anders dan dat er nu ook een fijne tijd en datum kiezer is toegevoegd.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ben 'm nu aan het downloaden, ga vanavond mogelijk even spelen met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb CM 7.1.0 gisteravond geinstalleerd. Gewoon CM zoals je het kent. Snel, weinig poespas, veel mogelijkheden om te customizen. Kan niet echt nieuwe features ontdekken die het noemen waard zijn. Paar kleine tweaks aan het lockscreen, maar verder niks.

Ik raad iedereen trouwens aan om ADW Launcher Ex te gebruiken als launcher, die is echt heerlijk! :D

EDIT: Zijn er trouwens mensen die hun DZ hebben overgeklokt? Ik heb nu sinds 3 dagen de processorsnelheid van 800 MHz naar 1000 MHz gezet. Dat zorgt er voor dat alles echt instant gaat waar je op de originele snelheid soms nog een heel klein lagje hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door monnick op 11-10-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monnick schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:51:
Ik heb CM 7.1.0 gisteravond geinstalleerd. Gewoon CM zoals je het kent. Snel, weinig poespas, veel mogelijkheden om te customizen. Kan niet echt nieuwe features ontdekken die het noemen waard zijn. Paar kleine tweaks aan het lockscreen, maar verder niks.

Ik raad iedereen trouwens aan om ADW Launcher Ex te gebruiken als launcher, die is echt heerlijk! :D

EDIT: Zijn er trouwens mensen die hun DZ hebben overgeklokt? Ik heb nu sinds 3 dagen de processorsnelheid van 800 MHz naar 1000 MHz gezet. Dat zorgt er voor dat alles echt instant gaat waar je op de originele snelheid soms nog een heel klein lagje hebt.
In plaats van de originele Miui launcher draai ik Go Launcher Ex welke ik ook wel nice vind. Vroeger (op CM, ander toestel btw) een tijdje ADW gehad maar vond deze niet zo prettig werken. Met ADW Ex heb ik wel nog geen ervaringen ...

Ik draai Miui en als ik mij niet vergis is deze standaard op 1Ghz geclockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33

hehe, gebruik zelf ook ADW Ex, en die loopt idd als een trein, heb nu zelf na tijden m'n DZ weer op 806 mhz draaien, en merk eigenlijk nooit iets van traagheid ofzo.
nu draai ik niet gewoon CM maar ILWT, dus mischien dat het daar aan ligt?

ook heb ik m'n gebruikte frequenties ge undervolt :) waardoor 245 en 368 op t zelfde voltage liepen dus ik 245 maar helemaal niet meer gebruik.

heb nu:
368 -75mV
768 -50mV
806 -100mV

en dat sheelt een stuk in verbruik. ben momenteel mn batterij nog aan het calibreren maar zit nu op de 40 uur met 10% over (normaal gebruik, af en to een spelletje, market, alles synct etc :)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:55

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

...

Die van mij draait al maanden op 1.5Ghz, geen enkel probleem.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Mijn ervaring zegt dat het meeste accu gebruik toch echt in het beeldscherm gaat zitten, ik merk niet zoveel van het under en over clocken. Mijn snelheden zijn momenteel 368 als langzaamst (ik had het idee dat op 250 het ontwaken soms niet soepel ging) en 1000 als snelst, maar dat ga ik misschien nog wel een keer iets opschroeven, heb soms het idee dat het allemaal wel iets sneller moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
Arie- schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:35:
Mijn ervaring zegt dat het meeste accu gebruik toch echt in het beeldscherm gaat zitten, ik merk niet zoveel van het under en over clocken. Mijn snelheden zijn momenteel 368 als langzaamst (ik had het idee dat op 250 het ontwaken soms niet soepel ging) en 1000 als snelst, maar dat ga ik misschien nog wel een keer iets opschroeven, heb soms het idee dat het allemaal wel iets sneller moet kunnen.
klopt dat het beeldscherm het meeste gebruikt, maar als je cpu nou minder gebruikt tijdens het standby staan, hou je dus meer beeldscherm tijd over. Over een nacht slapen verlies ik nu maar iets van 5% batterij, en dat is toch wel de moeite tegenover de 20% die k eerst had :P

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

phAn schreef op donderdag 22 september 2011 @ 03:28:
[...]

Ben jij daar al uitgekomen? Ik krijg dezelfde melding. Ik heb ADB inmiddels doorgrond en aan de gang, bestandjes pushen werkt prima. Het INFOCID van mijn toestel is HTC__E11, volgens de guide die ik volg op xda heb ik daarmee geen goldcard voor nodig.

Maar ik krijg ook melding van een 'inappropriate ioctl' en geen #.

edit:

Ik geloof dat Google mij reeds geholpen heeft. Blijkbaar volg ik een verkeerde guide. Alle ballen op
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178912

Yay, temproot :-)

Frack. Bij het volgen van de wiki (http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/HTC_Desire_Z:_Rooting) krijg ik dezelfde foutmelding (inappropriate iocl), en wanneer ik jouw post volg, krijg ik daar bij de eerste check ($ adb shell cat /dev/msm_rotator) al gelijk melding "permission denied"... :(

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik ben nu weer terug naar Mexdroid met go launcher ex @ 1,2ghz ondemand. Batterij is altijd al goed geweest bij Mexdroid en de animaties zijn ook weer perfect gedaan :> Ik kreeg bij Cm7.1 de hele tijd fc's maar misschien had ik de oude gapps niet moeten flashen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Welke moet ik nu flashen om er een recente android versie + Sense 3.0/3.5 op te hebben? en het liefst met Trackpad wake.. en niet te batterijslurpend?

Hoe krijg ik eiglk recovery aan t werk?
Als ik in de bootloader nu Recovery kies, krijg ik een icoontje met een streep erdoor heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Welke moet ik nu flashen om er een recente android versie + Sense 3.0/3.5 op te hebben? en het liefst met Trackpad wake.. en niet te batterijslurpend?

Hoe krijg ik eiglk recovery aan t werk?
Als ik in de bootloader nu Recovery kies, krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardreset.eu/images/motorola_droid_hard_reset6.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Rohit op 12-10-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Lees dit topic een (paar) pagina('s) terug, iemand met (bijna) dezelfde eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Arie- schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 08:02:
Lees dit topic een (paar) pagina('s) terug, iemand met (bijna) dezelfde eisen.
en die recovery melding? moet ik clockwork recovery installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik weet niet wat je gedaan hebt en wat precies het probleem is. Wat ik had gedaan was: vanuit de markt ROM Manager downloaden, deze aanzetten en Clockwork Recovery installeren vanuit ROM Manager. Wat heb je zoal allemaal al met je telefoon gedaan? Root? S-off? Andere ROM? Andere radio? Wat heb je allemaal al geprobeerd? Je geeft wel héééél weinig informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Arie- schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:15:
Ik weet niet wat je gedaan hebt en wat precies het probleem is. Wat ik had gedaan was: vanuit de markt ROM Manager downloaden, deze aanzetten en Clockwork Recovery installeren vanuit ROM Manager. Wat heb je zoal allemaal al met je telefoon gedaan? Root? S-off? Andere ROM? Andere radio? Wat heb je allemaal al geprobeerd? Je geeft wel héééél weinig informatie.
Permroot en S-OFF
voor de rest niks.
Permroot met Visionary en S-OFF via de handleiding op de 1e Pagina

ga die rom manager ff proberen!

__

Net geprobeerd, bij het installeren van recovery zegt hij confirm model HTC G2??? heb dit maar aangeklikt.. en hij werkt :) nu nog een goeie rom vinden :P

weer een edit :p
heb ff wat geprobeerd maar alles wat ik aanklik geeft hij een icoontje aan met een hoedje en een oranje pijltje.. dus kan niet rebooten/power off/backup etc alle opties werken niet? iemand een idee??
moet met de trackpad selecteren ipv power knop!

[ Voor 25% gewijzigd door Rohit op 13-10-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds de upgrade naar CM71 is mijn ontvangst soms volledig weg. Nu ben ik aan het overwegen om Vision_Radio_12.57.60.25_26.10.04.12 erop te flashen. Is dat aan te raden? De huidige radio-versie is 12.52.60.25U_26.08.04.30_M3.

Uit het topic op XDA haal ik geen actuele informatie.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik hoorde dat .12 niet goed werkt @ CM7 ... maar misschien wel op 7.1? Ik draai mexdroid (de nieuwste die ook op CM is gebaseerd) met .12 en die werkt goed. .30 zuipt veel batterij. .03 heb ik maar even gehad omdat .12 snel daarna uitkwam. Maar .03 werkte aardig goed dus ik zou die eerst proberen voordat je naar .12 overstapt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Weet iemand een oplossing voor de "WhatsApp bug"? Daarmee bedoel ik dat de conversatie steeds helemaal naar boven springt en dat je weer naar beneden moet scrollen. Zeer irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Geen last van.

Welke ROM heb je er op staan? Heb je de nieuwste versie van whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
CyanogenMod 7.1.0

Het is trouwens een bekende bug, hij is ook al eerder voorgekomen in dit topic.
DennusB in "[HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's"

Gewoon laatste versie van WhatsApp ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Brabo-Joossie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:17:
[...]

Frack. Bij het volgen van de wiki (http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/HTC_Desire_Z:_Rooting) krijg ik dezelfde foutmelding (inappropriate iocl), en wanneer ik jouw post volg, krijg ik daar bij de eerste check ($ adb shell cat /dev/msm_rotator) al gelijk melding "permission denied"... :(
Ik ga vanavond een nieuwe poging doen denk ik. Iemand nog tips nav mijn vorige faal?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand een idee of er een batterijlek in CM71 zit? Sinds ik deze erop heb staan redt mijn Mugen-batterij het einde van de dag niet meer. Ik doe niets anders dan anders, met CM703 kon ik wel het einde van de dag halen.
monnick schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:56:
CyanogenMod 7.1.0

Het is trouwens een bekende bug, hij is ook al eerder voorgekomen in dit topic.
DennusB in "[HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's"

Gewoon laatste versie van WhatsApp ja :)
Ik heb dus dezelfde ROM en whatsapp-versie als jij, maar heb hier echt geen last van.

[ Voor 49% gewijzigd door pven op 15-10-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Dat Whatsapp probleem had ik volgens mij in de orginele HTC ROM en nu ook in Cyanogen. Miisschien dat het aan het soort berichtjes ligt. Ik krijg best veel multimedia berichten bijvoorbeeld.
Over CM7.1, geen batterij issues en is voor mij stabieler van de RC versie. Misschien is alles zelfs iets soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:15

Sandyman538

SandstorM [148839]

pven schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 22:05:
Iemand een idee of er een batterijlek in CM71 zit? Sinds ik deze erop heb staan redt mijn Mugen-batterij het einde van de dag niet meer. Ik doe niets anders dan anders, met CM703 kon ik wel het einde van de dag halen.
Ik weet ook niet wat dat is. Heb bij bepaalde nightly's al prima batterylife gehaald, maar op 7.1 haal ik net de avond. Vandaag om 0900 uur uit de lader gehaald, 2 belletjes, 10 berichtjes, even internetten en sync staat aan en ik zit nu nog op 14%. Er zijn CM versie's waarmee ik bijna 2 dagen batterylife haalde.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb de max CPU nu op 800MHz gezet, deze stond op 1000. Geen idee of het helpt. Ik laat in de loop van de week weten of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Dat terugzetten van de processor snelheid is het niet lijkt me.

Ik gebruik ook CM 7.1.0 en mijn processor staat ook op 1000 MHz. Meestal heb ik nog ongeveer 60% batterij over aan het einde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
Installeer dit programma en kijk wat je batterij leeg trekt
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank! Ik heb hem erop gezet.

Wat opvalt:
• TunnyBrowser heeft veel nodig (is Dolphin HD, gebruik ik best veel)
• emmc-qd heeft veel nodig. Ik kan niet vinden waar die qd nou voor staat. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
monnick schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:46:
Weet iemand een oplossing voor de "WhatsApp bug"? Daarmee bedoel ik dat de conversatie steeds helemaal naar boven springt en dat je weer naar beneden moet scrollen. Zeer irritant!
Even een letter typen en hij schiet automagisch weer naar onder. Dat doet ie iig hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik krijg opeens geen HSDPA meer met unity 2.39... ik heb vanmorgen m'n telefoon geflashed en in het begin deed ie het wel (ik heb op deze locatie gewoon H). Maar opeens doet ie het niet meer? :? ik heb wel wat dingen gefreezed met TI... maar dat zou toch niet uit moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
pven schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:08:
Dank! Ik heb hem erop gezet.

Wat opvalt:
• TunnyBrowser heeft veel nodig (is Dolphin HD, gebruik ik best veel)
• emmc-qd heeft veel nodig. Ik kan niet vinden waar die qd nou voor staat. Iemand een idee?
Wat bedoel je met heeft veel nodig? Waar je naar moet kijken zijn de wakelocks.
Als je een log post van de batterystats kan ik even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank! Ik zat bij process te kijken. Nu ik die wake locks heb gezien, weet ik redelijk zeker dat het door eBuddy XMS komt. Ik zal die eens verwijderen, als het daarna nog steeds zo is dan zal ik mijn log uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Gaan wij ook Ice Cream Sandwich krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
monnick schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:34:
Gaan wij ook Ice Cream Sandwich krijgen?
de eerste sdk alpha port staat al op XDA... maar zelfs het touchscreen doet het nog niet 8)7 hij boot wel
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1309854

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Er zal vast wel "een ICS" op de HTC Desire Z gaan draaien.
Ben meer benieuwd naar of grote ROM developers al iets hebben vrijgegeven? (CyanogenMod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dit artikel kan ik vinden:
CyanogenMod Team: There Will Be No Official SDK Port Of Ice Cream Sandwich By The CM Team - CM9 Will Arrive When The ICS Source Does
Ik lees tussen de regels door dat er een CM9 zal komen, maar dat dat nog wel even kan gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Laatst online: 27-07 17:43
Ik draai MIUI op mn desire Z maar wil eigenlijk al een tijdje gewoon het Nederlandse toetsenbord (stock android). Is er een manier om een extra taal voor het toetsenbord te downloaden?

Ik weet dat er een nederlandse MIUI rom is maar ik wil verder alles engels hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ergens de gewone gingerbread ime opvissen? Van Cyanogenmod ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
AktiveHate schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:29:
Ergens de gewone gingerbread ime opvissen? Van Cyanogenmod ofzo?
Nah ik bedoelde dat ik wel gewoon MIUI wil houden. Zijn er nergens gewoon taalpakketten die je kunt installeren oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens miui.nl komt dit in de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:36:
Volgens miui.nl komt dit in de volgende update.
Super timing :) Haha. Tnx for sharing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:37

_Apache_

For life.

Het rooten van mijn Z lukt maar niet. Iemand nog ideeën?
  • UBERROOT uit de topicpost is niet meer beschikbaar
  • Permroot the clean way werkt niet omdat Visionary het niet lukt om temp root te krijgen. Wanneer ik temp root kies, dan is hij tien minuten onderweg alvorens hij reboot. Vervolgens wil ik Visionary weer starten (voor perm root) maar dan doet de app niets meer.
  • SuperOneClickRoot (via de pc) loopt vast bij stap 6
Daarnaast kan ik de oplost 'Fastboot' niet vinden, om uit te schakelen. Stock rom, gekocht met 2.2, OTA update naar 2.3.3 gehad.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
_Apache_ schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:05:
Het rooten van mijn Z lukt maar niet. Iemand nog ideeën?
...

Daarnaast kan ik de oplost 'Fastboot' niet vinden, om uit te schakelen. Stock rom, gekocht met 2.2, OTA update naar 2.3.3 gehad.
Downgraden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178912

Rooten: http://forum.xda-develope...ion_.28G2.2FDZ.29_and_DHD

Goed lezen en de juiste stappen volgen. Let op om dit alles te doen is de Android SDK en kennis van ADB vereist. Geen idee of je dat hebt. Ik had het niet en snapte geen kut van alle tutorials dus heb me daar een halve middag in verdiept. It payed off, aangezien ik een very happy MIUI gebruiker ben nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Gisteren heb ik 'm geroot (en Cyanogen 7.1.0 erop geflashed) met bovenstaande twee linkjes. Precies zoals FloggingHank zegt: vooral goed lezen en alles stap voor stap volgen, zorgen dat je alles goed overtypt en overal de juiste versie van hebt (ik had bv een nieuwere versie van Clockworkmod, en daar lukte 't niet mee; v3 zoals staat beschreven werkte perfect).
Ik heb overigens de Goldcard niet nodig gehad, ben na stap 12 van de downgrade kunnen doorgaan met de volgende stap (rooten en flashen).

Nog een tip als je Clockworkmod in recovery mode wil krijgen: ik kreeg alleen een rood icoontje, daar moet je even op Volume Up en Power tegelijk drukken, dan kom je alsnog in het Clockworkmod menu. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Bra-Jo op 23-10-2011 09:25 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Volgens mij is het een goed idee om die twee links in de startpost te zetten, ik had volgens mij ook al een paar keer dezelfde links geplaatst. Iedereen met de hoe-moet-ik-rooten-vraag" hier de afgelopen weken heeft het volgens mij met die handleidingen voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze 2 gebruikt:

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Iemand die het goed snapt moet misschien even maar een nl handleiding maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ingewikkeld is het niet. Je moet je alleen goed inlezen.
1. ADB instaleren. ADB handleiding for dummies
2. Downgraden: Handleiding downgraden
3. Rooten: Handleiding rooten

Geen stappen overslaan en goed lezen. succes gegarandeerd.

Met google vertalen of een ander vertaal programma mag het toch geen problemen meer opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Moet je bij het flashen van een rom nog rekening houden met iets?
of kan je ze allemaal gewoon eropzetten?
Hoe werkt dat eigenlijk???

Apps installeerd hij automatisch weer ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Zoek zelf aub eens iets uit voordat je al je vragen hier dumpt. We zijn hier niet je persoonlijke helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Zijn er mensen die een CM rom gebruikt hebben maar nu zijn overgestapt naar een MIUI rom? Ik vind vooral deze rom er erg gelikt uit zien. Misschien leuk om eens te proberen :)

Er staat trouwens ook weer een nieuwe radio online (Vision_Radio_12.62.60.27_26.13.04.19). Zijn er Tweakers die deze al geflashed hebben? Staan vrij lovende reacties op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sinds ik CM71 en de een-na-laatste radio erop heb staan, doet mijn Z wat raar bij een herstart. Als ik herstart, dan herstart de Z daarna (nadat ik de pin in het getikt) nog een paar keer voordat ik er weer iets mee kan. Bij CM703 werkte dit wel, bij CM71 zie ik hem soms wel vier keer herstarten.

Ook moet ik om de vier dagen herstarten, anders wordt de telefoon te traag om mee te werken (zal wel door een lekkende app komen, ik heb nog niet gevonden waar het in zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik heb in CM7.1.0) vrijwel geen problemen, slechts één die wel een beetje irritant is en af en toe terug komt: het niet aanzetten van het GPS onderdeel (of waar het ook door moge komen).
Voorbeeld: Ik zet google maps aan, het GPS icoontje knippert een paar keer en stopt vervolgens. Dit probleem speelt ook met sommige andere programma's, bijvoorbeeld Runkeeper. De oplossing die voor mij werkt is het uitzetten van GPS, vervolgens het gewenste programma aanzetten, vanuit dat programma naar instellingen gaan en daar GPS weer aanzetten, nu werkt het. Het probleem speelt niet altijd en ik heb er ook geen patroon in kunnen ontdekken, vooralsnog is het dus voornamelijk irritant, geen showstopper.
Jammer genoeg gisteren een iets groter probleem ervaren: na 4 km hardlopen stopt Runkeeper met het registreren van mijn locatie, na 3,84km (een uur lang om de 5 minuten gehoord) werd mijn locatie niet meer vernieuwd. Nog nooit eerder meegemaakt en hoop dat dit ook niet opnieuw gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@monnick & @pven,
Ik heb de nieuwste radio niet geflashed. Ik heb wel radio 26.02.01.15_M2 vervangen door 12.56.25P_26.10.04.03_M
Bij de vorige radio had ik problemen met verbindingen. Bij de huidige radio werkt alles perfect.
Bij toestel kan het weer anders werken dus als alles goed werkt gewoon zo laten. Als je problemen hebt gewoon verschillende radio's proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Arie- schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:29:
Ik heb in CM7.1.0) vrijwel geen problemen, slechts één die wel een beetje irritant is en af en toe terug komt: het niet aanzetten van het GPS onderdeel (of waar het ook door moge komen).
Voorbeeld: Ik zet google maps aan, het GPS icoontje knippert een paar keer en stopt vervolgens. Dit probleem speelt ook met sommige andere programma's, bijvoorbeeld Runkeeper. De oplossing die voor mij werkt is het uitzetten van GPS, vervolgens het gewenste programma aanzetten, vanuit dat programma naar instellingen gaan en daar GPS weer aanzetten, nu werkt het. Het probleem speelt niet altijd en ik heb er ook geen patroon in kunnen ontdekken, vooralsnog is het dus voornamelijk irritant, geen showstopper.
Jammer genoeg gisteren een iets groter probleem ervaren: na 4 km hardlopen stopt Runkeeper met het registreren van mijn locatie, na 3,84km (een uur lang om de 5 minuten gehoord) werd mijn locatie niet meer vernieuwd. Nog nooit eerder meegemaakt en hoop dat dit ook niet opnieuw gaat gebeuren.
Herkenbaar probleem. Ligt aan de combinatie van de app met de radio rom en de gebruikt gps.vision.so (gps driver). Als je een niet-matchende gps.vision.so hebt met de radio rom dan werkt de NMEA listener niet goed en klapt de GPS eruit.

Je kunt kijken welke radio rom je hebt en dat matchen aan de stock gingerbread release van HTC. Dat update package uit elkaar rippen en de gps.vision.so eruit vissen en die op je telefoon zetten.

Als je de 26.10.04.03 Radio hebt kun je het geheel hier downloaden.
Push de gps.vision.so naar /system/lib/hw en reboot de telefoon. Dan zou het verholpen moeten zijn. Nadeel is wel dat dit bij elke romflash moet gebeuren.

Er is trouwens ook een issue aangemeld hiervoer: hiero

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
wat krypt zegt dus.

wat je ook kan doen is de ILWT versie van de laatste cm nightly zoeken, die zorgt automatisch voor de juiste gps files :)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Argh, dat ik met dat probleem te maken heb, ik heb echt een hekel aan mijzelf nu. Ik verwijs immers in deze post nog naar jouw post hier betreffende hetzelfde probleem.

Edit:
Een hekel aan mijzelf omdat ik de herkomst van het probleem niet herkende.

Dit gaat mij momenteel nog de pet te boven. Allereerst het probleem goed proberen te begrijpen:
code:
1
GPS Hardware -> Radio ROM -> Driver -> Applicatie
Het probleem zit 'm in de driver, deze geeft bepaalde informatie niet door aan de applicaties in het juiste formaat. Mijn taak om het probleem op te lossen is dus het vervangen van de driver, het betreft in dit geval de driver:
code:
1
/system/lib/hw/gps.vision.so

Op mijn telefoon kan ik deze driver van een verkeerde versie vinden, nu moet ik echter de juiste versie vinden en op mijn telefoon zetten.

Nu eerst mijn huidige versie gegevens:
- CM 7.1.0
- Android 2.3.7
- Baseband 12.28b.60.140eU_26.03.02.26

Nu de oplossing voor mij, de juiste versie van deze driver op mijn telefoon plaatsen, wat is hiervoor het makkelijkst, aan te raden of beste manier?
A ) Dezelfde Radio op mijn telefoon zetten als jij hebt, vervolgens jouw gps.vision.so pakken en op mijn telefoon zetten.
B ) Zelf de juiste versie van gps.vision.so zoeken voor mijn Radio en deze op mijn telefoon zetten. Bij deze optie komt er eigenlijk een vraag bij: waar haal ik deze gps.vision.so weg (hoef geen handleiding maar voornamelijk een schop met waar ik verder kan zoeken)?

[ Voor 66% gewijzigd door Arie- op 25-10-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik gebruik altijd superwipe+ (ext4) om m'n telefoon te wipen, die doet ook de EFS data en dan de ROM flashen. Nooit problemen gehad met de GPS dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

ArcticWolf schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:17:
ik gebruik altijd superwipe+ (ext4) om m'n telefoon te wipen, die doet ook de EFS data en dan de ROM flashen. Nooit problemen gehad met de GPS dan.
Ik heb sindsdien nooit [strong]meer[/strong] problemen gehad met de GPS dankzij SuperWipe! :)

Ik heb overigens ook nu een week of twee ILWT 228b gedraaid met OC2/UV beater 1.7 en undervolted zoals eerder in de thread beschreven. Ik hield inderdaad 1,5 tot 2 dagen gebruik eraan over, echter was ik ook niet echt happy met de reactie-tijd die toch echt op sommige momenten niet prettig was. Ook met verschillende governors etc was het niet prettig op het moment dat je even snel iets nodig had.

Ik ben inmiddels weer terug naar MIUI, omdat ik in CM7.1.0/ILWT niet genoeg verbeteringen terug zag die mij van MIUI af konden krijgen als daily driver. Wat bijvoorbeeld bij MIUI zo relaxed is dat je per SSID kan aangeven of je daar met statisch ip op gaat of niet. Heerlijk! Dat soort handigheden zijn voor mij voornamelijk nu de reden, samen met de prettige reactiesnelheden binnen MIUI, om tevreden te zijn met een halve dag minder batterij. Dan maar elke nacht aan de oplader.

[ Voor 56% gewijzigd door Jivebunny op 26-10-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Arie- schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:24:
Nu eerst mijn huidige versie gegevens:
- CM 7.1.0
- Android 2.3.7
- Baseband 12.28b.60.140eU_26.03.02.26

Nu de oplossing voor mij, de juiste versie van deze driver op mijn telefoon plaatsen, wat is hiervoor het makkelijkst, aan te raden of beste manier?
A ) Dezelfde Radio op mijn telefoon zetten als jij hebt, vervolgens jouw gps.vision.so pakken en op mijn telefoon zetten.
B ) Zelf de juiste versie van gps.vision.so zoeken voor mijn Radio en deze op mijn telefoon zetten. Bij deze optie komt er eigenlijk een vraag bij: waar haal ik deze gps.vision.so weg (hoef geen handleiding maar voornamelijk een schop met waar ik verder kan zoeken)?
De 26.03.02.26 is een Pre-Gingerbread TMobile ROM. Lijkt me verstandig om sowieso een radio rom te draaien die samen met een Gingerbread release is gekomen omdat je zelf ook gingerbread draait.

Laatste TMobile OTA is 26.08.04.30; ik zal minimaal die nemen en kijken wat ie doet. En dan eventueel de gps.vision.so van de 04.30 er overheen zetten. (er is nog een nieuwere, maar daar zou ik nog even mee wachten totdat meer bekend is wat het gedrag van die rom is)

[edit]
Ik heb van alles gedaan (incl. de Superwipes) om mijn GPS aan de praat te krijgen, maar niets hielp. totdat ik de gps.vision.so gebruikte van een RUU die bij mijn Radio pastte.

[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 26-10-2011 10:18 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
- full wipe
- superwipe+ (ext4)
- radio flashen
- RILs matchen

is de volgorde die ik aanhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Als dat echt je volgorde is dan boot je telefoon niet omdat je nog vergeten bent om de ROM te flashen B)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Hmm, na veel getouwtrek toch maar CM7.1 geïnstalleerd. Maar de batterij gaat echt snel leeg! Ongeveer -40mA standby, en tussen de -300 en -400 mA als hij aan is. Lees er heel veel over... enige fix is volgens mij terug naar Froyo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
maarud schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:08:
Hmm, na veel getouwtrek toch maar CM7.1 geïnstalleerd. Maar de batterij gaat echt snel leeg! Ongeveer -40mA standby, en tussen de -300 en -400 mA als hij aan is. Lees er heel veel over... enige fix is volgens mij terug naar Froyo :(
Pak de laaste nightlies of ILWT, deze zijn beide net zo stabiel maar gebruiken een stuk minder batterij. (-12 tot - 25 in standby en max 260 als je bezig bent (uitgezonderd van games+downloads etc)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@maarud als het je gaat om batterylife kan je ook altijd nog de Virtuous G-Lite rom plaatsen. Een stabiele Gingerbread rom zonder extra's die speciaal voor deze reden ontwikkeld is.
Topic op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Laatst online: 13-09 21:28
Ik heb de Vision_Radio_12.62.60.27_26.13.04.19 geïnstalleerd op mijn Desire Z met CM 7.1.0. Ik had eerder 26.03.02.26_M. Installatie uitgevoerd zoals omschreven op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=970809
Heb nu Voda HSDPA ontvangst op plekken waar dat eerder niet ging. GPS had ik eerder geen problemen mee en lijkt gewoon goed te werken, nog niet intensief gebruikt. Batterijverbruik kan ik weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Radio geflasht, 12.56.60.25U_26.10.04.03_M staat er nu bij Baseband version onder About phone bij Settings. Vanavond de gps.vision.so versturen naar mijn telefoon middels adb, of vanmiddag als ik een andere manier vind zonder pc.

edit: Ik voel me een redelijke baas, als linux noob, middels knooien gps.vision.so vervangen :)
- terminaal app gedownload
- su
- busybox was geinstalleerd
- iets met mount, -o remount en rw /system/lib/hw (deze stap snapte ik niet, maar was nodig om de stap hieronder te laten werken)
- cp gps.vision.so van sdcard naar /system/lib/hw
- chmodd 644 op gps.vision.so
- chown naar root:root
- reboot

[ Voor 47% gewijzigd door Arie- op 27-10-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 07:08:
@maarud als het je gaat om batterylife kan je ook altijd nog de Virtuous G-Lite rom plaatsen. Een stabiele Gingerbread rom zonder extra's die speciaal voor deze reden ontwikkeld is.
Topic op XDA
Mja, ik vind de opties van CM7 zo leuk... nummers skippen met de volumetoets, en national data roaming gebruik ik heel vaak ivm mijn Telfort sim kaart.

Die laatste optie hebben heel weinig ROMs. Eigenlijk zou er een Sense rom moeten zijn met deze 2 opties (zelf maken moet ik maar eens uitzoeken) dan ben ik helemaal blij :P

Misschien eens terug naar CM6 met Froyo.. maar dat vind ik ook weer zo jammer. Of de nightly idd uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
maarud schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:12:
[...]

Mja, ik vind de opties van CM7 zo leuk... nummers skippen met de volumetoets, en national data roaming gebruik ik heel vaak ivm mijn Telfort sim kaart.

Die laatste optie hebben heel weinig ROMs. Eigenlijk zou er een Sense rom moeten zijn met deze 2 opties (zelf maken moet ik maar eens uitzoeken) dan ben ik helemaal blij :P

Misschien eens terug naar CM6 met Froyo.. maar dat vind ik ook weer zo jammer. Of de nightly idd uitproberen.
Misschien mexdroid eens proberen? Dat is de stabielste ROM die ik ken based op CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Arie- schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:16:
Radio geflasht, 12.56.60.25U_26.10.04.03_M staat er nu bij Baseband version onder About phone bij Settings. Vanavond de gps.vision.so versturen naar mijn telefoon middels adb, of vanmiddag als ik een andere manier vind zonder pc.

edit: Ik voel me een redelijke baas, als linux noob, middels knooien gps.vision.so vervangen :)
Ik ben trots op je :)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Groot probleem: Ik kan bepaalde market apps niet installeren.
- Handcent sms (moet diep naar beneden scrollen na zoeken om hem te vinden): "Download geweigerd" melding. De engelse term weet ik even niet meer, maar ik had m'n telefoon ook op Engels ingesteld en die melding gegoogled. Uitgebreidere foutmelding na aanklikken: "Het downloaden van Handcent SMS is geweigerd omdat deze toepassing is verwijderd van de market".
- Whatsapp: download wel, maar bij installatie blijft die hangen.

Hoe is dit zo gekomen:
- Teruggeflash van stock 2.3.3. firmware
- Modaco mod geinstalleerd op basis van 2.3.3, rooted http://android.modaco.com...ootedradiode-odex-option/
- Backup teruggezet met Mybackup Root. Deze faalde met een melding dat hij niet op mijn SD kaart kon schrijven (terwijl die niet vol zit).

Omdat ik dacht dat het weleens aan Mybackup zou kunnen liggen, heb ik:
- Dalvik cache verwijderd via bootloader
- Cache verwijderd via bootloader
- Fabrieksinstellingen teruggezet via het menu

Net m'n gmail account ingesteld en ik klik op handcent downloaden, en weer precies hetzelfde verhaal. Ik ben nu aardig moe want ben er al de hele avond (inmiddels ochtend) mee bezig, maar weet iemand wat er hier aan de hand kan zijn? Kan een bepaalde mod ervoor zorgen dat bepaalde apps niet willen werken? Deze mod zou in principe een stock mod zijn met root access.

Nog even vermelden: ik heb de telefoon los gekocht en heb op vorige stock firmware nooit problemen gehad. Mijn dank is groot voor de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:41:
[...]

Misschien mexdroid eens proberen? Dat is de stabielste ROM die ik ken based op CM
Ik denk dat ik die er maar eens een keer op ga zetten. Wat is nou eigenlijk het verschil met de CM-roms? Uiteraard heb ik op XDA gekeken, maar veel meer dan dat er een paar apps afwijken kan ik niet vinden. Waarom dan toch deze CM-clone erop zetten? Nou gewoon: omdat het kan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

pierre-oord schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 06:13:
Groot probleem: Ik kan bepaalde market apps niet installeren.
- Handcent sms (moet diep naar beneden scrollen na zoeken om hem te vinden): "Download geweigerd" melding. De engelse term weet ik even niet meer, maar ik had m'n telefoon ook op Engels ingesteld en die melding gegoogled. Uitgebreidere foutmelding na aanklikken: "Het downloaden van Handcent SMS is geweigerd omdat deze toepassing is verwijderd van de market".
- Whatsapp: download wel, maar bij installatie blijft die hangen.

Hoe is dit zo gekomen:
- Teruggeflash van stock 2.3.3. firmware
- Modaco mod geinstalleerd op basis van 2.3.3, rooted http://android.modaco.com...ootedradiode-odex-option/
- Backup teruggezet met Mybackup Root. Deze faalde met een melding dat hij niet op mijn SD kaart kon schrijven (terwijl die niet vol zit).

Omdat ik dacht dat het weleens aan Mybackup zou kunnen liggen, heb ik:
- Dalvik cache verwijderd via bootloader
- Cache verwijderd via bootloader
- Fabrieksinstellingen teruggezet via het menu

Net m'n gmail account ingesteld en ik klik op handcent downloaden, en weer precies hetzelfde verhaal. Ik ben nu aardig moe want ben er al de hele avond (inmiddels ochtend) mee bezig, maar weet iemand wat er hier aan de hand kan zijn? Kan een bepaalde mod ervoor zorgen dat bepaalde apps niet willen werken? Deze mod zou in principe een stock mod zijn met root access.

Nog even vermelden: ik heb de telefoon los gekocht en heb op vorige stock firmware nooit problemen gehad. Mijn dank is groot voor de oplossing!
Misschien niet van toepassing, maar probleem met SD kaart etc.? Is dat schrijven op de SD kaart inmiddels wel opgelost? Klinkt alsof je App-storage vol zit en de SD kaart niet beschreven kan worden, waardoor dit soort meldingen naar voren komen als je nieuwe apps erbij wilt zetten o.i.d. (geen Apps2SD met deze 'stock'-ROM?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
ArcticWolf schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:41:
[...]

Heb wel even gekeken.. maar had geen zin om die ROM te proberen.

Heb toen MIUI er op geflashed....
Afbeeldingslocatie: http://www.adiumxtras.com/images/pictures/rage_additions_2_36671_8108_image_12592.png

Dat is echt de beste ROM die ik ooit heb geprobeerd.. Zo smooth.. zo mooi.. zo fijn.

En zo'n ontzettend lange batterijduur! Nadat ik hem er op had gezet even lekker mee gespeeld.. en pas na 24 uur deed ik de stekker er in.

Nu, ik heb hem gisteravond om 2200 opgeladen.. en hij staat op dit moment op 76%. Zalig!

helaas niet sommige leuke opties van CM7, maar die probeer ik er zelf in te hacken. Alleen reageert er nooit iemand op XDA :(

[ Voor 26% gewijzigd door maarud op 31-10-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
maarud schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:58:
[...]

helaas niet sommige leuke opties van CM7, maar die probeer ik er zelf in te hacken. Alleen reageert er nooit iemand op XDA :(
Wat voor dingen mis je dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Omdat ik bij Telfort zit, 'roam' ik op het netwerk van KPN. In CM7 had je de optie national data roaming, zodat je niet roamt in je eigen land, maar wél als je in het buitenland komt. De dataverbinding gaat keurig uit zodra ik over de grens ga.

Maar alle andere roms hebben dit niet, dus moet ik data roaming aanzetten in NL, en handmatig uitzetten als ik over de grens ga. Vervelend vind ik dat. Dus probeer ik een override in te bouwen waardoor telfort geforceerd een niet-roam netwerk is. Maar dit wordt stelselmatig genegeerd in roms en dus blijf ik roamen.

En nummers skippen met de volumetoetsen was wel handig.. maar dat komt ook in MIUI. Voor de rest mis ik niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dan ga ik die ROM ook eens bekijken, dank. :)

Wat mij bij CM71 vooral stoort is dat er te veel inzit wat ik toch niet gebruik. Daarbij doet mijn Z het met CM71 toch echt wat minder lang dan met de vorig CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Precies, dat vond ik ook vervelend. Ik ben wel een tweaker qua telefoon.. maar zo tweakerig als CM7 hoeft nu ook weer niet :P

Ik zou zeggen, give it a try. Ik wil iig niet meer terug :P Het heeft zelfs T9-calling out of the box (smart dialing of hoe je het ook maar wilt noemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 17:13
maarud schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:58:
[...]
helaas niet sommige leuke opties van CM7
Zelf gebruik ik nu CM7 op mijn Dezire Z, alleen wil toch iets anders proberen.
MIUI zit er erg simpel en snel uit maar wat voor "leuke" opties missen er in MIUI?
Misschien vanavond of morgen avond even naar MIUI flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Zie hierboven.. voor mijzelf mis ik de roaming optie, maar als jij niet bij Telfort zit, mis je in principe niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 17:13
Hollandsnieuwe(Vodafone tak)
Ik weet niet of het aan CM7 ligt maar mijn accu gaat nu dus echt niet lang mee :(
Soms al rond 5 uur op 30% zonder extreem intensief gebruik(s'nachts aan de lader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
hmm, volgens mij heeft hollandsnieuwe er geen last van.
Maar qua batterij zal je het wel merken :) Met CM7 was het zo, dat als ik het scherm aan had staan, er zowat elke minuut een procent van de batterij af ging. Dat hoort gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Heerlijk dat Miui. 'Vroegah' was het als CM6 en 7, nu is het gewoon perfect voor mij. Soepel, gelikt, en toch snel en een lage memory footprint. Sinds de Nederlandse vertaling via miui-nl.com on track is, wil ik niets anders meer.

Gebruik MIUI nu met Sensius Theme. Sense 3.0 Lockscreen op Miui, prachtig. Ik = tevreden en zal voorlopig geen andere ROMs meer draaien. Hooguit een ICS ROM om te zien wat er mogelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door Jivebunny op 31-10-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Jivebunny schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:42:
[...]

Misschien niet van toepassing, maar probleem met SD kaart etc.? Is dat schrijven op de SD kaart inmiddels wel opgelost? Klinkt alsof je App-storage vol zit en de SD kaart niet beschreven kan worden, waardoor dit soort meldingen naar voren komen als je nieuwe apps erbij wilt zetten o.i.d. (geen Apps2SD met deze 'stock'-ROM?)
APPs2SD zou niet in die rom moeten zitten. Ik heb de geheugenkaart al volledig gewist via de telefoonoptie daarvoor (ik neem aan dat die dan word geformatteerd, je moest hem eerst unmounten daarvoor).

Ik ga nu een andere rom proberen..
edit:

Villision staat er nu op, en het probleem is er nog steeds! In het Engels:
Download declined
The download of Handcent SMS was declined because it was removed from Android Market.

Vreemd genoeg kan ik nu wel Whatsapp installeren, dat was toch een ander probleem. Zou dit een app-specifiek issue zijn?

edit2: Soms heb je pech en blijkt het niet aan je rom te liggen: http://www.droidforums.ne...t-sms-removed-market.html

[ Voor 25% gewijzigd door pierre-oord op 31-10-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat is nu de meest veilige manier om niets kwijt te raken bij het veranderen van ROM?

Keer-op-keer raak ik toch weer dingen kwijt, met name de niet-geheel-standaard opgeslagen voortgang van bepaalde spelletjes wil ik niet kwijt. Ik gebruik MyBackup Pro, maar ik heb het gevoel dat die niet alles meeneemt. Is Titanium beter op dit gebied? Voor mijn gevoel doen beiden hetzelfde.

Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste