Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-12-2021
omgwtfbbq schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:24:
ArcticWolf heeft gelijk. Je moet een locatie opgeven waar je heen pusht. Maar je moet ook opletten dat je psneuter dus ook in de map staat waar je nu werkt, dus C:\*pad hier*\platform-tools
ik plak gewoon alle bestanden die ik naar m'n phone stuur in de android-tools folder.
Edit: updating :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
phpkid schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:26:
[...]

ik plak gewoon alle bestanden die ik naar m'n phone stuur in de android-tools folder.
Edit: updating :)!
en nu nog bedenken welke ROM ;)

Had eerst Mexdroid 4.1.1 die werkte echt super met LauncherPro, nu weer Unity omdat DoubleShot incompleet is.... en Cyanogenmod vind ik niet fijn :'( maar er komen onderhand wel veel mods uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Welke ROM, dat is voor de DZ echt een hell om uit te zoeken. Wil je snel, of wil je Sense? Wil je bekend, of wil je een complete overhaul..

Dat was echt paniek toen ik begon met ROMs en Rooten. Uiteindelijk gesettled voor VillainROM, daarna Virtuous G-lite. Toen Virtuous Unity en nu weer G-lite..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
Is het normaal dat "reboot system now" nogal lang duurt nadat je een custom rom hebt geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Yups, kan behoorlijk lang duren. Welke ROM heb je geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
Cyanogen 7, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Die duurt pittig lang ja. Daar zitten veel apps e.d. op voorgeinstalleerd. Dat gebeurt tijdens die eerste boot. Verwacht ook niet dat de ROM snel is als je er zo inzit. Hij is dan nog steeds bezig met van alles. Na nog een keertje rebooten zal alles het moeten doen naar behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
damn, is nog altijd bezig met reboot system now. Normaal dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Hmm, wacht. Zit je in de recovery nog steeds? Of zit je al bij een HTC logo of aanverwanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
zit nog steeds in de recovery. stappen dat nog moeten volgen zijn:
-apply data from sdcard
-wipe data/factory reset
-wipe cache partition
- enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Hmm, dus je bent nog niet in de recovery zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb gegoogled, maar ik zal wel de verkeerde termen gebruiken:
Is het mogelijk het hardware keyboard zo in te stellen dat "lang drukken" het symbool van die letter geeft?
Ik krijg alleen de accenten en een paar leestekens.

Voorbeeld van wat ik zoek: q lang ingedrukt geeft een 1, . ingedrukt houden geeft een :, k ingedrukt houden geeft een )

Ik vind die Fn toets zo'n gedoe...
(edit: Cyanogen 7.0.3, Android 2.3.3)

[ Voor 4% gewijzigd door riffey#4 op 11-07-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
ah oeps ik moet een van die stappen kiezen! dacht dat ze automatisch werden afgegaan... Weet iemand welke stap ik moet nemen hier?

-apply data from sdcard
-wipe data/factory reset
-wipe cache partition
-install zip from sdcard
-backup and restore
-mounts and storage
-advanced
-power off

[ Voor 18% gewijzigd door phpkid op 11-07-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

@phpkid: als je van CM6 komt:
http://forum.cyanogenmod....pgrading-from-cm6-to-cm7/

Nandroid backup your current rom
Update your recovery to the latest available (CWR recommended)
Format system via recovery
Wipe/Factory reset
Flash CM7 then Google addon (3/7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
phpkid schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:42:
ah oeps ik moet een van die stappen kiezen! dacht dat ze automatisch werden afgegaan... Weet iemand welke stap ik moet nemen hier?

-apply data from sdcard
-wipe data/factory reset
-wipe cache partition
-install zip from sdcard
-backup and restore
-mounts and storage
-advanced
-power off
backup & restore -> backup current ROM.
advanced -> wipe dalvik
wipe data/factory reset
install zip from sdcard

zoiets ;)

edit:
wtf @ CoreDroid!
hoe kan die ROM zo snel zijn :? hahah echt snel voor een sense ROM :o

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 11-07-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ja die coredroid is het beste wat ik op m'n Z gehad heb.
Heb overigens vandaag de overstap naar een sensation gemaakt. Dat kon via m'n werk erg voordelig.
Thanks voor alle hulp en veel plezier nog met de Z. Ben erg benieuwd hoe erg ik het keyboard ga missen ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Ik ben weer terug naar Virtuous Unity. Ik mis sommige dingen toch wel meer dan ik dacht. Zonde, want G-lite is echt heel heel snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
haha ik ook weer 8)7 Coredroid was toch te laggy op een gegeven moment en wat gfx glitches ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

riffey#4 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:41:
Ik heb gegoogled, maar ik zal wel de verkeerde termen gebruiken:
Is het mogelijk het hardware keyboard zo in te stellen dat "lang drukken" het symbool van die letter geeft?
Ik krijg alleen de accenten en een paar leestekens.

Voorbeeld van wat ik zoek: q lang ingedrukt geeft een 1, . ingedrukt houden geeft een :, k ingedrukt houden geeft een )

Ik vind die Fn toets zo'n gedoe...
(edit: Cyanogen 7.0.3, Android 2.3.3)
bumpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Niet van huis uit. En ben ook nog geen custom ROM tegen gekomen die dat kan. Gooi eens een post in het Desire Z topic of het Market Applicatie topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Heeft iemand een linkje naar de standaard Android 2.2 ROM van HTC die ik via clockworld kan flashen? Of een snelle manier van unrooten kan natuurlijk ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je kan ook de originele rom via de bootloader flashen, zit je meteen goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Niet meer nodig, is al gelukt. :)

[ Voor 92% gewijzigd door J0ey op 12-07-2011 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:11
[HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's
kan iemand mijn nog een stap voor uit helpen ?:P
blijkbaar is Krypt al tijdje niet online geweest

hier nog maar weer de info voor het gemak:P

edit: 11:26

C:\android\platform-tools>adb shell
adb server is out of date. killing...
* daemon started successfully *
~ # cat /proc/emmc
cat /proc/emmc
dev: size erasesize name
mmcblk0p17: 00040000 00000200 "misc"
mmcblk0p21: 0087f400 00000200 "recovery"
mmcblk0p22: 00400000 00000200 "boot"
mmcblk0p25: 22dffe00 00000200 "system"
mmcblk0p27: 12bffe00 00000200 "cache"
mmcblk0p26: 442ffe00 00000200 "userdata"
mmcblk0p28: 014bfe00 00000200 "devlog"
mmcblk0p29: 00040000 00000200 "pdata"
~ #

toch nog gelukt dus:P
maar als ik dus zie is de userdata anders van elkaar want jij heb
mmcblk0p26: 496ffe00 00000200 "userdata"

en ik heb
mmcblk0p26: 442ffe00 00000200 "userdata"

dus weet niet als me gsm nog met jou copy te redden is :P hoop van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Ben er nog wel; had alleen over je post gelezen. sorry.

Raar dat je een andere partitie indeling hebt dan.

Ben bang dat je toch de engineering hboot moet gaan flashen. Dan werkt flash_image in fastboot en dan kun je de juiste recovery flashen. Maar dan is het nog steeds de vraag of ie 't goed kan flashen omdat blijkbaar je partities overhoop zijn gehaald.

[edit]
Heb je overigens al eens geprobeerd om de PC10IMG.ZIP te flashen via de bootloader om gewoon helemaal terug naar stock te gaan?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=909755

[ Voor 39% gewijzigd door Krypt op 13-07-2011 09:08 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 17:35
Ik gebruik naar volle tevredenheid CM7.0.3. Enigste puntje is dat mijn fm-radio eigenlijk iets te hard staat. Ik heb nu het laagst mogelijke volume en vind het eigenlijk nog te hard. Zijn er nog mogelijkheden om dit volume iets lager in te stellen? Op de stock rom was het wel goed voor mij nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:11
Krypt schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:50:
Ben er nog wel; had alleen over je post gelezen. sorry.

Raar dat je een andere partitie indeling hebt dan.

Ben bang dat je toch de engineering hboot moet gaan flashen. Dan werkt flash_image in fastboot en dan kun je de juiste recovery flashen. Maar dan is het nog steeds de vraag of ie 't goed kan flashen omdat blijkbaar je partities overhoop zijn gehaald.

[edit]
Heb je overigens al eens geprobeerd om de PC10IMG.ZIP te flashen via de bootloader om gewoon helemaal terug naar stock te gaan?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=909755
haha dus je bent er dus nog wel :P zat te kijken tot wanneer je voor het laats online was

maar ik zal morgen dan naar die links kijken en doen zal je wel laten weten als ik een stukje verder bent
of niet verder kan
maar toch bedankt voor inzet :P anders kom ik er bijna niet door heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 00:56
Toen ik mijn telefoon gekregen heb, heb ik geexperimenteerd bij custom roms e.d. Ik heb clockworkmod er op staan, maar wel de 'stock' firmware.

Hij loopt nu al maanden te blaten om een update te installeren en hierdoor trekt ie met regelmaat de batterij heel snel leeg. Omdat ik uitgespeeld ben, hoef ik geen custom rom enzo te hebben. Maar door de recovery van Clockworkmod, krijg ik de nieuwe HTC firmware niet geinstalleerd.

Hoe kan ik de recovery van de telefoon weer terugbrengen naar stock-recovery zodat die updates er nog wel doorheen kunnen gaan?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Je kunt uit de RUU de recovery.img halen en deze dmv. flash_image vanuit de CM recovery flashen. Dan heb je weer de stock recovery.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Weet iemand of de 2.3 update ook de bootloader etc. heeft opengesteld zoals bij de nieuwe modellen het geval zou moeten zijn? Zou wel fijn zijn omdat ik heel graag mijn HTC Desire Z wil overklokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
msnguy schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:20:
Weet iemand of de 2.3 update ook de bootloader etc. heeft opengesteld zoals bij de nieuwe modellen het geval zou moeten zijn? Zou wel fijn zijn omdat ik heel graag mijn HTC Desire Z wil overklokken!
nope

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
@omgwtfbbq

is het mogelijk om quicksettings in te voegen @ G-lite. Erg stabiele/snelle ROM, mis alleen dat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:09
iemand al geprobeerd om de sense 3.0 lockscreen te installeren op de nieuwe GB 2.3 release?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1062962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Laatst online: 27-07 17:43
Ben niet heel erg tevreden met 2.3 en wil nu toch rooten. heb ik het voor mezelf verpest of is deze ook al 'gekraakt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FloggingHank schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:04:
Ben niet heel erg tevreden met 2.3 en wil nu toch rooten. heb ik het voor mezelf verpest of is deze ook al 'gekraakt'
ff telefoon uitzetten en dan volume down inhouden en aanzetten. In fastboot moet hij dan S-OFF aangeven enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
ArcticWolf schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:08:
[...]

ff telefoon uitzetten en dan volume down inhouden en aanzetten. In fastboot moet hij dan S-OFF aangeven enzo ;)
Ik denk niet dat dat helemaal is wat ik bedoelde. Ik heb em nog nooit geroot o.i.d. maar wil dat nu wel gaan doen. Vroeg me af of ik na de update moet wachten op een nieuwe manier om dit te doen of dat oude manier nog steeds werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FloggingHank schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:58:
[...]

Ik denk niet dat dat helemaal is wat ik bedoelde. Ik heb em nog nooit geroot o.i.d. maar wil dat nu wel gaan doen. Vroeg me af of ik na de update moet wachten op een nieuwe manier om dit te doen of dat oude manier nog steeds werkt...
tja gewoon proberen lijkt me zo... kan weinig misgaan volgens mij 8)7 maar misschien staat nu standaard de bootloader open, daarom is het handig om dat eerst te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Heeft iemand de nieuwste radio al geprobeerd?
Vision_Radio_12.56.60.25_26.10.04.03

(topic op xda http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=970809 )

zo ja, wat zijn de ervaringen? Wilde deze van t weekend gaan flashen..

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hoewel geen noodzaak want ik gebruik an enige tijd versie 26.08.04.30.
Als jij van het weekend gaat flashen, laat dan even hier je ervaringen achter? En welke radio je nu gebruikt.
Vergeet ook niet om te kijken of er verschil is tussen je huidige RILs en matched RILs, mocht je die tijd er in willen steken ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Ultraman op 19-07-2011 15:52 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik snap niks van die ext4 partities... ik had een ext4 partitie voor Unity maar kan er volgens mij niks mee? of doet het OS er wat mee? alleen windows laat zien dat er een 1gb ext4 partitie op de SDkaart staat 8)7
Heb hem er weer afgegooid... maar ja als er voordelen aanzitten kan iemand mij dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je kunt er apps op installeren in plaats van in systeemgeheugen.
Maar dat is pas nuttig wanneer de SD kaart veel sneller is dan het systeemgeheugen, wat niet het geval is voor zover ik weet. Of wanneer je systeemgeheugen erg klein is, wat ook niet het geval is tenzij je echt een motherload aan apps installeert op je Z. Ik heb nog 876MB vrij aan intern flash, plenty plenty plenty...
Voor mij heeft het ook geen nut.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 19-07-2011 19:48 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Ultraman schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:50:
Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hoewel geen noodzaak want ik gebruik an enige tijd versie 26.08.04.30.
Als jij van het weekend gaat flashen, laat dan even hier je ervaringen achter? En welke radio je nu gebruikt.
Vergeet ook niet om te kijken of er verschil is tussen je huidige RILs en matched RILs, mocht je die tijd er in willen steken ;)
Jah ik zit nu ook al een tijdje op 04.30 met gematchte RILs. bevalt goed (zie ook battery stats die ik eerder in het topic postte). Maar ik las op XDA dat het bereik beter zou zijn.

De RILs staan ook in het xda topic, dus dat was ik wel van plan! laat t iig nog ff weten.

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ultraman schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:47:
Je kunt er apps op installeren in plaats van in systeemgeheugen.
Maar dat is pas nuttig wanneer de SD kaart veel sneller is dan het systeemgeheugen, wat niet het geval is voor zover ik weet. Of wanneer je systeemgeheugen erg klein is, wat ook niet het geval is tenzij je echt een motherload aan apps installeert op je Z. Ik heb nog 876MB vrij aan intern flash, plenty plenty plenty...
Voor mij heeft het ook geen nut.
Naja Unity zegt dat de ext4 partitie IO performance verhoogd? ook als je hem installeerd vraagt ie er om, terwijl het niet noodzakelijk is volgens mij...

[ Voor 40% gewijzigd door ArcticWolf op 20-07-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb de nieuwe Radio erop staan en de nieuwe RILs erop gegooid om te gaan testen, maar ik merk nu al een probleem met de nieuwe radio icm de RILs; als het scherm uit gaat wordt de voiceverbinding gedropt. En dat is niet zo handig :)

Gelijk maar even de laatste Cyanogen nighly erop gooien (vergeten een backup te maken van de oude RILs)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoe kom ik erachter of ik ext4 gebruik? Ik heb wat gerommeld in het verleden, maar ben helaas vergeten wat ik nu precies heb gedaan. Wel valt me op dat ik een microSD van 8Gb heb waar ik eigenlijk maar 6Gb van terug zie.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pven schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:28:
Hoe kom ik erachter of ik ext4 gebruik? Ik heb wat gerommeld in het verleden, maar ben helaas vergeten wat ik nu precies heb gedaan. Wel valt me op dat ik een microSD van 8Gb heb waar ik eigenlijk maar 6Gb van terug zie.
je SD direct aan je computer hangen ;) en als windows dan zegt "do you want to format this disk?" dan heb je een ext partitie :P of even Paragon partition manager installeren...
Quick System info uit de market installeren kan die informatie volgens mij ook weergeven

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 20-07-2011 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
ArcticWolf schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:40:
@omgwtfbbq

is het mogelijk om quicksettings in te voegen @ G-lite. Erg stabiele/snelle ROM, mis alleen dat :'(
Ik ken je pijn. Google eens op UOT Kitchen. Ik kan me herinneren dat die het tegenwoordig kan. Ik mis wel meer dingen, Matched Contacts en het Sense 3.0 Lockscreen bijvoorbeeld. Hoewel ik daar nog wel overheen kan komen, dat lockscreen.

EDIT: Even snel voor je opgezocht. UOT Kitchen kan dat, hoop dat het je lukt :)

[ Voor 8% gewijzigd door omgwtfbbq op 20-07-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
omgwtfbbq schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:21:
[...]

Ik ken je pijn. Google eens op UOT Kitchen. Ik kan me herinneren dat die het tegenwoordig kan. Ik mis wel meer dingen, Matched Contacts en het Sense 3.0 Lockscreen bijvoorbeeld. Hoewel ik daar nog wel overheen kan komen, dat lockscreen.

EDIT: Even snel voor je opgezocht. UOT Kitchen kan dat, hoop dat het je lukt :)
thanks! ik wist niet dat je daar ook lockscreens mee kon doen 8)7 ben meestal te ongeduldig hahah

Ik heb nu RMK's Stock Gingerbread geinstalleerd met Sense 2.1 en daar overheen Streamline Unity Kernel en een paar kingdom mods van sense 3.0 werkt echt perfect! Beter dan Virtuous 2.0.0... die lagt op mijn telefoon.

[ Voor 32% gewijzigd door ArcticWolf op 20-07-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
Is het mogelijk om een telefoon te downgraden of te rooten die tot nu toe alle updates heeft gehad, dus inclusief de Gingerbread update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:09
Camiel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:36:
Is het mogelijk om een telefoon te downgraden of te rooten die tot nu toe alle updates heeft gehad, dus inclusief de Gingerbread update?
nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op de home knop duw, dan moet sense vaak opnieuw opstarten op mijn z. Ik heb task killer ook al eraf gehaald. Iemand ideeen???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 16:24:
Als ik op de home knop duw, dan moet sense vaak opnieuw opstarten op mijn z. Ik heb task killer ook al eraf gehaald. Iemand ideeen???????
Wat heb je zelf zoal onderzocht en geprobeerd? Over welke ROM heb je het? Kom eens met wat meer informatie, we verwachten hier eigen inzet.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
heeft iemand GB draaien? Virtuous Sense 2.0.0 of de Untouched rooted versie? Heel soms moet ie even denken en dan wijzigd de locatie van de knoppen naar landscape mode (op de kop) en hij wil dan ook niet meer terug... (mits je hem restart) echt irritant, voor de rest draait het allemaal perfect 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Voor de mensen die naar de officiele 2.3 hebben geupdate en willen rooten zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178912

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog de orginele rom erop tegewoordig 2.3.3 zoals gezegt heb ik al de task killer eraf gehaald maar geen sucses helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Die nieuwe radio 12.56.60.25_26.10.04.03 is best wel goed eigenlijk! Wifi ontvangst is nog beter geworden en hij switch sneller tussen GPRS/WCDMA over een paar dagen laat ik weten wat deze met de batterij doet maar ik draai een nogal custom setup:

-Virtuous Sense 2.0.0
-Unity V4 kernel @ 1209mhz max/ 245mhz min met SavagedZen governor (via Virtuous OC)
-LauncherPro Plus
-Kingdom Sense 3.0 Lockscreen + Fusion black ring
-Kingdom Sense 3.0 weather update + Fancy widget
-26.10.04.03 radio (originele GB OTA radio).

De HTC Clock en Weather app (kingdom update) zijn nog gewoon te gebruiken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Draai momenteel de laatste nightly van Cyanogen en heb nog steeds GPS problemen. In alle applicaties werkt het (naar het schijnt) goed, behalve bij Google applicaties (browser, gmaps, navigation).. daar knalt de GPS er na een paar seconden of pas na een paar minuten eruit. GPS Status en Sygic werken bijv. correct maar zodra ik Google Maps of de Browser opstart (google.com met location awareness) dan verdwijnt het gps icoon net zo snel als ie verschijnt.

Had eerst, toen ik de telefoon kreeg, de 26.03.02.08 Radio erop staan volgens mij. Had toen ook al GPS problemen; heb toen de gps.vision.so van de RUU erop gezet en het was toen gefixt.
Vervolgens heb ik heb ik Radio 26.08.04.30 erop gezet en toen kwamen de problemen weer. Nu ik de 26.10.04.03 erop heb staan, bleven de GPS problemen bij mij.

Ben toen maar eens opzoek gegaan naar de gps.vision.so die bij die radio hoort. Heb de Gingerbread ota er maar eens bij gepakt en daar de gps.vision.so eruit gesloopt en deze op mijn telefoon gezet, en nu blijft het GPS icoon tenminste aanwezig. Vanmiddag eens terug rijden naar huis met Google Navigation.

Voor diegene die ook problemen hebben met GPS en de laatste Radio gebruiken:
1. Download de gps.vision.so die bij Radio 26.10.04.03 hoort.
2. Plug je telefoon aan je PC.
3. ADB Remount
4. ADB push gps.vision.so /system/lib/hw
5. adb shell chmod 644 /system/lib/hw/gps.vision.so
6. adb shell reboot

Het zou handig zijn als de gps.vision.so voortaan ook in de RIL Automatcher zou komen te zitten; maar dan moet er wel een optie komen zodat je kan selecteren wat je wilt matchen: RIL, GPS of beide.
Als ik de RIL van 26.10.04.03 gebruik dan knal de voice verbinding eruit zodra het scherm uit gaat (heb dat probleem vaker gehad)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ligt dat niet aan CM dan? Ik heb nergens last van en heb ook de nieuwe radio geflasht en de automatcher gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Ik heb niet de radio geflashed, onder CM 7.0.3 deed ie het prima, maar met RC1 doet ie het niet meer :S
Heb dus even gps.vision.so uit de 7.0.3 release getrokken en erin gezet (Krypt bedankt! :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
ArcticWolf schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:13:
ligt dat niet aan CM dan? Ik heb nergens last van en heb ook de nieuwe radio geflasht en de automatcher gebruikt...
Ligt misschien ook aan de provider; ik heb 't bij meerdere radio roms icm. de juiste rils gehad, en niet alleen bij de Desire Z. Ook met mijn G1 had ik soms problemen met bepaalde radio rom met bepaalde rils. Een vriend van mij draaide de zelfde rom, radio en ril en had die problemen niet.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Ik draai de een na laatste radio
edit:
26.08.04.30
icm met CM nightly #146. Heb sinds hij is geroot nog nooit de RIL gematched oid omdat ik nog nooit gekke problemen heb gehad. Gister nog 2 uur genavigeerd met Google Maps en werkte perfect1!

Sowieso erg te spreken over deze build, battery life en stabiliteit is echt indrukwekkend, mede daarom een beetje huiverig om naar de volgende nightly over te stappen. (maar Rom manager blijft zeuren ;) )

Enige probleem wat ik (met alle roms) soms heb is dat mijn toetsenbord in een soort "shortcut mode" gaat. Dan druk ik bijv op de "e" en opent hij de email app. Rebooten lost dit altijd wel op, maar niet ideaal natuurlijk. Iemand een oplossing hiervoor?
En natuurlijk Whatsapp die altijd naar boven scrollt, maar dat ben ik inmiddels soort van gewend..

[ Voor 1% gewijzigd door cuberob op 28-07-2011 09:50 . Reden: Radio versie opgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Die shortcuts kan je oplossen door bij de instellingen naar applicaties te gaan en dan bij snelstarten alle snelkoppelingen te verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik begrijp dat ik als noob op het forum een risico loop met het stellen van domme vragen, maar ik hoop dat jullie het mij vergeven dat ik dit risico op de koop toe neem ;) *hoongelach aan*

Ik heb net een HTC Desire Z engels gekocht, en superblij mee na mijn übertrage Hero met Froydvillain ROM. Probleem met deze DZ is dat ik merk dat Engels en Italiaans voor dit mormel de voertalen zijn - woordvoorspelling, kaarten etc. allemaal engels of italiaans.
Heb op Shipped ROMs gekeken, maar begrijp geen hol van die RUU naamgevingen. Welke stock ROM moet ik pakken om gewoon in mijn eigen moerstaal te kunnen typen ?

Bedankt voor de (eventuele) reacties ! ;)

Oh ja: *hoongelach uit* (wel consequent blijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:57:
Heren,

Ik begrijp dat ik als noob op het forum een risico loop met het stellen van domme vragen, maar ik hoop dat jullie het mij vergeven dat ik dit risico op de koop toe neem ;) *hoongelach aan*

Ik heb net een HTC Desire Z engels gekocht, en superblij mee na mijn übertrage Hero met Froydvillain ROM. Probleem met deze DZ is dat ik merk dat Engels en Italiaans voor dit mormel de voertalen zijn - woordvoorspelling, kaarten etc. allemaal engels of italiaans.
Heb op Shipped ROMs gekeken, maar begrijp geen hol van die RUU naamgevingen. Welke stock ROM moet ik pakken om gewoon in mijn eigen moerstaal te kunnen typen ?

Bedankt voor de (eventuele) reacties ! ;)

Oh ja: *hoongelach uit* (wel consequent blijven)
je kan toch gewoon de voertaal wijzigen? De europese worden met alle talen geshipped dacht ik...
menu > settings > language & keyboard
en dan Select language op English (Netherlands) zetten of helemaal op Nederlands.
Onder Touch Input settings kan je onder International keyboard de talen aangeven die je wilt typen (onder touch).
Onder Hardware keyboard settings kan je de hoofdtaal aangeven.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:55
AktiveHate schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 21:14:
Voor de mensen die naar de officiele 2.3 hebben geupdate en willen rooten zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178912
Zojuist, geprobeerd en werkt perfect. Ben van de officiële 2.3 naar Cyanogen 7.0.3 gegaan. :)
Ik begrijp dat een radio upgrade nog los gedaan moet worden, of zit deze ook al bij de Cyanogen rom?

[ Voor 12% gewijzigd door Mod_Aap op 28-07-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mod_Aap schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:42:
[...]

Zojuist, geprobeerd en werkt perfect. Ben van de officiële 2.3 naar Cyanogen 7.0.3 gegaan. :)
Ik begrijp dat een radio upgrade nog los gedaan moet worden, of zit deze ook al bij de Cyanogen rom?
Nee radio wordt niet geflashed my CM.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=970809

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:55
Thanks, laatste versie er op gezet en een efs whipe gedaan, lijkt er op dat bij mij de GPS ook niet goed werkt.
Krijg helemaal geen locatie fix in google maps. :-(

Wifi en gsm bereik zijn trouwens een stuk beter geworden.

[ Voor 34% gewijzigd door Mod_Aap op 28-07-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
yup de laatste radio verbeterd het ontvangst echt merkbaar! geen problemen met de GPS... Virtuous Unity 1.29 met Unity V4 kernel

[ Voor 36% gewijzigd door ArcticWolf op 28-07-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Laatst online: 09-09 16:47
AktiveHate schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:51:
Die shortcuts kan je oplossen door bij de instellingen naar applicaties te gaan en dan bij snelstarten alle snelkoppelingen te verwijderen :)
ah hartstikke bedankt! Dit was toch wel mijn grootste irritatie van tijd tot tijd. THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:47:
[...]

je kan toch gewoon de voertaal wijzigen? De europese worden met alle talen geshipped dacht ik...
menu > settings > language & keyboard
en dan Select language op English (Netherlands) zetten of helemaal op Nederlands.
Onder Touch Input settings kan je onder International keyboard de talen aangeven die je wilt typen (onder touch).
Onder Hardware keyboard settings kan je de hoofdtaal aangeven.
O-)
Dankjewel voor je reactie. Klopt, ik heb de invoertaal gewijzigd met de app "More Locale 2". Mijn menu's en het Touch keyboard zijn netjes in het Nederlands. Ook als ik via Instellingen->Taal en toetsenbord ga, zie ik onder Taal selecteren "Nederlands (Nederland)" staan. Als ik dan werkelijk daar een keuze wil maken door op "Taal selecteren" te klikken, krijg ik Duits, Engels, Frans en Italiaans als keuzes. Ik maak hier geen andere keuze, mijn keuze blijft dankzij "More Locale 2" gewoon op "Nederlands (Nederland)" staan.

Zodra ik een SMSje wil typen en ik klap het hardware toetsenbord uit, dan verschijnt heel stoer bovenin naast de batterij-indicator het "EN"-icoontje. Woordvoorspelling is dan ook alleen Engels, en spellingscorrectie ook.
Als ik op dat moment het hardware toetsenbord inklap en via Touch keyboard ga verder werken zie ik op het Touch toetsenbord gewoon "NL" staan en is woordvoorspelling ook Nederlands.

Spannend hè ?
Gisteravond heb ik de RUU_Vision_Gingerbread_S_HTC_WWE_2.42.405.2_Radio_12.56.60.25_26.10.04.03_M_release_199043_signed.exe over de telefoon heengegooid, ik zat nog op 1.84. Ik zie een hoop verbeteringen, maar mijn hardware toetsenbord-probleem is onveranderd.

Ik ben de weg een beetje kwijt. Iemand nog een idee ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 09:12
Zie dat de CM Nightlies nu op Android 2.3.5 zitten. Werkt prima, is mijn eerste indruk. Weet iemand wat de wijzigingen zijn voor de Desire Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:47:
[...]

Dankjewel voor je reactie. Klopt, ik heb de invoertaal gewijzigd met de app "More Locale 2". Mijn menu's en het Touch keyboard zijn netjes in het Nederlands. Ook als ik via Instellingen->Taal en toetsenbord ga, zie ik onder Taal selecteren "Nederlands (Nederland)" staan. Als ik dan werkelijk daar een keuze wil maken door op "Taal selecteren" te klikken, krijg ik Duits, Engels, Frans en Italiaans als keuzes. Ik maak hier geen andere keuze, mijn keuze blijft dankzij "More Locale 2" gewoon op "Nederlands (Nederland)" staan.

Zodra ik een SMSje wil typen en ik klap het hardware toetsenbord uit, dan verschijnt heel stoer bovenin naast de batterij-indicator het "EN"-icoontje. Woordvoorspelling is dan ook alleen Engels, en spellingscorrectie ook.
Als ik op dat moment het hardware toetsenbord inklap en via Touch keyboard ga verder werken zie ik op het Touch toetsenbord gewoon "NL" staan en is woordvoorspelling ook Nederlands.

Spannend hè ?
Gisteravond heb ik de RUU_Vision_Gingerbread_S_HTC_WWE_2.42.405.2_Radio_12.56.60.25_26.10.04.03_M_release_199043_signed.exe over de telefoon heengegooid, ik zat nog op 1.84. Ik zie een hoop verbeteringen, maar mijn hardware toetsenbord-probleem is onveranderd.

Ik ben de weg een beetje kwijt. Iemand nog een idee ? :'(
Dan weet ik het niet hoor, cursus Nederlands volgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Eergister een Desire Z gekocht, geen problemen mee gehad, ook bellen ging goed.
Gisteravond de telefoon geroot door te downgraden en daarna CM getest, maar toch voor modaco gegaan. Vandaag werd ik gebeld en had ik geen geluid tijdens het gesprek, de andere partij kan mij wel horen. Via de luidspeaker en headset werkt het wel. Is dit toeval dat het nu na het rooten gebeurt, of zit het toch in het rooten?

-- Edit
Na het installeren van de in dit topic besproken nieuwste radio werkt het weer. Raar...

[ Voor 16% gewijzigd door FireWire op 30-07-2011 14:01 ]

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:30:
[...]

Dan weet ik het niet hoor, cursus Nederlands volgen? :P
Jammer.

Ondertussen heb ik wat meer getest. Een buurman heeft ook de HTC Desire Z. Als we onder Instellingen->Over de telefoon->Software-informatie kijken zijn alle alle versies tot op de letter en cijfer identiek.
Ik heb vervolgens zijn SIM in mijn foon geplaatst, factory reset, SD-kaartje leeg en toch krijg ik onder mijn taal instellingen nog steeds alleen Engels, Frans, Duits en Italiaans.
Op zijn telefoon krijgt hij een veel grotere lijst met talen, inclusief Nederlands.

Ik begrijp er echt niets meer van. Dan kan alleen het apparaat serienummer of IMEI nog invloed hebben toch ? We draaien ogenschijnlijk op precies dezelfde ROM.

Of ben ik nou gek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb momenteel major radio issues met mijn Desire Z.

Gisteren Virtuous Sense 2.0.0 met de Unity V4 kernel geflashed en meteen de recommanded radio erop gezet (26.04.02.17). Kwam er vandaag echter achter dat ik niet meer op mobiel internet kon, alles andere werkte perfect. (Market zegt Verbindingstimeout en Exchange kan niet syncen etc)
Andere radio erop, de nieuwste 26.10.04.03, zelfde probleem.
Weer terug naar mijn oude, originele radio (26.03.02.26), nog steeds hetzelfde probleem !
Andere ROM en kernel.. nog altijd hetzelfde probleem ! Ik word gek !
Ik ben echt ten einde raad ! Iemand nog aanbevelingen welke radio ik kan proberen ? Provider = Vodafone.

Alvast bedankt !
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 22:31:
[...]

Jammer.

Ondertussen heb ik wat meer getest. Een buurman heeft ook de HTC Desire Z. Als we onder Instellingen->Over de telefoon->Software-informatie kijken zijn alle alle versies tot op de letter en cijfer identiek.
Ik heb vervolgens zijn SIM in mijn foon geplaatst, factory reset, SD-kaartje leeg en toch krijg ik onder mijn taal instellingen nog steeds alleen Engels, Frans, Duits en Italiaans.
Op zijn telefoon krijgt hij een veel grotere lijst met talen, inclusief Nederlands.

Ik begrijp er echt niets meer van. Dan kan alleen het apparaat serienummer of IMEI nog invloed hebben toch ? We draaien ogenschijnlijk op precies dezelfde ROM.

Of ben ik nou gek ?
Hetzelfde probleem hier. Is je doos van je telefoon toevallig ook in een andere taal ?
EDIT: Doe eens 'adb shell getprop'.
Bij mij levert dat dit op;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GTRPW.png
Zoals je ziet is dat 'ita' helemaal niet wenselijk. Dat wil ik dan ook veranderen naar NL, maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet. Ik heb hier inmiddels vele uren aan verspeeld en hoop dat iemand de gouden tip voor me heeft.

[ Voor 48% gewijzigd door Freekers op 01-08-2011 22:14 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hmmm ik dacht ik doe eens iets simpels als een andere Kernel testen... Ik zit op CM7.03. En deed de laatste Pershoot Kernel via Rom Manager... Die vroeg om Davlik Cache te legen... Prima... Ik weet dat het dan wat langer kan duren met opnieuw opstarten (174 applicaties volgens 1Tap cleaner, wat ongeveer 500mb aan data op de telefon in neemt... heb geen apss2sd), maar damn. Hij is al ruim een kwartier bezig... Kan dit klopen?

Heb hem afgebroken en deze geprobeerd direct van de site geprobeerd: http://droidbasement.com/db-blog/?p=2200

Duurt nu ookal een kwartier...

Die ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik weet niet of er al een antwoord op is geweest, zag het niet zo direct langskomen, maar probeer de htc_ime mod/hack van jonas eens als je CM gebruikt en de functionaliteit van het sense hardware keyboard gedrag wilt terughebben?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416
Freekers schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:09:
Ik heb momenteel major radio issues met mijn Desire Z.

Gisteren Virtuous Sense 2.0.0 met de Unity V4 kernel geflashed en meteen de recommanded radio erop gezet (26.04.02.17). Kwam er vandaag echter achter dat ik niet meer op mobiel internet kon, alles andere werkte perfect. (Market zegt Verbindingstimeout en Exchange kan niet syncen etc)
Andere radio erop, de nieuwste 26.10.04.03, zelfde probleem.
Weer terug naar mijn oude, originele radio (26.03.02.26), nog steeds hetzelfde probleem !
Andere ROM en kernel.. nog altijd hetzelfde probleem ! Ik word gek !
Ik ben echt ten einde raad ! Iemand nog aanbevelingen welke radio ik kan proberen ? Provider = Vodafone.

Alvast bedankt !
Virtuous Sense 2.0.0. met Stock Kernel en Radio 26.08.04.30_M3 en Provider = Vodafone en 0,0 problemen. Misschien kan je die Radio nog proberen?

Moet overigens zeggen dat ik erg tevreden ben met de Virtous Sense 2.0.0 release. Eerste keer dat een Sense ROM soepel loopt en blijft lopen op mijn telefoon. Unity is t/m 1.29 alsnog traag geworden na een paar dagen op mijn telefoon. Ook de oude Virtuous Sense roms 1.0.0 t/m 1.0.2 was traag en irritant.

Jammer dat Unity niet soepeltjes is gaan lopen (ook niet na aanpassen kernel en OC-en van de std. kernel en de nieuwe), was namelijk wel flink wat meer eye-candy hehe. Ben uiteindelijk wel een beetje op CM en alle varianten uitgekeken nu. Meeste skins en themes waren te simpel en deprimerend op 1 of andere manier. Ook na UOT Kitchen erop los te hebben gelaten.

@kidogo: Ik heb overigens ook nog het toetsenbord hardware verhaal doorgenomen en ik krijg het met Virtuous Sense 2.0.0 iig voor elkaar om NL icoontje te krijgen bij het uitklappen van mijn hardware toetsenbord. Ook de tekstvoorspelling kan ik hiervoor aanzetten. Draai locale setting: English (Netherlands - wat voorheen ook altijd een probleem was om dan NL-predicition voor elkaar te krijgen.

[ Voor 70% gewijzigd door Jivebunny op 03-08-2011 09:00 . Reden: spelling & toevoegingen ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:15

Sandyman538

SandstorM [148839]

Het enige probleem wat ik heb gehad met virtuous 2.0.0 is dat de telefoon 2x helemaal geen response meer gaf. Dus batterij trekken en opnieuw opstarten. Maar dat was op dag 1 en 2 sinds ik geflashed had, daarna * afkloppen * niet meer gebeurd.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Sandyman538 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:39:
Het enige probleem wat ik heb gehad met virtuous 2.0.0 is dat de telefoon 2x helemaal geen response meer gaf. Dus batterij trekken en opnieuw opstarten. Maar dat was op dag 1 en 2 sinds ik geflashed had, daarna * afkloppen * niet meer gebeurd.
Ik heb twee vastlopers gehad i.c.m. de game 'cut the rope', maar dat is alles geweest. Batterij eruit trekken was niet nodig. Sense deed zelf een restart na een seconde of 25. Enige was dat ook wel de SIMkaart opnieuw unlocked moest worden, dus misschien was het meer dan alleen een Sense restart.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Jivebunny schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:43:
Virtuous Sense 2.0.0. met Stock Kernel en Radio 26.08.04.30_M3 en Provider = Vodafone en 0,0 problemen. Misschien kan je die Radio nog proberen?

Thanks voor de tip ! Ga ik doen !

@kidogo: Ik heb overigens ook nog het toetsenbord hardware verhaal doorgenomen en ik krijg het met Virtuous Sense 2.0.0 iig voor elkaar om NL icoontje te krijgen bij het uitklappen van mijn hardware toetsenbord. Ook de tekstvoorspelling kan ik hiervoor aanzetten. Draai locale setting: English (Netherlands - wat voorheen ook altijd een probleem was om dan NL-predicition voor elkaar te krijgen.
Ik heb exact hetzelfde probleem als kidogo. Ook ik krijg het niet voor elkaar om een NL icoontje te krijgen bij het uitklappen van mijn hardware toetsenbord; Ik krijg een It icoontje en dus ook Italiaanse spellcheck in m'n SMS berichten. Uiterest irritant.
Zou je eens voor me willen kijken welke output je krijgt als je 'adb shell getprop' doet ? (Met je Z aan je PC gekoppeld ofcourse). Bij mij staat er vrij ver onderaan 'vision-keypad-ita'. Ik weet vrijwel zeker dat dat de boosdoener is maar ik weet niet hoe ik dat krijg veranderd naar 'vision-keypad' (want NL keypad bestaat niet. Kijk maar in /system/usr/keylayout. De NL keypad zit als het goed is opgeslagen in vision-keypad of vision-keypad-wwe... nu nog weten hoe je dat veranderd krijgt.. Kan dat niet via een of ander script in clockworkmod oid ?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Kun je dat niet met setprop doen? En door eventueel een extra enter in je propfile te zetten? Je bent t wel kwijt bij een flash.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Krypt schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:52:
Kun je dat niet met setprop doen? En door eventueel een extra enter in je propfile te zetten? Je bent t wel kwijt bij een flash.
Ik heb net wat liggen 'spelen' met setprop, maar het wil niet lukken. Waarschijnlijk is m'n syntax fout.
Dit heb ik al geprobeerd;

adb shell stop
adb shell setprop vision-keypad-ita false
adb shell setprop vision-keypad true
adb shell start
Geen effect..

adb shell stop
setprop hw.keyboards.0.devname "vision-keypad-ita" false
setprop hw.keyboards.131073.devname "vision-keypad-ta" false
setprop hw.keyboards.0.devname "vision-keypad" true
setprop hw.keyboards.131073.devname "vision-keypad" true
adb shell start
Ook geen effect

Kun je me wellicht hiermee helpen ?
Hier de twee boosdoeners;
http://i.imgur.com/GTRPW.png

Alvast bedankt !

[ Voor 3% gewijzigd door Freekers op 03-08-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb het even geprobeerd; hij zet ze wel.

setprop hw.keyboards.0.devname vision-keypad-ita
setprop hw.keyboards.131073.devname vision-keypad-ita

Getprop geeft dan:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/6842352/Vision/Screenshots/getprop-hw.keyboards.JPG

Je kan kijken of dat helpt, dan zou je eventueel een userinit.sh op je sd kaart kunnen zetten die dat omzet. Maar ik betwijfel of het werkt,

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 19:26
De startpost mag nodig geupdate worden. Zo staat er nog niks over Gingerbread vermeld. Daarnaast wordt Visionary+ afgeraden maar direct daaronder wel in veel detail uitgelegd. Het lijkt me dat dat dan beter vervangen kan worden door instructies die wél aangeraden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Krypt schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:18:
Heb het even geprobeerd; hij zet ze wel.

setprop hw.keyboards.0.devname vision-keypad-ita
setprop hw.keyboards.131073.devname vision-keypad-ita

Getprop geeft dan:
[afbeelding]

Je kan kijken of dat helpt, dan zou je eventueel een userinit.sh op je sd kaart kunnen zetten die dat omzet. Maar ik betwijfel of het werkt,
Hij zet ze inderdaad wel;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7I1BO.png
Maar na een reboot is het weg... Ik zal me eens verdiepen in userinit.sh

Om hier even op terug te komen: Heb contact gehad met HTC, die zeggen dat ze niks voor me kunnen doen. Had ik het toestel maar direct bij HTC moeten kopen. 8)7 Verkoper neemt toestel niet weg omdat de doos is open geweest.. bla bla, kastje-->muur-->repeat. Je kent het wel.

Ik heb inmiddels zoveel tijd in dit probleem gestopt dat ik het echt heb gehad. Het liefste smijt ik dat ding nu gewoon door de ruit, maar dat is ook weer zonde van het geld. Ik loof een beloning van 10 euro uit aan degene die mij kan helpen aan een werkend Nederlands toetsenbord op mijn HTC Desire Z op de stock rom (laatste RUU) of op Virtuous Sense 2.0.0.

[ Voor 59% gewijzigd door Freekers op 10-08-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:15

Sandyman538

SandstorM [148839]

Zijn hier ook mensen die ervaring met de garantie van hun htc desire z hebben en hem opgestuurd hebben met een custom rom erop? Ik wil die van mij namelijk op gaan sturen aangezien er steeds meer speling tussen het scherm en het toetsenbord komt in dichtgeklapte staat. Alleen nu krijg ik een email met "Een toestel kan buiten garantie vallen wegens garantie verlopen, vochtschade, gebruiksschade, rom updates op toestel geïnstalleerd die wij niet voor uw toestel aanbieden en dergelijke."

Aangezien ik een hardwarematig probleem heb en dit helemaal niks met mijn custom rom te maken heeft wilde ik hem er eigenlijk op laten staan ipv guides te volgen om hem weer helemaal af-fabriek te krijgen. Dus, ervaringen?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
Hoi,

Heb een probleem. Wanneer ik de stappen doorloop om root toegang te krijgen op mn z zie ik bij deze stap:
C:\RootVision>adb shell /data/local/tmp/psneuter Deze error: Failed to set prot mask (Inappropriate ioctl for device)

Iemand die me kan helpen?

edit: hier gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1178912

[ Voor 13% gewijzigd door FloggingHank op 16-08-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Ik zit op cyanogenmod 7.1.0 RC1, en heb een probleem met het ontgrendelen van me scherm de laatste tijd.
Ik heb een bolletjes patroon om mijn telefoon te ontgrendelen. Dit is eigenlijk voor als ik me telefoon kwijt raak dat niet gelijk heel me prive leven op straat ligt.
Nu heb ik er ook track and protect opstaan, dus kan alles op afstand wissen...
Maar als ik me telefoon een tijdje niet heb gebruikt en wil hem unlocken, Licht het eerste balletje op vervolgens heel even het 3 of 4e. Soms duurt het 5/10 sec voordat hij het patroon wel pakt. En soms dimt het licht weer in de standby.
Kan er niet echt iets over vinden op i-net.. jullie een idee?
Zit zelf te denken dat het CPU misschien te laag is als ik hem uit de standby stand haal...
Instelling CPU: min: 245 MHz max: 1024 MHz

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Toniii schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:27:
Kan er niet echt iets over vinden op i-net.. jullie een idee?
Zit zelf te denken dat het CPU misschien te laag is als ik hem uit de standby stand haal...
Instelling CPU: min: 245 MHz max: 1024 MHz

Iemand?
- Wat is de CPU Governor setting? (Ik vermoed ondemand - probeer interactive eens)
- Minumum heb ik naar 368 moeten verhogen, voornamelijk doordat er bij mij nogal wat crap op de achtergrond draait, en de 245 het alleen trekt op het moemnt dat ik een kale cm7 install heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een snelle vraag, misschien is het al wel een paar keer genoemd..

maar waar kan ik originele roms vinden?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 12-09 16:26
Ik ben eigenlijk op zoek naar een Sense rom (het uiterlijk vind ik dan wat mooier dan zonder skin) maar mét de volgende CM7 opties:

-roamen in het thuisland is disabled (dat is het vervelende van virtual providers als telfort, als ik op kpn zit denkt ie da ik roam)
-ad-hoc netwerken kunnen gebruiken

Nu heb ik deze opties al geprobeerd om in de HTC stock rom te tweaken maar dat werkt niet helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
maarud schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:08:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een Sense rom (het uiterlijk vind ik dan wat mooier dan zonder skin) maar mét de volgende CM7 opties:

-roamen in het thuisland is disabled (dat is het vervelende van virtual providers als telfort, als ik op kpn zit denkt ie da ik roam)
-ad-hoc netwerken kunnen gebruiken

Nu heb ik deze opties al geprobeerd om in de HTC stock rom te tweaken maar dat werkt niet helaas...
Virtuous Sense 2.0.0?
Virtuous Unity 1.31?

Beide zijn erg goed... weet dat beide dat ad-hoc functie hebben maar van dat roamen weet ik niet.... (zijn wel afgeleid van de europese OTA en niet die van T-mobile US).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik ga het wel eens proberen.. als ik mijn huidige nandroid backup, dan kan ik altijd weer terug mét al mijn programma's en zooi alsof ik nooit die nieuwe rom heb geprobeerd, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
yep!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Virtuous Unity 2.33 Beta is overigens net uit. Ben em nu aan het installeren (ben benieuwd. Performance vond ik altijd teleurstellend in de vorige versies)

Ben erg benieuwd naar de nieuwe look van de sense launcher.

Afgelopen dagen ook nog met MIUI lopen stoeien, echter gewoon geen werkende Language Pack kunnen krijgen die werkt. Is overigens ook alleen maar om Google Maps Nav in het NL te krijgen. Vind die Engelse Pico TTS echt irritant hehe. So far, no luck.

[ Voor 45% gewijzigd door Jivebunny op 19-08-2011 15:00 ]

• maarud
Kan je dan ook even kijken of je de 'National Data Roaming' optie hebt?

• omgwtfbbq
Jivebunny schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:36:
Virtuous Unity 2.33 Beta is overigens net uit. Ben em nu aan het installeren (ben benieuwd. PErformance vond ik altijd teleurstellend in de vorige versies)

Ben erg benieuwd naar de nieuwe look van de sense launcher.

Afgelopen dagen ook nog met MIUI lopen stoeien, echter gewoon geen werkende Language Pack kunnen krijgen die werkt. Is overigens ook alleen maar om Google Maps Nav in het NL te krijgen. Vind die Engelse Pico TTS echt irritant hehe. So far, no luck.
Performance teleurstellend? Ik heb geen snellere 3.0 rom kunnen vinden.. Als je dan ook nog de modded kernel installeerde ging ie helemaal als een speer.

De 2.33 beta is overigens supergoed te doen, maar let even op of je SMSje wel aankomen. Ik heb al een aantal smsje gehad die niet verstuurd werden :)

• ArcticWolf
  • Niet online
ik heb nu MyTouch 2.3.4 Port, is gewoon Sense 2.1 met wat mytouch mods ;) werkt echt perfect! batterij gaat ook lang mee. Ik heb verschillende sense 3.0 ROMs geprobeerd maar geen van alle werken goed op mijn toestel dus ben er maar vanaf gestapt. AOSP ROMs ben ik ook niet echt kapot van... vaak werken kleine dingetjes niet of het ziet er niet echt gelikt uit.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Iemand tips?
Mijn D-Z is door HTC gerepareerd (board vervangen), en ik ben bezig met alles te herinstalleren. Nu wil ik 'm rooten dmv VisionApp. Ik heb fastboot uit, USB-debug aan. Wanneer ik op Temproot Now klik, krijg ik kort de melding dat Temproot gestart wordt, dan wordt het scherm zwart (menubalk blijft wel zichtbaar) en reageert heel langzaam. Verder doet ie eigenlijk niks meer... Ik moet 'm herstarten, en kan dan opnieuw beginnen (met helaas hetzelfde resultaat)...

Nomen nescio

Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste