We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
Bedoelt diegene niet gewoon een microsdkaart slot ...BombaAriba schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:51:
Ik las zojuist op kieskeurig over iemand die geen simkaartslot had in zijn Google Nexus S, wat voor editie moet dat dan weer zijn? Of zou hij toevallig een variant hebben met een micro simkaart?
Ik ben echt helemaal verbaasd
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Nee want hij kon niet bellen en sms'en, dus het gaat echt om een simkaart lijkt mij.k1n9_n01z3 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:59:
[...]
Bedoelt diegene niet gewoon een microsdkaart slot ...
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
Volgens mij grote onzin van iemand die er geen hol van snapt...BombaAriba schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:07:
[...]
Nee want hij kon niet bellen en sms'en, dus het gaat echt om een simkaart lijkt mij.
idd... dan zou het niet eens een telefoon zijndisweb schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:20:
[...]
Volgens mij grote onzin van iemand die er geen hol van snapt...
Daarom vroeg ik het even, wie weet was de prijs van 250 toch te mooi om waar te zijn en had ik dan een simkaartslot gemist.Shaodar schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:25:
[...]
idd... dan zou het niet eens een telefoon zijn
Maar hoeveel ruimte is er nou op dit toestel om applicaties te installeren? 1Gb of de volle 16Gb?
In principe 16GB, maar niet alle apps laten zich verplaatsen naar de "SD card". M.a.w. veel kun je op de 16GB kwijt, maar een deel van de 1GB intern gaat wel voor apps e.d. gebruikt worden.BombaAriba schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:32:
[...]
Daarom vroeg ik het even, wie weet was de prijs van 250 toch te mooi om waar te zijn en had ik dan een simkaartslot gemist.![]()
Maar hoeveel ruimte is er nou op dit toestel om applicaties te installeren? 1Gb of de volle 16Gb?
R7 5800X3D | RX 7900XT | 32GB Kingston 3600MHzC16 | Samsung 980 Pro 2TB | be quiet! Pure Power 12 M 1000W
Weet niet of ze bestaan, maar wellicht is dit een amerikaanse cdma ( ipv gsm) versie, die hebben geen sim kaart (slot)BombaAriba schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:51:
Ik las zojuist op kieskeurig over iemand die geen simkaartslot had in zijn Google Nexus S, wat voor editie moet dat dan weer zijn? Of zou hij toevallig een variant hebben met een micro simkaart?
Ik ben echt helemaal verbaasd
Steam Inventaris
Steam Inventaris
Overigens heb ik hier nog niemand over de Deep Idle mod gehoord (of heb ik er overheen gelezen). Alle relevante kernels ondersteunen dit inmiddels en het doet wonderen voor de batterij duur. Snachts verlies ik nog maar 2 a 3 procent. Scheelt echt veel.
Ik draai MIUI (nu 1.11.4) met Netarchy Kernel (1.4.1 BFS). Die laatste ondersteunt inderdaad ook Deep Idle, maar moet ik daar nog specifiek iets voor installeren/instellen?Shaodar schreef op maandag 07 november 2011 @ 08:22:
Ik draai momenteel MV 11.01, samen met de Franco kernel van 6 november. Stabiel en snel.
Overigens heb ik hier nog niemand over de Deep Idle mod gehoord (of heb ik er overheen gelezen). Alle relevante kernels ondersteunen dit inmiddels en het doet wonderen voor de batterij duur. Snachts verlies ik nog maar 2 a 3 procent. Scheelt echt veel.
Ik gebruik deze kernel voornamelijk voor de Backlight LED Notification (oplichtende softkeys bij gemiste oproep, sms, mail, etc.):

Backlight dimmer vind ik ook erg prettig (dat de ledjes uitgaan na een 5 secondes).
Ik wou net vragen wat er nu beter is aan een costum rom, maar dit wil ik ook! Ik mis die led echt sinds met HTC MagicStalensnuitje schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:17:
[...]
Ik draai MIUI (nu 1.11.4) met Netarchy Kernel (1.4.1 BFS). Die laatste ondersteunt inderdaad ook Deep Idle, maar moet ik daar nog specifiek iets voor installeren/instellen?
Ik gebruik deze kernel voornamelijk voor de Backlight LED Notification (oplichtende softkeys bij gemiste oproep, sms, mail, etc.):
[afbeelding]
Aha, ja want ik hoorde dat de standaart CM roms niet echt goed werken, en op XDA staan er een aantal.. tsjah mods hiervan die dan wel beter zouden moeten werken.Verstekbakker schreef op maandag 07 november 2011 @ 00:31:
Die heb ik gewoon van de site van CM, dus ik denk officieel?
Ik draai nu ook deze miui versie, ben alleen aan het kijken voor een kernel... pff iets met bomen en het bos niet meer zienStalensnuitje schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:17:
[...]
Ik draai MIUI (nu 1.11.4) met Netarchy Kernel (1.4.1 BFS). Die laatste ondersteunt inderdaad ook Deep Idle, maar moet ik daar nog specifiek iets voor installeren/instellen?
[afbeelding]
Steam Inventaris
Dat zit dus niet in de ROM, maar in de kernelHammerT schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:19:
[...]
Ik wou net vragen wat er nu beter is aan een costum rom, maar dit wil ik ook! Ik mis die led echt sinds met HTC Magic
[ Voor 59% gewijzigd door enomiss op 08-11-2011 09:42 ]
https://opensea.io/seaart
Maak je telefoon eens open, dat moet je uiteindelijk toch om het erin te zetten. Kun je precies zien hoe het vast zit en of de onderdelen hetzelfde zijn.enomiss schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:34:
Weet iemand waar ik een trilmotor voor de i9023 kan vinden in de Benelux of Duitsland. Kan niks vinden... behalve dit http://www.case-parts.com...-Samsung-Models-SAMO-SAM/ IS dat de goede overigens? En weet iemand of je die draadjes moet lassen of klemmen?
waarom ga je niet gewoon terug naar de stock?Verstekbakker schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:59:
En vandaag is hij dus al drie keer spontaan op zwart gegaan... Ik ga dat CM7 er morgen maar eens vanaf halen en dat MIUI maar eens proberen als dat wel stabiel loopt ofzo. Daar moet ik dan maar tijd voor maken...
ICS zal er ook binnen een paar weken zijn...
Ik wil natuurlijk teveel functies... Maar goed, misschien moet ik maar gewoon tot ICS eens terug naar stock, weet ik ook of hij niet gewoon mankementen heeft.DarkChylde schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:16:
[...]
waarom ga je niet gewoon terug naar de stock?
ICS zal er ook binnen een paar weken zijn...
Iemand die mij aan een tutorial helpt om terug op stock te komen? Morgenmiddag heb ik namelijk vrij.
kijk hier eens:Verstekbakker schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:49:
[...]
Ik wil natuurlijk teveel functies... Maar goed, misschien moet ik maar gewoon tot ICS eens terug naar stock, weet ik ook of hij niet gewoon mankementen heeft.
Iemand die mij aan een tutorial helpt om terug op stock te komen? Morgenmiddag heb ik namelijk vrij.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1063664
de juiste rom downloaden. Je hebt waarschijnlijk versie I9023, dus nieuwste versie is dan Android 2.3.6/Build GRK39F. Deze kun je flashen via CWM. Je bent dan weer helemaal stock. Dus ook je root en recovery kwijt!
Meer info weet je waarschijnlijk zelf wel te vinden, aangezien het je ook gelukt is een custom rom te flashen.
Battle.net || Strava
Kutje?Verstekbakker schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:06:
Dat klopt, bedenk ik me nu pas, kutje... Dan morgen maar eerst even een en ander op dropbox zetten, anders loop ik straks weer te vloeken dat ik vanalles kwijt ben.
Even voor de duidelijkheid. Als je de stock rom flasht, wordt je SD kaart niet gewist ofzo. Alleen de apps en instellingen. Alleen als je je bootloader weer lockt en daarna weer unlockt gebeurt dat... En met alleen de stock rom flashen, blijft je bootloader gewoon unlocked...
Battle.net || Strava
Naja, over het algemeen niet, heb ik één keer geha bij het flashen van een Galaxy S ROM. Maar goed, er is inderdaad niets aan de hand met het flashen van een ROM, maar het is sowieso wel handig om een backup van je SD-kaart e.d. bij de hand te hebbenretlaw schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:38:
[...]
Kutje?
Even voor de duidelijkheid. Als je de stock rom flasht, wordt je SD kaart niet gewist ofzo. Alleen de apps en instellingen. Alleen als je je bootloader weer lockt en daarna weer unlockt gebeurt dat... En met alleen de stock rom flashen, blijft je bootloader gewoon unlocked...

Ik heb geen leuke ondertitel.
Sorry, ik bedoel natuurlijk, 'he jakkes'...
Maar ik moet (wil) daarna toch weer opnieuw rooten? Daar gaat toch alles blanco van?
Nee, de SD kaart wordt alleen gewiped als je de bootloader unlocked. En dat heb je al gedaan!Verstekbakker schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:33:
[...]
Sorry, ik bedoel natuurlijk, 'he jakkes'...
Maar ik moet (wil) daarna toch weer opnieuw rooten? Daar gaat toch alles blanco van?
Na het flashen van een stock rom, moet je wel opnieuw root acces verkrijgen. Maar daar is een One click methode voor geloof ik. Zou niet moeilijk moeten zijn aangezien je als het goed is alle drivers voor adb en fastboot hebt. Anders had je in eerste instantie je bootloader niet kunnen unlocken...
Battle.net || Strava
Edit:
1. Ik download de *.zip die ik geflashed wil
2. Ik zet de *.zip in de root van de SD kaart
3. Ik haal de USB los
4. Ik start Clockwork Mod op
5. Ik zeg Clockwork Mod dat hij de zojuist gekopieerde *.zip moet installeren
6. Wachten
Klaar. Nu weet iedereen het weer.
Wel jammer zo zonder CM7, ik ben steeds aan het zoeken naar functies die er niet meer zijn... Eerst maar eens uitzoeken hoe dat rooten ook alweer in zijn werk gaat.
Edit2:
Voor het nageslacht, http://youtu.be/EA6DlAqYUeo
Oh ja, en vergeet niet (zoals ik dus wel vergeten ben) dat je bij 'Privacy settings' het vinkje moet aan hebben staan bij 'Back up my data' en 'Automatic restore'. Deze draadezel deed dat dus niet en nu moet ik alles opnieuw installeren, incl. de instellingen er weer netjes in zetten.

Anyway, een gedeelte handige functies heb ik al terug met ADW Launcher (ik vind Go niet fijn op de een of andere manier), nu eens kijken of ik het volhoud tot ICS er is. Hij loopt in elk geval al een stuk soepeler, voor mij nooit meer CM7 dus. Allen zeer bedankt!
Edit3: Ik vind het toch heel erg onhandig dat ik in mijn notification pulldown menu geen knoppen meer heb om WIFI en flashlight etc aan/uit te zetten... MIUI heeft dat wel, dus waarschijnlijk duurt dit uitstapje naar stock niet lang meer!
Loopt MIUI net zo soepel als de stock rom? Heeft ICS wel dit soort truuks ingebouwd? En hoe zien de lockscreens daar eruit? De stock heeft namelijk helemaal geen mogelijkheden (of ik kijk niet goed) en die in CM7 waren heel handig.
[ Voor 131% gewijzigd door Verstekbakker op 10-11-2011 12:17 ]
Vicariously I live while the whole world dies
Had ik een aantal dagen geleden ook. Uit- en weer aanzetten hielp niets.Vicarious schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:39:
Mijn scherm is ineens heel donker, ook als ik de helderste instelling pak. Iemand enig idee hoe dat kan? Lijkt wel of mn backlight kapot is ofzo...
Wat bij mij wel hielp was uitzetten, batterij er uit, even wachten, batterij er weer in en weer aanzetten.
Ik zeg toch donkerder dan normaal? Wat wil je nog meer voor info dan? Ik gebruik dat ding dagelijks en van het ene op het andere moment is het scherm gewoon veel donkerder.Frank-NL schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:55:
Hoe kunnen we daar nou iets zinnigs over zeggen, we zien je scherm toch niet
edit: batterij eruit halen en terugstoppen heeft inderdaad geholpen, thanx!
[ Voor 9% gewijzigd door Vicarious op 10-11-2011 15:07 ]
Vicariously I live while the whole world dies
Met widgetsoid kan je een aantal widgets maken om dat soort zaken te doen.Verstekbakker schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:51:
IEdit3: Ik vind het toch heel erg onhandig dat ik in mijn notification pulldown menu geen knoppen meer heb om WIFI en flashlight etc aan/uit te zetten... MIUI heeft dat wel, dus waarschijnlijk duurt dit uitstapje naar stock niet lang meer!
Loopt MIUI net zo soepel als de stock rom? Heeft ICS wel dit soort truuks ingebouwd? En hoe zien de lockscreens daar eruit? De stock heeft namelijk helemaal geen mogelijkheden (of ik kijk niet goed) en die in CM7 waren heel handig.
Heel handig alternatief.
Ik heb het geprobeerd, maar doet toch niet echt wat ik wil eigenlijk... Of ik doe iets fout natuurlijk. Ik ga er nog wat mee klooien, kan geen kwaad.DarkChylde schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:11:
[...]
Met widgetsoid kan je een aantal widgets maken om dat soort zaken te doen.
Heel handig alternatief.
En dat lock screen zit niet in stock? Kan de instelling niet vinden namelijk...
Steam Inventaris
Welke Rom? De SDK-port van XDA? En wat valt er aan tegen dan?k1n9_n01z3 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:13:
Ik moet zeggen ik heb ook de ICS "rom" geprobeerd, en ik vind het maar een beetje tegenvallen. Het ziet er zeker mooi uit, maar aan MIUI kan het echt niet tippen imho.
Bedankt voor je linkje! Ik zocht al een manier om te rooten en wel de stockrom te houden. Kan ik eindelijk die vervelende in-appreclame uitzetten.Verstekbakker schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:51:
Edit2:
Voor het nageslacht, http://youtu.be/EA6DlAqYUeo
Is dat mogelijk met rooten?BombaAriba schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:21:
[...]
Bedankt voor je linkje! Ik zocht al een manier om te rooten en wel de stockrom te houden. Kan ik eindelijk die vervelende in-appreclame uitzetten.
Ja had ik ook voor elkaar gekregen met mijn ZTE destijds. Je kan het zelf doen maar er is ook een app voor, moet je even zoeken op de market. De naam was volgens mij AdFree Android.
Verder vind ik het er wel erg mooi uitzien allemaal
Is het wel stabiel in dagelijks gebruik?Shaodar schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:21:
vindt zelf die SDK port van ICS best aardig. Alleen mis ik wat functies uit CM, en het geheel is wat traag tot dusverre.
Verder vind ik het er wel erg mooi uitzien allemaal
Iemand eigenlijk enig idee wanneer ICS/Google Galaxy Nexus uitkomt? Ik las iets van 17 november, klopt dat? En dan zou de update van Google voor de nexus s een paar weekjes later moeten komen toch?
Ah de hostsfile aanpassen lees ik. Geinig, heb ik ook voor mijn pc en laptop gedaan.BombaAriba schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:31:
[...]
Ja had ik ook voor elkaar gekregen met mijn ZTE destijds. Je kan het zelf doen maar er is ook een app voor, moet je even zoeken op de market. De naam was volgens mij AdFree Android.
Cobesz schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:23:
Ik hoorde ook een gerucht over 17 november. Zou zeer fijn zijn iig

En ik heb nog een paar websites gevonden waar deze datum wordt genoemd, voor Engeland ieder geval.
Sinds ik ads block is mijn browser trouwens veel sneller geworden, zouden die (interactieve) advertenties dan toch zoveel van de cpu eisen?
bij mij wel iig. Zeker met de laatste beta werkte alles wat ik nodig hadBombaAriba schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:33:
[...]
Is het wel stabiel in dagelijks gebruik?
Ik merk het ook en niet alleen de browser, dus ik ben er wel dubbel blij meeBombaAriba schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:58:
[...]
Sinds ik ads block is mijn browser trouwens veel sneller geworden, zouden die (interactieve) advertenties dan toch zoveel van de cpu eisen?
http://mobile.theverge.co...lvr.it&utm_medium=twitter
[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 20-11-2011 11:49 ]
Ik wacht liever nog even op de officiële.alwaysleft schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:48:
Een super stabiele rom van Android 4.0 is uit voor de Nexus S!
Waar blijft de officiële eigenlijk? Daar komt een melding van op mn telefoon als die er is toch?
Dat zal nog wel eventjes duren denk ik...Verstekbakker schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:57:
[...]
Ik wacht liever nog even op de officiële.
Waar blijft de officiële eigenlijk? Daar komt een melding van op mn telefoon als die er is toch?
In December komt de Galaxy Nexus naar NL, zou de prijs van de Nexus S dan nog gaan dalen?E-B schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:47:
In totaal met verzekerd verzenden + betalen per creditcard 275 betaald. IMHO, geen slechte prijs voor een toestel van dit kaliber.
Iemand een idee of 250Euro de laagste prijs voor een tijdje (tot eind dit jaar ofzo?) gaat blijven voor de Nexus S?
Oftwel was is het beste koop moment voor de Nexus S?
Yup, werkt prima!alwaysleft schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:48:
Een super stabiele rom van Android 4.0 is uit voor de Nexus S!
€250,- voor de Nexus S is wat mij betreft een goede prijs, liefst 200,- maar zal wel niet gebeuren... Je krijgt er meer waar voor je geld vergeleken met een hoop andere telefoons binnen dat segment, een goede CPU en GPU, 16GB opslag, een 4" scherm... geen bloatware.Psychostase schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:03:
[...]
In December komt de Galaxy Nexus naar NL, zou de prijs van de Nexus S dan nog gaan dalen?
Iemand een idee of 250Euro de laagste prijs voor een tijdje (tot eind dit jaar ofzo?) gaat blijven voor de Nexus S?
Oftwel was is het beste koop moment voor de Nexus S?
Heb ook zitten kijken naar dit toestel omdat m'n abonnement vorige week afliep. Nieuw abo is net zo duur als simonly en dit toestel kopen. Echter opvallend goedkoper dan in omringende landen, en bv in Engeland is de Galaxy Nexus (prime) inmiddels al te koop. Zelfde geldt voor Galaxy S2; de S3 komt begin volgend jaar pas en zie de prijs desondanks daarvan lichtjes doordalen.Psychostase schreef op zondag 20 november 2011 @ 17:03:
[...]In December komt de Galaxy Nexus naar NL, zou de prijs van de Nexus S dan nog gaan dalen?
Iemand een idee of 250Euro de laagste prijs voor een tijdje (tot eind dit jaar ofzo?) gaat blijven voor de Nexus S? Oftwel was is het beste koop moment voor de Nexus S?
Vroeger met Nokia's ook wel eens te lang gewacht, en kan me voorstellen dat er weinig nieuwe Nexus S gemaakt worden, maar wel nog onderweg zijn qua import. Veel lager en langer zullen ze niet te koop zijn. Mogelijk wel voor de VS omdat daar Amoleds verkocht worden. Bovendien is door de aankondiging van een update enkele weken na de 4.0 versierelease ook genoeg reden om de prijs gelijk te houden aan de vraag.
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Voor 250 vind ik dit toestel een waardige vervanger tot ik in april weer mag verlengen!
Is er al enige duidelijkheid over wanneer de officiele 4.0 naar de Nexus S gaat komen?
Besteld bij studentmobiel, deze zouden 'm in de loop van deze week binnenkrijgen.
(helaas zie ik nu ook andere shops die 'm wel meteen kunnen leveren voor hetzelfde geld, ach ja maar even geduld hebben
250 euro vond ik een topdeal voor zo'n toestel wat binnenkort ook nog eens ICS krijgt!
Bij Mobily besteld, waar de levertijd overigens ook niet klopt (staat 24u in de pricewatch, maar is gisteravond pas verzonden terwijl ik het vrijdagochtend heb besteld).
Maar goed, dat is redelijk offtopic. Hij ligt nu bij de buren, zo ophalen en vanavond even kijken hoe hij bevalt!
Dus die zal morgen wel binnenkomen
Succes!The_Admin schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:34:
Telefoontje valt hier waarschijnlijk vandaag of morgen op de deurmat. Zocht een vervangen voor mijn LG O2X waar het display (cover dan met name, het display zelf werkt nog) van naar de klote was (laten vallen).
Verwijderd
Hey ik ben ook van een Desire overgestapt naar de Nexus S.
De HTC Desire is zeker geen slecht telefoon opzicht, in mijn ogen zeer geschikt voor de gemiddelde gebruiker.
Toestel zelf ziet goed in elkaar en ik heb nog de eerste generatie met een AMOLED scherm (top scherm!) in plaats van een SLCD. Maar als power user loop je toch gauw tegen aan de zeer beperkte interne geheugen (Nokia N97 anyone?).
Zelf heb ik het opgelost met een custom rom (Oxygen) en in combinatie met een custom hboot, waardoor ik zo 290 MB krijg inplaats van de belachelijker 127 MB.
Qua accu en snelheid was ik al overtuigd door de pure Android zonder enige schil of apps van HTC, Samsung, SE of LG. Ik wist toen al dat mijn volgende telefoon een Nexus zal worden.
Wel zat ik met een grote vraag of de upgrade naar Nexus S wel waardig genoeg is voor mij. En antwoord is kort gezegd ja!
Ten eerste vind ik de design van Nexus S heel erg strak en mooi, het voelt zeker goed in je handen.
Of het goedkoop aanvoel door het gebruik van plastic vind ik het vooral een kwestie van smaak is, in mijn geval ligt het lekker in je handen en voelt absoluut degelijk aan. Dus het valt heus wel mee met het goedkoop aanvoelen!
Andere punt waar ik een grote zorg om maak is het SLCD scherm in plaats van SAMOLED, zeker omdat ik jaren lang gewend is van de Desire. Ik was vrij opgelucht dat het allemaal heus wel meeval met SLCD, wel waar is dat zwart niet meer echt zwart is maar daartegen zijn de kleuren wel ietsje scherper in mijn mening, het is een kwestie van wennen maar tot nu toe ziet het scherm zeker niet slecht uit!
Over hardware gesproken lopen beide toestellen op 1 GHZ, maar de Hummingbird van Nexus S is wel op 45 nanometer gebakken in plaats van 60 nanometer (Desire) ik merk dan toch dat de batterij iets langer mee gaat.
Daarnaast is de GPU van Nexus S in theorie zo drie keer sneller dat de Adreno van de Desire, welke volledig wordt benut in de aankomende ICS update (correct me if I'm wrong).
Ook kan het scherm nu meerdere vingers registeren welke bij de Desire maar twee kan en vaak verkeerd registreert (zie YouTube met scherm test).
Verder is de 1 GB opslagruimte is een grote vooruitgang ten opzicht van Desire en tot slot het is een Google device, dus updates voorlopig nog straight van Google!
Ik heb het zeker geen spijt voor mijn keuze op de Nexus S, de upgrade voelt in zeker mate groot aan.
Enige punt is dat ik de led notificatie beetje mis...
Ben benieuwd hoe jij het aanvoelt in vergelijking met de Desire.
//offtopic
@Loveless85
Ik zal goed opletten of de zegel van je Nexus S wel gebroken is, wou toen ook bij hun bestellen maar na wat ik heb gelezen over gebruikte toestellen of gebroken zegel heb ik het maar gewacht en uiteindelijk zelf opgehaald bij Gigavolt, de mijne betreft wel een geïmporteerd uit Kazachstan. Maar alles is compleet en zegel is niet gebroken.
//offtopic
Custom kernel (bijvoorbeeld Netarchy) met BLN ondersteuning, waarmee de 4 softkeys oplichten als notificatieVerwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:15:
Ik draai nu ook al tijden Oxygen en kale android bevalt mij ook het best, met CM7r2 hboot.
Ik vrees ook dat ik de LED notificatie ga missen, vooral icm een aparte kleur voor verschillende notificaties.
Er zijn wel wat tweaks om die notificaties via de softkeys te laten lopen. Ik had precies hetzelfde met mn LG O2X. Ga vanavond als ik tijd heb even de Nexus S rooten, en dan kijken of ik dat aan de praat krijg zonder er een compleet andere ROM op te hoeven gooienVerwijderd schreef op donderdag 01 december 2011 @ 00:15:
Ja had (na bestellen//offtopic
@Loveless85
Ik zal goed opletten of de zegel van je Nexus S wel gebroken is, wou toen ook bij hun bestellen maar na wat ik heb gelezen over gebruikte toestellen of gebroken zegel heb ik het maar gewacht en uiteindelijk zelf opgehaald bij Gigavolt, de mijne betreft wel een geïmporteerd uit Kazachstan. Maar alles is compleet en zegel is niet gebroken.
//offtopic
Verder bevalt het toestel prima. Qua CPU zou hij minder krachtig moeten zijn de LG O2X, maar merk er voorlopig nog niks van. Wel ook 'last' van de rare bug dat hij niet meer oplaadt dan 95%, maar dan schijnt ook wel een fix voor te zijn. Vanavond maar even kijken wat zo te installeren is zonder een hele custom ROM er op te knallen, want wil hem liever nog even zo houden, verwacht toch de 4.0 update vrij snel.
is geen bug, maar 'bescherming' van de accu. De fix laat alleen fictief 100% zien, als deze eigenlijk maar 95 % is opgeladen...[Wel ook 'last' van de rare bug dat hij niet meer oplaadt dan 95%, maar dan schijnt ook wel een fix voor te zijn. Vanavond maar even kijken wat zo te installeren is zonder een hele custom ROM er op te knallen, want wil hem liever nog even zo houden, verwacht toch de 4.0 update vrij snel.
Battle.net || Strava
Ok, raar verhaal. Ik hoor echt voor het eerst dat een accu niet tot 100% geladen wordt uit bescherming. Die dingen zijn toch gewoon gemaakt om tot 100% geladen te worden?retlaw schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:51:
[...]
is geen bug, maar 'bescherming' van de accu. De fix laat alleen fictief 100% zien, als deze eigenlijk maar 95 % is opgeladen...
Volgens mij wordt de batterij ook wel zo tot 100% opgeladen, alleen gaat hij dan weer terug tot 95 om vervolgens opnieuw te beginnen. Dat is beter voor de batterij.The_Admin schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:16:
[...]
Ok, raar verhaal. Ik hoor echt voor het eerst dat een accu niet tot 100% geladen wordt uit bescherming. Die dingen zijn toch gewoon gemaakt om tot 100% geladen te worden?
Sinds kort ook een Nexus S waarbij het geluid bij het bellen niet goed was. Hoorde op hoger volume (stock rom 2.3.6, bij eerdere versie hoorde ik dit minder erg want ging het geluid minder hard) een resonerend geluid. Inmiddels is volgens mij de frontcover en speaker al vervangen maar ik blijf een resonerend geluid horen tijdens het bellen, vooral bij bijvoorbeeld zo'n mechanische stem als de voicemail of iemand met een lage stem.
Als ik hard op de BACKcover druk op de hoogte van de speaker lijkt het resonerend geluid (voor een groot gedeelte) weg te zijn, dus het ligt volgens mij echt aan het contact frontspeaker - frontcover...
Hebben meer mensen hier last van? Inmiddels zou ik m'n telefoon voor de 3e keer moeten terugsturen, verder werkt ie als een zonnetje maar ik erger me aan de slechte belkwaliteit. Hebben meer mensen hier last van, en dus voornamelijk op hoger (max.) volume en bij mechanische of lage stemmen?
[ Voor 17% gewijzigd door Harrie_ op 05-12-2011 17:12 ]
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
Ik heb nergens last van. Maar speakers in gsm's vind ik meestal niet echt bruikbaar.McLatey schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:09:
Beste tweakers,
Sinds kort ook een Nexus S waarbij het geluid bij het bellen niet goed was. Hoorde op hoger volume (stock rom 2.3.6, bij eerdere versie hoorde ik dit minder erg want ging het geluid minder hard) een resonerend geluid. Inmiddels is volgens mij de frontcover en speaker al vervangen maar ik blijf een resonerend geluid horen tijdens het bellen, vooral bij bijvoorbeeld zo'n mechanische stem als de voicemail of iemand met een lage stem.
Als ik hard op de BACKcover druk op de hoogte van de speaker lijkt het resonerend geluid (voor een groot gedeelte) weg te zijn, dus het ligt volgens mij echt aan het contact frontspeaker - frontcover...
Hebben meer mensen hier last van? Inmiddels zou ik m'n telefoon voor de 3e keer moeten terugsturen, verder werkt ie als een zonnetje maar ik erger me aan de slechte belkwaliteit. Hebben meer mensen hier last van, en dus voornamelijk op hoger (max.) volume en bij mechanische of lage stemmen?
Probeer eens een keer zonder je backcover te bellen. Weet je meteen of het daardoor komt ;-)
Thnx voor je reply. Het ligt niet aan de backcover, ook zonder deze doettie het nog. Als ik echter hard druk op de achterkant (zonder of met backcover) zodat de telefoon hard tegen m'n hoofd gedrukt wordt is de resonerende toon ook weg. Los laten en komt weer terug, dus het heeft echt te maken met resoneren van frontspeaker en behuizing (oorzaak is dus één van twee). Was benieuwd of anderen dit ook ervaren bij de Nexus S.DarkChylde schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:40:
[...]
Ik heb nergens last van. Maar speakers in gsm's vind ik meestal niet echt bruikbaar.
Probeer eens een keer zonder je backcover te bellen. Weet je meteen of het daardoor komt ;-)
Heb daarom de telefoon maar weer teruggestuurd voor reparatie, ook al is volgens mij zowel de speaker als frontcover dus al een keer vervangen.
Weet overigens wel dat belkwaliteit tegenwoordig toch wat tegenvalt, helemaal in vergelijk met de good-old Nokia's... Jammer dat ze hier niet wat meer aandacht aan besteden.
Echter was het geluid in dit geval echt beduidend slechter dan bijv. m'n iphone, dus hoop dat ze er dit keer wel iets aan doen.
Overigens werkt de telefoon verder prima (hoewel ik wel wifi deadgrip ervaar), snelheid is echt een opluchting in vergelijk met m'n oude iphone 3g.
Naja, weer ff wachten totdat ie terug komt en hopen dat het dit keer wel gefixt wordt.
Verwijderd
Nou, mijn E52 was echt om te janken, dramatisch. En met m'n Nexus S heb ik juist geen enkel probleem, zeer goede verstaanbaarheid van beide kanten. Denk dus toch dat het exemplarisch is.McLatey schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:10:
[...]
Weet overigens wel dat belkwaliteit tegenwoordig toch wat tegenvalt, helemaal in vergelijk met de good-old Nokia's... Jammer dat ze hier niet wat meer aandacht aan besteden.
Jammer, ik had misschien wel een andere oplossing voor je. Je had misschien een papiertje, eventueel een paar keer dubbelgevouwen (hoe dik je het wil hebben) onder de cover kunnen plaatsen vlak naast de plak waar je normaal ook drukt, naast de speaker bijvoorbeeld. Zo krijg je ook een zekere druk.McLatey schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:10:
[...]
Thnx voor je reply. Het ligt niet aan de backcover, ook zonder deze doettie het nog. Als ik echter hard druk op de achterkant (zonder of met backcover) zodat de telefoon hard tegen m'n hoofd gedrukt wordt is de resonerende toon ook weg. Los laten en komt weer terug, dus het heeft echt te maken met resoneren van frontspeaker en behuizing (oorzaak is dus één van twee). Was benieuwd of anderen dit ook ervaren bij de Nexus S.
Heb daarom de telefoon maar weer teruggestuurd voor reparatie, ook al is volgens mij zowel de speaker als frontcover dus al een keer vervangen.
Echter was het geluid in dit geval echt beduidend slechter dan bijv. m'n iphone, dus hoop dat ze er dit keer wel iets aan doen.
Overigens werkt de telefoon verder prima (hoewel ik wel wifi deadgrip ervaar), snelheid is echt een opluchting in vergelijk met m'n oude iphone 3g.
Naja, weer ff wachten totdat ie terug komt en hopen dat het dit keer wel gefixt wordt.
Ik heb dat zelf gedaan om andere redenen, namelijk het niet goed sluiten en het kraken van de cover.
[ Voor 9% gewijzigd door enomiss op 07-12-2011 11:57 ]
Front of back speaker? Ligt er maar hoe je er mee om gaat. Bij normaal gebruik zal er niets gebeuren. Heb hem een klein jaar, geen last van stof. Echter 1 of enkele dagen in een extreem (fijn)stoffige omgeving kan funest zijn voor de meeste telefoon speakers of schermen. Dus tenzij je ergens werkt waar veel fijnstof is, nergens zorgen om maken.soskes schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:04:
Hij is binnen. Heb alleen een vraag aan jullie. Komt er niet veel stof in de speaker? Ik heb nu nog het plastig eroverheen zitten maar dat zal uiteindelijk ook los laten. Maar vind het stiekem een heel mooi toestel.
Ik haal zelf meteen alle hoesjes en plastics van alles af haha, kan die dingen niet uitstaan. Je koopt zo een ding toch omdat je hem zo mooi in handen wil hebben als ie is. Heb 0 krassen en wat mini beschadigingen aan de achterkant na zeker 5 keer gevallen te zijn. Zie je toch hoe goed die plastic is. Absorbeert goed, scheurt niet, en er springen geen stukken uit. Wel vind ik nog steeds de aansluithaakjes van de backcover waardeloos.
[ Voor 24% gewijzigd door enomiss op 07-12-2011 17:04 ]
Ik geloof dat ik deze heb. Werkt prima en ik maak me niet meer druk over krasjes op het scherm.
Verwijderd
Stel dat een hard reset niet nodig is maar er zijn altijd mensen die zeggen dat bij een nieuwe OS upgrade men beter met een factory reset kan beginnen om fouten te voorkomen, in hoe ver is dat eigenlijk met Android?
Was dat het probleem maar...Verstekbakker schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:28:
Zullen het speakertje wel niet goed vastgemaakt hebben ofzo.
Ik heb het dan ook over bijv. de Nokia 6310 hè... Volume kon echt wel harder van die oude telefoons.Stalensnuitje schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:18:
[...]
Nou, mijn E52 was echt om te janken, dramatisch. En met m'n Nexus S heb ik juist geen enkel probleem, zeer goede verstaanbaarheid van beide kanten. Denk dus toch dat het exemplarisch is.
Goed idee van je, en dank voor het meedenken, maar dit werkt helaas niet. Het is namelijk zo dat de speaker minder resoneert doordat wanneer ik hard op de backcover druk de frontcover (en speaker) wordt (/worden) aangedrukt tegen m'n hoofd, en daardoor minder beweging hebben en dus ook niet/minder resoneren.enomiss schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:55:
[...]
Jammer, ik had misschien wel een andere oplossing voor je. Je had misschien een papiertje, eventueel een paar keer dubbelgevouwen (hoe dik je het wil hebben) onder de cover kunnen plaatsen vlak naast de plak waar je normaal ook drukt, naast de speaker bijvoorbeeld. Zo krijg je ook een zekere druk.
Ik heb dat zelf gedaan om andere redenen, namelijk het niet goed sluiten en het kraken van de cover.
Heb uiteraard al wat meer op internet gekeken, en deze klacht is een vaker gehoorde, en het blijkt dat de speaker wat kan resoneren door het contact met/in de frontcover.
De frontspeaker ziet er zo uit:
(boven het middelste schroefje uiteraard)
(je kan zien dat de frontspeaker in een inkeping in de frontcover valt)
Heb het een en ander geprobeerd om het zelf te fixen maar het probleem is niet zelf te verhelpen. Het ligt volgens mij echt aan contact (speling) speaker-frontcover, die dus in enkele gevallen resoneert (vaker beschreven).
Wat ik echter zo frappant vind is dat bij mij alles al is vervangen (althans, dat wordt beweerd!) maar dat de telefoon toch nog resoneert, het is echt duidelijk te horen.
Dus de reden dat ik het ook vroeg hiero is om na te gaan of jullie dit ook ervaren, maar blijkens uit de reacties valt dit dus mee. Dit sterkt mij dus iig in de opvatting de telefoon terug te sturen, en dat het geen algehele productiefout is.
De foto's heb ik overigens toegevoegd om te laten zien hoe de speaker geplaatst zit. Ik raad mensen ten zeerste af deze telefoon zelf te openen, er is bij dit model een zeer significante kans dat je de covers kapot maakt.
[ Voor 44% gewijzigd door Harrie_ op 08-12-2011 05:27 ]
dus ik ben van stock 2.3.6 naar 4.0.1 gegaan.
beetje geklooi gehad onderweg (bootloader unlocken enzo ging allemaal simpel)
alleen wou mijn toestel clockwordmod niet installeren..
2x geprobeerd (best riskante actie) maar kon nog steeds niet in recovery zonder de .bat op te starten
zodra ik recovery koos, gaf hij het android poppetje met uitroepteken!
uiteindelijk rommanager geinstalleerd, en ook die vertelde mij dat clockwork niet geinstalleerd was.
via rommanager gekozen om nogmaals clockwork te installeren zonder tussenkomst van pc. dit bleek zowaar te werken..
ik heb cyanogen 9 alpha 11 geflasht..
en uiteraard de Gapp's daarna..
ellende begon bij google wallet. die wou gewoon niet starten.. en om de minuut kreeg ik de melding: wallet is gestop.
wallet dus via instellingen --> apps uitgeschakeld (ga dit tog niet gebruiken).
en alleen een kapotte camera shortcut gehad..
verder echt super!! telefoon is er zeer zeker op vooruit gegaan!!
hij is razend snel, en buiten de 2 kleinigheden hierboven, gewoon compleet en alles werkt.
er schijnt een probleem te zijn met stotterende video playback, ik heb dit niet waargenomen met het zelf gemaakte test filmpje.. en verder heb ik nog nooit een clipje of filmpje erop gezet.. dus dit weet ik niet..
wel zijn er heel veel dingen nieuw, en mistte wat optie's.. die ik later gevonden heb, maar gewoon anders werken!
ik ga hem vanaf nu gewoon als dagelijkse prive telefoon gebruiken, en heb de grootste vertrouwen in, dat deze rom dat gewoon kan!!
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
zoiezo heb je het voordeel dat je unlocked bootloader hebt, en clockwork..
met de instelling: komt vanzelf, is niemand mee gebaat.. en wie zegt dat het over een paar dagen komt.. ik verwacht ergens half januari, mischien later..
wat is de reden dat een hele hoop mensen hier een custom rom hebben?
- meer functie's
- snellere rom's die minder resources gebruiken
- geen ad's meer.
- vrije keuze WAT je wilt installeren (alle apps zijn er simpel uit te slopen voor het flashen)
- kernel keuze.. zo heb je ze met 1.2/1.4 ghz overclock, deep idle, em BLN support
plus.. als er een officiele versie komt.. verwacht ik dat er binnen een aantal dagen/weken weer custom rom's komen, die tevens de bovenstaande voordellen hebben..
ik wou hem idd eerst stock houden.. maar... eenmaal door alle stappen heen (van begin tot het eind heeft mij mischien een uurtje gekost) is gewoon alles ook voorbereid op nieuwere rom's / tweaks..
[ Voor 4% gewijzigd door aron225 op 09-12-2011 12:35 ]
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
BLN vind ik ERG handig, omdat wij geen status led hebben op ons toestel.
er zijn een hele boel mensen die van custom naar stock zijn gegaan, en toch elke keer weer opties missen...
plus dat 9 van de 10 custom roms gewoon sneller zijn...
maar dit word een welles , nietes discussie waar ik gewoon ook geen zin in heb, ik zie er een hoop voordeel in, en had dezelfde standpunt als jij, ik ben blij met mijn keuze!
en mocht ik ooit een spelletje angry birds spelen, ja, dan irriteerd ik me rood aan die admob..
Als ik dan ook nog even in de discussie mag gaan rommelen;aron225 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:14:
mijn batterij gaat ongeveer 2x zolang mee als stock.. dat is iets waar IK erg blij mee ben..
Met gemiddeld gebruik haal ik stock ~1,5 dag. Met een custom rom kan ik de 3 dagen aantikken? Sorry, dit geloof ik niet helemaal. Niet omdat het onmogelijk is maar meer omdat ik dit nog geen enkele moderne (Android) smartphone heb zien doen.
Misschien is zien, geloven? Als je beweert dat dit echt zo is ga ik over een tijdje (wanneer ik flauw van stock ben) misschien nog wel overstag om het zelf te testen. Verder zie ik net als Frank-NL weinig voordelen. Maar ja, ieder z'n voorkeur (en dat is het mooie van dit en enkele andere toestellen). Als we allen het zelfde zouden hebben/willen dan was het ook zo'n saaie boel.
Verwijderd
Zet bij Date & time settings => "Automatic", Use network-provided values eens uit.theMob schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 23:57:
Mijn Nexus S (tijd van Vodafone netwerk) geeft steeds 3 à 4 minuten later aan dan mijn (W7) computer, ook meteen nadat de computer gesynchroniseerd is via het Internet. De videorecorder die automatisch zijn tijd instelt (tijd van UPC) is het met Windows eens. Vind ik toch vrij veel. Is dit normaal of is er iets speciaals aan de hand met mijn telefoon of Vodafone?

Maar het is toch raar dat het Vodafone netwerk (kennelijk exact, want ik zag de minuten van telefoon en computer daarnet op hetzelfde moment verspringen) 4 minuten voorloopt?
Loop je langs een plek waar 4 minuten later een moord gepleegd wordt. Volgende dag, nadat het arrestatieteam de deur heeft ingebeukt: "Zo mannetje, beken maar want wij weten precies waar jij was. Gisteren om 10.26u."

Hier had ik ook last van (lag t dus niet aan mijaron225 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 00:00:
ik heb cyanogen 9 alpha 11 geflasht..
en uiteraard de Gapp's daarna..
ellende begon bij google wallet. die wou gewoon niet starten.. en om de minuut kreeg ik de melding: wallet is gestop.
wallet dus via instellingen --> apps uitgeschakeld (ga dit tog niet gebruiken).
Eens, ik vond het ook zeker een verbetering. Het grootste nadeel vond ik dat ik een behoorlijk aantal handige opties van mijn MIUI setup miste. En aangezien de eerste MIUI v4 beta deze week uit gaat komen voor NS en NS4G, gaan we die lekker proberenverder echt super!! telefoon is er zeer zeker op vooruit gegaan!!
hij is razend snel, en buiten de 2 kleinigheden hierboven, gewoon compleet en alles werkt.
ik ben idd erg benieuwd,,Stalensnuitje schreef op maandag 12 december 2011 @ 08:26:
Eens, ik vond het ook zeker een verbetering. Het grootste nadeel vond ik dat ik een behoorlijk aantal handige opties van mijn MIUI setup miste. En aangezien de eerste MIUI v4 beta deze week uit gaat komen voor NS en NS4G, gaan we die lekker proberen
heb jij een link zodra hij er is?
kon hem in rommanager niet vinden..
gister er wel achter gekomen, dat ik ongeveer anderhalve dag met een volle lading doe..
ik was voor de lol aan het klooien, en kwam erachter, dat de hangende wallet, gewoon 61 procent van de batterij had verbruikt..... dus in theorie is de 3 dagen echt mogelijk..
wat voor kernel gebruik je / ga je gebruiken met miui v4 ?
Alleen nog niet gewerkt met NFC. Zijn er überhaupt al wel toepassingen hiervoor?
Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.