ah dankjewel, nice net de amoled versie gekocht dus. de helderheid valt me toch wel iets tegen, wit is een beetje dof, maar wel een super mooi ding
waar heb je de amoled vandaan?! Ik heb de SCLCD versie... valt ook niet tegen hoor, maar zwart is minder zwart als bij de amoled...Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:19:
[...]
ah dankjewel, nice net de amoled versie gekocht dus. de helderheid valt me toch wel iets tegen, wit is een beetje dof, maar wel een super mooi ding
Battle.net || Strava
Verwijderd
net van iemand op marktplaats, die er totaal geen verstand van had. heb 230 euro betaald en zit er prima uit. nu ff beetje android opvrolijkenretlaw schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:23:
[...]
waar heb je de amoled vandaan?! Ik heb de SCLCD versie... valt ook niet tegen hoor, maar zwart is minder zwart als bij de amoled...
Op welke manier doe je dat als ik vragen mag? Mijn nieuwe abo met databundel gaat a.s. maandag in (dinsdag m'n Nexus S gekregen) en ik wil thuis wel graag gebruik blijven maken van WiFi. Als'ie automatisch schakelt van WiFi (wanneer dat beschikbaar is) naar 3G en vice versa zou dat wel ideaal zijn.Frank-NL schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:54:
Daar merk ik anders niks van. Ik laat wifi altijd aanstaan en thuis schakelt GSM dan naar 2G en blijf ik netjes mijn wifi behouden, zonder dat het batterijniveau erg daalt.
Dat is standaard Android gedrag. Wifi aan laten staan, zodra je in bereik van een bekend netwerk komt maakt hij verbinding en wordt je mobiele dataverbinding gedeactiveerd! Zodra ik de deur uitloop en Wifi valt weg komt de mobiele verbinding weer terug.
heeft iemand ervaring met het terug zetten van een backup efs folder?
Mijn IMEI is doodgegaan is is nu het standaard nr (004999010640000) geworden.
Nu heb ik enige tijd terug een backup gemaakt met nitrality, maar het terugzetten van de backup hiervan lijkt niet te werken
Nu heb ik enige tijd terug een backup gemaakt met nitrality, maar het terugzetten van de backup hiervan lijkt niet te werken
Ik heb sinds een week ook een Nexus en liep ook tegen dit probleem aan. Mijn agenda sync ik via Google Calendar Sync. Dat programmaatje gebruik ik inmiddels al jaren en werkt perfect.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:44:
Ben ik nou gestoord of is er geen mogelijkheid om je Nexus S te gaan synchroniseren met Outlook?
Ik zie dat mensen over een 3rd party software praten en ook erg veel mensen gefrustreerd, maar klopt dat je standaard de Nexus S niet kan synchroniseren met je Outlook?
Zo ja, hoe zou je dat wel kunnen doen?
Mijn contacten sync ik sinds gisteren met behulp van het open source programma Go Contact Sync. Vooralsnog lijkt het te werken.
Via root Explorer of een ander bestandsbeheer programma met root acces kan het ook. Kopiëren en dan plakken.Shaodar schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:44:
heeft iemand ervaring met het terug zetten van een backup efs folder?
Battle.net || Strava
Weet een van jullie of er een zoom-functie voor de nexus S beschikbaar is??
Gister avond is mm Htc Legend overleden (scherm deed helemaal nix meer).
Dus ben ik voor de nexus gegaan.
I7 4770K @4,2 GHz / EVGA GTX 980 sc /16 GB Corsair Vengance Pro 2,66 Ghz / HX1000W / Gigabyte Z97X-SLI/ Corsair Carbide Air 540 / Samsung M.2 SM951 256GB / Corsair Vengance K70 Red / Logitech G502 / Logitech Z-5500 / Logitech G933
Je bedoelt een zoom-functie in de camera? Die zit er in ieder geval niet standaard op. Ik weet niet of er apps zijn die dat wel ondersteunen, maar dan nog heb je alleen digitale zoom. Ik vind persoonlijk dat de Nexus best fijne kiekjes schiet, als ik hem vergelijk met bijvoorbeeld de HTC Desire HD.Hc-Gamer schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:44:
Weet een van jullie of er een zoom-functie voor de nexus S beschikbaar is??
Was ik er inderdaad vergeten bij te zettenRenzmeister schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:54:
[...]
Je bedoelt een zoom-functie in de camera? Die zit er in ieder geval niet standaard op. Ik weet niet of er apps zijn die dat wel ondersteunen, maar dan nog heb je alleen digitale zoom. Ik vind persoonlijk dat de Nexus best fijne kiekjes schiet, als ik hem vergelijk met bijvoorbeeld de HTC Desire HD.
Hij maakt ook zeer mooie foto's, ik had alleen gehoopt dat het stiekem toch kon. Vergeleken net mij vorige mobiel (htc legend) maak hij hele scherpe foto's. Ik vind android zonder htc sence wel een stuk fijner werken.
I7 4770K @4,2 GHz / EVGA GTX 980 sc /16 GB Corsair Vengance Pro 2,66 Ghz / HX1000W / Gigabyte Z97X-SLI/ Corsair Carbide Air 540 / Samsung M.2 SM951 256GB / Corsair Vengance K70 Red / Logitech G502 / Logitech Z-5500 / Logitech G933
Ik zelf gebruik altijd hotmail. Ik heb mijn Nexus S simlockvrij gekocht, ik heb de instellingen van mijn htc. Legend gebruikt en die werken perfect. Hier onder een voor beeld.ElisabethM schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:52:
[...]
Ik heb sinds een week ook een Nexus en liep ook tegen dit probleem aan. Mijn agenda sync ik via Google Calendar Sync. Dat programmaatje gebruik ik inmiddels al jaren en werkt perfect.
Mijn contacten sync ik sinds gisteren met behulp van het open source programma Go Contact Sync. Vooralsnog lijkt het te werken.
Inkomende instellingen
Emailadres: eigen email
Gebruikersnaam:
Wachtwoord: eigen wachtwoord
POP-server: pop3.live.com (let op .com ook al heb je een .nl emailadres)
Beveiligingstype: SSL
Serverpoort: 995
Uitgaande server:
Gebruikersnaam: eigen email
Wachtwoord: eigen wachtwoord
SMTP-server: smtp.live.com
Beveiligingstype: TLS
Serverpoort: 587 (mag ook 25 zijn)
Ik heb mijn gmail en hotmail en zakelijke email allemaal via exchange gesynchroniseerd! Groot voordeel van de Nexus, dat je meerdere exchange accountant in kan stellen! Mailtje op de telefoon wissen betekent dat deze op de server ook weg is..
Battle.net || Strava
Het ging mij niet om e-mail, maar om het synchroniseren van contacten en agenda met Outlook als je Outlook als gewone mailclient gebruikt, dus niet voor mail via Exchange en ook niet voor hotmail/gmail. Mijn mail lezen van mijn eigen domein ging al prima, het instellen is een fluitje van een cent. Maar ik kan het waarderen dat ik nu ook mijn adresboek in Outlook krijg op mijn pc.Hc-Gamer schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 06:43:
[...]
Ik zelf gebruik altijd hotmail. Ik heb mijn Nexus S simlockvrij gekocht, ik heb de instellingen van mijn htc. Legend gebruikt en die werken perfect. Hier onder een voor beeld.
Het handigst is om al je mail via GMail te laten lopen (je kunt daar instellen dat hij een POP acount voor je leest. Op die manier polt google voor je (bespaart veel batterij) en heb je je email toch snel en makkelijk op je mobiel. Voor het synchroniseren van contacten tussen GMail and Outlook zijn goede programma's te krijgen. Op die manier kun je comfortabel alles verbinden.
Als je je zorgen maakt over privacy moet je de voorwaarden van Google eens lezen. Die zijn duidelijk en goed. Kortom komt het er op neer dat ze je data niet met derden delen en dat ze wel zelf data analyseren om je betere reclame te kunnen voorschotelen.
Als je je zorgen maakt over privacy moet je de voorwaarden van Google eens lezen. Die zijn duidelijk en goed. Kortom komt het er op neer dat ze je data niet met derden delen en dat ze wel zelf data analyseren om je betere reclame te kunnen voorschotelen.
DeputyNL
Tja, ik vind vooral het betaalde Companion Link voor het synchroniseren tussen Google Contacts en Outlook (niet-Exchange). Dat is precies de reden dat ik Go Contact Sync (gratis) heb geïnstalleerd...deputy schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:30:
Voor het synchroniseren van contacten tussen GMail and Outlook zijn goede programma's te krijgen. Op die manier kun je comfortabel alles verbinden.
Is het normaal dat de accu in de eerste week niet tot 100% oplaadt? De Nexus zegt opgeladen te zijn, maar in het menu staat dan meestal 92-96%, Ook de accu kalibreren heeft niet geholpen. Ook heb ik hem een keer helemaal op gebruikt..
SUZ-SWM40 VA2 + ERST20D-VM2D
De Nexus laad normaal op tot ongeveer 95%. Dit om levensduur van de accu te optimaliseren. Na de eerste week wordt de accuduur over het algemeen ook beter. De meningen verschillen nogal, maar sommige zeggen ook dat je de accu niet helemaal leeg moet laten lopen, maar opladen onder de 15 %me1mark schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:14:
Is het normaal dat de accu in de eerste week niet tot 100% oplaadt? De Nexus zegt opgeladen te zijn, maar in het menu staat dan meestal 92-96%, Ook de accu kalibreren heeft niet geholpen. Ook heb ik hem een keer helemaal op gebruikt..
Battle.net || Strava
Dat vroeg ik me inderdaad ook al af maar nu weet ik waaromretlaw schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:07:
[...]
De Nexus laad normaal op tot ongeveer 95%. Dit om levensduur van de accu te optimaliseren. Na de eerste week wordt de accuduur over het algemeen ook beter. De meningen verschillen nogal, maar sommige zeggen ook dat je de accu niet helemaal leeg moet laten lopen, maar opladen onder de 15 %
Op zich wacht ik met smart op een 2.3.5 update die volgens geruchten het wifi bereik zou moeten verbeteren.yok schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:15:
Mooi om te zien dat het in dit topic zo rustig is. Altijd een goed teken!
Proberen te flashen naar MIUI resulteerde in een heftig zwetende StalenSnuitje en een tijdelijk gebrickte Nexus S

Volgens mij doet de 2.3.5 update niet zoveel voor 'onze' Nexus S. Deze was vooral bedoeld voor de 4G variant, om de prestaties op het Sprint netwerk te verbeteren...Stalensnuitje schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:08:
[...]
Op zich wacht ik met smart op een 2.3.5 update die volgens geruchten het wifi bereik zou moeten verbeteren.
Proberen te flashen naar MIUI resulteerde in een heftig zwetende StalenSnuitje en een tijdelijk gebrickte Nexus S![]()
Er zijn wel al andere roms (bv Oxygen), die erg op de stock lijken en 2.3.5 als versie hebben.
Wat ging er fout dan met flashen? Is een vrij eenvoudige manier toch?!
Battle.net || Strava
zie de link voor wat extra info over de hedendaagse accu's
http://www.sdx-developers...d-battery-re-calibration/
http://www.sdx-developers...d-battery-re-calibration/
Battle.net || Strava
Ik denk dat ik een aantal How-to's door elkaar haalde, die allemaal net niet helemaal hetzelfde waren. Ik snap bijvoorbeeld nog steeds niet dat meerdere specifieke Nexus S howto's het hebben over (files plaatsen in de root van) een SD-kaart, terwijl een Nexus S helemaal geen SD-kaart kwijt kanretlaw schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:20:
[...]
Wat ging er fout dan met flashen? Is een vrij eenvoudige manier toch?!
die 16gig op de NS wordt gezien als SD kaart. Op zich klopt dat idd niet helemaal, maar in de praktijk werkt het hetzelfde
Vanuit Android is gewoon een SD kaart beschikbaar (USB). Je moet het zien als een vastgesoldeerde SD kaart.Stalensnuitje schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:41:
[...]
Ik denk dat ik een aantal How-to's door elkaar haalde, die allemaal net niet helemaal hetzelfde waren. Ik snap bijvoorbeeld nog steeds niet dat meerdere specifieke Nexus S howto's het hebben over (files plaatsen in de root van) een SD-kaart, terwijl een Nexus S helemaal geen SD-kaart kwijt kan
Ach so
Nou, ik ga deze week maar eens proberen om gewoon de hele procedure te volgen zoals'ie op de site van MIUI staat

Nou, ik ga deze week maar eens proberen om gewoon de hele procedure te volgen zoals'ie op de site van MIUI staat
Zijn er al mensen die de nieuwe market hebben ontvangen? En dan bedoel ik niet de apk van xda... Ik had deze wel geinstalleerd, maar heb de update weer verwijderd... Vind de oude structuur wat makkelijker. Was benieuwd of ik de update nu helemaal niet meer ontvang...
Battle.net || Strava
ik niet gelukkig.. vind die nieuwe market baggertraag
Verwijderd
Ik ook niet.. Hij was een hele poos geleden geintroduceert.. ik vraag me af wanneer ik hem krijg, hij zag er wel erg goed uit. Beter dan de huidige iig. Hmm.. mixed feelings nu ik hoor dat hij traag is
Sodeju, wat heb ik de vorige keer zitten prutsen zeg
Ik heb nu gewoon deze tutorial gevolgd en binnen 10 minuten up and running 
Eerste indruk is erg positief, nu even op zoek naar die g**le Infinite Theme

Eerste indruk is erg positief, nu even op zoek naar die g**le Infinite Theme
Hee mensen,
sinds een paar weken ook de gelukkige eigenaar van een Nexus S. Heerlijke foon, wat me verbaasde was de (relatief) uitstekende leesbaarheid in zonlicht. Verder is hij lekker snel en de instant-updates van Google vind ik ook erg prettig.
Enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat de GPS niet zo goed is als in mijn vorige telefoontje, de cheapo Vodafone 845 van €99. Hij vind minder makkelijk satellieten en lijkt er ook minder vast te houden als hij een fix heeft, nooit meer dan vier of vijf. Bovendien als je hem onderweg uitzet en weer aanzet tijdens het rijden kan het erg lang duren voor hij een fix heeft. Op zich is het voor een GPS wel moeilijker een fix te krijgen tijdens het (snel) bewegen, maar dat hij soms tien minuten(!) liep te zoeken verbaasde me wel.
Om eea te checken heb ik hem vergeleken met mijn Garmin Oregon, een dedicated GPS die duurder was dan de telefoon. Hieronder drie tracks: rood is de exact gelopen route in de richting van de pijlen, blauw is de telefoon en groen de Garmin Oregon. Beide zaten in een tas die over mijn linker schouder hing.

Dit is nogal een killer test omdat hij langs de noordkant van een paar hoge gebouwen loopt (in het noorden zijn veel minder of geen satellieten) en door kleine nauwe straatjes waarbij de tas soms vlak langs de noordgevels van de huizen bewoog. Toch kan ik geen significant verschil ontdekken, wat me dan weer verbaasd; de Oregon heeft vaak tien satellieten tegelijk in beeld. Wel moet ik opmerken dat bij een eerdere gelijke test de 845 telefoon het wat beter deed dan de Oregon.
Wat me verder opviel is dat ik het oortelefoontje van mijn 845 niet kon gebruiken en omgekeerd het oortelefoontje van mijn Nexus S niet in de 845, terwijl ze beiden een vierpolige stekker hebben. Na wat geexperimenteer bleek tot mijn verassing dat ik in de Nexus S ook de aloude driepolige oortelefoontjes zonder microfoon kan steken
Is dat laatste 'qua design' of maak ik de boel er kapot mee of zo? Heb er wel al een dag mee rondgelopen en kan geen rare zaken ontdekken.
sinds een paar weken ook de gelukkige eigenaar van een Nexus S. Heerlijke foon, wat me verbaasde was de (relatief) uitstekende leesbaarheid in zonlicht. Verder is hij lekker snel en de instant-updates van Google vind ik ook erg prettig.
Enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat de GPS niet zo goed is als in mijn vorige telefoontje, de cheapo Vodafone 845 van €99. Hij vind minder makkelijk satellieten en lijkt er ook minder vast te houden als hij een fix heeft, nooit meer dan vier of vijf. Bovendien als je hem onderweg uitzet en weer aanzet tijdens het rijden kan het erg lang duren voor hij een fix heeft. Op zich is het voor een GPS wel moeilijker een fix te krijgen tijdens het (snel) bewegen, maar dat hij soms tien minuten(!) liep te zoeken verbaasde me wel.
Om eea te checken heb ik hem vergeleken met mijn Garmin Oregon, een dedicated GPS die duurder was dan de telefoon. Hieronder drie tracks: rood is de exact gelopen route in de richting van de pijlen, blauw is de telefoon en groen de Garmin Oregon. Beide zaten in een tas die over mijn linker schouder hing.

Dit is nogal een killer test omdat hij langs de noordkant van een paar hoge gebouwen loopt (in het noorden zijn veel minder of geen satellieten) en door kleine nauwe straatjes waarbij de tas soms vlak langs de noordgevels van de huizen bewoog. Toch kan ik geen significant verschil ontdekken, wat me dan weer verbaasd; de Oregon heeft vaak tien satellieten tegelijk in beeld. Wel moet ik opmerken dat bij een eerdere gelijke test de 845 telefoon het wat beter deed dan de Oregon.
Wat me verder opviel is dat ik het oortelefoontje van mijn 845 niet kon gebruiken en omgekeerd het oortelefoontje van mijn Nexus S niet in de 845, terwijl ze beiden een vierpolige stekker hebben. Na wat geexperimenteer bleek tot mijn verassing dat ik in de Nexus S ook de aloude driepolige oortelefoontjes zonder microfoon kan steken
Is dat laatste 'qua design' of maak ik de boel er kapot mee of zo? Heb er wel al een dag mee rondgelopen en kan geen rare zaken ontdekken.
Heb sinds vanochtend de nieuwe market versie zonder vraag van Google op mijn Nexus S geïnstalleerd gekregen... Maar even aankijken of deze wel soepel loopt, de gelekte apk van xda liep niet zo soepel...
Battle.net || Strava
DIt is by design. 4 polig is optioneel, bij mijn weten werkt dit bij alle recente 3,5mm telefoons zo.theMob schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:52:
Over de GPS. Die werkte bij mij eerst ook slecht. Ik heb aan de gps.conf zitten prutsen en nu heb ik veel vaker binnenshuis ook een goede fix en buitenshuis meestal binnen 10-15 seconden. App GPS Status haalt ook A-GPS data op. Dit moet je even checken want dit helpt enorm. Ook moet er in je APN 'supl' staan.
Zie voor meer info: http://android.modaco.com...from-bad-gps-performance/
bij mij geen problemen met de GPS... heb een fix voordat ik überhaupt de bestemming heb ingevoerd...
Op GoT verwachten we dat je zelf kunt beslissen of je dit toestel moet kopen of niet.
[ Voor 100% gewijzigd door janvanduschoten op 26-08-2011 11:34 ]
Bedankt voor de link. Heb even gecheckt met GPS Status en dan blijkt de foon wel degelijk (binnen) 8 tot 10 satellieten te gebruiken. De matige ontvangst lijkt dan eerder aan Sygic te liggen, dat overigens ook soms de telefoon laat vastlopen.
Terwijl GPS Status 10 satellieten ziet en er 8 daadwerkelijk constant gebruikt geeft Sygic aan dat hij er vier of vijf ziet en af en aan twee(!) tot vier gebruikt. Hij lijkt per seconde het aantal satellieten te wijzigen. Onderweg hapert Sygic ook af en toe en zoals gezegd vind hij het moeilijk tijdens snelle beweging op de snelweg een fix te vinden. Zal dat bij gelegenheid nog eens proberen met GPS Status.
Hopen dat TomTom voor Android een beetje snel uitkomt, dat vond ik op mijn Windows Mobile telefoon toch een stuk beter/betrouwbaarder.
Terwijl GPS Status 10 satellieten ziet en er 8 daadwerkelijk constant gebruikt geeft Sygic aan dat hij er vier of vijf ziet en af en aan twee(!) tot vier gebruikt. Hij lijkt per seconde het aantal satellieten te wijzigen. Onderweg hapert Sygic ook af en toe en zoals gezegd vind hij het moeilijk tijdens snelle beweging op de snelweg een fix te vinden. Zal dat bij gelegenheid nog eens proberen met GPS Status.
Hopen dat TomTom voor Android een beetje snel uitkomt, dat vond ik op mijn Windows Mobile telefoon toch een stuk beter/betrouwbaarder.
Wat is er mis met de Google Maps navigatie dan? (OK, er mist m.i. wel aardig wat aan functionaliteit/opties, maar het werkt op zich toch prima?)
Ik gebruik TomTom al sinds versie 2, ergens in 2001 met een Psion, dus ik ben er erg aan gewend. Verder heb ik geen mobiel Internet (gebruik prepaid) dus dan is Maps niet echt een optie want de berekening van de route gebeurt op de Google servers. Je kan tegenwoordig geloof ik wel maps preloaden maar ik wil wel graag onderweg kunnen herberekenen.
Op mijn vorige Android telefoontje gebruikte ik Navigon dat ik persoonlijk wat beter vond dan Sygic, maar ik dacht laat ik eens iets anders proberen. Sygic stuurde me overigens in Parijs van de Periferique af, loodste me een stuk dwars door de stad om me een paar kilometer verder weer de snelweg op te sturen. Navigon wil soms ook dat je een stuk binnenweg pakt om je na een bocht weer dezelfde snelweg op te sturen.
Naast bellen gebruik ik de mobiel het meest voor navigeren en boeken lezen, dus dan moet dat navigeren ook wel goed gaan.
Op mijn vorige Android telefoontje gebruikte ik Navigon dat ik persoonlijk wat beter vond dan Sygic, maar ik dacht laat ik eens iets anders proberen. Sygic stuurde me overigens in Parijs van de Periferique af, loodste me een stuk dwars door de stad om me een paar kilometer verder weer de snelweg op te sturen. Navigon wil soms ook dat je een stuk binnenweg pakt om je na een bocht weer dezelfde snelweg op te sturen.
Naast bellen gebruik ik de mobiel het meest voor navigeren en boeken lezen, dus dan moet dat navigeren ook wel goed gaan.
Verwijderd
Hallo allemaal. Sinds dit weekend trotse bezitter van de Nexus S amoled versie.
Bevalt tot nu toe prima, maar ook ik heb een zeer instabiele wifi verbinding thuis terwijl die met m'n Motorola Defy prima is. Mogen we verwachten dat dit nog verholpen gaat worden met een update of is het een hardwareprobleem.
Bevalt tot nu toe prima, maar ook ik heb een zeer instabiele wifi verbinding thuis terwijl die met m'n Motorola Defy prima is. Mogen we verwachten dat dit nog verholpen gaat worden met een update of is het een hardwareprobleem.
Wifi werkt matig, dus zal eerder instabiel worden. Veel andere toestellen doen het beter op dit vlak.
Verwijderd
Ik weet niet of het precies hetzelfde probleem is als wat Shiffer beschrijft, maar ik heb (vooral op school) dat het wi-fi icoontje om de havenklap grijs wordt en ik niet meer kan internetten, terwijl er dus volgens de telefoon wel verbinding is. Opera geeft dan de melding "netwerkprobleem". Is dit ook het gevolg van de mindere wi-fi in de nexus s of is dit een ander probleem?
Verwijderd
ga naar instellingen----> draadloos en netwerken-----> wifi instellingen-------> druk op menu-------> dan geavanceerd------> wifi slaapbeleid en dan op nooit klikken. dit moet dan helpen/voorkomen dat je wifi icoon grijs wordtVerwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:28:
Ik weet niet of het precies hetzelfde probleem is als wat Shiffer beschrijft, maar ik heb (vooral op school) dat het wi-fi icoontje om de havenklap grijs wordt en ik niet meer kan internetten, terwijl er dus volgens de telefoon wel verbinding is. Opera geeft dan de melding "netwerkprobleem". Is dit ook het gevolg van de mindere wi-fi in de nexus s of is dit een ander probleem?
de wifi is mijn enige probleem met de NS... die is gewoon beroerd. Mijn budget Samsung Spica die ik hiervoor had was gewoon vele malen beter hierin.
Verwijderd
Dit heb ik al zo ingesteld staan, het is ook niet zo dat dit alleen gebeurt bij het uitschakelen van het scerm..het gebeurt ook gewoon als ik het scherm nog aan heb.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:38:
[...]
ga naar instellingen----> draadloos en netwerken-----> wifi instellingen-------> druk op menu-------> dan geavanceerd------> wifi slaapbeleid en dan op nooit klikken. dit moet dan helpen/voorkomen dat je wifi icoon grijs wordt
Iemand al de update ontvangen naar 2.3.6?
Battle.net || Strava
2.3.6? Is 2.3.5 al officieel gelanceerd voor de niet-4G versie dan?retlaw schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:39:
Iemand al de update ontvangen naar 2.3.6?
De update is al wel uit voor de I9020 versie. Ik weet ook niet of onze I9023 ook een update krijgt, maar lijkt me wel waarschijnlijk. Eerst de 4G, dan de I9020 en dan de europese I9023?
http://www.allaboutphones...r-maar-weinig-nieuws.html
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1056062
http://www.allaboutphones...r-maar-weinig-nieuws.html
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1056062
Battle.net || Strava
Ik heb zojuist de 2.3.6 update ontvangen en geinstalleerd.
Volgens berichten zou de tethering functie kapot gaan door deze update.
Bij mij blijft deze functioneel zoweel via USB als via WiFi.
Is er al bekend wat deze update precies inhoud behalve een fix voor voice search?
Is er al bekend wat deze update precies inhoud behalve een fix voor voice search?
Ik lees nogal wat conflicterende verhalen over het scherm. Aan de éne kant, in het begin van dit topic wordt een aantal maal gemeld dat de i9023 een LCD is, en de i9020 een super amoled.
Tegelijk lees ik ook op diverse plaatsen dat de i9023 inmiddels ook super amoled heeft (excuses voor ontbrekende bronnen aangezien ik aan een "frantic google zoekactie" bezig was).
Hij wordt ook zonder uitzonderingen geadverteerd als super amoled.
Kan iemand die hem hier heeft gekocht mij uitsluitsel geven? Als ik hier nu gewoon een Nexus S i9023 koop, krijg ik dan een amoled of een LCD? of kan het allebei zijn en moet ik afwachten?
Dank voor een eventuele verheldering
Tegelijk lees ik ook op diverse plaatsen dat de i9023 inmiddels ook super amoled heeft (excuses voor ontbrekende bronnen aangezien ik aan een "frantic google zoekactie" bezig was).
Hij wordt ook zonder uitzonderingen geadverteerd als super amoled.
Kan iemand die hem hier heeft gekocht mij uitsluitsel geven? Als ik hier nu gewoon een Nexus S i9023 koop, krijg ik dan een amoled of een LCD? of kan het allebei zijn en moet ik afwachten?
Dank voor een eventuele verheldering
Als je hier een Nexus S koopt is het een I9023, deze heeft geen LCD en geen Amoled, maar een S-LCD scherm... Wachten heeft geen zin, als je perse een Amoled wilt, moet je deze importeren. Dat is veel duurder...
Battle.net || Strava
@retlaw, bedankt voor de snelle opheldering. Boeiend dat bij elke winkel geadverteerd wordt met AMOLED, terwijl dit gewoon misleidend is... Wellicht is het dan ook wel verstandig dat zaken zoals de pricewatch aangepast worden. Als ik hem zou bestellen zou zoiets als dit voor mij namelijk wel een reden kunnen zijn om hem terug te sturen, met alle ellende van dien.
Overigens: is S-LCD niet gewoon LCD? Ik was niet in de veronderstelling dat er een radicaal andere technologie bij gebruikt werd zoals bij amoled.
Edit: nevermind, is al aangepast in de pricewatch
Overigens: is S-LCD niet gewoon LCD? Ik was niet in de veronderstelling dat er een radicaal andere technologie bij gebruikt werd zoals bij amoled.
Edit: nevermind, is al aangepast in de pricewatch
[ Voor 5% gewijzigd door TweakMDS op 27-09-2011 09:56 ]
S-LCD is net weer iets beter en scherper als LCD... Maar verschil tussen S-LCD en Amoled zie je alleen als je heel erg kritisch bent en de twee versies naast elkaar houdt.
Wat is je twijfel om voor de Nexus S te gaan?
Battle.net || Strava
Ik had voor de Nexus S een Galaxy S en vond het Amoled scherm fantastisch. Mijn Nexus S heeft een S-LCD en ik ben er heel tevreden mee. Het zwart is minder zwart, maar het scherm (vooral letters) zijn veel scherper en in direct zonlicht is het scherm perfect te lezen. Dat was bij de Galaxy S wel anders.
Ik kan de Nexus S met S-LCD scherm van harte aanraden.
Ik kan de Nexus S met S-LCD scherm van harte aanraden.
[ Voor 0% gewijzigd door deputy op 27-09-2011 11:08 . Reden: typo ]
DeputyNL
Ik heb nu een amoled scherm en ben daar erg tevreden over. Bij andere toestellen die ik zie erger ik me enigszins aan het "grijze" zwart, en komt over het algemeen iets minder crisp over. Het contrast van amoleg vind ik gewoon een heel stuk beter; al mijn foto's komen daar mooier uit dan ze echt zijnretlaw schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:22:
Los daarvan vind ik dat er vrij veel onzekerheden over de Nexus S zijn. Hij heeft mooie specs, maar ik heb ook veel geruchten (en harde reviews) gelezen over slechte gsm, wifi en 3G ontvangst (en dan bedoel ik echt problematisch slechte, niet 5 à 10% minder dan een vergelijkbaar toestel). Krijg dan ook niet echt boven water of dit structureel is of dat men incidenteel problemen heeft.
Het is altijd lastig dat je slechte berichten beter online ziet resoneren dan lofbetuigingen...
Welke versie van de Nexus S betreft het?SjOuKeS schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:20:
SUZ-SWM40 VA2 + ERST20D-VM2D
Ik heb hem nu een dikke 9 maanden in gebruik (amoled US versie). Ik raad hem niet aan: ik vind hem fragiel (1x laten vallen, scherm gebarsten), ontvangst is niet heel goed, vaak haperende gesprekken (had ik minder met m'n nokia).SndBastard schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:47:
[...]
Ik heb nu een amoled scherm en ben daar erg tevreden over. Bij andere toestellen die ik zie erger ik me enigszins aan het "grijze" zwart, en komt over het algemeen iets minder crisp over. Het contrast van amoleg vind ik gewoon een heel stuk beter; al mijn foto's komen daar mooier uit dan ze echt zijn
Los daarvan vind ik dat er vrij veel onzekerheden over de Nexus S zijn. Hij heeft mooie specs, maar ik heb ook veel geruchten (en harde reviews) gelezen over slechte gsm, wifi en 3G ontvangst (en dan bedoel ik echt problematisch slechte, niet 5 à 10% minder dan een vergelijkbaar toestel). Krijg dan ook niet echt boven water of dit structureel is of dat men incidenteel problemen heeft.
Het is altijd lastig dat je slechte berichten beter online ziet resoneren dan lofbetuigingen...
Ik heb een Galaxy S Plus in handen gehad en dit is een veel mooier toestel (scherm, afwerking) en hij lijkt mij ook steviger. Is iets duurder.
De slechte ontvangst is voor mij wel een absolute showstopper... Op zo'n moment gaat hij toch eigenlijk gewoon terug voor garantie of geld terug?Arnout schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:26:
[...]
Ik heb hem nu een dikke 9 maanden in gebruik (amoled US versie). Ik raad hem niet aan: ik vind hem fragiel (1x laten vallen, scherm gebarsten), ontvangst is niet heel goed, vaak haperende gesprekken (had ik minder met m'n nokia).
Ik heb een Galaxy S Plus in handen gehad en dit is een veel mooier toestel (scherm, afwerking) en hij lijkt mij ook steviger. Is iets duurder.
Ik las in een review hier dat iemand (in een gebied met prima bereik op andere toestellen) gewoon gesprekken mist omdat de Nexus S zijn verbinding even kwijt was. Toch redelijk onacceptabel in mijn optiek.
Het zal inderdaad wel een Galaxy S plus worden (was ook mijn alternatief). 40 eurootjes duurder zoiets, maar goed, da's nog te doen. de II vind ik véél te duur voor een telefoon.
De Nexus S voor de US/Canada ondersteund niet de juiste frequenties om hier juist te werken. De I9023 is voor Europe en heeft die problemen niet.
Quad-band (850, 900, 1,800, and 1,900 MHz) is wat je hier nodig hebt
DeputyNL
Nexus S kan iig prima tegen water, GF heeft hem nu 2x in de wc laten vallen maar hij werkt nog prima!
Ik ben nog op zoek naar een nieuwe telefoon/mp3 speler, hoe vinden jullie het geluid op de Nexus S? Is er veel ruis, of kun je de processor horen zoals bij de SGS II?
R7 5800X3D | RX 7900XT | 32GB Kingston 3600MHzC16 | Samsung 980 Pro 2TB | be quiet! Pure Power 12 M 1000W
Mag ik daaruit opmaken dat de reviews op tweakers allemaal van de (geïmporteerde) i9020 waren? Dat zou namelijk redelijk wat verklaren, alsmede de eerdere verwarring over amoled vs lcd.deputy schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:42:
De Nexus S voor de US/Canada ondersteund niet de juiste frequenties om hier juist te werken. De I9023 is voor Europe en heeft die problemen niet.
Blijft moeilijk, ik hoop dat ik jullie er niet mee vermoei... zo'n ding moet bij mij toch een jaar of twee meegaan, en op één of andere manier hebben alle toestellen in de €300 prijsklasse toch redelijk wat manco's of op zijn minst nukken. Toch heeft de Nexus aardige voordelen. Ik gebruik nu nog een Samsung Jet, die ondanks een absurdistisch slechte firmware zich toch al twee jaar goed staande heeft weten te houden. Voornamelijk door een fijn scherm (wel klein, maar toch 480x800 amoled), een goeie videospeler (random downloads kijken op reis is zelden een probleem) en goeie batterijduur.
[ Voor 36% gewijzigd door TweakMDS op 27-09-2011 19:52 ]
Ik heb in de twee maanden dat ik de Nexus S heb werkelijk geen enkel probleem gemerkt met de gsm-ontvangst of 3G (in combi met Vodafone). In vergelijking met mijn Nokia die ik hiervoor had, vind ik het geluid zelfs beter. Wifi-ontvangst lijkt inderdaad niet heel sterk als ik op het aantal streepjes afga, maar als ik achter in mijn tuin zit (zeker 15 meter vanaf de ontvanger) gaat dat nog steeds prima.
Gezien wat ik hier heb gelezen, ben ik het wel met SndBastard eens, het lijkt om de US-versie te gaan die hier problemen geeft.
Over het geluid op de Nexus S: Als beetje audiofiel luister ik dagelijks mp3's en vind het geluid prima, niet beter of slechter dan een iPod. Uiteindelijk denk ik dat de koptelefoon er meer toe doet... En een processor heb ik nog nooit gehoord.
Gezien wat ik hier heb gelezen, ben ik het wel met SndBastard eens, het lijkt om de US-versie te gaan die hier problemen geeft.
Over het geluid op de Nexus S: Als beetje audiofiel luister ik dagelijks mp3's en vind het geluid prima, niet beter of slechter dan een iPod. Uiteindelijk denk ik dat de koptelefoon er meer toe doet... En een processor heb ik nog nooit gehoord.
Mooi dan, wat ik bedoelde met de dat je de processor hoort is dat als er een hoge load is je een zoemend geluid hoort.ElisabethM schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:51:
Ik heb in de twee maanden dat ik de Nexus S heb werkelijk geen enkel probleem gemerkt met de gsm-ontvangst of 3G (in combi met Vodafone). In vergelijking met mijn Nokia die ik hiervoor had, vind ik het geluid zelfs beter. Wifi-ontvangst lijkt inderdaad niet heel sterk als ik op het aantal streepjes afga, maar als ik achter in mijn tuin zit (zeker 15 meter vanaf de ontvanger) gaat dat nog steeds prima.
R7 5800X3D | RX 7900XT | 32GB Kingston 3600MHzC16 | Samsung 980 Pro 2TB | be quiet! Pure Power 12 M 1000W
Geluid is erg goed, zeker als je de Voodoo kernel uitbreidingen gebruikt. Er zit een erg goede chip in.Kaasrol schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:46:
Ik ben nog op zoek naar een nieuwe telefoon/mp3 speler, hoe vinden jullie het geluid op de Nexus S? Is er veel ruis, of kun je de processor horen zoals bij de SGS II?
Ik vroeg me even af of jij dan een i9020T hebt, maar even zoeken en ik zag op XDA-developers dat 2.3.6 inderdaad ook beschikbaar is. Net even op de stock-NS van m'n vrouw (ik draai zelf op MIUI) gecontroleerd, maar niks over een update te zienSjOuKeS schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:20:
Wel ben ik erg benieuwd naar 2.4/4.0 (Ice Cream Sandwich), die zou eind oktober/begin november uit moeten komen
Alvast een preview danStalensnuitje schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:40:
[...]
Wel ben ik erg benieuwd naar 2.4/4.0 (Ice Cream Sandwich), die zou eind oktober/begin november uit moeten komen
http://www.engadget.com/2...ur-courtesy-of-a-lucky-e/
Ik gebruik mijn Nexus S bijna dagelijks als MP3 player, draait als een zonnetje!Kaasrol schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:46:
Heb wel wat ervaring met Android phones (Samsung Galaxy Spica en ZTE Blade gehad), de Nexus S is de enige phone die ik niet hoef te rooten omdat alles werkt zoals het hoort.
Vanmorgen heb ik de update naar 2.3.6 ontvangen.
Problemen met slechte ontvangst etc. heb ik ook niet echt. Wel heb ik af en toe dat als ik buiten bereik van mijn wireless ben, het eventjes kan duren voordat hij overschakelt naar (3)G. Ook heb ik af en toe dat ik iemand wil bellen, maar dat er niks gebeurt (krijg geen kiestoon etc.). Als ik het even later weer probeer werkt het ineens weer wel. Ik had dat echter ook met mijn vorige telefoon dus ik wijt dat eigenlijk (al dan niet terecht) aan T-Mobile.
Enige echte nadeel is voor mij de korte batterijduur. Ik heb echt geen spannende apps geinstalleerd/draaien, maar ik moet toch echt vrijwel elke dag opladen. En dan luister ik niet eens heel veel MP3's!
Enige echte nadeel is voor mij de korte batterijduur. Ik heb echt geen spannende apps geinstalleerd/draaien, maar ik moet toch echt vrijwel elke dag opladen. En dan luister ik niet eens heel veel MP3's!
Vicariously I live while the whole world dies
Jammer dat't waarschijnlijk geen echte issanderdw schreef op donderdag 29 september 2011 @ 00:14:
[...]
Alvast een preview dan![]()
http://www.engadget.com/2...ur-courtesy-of-a-lucky-e/
't is een smartphone.... in de achtergrond staat hij andere dingen te doen zoals het binnenhalen van weer / facebook updates en nieuwe email....
Ik doe met mijn Nexus S veel meer dan met mijn iPhone 3G, maar de batterij duur is hetzelfde... Dat was met mijn Galaxy S en daarvoor mijn Motorola Milestone een stukje minder....
Ik haal altijd het eind van elke dag (ook als ik tot diep in de nacht op stap ga en veel foto's neem en Facebook updates doe), maar als je stroom wilt besparen zou je je Exchange mail synchronisatie kunnen uitzetten (scheelt heel erg veel) en eventueel kun je 3G uitzetten.....
Ik doe met mijn Nexus S veel meer dan met mijn iPhone 3G, maar de batterij duur is hetzelfde... Dat was met mijn Galaxy S en daarvoor mijn Motorola Milestone een stukje minder....
Ik haal altijd het eind van elke dag (ook als ik tot diep in de nacht op stap ga en veel foto's neem en Facebook updates doe), maar als je stroom wilt besparen zou je je Exchange mail synchronisatie kunnen uitzetten (scheelt heel erg veel) en eventueel kun je 3G uitzetten.....
Vicarious schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:09:
Problemen met slechte ontvangst etc. heb ik ook niet echt. Wel heb ik af en toe dat als ik buiten bereik van mijn wireless ben, het eventjes kan duren voordat hij overschakelt naar (3)G. Ook heb ik af en toe dat ik iemand wil bellen, maar dat er niks gebeurt (krijg geen kiestoon etc.). Als ik het even later weer probeer werkt het ineens weer wel. Ik had dat echter ook met mijn vorige telefoon dus ik wijt dat eigenlijk (al dan niet terecht) aan T-Mobile.
DeputyNL
Die Exchange mail sync en 3G vind ik nou juist zo handig... dat is een van de redenen dat ik een smartphone neem. Altijd kunnen internetten en altijd je mail/agenda bij de hand.
Vicariously I live while the whole world dies
Ik heb vanmorgen ook de update naar 2.3.6 gehad. Update was snel en simpel (1x klikken), en vervolgens draait ie weer. Zelfs de battery-power meter liep gewoon door; hij wist nog dat ie 3 uur geleden van de stekker gehaald was.
Ik heb ook nog geen enkel verschil kunnen ontdekken met 2.3.4. Wel leek de App-store even van slag; die was 'opeens' ingelogd met een andere account, die ik in principe zelden of nooit gebruik. Vreemd, maar onduidelijk of dat enig verband heeft met de update.
Ik heb ook nog geen enkel verschil kunnen ontdekken met 2.3.4. Wel leek de App-store even van slag; die was 'opeens' ingelogd met een andere account, die ik in principe zelden of nooit gebruik. Vreemd, maar onduidelijk of dat enig verband heeft met de update.
Misschien is de push optie veranderen naar bijvoorbeeld elk uur checken een oplossing om battery te saven? Zo zoe ik het, maar of het ook effectief iets uitmaakt weet ik niet.Vicarious schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:52:
Die Exchange mail sync en 3G vind ik nou juist zo handig... dat is een van de redenen dat ik een smartphone neem. Altijd kunnen internetten en altijd je mail/agenda bij de hand.
Vraag ik mijn vrouw gisteren: "ja, er stond wel iets over een update, maar ik heb verder niet gezien dat'ie er iets mee deed"biest schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:46:
[...]
Vanmorgen heb ik de update naar 2.3.6 ontvangen.
Nu staat er in de systeeminfo nog 2.3.4, maar als ik'm laat zoeken naar updates kan'ie niks vinden
Keertje opnieuw opstarten misschien? Anders de datum vooruit zetten?Stalensnuitje schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:53:
[...]
Vraag ik mijn vrouw gisteren: "ja, er stond wel iets over een update, maar ik heb verder niet gezien dat'ie er iets mee deed"
Nu staat er in de systeeminfo nog 2.3.4, maar als ik'm laat zoeken naar updates kan'ie niks vindenIemand een idee?
Battle.net || Strava
Verwijderd
Ik twijfel enorm over de aanschaf van een nieuwe smartphone. De kanshebbers zijn de Nexus S en de Galaxy S. Een vraag over de Nexus S. Komen er snel krassen op het scherm? Ik lees al na 1 keer vallen scherm kapot, is dat ook zo? Of heeft 1 persoon puur pech.. Want het scherm is geen Gorilla glas begreep ik?
Ik zit ook een beetje te twijfelen, of een nexus s of een galaxy s plus. Ongeveer hetzelfde budget, ongeveer zelfde specs. De nexus heeft wat meer opslagruimte en de galaxy heeft een snellere cpu. Wat zouden jullie doen?
Ik zou geen Nexus S meer kopen nu. Galaxy S Plus is beter vind ik: snellere proc en ziet er steviger uit, o.a. door de metalen rand. Ook heb ik hem naast mijn Nexus S kunnen houden en het scherm lijkt net weer wat beter, er zit minder ruimte tussen scherm en glas.
[ Voor 10% gewijzigd door Arnout op 01-10-2011 08:07 ]
Zelf heb ik de Nexus S, en mijn zus heeft de Galaxy S. Bij de Galaxy welke amoled is zie ik duidelijk pixels. Ja, het zwart en de kleuren zijn 'beter' maar kunenn ook erg fel zijn. Ik geef de voorkeur aan mijn S-LCD, haarscherp beeld.Arnout schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 08:07:
Ik zou geen Nexus S meer kopen nu. Galaxy S Plus is beter vind ik: snellere proc en ziet er steviger uit, o.a. door de metalen rand. Ook heb ik hem naast mijn Nexus S kunnen houden en het scherm lijkt net weer wat beter, er zit minder ruimte tussen scherm en glas.
Stevigheid.. tja ze kunnen allemaal even makkelijk kapot gaan met een beetje pech. Heb wel ook al van dag 1 bij de Galaxy S Plus gemerkt dat de cover aan de achterkant niet goed sluit, net zoals bij mijn Nexus S. Er is altijd wel een haakje wat niet goed grijpt waardoor er een kier openstaat of waardoor hij kraakt. Dit vind ik toch wel een irritante zaak bij alle nieuwe Samungs nu!!
Overigens is mijn trilfuncie gesneuveld. Had mijn telefoon laten vallen, en 1 of 2 dagen erna viel mij op dat hij een zwak zoemend geluid maakte in plaats van voelbaar te trillen. Heb trillen nu maar helemaal uitgezet. Weet iemand waar ik zo een nieuw trilmotortje kan bestellen?
https://opensea.io/seaart
Ik denk dat ik dezelfde problematiek heb hier. In eerste instantie wilde ik helemaal niet updaten, omdat ik dan weer opnieuw zou moeten rooten, en ik het voordeel tov 2.3.4 niet zag. Maar omdat Android de update maar bleef aanbieden, toch maar op 'installeren' gedrukt. Vervolgens herstart de telefoon netjes. Daarna heb ik echter nog steeds een geroote telefoon en 2.3.4. Als ik dan Android laat zoeken naar updates, beweert ie dat er geen nieuwere versie beschikbaar is.retlaw schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:50:
[...]
Keertje opnieuw opstarten misschien? Anders de datum vooruit zetten?
Ik zit er verder niet mee, maar raar is het wel.
Ik heb ook de update naar 2.3.6 aangeboden gekregen, na het installeren opnieuw opstarten...
Vervolgens uitpakken en halverwege verschijnt een uitroepteken en het androidpoppetje.
Batterij eruit en opstarten, vervolgens staat er nog steeds 2.3.4 erop.
Als ik de telefoon wil wissen en naar fabrieksinstellingen wil herstellen slaat ie elke keer vast op het androidpoppetje en een uitroepteken.
Weet iemand wat dit kan betekenen en hoe ik dit kan oplossen?
Vervolgens uitpakken en halverwege verschijnt een uitroepteken en het androidpoppetje.
Batterij eruit en opstarten, vervolgens staat er nog steeds 2.3.4 erop.
Als ik de telefoon wil wissen en naar fabrieksinstellingen wil herstellen slaat ie elke keer vast op het androidpoppetje en een uitroepteken.
Weet iemand wat dit kan betekenen en hoe ik dit kan oplossen?
Beter laat dan nooit maar het is een I9023XXKF1 (europees met S-LCD)me1mark schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:44:
[...]
Welke versie van de Nexus S betreft het?
Build is nu GRK39F
Heb al een pagina of 15 doorgelezen, maar klopt het dat deze geen 720P kan opnemen?
PSN & XBL: Denkoyugo
Klopt inderdaad. Hardware kan dat niet aan. Is dus niet met een andere ROM of software update aan te zetten.Denko schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:15:
Heb al een pagina of 15 doorgelezen, maar klopt het dat deze geen 720P kan opnemen?
De galaxy S, het 'broertje' van de Nexus S, kan dit wel.
Verwijderd
Raar, want de hw is toch bijna precies hetzelfde? De kwaliteit van video is wel zeer goed te noemen, beter dan HTC varianten die wel 720p kunnen opnemen..
Tja, 'bijna precies hetzelfde' is toch anders in dit geval. op xda is deze vraag ook al regelmatig gesteld en blijkbaar is het echt niet mogelijk. Tenzij google met een update komt en het tegendeel bewijst....Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:19:
Raar, want de hw is toch bijna precies hetzelfde?
Ik vind de kwaliteit ook redelijk goed. Verder is het voor mij geen issue. De kwaliteit voor een filmpje of foto voor 'tussendoor' is goed genoeg, als ik beter wil pak ik wel een 'echte' camera.De kwaliteit van video is wel zeer goed te noemen, beter dan HTC varianten die wel 720p kunnen opnemen..
Het is waarschijnlijk wel mogelijk om de camera van de Nexus S zo te tweaken dat deze 720p kan filmen, echter vereist dit zware low-level programming, een kunst die weinigen beheersen. Bovendien moet je maar afwachten hoe de kwaliteit is van deze tweak, ik verwacht dat deze niet aanzienlijk hoger zal zijn dan die van de 'gewone' camera, die is namelijk ook al prima.
Ik heb geen leuke ondertitel.
Zo, toch maar een Nexus S gekocht ter vervanging van mijn GS2, ik zal vanmiddag vast wel een bak met vragen hebben al
Zo, na een half dagje ermee gespeeld te hebben zonder simkaart.
Ik ben aangenaamd verrast over de snelheid van het toestel. Ik ben van de Desire naar de Galaxy S2 gegaan, en toen ik naar de NS moest was ik bang dat ik meer een desire zou hebben dan een galaxy s2.
Dit is eigenlijk helemaal niet het geval, het scherm is iets kleiner dan bij de s2, maar dat bevalt mij wel.
Sterker nog, de enige nadelen die ik heb kunnen vinden zijn:
- het browsen met de internet browser is IETSJE trager.
- De camera is wel minder (was te verwachten) al gebruik ik die zelden.
- De kwaliteit van het scherm lijkt minder (niet de resolutie of formaat, maar echt de beeldkwaliteit amoled vs s-lcd)
De voordelen die ik heb kunnen vinden:
- Formaat zelf (ietsje dikker en kleiner, ligt lekkerder in de hand)
- UI lijkt sneller (komt door het gebrek aan "schil" gok ik)
- GPS fix is achterlijk snel vergeleken met mijn S2 (al was die ook wel wat verbeterd na de laatste update)
Al met al, voor het geld eigenlijk nog steeds wel een geweldig ding.
Ik ben aangenaamd verrast over de snelheid van het toestel. Ik ben van de Desire naar de Galaxy S2 gegaan, en toen ik naar de NS moest was ik bang dat ik meer een desire zou hebben dan een galaxy s2.
Dit is eigenlijk helemaal niet het geval, het scherm is iets kleiner dan bij de s2, maar dat bevalt mij wel.
Sterker nog, de enige nadelen die ik heb kunnen vinden zijn:
- het browsen met de internet browser is IETSJE trager.
- De camera is wel minder (was te verwachten) al gebruik ik die zelden.
- De kwaliteit van het scherm lijkt minder (niet de resolutie of formaat, maar echt de beeldkwaliteit amoled vs s-lcd)
De voordelen die ik heb kunnen vinden:
- Formaat zelf (ietsje dikker en kleiner, ligt lekkerder in de hand)
- UI lijkt sneller (komt door het gebrek aan "schil" gok ik)
- GPS fix is achterlijk snel vergeleken met mijn S2 (al was die ook wel wat verbeterd na de laatste update)
Al met al, voor het geld eigenlijk nog steeds wel een geweldig ding.
Na een weekje ermee gespeeld te hebben....waarom is dit toestel niet STUKKEN populairder?
Vooral nu kost het gewoon minder dan een HTC desire, en die is toch echt een stuk minder.
Ik ben wel overtuigd van de kale android. Samsung's shell was aanzienlijk minder. HTC Sense was wel ok, maar vind het zonder iets toch het lekkerst werken.
Bijna het belangrijkste vergeten: sochtends half 8 van de lader, en middernacht heb ik gewoon nog 20-30% over....Dat kon ik met de GS2 wel vergeten.
Vooral nu kost het gewoon minder dan een HTC desire, en die is toch echt een stuk minder.
Ik ben wel overtuigd van de kale android. Samsung's shell was aanzienlijk minder. HTC Sense was wel ok, maar vind het zonder iets toch het lekkerst werken.
Bijna het belangrijkste vergeten: sochtends half 8 van de lader, en middernacht heb ik gewoon nog 20-30% over....Dat kon ik met de GS2 wel vergeten.
[ Voor 18% gewijzigd door Denko op 10-10-2011 11:30 . Reden: Accu verhaaltje ]
De meeste mensen kennen het niet.. wordt bij mijn weten ook totaal niet mee geadverteerd. ben benieuwd of de Prime beter gaat verkopen aangezien dit toestel nu iig al best veel aandacht krijgt
Denk het ook inderdaad. Maar mijn opvolger wordt absoluut weer een google telefoon. Maarja, paar maandjes wachten tot mijn contract weer over is.Shaodar schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:11:
De meeste mensen kennen het niet.. wordt bij mijn weten ook totaal niet mee geadverteerd. ben benieuwd of de Prime beter gaat verkopen aangezien dit toestel nu iig al best veel aandacht krijgt
Misschien dat ik spuit 11 ben. Maar ik ben van plan een Nexus S te kopen morgen.
Is dat verstandig?
Is dat verstandig?
Ja die is weer duurder en heeft geen NFC speelgoed... Wordt die Nexus S in de nabije toekomst flink goedkoper? Meer dan de 265 die de Nexus S nu kost wil ik echt niet uitgeven aan een telefoon.
Ik denk dat de Nexus S de beste prijs kwaliteit verhouding heeft als je geen waarde hecht aan een opgeleukt UI zoals Sense of Touchwizz... Je zult er geen spijt van krijgen.Verstekbakker schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:26:
Ja die is weer duurder en heeft geen NFC speelgoed... Wordt die Nexus S in de nabije toekomst flink goedkoper? Meer dan de 265 die de Nexus S nu kost wil ik echt niet uitgeven aan een telefoon.
Je kunt natuurlijk ook een kort gebruikt toestel zoeken op marktplaats ofzo...
Wat zijn je andere opties?
Battle.net || Strava
Andere optie was een Nokia N900 van Marktplaats opsnorren. Maar ook die heeft geen NFC speelgoed en die heeft zo'n schuifmechanisme, iets dat bij de N80 ieder jaar kapot ging en dan moest de hele zooi weer opengesleuteld. Is wel weer een dikke 100 euro goedkoper, maar goed voor de huidige N79 die ik heb, heb ik ook iets van 280 euro betaald en dat is inmiddels 3 jaar geleden. Ik zou die nog wel een jaar kunnen gebruiken, maar het invoeren van wachtwoorden duurt zo verschrikkelijk lang met die toetsjes, dan vergaat je de zin. En ik zit de hele dag op plekken waar Wifi is, dus daar krijg je wel zin van zal ik maar zeggen.
En gebruikte toestellen vertrouw ik niet. Is misschien niet heel rationeel, zo'n toestel is natuurlijk prima, maar als ik de eerste gebruiker ben weet ik precies waar en wanneer hij een tik heeft gehad enz.
En gebruikte toestellen vertrouw ik niet. Is misschien niet heel rationeel, zo'n toestel is natuurlijk prima, maar als ik de eerste gebruiker ben weet ik precies waar en wanneer hij een tik heeft gehad enz.
Na bijna drie maanden ben ik nog steeds ontzettend tevreden met mijn Nexus S. Snel en prettig toestel en snel updates. Eerlijk gezegd mis ik een skin totaal, maar dan ook totaal niet. Je kan je toestel uiteindelijk zelf voldoende customizen. Als ik mijn toestel vergelijk met de Desire S die mijn vriend heeft, ben ik blij dat ik deze heb gekozen. Nee, ook ik snap niet dat dit toestel niet populairder is, maar ik denk dat het met marketing heeft te maken.
+1, dit was ook mijn gedachte toen ik dit toestel kocht een paar dagen terug.retlaw schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:30:
[...]
Ik denk dat de Nexus S de beste prijs kwaliteit verhouding heeft als je geen waarde hecht aan een opgeleukt UI zoals Sense of Touchwizz... Je zult er geen spijt van krijgen.
Je kunt natuurlijk ook een kort gebruikt toestel zoeken op marktplaats ofzo...
Wat zijn je andere opties?
Let op:
Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.
Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.