Draai momenteel de laatste nightly van Cyanogen en heb nog steeds GPS problemen. In alle applicaties werkt het (naar het schijnt) goed, behalve bij Google applicaties (browser, gmaps, navigation).. daar knalt de GPS er na een paar seconden of pas na een paar minuten eruit. GPS Status en Sygic werken bijv. correct maar zodra ik Google Maps of de Browser opstart (google.com met location awareness) dan verdwijnt het gps icoon net zo snel als ie verschijnt.
Had eerst, toen ik de telefoon kreeg, de 26.03.02.08 Radio erop staan volgens mij. Had toen ook al GPS problemen; heb toen de gps.vision.so van de RUU erop gezet en het was toen gefixt.
Vervolgens heb ik heb ik Radio 26.08.04.30 erop gezet en toen kwamen de problemen weer. Nu ik de 26.10.04.03 erop heb staan, bleven de GPS problemen bij mij.
Ben toen maar eens opzoek gegaan naar de gps.vision.so die bij die radio hoort. Heb de Gingerbread ota er maar eens bij gepakt en daar de gps.vision.so eruit gesloopt en deze op mijn telefoon gezet, en nu blijft het GPS icoon tenminste aanwezig. Vanmiddag eens terug rijden naar huis met Google Navigation.
Voor diegene die ook problemen hebben met GPS en de laatste Radio gebruiken:
1. Download de
gps.vision.so die bij Radio 26.10.04.03 hoort.
2. Plug je telefoon aan je PC.
3. ADB Remount
4. ADB push gps.vision.so /system/lib/hw
5. adb shell chmod 644 /system/lib/hw/gps.vision.so
6. adb shell reboot
Het zou handig zijn als de gps.vision.so voortaan ook in de RIL Automatcher zou komen te zitten; maar dan moet er wel een optie komen zodat je kan selecteren wat je wilt matchen: RIL, GPS of beide.
Als ik de RIL van 26.10.04.03 gebruik dan knal de voice verbinding eruit zodra het scherm uit gaat (heb dat probleem vaker gehad)