Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@JiveBunny

Yes, ik heb hem nu ingesteld via de CM Governer op ondemand bij screenoff 386mhz en screen on 806mhz wat blijkbaar snel genoeg is want hij is echt rap zonder enkele lag. En heb nu een stuk minder batterij gebruikt want vanmorgen dronk hij gewoon %'en als je ernaar keek. Zal vanavond ook even naar de programma's kijken (veel overleg op het werk vandaag :X ) of er geen conflicten zijn.
Dat GPS probleem heb ik overigens niet, binnen 5 seconden had ik een goede fix :o Ik draai trouwens Launcher Pro Plus, blijft ADW dan op de achtergrond draaien? Zal straks ff kijken of ik die eraf kan gooien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Klopt het trouwens dat je de DesireZ niet uit kan zetten als ie aan de stroom ligt? Dat ding boot direct naar recovery toe als ik de usb kabel erin stop.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:44
Is een fix voor op XDA, ligt aan Clockworkmod Recovery..

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1006214

[ Voor 39% gewijzigd door S0epkip op 01-04-2011 21:54 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Thanks! morgen maar eens flashen

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 07:19
mm draai nu tdud_vision_full-33 (onderdeel van CM7) wat opvalt is dat het bootfilmpje nu een eend is:P ook wel eens leuk...
verder werkt mijn agenda en buienalarm niet meer, niet dak vandaag bang ben voor een bui maar toch ;) rc4 was denk ik stiekem wek beter, al slurpte die iets teveel batterij..

Toch maar terug gegaan naar rc4.. Die andere versie herkende mijn telefoonnummers in men adressenboek ook niet meer.. wil toch wel graag zien wie mij smst en belt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door spreading op 02-04-2011 13:24 ]

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb m'n batterij verbruik goed gekregen @ RC4... heb vandaag m'n telefoon best veel gebruikt vanaf 8:00 en heb nog 42% over. Gisteravond helemaal leeg laten lopen tot hij vanzelf uitging, recovery gestart en de batterij stats gewiped en daarna gewoon volledig opgeladen (+-7 uur aan de lader) en de telefoon stond gewoon aan tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Versie 33 van CM7 was de april fools versie.. ;) Vandaar de eend en niet werkende GApps.

@Articwolf: welke radio (baseband in "about phone / software") gebruik je?
Overigens is helemaal leeg (en ook helemaal vol) niet zo goed voor Li-Ion cellen, wat ze op fora ook beweren over het "trainen" van je batterij.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
S0epkip schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:31:
Versie 33 van CM7 was de april fools versie.. ;) Vandaar de eend en niet werkende GApps.

@Articwolf: welke radio (baseband in "about phone / software") gebruik je?
Overigens is helemaal leeg (en ook helemaal vol) niet zo goed voor Li-Ion cellen, wat ze op fora ook beweren over het "trainen" van je batterij.
radio: 12.28b.60.140eU_26.03.02.26_M
En idd helemaal leeg was hij ook niet, maar hij gaat eerst uit voordat hij helemaal leeg is, daarna kan je hem nog 1 of 2x opstarten voordat hij helemaal niks doet. Voordat dat gebeurde heb ik de recovery gestart en de wipe gedaan en gelijk erna opgeladen. Hij staat nu op 37% en dit draait op de achtergrond: whatsapp, pushmail (2 accounts), FB autopolling op 15 min, auto background rotator, weer. Daarnaast 2,5 uur mp3 geluisterd, paar keer gebeld/sms en beetje nieuws gelezen... een stuk beter wat hij gister deed en ook een stuk beter dan de standaard HTC software. Daarnaast gaat alles lekker "smooth" waarbij ik met Sense based ROMS veel lag/loading times had, zelfs als de CPU clock op 1,2 of 1,4ghz stond.
SetCPU heeft nu een mainprofile 806mhz max ondemand (386mhz min) en ScreenOff 768mhz max en 368mhz min ondemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Stock radio dus, die zou ik ook nog maar even behouden (niet updaten) tot er een 'goede' radio bekend is welke een goede batterijduur levert met gingerbread.

Ik ben teruggegaan naar 26.04.02.17 en draai de HTC Gingerbread Test RUU met Sense 2.1 en ben zeker tevreden over de batterij op het moment: na 22uur nog 47% over.
Wat wel opvalt is dat de dialer 28% van de accu heeft verbruikt (los van de 5% voice calls) en daarmee na het display (35%) de grootste verbruiker is! Ook op XDA rapporteren mensen een hoog verbruik van de dialer, beetje vreemde zaak nog.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik had tot 30 min geleden nog 22% over na 28 uur. Ik denk ook niet dat ik aan de radio ga zitten aangezien je daarmee volgens mij snel je toestel kan bricken, maar ben wel tevreden zo, alles werkt echt goed (behalve wat calender issues...).
Zijn er veel veranderingen tov Froyo? die Gingerbread release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Ik heb gister geprobeerd mijn Desire Z te rooten met Visionary, maar bij de temproot loopt hij al mis. Ik klik het aan, krijg even het schermpje van dat ie bezig is maar verder alleen een zwart scherm. Probleem is bekend, maar nog geen fix.

Maar bij het proberen van de 'clean way' uit de TS loop ik vast bij de eerste stap..
Unzip the z-temp-root files to a folder. From a cmd window or terminal, navigate to that folder and execute these commands:
Ik heb het geprobeerd met een cmd scherm om die commands uit te voeren maar ik doe blijkbaar iets verkeerd?

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welke versie heeft je huidige firmware?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
Firmware is 1.82.405.1. Ik heb het forum ook al even doorzocht, maar was nog geen nieuwe versie verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Rik027 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:17:
Firmware is 1.82.405.1. Ik heb het forum ook al even doorzocht, maar was nog geen nieuwe versie verschenen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905261
deze guide werkte voor mij... had dezelfde firmware.
misschien even HTC sync installeren? ADB pakt hem meestal niet automatisch in windows 7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
Dan zal ik me eerst even verdiepen in ADB aangezien ik daar niks vanaf weet en er een waarschuwingkje bovenaan de pagina staat. Hij is aan het installeren..

En bij de andere methode liep ik al vast bij het eerste deel, zonder ook maar iets met ADB te maken hebben gehad. :P

Edit: zie trouwens nu pas dat je linkje voor het downgraden is van de firmware en dat daarbij alles gewist wordt. Dat is wat minder.. :P

[ Voor 47% gewijzigd door Rik027 op 04-04-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
de SD kaart wordt niet gewist. Het is wel aan te raden om al je telefoon nummers op je SIM kaart te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand hier ervaring met ROMS die echt mega energiezuinig zijn? Ik vind CM7 RC4 echt niet zuinig.... die batterij loopt keihard leeg :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:48:
Iemand hier ervaring met ROMS die echt mega energiezuinig zijn? Ik vind CM7 RC4 echt niet zuinig.... die batterij loopt keihard leeg :(
ff een quote van mezelf ;)
I had the same when I flashed CM7 RC4!
How I fixed it:
1: let the battery drain, until it goes off.
2: you still have power to boot it in the recovery mode.
3: delete the battery stats (advanced tab)
4: reboot the device
5: charge it (device on or off doesn't really matter I think).

Using the pershoot kernel 2.6.32.36 and stock radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Gisteren vergeten mijn microusb kabel mee te nemen vanuit het werk dus kon mijn telefoon niet opladen. Telefoon was rond 16.00 los gekoppeld en toen ik vanmorgen (7.30) op het werk kwam had ik nog 69% over. Draai ook CM7RC4 en ben erg tevreden.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Ik wilde nu toch ook is gaan rooten en een custom ROM flashen. Na enig marktonderzoek leek CM7 mij wel een geschikte kandidaat. (RC4 en later final) Ik las alleen een paar weken geleden dat CM alles in het 'amerikaanse formaat' zou zetten, wat moet ik me hierbij voorstellen? (ik heb de search geprobeeerd maar werd niet veel wijzer...) Daarnaast waren er een hoop problemen met de GPS in oudere versies, maar die lijken nu aardig opgelost?

[ Voor 7% gewijzigd door Kortfragje op 05-04-2011 15:23 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
je kan telefoon nummers wel als 0612345678 invoeren maar als je dan belt of smst veranderd hij het automatisch in 061-234-5678... dat is het enige wat ik ervan merk. Persoonlijk niet echt storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Dan moet de taal gewoon op English (UK) zetten, dan heb je dat probleem niet. Is al sinds CM3 zo.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Krypt schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:35:
Dan moet de taal gewoon op English (UK) zetten, dan heb je dat probleem niet. Is al sinds CM3 zo.
daar staat ie op... maar dan doet ie het nog, al staat het wel goed in het telefoonboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Datums zijn in MM/DD/YYYY formaat...

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Ik ben nu aan het rooten (downgrade is gelukt) maar nu blijkt de MD5 van Superuser (su-2.3.6.1-efg.zip) niet te kloppen (uit de guide van cyanogen)

de MD5 is

code:
1
6d490575092a1c5d91af56b94c2328f4

Maar ik krijg in mijn download
code:
1
BAC5E3393C0E91B1BE2B3CAE2F80C68F

heb het nu via een tweetal verschillende verbindingen en 3 PCs geprobeerd...

heeft iemand de correcte zip voor mij?

[edit1]->update, nvmind het is reeds gelukt, maar zal de mensen van cyanogen even op de hoogte stellen...

[edit2] wederom een vraag, wanneer ik clockwork recovery wil installen zegt hij bij phone type confirmation HTC G2 , niet Desire Z of Vision, is dat een probleem?

En done... so far so good, om maar een aantal mensen in dit topic te quoten, als ik had geweten dat het zo makkelijk ging... had ik het eerder gedaan :)

[ Voor 29% gewijzigd door Kortfragje op 05-04-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
ArcticWolf schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:39:
[...]
daar staat ie op... maar dan doet ie het nog, al staat het wel goed in het telefoonboek.
Vreemd; bij doet ie het goed:
DesiseZ Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4RtP9EXvyV0RQkq9fe9vD4ST/full.png

Alleen als ik 'm in Engels (US) zet (ik haat nederlandse telefoons) dan gaat ie van die vreemde streepjes tussen zetten.

[edit]
Ook bij het bellen niet; zie boven :)

[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 06-04-2011 11:24 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ah nee dat bedoel ik niet, dat doet ie wel goed. Alleen als ik dan op bellen druk of hij verstuurt een sms dan zet hij er streepjes tussen 8)7 dus dat is niet echt hinderlijk ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

@DennusB

Ik stonds gisteren te kijken van MIUI met Android 2.3, had een hele drukke dag gehad op kantoor en nar 8,5 uur werken en vrijwel alleen mail checken en tweetdeck updates lezen: 98% over. Vanochtend na een nacht slapen zonder op te laden: 80% over. Heb de avond dan ook niet veel gedaan met de telefoon.

Enige nadeel is geen Nederlandse taal ondersteuning op dit moment, dus ook Engelse TTS via de gare pico engine op Google Navigation. En geen mogelijkheid gevonden om dit om te zetten naar Nederlandse voice met Google Maps Navigation die niet de Pico TTS gebruikt (niet te verstaan).

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

@Soepkip, data formaat kan je gewoon in settings zo instellen als je zelf wil...

Alleen GPS werkt nog niet (surprise, surprise) zal is gaan stoeien met de oplossingen die hier en daar worden gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
GPS werkt hier gewoon (CM7 RC4)... gebruik je nog de stock radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Jah nog wel de stock radio, is er een nieuwere versie die wel werkt?

[edit] Heb versie 26.03.02.26_m

[ Voor 20% gewijzigd door Kortfragje op 06-04-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Kortfragje schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:20:
Jah nog wel de stock radio, is er een nieuwere versie die wel werkt?

[edit] Heb versie 26.03.02.26_m
Niet dat ik weet, want ik gebruik zelf ook de stock radio. Heb alleen de Pershoot kernel voor gingerbread geflasht, maar dat heeft volgens mij weinig te maken met de werking van de GPS.
Misschien even de GPS resetten? (geen idee waar die optie staat in CM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Het kan werken om je huidige radio te reflashen, als het nu behalve gps goed gaat zou ik niet zomaar een andere radio kiezen!

Ik zal eens kijken naar het date format :+

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

GPS probleem gefixxed :)

in dit draadje op XDA developpers staat op pagina 7 een fix (en zipfile voor download):
I tried to solve this issue by myself.
I extract the nightly build #34 (which GPS works in my G2), and compare it with #38 (GPS doesn't work), I found the file /system/lib/hw/gps.vision.so is different in both ROM. so, I tried to replace this file in my G2 with the same file which is from #34 by using Root Explorer, after reboot, GPS works. The icon in the notification bar appears.
Run GPS status, satellite signal found.
Run Google Maps, working too.

The gps.vision.so file from #34 is attached in ZIP format. Just download it, extract, and copy it to /system/lib/hw/ and replace original one. Have fun.

Hopes Cyanogen Team solve this issue. Thanks.
dmv adb op je desire z gooien:
adb remount
adb push gps.vision.so /system/lib/hw
adb reboot

en voila !

dikke pret :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Weet iemand wanneer de final van CyanogenMod gaat komen? Duurt nu echt al veels te lang vind ik :p Aan beta's / RCs doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Kortfragje schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:23:
GPS probleem gefixxed :)

in dit draadje op XDA developpers staat op pagina 7 een fix (en zipfile voor download):

[...]

dmv adb op je desire z gooien:
adb remount
adb push gps.vision.so /system/lib/hw
adb reboot

en voila !

dikke pret :)
Vandaag CM7 RC4 erop gezet, werkt top! Alleen werkte GPD bij mij niet.

De mannier met Root explorer ging niet goed bij mij, de mannier met ADB wel. Thnx! \o/

[ Voor 28% gewijzigd door JamesB009 op 06-04-2011 23:50 ]

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Ah mooi dat te horen, jah daar is dit topic voor, niet steeds het wiel uit hoeven vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:38
nog steeds geen officiele gingerbread? deze ging toch begin april uitkomen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
JamesB009 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 23:46:
[...]

Vandaag CM7 RC4 erop gezet, werkt top! Alleen werkte GPD bij mij niet.

De mannier met Root explorer ging niet goed bij mij, de mannier met ADB wel. Thnx! \o/
CM7 RC4 slurpt hier batterij. Met die ROM loopt ie echt letterlijk en figuurlijk "leeg".
Draai nu weer CM6, en dat werkt echt top :) Lekker lange accuduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
DennusB schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 13:00:
[...]

CM7 RC4 slurpt hier batterij. Met die ROM loopt ie echt letterlijk en figuurlijk "leeg".
Draai nu weer CM6, en dat werkt echt top :) Lekker lange accuduur!
Hoop wel echt dat dit gefixt is als de final uitkomt.

Hij twitterde gisteren dat de final van CM7 ergens in de komende dagen uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
monnick schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 13:19:
[...]

Hoop wel echt dat dit gefixt is als de final uitkomt.

Hij twitterde gisteren dat de final van CM7 ergens in de komende dagen uit komt :)
Jah ik hoop het ook. Dan stap ik gelijk weer over naar CM7. Zo niet, blijf ik lekker op CM6 met top accuduur hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DennusB, heb je wel je batterij-indicator gekalibreerd?
Want als er iets regelmatig liegt dan is het wel de batterij-indicator.
Dan kan het goed lijken alsof de telefoon hard leeg loopt terwijl hij op de lagere percentages veel langer over een daling doet.
Om die reden is praten over batterijduur in termen van procenten aangegeven door de indicator ook onzin, het is verschrikkelijk onnauwkeurig. Je kunt dan beter naar mV kijken voor indicatie en echt wat over je batterijduur als de telefoon er mee ophoudt.

Ik draai hier overigens de CM nightly 33 van 1 april, de TehUberDuckDistro, een nightly na RC4. Die gedraagt zich prima, en met nightly 29, van voor RC3, en nightly 32 (voor RC4) had ik ook geen problemen.
Dus waarom jullie met RC4 wel problemen zouden hebben qua batterijduur, denk niet dat het direct aan RC4 ligt.

[ Voor 23% gewijzigd door Ultraman op 09-04-2011 13:31 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ultraman schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 13:27:
DennusB, heb je wel je batterij-indicator gekalibreerd?
Want als er iets regelmatig liegt dan is het wel de batterij-indicator.
Dan kan het goed lijken alsof de telefoon hard leeg loopt terwijl hij op de lagere percentages veel langer over een daling doet.
Om die reden is praten over batterijduur in termen van procenten aangegeven door de indicator ook onzin, het is verschrikkelijk onnauwkeurig. Je kunt dan beter naar mV kijken voor indicatie en echt wat over je batterijduur als de telefoon er mee ophoudt.

Ik draai hier overigens de CM nightly 33 van 1 april, de TehUberDuckDistro, een nightly na RC4. Die gedraagt zich prima, en met nightly 29, van voor RC3, en nightly 32 (voor RC4) had ik ook geen problemen.
Dus waarom jullie met RC4 wel problemen zouden hebben qua batterijduur, denk niet dat het direct aan RC4 ligt.
Nouja wat ik lees is dat het heel willekeurig is met CM7. De een doet 3 dagen met z'n accu(bij wijze van spreken) en dan ander heeft na 4 uur een lege batterij. Ik zat er tussen in, 8/9 uur, max!
Heb meerdere malen de "Battery stats" verwijderd via m'n recovery, ook dat leek niks te helpen. Na het flashen van CM6 doet in ieder geval de batterijindicator veel minder "spastisch" en heb ik gewoon een lange accu duur wat dat betreft.
Ik zal eens zo'n batterij graph app installeren, en die hier posten over een paar dagen. Kan jij dat met CM7 ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gingerbread heeft van zichzelf een graph bij de batterystats zitten. Die loopt altijd mee.
Afhankelijk van gebruik haal ik hier gemiddeld anderhalve dag doordeweeks.
Dit weekend zit ik voornamelijk te leren voor tentamens en wilde ik gaan kijken of ik het weekend op 1 lading kan doorkomen, heb hem gisteravond volledig opgeladen en hij staat nu op 4190mV, wat 100% zou zijn volgens de indicator.
Ik weet ook dat die meting vast niet nauwkeurig is, maar hij zit nog best aardig vol, dat kan wel kloppen.

Als je wilt kan ik gedurende het weekend hier wel afentoe aangeven hoe het er voor staat.
Misschien dat vanavond even de GPS en navigatie nodig is. En ik check om de zoveel tijd even Outbreak! Zombies BETA, dat heb ik pas. Maar als mijn vriendin niet Slice It wil spelen gaat hij verder een rustig weekend tegemoet.
Ik heb standaard sync vrijwel altijd aanstaan en in huis zet ik doorgaans WiFi aan.
Qua widgets draai ik Plume, RainDetector, widgetsoid 2.x, minimalistic text en Colorize Calendar.
Screen brightness staat nu op een vaste waarde (~40% volgens mij), de automatische modus wilde nog wel eens flikkeringen vertonen. Dat is het enige wat CM6.1 nog beter deed, maar ik ben mijn oude settings daarvan kwijt... :(

[ Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 09-04-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik had afgelopen dagen last van een leeglopende accu terwijl ik dat eerder niet had. toen heb ik alle apps die ik de afgelopen dagen heb geinstaleleerd eraf gehaad en toen ik skype eraf donderde was het grootste gedeelte van het accslurpen toch wel afgelopen.
Verder heb ik Facebook sync ook uitgezet en dat scheelt ook weer wat. Ik heb gisteren mijn telefoon rond 9 uur van de lader af gehaald en toen ik ging slapen (23u) had ik nog iets van 71% over. Dat is wel netjes vind ik. 2 procent per uur gemiddeld.

Merk wel dat, als je met je telefoon bezig bent, het erg rap kan gaan.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
CM7 Final is er :)

blijf zelf lekker bij de nigtlies, die k update als k r zin in heb ofzo :P maar iig, het is stable :D

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Even een update na de "challenge" van DennusB.
Ik draai inmiddels sinds vrijdagavond op batterij. Nu 2d 6h 10m 38s on battery volgens de telefoon.
De indicatie is net onder de 30% gedoken en geeft nu 27% aan, maar die is natuurlijk onnauwkeurig, de batterij levert op dit moment 3749mV, wat meer overeenkomt met ten minste 35% als ik het zelf zou moeten schatten.

Weekend prima doorgekomen en qua rust viel het mee. Alleen gisteren had hij een typische zondag rustdag, twee telefoontjes en een paar smsjes. Zaterdag was drukker, paar telefoontjes waaronder ook een wat langer (15 min) telefoongesprek, wat data en internet via WiFi, email paar keer gelezen, etc. Wel zijn er geen spelletjes gespeeld.
's Nachts heeft hij aangestaan, wel heb ik op dat moment sync en mobile data uitgeschakeld en op 2G only mode, dat doe ik normaal ook als hij 's nachts aanblijft.

Normaal zou ik hem deze ochtend hier @ work in het dock stoppen.

@DennusB, wilde je nog een screenshot hebben of andere informatie uit mijn food?

[Edit]
Ah de final is uit? Netjes, dan binnenkort maar eens upgraden naar een post-final nightly. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 11-04-2011 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik draai CM7 RC4 en haal gemiddeld 28~30uur op een 1 volle lading (bij 20% laad ik hem weer op) met alles gewoon aan. 2 exchange accounts en 2 pop3 (elk uur), fb sync (15min), whatsapp... en dan nog gewoon bellen/smssen.
's nachts gaat er zo'n 10~15% af.

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 11-04-2011 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ultraman schreef op maandag 11 april 2011 @ 07:47:
Even een update na de "challenge" van DennusB.
Ik draai inmiddels sinds vrijdagavond op batterij. Nu 2d 6h 10m 38s on battery volgens de telefoon.
De indicatie is net onder de 30% gedoken en geeft nu 27% aan, maar die is natuurlijk onnauwkeurig, de batterij levert op dit moment 3749mV, wat meer overeenkomt met ten minste 35% als ik het zelf zou moeten schatten.

Weekend prima doorgekomen en qua rust viel het mee. Alleen gisteren had hij een typische zondag rustdag, twee telefoontjes en een paar smsjes. Zaterdag was drukker, paar telefoontjes waaronder ook een wat langer (15 min) telefoongesprek, wat data en internet via WiFi, email paar keer gelezen, etc. Wel zijn er geen spelletjes gespeeld.
's Nachts heeft hij aangestaan, wel heb ik op dat moment sync en mobile data uitgeschakeld en op 2G only mode, dat doe ik normaal ook als hij 's nachts aanblijft.

Normaal zou ik hem deze ochtend hier @ work in het dock stoppen.

@DennusB, wilde je nog een screenshot hebben of andere informatie uit mijn food?

[Edit]
Ah de final is uit? Netjes, dan binnenkort maar eens upgraden naar een post-final nightly. :)
Thanks voor je info Ultraman. Er lijkt toch iets niet helemaal lekker te zijn met mijn telefoon of batterij nu.
Draai nu CM6 met laatste RADIO.
Gisteren(Zondag) om 09:15 van de lader getrokken en om 16:00 zat ik rond 50%. Weinig mee gedaan, beetje Whatsapp gebruikt en 1 smsje. Ik snap er werkelijk niks meer van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyanogenMod 7.0.0 is uit: http://download.cyanogenm...m-7.0.0-vision-signed.zip. Ik ga nu CM7 voor de eerste keer installeren. Daarvoor altijd GingerVillain gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:38:
CyanogenMod 7.0.0 is uit: http://download.cyanogenm...m-7.0.0-vision-signed.zip. Ik ga nu CM7 voor de eerste keer installeren. Daarvoor altijd GingerVillain gebruikt.
Heb em er net op staan en mijn eerste ervaring is dat hij vrij soepel werkt.
Batterij enz durf ik allemaal nog niks over te zeggen :P
voor de changelog: http://cm-nightlies.appspot.com/?device=vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik zit nu op CM7 RC4 en wil straks ook maar de Final gaan installeren.

GPS is volgens mij nog steeds niet gefixed begreep ik?
En kan iemand mij vertellen, die CM7 final erop heeft staan, of bluetooth pairing weer goed werkt?

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DennusB schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:00:
Thanks voor je info Ultraman. Er lijkt toch iets niet helemaal lekker te zijn met mijn telefoon of batterij nu.
np! Gaat de mijne nu aan het sap na 2 en halve dag ;)
Draai nu CM6 met laatste RADIO.
Probeer dergelijke info niet relatief maar expliciet te vermelden. Over 2 maanden is de "laatste radio" misschien wel anders.
Welke versie draai je nu? 26.06.02.27? of 26.08.04.16 uit de HTC Android 2.3 Test ROM?
Ik gebruik 26.03.02.26, die doet het nog steeds uitstekend. Merkte met 26.04 geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ultraman schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:52:
[...]
np! Gaat de mijne nu aan het sap na 2 en halve dag ;)

[...]
Probeer dergelijke info niet relatief maar expliciet te vermelden. Over 2 maanden is de "laatste radio" misschien wel anders.
Welke versie draai je nu? 26.06.02.27? of 26.08.04.16 uit de HTC Android 2.3 Test ROM?
Ik gebruik 26.03.02.26, die doet het nog steeds uitstekend. Merkte met 26.04 geen verbetering.
Waar kan ik precies zien welke radio ik gebruik?
En heeft het nut die te upgraden? (Want zit wel een risico aan, toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Settings->About Phone ;)

Een nieuwe radio kan mogelijk betere ontvangst hebben, iets lager verbruik door betere ontvangst, sneller schakelen tussen GPRS/3G. Beetje van die tweaks.
Maar zoals je ziet ben ik weer terug bij mijn stock radio, want die doet het gewoon uitstekend.

Bij de hogere versies wil je mogelijk wel graag je ril libraries matchen met je radio versie, daar is een handige tool voor gemaakt, de RIL Automatcher.
Lees je in de rondte zou ik zeggen: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=758

Ik heb er tot nu toe geen profijt van gehad.
Zodra HTC met een Gingerbread ROM komt die een nieuwe radio heeft ga ik het denk ik weer eens proberen. Maar eerder niet, alles werkt nu goed en bereik tov 26.04 was niks.
26.06 zou in sommige gevallen stroom zuipen als een ketter, maar ik heb die niet geprobeerd.
26.08 zit bij een gelekte HTC test ROM, welke Gingerbread en de nieuwe Sense bevat.

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 11-04-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Thnx! Ik gebruik: 26.03.02.26, zal wel goed zijn dan. Alleen GPS werkte niet op RC4, maar daar is een fix voor.

Enige is, ik krijg bluetooth niet gepaired. Daar heb ik nog geen fix voor gevonden, maar dat komt nog wel gok ik. :D

Ik ben wel benieuwd of de Final van CM7 wat toevoegt t.o.v. de RC4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
JamesB009 schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:48:
Ik zit nu op CM7 RC4 en wil straks ook maar de Final gaan installeren.

GPS is volgens mij nog steeds niet gefixed begreep ik?
En kan iemand mij vertellen, die CM7 final erop heeft staan, of bluetooth pairing weer goed werkt?
mijn GPS werkt wel, al heb ik wel een nieuwe radio geinstaleed.
Bleutooth heb ik geen idee van...ben nu alleen thuis zonder iets van bleutooth hier in de buurt dus kan et ook niet proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bij mij deed GPS het in de eerder nightlies ook niet. Toen heb omstreeks #29 de 26.04 (welke bij de Desire Z nu gebruikelijk is) er opgezet en toen deed de GPS het wel.
Omdat CM7 echter met ril libs voor 26.03 geleverd zou worden, zo las ik, heb ik omdat het kon 26.03 eens teruggeflashed. En toen deed de GPS het wel!

Schijnt mogelijk ook te maken te hebben met bepaalde tijdelijk radio informatie. EFS data volgens mij.
Daar is inmiddels ook een topic op XDA over. Dat was een kwestie van een partitie overschrijven met nullen opdat er nieuwe radio info gemaakt wordt.
Dergelijke info wordt ook nog wel eens gecleared wanneer een nieuwe kernel ingebruik wordt genomen, schijnt.
Zoals je leest: dat is wat meer experimenteel terrein.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 18-04-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Hmm, apart. Ik krijg de .zip niet geïnstalleerd via recovery. Ik heb een nandroid backup gedaan, als ik de .zip wil installeren krijg ik: cant open .zip (bad)

Enig idee wat ik fout doe? (Moet ik de andere .zip van RC4 eraf gooien?

Edit: Clockwork update gedaan, opnieuw gedownload en vervolgens via rom manager geinstalleerd. Werkt perfect nu. :-)

Heb nu alleen de notificationbar bug.. hij opent niet via ADW, maar moet de balk zelf pakken nu.. opzich jammer maar geen ramp.

[ Voor 35% gewijzigd door JamesB009 op 11-04-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Net de final van CM7 geinstalleerd. Leuk spul :)

Gingerbread is weer net even wat meer volwassen dan Froyo. Wat kleine tweaks in de UI en alles gaat net wat vloeiender. Verder niet zo heel veel merkbare wijzigingen voor zo vet ik kan niet (ik had nog geen eerdere versie van CM7 getest).

Wel jammer dat de app drawer nog steeds niet 100% smooth opent. Kleine ergernisjes zijn nog wel aanwezig. Vooral sinds ik een iPad heb vallen dit soort dingetjes op bij Android. Alles is net ietsje vloeiender in iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Kleine OC naar 1 GHz loste het smooth probleem van de App drawer op bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:52
Ultraman schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:02:
Bij mij deed GPS het in de eerder nightlies ook niet. Toen heb omstreeks #29 de 26.04 (welke bij de Desire Z nu gebruikelijk is) er opgezet en toen deed de GPS het wel.
Omdat CM7 echter met ril libs voor 26.03 geleverd zou worden, zo las ik, heb ik omdat het kon 26.03 eens teruggeflashed. En toen deed de GPS het wel!

Schijnt mogelijk ook te maken te hebben met bepaalde tijdelijk radio informatie. EFS data volgens mij.
Daar is inmiddels ook een topic op XDA over. Dat was een kwestie van een partitie overschrijven met nullen opdat er nieuwe radio info gemaakt wordt.
Dergelijke info wordt ook nog wel eens gecleared wanneer een nieuwe kernel ingebruik wordt genomen, schijnt.
Zoals je leest: dat is wat meer experimenteel terrein.
Ik heb eigenlijk nooit GPS gehad met de Nightly roms. Draaide op de stock radio, 26.03, want die werkte verder prima. Vandaag in het kader van de final versie alles vers geinstalleerd en wederom geen GPS... Zojuist de radio gereflashed met dezelfde als die er al op stond et voila, binnen 10 seconden een fix :). Kijken hoe de rom het verder doet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb CM7 erop gezet, al-met-al viel het erg mee. Wel moest ik na de installatie en restore nog Handcent SMS en Swype de-installeren en opnieuw installeren, maar dat is te overleven. :)

Een probleempje krijg ik niet opgelost: ik heb ongeveer 1,6GB vrij op de SD-kaart, als ik met app2sd apps wil moven van de telefoon naar SD-kaart dan krijg ik de melding dat er geen ruimte meer is. Maar er is dus 1,6GB vrij op het SD-kaartje. Wat kan dit zijn? :?

GPS moet ik nog testen, ik wilde niet meteen teleur worden gesteld. ;) GPS werkt meteen, Radio heb ik overigens niet geupgrade.

Ik weet overigens dat ik de batteryindicator niet echt mag geloven, maar als ik dat wel doe dan zie ik dat de batterij van 100% naar 80% is gegaan in 2,5 uur tijd. :/

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 12-04-2011 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoDB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-08 06:03
pven schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 07:19:
Ik weet overigens dat ik de batteryindicator niet echt mag geloven, maar als ik dat wel doe dan zie ik dat de batterij van 100% naar 80% is gegaan in 2,5 uur tijd. :/
mijne is na 5 uur 80%. zo slecht is dat nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

pven schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 07:19:
Een probleempje krijg ik niet opgelost: ik heb ongeveer 1,6GB vrij op de SD-kaart, als ik met app2sd apps wil moven van de telefoon naar SD-kaart dan krijg ik de melding dat er geen ruimte meer is. Maar er is dus 1,6GB vrij op het SD-kaartje. Wat kan dit zijn? :?
Zoekt App2SD niet naar een ext-partitie op de SD kaart? Want als je die niet hebt, normaliter heb je enkel een grote FAT32 partitie, dan kan het daar wel eens aan liggen.
Heb je de batterijindicator al gekalibreed?
Ding is zoals je al door hebt niet erg betrouwbaar, laat staan als hij ook niet is gekalibreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ultraman schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:31:
[...]
Zoekt App2SD niet naar een ext-partitie op de SD kaart? Want als je die niet hebt, normaliter heb je enkel een grote FAT32 partitie, dan kan het daar wel eens aan liggen.
Een paar apps kreeg ik er wel op, daarna krijg ik meldingen dat het vol is. Ik zal er nog eens goed naar kijken, ik ben vast niet de enige met dit probleem. :)
[...]
Heb je de batterijindicator al gekalibreed?
Ding is zoals je al door hebt niet erg betrouwbaar, laat staan als hij ook niet is gekalibreerd.
Nee, nog niet aan gedacht. Daar ga ik naar kijken. Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:25

Sandyman538

SandstorM [148839]

Hier werkt hij ook prima, alleen jammer dat met swype down je de notification bar niet meer naar beneden kunt krijgen (bekende bug). Dat was toch iets wat ik vaak gebruik. Verder loopt het heel soepel allemaal! (CM 7)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Sandyman538 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:38:
Hier werkt hij ook prima, alleen jammer dat met swype down je de notification bar niet meer naar beneden kunt krijgen (bekende bug). Dat was toch iets wat ik vaak gebruik. Verder loopt het heel soepel allemaal! (CM 7)
Ik kan met swipe down mijn notifications gewoon naar beneden halen in CM7...? Of is het een bug die alleen in sommige gevallen optreedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb ook geen problemen met Swype in CM7. :)

Toch een vraagje over het kalibreren van je batterij:
You should wipe battery stats after its fully green (when powered off) then boot the phone back up.

You only need to do this once

I.e.

Charge till full when powered on
power off
charge till full again
boot into recovery wipe stats
boot and continue to use as normal
Die vet-gedrukte stap: hoe kom ik erachter dat de batterij vol is als mijn toestel uit staat? Dan kan ik immers niet naar de batteryindicator kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Trouwens erg fijn dat Koush in de nieuwste update van ClockworkMod heeft gefixt dat mijn telefoon weer uit kan als hij aan het opladen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:59:
Ik heb ook geen problemen met Swype in CM7. :)

Toch een vraagje over het kalibreren van je batterij:

[...]

Die vet-gedrukte stap: hoe kom ik erachter dat de batterij vol is als mijn toestel uit staat? Dan kan ik immers niet naar de batteryindicator kijken.
ik heb het andersom gedaan....leeg laten lopen tot hij uitgaat, recovery booten, batterij stats verwijderen, rebooten en aan de lader hangen. Je hebt tijd zat om de recovery te laden.
Enige wat ik hoorde van deze manier was dat je problemen kan krijgen met de batterij ofzo :? dat hij helemaal niet meer wil laden als je hem volledig ontlaad (al doe je dat niet aangezien hij nog 3 tot 4x aangezet kan worden nadat hij voor de eerste keer uit gaat).

tip: navigatie aanzetten (dan gaat het scherm niet uit) dan is ie zo leeg ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 12-04-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

monnick schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:31:
[...]

Ik kan met swipe down mijn notifications gewoon naar beneden halen in CM7...? Of is het een bug die alleen in sommige gevallen optreedt?
Na de eerste keer flashen ging het hier ook goed, maar na een reboot werkt het niet meer. Als ik nu swype down doe dan kan ik (als ik het zo instel) wel de andere functie's gebruiken (show/hide statusbar, open/close dockbar etc). Alleen de 'open/close notifications' werkt niet meer. Als ik dan naar beneden swype dan komt er links bovenin de notificationbar de dag/datum/jaar te staan :( Ook is er nog geen fix bekend op xda. Waarschijnlijk omdat het dus (zoals je hier al leest) niet bij iedereen zo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik heb sinds gisteren CM7 Final 1.0.0 op mijn Desire Z staan.
Alles werkt prima op wat kleine bugs na.

Wat mijn probleem nog is: mijn Bluetooth werkt niet goed.
Ik kan wel een andere telefoon (of parrot) zien en zeggen, pair. De andere telefoon krijgt dat ook de vraag of dat goed is, vervolgens zegt mijn telefoon: Click to pair. Andere telefoon zegt: Paired but not connected.

Enig idee hoe dit op te lossen?
Desire Z CM7 Final 1.0.0
Radio: 12.28b.60.140eU_26.03.02.26_m
Kernel: 2.6.32.28-cyanogenmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Heb je die Radio er al langer op staan? Anders zou je eens kunnen proberen om die iets te downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Even benieuwd waarom je op downgraden uit komt, want ik zou eerder zeggen upgraden of zelfde versie reflashen indien de radio nooit geflashed is.
De 26.03.02.26 radio is de versie waarmee de Z bij de release hier in NL geleverd is, vziw (mijne iig wel).
26.04.xx.xx is de variant die met de eerste OTA upgrade is meegekomen en volgens mij ook tegenwoordig geleverd wordt.
Of is er een bijzondere reden dat downgraden hier interessant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Goed vraag, dat had ik wel even toe kunnen lichten. :)

Mij staat bij dat die versie problemen heeft. Uiteraard heb ik even naar een bron gezocht, maar die kan ik niet vinden. Ook staat me bij dat de 'vorige versie' aan werd geraden. Maar ... upgraden kan idd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik heb mijn Desire Z nu 2 weken en ik heb ook de 26.03.02.26 erop staan met CM7RC4 en heb geen problemen ondervonden eigenlijk. Wat zijn de problemen met de 26.03.02.26 dan? Batterydrain was eerst de verwijten aan wat apps die ik had draaien.

Ter indicatie; telefoon is nu 3 uur van de lader af (auto) en staat nu op 98% waarbij is wat mail heb gekeken, 10min heb gebeld, 8sms heb verstuurd, wat wat twitter/facebook/getglue activiteiten. Moet zeggen dat het erg meevalt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ultraman schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:59:
Even benieuwd waarom je op downgraden uit komt, want ik zou eerder zeggen upgraden of zelfde versie reflashen indien de radio nooit geflashed is.
De 26.03.02.26 radio is de versie waarmee de Z bij de release hier in NL geleverd is, vziw (mijne iig wel).
26.04.xx.xx is de variant die met de eerste OTA upgrade is meegekomen en volgens mij ook tegenwoordig geleverd wordt.
Of is er een bijzondere reden dat downgraden hier interessant is?
Volgens jou is een upgrade naar 26.04.xx.xx aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Heb momenteel nog cyanogenmod rc4 erop staan. Ben erg tevreden, ben bij cm6 begonnen, en vervolgens meteen RC1 van cm7 erop gezet.
Heb hier en daar wel eens last gehad van batterydrain (RC3). Maar nu met RC4 is alles goed en gaat de phone 2 dagen mee met redelijk veel gebruik.
Binnenkort toch maar eens de stable release installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Dag #1 met CM7 zit er op. Vanochtend om 8:00 op gestaan en m'n telefoon aangezet. Twee korte telefoontjes gepleegd, één smsje verstuurt en verder wat kleine dingetjes opgezocht. Resultaat, mijn batterij is nu nog op 87%. Best wel netjes dus. Verder wordt er behalve Gmail en WhatsApp niet zo veel data verbruikt. WiFi stond ook uit trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Heb er nu ook CM7 op staan en op zich werkt het wel goed. Kom van de standaard rom en mis eigenlijk wel een paar dingen: HTC dialer en HTC mail. Voor beiden moet ik een andere oplossing vinden of weer terug gaan naar de originele ROM en eerst een backup maken van deze twee en dan zal ik ook het toetsenbord backuppen.

Een ander punt is dat mijn WiFi niet goed is en GPS niet werkt. Waarschijnlijk zal een nieuwe Radio hier bij helpen. Zelf heb ik nu 12.28b.60.140eU_26.03.02.26_M. Probleem is dat ik de identieke Radio nergens kan vinden. Ik heb een Aziatische versie en er zit een extra 'U' in het versie nummer.

Telefoon voelt wel sneller aan, maar ik had een overclock en dan is de standaard Sense ROM ook prima eigenlijk.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
kiddyl schreef op woensdag 13 april 2011 @ 02:23:
Heb er nu ook CM7 op staan en op zich werkt het wel goed. Kom van de standaard rom en mis eigenlijk wel een paar dingen: HTC dialer en HTC mail. Voor beiden moet ik een andere oplossing vinden of weer terug gaan naar de originele ROM en eerst een backup maken van deze twee en dan zal ik ook het toetsenbord backuppen.

Een ander punt is dat mijn WiFi niet goed is en GPS niet werkt. Waarschijnlijk zal een nieuwe Radio hier bij helpen. Zelf heb ik nu 12.28b.60.140eU_26.03.02.26_M. Probleem is dat ik de identieke Radio nergens kan vinden. Ik heb een Aziatische versie en er zit een extra 'U' in het versie nummer.

Telefoon voelt wel sneller aan, maar ik had een overclock en dan is de standaard Sense ROM ook prima eigenlijk.
Die radio heb ik ook... is niks mis mee, draai CM7 RC4 en alles werkt hier gewoon (zelfs GPS 8) ) is gewoon de standaard radio. Denk ook niet dat ik ga updaten aangezien alles goed werkt 8)7 enige is dat ik gister na 75u uptime moest rebooten omdat sommige menu's niet wilde scrollen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

kiddyl schreef op woensdag 13 april 2011 @ 02:23:
Heb er nu ook CM7 op staan en op zich werkt het wel goed. Kom van de standaard rom en mis eigenlijk wel een paar dingen: HTC dialer
Dan een tip 'dialer one'. Die werkt praktisch hetzelfde (ook met T9 input).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

JamesB009 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:45:
[...]

Volgens jou is een upgrade naar 26.04.xx.xx aan te raden?
In ieder geval zou ik het proberen, het is een relatief veilige actie zolang. Controleer wel altijd de MD5sums van je gedownloadde bestanden.
Ik heb zelf die versie geprobeerd en die werkte prima. Ik heb dat toen op de PC10IMG.zip methode gedaan, die kun je met de stock bootloader installeren mits je fatsoenlijke S-OFF hebt, zoals je die met de gfree methode krijgt.

26.04.xx.xx is tevens de versie die HTC hier in Europa/Nederland nu op de Z zet.

Proberen en kijk of het helpt. Je kunt altijd weer downgraden naar je huidige versie (26.03) en verder terug moet ook kunnen verwacht ik.

[Edit]
Ik ga trouwens mijn CM #33 (tdud van 1 april) upgraden naar #39. Dat is de eerste nightly na de 7.0 Final en imo eigenlijk de versie wat de Final had moeten zijn. Dat wordt denk ik mijn nieuwe stable voor aardige tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 13-04-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Kan ik ergens vinden welke S-OFF ik heb? Ik heb dat maanden terug gedaan, maar ik kan me niet herinneren welke ik precies heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Of je S-Off hebt kun je controleren door op te starten in fastboot (opstarten met volume-up) ingedrukt. Hier kun je dan ook zien welke HBoot versie je hebt etc.

Er is volgens mij geen soort S-Off, het is meer of dat aan of uit staat.
Er zijn wel meerdere manieren om (perm) root te verkrijgen, maar ook daar is het effect uiteindelijk hetzelfde.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Ultraman schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:33:
[...]

[Edit]
Ik ga trouwens mijn CM #33 (tdud van 1 april) upgraden naar #39. Dat is de eerste nightly na de 7.0 Final en imo eigenlijk de versie wat de Final had moeten zijn. Dat wordt denk ik mijn nieuwe stable voor aardige tijd.
Waarom als ik vragen mag? Wat is er veranderd t.o.v. de stable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
Kortfragje schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:06:
[...]

Waarom als ik vragen mag? Wat is er veranderd t.o.v. de stable?
cm_vision_full-39.zip
Issue 3418: Show statusbar on ADW swype and fix velocity (android_frameworks_base)RTL bug fixes: (android_frameworks_base)Traditional Chinese: Translate "(un)registration failure" (android_packages_apps_CMUpdateNotify)add offmode charging for htc (android_device_htc_vision)add offmode charging for htc (android_bootable_recovery)harmony: CHANGELOG - add pershoot as a maintainer for harmony (android_vendor_cyanogen)

Dus onderandere de statusbar die bij ADW niet naar beneden komt is gefixt, verder wat chinese taal toegevoegd en nog een paar kleine dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
S0epkip schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:47:
Of je S-Off hebt kun je controleren door op te starten in fastboot (opstarten met volume-up) ingedrukt. Hier kun je dan ook zien welke HBoot versie je hebt etc.

Er is volgens mij geen soort S-Off, het is meer of dat aan of uit staat.
Er zijn wel meerdere manieren om (perm) root te verkrijgen, maar ook daar is het effect uiteindelijk hetzelfde.
Ok, helder. Dank! :)

Wat anders: sinds ik CM7 erop heb staan kan ik sommige apps niet meer van het phone-geheugen naar de SD-kaart moven. Ik heb elders een topic gevonden waar iemand hetzelfde probleem in meldt. De oplossing die werkt is het deinstalleren van de app, daarna opnieuw installeren en vervolgens via app2sd naar de SD-kaart verplaatsen. Is er geen manier om dit makkelijker te doen? Het gaat om een stuk of 30 apps, het kost aardig wat tijd om die op deze manier te behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
en via "Manage applications" werkt het ook niet? Dan hoef je misschien niet alles eerst overnieuw te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nee, dat werkt helaas ook niet; exact dezelfde melding volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pven schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:00:
Nee, dat werkt helaas ook niet; exact dezelfde melding volgt.
Heb je via CWM wel partition SD Card gedaan? staat onder Utilities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:03:
[...]

Heb je via CWM wel partition SD Card gedaan? staat onder Utilities
Niet met de upgrade naar CM7, uit mijn hoofd gezegd heb ik dat bij CM6 wel gedaan. Ik gok dat als ik dat nu doe, dat ik dan van-alles kwijt ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
geen idee... ff backuppen misschien? vorige keer toen ik dat deed was ik niks kwijt, al zegt ie van wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Ultraman schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:33:
[...]

In ieder geval zou ik het proberen, het is een relatief veilige actie zolang. Controleer wel altijd de MD5sums van je gedownloadde bestanden.
Ik heb zelf die versie geprobeerd en die werkte prima. Ik heb dat toen op de PC10IMG.zip methode gedaan, die kun je met de stock bootloader installeren mits je fatsoenlijke S-OFF hebt, zoals je die met de gfree methode krijgt.

26.04.xx.xx is tevens de versie die HTC hier in Europa/Nederland nu op de Z zet.

Proberen en kijk of het helpt. Je kunt altijd weer downgraden naar je huidige versie (26.03) en verder terug moet ook kunnen verwacht ik.

[Edit]
Ga ik binnenkort even naar kijken.

Ik hoop eigenlijk dat CM7.0.1 snel uitkomt met de ADW notification bar fix.. dat is het enige wat mij nog dwars zit, meer niet. :-)

Mocht die niet snel komen kan ik altijd naar nightly #39 gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:43:
geen idee... ff backuppen misschien? vorige keer toen ik dat deed was ik niks kwijt, al zegt ie van wel :?
Ik heb gebackupt naar mijn SD-kaart, daarna heb ik een partition er overheen gegooid en vervolgens bleek de backup weg te zijn. :$

Gelukkig zijn apps en data niet verdwenen, het enige wat kwijt was zijn foto's, filmpjes en MP3's. Foto's en filmpjes is niet erg, die sync ik dagelijks naar mijn NAS, ook MP3's zijn te reproduceren.

Ik heb het kaartje nu verdeeld in 2GB en 6GB. Just to be sure: dit betekent dat ik 2GB voor apps enzo heb en 6GB voor foto's e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hoe kan de backup nou weg zijn? :F
Maar ik heb geen idee, maar volgens mij is die 2gb idd voor apps en de andere 6gb voor de "rest". Want heb je die issues nu nog? Ik zelf heb mijn kaart niet hoeven te partitioneren voor CM7... maar blijkbaar reageert elk toestel weer anders op dezelfde software 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Je kunt een ext4 partitie aanmaken op je SD kaart (dat zal wss de 2gb zijn) om daar vervolgens op een 'snelle manier' je apps vanaf te laten draaien. Hoeft niet, mag wel, graag zelfs ;)

Met andere woorden; het is een extra optie die wat meer mogelijkheden/snelheid met zich meebrengt, maar het is wel wat geklooi om het in te stellen etc.

Edit: Met het herpartitioneren zal dus wss wat data verloren zijn gegaan, denk maar eens aan je hd in je pc.

[ Voor 13% gewijzigd door S0epkip op 14-04-2011 10:44 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Mochten er meer mensen met het swype down notification bar probleem zijn, dan is nightly 39 een aanrader. Daar is dat weer gefixt. Dus nu ben ik helemaal tevreden met CM7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Als ik zo dit topic doorlees dan krijg ik het idee dat je voor het custom rommen van je Z allerlei dingen moet typen in zo'n CMD scherm. Op mn HTC Hero had ik gewoon 2 apps, de ene rootte je toestel en de andere installeerde een custom bootloader. Beide met 1 klik. Is er niet zoiets voor de Z?
Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste