Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 07:19
martincm schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 00:16:
[...]

Heb je je radio geflashed dan ? Dit is geen onderdeel van de Cyan mod namelijk....
:X nee, las het net inderdaad ook..

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
  • Laatst online: 08-09 14:31
Ik lees her en der dat het niet zo moeilijk zou zijn om je telefoon te unrooten....

Maar om van S-off weer naar S-on te gaan lijkt wat moeilijker. Berichtgeving is versnipperd en her en der vreemde waarschuwingen.

Ik zou hem graag weer zo willen instellen alsof de telefoon weer "out of the box" is.. Gewoon S-on en met zonder root.

Welke RUU kan je daar voor gebruiken. Wanneer je een te nieuwe RUU gebruikt is de kans ook weer groot dat hij niet meer te unrooten is. Ook kon ik de originele RUU niet vinden voor mijn Nederlandse DZ.

Edit: Volgens mij is het deze link welke de content bevat :P.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822908

Edit nogmaals:

Volgens XDA:

Run this RUU ONLY if this was your original firmare (generic european)

IF that's your phone, this is official, You don't need root or S-OFF

This will restore absolutely everything to pristine, NEW condition (S-OFF and root will be gone too)

[ Voor 27% gewijzigd door jhhest op 17-12-2010 15:45 . Reden: Antwoord gegeven op eigen vraag...... ]

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Jeuj! Gingerbread voor de Desire Z:
cyanogen If you need me, I'll be locked in my room for the next 3 days. #gingerbread
cyanogen My G2 seems to have Gingerbeard on it. How did that happen? :)
(Crosspost :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrst
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
jhhest schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:29:
Ik lees her en der dat het niet zo moeilijk zou zijn om je telefoon te unrooten....

Maar om van S-off weer naar S-on te gaan lijkt wat moeilijker. Berichtgeving is versnipperd en her en der vreemde waarschuwingen.

Ik zou hem graag weer zo willen instellen alsof de telefoon weer "out of the box" is.. Gewoon S-on en met zonder root.

Welke RUU kan je daar voor gebruiken. Wanneer je een te nieuwe RUU gebruikt is de kans ook weer groot dat hij niet meer te unrooten is. Ook kon ik de originele RUU niet vinden voor mijn Nederlandse DZ.

Edit: Volgens mij is het deze link welke de content bevat :P.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822908

Edit nogmaals:

Volgens XDA:

Run this RUU ONLY if this was your original firmare (generic european)

IF that's your phone, this is official, You don't need root or S-OFF

This will restore absolutely everything to pristine, NEW condition (S-OFF and root will be gone too)
Ik zou dit eigenlijk ook graag willen weten ik zie door bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voordat ik er aan begin is dat idd ook een pad wat ik graag duidelijk zou willen hebben. Misschien iets voor in de TS?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Ultraman schreef op zondag 19 december 2010 @ 09:45:
Voordat ik er aan begin is dat idd ook een pad wat ik graag duidelijk zou willen hebben. Misschien iets voor in de TS?
Misschien dat iemand uit het desire z topic die op stock draait zijn versie kan posten dan weet je dat ook direct. er kan niet veel fout gaan, enkelt dat in de nieuwste ruu weer de beveiligingen terug zijn. en dus rooten lastiger wordt, zo niet onmogelijk momenteel.
Voor zover helpful moet je de radio/rom ruu hebben met op zn laatst radio 26.03.02.26, dus niet nieuwer dan dat.
Iets anders is, je hoeft nu toch niet terug naar een originele ruu?? Tenzij je hem terug moet zenden voor een of ander probleem. En wat zouden andere redenen hiervoor zijn?? Het is niet zo dat dit voor altijd zo blijft, er is alleen weer een nieuwe procedure nodig om de benodigde opties uit te zetten.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
monnick schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:45:
Jeuj! Gingerbread voor de Desire Z:
(Crosspost :) )
Kijk dit is goed nieuws :) hoorde vanmiddag idd dat ze bezig waren maar nu is hij dus af. Ik wacht nog even tot hij een paar keer getest is maar ik update hem zeker!

EDIT:

Net gelezen op XDA:
quote: cyanogen;9921771
Having issues with the hardware overlays used for video but other than that everything else works. Soon :)
quote: cyanogen;9928175
Current status: builds, boots, runs great other than a minor OpenGL glitch. Today I fixed the hardware overlays and video works. That just leaves the camera (it needed working overlays before I could start on it). I'll make it my bitch tomorrow :cool:

We haven't really added any CM features yet since getting the devices up and running 100% on the new code is our first priority.
eerste foto`s:Afbeeldingslocatie: http://android.chemlab.org/IMG_20101219_000145.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door spreading op 19-12-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Kan niet wachten op 2.3. Zit nu ook sinds vanochtend weer eens op CyanogenMod. Best tevreden over geweest op mijn Hero. Mis alleen nog de integratie van de contacten zoals in Sense, Nieuwe thema's zoals in Sense 2.2.1, en Friendstream & Favorieten widget. Verder is het zeker een strakke mod. Heb het idee dat mijn telefoon ineens veeeeeel sneller is (Sense wordt na verloop van tijd altijd rete traag)

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
Jivebunny schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:13:
Heb het idee dat mijn telefoon ineens veeeeeel sneller is (Sense wordt na verloop van tijd altijd rete traag)
Dit is voor mij DE reden om een costum ROM te gebruiken. Sense ziet er wel leuk uit, maar hapert af en toe gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

spreading schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:41:
[...]

Dit is voor mij DE reden om een costum ROM te gebruiken. Sense ziet er wel leuk uit, maar hapert af en toe gewoon.
Dat en de batterijduur is echt enorm verschillend voor mijn gevoel. Zit nu al 3 uur zonder lader en redelijk intensief rond te klooien, en net 4% eraf. Vanavond weet ik het echt haha. Gisterenavond wel een uur of 2 nonstop zitten agnry birdsen, en toen ook maar 40% kwijt. Voorheen was ie dan gewoon leeg!

Misschien ook omdat ik mijn telefoon nu netjes op 2g kan houden met meer eenvoud als voorheen. Zit namelijk een energiebeheer toolbar bij, zoals we die standaard van Android kennen, alleen nu ook een 2g/3g switch! Hoef ik niet meer de settings voor in :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14957350/snap20101221_105424.png

[ Voor 4% gewijzigd door Jivebunny op 21-12-2010 11:04 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
de 2/3g is inderdaad zeer goed voor je batterij.
Hoop ook echt dat bij 2.3 alle mogelijkheden hetzelfde zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Nu aan het updaten van CM 6.1 naar 6.1.1, er schijnen wat tweaks te zijn die de batterijduur verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
monnick schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:01:
Nu aan het updaten van CM 6.1 naar 6.1.1, er schijnen wat tweaks te zijn die de batterijduur verbeteren :)
klopt, heb nu bijna anderhalve dag goed gebruik gemaakt van men tel, internet, sms, whatsapp en bellen. En moest hem vanmiddag pas in de lader doen, gelukkig was ik vandaag vrij ;)
vandaag is het nog beter, de hele ochtend lopen kloten op internet in de bus en even op school (angry birds), nog 70% over.

[ Voor 13% gewijzigd door spreading op 22-12-2010 12:11 ]

• jhhest
Ik heb laatst Cyanogenmod op mijn telefoon gezet.

Het viel mij op dat de "app drawer" nog al langzaam liep. Wanneer je de app drawer opent gaat het allemaal nogal traag en schokkerig. Net zoals een game die op 20 a 15 fps draait. Zo'n gevoel krijg je erbij. Niet superdramatisch, maar bij een high end toestal zie je toch liever iets anders.

Bij de "stock sense interface" heb je dit niet en werkt het supervloeiend..

• monnick
  • Niet online
@jhhest, dan gaat er iets fout. CyanogenMod is veel sneller dan de standaard rom van HTC. Ook de app drawer is razend snel hier.

Dit is erg nice! CyanogenMod 7 RC0 (Gingerbread) _o_ Ook super mooi dat CyanogenMod en Paul O' Brien zo enthousiast zijn over de T-Mobile G2 en hem voornamelijk als hoofd ontwikkeltoestel gebruiken :)

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Iemand een tip voor het updaten van de Radio? Heb op XDA wel wat zien langskomen, echter de instructies waren mij wat twijfelachtig. Ik las ergens dat je dan naast de Radio file ook nog een .txt bestand moest samenvoegen tot een .zip, hernoemen en dan in de hboot/fastboot moest gaan en geduld hebben o.i.d. Ik weet dat Radio's vaak de enige updates zijn die een toestel echt kunnen bricken, dus ik ben nogal huiverig. Iemand met ervaring (eigen ervaring is met d eHero en dat was met pre-fab .zip files via recovery) die mij naar de juiste thread (hier of XDA) kan wijzen?

Bij voorbaat dank!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

jhhest schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:06:
Ik heb laatst Cyanogenmod op mijn telefoon gezet.

Het viel mij op dat de "app drawer" nog al langzaam liep. Wanneer je de app drawer opent gaat het allemaal nogal traag en schokkerig. Net zoals een game die op 20 a 15 fps draait. Zo'n gevoel krijg je erbij. Niet superdramatisch, maar bij een high end toestal zie je toch liever iets anders.

Bij de "stock sense interface" heb je dit niet en werkt het supervloeiend..
Het kan zijn dat je apps allemaal op telefoongeheugen worden geplaatst, en niet middels A2SD op de SD kaart staan/draaien. Menu -> Instellingen -> Toepassingen -> Toepassingen beheren -> willekeurige app. Kijk even of de knop: Naar SD-kaart beschikbaar is. Dat betekent dat deze in je gereserveerde geheugen voor applicaties op je toestel draait. Dit was bij mij in ieder geval voor veel apps het geval en er was nog maar weinig ruimte vrij op de telefoon. Daar wordt de mijne iig ernstig traag van. Wellicht dat bij mij op mijn Sense ROM het daarom ook voor geen meter liep.

Je kunt ook even kijken onder Menu -> Instellingen -> CyanogenMod Settings -> Application Settings -> Install location of deze goed staat.

En als je bij Toepassingen beheren niet de optie hebt om applicaties te verhuizen naar de SD-kaart of telefoon, dan kun je ook bij Install location onder cyanogenMOd settings terecht voor het toestaan ervan, waardoor de knoppen beschikbaar worden.

Ik zou daar even kijken als je CyanogenMod traag is.

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Er is een nieuwe update voor de HDZ en die heb ik geinstalleerd. Probleem dat ik nu heb is dat ik niet meer kan Rooten met Visionary+. Hebben andere hier ook last van? Heb Visionary+ al opnieuw geinstalleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Xiquena op 23-12-2010 22:14 ]

• qrst
Xiquena schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:13:
Er is een nieuwe update voor de HDZ en die heb ik geinstalleerd. Probleem dat ik nu heb is dat ik niet meer kan Rooten met Visionary+. Hebben andere hier ook last van? Heb Visionary+ al opnieuw geinstalleerd.
Ik heb inderdaad begrepen dat root niet meer werkt, ik wacht daarom nog even af.

Hier meer info: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=879525

[ Voor 8% gewijzigd door qrst op 23-12-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

qrst schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:35:
[...]

Ik heb inderdaad begrepen dat root niet meer werkt, ik wacht daarom nog even af.

Hier meer info: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=879525
Houd wel rekening dat het hier om een Desire HD gaat, waardoor er wel minieme verschillen bestaan in het verhaal waar je naar linked, en het verhaal van de desire Z. Daar is namelijk nog niet veel over bekend (deze update).

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14957350/root_update.png

U bent gewaarschuwd! Niet updaten als je Root wil behouden!

[ Voor 11% gewijzigd door Jivebunny op 24-12-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrst
Jivebunny schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:01:
[...]

Houd wel rekening dat het hier om een Desire HD gaat, waardoor er wel minieme verschillen bestaan in het verhaal waar je naar linked, en het verhaal van de desire Z. Daar is namelijk nog niet veel over bekend (deze update).
Sorry dit is goede link voor de desire z: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=875099

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Zijn er hier mensen die SetCPU gebruiken op hun gerootte Desire Z? Ik zou het lager klokken van het toestel persoonlijk interessanter vinden dan het overklokken. Gewoon met het oog op de batterijduur. Ik vind het toestel al razend snel! Dat lager klokken dan 800 MHz zou dan alleen moeten gebeuren als het scherm uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
@ monnick

Setcpu is zeer handig, profielen instellen enz. Mijn z loopt standaard op 1,5 ghz. Als het scherm uit is is dit nog maar 200 mhz, scheelt aanzienelijk in je batterij gebruik. Deze app is zen geld meer dan waard!

Verder heeft het cm team nog stteeds geen werkende camera's en cm mods kunnen maken voor gingerbread.. deze komt pas uit als hij deze heeft(zie twitter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Jivebunny schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:32:
Iemand een tip voor het updaten van de Radio? Heb op XDA wel wat zien langskomen, echter de instructies waren mij wat twijfelachtig. Ik las ergens dat je dan naast de Radio file ook nog een .txt bestand moest samenvoegen tot een .zip, hernoemen en dan in de hboot/fastboot moest gaan en geduld hebben o.i.d. Ik weet dat Radio's vaak de enige updates zijn die een toestel echt kunnen bricken, dus ik ben nogal huiverig. Iemand met ervaring (eigen ervaring is met d eHero en dat was met pre-fab .zip files via recovery) die mij naar de juiste thread (hier of XDA) kan wijzen?

Bij voorbaat dank!
Een radio update flash je alleen via ADB. De topic met alle verzamelde radio's op XDA is een goede. Het flashen zelf gaat redelijk makkelijk als je weet wat te doen. Ik zal zo wel even wat fora topics voor je linken....

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
martincm schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:34:
[...]

Een radio update flash je alleen via ADB. De topic met alle verzamelde radio's op XDA is een goede. Het flashen zelf gaat redelijk makkelijk als je weet wat te doen. Ik zal zo wel even wat fora topics voor je linken....
Wat is eigenlijk het verschil met een radio update??
De z is namelijk mijn eerste android, dus ik weet gedeeltelijk wat ik doe;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

martincm schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:34:
[...]

Thanks, Ben geïnteresseerd, maar kon zo snel niet genoeg vinden op xda, en zag dat jij het wel al voor elkaar had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb de laatste 2 dagen al 3x gehad dat de dock van ADW ineens verdwenen is...Dan via Menu -> Instellingen -> ADW de launcher herstarten haalt niks uit. Alleen de telefoon herstarten lost het probleem op. Iemand die dit probleem bekend voor komt? (CyanogenMod 6.1.1)

Ik twijfel sowieso nog of ik LauncherPro wil gebruiken. Maakt het nog uit dat er dan 2 launchers naast elkaar draaien? Extra batterijverbruik ofzo? Of wordt ADW helemaal uitgezet als je LauncherPro gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
monnick schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:12:
Ik heb de laatste 2 dagen al 3x gehad dat de dock van ADW ineens verdwenen is...Dan via Menu -> Instellingen -> ADW de launcher herstarten haalt niks uit. Alleen de telefoon herstarten lost het probleem op. Iemand die dit probleem bekend voor komt? (CyanogenMod 6.1.1)

Ik twijfel sowieso nog of ik LauncherPro wil gebruiken. Maakt het nog uit dat er dan 2 launchers naast elkaar draaien? Extra batterijverbruik ofzo? Of wordt ADW helemaal uitgezet als je LauncherPro gebruikt?
Ik heb launcher pro, al raad ik wel de plus versie aan, betaald.
Werkt goed en je kan naar mijn idee meer aanpassen.
verder kan je als je ADW en LP hebt, kiezen als je op de home knop drukt welke je wilt openen. Dit kan vrij irritant zijn, maar je kan er ook een van de twee de standaard app maken hiervoor. qua batterij weet ik het zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
Monnick en Jivebunny bedankt voor jullie reactie.

Ik heb nu de normale stockversie er weer op gegooit, geroot, s-off en de cyanogenkernel (niet de gehele rom alleen de kernel) erop gezet. Werkt nu super. Ik wacht nog even totdat de gingerbread versie van cyanogen er is en zet die er dan op.

@monnick. Ik heb zelfs drie lauchers op mijn foon staan. Het beïnvloed niet echt mijn batterijverbruik. Mijn ervaring met ADW en launcherpro is dat Launcherpro net iets soepeler werkt als adw. Ook de appdrawer kan je een 3d effect in gooien.

Zeam is ook een goede launcher. Gratis. Het werkt heel simpel en dat is het grootste plus en min punt.

Het werkt supersnel en kost weinig bronnen. Het is niet zo uitgebreid. De ontwikkelaars wilden iets maken wat goed werkt, weinig bronnen gebruikt en weinig kracht van het toestal vraagt.

Over SETCPU.

Let op!!! Wanneer je setcpu verkeerd instelt kan je problemen krijgen. Wanneer je toestal boven de 800mhz draait en in standby modus gaat, komt je telefoon moeilijk, danwel niet uit standby modus. Het scherm gaat dan niet meer aan als je pech hebt.

Maak dus tenminste één profiel aan in setcpu waarbij je in standby modus altijd beneden de 800 mhz draait.

Groetjes Jan.

PS SPB mobile shel 5.0 schijnt binnenkort uit te komen. Helaas nog geen release date. Ben benieuwd wat het op android gaat doen. Op mijn htc touch diamond pro zag het er altijd mooi uit en had het een echte meerwaarde op je telefoon.

YouTube: Spb Mobile Shell 5.0 on Android from Mobile World Congress

YouTube: SPB Mobile Shell 5.0 user interface for device manufacturers and carriers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag Cyanogenmod 6.1.1 erop staan. PRACHTIG! Werkt zo snel! Ik ga echt niet meer terug naar HTC Sense, dat wordt na verloop van tijd retetraag. Nu nog even wachten tot er een iets stabielere versie komt van Cyanogenmod 7 en dan die erop pleuren. Kan je btw ook dualboot draaien? Dus en HTC Sense en CM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:44
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:34:
Ik heb sinds zaterdag Cyanogenmod 6.1.1 erop staan. PRACHTIG! Werkt zo snel! Ik ga echt niet meer terug naar HTC Sense, dat wordt na verloop van tijd retetraag. Nu nog even wachten tot er een iets stabielere versie komt van Cyanogenmod 7 en dan die erop pleuren. Kan je btw ook dualboot draaien? Dus en HTC Sense en CM?
Dat past niet in het flashgeheugen denk ik, plus daar zou dan een speciale bootloader voor gemaakt moeten worden.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee wanneer de Gingerbread ROM van Cyanogenmod uitkomt voor de Z ? :) Ben wel erg benieuwd hoe dat werkt!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
DennusB schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:47:
Iemand enig idee wanneer de Gingerbread ROM van Cyanogenmod uitkomt voor de Z ? :) Ben wel erg benieuwd hoe dat werkt!
schijnt er al min of meer te zijn. een of andere italiaan heeft hem geplaatst. was nog niet de bedoeling. de batterij schijnt off the roof te zijn.
cyanogen wilde het liever niet maar wordt nu volop gebruikt het gaat om de zogenaamde RC0

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrst
Ik heb vandaag Cyanogenmod erop gezet en alles werkt goed. Alleen krijg ik het niet voor elkaar dat facebook mijn contacten en kalender synced.

Ik heb geprobeerd om via titanium backup facebook te verwijderen en opnieuw te installeren maar dat heeft niet geholpen.

Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
damn krijg zin om em te proberen, maar is nog veel mis mee zo te lezen.. Plus ben bang om weer alles opnieuw te moeten downloaden;)

@ hierboven, bij mij was het gewoon een dagje of wat wachten en deed het ineens, maar dat was met sense ook zo...

EDIT:
vandaag weer een cm7 rom uitgelekt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=887760

[ Voor 10% gewijzigd door spreading op 29-12-2010 01:11 ]

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Ik ben bang m'n desire z te hebben gebrick'ed. Ik probeerde via de visionary method te root-en. Met temp root acces is het me gelukt om S-Off te krijgen (via terminal emulator). Hboot geeft nu ook netjes S-Off aan. Echter, hij boot niet..komt niet verder dan drie groene letters HTC. Android recovery is me niet gelukt (update.zip pakt hij niet). Ook met RUU ben ik niet verder gekomen, waarschijnlijk omdat ik niet in android kom. Ben al de hele middag aan het zoeken, maar kom niet echt verder. Weet iemand raad?

edit: Opgelost, clockworkmod recovery erop geflasht met behulp van fastboot (met adb) vanuit hboot. Vervolgens vanuit clockworkmod Cyanogen 6.1.1 erop geflasht. Echt supersnel, ben tevreden..maar ik schrok me rot :D

[ Voor 17% gewijzigd door MintyDoerak op 30-12-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
Hallo.

Mochten er in de toekomst nog mensen zijn die hun toestel "Bricken"...

Hier een "guide" om hem weer te unbricken.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=842495

Wel moet je een "wpthis.ko" hebben voor jou kernel... Wat een "wpthis.ko" precies is moet je me niet vragen.
Veel nieuwe termen bij deze android phones. Moeilijk om er overzicht in te krijgen.

J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de update van htc werkt visioary niet meer. Weet al iemand of dit alweer mogenlijk is met een ander programma?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Las ik nou gisteren op Twitter dat Cyanogenmod 7 bijna klaar was? Ben wel erg benieuwd namelijk! :|

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 19:17

Kingpinda

Citizenship is earned.

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:41:
Na de update van htc werkt visioary niet meer. Weet al iemand of dit alweer mogenlijk is met een ander programma?????
Neen. Verscheidene loopholes zijn gedicht door HTC waardoor het rooten op dit moment niet meer werkt. Hopenlijk vinden de Devs op XDA er snel weer wat op. Er zijn hobbyisten mee bezig maar of er echte devs op dit moment aan het werk mee zijn is onduidelijk. Waarschijnlijken zijn nu all Z's in de winkel ook voorzien van de 172.xx versie dus dat zou betekenen dat die allemaal niet root baar zijn. Afwachten dus... Ik heb ook per ongeluk de OTA geinstalleerd zonder te beseffen dat ik root kon kwijt raken.

Meer info http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=875099

http://forum.xda-develope...read.php?t=886023&page=19

[ Voor 4% gewijzigd door Kingpinda op 03-01-2011 01:12 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu dankzij TeamVillain van XDA developers Gingerbread op mijn Desire Z:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=893933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:45
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:32:
Heb nu dankzij TeamVillain van XDA developers Gingerbread op mijn Desire Z:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=893933
Nice! En hoe bevalt ie? En wat had je daarvoor draaien?
Ik wacht nog op de Cyanogenmod 7.0, maar mijn geduld raakt op |:(

Misschien gaat newsgroupie vanavond ook maar eens de VillainROM proberen :9

ps. misschien beetje OT maar voor iedereen die een custom ROM draait en problemen heeft met verbinden met een Exchange server 2010 (verschijnt wel in OWA verbindingslog maar geeft Access Denied)
ik heb de apk in deze thread geinstalleerd en hierna verbind hij ok _/-\o_

Heb je root en s-off, dan kan je met ES file explorer via settings > Root options je system directory mounten (schrijfbaar maken).
Hierna deze apk over de originele heen gooien (evt even de originele backuppen), reboot en klaar!
De GUI is nagenoeg hetzelfde en gewoon netjes NL maar het grote verschil is dast hij nu wel verbind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb verschillende ROMS draaiende gehad voor deze: CM 6.1.1 stable, Virtuous 0.8.1 (Sense ROM).
Gingerbread bevalt op het eerste gezicht heel goed en soepel, enigste probleem is, waar blijkbaar meer mensen last van hebben, wifi werkt niet. Hier is echter wel eeen simpele fix voor door een andere module te overschrijven:
http://forum.xda-develope...?p=10344252&postcount=352

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:36:
Heb verschillende ROMS draaiende gehad voor deze: CM 6.1.1 stable, Virtuous 0.8.1 (Sense ROM).
Gingerbread bevalt op het eerste gezicht heel goed en soepel, enigste probleem is, waar blijkbaar meer mensen last van hebben, wifi werkt niet. Hier is echter wel eeen simpele fix voor door een andere module te overschrijven:
http://forum.xda-develope...?p=10344252&postcount=352
En deze fix werkt? Ben niet zo'n held met adb, doe eigenlijk alles met Clockwork en zips flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ja fix werkt normaal. Maar fix niet meer nodig, heb mijn phone gereboot daarna werkte Wifi wel gewoon :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nou, ik kon mezelf niet langer inhouden gisteren en heb mijn telefoon geroot middels temproot met rage en het dan permaroot met gfree, de instructies zoals die nu op de XDA wiki en de Cyanogen wiki staan.
Ging redelijk goed. Rage instructies klopten voor mij niet helemaal, de output forked childs kreeg ik namelijk niet en de terminal verdween plots. Maar even laten liggen en even daarna kon ik een terminal tevoorschijn toveren waarin in root was.
Gfree deed zijn werk uitstekend maar het daarnavolgende root script wilde niet. Een directory aanmaken wilde hem niet lukken en tevens het remounten faalde.
Script van binnen bekeken en het rooten verder met de hand gedaan, maar het is gelukt.

Inmiddels backups gemaakt met Titanium Backup en de hele inhoud van de sd ook al twee keer gebackuped op de PC. Maar nu wil ik vanavond wel eens verder met het installeren van Clockworkmod recovery middels ROM Manager. Als dat goed werkt gaat dat ook vast goed, maar ik bedacht mij wel: wat als ik weer een keer naar stock wil/moet?
Mijn originele recovery zal dan overschreven zijn... Die wil ik toch wel graag terug kunnen zetten.
Is daar een handige manier voor? Of weet iemand toevallig of dat kan vanuit een root terminal met gebruik van dd?
Of maakt ROM Manager een backup van de huidige recovery voordat hij er clockwork recovery op zet en maak ik me druk om niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met ClockworkMod (CWM) die je kan installeren via ROM manager en waar je dan in kan booten, kan je perfect backups maken die je op elk moment kan terug zetten. Alleen als je van een andere ROM komt is het verstandig om een data wipe te doen. Dat kan je ook gewoon in CWM. Overigens is CWM ook ideaal om ROMS terug te zetten, een all-around tool dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat je zegt klopt :), Maar ik denk dat je mijn vraag niet voor de volle 100% begrijpt.
Dat je met CWM mooie image backups kunt maken is mij bekend en dat is super functionaliteit.

Om even te verduidelijken wat de vraag is:
Voordat je CWM installeert zit er al iets van een stock recovery op (neem ik aan?).
Zodra ik nu CWM installeer wordt mijn stock recovery overschreven.
Een Nandroid image backup kan ik pas maken zodra ik CWM er op heb staan.
MAAR dan is mijn stock recovery al overschreven met CWM en ben ik dus kwijt als ik niet vantevoren een backup daarvan heb.

Mijn vraag is dus: Kan ik een backup maken van mijn huidige stock recovery image met bijvoorbeeld dd?
Of hoef ik dat niet te doen omdat ROM Manager al een backup maakt alvorens CWM te installeren?
(Of begrijp ik iets niet goed en wil iemand mij op het rechte spoor zetten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem, moet je gewoon de standaard recovery terug flashen. Je kan als je wil alles terug krijgen zoals de phone uit de fabriek kwam. Kijk hier ook even ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=887386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri19921
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-08 19:38
Hebben jullie kunnen rooten met 1.72 firmware of is dit nog de vorige firmware?
Op XDA staat: Rooting/S-OFF with the new 1.72 Desire Z ROMs - currently not possible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:39:
Geen probleem, moet je gewoon de standaard recovery terug flashen.
Uiteraard, maar dan moet je die wel hebben ;)
En nu heb ik hem dus nog, maar hoe kopieer ik hem zodat ik hem straks nog steeds heb zodra ik de CWM recovery er overheen flash?
Je kan als je wil alles terug krijgen zoals de phone uit de fabriek kwam. Kijk hier ook even ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=887386
Thanks, dat is een draad die ik nog niet gevonden had :)
Die TS heeft min of meer dezelfde vraag. En hem bieden ze een ZIP aan waarin de stock ROM zit. Liefst trek ik natuurlijk mijn eigen stock ROM ipv dat ik mijn vertrouwen stop in een 3rd party zipje.
Als het moet, dan moet het maar, maar dat moet toch ook zelf te doen zijn. Zo'n zipje komt immers toch ook op dergelijke manier tot stand?
Dimitri19921 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:18:
Op XDA staat: Rooting/S-OFF with the new 1.72 Desire Z ROMs - currently not possible
Wat heb je er al over opgezocht? Want dit staat op best wel wat plekken, volgens mij zelfs dit topic:
Nee, de 1.72 OTA HTC firmware is nog niet te rooten op dit moment. De zwakheid in de originele 1.34.405.5 firmware is gedicht.
Er zijn er wel Custom ROMs gebaseerd op de 1.72 firmware waarin uiteraard wel root functionaliteit aanwezig is. Maar dan moet je dus wel root zijn op je telefoon om deze te kunnen flashen.
Zit je nu dus op 1.72 firmware en ben je geen root, dan is er vziw nog geen manier om dat te worden zonder te downgraden. En om te kunnen downgraden moet je met gfree S-OFF hebben gezet, anders zit je denk ik vast aan de stock 1.72.

[ Voor 34% gewijzigd door Ultraman op 05-01-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri19921
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-08 19:38
Dan zit ik er dus aan vast. Ik had met de update S-ON.
Ik wacht XDA wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
hoe bevalt de vilianrom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ultraman, ik snap eerlijk gezegd niet waarom je niet een standaard recovery wil die gezipt is door iemand anders. Het gaat hier ten slotte over hetzelfde device dus er is niks anders aan en XDA is een behoorlijk betrouwbaar forum. Als je dan toch nog je eigen standaard recovery image wil backuppen moet je maar is rondvragen op XDA forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Zojuist ook de GingerVillain 1.2 (2.3/CM7/Vanilla) erop gezet. Wow _/-\o_
Alles lijkt prima te werken, en SNEL :P

Ik mis alleen de power widgets (wifi, BT, brightness etc) switches in de taskbar. Eerst was er een Cyanogenmod settings menu in het hoofd settings menu waar ik dit ingesteld had, die kan ik nu niet meer vinden. Iemand een idee of deze terug te krijgen zijn?

[ Voor 199% gewijzigd door Pimmr op 06-01-2011 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Dimitri19921 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:18:

Waar vind ik die info?
Nevermind...

[ Voor 3% gewijzigd door Pimmr op 06-01-2011 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
newsgroupie schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:50:
Zojuist ook de GingerVillain 1.2 (2.3/CM7/Vanilla) erop gezet. Wow _/-\o_
Alles lijkt prima te werken, en SNEL :P

Ik mis alleen de power widgets (wifi, BT, brightness etc) switches in de taskbar. Eerst was er een Cyanogenmod settings menu in het hoofd settings menu waar ik dit ingesteld had, die kan ik nu niet meer vinden. Iemand een idee of deze terug te krijgen zijn?
ik heb er ook naar zitten te kijken, weet iemand alleen hoe je de recovery.img flasht? net als een normale rom of?
en natuurlijk het belangrijkste, hoe kan ik men huidige clockmod terugzetten als ik terug zou willen.

EDIT:
zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=900460 om je clockmod om te zetten, kan ook de andere kant op gebruikt worden.

[ Voor 16% gewijzigd door spreading op 06-01-2011 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:16:
@Ultraman, ik snap eerlijk gezegd niet waarom je niet een standaard recovery wil die gezipt is door iemand anders. Het gaat hier ten slotte over hetzelfde device dus er is niks anders aan en XDA is een behoorlijk betrouwbaar forum.
Er is idd veel goeds op dat forum te vinden. Maar vanuit het oogpunt van betrouwbaarheid heb ik meer vertrouwen in de firmware die ik van mijn eigen telefoon afhaal dan een backup van iemand anders die ergens hetzelfde heeft gedaan. Het zal vast dezelfde data zijn, maar je zal er maar net tegenaanlopen dat het toch iets anders is. Dan kan ik mijzelf voor mijn kop slaan later als ik daar ooit tegenaanloop en nu geen goede backup zou hebben gemaakt terwijl ik de mogelijkheid heb.
Met 450 euro in play ga ik het risico voor iets wat volgens mij zo simpel is als ff een image trekken niet nemen.
Ik heb inmiddels ondekt dat als je de recovery zou gaan vervangen door er een image over te flashen je dd vertelt dat hij naar /dev/block/mmcblk0p18 moet schrijven. Dat zou dus ook andersom moeten kunnen en ik zou mmcblk0p18 als input kunnen gebruiken.
Dan zou ik met iets als:
code:
1
dd if=/dev/block/mmcblk0p21 of=/sdcard/recovery_stock.img
daar een perfecte kopie van kunnen maken. edit: conv optie geschrapt, die wordt niet ondersteunt.
Alleen nog even uitzoeken of er ook nog ergens iets van een signature in het spel is, dan moet ik die misschien ook meenemen.
Als je dan toch nog je eigen standaard recovery image wil backuppen moet je maar is rondvragen op XDA forum.
Als niemand hier het weet dan is dat een goede optie ja :)
Ik zie dat er ook een IRC kanaal is, dat is makkelijker om mee te beginnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 06-01-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@newsgroupie, power widgets staan nu op rechts op een ander tabblad naast je homescreen ;)

@Ultraman, ok als je het resultaat hebt gevonden post het hier maar dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Nieuwe boot animatie van CyanogenMod 7: YouTube: CyanogenMod 7 Boot Animation
Preview van CyanogenMOd 7 RC0 op Tmobile MyTouch 4G: YouTube: Official CyanogenMOD 7 Preview

Bron: Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 07:29:
@newsgroupie, power widgets staan nu op rechts op een ander tabblad naast je homescreen ;)
Bedoel je nu gewoon de widgets? Staan die soms op de default Villainrom home?
Ik heb namelijk alles in Titanium gebackupped/restored dus mijn home ziet er in principe exact hetzelfde uit als voorheen...

Wat ik bedoelde, waren de widgets die je in de notification bar kon plaatsen (helaas geen screenshot van gemaakt voor ik de ROM flashte).
Die kon je vast "pinnen" in de notification bar (die je naar beneden swiped op je taskbar). Daar waar nu in een grijze balk je provider naam staat.
Dus zonder een widget op mijn home scherm, kon ik eenvoudig wifi, BT etc schakelen door de taskbar naar beneden te swipen en de button te drukken...

Heb deze vraag ook gesteld in Villainrom XDA thread en daar wordt mij al verteld dat dit er niet inzit, omdat dat niet 123 van Froyo naar Gingerbread te porten is.
Hopelijk zit dit wel in een volgende Villainrom update want ik vond dit wel super handig!

Edit: zie hier wat ik bedoel. Dat hele Cyanogenmod settings menu mis ik nog in Villainrom dus ik denk dat deze bij een volgende update er weer bij zit.

YouTube: Official CyanogenMOD 7 Preview

[ Voor 11% gewijzigd door Pimmr op 06-01-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
weer een nieuwe 2.3 rom http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=902051 vilianrom bevalt redelijk, al krijg ik men tel niet meer als usb massa opslag..

EDIT: na een flash blijkt dit toch froyo te zijn, een soort cm 6.2..

[ Voor 18% gewijzigd door spreading op 06-01-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Inmiddels mijn Z ook van een nieuwe rom voorzien. De GingerVillian 1.2 :). Mijn eerste bevindingen zijn positief. Hij is zeer snel en het zwarte thema heeft wel wat. :)

Het rooten zelf toen ik nog op stock zat ging wat lastig. Ik heb de rage methode van de wiki gedaan en daarin leek alles goed te gaan. Alleen was leek iets mis met de su/superuser.apk te zijn want wat ik ook probeer, ik kreeg 'Permissions Denied' bij su wanneer ik een restart had gedaan, ondanks dat de su/apk de juiste rechten en alles had. Daardoor kon ik met de Rom manager ook geen recovery flashen. Uiteindelijk opgelost door Visionary te downloaden en erbij te gebruiken :). Die superuser werkte namelijk wel goed..

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
spreading schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:56:
weer een nieuwe 2.3 rom http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=902051 vilianrom bevalt redelijk, al krijg ik men tel niet meer als usb massa opslag..

EDIT: na een flash blijkt dit toch froyo te zijn, een soort cm 6.2..
Deze rom is toch niet voor de DZ? De Villainrom die ik gisteren geflashed heb is toch echt 2.3.1, volgens mijn info scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
newsgroupie schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:57:
[...]

Deze rom is toch niet voor de DZ? De Villainrom die ik gisteren geflashed heb is toch echt 2.3.1, volgens mijn info scherm ;)
:X ik moet dus echt vroeger gaan slapen |:(
vilianrom is idd gingerbread, werkt best goed, ik wacht alleen op cm7. Vind cm6.1.1 namelijk geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
spreading schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:18:
[...]

:X ik moet dus echt vroeger gaan slapen |:(
vilianrom is idd gingerbread, werkt best goed, ik wacht alleen op cm7. Vind cm6.1.1 namelijk geweldig :)
Villainrom = CM7 :)
Althans, de maker heeft CM7 als basis genomen...
This ROM is a mish-mash of Vanilla Gingerbread & CM7, and is compiled from the latest CyanogenMod 7 sources. It will be regularly maintained with the latest commits and future GV releases will incorporate many, if not all of the changes made by the CyanogenMod team, as well as many tweaks of our own. As it stands right now, don't expect this to differ MASSIVELY from the CM7 RC0 releases, as it's compiled directly from their sources.
Maar net als jij komend van CM6.1, mis ik de power widgets in notification scherm en de Cyanogenmod settings sectie waar je best leuke dingen kon doen.
Voor de rest supertevreden over deze rom, dus wacht ik denk ik op een update van Villainrom en anders ga ik ook naar de CM7 stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
Maar net als jij komend van CM6.1, mis ik de power widgets in notification scherm en de Cyanogenmod settings sectie waar je best leuke dingen kon doen.
Voor de rest supertevreden over deze rom, dus wacht ik denk ik op een update van Villainrom en anders ga ik ook naar de CM7 stable.
de laatste versie van CM7 heft deze power widgets wel weer, en loopt bij mij iig gewoon stabiel, camcorder alles werkend : )

(heb je net als villainrom cwr3.0 voor nodig trouwens)

http://phones.crackflashe...index.php?folder=YnVpbGRz daar zijn de builds te vinden : )

(edit: in deze CM7 beta's zitten alle CM parts dus gewoon, power widgets, trackball unlock 2g/3g switch en hij is ook stabiel OCbaar tot 1,5 ghz. En t batterij leven is echt geweldig oO)

[ Voor 13% gewijzigd door Squixx op 06-01-2011 14:31 ]

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
[b][message=35319756,noline]newsgroupie schreef op donderdag 06 januari 2011 @

Villainrom = CM7 :)
Althans, de maker heeft CM7 als basis genomen...

Klopt, maar net als jij mis ik die kleine handige apps. De versie die ik gister avond had had wel veel maar geen 3g/2g switch, iets wat ik mis wel het meeste gebruik op men tel samen met de wifi.

Villianrom liep wel redelijk stabiel zover ik kon merken en gewoon op 1,5ghz. Maar ik wacht nog heel even, vooral omdat ik die dingen mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
spreading schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:13:
[...]

Klopt, maar net als jij mis ik die kleine handige apps. De versie die ik gister avond had had wel veel maar geen 3g/2g switch, iets wat ik mis wel het meeste gebruik op men tel samen met de wifi.

Villianrom liep wel redelijk stabiel zover ik kon merken en gewoon op 1,5ghz. Maar ik wacht nog heel even, vooral omdat ik die dingen mis.
Gebruik je die 2g/3g switch om batterij of data verbruik te besparen? (of allebei).
Want in het geval van batterij verbruik, vind ik het sinds ik van stock rom ben afgestapt een stuk acceptabeler. Een goeie dag, met nog 1/3 of 1/4 over vind ik goed zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
newsgroupie schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:41:
[...]

Gebruik je die 2g/3g switch om batterij of data verbruik te besparen? (of allebei).
Want in het geval van batterij verbruik, vind ik het sinds ik van stock rom ben afgestapt een stuk acceptabeler. Een goeie dag, met nog 1/3 of 1/4 over vind ik goed zat.
Een beetje van allebei, was deze maand al na 4 dagen bijna over men fair use policy heen, terwijl deze verhoogt is met bij een hi xtra snel abbo. En merk dat men batterij het toch wel iets langer vol houd, als ik geen snel internet nodig heb(alleen om facebook, twitter, mail en whatsapp te syncen) kan ik et net zo goed uitzetten vind ik ;) kleine handeling die een automatisme is geworden;) Ook gaat 3g gewoon uit zodra ik op school ben of thuis(ga ik via wifi verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Net CM7 RC0 erop gezet. Middels CWM3.0 recovery (erop gezet met terminal middels flash_image - Ik ben lui, geen zin in adb :P), en draait als een tierelier. Had even wat moeite met Google apps (gapps), maar die van 20-12 draaien nu prima. Enige wat ik apart vind is dat ik nog geen nieuwe market heb, maar daar kan ik goed mee leven. Toegang tot protected apps is overigens weg in 2.3, dus twitter leek ineens foetsie. Na reboot was het wel in orde. Had geen zin om de build.prop te editen.

Tot zover ben ik zeer tevreden, ziet er allemaal net iets strakker uit inmiddels, en performance lijkt iets beter. Nieuwe onscreen keyboard is wel gaaf, voor zover ik die gebruik hehe.

Ff testen de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 07:29:
@Ultraman, ok als je het resultaat hebt gevonden post het hier maar dan :)
Blijkbaar is wat ik probeer te doen ietwat zeldzaam, want ik krijg er maar verdomd weinig antwoord op overal. En met Google is de vangst ook beperkt. Het merendeel van de mensen vertrouwt dus op de online ZIPjes en RUU's? ;)
Ik maak liever mijn eigen backups eerst dus en vertrouw pas ten tweede op ZIPs/RUU's.
Uiteindelijk heb ik wat gevonden omtrend iemand die hetzelfde wilde doen met de Desire HD en die deed dat precies op de manier die ik in gedachten had. Gewoon "dom" een bitwise kopie maken van de partities.
Ik heb tevens de bootloader ook meegenomen, want ik zit er aan te denken om ook de eng hboot te flashen, geeft je toch wat meer vrijheid en betere recover opties als het een keer mis gaat.

Wat heb je daarvoor nodig:
  • root rechten op je telefoon
  • Terminal Emulator of werkende adb
  • tijd, ook al is dit 5 minuten werk, werk rustig
Dat heb je allemaal? OK, dan kunnen we verder:
  • Open een Terminal Emulator of een adb shell op je Desire Z en doe het volgende:
    We beginnen met het maken van een directory, genaamd "DZ" op de SD-kaart aanmaken. Absoluut niet noodzakelijk, maar dat kijkt wel zo netjes toch?
    code:
    1

$ mkdir /sdcard/DZ

Noot: De "$" en "#" tekens moet je niet typen, deze geven de prompt op je scherm aan, wat je ziet dus.
  • Trek je root schoenen aan
    code:
    1

$ su

Als je toestel succesvol geroot is zal je toestel nu mogelijk aan je vragen om toestemming voor de Terminal of adb sessie om Superuser rechten te krijgen. Dit sta je, als je verder wilt gaan, natuurlijk toe.

Noot: We gaan gebruik maken van 'dd', wat het commando is voor een utility met de volledige naam "Data Descriptor". Dit is een erg krachtige tool en hij neemt wat je hem vertelt erg letterlijk. Verzeker jezelf er dus van dat je commando correct is. Let ook goed op dat je niet per ongeluk de waarden voor if= en of= omdraait, want dan zul je leren dat 'dd' de zoete nickname "Data Destroyer" eer aan kan doen.
  • De bootloader kopiëren:
    code:
    1
    2

# busybox dd if=/dev/block/mmcblk0p18 of=/sdcard/DZ/hboot_orig0.bin
    # busybox dd if=/dev/block/mmcblk0p18 of=/sdcard/DZ/hboot_orig1.bin
  • De recovery kopiëren:
    code:
    1
    2

# busybox dd if=/dev/block/mmcblk0p21 of=/sdcard/DZ/recovery_orig0.bin
    # busybox dd if=/dev/block/mmcblk0p21 of=/sdcard/DZ/recovery_orig1.bin
  • Aanmaken van MD5 hashes van de bestanden om te kijken of dit goed verlopen is en om te verzekeren dat corruptie van data later aan te tonen is:
    code:
    1

# busybox md5sum /sdcard/DZ/*.bin > /sdcard/DZ/MD5sums_orig.txt
  • Controleer de MD5 sums voor de 0 en 1 bestanden. Je kunt de inhoud van de txt file gemakkelijk op het scherm tonen met de 'cat' utility. Bij mij ziet het er dan zo uit:
    code:
    1
    2
    3
    4
    5

# cat MD5sums_orig.txt
    613ddd077d65d51259795c02ccc2023d  /sdcard/DZ/hboot_orig0.bin
    613ddd077d65d51259795c02ccc2023d  /sdcard/DZ/hboot_orig1.bin
    85a7c397b9b7f8c466fff3693aa59838  /sdcard/DZ/recovery_orig0.bin
    85a7c397b9b7f8c466fff3693aa59838  /sdcard/DZ/recovery_orig1.bin

Merk op dat de hashes voor de orig0 en orig1 hetzelfde zijn en dit ook moeten zijn.
    Als dit niet zo is dan is er een lees/schrijffout opgetreden en zul je de stap voor de desbetreffende files moeten herhalen! Waarna je wederom controleert dat dit juist gebeurd is.
    Verwijder in zo'n geval de oude files met het rm commando, en vul de filename zonder de < > in met het te verwijderen bestand:
    code:
    1

# rm /sdcard/DZ/<filename>

Noot: Dit moet je dus alleen doen als het kopiëren met dd mislukt is en je dat opnieuw moet doen. Let ook hier weer op dat je commando correct is en je niet per ongeluk een verkeerde file verwijderd. De kans dat je dat doet perken we gelukkig al in door in een aparte directory te werken.

Je hebt nu succesvol een kopie gemaakt van je bootloader en recovery en de images hiervan op je SD-kaart gezet.

Dan is het nu tijd voor de laatste stap:
  • Kopieer de gemaakte backup naar je PC of ander medium.
    Dan heb je een reservekopie, mocht ooit je SD-kaart corrupt raken dan ben je je boot en recovery backup niet kwijt.
Om deze images ooit weer terug te zetten kun je de waarden voor de if= en of= omdraaien. Deze twee staan, zoals je waarschijnlijk al begrepen hebt voor input en output velden.
Zet dan dus /sdcard/DZ/<filenaam>.bin achter if= en de juiste partitie achter of=.
Je doet er verstandig aan om dan met md5sum opnieuw de consistentie van de files te controleren. Zet wel achter het >-teken dan een iets andere filename zodat je de oude .txt niet overschrijft.

En als terugval zijn er dan nog RUU's en ZIPs met boot en recovery images mocht je onverhoopt toch je eigen spul kwijtraken of die RUU/ZIP images liever gebruiken.

Controleer mijn bericht aub mee voor correctheid en laat het weten mocht je foutjes zien of zien dat ik ergens iets vergeten ben. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 10-10-2022 14:59 . Reden: codeblock fixes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
spreading schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:13:
[...]

Goed nieuws :)
FYI to all users:

Trackpad wake & CM (VR) Settings will be included in the next build. It seems both have been added to the CM source!

I'll recompile a build tonight, and the team will prepare it with the VillainROM modifications tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Sinds gisteravond ben ik ook een Cyanogenmod gebruiker. Er staat nu versie 6.1.1 op en die lijkt het prima te doen. Komende week zal het allemaal wel wat duidelijker worden hoe hij is voor me.

VillianROM lijkt mij ook een leuke custom ROM, helemaal nu ze ook de trackpad wake en de CM settings meenemen. Vanwege hun Sense variant lijkt het me tevens aantrekkelijk, er zijn namelijk een paar apps van HTC die ik toch wel een beetje mis. Bijvoorbeeld de Dialer van HTC werkt een stuk fijner dan de normale Google Dialer, Messages app van HTC geldt hetzelfde voor en Quick Lookup is ook een feature die ik wel eens mis.

[ Voor 33% gewijzigd door Ultraman op 07-01-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Voor de dialer kan ik je dialer one aanraden, deze werkt ongeveer als de htc sense versie. Je kunt hem als standaard dialer instellen EN toevoegen aan de 'shortcut bar' onderin, zodat je de standaard dialer helemaal 'vervangt'.

Nog een vraagje over je backup methode, waarom twee images (0 en 1) van (schijnbaar) dezelfde data? Is dat voor de hashcheck (2x hetzelfde)? En zo ja waarom zou je ze dan ook twee keer terugschrijven?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37
blijkbaar hebben ze een nieuwe exploit ontdekt waardoor rooten terug zou gaan met de nieuwe OTA update ...

Also stealth has released a new exploit which some report to work and some dont:

http://c-skills.blogspot.com/

Give it a try.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=902941

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Alleen code retrieval however. Nog geen root. Maar ze zijn er iig mee bezig dat is mooi. Hopen dat het niet meer lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het is zover!

Hier staat hoe je weer kunt rooten en downgraden!

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Velvet schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:33:
Het is zover!

Misschien een beetje een n00b vraag maar ik ben nou eenmaal een Android newby.

Dit opnieuw rooten en downgraden, is van toepassing als je de nieuwe officiele HTC OTA update hebt toegepast?

Ik heb Gingervillain CM7 draaien, zou ik die OTA update dan ook willen?
Hoe moet ik dat dan zien... ik doe de OTA, opnieuw root zoals hierboven beschreven en dan all good?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Tot nu toe was er nog geen manier om na de OTA-update root te krijgen.Er was een nieuwe manier nodig om root-rechten te krijgen omdat de vorige exploit door HTC gerepareerd was.

Met de methode hierboven kun je nu tijdelijke root-rechten krijgen via ADB. Dit geeft je dan de mogelijkheid om te downgraden naar een ROM van voor de update (en dus root te houden). Via de oude ROM kun je dan weer permrooten.

Je krijgt dus niet root op het device/in de Terminal Emulator tot je een andere ROM hebt geïnstalleerd.

Wat jij wilt is de OTA-update inclusief root, die bestaat (nog) niet.

Bovenstaande manier om te rooten schijnt trouwens ook te werken voor de Desire HD (met wat kleine aanpassingen).

[ Voor 13% gewijzigd door Velvet op 08-01-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
Thanks, het is me wat duidelijker. Al klinkt het me erg omslachtig allemaal dus ik wacht nog wel even, heb niet het idee dat die OTA update nou heel spannende zaken verbeterd.
Velvet schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:04:
Tot nu toe was er nog geen manier om na de OTA-update root te krijgen.Er was een nieuwe manier nodig om root-rechten te krijgen omdat de vorige exploit door HTC gerepareerd was.

Met de methode hierboven kun je nu tijdelijke root-rechten krijgen via ADB. Dit geeft je dan de mogelijkheid om te downgraden naar een ROM van voor de update (en dus root te houden). Via de oude ROM kun je dan weer permrooten.

Je krijgt dus niet root op het device/in de Terminal Emulator tot je een andere ROM hebt geïnstalleerd.

Wat jij wilt is de OTA-update inclusief root, die bestaat (nog) niet.

Bovenstaande manier om te rooten schijnt trouwens ook te werken voor de Desire HD (met wat kleine aanpassingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
De OTA-update schijnt wel de batterijduur te hebben verbeterd... maar ik had de telefoon nog maar net toen ik de update deed, dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal.
En ik kan trouwens uit de eerste hand bevestigen dat het downgraden en rooten vanaf 1.72 werkt, ik heb zojuist mijn Z geroot! Hoera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

@newsgroupie: jij wilt die OTA update niet! Jij hebt al root. als je deze doet ben je root kwijt en moet je downgraden naar vorige versie officiele rom met behulp van de hack om weer opnieuw te mogen beginnen. Jij hebt met vorige versie root verkregen en kan daar custom roms mee draaien. je kunt wel kijken naar een custom rom die de officiele OTA heeft geintegreerd. Dus in andere woorden. Zoek naar een CUSTOM rom met 1.72 erin die 'safe' is om te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GingerVillain 1.3 geïnstallerd, alleen heb ik een bug die ik met 1.2 ook al had met de gallery: loopt vaak vast, meestal na een aantal keer een filmpje af te spelen. En uiteindelijk loopt de hele telefoon vast waardoor ik genoodzaakt ben om de batterij er even uit te halen voor terug op te kunnen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Zijn al die custom roms zonder de htc sense interface? Want ik ben eigenlijk best tevreden over wat htc toevoegd aan android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
Snuurtje schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:15:
Zijn al die custom roms zonder de htc sense interface? Want ik ben eigenlijk best tevreden over wat htc toevoegd aan android.
er zijn er een paar met sense, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=837042 heeft et wel dacht ik. Het beste is om op xda te kijken wat er mogelijk is voordat je een beslissing maakt welke rom. De meeste mensen hebben/hadden CM6.1(.1) draaien, nu cm7 eraan zit te komen en alleen villian deze gebruikt heeft om hier een rom van te maken(die in versie 1.3 ook de cm mods heeft) draaien verschillende mensen deze ook.

Als je echt tevreden bent met Sense en niet echt iets heel anders wilt is het misschien beter om een Sense met permroot te houden. Hietdoor kan je nog wel overclocken en alle "leuke" programma`s instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïnteresseerden GingerVillain 1.4 is gereleased: http://villainrom.co.uk/u...ngerVillain1.4-signed.zip
Ik heb ondertussen al geupdate. De belangrijkste fix vind ik toch dat usb/adb nu wel werkt op Windows 64 bit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 10:14 . Reden: linkfix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:00:
Voor de geïnteresseerden GingerVillain 1.4 is gereleased: http://villainrom.co.uk/u...ngerVillain1.4-signed.zip
Ik heb ondertussen al geupdate. De belangrijkste fix vind ik toch dat usb/adb nu wel werkt op Windows 64 bit.
Damn nu al weer?? 1.3 is pas sinds zaterdag uit.. adb is voor mij tot nu toe niet nodig omdat ik het vaak (tot nu toe) op een andere manier kan doen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
Dubbe post, kan iemand deze verwijderen??

[ Voor 93% gewijzigd door spreading op 10-01-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Iemand enig idee wanneer we CyanogenMod 7 ongeveer kunnen verwachten? Ik begin ongeduldig te worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
monnick schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:42:
Iemand enig idee wanneer we CyanogenMod 7 ongeveer kunnen verwachten? Ik begin ongeduldig te worden :p
Geloof me je bent niet de enige, vanmiddag vilian 1.4 geprobeert en hij is echt goed! Heb alleen et gevoel dat het nog niet helemaal is zoals het moet.. als je je scherm uitzet is het btw net zo'n oudere tv, leuk effect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
spreading schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:21:
[...]

Geloof me je bent niet de enige, vanmiddag vilian 1.4 geprobeert en hij is echt goed! Heb alleen et gevoel dat het nog niet helemaal is zoals het moet.. als je je scherm uitzet is het btw net zo'n oudere tv, leuk effect!
Ik heb wel de CPU moeten terugschroeven naar 1Ghz, bij 1.5Ghz wilde het scherm niet meer aan. Schijnt met die TV tube animatie te maken te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
newsgroupie schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:08:
[...]

Ik heb wel de CPU moeten terugschroeven naar 1Ghz, bij 1.5Ghz wilde het scherm niet meer aan. Schijnt met die TV tube animatie te maken te hebben...
Bij mij deed die de eerste paar keer lastig maar de rest van de middag (heb em er zo`n 4 uur opgehad en het scherm zeker 30x aan en uit gezet) deed die het goed met 1,5 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
spreading schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:29:
[...]

Bij mij deed die de eerste paar keer lastig maar de rest van de middag (heb em er zo`n 4 uur opgehad en het scherm zeker 30x aan en uit gezet) deed die het goed met 1,5 ghz.
Yep, bij mij was het ook zo inconsequent maar de 3e keer vond ik het irritant.
Ik ga eens de snelheid steeds 0.1 Ghz opschroeven en zie wel wanneer de problemen terug komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Na veel lezen heb ik ook maar eens een account aangemaakt. Ben erg enthousiast geworden en zou mij DZ ook willen rooten om er een custom ROM op te zetten. De tutorial in de OP is duidelijk en rooten lijkt mij geen probleem te gaan worden. Maar wat ik als ubernoob;) nog niet snap is hoe ik na het rooten een custom rom op mijn toestal kan zetten en welke stappen ik hiervoor moet volgen.. Kan iemand mij dit uitleggen of is er een duidelijke site?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JBHD nadat je geroot bent en s off, kan je met het progje ROM manager, clockworkmod (CWM) recovery tool installeren. Met CWM kan je een ROM flashen en ook backuppen voor als je bv je originele ROM wil terug zetten. Als je een cutom Gingerbread ROM erop wil zetten moet je wel een andere CWM flashen dan standaard bij ROM manager is meegeleverd. Die kan je hier vinden: http://phones.crackflashers.com/vision/. Voor alle andere ROMs kan je gewoon die CWM gebruiken die je met ROM manager kan flashen.
Custom ROMS voor de Desire Z kan je hier vinden:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=758

ps. nadat je CWM hebt geflashed kan je die opstarten door gewoon voor reboot te selecteren dan recovery.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Oke top, bedankt voor de info @KnalRob.

Hoelang duurt dat temprooten ongeveer. Heb Visionary geinstalleerd en op temproot gedrukt, na alles volgens de tutorial gedaan te hebben en nu blijft mijn scherm zwart maar ik zie wel de grijze balk bovenin met de verbinding, batterijstats en tijd.. Kan ik de batterij eruit halen om het opnieuw te proberen oid? En hoe kan ik van mijn oude ROM een backup maken voordat ik ga rooten?

Thanks!

Edit; sorry guys, lees net op pagina 7 dat rooten met versie 1.72 nog niet mogelijk is en laat ik deze nou net hebben.. Nog even wachten dus!

[ Voor 24% gewijzigd door JBHD op 11-01-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
JBHD schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:43:
lees net op pagina 7 dat rooten met versie 1.72 nog niet mogelijk is en laat ik deze nou net hebben.. Nog even wachten dus!
Velvet schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:33:
Het is zover!

PVO

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste