|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik draai nu LiquidMetal, best leuk en werkt ook best aardig. Paar klein nukken, maar de UI is vrij uniek en het lockscreen is gewoon tof. Heb ik nu anderhalve week gedraaid, maar ik wil toch eens verder kijken.
Dus ik wil binnenkort een MIUI gaan proberen, voordat ze Gingerbread hebben juist, want ik verwacht dat ze Froyo nu best stabiel en featureful hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 08-03-2011 23:50 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dat is 2.3 met sense 2.1
Nog niet alles werkt maar ik draai het nu twee dagen en ben er erg tevreden over.
Voornaamste issues nu zijn bluetooth dat nog niet werkt en sense in landscape.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Nee nog geen problemen kunnen ontdekken eigenlijk. Er schijnt nog iets met de camera te zijn, weet eigenlijk niet eens precies wat. En ik krijg een verkeerd icoontje als ik mijn oordopjes inplug (headset icoontje), maar het werkt verder normaal (microfoon van tel wordt niet uitgeschakeld). Dus bij mij werkt alles, kan hem aanradenMau_Maus schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:40:
[...]
verder geen problemen? volgens zijn twitter http://twitter.com/cyanogen is rc2 nog "rough" en gaat ie veel fixen, dus ik wacht hem even af, nu rc1 redelijk goed werkt bij mij
Die profielen gebruik ik nog niet, oogt wat ingewikkeld/omslachtig.
Absoluut de moeite waard dus om te proberen.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen
Gapps: wordt er iets niet gevonden in de market? (dat had ik met rc1) Dan kan je marketenabler proberen.spreading schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:19:
CM7 rc1 beviel goed, daarom ook rc2 geprobeerd, weer dezelfde problemen als met rc1, geen gps, geen gaps meer enz. Draai nu #15 en heb alleen geen GPS, wat ik ook probeer, maar dit is blijkbaar een veel voorkomend probleem. Verder is hij best goed! Die profielen doen me denken aan de oude nokia`s die ook zoiets hadden, maar dan alleen met geluid.. kijk ik later deze dag nog naar.. toch een luie dag zo na 6 dagen carnavallen
Gps: nieuwste radio geprobeerd? Dat loste het bij op. Heb je wel een icoontje of helemaal niet?
Ik heb geen icoontje of iets.. zal morgen kijken voor de radio, al werd er wel gezegd dat ze met nightly 16 dit zouden proberen op te lossen..Jag schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:49:
[...]
Gapps: wordt er iets niet gevonden in de market? (dat had ik met rc1) Dan kan je marketenabler proberen.
Gps: nieuwste radio geprobeerd? Dat loste het bij op. Heb je wel een icoontje of helemaal niet?
Edit: aangezien ik nie kan slapen ging ik even kijken of et vanavond nog zou lukken, maar er staat op xda dat je een Engineering HBoot geflasht moet hebben, das gewoon root toch? heb namelijk geen zin om met tel te bricken
Edit 2: heb het al gevonden, even wat beter zoeken, met wat minder slaap doet wonderen
[ Voor 29% gewijzigd door spreading op 10-03-2011 12:17 ]
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ik ben met deze guide bezig maar ik loop vast op /date/local/tmp maar ik heb geen idee wat ze hier mee bedoelen Ik krijg een cannot find file error oidpolthemol schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:20:
[...]
http://forum.xda-develope...p?p=10434448#post10434448
werkte perfect hierWas hier ook wat te enthousiast geweest met een OTA te accepteren
Draai nu CM7
1
2
3
4
5
6
| adb push psneuter /data/local/tmp adb push misc_version /data/local/tmp adb shell chmod 777 /data/local/tmp/psneuter adb shell chmod 777 /data/local/tmp/misc_version adb shell /data/local/tmp/psneuter adb shell |
[edit] blijkt dat psneuter opgeslagen werd als psneuter.txt .txt verwijderd en hij kopieerd het
[ Voor 6% gewijzigd door Falcon Heavy op 14-03-2011 12:51 ]
Ik heb op dit moment geen behoefte aan een CFW, maar wil het toestel wel rooten (voor gebruik van bepaalde apps). Enige hulp wordt op prijs gesteld.
Hmm, dan laat ik het maar even voor wat het is. Zie dat hele downgrade proces niet zo zitten.pven schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:30:
Die laatste firmware is idd het probleem, je moet eerst downgraden.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Afgelopen zondag was men vriendin bij mij, dus we lagen op de bank film te kijken brand men telefoon ineens tegen men been, ding gloeiend heet en kreeg em niet meer aan:S aflaten koelen en nu doet hij het weer.. zou iemand weten hoe dit ineens kan? ik heb hem netjes op 806mhz staan en ik had die dag alleen appie van ah gebruikt om een recept te zoeken
En na een permanente root, kun je wel weer terug naar de laatste originele firmware?rajackar schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:51:
Valt mee hoor. Ik dacht ook dat het lastig was maar als je de guide volgt is het zo voor elkaar
Ik heb ontdekt dat ik toch al een tijdje last heb van meer ellende: zowel wifi als data willen niet altijd online komen. Het gebeurt regelmatig dat wifi even aan gaat, daarna uit gaat en dat data het niet overneemt. Vooralsnog heb ik hier geen oplossing voor. Wel begin ik er steeds meer naar te neigen om maar eens een verse andere ROM erop te zetten, maar dat kost weer zoveel moeite.pven schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:43:
Ik draai nu een tijdje CM61. Helaas heb ik dagelijks een reboot nodig omdat het toestel anders niet echt lekker werkt, het is dan traag en sommige dingen doen het gewoon niet (bv updates via de market).
Meer mensen hier last van? Ik hoopte dat CM61 stabiliteit zou brengen, maar het enige stabiele is dat ik dagelijks als ik uit bed kom een reboot doe.
Weet iemand of die hboot versie al wel te flashen is? Ik hoop het wel, want m'n accu is met de standaard ROM binnen notime leeg!:O
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Heb je btw de telefoon met CM opgestuurd of eerst de originele rom terug gezet?
Dat kan wel maar dan ben je de perm-root en s-off wel kwijt.Juronymous schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:02:
[...]
En na een permanente root, kun je wel weer terug naar de laatste originele firmware?
Downgrade is gelukt, heb ROM manger geinstalleerd en toen CWM 3.rajackar schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:48:
Om te rooten moet je eerst downgraden. Ik weet niet zeker of dat met 1.85 al kan, met 1.82 kon het iig wel.
Heb je btw de telefoon met CM opgestuurd of eerst de originele rom terug gezet?
Na het flashen van zowel CM7 als CM6 blijf ik vasthangen in het witte HTC scherm
Iemand een tip wat ik nu moet doen? Ik zit met m'n handen in het haar
Je kan altijd terug naar de stock rom door het PC10IMG.zip bestand in de root van je sd kaart te zetten en op te starten met volume-down ingedrukt. Als de loader PC10IMG.zip tegen komt zal ie altijd aanbieden die terug te flashen. Daarna zul je wel opnieuw moeten rooten en s-off zetten. Dan kun je nog eens proberen te flashen.
Ik zou iig ook eerst even een andere rom proberen. BV virtuous. Dan weet je zeker dat het niet aan CM ligt.
Heb jij een goede tutorial voor S-OFF? Als het goed is zou ik na deze tut al S-OFF moeten hebben:http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire-z/11802-howto-desire-z-downgraden-van-1-72-x-naar-1-34-root-s-off.htmlrajackar schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:23:
Hmm, dat is wel raar. Je weet zeker dat je ook s-off hebt?
Je kan altijd terug naar de stock rom door het PC10IMG.zip bestand in de root van je sd kaart te zetten en op te starten met volume-down ingedrukt. Als de loader PC10IMG.zip tegen komt zal ie altijd aanbieden die terug te flashen. Daarna zul je wel opnieuw moeten rooten en s-off zetten. Dan kun je nog eens proberen te flashen.
Ik zou iig ook eerst even een andere rom proberen. BV virtuous. Dan weet je zeker dat het niet aan CM ligt.
Deze tutorial heb ik gebruikt. Werkte vlekkeloos.DennusB schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:32:
[...]
Heb jij een goede tutorial voor S-OFF? Als het goed is zou ik na deze tut al S-OFF moeten hebben:http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire-z/11802-howto-desire-z-downgraden-van-1-72-x-naar-1-34-root-s-off.html
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Maar ik kan me niet voorstellen dat je een rom hebt kunnen flashen zonder s-off.
Misschien dat je een rom hebt gebruikt waar niet de juiste kernel in zat al lijkt me dat niet heel aannemelijk als je de roms gewoon van het desire-z forum op xda hebt gehaald.
ik ben laatst ook naar Virtuous gegaan. Heb wel aan de radio's zitten denken maar heb het maar zo gelaten. Toch heb ik het idee dat het beter kan. Welke tutorial kun je aanraden voor radio's?Michel242186 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:07:
ik gebruik nu al een tijdje met alle tevredenheid de Virtuous Rom 1.0.1 met Sense maar had me nog niet verdiept in de verschillende radio's. Vandaag geswitcht naar de Radio 26.04.02.17 en had ik dat maar eerder gedaan battery life is opeens veel beter geworden dus voor iedereen een aanrader!!
Radio downloaden van dit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=970809 forum en dan ff renamen en flashen op de manier die wordt uitgelegd kind kan de was doen.Frank J. schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 08:27:
[...]
ik ben laatst ook naar Virtuous gegaan. Heb wel aan de radio's zitten denken maar heb het maar zo gelaten. Toch heb ik het idee dat het beter kan. Welke tutorial kun je aanraden voor radio's?
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Da's zeker een mooie rom, ik mis alleen altijd die extra sense dingetjes zoals peak hours voor push mail e.d.Jivebunny schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:57:
Ben zojuist MIUI aan het installeren. Ben benieuwd.
Dat is dan dus niet echt nuttig. Zal me binnenkort eens verdiepen in de verschillende custom roms en overwegen daar gebruik van te gaan maken.rajackar schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:48:
[...]
Dat kan wel maar dan ben je de perm-root en s-off wel kwijt.
altijd fijn geholpen te worden door mensen die je al "kent" van zwaremetalen.com
Ja inderdaad, ik mis toch ook erg veel. Ben stiekem gewend geraakt aan de Nederlands gesproken navigatie van Google. Krijg het met geen mogelijkheid in het Nederlands aan de gang. Dat zal wel komen doordat MIUI niet in NL te krijgen is op dit moment. Ben wel gecharmeerd van de UI en de looks. Leuke combo van iOS en Android functionaliteiten. Ik mis de App drawer toch wel stiekem.rajackar schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:11:
[...]
Da's zeker een mooie rom, ik mis alleen altijd die extra sense dingetjes zoals peak hours voor push mail e.d.
Ben inmiddels weer snel terug naar CM7 RC 2. Toch net even completer op de belangrijke punten.
: App drawer gebrek in MIUI is natuurlijk op te lossen met Folders. Ik mis overigens ook de Lockscreen instelmogelijkheden waar ik in de eerste plaats zo gecharmeerd van was met MIUI. En ik krijg het gewoon niet voor elkaar om de Lockscreen wallpaper aan te laten passen. Hij doet gewoon niet wat ie zegt hehe.
Ik denk dat ik MIUI nog even laat liggen voor nu.
[ Voor 21% gewijzigd door Jivebunny op 22-03-2011 09:49 ]
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
En weer zijn mijn Exchange-accounts verdwenen.pven schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:41:
...
Ik heb nog een probleem wat volgens mij met CM61 samen hangt. Voor de tweede keer binnen een week zijn de Exchange-accounts uit de standaard Email-app verdwenen. Deze ochtend stonden ze er nog in (inclusief de bijbehorende kalenders), deze middag zijn ze verdwenen en kan ik ze handmatig weer toevoegen. Er is in die tijd niets gebeurt wat dit tot gevolg zou kunnen hebben. Iemand die dit herkend?
Ik ben aan het overwegen om Virtuous erop te gaan zetten. Kan ik ergens vinden wat de voor/na-delen van dee custom ROM zijn tov CM61?
Volgens mij kun je gewoon de Stock HTC Sense vergelijken met CM61 features. Virtuous is namelijk Stock Sense zonder overclock restricties en dat soort kleinigheden voor zover ik kon nagaan.pven schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:06:
[...]
En weer zijn mijn Exchange-accounts verdwenen.
Ik ben aan het overwegen om Virtuous erop te gaan zetten. Kan ik ergens vinden wat de voor/na-delen van dee custom ROM zijn tov CM61?
[ Voor 28% gewijzigd door Jivebunny op 22-03-2011 09:48 ]
Niet een idee om over te gaan op CM7? Die draaien al heel erg stabiel (zelfs de nightly's).pven schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:06:
[...]
En weer zijn mijn Exchange-accounts verdwenen.
Een maat van me heeft een DZ en wil graag wat extra snelheid/battery life, maar is (nu al) gewend geraakt aan de stock sense rom. Ik draai CM7 maar dat is niets voor hem, zijn er eigenlijk CM-based roms met sense?
Dit wilde ik ook net gaan vragen. veel ervaringen hier over 'clean roms' maar ik ben ook opzoek naar sense maar betere performance en batteryS0epkip schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:44:
Wat is volgens de ervaring hier de 'beste' sense-based rom? Virtous?
Een maat van me heeft een DZ en wil graag wat extra snelheid/battery life, maar is (nu al) gewend geraakt aan de stock sense rom. Ik draai CM7 maar dat is niets voor hem, zijn er eigenlijk CM-based roms met sense?
Levert bij mij een prima batterij tijd en performance op. En op XDA wordt er lovend op gereageerd.
En ook leuk dat je meteen android 2.3.3 draait en sense 2.1 incusief screen on/off animations
Known issues:
* Camcorder hangs/crashes when pressing record
* The "card" mail widget does not work (Sorry, forgot all about this for 2.0)
* Wifi calling is not included and does not work (forgot about this too, sorry)
* USB Tether does not work (no longer causes a reboot)
* Phone drains battery (possibly due to ril)
(Ook een beetje vervelend dat je van 2 naar 2.1 naar 2.1.2 moet gaan om up to date te zijn, ik hoop op een werkende versie 2.3 binnenkort!)
[ Voor 14% gewijzigd door S0epkip op 22-03-2011 17:40 ]
Met vele PC en laptops die dynamisch hun CPU snelheid aanpassen om energie zuiniger te worden bleven de telefoons wat achter. Technisch is het wel mogelijk maar HTC lijkt deze optie nog niet ontdekt te hebben. Mijn android toestel mag best wat langzamer werken als het scherm uit is. Zeker als hiermee de batterij langer mee gaat.
Zo begon het rooting avontuuur. Op zoek naar een andere rom besloot ik naar crygenmod 7 rc2 te gaan. Ik verlies zo wel mijn HTC sens software en mijn exchange integratie. Toch is met cryogenmod 7 goed te werken met mijn exchange server. Het is allemaal wat minder gelikt maar ik mis sense niet.
Het rooten was niet zo heel lastig en de nieuwe rom stond er snel op. Maar de GPS werkte niet en na lang zoeken bleek de radio geupdate moeten worden. Ik dacht altijd dat dit de FM radio functie van de desire was en had hier geen aandacht aan besteed.
De update hiervan was een lastige klus omdat ik geen goede informatie kon vinden. In veel tutorials werd er vanuit gegaan dat je bepaalde SDK’s geïnstalleerd had en wel wist hoe het werkte.
Natuurlijk waren de nieuwe SDK’s eenvoudig te vinden maar daar bleek weer niet alles in te zitten en zo begin een weg van Noob tot “ervaren” android developer.
Vooral de fastboot functie maakte snel duidelijk dat er eerst was anders moest gebeuren. Een Hboot moest eerst op de desire gezet worden voordat de radio vervangen kon worden. Dus weer veel lezen en zoeken …… Uiteindelijk met zwetende handjes de hboot geïnstalleerd in de hoop dat ik de juiste versie had en geen “Brick” kreeg. Het “bricken” is een benaming voor het onbruikbaar maken van je toestel.
Bij het booten bleef de boel hangen en na 10 minuten wachten de batterij maar verwijderd. De rimpels verdwenen van mijn gezicht toen het toestel weer opstartte. Toen begon de strijd met het her installeren en instellen van alle software. Gelijk maar titanium backup tool geïnstalleerd om dit tot een minimum te beperken. Wel leuk om te zien dat google veel software toe laat. In de tijd van mijn Iphone moest ik een andere winkel (cydia) gebruiken om echt wat met mijn toestel te kunnen.
Mijn advies aan andere gebruikers is:
Root je toestel
Maak een backup
Hboot installeren
Radio updaten (hierdoor werkte mijn GPS weer en reboot het toestel niet meer als wifi gebruikt word)
Installeer ROM manager (flash clockworkmod) om je rom te downloaden en installeren
Restore / Herinstalleer je apps
Maak een backup (naar je dropbox is erg handig)
Begin een nieuwe leven met je Android toestel
Nog wel een kleine aanpassing, Hboot en een radio update is niet altijd nodig.
Als je rom manager uit de Marketplace haalt na een root en s-off kun je clockworkrecoverymod laten installeren vanuit rom manager. Daarna kun je vanuit rom manager gewoon nieuwe roms laten installeren en backups maken / terugzetten.
Het aanpassen van de radio is alleen nodig als je een rom hebt geflashed met een verkeerde radio versie die hier niet lekker werkt.
Het probleem met de GPS had je waarschijnlijk ook op kunnen lossen door een gps app (ben even de naam kwijt) uit de market te halen en die even een tuning te laten doen. Die pressed geloof ik de gps op jouw locatie en dan heb je een fix binnen enkele seconden
Over titanium backup hoor ik btw verschillende verhalen. Het zorgt ervoor dat je veel minder tijd kwijt bent met apps enzo maar ik hoor ook regelmatig dat het bij gebruik tussen erg verschillende roms voor allerlei problemen zorgt.
[ Voor 13% gewijzigd door rajackar op 24-03-2011 10:49 ]
Radio daar downloaden, md5 controleren, indien OK op de root van je SD kaart plaatsen en renamen naar PC10IMG.zip. Vervolgens zet je je telefoon uit, daarna boot je naar de bootloader (Vol- ingedrukt houden en aanzetten). Die pikt vanzelf de PC10IMG.zip op en vraagt of je wilt flashen. Yes, en gaan met banaan radio.
Voorwaarde is wel dat je gfree hebt gebruikt met het root proces, maar dat zullen vast de meesten zijn. En dat je met gfree voor de full unlock bent gegaan, zoals je krijgt met "gfree -f".
En niet, zoals ik, enkel S-OFF hebt gezet en CID en SIMLock hebt gelaten voor wat ze waren.
Ik moest even mijn backup van stock HTC terugzetten, daarmee gfree -f draaien, en toen kon ik die PC10IMG.zip flashen.
Die PC10IMG varianten zijn namelijk ingesteld voor SuperCID (11111111 / HTC_E11) en als je dat niet hebt krijg je Incorrect CID error en weigert HBoot te flashen voor je.
Ik heb met die methode gisteren radio 12.28e.60.140f_26.04.02.17 op mijn Z gezet, ik zat nog op de stock 12.28b.60.140e_26.03.02.26. Mijn GPS deed het niet in CM7, en 26.04.02.17 is inmiddels toch de radio die HTC zelf meelevert met de OTA's hier, dus dat was de logische keuze.
GPS werkt nu uitstekend en batterijduur lijkt in orde gebleven, maar het is pas 12 uur geleden dus kan er niets concreets over zeggen.
Dat gaat bij CM7 in meeste gevallen niet op,zo ook bij mij. GPS ging simpelweg niet aan. De setting had wel een vinkje voor inschakelen van GPS, maar geen enkele app (Maps, Twitter, GPS Status) waren in staat om maar iets met de GPS te doen. Het icoon verscheen ook nooit in de notificatie bar.Het probleem met de GPS had je waarschijnlijk ook op kunnen lossen door een gps app (ben even de naam kwijt) uit de market te halen en die even een tuning te laten doen. Die pressed geloof ik de gps op jouw locatie en dan heb je een fix binnen enkele seconden
Mijns inziens is dit eerder een bug in CM7 dan dat er iets met de Radio aan de hand is. Maar het flashen van de radio is over het algemeen een werkende oplossing, zo ook hier.
[ Voor 30% gewijzigd door Ultraman op 24-03-2011 11:20 ]
• Wat is een "Custom Recovery"?
Een Custom Recovery is een herstelmethode in je firmware die beter dan de standaard meegeleverde recovery software. Deze recovery is beter aangezien het zonder problemen unsigned software (ROMs) backupped. Een veelgebruikte Custom Recovery is ClockwokMod.
--------------------
ook rage geprobeerd gisteravond... /data/local/tmp/rage file not found.
volgens mij moet ik eerst downgraden zeker?

[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 25-03-2011 07:41 ]
Yes, zoek even door de topic, staan wat linkjes naar guides voor dit specifieke verhaal.
Ik zal mezelf maar even quoten...ArcticWolf schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:44:
ik probeer visionary uit te voeren op m'n desire z maar hij zegt "attempting temp root" en daarna wordt ie zwart... telefoon werkt wel gewoon normaal na een reboot/kill, enig idee wat ik fout doe? of ligt het aan de firmware (1.82.405)
ook rage geprobeerd gisteravond... /data/local/tmp/rage file not found.
volgens mij moet ik eerst downgraden zeker?![]()
Sandyman538 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 09:16:
[...]
Downgrade: Linkje XDA
Development Desire Z: linkje XDA
pfff ik ben hier langer mee bezig dan windows 7 op een 468dx te krijgen

[ Voor 46% gewijzigd door ArcticWolf op 25-03-2011 18:50 ]

en als ik downgrade ben ik dan al m'n gegevens kwijt op de sdcard?
[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 26-03-2011 13:15 ]
Desnoods copy je je complete SD card toch even naar een bestandje op je HDD? Dat lijkt me het probleem niet zo eerlijk gezegdArcticWolf schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 13:13:
iemand enig idee hoe ik kan backuppen zonder root access? clockworkmod en titanium eisen allebij root... en dat kan juist niet omdat ik eerst moet downgraden![]()
en als ik downgrade ben ik dan al m'n gegevens kwijt op de sdcard?
Verwijderd
nope tethering zit gewoon standaard in android 2.2Polen schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 13:03:
Voor tethering moet je per se een custom rom hebben? Alleen rooten is niet genoeg?
edit:
SenseGinger 2.1.2 geinstalleerd en setcpu @ 1209mhz gezet! werkt nu allemaal een stuk sneller nu!! misschien dat ik CM7 ook maar ff ga proberen...
[ Voor 45% gewijzigd door ArcticWolf op 26-03-2011 21:04 ]
Ik zie het ja, niet ver genoeg langs m'n neus gekeken. Bedankt.Michel242186 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:40:
[...]
nope tethering zit gewoon standaard in android 2.2
Vrijdag, na het rooten probeerde ik ook die s-off te doen, maar keeg ik na het command su 'permission denied'. Toen heb ik het maar gelaten, dan maar niet flashen en heb het denk ik ook niet nodig.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn of hoe ik erachter kom wat het probleem is (en het uiteindelijk ook kan fixen)?
edit: las ergens dat je bijv. adfree moest downloaden, als die het deed was hij geroot. Die app geeft echter ook aan dat hij niet geroot is.
[ Voor 9% gewijzigd door Polen op 27-03-2011 12:33 ]
Welke firmwareversie had je op je toestel staan toen je begon met rooten?Polen schreef op zondag 27 maart 2011 @ 09:22:
Ik heb een klein probleempje volgens mij. De root-stappen hier beschreven heb ik genomen en alles lijkt perfect te gaan. Test gedaan en superuser staat erop. Echter, ik heb bij bepaalde programma's die root vereisen de melding gekregen dat hij niet geroot is en ik de app niet kan gebruiken. Na het rooten probeerde ik die s-off te doen, keeg na het commando su 'permission denied'.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn of hoe ik erachter kom wat het probleem is (en het uiteindelijk ook kan fixen)?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Dat durf ik niet te zeggen eigenlijk. Firmware staat onder Software number? Daar staat nu 1.34.405.5Yaksa schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:45:
[...]
Welke firmwareversie had je op je toestel staan toen je begon met rooten?
Dan ligt daar het probleem in ieder geval niet. Weet je zeker dat je alle stappen correct hebt gevolgd?Polen schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:18:
[...]
Dat durf ik niet te zeggen eigenlijk. Firmware staat onder Software number? Daar staat nu 1.34.405.5
Ik zou je willen aanraden om jezelf goed in te lezen omtrent het rooten van je toestel. Pas als je goed begrijpt wat je moet doen zou je verder kunnen gaan. Bereid je goed voor, zorg dat je alle bestanden op je PC hebt staan. En maak altijd een Nandroid backup voordat je een andere rom erop zet.
Lees dan de methode op deze site eens. Deze heb ik ook gevolgd en, ondanks dat op sommige fora staat dat je visionary niet zou moeten gebruiken, bij mij werkte dit wel.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Een andere rom heb ik er niet opgezet en die intentie heb ik ook niet (meer).Yaksa schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:34:
[...]
Dan ligt daar het probleem in ieder geval niet. Weet je zeker dat je alle stappen correct hebt gevolgd?
Ik zou je willen aanraden om jezelf goed in te lezen omtrent het rooten van je toestel. Pas als je goed begrijpt wat je moet doen zou je verder kunnen gaan. Bereid je goed voor, zorg dat je alle bestanden op je PC hebt staan. En maak altijd een Nandroid backup voordat je een andere rom erop zet.
Lees dan de methode op deze site eens. Deze heb ik ook gevolgd en, ondanks dat op sommige fora staat dat je visionary niet zou moeten gebruiken, bij mij werkte dit wel.
Als ik het proces volledig opnieuw doe (zonder te derooten), kan dat dan?
En derooten doe ik simpel door het in de app te selecteren, geen verdere stappen?
Hiermee kan ik je niet verder helpen, ik heb me nog niet verdiept in unrooten. Ik raadt je wel aan om eerst e.e.a. goed door te lezen om te zien of het wel op jouw toestel van toepassing is. Gezien jouw eerdere berichten lijkt het er zelfs op dat je helemaal niet geroot bent, althans mij is het niet duidelijk. Misschien iemand anders een idee?Polen schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:56:
[...]
Een andere rom heb ik er niet opgezet en die intentie heb ik ook niet (meer).
Als ik het proces volledig opnieuw doe (zonder te derooten), kan dat dan?
En derooten doe ik simpel door het in de app te selecteren, geen verdere stappen?
Alles lijkt te kloppen (superuser etc.), alleen dat ie denkt dat hij niet geroot is.
Alles lukt, tot dat:
After it finishes starting up, launch the terminal emulator, and type 'su'. You should get the prompt asking you to grant permissions. If you got the prompt, congratulations! You have permanent root!
'permission denied'
op xda zag ik iemand met exact hetzelfde probleem (met de visionaryplus methode), die heb ik even gecontact aangezien de dialoog met zijn probleem ineens dood was.
Heb alleen wat problemen met de calender en weer/clock widget... ga wel een andere launcher installeren denk ik.
[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 28-03-2011 10:04 ]
Golauncher bevalt me erg goed
Max capaciteit zou ik zo niet weten
whatsapp en pushmail werken helemaal niet goed
Wilde hboot updaten (voor de nieuwste Virtuous) alleen telefoon zoekt steeds naar PC10IMG.zip en wilt geen andere bestanden vinden
Of kan ik gewoon het bestand renamen naar PC10IMG.zip??
[ Voor 117% gewijzigd door ArcticWolf op 28-03-2011 15:03 ]
Nu nog even een goede widget voor battery-percentage vinden, want dat vind ik wel veel handiger dan het standaard Sense icoon op de taskbar. En hopen dat batterylife nu beter is.
(Heb overigens ook de nieuwste radio geprobeerd en ben daarna weer terug gegaan naar de stock radio, maar dat heeft helaas niet geholpen..)
nee nog niet, wel is nightly 32 al weer uit, ben een beetje aan het twijfelen welke ik erop ga zetten...Jag schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:51:
Iemand rc 3 al geprobeerd? Ik ga hem er morgen opzetten. Ik ga het proberen zonder eerst te wipen, kan altijd nog.
de verschillen ten opzichte van 31:
cm_vision_full-32.zip
Fix authorship for boobies wallpaper (android_packages_apps_CMWallpapers)
update-cm-7.0.0-RC3-vision-signed.zip
cm: Bump to RC3 (android_vendor_cyanogen)en_rGB: Fix Wi-Fi translation inconsistencies (android_packages_apps_Settings)Fix LeoUpdate script so that only one boot folder is present (android_vendor_cyanogen)Norwegian: Added translation for profile settings (android_packages_apps_Settings)Updated Italian translations: Default tab setting (android_packages_apps_Contacts)Traditional Chinese: Translate "Default tab" (android_packages_apps_Contacts)Update Ukrainian translation (android_packages_apps_Music)Add Ukrainian translation (android_packages_apps_CMUpdateNotify)Fix RTL presentation of Hebrew vowel marks ("niqqud") in HTML (android_external_webkit)Improve Russian translation (android_packages_apps_CMUpdateNotify)Improved Russian translation (android_packages_apps_CMStats)Update Russian translation: Music (android_packages_apps_Music)Fix very long tab on "webentry w/o settings" layout for Georgian (ka) (android_packages_inputmethods_LatinIME)Updated spanish translations for default tabs (android_packages_apps_Contacts)Replace hebrew glyphs to support bold text as well as vowel marks (nikod) properly. (android_frameworks_base)LDPI: Fix password unlock screen layout (android_vendor_cyanogen)Recovery: Fix keys for many new devices (android_bootable_recovery)
ik ga voor 32
[ Voor 63% gewijzigd door spreading op 29-03-2011 00:24 ]
Is het iemand gelukt om DSPmanager / libaudioflingers.so te updaten? bij mij blijft hij dan hangen tijdens booten als ik deze vervang met het originele bestand. Als ik dan het originele bestand terug zet, start hij wel op.
m'n kernelL 2.6.32.23-cyanogenmod
build: 1.22.531.8 CL277427
baseband 12.28b.60.140eU_26.03.02.26_M
Nu kijken wat de ervaring op lange termijn is, ik ben in ieder geval weer blij met de goede FM-radio en werkende camera/gallery ;-)
Ik weet niet of ze daar mee bezig zijn, maar als ik een devver was zou ik dat niet doen. Het downgraden en daarna rooten is vrij makkelijk en goed gedocumenteerd. Dan zou ik niet veel moeite gaan doen om ook proberen 1.72 of 1.85 rechtstreeks te kunnen rooten. Daar heb je weinig voordeel van.omgwtfbbq schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:17:
Weet iemand of ze uberhaupt bezig zijn met rooten van hogere firmware versies dan 1.32? Of verwachten de devvers gewoon dat je downgrade?
Als je mijn post bekijkt (vorige pagina) staat erbij wat het verschil is tussen nightly 31, rc3 en nightly 32Morgoth schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:36:
Iemand al cyanogen 7 rc3 geprobeerd? Ik draai hem nu, maar vraag me af wat de changelog is. Die kan ik nergens vinden. Alleen een algemene changelog van cyanogen 7. Maar ik wil weten wat het verschik is tussen rc2 en rc3.
zie voor alle changelogs http://cm-nightlies.appspot.com/?device=vision
Ja daar ben ik ook al naar op zoek. Heb in ieder geval het idee dat de batterij niet verbeterd isMorgoth schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:36:
Iemand al cyanogen 7 rc3 geprobeerd? Ik draai hem nu, maar vraag me af wat de changelog is. Die kan ik nergens vinden. Alleen een algemene changelog van cyanogen 7. Maar ik wil weten wat het verschik is tussen rc2 en rc3.
OFFICIAL GINGERBREAD, nice
Geroote versie van de GB rom: hier
Let op: Download van 233mb.
Er zit ook weer een nieuwe radio in: Radio_12.5 0.60.24_26.08.04.16_M_release
En een nieuwe HTC kernel: 2.6.35.10 (dus nog *GEEN* overclock mogelijk)
Landscape modus schijnt te werken, hopelijk bedoelen ze ook zonder dat het tobo uitgeklapt is.
[ Voor 40% gewijzigd door S0epkip op 30-03-2011 13:52 ]
Ben benieuwd naar eventuele nieuwe HTC keyboard, of zouden ze dat laten voor wat het is? Hoop iig dat het een bruikbare rom oplevert die NL woordenboek erbij heeft zitten. Dat mis ik af en toe een beetje op Cyanogenmod.S0epkip schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:37:
HTC heeft een Gingerbread versie voor de Z 'gereleased' !!
In het code review is een entry te vinden waarin Steve met comment "WTF" wat a-gps files heeft geschrapt.
Zit er dik in dat deze een oorzaak vormden van de problemen met GPS die veel mensen ervaarden.
Ik draai hier nu Nightly 32 nog, doet het immers prima.
Battery life heb ik wel eens beter gezien, maar de dag kom ik zonder problemen door, dus ik gebruik het gewoon en hoop dat het nog iets verbeterd.
android since G1.
Ding zuipt wel batterij...
[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 01-04-2011 09:56 ]
Hij heeft toch niet alleen OC tweaks.. of wel? <-- n00bJivebunny schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:15:
Waarom de pershoot kernel als ik vragen mag? Omdat deze nog hoger OC kan als de CM kernel?

Enig idee hoe ik het batterij verbruik omlaag krijg? ding zuipt als een malle
[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 01-04-2011 11:35 ]
Had eerst een backup van mijn apps gedraaid met Titanium, toen in recovery full wipe, rom zips geflashed en reboot. Alles zag er goed uit, maar na het restoren van mijn apps+data met Titanium begonnen de FC meldingen.
Iemand een idee wat ik fout doe?
Waarschijnlijk kan je het batterijgebruik omlaag krijgen door de overclock in te schakelen op momenten dat je het scherm aan hebt, en onlaag laten klokken op het moment dat het scherm uit is. Dit kan m.b.v. programmaatjes zoals SetCPU, of CPU Tuner. Hiermee kan je batterij besparen. Als je dit niet hebt ingesteld in CM7 of met 1 van deze tools bijvoorbeeld, dan is dat denk ik de reden dat hij zuipt als een malle, omdat hij op max speed draait.ArcticWolf schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:31:
[...]
Hij heeft toch niet alleen OC tweaks.. of wel? <-- n00b
Enig idee hoe ik het batterij verbruik omlaag krijg? ding zuipt als een malle
Ik geloof dat er best nog meer aan de kernel van pershoot is vertimmerd, alleen de OC is bij mij het bekenst.
Titaniumbackup kan soms problemen hebben met backups vanuit andere roms te restoren naar weer een andere rom. In Titanium zelf is er een knop "Problems" in de main screen, daar staat e.e.a. uitgelegd. Ik denk dat dit het probleem is wat je nu hebt.newsgroupie schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:01:
Ik kreeg na het flashen van SenseGinger 2.1 veel FC, draaide daarvoor GingerVillain 1.5.
Had eerst een backup van mijn apps gedraaid met Titanium, toen in recovery full wipe, rom zips geflashed en reboot. Alles zag er goed uit, maar na het restoren van mijn apps+data met Titanium begonnen de FC meldingen.
Iemand een idee wat ik fout doe?
Nou dat is dus het probleem... ik heb onder CM7 bij setcpu maar 3 opties, userspace, ondemand en performance die andere 4 laat hij niet zien... en onder CM7 zelf staat er dus ook geen powersaver optie/conservative. Is dit omdat de pershoot kernel niet meer ondersteund? anders gooi ik hem er weer gewoon af...Jivebunny schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:27:
[...]
Waarschijnlijk kan je het batterijgebruik omlaag krijgen door de overclock in te schakelen op momenten dat je het scherm aan hebt, en onlaag laten klokken op het moment dat het scherm uit is. Dit kan m.b.v. programmaatjes zoals SetCPU, of CPU Tuner. Hiermee kan je batterij besparen. Als je dit niet hebt ingesteld in CM7 of met 1 van deze tools bijvoorbeeld, dan is dat denk ik de reden dat hij zuipt als een malle, omdat hij op max speed draait.
Ik geloof dat er best nog meer aan de kernel van pershoot is vertimmerd, alleen de OC is bij mij het bekenst.
On demand is prima, alleen de bijbehorende profielen dien je dan goed in te stellen op basis van ondemand binnen CPU tuner bijvoorbeeld. Ik zou die gratis app eens proberen i.c.m. deze kernel. Als je dan de ondemand settings goed combineert met de profielsettings kun je alsnog gebruik maken van de kernel.
Ik heb namelijk gewoon in CM7 niet eens SetCPU en/of CPU Tuner in gebruik. Ik heb heel simpel in Cyanogenmod Performance settings de CPU Governor op Ondemand gezet en Screen Off op 368 mhz, Screen on op 1401 mhz. Geen batterijproblemen hier. Misschien dat dat bij andere mensen op dit moment ook een probleem is met CM 7 RC#, omdat er dus een standaard CPU Governor aanwezig is in CM7 en die i.c.m. met een 3e programmaatje met elkaar in conflict zijn en de batterij aan het drainen zijn door de hele tijd de settings bij te stellen op aangeven van elkaar?
[ Voor 0% gewijzigd door Jivebunny op 01-04-2011 14:35 . Reden: typo's ]
Gelijk S-Off geroot en Cyanogen Mod 7RC4 erop gezet (kan niet wennen aan dat Sense gedoe)
Ik had dus ook problemen met GPS; Dit heb ik gefixt door een oudere gpsvision.so in \System\lib\hw te plaatsen. Reboot et voila het werkt.Ultraman schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:52:
Ja, dat komt omdat er blijkbaar ergens wat stoms in was geslopen.
In het code review is een entry te vinden waarin Steve met comment "WTF" wat a-gps files heeft geschrapt.
Zit er dik in dat deze een oorzaak vormden van de problemen met GPS die veel mensen ervaarden.
Dit momenteel trouwens op Radio 26.03.02.26_M; kan ik so (safe) een andere/nieuwere radio erop flashen?
Als je een nieuwe radio flashed, kun je evt. de "RIL" ook matchen, zie voor dit alles XDA en weet waar je aan begint