Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
staffordniko schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:54:
Klopt het dat er 2 verschillende virtuous roms zijn?

ik heb nu virtuous sense er op staan (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=765447)
Is dit een hele andere? virtuous unity (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1115312)

Wat zijn precies de verschillen?
virtuous sense is de standaard software die op de telefoon wordt meegeleverd met extra tweaks.
virtuous unity is een mod gebaseerd sense 3.0 die nooit voor deze telefoon was bedoeld en dat is inderdaad een hele andere :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerst de ''kale virtous'' erop gehad, die was echt lekker snel!

nu toch maar met sense geinstalleerd, kijken of het de extra's waard zijn!

Als ik btw nexus torch download, dan knippert deze altijd in hihgbeam modus (zonder dat strobe aanstaat)
terwijl bij ingebakken versie ik dat probleem niet heb? is dat soms toch een andere app?

-----

ik heb wel een G2 ipv een Z, maar dat kan toch geen verschil maken?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Virtuous Unity 1.24 is uit. Complete wipe voordat je 'm flasht wordt aangeraden, zitten veel fixes in, waaronder wat smoothness verbeteringen (En je merkt 't, geloof me!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

omgwtfbbq schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:37:
Virtuous Unity 1.24 is uit. Complete wipe voordat je 'm flasht wordt aangeraden, zitten veel fixes in, waaronder wat smoothness verbeteringen (En je merkt 't, geloof me!) :)
Ik was al happy met 1.0.0, echter het enige waarom ik em niet als daily driver gebruik, is de car hom edie niet aan de praat te krijgen is. Zodra die gefixed is, ben ik zeker over voor nu. Begin een beetje saai te worden van Cyanogenmod en zijn varianten (mexdroid/htcclay/etc). Mis toch wel een beetje de sense widgets. Nooit gedacht dat ik dat nog zou zeggen haha. Nieuwe lockscreen is ook erg fijn. Launcherpro widgets komen in de buurt, maar zijn het net niet.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

staffordniko schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:54:
Klopt het dat er 2 verschillende virtuous roms zijn?

ik heb nu virtuous sense er op staan (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=765447)
Is dit een hele andere? virtuous unity (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1115312)

Wat zijn precies de verschillen?
En er is ook nog een Virtuous G-lite voor de DesireZ/G2. Stock Gingerbread 2.3 met Stock launcher.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Ik heb nu virtuous unity draaien, en vind deze best fijn werken. Alleen mijn grootste afknapper is dat de homescreens en app drawer niet in landscape modus gaan. Niet met automatisch draaien, en niet met het uitschuiven van het toetsenbord. Is dit wel mogelijk? Voor mij namelijk een reden om deze rom er weer af te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 21:39
Ik vind het heel vervelend dat mijn sms/messaging app steeds uit mijn ram wordt gewist. Is er een mogelijk om de sms app in het memory te locken?
Ik weet dat dit kan met cyagonen mod, maar ik draai nu Unity 1.25 en bij deze vind ik deze optie niet in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

robin5210 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:01:
Ik vind het heel vervelend dat mijn sms/messaging app steeds uit mijn ram wordt gewist. Is er een mogelijk om de sms app in het memory te locken?
Ik weet dat dit kan met cyagonen mod, maar ik draai nu Unity 1.25 en bij deze vind ik deze optie niet in het menu.
Je moet even de add-on GingerBread Ghostly SMS installeren.

http://forum.xda-develope...?p=14591367&postcount=245

Dat is de workaround voor nu m.b.t. dit probleem

[ Voor 4% gewijzigd door Jivebunny op 21-06-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Aaaahhhhh, dus dat is het, iets met het ram beleid! Had hier met de stock sense rom regelmatig last van, werd ik wakker en stond er geen enkel bericht meer in mijn inbox! Echt super vervelend want twijfel nogsteeds aan een paar (op dat moment belangrijke ;) ) berichten. Maar heb toen smsBackup+ geinstalleerd. En redelijk snel daarna wat custom roms waarmee ik er nooit meer last van heb gehad.

Verder weer erg positief over mijn (mugen 1800mah) batterij de laatste dagen. Draaide een tijdje MIUI (blijft een leuke rom, wie weet binnenkort weer) maar die crashte ineens met de laatste update (nieuw unlock screen --> vastlopen). Dus moest met rom manager terug naar een oude cm7 backup (was niet thuis).

Vervolgens bij thuiskomst maar weer is een complete wipe gedaan naar CM7 nightly #112. Naast de voor CM nieuwe eyecandy/transition effects (daarom mis ik stiekem MIUI, was nog een stuk sneller met animaties ook...) staat mijn batterij na vandaag nog keurig op 80%. 9:30 uur actief met een uur schermtijd en syncen en wifi gewoon aan. Met MIUI zou ik nu zeker al op ~50% zitten.

ps. Lijkt er bij mij op dat als ik wifi aan heb én binnen bereik bent de batterij juist aanzienlijk langer meegaat. Verbruikt 3g (ook als background sync) zoveel meer energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Yep, wifi verbruikt binnen het bereik en normale activiteit veel minder :>
Had laast ergens een pagina met test resultaten tussen het energie verbruik van GPRS, EDGE, 3G en WIFI. Daarin kwam naar voren dat GPRS relatief meer energie verbruikt omdat het meer moeite moet doen en er dus langer over doet om data binnen te halen. 3G haalt veel sneller de data binnen en de verbinding wordt dus ook veel sneller verbroken (en hoef minder moeite te doen) de antenne verbruikt wel meer energie maar hij wordt veel korter gebruikt. Ik denk dat hetzelfde geld voor Wifi antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 13:11
klein probleempje hier
heb me desire z nu al een tijdje overgenomen van een tweaker hij had hem al klaar gemaakt met een andere rom en zo

maar nu wil ik er een andere er op zetten deze virtuous_unity-vision-v1.25.0
dus wat ik gedaan heb is bij clockworkmod wipedata/factory reset gedaan

daarna install zip from sdcard
zo lijkt alles goed te gaan maar even later krijg ik een error van die zip bestand
(status 1)
installation aborted

mis ik nog wat op de sd ??
want heb ook al een error met opstarten van clockworkmod v3.0.0.5
E:cant mount/cache/recovery/log
E:cant open(en open)/cache/recovery/log
E:cant mount/cache/recovery/last_log
E:cant open/cache/recovery/last_log

[ Voor 10% gewijzigd door NLMarcel194 op 25-06-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Je telefoon ligt redelijk overhoop
Ik heb gelezen dat je de oude image terug moet zetten via fastboot, maar er is een 50% kans dat de telefoon daarna in een bootloop blijft hangen, maar gezien dat je al in deze situatie zit... heb je weinig keus.

de PC10IMG.zip van deze pagina in de root van je SD zetten.

telefoon uitzetten: press volume down en daarna de powerknop 1x
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905261

hij zou de image automatisch moeten lezen en vragen of je die wilt installeren. goodluck :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
ArcticWolf schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:19:
Je telefoon ligt redelijk overhoop
Ik heb gelezen dat je de oude image terug moet zetten via fastboot, maar er is een 50% kans dat de telefoon daarna in een bootloop blijft hangen, maar gezien dat je al in deze situatie zit... heb je weinig keus.

de PC10IMG.zip van deze pagina in de root van je SD zetten.

telefoon uitzetten: press volume down en daarna de powerknop 1x

hij zou de image automatisch moeten lezen en vragen of je die wilt installeren. goodluck :>
oke bedankt voor de link had deze al gezien en opgeslagen zal er straks goed er voor gaan zitten

als het gelukt is zal ik het melden of als ik nog een probleem heb :P lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Je hebt een oude recovery die de ext4 partities niet ondersteund. Probeer je recovery te updaten naar de laaste cw, volgens mij is dat 3.0.2.4 ofzo.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
kom er denk niet echt uit :P
heb hier een link http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1003723

dus een nieuwe versie van CW 3.2.0.0

binnen gehaald uitgepakt
gedaan wat er stond
het zenden van de recovery doet die wel 4290KB staat gewoon een OK tje
maar het schrijven er van geeft die een fail aan
writing recovery ... failed (remote: inmage update error)

wat doe ik fout?

update 26-6
Krypt schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:36:
Je hebt een oude recovery die de ext4 partities niet ondersteund. Probeer je recovery te updaten naar de laaste cw, volgens mij is dat 3.0.2.4 ofzo.
neem aan dat ik CW ook gewoon bij CW zelf kan updaten toch maar ik heb een alleen .img van CW 3.1.0.0 en als zip heb ik hem als 3.2.0.0 maar dat lukt niet via CW

ik heb ook de full RUU_Vision_HTC_WWE_1.34.405.5 geprobeerd
dat werkt tot 50% pda aan gezet met volume down daarna op fastboot usb gezet
want dan herkend RUU exe me pda
vraagt als ik verder ga blabla wil hem updaten daarna herstart me pda maar blijft op de htc logo hangen
dus daarmee kom ik ook niet verder :P :S

iemand nog een goed tip voor me?

[ Voor 54% gewijzigd door NLMarcel194 op 26-06-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
De RUU update werkt ook niet?
Probeer de RUU nog eens opnieuw (check eerst of je download goed is met de MD5 hash) met een volle accu en zonder SIM en SD-Kaart in de telefoon, dan zou de RUU update (downgrade) moeten werken.
Gewoon je telefoon en PC een tijdje met rust laten nadat je de update hebt gestart, soms lijkt het alsof de boel vastgelopen is terwijl het proces gewoon nog bezig is!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
S0epkip schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:31:
De RUU update werkt ook niet?
Probeer de RUU nog eens opnieuw (check eerst of je download goed is met de MD5 hash) met een volle accu en zonder SIM en SD-Kaart in de telefoon, dan zou de RUU update (downgrade) moeten werken.
Gewoon je telefoon en PC een tijdje met rust laten nadat je de update hebt gestart, soms lijkt het alsof de boel vastgelopen is terwijl het proces gewoon nog bezig is!
nope werkt niet want
hij staat dan eerst in fastboot dan herkent RUU hem daar na herstart hij me pda waarbij ik weer gelijk op volume down druk en weer gelijk in fastboot gezet maar dan even er na zegt RUU update toch van dat die me pda niet meer ziet

de andere manier is eerst een fastboot daarna start die opnieuw niks aan gedaan gewoon laten lopen maar wat ik toen er voor zij blijft die op de htc logo staan en volgens kapt RUU update ook al nog er mee want hij ziet de pda niet om verder te gaan :S :P

maar wat andere al aangaven dat die ext4 partities niet ondersteund werd bij mijn omdat ik met een te laag CW versie zit

kan ik dan niet een oude rom pakken wat geen ext4 partitie heeft ?? zo dat ik er dan toch een rom er op kan zetten maar welke rom zal dat dan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
NLMarcel194 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:54:
[...]

nope werkt niet want
hij staat dan eerst in fastboot dan herkent RUU hem daar na herstart hij me pda waarbij ik weer gelijk op volume down druk en weer gelijk in fastboot gezet maar dan even er na zegt RUU update toch van dat die me pda niet meer ziet

de andere manier is eerst een fastboot daarna start die opnieuw niks aan gedaan gewoon laten lopen maar wat ik toen er voor zij blijft die op de htc logo staan en volgens kapt RUU update ook al nog er mee want hij ziet de pda niet om verder te gaan :S :P

maar wat andere al aangaven dat die ext4 partities niet ondersteund werd bij mijn omdat ik met een te laag CW versie zit

kan ik dan niet een oude rom pakken wat geen ext4 partitie heeft ?? zo dat ik er dan toch een rom er op kan zetten maar welke rom zal dat dan zijn ?
ik gebruik mexdroid 4.1.1 en is echt de snelste ROM die ik heb gevonden op het internet, hijs ook ******* stabiel _/-\o_ ding gebruikt ADW launcher of launcher pro (waarbij je de plus versie moet kopen om de widgets te gebruiken). De mod ziet eruit als de software van de sony xperia series. En heeft geen ext4 partities nodig. ext2/ext3 volstaan.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=886184

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 26-06-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Cyanogenmod 6 gebruikt ook geen ext4.

Heb je in het volume-down (hboot) menu al een "factory reset" gedaan?
Als de RUU je telefoon herkent en de update start moet je dus overal AFBLIJVEN :+

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
ArcticWolf schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:21:
[...]

ik gebruik mexdroid 4.1.1 en is echt de snelste ROM die ik heb gevonden op het internet, hijs ook ******* stabiel _/-\o_ ding gebruikt ADW launcher of launcher pro (waarbij je de plus versie moet kopen om de widgets te gebruiken). De mod ziet eruit als de software van de sony xperia series. En heeft geen ext4 partities nodig. ext2/ext3 volstaan.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=886184
en die wil hij ook niet installeren met CW 3.0.0.5
krijg ook een E: Error in sdkaart blabla........
en dan staat er onder (status1)

zit steeds wat te googlen maar kom er niet uit met me probleem
http://www.androidworld.n...lockworkmod-recovery.html
dat ook nog gevonden ging wel om een oudere CW maar toch

hoop dat iemand met hier uit kan helpen :P had beter eerst me CW kunnen opdaten voor dat ik alles er afknalde maar ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
S0epkip schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:31:
Cyanogenmod 6 gebruikt ook geen ext4.

Heb je in het volume-down (hboot) menu al een "factory reset" gedaan?
Als de RUU je telefoon herkent en de update start moet je dus overal AFBLIJVEN :+
factory reset heb ik dan nu maar aan gezet

RUU herkent hem alleen als ik hem in fastboot zet anders niet
maar als dus gaat updaten word de pda gereset en dan zegt die w8 op bootloader bij RUU
maar de pda blijft dan alleen op de htc logo staan en de andere manier wat ik boven ook aangaf dat ik na de reset weer gelijk de hboot menu ga en hem weer op fastboot zet maakt niet uit

want RUU ziet hem niet meer zodra hij gerest word helaas pc wel wat dat hoor je maar de update programma niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
NLMarcel194 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:38:
[...]

factory reset heb ik dan nu maar aan gezet

RUU herkent hem alleen als ik hem in fastboot zet anders niet
maar als dus gaat updaten word de pda gereset en dan zegt die w8 op bootloader bij RUU
maar de pda blijft dan alleen op de htc logo staan en de andere manier wat ik boven ook aangaf dat ik na de reset weer gelijk de hboot menu ga en hem weer op fastboot zet maakt niet uit

want RUU ziet hem niet meer zodra hij gerest word helaas pc wel wat dat hoor je maar de update programma niet
Download the following files:

recovery-clockwork-3.0.1.0-encore.img md5: 2f2e87a48a33d3c031ed0f0b2e9f4aac
kernel md5: ce1db01eaebfe9615cf87f9a73d74eed

From either a rooted rom or clockwork recovery issue the following commands via adb (usb)

adb shell busybox remount / -o re,remount
adb shell busbbox mkdir /boot
adb shell busybox mount /dev/block/mmcblk0p1 /boot
adb push recovery-clockwork-3.0.0.6-encore.img /boot/uRecRam
adb push kernel /boot/uRecImg
adb shell busybox umount /boot
werkt vast ook met andere versies van CWM O-)

of deze link?
http://jaxov.com/2010/12/...ry-on-nexus-one-manually/

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 26-06-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
ArcticWolf schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:45:
[...]

[...]

werkt vast ook met andere versies van CWM O-)

of deze link?
http://jaxov.com/2010/12/...ry-on-nexus-one-manually/
maandag avond ga ik weer verder:P
maar bij die eerst gevonden via google
heb daar die CW 3.2.0.0 vandaan gehaalt die zip file hem hernoemd naar update.zip
ik CW upgedate hij word 3.2.0.0 maar na een reboot word die weer 3.0.0.5 dus ik doe wat verkeerd
maar als die 3.2.0.0 nog is wil die als nog geen rom helemaal installeren want net als de andere keren gewoon weer een error

je 2de link zal ik dus maandavond mee verder gaan. bedankt en andere ook :P
hoop dat het dan wel gaat lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb nu mexdroid maar deze ROM heeft alleen Engels en Frans geinstalleerd, is het mogelijk om andere talen toe te voegen/flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
ik kom er niet meer uit denk ik beetje te veel info gelezen en gedaan :P

even me info weer
bij HBOOT sytem info
RADIO-26.04.02.17_M2
OS ver. 1.34.405.5

en CW blijft steeds maar terug komen op 3.0.0.5
kan wel 3.2.0.0 installeren maar die word blijkbaar alleen in het geheugen geladen

iemand nog een goed tip om weer een rom er op te kunnen krijgen want ik kom er niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zou gwn even helemaal opnieuw beginnen, 1.3.4 flashen, rooten, en dan gewoon alles netjes doen :)
Kost miss even tijd maar dan zit het zeker weten weer goed, ipv aanblijven morren met dingen die maar half werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
AktiveHate schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:35:
Ik zou gwn even helemaal opnieuw beginnen, 1.3.4 flashen, rooten, en dan gewoon alles netjes doen :)
Kost miss even tijd maar dan zit het zeker weten weer goed, ipv aanblijven morren met dingen die maar half werken ;)
dat gaat dus niet ;) dat had hij al geprobeerd.

@marcel
Ik snap niet hoe jij aan 3.2.0.0 komt... mijn laatste versie is toch echt 3.0.2.4 en hoger kom ik niet, misschien probeer je de verkeerde versie te flashen :?

[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 28-06-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:10
ik ga dit weekend de Virtuous unity sense 3.0 eens installeren en testen... nieuwe lockscreen staat me wel aan :)
Ik heb momenteel nog steeds de stock 1.82 rom , wel rooted met radio vs : 26.03.02.26

Kan ik best ook mijn radio upgraden naar een gingerbread radio zoals
26.08.04.30 of 26.08.04.16

welke kan ik hier het beste voor gebruiken? of is dit niet nodig?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
ArcticWolf schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:01:
[...]

dat gaat dus niet ;) dat had hij al geprobeerd.

@marcel
Ik snap niet hoe jij aan 3.2.0.0 komt... mijn laatste versie is toch echt 3.0.2.4 en hoger kom ik niet, misschien probeer je de verkeerde versie te flashen :?
had ik hier vandaan http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1003723
toen ik ging zoeken voor CW maar zal 3.0.2.4 versie dan wel uitproberen en kijken als die er wel op blijft staan

maar als je zegt kan misschien verkeerd versie zijn voor het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Je linkt verwijst naar het subforum voor de Desire HD; je moet die van de Desire Z/Vision hebben.
Ik heb de recovery van mijn telefoon gehaald en die op dropbox gezet: link

Ik hoop toch niet dat je de recovery van de Desire HD geflasht hebt; mag aannemen dat de partities bij de HD anders in elkaar zitten dan bij de Desire Z. Dat zou ook verklaren waarom ie je recovery niet overschrijft; hij flasht dat ding naar de verkeerde partitie.

Je recovery is dan niet de goeie, dus je kan de recovery niet gebruiken om een nieuwe recovery te flashen neem ik aan. Verder kan je niet in het OS booten, dus vanuit daar kan je ook de recovery niet flashen. Dan blijft eigenlijk alleen maar de fastboot optie over; en de vraag is of je huidige hboot de flash_image procedure wel bevat.

Reboot je telefoon eens in de bootloader en geeft eens alle info die daar staat; bij mij staat er:
Vision PVT SHIP S-OFF
HBOOT-0.85.0005
MICROP-0425
RADIO-26.08.04.30_M3

Dan kan je gelijk kijken of je evt. met fastboot de recovery kan flashen; ik weet niet welke hboot je er daar voor nodig hebt; het kan dus zijn dat ie niet werkt (wel even de fastboot executables uit de sdk halen):
Fastboot Flash Recovery recovery-clockwork-3.0.2.4-vision.img

Als dat niet werkt moet je je hboot gaan flashen met een engineering hboot welke wel de flash_image procedure heeft. Ik ben een beetje huiverig om de hboot te vervangen; kan een brick veroorzaken.

Misschien dat je hier je verhal ook eens kan posten: http://android.modaco.com...i-bricked-g2-please-help/

[ Voor 5% gewijzigd door Krypt op 29-06-2011 08:10 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Radio updaten is in principe nooit nodig en staat los van de ROM. Je kunt het proberen om betere ontvangst te krijgen, maar onthoud wel even wat je originele radio is zodat je die weer terug kunt flashen!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Gisteren Cyanogenmod 7.1.0 RC1 op mijn Desire Z gezet, wat een genot weer. Werkt echt perfect in combinatie met de .30 radio. goede GPS fix en verder gewoon zoals gewend, heerlijk snel en goed. :-)

Heb alleen mijn bootanimation verkeerd gedaan.. :-P
Ik had hier ooit ergens 1 vandaan gehaald, maar nu verkeerd erin gezet. Dus heb nu geen bootanimation meer. _O-

Net nog geprobeerd te zoeken, kan hem ook niet meer vinden, iemand hier nog een leuke voor mij?

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
UOT kitchen gebruiken!
http://uot.dakra.lt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Beste,

Weet iemand welke rom ik moet pakken om alles weer origineel te maken? Ik wil hem mogelijk opsturen voor reparatie. Iemand hier verstand van?

mvg

K. Stolk

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Cyw00d schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:18:
Beste,

Weet iemand welke rom ik moet pakken om alles weer origineel te maken? Ik wil hem mogelijk opsturen voor reparatie. Iemand hier verstand van?

mvg

K. Stolk
Hij hoeft niet origineel te zijn als je hem opstuurt ! Ik heb hem ook opgestuurd met CM7 er op :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
DennusB schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:42:
[...]

Hij hoeft niet origineel te zijn als je hem opstuurt ! Ik heb hem ook opgestuurd met CM7 er op :P
Ik vertrouw dat niet helemaal. Mijn GPS is defect en dalijk kan ik hem helemaal niet meer retour sturen. Of zijn er meerdere die het zo gedaan hebben met succes?

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Cyw00d schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:53:
[...]

Ik vertrouw dat niet helemaal. Mijn GPS is defect en dalijk kan ik hem helemaal niet meer retour sturen. Of zijn er meerdere die het zo gedaan hebben met succes?
Wat is er defect aan je GPS? Heb hier namelijk ook problemen met mijn GPS ! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
staffordniko schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:20:
Ik heb nu virtuous unity draaien, en vind deze best fijn werken. Alleen mijn grootste afknapper is dat de homescreens en app drawer niet in landscape modus gaan. Niet met automatisch draaien, en niet met het uitschuiven van het toetsenbord. Is dit wel mogelijk? Voor mij namelijk een reden om deze rom er weer af te gooien.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Laatst online: 18:55
Werkt bij mij ook niet, heb er naar gezocht om het werkend te krijgen helaas niet gelukt. Ook de Google Car Home kreeg ik niet werkend dus draai nu maar weer stock rom, wil toch wel sense behouden. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Heintzer schreef op zondag 03 juli 2011 @ 00:33:
[...]

Werkt bij mij ook niet, heb er naar gezocht om het werkend te krijgen helaas niet gelukt. Ook de Google Car Home kreeg ik niet werkend dus draai nu maar weer stock rom, wil toch wel sense behouden. helaas.
Helaas, hoop dat ze dit ooit nog aanpassen.
Ik draai nu virtuous sense, die is naar mijn mening ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
Krypt schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 07:39:
Je linkt verwijst naar het subforum voor de Desire HD; je moet die van de Desire Z/Vision hebben.
Ik heb de recovery van mijn telefoon gehaald en die op dropbox gezet: link

Ik hoop toch niet dat je de recovery van de Desire HD geflasht hebt; mag aannemen dat de partities bij de HD anders in elkaar zitten dan bij de Desire Z. Dat zou ook verklaren waarom ie je recovery niet overschrijft; hij flasht dat ding naar de verkeerde partitie.

Je recovery is dan niet de goeie, dus je kan de recovery niet gebruiken om een nieuwe recovery te flashen neem ik aan. Verder kan je niet in het OS booten, dus vanuit daar kan je ook de recovery niet flashen. Dan blijft eigenlijk alleen maar de fastboot optie over; en de vraag is of je huidige hboot de flash_image procedure wel bevat.

Reboot je telefoon eens in de bootloader en geeft eens alle info die daar staat; bij mij staat er:
Vision PVT SHIP S-OFF
HBOOT-0.85.0005
MICROP-0425
RADIO-26.08.04.30_M3

Dan kan je gelijk kijken of je evt. met fastboot de recovery kan flashen; ik weet niet welke hboot je er daar voor nodig hebt; het kan dus zijn dat ie niet werkt (wel even de fastboot executables uit de sdk halen):
Fastboot Flash Recovery recovery-clockwork-3.0.2.4-vision.img

Als dat niet werkt moet je je hboot gaan flashen met een engineering hboot welke wel de flash_image procedure heeft. Ik ben een beetje huiverig om de hboot te vervangen; kan een brick veroorzaken.

Misschien dat je hier je verhal ook eens kan posten: http://android.modaco.com...i-bricked-g2-please-help/
Vision pvt ENG S-OFF
HBOOT-0.84.2000 (pc1011000
MICROP-0425
RADIO-26.04.02.17_M2
eMMC-boot
sep 8 2010, 15:56:38

dat is wat ik er heb staan

beetje laste post had beetje druk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 20:40
Ik ben nu al de hele middag bezig om mijn Desire Z te downgraden naar versie 1.34, zodat ik daarna Unity met Sense 3.0 er op kan flashen.

Op Androidworld vond ik de volgende handleiding: Howto: Desire Z downgraden van 1.72.x naar 1.34 (en root + s-off)

Echter, wanneer ik in de vierde stap het volgende commando uitvoer:
code:
1
adb shell /data/local/tmp/psneuter

Verschijnt daarna de volgende foutmelding:
code:
1
mmap() failed. Operation not permitted

In eerste instantie dacht ik dat ik de CHMOD commando's niet goed uitgevoerd had, echter was dit niet het geval. Weet er iemand raad? Ik zit met mijn handen in het haar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
TMPJ schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:31:
Ik ben nu al de hele middag bezig om mijn Desire Z te downgraden naar versie 1.34, zodat ik daarna Unity met Sense 3.0 er op kan flashen.

Op Androidworld vond ik de volgende handleiding: Howto: Desire Z downgraden van 1.72.x naar 1.34 (en root + s-off)

Echter, wanneer ik in de vierde stap het volgende commando uitvoer:
code:
1
adb shell /data/local/tmp/psneuter

Verschijnt daarna de volgende foutmelding:
code:
1
mmap() failed. Operation not permitted

In eerste instantie dacht ik dat ik de CHMOD commando's niet goed uitgevoerd had, echter was dit niet het geval. Weet er iemand raad? Ik zit met mijn handen in het haar!
probeer deze:

En welke software versie heb je er nu opstaan dan? Kan best zijn dat ze die lek alweer hebben gedicht... :o

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 04-07-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
Versie 1.82, geïnstalleerd vanwege problemen met mijn Gallerij. Mocht iemand een gouden tip hebben voor het downgraden, dan ontvang ik deze graag. Zie nu door de vele bomen het bos niet meer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
vaag... misschien is je psneuter niet goed? Ik heb dat probleem nog nooit gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
Ook na het downloaden van een verse psneuter gaat het niet goed. Blijkbaar heeft mijn Z'tje geen zin om afscheid te nemen van zijn door hem o zo geliefde HTC rommetje...

Update: Een echte Tweaker laat zich natuurlijk niet zo makkelijk uit het veld slaan. :+ Door het volledige pad op te geven van het psneuter en het misc_version bestand bij het pushen naar de telefoon verliepen de daar op volgende stappen ook vlekkeloos. ArcticWolf, nog bedankt voor de tip van een vers psneuter bestand!

Update2: En toen was ik een vrolijk gebruiker van Virtuous Unity op mijn Desire Z, Sense 3.0 bied leuke nieuwe effecten moet ik zeggen. :) Nu eens testen wat de batterijduur gaat doen.

[ Voor 64% gewijzigd door TMPJ op 04-07-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Probeer die link hier boven eens. Ik had ook problemen met de nederlandse versie, maar in een later proces.
Toen heb ik het via XDA guide gedaan, en dat verliep gelijk goed. Wel helemaal vanaf het begin. gebruik de downloads van die site.

Groeten Toniii

Tis al opgelost zie ik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Toniii op 04-07-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 17:35
Gisteren ook met succes mijn Z geroot en Cyanogenmod geflasht. Kostte even wat moeite, uitpluiswerk en switchwerk tussen mac en windows. Heb een goldcard moeten maken omdat het in eerste instantie niet werkte.

Vind de oude sense af en toe maar behelpen zeg. Kale Android launcher is qua looks veel strakker vind ik. Mis nu een paar HTC widgets, maar daar kom ik wel overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
jip_86 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:18:
Gisteren ook met succes mijn Z geroot en Cyanogenmod geflasht. Kostte even wat moeite, uitpluiswerk en switchwerk tussen mac en windows. Heb een goldcard moeten maken omdat het in eerste instantie niet werkte.

Vind de oude sense af en toe maar behelpen zeg. Kale Android launcher is qua looks veel strakker vind ik. Mis nu een paar HTC widgets, maar daar kom ik wel overheen.
LauncherPro (de plus versie) heeft goede widgets die op de HTC widgets lijken, kost 2,66 euro @ market erg fijne launcher met wat leuke opties en skins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
NLMarcel194 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:25:
[...]

Vision pvt ENG S-OFF
HBOOT-0.84.2000 (pc1011000
MICROP-0425
RADIO-26.04.02.17_M2
eMMC-boot
sep 8 2010, 15:56:38

dat is wat ik er heb staan

beetje laste post had beetje druk
Reboot je telefoon eens in recovery en sluit dan je telefoon aan op je computer. Start 'adb shell' en kijk of je in de shell van je telefoon kan komen. Voer dan "cat /proc/emmc" uit en post hier de dump. Dat is de overzicht van de partities; als die overeen komen met die van mij, dan kan ik een dd dump maken van de recovery partitie en zou je die met dd weer terug kunnen zetten op jou telefoon.

Dit is mijn overzicht
cat /proc/emmc
dev: size erasesize name
mmcblk0p17: 00040000 00000200 "misc"
mmcblk0p21: 0087f400 00000200 "recovery"
mmcblk0p22: 00400000 00000200 "boot"
mmcblk0p25: 22dffe00 00000200 "system"
mmcblk0p27: 12bffe00 00000200 "cache"
mmcblk0p26: 496ffe00 00000200 "userdata"
mmcblk0p28: 014bfe00 00000200 "devlog"
mmcblk0p29: 00040000 00000200 "pdata"
~ #[

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Welke ROM moet ik daar dan kiezen uit het lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:38:
[...]

Welke ROM moet ik daar dan kiezen uit het lijstje?
Ik gebruik de GB rom zonder sense en dan ff een file pull met adb en die handmatig uploaden ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Heintzer schreef op zondag 03 juli 2011 @ 00:33:
[...]

op xda is nu de doubleshot rom uit waar sense wel meedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Michel242186 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:52:
[...]

op xda is nu de doubleshot rom uit waar sense wel meedraait.
Linkje?

edit: deze? klik

[ Voor 19% gewijzigd door Nikeau op 05-07-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Laatst online: 18:55
Dat is m inderdaad, gelijk even geprobeerd. Helaas kun je het lockscreen niet aanpassen en er dus ook geen apps op zetten. Ook maar 5 home screens, maar ze kunnen wel rotaten. Ben alleen niet zo gecharmeerd van die Espresso UI maar ROM is wel heerlijk snel. Nog geen bugs tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
Gisteravond/nacht mijn Desire Z geroot om custom Roms erop te zetten. Vervolgens Clockworkmod recovery erop gezet (via rom manager). Alleen nu zit ik met 1 probleem, als ik via de recovery opstart kan ik wel menu opties kiezen echter na het kiezen krijg ik een leeg scherm (met het logo in het midden). Alsof hij CWM niet helemaal geïnitialiseerd heeft of hangt op de SD te lezen. Als ik vanuit rom manager een rom kies dan reboot hij in recovery en flasht hij hem wel alleen het zou makkelijker zijn als het vanuit de recovery zelf kon. Geen 1 optie werkt. 8)7 Iemand een idee?

Doh |:( Ik moet hem met de trackpad besturen ipv volume + power

[ Voor 22% gewijzigd door CyPh op 06-07-2011 09:17 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
CyPh schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:53:
Gisteravond/nacht mijn Desire Z geroot om custom Roms erop te zetten. Vervolgens Clockworkmod recovery erop gezet (via rom manager). Alleen nu zit ik met 1 probleem, als ik via de recovery opstart kan ik wel menu opties kiezen echter na het kiezen krijg ik een leeg scherm (met het logo in het midden). Alsof hij CWM niet helemaal geïnitialiseerd heeft of hangt op de SD te lezen. Als ik vanuit rom manager een rom kies dan reboot hij in recovery en flasht hij hem wel alleen het zou makkelijker zijn als het vanuit de recovery zelf kon. Geen 1 optie werkt. 8)7 Iemand een idee?

Doh |:( Ik moet hem met de trackpad besturen ipv volume + power
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Heintzer schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 01:27:
[...]
Dat is m inderdaad, gelijk even geprobeerd. Helaas kun je het lockscreen niet aanpassen en er dus ook geen apps op zetten. Ook maar 5 home screens, maar ze kunnen wel rotaten. Ben alleen niet zo gecharmeerd van die Espresso UI maar ROM is wel heerlijk snel. Nog geen bugs tegen gekomen.
5 homescreens vind ik goed, en het lockscreen hoef ik ook niet perse aan te passen.
Waar ik wel tegenaan loop is dat de apps die ik al geinstalleert had staan op mijn oude rom, nu niet meer automatisch gedownload worden uit de market bij de eerste keer opstarten, wat ik toch altijd wel heel makkelijk vond!
Ben toch even terug gegaan naar virtuous sense, misschien dat dit in volgende versies wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
staffordniko schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:19:
[...]

5 homescreens vind ik goed, en het lockscreen hoef ik ook niet perse aan te passen.
Waar ik wel tegenaan loop is dat de apps die ik al geinstalleert had staan op mijn oude rom, nu niet meer automatisch gedownload worden uit de market bij de eerste keer opstarten, wat ik toch altijd wel heel makkelijk vond!
Ben toch even terug gegaan naar virtuous sense, misschien dat dit in volgende versies wel kan.
Kon je google backup niet selecteren dan (privacy tab)? misschien dat dit standaard uit staat bij die versie. En anders Titanium backup gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
ArcticWolf schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:47:
[...]

Kon je google backup niet selecteren dan (privacy tab)? misschien dat dit standaard uit staat bij die versie. En anders Titanium backup gebruiken.
Dit kan inderdaad, en heb dat ook geselecteert zelfs nog voordat ik met mijn google account inlogde, maar de apps worden niet gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

staffordniko schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:15:
[...]

Dit kan inderdaad, en heb dat ook geselecteert zelfs nog voordat ik met mijn google account inlogde, maar de apps worden niet gedownload.
Die backup vanuit Google is ook niet zo zeer welke apps je had (eigen ervaring, sommige wel, sommige niet), maar meer welke Wifi punten je had opgeslagen (inclusief wachtwoord etc.) en andere instellingen zoals je achtergrond e.d. Dat wordt in de 'cloud' van Google gezet op je account. Daarnaast is de sync hiervan niet erg betrouwbaar en stabiel. Soms wel, soms niet. Vaak dat bij een restore de helft niet was onthouden van mijn vorige settings op een andere rom waarbij ik die optie wel had aangezet. Soms worden er zelfs apps teruggezet die ik al tijden niet meer had gedownload of gebruikt op wat voor manier dan ook haha.

Ik gebruik dat niet meer inmiddels. Titantium backup is betrouwbaarder en uitgebreider. Zelfs compatible met dropbox in de pro versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Heb dezelfde ervaring hier.
Ben ook over gestapt op titanium. Het enige vervelende daaraan vind ik dat de batch jobs bij mij niet lekker door lopen. Soms klapt ie er halverwege uit en moet ik toch nog veel zelf doen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Jivebunny schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:42:
[...]

Die backup vanuit Google is ook niet zo zeer welke apps je had (eigen ervaring, sommige wel, sommige niet), maar meer welke Wifi punten je had opgeslagen (inclusief wachtwoord etc.) en andere instellingen zoals je achtergrond e.d. Dat wordt in de 'cloud' van Google gezet op je account. Daarnaast is de sync hiervan niet erg betrouwbaar en stabiel. Soms wel, soms niet. Vaak dat bij een restore de helft niet was onthouden van mijn vorige settings op een andere rom waarbij ik die optie wel had aangezet. Soms worden er zelfs apps teruggezet die ik al tijden niet meer had gedownload of gebruikt op wat voor manier dan ook haha.

Ik gebruik dat niet meer inmiddels. Titantium backup is betrouwbaarder en uitgebreider. Zelfs compatible met dropbox in de pro versie.
Ik gebruik ook Titanium Backup, maar is er ook een mode dat alle geselecteerde apps automatisch worden geinstalleerd? Ik bedoel je kan wel selecteren welke er worden geinstalleerd maar je moet steeds op "install" en "done" drukken voordat hij verder gaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Ik gebruikte geen titanium back-up omdat mijn root raar deed, oude applicaties hadden gewoon root toegang, maar wanneer ik een nieuwe had geinstalleert dan kreeg superuser een force close -> geen root dus.
Daar heb ik inmiddels een patch voor gevonden op XDA, dus kan ik gewoon switchen naar de doubleshot rom!!

ik prefereer trouwens mybackup root boven titanium

edit: hm my backup zet de market links niet terug... toch maar titanium backup proberen dan maar.

edit 2: bij titanium loop er er tegenaan dat als ik de apps wil restoren, ze grijs zijn en doorstreept.? En als ik op restore klik, dan laat hij wel zien dat hij met die apps bezig is, maar zodra die klaar is staan ze niet in mijn applijst. vaag.

[ Voor 40% gewijzigd door Nikeau op 07-07-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
Krypt schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 08:10:
[...]

Reboot je telefoon eens in recovery en sluit dan je telefoon aan op je computer. Start 'adb shell' en kijk of je in de shell van je telefoon kan komen. Voer dan "cat /proc/emmc" uit en post hier de dump. Dat is de overzicht van de partities; als die overeen komen met die van mij, dan kan ik een dd dump maken van de recovery partitie en zou je die met dd weer terug kunnen zetten op jou telefoon.

Dit is mijn overzicht
[...]
duurde weer even heb alles weg gemikt en weer lekker schoon begonnen
heb dus andriod SDK opnieuw binnen gehaald alles upgedate duurde wel even
deze nog even gekeken en gedaan
YouTube: ‪How To Install ADB For Android (HD)‬‏
alleen dat stukje van over dat ik de padfile aan moest passen

dat had ik daarvoor nog niet gedaan beetje suf

maar als ik bij cmd was voerde ik adb in kreeg ik niks dus ben ik maar zelf alles wezen intikken
CD C:\android\tools dan krijg ik een mooi lijstje en ook CD C:\android\platform-tools
maar hoe krijg ik op deze manier me dump te zien

c:\android\tools>dmtracedump.exe
usage: dmtracedump.exe [-ho] [-s sortable] [-d trace-file-name] [-g outfile] [-f
filter-file] trace-file-name
-d trace-file-name - Diff with this trace
-g outfile - Write graph to 'outfile'
-f filter-file - Filter functions as specified in file
-k - When writing a graph, keep the intermediate DOT file
-h - Turn on HTML output
-o - Dump the dmtrace file instead of profiling
-s - URL base to where the sortable javascript file
-t threshold - Threshold percentage for including nodes in the graph

of hier dacht ik

C:\android\platform-tools>dexdump.exe
dexdump: no file specified
Copyright (C) 2007 The Android Open Source Project

dexdump: [-c] [-d] [-f] [-h] [-i] [-l layout] [-m] [-t tempfile] dexfile...

-c : verify checksum and exit
-d : disassemble code sections
-f : display summary information from file header
-h : display file header details
-i : ignore checksum failures
-l : output layout, either 'plain' or 'xml'
-m : dump register maps (and nothing else)
-t : temp file name (defaults to /sdcard/dex-temp-*)

C:\android\platform-tools>dexdump: [-f]
dexdump: wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand

C:\android\platform-tools>

volgens mijn zit ik beetje verkeerd maar goed hoor nog graag tips
misschien nog handig om te weten dat ik op win 7 zit 64bit
en me telefoon moet gewoon in clockworkmod recovery staan toch zo als je zij?

edit: 11:26

C:\android\platform-tools>adb shell
adb server is out of date. killing...
* daemon started successfully *
~ # cat /proc/emmc
cat /proc/emmc
dev: size erasesize name
mmcblk0p17: 00040000 00000200 "misc"
mmcblk0p21: 0087f400 00000200 "recovery"
mmcblk0p22: 00400000 00000200 "boot"
mmcblk0p25: 22dffe00 00000200 "system"
mmcblk0p27: 12bffe00 00000200 "cache"
mmcblk0p26: 442ffe00 00000200 "userdata"
mmcblk0p28: 014bfe00 00000200 "devlog"
mmcblk0p29: 00040000 00000200 "pdata"
~ #

toch nog gelukt dus:P
maar als ik dus zie is de userdata anders van elkaar want jij heb
mmcblk0p26: 496ffe00 00000200 "userdata"

en ik heb
mmcblk0p26: 442ffe00 00000200 "userdata"

dus weet niet als me gsm nog met jou copy te redden is :P hoop van wel

[ Voor 13% gewijzigd door NLMarcel194 op 08-07-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Ja, ik gebruik daarvoor de batch mode; hoofdmenu --> tap menu --> batch (mode)

Bespaart een hoop tijd :D
ArcticWolf schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:37:
[...]

Ik gebruik ook Titanium Backup, maar is er ook een mode dat alle geselecteerde apps automatisch worden geinstalleerd? Ik bedoel je kan wel selecteren welke er worden geinstalleerd maar je moet steeds op "install" en "done" drukken voordat hij verder gaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
yeah dat probeer ik... maar dan moet je nog steeds handmatig op "Install" drukken, toch per application? Of doe ik iets fout nu? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Heb nu btw coredroid geflashed.
Is een sense 2.1 rom met 3.0 elementen en lockscreen. Daarnaast heftig ge-themed en ziet er imho prachtig uit en is nog snel ook :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1117841

Heeft iemand btw wel eens de telefoon hersteld naar s-on?
Als ik het goed begrijp hoed ik alleen een officiële RUU update te flashen en ben ik s-off en clockwork kwijt maar ik vraag me af of iemand dat al eens gedaan heeft.
Ik wil mijn telefoon namelijk weer door verkopen maar het kan zijn dat de koper hem met originele software wil hebben.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
rajackar schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:10:
Heb nu btw coredroid geflashed.
Is een sense 2.1 rom met 3.0 elementen en lockscreen. Daarnaast heftig ge-themed en ziet er imho prachtig uit en is nog snel ook :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1117841

Heeft iemand btw wel eens de telefoon hersteld naar s-on?
Als ik het goed begrijp hoed ik alleen een officiële RUU update te flashen en ben ik s-off en clockwork kwijt maar ik vraag me af of iemand dat al eens gedaan heeft.
Ik wil mijn telefoon namelijk weer door verkopen maar het kan zijn dat de koper hem met originele software wil hebben.
Zit er nou veel verschil met Virtuous Unity? Deze draait nu echt goed op m'n Z, alleen vindt hem wat saai ogen 8)7 en ik moest hem underclocken naar 1ghz omdat hij met 1,2ghz nogal laggy was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Met unity had ik toch wel veel last van lag dus ik wilde eigenlijk terug naar sense 2.1 omdat dat een stuk sneller draait en dat 3d is ook niet meer dan een gimmick,
Die combi roms zijn imho echt briljant. Wel sense 3.0 componenten maar geen traagheid en lag :)
Heb ook insertcoin en paradox geprobeerd maar die waren erg instabiel. Coredroid daarentegen draait prima en is snel. De theming moet je liggen maar ik vind het erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
rajackar schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:21:
Met unity had ik toch wel veel last van lag dus ik wilde eigenlijk terug naar sense 2.1 omdat dat een stuk sneller draait en dat 3d is ook niet meer dan een gimmick,
Die combi roms zijn imho echt briljant. Wel sense 3.0 componenten maar geen traagheid en lag :)
Heb ook insertcoin en paradox geprobeerd maar die waren erg instabiel. Coredroid daarentegen draait prima en is snel. De theming moet je liggen maar ik vind het erg mooi.
Die lag bij Unity heb ik opgelost om de nieuwe Unity V3 kernel te flashen en handmatig in .oc files de clock te bepalen (en nu kan die naar 1,7ghz). De standaard kernel is niet geschikt voor de meeste Desire Z.
Maar ik zal vanavond Coredroid eens proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Ik had echt 0,0 last van lag bij Unity. Ik ging voornamelijk naar Unity voor die nieuwe lockscreen, matched contact suggestion en quick settings in statusbar. Ben sinds vandaag weer naar G-lite, is een nieuwe versie van uit, maar ik heb nog niks gezien wat dat matched qua snelheid. Damn wat is die ROM bizar snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dat lockscreen is echt briljant idd. Gelukkig zit ie ook in coredroid.
Unity draaide op zich ok bij mij maar af en toe had ie echt 10+ sec nodig om iets te doen om daarna weer redelijk snel te zijn.
Ik had het idee dat het een ram probleem was want ik draai ook redelijk wat apps.
Ik had overigens wel de v3 kernel draaien maar had er nog niet aan gedacht om met de oc profielen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Hmm, nee dat had ik nooit. Wel gewiped tussen de updates door? OC profielen zijn idd vrijgegeven. De OC daemon van rmk is echt heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ja gebruikte altijd superwipe g2 tussendoor. Maar ik denk dat het aan de hoeveelheid apps lag ;)
En idd die RMK is echt een held.
Heb ook wat roms van siulmagic geprobeerd maar met alle respect voor zijn moeite moet ik toch zeggen dat die vaak een stuk minder stabiel en snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
omgwtfbbq schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:35:
Hmm, nee dat had ik nooit. Wel gewiped tussen de updates door? OC profielen zijn idd vrijgegeven. De OC daemon van rmk is echt heel goed :)
ik had een fresh install en die 10+ sec komt me bekend voor... echt focking irritant. Terug geklokt naar 1ghz en die problemen waren over, maar hij is nu wat "stroperig"
Ik heb gemiddeld 65mb ram over... en draai wel veel sync applicaties dus ligt misschien daar aan.

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 11-07-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
De eerste keer booten is altijd traag, even een rebootje verhelpt heel veel. Maar hoe heb je hem teruggeklokt? De standaard OC daemon gaat maar tot 1Ghz van Unity..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Built-in screen state frequency scaling (1.2Ghz-245MHz/ondemand screen-on, 806Mhz-245Mz/conservative screen-off), via custom built Virtuous_OC C daemon.
Als je Unity V3 installeert dan clockt hij hem automatisch terug naar 1017mhz (of je moet de patch op die page flashen).

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1115333

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 11-07-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Ah, ik had gewoon de kernels die meekwamen met de ROM. Verklaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
omgwtfbbq schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:48:
Ah, ik had gewoon de kernels die meekwamen met de ROM. Verklaard :)
Is G-lite sense based?

en weet jij waarom ik als ik een batch restore doe met Titanium backup steeds op "install" moet drukken per applicatie? Dat kan toch wel automatisch... of niet? misschien gewoon een instelling verkeerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Heb je de betaalde versie van TB? Zoniet, dan kan je geen batchrestore doen. Als je het wel hebt, dan kan ik je niet verder helpen, sorry :)

G-lite is AOSP, oftewel zo stock mogelijk rechtstreeks bij Google vandaag, alleen aan G-lite is onder de motorkap behoorlijk gesleuteld voor snelheid, en heeft ie standaard Launcher Pro, maar dat kan uitgezet worden. Overigens is ie ook zeer stabiel en zeeeeeer goed voor je batterijverbruik. Ik ben een medium to heavy user en doe 3 tot 4 dagen op een accu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
omgwtfbbq schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:53:
Heb je de betaalde versie van TB? Zoniet, dan kan je geen batchrestore doen. Als je het wel hebt, dan kan ik je niet verder helpen, sorry :)

G-lite is AOSP, oftewel zo stock mogelijk rechtstreeks bij Google vandaag, alleen aan G-lite is onder de motorkap behoorlijk gesleuteld voor snelheid, en heeft ie standaard Launcher Pro, maar dat kan uitgezet worden. Overigens is ie ook zeer stabiel en zeeeeeer goed voor je batterijverbruik. Ik ben een medium to heavy user en doe 3 tot 4 dagen op een accu :)
wtf? 8)7 damn das nice!

maar nee heb de betaalde versie niet... dus dat verklaart een hoop haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-12-2021
Staat er hier ergens een tutorial online om een 2.2.1 te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
Bedankt heb ondertussen deze tutorial gevolgd, maar loop stuk op stap 12. Dat hij dus geen bevestiging geeft van de update (staat wel op sd). http://www.androidworld.n...naar-1-34-root-s-off.html

Iemand enig idee? Zal zo meteen die andere eens proberen als deze niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Hij geeft geen bevestiging, hij vraagt ombevestiging. Je krijgt iets te zien van "Apply PC10IMG.zip?" Dat bevestig je and there you go.

Heb je btw wel een unbranded toestel? (dus niet één van de telefoon maatschappijen maar gewoon via een webshop ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
omgwtfbbq schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:14:
Hij geeft geen bevestiging, hij vraagt ombevestiging. Je krijgt iets te zien van "Apply PC10IMG.zip?" Dat bevestig je and there you go.

Heb je btw wel een unbranded toestel? (dus niet één van de telefoon maatschappijen maar gewoon via een webshop ofzo?)
jep heb een unbranded toestel. Zie hem ook de sdkaart doorzoeken maar krijg geen updatevraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Zeker weten dat de naam van het zipje goed is? moet echt exact hetzelfde zijn, inc. hoofdletters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
heb deze command(/data/local/tmp/misc_version -s 1.33.405.5
exit) uitgevoerd in de terminal, terwijl mijn zip fille "1.34.405.5_PC10IMG.ZIP" heet. Is dit ok?

[ Voor 18% gewijzigd door phpkid op 11-07-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Nee, dat is fout. Hij moet "PC10IMG.zip" heten, zonder quotes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
Jep nu werkte hij maar krijg ik de volgende fout:

"Main version is older!"
"update Fail!"
"press <POWER> to reboot."

edit: tijdens het zoeken staat er :
HBOOT

sd checking...
Loading... [pc10DIAG.ZIP]
no Image!
Loading... [pc10DIAG.nbh]
no image or wrong image...
Loading.. [pc10IMG.zip]

dan gaat hij naar een nieuw scherm en staat er
Checking... [pc10img.zip]

dan krijg ik de foutboodschap dat de main version older is

[ Voor 58% gewijzigd door phpkid op 11-07-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
phpkid schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:29:
heb deze command(/data/local/tmp/misc_version -s 1.33.405.5
exit) uitgevoerd in de terminal, terwijl mijn zip fille "1.34.405.5_PC10IMG.ZIP" heet. Is dit ok?
en de versies komen niet overeen? :?

@phpkid
dat komt omdat je de versie change niet goed hebt gedaan O-)

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 11-07-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
ArcticWolf schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:56:
[...]

en de versies komen niet overeen? :?

@phpkid
dat komt omdat je de versie change niet goed hebt gedaan O-)
hmm oke, welk deel van de tutorial is dat juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
deze werkt altijd in de vertaling zitten wat fouten ofzo...
/data/local/tmp/misc_version -s 1.33.405.5
exit
had je wel # ipv $?

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 11-07-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
ik heb psneuter zonder extensie in de platform-tools folder staan. Ik doe de command adb push sneuter maar hij werkt niet.. krijg gewoon de manual van adb. Hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Maak eens een screenshot van je terminal op dat moment, en zet die hier even neer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
phpkid schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:13:
ik heb psneuter zonder extensie in de platform-tools folder staan. Ik doe de command adb push sneuter maar hij werkt niet.. krijg gewoon de manual van adb. Hoe komt dat?
wat geeft "adb devices"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpkid
bij adb devices krijg ik gewoon een nummer te zien.
http://tinyimg.comoj.com/...3ea657fba05bb14573243.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dat je een nummer krijgt klinkt goed.
Je moet wel een locatie geven voor push.

adb push psneuter /blabla/

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 11-07-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
ArcticWolf heeft gelijk. Je moet een locatie opgeven waar je heen pusht. Maar je moet ook opletten dat je psneuter dus ook in de map staat waar je nu werkt, dus C:\*pad hier*\platform-tools
Pagina: 1 ... 10 ... 23 Laatste