Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Ik heb EliteModICS120728.zip gepakt vanaf XDA Elitemod en daarna MOD_EliteKernelICS_120815-2.zip geflashed. Naar mijn weten is dit de laatste versie. Ik heb wat instellingen veranderd, eens kijken of het nu werkt.Jivebunny schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:30:
Heb je de laatste kernel al geïnstalleerd?
Hehe ja dan heb je root, maar dan. Vervolgens ga ik kijken naar de pagina van Elitemod en zie ik als eerste dit:LiquidT_NL schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:45:
[...]
Je bent een druif: er staat toch echt op die pagina een root guide
Twee dingen die me niks zeggen. Dat nandroid zal ik wel uitkomen, maar er die wipes dit dat zus zo niet echt. Vervolgens uitzoeken wat je dan met zo'n img-bestand moet, als je eenmaal root hebt. Dat bedoelde ik met een totale guide, gewoon lekker stap voor stap wat doen we.1) Do a nandroid backup, this ROM is not for everyone.
2) Full /data /cache /sd-ext wipe is mandatory before moving to EliteMod from any other ROM, even from AOKP! Not kidding!
Ik denk dat ik maar gewoon moet concluderen dat ik dit maar beter niet kan doen, zonder me er serieus in te verdiepen. En dat is niet echt iets waar ik op dit moment tijd voor wil maken.
In ieder geval bedankt voor de behulpzaamheid, wordt gewaardeerd!
OP het eind van die XDA guide staat er inderdaad om nu je ROM te flashen.Payton schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:53:
Twee dingen die me niks zeggen. Dat nandroid zal ik wel uitkomen, maar er die wipes dit dat zus zo niet echt. Vervolgens uitzoeken wat je dan met zo'n img-bestand moet, als je eenmaal root hebt. Dat bedoelde ik met een totale guide, gewoon lekker stap voor stap wat doen we.
Ik denk dat ik maar gewoon moet concluderen dat ik dit maar beter niet kan doen, zonder me er serieus in te verdiepen. En dat is niet echt iets waar ik op dit moment tijd voor wil maken.
In ieder geval bedankt voor de behulpzaamheid, wordt gewaardeerd!
Die nandroid backup en dat wipen e.d. kan gewoon vanuit de recovery die je hebt geinstalleerd. Dus:
1. volg stappen op XDA
2. Reboot telefoon in clockworkmod recovery (vol down + power)
3. Ga in het backup & restore menu om een backup te maken (wijst voor zich)
4. Ga in het advanced menu en doe daar de benodigde wipes
En nu flashen maar! En dan nog even stap 5 en 6 proberen.
Ik moet zeggen dat de documentatie best duidelijk was, binnen een half uurtje was ik van een complete leek volledig up to speed!
[ Voor 5% gewijzigd door LiquidT_NL op 09-10-2012 14:12 ]
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Een vraag aan de gebruikers van de Elitemod, is dat ook een 3.0 kernel of niet? En heeft die ook de muziek bug? Anders zou het misschien de moeite zijn die te flashen
Elitemod gebruikt nog geen 3.0 kernel, maar zal dat gaan doen vanaf de stable release van 4.1 voor AOKP, waar hard aan gewerkt wordt op dit moment. De muziek bug kan zich voordoen, ook op Elitemod, maar zoals gezegd, PowerAmp, of Winamp en het probleem is er niet meer (omdat deze een eigen media scanner hebben). Dit is ook op te lossen op CM9 van jerl92 op deze manier.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
In de XDA thread van deze rom is echter meermaals gezegd dat het geen kernel issue was. Er zijn namelijk een aantal kernel updates geweest waarna het probleem nog steeds aanwezig was.
helaas zit ik met griep thuis en begint de boel te draaien als ik te lang achter m'n beeldscherm zit, anders had ik je even met wat stappen geholpen.Payton schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:21:
Hmm dammit toch weer benieuwd. Ik ga het proberen van de week, en laat de resultaten horen!
Ik heb het zelf een paar weken terug gedaan en bij mij was het even aankloten omdat ik niet in 1x root kreeg.
tips:
- lees mijn posts (en de replies van voornamelijk jivebunny daarop) van de afgelopen paar weken.
- download de officiele htc sync software met nieuwste driver (anders krijg je dat gezeik met temproot enzo).
- doe alles stap voor stap en de dingen die je in een CMD scherm moet doen, copy paste ze ipv overtypen
Beterschap en je laatste is wel een toptip jaPusherman_ schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:54:
[...]
helaas zit ik met griep thuis en begint de boel te draaien als ik te lang achter m'n beeldscherm zit, anders had ik je even met wat stappen geholpen.
- doe alles stap voor stap en de dingen die je in een CMD scherm moet doen, copy paste ze ipv overtypen
Bedankt voor de heldere uitleg, ik kon dit zo snel niet terug vinden! Wel jammer want ik vind Apollo echt een onwijs goede player! Nouja Ubermusic blijft ook super.Jivebunny schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:09:
De muziek bug ligt aan het feit dat je de media scanner van Android aanroept via een app als Apollo of Google Music. De media scanner is bugged in die zin dat ie de batterij leegzuigt. Een andere player, zoals PowerAmp, of Winamp, hebben daar geen last van.
Elitemod gebruikt nog geen 3.0 kernel, maar zal dat gaan doen vanaf de stable release van 4.1 voor AOKP, waar hard aan gewerkt wordt op dit moment. De muziek bug kan zich voordoen, ook op Elitemod, maar zoals gezegd, PowerAmp, of Winamp en het probleem is er niet meer (omdat deze een eigen media scanner hebben). Dit is ook op te lossen op CM9 van jerl92 op deze manier.
Hi Krypt! Eindelijk weer tijd gehad om de htc te repareren.. Ik heb een goldcard gemaakt mbv mijn htc sensation, en heb daar de PC10IMG op gezet. Ik krijg echter dezelfde foutmelding als vorheen: Main Version is older. Waardoor hij dus niet wilt updaten.Krypt schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:10:
Je kunt het zelfs gewoon met een SD card reader en je computer.
In de G1 tijd heb ik 't met VMWare Player, een Knopix iso en een cardreader gedaan. Je moet even kijken welk device je moet uitlezen.
Om de Hboot te updaten heb ik de rom van htc gepakt en die als PC10IMG op de goldcard gezet. Deze geeft dan de optie om te updaten, maar blijft vervolgens hangen op dit scherm:

Na een half uur heb ik de batterij er maar uit getrokken.. Bij herstarten in bootloader staat er nog steeds versie 0013..
Thanks dudePusherman_ schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:54:
[...]
helaas zit ik met griep thuis en begint de boel te draaien als ik te lang achter m'n beeldscherm zit, anders had ik je even met wat stappen geholpen.
Ik heb het zelf een paar weken terug gedaan en bij mij was het even aankloten omdat ik niet in 1x root kreeg.
tips:
- lees mijn posts (en de replies van voornamelijk jivebunny daarop) van de afgelopen paar weken.
- download de officiele htc sync software met nieuwste driver (anders krijg je dat gezeik met temproot enzo).
Klopt alleen vind de UI minder binnnen android passen. De CM 10 builds moet ik nog eens probern, maar daar had ik nog niet zoveel vertrouwen in.Jivebunny schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:23:
Oh ja, ubermusic heb ik ook nog haha. Die is zeker topVind apollo ook echt relaxed. Heb wel al gemerkt dat de bug in de JB alpha builds van CM10 door Flinny, er geen last van lijken te hebben. Alleen na enige dagen loopt die rom bij mij trager en trager, en dat gaat gewoon langer goed bij Elitemod
Zit er binnen ICS een button shortcut om screenshots te maken? Soms als ik het toestel uit mijn zak haalt trit hij even en wordt ie voor een minuut of 2 vrij traag, en shell vraagt constant om superuser rechten. Als ik hem dan reboot n daarna in de gallery kijk zie ik een screenshot van het moment dat dit begon. Meer mensen die dt hebben? Heb de rom al 3x geflashed en 3x helemaal gewiped.
EDIT: Ik probeer setCPU in te stellen zoals aangeraden, maar hoe doe ik dat? Kan geen settingsmenu vinden. Of is het de bedoeling dat ik de instellingen zoals de maker van EliteMOD aangeeft invul in het settings-bestand dat setCPU noemt?
EDIT 2: Ook daar weer disco
[ Voor 35% gewijzigd door Payton op 13-10-2012 16:36 ]
Is het nog gelukt met de profielen? Heb je nog last van vastlopers? Welke versie van setCPU gebruik je?Payton schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:20:
Heb helaas al wel binnen twintig minuten het eerste vastlopertje te pakken maar dat kijken we wel even aan.
EDIT: Ik probeer setCPU in te stellen zoals aangeraden, maar hoe doe ik dat? Kan geen settingsmenu vinden. Of is het de bedoeling dat ik de instellingen zoals de maker van EliteMOD aangeeft invul in het settings-bestand dat setCPU noemt?
EDIT 2: Ook daar weer discoPaar losse profiles maken dus.
De setCPU-versie die ik draai is 3.0.7. Ik vind dat de accu wat vlot leegraakt, bij gebruik. Ik heb hier gelezen (geloof dat jij het zei, Jivebunny) dat de eerste 3 battery cycles dit kan kloppen. Volgens mij zit ik nu op de vierde, dus ik kijk dat nog even aan. Wat wordt er verstaan onder een cycle? Die van mij gaat gewoon 's avonds aan de lader, op ongeveer 50%. Is het een goed idee om 'em een paar keer tot 10% te laten droppen? Zou niet heel handig zijn aangezien ik 'em als wekker gebruik, maar dat is vast te regelen.
Telefoon reageert wel een stuk snappier! Ben er tot nu toe blij mee. Ziet er ook een stuk beter uit zo met ICS. Het enige wat ik mis is dat Sense zo leuk je contacten unified, maargoed. Nu met een los appje wat foto's van facebook in m'n contacts gerommeld, gaat ook wel.
Heb ik ook gehad in het begin. Na een week en een paar reboots, geen last meer van gehad. Ook nooit helemaal kunnen verklaren.Payton schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:52:
Yes is gelukt! Ik heb geen vastlopers ervaren, maar wel soms dat via het snelle-instellingen-ding (wifi/bluetooth/torch) bluetooth aan/uitzetten niet werkt. Pas na een reboot is bluetooth dan daadwerkelijk geactiveerd.
Dit blijft op zich wel zo. Ik heb het idee dat het scherm soms wat veel verbruikt. Je zou het verbruik kunnen beperken door de automatische helderheid op handmatig te zetten en niet boven de 40% te gaan (of lager), tenzij het echt nodig is.De setCPU-versie die ik draai is 3.0.7. Ik vind dat de accu wat vlot leegraakt, bij gebruik. Ik heb hier gelezen (geloof dat jij het zei, Jivebunny) dat de eerste 3 battery cycles dit kan kloppen. Volgens mij zit ik nu op de vierde, dus ik kijk dat nog even aan. Wat wordt er verstaan onder een cycle? Die van mij gaat gewoon 's avonds aan de lader, op ongeveer 50%. Is het een goed idee om 'em een paar keer tot 10% te laten droppen? Zou niet heel handig zijn aangezien ik 'em als wekker gebruik, maar dat is vast te regelen.
Ik mis de unified contacts wel een beetje, maar dit was niet per se een android 4 dingetje. Het gaat mis met Facebook, die een manier van syncen gebruikte, wat niet meer werd toegelaten in 4.x. Dat is nog steeds niet helemaal opgelost. Maar ik heb het ook met SyncMyPix of zo opgelostTelefoon reageert wel een stuk snappier! Ben er tot nu toe blij mee. Ziet er ook een stuk beter uit zo met ICS. Het enige wat ik mis is dat Sense zo leuk je contacten unified, maargoed. Nu met een los appje wat foto's van facebook in m'n contacts gerommeld, gaat ook wel.
Zet je DM eens aan en stuur mij een berichtje. Kijken of je 'm kan opsturen naar mij, dan ga ik 'm eens onder handen nemen. Maar ben echt bang dat je eMMC kaduuk is.Odysseus253 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:34:
[...]
Hi Krypt! Eindelijk weer tijd gehad om de htc te repareren.. Ik heb een goldcard gemaakt mbv mijn htc sensation, en heb daar de PC10IMG op gezet. Ik krijg echter dezelfde foutmelding als vorheen: Main Version is older. Waardoor hij dus niet wilt updaten.
Om de Hboot te updaten heb ik de rom van htc gepakt en die als PC10IMG op de goldcard gezet. Deze geeft dan de optie om te updaten, maar blijft vervolgens hangen op dit scherm:
[afbeelding]
Na een half uur heb ik de batterij er maar uit getrokken.. Bij herstarten in bootloader staat er nog steeds versie 0013..
Hieronder enkele foto's met wat ik bedoel:

Maar is inderdaad low memory issue, en de DataMod optie voorkomt dat enigsinds :-) (Maar daar kan je soms weer vertragingen uit krijgen door langzamere I/O speeds)
[ Voor 9% gewijzigd door Jivebunny op 26-10-2012 10:22 ]
Verwijderd
1. Temproot voor elkaar krijgen.
2. Met misc version de versie verlagen zodat je oudere RUU kunt flashen
3 permroot en s-off voor elkaar krijgen
4 cwm recovery flashen
5 willekeurige rom erop
Wat gaat er fout bij je?
Verwijderd
hebben jullie hier een duidelijke oplossing voor ?
Verwijderd
Heb die Quick Root tool even bekeken, als je wilt rooten raad ik je echt aan om gFree te gebruiken.
Volg de instructies van de XDA wiki en je zult slagen.
Enige kennis van de command line is natuurlijk wel handig bij deze methode, maar niet strikt noodzakelijk.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Verwijderd
:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=928160
:http://forum.xda-developers.com/wiki/index.php?title=HTC_Vision#Rooting_the_Vision_.28G2.2FDZ.29_and_DHD
pfff, wel een lap stof ,maar goed ik ga het binnen kort maar proberen...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 18:51 ]
Verwijderd
Ik ben nu een paar dagen bezig om te downgrade naar frodo, maar dit lukt maar niet !!
dit is mijn desire z :versie 2.3.3
build-nummer : 2.42.405.4 cl192788 release-keys
software-nummer :2.42.405.4
serie nr app:sh0b1rt01551
Dit is wat hij wel doet, het verkrijgen van temp-root gaat goed ik krijg dan het #
daarna moet ik het versie nummer veranderen en een gold-kaart maken,dit doet hij ook !
:1.00.000.010+0 records in
10+0 records out
10 bytes transferred in 0.001 secs (10000 bytes/sec
tot dusver gaat het goed
dan ga ik hem manual downgrade, dus de file PC10IMG.zip op de sd kaart gezet en dus niet in een map
en het command ingevoerd :adb reboot bootloader
booten doet hij ook en kijkt naar een image-file, maar dan zegt hij :file not found,wrong rom..
dit heb ik ook geprobeerd met fastboot downgrade met de file StockRom.zip,maar ook dan krijg ik het zelfde te zien.........zucht
weet iemand welke wiki ik moet nemen hiervoor want ik kom er niet meer uit, kom van de ene site in de andere.
kunnen jullie mij helpen ??
gr m1man
Dit weekend eens op XDA aan het zoeken geweest. Als ik die beschrijvingen zo doorlas, vond ik het allemaal nog wel wat vaag. (in een uitleg verwijzen naar een andere uitleg, waar weer meerdere versies van bestaan en dan weer een workaround tegenkomen...) Vind een beetje uitzoeken niet erg, maar dan moet ik er echt een zondagje voor uittrekken en loop liever niet het risico dat ik toch iets fout doe en met een waardeloze baksteen blijf zitten.
Mis ook een overzicht van de voor en nadelen per rom. Lijst op XDA is aardig lang en zie door alle verschillende versies het bos niet meer zeg maar.
Wat ik zoek: een snelle, stabiele rom, met zo min mogelijk 'gedoe' eromheen en waar alle functies van de telefoon (wifi, gps, bluetooth, camera) zonder probleem werken. Gebruik eigenlijk niets van Sense, ben al lange tijd overgestapt op GO! Launcher en aparte apps voor galerij etc. Of het dan Android 2.3 of 4.0 is maakt me niet zoveel uit, betrouwbaarheid vind ik belangrijker.
Mocht er een tweaker in de buurt van Barneveld ervaring hebben en een handje willen helpen, hou ik me ook aanbevolen.
- data backuppen via app oid en controleren (2 halve avondjes). Zelfs als de data niet verloren gaat.
- root verkrijgen en downgraden (1 halve avond)
- nieuwe rom installeren (half uurtje)
- nieuwe apps installeren en je weg vinden (zolang je wilt natuurlijk)
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Heb ooit iets voor iemand geschreven, misschien heb je er wat aan:
OK here goes!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1700436
Hier staat alles wat je moet weten. Ik ga toch een kleine guide schrijven voor je!
1. Download Elitemod ROM:
http://elite-force.eu/elitemod/EliteModICS120728.zip
2. En de nieuwste kernel:
http://elite-force.eu/eli...iteKernelICS_120815-2.zip
JE HOEFT DE BESTANDEN NIET TE UNZIPPEN
3. Zet deze beide op de root (de "hoofd"-directory) van je sd kaart.
Als het goed is heb je Clockworkmod Recovery er op gezet (als je de guide (http://forum.xda-develope...ion_.28G2.2FDZ.29_and_DHD) ten minste t/m stap 5 hebt gevolgd).
IK NEEM AAN DAT JE GEEN DATA WIL BEWAREN. DATA OP DE SD KAART BLIJFT VEILIG, MAAR APPS, INSTELLINGEN, SMSJES BEN JE KWIJT! Uiteraard ben je deze al kwijt als je de downgrade hebt gedaan volgens mij.
4. Schakel je phone uit (of trek de batterij er uit)
5. Hou volumeknop omlaag ingedrukt en druk daarna (terwijl je de vol- knop vast houdt) de power-knop in.
6. Je komt nu in je hboot. Ga daar met behulp van de volume knoppen naar "recovery" en druk de power-knop in om te selecteren.
Nu zit je in Clockworkmod. Afhankelijk van hoe je die hebt geinstalleerd heb je verschillende controls. Het is vaak touch en/of met je dpad en/of volume knoppen. Het is even kloten in ieder geval. Als je terug wil, doe je dat moet de power-knop.
7. Doe backup&restore -> backup (doe dit altijd met een nieuwe ROM, dan kan je altijd terug naar een werkende ROM. Dit is tevens stap 1 in de guide op de xda pagina van Elitemod)
8. Ga terug naar het hoofdmenu van CWM en doe "wipe data/factory reset" (dit moet je vrijwel altijd doen met een nieuwe ROM, tenzij de ROMs met elkaar overeenkomen. Hoe dan ook, ik vertel je later nog over een goede backup methode waardoor het ook niet zo'n probleem is om te wipen. Dit is tevens deel van stap 2 van de xda guide)
9. Ga terug naar het hoofdmenu en doe "wipe cache partition" (dit moet je vrijwel altijd doen met een nieuwe ROM, tenzij de ROMs met elkaar overeenkomen. Hoe dan ook, ik vertel je later nog over een goede backup methode waardoor het ook niet zo'n probleem is om te wipen. Dit is tevens deel van stap 2 van de xda guide)
10. Ga terug naar het hoofdmenu en doe "install zip from sdcard". Browse nu naar de ROM (EliteModICS120728.zip, let op dat je de goede pakt!). Zorg er ook voor dat je phone aan een lader hangt. Het duurt niet lang, maar een uitval betekent een brick.
11. Na het flashen start je je phone. Doorloop de account setup, vanzelf zie je "REBOOT REQUIRED" staan. Tik dat aan en reboot je device via powerknop -> shutdown/reboot
12. Misschien krijg je nogmaals setup, maar als het goed is kom je gewoon in je telefoon. Check even of alles werkt.
13. Doe een dansje.
14. Zet je phone uit, volumeknop omlaag + powerknop, doe "install zip from sdcard". Browse nu naar de kernel file (MOD_EliteKernelICS_120815-2.zip). Installeer die.
15. Als hij klaar is, reboot en check of alles het doet.
16. Reboot weer in CWM (uit, vol- + powerknop) en maak weer een backup
------
En dat was het. In principe hoef je nu niets meer te doen. Enige wat er nog te doen valt is sd-ext aan de praat krijgen, maar dat is niet zo cruciaal. Daarvoor zul je zelf even moeten kijken, dat gebruik ik niet.
Verder kun je nog SetCPU optimizen. Die kost anderhalve euro op de market. Dan moet je wat profielen instellen. Check de 2e post in de xda thread, als je hulp moet hebben weet je mij te vinden. Die zorgt voor een tikkie langere levensduur.
De ROM is flink gecustomized. Hij werkt niet lekker met vreemde kernels (in Cyanogenmod kan je gewoon andere kernels, o.a. een aangepaste Elitemod kernel installeren. Maar deze is wel errrrug goed) en optimizers (als Supercharger V6) zijn niet nodig, want dit ding heeft zijn eigen optimizations. Ik gebruik Launcher 7, maar de meegeleverde launcher (Apex) is FLINK getweakt. Als je geen voorkeur hebt, probeer hem eens. Is sowieso een mooie launcher.
Check even je instellingen. Je kan FLINK wat shit aanpassen.
En dat is het hele verhaal eigenlijk met andere roms.
1. Backup maken
2. Wipe data
3. wipe Cache
4. Install from zip
Sommige ROMS hebben de google apps niet standaard er in (wegens license issues, zoals Cyanogenmod), Elitemod wel. Anders moet je die zelf even pakken mocht je aan een andere ROM beginnen (zoeken op gapps). Gapps flash je net als een kernel of ROM vanuit CWM.
Laatste puntje: Titanium Backup Pro is de bom. Je zult zelf maar even een guide moeten zoeken hoe het werkt, dat werkt denk ik het beste. Maar het maakt het dus mogelijk je apps te backuppen, en systeembestanden (zoals smsjes). Het is even doorheen lopen wat je wel en niet wil (hoewel eigen apps vaak niet zo'n probleem zijn), maar daarmee kan je dus je systeem zo 1 op 1 overzetten. Toen ik van CM7 naar Elitemod ging was echt 5 minuten backuppen + flashen, Titanium Backup en ik had mijn telefoon in vrijwel de exacte staat op een compleet andere ROM.
Maar goed, het begint op een boek te lijken. Ik bewaar het maar even mocht iemand ooit een guide willen.
Verwijderd
Nee moet wel downgrade + root hebben gedaan. Damnit excuus, zie het ook nu pas, die gast had al de downgrade en root gedaan. ExcusesVerwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 21:31:
goede uitleg ,maar moet je daar niet een geroot phone voor hebben of kan je hier ook mee aan de slag als je toestel nog orgineel is ?
Verwijderd
dit is mijn desire z :versie 2.3.3
build-nummer : 2.42.405.4 cl192788 release-keys
software-nummer :2.42.405.4
serie nr app:sh0b1rt01551
Dit is wat hij wel doet, het verkrijgen van temp-root gaat goed ik krijg dan het #
daarna moet ik het versie nummer veranderen en een gold-kaart maken,dit doet hij ook !
:1.00.000.010+0 records in
10+0 records out
10 bytes transferred in 0.001 secs (10000 bytes/sec
tot dusver gaat het goed
dan ga ik hem manual downgrade, dus de file PC10IMG.zip op de sd kaart gezet en dus niet in een map
en het command ingevoerd :adb reboot bootloader
booten doet hij ook en kijkt naar een image-file, maar dan zegt hij :file not found,wrong rom..
dit heb ik ook geprobeerd met fastboot downgrade met de file StockRom.zip,maar ook dan krijg ik het zelfde te zien.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2012 18:17 ]
Verwijderd
probleem wat ik had zat in de PC10IMG.zip ik moest de zipfile gewoon kopiëren op de sd-kaart en ik had hem er naar uit gepakt,dus NIET goed gelezen dus !,stom

Een alternatieve app zou ik zo niet weten. Ik heb de features niet echt gemist.
Verwijderd
En vervolgens de root guide aan het eind van bovenstaande pagina: http://wiki.cyanogenmod.org/wiki/HTC_Desire_Z:_Rooting
Dit zou moeten lukken.
Verwijderd
Waar loop je dan vast? je hoeft maar een keer de PC100IMG te laden, als je die laat staan kom je in hboot eigenlijk vast te staan.Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:01:
okee gelukt, bedankt! , kan ik nu jou uitleg van hierboven gebruiken ?ik had CyanogenMod erop gezet maar toen met laden liep hij vast ,mmmmmmm,dus toen weer PC10IMG.zip geladen en gelukkig deed hij het weer weer even opnieuw rooten en dan ben ik er weer , heel raar . nou ik hoor het wel. gr m1man
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Verwijderd
tjonge wat draait hij goed,en snel ! processor draait standaard op 1024mgz.dit had ik al veel eerder moeten doen,maar ja dat is met alles ik denk dat ik deze rom er voorlopig op hou. via rom manager kan ik er makkelijk een nieuwe op zetten , o ja nog een vraag kun je na instal van een nieuwe rom de image files weer van je sd-kaart afhalen ? of gebruikt hij deze nog.....? gr m1man
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Verwijderd
heeft iemand deze al op z,n Z gezet ?
heb laatste cyanogenmod (.1 ICS erop gezet en was bijzonder verrast. snel en soepel.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:23:
okee ,bedankt. ik ben momenteel naar deze aan het kijken: Andromadus Mimicry ROM [ICS / CM9.1].
desire z is gewoon een super foon.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Juist! Ik ben er nog steeds zeer blij mee, hoewel ik wel met enige jaloezie naar het prachtige scherm van de One X van mijn vrouw kijk - en wat extra snelheid zou ook niet gek zijn. HTC One Z?raydekok schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:48:
desire z is gewoon een super foon.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
ik draai mimicry, wat wil je weten?Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:23:
okee ,bedankt. ik ben momenteel naar deze aan het kijken: Andromadus Mimicry ROM [ICS / CM9.1].
En btw, als de desire z zo'n geweldige foon is, waarom krijg je er maar 18 - 25 euro voor bij cash4mobile en vriendjes?
[ Voor 18% gewijzigd door kKaltUu op 11-11-2012 17:01 ]
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Verwijderd
hoe snel is hij met deze versie,en loop hij soepel?kKaltUu schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:46:
[...]
ik draai mimicry, wat wil je weten?
En btw, als de desire z zo'n geweldige foon is, waarom krijg je er maar 18 - 25 euro voor bij cash4mobile en vriendjes?
en ja, schandalig gewoon om zo weinig terug te krijgen voor zo'n foon , nou dan niet ik ben er nog steeds blij mee en ik hou hem ook ik heb net mijn abbo verlengt bij HI met 20% korting op mijn abbo, dus lekker goedkoop ( alles wordt toch steeds duurder toch? ) en als we hem met een nieuwe rom kunnen opwaarderen dan kan hij nog lang mee...........
Ik heb hiervoor andromadus (deze denk ik) gedraaid, maar die was veels te buggy. mimicry is voor zover ik zie heerlijk. Wel heb ik m'n partities naar ext4 geformatteerd en geen swapmod gedraaid.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:37:
[...]
hoe snel is hij met deze versie,en loop hij soepel?
en ja, schandalig gewoon om zo weinig terug te krijgen voor zo'n foon , nou dan niet ik ben er nog steeds blij mee en ik hou hem ook ik heb net mijn abbo verlengt bij HI met 20% korting op mijn abbo, dus lekker goedkoop ( alles wordt toch steeds duurder toch? ) en als we hem met een nieuwe rom kunnen opwaarderen dan kan hij nog lang mee...........
Verwijderd
CM10 had problemen met hardware rendering, dus videoapps en appmenu geeft problemen met het afspelen, radio en panorama mode werkten niet. Ook moest je voor de build wat ik draaide een swapmod gebruiken anders was hij te traag (minuut wachten tot chrome uberhaupt opgestart is).Krypt schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:02:
De test builds buggy? Geen problemen mee moet ik zeggen. Draait heerlijk. Maar moet zeggen dat ik hem voornamelijk als phone only gebruik als zakelijke telefoon. Rest die ik op mijn s3
Beetje jammer. Ik zoek op dit moment alleen nog maar naar een stabiele en redelijk snelle ROM, maar alle roms tot nu toe worden traag na verloop van tijd...
Met dat laatste deel ik je mening, ik denkt dat de tijd de DZ inmiddels wel heeft ingehaald, ten tijde van android 2.3.x werkte alles soepeltjes maar na de updates richting 4.x loopt het na enkele weken inderdaad allemaal wat stroef. Gelukkig hoef ik nog maar een maandje of 5 te wachten om te verlengen, dat overleef ik nog wel.Jivebunny schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:11:
Draai inmiddels ook weer een week Mimicry. Lekkere Rom, mits je niet teveel apps hebt en gebruikt. Het geheugen wil nog wel eens vol lopen heb ik zo het idee. SetCPU heb ik de laatste tijd geen prettige ervaring mee. Vaak freezes en crashes van apps lijkt het wel. Sinds ik die eraf heb gedonderd gaat het soepeler. Nog crashte vanochtend Apex toen ik een belletje kreeg.
Beetje jammer. Ik zoek op dit moment alleen nog maar naar een stabiele en redelijk snelle ROM, maar alle roms tot nu toe worden traag na verloop van tijd...
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Op DealExtreme.com zag ik laatst losse bluetooth qwerty keyboardjes, compatible met android voor wèhnag. Even overwogen dat dan maar te doen icm een nieuw toestel, maar het lijkt me het toch ook niet. Kan ik twee apparaten meeslepen, op spanning houden, gepaired zien te houden, enz.
Zojuist dus maar een simyo maandelijks opzegbaar sim-only abonnementje afgesloten. Binnenkort weer eens een frisse CM7.2 rom op de D-Z klappen... en ondertussen hopen dat er nou eindelijk weer eens een fabrikant opstaat die een mooi up to date qwerty toestel durft te fabriceren.
En om toch nog een klein beetje on topic te blijven; ik heb de D-Z nu bijna twee jaar en ik ervaar het nog dagelijks als een uitstekend toestel. Ik heb er niet één keer problemen mee gehad, niet met de stock ROM en niet met de CM nightlies. Hiervoor vergelijkbare toestellen gehad (HTC Touch Pro 2 & de HTC P4350), die hielden het amper een jaar vol. De CPU begint bejaard te raken, maar hij houdt het nog goed vol.
Qua keyboards deel ik je mening, alhoewel iedereen me verder voor gek verklaard dat ik zweer bij een hw keyboard. Ik vind die on screen meuk gewoon amper werkbaar, en wellicht is het wennen maar knappe vent(of dame) die mij verslaat met de snelheid waarmee ik mails beantwoord op mijn DZ. In de US hebben ze het wel wat beter voor elkaar, daar komen nog geregeld toestellen uit met fysieke toetsenbordjes, ergens blijf ik stilletjes hopen op een One Z van HTC. De one X lijkt me een uitstekend toestel namelijk, alleen ga ik sowieso mijn toetsenbord missenphAn schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:51:
Ik mag ook bijna verlengen, maar er zijn echt nul komma geen toestellen met fatsoenlijke ramplank meer tegenwoordig. Het zal uiteindelijk wel een kwestie van wennen zijn, maar ik kan echt niet omgaan met die soft keyboards op moderne toestellen als de S3. Ik wil gewoon een toetsenbordje
Op DealExtreme.com zag ik laatst losse bluetooth qwerty keyboardjes, compatible met android voor wèhnag. Even overwogen dat dan maar te doen icm een nieuw toestel, maar het lijkt me het toch ook niet. Kan ik twee apparaten meeslepen, op spanning houden, gepaired zien te houden, enz.
Zojuist dus maar een simyo maandelijks opzegbaar sim-only abonnementje afgesloten. Binnenkort weer eens een frisse CM7.2 rom op de D-Z klappen... en ondertussen hopen dat er nou eindelijk weer eens een fabrikant opstaat die een mooi up to date qwerty toestel durft te fabriceren.
En om toch nog een klein beetje on topic te blijven; ik heb de D-Z nu bijna twee jaar en ik ervaar het nog dagelijks als een uitstekend toestel. Ik heb er niet één keer problemen mee gehad, niet met de stock ROM en niet met de CM nightlies. Hiervoor vergelijkbare toestellen gehad (HTC Touch Pro 2 & de HTC P4350), die hielden het amper een jaar vol. De CPU begint bejaard te raken, maar hij houdt het nog goed vol.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Iemand een suggestie voor een andere rom die wel lekker presteert? Of is terug naar CM7 meer aan te raden?
Verwijderd
Gebruik je sdcard swap? Dat schijnt erg veel te helpen bij de meeste roms tegenwoordigriffey#4 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:49:
Ik heb de afgelopen dagen CM9.1-vision-final en Mimicry1.5.0 gedraaid, en ik vind ze allebei wat sluggish.
Iemand een suggestie voor een andere rom die wel lekker presteert? Of is terug naar CM7 meer aan te raden?
Ben benieuwd of het dat blijft doen. Kan je misschien over een week of wat melden hoe het loopt en hoeveel apps je ongeveer in gebruik hebt en hoe lang een batterij lading mee gaat? Ik ben namelijk benieuwd maar wil op dit moment niet mijn SDcard er voor formaterenriffey#4 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:32:
Ik heb er nu Trickdroid op staan, en die voelt wel lekker vlot.
Hij voelt nu al weer erg traag aan. Ik heb er nog nauwelijks apps op terug gezet.Jivebunny schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 14:19:
[...]
Ben benieuwd of het dat blijft doen. Kan je misschien over een week of wat melden hoe het loopt en hoeveel apps je ongeveer in gebruik hebt en hoe lang een batterij lading mee gaat? Ik ben namelijk benieuwd maar wil op dit moment niet mijn SDcard er voor formateren(Swap partitie nodig)
Misschien moet ik me wat meer verdiepen in de SD-card swap, dat heb ik namelijk nog niet gedaan.
En anders ga ik gewoon terug naar een Cyanogen 7.x.
Wat zijn eigenlijk de belangrijkste voordelen van een nieuwere Android-versie?
Allemaal kleinigheidjes als je het mij vraagt (looks, minieme voordelen eigenlijk, vpn, consistenere gebruikersinterface qua looks en gebruik... ehmmm...)
Het is dat ik cm7 zo inconsistent qua looks vind, maar zelfs dat hoeft niet uit te maken denk ik.
Als het maar Apps2SD bevat, en misschien op MIUI lijkt o.i.d. en niet trager wordt naar verloop van tijd, dan ben ik blij.
Mijn volgende vraag is .. moet ik Cyanogenmod 7.2 willen draaien of een andere mod? Ik ga voor stabiliteit/snelheid/batterij. Door de bomen van ROM zie ik het bos niet meer. ICS is voor mij geen noodzaak voorzover ik weet
[ Voor 3% gewijzigd door dreas op 29-11-2012 17:53 ]
Hoe is de snelheid?Jivebunny schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:17:
@dreas, voor ICS is het voor mij ook Elitemod ICS, maar zit op dit moment weer op een GB rom, en wel Sense Minima. Stock met Root en bloatware verwijderd. Zonder allerlei widgets op het hoofdscherm voor e-mail, friendstream etc., trek ik makkelijk 2 dagen met 1 lading en gemiddeld tot zuinig gebruik van mijn telefoon. Dat haalde ik zeker niet met ICS.
Zeg ik zit ook naar Sense Minima te kijken omdat ik mijn oude Desire Z voor een tijdje aan mijn vader wil uitlenen. Die heeft op dit moment geen smartphone en hij loopt al even met de gedachte rond dat hij er misschien eens aan moet omdat hij het idee heeft dat hij er anders over x jaar niets meer van begrijpt.Jivebunny schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:17:
@dreas, voor ICS is het voor mij ook Elitemod ICS, maar zit op dit moment weer op een GB rom, en wel Sense Minima. Stock met Root en bloatware verwijderd. Zonder allerlei widgets op het hoofdscherm voor e-mail, friendstream etc., trek ik makkelijk 2 dagen met 1 lading en gemiddeld tot zuinig gebruik van mijn telefoon. Dat haalde ik zeker niet met ICS.
Nou wil ik hem graag puur Android voorzetten, dus ik heb naar CyanogenMod zitten kijken. Maar daar moet ik eerst LatinIME gaan vervangen om er een Nederlands dictionary in te krijgen en dan is het verder aardig kaal.
Sense Minima leek mij een leuke middenweg, mits die goed werkt en een Nederlands dictionary aan boord heeft zodat het HTC toetsenbord ook aan tekstsuggesties en voorspelling kan doen.
Kun jij bevestigen of dat er in zit ja/nee en hoe het bevalt?
Flash addict in me heeft Sense Minima al geflashed en zag dat het goed was
[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 18-01-2013 13:13 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Het is inderdaad goed. Als je via het aanpassen knopje rechtsonder naast telefoon de skin naar 'Steen' aanpast , heb je ook nog een heel klein beetje dat sense 4 gevoel hehe.
Soepeltjes. Hoef niet eens te OCen. Blijft ook soepel na een supercharge. Als je dat niet doet en over de 50 apps gaat, gaat het een beetje tegenvallen.
[ Voor 59% gewijzigd door Jivebunny op 18-01-2013 14:00 ]
Probeer me een beetje in te lezen omdat mijn Z nu wel erg traag wordt, maar het valt niet mee.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Als ik bepaalde keywoorden intik van websites die ik eens heb bezocht, dan krijg ik na een paar letters de volledige link van deze site te zien. Dit zou ik graag weg willen hebben. Enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen?
EDIT heb dus ook al verschillende "cleaners" en "history erasers" geprobeerd, maar geen van allen werkt tot nu toe.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2013 15:32 ]
De builds van Flinny op basis van Android 4.2.2 (CyanogenMod 10.1) draaien bij mij en mijn zusje erg goed, wel met een klein aantal apps. Die Miui v5 van santajin zou ik je afraden, deze draaide bij mij heel erg langaam, veel lag enz.
In je Google account (moet je inloggen) kan je via het dashbord bepaalde dingen instellen over het bewaren van browse geschiedenis (kijk onder Webgeschiedenis):Jivebunny schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:49:
Al eens geprobeerd vanuit je google account je zoek historie te verwijderen? Volgens mij komt het daarvandaan. Volgens mij pakt ie namelijk gegevens op basis van je google account wat je op hebt gegeven in de play store.
https://www.google.com/dashboard/?hl=nl&pli=1
Ah thanks. Ik was nog niet in de gelegenheid geweest om deze te testen.AktiveHate schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:54:
@ Gambieter:
Die Miui v5 van santajin zou ik je afraden, deze draaide bij mij heel erg langaam, veel lag enz.
Verwijderd
wat is de beste weg om te rooten?
kan ik vannuit een orginele foon direct rooten met rage?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=843014
en vervolgens een betrouwbare rom erop te zetten die goed draait? (niks experimenteels)
en ik hoor veel positieve verhalen over Elitemod ics
welke download link/handleiding moet ik daarvoor hebben? (vind hem in de android 4 en 2.3 variant)
e.v. andere roms die echt goed werken?
wat ik wil berijken is zo min mogelijk aps en zo veel mogelijk accu.
enigste aps die ik gebruik zijn;
-mail (live)
-watssapp
-navigatie (google)
-muziek
-internet zelf
-camera
dus niks kwa facebook,spelletjes of wat dan ook
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 01:08 ]
[ Voor 81% gewijzigd door janvanduschoten op 06-08-2013 23:21 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Welke kan ik dan het beste downloaden? Aangezien er geen officiële support lijkt te zijn en lees op veel sites nog verhalen dat wifi slecht werkt ed. Hoeveel van die verhalen zijn nog waarheid?
[ Voor 18% gewijzigd door _Apache_ op 15-11-2013 09:51 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Wifi, camera etc nog nooit problemen mee gehad. Wel kakt de snelheid van de telefoon op sommige momenten echt vreselijk in omdat hij eigenlijk te weinig geheugen lijkt te hebben.
Ook is 4.3.1 inmiddels in ontwikkeling voor de DZ! Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2527197
Wel nog in test fase, maar de ondersteuning op deze manier blijft geweldig!
Ik wil mijn telefoon unlocken maar hij blijft hangen op stap 5 van de officiële methode: http://www.htcdev.com/bootloader/unlock-instructions/page-2
Als ik mijn telefoon inplug in fastbootmodus dan krijg ik de melding dat het apparaat niet herkend wordt. In stap 5 (fastboot oem get_identifier_token) krijg je vervolgens te zien "waiting for device"
Heb de volgende HTC drivers geprobeerd:
- HTC USB drivers 3.0.0.7
- HTC USB drivers 4.0.0.1
- HTC sync 3.1.37
- Universal naked drivers 0.72
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
[ Voor 198% gewijzigd door Terror op 06-03-2015 00:33 ]
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Heb nog geprobeerd een hardlink vanuit /storage naar /data te maken om zo een sdcard te faken, alleen kan CWM die niet mounten omdat een fat partitie verwacht wordt en /data natuurlijk ext2/3? geformatteerd is.
Direct pushen van alle bestanden naar root van deivse via ADB en flashen van boot.img via fastboot werkt helaas ook niet. Schijnbaar moet er nog iets geconfigureerd worden dat normaal in het update.zip proces gebeurd.
[ Voor 111% gewijzigd door Terror op 06-03-2015 00:41 ]