• DriftwoodSan
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22-10-2015
Ik heb net de eerste drift oefeningen gedaan. Daar is overduidelijk te zien dat de Auto Steering ingrijpt. Bij een lichte drift staan de voorwielen duidelijk gestuurd terwijl ik de stick niet aanraak. Bij meer/minder gas zie je de sturing toenemen en afnemen.

Ik hoop dat EA dit heel snel gaat patchen. Als er tegengestuurd moet worden doe IK dat en niet een algoritme of script.

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01:55

SomerenV

It's something!

goosche schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:24:
weet iemand hoe je works van je wagen eraf kan halen. Me corvette rijd als een gestoorder. ik kan de wagen niet meer opnieuw winnen
Volgens mij staat er bij, wanneer je Works aanschaft, dat het een onomkeerbaar proces is :\ Je kunt het er dus niet afhalen ben ik bang.

Heb vandaag een Toyota aangeschaft voor de retro races. Engine swap gedaan, alles gemaxed qua tuning en het ding is nu een vuurspuwend monster! :D Hij is belachelijk snel (andere wagens laat ik meteen na de start al mijlenver achter me) en hij stuurt echt als een malle. Aanradertje dus. Ik had eerst een Golf MKI, maar dat ding rijdt dus echt voor geen meter. Nu dus de Toyota en het is echt en super bak ^^ Ook heb ik de sharp mod geinstalleerd en het sturen is echt vele malen beter nu. Dus ja, vette game en me nog geen moment verveeld.

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• goosche
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 28-11 01:34
Je hebt zeker supra gekocht ehhehe daar kan je wheelies mee maken xD Maar mooi ... dat ik die works niet eraf kan halen. Ga misschien straks rommelen in de bestanden misschien kan het er zo wel af.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

goosche schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:49:
Je hebt zeker supra gekocht ehhehe daar kan je wheelies mee maken xD Maar mooi ... dat ik die works niet eraf kan halen. Ga misschien straks rommelen in de bestanden misschien kan het er zo wel af.
Nee, die D klasse Carolla :P Die ownt echt té hard. Supra vindt is niet echt denderend :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Het lijkt al alsof het stuur los zit. Zat het bij Shift 1 ook al. Hebben ze bij EA geen monteurs die daar eens iets aan kunnen doen?

• Royer
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 03-11 23:57
Ik heb sinds 4 dagen dit spel voor de Ps3 maar ben erg ontevreden over de besturing. Nou weet ik niet of het aan het spel ligt of aan mijn racestuur (Logitech GT). In Test drive voelt de besturing eigenlijk ook net zo vaag. Het stuur wordt wel ondersteund door NFS en je kan zelfs de stuurlock anders instellen. Ik heb al vele instellingen geprobeert maar er blijft een vertraging tussen stuur en beeld.
Driften is al bijna helemaal onmogelijk.

Mijn vraag: zijn er ook mensen die dit spel spelen met een Xbox360 + Xbox360 wireless racingstuur.
Ik zou graag willen weten of dit wel normaal aanvoelt. Ik overweeg anders om net als Testdrive dit spel voor de Xbox360 te gaan kopen.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:55
(jarig!)
Royer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:02:
Ik heb sinds 4 dagen dit spel voor de Ps3 maar ben erg ontevreden over de besturing. Nou weet ik niet of het aan het spel ligt of aan mijn racestuur (Logitech GT). In Test drive voelt de besturing eigenlijk ook net zo vaag. Het stuur wordt wel ondersteund door NFS en je kan zelfs de stuurlock anders instellen. Ik heb al vele instellingen geprobeert maar er blijft een vertraging tussen stuur en beeld.
Driften is al bijna helemaal onmogelijk.

Mijn vraag: zijn er ook mensen die dit spel spelen met een Xbox360 + Xbox360 wireless racingstuur.
Ik zou graag willen weten of dit wel normaal aanvoelt. Ik overweeg anders om net als Testdrive dit spel voor de Xbox360 te gaan kopen.
Ligt niet aan je stuur. Google eens of er al instellingen zijn voor hoe specifieke stuur, helpt al voor een deel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing | PVoutput

• Darkasantion
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:43

Darkasantion

2x Iron Man :O

Het ligt dus gewoon aan een functie genaamd "Auto counter steer" dat de handling zo belachelijk is? Oke, welke EA idioot heeft dat bedacht en welke knuppel is toen vergeten de AAN/UIT knop te scripten? Echt, dat vind ik gewoon blijk geven van ongelooflijke stupiditeit...

Ach ja, weekje of 2 wachten, dan zal er wel een mod voor zijn om het WEL uit te kunnen zetten :+ :P

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• robinez
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:07
vanavond eens de drift events geprobeerd. Met stuur lukt het me totaal niet. Met joystick was het megasimpel. Zit toch wel erg veel verschil in kwa handling.

• Royer
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 03-11 23:57
Darkasantion schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:36:
Het ligt dus gewoon aan een functie genaamd "Auto counter steer" dat de handling zo belachelijk is? Oke, welke EA idioot heeft dat bedacht en welke knuppel is toen vergeten de AAN/UIT knop te scripten? Echt, dat vind ik gewoon blijk geven van ongelooflijke stupiditeit...

Ach ja, weekje of 2 wachten, dan zal er wel een mod voor zijn om het WEL uit te kunnen zetten :+ :P
Ja lijkt me dat EA daar zelf ook wat aan gaat doen. Vooral voor de Ps3 en Xbox gebruikers.

• anu
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17-11 17:23
Ik moet zeggen dat ik me toch best vermaak met de game (PC, met logitech momo racing) ik heb ook nog niet tot zeer weinig last gehad van magnetische autos of moeilijk rechtdoor gaan, het valt me overigens wel op dat het per auto verschilt hoe ligt of zwaar ze sturen en ik heb het idee dat het tunen er ook nog aardig wat invloed op heeft, maar dat moet ik nog wat verder uitproberen.
Wat ik heel gaaf vind is het gevoel van snelheid en de intensiteit van de game, vooral met de helmetcam, en ook de kleine rukjes aan het stuur bij schakelen en de hobbels in de weg etc, maakt het toch wel een erg leuke ervaring voor mij :).

Alleen driften krijg ik maar niet voor elkaar, maar dat kan ook heel goed aan mij liggen :D. Iemand nog tips hiervoor? Of is dat wachten tot auto countersteering uitgezet kan worden?

• Aardschok
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 07-11-2017
anu schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:18:
Ik moet zeggen dat ik me toch best vermaak met de game (PC, met logitech momo racing) ik heb ook nog niet tot zeer weinig last gehad van magnetische autos of moeilijk rechtdoor gaan, het valt me overigens wel op dat het per auto verschilt hoe ligt of zwaar ze sturen en ik heb het idee dat het tunen er ook nog aardig wat invloed op heeft, maar dat moet ik nog wat verder uitproberen.
Wat ik heel gaaf vind is het gevoel van snelheid en de intensiteit van de game, vooral met de helmetcam, en ook de kleine rukjes aan het stuur bij schakelen en de hobbels in de weg etc, maakt het toch wel een erg leuke ervaring voor mij :).

Alleen driften krijg ik maar niet voor elkaar, maar dat kan ook heel goed aan mij liggen :D. Iemand nog tips hiervoor? Of is dat wachten tot auto countersteering uitgezet kan worden?
Voor het driften is het beter dat je wacht dat ze het Auto counter uitzetten.
Anders gaat het niet echt lukken met stuurtje, (mij lukt het in ieder geval bijna niet)
Zelf heb ik een R32 GTST (ook te koop trouwens) en daar kan ik vele malen beter mee dwars als met dezelfde wagen in dit spel...

"Death is the greatest kick of all, thats why it´s saved for last"

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:41
DriftwoodSan schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:31:
Ik heb net de eerste drift oefeningen gedaan. Daar is overduidelijk te zien dat de Auto Steering ingrijpt. Bij een lichte drift staan de voorwielen duidelijk gestuurd terwijl ik de stick niet aanraak. Bij meer/minder gas zie je de sturing toenemen en afnemen.

Ik hoop dat EA dit heel snel gaat patchen. Als er tegengestuurd moet worden doe IK dat en niet een algoritme of script.
Misschien de assistentie uit zetten in het menu? Kon met de vorige Shift ook ;)

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• Aardschok
FastFred schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:45:
[...]

Misschien de assistentie uit zetten in het menu? Kon met de vorige Shift ook ;)
Het is automatisch counter sturen
Oftewel tegensturen in een drift...

Dit maakt geen deel uit van je opties ingame, weet eigenlijk niet eens wat je wel en niet aan of uit kan zetten
ik heb namelijk alleen de ABS aanstaan en de TCS (anders word het toch net iets te veel met zelf schakelen op de handbak, en zelf koppelen...

• anu
Aardschok schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:43:
[...
Zelf heb ik een R32 GTST (ook te koop trouwens) en daar kan ik vele malen beter mee dwars als met dezelfde wagen in dit spel...
In het spel zit een R32 GTR, geen GTST, GTST is rwd, en GTR is 4wd, dus op zich niet heel vreemd dat je IRL wagen makkelijker dwars gaat :)
Blijft overigens toch de mooiste skyline imho, op de hakosuka na :)

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:41
Aardschok schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:10:
[...]

Het is automatisch counter sturen
Oftewel tegensturen in een drift...

Dit maakt geen deel uit van je opties ingame, weet eigenlijk niet eens wat je wel en niet aan of uit kan zetten
ik heb namelijk alleen de ABS aanstaan en de TCS (anders word het toch net iets te veel met zelf schakelen op de handbak, en zelf koppelen...
In Shift 1 kon je een heleboel assistentie opties aan en uit zetten, een functie die je auto een beetje in een rechte lijn liet rijden en op de goeie momenten de auto lichtjes de bocht in stuurde en automatisch van het gas af ging en de rem lichtjes aantikte als de pijlen waar je overheen reed van groen naar oranje of rood gingen enzo.

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• Aardschok
anu schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:11:
[...]
In het spel zit een R32 GTR, geen GTST, GTST is rwd, en GTR is 4wd, dus op zich niet heel vreemd dat je IRL wagen makkelijker dwars gaat :)
Blijft overigens toch de mooiste skyline imho, op de hakosuka na :)
Beetje off topic maar goed
de GTR is achterwiel aangedreven, en waneer de wielen zwaardere belasting krijgen gaat max 50% naar de voorwielen.
Dus je gooit de motorkap open, zekering verwijderen van de AWD aansturing en tadaaa, je hebt een RWD GTR

• anu
Klopt, maar ik geloof niet dat het spel de optie bied de zekering eruit te halen :).
Kon dat trouwens geen schade opleveren aan een diff als je die zekering eruithaalt? Of was dat alleen bij de R33 of 34

• Aardschok
Phusebox schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:47:
[...]

Ja maar logischerwijs zou de linker auto toch ook de bocht in willen sturen, en dus ga je beiden, hetzij misschien wat wijd, alsnog door de bocht. Het voelt gewoon raar. Heb dit nog nooit bij een andere game of sim meegemaakt.

[...]

Any. Meestal last van bij Miami omdat de muur daar dichtbij is en het vrij smal is allemaal.
Had helaas niet al te veel tijd om het proberen te veroorzaken.
Was toch de bedoeling om zelf de binnen bocht te pakken?
het enige wat ik eigenlijk voor elkaar kreeg was door bij het inremmen de wagen in de buiten bocht express te raken. ik alleen maar in een spin terecht kwam...

dus als je het eens op Fraps kan vastleggen, dan kunnen we wel eens met een panel van tweakers analyseren

• Lampuhkap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22:07
}:| Wat een boutzooi :') Net een Z06 gewonnen, ikke tunen, wil ik m testen op de Schleife, blijft ie hangen. Ik: Ok,shit happens. Alt Tab en sluiten die zooi. Start ik de boel opnieuw op, zie netjes mn procenten career en mn knaken. Goed, dat is er allemaal nog. Wil ik verder gaan, start ie de hele career opnieuw. Dus die eerste race met die GTR over suzuka en dan die 2e om te bepalen hoeveel cash je als start meekrijgt. Naja, dat gewonnen, no prob there. Kom ik in t menu, heb ik al mn autos nog, al mn geld, ben level 14 ofzo en je kan zien dat ik diverse events al helemaal doorgespeeld heb. Maar sommige shit is gewoon weer locked:') erger nog, de eerste klasse kan je gewoon niet uitspelen :') dus je kan ook niet meer verder :')

:w daaag shift 2, ik zie je wel weer als je in de euro-bak ligt in de winkel d:)b

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• Aardschok
Lampuhkap schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:42:
}:| Wat een boutzooi :') Net een Z06 gewonnen, ikke tunen, wil ik m testen op de Schleife, blijft ie hangen. Ik: Ok,shit happens. Alt Tab en sluiten die zooi. Start ik de boel opnieuw op, zie netjes mn procenten career en mn knaken. Goed, dat is er allemaal nog. Wil ik verder gaan, start ie de hele career opnieuw. Dus die eerste race met die GTR over suzuka en dan die 2e om te bepalen hoeveel cash je als start meekrijgt. Naja, dat gewonnen, no prob there. Kom ik in t menu, heb ik al mn autos nog, al mn geld, ben level 14 ofzo en je kan zien dat ik diverse events al helemaal doorgespeeld heb. Maar sommige shit is gewoon weer locked:') erger nog, de eerste klasse kan je gewoon niet uitspelen :') dus je kan ook niet meer verder :')

:w daaag shift 2, ik zie je wel weer als je in de euro-bak ligt in de winkel d:)b
Dus als ik het goed begrijp heb je geen legale versie van het spel. 8)7
En huil je nu over het feit dat je gehackte versie niet fijn speelt. |:(

daaag Lampuhkap ;w , ik zie je wel weer als je in de euro-bak hebt gesnuffelt en gekocht in een winkel

• Lampuhkap
t feit dat ik eerst wat probeer voor ik t daadwerkelijk koop is nix mis mee, dr waren alheeel veel problemen om m uberhaupt aan de praat te krijgen grafisch gezien.

Had nu eindelijk wat progress, loopt ie vast. Had jou met je legale versie ook kunnen gebeuren. Dan had je met t zelfde gezeten. Kortom, doe n beetje normaal.

EDIT: ik verzamel games, ik koop altijd zo goed als alles origineel

[Voor 9% gewijzigd door Lampuhkap op 06-04-2011 18:04]

• rCk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:11
Wat een kick geeft het als je met je Subi Works al die dikke autos (Reventon, 918 study, Veyron) t snot voor ogen rijdt op de time trials. Wat gaat dat ding hard! Zeker op Green dale, of hoe heet dat circuit? Kwam ik onder de 50 sec p/l. in 6 rondjes tijd ruim 4 a 5 sec afgesnoept. Voelt goed!

• Jeroenit
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 28-11 20:19
na installatie van de sharp mod zie ik ineens AI auto op z'n kant rollen en auto's bovenop elkaar knallen na elke scherpe bocht. Dat kan niet de bedoeling zijn toch?
Geef het maar op, geen zin om alles weer opnieuw te installeren, wacht wel tot er een goede patch beschikbaar komt..

Gigabyte Z97 Gamer3-Intel Core i5 4690-CM Hyper 412S-16GB HyperX-Gigabyte GTX1060 G1-Logitech G513/G903+Powerplay/G35/Z-5500-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-2x Buttkicker Gamer2-AOC U3277FWQ-Oculus Rift

• Yeroen76
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 26-11 19:34
Lampuhkap schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:01:
t feit dat ik eerst wat probeer voor ik t daadwerkelijk koop is nix mis mee..
:O

Het feit dat je kritiek hebt op technische tekortkomingen van een spel dat je als gekraakte versie speelt is wel wat mis mee. Triest.

[Voor 20% gewijzigd door Yeroen76 op 06-04-2011 21:59]

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23:09

v8power67

Psn: Mausosaurus

de gekraakte versie is precies hetzelfde als de legale versie, alleen heeft ie slimgenoeg er niets voor betaald.
Er zijn zoveel mensen die problemen hebben met deze game op alle versies, zowel met graphics, savegames, of wel inputlag van controllers enz. dus om nou te zeggen dat hij niet mag klagen want hij heeft een gekraakte versie vind ik nergens opslaan. zolang ze geen demo uitbrengen, vragen ze er gewoon om hem te downloaden, want alles wat hun beweerden met deze game is nagenoeg niets waargekomen(meest realistische physics enz).
Ben zelf erg blij dat ik de game ook eerst even getest heb en besloten heb hem voorbij te laten gaan.
Zeker omdat ik hem anders op de console wou halen en daar kun je niet modden enz, dus dan moet je het doen met wat hun je voorschotelen, en dat is gewoon ronduit bagger.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Yeroen76 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:54:
Het feit dat je kritiek hebt op technische tekortkomingen van een spel dat je als gekraakte versie speelt is wel wat mis mee. Triest.
Ja, want als hij geen kritiek zou hebben, zou het spel zoveel beter zijn... |:(
Het gaat om wat er gezegd wordt, niet wie het zegt.

[Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 06-04-2011 22:25]

• rCk
net even mijn nieuwe speeltje getest voor de time attacks... Gallardo Works editie. De gearbox beetje aangepast voor snel optrekken, en binnen no time zit je op de 200 (goed voor uit accelereren, en dus tijd winnen) top ligt nog steeds boven de 300, want de 300 haal ik gemakkelijk op rechte stukken.

Geweldige bak! Laatste challenge tegen Chris Rado met zn Scion een gat van 7 seconden ertussen op Catalunya...

• Bastard
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23:01
Wat een onzin dat je niet mag oordelen over een game als hij niet legaal verkregen is.. Als ik een demo speel dan kan ik aan de hand daarvan toch ook een redelijk oordeel vellen over een game? Zo heb ik deze game ook getest en daar ben ik erg blij mee, anders had ik 50 euro uitgegeven aan dit wanproduct. Nu heb ik even gekeken of er wat van te maken was met patches etc., maar dat werkte niet, de besturing bleef zeer slecht. Dus na een paar races die ik net zo hard won als bij andere racegames (forza, gt) 'm maar eraf gegooid. Wat een bagger. Ik wil best geld uitgeven voor games, maar deze game is nog niet eens de ruimte op mijn harddisk waard. Als ze een patch uitbrengen waarin de handling van de auto's onder handen wordt genomen wil ik de game nog wel een kans geven omdat shift 2 veel andere dingen wel goed doet, maar in de huidige vorm verpest de besturing gewoon de hele game.

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
KAdrifter schreef op donderdag 07 april 2011 @ 01:22:
Wat een onzin dat je niet mag oordelen over een game als hij niet legaal verkregen is.. Als ik een demo speel dan kan ik aan de hand daarvan toch ook een redelijk oordeel vellen over een game?
Ik denk dat je het meer moet zien als een soort recht hebben op klagen :P. Hij heeft geen geld uitgegeven voor het spel, dus waarom zou je dan nog even luid je beklag doen op een forum... Een beetje zoiets als klagen over een €50 biljet die je in de schoot krijgt geworpen omdat er een vouw inzit. Ik heb dan eerlijk gezegd meer iets van; wees blij dat je geen miskoop hebt gedaan en ga het volgende spel 'testen' zeg maar ;).

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Propane schreef op donderdag 07 april 2011 @ 01:41:
[...]
Ik denk dat je het meer moet zien als een soort recht hebben op klagen :P. Hij heeft geen geld uitgegeven voor het spel, dus waarom zou je dan nog even luid je beklag doen op een forum...
Handig voor anderen toch?

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Zow weer wat plaatjes + filmpje (niet van mij) :p

[Voor 16% gewijzigd door FabiandJ op 07-04-2011 03:34]

• Phusebox
(jarig!)
Lampuhkap schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:01:
t feit dat ik eerst wat probeer voor ik t daadwerkelijk koop is nix mis mee, dr waren alheeel veel problemen om m uberhaupt aan de praat te krijgen grafisch gezien.

Had nu eindelijk wat progress, loopt ie vast. Had jou met je legale versie ook kunnen gebeuren. Dan had je met t zelfde gezeten. Kortom, doe n beetje normaal.

Iets proberen vind ik niet 4-5 uur spelen. Wanneer wilde je hem dan kopen als ie niet gecrashed was?

Moet zeggen dat ik mijn stuurtje nu redelijk goed afgesteld heb en een paar leuke races heb gehad.

Paar puntjesnog van kritiek; upgraden heeft weinig zin, want de ai doet dan net zo vrolijk mee.
Grootste irritatiepunt is de autolog, waarbij er onmogelijke tijden worden 'gereden' (0.003) en ik dus niet eerste kan worden en xp mis.

[Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 07-04-2011 07:06]

• jhonno
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-08-2013
v8power67 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:08:
de gekraakte versie is precies hetzelfde als de legale versie, alleen heeft ie slimgenoeg er niets voor betaald.
Er zijn zoveel mensen die problemen hebben met deze game op alle versies, zowel met graphics, savegames, of wel inputlag van controllers enz. dus om nou te zeggen dat hij niet mag klagen want hij heeft een gekraakte versie vind ik nergens opslaan. zolang ze geen demo uitbrengen, vragen ze er gewoon om hem te downloaden, want alles wat hun beweerden met deze game is nagenoeg niets waargekomen(meest realistische physics enz).
Ben zelf erg blij dat ik de game ook eerst even getest heb en besloten heb hem voorbij te laten gaan.
Zeker omdat ik hem anders op de console wou halen en daar kun je niet modden enz, dus dan moet je het doen met wat hun je voorschotelen, en dat is gewoon ronduit bagger.
Wat nou bagger speel het op de ps3 en geen enkel probleem

• jhonno
KAdrifter schreef op donderdag 07 april 2011 @ 01:22:
Wat een onzin dat je niet mag oordelen over een game als hij niet legaal verkregen is.. Als ik een demo speel dan kan ik aan de hand daarvan toch ook een redelijk oordeel vellen over een game? Zo heb ik deze game ook getest en daar ben ik erg blij mee, anders had ik 50 euro uitgegeven aan dit wanproduct. Nu heb ik even gekeken of er wat van te maken was met patches etc., maar dat werkte niet, de besturing bleef zeer slecht. Dus na een paar races die ik net zo hard won als bij andere racegames (forza, gt) 'm maar eraf gegooid. Wat een bagger. Ik wil best geld uitgeven voor games, maar deze game is nog niet eens de ruimte op mijn harddisk waard. Als ze een patch uitbrengen waarin de handling van de auto's onder handen wordt genomen wil ik de game nog wel een kans geven omdat shift 2 veel andere dingen wel goed doet, maar in de huidige vorm verpest de besturing gewoon de hele game.
Goed afstellen en werkt als een tierelier

• Aardschok
Phusebox schreef op donderdag 07 april 2011 @ 07:05:
[...]

Iets proberen vind ik niet 4-5 uur spelen. Wanneer wilde je hem dan kopen als ie niet gecrashed was?

Moet zeggen dat ik mijn stuurtje nu redelijk goed afgesteld heb en een paar leuke races heb gehad.

Paar puntjesnog van kritiek; upgraden heeft weinig zin, want de ai doet dan net zo vrolijk mee.
Grootste irritatiepunt is de autolog, waarbij er onmogelijke tijden worden 'gereden' (0.003) en ik dus niet eerste kan worden en xp mis.
Hey Phuse
Beetje tot rust gekomen en er eens goed voor gaan zitten zie ik _/-\o_ ?

Ik weet niet zeker of de AI wel helemaal mee tuned, ikzelf pas eigenlijk niet echt iets aan buiten de banden, gewichts reductie en afhankelijk van de wagen, mischien wat vermogen.
maar ik word niet bepaald omringt door WORKS edities op de grid.

• Phusebox
(jarig!)
Aardschok schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:24:
[...]

Hey Phuse
Beetje tot rust gekomen en er eens goed voor gaan zitten zie ik _/-\o_ ?

Ik weet niet zeker of de AI wel helemaal mee tuned, ikzelf pas eigenlijk niet echt iets aan buiten de banden, gewichts reductie en afhankelijk van de wagen, mischien wat vermogen.
maar ik word niet bepaald omringt door WORKS edities op de grid.
Nou heb het gisteren eens geprobeerd voor het eerst, in de Euro Retro races. Had de Lancia Delta gekozen, en er een turbo opgegooid, plus wat andere extra's. Daarna was het moeilijker om te winnen dan ervoor. Maakte de race wel spannend, maar beetje vaag. De enige reden om te upgraden zou dan nog zijn om de tijden op je wall te verbeteren.

• NoFearCreations
  • Laatst online: 20:49
Merkt het ook, zodra ik het works pakket op m'n R32 had gegooid, stonden er ineens meer works conversions op de grid. Maar zoals Phusebox al zegt, maakt het wel spannender, op hogere snelheid is de foutmarge toch een stuk kleiner.

Ben nu ergens in de 60%?, en met de tegenstanders op medium. Begint nu een serieuze uitdaging te worden, zit regelmatig met zweethandjes te sturen...

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• v8power67

v8power67

jhonno schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:07:
[...]

Wat nou bagger speel het op de ps3 en geen enkel probleem
dan heb jij lage eisen aan een game :P
vergeleken met een gt5 op de ps3 is het een echte bagger game, op xbox vergeleken met forza idem, en op pc is het vergeleken met alles goeie race games ook bagger ;)
ik wacht met kopen totdat ik heb gehoord dat de devvers een patch voor consoles hebben die de steering lag en wazige gevoel weghalen, dan ga ik erover nadenken hem te kopen.

• Aardschok
NoFearCreations schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:50:
Merkt het ook, zodra ik het works pakket op m'n R32 had gegooid, stonden er ineens meer works conversions op de grid. Maar zoals Phusebox al zegt, maakt het wel spannender, op hogere snelheid is de foutmarge toch een stuk kleiner.

Ben nu ergens in de 60%?, en met de tegenstanders op medium. Begint nu een serieuze uitdaging te worden, zit regelmatig met zweethandjes te sturen...
Haha inderdaad, ik zit ook met klamme handjes aan het stuur.
maar dat is gewoon een indicatie dat je het spel op de goede manier speelt.
Dat je er moeite voor moet doen en het spannend is,
Die race waar je die Z06 wint, ronde 5 in de chicane veroverde ik mijn nummer 1 positie pas... juist dan voelt zo´n overwinning goed.

Ik zelf heb volgens mij geen een auto met meer als 30% getuned (op die WORKS meter)
Als de wagens te snel optrekken kan ik het namelijk simpel weg niet meer bij benen met schakelen hahaha.

Maar ik merk wel heel goed verschil in de forcefeedback wanneer de kilotjes er zijn uitgesloopt en er slicks op liggen... vind dit spel echt wel een toppertje.
Beter als F1 2010, mijn vorige racer...

• jhonno
v8power67 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:15:
[...]

dan heb jij lage eisen aan een game :P
vergeleken met een gt5 op de ps3 is het een echte bagger game, op xbox vergeleken met forza idem, en op pc is het vergeleken met alles goeie race games ook bagger ;)
ik wacht met kopen totdat ik heb gehoord dat de devvers een patch voor consoles hebben die de steering lag en wazige gevoel weghalen, dan ga ik erover nadenken hem te kopen.
Je hebt volledig gelijk !!

Speel zowel GT5 als Shift op ps3 maar ben iets anders dan sommigen die gelijk schreeuwen hier zoek en probeer instellingen en merk dan dat er met beide spellen heel veel plezier te beleven is.

• rCk
Gister ook de race met de McLaren op de Nordschleife gedaan. Dat is me toch een race, mooi hoor! Zat met klamme handjes aan mn stuur, zette (eerste keer op de Ring met NFS Shift 2) een tijd neer van 7.15m

Ik hou wel van dit spel, mooie omgevingen, mooie autos, leuke races.

• NoFearCreations
Net m'n eerste ModernA gedaan, maar dat is gewoon moeilijk, vooral op dat smalle straten circuit, je mag geen enkel foute maken. (tip: Als je op dat stuk naar beneden richting die tunnel gaat, half/driekwart gas geven, is hij veel beter te houden.)

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• Lampuhkap
Phusebox schreef op donderdag 07 april 2011 @ 07:05:
[...]

das makkelijk, die had ik dan volgende week gekocht als mn centjes weer gestort waren :7

• Aardschok
NoFearCreations schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:20:
Net m'n eerste ModernA gedaan, maar dat is gewoon moeilijk, vooral op dat smalle straten circuit, je mag geen enkel foute maken. (tip: Als je op dat stuk naar beneden richting die tunnel gaat, half/driekwart gas geven, is hij veel beter te houden.)
Je bedoelt dat siang hai circuit zeker?
bij die sprongetjes je rem even goed raken net voor je los komt en recht uit sturen bij de landing, dan kan ze enorm hard nemen...
Veel harder in ieder geval als dat de AI ze neemt

• NoFearCreations
Die is het volgens mij ja. Lastigste punt vond ik als je volgas naar beneden gaat, begon mijn Gumpert Apollo Works altijd uit te breken, met meestal een crash tot gevolg.

Ben benieuwd, vond Shift 1 op medium goed te doen, maar als het zo doorgaat, wordt het GT1 kampioenschap nog een aardige kluif...

[Voor 0% gewijzigd door NoFearCreations op 07-04-2011 13:29. Reden: Gumpert met een T...]

• Bastard
jhonno schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:20:
[...]

Je hebt volledig gelijk !!

Speel zowel GT5 als Shift op ps3 maar ben iets anders dan sommigen die gelijk schreeuwen hier zoek en probeer instellingen en merk dan dat er met beide spellen heel veel plezier te beleven is.
Ik ben eigenlijk pas commentaar gaan geven nadat ik allerlei instellingen heb geprobeerd, wat mod's eroverheen gegooid heb enz, maar de input lag blijft gewoon zo duidelijk aanwezig dat ik er eigenlijk totaal geen plezier aan beleef. Verder is de besturing ook zonder de input lag niet om over naar huis te schrijven, dus ben maar weer terug gegaan naar GT en forza. Er zijn gewoon een hele hoop mensen voor wie deze game niet leuk is door de besturing/input lag en er zijn een hele hoop mensen wie er totaal geen last van hebben en voor wie de game wel leuk is.
Alle instellingen en opties maken wel wat verschil in de besturing, maar ze doen verder weinig tot niets aan de input lag wat voor mij het grootste probleem is.

• jhonno
KAdrifter schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:12:
[...]

Ik ben eigenlijk pas commentaar gaan geven nadat ik allerlei instellingen heb geprobeerd, wat mod's eroverheen gegooid heb enz, maar de input lag blijft gewoon zo duidelijk aanwezig dat ik er eigenlijk totaal geen plezier aan beleef. Verder is de besturing ook zonder de input lag niet om over naar huis te schrijven, dus ben maar weer terug gegaan naar GT en forza. Er zijn gewoon een hele hoop mensen voor wie deze game niet leuk is door de besturing/input lag en er zijn een hele hoop mensen wie er totaal geen last van hebben en voor wie de game wel leuk is.
Alle instellingen en opties maken wel wat verschil in de besturing, maar ze doen verder weinig tot niets aan de input lag wat voor mij het grootste probleem is.
Ik kan niet oordelen over jouw input lag wat ik weet dat ik met mijn ps3 icm mijn flatscreen daar geen last van heb

• Phusebox
(jarig!)
NoFearCreations schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:28:
Die is het volgens mij ja. Lastigste punt vond ik als je volgas naar beneden gaat, begon mijn Gumpert Apollo Works altijd uit te breken, met meestal een crash tot gevolg.

Ben benieuwd, vond Shift 1 op medium goed te doen, maar als het zo doorgaat, wordt het GT1 kampioenschap nog een aardige kluif...
Shift 1 was zelfs op hard met de controller vrij simpel. Volgens mij had ik die in een weekje uit.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Phusebox schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:03:
[...]

Shift 1 was zelfs op hard met de controller vrij simpel. Volgens mij had ik die in een weekje uit.
Ik vind Shift 2 anders een stuk fijner spelen dan deel 1 hoor. Zoiezo had ik bij Shift 1 slechtere performance (op dezelfde PC) dankzij de crappy ATI ondersteuning én de physics waren all over the place wat redelijk vaak resulteerde in stuiterende auto's die niet te besturen waren.

• Aardschok
KAdrifter schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:12:
[...]
Wat voor setup heb je eigenlijk staan?
mischien zijn er specifieke drivers te downloaden.
Ik heb bijvoorbeeld een G27 en die kun je specifieke instellingen laten downloaden voor spellen.

• Phusebox
(jarig!)
SomerenV schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:05:
[...]

Ik vind Shift 2 anders een stuk fijner spelen dan deel 1 hoor. Zoiezo had ik bij Shift 1 slechtere performance (op dezelfde PC) dankzij de crappy ATI ondersteuning én de physics waren all over the place wat redelijk vaak resulteerde in stuiterende auto's die niet te besturen waren.
Op de console vind ik Shift 1 nog steeds beter dan deel 2.

• Bastard
jhonno schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:57:
[...]

Ik kan niet oordelen over jouw input lag wat ik weet dat ik met mijn ps3 icm mijn flatscreen daar geen last van heb
Zoals ik al zei, je kunt er geen last van hebben, feit is dat de input lag er wel is en ik die als storend ervaar. Kun je gewoon meten en er zijn op bijvoorbeeld gtplanet genoeg mensen die dat dus ook gedaan hebben.
Aardschok schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:20:
[...]

Wat voor setup heb je eigenlijk staan?
mischien zijn er specifieke drivers te downloaden.
Ik heb bijvoorbeeld een G27 en die kun je specifieke instellingen laten downloaden voor spellen.
Ik heb mijn g25 allang de deur uit gedaan en game nu met xbox controllers (g25 met wheelstand pro neemt nogal wat plek in op je studentenkamer), wat normaal (met GTR bijvoorbeeld ook) gewoon goed werkt. Er zijn inderdaad wel wat instellingen voor te vinden die ik dus ook geprobeerd heb, maar de input lag wordt er niet genoeg minder van. In ieder geval heb ik er een uur of 2 ingestoken om de game speelbaar te krijgen, maar dat is (naar mijn mening) niet voldoende gelukt. Na 2 uur kloten met instellingen en een uur gamen ben ik er dus mee opgehouden en heb ik besloten er geen moeite meer in te steken omdat het gewoon geen game is voor mij, de besturing is gewoon niet goed genoeg/er is teveel input lag.

• jhonno
KAdrifter schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:35:
[...]

Zoals ik al zei, je kunt er geen last van hebben, feit is dat de input lag er wel is en ik die als storend ervaar. Kun je gewoon meten en er zijn op bijvoorbeeld gtplanet genoeg mensen die dat dus ook gedaan hebben.

[...]

Ik heb mijn g25 allang de deur uit gedaan en game nu met xbox controllers (g25 met wheelstand pro neemt nogal wat plek in op je studentenkamer), wat normaal (met GTR bijvoorbeeld ook) gewoon goed werkt. Er zijn inderdaad wel wat instellingen voor te vinden die ik dus ook geprobeerd heb, maar de input lag wordt er niet genoeg minder van. In ieder geval heb ik er een uur of 2 ingestoken om de game speelbaar te krijgen, maar dat is (naar mijn mening) niet voldoende gelukt. Na 2 uur kloten met instellingen en een uur gamen ben ik er dus mee opgehouden en heb ik besloten er geen moeite meer in te steken omdat het gewoon geen game is voor mij, de besturing is gewoon niet goed genoeg/er is teveel input lag.
Weet er alles van maar werkt bij mij prima dus heb geen reden om te meten wat wel zo langzamerhand naar boven komt is dat mensen op forums inputlag hebben met bepaalde combinaties beeldscherm/tv en consoles

• v8power67

v8power67

gewoon indien mogelijk je tv op pc modus zetten scheeld vaak al.
maar ik het het ook op de pc, er zit een lag in het sturen, gas geven enz valt wel mee, maar het sturen zit gewoon echt een vertraging in, hierdoor mis je vaak net de apex, of crash je tegen iemand aan.
Zijn wel al mods die dit verwijderen maar ik heb dat niet getest.
game is gewoon niets voor mij. jammer want ik hou wel van veel customalisatie maar dan moet het rijden ook wel tedoen zijn, misschien even paar patches afwachten.

• Bastard
jhonno schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:44:
[...]

Weet er alles van maar werkt bij mij prima dus heb geen reden om te meten wat wel zo langzamerhand naar boven komt is dat mensen op forums inputlag hebben met bepaalde combinaties beeldscherm/tv en consoles
ja dat zal het zijn....

• jhonno
Klinkt ironisch lol

Ik weet 1 ding zeker er zijn hier en op intenet mensen die het spel haten en die het geweldig vinden .

• Bastard
Het was een beetje ironisch bedoeld ja, je hebt gewoon mensen die de input lag als zeer storend ervaren en mensen die 'm helemaal niet merken. Op gtplanet zijn er ook een lading topics van mensen die input lag niet voelen en geen idee hebben waar de rest het over heeft. In de reviews valt dat ook heel duidelijk terug te lezen (en te zien in de punten). Enig verband tussen de input lag en ps3/xbox/pc en tv heb ik niet gezien. Bij mij maakt het ook weinig/niets uit of ik het op mijn laptopscherm speel of op de tv of dat ik toetsenbord of controller gebruik.

• Aardschok
En dat zal ook wel zo blijven.

Zo heb je mensen die GT5 fantastisch vinden.
Ik had bijvoorbeeld overwogen om een PS3 er voor aan te schaffen, maar na een paar keer spelen vond ik het meer pokemon op wielen en de handeling niet bepaald realistisch (plus een controler is ook niets om mee te racen)

Zo heb je mensen die NFS afkraken voor het realisme in hun spellen, maar ja dat weet je natuurlijk ook al van te voren.

Maar wat ik altijd wel raar vind, is dat het bij velen compleet soepel, vloeiend en zonder gezeur draait.
Nu heb je altijd mensen hebt waarbij dat niet zo is, vind het alleen zo raar dat je dan niet je hardware gaat afzeiken maar de software die er op draaid.

Maar goed, wie ben ik...

• jhonno
KAdrifter schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:22:
Het was een beetje ironisch bedoeld ja, je hebt gewoon mensen die de input lag als zeer storend ervaren en mensen die 'm helemaal niet merken. Op gtplanet zijn er ook een lading topics van mensen die input lag niet voelen en geen idee hebben waar de rest het over heeft. In de reviews valt dat ook heel duidelijk terug te lezen (en te zien in de punten). Enig verband tussen de input lag en ps3/xbox/pc en tv heb ik niet gezien. Bij mij maakt het ook weinig/niets uit of ik het op mijn laptopscherm speel of op de tv of dat ik toetsenbord of controller gebruik.
Het maakt bij mij wel degelijk een verschil of de tv in game mode staat of niet

• Bastard
Hardware kun je natuurlijk uitsluiten door het op meerde systemen/schermen en met meerdere controllers te testen. enige wat dan overblijft is dat er mensen zijn die niet compatibel zijn met NFS;). Ik ben er daar een van.

[Voor 10% gewijzigd door Bastard op 07-04-2011 16:28]

• jhonno
Aardschok schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:23:
En dat zal ook wel zo blijven.

Zo heb je mensen die GT5 fantastisch vinden.
Ik had bijvoorbeeld overwogen om een PS3 er voor aan te schaffen, maar na een paar keer spelen vond ik het meer pokemon op wielen en de handeling niet bepaald realistisch (plus een controler is ook niets om mee te racen)

Zo heb je mensen die NFS afkraken voor het realisme in hun spellen, maar ja dat weet je natuurlijk ook al van te voren.

Maar wat ik altijd wel raar vind, is dat het bij velen compleet soepel, vloeiend en zonder gezeur draait.
Nu heb je altijd mensen hebt waarbij dat niet zo is, vind het alleen zo raar dat je dan niet je hardware gaat afzeiken maar de software die er op draaid.

Maar goed, wie ben ik...
Net als ik vindt dat de reakties van sommige mensen hier zwaar overtrokken zijn in eerste instantie voordat ze wat ingesteld hebben of geprobeerd hebben vliegt de disc al door de kamer

• jhonno
KAdrifter schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:26:
Hardware kun je natuurlijk uitsluiten door het op meerde systemen/schermen en met meerdere controllers te testen. enige wat dan overblijft is dat er mensen zijn die niet compatibel zijn met NFS;). Ik ben er daar een van.
Wat ik bedoel te zeggen is probeer eerst eens wat ik speel GT5 en daarna shift en heb geen problemen met min instellingen en stuur .

Wij spelen met 2 mensen hier zowel shift als gt5 met zelfde stuur en ps3 alleen staan de instellingen voor het stuur ingame totaal verschillend van elkaar

• v8power67

v8power67

ik snap sowieso dat gedoe met instellen niet, gt5 deed het met controller meteen perfect.
Met stuur even 2 dingen instellen en bam gelijk super gevoel en werkt perfect, fanatec stuurtje was even ander verhaal maar uiteindelijk werkt dit ook perfect. het zou vanuit het doosje al gelijk goed moeten werken, fm3 precies hetzelfde, met controller werkt het meteen perfect, met stuurtje 2 dingen instellen en is gelijk goed.
dus licht echt wel aan shift (zowel 1 als 2 want 1 kreeg ik op xbox ook niet lekker werkend), die doen blijkbaar zo min mogelijk moeite om de game goed af te leveren en hebben zoiets van dit werkt, zoek het maar uit, hier zijn tig sliders ga los. en voor de pc is er dan nog een community die zelf fixes maakt, maar is toch te zot voor woorden !!

• jhonno
v8power67 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:32:
ik snap sowieso dat gedoe met instellen niet, gt5 deed het met controller meteen perfect.
Met stuur even 2 dingen instellen en bam gelijk super gevoel en werkt perfect, fanatec stuurtje was even ander verhaal maar uiteindelijk werkt dit ook perfect. het zou vanuit het doosje al gelijk goed moeten werken, fm3 precies hetzelfde, met controller werkt het meteen perfect, met stuurtje 2 dingen instellen en is gelijk goed.
dus licht echt wel aan shift (zowel 1 als 2 want 1 kreeg ik op xbox ook niet lekker werkend), die doen blijkbaar zo min mogelijk moeite om de game goed af te leveren en hebben zoiets van dit werkt, zoek het maar uit, hier zijn tig sliders ga los. en voor de pc is er dan nog een community die zelf fixes maakt, maar is toch te zot voor woorden !!
Daar heb je gelijk in met EA is dat altijd al zo geweest en had ook deze keer niet anders verwacht eerlijk gezegd

• v8power67

v8power67

zal dan toch komen door de tijdsdruk die erop gezet wordt vrees ik, ik had namelijk heel lang het idee, dit spel gaat mij van gt5 vandaan trekken, maar helaas tegendeel is bewezen. ben daarom zeer blij met mn test versie geweest, omdat ik het al raar vond dat er geen demo kwam ervan.
misschien haal ik hem eens heel goedkoop voor de xbox, want het tunen en aanpassen van de auto's is altijd wel tof geweest in nfs games. in gt5 is dit helaas weer niet goed uitgewerkt en fm3 is gewoon te oud, en al hellemaal dood gespeeld hier. dus ja ik hoop op goeie patches dan haal ik hem wel een keer.

• Aardschok
v8power67 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:36:
zal dan toch komen door de tijdsdruk die erop gezet wordt vrees ik, ik had namelijk heel lang het idee, dit spel gaat mij van gt5 vandaan trekken, maar helaas tegendeel is bewezen. ben daarom zeer blij met mn test versie geweest, omdat ik het al raar vond dat er geen demo kwam ervan.
misschien haal ik hem eens heel goedkoop voor de xbox, want het tunen en aanpassen van de auto's is altijd wel tof geweest in nfs games. in gt5 is dit helaas weer niet goed uitgewerkt en fm3 is gewoon te oud, en al hellemaal dood gespeeld hier. dus ja ik hoop op goeie patches dan haal ik hem wel een keer.
Let wel op
tegen de tijd dat dit in de euro grabbel bak ligt,
Dan is Forza4 ook al weer zo goed als op de markt (deze herfst)
Die komt er bij mij ook gewoon meteen in en zal de disc tray niet meer verlaten...

• Bastard
jhonno schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:31:
[...]

Wat ik bedoel te zeggen is probeer eerst eens wat ik speel GT5 en daarna shift en heb geen problemen met min instellingen en stuur .

Wij spelen met 2 mensen hier zowel shift als gt5 met zelfde stuur en ps3 alleen staan de instellingen voor het stuur ingame totaal verschillend van elkaar
Heb alle mogelijkheden doorlopen zonder bevredigend resultaat, ben niet van het type eerst zeiken dan proberen, maar voor velen is het probleem van de besturing/input lag gewoon te groot om op te lossen. Het wordt wel wat beter, maar het blijft zo nadrukkelijk aanwezig dat deze game daardoor voor sommigen gewoon helemaal verprutst wordt. Ik zeg niet dat GT5 het einde is (al vermaak ik me er online wel mee als/stel dat ik een goede room gevonden krijg, offline speel ik 'm al maanden niet meer).

Anyway, no hard feelings, maar mensen die 'm willen kopen kunnen 'm beter eerst even testen, beetje net zoals met GT, je moet er van houden.

[Voor 7% gewijzigd door Bastard op 07-04-2011 16:46]

• jhonno
KAdrifter schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:44:
[...]

Heb alle mogelijkheden doorlopen zonder bevredigend resultaat, ben niet van het type eerst zeiken dan proberen, maar voor velen is het probleem van de besturing/input lag gewoon te groot om op te lossen. Het wordt wel wat beter, maar het blijft zo nadrukkelijk aanwezig dat deze game daardoor voor sommigen gewoon helemaal verprutst wordt. Ik zeg niet dat GT5 het einde is (al vermaak ik me er online wel mee als/stel dat ik een goede room gevonden krijg, offline speel ik 'm al maanden niet meer).

Anyway, no hard feelings, maar mensen die 'm willen kopen kunnen 'm beter eerst even testen, beetje net zoals met GT, je moet er van houden.
Bedoel daar ook absoluut jou persoonlijk niet mee hoor .
Wat GT5 betreft ik doe er ook niets anders meer mee dan online racen en vermaak me daar prima mee

• v8power67

v8power67

Aardschok schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:42:
[...]

Let wel op
tegen de tijd dat dit in de euro grabbel bak ligt,
Dan is Forza4 ook al weer zo goed als op de markt (deze herfst)
Die komt er bij mij ook gewoon meteen in en zal de disc tray niet meer verlaten...
mja eerst zien dan geloven, fm3 heb ik heel veel gespeeld omdat er niets anders was, maar was altijd teleurgesteld erover. fm4 gaat hopelijk dit goed maken maar ik vrees op een fm3.5, of eigenlijk fm3 want fm3 is een fm2.5. nu ik gt5 heb en daar hopelijk intresse in blijf houden, dan zie ik fm4 wel een keer verschijnen, maar ik zit niet op het puntje van mn stoel te wachten, daar heb ik met fm3 wel van geleerd ;)

maja thats another topic :P

• rCk
Als iedereen eens even over \shift 2 praat ipv forza en gt5???

Beetje jammer dit, amper ervaringen en enkel vergelijkingen met andere games, wat een deel is, maar tis niet vergelijkbaar.

• v8power67

v8power67

er zijn genoeg ervaringen, maar die zijn vooral negatief, dus ik zou zeggen lees even een paar pagina's van dit topic door je vind genoeg ;)

• rCk
v8power67 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:55:
er zijn genoeg ervaringen, maar die zijn vooral negatief, dus ik zou zeggen lees even een paar pagina's van dit topic door je vind genoeg ;)
Ik speel het spel zelf ook, kijk de afgelopen pagina's maar door, zie je ook wel wat ;).
Maar ik bedoel er wordt zoveel gebashed, maar niemand heeft volgens mij enig geduld om er even doorheen te hakken en het LEUKE van het spel in te zien (uitzonderingen nagelaten).
Ik kan best een hardcore sim bekoren, echter is dit gewoon een hele leuke racer die niet zo zeer arcade is. De sfeer is lekker, autos zien er goed uit, klinken vooral goed. Mooie tracks.
Ik klaag er niet over.

Wordt weinig inhoudelijk gepraat merk ik ook vaak...
Tevens rijden de autos, na wat instellingen/modjes erg goed, helaas is dat wel nodig. kan ik niet ontkennen dat dat slecht is.

[Voor 7% gewijzigd door rCk op 07-04-2011 23:40]

• Aardschok
Gisteren eens voor het eerste online geraced.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd hoe het zit met de autos die je kan kiezen.
ikzelf zat in een caterham met andere banden, (en dat was het)
Maar kon het opnemen tegen een Alfa 8C die de straat stenen uit de grond trok met het weg accelereren.

Nu nam ik gewoon de lijn netjes en pakte hem wel binnendoor, maar lijkt me niet helemaal eerlijke keuze op de grid,.. dus iemand enige idee hoe dat precies werkt met limieten?

• NoFearCreations
Is er toevallig al een realisme mod uit?
Want ModernA is niet te doen met de AI op medium. De nachtrace op de Nürburgring is gewoon onmogelijk doordat bij iedere aan rem poging ik van de baan word gebeukt!
Het lijkt er ook bijna op, alsof de handling ook anders wordt naarmate je hoger komt, want heb menig rondje met de Gumpert over de ring gereden, met tijden dik onder de 7min, en in die race rijd hij ineens voor geen meter.

• anu
Volgens mij kan de maker van de game de klasses aangeven die mee mogen doen (A t/m D, of geen beperking), en kan elke auto binnen die klasse meedoen, ongeacht hoever die getuned is.
Ik denk dat ik een Evo ga maken voor elke klasse, die tot op het randje van die klasse getuned is, en dan eens kijken of ik mee kan komen :)

• Aardschok
mocht er iemand zin in hebben, voeg me toe in je friendlijst in steam "ruuddevroom"
of EA alias Aardschok.

• Dannare
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 02-05-2013
Ik heb zo'n problemen om de 1e race van de Retro Japanese League te halen, Dat Ebisu circuit wat een een ongelofelijke klote baan..

• Aardschok
beetje rot circuit ja,
neem een stock R32,
De truuk zit hem in het enige inhaal moment van die baan, net na de korte links rechts Sbocht, maar vlak voor de start finish.
dat allerlaatste bochtje kan je haast rechtdoor nemen ondanks het eigenlijk een S bocht moet zijn.

Gezien je 4 rondes hebt, heb je ook 4 kansen om ze in te halen...
Ik had hier ook moeitje mee,

• Dannare
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 02-05-2013
Aardschok schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:22:
beetje rot circuit ja,
neem een stock R32,
De truuk zit hem in het enige inhaal moment van die baan, net na de korte links rechts Sbocht, maar vlak voor de start finish.
dat allerlaatste bochtje kan je haast rechtdoor nemen ondanks het eigenlijk een S bocht moet zijn.

Gezien je 4 rondes hebt, heb je ook 4 kansen om ze in te halen...
Ik had hier ook moeitje mee,
ok dus die auto's zwaar tunen helpt dus voor geen meter in dit geval, heb het al met elke auto volledig getuned geprobeerd...

Tevens de instelling van Thrustmaster Ferarri GT kwijt geraakt heb nu ff geen idee meer wat die instelling was :(

• rCk
Man man, Z06 Works is echt absurd. Ik ben nu met de Muscle challenge bezig, maar die 1213 bhp op 1207kg is ERG tricky!!
Heb er echt het gevoel mee dat je een ontzettend brulijzer onder je reet hebt, moet mn rechtervoetje erg in de gaten houden ermee!

• Phusebox
(jarig!)
Hoezo magnetisch? Niet dat ik daar netjes reed maar compleet onrealistisch hoe die auto's reageren. Ik ben de lancia.

• Bastard
Als je moeite met winnen hebt hielp het bij oude nfs-games ooit om je auto alleen te tunen voor bochten (dus alleen remmen vering banden enz) omdat dan de catch up het niet goed meer snapt, misschien dat dat bij shift 2 ook kan?

En dat ziet er vrij debiel uit phusebox, doet me denken aan een family Guy waar ze een auto gaan enteren als piraat :p .

[Voor 10% gewijzigd door Bastard op 09-04-2011 00:27]

• rCk
KAdrifter schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:25:
Als je moeite met winnen hebt hielp het bij oude nfs-games ooit om je auto alleen te tunen voor bochten (dus alleen remmen vering banden enz) omdat dan de catch up het niet goed meer snapt, misschien dat dat bij shift 2 ook kan?

En dat ziet er vrij debiel uit phusebox, doet me denken aan een family Guy waar ze een auto gaan enteren als piraat :p .
Klopt, dat maakt t een eitje.

Tevens het valt me op dat de realisme-meiden hier niet beginnen te zeiken over dat de Zonda R zomaar te kopen/gebruiken is? Mij stond me bij dat je deze niet meer gebruiken mag vanwege het geluid.(in real life) Of is dit niet zo?

• v8power67

v8power67

Phusebox schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:00:
Hoezo magnetisch? Niet dat ik daar netjes reed maar compleet onrealistisch hoe die auto's reageren. Ik ben de lancia.

[video]
HAHAHAHHA
dit ziet er gewoon echt komisch uit!!! alsof ze met superlijm aanmekaar zitten, was dit online of offline ??
wel een lekker geluid van die lancia.

• Phusebox
(jarig!)
v8power67 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:11:
[...]

HAHAHAHHA
dit ziet er gewoon echt komisch uit!!! alsof ze met superlijm aanmekaar zitten, was dit online of offline ??
wel een lekker geluid van die lancia.
Offline.

• v8power67

v8power67

ik zou dit filmpje eens doorsturen naar de devvers, als dit kan natuurlijk, want is wel echt een grove fout, athans tenzij ze het je express zo moeilijk mogelijk willen maken natuurlijk, net als catch up in oudere NFS games, echt zo jammer.

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Zo komt het op mij over... De AI stuurt jou richting op en zit dus tegen je achterkant te duwen. De keren dat hij grip krijgt zwaait z'n achterkant even naar je toe, maar omdat jij tegenstuurt voor zijn geduw (neem ik aan) blijft z'n neus tegen de Lancia plakken...

Ik weet het niet hoor, maar ik zie er nog niet echt magnetisme in. Ik maak het zelf ook niet mee in het spel, kan rustig hier en daar een tik uitdelen zonder dat ik aan iemand z'n auto blijf vast plakken of vice versa :P.

• Bastard
.kan ook gewoon dat de ai een lancia delta gewoon zo'n vette bak vindt dat ie 'm ff langer van dichtbij wilde bekijken :P.

Overigens kun je de Zonda R wel kopen, maar hij valt in geen een raceklasse, net zoals bijvoorbeeld de FXX (race-versie van de enzo). Vermoedelijk zou de Zonda R anders ook kompleet zoekgereden worden, het is niet alsof ze bij Pagani genoeg auto's verkopen om een volwaardig raceteam te kunnen betalen. Neemt niet weg dat ik er wel een zou willen :P . Als mensen overigens een zonda hebben zou ik ze eerder verplichten om er mee te rijden vanwege het geluid :P .

[Voor 10% gewijzigd door Bastard op 09-04-2011 15:54]

• rCk
KAdrifter schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:53:
.kan ook gewoon dat de ai een lancia delta gewoon zo'n vette bak vindt dat ie 'm ff langer van dichtbij wilde bekijken :P.

Overigens kun je de Zonda R wel kopen, maar hij valt in geen een raceklasse, net zoals bijvoorbeeld de FXX (race-versie van de enzo). Vermoedelijk zou de Zonda R anders ook kompleet zoekgereden worden, het is niet alsof ze bij Pagani genoeg auto's verkopen om een volwaardig raceteam te kunnen betalen. Neemt niet weg dat ik er wel een zou willen :P . Als mensen overigens een zonda hebben zou ik ze eerder verplichten om er mee te rijden vanwege het geluid :P .
Ja het probleem is alleen, dan moet je met ERG veel geld komen wil je op een circuit mogen rijden, vanwege de geluidslimieten tegenwoordig. Dan moet je of een bom geld meenemen, of een eigen circuit maken. Dat is wel jammer enigszins. Maar ze mogen dat geluid niet verbieden, het is absurd, en absurd mooi!

Ik hou wel van dit spel, alleen de Z06 Works is gekkenwerk, die auto heeft meer pk's dan dat hij kilo's weegt en is zo tailhappy met ook maar een klein beetje te veel van je rechtervoet...

• Minaaj
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 29-11 00:46
Dat filmpje vind ik niet zo vreemd hoor dat ze zo gaan, beide auto's slippen dus.

Anoniem: 33436

Hoop negatief gedoe hier.
Ik heb het spel een weekje en sta nog steeds verbaasd hoe cool het is, ten opzichte van bijvoorbeeld Forza 3, of de DTM games van jaren geleden.
Toffe besturing (ja, lijkt een beetje traag te reageren, maar ik kan ermee leven), lekkere graphics, lekker geluid, veel circuits, misschien een beetje te conventionele carreer. Heerlijk spel.

• Slammed_a4
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 27-08 14:30
heerlijke game,speel em op de pc,alleen jammer dat er via het online gebeuren niets te beleven valt...en als er een race plaatsvind dan rammen ze je als gekke van de baan...

• Fryslanboy
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 28-11 13:14
Probeer de BMW M3 E30 Sport Evo, met die V10 van de M6 erin, en dan het Works pakket;)

Dat is nog gekker dan de ZO6;)

In zijn 6, recht stuk, plankgas, en dan nog schuintrekken :P

• Ulti23
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 29-11 14:47

Ulti23

Quality Time

Ik vind het ook een heerlijke game om te doen. Maar nu in de A invitational terecht gekomen om in een mc claren over de nordschleife te knallen... Ik denk dat ik nog even flink moet oefenen daar want dat valt met een xbx360 controller voor de PC niet mee.

Tevens heb ik een Viper lekker getuned en oh my god die jankt echt goed over het circuit heen, wat een geluid! Heerlijke game dus, hier ga ik nog vele uurtjes instoppen. TDU 2 ligt reeds stof te happen :P

I pitty the fools who took my game-station.....

• rCk
Fryslanboy schreef op zondag 10 april 2011 @ 19:56:
Probeer de BMW M3 E30 Sport Evo, met die V10 van de M6 erin, en dan het Works pakket;)

Dat is nog gekker dan de ZO6;)

In zijn 6, recht stuk, plankgas, en dan nog schuintrekken :P
Ja grappig hoe rap je sommige dingen kan maken, en hoe lastig te handlen...

Wat ik tevens wel jammer vind, is dat je al op 60% op max XP zit, en dus enkel nog maar geld kan verdienen en niet verder kan levelen.

Heb nu al de klasses al gekocht, oa een Zonda R, Gumpert Apollo en een Audi R8 LMS.

• Shoarma kip
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 29-11 15:27

Shoarma kip

IceDFire

rCk schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:37:
[...]

Ja grappig hoe rap je sommige dingen kan maken, en hoe lastig te handlen...

Wat ik tevens wel jammer vind, is dat je al op 60% op max XP zit, en dus enkel nog maar geld kan verdienen en niet verder kan levelen.

Heb nu al de klasses al gekocht, oa een Zonda R, Gumpert Apollo en een Audi R8 LMS.
*Even gegoogled naar het maximale level*

Level 20 de max?! Ik zit op 11% en ben level 18. Toegegeven, ik heb de Shift 2 LE + NFS: Shift 1/HP en ik doe altijd mijn best om op de 1e plek in de autolog te komen + alle objectives te halen. Maar dat je zo snel aan het maximale level zit valt me een beetje tegen.

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

• rCk
Shoarma kip schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:22:
[...]

*Even gegoogled naar het maximale level*

Level 20 de max?! Ik zit op 11% en ben level 18. Toegegeven, ik heb de Shift 2 LE + NFS: Shift 1/HP en ik doe altijd mijn best om op de 1e plek in de autolog te komen + alle objectives te halen. Maar dat je zo snel aan het maximale level zit valt me een beetje tegen.
Klopt, dat is echt zonde. Ik doe het nietzoals jou, om als eerste in autolog te komen (zit niet op autolog..) en al die objectives probeer ik zo veel mogelijk, maar dit lukt me niet altijd 100%.

Maar 20 is inderdaad de max, en daar zit je ERG snel aan! Valt mij ook tegen ja. Zeker bij jou, je moet dan nog 80-85% van je races doen terwijl je niets meer kan unlocken.

• Aardschok
KAdrifter schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:53:

Het ligt iets anders.
Pagani had niet de intentie om met de laatste Zonda een Cup wagen op de markt te brengen.
De R was simpel weg om een ultime auto te bouwen die alles weg zou vagen.

Nu is het alleen bij de R wel zo, dat hij niet straat legaal is, of te wel, hij mag niet op de openbare weg verschijnen.
Maar de uitlaat is zo ontzettend luid, dat 99% van de circuits in de wereld de wagen simpel weg niet mag toe laten ivm met geluidsoverlast normen. Dus de Zonda R is wellicht de snelste wagen van dit moment op een circuit. je kan het alleen niet echt bewijzen

• Bastard
Ok, ik had geen idee dat ie niet bedoeld was om op de markt te brengen. Overigens is het zeker niet de snelste auto van het moment op het circuit, een straat legale radical sr8 rijd ook al 6:48 op de nurburgring, waar de zonda R het in 6:47:5 doet, een klanten-Porsche RS spyder zit daar waarschijnlijk ver onder en die kun je ook kopen als je maar genoeg geld meebrengt.

Geluidsoverlast normen op het circuit zijn trouwens ook sowieso vreeemd, die zijn een stuk strikter dan op de openbare weg helaas.

[Voor 6% gewijzigd door Bastard op 11-04-2011 14:09]

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee