Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

@Snuurtje, DennusB en Pven:
Excuses, ik had op dat tijdstip ook niet meer moeten posten, en mijn woorden anders moeten kiezen.

waarbij ik er bij blijf dat het onbeleefd is een vraag te stellen, waar iemand anders moeite voor doet om het uit te zoeken, en vervolgens niet eens het antwoord te lezen. Als er geen antwoord gegeven wordt is het prima om het in een andere thread nog eens te proberen, Als het antwoord niet duidelijk of niet volledig is kun je om nadere uitleg vragen.
pven schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:12:
[...]
In het vervolg aub iets vriendelijker. ;)
Volgens mij ben ik dat normaal gesproken ook wel (hoop ik tenminste ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag. Ik heb permroot en cyanogen 6.1.1. draaien. Nu heb ik via rom manager de truuk gedaan met het hernoemen van de clockworkrecovery 2.5.1.3 naar 3.0 Heb deze vervolgens opnieuw geflashed in rom manager en geeft aan dat het goed is gegaan.
Nu als ik opstart in recovery, blijft hij gewoon op 2.5.1.3 staan. Doe ik iets fout? Ik wil graag de nightly CM7 draaien... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Eerste testbuild van Honeycomb is klaar. Testen? PM'en.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb mijn Desire Z een paar dagen geleden geroot en nog geen nieuwe ROM er op gezet omdat ik geen Nandroid backup kan doen. Krijg steeds een driehoek met een uitroepteken bij het rebooten nadat ik voor een ROM backup kies. Nu heb ik al gevonden dat meer mensen dit probleem hebben, dus dat wordt nog even uitzoeken welke oplossing voor mij werkt. Voorlopig geen andere ROM voordat ik een backup kan maken.

Verder draait de telefoon nu op 1.42GHz en dat loopt heerlijk soepel.

Ik heb voor het volgende probleem nog geen oplossing gevonden: voor root toegang van een app krijg ik geen 'always allow' optie in het Superuser popup. Ik had dat vroeger wel en nu krijg ik elke keer heel veel pupups als ik iets wil doen wat su vereist. Iemand een oplossing hiervoor?

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

thijsje66 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 01:17:
Eerste testbuild van Honeycomb is klaar. Testen? PM'en.
Goed bezig zeg!
Kun je eerst eens wat laten weten over hoe goed hij werkt en evt een screenshotje?
:)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
rajackar schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 08:44:
[...]

Goed bezig zeg!
Kun je eerst eens wat laten weten over hoe goed hij werkt en evt een screenshotje?
:)
Tuurlijk. Voor mij is het meer een soort proof-of-concept, een bewijs dat het kan draaien op smartphones want zo heel veel zal je niet terug zien van de UI. Alhoewel ik al wel een idee heb waarom de Honeycomb Launcher crasht op een WVGA resolutie.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om terug te gaan naar stock met mijn deZire. Na een kleine 2 maanden met perm root en s-off gewerkt te hebben, heb ik besloten dat ik terug wil naar stock omdat s-off niets / te weinig toevoegd voor mij. Ook zodat ik gewoon de OTA updates kan installeren.

Ik heb al meerdere keren gezocht, en ben erachter gekomen dat het makkelijkste is om gewoon de stock rom te installeren met een RUU. Echter heb ik geen idee welke Ruu ik moet hebben. Daar komt nog eens bij dat ik verschillende RUU files gezocht heb (o.a. op xda e.d.), maar zonder succes een goede met download link.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
riffey#4 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 02:21:
[...]

Leuk.
Die vraag stel je, ik beantwoord 'm en dan lees je het antwoord niet eens?

U is ongeschikt om te rooten.
Wist dat ik het of op xda of hier gevraagd had, zocht ernaar maar kon mn vraag niet meer vinden. Excuus!

Ohja en heb al vanaf dag 1 dat ik mn vision had geroot, nog geen custom rom erop, maar in mp4 opnemen vind ik wel weer een goeie reden om dat te gaan overwegen. Toch maar eens in de materie duiken. Ik heb al gepermaroot met visionary, is dat voldoende? Want er stond wel bij dat dat geen nette root zou zijn oid, moet ik het overnieuw doen wil ik gaan flashen?

[ Voor 29% gewijzigd door Snuurtje op 09-02-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik ben voor het eerst mijn telefoon aan het rooten, maar nadat ik de temproot via Visionary+ probeer te installeren, krijg ik alleen een zwart scherm met de statusbalk van Android bovenin. Moet ik hem nu opnieuw opstarten of moet ik wachten? Hij gaat wel naar het lockscreen toe.

Ik heb de nieuwste OTA update erop zitten, kan dit er iets mee te maken hebben? Na een herstart kan ik mijn telefoon wel weer gewoon gebruiken, alleen ik heb dan geen root.

[ Voor 23% gewijzigd door Yorinn op 11-02-2011 08:51 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Yorin schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:41:
Ik heb de nieuwste OTA update erop zitten, kan dit er iets mee te maken hebben?
Ja: zie ook het andere Z-topic. Root werkt nog niet onder de nieuwste versie.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ok, bedankt voor het antwoord. Dat wordt dus afwachten, of kan je ook downgraden met de updates?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Kom op, doe even je best: afgaande op riffey#4 in "[HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's" kan je downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Z nu een week, de eerste dagen de stock ROM geprobeerd. De OTA update angstvallig genegeerd al die tijd.

Heb nu CM 6.1.1 erop, rooten was met Visionary+ een eitje.

Ga ook nog even Villision proberen denk ik, hou wel van een cleane ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Maar is dat s-off nou ook verplicht wil je gaan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik ben weer terug naar 6.1.1. stable van Cyanogenmod. Performance liep na enige tijd zonder reboot echt zo bagger. Zal nog wel een memory leak ergens in zitten. Ben weer happy met mijn Desire Z.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Snuurtje schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:51:
Maar is dat s-off nou ook verplicht wil je gaan flashen?
Zoek eens op waar "S-OFF" voor staat, dan heb je je antwoord.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
Huppol schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:15:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om terug te gaan naar stock met mijn deZire. Na een kleine 2 maanden met perm root en s-off gewerkt te hebben, heb ik besloten dat ik terug wil naar stock omdat s-off niets / te weinig toevoegd voor mij. Ook zodat ik gewoon de OTA updates kan installeren.

Ik heb al meerdere keren gezocht, en ben erachter gekomen dat het makkelijkste is om gewoon de stock rom te installeren met een RUU. Echter heb ik geen idee welke Ruu ik moet hebben. Daar komt nog eens bij dat ik verschillende RUU files gezocht heb (o.a. op xda e.d.), maar zonder succes een goede met download link.

Wie kan mij helpen?
Niemand die mij hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het gebeurt regelmatig dat de klok 20 tot 30 minuten achter loopt. Nou ja: niet echt achterlopen, maar meer dat zowel het lockscreen als de klok in de notification-area niet worden ververst. Als ik dan een half uurtje later weer kijk, dan is het wel weer bijgewerkt en wordt het ook bijgewerkt. Als ik met een terminal-achtig iets naar het OS ga en 'date' inklop, dan komt wel de juiste tijd terug.

Uiteraard heb ik naar soortgelijke gevallen gezocht, maar ik heb niets kunnen vinden.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb er CM61 op staan.

Ik heb nog een probleem wat volgens mij met CM61 samen hangt. Voor de tweede keer binnen een week zijn de Exchange-accounts uit de standaard Email-app verdwenen. Deze ochtend stonden ze er nog in (inclusief de bijbehorende kalenders), deze middag zijn ze verdwenen en kan ik ze handmatig weer toevoegen. Er is in die tijd niets gebeurt wat dit tot gevolg zou kunnen hebben. Iemand die dit herkend?

[ Voor 27% gewijzigd door pven op 14-02-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Afgelopen weekend mijn telefoon gedowngrade en geroot. Was doodeenvoudig en de handeling heeft niet meer dan 20 minuten geduurd. Nu dus Clockworkmod erop, wat een verademing. Eindelijk volledige backups draaien en ook eenvoudig flashen zonder PC. Heb nu de Virtousrom er op staan (Wil geen afscheid nemen van Sense) en dat werkt uitstekend.

Verder heb ik ook nog Cynagonmod 7 (Android 2.3) geprobeerd, maar dat liep niet zo heel erg mooi en heb ik dus snel weer verwijderd. Eens zien of dat straks beter wordt als eenmaal een finale-versie uit is.

Met de nieuwste Stockrom (1.72) haalde ik 2 dagen op de batterij, dus ik ben benieuwd of dit nu nog zo is met een Custom Rom.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Huppol schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:15:
[...]

Kijk eens 5 berichtjes hoger?

(Edit: ik moest laatst wat aardiger zijn, dus hier de link)

[ Voor 27% gewijzigd door riffey#4 op 15-02-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:45
CyanogenMod 7.0.0 RC1 is uit!

Ik heb vorige week een beetje waterschade gehad met mijn DZ (zal niet in details treden, :X ) afijn na een week hoopvol te hebben gefunctioneerd is hij er toch mee op gehouden. Morgen komt een nieuwe, en ik twijfel of ik nu Gingervillain 1.5 erop ga zetten of CyanogenMod 7... Ik had er Gingervillain 1.5 op draaien en was eigenlijk best tevreden, alleen op de scherm animatie wake issues na.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Al enige keren geprobeerd Visionary te gebruiken om mijn telefoon te gaan rooten (de andere opties lijken mij een stuk lastiger). App op de SD-card gezet, geïnstalleerd en opgestart (alle opties verder zoals het hoort). Wanneer ik echter kies voor Temproot Now blijft ik hangen op een zwart scherm. Ook geduld helpt hier niet want na een half uur staat ie nog steeds op een zwart scherm.

Iemand een idee hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dit zet idd de oudere versie terug zodat je kan rooten.

Weet iemand of het ook mogelijk is om de originele bootloader en S-on terug te krijgen.
Dat zou voor garantie wel eens nodig kunnen zijn.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrst
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
Huppol schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:15:
[...]

rajackar schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:05:
[...]

Dit zet idd de oudere versie terug zodat je kan rooten.

Weet iemand of het ook mogelijk is om de originele bootloader en S-on terug te krijgen.
Dat zou voor garantie wel eens nodig kunnen zijn.
Ik heb het ook een keer eerder gevraagd maar niemand had antwoord gegeven. Om terug te gaan naar unroot + s-on is het makkelijkst om de originele firmware flashen. Deze firmware (1.34.405.5) kan je hier vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822908

Misschien handig om in de faq te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Thanks! Maar krijg je dan automatisch ook weer S-on als je de ruu flasht?
Dat kon ik namelijk niet direct terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
qrst schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:20:
[...]

[...]

Ik heb het ook een keer eerder gevraagd maar niemand had antwoord gegeven. Om terug te gaan naar unroot + s-on is het makkelijkst om de originele firmware flashen. Deze firmware (1.34.405.5) kan je hier vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822908

Misschien handig om in de faq te zetten ;)
Bedankt! Ik zal het bestandje goed bewaren. Kan ik eindelijk ook weer een keer Windows booten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Laatst online: 12-09 07:19
newsgroupie schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:13:
CyanogenMod 7.0.0 RC1 is uit!

Ik heb vorige week een beetje waterschade gehad met mijn DZ (zal niet in details treden, :X ) afijn na een week hoopvol te hebben gefunctioneerd is hij er toch mee op gehouden. Morgen komt een nieuwe, en ik twijfel of ik nu Gingervillain 1.5 erop ga zetten of CyanogenMod 7... Ik had er Gingervillain 1.5 op draaien en was eigenlijk best tevreden, alleen op de scherm animatie wake issues na.

Wat vinden jullie?
Ik las het net ook, hij is al aan het downloaden, alleen gaat het een beetje langzaam(zit al oven men fup heen)

Maar nou ben ik toch wel benieuwd wat je ermee gedaan hebt? In de plee laten vallen?

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
spreading schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:24:
[...]

Ik las het net ook, hij is al aan het downloaden, alleen gaat het een beetje langzaam(zit al oven men fup heen)

Maar nou ben ik toch wel benieuwd wat je ermee gedaan hebt? In de plee laten vallen?
Nu lees ik toch gelijk al wast berichten ook van NL gebruikers dat de radio zomaar zou uitvallen etc, dus ik denk dat ik toch wel weer naar GV 1.5 ga.

En ja, idd mn DZ heeft een duik in de pot genomen |:( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 23:12

Sandyman538

SandstorM [148839]

newsgroupie schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:17:
[...]

Nu lees ik toch gelijk al wast berichten ook van NL gebruikers dat de radio zomaar zou uitvallen etc, dus ik denk dat ik toch wel weer naar GV 1.5 ga.
Ik zag al op XDA dat er meer mensen met problemen zijn. Het lijkt alsof je telefoon in airplane mode gaat als de proximity sensor geactiveerd wordt. Dit schijnt bij europese modellen mogelijk te zijn (bij die van mij dus ook). Gelukkig staat er in de 7.0 RC1 thread ook een oplossing. 1 bestandje pushen met adw.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• spreading
Sandyman538 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:42:
[...]

Ik zag al op XDA dat er meer mensen met problemen zijn. Het lijkt alsof je telefoon in airplane mode gaat als de proximity sensor geactiveerd wordt. Dit schijnt bij europese modellen mogelijk te zijn (bij die van mij dus ook). Gelukkig staat er in de 7.0 RC1 thread ook een oplossing. 1 bestandje pushen met adw.
Bij mij werkt de GPS niet, na nader onderzoek dacht dat hij alleen binnen misschien niet goed zou werken maar buiten ook niet.
De market en de officiële twitter app werken ook niet meer, net als buien-alarm. de twitter app en buien-alarm kan ik mee leven maar vind et wel jammer. De market en het GPS systeem moet ik even naar kijken, voor GPS stond ook al iets op XDA dacht ik, alleen van de market niet. (kom van CM6.1.1 af dus was niet nodig de gaps te instaleren...)

Mijn oude tel was ook in de plee gevallen(2 telefoons terug de samsung x830, zo`n dun ding dat de hele tijd uit men zak viel) even laten drogen en hij deed et weer... Zonde dat je Z naar de haaien was daardoor.

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

spreading schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:07:
[...]

Bij mij werkt de GPS niet, na nader onderzoek dacht dat hij alleen binnen misschien niet goed zou werken maar buiten ook niet.
De market en de officiële twitter app werken ook niet meer, net als buien-alarm. de twitter app en buien-alarm kan ik mee leven maar vind et wel jammer. De market en het GPS systeem moet ik even naar kijken, voor GPS stond ook al iets op XDA dacht ik, alleen van de market niet. (kom van CM6.1.1 af dus was niet nodig de gaps te instaleren...)

Mijn oude tel was ook in de plee gevallen(2 telefoons terug de samsung x830, zo`n dun ding dat de hele tijd uit men zak viel) even laten drogen en hij deed et weer... Zonde dat je Z naar de haaien was daardoor.
Bij de meeste mensen waar de GPS niet werkte hielp een paar keer rebooten. Maar ik neem aan dat je dat al geprobeerd hebt. Twitter werkt hier prima, maar daar gebruik ik tweetdeck voor. En ergens wel vreemd dat bij de eerste RC die uitkomt zoveel 'grote' problemen voorkomen. Ik heb probleemloos build 27 en 32 gedraaid en daar heb ik dit niet meegemaakt. Beetje jammer, maar ik ben er in ieder geval een stuk blijer mee dan met de stock rom.

• Pimmr
Sandyman538 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:31:
[...]

Bij de meeste mensen waar de GPS niet werkte hielp een paar keer rebooten. Maar ik neem aan dat je dat al geprobeerd hebt. Twitter werkt hier prima, maar daar gebruik ik tweetdeck voor. En ergens wel vreemd dat bij de eerste RC die uitkomt zoveel 'grote' problemen voorkomen. Ik heb probleemloos build 27 en 32 gedraaid en daar heb ik dit niet meegemaakt. Beetje jammer, maar ik ben er in ieder geval een stuk blijer mee dan met de stock rom.
Nou, gebaseerd op de berichten op XDA laat ik CM7 RC1 nog maar even links liggen. Ik zet er weer lekker Gingervillain 1.5 op, die was iig erg stabiel.

Ga maar eens dat draadje op androidworld over rooten en s-off opzoeken, het is al even geleden en was toen een complete Android n00b, dus weet niet eens meer hoe het me toen gelukt is ;)

• spreading
Sandyman538 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:31:
[...]

alle apps doen het weer, simpel weer terug zetten naar 6.1.1 en dan opnieuw flashen MET gaps... die zijn dus wel nodig voor de market enz.. GPS werkt nog steeds niet, vandaag wat meer tijd dus ga zo even de oplossing die op XDA stond(pagina 7) proberen. Verder loopt hij heel soepel, heb hem zelfs weer terug op 806mhz en hij loopt bijna even snel als toen hij op 1,5 ghz liep.. al heb ik nog geen games enzo getest, ga ik vandaag ook even doen.

Al met al jammer dat het na 38 nightlys nog steeds niet helemaal 100% is, maar hij werkt iig wel soepel!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

newsgroupie schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:32:
[...]

Nou, gebaseerd op de berichten op XDA laat ik CM7 RC1 nog maar even links liggen. Ik zet er weer lekker Gingervillain 1.5 op, die was iig erg stabiel.
CM7 RC1 is heel stabiel hoor. Nog geen FC's gehad. Er is een enkeling met kleine probleempjes, die heel gemakkelijk te verhelpen zijn. Ik ben er in ieder geval erg enthousiast over.

• Pimmr
Sandyman538 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:46:
[...]

CM7 RC1 is heel stabiel hoor. Nog geen FC's gehad. Er is een enkeling met kleine probleempjes, die heel gemakkelijk te verhelpen zijn. Ik ben er in ieder geval erg enthousiast over.
Hmm ok, dan ligt het waarschijnlijk aan de gebruikers. Bedankt voor de positieve feedback iig.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat van die GPS. Bedenk dat je de aGPS data die je had kwijt bent. Een fix kan vele malen langer duren zonder, aangezien het helemaal van nul moet komen.
GPS Status uit de Market al eens binnengehaald? Deze kan aGPS data voor je downloaden, geeft heldere info over waar je GPS mee bezig is en heeft wat handige tools aan boord.
Nightwatchman schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:13:
Al enige keren geprobeerd Visionary te gebruiken om mijn telefoon te gaan rooten (de andere opties lijken mij een stuk lastiger). App op de SD-card gezet, geïnstalleerd en opgestart (alle opties verder zoals het hoort). Wanneer ik echter kies voor Temproot Now blijft ik hangen op een zwart scherm. Ook geduld helpt hier niet want na een half uur staat ie nog steeds op een zwart scherm.

Iemand een idee hoe dit is op te lossen?
Toch voor een methode gaan die werkt? ;)
(de andere opties lijken mij een stuk lastiger).
Serieus, de rage + gfree methode is imo de beste methode. Je ziet tenminste waar je mee bezig bent, je hebt alle controle ipv dat zo'n blackbox waar je niets aan ziet.
Als je serieus wilt gaan spelen met je telefoon op deze manier kan je alleen maar aanraden niet bang te zijn voor "het juiste gereedschap". Zo moeilijk was het nou ook weer niet, staat een goede HOWTO op de CyanogenMod Wiki. En als het niet lukt kunnen mensen op hun IRC kanaal je helpen of je doet hier een post.
Zie het als een uitdaging, je kunt er een hoop van leren. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 17-02-2011 12:04 ]

• spreading
Ultraman schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:00:
Dat van die GPS. Bedenk dat je de aGPS data die je had kwijt bent. Een fix kan vele malen langer duren zonder, aangezien het helemaal van nul moet komen.
GPS Status uit de Market al eens binnengehaald? Deze kan aGPS data voor je downloaden, geeft heldere info over waar je GPS mee bezig is en heeft wat handige tools aan boord.
Ultraman=held _/-\o_
Na de manieren geprobeert te hebben die op XDA stonden deed men GPS het nog niet. Een keer deze manier en hij werkt!
Mijn dank is groot _/-\o_

• pven
  • Niet online
pven schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:41:
Het gebeurt regelmatig dat de klok 20 tot 30 minuten achter loopt. Nou ja: niet echt achterlopen, maar meer dat zowel het lockscreen als de klok in de notification-area niet worden ververst. Als ik dan een half uurtje later weer kijk, dan is het wel weer bijgewerkt en wordt het ook bijgewerkt. Als ik met een terminal-achtig iets naar het OS ga en 'date' inklop, dan komt wel de juiste tijd terug.

Uiteraard heb ik naar soortgelijke gevallen gezocht, maar ik heb niets kunnen vinden.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb er CM61 op staan.

Ik heb nog een probleem wat volgens mij met CM61 samen hangt. Voor de tweede keer binnen een week zijn de Exchange-accounts uit de standaard Email-app verdwenen. Deze ochtend stonden ze er nog in (inclusief de bijbehorende kalenders), deze middag zijn ze verdwenen en kan ik ze handmatig weer toevoegen. Er is in die tijd niets gebeurt wat dit tot gevolg zou kunnen hebben. Iemand die dit herkend?
Subtiele schop. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
pven schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:42:
[...]

Subtiele schop. Iemand een idee?
Ik heb hier echt nog nooit van gehoort... misschien op XDA eens vragen, denk dat je daar een groter bereik hebt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

spreading schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:08:
[...]

Ultraman=held _/-\o_
Na de manieren geprobeert te hebben die op XDA stonden deed men GPS het nog niet. Een keer deze manier en hij werkt!
Jivebunny schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:43:

Mensen die problemen hebben na het flashen van de nightlies van cm7 met hun GPS:
Download GPS status in de market, ga naar Menu -> Tools -> Reset. Daarna Downloaden. GPS + Google Navigatie = fixed.
_o_

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

spreading schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:08:
[...]

Ultraman=held _/-\o_
Fijn dat het geholpen heeft en leuk om te zien je de tip ook weer deelt met anderen :)
Daarom lijkt me opnemen in de TS als FAQ een goeie zaak ;)

@pven: Dat probleem ervaar ik niet en ik heb ook geen idee waar het door komt of hoe je het zou kunnen oplossen.
Ik heb wel gemerkt dat mijn klok ook een keer verkeerd liep. Toen heb ik het automatisch de tijd van het telefoonnetwerk gebruiken uitgezet en met de hand de tijd gezet. Sindsdien alles goed.

[ Voor 31% gewijzigd door Ultraman op 18-02-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

@pven Ik heb wel eens problemen gehad met time updates inderdaad. Dat een widget niet wilde updaten, ook op lockscreen, en ook de tijd. Alleen was bij mij de tijd in de notification bar wel juist. Ik weet niet of dat verschil bij jou ook zo in die vorm zich heeft voorgedaan?

Ik heb toen een aantal cpu managers gewisseld, maar niet kunnen achterhalen welke het nu precies was. Iets bij mij voorkwam in ieder geval dat widgets zichzelf updaten als mijn telefoon uit screen off/sleep kwamen. Wellicht dat het toen een powersave modus was die mobile data uitwisseling uit had staan bij screen off. Ik verdenk bij mij nog steeds CPU tuner hiervan. Wellicht dat er ook zoiets bij jou gaande is?

Het email probleem herken ik niet als zodanig, wel dat mijn synchronisatie ineens uit stond, maar de accounts waren er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zekicc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
Net geprobeerd om te rooten, alleen ik krijg het echter niet voor elkaar. Ik wil enkel en alleen van die "root" programma's af.. Maar zodra ik op Temproot now druk en 3 seconden wacht (ik zie eerst rooting device), daarna springt hij op een zwart scherm en that's it.. Hoe lang ik ook wacht..

Is er een andere manier om dit voor elkaar te krijgen of is er een oplossing?
Ben alle stappen stap voor stap doorlopen maar telkens hetzelfde probleem, hoe vaak ik het ook probeer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank voor de tips! Ik ga er dit weekend naar kijken. :)

@ hierboven: heb je toevallig de afgelopen weken de nieuwste update van de HTC-rom erop gezet? Zo ja: dan zal je eerst moeten downgraden want dan kan je niet meer rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zekicc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
@pven: ik heb hem net een paar week, dus denk wel dat ik de nieuwste versie er al op heb zitten. 2.2.1 zit er nu op. Hoe grade ik m down? Ben nog niet echt op tweakerniveau, maar kan wel meer dan een gemiddelde gebruiken in NL zeg maar ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Downgraden om te gaan rooten is al eerder voorbij gekomen, je bent niet de enige die namelijk een OTA update uitgevoerd heeft ;)
Zoek eens terug in de historie van dit topic. Of kijk op XDA developer forums eens in de Desire Z - Android Development sectie, daar vind je ook zeker downgrade HOWTO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ultraman schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 02:07:
Development sectie, daar vind je ook zeker downgrade HOWTO's.
Downgrade: Linkje XDA

Development Desire Z: linkje XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 17:17
Heb de desire z sinds gisteren en ik wil hem graag rooten en er een custom rom opzetten en overclocken tot 1.4-1.5 ghz. Echter is nog niet alles me duidelijk. Klopt het dat ik met build number 1.34 gewoon kan rooten, als ik een OTA upgrade had gehad dan stond daar nu versie 1.72 neem ik aan. Verder wil ik ook weten of je makkelijk alle smsjes contacten en apps terug kan krijgen als ik eenmaal een custom rom erop heb.
Ik ben compleet nieuw met android, heb me al wel (voor zover mogelijk) ingelezen maar dit was me niet direct duidelijk

EDIT: heb inmiddels permroot. Ik wacht nog even met het flashen totdat ik een goed antwoord heb

[ Voor 8% gewijzigd door maxietheboss op 19-02-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:44
Ben zojuist overgestapt van CM6.1 naar CM7 RC1 en ben erg tevreden!
Kon zonder WIPE overstappen en heb alle apps en settings dus behouden, alleen de homescreens moest ik even opnieuw indelen (widgets etc.).

Eerste indruk is dat 2.3 weer wat sneller werkt dan 2.2 en ook de icoontjes etc vind ik weer wat mooier en duidelijker geworden. Het lijkt zelfs alsof het contrast van het scherm wat beter is, maar het zou kunnen dat ik me dat inbeeld.

Het lijkt allemaal stabiel te draaien, GPS en GApps werken gewoon allemaal!

Edit: ook de fm-radio werkt, eens kijken of in deze versie het media volume niet 'kapot gaat' als je gebeld wordt tijdens het radio luisteren.

[ Voor 12% gewijzigd door S0epkip op 19-02-2011 17:40 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
Ultraman schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:55:
[...]
Fijn dat het geholpen heeft en leuk om te zien je de tip ook weer deelt met anderen :)
ik ben der zeer blij mee en misschien kan et andere ook helpen:)
maxietheboss schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 09:25:
Heb de desire z sinds gisteren en ik wil hem graag rooten en er een custom rom opzetten en overclocken tot 1.4-1.5 ghz. Echter is nog niet alles me duidelijk. Klopt het dat ik met build number 1.34 gewoon kan rooten, als ik een OTA upgrade had gehad dan stond daar nu versie 1.72 neem ik aan. Verder wil ik ook weten of je makkelijk alle smsjes contacten en apps terug kan krijgen als ik eenmaal een custom rom erop heb.
Ik ben compleet nieuw met android, heb me al wel (voor zover mogelijk) ingelezen maar dit was me niet direct duidelijk

EDIT: heb inmiddels permroot. Ik wacht nog even met het flashen totdat ik een goed antwoord heb
Apps, mits legaal gekregen staan in de market opgeslagen op je google account. deze download je dan weer automatisch, het nadeel is wel dat je je gegevens kwijt bent. Deze kan je opslaan met bv titanium backup oid.
Je smsjes ben je kwijt, maar je kan met smsbackup n2manager een backup op je tel maken en alles terug zetten. hiemee bewaar je alle smsjes die in de backup staan.

Als je wilt overclocken kan je dat nu ook al proberen met setCPU, een makkelijk programmatje waar je veel mee kan.
S0epkip schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:37:
Ben zojuist overgestapt van CM6.1 naar CM7 RC1 en ben erg tevreden!
Kon zonder WIPE overstappen en heb alle apps en settings dus behouden, alleen de homescreens moest ik even opnieuw indelen (widgets etc.).

Eerste indruk is dat 2.3 weer wat sneller werkt dan 2.2 en ook de icoontjes etc vind ik weer wat mooier en duidelijker geworden. Het lijkt zelfs alsof het contrast van het scherm wat beter is, maar het zou kunnen dat ik me dat inbeeld.

Het lijkt allemaal stabiel te draaien, GPS en GApps werken gewoon allemaal!
Het draait inderdaad allemaal net even iets soepeler inderdaad, ook zijn de nieuwe cm tweaks leuk, geen setcpu meer nodig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

maxietheboss schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 09:25:
Klopt het dat ik met build number 1.34 gewoon kan rooten, als ik een OTA upgrade had gehad dan stond daar nu versie 1.72 neem ik aan.
Als je 1.34 hebt kun je 'gewoon' rooten, heb je 1.72 dan moet je downgraden naar 1.34 (zoals hierboven aangegeven).
Verder wil ik ook weten of je makkelijk alle smsjes
Voor het backuppen van sms'jes gebruik ik sms backup
contacten
Al je google contacten worden gewoon weer gesynchroniseerd.
en apps terug kan krijgen als ik eenmaal een custom rom erop heb.
Daar gebruik ik Titanium backup voor.

Veel succes met rooten. (nog 1 aanrader, rom manager, even doneren en dan kun je 'gewoon' de custom firmware laten downloaden op je telefoon en daarna meteen uitvoeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 17:17
Net cyanogenmod erop gezet, maar ik mis sense toch wel dus ik heb nu virtuos erop gezet. Mocht ik ooit nog terug willen naar een stock rom (kleine kans maarja :P) is het mogelijk om ergens deze rom te verkrijgen, werk met een mac dus aan een .exe update heb ik niet heel veel

Virtuos rom erop gezet, dit is denk voor mij toch wel de perfecte rom. Sense, een milde overclock, undervolted en getweaked

[ Voor 18% gewijzigd door maxietheboss op 20-02-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
maxietheboss schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:40:
Net cyanogenmod erop gezet, maar ik mis sense toch wel dus ik heb nu virtuos erop gezet. Mocht ik ooit nog terug willen naar een stock rom (kleine kans maarja :P) is het mogelijk om ergens deze rom te verkrijgen, werk met een mac dus aan een .exe update heb ik niet heel veel

Virtuos rom erop gezet, dit is denk voor mij toch wel de perfecte rom. Sense, een milde overclock, undervolted en getweaked
als het goed is heb je nog je nandroid backup die je terug kan zetten.
Verder tja dingen als die klok mis ik wel, vond ik wel vet, maar bv launcher pro heeft weer zeer leuke widgets die vergelijkbaar zijn met die van sense.. gewoon installeren over de standaard ADW die bij CM zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En dan kun je de standaard ADW er afhalen als je die toch niet gebruikt :)

Ik mis HTC Sense eigenlijk niet echt. De fijne dingen er aan die ik in een custom ROM "mis":
  • HTC IME Keyboard
  • HTC Dialer
  • Quick Lookup
Keyboard heb ik opgelost, HTC_IME mod keyboard geinstalleerd, werkt super :)
Quick Lookup kan ik wel zonder.
Alleen de Dialer, die is van HTC iets handiger dan de stock Dialer vind ik.
En alternatieven als Dialer One of die Y??? Address Book (uit MIUI? of MIUI achtige) halen het er niet bij. Dan gebruik ik wel de stock Dialer, die doet zijn werk ook prima alleen iets minder intuitief dan de HTC Dialer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Bij CM7 gaat het mediavolume nog steeds 'kapot' (= vast in hoogste stand) als ik gebeld wordt terwijl de radio aanstaat (headset ingeplugd dus), na het gesprek hervat de radio niet (doet stock rom wel) en als ik de radio handmatig weer aanzet staat hij dus vast op het hoogste volume.

Overigens werkt de media volumeregeling dan voor geen enkele app/player meer, hij zit dan helemaal vast tot reboot. Meer mensen die dit kunnen reproduceren (of zelfs oplossen?!)?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ultraman schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:53:

Ik mis HTC Sense eigenlijk niet echt. De fijne dingen er aan die ik in een custom ROM "mis":
  • HTC IME Keyboard
  • HTC Dialer
  • Quick Lookup
Keyboard heb ik opgelost, HTC_IME mod keyboard geinstalleerd, werkt super :)
Quick Lookup kan ik wel zonder.
Alleen de Dialer, die is van HTC iets handiger dan de stock Dialer vind ik.
En alternatieven als Dialer One of die Y??? Address Book (uit MIUI? of MIUI achtige) halen het er niet bij. Dan gebruik ik wel de stock Dialer, die doet zijn werk ook prima alleen iets minder intuitief dan de HTC Dialer. :)
one dailer si echt geniaal. beter dan de stock sense.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ultraman schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:53:

• HTC IME Keyboard
  • HTC Dialer
  • Quick Lookup
De HTC dialer is eigenlijk ook het enige wat ik 'mis'. Wie weet voor de toekomst!
raydekok schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:19:
[...]

one dailer si echt geniaal. beter dan de stock sense.
F5 op zijn tijd brengt vreugde en gezelligheid. Thanx. Meteen geinstalleerd!

[ Voor 23% gewijzigd door Sandyman538 op 21-02-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Zojuist de eerste 'echte' issue met CM7 ontdekt, bij het afspelen van met de camera opgenomen filmpjes via de gallery in portrait mode gaat het fout, rare rendering, alleen maar verticale gekleurde strepen. In landscape gaat het gewoon helemaal goed.

Kunnen jullie dit reproduceren?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Probleem is overigens vice versa. In landscape opnemen en in portrait afkijken ging bij mij ook fout, in alle 7 nightlies tot aan de huidige RC1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Vandaag van 1.72 gedowngrade naar 1.35, geroot en s-off gezet.
Even naar CM7 gekeken maar vond het nog niet echt wat voor mij. Ik ben een sense liefhebber dus maar Virtuous geïnstalleerd. Dat lijkt op het eerste gezicht een prettige rom.
Net een klein beetje extra snelheid tov de stock rom en hier en daar wat tweaks. Ben benieuwd hoe dit me op langere termijn gaat bevallen.
Procedure voor dit alles was overigens goed gedocumenteerd op XDA, met dank aan de linkers hier geen problemen gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37
er is een nieuwe officiele OTA 1.82 uit... voor de desire z, ik hoop dat hier de SMS bug uit is :)

Iemand die de release notes heeft?

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Draai sinds enkele dagen ook de Cyanogen mod 7 (stable) en bevalt prima. Toch loop ik tegen een vervelend probleem aan; de led-notificaties werken niet. Gebruik Led me Know en op de stock rom deed die prima zijn werk.

Heb geprobeerd om alle led-notificaties via Led me Know in te stellen (werkt niet, zowel de native mail/sms-applicaties als via K9-mail en Handcent SMS) en ook het instellen van led-notificaties zonder Led me Know, direct via de applicaties zelf is geen succes.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Nightwatchman schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:40:
Draai sinds enkele dagen ook de Cyanogen mod 7 (stable) en bevalt prima. Toch loop ik tegen een vervelend probleem aan; de led-notificaties werken niet. Gebruik Led me Know en op de stock rom deed die prima zijn werk.

Heb geprobeerd om alle led-notificaties via Led me Know in te stellen (werkt niet, zowel de native mail/sms-applicaties als via K9-mail en Handcent SMS) en ook het instellen van led-notificaties zonder Led me Know, direct via de applicaties zelf is geen succes.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Heb je de test functie in Led Me Know geprobeerd? Doe je LED het wel tijdens opladen?

[ Voor 3% gewijzigd door Pimmr op 25-02-2011 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

NoFate schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:21:
er is een nieuwe officiele OTA 1.82 uit... voor de desire z, ik hoop dat hier de SMS bug uit is :)

Iemand die de release notes heeft?
Android 2.3? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
In dit topic is 2.3 niks nieuws hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Heb inmiddels ook mijn desire z gedowngrade en geroot. Allemaal goed gegaan. Dat clockword mod recovery is geweldig. Ik heb er nu CM7 rc1 opgezet. Ziet er goed uit, maar helaas wordt gmail niet geinstalleerd. Hij zoekt hem maar geeft vervolgens de melding dat de toepassing niet wordt gevonden. Iemand dat probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Yes, herstarten van de market-app loste het bij mij op...

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Maar je krijgt toch maar 1 keer de kans om die gapps te installeren?

edit: handmatig flashen in recovery schijnt te helpen. Sorry android n00b :P
edit 2: heb gapps opnieuw handmatig geinstalleerd in recovery, hielp niet. Een wipe, de rom en gapps vervolgens handmatig flashen hielp ook niet. Gmail zit niet bij de gapps die ik gedownload had en in de market verscheen gmail niet. Het schijnt een land gerelateerd probleem te zijn. Met market enabler en dan Tmboile US faken lostte het op. Dus voor iedereen die geen gmail heeft met CM7, dat is de oplossing :).

[ Voor 95% gewijzigd door Jag op 26-02-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Mensen die problemen hebben na het flashen van de nightlies van cm7 met hun GPS:
Download GPS status in de market, ga naar Menu -> Tools -> Reset. Daarna Downloaden. GPS + Google Navigatie = fixed.
Bij mij kwam er geen één satelliet in beeld en ook geen gps icoon. Heb uiteindelijk de andere versie van gps.vision.so geprobeerd zoals op xda stond. Zie deze en deze post. Dat hielp, daarna meteen icoontje, satellieten in beeld met gps status en fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
  • Laatst online: 01-09 00:07
Hoi allemaal,

Ik heb sind vrijdag een Desire Z en wil CM 7 (RC1) erop zetten. Mijn DZ is nog ongeroot maar ik heb uit impuls de 1.82 OTA erop gezet (which was a stupid thing to do :/ ). Ik heb gegoogled en op AW en XDA gekeken (en natuurlijk hier :P), maar nergens kan ik een (duidelijk) antwoord vinden of het nou "veilig" is om de psneuter methode (of een ander methode) te gebruiken met de 1.82 OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:42

polthemol

Moderator General Chat
A-Square schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:10:
Hoi allemaal,

Ik heb sind vrijdag een Desire Z en wil CM 7 (RC1) erop zetten. Mijn DZ is nog ongeroot maar ik heb uit impuls de 1.82 OTA erop gezet (which was a stupid thing to do :/ ). Ik heb gegoogled en op AW en XDA gekeken (en natuurlijk hier :P), maar nergens kan ik een (duidelijk) antwoord vinden of het nou "veilig" is om de psneuter methode (of een ander methode) te gebruiken met de 1.82 OTA.
http://forum.xda-develope...p?p=10434448#post10434448

werkte perfect hier :) Was hier ook wat te enthousiast geweest met een OTA te accepteren :P Draai nu CM7

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
polthemol schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:20:
[...]

http://forum.xda-develope...p?p=10434448#post10434448

werkte perfect hier :) Was hier ook wat te enthousiast geweest met een OTA te accepteren :P Draai nu CM7
Thanks! d:)b Ik ben nu de 1.34 OTA aan het installeren m.b.h.v. adb, alles lijkt gaat goed tot nu toe. Ik laat wel weten of het bij mij ook gelukt is. ;)

UPDATE:
Gelukt! Moet alleen even kijken of ik de HTC keyboard en dialer of replicas er weer op kan zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door A-Square op 28-02-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hmmm probeer vandaag voor het eerst een andere Rom te flashen...

Wanneer ik Cyanogen mod 7 installeer via en ik laat hem opnieuw opstarten... Lijkt ie vast te zitten in de CM7 intro... Of duurd dit heel lang eerste keer?

(Root is gedaan op de cyanmogen wiki manier. En ik heb root en s-off)

Edit: Hmm ff alles extra wipen en nu werkt het wel. Dus nevermind :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mau_Maus op 28-02-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Het blijkt dat mijn GPS dus ook niet werk. Dit had ik helemaal niet in de gaten omdat op google maps hij wel de juiste locatie aangaf. Alleen tijdens het navigeren van de week had ik de echte GPS nodig en dat werkte dus niet zo... Hierboven oplossing geprobeerd, werkt niet, de gps.vision.so vervangen (zoals op xda beschreven) werkt ook niet. Opnieuw #8 geflashed met wipe en nog steeds werkt het niet... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Die GPS problemen lees ik ook op XDA veel. Schijnt ook iets met libraries te maken te hebben. Zie de draad van CM7 Nightly op XDA, daar moet vast wat te vinden zijn.
Maar dat het kan werken en weer net zo hard kan breken is de reden dat ik nog even afwacht. Ben benieuwd hoe RC2 gaat zijn.
A-Square schreef op maandag 28 februari 2011 @ 00:34:
[...]

Thanks! d:)b Ik ben nu de 1.34 OTA aan het installeren m.b.h.v. adb, alles lijkt gaat goed tot nu toe. Ik laat wel weten of het bij mij ook gelukt is. ;)

UPDATE:
Gelukt! Moet alleen even kijken of ik de HTC keyboard en dialer of replicas er weer op kan zetten.
HTC_IME Keyboard is mij op CM 6.1.1 gelukt. Die is wel te vinden denk ik, en anders roep maar, ik heb de .apk.
Als jij de Dialer kunt vinden, dan houdt ik me aanbevolen. Ik heb in de Dialer nog weinig tijd gestoken omdat ik ook met de stock Dialer best overweg kan, alleen de HTC Dialer vond ik iets fijner.

[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 28-02-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Hmm ben blij met CM7rc1, maar GPS blijft het niet doen... Eerst dat trucje met gps status... Ik rest de gegevens, en druk dan op agps downloaden... dan geeft ie aan dat ie gaat downloaden bij actieve verbinding... maar je ziet daar verder geen status van....

Daarna gps.vision.so trucje geprobeerd. Gelijk gps status error en navigatie was verdwenen... Maar weer odue bestand terug gezet... GPS status trucje weer geprobeerd en niks... Ligt nu al half uur buiten... maar nog steeds aan het zoeken.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Mau_Maus schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:12:
Hmm ben blij met CM7rc1, maar GPS blijft het niet doen... Eerst dat trucje met gps status... Ik rest de gegevens, en druk dan op agps downloaden... dan geeft ie aan dat ie gaat downloaden bij actieve verbinding... maar je ziet daar verder geen status van....

Daarna gps.vision.so trucje geprobeerd. Gelijk gps status error en navigatie was verdwenen... Maar weer odue bestand terug gezet... GPS status trucje weer geprobeerd en niks... Ligt nu al half uur buiten... maar nog steeds aan het zoeken.

Iemand nog een idee?
Ik heb precies hetzelfde en ook dezelfde dingen geprobeerd. Dat zijn wel zo ongeveer de optie's die er gegeven werden op XDA. Ik hoop dat er in 1 van de volgende nightly's een oplossing voor komt. Maar ze zullen er wel niet veel haast mee maken omdat het maar een heel klein gedeelte van de gebruikers is die er last van heeft dus het zal ook wel lastig op te sporen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik zit te twijfelen om me HBOOT aan te passen en andere radio te doen... Schijnt bij sommige te helpen...

@Sandyman538
Heb je de laatste nightly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Mau_Maus schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:53:
Ik zit te twijfelen om me HBOOT aan te passen en andere radio te doen... Schijnt bij sommige te helpen...

@Sandyman538
Heb je de laatste nightly?
Ja nummertje 8 heb ik er nu op staan. Met de gps.vision.so van 3 of 4 (die wel scheen te werken maar het bij mij dus ook niet doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Square
Ultraman schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:45:
Die GPS problemen lees ik ook op XDA veel. Schijnt ook iets met libraries te maken te hebben. Zie de draad van CM7 Nightly op XDA, daar moet vast wat te vinden zijn.
Maar dat het kan werken en weer net zo hard kan breken is de reden dat ik nog even afwacht. Ben benieuwd hoe RC2 gaat zijn.

[...]

HTC_IME Keyboard is mij op CM 6.1.1 gelukt. Die is wel te vinden denk ik, en anders roep maar, ik heb de .apk.
Als jij de Dialer kunt vinden, dan houdt ik me aanbevolen. Ik heb in de Dialer nog weinig tijd gestoken omdat ik ook met de stock Dialer best overweg kan, alleen de HTC Dialer vond ik iets fijner.
Ik heb er eentje gevonden (de IME dan, deze). Ik heb een aantal vervangende dailer apps voorbij zien komen, die ga ik proberen en laat je de resultaten wel weten. :P

EDIT: Helaas doet die IME het niet. :( Elke keer als ik 'm porbeer te gebruiken krijg ik een FC melding. Heb 'm nu een aantal keer opnieuw geinstalleerd en verschillende instellingen gprobeerd, niks werkt.

Ik heb volgens mij ook problemen met mij GPS, ik kan maar geen fix krijgen. Wou Google navigatie testen vandaag in de auto maar werkte voor geen ene meter. Er stond continu onderin het scherm "Bezig met zoeken naar GPS...". Mijn huidige locatie klopte niet voor geen ene meter (letterlijk :P ). Thuis geeft die wel ong. de juiste locatie maar nog steeds staat er onderin "Bezig met zoeken naar GPS...". Heb GPS status gedownload, maar ik krijg totaal geen GPS fix.

[ Voor 9% gewijzigd door A-Square op 01-03-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 19:17

Kingpinda

Citizenship is earned.

ook maar de plunge gewaagd om via adb te downgraden. Alleen kom ik niet door de eerste stap. als ik die 2 chmods heb gedaan moet ik dus

"adb shell /data/local/tmp/psneuter" doen.

Helaas krijg ik dan:

[1] segmentation fault /data/local/tmp...

en in shell heb ik dan $ ipv #

Iemand een idee?

Edit: Had blijkbaar een corrupte psneuter. gefixed.

[ Voor 8% gewijzigd door Kingpinda op 01-03-2011 21:53 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Doen ze even... _/-\o_
cyanogen Working on merging 2.3.3 into CM.. Lots of changes!
cyanogen Still a few rough edges after the 2.3.3 merge to work out tomorrow.

[ Voor 3% gewijzigd door monnick op 01-03-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 22:41
Is het nog mogelijk om te downgrade van cm7 naar de officiele htc rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revocx
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Android heeft de optie :
Automatisch terugzetten.
"Na installatie applicatiegegevens herstellen van back-up"

Deze optie vink elke keer uit.
Desondanks elke keer als ik mijn custom rom installeer, worden mijn oude applicaties hersteld.

En dit is juist wat ik niet wil!
Heb 4x mijn custom rom geinstalleerd.
Voordat ik mijn nieuwe rom installeer, Deinstalleer ik alle applicaties ! en zet ik de optie ook daadwerkelijk uit.
Dan format ik mijn telefoon etc installeer ik de rom, en toch worden mijn applicaties gelijk hersteld.

Wie heeft de truc om deze dienst uit te zetten, ik vindt het namelijk zeer vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Wordt toch maar terug flashen naar 6.11... GPS is gewoon belangrijk. De verbidningdrops in standby gaan kon ik nog wel mee leven, omdat het kort was...

Maja ik wacht wel op RC2 met goede berichten of de definitieve versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Mau_Maus schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:24:
Wordt toch maar terug flashen naar 6.11... GPS is gewoon belangrijk. De verbidningdrops in standby gaan kon ik nog wel mee leven, omdat het kort was...

Maja ik wacht wel op RC2 met goede berichten of de definitieve versie :)
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar mijn GPS werkt weer. Bleek dat ik een punt gemist had in de beschrijving op XDA die in de onderstaande post nog duidelijk uitgelegd wordt. Als je het 2e linkje volgt dan moet je in adw in de 4e regel ook nog een punt aan het einde zetten, overheen gelezen de eerste keer.
Jag schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:56:
[...]

Bij mij kwam er geen één satelliet in beeld en ook geen gps icoon. Heb uiteindelijk de andere versie van gps.vision.so geprobeerd zoals op xda stond. Zie deze en deze post. Dat hielp, daarna meteen icoontje, satellieten in beeld met gps status en fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Sandyman538 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:30:
[...]

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar mijn GPS werkt weer. Bleek dat ik een punt gemist had in de beschrijving op XDA die in de onderstaande post nog duidelijk uitgelegd wordt. Als je het 2e linkje volgt dan moet je in adw in de 4e regel ook nog een punt aan het einde zetten, overheen gelezen de eerste keer.

[...]
bedoel je hier?

su
cd /system/lib/hw
mount -o remount,rw /system
cp /sdcard/gps.vision.so . <--- deze???
chmod 644 gps.vision.so
chown root:root gps.vision.so
reboot

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Sandyman538 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:30:
[...]

[...]
Ik heb me radio geflasht... En dat werkt ook :) wel eng.. liep vast op htc scherm daarna... Daarna in recovery chache geformatteerd... toen liep die vast op cyanogen intro... daarna data en recovery ... dus alles opnieuw instellen, maar het werkt :) (Ik denk dat ie gemaakt is met bepaalde radio... hopelijk zo wat future proef met nieuwe betas :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

raydekok schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:16:
[...]

bedoel je hier?

su
cd /system/lib/hw
mount -o remount,rw /system
cp /sdcard/gps.vision.so . <--- deze???
chmod 644 gps.vision.so
chown root:root gps.vision.so
reboot
Inderdaad... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Jag schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:56:
[...]

Ik heb nu ook cyanogenmod 7rc1 erop staan en mijn gps werkt ook niet. dus ik denk ik doe dit ook even. Maar ik krijg dat bestand dus niet vervangen. Hij zegt read only system. Nu probeer ik te chmodden maar ook hier krijg ik read only system.

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb nu met command prompt proberen te pushen en met droid explorer geprobeerd. Beiden werkt niet. Ik doe vast iets verkeerd.

edit: ach... ik zie net hierboven wat staan.. tuurlijk.. super user nodig.. Ik pruts ff verder :p

Lol ik las ook overal overheen ik dacht ik moet eerst dat ding vervangen in die system folder en dan pas terminal starten voor de overige code. hehe. never mind.

[ Voor 12% gewijzigd door Kingpinda op 02-03-2011 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
die verbindingdrops, is dat al gefixxed in een nightly build? ik zit er ook aan te denken om CM7 te installeren omdat ik gek wordt van al die applicaties die m'n geheugen blijven volgooien terwijl ik ze nooit gebruik (en niet wil gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

of het gefixed is in the nightly build weet ik niet maar in de thread van de rc1 staat een paar keer een file gepost dat als je die pushed naar je telefoon de verbinding drops weg zijn. zelfde met gps. ook een oudere file pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
gps deed het weer niet in build 11 na de rc1 en nu net nieuwe radio en hoppa de boel werkt weer. lag dus echt aan de radio. nu maar build 12 erop en een nieuwe pershoot. kijken wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
raydekok schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:42:
gps deed het weer niet in build 11 na de rc1 en nu net nieuwe radio en hoppa de boel werkt weer. lag dus echt aan de radio. nu maar build 12 erop en een nieuwe pershoot. kijken wat dat doet.
met de nieuwe radio in build 12 werkt de gps ook nog dat is wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 17:05
Net cyanogemod 7 RC 1 geïnstalleerd maar als ik video's maak met de camera worden deze niet opgeslagen. Hoe is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Voor gps heb ik de radio geflasht. Voor call drops (bij mij gebeurde dat elke keer als het scherm uit ging... dus ook met nabijheidssensor met bellen... Schijnbaar schakelt ie dan naar 2g en verliest ie even de verbinding) heb ik ook een file gepusht genoemd bij xda.

Ik heb nu alleen af en toe ineens een reboot. 1 keer per dag ofzo. Toevallig nu net nadat ik een grote sms verzond. Ohja en heb me brightness vast op 20% maar hij gaat er dan toch vaak onder, waardoor het gewoon net te donker is. Jammer dat ie dat niet vast houd... Misschien mis ik een instelling... Gekke is dat ik alleen maar problemen lees met automatische brightness... maar die heb ik juist uit staan.

Fotos en video's worden bij mij gewoon opgeslagen

[ Voor 25% gewijzigd door Mau_Maus op 03-03-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 14:43
CM7 RC2 is uit. Iemand al wat eerste ervaringen ermee? Ik gebruik nu al een tijdje Virtuous en ben er eigenlijk wel tevreden mee dus twijfel of ik deze ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Hanky74 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:27:
CM7 RC2 is uit. Iemand al wat eerste ervaringen ermee? Ik gebruik nu al een tijdje Virtuous en ben er eigenlijk wel tevreden mee dus twijfel of ik deze ga proberen.
Als je op xda leest is het grote voordeel ten opzichte van de laatste nightly's (12 bijvoorbeeld) dat je profielen in kunt stellen. Ik vind dat een hele handige feature (en begrijp eigenlijk ook niet dat dit al eerder geimplementeerd is, nokia had dit al op telefoons jaren geleden). Maar hier schijnt wel zo ongeveer geheel gingerbread in te zitten, dus dat is prima. En ik kan uit ervaring van de nightly's vertellen dat die al heel stabiel waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Heb vandaag rc2 erop gezet na een wipe data/cache. Ging prima, maar daarmee was wel de gps weer pleite. Heb op aanraden van de thread op xda een nieuwe radio versie geflashed (heel simpel, gewoon die file in de root zetten en booten in bootloader en update bevestigen). En nu doet mijn gps het weer wel :).

Het blijft alleen vaag hoe er nou omgegaan wordt met het terugzetten van apps. Een deel wordt weer geïnstalleerd maar een deel ook niet. Iemand een idee hoe dat nou precies werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Jag schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:13:
Heb vandaag rc2 erop gezet na een wipe data/cache. Ging prima, maar daarmee was wel de gps weer pleite. Heb op aanraden van de thread op xda een nieuwe radio versie geflashed (heel simpel, gewoon die file in de root zetten en booten in bootloader en update bevestigen). En nu doet mijn gps het weer wel :).

Het blijft alleen vaag hoe er nou omgegaan wordt met het terugzetten van apps. Een deel wordt weer geïnstalleerd maar een deel ook niet. Iemand een idee hoe dat nou precies werkt?
verder geen problemen? volgens zijn twitter http://twitter.com/cyanogen is rc2 nog "rough" en gaat ie veel fixen, dus ik wacht hem even af, nu rc1 redelijk goed werkt bij mij :)
Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste