• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Visionary+ bedoel je niet? Dat met die temproot had ik ook. Meestal lukte het na 3x klikken (niet rebooten tussendoor).

Heb daarna toch maar geroot met gfree, dat is ook easy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:53
Jivebunny schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:36:
Virtuous Unity 2.33 Beta is overigens net uit. Ben em nu aan het installeren (ben benieuwd. PErformance vond ik altijd teleurstellend in de vorige versies)

Ben erg benieuwd naar de nieuwe look van de sense launcher.

Afgelopen dagen ook nog met MIUI lopen stoeien, echter gewoon geen werkende Language Pack kunnen krijgen die werkt. Is overigens ook alleen maar om Google Maps Nav in het NL te krijgen. Vind die Engelse Pico TTS echt irritant hehe. So far, no luck.
Ik was na een klein jaartje Cyanogenmod overgestapt op Virtuos Unity 1.31, wilde wel weer eens een Sense rom en dan gelijk 3.0 natuurlijk... eindelijk weer een sh*tload aan widgettttts! Bovendien ziet Sense 3.0 er gewoon heel gelikt uit.
Op zich draaide hij met de V4 kernel ok, maar geheugen was nog een beetje een probleem.
Gister 2.33 Beta geinstalleerd en wow _/-\o_ ... draait "smooth as butter", waarschijnlijk ook deels door de nieuwe V5 kernel...
Wel even superwipe doen! En ik heb zelf met Titanium een hoop system apps en vooral widgets die ik niet gebruik (ik denk een hoop gebruikers niet) bevroren en verwijderd wat net even dat extra beetje RAM oplevert.
Mis de Virtuos overclock app, dus zal weer SetCPU erop zetten denk ik, maar op zich lijkt hij standaard al snel genoeg! Als dit de beta is, dan belooft de final release veel goeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
omgwtfbbq schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:43:
[...]

De 2.33 beta is overigens supergoed te doen, maar let even op of je SMSje wel aankomen. Ik heb al een aantal smsje gehad die niet verstuurd werden :)
Hier heb je Gingerbread ghostly SMS voor.

:X Nevermind, jij hebt het over versturen... nog niet geprobeerd

[ Voor 10% gewijzigd door Pimmr op 19-08-2011 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

maarud schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:09:
Visionary+ bedoel je niet? Dat met die temproot had ik ook. Meestal lukte het na 3x klikken (niet rebooten tussendoor).

Heb daarna toch maar geroot met gfree, dat is ook easy :)
V+ inderdaad, visionapp gebruiken we op het werk. 7(8)7
Gfree ken ik niet, ga ik eens mee spelen, tnx :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

newsgroupie schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:12:
[...]Als dit de beta is, dan belooft de final release veel goeds...
Ook met SuperWipe is het kreng af en toe gewoon traag. Van die momenten dat ie even helemaal niet reageert en dan iets aan het laden lijkt te zijn, en dan verder gaat (wanneer ik dus een wat zwaardere app open), ook de wake up gaat niet altijd even lekker.

Toppunt is gewoon de Google Car Home/Panel die ik niet aan de gang krijg (logisch op zich, tis voor Froyo geschreven), of de HTC Car Panel van hun Locations app, die ik niet met Google Navigatie aan de gang krijg.

Verder zou ik echt happy zijn, aangezien ik ook gewoon alweer een tijdje behoefte aan iets zoals Sense had hehe.

Toch maar weer even verder met Miui dan of zo...

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
newsgroupie schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:12:
[...]

Ik was na een klein jaartje Cyanogenmod overgestapt op Virtuos Unity 1.31, wilde wel weer eens een Sense rom en dan gelijk 3.0 natuurlijk... eindelijk weer een sh*tload aan widgettttts! Bovendien ziet Sense 3.0 er gewoon heel gelikt uit.
Op zich draaide hij met de V4 kernel ok, maar geheugen was nog een beetje een probleem.
Gister 2.33 Beta geinstalleerd en wow _/-\o_ ... draait "smooth as butter", waarschijnlijk ook deels door de nieuwe V5 kernel...
Wel even superwipe doen! En ik heb zelf met Titanium een hoop system apps en vooral widgets die ik niet gebruik (ik denk een hoop gebruikers niet) bevroren en verwijderd wat net even dat extra beetje RAM oplevert.
Mis de Virtuos overclock app, dus zal weer SetCPU erop zetten denk ik, maar op zich lijkt hij standaard al snel genoeg! Als dit de beta is, dan belooft de final release veel goeds...
Je kan de daemon clock gewoon aanpassen, setcpu werkt alleen maar vertragend.

de bestanden daarvoor staan in /system/etc/virtuous_oc/
de available freq/governors staan in /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/

je moet de bestandjes in /system/etc/virtuous_oc/ aanpassen! echt heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
ArcticWolf schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:17:
[...]

Je kan de daemon clock gewoon aanpassen, setcpu werkt alleen maar vertragend.

de bestanden daarvoor staan in /system/etc/virtuous_oc/
de available freq/governors staan in /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/

je moet de bestandjes in /system/etc/virtuous_oc/ aanpassen! echt heel simpel.
Interessant, hoe doe je dat? Zo heb ik het nog nooit gedaan. Snap eigenlijk niet waarom de Virtuos Overclock app eruit is gehaald, die werkte prima :?

Of je googled gewoon een beetje in het rond 8)7

Virtuous Overclock Controller

Vind het toch wel makkelijk met dit appie om een beetje te spelen met clock frequenties...

[ Voor 17% gewijzigd door Pimmr op 19-08-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
newsgroupie schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:20:
[...]

Interessant, hoe doe je dat? Zo heb ik het nog nooit gedaan. Snap eigenlijk niet waarom de Virtuos Overclock app eruit is gehaald, die werkte prima :?
ES File Explorer downloaden.
Bij de opties, root access en /system/ writable aanvinken.

je gaat naar /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/
Daar staan 2 bestandjes die je nodig hebt
-scaling_available_frequencies
-scaling_available_governors

in die 2 bestanden staan de beschikbare cpu freq. voor deze kernel en de governors die je kan toepassen.

in /system/etc/virtuous_oc/
staan 6 bestandjes, 3 voor de wake stand en 3 voor de sleep stand. Deze spreken voor zich, verander de getallen/governors, reboot en je hebt nieuwe snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Thanks Artic, Ga eens kijken of interactive governor er is, dan is het ding wellicht wel vooruit te branden op mijn toestel hehe.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
ArcticWolf schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:31:
[...]

ES File Explorer downloaden.
Bij de opties, root access en /system/ writable aanvinken.

je gaat naar /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/
Daar staan 2 bestandjes die je nodig hebt
-scaling_available_frequencies
-scaling_available_governors

in die 2 bestanden staan de beschikbare cpu freq. voor deze kernel en de governors die je kan toepassen.

in /system/etc/virtuous_oc/
staan 6 bestandjes, 3 voor de wake stand en 3 voor de sleep stand. Deze spreken voor zich, verander de getallen/governors, reboot en je hebt nieuwe snelheid.
Dan vind ik de overclock controller toch makkelijker :Y)

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/7229/20110819093631.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik dacht dat je die niet had ;)

@Jivebunny: http://dl.dropbox.com/u/1..._oc_daemon_controller.zip
ff via CWM flashen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Zie mijn edit, na een google gevonden... had ik gewoon eerder moeten doen ;)
Oh en die download link geeft je een apk, kan je direct installeren, ff superuser accepteren en klaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Pimmr op 19-08-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@Artic Thanks even more ;) Dadelijk even aanzetten als ie uitgerateld is haha (dingen terug aan het zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Die tool was er helaas niet toen 1.24 uitkwam O-) Ik draai nu mytouch 2.3.4, die is echt, echt echt stabiel haha. Ik ben best een flashophile maar deze blijft er bij mij ff opstaan, tis dan wel geen sense 3.0 maar hij blijft na 2 ~ 3 dagen ook smooth terwijl bij Unity (en andere sense 3.0) ROMs alles not-smooth werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
ArcticWolf schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:47:
Die tool was er helaas niet toen 1.24 uitkwam O-) Ik draai nu mytouch 2.3.4, die is echt, echt echt stabiel haha. Ik ben best een flashophile maar deze blijft er bij mij ff opstaan, tis dan wel geen sense 3.0 maar hij blijft na 2 ~ 3 dagen ook smooth terwijl bij Unity (en andere sense 3.0) ROMs alles not-smooth werd...
Ik kijk het even aan maar wat betreft Unity 1.31 ben ik het met je eens, maar deze 2.33b is echt het proberen waard!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Let me know! dan flash ik hem bij de final wel weer :)! ben benieuwd of die nieuwe unity stabiel blijft na een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
ArcticWolf schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:00:
Let me know! dan flash ik hem bij de final wel weer :)! ben benieuwd of die nieuwe unity stabiel blijft na een paar dagen.
Ik hou het in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Welke radio versie gebruiken jullie?

Ik heb zelf 26.08.04.30 in combinatie met CyanogenMod 7.0.3 maar heb vaak erg slecht bereik. Ik gebruik Vodafone en zit bijna altijd in de Randstad. Je zou toch verwachten dat je daar bijna altijd minimaal 3 streepjes hebt. Ook dikwijls dat er niet beter dat GPRS gevonden kan worden om mee te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
monnick schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:14:
Welke radio versie gebruiken jullie?

Ik heb zelf 26.08.04.30 in combinatie met CyanogenMod 7.0.3 maar heb vaak erg slecht bereik. Ik gebruik Vodafone en zit bijna altijd in de Randstad. Je zou toch verwachten dat je daar bijna altijd minimaal 3 streepjes hebt. Ook dikwijls dat er niet beter dat GPRS gevonden kan worden om mee te internetten.
Er zijn alweer 2 updates sindsdien.
Ik draai op 26.10.04.12, bevalt prima! Vooral die 26.10.04.03 was ten opzichte van die van jou een enorm verschil!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=970809

[ Voor 5% gewijzigd door Pimmr op 19-08-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb de nieuwe .12 radio van bell. Werkt echt goed, batterij verbruik en ontvangst zijn echt verbeterd tov de .30
Mijn verbinding viel altijd weg tussen driebergen en bunnik (in de trein) maar nu niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

So far so good, even flink huisgehouden in mijn verzameling apps. Even een lichte belasting gerealiseerd om te kijken of het dan ook goed blijft (voorheen erg veel apps in gebruik). Denk namelijk dat er gewoon net niet genoeg memory in het beestje zit voor alle zooi die ik gebruikte hehe.

Smartass governor en Interactive governor maar eens aan het testen, kijken welke er fijner reageert.

Nu nog iets in de richting van Missed it! in Sense en een degelijke car panel die met Google Navigation overweg kan in Sense. Dan ben ik denk ik voorlopig even klaar met het aanpassen van de telefoon haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De Scary werkt misschien beter... als je echt een goede response wilt moet je de SavagedZen governor gebruiken, alleen dan gaat je telefoon maximaal 1 dag mee ;)
ik heb nu zelf 1152mhz max/ 245mhz min @ ondemand governor en hij gaat meer dan 20 uur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Iemand enig idee waarom ik die laatste radio niet kan installeren? Ik gebruik gewoon het bovenste downloadlinkje uit de TS op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=970809

Directe downloadlink is dus: Vision_Radio_12.57.60.25_26.10.04.12

Ik doe gewoon alles netjes zoals het beschreven staat (en ik heb dit proces al meerdere malen doorlopen). Ik hernoem het bestand naar PC10IMG.zip en zet het in de rootmap van mijn SD-kaart. Wanneer ik dan in hboot opstart gaat hij zoeken naar bestanden, bij PC10IMG.zip blijft hij even hangen en dan zegt hij dat het geen geldig bestand is ofzo (gaat heel snel, dus kan niet goed lezen.)

De checksum lijkt ook niet te kloppen. Op zowel mijn telefoon als via de Windows commandline krijg ik een checksum die begint met 208CDA**** (zowel voor als na het hernoemen van het bestand). Op XDA staat dat de checksum C98DFD9BC3DA93F38B9F6638C3B1B604 moet zijn. Wat gaat er fout? Verkeerde downloadlink op XDA? Checksum was van de hele .zip, die klopte wel...

Maar hij wil nog steeds de nieuwe radio niet laden! :o

[ Voor 5% gewijzigd door monnick op 19-08-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
monnick schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:10:
Iemand enig idee waarom ik die laatste radio niet kan installeren? Ik gebruik gewoon het bovenste downloadlinkje uit de TS op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=970809

Directe downloadlink is dus: Vision_Radio_12.57.60.25_26.10.04.12

Ik doe gewoon alles netjes zoals het beschreven staat (en ik heb dit proces al meerdere malen doorlopen). Ik hernoem het bestand naar PC10IMG.zip en zet het in de rootmap van mijn SD-kaart. Wanneer ik dan in hboot opstart gaat hij zoeken naar bestanden, bij PC10IMG.zip blijft hij even hangen en dan zegt hij dat het geen geldig bestand is ofzo (gaat heel snel, dus kan niet goed lezen.)

De checksum lijkt ook niet te kloppen. Op zowel mijn telefoon als via de Windows commandline krijg ik een checksum die begint met 208CDA**** (zowel voor als na het hernoemen van het bestand). Op XDA staat dat de checksum C98DFD9BC3DA93F38B9F6638C3B1B604 moet zijn. Wat gaat er fout? Verkeerde downloadlink op XDA? Checksum was van de hele .zip, die klopte wel...

Maar hij wil nog steeds de nieuwe radio niet laden! :o
http://www.deadly-silence.org/phone/
deze heb ik gebruikt op mijn tel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Bedankt! Het werkt nu ineens wel :D

Er staat ook nog een .exe in die map voor RIL matching ofzo. Moet ik daar ook nog wat mee doen?

[ Voor 58% gewijzigd door monnick op 19-08-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Is wel aanbevolen, gewoon flashen via CWM. Je hoeft niks te wipen.
Wel de .zip flashen zoals hij in die map staat ;)

[ Voor 27% gewijzigd door ArcticWolf op 19-08-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Dus gewoon de .zip in de rootmap van mijn sd-kaart zetten en via de Rom Manager het bestand laden als nieuwe rom? En dan dus niks wipen (of alleen EFS, wat dat ook mag zijn...? :P )

EDIT: Ik vind in deze thread alleen maar comments van dat je die automatcher niet moet gebruiken als je CM(7) draait.

[ Voor 36% gewijzigd door monnick op 19-08-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
monnick schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:57:
Dus gewoon de .zip in de rootmap van mijn sd-kaart zetten en via de Rom Manager het bestand laden als nieuwe rom? En dan dus niks wipen (of alleen EFS, wat dat ook mag zijn...? :P )

EDIT: Ik vind in deze thread alleen maar comments van dat je die automatcher niet moet gebruiken als je CM(7) draait.
ahh! ik dacht dat je een sense based ROM draaide ;) mijn fout.
nee idd niet flashen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Wat is eigenlijk de beste setting voor overclocken? Dus de min en de max? En moet ie dan op interactive, conservative, userspace, powersave, ondemand of performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FloggingHank schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 02:49:
Wat is eigenlijk de beste setting voor overclocken? Dus de min en de max? En moet ie dan op interactive, conservative, userspace, powersave, ondemand of performance
Dat verschilt per toestel helaas, dus dat is uitproberen. Op XDA en dergelijke staat uitgelegd wat de verschillende governors doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
ArcticWolf schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 09:31:
[...]

Dat verschilt per toestel helaas, dus dat is uitproberen. Op XDA en dergelijke staat uitgelegd wat de verschillende governors doen.
Maar we hebben toch allemaal een desire Z of bedoel je dat het ook echt verschilt per desire z? Wat ik raar zou vinden want iedereen heeft toch de zelfde hardware of zie ik dat nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FloggingHank schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:17:
[...]

Maar we hebben toch allemaal een desire Z of bedoel je dat het ook echt verschilt per desire z? Wat ik raar zou vinden want iedereen heeft toch de zelfde hardware of zie ik dat nou verkeerd?
heheh yeah dat was vroeger wel zo ja 8)7
Maar het verschilt echt per toestel.. mijn toestel kan niet op 1,5ghz geclockt worden bv. sommige weer wel. Mijn toestel draait het best op 1152mhz en een agressieve governor etc... dus is gewoon uit testen wat bij jou het beste werkt.
En per ROM verschilt het ook een hoop!

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 20-08-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
Hi tweakers,

Ik ben op zoek naar de officiële ROM van HTC voor de Desire Z. Ik heb zelf het internet al af gestruind, maar kan niks vinden of de links zijn niet meer geldig. Ik zou graag terugwillen naar de standaard ROM vanwege een virus. Kan iemand mij uit de brand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ikheetkoen schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:58:
Hi tweakers,

Ik ben op zoek naar de officiële ROM van HTC voor de Desire Z. Ik heb zelf het internet al af gestruind, maar kan niks vinden of de links zijn niet meer geldig. Ik zou graag terugwillen naar de standaard ROM vanwege een virus. Kan iemand mij uit de brand helpen?
http://www.multiupload.com/4BSZMWYYAI

je bent dan wel S-OFF en root kwijt he... al is dit de 1.34 versie (die je makkelijk kan rooten)

[ Voor 94% gewijzigd door ArcticWolf op 22-08-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
ikheetkoen schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:58:
Hi tweakers,

gewoon naar htc.com gaan en de nieuwste downloaden... en dan op je foon zetten met programma van htc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureNL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-12-2021
Ik heb ook een desire Z en wil terug naar een software versie die ik wel kan rooten want ik vind die 2.3.3 maar crap en word met de tijd traag en geeft minder resultaat dan de vorige versies nu wil ik hem gaan overclocken op versie 1.34 maar krijg deze niet geinstalleerd iemand suggesties ?? Hij zegt Fout 104 Bootloader error en dat ik de correcte moet verkijgen ??? ik snap er niks van
ArcticWolf schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:28:
[...]

http://www.multiupload.com/4BSZMWYYAI

je bent dan wel S-OFF en root kwijt he... al is dit de 1.34 versie (die je makkelijk kan rooten)

[ Voor 9% gewijzigd door PureNL op 23-08-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PureNL schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:53:
Ik heb ook een desire Z en wil terug naar een software versie die ik wel kan rooten want ik vind die 2.3.3 maar crap en word met de tijd traag en geeft minder resultaat dan de vorige versies nu wil ik hem gaan overclocken op versie 1.34 maar krijg deze niet geinstalleerd iemand suggesties ?? Hij zegt Fout 104 Bootloader error en dat ik de correcte moet verkijgen ??? ik snap er niks van

[...]
oops sorry had de verkeerde gelinkt 8)7
http://www.multiupload.com/GH26HXLLES

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905261
deze guide volgen, dan komt het goed (als het goed is...) en je hebt dan ook weer root/s-off

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 23-08-2011 14:20 ]

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Even een "snelle" vraag, hoelang moet het duren om op te starten in Cyanogen voor de eerste keer? Ik heb vanmiddag mijn telefoon gedowngrade, geroot, s-off gedaan en nu ROM Manager geïnstalleerd en en daarmee Cyanogen gedownload met Google Addon. Nu toont mijn telefoon alleen al een dikke 10 minuten het (naar ik vermoed) het Cyanogen laadscherm, is dit normaal?

edit: Ok, een bootloop probleem blijkbaar. Dan maar even laten zitten voor vandaag, wil toch eigenlijk wel mijn telefoon gebruiken vanavond. Gelukkig 1.34 nog in een zipje op de sd kaart. Iemand suggesties om Cyanogen 7 toch aan de praat te krijgen?

edit2: ARGH, nu moet ik mijn telefoon opnieuw rooten en s-off denk ik, kan iemand dat bevestigen?

[ Voor 32% gewijzigd door Arie- op 25-08-2011 16:21 ]

• ArcticWolf
  • Niet online
ff rustig blijven ;)

werkt je recovery nog? had je wel een full-wipe gedaan? welke root methode heb je gebruikt?
eerst even booten naar fastboot (uitzetten en dan volume omlaag inhouden en 2 sec op power on -> volume omlaag in blijven houden en na 3 sec los laten). Scrollen naar Recovery in fastboot en dan op power on drukken.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 25-08-2011 16:47 ]

• Arie-
  • Niet online
Haha, sorry, mijn post was niet volledig duidelijk begrijp ik nu. Met telefoon vanavond willen gebruiken bedoelde ik dat ik vandaag niet nog een custom ROM poging onderneem, ik heb maandag pas echt tijd om dingen te testen.
Ik had het downgrade zipje nog op mijn sd-kaart staan, daarmee is mijn telefoon terug gezet naar 1.34. Ik kan mijn telefoon weer gewoon gebruiken. Ik heb echter het vermoeden dat daarmee mijn root en s-off ongedaan zijn gemaakt, dit ga ik testen als ik weer tijd heb. Dan ga ik tevens uitzoeken of ik iets kan doen aan het in die bootloop blijven hangen.
Nogmaals: ik kan mijn telefoon nog gewoon gebruiken, maar mijn eerste custom ROM poging is niet onmiddellijk gelukt.

De rest van je vragen kan ik dus ook pas op een later moment beantwoorden als ik beter begrijp wat er gebeurd is.

• ArcticWolf
  • Niet online
Arie- schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:05:
Haha, sorry, mijn post was niet volledig duidelijk begrijp ik nu. Met telefoon vanavond willen gebruiken bedoelde ik dat ik vandaag niet nog een custom ROM poging onderneem, ik heb maandag pas echt tijd om dingen te testen.
Ik had het downgrade zipje nog op mijn sd-kaart staan, daarmee is mijn telefoon terug gezet naar 1.34. Ik kan mijn telefoon weer gewoon gebruiken. Ik heb echter het vermoeden dat daarmee mijn root en s-off ongedaan zijn gemaakt, dit ga ik testen als ik weer tijd heb. Dan ga ik tevens uitzoeken of ik iets kan doen aan het in die bootloop blijven hangen.
Nogmaals: ik kan mijn telefoon nog gewoon gebruiken, maar mijn eerste custom ROM poging is niet onmiddellijk gelukt.

De rest van je vragen kan ik dus ook pas op een later moment beantwoorden als ik beter begrijp wat er gebeurd is.
Je kan dus in fastboot zien of de telefoon idd op S-ON staat.

voor perm root zal ik je aanraden deze thread te volgen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905261

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 26-08-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik heb perm root, na een reboot krijg ik middels
code:
1
2
3
$ adb shell
$ su
#

Dat is goed gegaan, nu heb ik via Clockwork cyanogen gedownload en bij de reboot kom ik de recovery. Hier staan echter een aantal mogelijkheden om uit te kiezen en ik weet nu niet welke ik moet hebben. Dat ga ik nu uitzoeken.

edit: Ik denk dat ik het heb:
The HTC Vision will now reboot into the recovery, wipe data and cache, and then install CyanogenMod. When it's finished installing it will reboot into CyanogenMod.
is mogelijk niet volledig duidelijk geweest voor mij, ik had verwacht dat deze stappen automagisch gingen. Echter moet je dus zelf in dat recovery menu handmatig dingen wipen, en daarna zelf de gedownloade rom installeren. Vervolgens rebooten en 't is gelukt. Mogelijk heb ik de eerste keer niet goed gewiped.

[ Voor 48% gewijzigd door Arie- op 26-08-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hahaha ja als je cyanogenmod probeert te installeren als er nog een Sense ROM op staat... dat gaat niet werken nee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Na nog drie keer de quote van de wiki te hebben gelezen, denk ik dat die zin op de wiki wel iets aangepast mag worden. Die zin suggereert toch echt dat het automatisch gaat: "De telefoon gaat herstarten naar recovery, data en cache wissen en dan CyanogenMod installeren." Ik lees daar nergens dat ik dat zelf handmatig moet doen. Misschien had ik voor ik begon te weinig ervaring met de recovery, maar iedereen moet ergens beginnen :).
Ik draai nu Cyanogen 7.1.0-rc1 en deze bevalt tot nu toe redelijk. Iets wat mij aan de HTC rom heel erg beviel was het koppelen van meerdere accounts onder een profiel op de telefoon, dit ben ik tot nu toe niet tegen gekomen op deze ROM. Verder testen zal dit weekend gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Arie- schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:11:
Ik draai nu Cyanogen 7.1.0-rc1 en deze bevalt tot nu toe redelijk. Iets wat mij aan de HTC rom heel erg beviel was het koppelen van meerdere accounts onder een profiel op de telefoon, dit ben ik tot nu toe niet tegen gekomen op deze ROM. Verder testen zal dit weekend gebeuren.
Bedoel je meerdere accounts van een contactpersoon, of van jezelf als gebruiker?

Meerdere accounts van een contactpersoon gaat op basis van de apps zelf, die daarna door de de contact dialer worden opgepikt.

Meerdere accounts van je zelf ook wederom op dezelfde manier. download de facebook app en stel de boel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik heb het vermoeden dat het bij Cyanogen automatisch gebeurt al heb ik op het moment alleen facebook en whatsapp draaien, Skype of Viber bijvoorbeeld nog niet. In de originele HTC ROM krijg je een melding voor elk profiel dat je kunt koppelen aan een bestaande contactpersoon.
Een klein puntje wat ik nog aan het uizoeken ben is het bellen van mensen, ik ben gewend het telefoon menu te openen en dan de naam (middels 2=abc; 3=def) in te typen, dat werkt hier (nog) niet. Een alternatieve aanpak is de zoekknop op je telefoon waarna je de naam begint in te typen.

[ Voor 25% gewijzigd door Arie- op 29-08-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb vandaag mijn htc dz gedowngrade van gingerbread naar de stock 1.34.405.5 rom.
NU wil ik gaan rooten. Van de beschikbare methodes blijken sommige niet goed volgens bepaalde mensen.
Welke methode kan ik volgens jullie het beste gebruiken om te rooten.
Tevens ben ik er nog niet over uit welke custom rom ik wil gaan plaatsen. IK zoek sowieso een Nederlandstalige rom maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Welke rom is nederlands op welke androeidversie zijn die gebaseerd en beschikken ze over sense en zo ja welke versie.
welke rom adviseren jullie en waarom?

Ik weet het. heel veel vragen. Toch hoop ik dat jullie me een eindje de goeie kant op kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:59:
IK heb vandaag mijn htc dz gedowngrade van gingerbread naar de stock 1.34.405.5 rom.
NU wil ik gaan rooten. Van de beschikbare methodes blijken sommige niet goed volgens bepaalde mensen.
Welke methode kan ik volgens jullie het beste gebruiken om te rooten.
Tevens ben ik er nog niet over uit welke custom rom ik wil gaan plaatsen. IK zoek sowieso een Nederlandstalige rom maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Welke rom is nederlands op welke androeidversie zijn die gebaseerd en beschikken ze over sense en zo ja welke versie.
welke rom adviseren jullie en waarom?

Ik weet het. heel veel vragen. Toch hoop ik dat jullie me een eindje de goeie kant op kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
cyanogenmod gebruiken. zoek even op xda naar het specifieke forum over de desire z daar staat hoe je handig en snel kan rooten en s-off kan verkrijgen. cyanogen is gewoon de stabielste en dat zeg ik terwijl alleen maar de nightly's draai.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Bijna alle MODs die gebasseerd zijn de standaard HTC Sense 2.1 en 3.0 ondersteunen Nederlands!
Om te rooten gebruik deze guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905261
De Nederlandse versie van die guide werkt niet goed, dus ik raad je echt aan die te gebruiken (werkt altijd). Als je gewoon een snellere ROM wilt met Root en wat goede wijzigingen in het systeem en ze zijn opgeruimd, dan raad ik Virtuous Sense 2.0.0 uit. Wil je een grafisch gelikte ROM dan zou ik voor Unity gaan. Beide zijn erg stabiel. Unity is alleen wat zwaarder ivm de mods, 2.0 draait erg smooth

Virtuous Unity 2.35 (Sense 3.0) http://www.multiupload.com/K50JVGS59F
Virtuous Sense 2.0.0 (Sense 2.1) http://files.virtuousrom....s_sense-vision-v2.0.0.zip

AOSP ROMs hebben meestal maar een paar talen, Cyanogenmod heeft inderdaad wel nederlandse ondersteuning. Misschien gewoon wat ROMs uit testen?

[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 31-08-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ raydekok & ArcticWolf,
Bedankt voor de adviezen. Ondertussen heb ik een permanente root en ben een virtuousrom aan het downloaden. IK denk dat ik idd maar eens moet gaan experimenteren wat het beste gaat bevallen..

edit: toevoeging.

Wat ik me afvraag is als ik toch weer terug wens te gaan naar de stockrom 2.3.3 of ik dan root kwijt ben?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:13:
@ raydekok & ArcticWolf,
Bedankt voor de adviezen. Ondertussen heb ik een permanente root en ben een virtuousrom aan het downloaden. IK denk dat ik idd maar eens moet gaan experimenteren wat het beste gaat bevallen..

edit: toevoeging.

Wat ik me afvraag is als ik toch weer terug wens te gaan naar de stockrom 2.3.3 of ik dan root kwijt ben?
Ja en nee... als je de officiele ROM van HTC flashed wel. Er is ook een stockrom van RMK (xda forums) die helemaal stock is, maar wel root heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, gisteren toch maar besloten te rooten. Het ging allemaal verbazingwekkend makkelijk :) Temproot, downgrade, gFree, Clockwork recovery.

Draai nu CM7, maar ik merk dat er geen English (Dutch) in zit? Dus Engelse teksten maar Nederlandse region settings. Is hier een fix voor?

EDIT: MoreLocale2 gedownload uit de market.

Man, phone is snel nu _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 14:29
Eindelijk mijn Z ook geroot, gelijk Virtuous Unity er op gezet en wat veel sneller loopt dat zeg. Blijkt maar weer dat community support soms beter is dan de support van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Is landscape al mogelijk in virtuous unity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
staffordniko schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:25:
Is landscape al mogelijk in virtuous unity?
nee, wel in de nieuwe Bliss Sense 3.5, maar dies nog redelijk in Alpha status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Iemand een idee wanneer er een nieuwe stable van CM uit gaat komen? De huidige stable is prima, maar nieuwer is meestal weer net wat beter. :P

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gewoon de laatste nightly pakken, is prima stabiel is mijn ervaring.
Er zat ook een nieuwe RC aan te komen, die gaat ook prima zijn.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• iLevi
  • Laatst online: 07-07 13:48
Vandaag geprobeerd mijn DZ te downgraden met deze guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905261
Maar ik haal stap 1 nog niet eens!
Ik typ in adb push psneuter /data/local/tmp maar krijg de melding: cannot stat "psneuter" no such file or directory.
Wat raar is aangezien ik psneuter gewoon in platform-tools heb staan! Wat zie ik over het hoofd?

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
heb je hem wel goed opgeslagen zonder extentie?

• iLevi
AktiveHate schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:39:
heb je hem wel goed opgeslagen zonder extentie?
Ik heb hem als .txt en ook zonder extensie staan in platform-tools...
edit: laat maar, dacht dat ik hem als beide had staan, had hem alleen als txt! werkt nu! dankjewel!
wat een beginnersfout toch weer :P
edit2: krijg nu een fout bij adb shell /data/local/tmp/psneuter: failed to set prot mask (inappropriate ioctl for device)

[ Voor 36% gewijzigd door iLevi op 14-09-2011 21:47 ]

• Kaalus
  • Niet online
Je moet zoiezo die zonder .txt gebruiken ;)
Okee, mooi :P
Sluit hem btw aan op alleen opladen anders werkt het niet, dat had ik :P

[ Voor 45% gewijzigd door Kaalus op 14-09-2011 21:47 ]

• iLevi
AktiveHate schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:46:
Je moet zoiezo die zonder .txt gebruiken ;)
Wel goed gedownload?
In welke map staat je android tools?
C:\android-sdk-windows\platform-tools

• Kaalus
  • Niet online
Laat maar zag je update niet, je zou zo perfect moeten kunnen gaan rooten ;)

• iLevi
AktiveHate schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:48:
Laat maar zag je update niet, je zou zo perfect moeten kunnen gaan rooten ;)
als ik adb shell in typ krijg ik nog steeds $, dan ben ik toch niet rooted?
Heb dus ook een fout bij adb shell /data/local/tmp/psneuter: failed to set prot mask (inappropriate ioctl for device)

[ Voor 18% gewijzigd door iLevi op 14-09-2011 21:49 ]

• Kaalus
  • Niet online
Nee, daar klopt iets niet nee..
Ik heb deze gebruikt, ook omdat ik toch al meteen naar CM wilde.
http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/HTC_Desire_Z:_Rooting

Heb je hem wel op alleen opladen staan en precies al die stappen uitgevoerd zo?

• iLevi
AktiveHate schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:52:
Nee, daar klopt iets niet nee..
Ik heb deze gebruikt, ook omdat ik toch al meteen naar CM wilde.
http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/HTC_Desire_Z:_Rooting

Heb je hem wel op alleen opladen staan en precies al die stappen uitgevoerd zo?
Ik zou die ook wel willen gebruiken; maar daar word exact hetzelfde downgrade process omschreven. Hij staat op alleen opladen en ik heb exact de stappen uitgevoerd. Met die pc10img.zip hoef ik nog niets te doen voor psneuter toch?

• Kaalus
  • Niet online
Nee dat hoeft niet,eerst psneuter kopieren, dan de rechten goed zetten, en dan pas uitvoeren.
Dan zou je temproot moeten hebben waardoor je in de shell het versie nummer kunt veranderen.
Dan pas moet je die zip file op je sd kaart zetten.

Maar ik ben bang dat ik je niet verder kan helpen want ik ga zo slapen, je mag me evt je msn adres dm'en dan wil ik je morgen over msn nog wel helpen wil het niet lukken ;)

• iLevi
Dat is precies wat ik doe. ik dm je m'n msn adres wel even.

• Kaalus
  • Niet online
Hmm raar dan.
Ok nou dan zal ik je zo nog even toevoegen ;)

• iLevi
AktiveHate schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:05:
Hmm raar dan.
Ok nou dan zal ik je zo nog even toevoegen ;)
Zou een factory reset m'n rom niet ook terug zetten...?

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

iLevi schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:08:
[...]

Zou een factory reset m'n rom niet ook terug zetten...?
Alleen een huidige ROM, niet een andere 'oudere' ROM die je ooit hebt gehad. Daarvoor heb je backup scripts en recovery images voor zoals Nandroid (backup methode) en Amon-Ra (recovery image) en ClockworkMod Recovery (image).

Maar daarvoor dien je dus eerst een succesvolle Root te hebben uitgevoerd :)

• iLevi
Jivebunny schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:08:
[...]

Alleen een huidige ROM, niet een andere 'oudere' ROM die je ooit hebt gehad. Daarvoor heb je backup scripts en recovery images voor zoals Nandroid (backup methode) en Amon-Ra (recovery image) en ClockworkMod Recovery (image).

Maar daarvoor dien je dus eerst een succesvolle Root te hebben uitgevoerd :)
Ik vrees dat ik een goldcard dien te maken dan, kan mijn CID ook niet uitvogelen ATM, want fastboot geeft mij alleen een reeks van foutmeldingen, en verteld me dat pc10img niet gevonden kan worden en nog een aantal andere files niet. Staat te kort op het beeld om de precieze melding te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Zo, genade. Het rooten van de Desire Z valt me vies tegen :o) Dat ging ten tijde van m'n P4350 en Touch Pro 2 op windows mobile een stukske gemakkelijker meen ik me te herinneren! Ik ben niet vies van een guide volgen, maar je moet er wel echt even voor gaan zitten. Java SDK dit, Android SDK dat.

M'n Desire Z draait op het moment Android 2.3 (Gingerbread); de laatste offciële HTC update. Het loopt niet heel best (meer) allemaal, continu pleurt Sense uit het geheugen en zit ik te wachten terwijl het weer opnieuw aan het inladen is. Wat mij betreft tijd om er eens een alternatieve ROM op te zetten.

Maar mèn, dit wordt een lange nacht volgens mij, met downgraden en tooltjes inleren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Laatst online: 13-09 21:28
phAn schreef op maandag 19 september 2011 @ 00:05:
Maar mèn, dit wordt een lange nacht volgens mij, met downgraden en tooltjes inleren :D
Downgraden moet je niet willen als je ouder bent dan 25. Dan missen je hersenen de flexibiliteit dit te begrijpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:25

netblade

Sunrise

Ik heb eindelijk de stap gemaakt te rooten maar het werkt helaas totaal niet.
Kan geen enkele rom flashen omdat deze steeds met status 7 terug komt.
Iemand een ideetje?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Wat voor ROM's probeer je, eerste hit op Google (google desire z "status 7")heeft iemand dit met een CDMA ROM. Meer informatie is eigenlijk nodig, dus:
- is het rooten wel gelukt?
- hoe flash je een andere rom?
- wanneer krijg je die "status 7" melding?
- welke handeleiding volg je?

edit:Ik zie dat Googles eerste hit over de Desire gaat en niet over de Desire Z, maar dan nog hebben we misschien meer informatie nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Arie- op 20-09-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Arie- schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:33:
Wat voor ROM's probeer je, eerste hit op Google (google desire z "status 7")heeft iemand dit met een CDMA ROM. Meer informatie is eigenlijk nodig, dus:
- is het rooten wel gelukt?
- hoe flash je een andere rom?
- wanneer krijg je die "status 7" melding?
- welke handeleiding volg je?

edit:Ik zie dat Googles eerste hit over de Desire gaat en niet over de Desire Z, maar dan nog hebben we misschien meer informatie nodig.
Oh ik ben echt een sukkel eerste klas
http://forums.virtuousrom.com/index.php/topic,85.0.html
Ik pakte de mytouch 4G versie, bedankt dat je even aangaf dat het iid om een foutieve rom kon gaan, Ik download even de goede. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 19:55

smallboy

N/A

Kan iemand mij helpen? Sinds vorige week heeft m'n moeder een desire z. Vandaag kwam ie met een melding dat er een update was (ik vermoed van froyo naar gingerbread). Dus de update geïnstalleerd. Op een gegeven moment duurde het al wel heel erg lang en bleef de telefoon hangen op het witte bootscherm met groen htc logo.

Wat ik al heb geprobeerd na veel gegoogle en xda:
- met de ruu file updaten: pc ziet de desire niet (ook nog htc sync geïnstalleerd maar dit hielp ook niet).
- rom.zip (afkomstig uit die ruu) hernoemd naar update.zip en op de sd kaart gezet en via recovery updaten: werkt ook niet. Bij kiezen van de optie 'apply update from sd card' komt een melding 'Invalid operation'. Vervolgens reboot de telefoon en blijft hangen op het witte scherm met groen logo.

Ik weet echt niet meer wat ik kan doen zonder de garantie te verliezen... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
@Smallboy
Voor zover ik weet is het niet handig om een OTA update over een custom ROM te installeren, nu ben je in je post niet helemaal duidelijk of er een custom ROM op de telefoon staat/stond. Is het opsturen van de telefoon niet een goed idee als je nog garantie hebt?

@netblade
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd welke handleiding jij volgt. Ik heb namelijk zelf niet eens de kans gehad om een verkeerde ROM te downloaden, tijdens de onderstaande stappen wordt er gevraagd welke telefoon je hebt:
- installeer rommanager
- installeer vanuit rommanager clockworkmod recovery
- download vanuit rommanager een rom

• netblade

netblade

Sunrise

Arie- schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:31:
@Smallboy
Voor zover ik weet is het niet handig om een OTA update over een custom ROM te installeren, nu ben je in je post niet helemaal duidelijk of er een custom ROM op de telefoon staat/stond. Is het opsturen van de telefoon niet een goed idee als je nog garantie hebt?

@netblade
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd welke handleiding jij volgt. Ik heb namelijk zelf niet eens de kans gehad om een verkeerde ROM te downloaden, tijdens de onderstaande stappen wordt er gevraagd welke telefoon je hebt:
- installeer rommanager
- installeer vanuit rommanager clockworkmod recovery
- download vanuit rommanager een rom
Ik ben nog iemand die graag met zipjes met roms daarin werkt, 'ouderwets' via xda ;)

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 19:55

smallboy

N/A

Arie- schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:31:
@Smallboy
Was geen custom rom, gewoon vers uit de winkel. Opsturen zou ik ook gedaan hebben, maar vanochtend heb ik de telefoon weer aan de praat gekregen.
Eerst geboot met vol down + power. Dan fastboot kiezen, aan computer hangen, en ten slotte de nieuwste RUU erop (RUU_Vision_Gingerbread_S_HTC_WWE_2.42.405.2_Radio_12.56.60.25_26.10.04.03_M_release_199043_signed.exe).

Hierna werkte alles gelukkig weer goed!

• ArcticWolf
  • Niet online
weet hier iemand iets van ROM builden?

Ik heb de nieuwste Pyramid RUU van HTC en ik wil gewoon proberen of ik deze kan rooten met DSIXDA's rom kitchen... maar telkens wanneer ik het de ROM probeer te flashen krijg ik een Status 1 error... iemand enig idee waarom?

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
iLevi schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:49:
Heb dus ook een fout bij adb shell /data/local/tmp/psneuter: failed to set prot mask (inappropriate ioctl for device)
Ben jij daar al uitgekomen? Ik krijg dezelfde melding. Ik heb ADB inmiddels doorgrond en aan de gang, bestandjes pushen werkt prima. Het INFOCID van mijn toestel is HTC__E11, volgens de guide die ik volg op xda heb ik daarmee geen goldcard voor nodig.

Maar ik krijg ook melding van een 'inappropriate ioctl' en geen #.

edit:

Ik geloof dat Google mij reeds geholpen heeft. Blijkbaar volg ik een verkeerde guide. Alle ballen op
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178912

Yay, temproot :-)

[ Voor 15% gewijzigd door phAn op 22-09-2011 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-08 15:46
Ik heb de downgrade naar 1.34.707.3 gedaan, vervolgens deze guide gevolgd om alle bells en whistles te installeren zoals het zou moeten. Zoals aangegeven daarna deze guide verder gevolgd via de ROM Manager.

Ik heb backup current rom aangevinkt omdat het niet echt duidelijk was of dit nu moest of niet, verder heb ik clear dalvic memory ook aangevinkt gelaten. Echter blijft hij nu bij het bootscreen hangen(?) - dat wit scherm met htc in het groen - Via adb devices krijg ik het volgende terug:

code:
1
2
3
C:\AndroidSDK\platform-tools>adb devices
List of devices attached
SH0B5RT0....    recovery

Het is mijn eerste poging tot rooten en alles er rond dus nu zou ik willen weten wat ik zou moeten doen. De powerknop reageert niet, moet ik de batterij eruit halen (lijkt me van niet) of via adb een bepaald command doorgeven?

---

edit: Had na een kleine hartaanval besloten om gewoon "adb reboot" te doen. Blijkbaar werkt "backup current rom" / ROM manager niet altijd zoals het zou moeten. Batterij is nu echter bijna leeg, dus maar eens aan de stroom hangen en straks wat verder prullen :)

Geraak blijkbaar met geen stokken in de recovery modus / Clockworkmod Recovery, iemand tips?
- via adb reboot recovery lukt niet
- power button + volume up lukt niet
- via menu van ROM manager lukt niet

[ Voor 19% gewijzigd door Tronic op 25-09-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
tis volume down (niet up) inhouden en kort op de power button drukken 8)7

Volgens mij is je cwm niet goed geflasht... maar die is toch unstable de laatste tijd, ik zou deze downloaden http://4ext.net/ en dan je recovery flashen via dat programma, daarna zou het moeten werken, suc6

[ Voor 59% gewijzigd door ArcticWolf op 25-09-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
Dacht dat up de shotcut was voor meteen naar recovery te gaan. My bad. Ik geraak trouwens wel gewoon in de bootloader, maar niet in het recovery menu.
ArcticWolf schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:05:
ik zou deze downloaden http://4ext.net/ en dan je recovery flashen via dat programma, daarna zou het moeten werken, suc6
Bedankt, ga ik dadelijk eens proberen :)

[ Voor 48% gewijzigd door Tronic op 25-09-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Vanaf de bootloader kan je zo de recovery in hoor, gewoon selecteren en gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
Zover was ik ook al :P Toch bedankt. Als ik het opende kreeg ik gewoon het witte boot scherm van htc (met de groene tekst) en dan niets meer (heb een uur 'gewacht').Maar doordat ArticWolf zei dat de laatste tijd cwm unstable is heb ik eens gekeken of je via het ROM manager geen oudere versie kon gebruiken.

Dit gaat blijkbaar gewoon, dus voor versie 3.0.2.4 gekozen en de prul werkt meteen. Ik denk dat ik voor de laatste nieuwe versie (5.x) iets met fastboot en usb moest doen, maar hoe dit precies zit moet ik eens uitzoeken. Alsook wat nu de verschillen tussen 3 en 5 zijn.

CM7 RC1 draait ondertussen vrolijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Versie 5 heeft idd wel eens dat ie blijft hangen, vandaag ook al meerdere malen gehad, ik wacht al op een nieuwe versie :)
Das mooi, iemand eigenlijk die al eens een probleem heeft gehad met de nightlies? ik draai tegenwoordig standaard maar de nieuwste nightly en dan 1x per 2 a 3 weken de nieuwe, maar geen bugs of niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Inmiddels *eindelijk* in het bezit van een Nederlands Desire Z toestel en ook weer helemaal gecustomized zoals mijn Italiaans toestel.
Virtuous Sense v2.0.0 erop met Unity V9 kernel. Overclocked (1152000) en undervolted (-50mV t.o.v. default).
Nu zit ik alleen nog te twijfelen of ik de Radio ook zou flashen... Aan de ene kant 'don't fix it if it ain't broken' maar aan de andere kant laat de ontvangst af en toe te wensen over.

Iemand ervaring met een goede Radio op het Vodafone netwerk ?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ben tevreden met mijn huidige radio: 12.57.60.25P_26.10.04.12_M op Virtuous Unity 2.37.0.

Voorheen was ik nogal regelmatig mijn gps fix kwijt en alle efs fixes door Guhl en andere truukjes hadden geen effect. Deze radio is eigenlijk voor het eerst erg betrouwbaar naar mijn idee, op het Vodafone netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Thnx. Gisterenavond nog eventjes 26.10.04.12 geflashed. Eens kijken of die radio me bevalt !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ben alleen niet blij met de performance van Unity 2.37.0 op dit moment. Het is te schokkerig en soms duurt het gewoon 5 seconden of meer voordat een app überhaupt wil opstarten (mail/maps/market/etc.)

Ik denk dat ik maar eens met G-lite ga spelen, misschien goede oude Virtuous Sense 2.0.0 (mis wel wat fijne dingen daar) erop zetten, maar 2.39.0 laat ik even links liggen.

Zelfs een wipe met Superwipe G2+ van Guhl had geen effect hierop. Hmm. Heb wel een redelijk draaiende 2.33.0b gehad... Balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
beste mense, ik draai op dit moment nog de stock rom van vorig jaar, 2.2 met 1.34.405.5.
Als ik deze update naar de nieuwste (2.3.3?) kan ik deze dan nog rooten/flashen?
zoja hoe doe ik dit dan? iemand links voor mij naar de juiste pagina's? Heb al rondgekeken op XDA enzo maar er staan zoveel verschillende links dat ik een beetje in de war ben!
thnx voor jullie hulp alvast!

vroeger ging dat toch makkelijk met windows mobile...

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ja dat kan, eerst downgraden naar 1.34, daarna kun je s-off en rooten. Ik zal even mijzelf quoten met de handleidingen die ik gevolgd heb.
Arie- schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:04:
Na alle ellende met de stock ROM ook maar geroot, s'sed-off en opzoek naar een geschikte ROM.
Gebruik DIT om te downgraden naar 1.34. En gebruik DIT om te rooten. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Jivebunny schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:32:
Ben alleen niet blij met de performance van Unity 2.37.0 op dit moment. Het is te schokkerig en soms duurt het gewoon 5 seconden of meer voordat een app überhaupt wil opstarten (mail/maps/market/etc.)

Ik denk dat ik maar eens met G-lite ga spelen, misschien goede oude Virtuous Sense 2.0.0 (mis wel wat fijne dingen daar) erop zetten, maar 2.39.0 laat ik even links liggen.

Zelfs een wipe met Superwipe G2+ van Guhl had geen effect hierop. Hmm. Heb wel een redelijk draaiende 2.33.0b gehad... Balen :(
Draai hier tevreden Virtuous Sense 2.0.0. Kan af en toe wellicht nog iets sneller, maar denk dat dat ook te maken heeft met m'n overclock governor. Die is wat meer 'energy saving' ingesteld.

Welke functies mis je dan in Virtuous Sense ?

Wat doet die Superwipe precies ? Ben je dan data kwijt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Arie- schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:17:
Ja dat kan, eerst downgraden naar 1.34, daarna kun je s-off en rooten. Ik zal even mijzelf quoten met de handleidingen die ik gevolgd heb.

[...]
Maar ik heb nu al 1.34, dus moet ik gewoon niet updaten en meteen s-off erop zetten? hij is al geroot.. met visionary..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Laten we even opnieuw beginnen:
- wat wil je eigenlijk bereiken?
- custom roms draaien?
- updaten naar de laatste HTC OTA update, met of zonder root?
- wat heb je zoal gedaan met je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Freekers schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:04:
[...]

Draai hier tevreden Virtuous Sense 2.0.0. Kan af en toe wellicht nog iets sneller, maar denk dat dat ook te maken heeft met m'n overclock governor. Die is wat meer 'energy saving' ingesteld.
Ja, had daar qua performance fijnere ervaringen mee. Kon met OC governor op smartass of interactive echte goede respons krijgen bij 1.2 ghz max. Dat lukt nu niet met Unity :( Ook niet met scary of Zen governor en 1.4 ghz. max.
[...]
Welke functies mis je dan in Virtuous Sense ?
- Als ik mij niet vergis is die nog op Froyo gebaseerd. Gingerbread biedt in ieder geval veel performance verbeteringen qua GUI rendering. Zo niet, dan kan ik deze in ieder geval wegstrepen als argument :)
- Sense 3.0 Lockscreen en weather app

Ik kan het mis hebben, maar de basis is anders voor de Unity (nieuwer) t.o.v. de Sense rom. Misschien is dat verschil verder de moeite niet waard.
[...]
Wat doet die Superwipe precies ? Ben je dan data kwijt ?
Nee, niet wat je op je SD kaart hebt, maar wel internal phone memory. Hier kun je er meer over lezen. Het is een uitgebreidere en grondigere wipe dan die je in clockworkmod vindt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1044992

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLevi
Heb nu cyanogenmod. Wat is dit snel zeg!
Iemand nog leuke tips/apps die ik voor root en cyanogen nog niet kon gebruiken die echt de moeite waard zijn? :D
Pagina: 1 ... 12 ... 23 Laatste