Dat is maar de vraag, want ik heb helemaal niet zo snel een fix. Vind het langer duren dan bij de Desire. Ligt misschien aan locatie ofzo, maar toch.... nee, GPS valt tegen vind ik.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:06:
[...]
Mooi! That's all I need. De SGS gaat straks op marktplaats.
Nou een paar maandjes verder en wat kunnen jullie allemaal met NFC op je NS ?ben benieuwd.
[ Voor 1% gewijzigd door kaasaanfiets op 21-04-2011 22:47 . Reden: typo ]
Helemaal niets behalve een OV-chipkaart scannen en dan 'niet herkenbaar' in beeld krijgen :-Dkoekoek2003nl schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:29:
Nou een paar maandjes verder en wat kunnen jullie allemaal met NFC op je NS ?ben benieuwd.
Heb jij bij mobiele netwerken/toehangspunten wel bij apn type default, suppl staan ? Ik heb nl echt overal ontzettend snel een fix.Anteros schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:49:
[...]
Dat is maar de vraag, want ik heb helemaal niet zo snel een fix. Vind het langer duren dan bij de Desire. Ligt misschien aan locatie ofzo, maar toch.... nee, GPS valt tegen vind ik.
Verwijderd
Perongeluk je OVchipkaart scannen om vervolgens je mobiel toch iets verder van je portemonnee te leggenkoekoek2003nl schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:29:

Verwijderd
Hmmm, hij staat er al op. Maar nog geen reacties, zeker te duur.Anteros schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:49:
[...]
Dat is maar de vraag, want ik heb helemaal niet zo snel een fix. Vind het langer duren dan bij de Desire. Ligt misschien aan locatie ofzo, maar toch.... nee, GPS valt tegen vind ik.
Ik heb default, supl, mms staan. Dus yeps.... heb ik.breinstein schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 06:35:
[...]
Heb jij bij mobiele netwerken/toehangspunten wel bij apn type default, suppl staan ? Ik heb nl echt overal ontzettend snel een fix.
Heb gister mijn USA Nexus S even onder handen genomen, GPS werkte wel, maar ik had het idee dat het beter kon (A-GPS werkte naar mijn gevoel niet).Anteros schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 12:37:
[...]
Ik heb default, supl, mms staan. Dus yeps.... heb ik.
Heb gps.conf bewerkt zodat daar nu nl staat (in de NTP servergegevens).
Verder heb ik "supl" toegoevoegd aan de APN, en nu werkt GPS zeer snel en ook binnen heb ik nu sneller een fix (5-10 seconden zelfs). Wel is het zo dat ik (zoals jij al eerder beschreef) nu soms een 3G icoon in beeld krijg, terwijl wifi al verbonden is. Het kan zelfs zo zijn dat wifi groen is, en 3G grijs.
Dit komt volgens mij door het toevoegen van "supl" aan het APN. Schijnbaar wordt er dan ook als je GPS uit staat, verbinding gemaakt met 3G voor de A-GPS details. Dit zie je namelijk ook in de log terug (aLogcat).
Kom van een hero af dus je kunt je wel voorstellen wat voor een verademing de nexus is. In de winkel mocht de lg 2x en de nexus uitvoerig met elkaar vergelijken, de lg 2x leek niet echt veel sneller en ik vond het ook geen mooier toestel. De verkoper wist mij ervan te overtuigen dat de nexus sneller is dan de Incredible S. Dus liep ik de winkel uit met een Nexus S.
Heb het toestel nu een volle maand. Dik tevreden. Ben er nog steeds over verbaasd dat het toestel nog steeds zo snel is. Gebruik wel een tastkiller. Ik kan me ook niet vinden in de kritiek over het wifi/3g-bereik, gps fix en bel kwaliteit. Ook vind het helemaal niet erg dat het toestel van plastic is, voelt en oogt gewoon goed.
Mijn vriend heeft een optimus 2X, ik vind het toestel niet echt sneller de mijne, het web browsen gaat wel duidelijk sneller, maar dat was het dan ook. Ook vind de beeldkwaliteit van de LG niet mooier. Kwa games presteren beide toestellen hetzelfde.
Ik vraag me dus af welk toestel beter verkoopt. Ik vind wel meer info over de LG optimus 2x op het net dan over de nexus S.
Heb het toestel nu een volle maand. Dik tevreden. Ben er nog steeds over verbaasd dat het toestel nog steeds zo snel is. Gebruik wel een tastkiller. Ik kan me ook niet vinden in de kritiek over het wifi/3g-bereik, gps fix en bel kwaliteit. Ook vind het helemaal niet erg dat het toestel van plastic is, voelt en oogt gewoon goed.
Mijn vriend heeft een optimus 2X, ik vind het toestel niet echt sneller de mijne, het web browsen gaat wel duidelijk sneller, maar dat was het dan ook. Ook vind de beeldkwaliteit van de LG niet mooier. Kwa games presteren beide toestellen hetzelfde.
Ik vraag me dus af welk toestel beter verkoopt. Ik vind wel meer info over de LG optimus 2x op het net dan over de nexus S.
Verwijderd
Okee, mijn Galaxy S is inmiddels verkocht en ik wil asap een nieuwe Android telefoon kopen. De Nexus S heeft mijn voorkeur maar het enige waar ik nog een beetje bang voor ben is als ik deze koop dat er dan geen killer-nexus-phone volgende week uitkomt ofzo. Maar er staat geen Google nieuwe telefoon op korte termijn op de planning om gelanceerd te worden toch?
Nee geen killer nexus phone in de zin van dat er nieuwe telefoon van google aankomt ... Het punt is natuurlijk dat er binnen een bepaalde termijn altijd betere/snellere telefoons uitkomen .. Je zou kunnen wachten op de galaxy SII maar die zal waarschijnlijk wel een kleine 100 a 150 euro duurder zijn dan de nexus s en je weet natuurlijk niet of het toestel probleem vrij is .. Persoonlijk vindt ik de nexus s een geweldige telefoon en het feit dat ik de nieuwste updates ga krijgen vond ik genoeg om mijn galaxy S te verkopen en een nexus s te nemen .. Inmiddels heb ik de nexus s een maandje en heb er nog geen moment spijt van ..
Verwijderd
Okee. De Galaxy S II hoeft van mij niet zo, maar de Samsung i9001 Galaxy S Plus of de Galaxy S II Mini vind ik wel weer mooi. Maar het was juist vanwege de slechte GPS dat ik van mijn Galaxy S af wilde. Dus dat is dan wel weer een gokje als ik daarop zou wachten dat de ontvangst weer niet zo goed is. En voor mij ook, de Nexus met Google zonder tussenkomst van anderen is natuurlijk ideaal.breinstein schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:46:
Nee geen killer nexus phone in de zin van dat er nieuwe telefoon van google aankomt ... Het punt is natuurlijk dat er binnen een bepaalde termijn altijd betere/snellere telefoons uitkomen .. Je zou kunnen wachten op de galaxy SII maar die zal waarschijnlijk wel een kleine 100 a 150 euro duurder zijn dan de nexus s en je weet natuurlijk niet of het toestel probleem vrij is .. Persoonlijk vindt ik de nexus s een geweldige telefoon en het feit dat ik de nieuwste updates ga krijgen vond ik genoeg om mijn galaxy S te verkopen en een nexus s te nemen .. Inmiddels heb ik de nexus s een maandje en heb er nog geen moment spijt van ..
Aaargh, wat doe je met Hotmail? Gebruik dan Gmail of Google Apps, dan heb je ze instant. Handig hoor, dan piept ie al als je normale pc ze nog binnen moet krijgen.
// edit: Inmiddels is de Nexus S gekocht en ligt hij voor m'n neus.
Wat me meteen al opvalt en wat ik minder vind dan bij mijn oude Galaxy S is hetvolgende:
- USB-aansluiting zit onderaan, maar ik vond het bovenop veel handiger
- 'Terug'-toets zit linksonder, die vond ik rechtsonder handiger
- Als het scherm uit gaat, kan je niet op het scherm zelf drukken om het weer tevoorschijn te toveren, je moet echt op de aan/uit toets op de zijkant drukken. Niet erg handig. Klopt dit eigenlijk wel?
- Als laatste dingetje: als ik bij mijn SGS van boven naar beneden schoof, had ik meteen de optie om WiFi, GPS, Trilstand en nog 2 dingen aan of uit te zetten. Dat was erg handig. Er zit niet zoiets op deze telefoon, klopt dat?
Maar het ging me allemaal om de de automatische software updates van Google zelf en de GPS, en die is veel beter, dat heb ik inmiddels al gemerkt.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 16:07 ]
Je kan je homescreen opzij schuiven, daar zitten nog wat opties die wellicht itneressant voor jou zijnVerwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:15:
- Als laatste dingetje: als ik bij mijn SGS van boven naar beneden schoof, had ik meteen de optie om WiFi, GPS, Trilstand en nog 2 dingen aan of uit te zetten. Dat was erg handig. Er zit niet zoiets op deze telefoon, klopt dat?
Do what you love, do it often
Verwijderd
Aha, als je het 2 maal naar de zijkant rechs schuift krijg je inderdaad 5 opties ja, en het zijn volgens mij ook exact die 5 van de SGS, ook al zien ze er niet uit hier (veel minder mooi en onduidelijker (er staat ook niet bij wat het precies is)). Zou wel handig zijn als ik die op de voorpagina kon krijgen, gebruik ze toch best vaak.macciez schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:12:
[...]
Je kan je homescreen opzij schuiven, daar zitten nog wat opties die wellicht itneressant voor jou zijn
Enne voor de zekerheid, Swype zit er niet op toch? Da's een Samsung only dingetje toch?
Swype zit er niet op , maar is er heel makkellijk op te zetten ..Gewoon registreren op de swype site en je kunt swype downloaden .. Die notification toggles is idd wel jammer dat ze er niet zijn .. Zijn in de custom roms trouwens wel terug te vinden .. Cyanogen Mod 7.02 is wel een aanradertje, mocht je je aan custom roms willen wagen ..
Verwijderd
Of gewoon Extended Controls. Heeft de optie om iets dergelijks in de notificatiebalk te zetten. Werkt niet helemaal hetzelfde, want je moet nog een keer klikken. Lang op search drukken is ook een optie bij Extended Controls.
Verwijderd
Tsja ach, Swype. Als hij nou eens niet zelf ging nadenken maar echt gewoon de letters deed die ik aanraak, en er niet zelf andere woorden van gaat maken, dan had ik hem wel geinstalleerd. Maar heb geen zin om weer de helft alsnog letter voor letter in te gaan moeten typen als hij er weer eens wat anders van maakt (ook al kent ie het woord de volgende keer dan wel). Ook bij simpele worden als 'Een' gaat het vaak al mis, dan krijg je zo'n popup met wat je wilt ook al deed ik toch echt een e gevolgd door een rondje om de e en daarna een n.
Neueu custom rom ga ik maar niet doen, ik wacht wel op Google zelf. Mij te link...
Ah, ik kwam er net achter dat die balk met die 5 toggles de widget 'Energiebeheer is'. Dus die heb ik in de prullenbak gegooid op de 2e pagina rechts opzij, en aangemaakt op de homepagina. Want je kan hem blijkbaar niet verslepen.
Nou mis ik alleen nog een knop om het geluid aan/uit te zetten op de homepage. Die zat er bij de SGS wel, alleen die is hier in de 5 toggles (helaas voor mij) vervangen door de helderheid. Dus als iemand een tip heeft voor een knop/widget voor het geluid voor op de homepage...
Neueu custom rom ga ik maar niet doen, ik wacht wel op Google zelf. Mij te link...
Ah, ik kwam er net achter dat die balk met die 5 toggles de widget 'Energiebeheer is'. Dus die heb ik in de prullenbak gegooid op de 2e pagina rechts opzij, en aangemaakt op de homepagina. Want je kan hem blijkbaar niet verslepen.
Nou mis ik alleen nog een knop om het geluid aan/uit te zetten op de homepage. Die zat er bij de SGS wel, alleen die is hier in de 5 toggles (helaas voor mij) vervangen door de helderheid. Dus als iemand een tip heeft voor een knop/widget voor het geluid voor op de homepage...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 21:07 ]
Verwijderd
Lang drukken en slepen.. en anders lang drukken op een lege plek en dan een widget kiezen. Je kan ook ZD box app downloaden. Die kan echt alles. Je kan toggles zoals rotate/2g/3g/wifi/gps en veel meer op je homescreens zetten bijvoorbeeld
Helaas moet de Incredible S nog wachten op 2.3.3... Enkele gebruikers in Italie hebben al een OTA gehad, maar verder is het stil en afwachten. Ook het rooten lukt de devs nog niet echt... Wat dat betreft was de Desire die ik hiervoor had makkelijker. Het linkje wat je geeft is een engelse versie, geen nederlandse taal ondersteuning, vandaar mijn verzoekje hier! Ik houd het in de gaten! Bedankt alvast!cypher21 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:30:
Ah ok,
Heeft de incredible al android 2.3?
Heb dat geintje een tijd terug bij een desire van een vriend van me gedaan, hiervoor was idd geen root nodig.
Zal vanavond eens rechtstreeks de APK pullen van de telefoon, heb nu met rootexplorer gekopierd naar de SD kaart en daarna gemailt aangezien ik op het werk ben en geen telefoonkabel mee heb. Kan zijn dat het bestand corrupt is geraakt door al die stappen
[ Voor 8% gewijzigd door retlaw op 28-04-2011 15:36 ]
Battle.net || Strava
We krijgen binnen een paar weken een nieuwe update naar 3.3.4! Linkje
2.3.4 
Ik dacht dat je echt wat nieuws te vertellen had, maar helaas
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Haha, sorry, inderdaad :-)cypher21 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 08:50:
2.3.4
Heb 'm net erop gezet, paar fijne bugfixes.
Volgens mij niet. Check zelf maar: http://www.google.com/sup...id=3812c1acf93b482f&hl=encypher21 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:27:
Ah, hij is er al? op XDA?
Is de bug in de galary nu gefixed? Daar erger ik me echt KAPOT aan
De kleuren zijn overigens ook iets beter volgens mij. mensen op XDA hebben het er ook over.
[ Voor 12% gewijzigd door yok op 29-04-2011 10:41 ]
Nice, ben nu een nandroid backup aan het maken
de zip staat al klaar om geflashed te worden
Heb je root behouden? Of had je je toestel niet geroot
Heb mijn toestel niet geroot, gewoon stock US rom.cypher21 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:48:
Nice, ben nu een nandroid backup aan het makende zip staat al klaar om geflashed te worden
Net geupdate, ziet er goed uit, kleuren lijken idd iets scherper nu.
Ben helaas root verloren, ook is de custom recovery weg, vanavond maar ff fixxen als ik thuis ben, want kan dit niet via de werkpc fixxen helaas
edit:
Galary bug is idd niet gefixed
Nieuwe foto's worden soms niet getoond in de galary en de volgorde van de galary is nog steeds f***ed up
Ben helaas root verloren, ook is de custom recovery weg, vanavond maar ff fixxen als ik thuis ben, want kan dit niet via de werkpc fixxen helaas
edit:
Galary bug is idd niet gefixed
Nieuwe foto's worden soms niet getoond in de galary en de volgorde van de galary is nog steeds f***ed up
[ Voor 25% gewijzigd door cypher21 op 29-04-2011 11:32 ]
Me vriendin heeft deze gister ook gehaald, mooi ding! Hierbij vergeleken is mijn Galaxy Apollo toch echt een stuk minder. Hij is way sneller en natuurlijk het beeldscherm. Vind alleen dat ze sommige icoontjes wat meer kleur hadden mogen geven zoals Samsung doet. De camera maakt ook echt mooie foto's, zelfs in het donker.
Hoe maak je een backup trouwens? Met het toestel zelf of via een extern programma?
Hoe maak je een backup trouwens? Met het toestel zelf of via een extern programma?
[ Voor 7% gewijzigd door Rev! op 29-04-2011 12:04 ]
Ik heb mijn telefoon geroot en draai een custom recovery die nandroid backups kan maken.
Standaard kan dit niet, hiervoor zul je moeten rooten
Standaard kan dit niet, hiervoor zul je moeten rooten
Maar als ik die Andriod versie nu update dan moet ik toch een backup terugzetten omdat je anders alles kwijt bent?
Nee, je data blijft bewaard.
Ik draai al 2.3.4 hier, op de Nederlandse versie. Werkt prima!cypher21 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:27:
Ah, hij is er al? op XDA?
Is de bug in de galary nu gefixed? Daar erger ik me echt KAPOT aan
edit, ja dus alleen voor GRI40 (oftewel de USA versie)
Ik heb geen leuke ondertitel.
Is het kompas nu wel bruikbaar? Hoor daar goede verhalen over in 2.3.4 (had iets te maken met refresh-snelheid). Om te testen kan je het beste even google sky maps gebruiken, of kompasmodus in streetview.
Welk programma gebruik je om deze te beheren? Samsung KIES? Ik word er via de Google en Samsung site niet wijzer uit, er staan alleen handleidingen te downloaden.
Het is een OTA, je ontvangt hem vanzelf. Geen samsung KIES-rommel
Dit gebeurt random, omdat het chaos zou opleveren als iedereen tegelijk die OTA mag downloaden. Sommigen hebben geluk, anderen moeten even wat langer wachten (zoals ik). Je kan natuurlijk ook gewoon handmatig de OTA Installeren
2.3.4 Draait prima hier, kan alleen het videobellen met niemand uit proberen aangezien niemand die ik ken dat heeft 
Als je het handmatig doet, is het geen OTA update meer natuurlijk
@Thijsje: als je van GRI40 komt kun je de beschikbare zip idd prima installeren.
Waarschijnlijk heb jij een van de eerste lichtingen Nexus S telefoons in Nederland met SAMOLED scherm (gok ik) dit zijn eigenlijk USA versies.
NL versies zijn 9023 met SLCD en voor zover ik weet (en gezien heb) hebben die de GRI 54 build
@Thijsje: als je van GRI40 komt kun je de beschikbare zip idd prima installeren.
Waarschijnlijk heb jij een van de eerste lichtingen Nexus S telefoons in Nederland met SAMOLED scherm (gok ik) dit zijn eigenlijk USA versies.
NL versies zijn 9023 met SLCD en voor zover ik weet (en gezien heb) hebben die de GRI 54 build
[ Voor 45% gewijzigd door cypher21 op 29-04-2011 13:50 ]
Dat is zo, maar dat betekent niet dat 't niet jeukt
Wil 'm eigenlijk graag stock houden. Maar als je de OTA handmatig downloadt en flasht, is eigenlijk ongeveer hetzelfde, alleen je hoeft niet zo lang te wachten.
edit: Ik heb inderdaad ook een i9023 met super clear LCD en GRI54.
edit: Ik heb inderdaad ook een i9023 met super clear LCD en GRI54.
[ Voor 14% gewijzigd door Luqq op 29-04-2011 13:55 ]
@Luqq, je hoeft niet meer te wachten (tenzij je een OTA wilt)
http://android.clients.go...2-from-GRI54.486786a7.zip
http://android.clients.go...2-from-GRI54.486786a7.zip
Verwijderd
Weet iemand wat het verschil is tussen een groene indicator voor Wifi / Data netwerk en een grijze?
Groen heeft ie verbinding, bij grijs niet.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:47:
Weet iemand wat het verschil is tussen een groene indicator voor Wifi / Data netwerk en een grijze?
Dit soort simpele vraagjes kun je prima zelf beantwoorden door even te Googlen.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:47:
Correctie: Groen heeft hij verbinding met google, bij grijs kan hij geen verbinding maken met de google services.
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Idd, hier bij de telefoon van een collega met Radio I9023XXKB3 build GRI54 ook.Luqq schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:45:
Helaas, krijg een error op blijkbaar de radio bij het flashen van die zip. Toch bedankt
Toch nog ff geduldig wachten op een nieuwe update zipfile
Verwijderd
Slepen van het ene naar het andere homescreen kan volgens mij niet hoor, althans mij lukt het niet.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:09:
Lang drukken en slepen.. en anders lang drukken op een lege plek en dan een widget kiezen. Je kan ook ZD box app downloaden. Die kan echt alles. Je kan toggles zoals rotate/2g/3g/wifi/gps en veel meer op je homescreens zetten bijvoorbeeld
Maar hee, heel erg bedankt voor de goede tip! Ik gebruik nu de ZD Box widget met een 5 in 1 box. Gelukkig kan je geluid ook selecteren daarbij, heel handig. Helemaal super, dit is alles wat ik nodig heb.
Is het ondertussen al iemand gelukt om een Europese Nexus S (dus GRI54) te updaten naar 2.3.4? Via OTA of anders?
Ik had idd GRI40 erop draaien. Dat wil zeggen: Ik zit normaal op NSCollab (CM7 + 1.4GHz overclockcypher21 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:48:
2.3.4 Draait prima hier, kan alleen het videobellen met niemand uit proberen aangezien niemand die ik ken dat heeft
edit:
@Sanjuro
Ja, dan moet je dus even de Amerikaanse build erop zetten (GRI40) via ROM Manager, dan de zip die hierboven ergens staat flashen et voilà, vous avez 2.3.4
[ Voor 7% gewijzigd door thijsje66 op 29-04-2011 16:42 ]
Ah nice,
nu snap ik em
nu snap ik em
Weet iemand overigens of er 112 gebeld kan worden als de telefoon gelockt is? Je hebt Emergency call knop, waarna je alarm nummers kan bellen. Echter heb ik veel gelezen dat dit alleen 911 zou zijn op Android. Ik durf het niet te testen met 112..
Overigens had ik graag gezien dat er onder de Emergency knop een mogelijkheid was om ICE nummers erin te zetten, dus je familie. Daar waar als eerst contact mee moet worden opgenomen. Of je eigen nummere voor de vinder. Helaas is dit niet mogelijk in Android.
Overigens kan je wel degelijk alles verslepen over schermen. Gewoon ingedrukt houden todat je kan slepen, dan naar de zijkant gaan, even wachten en dan floept ie naar het volgende scherm.
Overigens had ik graag gezien dat er onder de Emergency knop een mogelijkheid was om ICE nummers erin te zetten, dus je familie. Daar waar als eerst contact mee moet worden opgenomen. Of je eigen nummere voor de vinder. Helaas is dit niet mogelijk in Android.
Overigens kan je wel degelijk alles verslepen over schermen. Gewoon ingedrukt houden todat je kan slepen, dan naar de zijkant gaan, even wachten en dan floept ie naar het volgende scherm.
https://opensea.io/seaart
112 werkt gewoon hoor.
Net ff clockwork mod erop geknalt en opnieuw geroot. 2.3.4 draait top hier
Net ff clockwork mod erop geknalt en opnieuw geroot. 2.3.4 draait top hier
Ik heb dus een Europees toestel met kb3, daar is nog geen update voor zover ik weet. Anders had ik de update ook wel geïnstalleerd. Hopelijk komt hij snel uit.
Klopt. Begint wel een beetje te jeuken om 'm te rooten, hoewel ik niet zo'n behoefte heb om alles kwijt te raken..
Android 2.3.4 geïnstalleerd (op een i9020). Werkt tot nu toe erg goed, zie weinig verandering. Video chat paar keer geprobeerd, maar dat loopt niet helemaal vlekkeloos.
[ Voor 4% gewijzigd door Arnout op 02-05-2011 09:50 ]
Nou, mijn oud nummer is vandaag eindelijk overgezet. Had een tijdelijk nummer van t-mobile. Nu kan ik niet meer smsen. Kan wel sms ontvangen, internetten en bellen en gebeld worden. Klantenservice kan me niet helpen, ze zeggen 24 uur wachten voor activatie. Echter volgens mij is het nummer toch al geactiveerd, aangezien ik gesmst kan worden en zo? Sms instellingen kan ik niet vinden in de Nexus S. Op me oude telefoon kon ik SMS server kiezen, hoe gaat dat bij deze? Zou het aan mijn instellingen kunnen liggen? Iemand enig idee wat ik kan doen?
-- edit--
SMSC nummer van t-mobile wou die niet pakken (0031624000000) sim kaart in oude gsm gedaan, daar SMSC ingevuld, toen weer in de Nexus S gekeken, blijkt dat hij het SMSC nummer encoded opslaat. Nu kan ik weer smsen.
Overigens, weet iemand of het mogelijk is dat je in plaats van :-[ bij emotions het de emotion echt zie tin plaats van in tekens? Zo weet je niet echt wat voor ene je verstuurd..
-- edit--
SMSC nummer van t-mobile wou die niet pakken (0031624000000) sim kaart in oude gsm gedaan, daar SMSC ingevuld, toen weer in de Nexus S gekeken, blijkt dat hij het SMSC nummer encoded opslaat. Nu kan ik weer smsen.
Overigens, weet iemand of het mogelijk is dat je in plaats van :-[ bij emotions het de emotion echt zie tin plaats van in tekens? Zo weet je niet echt wat voor ene je verstuurd..
[ Voor 37% gewijzigd door enomiss op 02-05-2011 15:35 ]
Verwijderd
Ach SMS...enomiss schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:55:
Nou, mijn oud nummer is vandaag eindelijk overgezet. Had een tijdelijk nummer van t-mobile. Nu kan ik niet meer smsen. Kan wel sms ontvangen, internetten en bellen en gebeld worden. Klantenservice kan me niet helpen, ze zeggen 24 uur wachten voor activatie. Echter volgens mij is het nummer toch al geactiveerd, aangezien ik gesmst kan worden en zo? Sms instellingen kan ik niet vinden in de Nexus S. Op me oude telefoon kon ik SMS server kiezen, hoe gaat dat bij deze? Zou het aan mijn instellingen kunnen liggen? Iemand enig idee wat ik kan doen?
-- edit--
Kreeg vanochtend een OTA melding op mn GRI54 met KB3 radio. Wou m installeren maar ik kreeg dezelfde assert foutmelding op het radiodeel als met de KB1 update die ik geprobeerd heb..
Verwijderd
Hier ook precies dezelfde fout. Eerst met de OTA die ik automatisch kreeg, daarna heb ik handmatig GRI40 en GRI54 geprobeerd. Ik krijg hem niet geupdate.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 10:54 ]
Hebben jullie iets van een custom kernel geinstalleerd?
Nope, stock rom. Hij faalt bij de radio, niet boot.
maar is een bekend probleem op xda. Er is volgens mij een verkeerde update gepushed.
Iemand op xda heeft vanochtend een volle rom update gekregen op zijn gri54 met kb3 radio. Ik ga m zo even proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1061445
Edit: Yup, heb nu 2.3.4 met een KD1 radio
Edit: Yup, heb nu 2.3.4 met een KD1 radio
[ Voor 12% gewijzigd door Luqq op 03-05-2011 13:39 ]
Verwijderd
wow 94 mb ipv 14.. "even" proberen dan 
edit: Yup, hij werkt.
edit: Yup, hij werkt.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 15:10 ]
Eerste bevindingen: GPS is inderdaad sneller, kompas werkt nu ook prima
Accelerometer nog niet echt, dus google sky maps is een drama. Videobellen is ook leuk, verder nog niet zoveel gemerkt.
Toen maar batterij er uit gehaald en opnieuw opgestart... Nog steeds op oude versie en nu zijn opeens geen updates beschikbaar.. vaag.
Verwijderd
driehoekje met een uitroepteken erin zul je bedoelen?cls schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:24:
Kreeg de update OTA, drukte op Reboot & Install oid. Ging ie rebooten, kreeg android icoontje, en kwam opeens een warning icoontje (kruisje bij android)... verder niks, kon ook niet de telefoon uitzetten etc.
Toen maar batterij er uit gehaald en opnieuw opgestart... Nog steeds op oude versie en nu zijn opeens geen updates beschikbaar.. vaag.
Download dat, zet het op je phone, start je phone in recovery mode en update handmatig met die zip file. Veel mensen hebben hetzelfde probleem. .
Heb hem als update.zip op mn phone gezet, gereboot, recovery mode geselecteerd... daarna krijg ik weer dat uitroeptekentjeVerwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:14:
[...]
Download dat, zet het op je phone, start je phone in recovery mode en update handmatig met die zip file. Veel mensen hebben hetzelfde probleem. .
Dat werkte inderdaad, thanksLuqq schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:06:
Nu volumeknop en powerknop tegelijk indrukken, dan kom je in het echte recoverymenu.
Zag hem ook net op XDA staan. Meteen erop gegooid. In eerste oogopslag niet echt veel verandering. Maar toch altijd leuk een update!!
:-) Ik heb hem op XDA gepost .. Blijkbaar geluk gehad dat ik een full rom ota kreeg .. Wel heel vreemd , kreeg eerst de full rom ota, geprobeerd te installeren maar werkte niet ( misschien door veranderingen die ik zelf in de build.prop etc had gedaan). Toen kreeg ik vervolgens de gewone ota update maar die deed het natuurlijk ook niet ( die deed het bij niemand met KB3 radio) ..Had wel de full rom ota naar mijn sd gekopieerd en dus maar op XDA geplaatst om te kijken of andere er wel wat mee konden .. Bleek het voor de meeste de oplossingeng te zijn om gri54 KB3 te updaten .. Heb inmiddels na het flashen van een cleane stock rom ook de update gedaan ..
Wat opvalt is dat hij bij bootloader nu zegt :I9020 XXKA3 en baseband I9020 XXKD1 .. Dat was eerst 9023 xxka1 en 9023 xxkb3 .. Maar aangezien alles gewoon werkt denk ik niet dat het uitmaakt dat het nu de 9020 versie is ..
Wat ik wel vreemd vind is dat ze in instellingen het woord toepassingen hebben vervangen door apps ...
Wat opvalt is dat hij bij bootloader nu zegt :I9020 XXKA3 en baseband I9020 XXKD1 .. Dat was eerst 9023 xxka1 en 9023 xxkb3 .. Maar aangezien alles gewoon werkt denk ik niet dat het uitmaakt dat het nu de 9020 versie is ..
Wat ik wel vreemd vind is dat ze in instellingen het woord toepassingen hebben vervangen door apps ...
Hmm dat is inderdaad wel raar in de bootloader..bij Settings weet hij nog wel het goede typenummer (i9023). Toepassingen is inderdaad ook Apps bij mij geworden.
Verwijderd
Dank je, toch maar Swype erop gezet, ik ging het toch missen. Op de oude manier typen kost het me toch meer tijd en sowieso is het toetsenbord nu veel mooier en beter ingedeeld. Dat van Google standaard vond ik eigenlijk onwerkbaar. Maar nu dus allemaal goed in orde. Ook met alle toggles, de ZD Box app daarvoor bevalt perfect.breinstein schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:58:
Swype zit er niet op , maar is er heel makkellijk op te zetten ..Gewoon registreren op de swype site en je kunt swype downloaden .. Die notification toggles is idd wel jammer dat ze er niet zijn .. Zijn in de custom roms trouwens wel terug te vinden .. Cyanogen Mod 7.02 is wel een aanradertje, mocht je je aan custom roms willen wagen ..
Ik heb ook hetzelfde probleem met updaten zoals hierboven gemeld. Vreemde is echter dat ik niet in mijn recovery kan komen (stock 2.3.3 nog steeds). Ik heb de updates op de 'sd' gezet en vanuit de fastboot selecteer ik dan recovery om vervolgens direct het Android-poppetje met het uitroepteken-driehoek te krijgen...
Iemand hier nog een oplossing voor? Via usb en de android SDK ofzo?
Iemand hier nog een oplossing voor? Via usb en de android SDK ofzo?
Whuuu. Okay vaag, ik had het inderdaad gelezen en geprobeerd maar blijkbaar niet goed genoeg. Excuus, en bedankt
.
Ik had behoorlijk veel kritiek op mijn Nexus S. Was zelfs zo ontevreden dat ik hem te koop aan wil(de) bieden. Samengevat:
- Af en toe korte pauzes als je apps wilde opstarten of sluiten (bleef eventjes hangen alla Galaxy S);
- Zeer weinig vrije ram beschikbaar na een bepaalde tijd (ong 32mb);
- GPS had erg veel tijd nodig voordat er een lock was;
- Als je het toestel naar je oor bracht (omdat je aan het bellen was), duurde het een paar seconden voordat het scherm uitging (kon je zien door schuin naar je telefoon te kijken);
- Scrollen van je homescreen (en dan vooral Launcher pro) was niet vloeiend. Het stotterde wat;
Bovenstaande punten stoorde me zo erg, dat ik de telefoon dus weg wilde doen. Maar gister heb ik 2.3.4 via OTA gekregen en heb de volgende dingen gemerkt (en getest):
- Geen pauzes meer tijdens opstarten van apps of het afsluiten ervan (alle animaties gaan vloeiend);
- Vrij ram is nu continu tussen 60 a 100MB. Af en toe heb ik wel gezien dat het ff 32MB werd, maar schoot daarna vrij snel weer naar 80MB ofzo;
- GPS heeft nu veeeeeeeel sneller een lock;
- Het scherm gaat nu vrijwel meteen uit als je het toestel naar je oor brengt tijdens bellen;
- Scrollen in Launcher pro gaat nu net zo vloeiend als bij de Desire;
Al met al ben ik een stuk meer tevreden geworden tov eerst. Of ik het toestel nog steeds wil verkopen? Misschien, misschien niet. Galaxy S2 of Sensation zijn ook mooie toestellen. Maar veel van de problemen zijn nu weg, waardoor ik begin te twijfelen.
Dat is het grote voordeel van een Google Phone... Je krijgt zeer snel updates. En er was hier ergens sprake van twijfel omdat de Amerikaanse versie niet gelijk is aan de Europese versie. Maar Europa krijgt dus ook erg snel updates. Laat 2.4 maar komen
- Af en toe korte pauzes als je apps wilde opstarten of sluiten (bleef eventjes hangen alla Galaxy S);
- Zeer weinig vrije ram beschikbaar na een bepaalde tijd (ong 32mb);
- GPS had erg veel tijd nodig voordat er een lock was;
- Als je het toestel naar je oor bracht (omdat je aan het bellen was), duurde het een paar seconden voordat het scherm uitging (kon je zien door schuin naar je telefoon te kijken);
- Scrollen van je homescreen (en dan vooral Launcher pro) was niet vloeiend. Het stotterde wat;
Bovenstaande punten stoorde me zo erg, dat ik de telefoon dus weg wilde doen. Maar gister heb ik 2.3.4 via OTA gekregen en heb de volgende dingen gemerkt (en getest):
- Geen pauzes meer tijdens opstarten van apps of het afsluiten ervan (alle animaties gaan vloeiend);
- Vrij ram is nu continu tussen 60 a 100MB. Af en toe heb ik wel gezien dat het ff 32MB werd, maar schoot daarna vrij snel weer naar 80MB ofzo;
- GPS heeft nu veeeeeeeel sneller een lock;
- Het scherm gaat nu vrijwel meteen uit als je het toestel naar je oor brengt tijdens bellen;
- Scrollen in Launcher pro gaat nu net zo vloeiend als bij de Desire;
Al met al ben ik een stuk meer tevreden geworden tov eerst. Of ik het toestel nog steeds wil verkopen? Misschien, misschien niet. Galaxy S2 of Sensation zijn ook mooie toestellen. Maar veel van de problemen zijn nu weg, waardoor ik begin te twijfelen.
Dat is het grote voordeel van een Google Phone... Je krijgt zeer snel updates. En er was hier ergens sprake van twijfel omdat de Amerikaanse versie niet gelijk is aan de Europese versie. Maar Europa krijgt dus ook erg snel updates. Laat 2.4 maar komen
Ik heb 2.3.4 nu ook binnen (had ook dat hij eerst faalde, maar ben niet gaan prutsen met handmatige updates en nu kwam hij gewoon op de normale manier alsnog binnen). Ik merk tot nu toe nog niet heel veel verschil, behalve dat hij iets sneller lijkt aan te voelen.
Vicariously I live while the whole world dies
Waarom is het slecht dat er weinig RAM vrij is? Ben je op de hoogte van het geheugenbeheer van Android?Anteros schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 10:40:
[...]
[...]
Ik kijk er nooit naar en heb er ook geen problemen mee.
Ik ben op de hoogte van het geheugenbeheer. Als je een eerdere post van mijn leest dan weet je misschien waarom ik dit aanhaal. Af en toe haperde android als er een app gestart of gestopt werd. Net zoals bij de galaxy s.
Waarschijnlijk had dit bij de nexus s te maken met het geheugenbeheer van 2.3.3. De desire had hier ook een keer last van met een bepaalde versie.
Nu heeft de nexus s meer vrije ruimte waardoor android meer kan ademen als hij apps afsluit ten behoeve van de te starten applicatie. Alles gaat nu vloeiend. Sinds 2.3.4 dus.
Waarschijnlijk had dit bij de nexus s te maken met het geheugenbeheer van 2.3.3. De desire had hier ook een keer last van met een bepaalde versie.
Nu heeft de nexus s meer vrije ruimte waardoor android meer kan ademen als hij apps afsluit ten behoeve van de te starten applicatie. Alles gaat nu vloeiend. Sinds 2.3.4 dus.
Zeer tevreden van mijn Nexus S, echter een vervelend probleem met de wifi. Telkens ik deze thuis activeer moet ik na een tijdje mijn router (dlink dir-615) opnieuw opstarten omdat het netwerk is weggevallen

Je geeft zelf aan dat je de router moet rebooten, waar zou het dan aan liggenEricVC schreef op zondag 08 mei 2011 @ 15:47:
Zeer tevreden van mijn Nexus S, echter een vervelend probleem met de wifi. Telkens ik deze thuis activeer moet ik na een tijdje mijn router (dlink dir-615) opnieuw opstarten omdat het netwerk is weggevallen
En toch is het het enige apparaat dat ervoor zorgt dat mn router vastloopt (en blijft vastlopen).
Voor de rest nooit problemen met pc's, gameconsoles, zelfs de ipad werkt perfect :\ vervelend...
Voor de rest nooit problemen met pc's, gameconsoles, zelfs de ipad werkt perfect :\ vervelend...
Ik heb de i9023, en op de batterij staat 1500mah, maar als ik met een battery monitor programma kijk zegt ie dat het een 1200mah is. Weet iemand hoe dat zit? Herkent hij hem verkeerd?
Dat moet je manueel instellen bij de Preferences -> Monitoring Preferences -> Battery Capacity van Battery Monitor. Mijn Desire heeft een 1400mAh batterij en er werd ook slechts 1200mAh "herkend".
[ Voor 13% gewijzigd door FezzFest op 13-05-2011 10:50 ]
Verwijderd
Weer een serieus probleem :x Sinds vrijdagavond ontvang ik mijn smsjes met een halve dag vertraging en inkomende oproepen krijg ik meestal al helemaal niet! Dacht eerst dat het aan de provider lag maar met een ander toestel werkt alles gewoon perfect! Djeezes!
Een vraagje, ik zit te twijfelen tussen nexus s en de galaxy sII.
naast het prijs verschil van 100 nog wat euro is het grote verschil tussen de 2 single of duo core. Nu vroeg ik mij af hoeveel verschil dit nou werkelijk maakt en waar je deze verschillen vooral gaat merken.
Voordeel van de nexus ten opzichte van de galaxy is de NFC waar ik wel enthousiast over ben.
naast het prijs verschil van 100 nog wat euro is het grote verschil tussen de 2 single of duo core. Nu vroeg ik mij af hoeveel verschil dit nou werkelijk maakt en waar je deze verschillen vooral gaat merken.
Voordeel van de nexus ten opzichte van de galaxy is de NFC waar ik wel enthousiast over ben.
De Galaxy S II heeft volgens mij ook NFC, en voor de rest ook alleen maar voordelen. Groter scherm, beter scherm (S Amoled + tov SuperLCD in Benelux), betere camera (1080p video). Enig voordeel van Nexus S lijkt me de naakte android te zijn, het feit dat je niet aan de slag moet met een Samsung TouchWiz saus.
Ook zou ik een Galaxy S II kiezen alleen al omdat de Nexus S wifi soms problemen geeft met N-routers.
Ook zou ik een Galaxy S II kiezen alleen al omdat de Nexus S wifi soms problemen geeft met N-routers.
Volgens mij heeft de versie die in nl verkocht wordt geen nfc
wanneer je NFC echt in NL kunt gebruiken, is de nieuwe Nexus al weer lang uit :-)djwb schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:56:
overigens heb ik wel NFC en als iemand weet wat je er uberhaupt op dit moment mee kan doen: vertel maar! :-)
[ Voor 19% gewijzigd door yok op 16-05-2011 10:17 ]
Ik vind een groter scherm nou niet echt meteen een voordeel. De trend is steeds groter en groter. Zo komen we binnenkort uit bij 5" (welke er al een tijd is; Dell Streak)EricVC schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:30:
De Galaxy S II heeft volgens mij ook NFC, en voor de rest ook alleen maar voordelen. Groter scherm, beter scherm (S Amoled + tov SuperLCD in Benelux), betere camera (1080p video). Enig voordeel van Nexus S lijkt me de naakte android te zijn, het feit dat je niet aan de slag moet met een Samsung TouchWiz saus.
Daarbij is de Nexus S een "developers phone", directe updates van Google en je hebt dus geen rommel van HTC/SE of Samsung. Ik vind dat enorme pluspunten, die opwegen tegen dingen als dual core (waar ik persoonlijk het nut niet van in zie, maar ik speel dan ook nooit games), al zal hier niet iedereen mee eens zijn, maar het is IMO een bewuste keuze.
Ik weet wel dat mijn volgende telefoon een google-phone wordt, na Touchwiz en Sense te hebben gehad.
Dat 2de punt is ook zeker een punt wat mij doet twijfelen. Alleen zijn er toch meer voordelen aan een duocore dan alleen het spelen van games ?! Als ik het goed gelezen had moet een duocore ook langer met z'n batterij doen dan een single core...
Ehm, jawel. Hou je Nexus S maar eens naast je OV-chipkaart. Hij kan niets met de data, maar hij herkent hem weldjwb schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:56:
Oh, die heeft geen NFC nee.
Sinds de update naar 2.3.4 ondervind ik een vervelende bug. Als het toestel switcht van 3G naar een WiFi verbinding, duurt het erg lang voordat de icoontjes groen worden. En zolang ze grijs blijven, heb ik geen daadwerkelijke verbinding (telkens time outs bij apps die data versturen/ontvangen).
Het duurt telkens ongeveer 20-60 seconden voordat ik een connectie heb. Gek genoeg krijg ik wel gelijk een IP adres en DNS servers toegewezen.
Ik ben niet de enige met dit probleem: http://www.google.com/sup...id=433c283cb9c0ba87&hl=en
Hebben meer Tweakers hier last van?
Het duurt telkens ongeveer 20-60 seconden voordat ik een connectie heb. Gek genoeg krijg ik wel gelijk een IP adres en DNS servers toegewezen.
Ik ben niet de enige met dit probleem: http://www.google.com/sup...id=433c283cb9c0ba87&hl=en
Hebben meer Tweakers hier last van?
Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'
Nu ik erover nadenk... het duurt inderdaad langer dat verbinding maken. Super traag is het niet, maar een update zou wel heel mooi zijn ja.
Heb ik ook sporadisch. Soms wel, soms niet. Ook na de update gekregen. Beetje hinderlijk, maar niet vreselijk.
Sinds de laatste update slurpt Maps mijn accu enorm leeg. De app staat bij accugebruik altijd op de tweede plaats, onder het display. Wanneer ik hem kill, start hij automatisch weer op en blijft hij dus altijd op de achtergrond draaien.
Hebben meer mensen hier last van? Ik haal hierdoor maar net een dag..
Hebben meer mensen hier last van? Ik haal hierdoor maar net een dag..
Let op:
Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.
Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.