Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
En de prijs? Zal die nog dalen als ik langer wacht, of zitten we ongeveer op de laatste prijs alvorens hij niet meer zal worden verkocht?

Edit: en nog een vraag, hoe zit dat met nieuwe versies van Android? Wordt de Nexus S ook geupdate als er een nieuwe Android versie uitkomt? Ik heb al sinds de Nokia 5110 koelkast een Nokia, dus ik begrijp dat systeem nog niet helemaal...

Edit2: hij is besteld bij Gigavolt.nl. Mobily had wat teveel klachten bij de reviews staan, dus dan maar liever op safe voor een goede aftersales (die ik hopelijk niet nodig heb).

Rest nog de vraag hoe het zit met dat Android en zijn versies.

[ Voor 70% gewijzigd door Verstekbakker op 12-10-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Verstekbakker schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:56:
En de prijs? Zal die nog dalen als ik langer wacht, of zitten we ongeveer op de laatste prijs alvorens hij niet meer zal worden verkocht?

Edit: en nog een vraag, hoe zit dat met nieuwe versies van Android? Wordt de Nexus S ook geupdate als er een nieuwe Android versie uitkomt? Ik heb al sinds de Nokia 5110 koelkast een Nokia, dus ik begrijp dat systeem nog niet helemaal...

Edit2: hij is besteld bij Gigavolt.nl. Mobily had wat teveel klachten bij de reviews staan, dus dan maar liever op safe voor een goede aftersales (die ik hopelijk niet nodig heb).

Voor zover er nu iets duidelijk is, zou de Nexus S in elk geval nog een update moeten krijgen naar de nieuwste Android versie (IceCream Sandwich, wordt deze maand verwacht). Daarna is het natuurlijk afwachten, maar veel custom ROMs zullen nog wel even door blijven gaan met regelmatige updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verstekbakker schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:56:

Hij zal vast wel nog een tientje of 2 zakken, maar dan is het een "op is op prijs", en of dat het wachten waard is.

Sowieso worden de nexus toestellen lang ondersteunt, en anders XDA (zie voor de desire alleen al wat ze daar hebben, en die is toch een stuk ouder/zwakker)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Jezus, ook nog custom roms om uit te kiezen... Zijn die perse nodig? Bieden ze echt iets nieuws?

En moet ik bij een update van Android weer al mijn instellingen terugzetten, of blijft dat allemaal wel staan? Bij de N79 van Nokia kon ik dan weer alles terugzetten, dus updaten deed ik dan ook liever niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verstekbakker schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:28:
Jezus, ook nog custom roms om uit te kiezen... Zijn die perse nodig? Bieden ze echt iets nieuws?

En moet ik bij een update van Android weer al mijn instellingen terugzetten, of blijft dat allemaal wel staan? Bij de N79 van Nokia kon ik dan weer alles terugzetten, dus updaten deed ik dan ook liever niet...
Nee, dat hoeft gelukkig niet.
En een custom rom heb je ook echt niet persé nodig. Ik weet in ieder geval niet of ik iets mis ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:22

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Verstekbakker schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:28:

je kunt via je nokia ook via exchange je contacten met Gmail synchroniseren. Als je dat op google opzoekt staat er een handleiding hoe je je nokia hiervoor in kunt stellen. als je dat hebt gedaan en je je op je Nexus S aanmeldt met je google account, worden al je contacten weer op je telefoon gezet. Je kunt ze dan nooit meer verliezen, ze staan immers in de cloud. En je hebt geen pc nodig als tussenstap!
Wat voor instellingen bedoel je nog meer?

Edit: O, en de custom roms zijn echt niet nodig... Ik heb het wel geprobeerd, maar kwam met de Nexus S (heb inmiddels een Xperia Arc) altijd weer terug op de standaard firmware. Die voldoet aan alles!

[ Voor 10% gewijzigd door retlaw op 12-10-2011 13:42 ]

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

retlaw schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:41:
[...]

Ik heb het wel geprobeerd, maar kwam met de Nexus S (heb inmiddels een Xperia Arc) altijd weer terug op de standaard firmware. Die voldoet aan alles!
Jup, eigenlijk alleen Root and that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Denko schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:22:
[...]

Jup, eigenlijk alleen Root and that's it.
Dat is nog wel een tipje -> als je wilt rooten, doe het dan gelijk. Bij het unlocken van de bootloader wordt ALTIJD je interne opslag gewist... Als je dus gelijk je bootloader unlocked hoef je later niet je muziek en foto's eerst op je pc te zetten...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
retlaw schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:35:
[...]

Dat is nog wel een tipje -> als je wilt rooten, doe het dan gelijk. Bij het unlocken van de bootloader wordt ALTIJD je interne opslag gewist... Als je dus gelijk je bootloader unlocked hoef je later niet je muziek en foto's eerst op je pc te zetten...
Goeie tip :) Had ik destijds ook bij de hand moeten hebben :X

Anyway, ik draai nu sinds enkele weken de MIUI ROM, die wordt wekelijks geupdated (gewoon OTA, zonder je data te wissen ;)) en die kent een aantal van die handigheidjes, die je geheid gaat missen als ik terug zou gaan naar stock ;)

Maar goed, customizen kan op veel manieren: ROMs, Kernels, maar met een custom Launcher uit de Android Market kun je iig de looks al aardig aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

retlaw schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:35:
[...]

nogmaals +1, de reden waarom ik het nog niet gedaan heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
retlaw schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:41:
[...]

je kunt via je nokia ook via exchange je contacten met Gmail synchroniseren. Als je dat op google opzoekt staat er een handleiding hoe je je nokia hiervoor in kunt stellen. als je dat hebt gedaan en je je op je Nexus S aanmeldt met je google account, worden al je contacten weer op je telefoon gezet. Je kunt ze dan nooit meer verliezen, ze staan immers in de cloud. En je hebt geen pc nodig als tussenstap!
Wat voor instellingen bedoel je nog meer?

Edit: O, en de custom roms zijn echt niet nodig... Ik heb het wel geprobeerd, maar kwam met de Nexus S (heb inmiddels een Xperia Arc) altijd weer terug op de standaard firmware. Die voldoet aan alles!
Instellingen als toetsengeluidjes, of hij moet trillen bij de stil instelling, hoe hard de ringtone aanspringt en welke ringtone, zulke dingetjes bedoel ik. Edit: oh ja, natuurlijk ook de programma's die ik geinstalleerd heb, verdwijnen die ook als ik een firmwareupdate installeer?

Wel een superhandige tip om de gmail contacten te gebruiken in plaats van overschrijven, gaat me tijd besparen!

En dan voor de rest, dat rooten. Wat is dat, waarom is dat? Als ik gewoon de standaard ROM gebruik is dat toch niet nodig of begrijp ik het niet? Vrijdag kan ik ermee aan de slag, dan kom ik pas weer thuis.

[ Voor 6% gewijzigd door Verstekbakker op 12-10-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Heb sinds vandaag een ns (ter leen), man wat een heerlijk apparaat! Hiervoor een milestone1 gehad, moet wel even wennen aan het onscreen toetsenbord. Begin serieus te twijfelen of ik wel een nexusprime ga halen als ik de ns voor 265 kan scoren. Zal dit topic eens door gaan lezen :)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik zit zo een tourfilmpje te bekijken van CM7, maar de functies die daarin zitten zijn dus echt de bom! Ik ben bang dat ik moet gaan ROMmen dus, want te veel functies kan ik niet hebben vind ik! (Tenzij ik ze opnieuw moet instellen, dan doet het pijn...)

Ik heb de telefoon nog niet in mijn handen gehad, maar ben er nu al enthousiast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Verstekbakker schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:02:
[...]

Instellingen als toetsengeluidjes, of hij moet trillen bij de stil instelling, hoe hard de ringtone aanspringt en welke ringtone, zulke dingetjes bedoel ik. Edit: oh ja, natuurlijk ook de programma's die ik geinstalleerd heb, verdwijnen die ook als ik een firmwareupdate installeer?
Bij gewone Android-updates verdwijnt er niks (tenminste, bij mijn vrouw laatst van 2.3.4 naar 2.3.6 niet), als je nieuwe ROMs gaat installeren kan dat wel zo zijn (bij MIUI dan weer niet).
En dan voor de rest, dat rooten. Wat is dat, waarom is dat? Als ik gewoon de standaard ROM gebruik is dat toch niet nodig of begrijp ik het niet? Vrijdag kan ik ermee aan de slag, dan kom ik pas weer thuis.
Sommige programma's, bijvoorbeeld Titanium Backup, hebben Root Access nodig, dan moet je je telefoon dus eerst zo instellen dat dat kan. Na het rooten kun je custom ROMs en/of Kernels installeren, dus als je dat niet nodig vindt hoef je in principe ook niet te rooten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Avondje lekker zitten spelen, 1 klein ding valt me op. Als ik NFC aanzet, dan reageert het toestel merkbaar trager, zit een lichte lag in. Hebben jullie dit ook ervaren? Of mis ik iets? (heb niet alle 45 pagina's terug gelezen ;))

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

localjoost.nl schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:31:
Avondje lekker zitten spelen, 1 klein ding valt me op. Als ik NFC aanzet, dan reageert het toestel merkbaar trager, zit een lichte lag in. Hebben jullie dit ook ervaren? Of mis ik iets? (heb niet alle 45 pagina's terug gelezen ;))
Rechts bovenin je scherm zit een superdelux zoekvakje waar je kunt aangeven dat je dit topic wilt doorzoeken op een bepaald trefwoord. Zo hoef je niet alle pagina's door te lezen, alleen dat wat je wilt weten :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
janvanduschoten schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:39:
[...]

Rechts bovenin je scherm zit een superdelux zoekvakje waar je kunt aangeven dat je dit topic wilt doorzoeken op een bepaald trefwoord. Zo hoef je niet alle pagina's door te lezen, alleen dat wat je wilt weten :)
point taken ;)

Even doorheen gebladerd, niemand heeft dus iets van lag gemerkt als NFC aanstaat? Niet dat ik NFC nodig heb, maar vond het toch apart.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
ik zet het altijd uit, maar heb weinig verschil gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Godmiljaar dat is een fijn apparaat! Natuurlijk, ik kom van de N79 af, dan is alles een fijn apparaat...

Wel heel vervelend is dat ik geen controle heb over bijv. Skype. die start op en meldt aan zodra ik de telefoon opstart. En de muziekspeler kan alleen op pauze, niet gewoon helemaal afgesloten? Hij gaat meteen zonder vragen de Wifi op, ik wil dat hij bij ieder contact eerst vraagt welke ik wil gebruiken etc... Of krijg ik alleen met een andere ROM meer mogelijkheden/controle over dit soort gedrag?

Zometeen maar eens rooten en een ROM erop zetten.

Om te rooten ga ik deze gebruiken:

YouTube: How to Root Nexus S or Nexus S 4G!

En om de ROM erop te zetten deze:

http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Nexus_S:_Full_Update_Guide

Kan iemand even checken of ik er goed aan doe deze instructies op te volgen? Of heeft iemand een beter idee?

Edit: en ik heb er zo'n 6-8 dooie pixels in zitten... of ja, dood weet ik niet, een beetje groenig ofzo... Is dat normaal? Ik ga hem er niet voor terugsturen want daar heb ik gewoon geen tijd voor, maar jammer is het wel, zegt iets over de kwaliteit van Samsung denk ik...

[ Voor 12% gewijzigd door Verstekbakker op 15-10-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik heb zeker interesse voor dit fijne apparaat. Ik vraag me alleen wel af of deze nog zeker 1 jaar (misschien 2) mee kan met updates, games etc.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanDaalder
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09-2024
[message=36936122,noline]Verstekbakker schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:58[/message=36936122,noline]
Zometeen maar eens rooten en een ROM erop zetten.

Om te rooten ga ik deze gebruiken:

YouTube: How to Root Nexus S or Nexus S 4G!

En om de ROM erop te zetten deze:

http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Nexus_S:_Full_Update_Guide

Kan iemand even checken of ik er goed aan doe deze instructies op te volgen? Of heeft iemand een beter idee?

Edit: en ik heb er zo'n 6-8 dooie pixels in zitten... of ja, dood weet ik niet, een beetje groenig ofzo... Is dat normaal? Ik ga hem er niet voor terugsturen want daar heb ik gewoon geen tijd voor, maar jammer is het wel, zegt iets over de kwaliteit van Samsung denk ik...
Ik heb 2 dagen geleden nig mijn Nexus S geroot + CM ROM erop gezet. Die youtube tutorial weet ik niet (probeer maar met andere tutorials te vergelijken) maar die cyanogenmod wiki tutorial is ook goed. Wat ook bij veel Roms werkt is gewoon in de app rom manager op download roms te drukken. Daar staan er een paar, oa cyanogen en MIUI rom. Ik vind t echt een verbetering, je kan alles customizen en bv de notification bar van htc sense er heel makkelijk op zetten.
Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Het draait nu dus sinds zondag op CM7. Heb er veel plezier van, maar mis toch enkele dingen die ik erg belangrijk vind.

Nederlands woordenboek bijvoorbeeld... Engels heeft hij wel, maar bij het typen krijg ik geen Nederlandse woorden. Kan ook nergens terugvinden hoe ik dat erop krijg.

En als ik dus de telefoon op stil zet, dan staat hij apps toch nog toe om geluid te maken... Heel erg irritant, want dat gebeurde mij dus tijdens college. Ik vertrouw het ding voor geen meter meer nu... Is het niet in te stellen dat hij gewoon ieder geluid blokkeert?

Mijn oordeel tot nu toe is in elk geval dat ik netzogoed mijn N79 had kunnen houden, want invoeren met zo'n schermtoetsenbord is net zo verschrikkelijk als met de cijfers. De focus ligt duidelijk niet op het telefoneren en smsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verstekbakker op 18-10-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft het geluid, als je hem op stil zet dan gaan de Meldings- en Inkomende Oproepgeluiden uit. Het mediavolume blijft gewoon hetzelfde. Dit werkt zo in android omdat je anders geen muziek zou kunnen luisteren als je telefoon op stil staat bijvoorbeeld. Om alles op stil te krijgen moet je dus ook nog handmatig het mediavolume omlaag schroeven. Als je een duidelijk overzicht en controle wil over alle geluidsniveaus kun je deze app gebruiken: Audiomanager.

Om het nederlandse GB toetsenbord weer terug te krijgen kun je Dit + Dit installeren, die gebruik ik zelf ook en werkt prima.

Succes ermee! ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:59:
Wat betreft het geluid, als je hem op stil zet dan gaan de Meldings- en Inkomende Oproepgeluiden uit. Het mediavolume blijft gewoon hetzelfde. Dit werkt zo in android omdat je anders geen muziek zou kunnen luisteren als je telefoon op stil staat bijvoorbeeld. Om alles op stil te krijgen moet je dus ook nog handmatig het mediavolume omlaag schroeven. Als je een duidelijk overzicht en controle wil over alle geluidsniveaus kun je deze app gebruiken: Audiomanager.

Om het nederlandse GB toetsenbord weer terug te krijgen kun je Dit + Dit installeren, die gebruik ik zelf ook en werkt prima.

Succes ermee! ;)
Ik ga ze proberen.

Maar het standaardtoetsenbord is niet bij te werken met de NL dictionary begrijp ik?

Edit: Het toetsenbord is wel handig ja. Die mag blijven. Audiomanager is alleen handig om te zien of ik risico loop op geluid maken, geruststellend is het wel, maar het lost eigenlijk niks op. Ik wil dat de telefoon stil is als ik hem instel op stil, maar dat doet die eikel dus nog even niet.

Nog iets waar ik niet uit kom, ik kan geen custom ringtone instellen voor mijn SMSjes... Nu merk ik vaak niet dat ik een sms krijg omdat ik dus niet mijn eigen geluid kan gebruiken. Is dat wel in te stellen? Bij de ringtones zie ik wel mijn zelfgemaakte ringtones staan, maar bij SMS dus niet. Geldt ook voor het alarm, die pakt ook alleen maar zijn eigen irritante geluiden, terwijl ik bij de N79 gewoon een mp3 oid kon pakken. Kan toch niet zo zijn dat zo'n uitgebreid stukje techniek net dat niet kan?

[ Voor 25% gewijzigd door Verstekbakker op 18-10-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per app die notificaties geeft (SMS, twitter etc.) kun je instellen wat voor beltoon je wil. Dus even instellen in de berichten app zelf.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:40:
Per app die notificaties geeft (SMS, twitter etc.) kun je instellen wat voor beltoon je wil. Dus even instellen in de berichten app zelf.
En daar zie ik mijn custom ringtones dus niet tussen staan... Moet dat allemaal in een bepaalde map misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, in sdcard/Media/audio/ringtones.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Staat mijn ringtone in, maar zie hem niet bij SMS; alleen bij de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry! My bad, hij moet niet in de ringtones map maar in de notifications map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:51:
Ja, in sdcard/Media/audio/ringtones.
Die map heb ik niet eens.

Ik heb zelf een map gemaakt waar mijn ringtones gewoon gevonden worden:

SOUNDS/RINGTONES/*.*

In de map die toegankelijk is als ik met de usb kabel erin ga dus (SDCARD).

Ik zie ze dus alleen bij de ringtones, maar nergens bij berichten of alarmen of notifications etc.

Edit: ik probeer eens een map NOTIFICATIONS erbij te maken.

Edit2: ah, ik snap hem nu.

Ringtones voor telefoon gaan dus in om het even welke map, als die map maar RINGTONES heet.
Ringtones voor SMS gaan dus in om het even welke map, als die map maar NOTIFICATIONS heet.

Nu nog uitvinden waar ik geluiden voor het alarm moet zetten...

Edit3: voor alarmen is het dus, hoe vreemd ook, ALARMS.

Apart, maar duidelijk genoeg.

[ Voor 32% gewijzigd door Verstekbakker op 18-10-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:33
Wat betreft het ringtone-verhaal: als jouw custom ringtone een normaal MP3-bestand is, is er een simpel alternatief:
- Open je muziekspeler. Op een nederlandstalig toestel heet de app simpelweg 'muziek'.
- Zoek het bestand dat je iedere keer wenst te horen als iemand jou wil lastigvallen.
- Menu-knop -> instellen als ringtone.

Toevallig gisteren ontdekt. Getest en werkt. :)

Even iets anders: gisteren mijn nieuwe Nexus S ontvangen. Bij het uitkiezen van het toestel heb ik dit topic nauwlettend in de gaten gehouden. Dank aan iedereen in dit topic! :)

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Laatst online: 14-02-2024
Denken jullie dat we voor ICS op de Nexus S moeten wachten tot een paar weken na de Nederlandse release van de Galaxy Nexus? Dat zou dan pas in januari of eind december zijn..
nieuws: 'Google Nexus S krijgt Android ICS enkele weken na release'

[ Voor 7% gewijzigd door enomiss op 20-10-2011 14:16 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

enomiss schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:16:
Denken jullie dat we voor ICS op de Nexus S moeten wachten tot een paar weken na de Nederlandse release van de Galaxy Nexus? Dat zou dan pas in januari of eind december zijn..
nieuws: 'Google Nexus S krijgt Android ICS enkele weken na release'
Nee, gewoon een paar weken na de eerste release neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
dus ik begrijp, dat het dus officieel en dus zeker is, dat er een 4.0 update voor de nexus S komt?

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
aron225 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:40:
dus ik begrijp, dat het dus officieel en dus zeker is, dat er een 4.0 update voor de nexus S komt?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik neem aan dat ik dan moet wachten tot CM7 het heeft ingeplant en dan moet ik de hele zooi weer opnieuw flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik denk dat er gewoon een officiele rom komt..

eventuele cyanogen mod eerder of later.

en ja dan zal je je toestel weer moeten flashen naar 4.0 of cm**

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Tering jantje wat een geklooi...

Zijn er programma's die zodanig een backup kunnen maken zodat je er geen omkijken naar hebt? Want zoiets zou voor mij een reden zijn om het updaten gewoon te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Verstekbakker schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:28:
Tering jantje wat een geklooi...

Zijn er programma's die zodanig een backup kunnen maken zodat je er geen omkijken naar hebt? Want zoiets zou voor mij een reden zijn om het updaten gewoon te laten...
Nandroid backup is volgens mij een complete "ROM" van echt alles wat je momenteel op je telefoon hebt staan. Zelf gebruik ik Titanium Backup elke week voordat ik naar de nieuwste MIUI versie update :) Maar goed, bij die updates blijven mijn settings gelukkig ook allemaal netjes intact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Misschien is het ook wel eens goed om te vernieuwen. Leer ik eens nieuwe apps kennen etc...

Nog een paar app vragen... Welke offline navigatiesoftware gebruiken jullie? Ik heb nu Aura van Sygic, maar dat is me toch een partij broddelwerk! Als ik ervoor betaald zou hebben zou ik mijn geld terug willen, echt heel slecht. Alternatieven kan ik niet echt vinden, helaas...

Bestaat er zoiets als PC Suite bij Nokia doet? Dat je gewoon smsjes kunt maken/beheren op de PC? Verbinden via bluetooth en dan smsjes versturen via de telefoon vond ik altijd ontzettend handig.

En een PDFje printen op mijn HP Laserjet die een ingebouwde printserver heeft op het netwerk, bestaat die mogelijkheid? Ik krijg de indruk dat dat alleen via een of andere cloud gaat... Maar daar heb ik niet zo'n zin in...

Mijn colleges recorden met de Sound Recorder app die al in CM7 zat was dus echt waardeloos. Allemaal van die onverstaanbare .3GP bestandjes, dat schiet niet op. Ik heb nu iets dat in iets hogere kwaliteit kan opnemen, maar vind het ook nog niet zo'n succes. Zijn er apps die het beter kunnen? Misschien dat mensen iets soorgelijks hebben uitgevonden ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:04
heb mijn scherm gebroken van mijn HTC Desire.. reperatie kosten zijn minimaal 100 euro.. dus zat er aan te denken om een nexus S te kopen (vergelijkbaar met samsung galaxy I ?) maar las in de review dat signaal wel vaak wegviel en internet ook, zou te maken hebben met een amerikaanse versie

Klopt dit en hoe is jullie ervaring met bereik van de netwerken ? IK heb al een Sim only internet abbo dus vandaar deze overweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Laatst online: 21:18

yok

Gandalf68 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:52:
heb mijn scherm gebroken van mijn HTC Desire.. reperatie kosten zijn minimaal 100 euro.. dus zat er aan te denken om een nexus S te kopen (vergelijkbaar met samsung galaxy I ?) maar las in de review dat signaal wel vaak wegviel en internet ook, zou te maken hebben met een amerikaanse versie

Klopt dit en hoe is jullie ervaring met bereik van de netwerken ? IK heb al een Sim only internet abbo dus vandaar deze overweging
Ik heb de Amerikaanse en dat klopt wel redelijk, maar vind het totaal niet storend. NLse versie zal dat wel meevallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

Ik ben nog steeds op zoek naar een goede, beetje aparte, unieke case, zoals er tig voor de iPhone zijn. Iemand die een tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Gandalf68 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:52:

Ik merk wel dat WiFi niet zo goed is, heb snel slecht bereik enzo. Maar umts en gprs heb ik totaal geen problemen, heb wel Vodafone dus misschien dat de ervaring bij T-mobile anders is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
zojuist een nexus S besteld.. wel de versie met s-lcd.. maar dat mag de pret niet drukken..

wou eerst voor de nieuwe nexus gaan (en dus nog wachten) maar gezien me telefoon ermee gestopt is, en de S ook een update naar 4.0 gaat krijgen.. heb ik hem gewoon besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
WarPuppy schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:26:
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede, beetje aparte, unieke case, zoals er tig voor de iPhone zijn. Iemand die een tip heeft?
zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_54541_2.jpg

kosten: 2 euro.

ik heb tevens de screen protector besteld.. die ook een hele euro kostte daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
aron225 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:30:
zojuist een nexus S besteld.. wel de versie met s-lcd.. maar dat mag de pret niet drukken..

wou eerst voor de nieuwe nexus gaan (en dus nog wachten) maar gezien me telefoon ermee gestopt is, en de S ook een update naar 4.0 gaat krijgen.. heb ik hem gewoon besteld!
Tja, de Galaxy Nexus is wel veel beter, maar zoals je al zei, de Nexus S krijgt toch een update en bovendien vond ik de Nexus S ook echt een superfijne telefoon (heb 'em ook gehad :) )

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik weet idd dat hij veel sneller / beter is, mooi scherm heeft..
maar in dat segment zit ook de lg 3d... en.... heb daar tog ook een zwak voor...

maja nexus S voor een jaartje (of korter) is ook geen straf.

de upgrade naar 4.0 heeft mij de doorslag gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Ik ga ook voor nexus s.
Lijkt me een mooi toestel voor een mooie prijs.
Hebben toevallig mensen hem besteld bij de laagste aanbieder (mobily) in de pricewatch?
pricewatch: Google Nexus S i9023 Zwart
Zo ja, krijg je dan een europees of een US model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
In de reviews van die winkel lees ik alleen maar dat de zegel is verbroken om er een andere lader bij te doen. Lijkt mij dus dat ze buitenlandse telefoons verkopen. Ik heb in elk geval om die reden NIET bij Mobily besteld, want ik vertrouw dat soort praktijken niet. Gigavolt heeft mij in elk geval heel goed geholpen, binnen de beloofde dag had ik een toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Mijne komt bij student mobiel vandaan..

Staat niks over verbroken zegels, EN in de spec lijst staat duideluik i9023.
Tevens word er vermeld dat het de versie met s-lcd is.

Dus neem aan dat ik gewoon de nl versie krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Verstekbakker schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:20:
In de reviews van die winkel lees ik alleen maar dat de zegel is verbroken om er een andere lader bij te doen. Lijkt mij dus dat ze buitenlandse telefoons verkopen. Ik heb in elk geval om die reden NIET bij Mobily besteld, want ik vertrouw dat soort praktijken niet. Gigavolt heeft mij in elk geval heel goed geholpen, binnen de beloofde dag had ik een toestel.
Kijk, dat is goede info.
Toestel via gigavolt was verzeld en NL versie?
Dan bestel ik hem daar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:29

E-B

Ik heb zaterdag mijn toestel via belsimpel.nl verkregen (3e goedkoopste in de pricewatch). Bewust voor hen gekozen omdat ze bij mij in de buurt zitten (blijf toch een beetje ouderwets wat dat betreft). In totaal met verzekerd verzenden + betalen per creditcard 275 betaald. IMHO, geen slechte prijs voor een toestel van dit kaliber.

Gewoon een gesealed doosje gekregen met, waar ik aanneem, de Europese versie (want NL taal is beschikbaar). Het scherm is in dat geval toch altijd standaard een Super LCD?

Ik had een HTC Desire en die zo op papier enigszins een klein beetje vergelijkbaar moeten zijn maar ik moet zeggen dat ik dit echt een verademing vind. Wat een top toestel. Ik ben en nu al blijer mee dan ik ooit met mijn Desire ben geweest. :)

Nu alleen nog vol ongeduld wachten op ICS en dan ben ik helemaal tevré.

Heb officieel/origineel Samsung hoesje besteld via smacc.nl, die komt hopelijk morgen of woensdag binnen. Een (zwart) kousenvoetje om je telefoon staat ook zo stom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
DarkChylde schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:13:
Ik ga ook voor nexus s.
Lijkt me een mooi toestel voor een mooie prijs.
Hebben toevallig mensen hem besteld bij de laagste aanbieder (mobily) in de pricewatch?
pricewatch: Google Nexus S i9023 Zwart
Zo ja, krijg je dan een europees of een US model?
Voorzover ik heb begrepen is de i9023 per definitie het Europese model van de i9020, maar een aantal i9020s is kennelijk binnen de UK opnieuw gelabeld. Dit is gewoon te vinden op Wikipedia. Ik heb vorige week mijn exemplaar ontvangen van Mobily, en dit is een i9023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
DarkChylde schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 12:43:
[...]

Kijk, dat is goede info.
Toestel via gigavolt was verzeld en NL versie?
Dan bestel ik hem daar wel.
Originele zegel was in orde ja.
der_joachim schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:23:
[...]

Voorzover ik heb begrepen is de i9023 per definitie het Europese model van de i9020, maar een aantal i9020s is kennelijk binnen de UK opnieuw gelabeld. Dit is gewoon te vinden op Wikipedia. Ik heb vorige week mijn exemplaar ontvangen van Mobily, en dit is een i9023.
En was de zegel ook nog ongeschonden dan? Ik kan alleen maar herhalen wat ik in de reviews van Mobily lees he, ik heb daar niet besteld dus ik kan het niet weten. Maar als ik in 9 van de 10 reviews lees dat zegels zijn doorbroken, dan bestel ik er niet.

Nogmaals dus! Ik heb niet besteld bij Mobily, dus ik kan het niet weten, ik lees het louter in de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Verstekbakker schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 01:09:
En was de zegel ook nog ongeschonden dan? Ik kan alleen maar herhalen wat ik in de reviews van Mobily lees he, ik heb daar niet besteld dus ik kan het niet weten. Maar als ik in 9 van de 10 reviews lees dat zegels zijn doorbroken, dan bestel ik er niet.

Nogmaals dus! Ik heb niet besteld bij Mobily, dus ik kan het niet weten, ik lees het louter in de reviews.
Shop reviews waren voor mij ook reden om te twijfelen over mobily.
Ik heb dus besteld bij gigavolt.
Zal wel morgen of overmorgen binnen zijn.

Nou hopen dat ICS snel komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
Verstekbakker schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 01:09:

Er zat idd een nieuw zegel op, dat erg veel op het oude leek. Overigens las ik pas over deze strapatsen nadat ik de bestelling had gedaan. Anders was ik wel naar een andere winkel gegaan. Minpuntje voor mij. d'Oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasrol
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 08:38
Ik heb de mijne ook gehaald bij Studentmobiel, zegel was ongeschonden :)

R7 5800X3D | RX 7900XT | 32GB Kingston 3600MHzC16 | Samsung 980 Pro 2TB | be quiet! Pure Power 12 M 1000W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
edit: nevermind, ik klooi met een oude versie van sygic, sorry.

[ Voor 88% gewijzigd door Verstekbakker op 26-10-2011 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
anders co-pilot gebruiken, volgens mij maakt die gebruik van mappen die je vantevoren moet downloaden..
werktte op mijn desire toen erg goed

edit:
ga mijn nexus s vanmiddag om 4 uur ophalen..
hebben er zin an!

[ Voor 21% gewijzigd door aron225 op 26-10-2011 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
aron225 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 06:02:
anders co-pilot gebruiken, volgens mij maakt die gebruik van mappen die je vantevoren moet downloaden..
werktte op mijn desire toen erg goed

edit:
ga mijn nexus s vanmiddag om 4 uur ophalen..
hebben er zin an!
Kijk eens bij het opstarten (zwarte schermkleur in donkere ruimte werkt het beste) of je dooie/hot pixels hebt. Die zaten er bij mij wel nogal veel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ben idd erg benieuws..
mocht het echt erg zijn, stuurt ik hem linea recta terug..
geven ze me maar een nieuwe.. reparatie ga ik ook niet mee akkoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ja dat wilde ik eigenlijk ook doen, maar het was me de tijd en moeite niet waard. Doordeweeks zit ik de hele week in het buitenland, en om nou iedere zaterdag aan de gang moeten met terugsturen en ophalen van bestellingen, nee dankje. Het stak mij meer dat Samsung zo'n troep durft af te leveren en ermee weg komt omdat ik het te druk heb dan dat die pixels mij staken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
call me lucky.
maar het ziet er naar uit dat ik echt een perfect scherm heb.
ik zie iig niet 1 vaste/dooie/gekleurde pixel..

toestel ziet er gewoon netjes uit, en is snel genoeg, ik irriteer me alleen aan het standaard lockscreen (die gaat er denk vandaag nog af)
en de stock launcher is een beetje "simpel" maar wel effectief en werkt gewoon goed!

nu nog android ics erop, en ik ben weer helemaal happy!

prijs/kwaliteit verrast me aangenaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
aron225 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 06:35:
call me lucky.
maar het ziet er naar uit dat ik echt een perfect scherm heb.
ik zie iig niet 1 vaste/dooie/gekleurde pixel..
De 2 stuks bij ons in huis hebben ook nergens last van hoor en verder lees ik ook eigenlijk niks over dode pixels als "probleem" van de NS :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
soms.. kan je heel erg pech hebben (collega met een sensation die al aan zijn 4e toestel is bijvoorbeeld)
en soms heb je mazzel (gewoon een goed scherm, dit is lang niet altijd het geval)

maja, ik ben er iig blij mee..

standaard launcher vervangen voor go launcher EX, standaard lockscreen vervangen door GO locker.
batterij door gaugewidget..

zo hoort hij te zijn! genoeg eye candy, loopt verschrikkelijk soepel en fijn, geen lag oid.
en ben van die (naar mijn mening) beroerde stock locker af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 11:57
Google Nexus S to get Android 4 ICS update "within weeks"; Nexus One, not so much
--------------------------------------------------------------------------------
According to the Telegraph, Google Hugo Barra has said that Google's Nexus S Android 2.3 gingerbread smartphone will receive the Android 4.0 Ice Cream Sandwich (ICS) update "within weeks." Barra also noted that the Nexus One, Google's first Android "hero" device, will not get an official ICS update because the hardware is simply too old. That's not a real surprise to us, but is sure to be a disappointment to those Nexus One users out there.

Dus van de week maar even de stockrom erop, en dan wachten op ICS. Hopelijk hebben ze dit "opnieuw geschreven" want over het huidige Android ben ik steeds minder tevreden aan het worden. Als ICS het ook niet is, komt er een Windows Phone toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
hoezo steeds minder tevreden over het "huidige" android?

ik heb dagelijks verschillende telefoons in mijn handen, van windows fone tot iphone's, en android blijft naar mijn inziens toch veruit superieur!

ben daarom erg benieuwd wat je knelpunten zijn lucifer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
aron225 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:45:
soms.. kan je heel erg pech hebben (collega met een sensation die al aan zijn 4e toestel is bijvoorbeeld)
en soms heb je mazzel (gewoon een goed scherm, dit is lang niet altijd het geval)

standaard launcher vervangen voor go launcher EX, standaard lockscreen vervangen door GO locker.

zo hoort hij te zijn! genoeg eye candy, loopt verschrikkelijk soepel en fijn, geen lag oid.
Die Go Locker ziet er ook wel goed uit inderdaad! Ik gebruik nu het lockscreen van een van de Themes voor MIUI (dat daar overigens wel lekker ver in gaat, je kunt alle onderdelen van Themes in- en uitschakelen of combineren).

Hopelijk klopt het bericht dat ICS over een paar weken al arriveert. Dan ga ik weer (even ;) ) terug naar stock om te proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Wat is dan zo'n groot voordeel van ICS ten opzichte van wat er nu op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
is dat aan mij??
ik ben tevrede zoals het nu is.. grootste ergenis was het lock scherm, en wou iets meer eye candy (verkregen in de vorm van go launcher ex, en een aantal widgets)

dus ik ben tevrede hoor...

ik heb geen custom rom... en ga ook niet rooten en rommen voor die paar weken/maanden..

iig kijk ik uit naar: de multitask functie, de nieuwe ui, gpu acceleratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-08 13:47
Ik las in een review dat deze telefoon een minder krachtige GPU heeft. In hoeverre is dit een probleem met ICS straks?
En wat ik ook in een review las is dat sommige mensen de "optische trackball" missen, voor echt goed "richten" omdat vingers soms wat dik zijn. Is dit een ervaring die jullie delen?
Deze vragen stel ik omdat ik erover denk om een Android telefoon te kopen om mijn Nokia E71 te vervangen. Mijn budget is beperkt maar ik wil eigenlijk wel ICS en voor een custom ROM ben ik op zich niet bang... SLCD ipv Super AMOLED, geen SD slot, dat vind ik geen punt verder, eigenlijk wil ik gewoon voor "relatief weinig geld" (260 euro is nog steeds een smak geld) een telefoon die weer eventjes meegaat (en hoewel de Samsung Galaxy S Plus wat sneller is, begreep ik dat die telefoon eigenlijk erg slecht ondersteund wordt... de SGS2 is voor mij te duur, evenals de nieuwe Google phone die eraan komt.).
Kan iemand met wat gebruikservaring bovenstaande vragen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik ben er niet tevreden over. Typen gaat waardeloos en ik heb niet eens zo'n dikke vingers. Android is het enige voordeel. Het ding is meer gemaakt voor internet, niet zo zeer om mee te bellen of smsen.

Vastlopen doet hij ook graag en op de meest gekke momenten. Maar kan ook aan CM7 liggen.

Ik had liever mijn N79 nog wat langer gebruikt. Maar wellicht ben ik gewoon een zeikerd. Only one way to find out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
dit is mijn 4e android toestel (of 5e....)
ik heb gehad: (htc tatoo, htc desire, samsung galaxy ace, nexus s) en geen van allen hadden vastlopers (allen op stock rom) dus die problemen herken ik helemaal niet..

typen gaat hier best goed.. ben gewend aan hw keyboard (had een bb torch, en zakelijk nog steeds een bb bold)
evengoed geen enkel probleem.

uiteraard is de "main function" niet meer bellen.. alhoewel de noise cancelling e.d. gebracht is om telefoon gesprekken te optimaliseren.

ik heb na mijn desire, 2 blackberry's en een iphone "versleten" en ben gewoon als een kind zo blij om weer android te hebben..

maar mischien een andere rom proberen die minder vastloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Verstekbakker schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 03:20:
Ik ben er niet tevreden over. Typen gaat waardeloos en ik heb niet eens zo'n dikke vingers. Android is het enige voordeel. Het ding is meer gemaakt voor internet, niet zo zeer om mee te bellen of smsen.
Absoluut oneens, mijn vorige toestel was een Nokia E52 en het enige wat daar beter mee ging was blind typen ivm hardwaretoetsen. Belkwaliteit van m'n NS vind ik meer dan prima. Het standaard toetsenbord kan ik inkomen, was ik ook geen fan van. Maar daar heb je Perfect Keyboard Free voor.
Vastlopen doet hij ook graag en op de meest gekke momenten. Maar kan ook aan CM7 liggen.
Lijkt me ook, want zowel met MIUI als stock heb ik daar nog nooit last van gehad? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:23
Trolando schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 02:27:
Ik las in een review dat deze telefoon een minder krachtige GPU heeft. In hoeverre is dit een probleem met ICS straks?
Ik denk dat het nog wel meevalt met die GPU. Er zit een Hummingbird processor in die een PowerVR SGX540 GPU bevat. Tot mijn verbazing zit dezelfde GPU ook op de TI OMAP 4460 die in de nieuwe Galaxy Nexus gebruikt wordt. Misschien is die GPU daar wat hoger geklokt ofzo, maar slecht is de PowerVR SGX540 zeker niet. Bovendien wordt in ICS straks de GPU meer gebruikt en ik vind het dan wel een fijn idee dat de GPU in mijn Nexus S dezelfde is als die waarop ICS is ontwikkeld.
En wat ik ook in een review las is dat sommige mensen de "optische trackball" missen, voor echt goed "richten" omdat vingers soms wat dik zijn. Is dit een ervaring die jullie delen?
Ik 'mis' de trackball niet. Waarschijnlijk is deze review geschreven door iemand die een Nexus One heeft.
Deze vragen stel ik omdat ik erover denk om een Android telefoon te kopen om mijn Nokia E71 te vervangen. Mijn budget is beperkt maar ik wil eigenlijk wel ICS en voor een custom ROM ben ik op zich niet bang... SLCD ipv Super AMOLED, geen SD slot, dat vind ik geen punt verder, eigenlijk wil ik gewoon voor "relatief weinig geld" (260 euro is nog steeds een smak geld) een telefoon die weer eventjes meegaat (en hoewel de Samsung Galaxy S Plus wat sneller is, begreep ik dat die telefoon eigenlijk erg slecht ondersteund wordt... de SGS2 is voor mij te duur, evenals de nieuwe Google phone die eraan komt.).
Kan iemand met wat gebruikservaring bovenstaande vragen beantwoorden?
Ik kwam ook van een E71. Ben van die E71 overgestapt naar een LG Optimus 2x. In het begin was ik wel tevreden over de LG, maar toen de problemen eenmaal begonnen was het feest over. Nadat mijn derde LG ook niet goed was was ik blij dat ik mocht ruilen tegen een ander toestel. Ik heb toen de Nexus S genomen. Ja, ik heb nu op papier een minder snelle telefoon dan dat die LG was, echter in de praktijk merk ik daar helemaal niets van. Sterker nog ik vind de Nexus S een super telefoon! Reageert snel, ondanks het gebruik van plastic voelt alles degelijk aan, de kwaliteit van telefoongesprekken is veel beter, in ieder geval voorlopig nog even verzekerd van updates door Google. Kortom ik ben absoluut heel tevreden over deze telefoon. Laat ICS maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Laatst online: 14-02-2024
PatrickvL schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:41:
Ik denk dat het nog wel meevalt met die GPU. Er zit een Hummingbird processor in die een PowerVR SGX540 GPU bevat. Tot mijn verbazing zit dezelfde GPU ook op de TI OMAP 4460 die in de nieuwe Galaxy Nexus gebruikt wordt. Misschien is die GPU daar wat hoger geklokt ofzo, maar slecht is de PowerVR SGX540 zeker niet. Bovendien wordt in ICS straks de GPU meer gebruikt en ik vind het dan wel een fijn idee dat de GPU in mijn Nexus S dezelfde is als die waarop ICS is ontwikkeld.
Dit klopt helemaal. Ik verwacht dus ook dat de Nexus S gewoon nog sneller gaat worden met ICS.

Overigens heb ik nog steeds het volgende probleem: het volume en de kwaliteit tijdens het 'normale' bellen vind ik een stuk slechter dan wanneer ik bel met Viber/Skype. Weet iemand hoe dit komt? Moet ik noice canceling uitzetten? Weet iemand hoe dit moet dan?

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
aron225 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:45:

De go launcher en andere go stuff (zeker de dialer van contacts) zijn een hele goede aanvulling op standaard android. Ik miste met vanilla android op de nexus veel widgets e.d.. maar dit maakt het weer compleet _/-\o_
Nexus S is verder snel en responsief, scherm reageert goed en is echt een lekker formaat.
Heb hiervoor een htc hero en desire HD gehad. Nexus is zeker te vergelijken met qua snelheid met de Desire HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik vind het met de dag erger worden. Wat mij betreft de miskoop van 2011...

Het zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:23
Verstekbakker schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:10:

Tja, wat wil je precies bereiken met deze post?

Wat is het probleem? Wie weet zijn er wel mensen die je kunnen/willen helpen.

Verder kan het natuurlijk zijn dat het toestel niet aan je verwachting voldoet. Het zou echter wel prettig zijn als je een reden opgeeft waarom jij denkt dat dit de miskoop van 2011 voor jou is. Dat geef anderen die het lezen in ieder geval meer info om te kunnen bepalen of jou problemen ook op hun van toepassing zouden kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Verstekbakker schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:10:

Probeer eens gewoon de standaard Stock rom te installeren en hier een week niet van af te wijken! Volgens mij draaide jij Cyanogenmod en deze draait niet zo lekker op de Nexus S.
Ik weet bijna zeker, dat je je mening dan wel bijstelt. Zo niet, dan is een smartphone waarschijnlijk niks voor jou...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Cm op nexus s is niet fantastisch nee..
De stock 2.3.6 rom draait heerlijk.
Zet er go locker en go launcher ex op, en je hebt een mooie/snelle omgeving.

Of flash hem met de nieuwe miui, die schijnt ook erg goed te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
MIUI is cyanogenmod met een schilletje. Dus als CM7 freezed, dan zal MIUI dat ook doen.

Ik draai een gerootte stock rom (2.3.6). Dat werkt voor mij het snelst en stabielst. In de week dat ik deze nu draai 100% uptime. Go launcher erop en ik ben happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
same here. Ungeroot stock met go launcher / go contacts / go locker en loopt heerlijk.
Ik heb alleen nog wel dat ik een enkele keer het stock lockscreen zie ipv de go locker..
Maar dat is niet zo'n issue. over een paar weken ics erop knallen en dat kijken hoe dat gaat.
Verwacht dat het echt sneller zal zijn, alleen al verwege het gebruik van GPU versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ja dan zal het aan cm7 liggen. Alleen de hele boel opnieuw installeren heb ik geen tijd voor. Dus ik moet er nog even mee blijven zitten. Ik las gisteren ook pas ergens dat cm7 niet zo lekker draait op deze telefoon.

Wel jammer, want de extra functies van cm7 waren handig. Maar als het kreng steeds blijft hangen kun je ook niks met die handige functies natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Verstekbakker schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:34:
Ja dan zal het aan cm7 liggen. Alleen de hele boel opnieuw installeren heb ik geen tijd voor. Dus ik moet er nog even mee blijven zitten. Ik las gisteren ook pas ergens dat cm7 niet zo lekker draait op deze telefoon.

Wel jammer, want de extra functies van cm7 waren handig. Maar als het kreng steeds blijft hangen kun je ook niks met die handige functies natuurlijk...
Voordeel van Android is, dat indien je ervoor kiest, je gedownloade apps allemaal 'vanzelf' opnieuw worden geïnstalleerd, als je het toestel van verse software voorziet...

Wat je wel kwijt bent, is je sms en bel historie. Maar hier zijn apps voor om gemakkelijk een backup te maken en te herstellen. Zoek maar in de market op 'sms backup' bijvoorbeeld.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Hoe werkt dat dan? Door de koppeling met mijn gmail? Of staat dat ergens op de sd? En de bijbehorende instellingen per app? Klinkt in elk geval wel erg tijdbesparend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Verstekbakker schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:10:
Hoe werkt dat dan? Door de koppeling met mijn gmail? Of staat dat ergens op de sd? En de bijbehorende instellingen per app? Klinkt in elk geval wel erg tijdbesparend.
Inderdaad door je koppeling met Gmail. Al je eerder op dezelfde telefoon gedownloade apps worden dan opnieuw gedownload. Je krijgt de vraag of je je backup wilt herstellen als je de stock rom vers installeert. Maar je instellingen per app ben je wel kwijt...
Maar Whatsapp bijvoorbeeld kun je de historie wel herstellen, omdat je daar een kopie historie kan maken op je sd kaart.

Wat je ook kunt doen als je root toegang hebt is een backup maken met Titianium Backup. Deze bewaart wel de instellingen per app. Maar dan moet je root acces hebben en dat heb je niet direct als je de stock versie er weer vers opzet.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:34
Bij mij draait CM7 gewoon prima, wel ondergeklockt maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
undervolted neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:34
Ehm, ik laat de processor draaien op 800mhz ipv 1ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

En werken die custom CM7 roms die op xda staan ook niet goed dan ?
Ik wacht zelf met smart op de ICS update (draai em lekker stock 2.3.6 nu) ben erg benieuwd.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Laatst online: 09-09 15:07
bas-r schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 09:41:
MIUI is cyanogenmod met een schilletje. Dus als CM7 freezed, dan zal MIUI dat ook doen.

Ik draai een gerootte stock rom (2.3.6). Dat werkt voor mij het snelst en stabielst. In de week dat ik deze nu draai 100% uptime. Go launcher erop en ik ben happy.
Nou ja, 'schilletje'. MIUI is gebaseerd op CM7, maar er is zoveel low-level customization gedaan dat het eigenlijk niet terug te herkennen is. MIUI is meer dan een schil zoals je ze in de Market of van XDA kan downloaden. Voor de rest ben ik het wel met je eens dat de stock ROM's het stabielst zijn :)

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibert
  • Laatst online: 05-08 14:27
Ik heb ICS op m'n Nexus S, iemand geïnteresseerd in een tutorial?
Het is geen officiële versie, maar een SDK port (voor zover ik weet) en heeft dus nog een aantal bugs.

[ Voor 46% gewijzigd door Sibert op 31-10-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Ik ben behoorlijk aan het twijfelen om voor een Nexus S te gaan, vooral nu hij zo goedkoop in de pricewatch staat. Er is volgens mij ook geen telefoon die voor die 250 euro dezelfde kracht heeft.

Maar ik vroeg me af of de 16gb aan intern geheugen volledig gebruikt kan worden voor spelletjes of dat er daarvoor nog een andere opslag is? Bij veel andere toestellen zie je namelijk maar een geheugen van 1 of 2gb.

En is er iets bekend van de mogelijkheid om Android 4.0 op dit toestel te draaien? Of moet er dan perse een dual-core processor in de telefoon zitten? Ik weet dat er nog weinig bekend is over versie 4.0 maar ik vind het er zo mooi uitzien..

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibert
BombaAriba schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:56:
Ik ben behoorlijk aan het twijfelen om voor een Nexus S te gaan, vooral nu hij zo goedkoop in de pricewatch staat. Er is volgens mij ook geen telefoon die voor die 250 euro dezelfde kracht heeft.

Maar ik vroeg me af of de 16gb aan intern geheugen volledig gebruikt kan worden voor spelletjes of dat er daarvoor nog een andere opslag is? Bij veel andere toestellen zie je namelijk maar een geheugen van 1 of 2gb.

En is er iets bekend van de mogelijkheid om Android 4.0 op dit toestel te draaien? Of moet er dan perse een dual-core processor in de telefoon zitten? Ik weet dat er nog weinig bekend is over versie 4.0 maar ik vind het er zo mooi uitzien..
De Nexus S krijgt een update naar Android 4.0 en nu zijn er al 4.0 Roms beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Sibert schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:57:
[...]

De Nexus S krijgt een update naar Android 4.0 en nu zijn er al 4.0 Roms beschikbaar.
Ontzettend bedankt! Dan gaat dit mijn nieuwe toestel worden denk ik, de ervaring zal vast beter zijn dan als bij de ZTE blade :P .

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Sibert schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:46:
Ik heb ICS op m'n Nexus S, iemand geïnteresseerd in een tutorial?
Het is geen officiële versie, maar een SDK port (voor zover ik weet) en heeft dus nog een aantal bugs.
Cool. Ik wacht nog wel op de officiele versie.
Maar hoe bevalt het in vergelijking tot 2.3 op de nexus s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibert
DarkChylde schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:49:
[...]

Cool. Ik wacht nog wel op de officiele versie.
Maar hoe bevalt het in vergelijking tot 2.3 op de nexus s?
Het is een verademing, kwa interface toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1313337

Maar toch, ik wacht liever op de OTA update dan hoop ik dat die beter werkt

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste

Let op:
Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.