Latitude aan staan?
Nee, dat is juist het rare, heb ik dus uit staan..Arnout schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:51:
Latitude aan staan?
hoe zijn de ervaringen met mods voor de SNS?
Ik wil Cyanogen erop gaan zetten, maar ben nog een beetje huiverig.
Topics als deze maken het er ook niet beter op
Ik heb laatst de stock rom er opnieuw opgezet omdat Maps zo instabiel/traag was en crashte. Geen rekening gehouden met de /efs map, en geen problemen gekregen.Shaodar schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:40:
hoe zijn de ervaringen met mods voor de SNS?
Dus dat valt wel wat mee. Nu ik jou link zo lees, heb ik wel even snel een backup van /efs gemaakt.
Heeft hier iemand ervaring met screen protectors? Ik wil er graag 1tje aanschaffen maar heb geen idee welke geschikt is aangezien kleine krasjes beginnen te komen.
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Kan jij mij vertellen hóe? Ik probeer het te doen met een aantal file explorers, maar bij geen eentje lukt het die folder te kopieren. Ik krijg gewoon een lege efs directory op mn sd card.Arnout schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 07:57:
[...]
Dus dat valt wel wat mee. Nu ik jou link zo lees, heb ik wel even snel een backup van /efs gemaakt.
Overigens heb ik root explorer niet geprobeerd, aangezien dat een pay app is.
Als het goed is heb ik wél root (na veel geklooi gisteravond is dat gelukt), dus ik snap het probleem niet
Verwijderd
Met Nitrality kan je wel een backup maken van dat bestand!Shaodar schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:06:
[...]
Kan jij mij vertellen hóe? Ik probeer het te doen met een aantal file explorers, maar bij geen eentje lukt het die folder te kopieren. Ik krijg gewoon een lege efs directory op mn sd card.
Overigens heb ik root explorer niet geprobeerd, aangezien dat een pay app is.
Als het goed is heb ik wél root (na veel geklooi gisteravond is dat gelukt), dus ik snap het probleem niet
https://market.android.co...com.nfye.insanity.toolbox
Thanks eindelijk gelukt.
Heb nu ondertussen ice&fire draaien, gebaseerd op cyanogen nightly 88. Loopt als een trein
Heb nu ondertussen ice&fire draaien, gebaseerd op cyanogen nightly 88. Loopt als een trein
Iemand die een screen protector heeft aangeschaft en mij zijn ervaringen kan delen?maxtz0r schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:23:
Heeft hier iemand ervaring met screen protectors? Ik wil er graag 1tje aanschaffen maar heb geen idee welke geschikt is aangezien kleine krasjes beginnen te komen.
Wat kan je aan ervaringen delen, het is een plastic velletje waar je vaak veel te veel voor betaaldmaxtz0r schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:20:
[...]
Iemand die een screen protector heeft aangeschaft en mij zijn ervaringen kan delen?
gewoon op ebay via je telefoontype zoeken, en 10 voor 5 euro laten bezorgen.
( als er al krasjes komen, ben je te laat ... daar help een protector niet tegen )
Er zijn heel veel screen protectors te vinden maar uit ervaring weet ik dat de een beter werkt dan de ander en vroeg mij dus af of iemand een goeie heeft weten te vinden.FreshMaker schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:37:
[...]
Wat kan je aan ervaringen delen, het is een plastic velletje waar je vaak veel te veel voor betaald
gewoon op ebay via je telefoontype zoeken, en 10 voor 5 euro laten bezorgen.
( als er al krasjes komen, ben je te laat ... daar help een protector niet tegen )
Ik snap dat ik te laat ben maar zou toch graag willen voorkomen dat er nog meer krasjes ontstaan.
Verwijderd
Hier 12 voor 3 euro, als ze ruk zijn was het maar 3 euro en als ze goed zijn heb je er 12.
Ik heb nu bij displaybescherming.nl een protector gekocht is wat duurder maar ga ervan uit dat deze goed zijn...
Owk. Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet als het op je telefoon zit. Zou je hier foto's van kunnen posten?maxtz0r schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:21:
Ik heb nu bij displaybescherming.nl een protector gekocht is wat duurder maar ga ervan uit dat deze goed zijn...
Zal ik doen.Phasis schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:44:
[...]
Owk. Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet als het op je telefoon zit. Zou je hier foto's van kunnen posten?
Owk bedankt.
Want ik zit nog steeds te twijvelen of ik een Nexus S zal kopen of een Desire S. Aangezien het plastic wel schade gevoeliger is. En de specs van de Desire S zijn weer wat beter maar de kale Android is daarin tegen ook weer erg interessant.
Ik heb echt google gebruikt, maar kan nergens vinden hoe het zit met dlna support van de nexus. Heb een Incredible S, maar wil misschien een Nexus en vind deze optie in de HTC wel leuk!
Kan iemand bevestigen of ontkrachten dat de Nexus S dlna ondersteunt?!
Kan iemand bevestigen of ontkrachten dat de Nexus S dlna ondersteunt?!
Battle.net || Strava
Jep, die site heb ik ook gezien. Maar dat is een van de velen sites... Er zijn ook websites die leuk vermelden dat er een video 720P opname mogelijkheid is. We weten allemaal dat dat niet zo is. Meer de vraag of jullie als gebruikers er ervaring mee hebben. Het enige wat ik ben tegengekomen is een kleine thread op xda. De oplossing was daar een app, twonky...
Battle.net || Strava
Ik heb helaas een (redelijk klein) krasje in mijn Nexus S
Heel storend is het niet, maar ik vind het toch wel jammer.
Heeft er iemand ervaring met van dat Displex screen polish spul? Heb het spul inmiddels al wel besteld.. Hopen dat het wat uitmaakt....
Heeft er iemand ervaring met van dat Displex screen polish spul? Heb het spul inmiddels al wel besteld.. Hopen dat het wat uitmaakt....
Heb het ooit geprobeerd op een Nokia n85. Precies dezelfde tube. Helaas werkte dit niet echt... Maar wellicht op het scherm van de nexus wel.cls schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:17:
Ik heb helaas een (redelijk klein) krasje in mijn Nexus SHeel storend is het niet, maar ik vind het toch wel jammer.
Ik twijfel nog steeds om mijn htc IS in te ruilen voor de nexus. Berichten zijn dat de camera wat minder is...
Battle.net || Strava
Ben toch voor de NS gegaan en heb de htc is ingeruild. Toch wel mooi, android zonder toeters en bellen. Valt zeker niet tegen.
Ik krijg alleen internet mobiel niet aan de gang? Zit bij t-mobile. Iemand tips? Ik heb de apn instellingen nagekeken en daar zou het niet aan moeten liggen.
Ik krijg alleen internet mobiel niet aan de gang? Zit bij t-mobile. Iemand tips? Ik heb de apn instellingen nagekeken en daar zou het niet aan moeten liggen.
Battle.net || Strava
Verwijderd
Hmm ik vind die nieuwe muziekapp wel tegenvallen.. alles lijkt trager te reageren en je kan ook niet meer tracks in een wachtij plaatsen?
welke muziek app?!Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:22:
Hmm ik vind die nieuwe muziekapp wel tegenvallen.. alles lijkt trager te reageren en je kan ook niet meer tracks in een wachtij plaatsen?
Ik heb de Nexus S nu drie dagen en moet zeggen dat ik het een veel fijner apparaat vind dan de HTC Incredible S die ik hiervoor had. Op de een of andere manier is een telefoon zonder al die tierelantijntjes toch fijner.
Alles werkt supersnel, maar niet sneller als op de HTC overigens. Wat me wel opviel, is dat als er een live wallpaper is ingesteld, de launcher een beetje schokt. Als er een gewone wallpaper is ingesteld, gaat het vloeiend. Ik kom met Quadrant score ook niet hoger dan 1450, waar er in enkele reviews over 1700 gesproken wordt?! Hoe is dat bij jullie?
Battle.net || Strava
Ik heb mijn display beschermer erop geplakt maar ik ben niet echt tevreden. Ten eerste zat er maar 1 beschermer in het pakketje en ten tweede zat er geen doekje of spul bij en dat voor 15 euro. Beetje stom van mij om dit niet te checken.Phasis schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:12:
[...]
Owk bedankt.
Want ik zit nog steeds te twijvelen of ik een Nexus S zal kopen of een Desire S. Aangezien het plastic wel schade gevoeliger is. En de specs van de Desire S zijn weer wat beter maar de kale Android is daarin tegen ook weer erg interessant.
Na het opbrengen van de bescherming(en ik heb dit al een aantal keer gedaan bij andere producten) zaten er veel bubbeltjes die je normaal aan de kant kan wrijven. Dit heb ik ook gedaan alleen laat het een aantal kringen achter die ik normaal niet krijg. Nu na een paar dagen ziet het er wel acceptabel uit maar 100% tevreden ben ik zeker niet.
Foto's volgen nog
Ik stond voor dezelfde keuze, en ben voor een Desire S gegaan. Nog geen halve seconde spijt van. LauncherPro opgezet met Gingerbread skin, en het vlamt nog steeds zoals ervoor. Qua updates wordt het afwachten natuurljikPhasis schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:12:
[...]
Owk bedankt.

Verwijderd
Is jouw muziek icoontje een speakercone of een koptelefoon? Als je een koptelefoon hebt, die is klote (aka ik moet er nog aan wennen)
Mijn icoontje is een speakercone... Dus ik heb nog geluk dan?! Of mis ik dan wat. Er zijn geen updates beschikbaar. Tenminste, de telefoon zoekt niet eens, zegt gelijk dat de software up to date is. Zou ik een koptelefoon moeten hebben?!Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:32:
[...]
Is jouw muziek icoontje een speakercone of een koptelefoon? Als je een koptelefoon hebt, die is klote (aka ik moet er nog aan wennen)Maar aangezien je hem pas drie dagen hebt, dan ken je niet anders..
Battle.net || Strava
Verwijderd
Hmm.. sinds de launch van http://music.google.com/about/ zou je muziekapp vernieuwd moeten zijn.. of misschien heb ik dat zelf gedaan. Probeer eens updaten via de android market
edit: https://market.android.co...=com.google.android.music dit hoort gewoon je standaard music player te zijn...
edit: https://market.android.co...=com.google.android.music dit hoort gewoon je standaard music player te zijn...
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 15:21 ]
Ik kan niks updaten, ook niet via de market. Maar op de link die je geeft, staat dat je er zelf om moet vragen. Dat het een beta is voor alleen de US.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:16:
Hmm.. sinds de launch van http://music.google.com/about/ zou je muziekapp vernieuwd moeten zijn.. of misschien heb ik dat zelf gedaan. Probeer eens updaten via de android market
Ik draai alles stock.
Model is I9023, bij instellingen -> over de telefoon staat als smalbanversie I9023XXKD1.
Wat ik wel vreemd vind, is dat er in de bootloader (power +volume up), I9020XXKA3 en I9020XXKD1 wordt weergegeven?!
Heb jij hetzelfde toestel of een amerikaanse?
Battle.net || Strava
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde toestel.. Bij die tweede link die ik gegeven had, kan je die app gewoon installeren via de market toch?
Vreemd... heb je ook dezelfde waarden in je bootloader staan?
Zal het vnvd even proberen achter de pc...
Zal het vnvd even proberen achter de pc...
Battle.net || Strava
Verwijderd
Ik kan hem niet installeren omdat hij "niet compatible met vodafone Nexus S" is, en het is geen branded telefoon als het goed is (studentmobiel). Komt toch echt doordat google music alleen in de VS beschikbaar is denk ik...
Zelf ben ik overigens zeer tevreden met playerpro; mooie kwaliteit, goeie widgets en instellingen, werkt perfect. Hoewel ik natuurlijk ook graag zou aanmelden voor die 20.000 nummers online, maar dat is tot zover niet gelukt.
Zelf ben ik overigens zeer tevreden met playerpro; mooie kwaliteit, goeie widgets en instellingen, werkt perfect. Hoewel ik natuurlijk ook graag zou aanmelden voor die 20.000 nummers online, maar dat is tot zover niet gelukt.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 18:44 ]
Ik krijg het niet voor elkaar hoor... Ik krijg de melding dat het niet voor het land beschikbaar is, waar de nexus s zich in bevindt. Ligt misschien ook wel aan het google account? Die van mij staat op nederland...
Verder een top toestel. Erg mooi beeld. Alleen de batterij valt een beetje tegen. Staat nu op 27% vanaf vanmorgen. Bij de HTC IS had ik s'avond nog een procentje of 40...
Zag op xda dat er iemand was die ook last had van een snelle battery drain. Hij had dezelfde waarde in de bootloader staan. Beginnend met I9020 ipv I9023. Maar ik kan nergens terug vinden wat het moet zijn... Heb wel gezien, dat mensen die de update handmatig hebben gedaan deze waarden kregen, maar niet welke waarden de toestellen hebben die de OTA update hebben gedaan? Iemand hier die dat kan aangeven. Volgens mij is I9020 de standaard geworden?!
Verder een top toestel. Erg mooi beeld. Alleen de batterij valt een beetje tegen. Staat nu op 27% vanaf vanmorgen. Bij de HTC IS had ik s'avond nog een procentje of 40...
Zag op xda dat er iemand was die ook last had van een snelle battery drain. Hij had dezelfde waarde in de bootloader staan. Beginnend met I9020 ipv I9023. Maar ik kan nergens terug vinden wat het moet zijn... Heb wel gezien, dat mensen die de update handmatig hebben gedaan deze waarden kregen, maar niet welke waarden de toestellen hebben die de OTA update hebben gedaan? Iemand hier die dat kan aangeven. Volgens mij is I9020 de standaard geworden?!
Battle.net || Strava
Dacht dat ik eindelijk een kraakvrij toestel had... Helaas, de ring om het beeldscherm lijkt aan de linkerkant niet helemaal goed vast te klikken. als ik onder de volume knopjes druk, lijkt er een beetje speling in te zitten... Niet erg, wel jammer.
Battle.net || Strava
Ik heb de nieuwe muziek app ook op mn Nexus S, krijg een update melding in market van de muziek app. Maar toen ik die probeerde te openen was die ineens niet beschikbaar, maar via de update all knop kwam hij wel binnenVerwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:16:
Maar de nieuwe app werkt inderdaad niet echt lekker soepel

Verwijderd
Ik had precies hetzelfde! Lijkt net alsof we hem te vroeg hebben gekregen ofzo.. Ik heb net ook ondervonden dat er geen "voeg toe aan huidige afspeellijst" meer is?? Dat was juist zo fijn.. Als je een track aan het luisteren bent, kun je dus niet meer een andere track erachter plakken zodat die gaat afspelen zodra de eerste klaar is.. Eerst kon dat wel. Ook is het slecteren van een tijdstip binnen een track echt kut geworden; je moet nu twee keer drukkenHammerT schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:09:
[...]
Ik heb de nieuwe muziek app ook op mn Nexus S, krijg een update melding in market van de muziek app. Maar toen ik die probeerde te openen was die ineens niet beschikbaar, maar via de update all knop kwam hij wel binnen![]()
Maar de nieuwe app werkt inderdaad niet echt lekker soepel
Ik had dat ook, en vooral nadat die 1x gevallen was. Ik heb echter een simpele oplossing gevonden waar ik eigenlijk bets wel tevreden mee ben nu. Hij kraakt niet meer!retlaw schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:08:
Dacht dat ik eindelijk een kraakvrij toestel had... Helaas, de ring om het beeldscherm lijkt aan de linkerkant niet helemaal goed vast te klikken. als ik onder de volume knopjes druk, lijkt er een beetje speling in te zitten... Niet erg, wel jammer.
Oftewel, je moet er gewoon iets ertussen duwen zodat de cover met meer spanning aangrijpt.enomiss schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:23:
Om nog maar even terug te komen op mijn probleem met de back cover, ik heb een oplossing.
Voor degene waar bij de achterkant beetje kraakt of lost lijkt te zitten is dit ook handig.
Ik heb een driedubbel gevouwen papiertje tussen de cover en het toestel geduwt bij de plek waar de haakjes niet goed aangrepen. Gevolg, het kapje bolt als het ware waardoor er meer spanning staat en de haakjes goed vast klikken. Geen gekraak meer en geen speling. Toestel voelt weer degelijk aan!
[ Voor 4% gewijzigd door enomiss op 18-06-2011 12:59 ]
https://opensea.io/seaart
Ik zit ook te twijfelen over de Nexus nu (gratis bij vrij goedkoop abo van vodafone ondertussen) of wachten met de Galaxy S2 als die over een maand of 2/3 goedkoper is. Maar goed, dan kun je blijven wachten want dan is ondertussen ook wéér een andere betere telefoon uit natuurlijk..rinkel schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:11:
[...]
Ik vind een groter scherm nou niet echt meteen een voordeel. De trend is steeds groter en groter. Zo komen we binnenkort uit bij 5" (welke er al een tijd is; Dell Streak)
Daarbij is de Nexus S een "developers phone", directe updates van Google en je hebt dus geen rommel van HTC/SE of Samsung. Ik vind dat enorme pluspunten, die opwegen tegen dingen als dual core (waar ik persoonlijk het nut niet van in zie, maar ik speel dan ook nooit games), al zal hier niet iedereen mee eens zijn, maar het is IMO een bewuste keuze.
Ik weet wel dat mijn volgende telefoon een google-phone wordt, na Touchwiz en Sense te hebben gehad.
Dual Core is dus alleen voordelig met games? Want dat interesseert mij ook vrij weinig eerlijk gezegd.
Erg vaag... pak net mijn telefoon en staat er een scherm met de vraag of ik de bootloader wil unlocken?!
Scherm reageerde alleen nergens op...
Batterij eruit en erin en het toestel deed het weer. Geen idee hoe de melding kwam...
Batterij eruit en erin en het toestel deed het weer. Geen idee hoe de melding kwam...
Battle.net || Strava
Verwijderd
Zwart scherm met letters in meerdere kleuren? Dan heb je je telefoon opgestart in fastboot mode. Dat doe je door de volume omhoog button in te drukken tegelijk met de power button. Als je in de fastboot mode zit, werkt je touchscreen niet meer maar moet je scrollen met de volume buttons en op OK drukken met de power button.retlaw schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:34:
Erg vaag... pak net mijn telefoon en staat er een scherm met de vraag of ik de bootloader wil unlocken?!
Ben trouwens erg tevreden met m'n Nexus S. Had 'm geroot, al een tijdje CM7 gedraaid met natuurlijk Voodoo Sound en een prachtig transparant thema, en ben nu overgestapt naar MIUI, omdat ik wel weer iets totaal anders wilde. Jammer dat MIUI steeds meer naar de stock Gingerbread look gaat. Al dat oranje en zwart. Bleh.
Op m'n scherm zitten inmiddels wel al wat krasjes, maar niks wat je kan voelen en niks wat je kan zien als het scherm aanstaat. Ook klikken de volume buttons een beetje vaag, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de achterkant er vaak heb afgehaald, als ik de batterij eruit moest halen als-ie weer eens gecrashed was. Dit ligt trouwens niet aan het toestel, maar aan mezelf (installeren van custom kernels en zo).
Hoe dan ook, ik ben verbaasd hoeveel je met zo'n Android toestel kan. Ik heb geen behoefte aan een snellere telefoon, want hij is nu al razendsnel en sneller zou alleen voor spelletjes handig kunnen zijn. Hoe goed de Galaxy S2 ook mag zijn, het feit dat de Nexus S zo open is overwint alles. Ik heb echt het gevoel dat het 'mijn' toestel is.
Het was niet het fastboot scherm, die ken ik wel. Ook niet het recovery menu... er stond echt of ik het toestel de bootloader wilde unlocken ... en dat daarbij de sd kaart geformatteerd zou worden.
Battle.net || Strava
ben zelf erg aan het twijfelen tussen de S2 en de Nexus S, vraag me af of de meerprijs van de S2 +/- 160 euro ook daadwerkelijk waard is...
Kunnen jullie mij aub wellicht iets vertellen over het bereik van de Nexus S (gsm, Wifi etc.) na de updates?
Kon hier nl niets meer over terug vinden.
Kunnen jullie mij aub wellicht iets vertellen over het bereik van de Nexus S (gsm, Wifi etc.) na de updates?
in mijn zoektocht naar een verklaring kom ik niet verder als dit:
http://www.nexusoneforum....ne-bootloader-screen.html
mijn batterij was ook helemaal leeg toen ik het toestel aan de lader legde... wel apart!
Het bereik van de Nexus S is voldoende. Er zijn toestellen met beter bereik, maar dat zijn de waarschijnlijk de good old nokias... De Nexus S heeft in ieder geval beter bereik als de HTC Incredible S. Die had ik hiervoor. Mijn vriendin heeft een Xperia X10 en die heeft ook altijd goed bereik... Maar ligt uiteraard ook aan je provider. Ik zit op t-mobile en zij op KPN...
http://www.nexusoneforum....ne-bootloader-screen.html
mijn batterij was ook helemaal leeg toen ik het toestel aan de lader legde... wel apart!
Het bereik van de Nexus S is voldoende. Er zijn toestellen met beter bereik, maar dat zijn de waarschijnlijk de good old nokias... De Nexus S heeft in ieder geval beter bereik als de HTC Incredible S. Die had ik hiervoor. Mijn vriendin heeft een Xperia X10 en die heeft ook altijd goed bereik... Maar ligt uiteraard ook aan je provider. Ik zit op t-mobile en zij op KPN...
Battle.net || Strava
Verwijderd
Nexus S heeft erg goed berijk (gsm/3g) maar WiFi is bereik is echt slecht.. Hier op zolder kan ik beter 3G gebruiken in sommige gevallen (skype gesprekken) dan mijn N-router WiFi terwijl mijn laptop en nokia 5800 xpressmusic helemaal volle icoontjes hadden.
Ik vind toch de batterij wat tegenvallende van de Nexus.. vanochtend om 6 uur van de lader en nu op 33%
Heb er niets speciaals mee gedaan. Synchroniseren wel aan. Had wel op een wat langere duur gehoopt...
Heb er niets speciaals mee gedaan. Synchroniseren wel aan. Had wel op een wat langere duur gehoopt...
Battle.net || Strava
Met hem. Welk toestel is in dagelijks gebruik sneller? Of is dat verschil te klein?Der Imparator schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:46:
ben zelf erg aan het twijfelen tussen de S2 en de Nexus S, vraag me af of de meerprijs van de S2 +/- 160 euro ook daadwerkelijk waard is...
Werkt het ook echt slecht (=hardware) of wordt er gewoon minder bereik aangegeven (=software)?Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:16:
Nexus S heeft erg goed berijk (gsm/3g) maar WiFi is bereik is echt slecht.. Hier op zolder kan ik beter 3G gebruiken in sommige gevallen (skype gesprekken) dan mijn N-router WiFi terwijl mijn laptop en nokia 5800 xpressmusic helemaal volle icoontjes hadden.
Verwijderd
Ik had er even research naar gedaan, en blijkbaar gebruikt de Nexus S een andere WiFi chip als de meeste telefoons, maar is deze wel veel zuiniger. En dat merk je wel, de batterij gaat meer dan twee dagen mee als je alleen wifi gebruikt..
"It's using the same low-power Broadcomm BCM4329GKUBG WiFi chip as the third generation iPod Touch."
http://www.androidcentral.com/nexus-s-gets-torn-down-already
http://www.androidcentral...s-hows-your-wifi-strength
Hij werkt ook best slechter (tov laptops of een nokia 5800 xpressmusic) (hardware dus) ik weet niet of dit met een firmware aangepast kan worden ofzo. Maar het ligt er maar net aan wat je ermee wilt doen.. je hebt er alleen last van in specifieke situaties (zoals ik op zolder twee verdiepingen hoger zit dan de Linksys WRT160-N )
"It's using the same low-power Broadcomm BCM4329GKUBG WiFi chip as the third generation iPod Touch."
http://www.androidcentral.com/nexus-s-gets-torn-down-already
http://www.androidcentral...s-hows-your-wifi-strength
Hij werkt ook best slechter (tov laptops of een nokia 5800 xpressmusic) (hardware dus) ik weet niet of dit met een firmware aangepast kan worden ofzo. Maar het ligt er maar net aan wat je ermee wilt doen.. je hebt er alleen last van in specifieke situaties (zoals ik op zolder twee verdiepingen hoger zit dan de Linksys WRT160-N )
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 13:07 ]
bij mij werkt wifi ook zeer matig. Nu heb ik wel een G-netwerk liggen, dus wellicht ligt het ook daaraan. Echter, met mijn budget Samsung Galaxy Spica had ik perfect bereik op plekken waar ik nu beter op 3G kan overschakelen.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:16:
Overigens, iemand enig idee waar fotos worden opgeslagen? Ik heb meerdere keren gezocht maar ik kan het gewoon niet vinden...
Verwijderd
Ben ik nou gestoord of is er geen mogelijkheid om je Nexus S te gaan synchroniseren met Outlook?
Ik zie dat mensen over een 3rd party software praten en ook erg veel mensen gefrustreerd, maar klopt dat je standaard de Nexus S niet kan synchroniseren met je Outlook?
Zo ja, hoe zou je dat wel kunnen doen?
Ik zie dat mensen over een 3rd party software praten en ook erg veel mensen gefrustreerd, maar klopt dat je standaard de Nexus S niet kan synchroniseren met je Outlook?
Zo ja, hoe zou je dat wel kunnen doen?
Wat een rustig topic is dit zeg?! Zou het komen omdat alles gewoon werkt bij deze telefoon of omdat er weinig gebruikers zijn?
Wat betreft je synchronisatie vraag -> ik zou niet weten of je via een kabel of iets dergelijks kan synchroniseren. Maar als je client exchange ondersteund is dat ook niet nodig. Je kunt dan op dezelfde wijze met je Nexus S inloggen, als je met je Outlook doet. Je contacten en agenda kunnen dan ook worden meegesynchroniseerd, zonder dat er een kabel aan te pas komt!
Wat betreft je synchronisatie vraag -> ik zou niet weten of je via een kabel of iets dergelijks kan synchroniseren. Maar als je client exchange ondersteund is dat ook niet nodig. Je kunt dan op dezelfde wijze met je Nexus S inloggen, als je met je Outlook doet. Je contacten en agenda kunnen dan ook worden meegesynchroniseerd, zonder dat er een kabel aan te pas komt!
Battle.net || Strava
Verwijderd
Net mijn Nexus binnen, eerste indruk is goed! Moet ook wel, want ik kom van de inmiddels antieke Galaxy Spica af!
Ik kwam eigenlijk meteen een dingetje tegen waar ik niet helemaal uitkom, de OTA systeemupdate. (overigens wel de zoekfunctie gebruikt) Omdat ik bij Telfort zit, moet ik roamen. Maar als ik de update wil downloaden krijg ik de melding "systeemupdates kunnen niet gedownload worden tijdens roaming"?
Is er iemand die dit probleem ook heeft (gehad)? Hoe op te lossen?
Thanks!
Ik kwam eigenlijk meteen een dingetje tegen waar ik niet helemaal uitkom, de OTA systeemupdate. (overigens wel de zoekfunctie gebruikt) Omdat ik bij Telfort zit, moet ik roamen. Maar als ik de update wil downloaden krijg ik de melding "systeemupdates kunnen niet gedownload worden tijdens roaming"?
Thanks!
Mijn betere wederhelft bezit de Nexus S. Ik hoor nooit klachten want naast alle versies van Angry Birds werkt bellen en internetten uitstekend. Tja, geen nieuws is goed nieuws.retlaw schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:12:
Wat een rustig topic is dit zeg?! Zou het komen omdat alles gewoon werkt bij deze telefoon of omdat er weinig gebruikers zijn?
Verwijderd
Wel een heel erg rustig topic ja..
Misschien komt het omdat vanilla android zo lekker werkt dat niemand wilt switchen met custom roms? Ik zou meteen van touhcwiz/sense afwillen
De meeste posts in andere topics gaan daar over lijkt het wel..
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 14:11 ]
Ik ben ook blij verrast met de soepele werking van het "pure" google pakket.
Heb hiervoor HTC gehad en was bang al die poespas te gaan missen, maar niets is minder waar. Het werkt gewoon en dat is fijn!
Ik mis alleen een standaard videospeler?! Iemand hier nog goede tips voor?
Heb hiervoor HTC gehad en was bang al die poespas te gaan missen, maar niets is minder waar. Het werkt gewoon en dat is fijn!
Ik mis alleen een standaard videospeler?! Iemand hier nog goede tips voor?
Battle.net || Strava
Verwijderd
Misschien via Wi-Fi proberen? Lijkt me ook verstandiger vanwege de grootte van zo'n bestand.[b][message=36318323,noline]
Thanks!
Of download de firmware van xda:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1056062
Hier kies je voor de variant:
Model: i9023
Full Rom: GRJ22, KD1
Dit bestand zet je op de interne opslag. Toestel uitzetten. Aanzetten door volumeknop omhoog + powerbutton ingedrukt te houden.
Vervolgens kies je recovery. Je krijgt dan een scherm met een uitroepteken. Druk dan nog een keer op volumeknop + powerbutton. Kies voor install zip from sd en kies het firmware bestand!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1056062
Hier kies je voor de variant:
Model: i9023
Full Rom: GRJ22, KD1
Dit bestand zet je op de interne opslag. Toestel uitzetten. Aanzetten door volumeknop omhoog + powerbutton ingedrukt te houden.
Vervolgens kies je recovery. Je krijgt dan een scherm met een uitroepteken. Druk dan nog een keer op volumeknop + powerbutton. Kies voor install zip from sd en kies het firmware bestand!
Battle.net || Strava
Verwijderd
@ossieboy, @retlaw Bedankt voor de suggesties! Misschien vanavond maar even naar de Mac voor een Mc Wifi menu!
Gister de telefoon binnen gekregen. Prachtig apparaat! WiFi bereik valt inderdaad een beetje tegen in vergelijking met de laptop op dezelfde afstand van de router.
Wat hebben jullie voor een hoesje? Of screen protector?
Wat hebben jullie voor een hoesje? Of screen protector?
Ik gebruik helemaal geen hoesje voor mn Nexus S, ben er gewoon zuinig op. Tot nu toe is dat genoeg
.
Als ik thuis op de bank zit, zit ik automatisch op mn WLAN en ik zie ook op de telefoon dat alles in orde is, maar toch heb ik vaak om de 1 of andere reden geen verbinding. Erg vervelend.
Verder heb ik er geen problemen mee, echt een supertelefoon!
Als ik thuis op de bank zit, zit ik automatisch op mn WLAN en ik zie ook op de telefoon dat alles in orde is, maar toch heb ik vaak om de 1 of andere reden geen verbinding. Erg vervelend.
Do what you love, do it often
screenprotector van een webshop uit Katwijk -> Past perfect en was EUR 5 voor twee stuks... Gezocht via marktplaats.
Battle.net || Strava
Wifi settings > Menu > Advanced > Sleep policy > Nevermacciez schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:26:
Ik gebruik helemaal geen hoesje voor mn Nexus S, ben er gewoon zuinig op. Tot nu toe is dat genoeg.
Hierdoor blijft je verbinding behouden en daarmee heb ik dat probleem in ieder geval niet meer.
Verwijderd
Ik heb een valenta leather pocker 15, beschermt goed als je hem niet gebruikt en als je hem wel gebruikt heb je toch je "kale" telefoon in de hand. Zit in het begin wat strak maar na een week of twee past ie perfect.
Cool, dankje.Frank-NL schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:34:
[...]
Wifi settings > Menu > Advanced > Sleep policy > Never
Hierdoor blijft je verbinding behouden en daarmee heb ik dat probleem in ieder geval niet meer.
Kost dat nog meer accu? Maakt eigenlijk ook niet uit, accu houdt het bij mij 3 tot 4 dagen vol.
Verwijderd
Volgens mij valt het bijna niet te merken. .De wifi chip in de NS verbruikt zeer weinig. Misschien is het zelfs beter om sleep policy op never te zetten zodat hij niet soms overgaat op 3g als je het scherm uit hebt staan (want dat wilt nog wel eens gebeuren bij mij
echt raar.. ) -> dan zet ik mijn beeldscherm aan, dan zie ik dat hij verbinding heeft met 3g, en dan gaat hij snel over naar wifi..
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2011 13:26 ]
Verwijderd
Ik neem mn woorden terug.. batterij wordt wel snel gedraint
Het beste is om 3g gewoon uit te schakelen als je thuis bij je WiFi bent en je wifi te laten Sleepen als je beeldscherm uit staat.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2011 21:29 ]
Daar merk ik anders niks van. Ik laat wifi altijd aanstaan en thuis schakelt GSM dan naar 2G en blijf ik netjes mijn wifi behouden, zonder dat het batterijniveau erg daalt.
zou er ook een update voor de europese Nexus S onderweg zijn?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1157375
Lijkt in ieder geval het geval te zijn voor de 4g variant... Alhoewel dat nog maar af te wachten is.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1157375
Lijkt in ieder geval het geval te zijn voor de 4g variant... Alhoewel dat nog maar af te wachten is.
Battle.net || Strava
Ik heb dit sjieke hoesje ook gekregen (van mijn lieve dochter voor vaderdag!). Zit inderdaad erg strak, met welke kant steek jij de telefoon in het hoesje?Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:27:
Ik heb een valenta leather pocker 15, beschermt goed als je hem niet gebruikt en als je hem wel gebruikt heb je toch je "kale" telefoon in de hand. Zit in het begin wat strak maar na een week of twee past ie perfect.
Battle.net || Strava
Ja die heb ik ook... maar geen idee wat hij nou echt doet, heb er dan ook nog niet echt naar gekeken.yok schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:21:
Hebben jullie ook een 'nieuwe knop' in de market: Vodafone? (voor de Vodafone-abbo's)
Het werkt inderdaad en voor mn gevoel maakt het voor mijn accu niks uit, goedk opgelost dus. Dankumacciez schreef op zondag 03 juli 2011 @ 07:18:
[...]
Cool, dankje.
Kost dat nog meer accu? Maakt eigenlijk ook niet uit, accu houdt het bij mij 3 tot 4 dagen vol.
Ben wel benieuwd hoe je het voor elkaar krijgt zo lang met een acculading te doen?! Staat synchroniseren etc. dan allemaal uit en zit je dan op 2G?macciez schreef op zondag 03 juli 2011 @ 07:18:
[...]
Cool, dankje.
Bij mij staat alles aan en dan kan er ik anderhalve dag mee doen... Dus elke dag aan de lader!
Battle.net || Strava
Ik heb geen 3G, en doe ongeveer 2 dagen met een volle accu. Ik vraag me inderdaad ook af hoe sommige mensen zo lang met hun accu doen.retlaw schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:27:
[...]
Ben wel benieuwd hoe je het voor elkaar krijgt zo lang met een acculading te doen?! Staat synchroniseren etc. dan allemaal uit en zit je dan op 2G?
Bij mij staat alles aan en dan kan er ik anderhalve dag mee doen... Dus elke dag aan de lader!
Misschien dat ze de telefoon 's nachts uit zetten of in Airplane mode?
DeputyNL
Verwijderd
Bovenkant eerst, met z'n kont naar boven toe dus. Scherm naar de voorkant van het hoesje gericht, en dan stop ik het geheel met het scherm naar mijn been gericht in m'n broekzak.retlaw schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:03:
[...]
Ik heb dit sjieke hoesje ook gekregen (van mijn lieve dochter voor vaderdag!). Zit inderdaad erg strak, met welke kant steek jij de telefoon in het hoesje?

(Sjezus wat maakt een iPod touch toch slechte foto's!
Op komst: Phone-to-phone PayPal transactions.
http://techcrunch.com/201...ment-support-for-android/
http://techcrunch.com/201...ment-support-for-android/
Person 1 and 2 hold their NFC-enabled Android phones together until they vibrate. ()
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Yep.. bloedirritant en voegt totaal niets toe imo. Iemand enig idee hoe je die knop weer wegkrijgt?yok schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:21:
Hebben jullie ook een 'nieuwe knop' in de market: Vodafone? (voor de Vodafone-abbo's)
Overigens heb ik nog een andere vraag. Ik heb nog een ander kabeltje die ook gewoon past op mn NS. Opladen werkt gewoon, alleen kan ik hem niet als data kabel gebruiken. Ik krijg geen melding dat er iets is aangesloten op de pc. Daarnaast werkt de instelling dat het scherm niet uit mag gaan als deze aan het opladen is ook niet met dit kabeltje. Met de originele data kabel werkt dit gewoon wel allemaal.
Het kabeltje zat bij een oudere LG telefoon, waarbij de datatransfer wél gewoon werkt
Iemand enig idee hoe dit kan?
Heeft iemand de nieuwe market al ontvangen via de reguliere weg?
Er zijn al veel apk's beschikbaar, maar wacht het wel gewoon af hoe lang het duurt dat het ontvangen wordt...
Er zijn al veel apk's beschikbaar, maar wacht het wel gewoon af hoe lang het duurt dat het ontvangen wordt...
Battle.net || Strava
Waarschijnlijk een wat andere pinvolgorde? Voor de power maakt dat natuurlijk niet zoveel uit, die komt er toch wel door.Shaodar schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 07:45:
[...]
Yep.. bloedirritant en voegt totaal niets toe imo. Iemand enig idee hoe je die knop weer wegkrijgt?
Overigens heb ik nog een andere vraag. Ik heb nog een ander kabeltje die ook gewoon past op mn NS. Opladen werkt gewoon, alleen kan ik hem niet als data kabel gebruiken. Ik krijg geen melding dat er iets is aangesloten op de pc. Daarnaast werkt de instelling dat het scherm niet uit mag gaan als deze aan het opladen is ook niet met dit kabeltje. Met de originele data kabel werkt dit gewoon wel allemaal.
Het kabeltje zat bij een oudere LG telefoon, waarbij de datatransfer wél gewoon werkt![]()
Iemand enig idee hoe dit kan?
Vicariously I live while the whole world dies
Dat ziet er uit als een zeer nette hoes.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:39:
[...]
Bovenkant eerst, met z'n kont naar boven toe dus. Scherm naar de voorkant van het hoesje gericht, en dan stop ik het geheel met het scherm naar mijn been gericht in m'n broekzak.
[afbeelding]
(Sjezus wat maakt een iPod touch toch slechte foto's!)
Ik zit trouwens nog steeds in dubio, in eerste instantie was ik aan het kijken voor deze telefoon, maar vanwege de komst van de Desire S was ik eigenlijk om. Maar ik lees nu zo veel over problemen daarmee en falende telefoons dat ik toch weer enorm ga twijfelen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Blijft persoonlijke voorkeur natuurlijk. Als je zwaar een Sense tilt, moet je voor HTC gaan. Ik was voorheen ook altijd erg blij met een HTC, maar moet eerlijk toegeven dat al die widgets en extra's alleen maar voor de leuk zijn. Het enige wat ik gebruikte was het omdraaien van de telefoon, zodat deze op stil gaat. Maar daar is ook een app voor op de market.
Hoesje bij de Belcompany voor EUR 15,- Valenta nr 15. Als je op google zoekt naar valenta, staat er een invuloefening, waarbij je je toestel kunt ingeven. Dan wordt het hoes nummer gegeven!
Hoesje bij de Belcompany voor EUR 15,- Valenta nr 15. Als je op google zoekt naar valenta, staat er een invuloefening, waarbij je je toestel kunt ingeven. Dan wordt het hoes nummer gegeven!
Battle.net || Strava
Volgens mij zijn er inmiddels foontjes met dual cores, of ze komen er zeer spoedig aan. Ik zou daarvoor gaan dan.Joopieboy schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:49:
[...]
Dat ziet er uit als een zeer nette hoes.Waar heb jij hem besteld als ik vragen mag?
Ik zit trouwens nog steeds in dubio, in eerste instantie was ik aan het kijken voor deze telefoon, maar vanwege de komst van de Desire S was ik eigenlijk om. Maar ik lees nu zo veel over problemen daarmee en falende telefoons dat ik toch weer enorm ga twijfelen.
Sja ik twijfel of dat wel echt een meerwaarde heeft... Bv de HTC Sensation heeft dit dan alweer wel, maar goed.Vicarious schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:20:
[...]
Volgens mij zijn er inmiddels foontjes met dual cores, of ze komen er zeer spoedig aan. Ik zou daarvoor gaan dan.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Geen valenta gevonden voor Nexus Sretlaw schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:58:
Blijft persoonlijke voorkeur natuurlijk. Als je zwaar een Sense tilt, moet je voor HTC gaan. Ik was voorheen ook altijd erg blij met een HTC, maar moet eerlijk toegeven dat al die widgets en extra's alleen maar voor de leuk zijn. Het enige wat ik gebruikte was het omdraaien van de telefoon, zodat deze op stil gaat. Maar daar is ook een app voor op de market.
Voor de Nexus S zijn helaas geen geschikte valenta gevonden.
Ik lees zo af en toe de forums door van de high-end smartphones van dit moment. Gewoon een tik denk ik. Ik blijf het mooi vinden, dat er met elk toestel wel zaken niet goed zijn afgewerkt en dat de Nexus S daar geen last van heeft. Alles werkt gewoon!
Ik heb wel een klein puntje denk ik, maar weet niet of dat aan mijn toestel ligt of dat anderen er ook last van hebben. Als ik een hoofdtelefoon/oordopjes inplug, verschijnt er GEEN icoontje... Het is totaal niet hinderlijk, maar vraag me af of dit een kleine bug is in 2.3.4...
Ik heb wel een klein puntje denk ik, maar weet niet of dat aan mijn toestel ligt of dat anderen er ook last van hebben. Als ik een hoofdtelefoon/oordopjes inplug, verschijnt er GEEN icoontje... Het is totaal niet hinderlijk, maar vraag me af of dit een kleine bug is in 2.3.4...
Battle.net || Strava
Met PowerAmp heb ik hier geen last van, maar de default Android app doet dit idd niet.retlaw schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:58:
Draait iemand CM op de Nexus S?
Ik heb een aantal custom roms geprobeerd, CM, Liquid, MIUI, Zulu, Oxygen.
De Oxygen vond ik nog het meest prettig werken, maar ben uiteindelijk weer naar de stock gegaan en heb de bootloader weer dichtgezet. Anders blijf je roms flashen, wat voor mijn niet nodig is, omdat de stock eigenlijk al in alles voorziet. Maar misschien gooi ik deze van de week wel weer open...
De Oxygen vond ik nog het meest prettig werken, maar ben uiteindelijk weer naar de stock gegaan en heb de bootloader weer dichtgezet. Anders blijf je roms flashen, wat voor mijn niet nodig is, omdat de stock eigenlijk al in alles voorziet. Maar misschien gooi ik deze van de week wel weer open...
Battle.net || Strava
Oxygen gebruik ik momenteel ook. Werkt prima, en ik mis eik niets. Hiervoor Zulugen, welke wel sneller was, maar ook minder stabiel.
Oh en fire&ice, welke erg goed was, maar door een gebrek aan updates ben ik voorlopig wat andere roms aan het proberen. Niet dat dit laatste nodig is, maar roms flashen is gewoon erg leuk
Oh en fire&ice, welke erg goed was, maar door een gebrek aan updates ben ik voorlopig wat andere roms aan het proberen. Niet dat dit laatste nodig is, maar roms flashen is gewoon erg leuk
Hallo nexus s bezitters 
Nadat mijn HTC Hero voor de 2de keer kapot was gegaan en ik de afgelopen keer "vochtschade" "kuch kapotte digitizer" kreeg moest ik gaan kijken voor een telefoon die goedkoop was sinds ik nogsteeeeds in mijn HTC Hero abo zit (tot 2december).
Ik kwam eerst uit bij de Nexus one voor rond de 200euro mag zag dat die ook aardig bugs had, maar toch veel sneller dan mijn Hero, maar die was toch wel echt een beetje te oud aan het worden, ging dus maar verder kijken en op ebay zag ik dus een nieuwe Nexus S voor 264euro(Winkel die iphones/andere toestellen verkocht), vanuit duitsland en maar beslist om die te kopen.
Ik krijg hopelijk zo snel mogelijk de Nexus S, neem aan dat hij het hier gewoon gaat doen, is simlock vrij en ook niet branded.
Verder heb ik bij de HTC Hero ook veel met roms gespeeld en ben eigenlijk weer van plan om dat te doen, en eindelijk WiFi/N! Ik zie dat ik Oxygen wel eens ga proberen. (moet eerst nog even inlezen op dat bootloader lock want die zat er bij de Hero niet op, wat dat precies inhoud) maar zal eerst nog wel even stock draaien.
Nadat mijn HTC Hero voor de 2de keer kapot was gegaan en ik de afgelopen keer "vochtschade" "kuch kapotte digitizer" kreeg moest ik gaan kijken voor een telefoon die goedkoop was sinds ik nogsteeeeds in mijn HTC Hero abo zit (tot 2december).
Ik kwam eerst uit bij de Nexus one voor rond de 200euro mag zag dat die ook aardig bugs had, maar toch veel sneller dan mijn Hero, maar die was toch wel echt een beetje te oud aan het worden, ging dus maar verder kijken en op ebay zag ik dus een nieuwe Nexus S voor 264euro(Winkel die iphones/andere toestellen verkocht), vanuit duitsland en maar beslist om die te kopen.
Ik krijg hopelijk zo snel mogelijk de Nexus S, neem aan dat hij het hier gewoon gaat doen, is simlock vrij en ook niet branded.
Verder heb ik bij de HTC Hero ook veel met roms gespeeld en ben eigenlijk weer van plan om dat te doen, en eindelijk WiFi/N! Ik zie dat ik Oxygen wel eens ga proberen. (moet eerst nog even inlezen op dat bootloader lock want die zat er bij de Hero niet op, wat dat precies inhoud) maar zal eerst nog wel even stock draaien.
feli! Verwacht alleen niet teveel van die WiFi/N...
Als je custom roms wilt gaan draaien, zou ik als eerste de bootloader unlocken. Vrij simpel via ADB, fastboot het command "oem unlock" te geven. Staat genoeg op xda... Dit zorgt er namelijk voor dat de interne opslag wordt gewist... Als je dat gelijk doet, hoef je later geen gegevens over te zetten!Minaaj schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:51:
Hallo nexus s bezitters
Battle.net || Strava
Verwijderd
ff snel: weet iemand hoe je kan zien of het om een i9020 of i9023 gaat? zit er ergens een type nummer??
onder je batterij...Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:35:
ff snel: weet iemand hoe je kan zien of het om een i9020 of i9023 gaat? zit er ergens een type nummer??
Battle.net || Strava
Let op:
Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.
Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.