Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Tja, maar dat is toch echt net iets te ingewikkeld voor me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die downgrade heb ik zelf niet moeten doen, maar als je, je er even in verdiept moet dat wel lukken denk ik. Die adb commandos moet je vanop de pc uitvoeren met behulp van de Android SDK: http://dl.google.com/android/installer_r08-windows.exe. Als die geïnstalleerd is moet je via de command prompt in Windows naar die geïnstalleerde SDK map gaan, daar ergens in een submap staat adb.exe. Dan je phone aansluiten met USB aan je pc en je kan kijken met adb devices of die herkend wordt (vergeet USB debugging niet aan te zetten op je phone). Dan is het gewoon die punten opvolgen die op het XDA forum worden uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 07:19
JBHD schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:06:
[...]

Tja, maar dat is toch echt net iets te ingewikkeld voor me..
Ik heb et ook niet zo op adb, maar schijnt niet heel moeilijk te zijn. Voor de meeste dingen is er na een of 2 dagen wel een andere manier voor, heb alleen voor dit probleem nog niks anders gezien. Als je het dus echt wilt word het wss adb..

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
spreading schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:59:
[...]

Ik heb et ook niet zo op adb, maar schijnt niet heel moeilijk te zijn. Voor de meeste dingen is er na een of 2 dagen wel een andere manier voor, heb alleen voor dit probleem nog niks anders gezien. Als je het dus echt wilt word het wss adb..
Bovendien is de foutmarge bij adb erg klein heb ik het idee. Dit én mijn geringe skills maken samen dat ik liever even wacht totdat er een nieuwe manier uitkomt. Maar weet iemand überhaupt of er een nieuwe manier aan zit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBHD, als je de instructies goed volgt op het XDA forum kan er echt niks fout gaan. Het is dat of wachten op een andere oplossing die er misschien ooit wel komt, maar wanneer? Wat betreft de foutmarge over de adb, is de enigste fout die je kan maken een typefout. Check gewoon goed na wat je getypt hebt en er is niks aan de hand. Veel succes als je gaat proberen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zeg niet te snel dat er niks fout kan gaan. Ondanks dat de instructies kloppen kan er nog best wel iets mis gaan.
Bij mij ging het rooten van de stock 1.34.405 firmware mis bij de laatste stap: het draaien van het 'root' script.
Een regel in het script die, zo uit mijn hoofd, de system partitie zou remounten faalde. En het script deed dus simpelweg zijn werk niet omdat het daar kapte. Een sync commando en wederom het script draaien loste het niet op.
Dus heb ik op mijn PC even dat script bekeken en de regels met de hand ingetikt tot ik het bewuste mount commando tegenkwam waar het mis ging. Want zo'n script is niets anders dan een paar commando's die achter elkaar worden uitgevoerd en kun je dus ook met de hand doen, is enkel wat meer werk ;)
Omdat ik zelf Linux gebruik zijn de commandline en busybox voor mij geen onbekend terrein en heb ik dat root proces tot een goed einde weten te brengen. Maar iemand die geen ervaring op dit gebied heeft zal zich daar waarschijnlijk niet uit kunnen redden 1..2..3.
Wel is het een probleem wat we hier gezamelijk op zouden kunnen lossen mits het probleem duidelijk omschreven wordt.

Nou is er in zo'n geval weinig aan de hand, je telefoon zal namelijk gewoon werken. Alleen krijg je dan dus je telefoon niet geroot. Geen gevaar dus, maar wel vervelend. Mogelijk dat een reboot het in mijn geval ook op zou lossen, maar op dat specifieke moment had het goede script er geen zin in.

JBHD: Ik wil je niet bang maken, want het is echt niet zo moeilijk. Maar een beetje weten waar je mee bezig bent kan geen kwaad voor als er ergens een spreekwoordelijke Gremlin opduikt.
adb is ontzettend handig mechanisme en de busybox shell geeft je een zeer nuttige commandline interface.
Dat ding bijt niet, dus voel je vrij om er mee te experimenteren.
Wat het rooten betreft, als je de instructies volgt kan er weinig mis gaan. Verzeker jezelf er van dat je geen typo's maakt, dus controleer je invoer voordat je op Enter drukt. Zeker als je nog geen root bent is de schade die eventueel aan zou kunnen richten beperkt tot je eigen data, het systeem kun je pas aantasten zodra je daadwerkelijk als root aan het werken bent (dus in de # prompt, nadat je getemproot bent).

Zelf zou ik trouwens de voorkeur geven aan adb over Visionary. Leuk zo'n tool die het even voor je zal doen, maar het is een totale blackbox. Je hebt geen idee wat hij op de achtergrond doet zonder dat je de programmacode hebt bekeken. Het is vast een tool die open source is waarbij je dat kunt doen, maar dan nog.
De adb methode is een stuk transparanter, de scriptjes die je gebruikt zijn relatief simpel en het is ook nog eens makkelijker om je te helpen als je vastloopt.

De XDA wiki en de CyanogenMod wiki vond ik trouwens handig leesmateriaal als het aankomt op het werken met adb en het rooten van de telefoon. Doe er je voordeel mee door die vooraf zeker een keer door te lezen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Je kan altijd gaan voor het flash_image commando in terminal emulator. Ik heb geupgrade en gedowngrade met de flash recovery van cwm 3 en 2.5, via terminal emulator op mijn telefoon. Ik heb daarvoor gekozen omdat ik met win7 64-bits vaak gezeik heb met de drivers voor adb. Soms werkt adb en soms ook niet. Daarom wijk ik nu uit naar terminal emulator, en ik moet zeggen, ik ben blij dat ik dat gezeik met adb drivers niet meer heb haha.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Prima oplossing die terminal ja. :)
De terminal emulator is in princiepe gelijk aan de adb methode, want in beide gevallen bevind je je in een busybox shell. Alleen gaat deze de ene keer over een adb verbinding en de andere keer naar je scherm door de terminal emulator.

Gezeik met drivers onder Windows is mij onbekend, ik ben een Linux gebruiker. Daar was het een kwestie van bestanden uitpakken, de device manager vertellen dat ik de baas mag spelen over de middels USB verbonden DZ en gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Ultraman op 13-01-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-08 10:13
Jivebunny schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:55:
Je kan altijd gaan voor het flash_image commando in terminal emulator. Ik heb geupgrade en gedowngrade met de flash recovery van cwm 3 en 2.5, via terminal emulator op mijn telefoon. Ik heb daarvoor gekozen omdat ik met win7 64-bits vaak gezeik heb met de drivers voor adb. Soms werkt adb en soms ook niet. Daarom wijk ik nu uit naar terminal emulator, en ik moet zeggen, ik ben blij dat ik dat gezeik met adb drivers niet meer heb haha.
Heb je hier ook een linkje met leesmateriaal/guide van?
Zelf heb ik ook win7 64-bits. Heb wel een paar keer mijn samsung i900 geflashed met een custom rom, maar bij de Desire Z en Android is dit allemaal nieuw voor mij en gezeik met drivers kan ik hierbij niet echt gebruiken haha.

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
Jivebunny schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:55:
Zo heb ik de eerste keer mijn Z zitten overclocken omdat ik geen idee had wat adb was.. visionary heb ik wel gebruikt, heb ik na de permroot er meteen afgehaalt en heb nog steeds een root, met andere rom inmiddels.
Houd alleen niet van veel over typen dus zoek vaak naar een andere manier, is die der nog niet met sommige dingen goed nadenken, want soms is der een andere voor de hand liggende oplossing. Soms is er echter geen andere oplossing of kan ik niet wachten dus is adb/terminal wel makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Zo, ik ben inmiddels begonnen! Heb de tutorial om ADB te installeren gehad en dat is goed gelukt! Nu ben ik bij puntje 5 van deze: http://wiki.cyanogenmod.c...tle=HTC_Desire_Z:_Rooting , tutorial ("On the computer, open terminal and run..." etc.) en daar heb ik een vraagje.
Er staat "open terminal", is dat gewoon de dos-prompt in windows? Zo nee wat is het dan? Verder staat er dat ik een aantal commando's in moet voeren zoals: adb push psneuter /data/local/tmp . De spaties die in dat commando staan moet ik neem ik aan ook gewoon invoeren? Ik vind vooral de spatie tussen psneuter en de /data opvallend en vraag me daarom dit ook af.

Graag jullie visie hierop;) Moet wel zeggen dat het leuk werk is!

Ps: ik lees nu bij puntje 6:Copy the 1.34.707.3 firmware to the root of the SD card (NOT in any folders). Moet ik dan alle bestandjes uit het mapje van de 1.34.707.3 firmware zip naar die map op de sd kaart kopieeren of alleen een paar bestandjes? Sorry dat ik zoveel vraag, maar wil het graag wel goed doen;)

[ Voor 17% gewijzigd door JBHD op 13-01-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 17:05
JBHD schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:05:
Zo, ik ben inmiddels begonnen! Heb de tutorial om ADB te installeren gehad en dat is goed gelukt! Nu ben ik bij puntje 5 van deze: http://wiki.cyanogenmod.c...tle=HTC_Desire_Z:_Rooting , tutorial ("On the computer, open terminal and run..." etc.) en daar heb ik een vraagje.
Er staat "open terminal", is dat gewoon de dos-prompt in windows? Zo nee wat is het dan? Verder staat er dat ik een aantal commando's in moet voeren zoals: adb push psneuter /data/local/tmp . De spaties die in dat commando staan moet ik neem ik aan ook gewoon invoeren? Ik vind vooral de spatie tussen psneuter en de /data opvallend en vraag me daarom dit ook af.

Graag jullie visie hierop;) Moet wel zeggen dat het leuk werk is!
Ja inderdaad een dos-prompt in windows.
Die spatie hoort daar wel, je geeft opdracht om het bestand psneuter naar de plek /data/locl/tmp te zetten.
Je moet de hele zip erheen plaatsen als ik het met goed herinner :)

[ Voor 3% gewijzigd door Petertjuh op 13-01-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Petertjuh schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:08:
[...]

Ja inderdaad een dos-prompt in windows.
Die spatie hoort daar wel, je geeft opdracht om het bestand psneuter naar de plek /data/locl/tmp te zetten.
Je moet de hele zip erheen plaatsen als ik het met goed herinner :)
Top! Bedankt voor je snelle reactie!

Ander probleem: zodra ik het eerste commando intyp krijg ik: cannot stat 'psneuter': no such file or directory... Ik neem aan dat dat niet klopt maar ik begrijp niet wat ik fout heb gedaan. Ik moest de zip bestandjes psneuter en misc_version uitpakken in de platform-tools map van ADB (in mijn geval: C:\Program Files\Android\android-sdk-windows\platform-tools) dit probeerde ik maar dat lukte niet. Toen heb ik de bestanden uitgepakt op mijn bureaublad en ze vervolgens geknipt naar die platform-tools map.. Dit is toch gewoon hetzelfde als uitpakken in die map of niet?

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Inderdaad! Check alleen even of psneuter inderdaad geen extensie heeft gekregen! Als je hem opslaat kan het zijn dat Windows er een .txt of .html van maakt, ofzo.
Als het gewoon goed is: zorg dat je in cmd navigeert naar het mapje waarin de bestanden psneuter etc. staan.
Anders kopieert hij ze niet naar je telefoon!

En zorg dat je de zip van de firmware kopieert, niet uitpakken dus!

[ Voor 29% gewijzigd door Velvet op 13-01-2011 22:42 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Velvet schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:41:
Inderdaad! Check alleen even of psneuter inderdaad geen extensie heeft gekregen! Als je hem opslaat kan het zijn dat Windows er een .txt of .html van maakt, ofzo.
Als het gewoon goed is: zorg dat je in cmd navigeert naar het mapje waarin de bestanden psneuter etc. staan.
Anders kopieert hij ze niet naar je telefoon!

En zorg dat je de zip van de firmware kopieert, niet uitpakken dus!
Oké duidelijk. Voor zover ik kan zien heeft psneuter geen extensie gekregen (het enige wat ik zie als ik in de platform-tools map kijk is "psneuter" dus geen .txt oid).En als ik straks, als alles lukt, de firmware naar de de sd kaart moet kopieeren moet ik dus de zip kopieeren? Niet uitpakken?

Nog even voor de duidelijkheid, dat ms prompt zegt dat hij niets kan vinden is toch niet goed he? Niet dat ik gewoon toch door moet gaan en dat het toch werkt of wel?

Ps."zorg dat je cmd navigeert naar het mapje waarin de bestanden psneuter etc. staan", hoe doe ik dat? Als al die bestanden in C:\Program Files\Android\android-sdk-windows\platform-tools staan?

Edit: heb het net nogmaals geprobeerd, maar zonder dat mijn telefoon verbonden was en toen kreeg ik reactie (het lukte alleen niet omdat er geen device gevonden was :9 ) Dus nu is mijn vraag: op welke "stand" moet mijn telefoon staan? Alleen opladen of zo dat je op de sd kaart kunt? Dat laatste lijkt mij het meest logisch, toch?

[ Voor 21% gewijzigd door JBHD op 14-01-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBHD, het enigste wat belangrijk is wat aan staat is USB debugging op je telefoon anders gaat adb niet werken. Als je idd dat zip bestand op je sd kaart wil zetten kan je ervoor kiezen om sd kaart te mounten in Windows. Dit is overigens niet noodzakelijk want hier kan je ook adb voor gebruiken. Bv: adb push c:\*.zip /sdcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Het lukt weer niet. Ik krijg wanneer ik het eerste commando intyp het volgende:

C:\Users\Job>adb push psneuter /data/local/tmp
* daemon not running. starting it now on port 5037 *
* daemon started successfully *
cannot stat 'psneuter': No such file or directory

Ik heb geen idee waarom hij het niet doet, ik heb voor zover ik kan zien gewoon de tutorial gevolgd.. Iemand suggesties? De USB debugging op mijn telefoon staat aan en de bestanden die had gedownload en geknipt naar die platform-tools map staan in C:\Program Files\Android\android-sdk-windows\platform-tools.

Iemand het verlossende antwoord?

[ Voor 6% gewijzigd door JBHD op 14-01-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
JBHD schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:12:
Het lukt weer niet. Ik krijg wanneer ik het eerste commando intyp het volgende:
C:\Users\Job>adb push psneuter /data/local/tmp
adb server is out of date. killing...
cannot stat 'psneuter': No such file or directory

Ik heb geen idee waarom hij het niet doet, ik heb voor zover ik kan zien gewoon de tutorial gevolgd.. Iemand suggesties? De USB debugging op mijn telefoon staat aan en de bestanden die had gedownload en geknipt naar die platform-tools map staan in C:\Program Files\Android\android-sdk-windows\platform-tools.

Iemand het verlossende antwoord?
Ik heb ervoor gezorgt dat alles wat ik moest "pushen" in de platform-tools map stond, samen met het adb bestand.
Daarna in CMD naar deze map toe gaan en dan de commando's doorvoeren werkte prima voor mij.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Cyw00d schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:16:
[...]

Ik heb ervoor gezorgt dat alles wat ik moest "pushen" in de platform-tools map stond, samen met het adb bestand.
Daarna in CMD naar deze map toe gaan en dan de commando's doorvoeren werkte prima voor mij.
Wat bedoel je precies met het adb bestand? En ik begrijp niet goed hoe ik in CMD naar deze map toe kan gaan als hij op mijn C schijf staat binnen in Program Files etc. ...

Edit: wat me opvalt trouwens, is dat in de platform-tools map zowel psneuter als psneuter.c staan. Kan hij zijn dat CMD daardoor in de war is? Zoja, kan ik die psneuter.c dan weggooien?

[ Voor 15% gewijzigd door JBHD op 14-01-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
JBHD schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:18:
[...]

Wat bedoel je precies met het adb bestand? En ik begrijp niet goed hoe ik in CMD naar deze map toe kan gaan als hij op mijn C schijf staat binnen in Program Files etc. ...
Commando: adb push psneuter /data/local/tmp

Je wil het adb bestand aanroepen (deze staat in de platform-tools map in je android-sdk map.

Als je dit uitvoert dan "push" je het bestand "psneuter" naar de map "/data/local/tmp" op je telefoon

Dus je moet zorgen dat adb.exe en psneuter in dezelfde map staan.

Open command prompt, voer het adres in waar je adb.exe staat, bijvoorbeeld:

cd "C:\Program Files\android-sdk_r08-windows\android-sdk-windows\platform-tools\"
Dit zal waarschijnlijk bij jou anders zijn.

Zorg ervoor dat je ook de bestanden die je gedownload heb (psneuter bijvoorbeeld en rage en root) ook in de platform-tools map staan.

En dan de commando uitvoeren die je eerder probeerde.
Edit: wat me opvalt trouwens, is dat in de platform-tools map zowel psneuter als psneuter.c staan. Kan hij zijn dat CMD daardoor in de war is? Zoja, kan ik die psneuter.c dan weggooien?
Ikzelf heb de psneuter.c niet, verplaats deze anders even naar een andere map, maar als het goed is moet hij gewoon het juiste bestand pakken.

[ Voor 17% gewijzigd door Cyw00d op 14-01-2011 15:30 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Top het werkt! Ik heb nu de "#" in de CMD staan en moet dus het laatste commando invoeren, dit kan gewoon direct achter dat # of moet ik eerst op enter drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
JBHD schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:30:
Top het werkt! Ik heb nu de "#" in de CMD staan en moet dus het laatste commando invoeren, dit kan gewoon direct achter dat # of moet ik eerst op enter drukken?
Dat # is gewoon hetzelfde als dat je in CMD als je in windows bladert de <C:\> ziet staan. Je kunt nu gewoon het commando intypen.

Het heeft dus geholpen wat ik melde?

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Hij geeft nu, nadat ik het laatste commando heb ingevoerd: Error opening backup file...

Dacht ik er te zijn, komt er nog een probleem! Weet jij ook hier het antwoord toevallig op? @ Cyw00d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
JBHD schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:42:
Hij geeft nu, nadat ik het laatste commando heb ingevoerd: Error opening backup file...

Dacht ik er te zijn, komt er nog een probleem! Weet jij ook hier het antwoord toevallig op? @ Cyw00d
Welke commando?

# /data/local/tmp/busybox md5sum /data/local/*
# insmod /data/local/wpthis-Z.ko
# /data/local/tmp/root
# sync

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Cyw00d schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:45:
[...]

Welke commando?

# /data/local/tmp/busybox md5sum /data/local/*
# insmod /data/local/wpthis-Z.ko
# /data/local/tmp/root
# sync
Dit is wat ik nu zie staan:

C:\Program Files\Android\android-sdk-windows\platform-tools>adb shell
# /data/local/tmp/misc_version -s 1.33.405.5
/data/local/tmp/misc_version -s 1.33.405.5
--set_version set. VERSION will be changed to: 1.33.405.5
Patching and backing up partition 17...
Error opening backup file.
#

Het schijngedrukte is het laatst ingevoerde commando..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
JBHD schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:47:
[...]

Dit is wat ik nu zie staan:

C:\Program Files\Android\android-sdk-windows\platform-tools>adb shell
# /data/local/tmp/misc_version -s 1.33.405.5
/data/local/tmp/misc_version -s 1.33.405.5
--set_version set. VERSION will be changed to: 1.33.405.5
Patching and backing up partition 17...
Error opening backup file.
#

Het schijngedrukte is het laatst ingevoerde commando..
Geen idee, heb wel iemand gevonden die dezelfde problemen heeft, dat ben ik nu aan het doorlezen voor je.

Volg de posts van waqypaqy, hij heeft hetzelfde probleem.
http://forum.xda-develope...hread.php?t=905261&page=1

Edit
Je heb zeker een vodafone toestel?

[ Voor 3% gewijzigd door Cyw00d op 14-01-2011 15:51 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Cyw00d schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:49:
[...]

Geen idee, heb wel iemand gevonden die dezelfde problemen heeft, dat ben ik nu aan het doorlezen voor je.

Volg de posts van waqypaqy, hij heeft hetzelfde probleem.
http://forum.xda-develope...hread.php?t=905261&page=1

Edit
Je heb zeker een vodafone toestel?
Ik heb inderdaad een vodafone toestel.... Hoezo? Stel dat dit niet meer lukt? Is mijn telefoon dan nog wel bruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
JBHD schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:53:
[...]

Ik heb inderdaad een vodafone toestel.... Hoezo? Stel dat dit niet meer lukt? Is mijn telefoon dan nog wel bruikbaar?
Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb iemand gevonden met ook een vodafone toestel die de gold-card procedure heeft gevolgd en dit heeft gewerkt voor hem:
http://forum.xda-develope...p?p=10473217&postcount=77 (Pagina 8)

Hij is nu "downgraded". Alleen als je er niet al te veel verstand van heb zal ik het niet aanraden. Echter als je een echte tweaker ben en heel graag custom roms wil installeren en graag een gokje waagt zou je het ook kunnen proberen. (Het is een ander ook gelukt).

Ik draai zelf de 2.3 rom en die draait perfect.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Cyw00d schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:58:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb iemand gevonden met ook een vodafone toestel die de gold-card procedure heeft gevolgd en dit heeft gewerkt voor hem:
http://forum.xda-develope...p?p=10473217&postcount=77 (Pagina 8)

Hij is nu "downgraded". Alleen als je er niet al te veel verstand van heb zal ik het niet aanraden. Echter als je een echte tweaker ben en heel graag custom roms wil installeren en graag een gokje waagt zou je het ook kunnen proberen. (Het is een ander ook gelukt).

Ik draai zelf de 2.3 rom en die draait perfect.
Nee, ik heb er niet veel verstand van dus dan is die zogenaamde gold-card procedure dus niet verstandig? Maar kan ik nog terug dan? Het maakt me niet zoveel uit als ik mijn bestanden kwijt ben, maar ik wil nog wel de telefoon kunnen gebruiken.. Ik zal dus het commando "exit" moeten geven nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
JBHD schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:01:
[...]

Nee, ik heb er niet veel verstand van dus dan is die zogenaamde gold-card procedure dus niet verstandig? Maar kan ik nog terug dan? Het maakt me niet zoveel uit als ik mijn bestanden kwijt ben, maar ik wil nog wel de telefoon kunnen gebruiken.. Ik zal dus het commando "exit" moeten geven nu?
Zo heel lastig is het niet hoor de goldcard methode. Maar kan me voorstellen als je het liever niet doet.

Ja exit sluit je de shell mee. Start je telefoon even opnieuw op.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Cyw00d schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:06:
[...]

Zo heel lastig is het niet hoor de goldcard methode. Maar kan me voorstellen als je het liever niet doet.

Ja exit sluit je de shell mee. Start je telefoon even opnieuw op.
Oke duidelijk, stel dat ik van gedachte verander dan kan ik gewoon van vooraf aan beginnen met de gold-card procedure toch? In ieder geval hartstikke bedankt voor de gedane moeite alleen jammer dat ik dan weer vodafone heb.. Maja toch bedankt! _/-\o_ Telefoon doet het trouwens gewoon weer :)

Ps. Kan ik er met de gold-card procedure trouwens wel voor zorgen dat mijn telefoon niet meer werkt? Of kan proberen daar zoals ik nu ook gedaan heb, ook geen kwaad?

Thanks! 8)

[ Voor 13% gewijzigd door JBHD op 14-01-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
JBHD schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:11:
[...]

Oke duidelijk, stel dat ik van gedachte verander dan kan ik gewoon van vooraf aan beginnen met de gold-card procedure toch? In ieder geval hartstikke bedankt voor de gedane moeite alleen jammer dat ik dan weer vodafone heb.. Maja toch bedankt! _/-\o_ Telefoon doet het trouwens gewoon weer :)

Ps. Kan ik er met de gold-card procedure trouwens wel voor zorgen dat mijn telefoon niet meer werkt? Of kan proberen daar zoals ik nu ook gedaan heb, ook geen kwaad?

Thanks! 8)
Er is altijd wel een mogelijkheid dat het fout gaat, meestal zijn deze ook weer terug te zetten, ik hoor weinig meldingen van mensen waarbij hun telefoon "gebricked" is, en als ik die meldingen zie dan zijn ze meestal weer snel verholpen. Maar het zal vast mogelijk zijn. En ja dan kun je volgensmij gelijk met de goldcard methode beginnen.

Graag gedaan :-)

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Cyw00d schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:15:
[...]

Er is altijd wel een mogelijkheid dat het fout gaat, meestal zijn deze ook weer terug te zetten, ik hoor weinig meldingen van mensen waarbij hun telefoon "gebricked" is, en als ik die meldingen zie dan zijn ze meestal weer snel verholpen. Maar het zal vast mogelijk zijn. En ja dan kun je volgensmij gelijk met de goldcard methode beginnen.

Graag gedaan :-)
Ik wacht even en begin even weer het een en ander over deze procedure te lezen maar misschien dat ik het wel ga proberen. Dit was sowieso ook gewoon leuk om te doen, ook al lukte het niet. Ik kan wel zeggen dat het, met deze uitleg en géén vodafone toestel, voor iedere n00b te doen is. Zonder deze uitleg en hulp was er geen beginnen aan..

Nogmaals bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
JBHD schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:18:
[...]

Ik wacht even en begin even weer het een en ander over deze procedure te lezen maar misschien dat ik het wel ga proberen. Dit was sowieso ook gewoon leuk om te doen, ook al lukte het niet. Ik kan wel zeggen dat het, met deze uitleg en géén vodafone toestel, voor iedere n00b te doen is. Zonder deze uitleg en hulp was er geen beginnen aan..

Nogmaals bedankt d:)b
Geen probleem.

Lees het een aantal keer door en probeer het te begrijpen wat er gebeurd, dat maakt het een stuk makkelijker voordat je eraan begint.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
Ik zag het inderdaad! Echt geweldig, betekend dat de eerste normale versie er ook aan zit te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
[noob vraag]
Wat houden die roms in? Wat kan je ermee doen? Clockworkmod ofzo?
[/noob vraag]

[ Voor 7% gewijzigd door Cyw00d op 17-01-2011 13:35 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Cyw00d schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:34:
[...]

[noob vraag]
Wat houden die roms in? Wat kan je ermee doen? Clockworkmod ofzo?
\[/noob vraag]
Het zijn versies van de custom ROM Cyanogenmod. 6.1.1 is op dit moment de stable voor de HTC Vision (Desire Z), die draai ik nu. En wacht met smart op de eerste stable uit de 7 serie, welke gebaseerd is op Android 2.3 Gingerbread.

Wat kun je er mee? Je huidige ROM vervangen. Klein vergelijk zou zijn het proberen van een andere Linux distro op je PC. Het is in feite een aangepast besturingsysteem voor je telefoon.

Clockworkmod is een Recovery ROM vervanger. Een modus waar je in kunt booten en verschillende systeemtaken in kan uitvoeren. Bijvoorbeeld het maken/terugzetten van backups, wipen van cache en data partities tot het installeren/flashen van applicaties en ROMs.

[ Voor 41% gewijzigd door Ultraman op 17-01-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Ah ok bedankt. Is het dan zo dat Cyanogenmod deze port van andere telefoons (Nexus one?) en deze dan stable maakt voor de vision als basis voor custom roms?

Ja ik dacht dat CM daarvoor stond, maar heb zelf ook Clockworkmod 3.0 atm met Android 2.3 (GingerVillain1.4 rom volgensmij)

[ Voor 28% gewijzigd door Cyw00d op 17-01-2011 13:43 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Cyw00d schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:42:
Ah ok bedankt. Is het dan zo dat Cyanogenmod deze port van andere telefoons (Nexus one?) en deze dan stable maakt voor de vision als basis voor custom roms?

Ja ik dacht dat CM daarvoor stond, maar heb zelf ook Clockworkmod 3.0 atm met Android 2.3 (GingerVillain1.4 rom volgensmij)
Dat en een hoop optimalisaties, mogelijkheden tot overclocken van de kernel, functies die in de buurt komen van de HTC sense functionaliteit, en dat alles zonder de vervelende vertragingen die Sense helaas nog steeds met zich meebrengt na verloop van tijd en intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Ok bedankt, ben ik weer up to date :-)

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 10:04
JBHD schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:01:
[...]

Ja die gene was ik dus ;)

Ik heb gewoon de methode met psneuter en misc_version gevolgd om mijn versie in te stellen op een lagere dan de officiele update.

Daarna de methode die steviewevie op xda aangaf gebruikt om een goldcard te maken.

Gereboot in fastboot met de goldcard en de downgrade verliep vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
ondertussen build 5 van CM7 erop. nice. ziet er gestroomlijnd uit.
beste snel. ben benieuwd naar de batterij.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 10:42
Ik heb een vodafone desire z, en heb het met een goldcard kunnen downgraden. Verder geen problemen, draai nu Virtous ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
raydekok schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:20:
ondertussen build 5 van CM7 erop. nice. ziet er gestroomlijnd uit.
beste snel. ben benieuwd naar de batterij.
Kan je al meer info geven over de batterij? En werken er dingen nog niet ?
Ik wil hem vanavond ook even flashen :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
DennusB schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:30:
[...]

Kan je al meer info geven over de batterij? En werken er dingen nog niet ?
Ik wil hem vanavond ook even flashen :)
batterij duur kan ik tot nu toe weinig over zggen al lijkt hij iets steviger. ik moet alleen mijn batterij stats eens wissen. verder doen sommige apps het nog niet echt lekker.

verder zitten er wel wat smooth dingen is. grafisch ziet ie er anders uit en dat is wel mooi.

en de kleuren natuurlijk.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
raydekok schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:25:
[...]

batterij duur kan ik tot nu toe weinig over zggen al lijkt hij iets steviger. ik moet alleen mijn batterij stats eens wissen. verder doen sommige apps het nog niet echt lekker.

verder zitten er wel wat smooth dingen is. grafisch ziet ie er anders uit en dat is wel mooi.

en de kleuren natuurlijk.
Ik heb hem ondertussen ook draaien. Met Gapps, lijkt goed te werken. Enige wat hier niet werkt is WiFi zo te zien. Als ik die enable, disabled hij die vanzelf weer naar 5 seconden. Miss opgelost in de build van vannacht :)
Verder niks anders dan lof voor de makers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ok, ik ga er ook een custom ROM op zetten want ik ben die Sense-ROM meer dan beu. :)

Het is me allemaal duidelijk, maar ik maak me wel wat zorgen over het behoud van mijn gegevens. Op XDA wordt gemeld dat het verstandig is om een backup te maken met Nandroid backup, ik gebruik normaal echter MyBackup Pro omdat ik die nou eenmaal heb gekocht (die maakt een backup van apps, data en media naar de SDkaart). Maakt dat ook maar iets uit voor het terughalen van mijn gegevens? Ik wil hoe-dan-ook voorkomen dat ik iets kwijt raak.

Oh, Nandroid backup is de backup die je met de ROM manager maakt. Weer wat geleerd. :)

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 19-01-2011 22:29 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
pven schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:50:
Ok, ik ga er ook een custom ROM op zetten want ik ben die Sense-ROM meer dan beu. :)

Het is me allemaal duidelijk, maar ik maak me wel wat zorgen over het behoud van mijn gegevens. Op XDA wordt gemeld dat het verstandig is om een backup te maken met Nandroid backup, ik gebruik normaal echter MyBackup Pro omdat ik die nou eenmaal heb gekocht (die maakt een backup van apps, data en media naar de SDkaart). Maakt dat ook maar iets uit voor het terughalen van mijn gegevens? Ik wil hoe-dan-ook voorkomen dat ik iets kwijt raak.

Oh, Nandroid backup is de backup die je met de ROM manager maakt. Weer wat geleerd. :)
Ik vond dit ook vrij verwarrend, maar als je iets wilt weten moet je het gewoon vragen! er is altijd wel iemand die je kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb er inmiddels een nieuwe ROM (CyanogenMod V6.1.1) op staan, het viel achteraf best mee. :)

Het is idd wel onduidelijk dat je je gegevens kwijt gaat raken (ondanks dat je 'Swipe' moet doen :P), je moet dus wel even een backupje van je apps en aanverwante zaken maken. Na het installeren van de ROM en het installeren van de Google-addon kreeg ik eigenlijk alles wel weer terug (SMSjes zijn weg :?) . Helaas heeft de telefoon deze nacht allerlei zaken gedownload terwijl ik nog geen wifi in had gesteld, nu heb ik dus een SMSje van Hi ontvangen met de melding dat ik over de FUP heen zit. -O-

Wat ik echt mis na installatie van deze ROM is een mail-app met pop- en exchange-ondersteuning. Ik had er even niet aan gedacht da ik de mail-app van HTC nogal intensief gebruik en dat deze niet in deze ROM zit, het gevolg is dus dat ik nog geen mail kan lezen en dat Pure Calendar maar bar weinig laat zien. Maar goed: daar is vast wel weer een app voor te vinden.

Al-met-al ben ik dik tevreden met deze ROM, het voelt stabiel en snel aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:45
pven schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 07:50:

Wat ik echt mis na installatie van deze ROM is een mail-app met pop- en exchange-ondersteuning. Ik had er even niet aan gedacht da ik de mail-app van HTC nogal intensief gebruik en dat deze niet in deze ROM zit, het gevolg is dus dat ik nog geen mail kan lezen en dat Pure Calendar maar bar weinig laat zien. Maar goed: daar is vast wel weer een app voor te vinden.
Cyanogen roms hebben toch gewoon de stock email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ja hoor, misschien geen gapps geïnstalleerd bij het flashen?

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Velvet schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:23:
Ja hoor, misschien geen gapps geïnstalleerd bij het flashen?
Ik bedoel gewoon de stock froyo email, gapps zou ook niet eens nodig zijn als je daarmee gmail bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

pven schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 07:50:
Ik heb er inmiddels een nieuwe ROM (CyanogenMod V6.1.1) op staan, het viel achteraf best mee. :)

Het is idd wel onduidelijk dat je je gegevens kwijt gaat raken (ondanks dat je 'Swipe' moet doen :P), je moet dus wel even een backupje van je apps en aanverwante zaken maken. Na het installeren van de ROM en het installeren van de Google-addon kreeg ik eigenlijk alles wel weer terug (SMSjes zijn weg :?) . Helaas heeft de telefoon deze nacht allerlei zaken gedownload terwijl ik nog geen wifi in had gesteld, nu heb ik dus een SMSje van Hi ontvangen met de melding dat ik over de FUP heen zit. -O-

Al-met-al ben ik dik tevreden met deze ROM, het voelt stabiel en snel aan. :)
Welkom bij de club :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ja, de club wordt ongeduldig. We willen Gingerbread !!! CyanogenMod moet ff opschieten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
monnick schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:20:
Ja, de club wordt ongeduldig. We willen Gingerbread !!! CyanogenMod moet ff opschieten :p
moet je een nightly proberen;) schijnen goed te werken en iedere dag beter te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik wacht geduldig op de stable. Maar na de nightlies zullen we eerst RC's krijgen en dan pas zou die stable er in zitten. Wel erg goed om te horen dat de nightlies al zo goed werken, ik lees het ook op XDA Dev forums. :)

Bleeding edge toei doe ik al op mijn desktop, met mijn telefoon zet ik wat meer in op zekerheid.
Laat het allemaal maar even uitharden, naast Cyanogenmod 7 ook Clockworkmod Recovery en de bijbehorende tooltjes zoals ROM Manager. Betrouwbare Nandroid backups ftw.
En verder heb ik ook geen zin om tegen iets aan te lopen en weer terug te moeten, of op het moment zeer regelmatig te updaten. En CM 6.1.1 loopt gewoon uitstekend.

Maar opschieten, altijd prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Ik heb een probleem met mijn Z. Ik heb zo'n anderhalve maand geleden mijn Z geroot met Visionary 12 en heb volgens mij ook S-OFF. Ik heb Clockwork geïnstalleerd om zo een overclock kernek van Godspeed te installeren.

Nu wil ik eigenlijk weer volledig terug naar stock, ik gebruik amper functies m.b.t. root. De OC naar 1ghz is duidelijk merkbaar, maar verspilt ook wat meer stroom.

Van de root is niet zo moeilijk af te komen. Maar hoe ga ik nu compleet terug naar stock? Wanneer ik een OTA update probeer te installeren, boot hij elke keer naar Clockwork recovery, dus de update installeren lukt niet. Had gehoopt dat deze alles weer normaal zou maken. Wanneer ik de update via clockwork probeer te installeren krijg ik een foutmelding.

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
newsgroupie schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:22:
[...]

Cyanogen roms hebben toch gewoon de stock email?
Idd, volledig gemist. Ik zocht een app genaamd 'Mail', terwijl het 'Email' heet. 8)7 ... Dank!

Ik ben dik tevreden met deze ROM (CM61) : het is stabiel en voelt snel aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
pven schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 07:32:
[...]

Idd, volledig gemist. Ik zocht een app genaamd 'Mail', terwijl het 'Email' heet. 8)7 ... Dank!

Ik ben dik tevreden met deze ROM (CM61) : het is stabiel en voelt snel aan. :)
Geen probleem, daar zijn we hier voor :Y)

Mocht je overigens problemen hebben met verbinden met een Exchange server 2010, ikzelf moest deze apk installeren om te kunnen verbinden.... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=821297

Na flashen CM7 was werkte het gewoon met de stock mail app.

[ Voor 5% gewijzigd door Pimmr op 21-01-2011 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verbinden werkt prima (volgens mij connecteer ik met Exchange 2007), maar helaas worden de kalenders nog niet gesynced. In Pure Calendar worden alleen de Google-kalenders gevonden, terwijl de HTC-rom ook de Exchange-kalenders vond. Maar goed: dan heb ik weer wat te puzzelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
pven schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:53:
Verbinden werkt prima (volgens mij connecteer ik met Exchange 2007), maar helaas worden de kalenders nog niet gesynced. In Pure Calendar worden alleen de Google-kalenders gevonden, terwijl de HTC-rom ook de Exchange-kalenders vond. Maar goed: dan heb ik weer wat te puzzelen. :)
Open Agenda, Menu > Meer > Agenda's > en verifieer dat je exchange agenda hier ook op sync en visible staat. Pure Calendar kan alleen agenda's zien die hier op zichtbaar staan.

Heb trouwens geprobeerd om de Pure Grid Calendar te gebruiken, maar die wou me exchange agenda helemaal niet zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Mensen die problemen hebben na het flashen van de nightlies van cm7 met hun GPS:
Download GPS status in de market, ga naar Menu -> Tools -> Reset. Daarna Downloaden. GPS + Google Navigatie = fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Zijn er anderen die wellicht ook wat memory leaks in cm7 ervaren? Wordt na enig gebruik retetraag. Ook al bij eerdere versies gemerkt. Bij gingervillain 1.4 gaat dit goed.

PS: Mijn nieuwe homescreen (minimalistic text widgets)
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5204/5378171510_027e9810b6.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Jivebunny op 22-01-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
Ik heb een vraagje over het rooten met de goldcard methode. Wanneer ik deze methode wil gebruiken dan moet ik toch gewoon precies de tutorial volgen die op het xda forum staat? Dus die tutorial die eigenlijk bedoeld is voor de htc hero? Of moet ik nog iets meer doen?

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sinds ik CM61 op mijn Z heb gezet lijkt de batterij nog harder te gaan dan voorheen. Vandaag had de batterij na 12 uur nog maar 10% ... :/

Ik heb er nu Green Power Battery Saver op gezet, eens kijken of dat scheelt (JuiceDefender komt er in de vergelijkingen wat slechter vanaf). Daarnaast heb ik met de CPU zitten rommelen (lagere frequentie) maar die app heb ik er ook weer vanaf gegooid omdat die ook nogal wat stroom nodig had. Voorts heb ik de Z net maar weer eens een harde herstart gegeven, kan ook weer even schelen.

Kortom: ik ben nog aardig aan het klussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik haal makkelijk 2 dagen met CM 6.1. En dan gebruik mijn toestel best wel intensief. Vooral veel internetten en Tweetdeck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Vaag, maar goed: eens kijken wat het morgen doet. :)

Kan het kloppen dat de CM-ROM er voor zorgt dat de LED iets anders kleurt bij het opladen? Als de Z aan de oplader hangt en het scherm staat uit dan is het ledje groen, met de stock-ROM was het ledje dan oranje. Overigens laadt de Z wel op als het ledje groen is (het percentage stijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Groen ja.

Ik vind het trouwens wel uiterst storend dat mijn toestel niet helemaal uit kan tijdens het opladen. Als het toestel uitstaat en ik doe de lader er in dan start ClockworkMod op. Je kan de telefoon dan niet uitzetten, alleen het scherm kan je uitzetten (de achtergrond verlichting blijft dan nog wel branden :s ). Ik heb dit op XDA gevraagd en het schijnt een bug te zijn in ClockworkMod. Erg storend dat dit niet snel gefixd wordt. Hebben jullie hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
monnick schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:55:
Groen ja.

Ik vind het trouwens wel uiterst storend dat mijn toestel niet helemaal uit kan tijdens het opladen. Als het toestel uitstaat en ik doe de lader er in dan start ClockworkMod op. Je kan de telefoon dan niet uitzetten, alleen het scherm kan je uitzetten (de achtergrond verlichting blijft dan nog wel branden :s ). Ik heb dit op XDA gevraagd en het schijnt een bug te zijn in ClockworkMod. Erg storend dat dit niet snel gefixd wordt. Hebben jullie hetzelfde?
bij mij is dat inderdaad ook zo, vind het niet zo storend, heb men tel het liefst 24/7 aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

pven schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:19:
Vaag, maar goed: eens kijken wat het morgen doet. :)

Kan het kloppen dat de CM-ROM er voor zorgt dat de LED iets anders kleurt bij het opladen? Als de Z aan de oplader hangt en het scherm staat uit dan is het ledje groen, met de stock-ROM was het ledje dan oranje. Overigens laadt de Z wel op als het ledje groen is (het percentage stijgt).
Bij mij is de LED, met CM6.1.1, wel oranje tijdens het laden <90%. Zodra de 90% bereikt wordt kleurt het LEDje groen en wordt er doorgeladen naar de 100%.
Maf :P
monnick schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:55:
Bekende bug in CWM idd.
Aan de ene kant vind ik het ook irritant, aan de andere kant niet erg tot zelfs handig.
De waarom irritant snap je wel, maar handig kan het zijn mocht ik ooit mijn ROM slopen en middels de truuk (wat was het? Power+Vol Up of down?) niet in recovery komen, dan is er nog een extra manier ;).
Ik laad mijn telefoon meestal op in de dock als ik aan het werk ben of ik hang hem dan 's nachts aan het sap met de telefoon op Airplane mode.
Die Airplane mode puur om de antenna uit te hebben, mijn telefoon staat normaal 's nachts ook uit. Alleen als er mogelijk wat kan zijn of als ik van huis ben staat hij in de nacht ook aan.
Dat is voor iedereen persoonlijke voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 10:04
JBHD schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:00:
Ik heb een vraagje over het rooten met de goldcard methode. Wanneer ik deze methode wil gebruiken dan moet ik toch gewoon precies de tutorial volgen die op het xda forum staat? Dus die tutorial die eigenlijk bedoeld is voor de htc hero? Of moet ik nog iets meer doen?

Thanks alvast!
Gebruik inderdaad de tutorial beschreven op xda (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905261) en maak in plaats van stap 7 uit te voeren, een goldcard volgens part 1 in de volgende methode (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=832503) kopieer de PCIMG01.zip uit de downgrade tutorial (zie stap 3) naar de sdcard en hervat deze tutorial bij stap 8, bij mij werkte het iig perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Enkele berichten zijn naar Accessoires voor de HTC Desire Z verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Gingervillain 1.5 is uit, en draait op me DZ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Thanks! Even checken wat er in de changelog staat! Miste een aantal dingetjes in 1.4 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Sinds 2 dagen ook een Desire Z eigenaar, en ik wilde er ook Cyanogen opzetten. Die beviel mij prima op m'n G1.
Echter, ik heb al de laatste rom geflashed, en nu moet ik eerst downgraden.
De links naar psneuter, misc_version 0.01 en 1.34.707.3 firmware werke niet. http://android.d3xt3r01.tk schijnt down te zijn. Is dat iets zeer tijdelijks, of weet iemand waar ik deze bestanden kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@riffey#4 In dit topic kan je alle bestanden vinden die je nodig hebt: http://forum.xda-develope...05261&highlight=downgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Bedankt. Ik wilde de handleiding op http://wiki.cyanogenmod.c...tle=HTC_Desire_Z:_Rooting volgen, maar jouw link schijnt hetzelfde te doen.
Ik ga eens aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Voor degenen die na mij komen, de link van Knalrob hier vlak boven werkt.
Ik draai nu CyanogenMod 6.1.

Ik had wel de pech dat ik via de Goldcard methode moest werken, maar die kende ik nog van het rooten van andere toestellen. Dus dat duurde een uurtje extra (lege sd kaart zoeken, formatteren enz)
Kortom, ik had NIET 1 van de genoemde InfoCID's

Nog even een tip: als je het commando adb devices geeft, en je krijgt geen toestel te zien is er al iets fout.

De dingen die bij mij niet in 1 ker goed gingen waren: kaart gemount als dat niet moest, of omgekeerd. Let daar dus even op, scheelt een hoop zoeken.

Het commando adb reboot bootloader doet bij mij niks, maar uit- en weer aan zetten terwijl je de trackball ingedrukt houdt werkt ook.

Het daadwerkelijke flashen was, door Rom Manager (in de Market) maar een paar minuten werk.
De eerste keer bleef bij mij trouwens wel het Android-logo een kwartier draaien. Uiteindelijk de batterij er uit, en alles vanaf punt 10 nog een keer moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb nu mooi de Trackball wake aan staan. Dat werkt toch wel prettig. Ik was dat ook gewend van mijn G1.

Is er ook een mogelijkheid tot trackball lock? Ik heb al gegoogled, maar nog geen succes.
Op mijn G1 vond ik het wel prettig, even op een knopje drukken en gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 22:41
Is CyanogenMod wel gewoon in te stellen naar het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

AkTje schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:32:
Is CyanogenMod wel gewoon in te stellen naar het Nederlands?
Bij de taalkeuzes zit Nederlands (België) en Nederlands (Nederland)

Ik gebruik dat overigens niet, want als ik een keer iets wil opzoeken zit ik altijd met de vertalingen van Nederlands naar Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 22:41
Gisteravond Cyanogenmod 6.1 geinstalleerd en werkte perfect, samen met google apps had ik alles wat ik nodig had. Nu dacht ik, laten we een nightly mod installeren.
Na het installeren van Cyanogenod 7 werkte alles prima, alleen miste ik de Marketplace. Aangezien ik al Google Apps geinstalleerd had in de recovery mode vond ik het al vreemd dat die er ook niet bij stonden.
Heb erna nogmaals Google Apps geinstalleerd maar weer zonder succes. Aantal TroubleShooters van Cyanogenmod geprobeerd maar tevergeefs.

Iemand een idee hoe ik Google Apps en de Marketplace kan krijgen?

*Fixed, flashen van Recovery was nodig!

[ Voor 3% gewijzigd door AkTje op 31-01-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

En, hoe bevalt CM7?
En kun je die "gewoon" downloaden en op dezelfde manier als CM6 installeren? Of moet je daar ook een nieuwe bootloader voor installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hoe CM7 te installeren staat zeer duidelijk op XDA, Cyanogenmod wiki en andere bronnen ;)

CM7 is Android 2.3 (Gingerbread) en werkt met het ext4 bestandsysteem. Clockworkmod Recovery 2.5.x kan daar niet mee overweg en zodoende zal het flashen van iets als Google Apps of wat-dan-ook niet werken.
Upgrade naar Clockworkmod 3, welke wel met ext4 overweg kan en het zal wel werken.
Deze kun je niet mer ROM Manager installeren voor zover ik weet, dus die zul je op een andere manier moeten flashen. Bijvoorbeeld met behulp van flash_image in de terminal of middels adb.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 31-01-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Ik werk nu aan Honeycomb voor de Desire Z. Testen? Stuur even een PM. Ik ga even kijken of boot.img uit de emulator te halen is.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Ultraman schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:29:
Hoe CM7 te installeren staat zeer duidelijk op XDA, Cyanogenmod wiki en andere bronnen ;)

CM7 is Android 2.3 (Gingerbread) en werkt met het ext4 bestandsysteem. Clockworkmod Recovery 2.5.x kan daar niet mee overweg en zodoende zal het flashen van iets als Google Apps of wat-dan-ook niet werken.
Upgrade naar Clockworkmod 3, welke wel met ext4 overweg kan en het zal wel werken.
Deze kun je niet mer ROM Manager installeren voor zover ik weet, dus die zul je op een andere manier moeten flashen. Bijvoorbeeld met behulp van flash_image in de terminal of middels adb.
Duidelijk :)
Ik heb 'm pas sinds vrijdag, en had wel alles gelezen voor 6.1.
Ik had ook al het ernstige vermoeden dat ik nog veel meer moest doen om 7 er op te zetten, maar Aktje wekte de indruk dat hij in één loop van 6.1 naar 7 was gegaan.

Hoe bevalt 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Zit nu zelf inmiddels op CM7 build 13 (nightlies), al enige tijd of zo. Ben er eigenlijk erg tevreden mee. Heb vanaf build 0 elke verzie t/m 13 wel gehad. Bij 13had ik echt zoiets van: Dit is stabiel genoeg voor dagelijks gebruik. En dat blijkt ook. Heb sindsdien geen reden meer gehad om up te daten naar een nieuwere build. Ben toen maar met homescreen design gaan prutsen, en dat heeft me bezig gehouden :)

Dus: 7 bevalt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Jivebunny schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:07:
Zit nu zelf inmiddels op CM7 build 13 (nightlies), al enige tijd of zo. Ben er eigenlijk erg tevreden mee. Heb vanaf build 0 elke verzie t/m 13 wel gehad. Bij 13had ik echt zoiets van: Dit is stabiel genoeg voor dagelijks gebruik. En dat blijkt ook. Heb sindsdien geen reden meer gehad om up te daten naar een nieuwere build. Ben toen maar met homescreen design gaan prutsen, en dat heeft me bezig gehouden :)

Dus: 7 bevalt prima!
build 22 ondertussen ier en ik moet zegge die is net zo stabiel en heeft een aantal leuke features. zoals inbuild cpu schaler. en een handige lock uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Is er ook een indicatie van wanneer de eerste RC komt?
Werkt CM nog dagelijks aan CM 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
^
We're pretty close with CM7 now. Just a few blockers left.

Ik heb CM61 op mijn Z gezet. Daarna is deze toch nog steeds geroot? :? Vandaag heb ik al meerdere tekenen gehad dat ik geen root meer ben (WebKey en ShootMe melden me dat bijvoorbeeld).

* pven is confused

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Da's vaag.
Even getest (want je weet het nooit), maar ik kan su doen in de terminal emulator en Shootme doet het hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
su in de terminalemulator werkt hier ook prima, maar Shootme meldt me dus letterlijk dat ik geen root meer ben. WebKey meldt dat niet, maar start ook niet op.

Ik zal er straks eens een herstart tegenaan gooien, misschien dat dat helpt. :S

Ok dan: een herstart EN een 'Fix Permissions' (vanuit Clockwork) heeft het opgelost. Vaag! Het werkte tot een paar dagen terug nog wel, ik heb niets bijzonders gedaan en 'plots' is het omgevallen. :?

[ Voor 30% gewijzigd door pven op 02-02-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

heeft iemand van jullie al eens de weg terug bewandeld? Dus terug naar stock rom en S-ON?
Ik wil graag eens een custom rom gaan proberen maar ik heb ook nog een raar probleem met bluetooth icm mijn carkit waardoor mijn telefoon misschien een keer terug moet naar HTC. Zit dus een beetje met een dilemma. Ik geloof dat terug wel kan maar ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Ik had mijn nieuwe Desire Z vorige week meteen geupdate met de nieuwe HTC rom.
Pas daarna kwam ik er achter dat ik daarmee niet meer root kon krijgen.
Ik ben dus teruggegaan naar de originele ROM, geroot, en daarna Cyanogen 6.1

Terug naar de originele ROM is dus niet zo gek moeilijk, als je al een keer een rom geflashed hebt.

ik heb deze link gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door riffey#4 op 02-02-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Vraagje, kan je bij cyanogenmod of andere roms ook video opnemen in andere formaten dan 3gp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Snuurtje schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:29:
Vraagje, kan je bij cyanogenmod of andere roms ook video opnemen in andere formaten dan 3gp?
Standaard wordt er opgenomen in mp4 bij CyanogenMod.

[ Voor 3% gewijzigd door monnick op 06-02-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Snuurtje schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:29:
Leuk.
Die vraag stel je, ik beantwoord 'm en dan lees je het antwoord niet eens?

U is ongeschikt om te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
*offtopic* linksboven zit een TR-knop: gebruik die in het vervolg

[ Voor 85% gewijzigd door pven op 07-02-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
riffey#4 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 02:21:
[...]

Leuk.
Die vraag stel je, ik beantwoord 'm en dan lees je het antwoord niet eens?
Zijn eerste vraag was in welk formaat er op wordt genomen, zijn tweede vraag is of het in een ander formaat kan.
U is ongeschikt om te rooten.
In het vervolg aub iets vriendelijker. ;)

Pagina: 1 ... 3 ... 23 Laatste