Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiebeV
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 12:05
Heb mijn Nexus S nu 9 dagen en bevalt mij heel erg, lekker snel!
Ben alleen nog opzoek naar een hoesje, zijn opzich wel te krijgen maar nog erg weinig keuze (2 verschillende tot nu toe gevonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
Toevallig had ik vorige week ook last van het "connection loss" probleem (geen mobiel/wifi).

In mijn geval was het oplossen van dit probleem gemakkelijk. Vliegtuig modus aan, wachten tot deze aan staat, vliegtuig modus uit, wachten tot deze uit staat, verbinding werkt weer.

Mogelijk werkt het niet voor iedereen maar mocht iemand last hebben van de "connection loss" probeer dan eerst eens de vliegtuig modus aan en uit te zetten en post daarna het resultaat. :9

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 17:33
F1xxer schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:48:
Ik heb de superlcd versie. Die gebruikt 45/60% van de batterij. Is dat normaal?
Dat is normaal ja. Het scherm is altijd de grootste verbruiker. Daarna komt geloof ik bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muziek in mijn geval :P en daarna stand-by mode oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort een Nexus S, en eerlijk gezegd mis ik de 'htc sense' helemaal niet. Sterker nog, sommige dingen zijn zelfs mooier op de 'kale android'.

Een iets wat ik wel mis;
-Als ik iemand wil bellen druk ik op de groene 'telefoon knop'
-vervolgens begin ik de naam de spellen middels de 'E.161' cijfer to letter indeling.

Maar dit werkt niet bij de Nexus, iemand hier een tip over? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:19:
Sinds kort een Nexus S, en eerlijk gezegd mis ik de 'htc sense' helemaal niet. Sterker nog, sommige dingen zijn zelfs mooier op de 'kale android'.

Een iets wat ik wel mis;
-Als ik iemand wil bellen druk ik op de groene 'telefoon knop'
-vervolgens begin ik de naam de spellen middels de 'E.161' cijfer to letter indeling.

Maar dit werkt niet bij de Nexus, iemand hier een tip over? Alvast bedankt!
Ik geloof dat ik een antwoord heb;

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=15261

Het is een bug/werkt niet op de Nexus S. Dit is wel een serieus probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:30:
[...]

Ik zie het probleem niet. Als je een naam typt vindt hij toch gewoon het contact..
Zie ook het nut niet van het zoeken op cijfers in het telefoonnummer. Met alle respect, wie onthoudt er liever een telefoonnummer ipv een goed gekozen contactnaam? En voor de paar nummers die je onthoudt (dat zijn dus je favorieten) zeg ik maak een snelkoppeling om naar het contact te bellen op een van je bureaubladen.
Weet trouwens iemand of het inkomend belvolume nog harder kan? Op maximaal is het niet echt hard. Bellen via skype lijkt wel harder.

[ Voor 16% gewijzigd door enomiss op 28-03-2011 17:25 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:30:
[...]

Kan idd niet. Ik deed het ook altijd op mijn Desire. Gewoon de naam typen middels T9 en je kan bellen. Oplossing: gewoon een dialer app downloaden uit de market die dat wel heeft. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:11
Zo, sinds een uurtje of 2 ook een Nexus S. voelt goed aan!

[ Voor 51% gewijzigd door maikel_rox op 29-03-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0n
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:03
Heb mijn NS nu 3 dagen, mijn eerste Android telefoon, alleen kreeg net al een smsje van Vodafone dat ik op 90% van mijn databundel zit. Heb wel zitten spellen met verschillende apps installeren / deinstalleren, maar vind toch dat ik snel op die 90% zit. Voor de rest is het een grote vooruitgang, komt van een oude Nokia af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_Os
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11-2014

Def_Os

Erjuh!

Anteros schreef op zondag 20 maart 2011 @ 15:52:
Weetjes:
- Bij mij (en bij meerdere mensen o XDA) kwam er af en toe een 3G icoontje ondanks een goede WIFI verbinding. Deze kwam om de 20 seconden. Na wat lezen bleek dit te gaan om een locatie update via de 3G masten. Android pollt om de 20sec de locatie via de masten maar nu was dit zichtbaar via dat icoontje. Dit kan je oplossen door een andere provider te kiezen (dit gaat uiteraard niet lukken waardoor je een fout krijgt) om vervolgens weer je eigen provider te kiezen. 3G icoontje komt nu niet meer terug tijdens WIFI (ook niet na een reboot);
Eerder heb ik gepost dat deze oplossing werkte voor mij, maar ik kwam er achter dat het 3G-icoontje verdwenen was omdat de 3G-verbinding totaal niet meer werkte. Gevaarlijk, dus!

De enige oplossing die ik vond was een totale erase. :(

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:31
Heb ook 2 dagen geleden een Nexus S gehaald bij de MM. Het enige waar ik nog niet achter ben is waar mijn YouTube app is... volgens de Market staat hij gewoon geïnstalleerd maar ik kan hem niet openen. Hij staat ook niet in m'n launcher. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij mij staat ie gewoon in de app drawer.

Zoek de applicatie anders eens met de ingebouwde zoekfunctie en kijk of je em kunt starten

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Bart0n schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:05:
Heb mijn NS nu 3 dagen, mijn eerste Android telefoon, alleen kreeg net al een smsje van Vodafone dat ik op 90% van mijn databundel zit. Heb wel zitten spellen met verschillende apps installeren / deinstalleren, maar vind toch dat ik snel op die 90% zit. Voor de rest is het een grote vooruitgang, komt van een oude Nokia af.
Ha, ik had precies hetzelfde. Na een aantal dagen kreeg ik dezelfde SMS. Dit terwijl ik zelf ook wel wat spelletjes gedownload heb maar ik toch wel versteld stond dat dit zoveel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:11
cls schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:26:
Heb ook 2 dagen geleden een Nexus S gehaald bij de MM. Het enige waar ik nog niet achter ben is waar mijn YouTube app is... volgens de Market staat hij gewoon geïnstalleerd maar ik kan hem niet openen. Hij staat ook niet in m'n launcher. Iemand bekend met dit probleem?
Kijk eens in instellingen > Toepassingen > toepassingen beheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0n
ndsc schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:49:
[...]

Ha, ik had precies hetzelfde. Na een aantal dagen kreeg ik dezelfde SMS. Dit terwijl ik zelf ook wel wat spelletjes gedownload heb maar ik toch wel versteld stond dat dit zoveel was.
Zag net dat ze niet de hele GB geven, maar een gedeelte wat 'over' is van de maand, dus 180 MB hier. Zelfde geldt voor mijn bel / sms tegoed ( is te zien op my.vodafone.nl ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
maikel_rox schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:56:
[...]

Kijk eens in instellingen > Toepassingen > toepassingen beheren?
Daar staat hij wel bij (versie 2.1.6), alleen alle knopjes zijn grijs en ik kan hem dus ook niet openen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Ik meen gehoord te hebben dat de youtube er in Belgie niet op staat . misschien dat je een belgische versie hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik gebruik het apparaat nu een week en heb mn werkmail en hotmail ingesteld op het toestel. Dit werkt perfect, maar ik merk wel dat mijn batterij na ongeveer een dag alweer leeg is, en dat zit ik echt niet de hele dag met dat ding te spelen. Bluetooth en positiebepaling heb ik al uitgezet, nog iemand tips om het batterijverbruik te verminderen?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:17
Vicarious schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:33:
Ik gebruik het apparaat nu een week en heb mn werkmail en hotmail ingesteld op het toestel. Dit werkt perfect, maar ik merk wel dat mijn batterij na ongeveer een dag alweer leeg is, en dat zit ik echt niet de hele dag met dat ding te spelen. Bluetooth en positiebepaling heb ik al uitgezet, nog iemand tips om het batterijverbruik te verminderen?
Ik vind ook dat het verbruik erg heftig is, en opladen duurt nogal lang.. (3 uur? misschien langer??!)

Je kan een brightness app downloaden voor heel snel je screen brightness omlaag te zetten. En met de control widget wifi enzo uitzetten. Live wallpaper vervangen door static.

Maar als je dus al deze dingen doet houdt je niet zoveel over van de leuke dingen die android kan vind ik. Dus iemand nog oplossingen die wonderen doen?

(ik heb het toestel nu een week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

F1xxer schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:40:
[...]

Ik vind ook dat het verbruik erg heftig is, en opladen duurt nogal lang.. (3 uur? misschien langer??!)

Je kan een brightness app downloaden voor heel snel je screen brightness omlaag te zetten. En met de control widget wifi enzo uitzetten. Live wallpaper vervangen door static.

Maar als je dus al deze dingen doet houdt je niet zoveel over van de leuke dingen die android kan vind ik. Dus iemand nog oplossingen die wonderen doen?

(ik heb het toestel nu een week)
Die brightness helpt denk ik weinig. Ik heb ook dagen gehad dat ik mn scherm amper gebruikt heb (of bijv. op mijn nachtkastje naast me als ik slaap) en dan gaat de batterij ook snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
enomiss schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:15:
[...]
Weet trouwens iemand of het inkomend belvolume nog harder kan? Op maximaal is het niet echt hard. Bellen via skype lijkt wel harder.
Niemand?

Weet verder iemand hoe je het geluid bij toetsaanslag bij het intoetsen van een telefoon nummer uit kan zetten?

En nog een probleem, ik zit vaak in whatsapp Nederlands te typen en in IRC Engels, weet iemand hoe je tussen woordenboek kan wisselen zonder naar instellingen te moeten aan?

[ Voor 21% gewijzigd door enomiss op 29-03-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

enomiss schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:23:
[...]

Niemand?

Weet verder iemand hoe je het geluid bij toetsaanslag bij het intoetsen van een telefoon nummer uit kan zetten?

En nog een probleem, ik zit vaak in whatsapp Nederlands te typen en in IRC Engels, weet iemand hoe je tussen woordenboek kan wisselen zonder naar instellingen te moeten aan?
Bij de geluidsinstellingen staat onder het kopje Feedback een vinkje bij Aanraaktonen. Als je die uitzet heb je geen geluid meer bij het indrukken van toetsen.

Dat van dat belvolume en het woordenboek weet ik ook niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0n
Vicarious schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:06:
[...]

Die brightness helpt denk ik weinig. Ik heb ook dagen gehad dat ik mn scherm amper gebruikt heb (of bijv. op mijn nachtkastje naast me als ik slaap) en dan gaat de batterij ook snel leeg.
13u 30min op accu, nog 58% over.

-Hotmail checkt elk half uur mail,
-Facebook checkt elk half uur updates
-WIFI aan,
- 30-45 min. spelletjes
- 10-15 SMSjes/Whatapps's

Zo slecht is dat toch niet? Gebruik wel de Advanced Task Killer widget, om telkens als ik hem weer in mijn broekzak stop alle onnodige app's te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
Ik ga eens proberen om 3-5 dagen de accu zo snel mogelijk leeg te krijgen. Misschien wordt de accu beter na een tijdje, dit was met mn iphone het geval.

Ik laat wel weten wat het resultaat is.

Nu even benchmark tools downloaden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
breinstein schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:29:
[...]

Ik meen gehoord te hebben dat de youtube er in Belgie niet op staat . misschien dat je een belgische versie hebt ?
Heb hem in hartje Rotterdam bij de mediamarkt gehaald (simlock vrij)... kan ik ergens zien wat voor versie ik heb? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met de belkwaliteit?

Ik heb gister een vrij lang gesprek gevoerd met mijn broer en nu is de verbinding aan zijn kant niet altijd even lekker, maar een paar keer tijdens het gesprek daalde de geluidskwaliteit drastisch. Het klinkt een beetje alsof de oorspeaker dan niet helemaal lekker is en het kraakt behoorlijk. Ik had dit ook bij de laatste 2 Nokia's die ik in mijn bezit had.

Het vreemde is dat ik tijdens het bellen naar de voicemail weinig last heb.

Nu las ik in een engelse review dat zij dit ook ervaarde. Zou dit met de noise canceling te maken kunnen hebben? Zie: http://www.infosyncworld....phones/nexus-s/11715.html
Call quality was good, but it wasn't anything special. The Nexus S has one microphone and at times we experienced crackling background static. The star in the department was the phone's battery life, so we're willing to take a slight hit in the voice quality arena.
2e puntje wat ik heb is dat ik wat wallpapers heb die er op de Galaxy S fantastisch uitzien, maar op de Nexus worden ze getoond op hele lage kwaliteit. Lijkt wel of ze naar 16-bit of minder worden geconverteerd. Kan ik hier iets aan doen? Default wallpapers spatten van het scherm :)

[ Voor 16% gewijzigd door BillSpaarbank op 30-03-2011 10:02 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
enomiss schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:23:
[...]

Niemand?

Talen wisselen is juist de kracht van het nieuwe toetsenbord in android 2.3
klik op het toetsenbord op het instellingen icoontje (naast de ?123)
Instellingen voor Android toetsen bord
invoertalen
Zet hier zowel Engels als Nederlands aan.

Je zult nu zien dat wanneer je met je vinger over de spatiebalk beweegt de invoertaal wijzigd :) niet meer nodig om moeilijk de boel te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Weet iemand of je de "Home" knop in het volledige menu kan weg halen? Deze is namelijk een beetje dubbel gezien er een home knop op het toestel zit en ik nogal vaak met me vinger eroverheen ga waardoor het scrollen niet werk...

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
maxtz0r schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:48:
Weet iemand of je de "Home" knop in het volledige menu kan weg halen? Deze is namelijk een beetje dubbel gezien er een home knop op het toestel zit en ik nogal vaak met me vinger eroverheen ga waardoor het scrollen niet werk...
Helaas kan dit niet. Het kan wel in een Homescreen vervanger als LauncherPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
cypher21 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:44:
[...]

Talen wisselen is juist de kracht van het nieuwe toetsenbord in android 2.3
klik op het toetsenbord op het instellingen icoontje (naast de ?123)
Instellingen voor Android toetsen bord
invoertalen
Zet hier zowel Engels als Nederlands aan.

Je zult nu zien dat wanneer je met je vinger over de spatiebalk beweegt de invoertaal wijzigd :) niet meer nodig om moeilijk de boel te veranderen.
Ahh bedankt! Ik moest dat even aanzetten, heb zelf de hele tijd over dat menu heen gekeken. :+
Werkt inderdaad super! Geweldig dit. :9

[ Voor 5% gewijzigd door enomiss op 30-03-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
Ik heb nu sinds een weekje de nexus s en ik vind het een geweldig toestel ! Ik had hiervoor een Galaxy S , maar de Nexus S is ondanks dat er vrijwel dezelfde hardware in zit, veel sneller. Alles reageert veel sneller dan dat het ooit bij mij om de Galaxy S heeft gedaan ( en daarmee bedoel ik ook alle custom roms voor de galaxy s) .. Ik was ff bang dat de terugstap van Samoled naar Slcd een tegenvaller zou worden , maar ook dat is voor mij niet het geval .. De kleuren zijn idd wat minder levendig ( alhoewel er genoeg zijn dioe niet van de lvendige kleuren houden) en vooral het zwart is iets minder zwart .. Daar staat echter tegenover dat ik alles wel veel scherper vind .. Vooral de tekst was op mijn galaxy s altijd een beetje fuzzy of te scherm ( met rainbow effect) zelfs met sharpness fix. Tekst op de nexus s is echter super maar dan ook super duidelijk en scherp .. al met al ben ik een tevreden overstapper :-)_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
Een tijdje terug was er dat gedoe met het Nexus Launch Centre, waarbij 3 tweakers twee weken het toestel mochten testen. Één van de voorwaarden voor deelname was dat de testers na afloop een review moesten schrijven. Pelle heeft dat gedaan, Wiethoofd heeft even een half voltooide recensie geplaatst die nu weer verdwenen is en van Shiver23 heb ik helemaal niets meer vernomen. Weet iemand hoe dat zit?

Overigens heb ik zelf de NS al een week of twee en ben er erg blij mee, maar toch altijd leuk om andermans ervaringen te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Ik heb heb nu nog een tijdelijk nummer van T-Mobile met een internet plus abo, maar ik krijg alleen maar een UMTS verbinding. Heb de dekking hier http://www.t-mobile.nl/za...rmatie/dekkingskaart.aspx gecontroleerd en zou HSDPA bereik moeten hebben. Echter krijg het niet, weet iemand waar het aan kan liggen? Kan het aan de APN instellingen liggen? Of dat ik nog een tijdelijk nummer heb?

[ Voor 5% gewijzigd door enomiss op 01-04-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 19:27
Ik heb de nexus s pas 4 dagen.. maar ik mis mn HTC HD nu al :( Mijn Htc HD had nooit een vastloper of iets dergelijks maar bij de nexus s loopt mn telefoon zelfs vast als ik gebeld word. Scherm gaat wel aan maar gesprek aannemen lukt niet. Als ik dan op standby zet en dan weer de scherm aan zet dan doet ie het wel!

Ik vind het bellen ook knap irritant, bij mn hd kon ik in de dialer de naam intikken en kreeg dan gelijk die contact bij de nexus s is dat jammer genoeg niet het geval. Heb nu Go!contacts als dialer maar die word af en toe ook gekilld :s

Jammer dat er trouwens ook geen facebook integratie is met de contactpersonen. Is hier een app voor die dat doet??

De eerste dag dat ik de gps gebruikte, werd ik helemaal gek van google navi, gps wist mij niet te vertellen waar ik precies was. Ik had wel signaal! Gelukkig wist ik de weg tot de snelweg en toen we eenmaal op de snelweg waren wist ie mijn beter te localiseren.

Dat waren mn enige minpunten.. voor de rest vind ik em echt een super mooi scherm hebben en een super accu. Normaal gesproken hou ik om 19.00 nog 30 % over zonder echt intensief gebruik maar met de nexus zit ik nog op 55%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
adem9elf schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 18:54:
Ik heb de nexus s pas 4 dagen.. maar ik mis mn HTC HD nu al :( Mijn Htc HD had nooit een vastloper of iets dergelijks maar bij de nexus s loopt mn telefoon zelfs vast als ik gebeld word. Scherm gaat wel aan maar gesprek aannemen lukt niet. Als ik dan op standby zet en dan weer de scherm aan zet dan doet ie het wel!

Ik vind het bellen ook knap irritant, bij mn hd kon ik in de dialer de naam intikken en kreeg dan gelijk die contact bij de nexus s is dat jammer genoeg niet het geval. Heb nu Go!contacts als dialer maar die word af en toe ook gekilld :s

Jammer dat er trouwens ook geen facebook integratie is met de contactpersonen. Is hier een app voor die dat doet??

De eerste dag dat ik de gps gebruikte, werd ik helemaal gek van google navi, gps wist mij niet te vertellen waar ik precies was. Ik had wel signaal! Gelukkig wist ik de weg tot de snelweg en toen we eenmaal op de snelweg waren wist ie mijn beter te localiseren.

Dat waren mn enige minpunten.. voor de rest vind ik em echt een super mooi scherm hebben en een super accu. Normaal gesproken hou ik om 19.00 nog 30 % over zonder echt intensief gebruik maar met de nexus zit ik nog op 55%
Zal vast aan jouw ding liggen, heb nog nooit een vastloper gehad!!

Overigens in de dialer onder op de zoekknop duwen en dan kan je een contact zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
adem9elf schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 18:54:

Die facebook integratie is al langer deel van een conflict tussen facebook en google. Dat zal er zo nu en dan zijn als ze allebei weer vriendjes zijn! :)

De navigatie doet soms inderdaad raar. Ik krijg iedere keer een oude locatie, pas toen ik in de trein de nav activeerde pakte hij em.

De accu wordt bij mij steeds beter, een paar keer flink alle functies aanzetten en veel processen laten lopen zodat hij snel leeg is. Na een tijdje dit proces herhalen wordt de accu beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

zoemtoeter schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:59:
Een tijdje terug was er dat gedoe met het Nexus Launch Centre, waarbij 3 tweakers twee weken het toestel mochten testen. Één van de voorwaarden voor deelname was dat de testers na afloop een review moesten schrijven. Pelle heeft dat gedaan, Wiethoofd heeft even een half voltooide recensie geplaatst die nu weer verdwenen is en van Shiver23 heb ik helemaal niets meer vernomen. Weet iemand hoe dat zit?

Overigens heb ik zelf de NS al een week of twee en ben er erg blij mee, maar toch altijd leuk om andermans ervaringen te lezen.
Ja ik weet hoe het zit. Mijn review heb ik vannacht online gezet. productreview: Google Nexus S i9023 Zwart review door Shiver23

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
edit: fixed... :P

[ Voor 101% gewijzigd door F1xxer op 04-04-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
Aha, te vroeg geklaagd. Goeie recensie trouwens, ik heb 'm met plezier gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
:(

Over de back cover ben ik toch niet meer te spreken. Aan de linkerkant lijken de haakjes niet meer te grijpen en klikt de back cover dus niet dicht. Gevolg is dat de telefoon kraakt als ik op de cover duw aan de linkt kant. Ook gaapt de sluiting dus een beetje. Erg jammer, weet iemand een handige oplossing? Vastplakken lijkt me niks. Kan je zo een nieuwe cover ergens bestellen?

[ Voor 4% gewijzigd door enomiss op 02-04-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een heel raar probleem met mijn Nexus S

Heb hem sinds dinsdag maar nu is het zo dat als ik iemand bel, de persoon me niet kan horen en ik ook hun niet. Ik hoor wel de biep toon wanneer hij rinkelt en dan wnr de persoon opneemt is het gewoon compleet stil. Op me scherm loopt de teller wel om te tonen hoe lang ik bel.

Nu is het rare, dat wanneer ik gebeld word, er geen probleem is. Dus enkel wanneer ik zelf bel...

Dacht eerst hardware ofzo, microfoon stuk, maar aangezien alles wel werkt wanneer ik een telefoontje krijg moet het dus software zijn.

Heb al eens geprobeerd alles op fabrieksinstellingen te zetten maar hielp niet

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi probleem op m'n Nexus S. Sinds kort detecteerde hij m'n eigen netwerk niet meer. Terwijl m'n notebook en iPad geen enkel probleem ondervinden. Ook wanneer ik m'n netwerk verwijder en manueel weer toevoeg leek dit niets te verhelpen. Uiteindelijk lijkt het probleem te zijn verholpen door de router eens te resetten, maar toch weird :s

In het begin was er ook al soms iets raars, het was alsof al m'n apparaten af en toe disconnected waren van m'n wifi netwerk sinds ik m'n Nexus S had. Weet niet of dit een probleem is/was en of dit verband kan hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
enomiss schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:04:
[...]

Zal vast aan jouw ding liggen, heb nog nooit een vastloper gehad!!

Overigens in de dialer onder op de zoekknop duwen en dan kan je een contact zoeken. ;)
Je kan ook nog eens contacten zoeken via de zoekwidget van Google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Net even doorgelezen. De enige opmerking die eigenlijk heb is over de plaatsing van de standby-knop. Inderdaad is het gebruikelijk dat deze bovenaan zit, maar dat maakt het niet per se logischer! Wanneer ik een toestel van het formaat Nexus S in mijn hand heb waarbij de standby-knop bovenaan zit, kan ik niet bij de knop. Bij de Nexus S is dit geen probleem, want mijn (rechter)duim zit van nature bij de zijkant van het toestel als ik hem oppak. Ik kan de Nexus S dus makkelijk(er) met één hand bedienen, juist omdat de standby-knop aan de zijkant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dankjewel voor deze zeer mooie review, die ga ik eens goed doorlezen. :)
Ik twijfel nog tussen deze of de HTC Desire S...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Voor degene die de oplossing hiervoor willen....

1) Installeer ES File Explorer
2) Browse naar /system/app/YouTube.apk
3) Klik op 'reinstall' of iets dergelijks.

Nu werkt het wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik ga mijn Nexus S toch terugsturen. Ik vind het een geweldig mooi toestel, maar er zijn 3 zaken waar ik me enorm aan stoor.

1) Mijn GPS werkt niet naar behoren. Hij is traag en kan mijn lokatie met navigeren niet bijhouden.
2) De geluidskwaliteit tijdens het bellen is ver onder de maat. Ik heb het hier al eerder aangegeven, maar het lijkt erop dat mijn speaker kraakt en ruist. Gister had ik mijn moeder aan de lijn en ze was bijna niet te verstaan. Dit kan aan mijn toestel liggen omdat ik er verder heel weinig over lees.
3) De verbindingen zijn erg instabiel. WiFi werkt thuis bijna niet en ook via 3G krijg ik vaak geen verbinding.

Ik vind het echt heel erg jammer, maar ik merk dat mijn Galaxy S dit toch een stuk beter doet. Ik ga het SLCD-scherm wel enorm missen.

Ik kan het toestel nog retourneren. Nu twijfel ik alleen of ik een nieuw exemplaar wil ontvangen, of zou ik tegen dezelfde problemen aanlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:18

yok

BillSpaarbank schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:55:
Ik ga mijn Nexus S toch terugsturen. Ik vind het een geweldig mooi toestel, maar er zijn 3 zaken waar ik me enorm aan stoor.

1) Mijn GPS werkt niet naar behoren. Hij is traag en kan mijn lokatie met navigeren niet bijhouden.
2) De geluidskwaliteit tijdens het bellen is ver onder de maat. Ik heb het hier al eerder aangegeven, maar het lijkt erop dat mijn speaker kraakt en ruist. Gister had ik mijn moeder aan de lijn en ze was bijna niet te verstaan. Dit kan aan mijn toestel liggen omdat ik er verder heel weinig over lees.
3) De verbindingen zijn erg instabiel. WiFi werkt thuis bijna niet en ook via 3G krijg ik vaak geen verbinding.

Ik vind het echt heel erg jammer, maar ik merk dat mijn Galaxy S dit toch een stuk beter doet. Ik ga het SLCD-scherm wel enorm missen.

Ik kan het toestel nog retourneren. Nu twijfel ik alleen of ik een nieuw exemplaar wil ontvangen, of zou ik tegen dezelfde problemen aanlopen?
Kan aan het toestel liggen. Heb nergens last van de dingen die jij beschrijft (hoewel 3G iets minder is op de Nexus S, ook al op de One)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProtoThis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-08 16:17
@enomiss: Ben zelf ook even bezig geweest met HSDPA omdat ook ik dekking zou moeten hebben hiervoor. Echter kreeg ik altijd het 3G icoontje te zien. Even wat research gedaan en zover ik te weten ben gekomen heeft de nexus s wel HSDPA echter geen icoontje voor HSDPA (ergens gelezen dat deze in de standaard versie van android niet bestaat).

Om te checken of je inderdaad op het HSDPA netwerk zit kan je hetvolgende doen (zo heb ik het gecheckt). Draai bijvoorbeeld speedtest.net en check de snelheid. Je kan dan tijdens de test de volgende code invoeren in het belscherm: *#*#4636#*#* dan naar telefooninformatie en tada netwerk is HSDPA. Staat overigens soms nog op UMTS maar komt doordat de phone automatisch naar UMTS switch omdat dit (denk ik) minder batterij gebruikt.

Private Game Project: Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
BillSpaarbank schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:55:

Ik had veel last van problemen met de WiFi verbinding. Soms moest ik rebooten om weer verbinding te kunnen krijgen. Tot de update naar Android 2.3.3 uitkwam (ik heb de US versie). Nu is hij vrij stabiel, maar af en toe heb ik nog steeds problemen.

De GPS gebruik ik (nog) niet, en de geluidskwaliteit bij bellen vind ik persoonlijk voldoende, maar wel minder dan mijn Nokia toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
MOnline schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:09:
@enomiss: Ben zelf ook even bezig geweest met HSDPA omdat ook ik dekking zou moeten hebben hiervoor. Echter kreeg ik altijd het 3G icoontje te zien. Even wat research gedaan en zover ik te weten ben gekomen heeft de nexus s wel HSDPA echter geen icoontje voor HSDPA (ergens gelezen dat deze in de standaard versie van android niet bestaat).

Om te checken of je inderdaad op het HSDPA netwerk zit kan je hetvolgende doen (zo heb ik het gecheckt). Draai bijvoorbeeld speedtest.net en check de snelheid. Je kan dan tijdens de test de volgende code invoeren in het belscherm: *#*#4636#*#* dan naar telefooninformatie en tada netwerk is HSDPA. Staat overigens soms nog op UMTS maar komt doordat de phone automatisch naar UMTS switch omdat dit (denk ik) minder batterij gebruikt.
Het is makkelijker om naar de instellingen te gaan, over de telefoon en op status te drukken ;)
Daar staat het "type mobiel netwerk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netwerk voor smartphones is altijd UMTS = 3G, daarom ook een USIM. Daar zal hij altijd standaard op staan.
HSDPA is dus 3.5G en er is geen icoontje voor bij vanilla. Staat niet bij "type mobiel netwerk". ;)
Volgens mij gaat bellen zelfs over UMTS tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Kedero
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-07 18:45
Om mijn topic niet naar boven te bumpen en hier meer leven is; stel ik mijn vraag even opnieuw (hopelijk heeft er iemand een antwoord).

Ik zit namelijk met het volgende probleem, als ik een gesprek begin naar een persoon, dan gaat de telefoon over ... maar op het moment dat de persoon aan de andere zijde opneemt, is er geen geluid (noch bij mij, noch aan de andere zijde). DTMF zenden gaat trouwens wel (hoor ik aan beide zijdes, alleen spraak gaat niet)

Dempen, doet niks
Luidspreker, doet niks
Standby en dan hervaten, dit helpt?

Dit is echter niet bij elk contact zo, als ik de standby-hervat truuk doe, dan werkt spraak bij de 2de oproep wel (echter na 5 minuten is het weer om zeep).

Ik heb het toestel al herstart, en instellingen gecontroleerd, alles lijkt mij inorde ... ik heb iets gevonden van 'Silent Call Bug'? zijn er nog mensen met dit probleem? of zie ik ergens een instelling of weet ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:44:
...Staat niet bij "type mobiel netwerk". ;) ...
zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/05/1301976670-570.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Om nog maar even terug te komen op mijn probleem met de back cover, ik heb een oplossing. :)

Voor degene waar bij de achterkant beetje kraakt of lost lijkt te zitten is dit ook handig.

Ik heb een driedubbel gevouwen papiertje tussen de cover en het toestel geduwt bij de plek waar de haakjes niet goed aangrepen. Gevolg, het kapje bolt als het ware waardoor er meer spanning staat en de haakjes goed vast klikken. Geen gekraak meer en geen speling. Toestel voelt weer degelijk aan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Ben enorm onder de indruk van de Nexus, zeer fijn toestel, heb echter wel een steeds vaker lijkend terugkerend probleem!
De keyboard crashed herhaaldelijk bij gebruik van whatsapp en het sturen van sms, wanneer ik op het invoerveld click gebeurt er soms seconden niks of het keyboard is te zien en ik kan niet typen, het freezed dus ook, ben gewoon stock dus kan aan niks customs liggen!
Iemand zo'n probleem tegengekomen en misschien een oplossing?
thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 03:39:
Hey,
Ben enorm onder de indruk van de Nexus, zeer fijn toestel, heb echter wel een steeds vaker lijkend terugkerend probleem!
De keyboard crashed herhaaldelijk bij gebruik van whatsapp en het sturen van sms, wanneer ik op het invoerveld click gebeurt er soms seconden niks of het keyboard is te zien en ik kan niet typen, het freezed dus ook, ben gewoon stock dus kan aan niks customs liggen!
Iemand zo'n probleem tegengekomen en misschien een oplossing?
thnx!
Ik heb dit probleem ook af en toe, best vervelend. Vaak met sms'en en whatsappen. Heb nog geen oplossing gevonden maar kom het probleem met googlen wel vaker tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik gebruik Better Keyboard. Deze is tot op heden bij mij nog nooit gecrashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
Echt grappig om te lezen dat de een (enorm) onder de indruk is, terwijl de ander teleurgesteld is in het toestel. Vraag me af waardoor dat precies komt. Heb uiteraard wel een idee. Het is natuurlijk oa afhankelijk van welk toestel je af komt, wat je verwachtingen zijn, hoe je het toestel ervaart, enz.

Ikzelf ben namelijk helemaal niet (enorm) tevreden. Sterker nog, hij gaat de verkoop in zodra er iets beters is. Wat indruk blijft maken is het scherm (in volle zon zeer goed leesbaar), de snelheid van het installeren van apps en de accu-duur. Vol lof daarover. Maar in veel andere zaken stelt het toestel echt teleur. Verstaanbaarheid van de tegenpartij, de 'schokkerige' response van het sliden en starten van apps (net zoals bij de Galaxy S), de powerknop aan de zijkant, het gebrek aan snelheid van het touch-scherm als je snel iets aanklikt, de standaard browser die niet vooruit te branden is, wifi sterkte, enz.

Bovenstaand zijn allemaal dingen die op internet terug te vinden zijn. Maar zoals ik al in het begin aangaf, het is erg afhankelijk van hoe iemand het toestel ervaart en wat men gewend is. De een vind het snel, terwijl de ander zich juist aan de snelheid -of eigenlijk gebrek aan- ergert. Ikzelf vind de HTC Desire in vele opzichten sneller (launcher en app-drawer sowieso). Mijn broer heeft de Galaxy S en vindt dat ding erg snel. Ik heb er mee gespeeld maar ben helemaal niet onder de indruk. Desire is vloeiender in de launcher bv. Iphone/Ipad maakt wel indruk qua user experience (supervloeiend, voelt stabiel en degelijk aan), maar het is Apple en ik kan echt niet tegen die dictatuur.

Al met al vind ik de Nexus S een zeer matige telefoon. Zeker niet 'Google Android Experience' waardig. Helaas is er niet veel te koop op dit moment. HTC heeft allemaal evoluties van bestaande producten. Samsung heeft nog niks tov vorig jaar, enz. HTC komt wel met een dual-core uit en misschien is dat wat. Ik houd het in de gaten en ondertussen gebruik ik mijn Nexus S. Misschien dat Android 2.3.4 of 2.4 een grote verbetering is, maar ga er niet op wachten. Jammer, maar voor het eerst een miskoop gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don Kedero schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:18:
Om mijn topic niet naar boven te bumpen en hier meer leven is; stel ik mijn vraag even opnieuw (hopelijk heeft er iemand een antwoord).

Ik zit namelijk met het volgende probleem, als ik een gesprek begin naar een persoon, dan gaat de telefoon over ... maar op het moment dat de persoon aan de andere zijde opneemt, is er geen geluid (noch bij mij, noch aan de andere zijde). DTMF zenden gaat trouwens wel (hoor ik aan beide zijdes, alleen spraak gaat niet)

Dempen, doet niks
Luidspreker, doet niks
Standby en dan hervaten, dit helpt?

Dit is echter niet bij elk contact zo, als ik de standby-hervat truuk doe, dan werkt spraak bij de 2de oproep wel (echter na 5 minuten is het weer om zeep).

Ik heb het toestel al herstart, en instellingen gecontroleerd, alles lijkt mij inorde ... ik heb iets gevonden van 'Silent Call Bug'? zijn er nog mensen met dit probleem? of zie ik ergens een instelling of weet ik wat over het hoofd?
ik heb dit ook. Is enkel zo wanneer ik bel. Wanneer ik zelf een telefoontje krijg dan is alles in orde. Weet niet aan wat het ligt (wel is het duidelijk dat het de software is) en wat we er tegen kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko-style
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07 14:56
Ik zit er over te denken om setCpu te installeren, alleen heb ik mijn telefoon nog niet geroot.
Nu las ik verschillende verhalen op internet, de een zegt dat hij dan alle gegevens wist terwijl de ander zegt dat hij alleen factory reset is.

Wie kan me vertellen welke gegevens ik kwijt raak en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Als je de bootloader gaat unlocken, krijg je een factory reset. Alles wat NIET op de SD kaart staat ben je dan kwijt.
Er zijn echter ook andere manieren om te rooten, dus kijk even op xda developers. ik zou eerst alternatief rooten zodat je titanium backup kunt gebruiken, dan een backup maken en daarna pas de bootloader unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Anteros schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:12:
Echt grappig om te lezen dat de een (enorm) onder de indruk is, terwijl de ander teleurgesteld is in het toestel. Vraag me af waardoor dat precies komt. Heb uiteraard wel een idee. Het is natuurlijk oa afhankelijk van welk toestel je af komt, wat je verwachtingen zijn, hoe je het toestel ervaart, enz.

Ikzelf ben namelijk helemaal niet (enorm) tevreden. Sterker nog, hij gaat de verkoop in zodra er iets beters is. Wat indruk blijft maken is het scherm (in volle zon zeer goed leesbaar), de snelheid van het installeren van apps en de accu-duur. Vol lof daarover. Maar in veel andere zaken stelt het toestel echt teleur. Verstaanbaarheid van de tegenpartij, de 'schokkerige' response van het sliden en starten van apps (net zoals bij de Galaxy S), de powerknop aan de zijkant, het gebrek aan snelheid van het touch-scherm als je snel iets aanklikt, de standaard browser die niet vooruit te branden is, wifi sterkte, enz.

Bovenstaand zijn allemaal dingen die op internet terug te vinden zijn. Maar zoals ik al in het begin aangaf, het is erg afhankelijk van hoe iemand het toestel ervaart en wat men gewend is. De een vind het snel, terwijl de ander zich juist aan de snelheid -of eigenlijk gebrek aan- ergert. Ikzelf vind de HTC Desire in vele opzichten sneller (launcher en app-drawer sowieso). Mijn broer heeft de Galaxy S en vindt dat ding erg snel. Ik heb er mee gespeeld maar ben helemaal niet onder de indruk. Desire is vloeiender in de launcher bv. Iphone/Ipad maakt wel indruk qua user experience (supervloeiend, voelt stabiel en degelijk aan), maar het is Apple en ik kan echt niet tegen die dictatuur.

Al met al vind ik de Nexus S een zeer matige telefoon. Zeker niet 'Google Android Experience' waardig. Helaas is er niet veel te koop op dit moment. HTC heeft allemaal evoluties van bestaande producten. Samsung heeft nog niks tov vorig jaar, enz. HTC komt wel met een dual-core uit en misschien is dat wat. Ik houd het in de gaten en ondertussen gebruik ik mijn Nexus S. Misschien dat Android 2.3.4 of 2.4 een grote verbetering is, maar ga er niet op wachten. Jammer, maar voor het eerst een miskoop gedaan.
Bedankt voor jouw reactie. ik had nog de stille hoop dat ik een maandagmorgen exemplaar ontvangen had, maar jouw verhaal geeft exact mijn ervaringen weer. Ik zal dan ook geen nieuw exemplaar oppikken.

Van HTC ben ik ook altijd wel gecharmeerd, maar heb 2 toestellen gahad die random rebooten en hierdoor zal ik geen nieuwe HTC meer aanschaffen.

ik blijf voorlopig nog even mijn Galaxy S gebruiken. Met custom ROM is hij toch wel erg rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een HTC gewend bent is een Samsung gewoon even wennen (ik kwam van een N1). De app drawer is wel traag, maar dat is op te lossen met Launcher Pro. Dan gaat je telefoon echt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
@Mr_zoidberg: Bedoel je dat de app drawer op de NS traag is? Of op de galaxy S? Want launcher pro op een nexus S is pas niet vooruit te branden. Heb deze erop gehad, maar schokt behoorlijk (als je er gevoelig voor bent). Heb nu Go launcher en dat is al een grote verbetering (maar nog steeds niet zo vloeiend als launcher pro op een HTC Desire).

@ BillSpaarbank: Mijn Desire had ook spontane reboots en op het laatst startte hij niet eens meer op. Binnen een week opgehaald, board vervangen en teruggestuurd. Gewoon goede service en snel. Mooi in een mooi doosje, pennetje, doekje, enz. Service is echt goed vind ik en dat is ook wat waard. Ook geeft HTC een update aan de originele Desire naar 2.3.3. Netjes toch? Als de EVO 3D/Pyramid/?? uitkomt dan wacht ik ff af hoe de ervaringen daar mee zijn en dan switch ik waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Huh :? De standaard app drawer bij mij is juist supervloeiend... Andere dingen voelen inderdaad een beetje minder vloeiend aan, zoals de standaard browser, maar dat is in Opera dan volkomen verholpen. Lijken me (gelukkig) vooral software issues te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

cls schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:03:
Huh :? De standaard app drawer bij mij is juist supervloeiend... Andere dingen voelen inderdaad een beetje minder vloeiend aan, zoals de standaard browser, maar dat is in Opera dan volkomen verholpen. Lijken me (gelukkig) vooral software issues te zijn.
De appdrawer gaat bij mij juist ook enorm soepeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Wat voor achtergrond gebruiken jullie? Ik herken jullie klachten icm zo'n dynamische achtergrond. Bij een gewone afbeelding draait het soepel.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

yok schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:56:
[...]

De appdrawer gaat bij mij juist ook enorm soepeltjes.
En bij mij ook... zijn er soms verschillende toestellen met verschillende firmwares in omloop? Ik ben geheel tevreden met mijn toestel, behalve over mijn batterijduur. En dat terwijl anderen in dit topic daar juist WEL tevreden over zijn. Snap er niks van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Shiver23 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 08:50:
Wat voor achtergrond gebruiken jullie? Ik herken jullie klachten icm zo'n dynamische achtergrond. Bij een gewone afbeelding draait het soepel.
Ik gebruik een compleet zwarte achtergrond, gewoon een afbeelding. Scheelt veel batterij en ziet er enorm goed uit op een S-Amoled.
Vicarious schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:20:
[...]

En bij mij ook... zijn er soms verschillende toestellen met verschillende firmwares in omloop? Ik ben geheel tevreden met mijn toestel, behalve over mijn batterijduur. En dat terwijl anderen in dit topic daar juist WEL tevreden over zijn. Snap er niks van :D
De batterijduur is júist één van de fijnste dingen aan de NS. Kan er gemakkelijk een hele dag mee doen en er constant mee in de weer zijn zonder dat 'ie echt op is aan het einde van de dag (vaak nog 20% over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:11
Ben hier nog een beetje aan het prutsen, heb em nu sinds dinsdag, en man man wat een snel ding vergeleken met m'n Desire :)

Blijkt dat vannacht google maps dat ding 5 uur lang ingeschakeld heeft gehouden..even latitude uitgezet, nu weer even kijken. Eerste 2 batterijcycli waren echt super, maar gister ging die niet heel erg lang mee helaas. Waarschijnlijk mede dankzij dit soort dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko-style
yok schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:38:
[...]

Ik gebruik een compleet zwarte achtergrond, gewoon een afbeelding. Scheelt veel batterij en ziet er enorm goed uit op een S-Amoled.

[...]

De batterijduur is júist één van de fijnste dingen aan de NS. Kan er gemakkelijk een hele dag mee doen en er constant mee in de weer zijn zonder dat 'ie echt op is aan het einde van de dag (vaak nog 20% over)
Inderdaad, heel makkelijk 27 uur op de batterij en heb dan nog 10% tot 15 over.
Hebben jullie alleen ook het probleem dat de batterij maar oplaad tot 97%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

marko-style schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:16:
[...]

Staat al meerdere keren beschreven in topic, telefoon laadt nooit helemaal volledig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
marko-style schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:16:
[...]

27 uur? Dat heb ik nog nooit gehaald. Hoogstens 24 uur, maar dan dus helemaal de telefoon niet gebruiken (zeker niet het scherm aan!), alles uit, alleen 3G (inactief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol ik moet mijn portemonee en NS niet samen in 1 zak doen, want dan gaat ie piepen dat er een tag gevonden is xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Sowieso slecht idee, er zit een vrij sterke magneet in je tel en deze wist magneetstrips. Leve het nieuwe pinnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 10:04
Ik kan me niet voorstellen dat de Nexus S een magneet bevat.

Ook hebben ze bij mythbusters geprobeerd magneetstrips te wissen met absurd sterke magneten en het was bijna onmogenlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door martijnve op 11-04-2011 14:03 . Reden: Anders geformuleerd ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko-style
27 uur, display standaard op 10%, 3g standaard aan, gps uit, wifi uit, nfc uit.
Email en Facebook en Agenda elk uur update. Weer elke 3 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Het kan zeker wel, maar ligt eraan hoeveel e-mail accounts je hebt (die je synct), of je whatsapp oid gebruikt, google talk enz,

Aangezien jouw e-mail om het uur synct, is dit qua stroomverbruik gunstiger dan dat je push mail gebruikt.

Ik heb zelf 3 e-mail adressen die allen de mail pushen, whatsapp, facebook, en nog 2 apps die push gebruiken. Heb hier de telefoon iedere nacht aan de lader liggen, als ik spelletjes ga spelen red ik iig nog niet eens een dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko-style
Ik heb Hotmail om het uur, gmail als push (gebruik is bijna niet), en gebruik altijd whats app.
Maar leg hem ook elke nacht aan de lader. En soms zelfs voor de zekerheid aan de computer

[ Voor 32% gewijzigd door marko-style op 11-04-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Nexus S sinds januari uit Londen..
Maar ik wacht nog steeds op de update 2.3.3

Is dat raar te noemen of hebben nog meer mensen de US/UK versie met 2.3.2 op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ik heb hem zelf geupdate door de zip op de sd card te zetten.

Ik gebruik IMAP push (K9-mail) en dit werkt prima, krijg mail letterlijk direct binnen. Dit heeft dan wel gevolgen voor het batterij gebruik. Verder heb ik Google Sync wel aanstaan (dus ook voor gmail, terwijl ik dat niet gebruik) en hierdoor is GTalk ook de hele dag aangemeld. Verder heb ik Latitude standaard actief.

Wat trouwens een mooie app (is geworden) is de Battery Monitor. Deze doet nu ook een Estimate, dus een voorspelling hoelang je accu meegaat. Hij houdt hiermee ook rekening met in het verleden gehaalde resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:05
Mijn ervaring met de Accu is tot nu toe geweldig, ik haal makkelijk 2 dagen, vaak zelfs 3 zonder op te laden.
Dan heb ik per dag 2 uur gebeld, een uurtje spellejtes gespeeld, een uurtje zitten internetten en heeft BT en wifi constant aangestaan, net als umts/3g

Nu ook: 27 uur aan, en nog 55% accu over.

Vergeleken met mn vorige telefoon (S8300) echt een verademing, die kon vanaf dag 1 niet meer dan 2 dagen. en haalde vaak ruim 1 dag al niet. Die lag dus elke nacht aan de lader.

Los van de geweldige accu zijn er wel wat vervelende dingen:
wifi+3g die soms uitvalt, zelfs als je naast het accesspoint zit (beide vallen eigenlijk tegelijk uit)

Het geluid via BT maar ook via gewoon spreken is erg goed. helder, duidelijk en geen problemen.
Wel mis ik een feature waarmee je tussen bepaalde tijden alle geluiden uit kan zetten.
Overdag wil ik mn mail horen binnenkomen, maar mijn vriendin wil kunnen slapen snachts (ik slaap er doorheen).

Als toetsenbord gebruik ik Swype (beta), die bevalt erg goed, beter dan stock.

Uploaden van fotos gaat niet altijd goed, pas een 100tal fotos naar picasa verzonden, ging prima. Een andere set ging mis. En dan kun je dat niet in 1x annuleren (android probleem) maar moet je elke los annuleren.

Het android notificatie systeem werkt heel prettig, incl de wissen knop. Ook voelt de camera kwalitief goed aan. Hij maakt mooie scherpe fotos. Al heb je wel de big camera app nodig als je fotos wil maken van jezelf+vriendin.

Al met al vind ik het een heerlijke telefoon. En is android echt een verademing.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Elephtera schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:25:
Mijn ervaring met de Accu is tot nu toe geweldig, ik haal makkelijk 2 dagen, vaak zelfs 3 zonder op te laden.
Dan heb ik per dag 2 uur gebeld, een uurtje spellejtes gespeeld, een uurtje zitten internetten en heeft BT en wifi constant aangestaan, net als umts/3g

Nu ook: 27 uur aan, en nog 55% accu over.
Dit kan ik beamen. Ik vind het echter wel ontzettend lang duren voordat hij is opgeladen. Maar aan de andere kant: Ik heb gisteren 2,5 uur kunnen navigeren met de telefoon en had toen ik thuis kwam nog 50% accu capaciteit over _/-\o_
Wel mis ik een feature waarmee je tussen bepaalde tijden alle geluiden uit kan zetten.
Overdag wil ik mn mail horen binnenkomen, maar mijn vriendin wil kunnen slapen snachts (ik slaap er doorheen).
Daar zijn wel applicaties voor de te vinden in de Android Market. Ik gebruik zelf Settings Profiles, niet gratis maar ik ben er erg content mee :)

Verder ben ik wel content met het toestel, hij voelt erg snel aan en ik tot nu toe geen last van de negatieve punten die hier worden aangehaald.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libeco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Sinds een week ook de Nexus S. Ben er zeer tevreden mee! Van tevoren al verwacht dat de batterij niet heel lang mee zou gaan en dat blijkt ook zeker het geval. Nou ben ik van plan een (goedkopere) reservebatterij aan te schaffen. Ik zie echter op eBay alleen maar batterijen voor de 9020. Ik ben nu dus benieuwd of er behalve het scherm verschil zit tussen de 9020 en de 9023 die ik heb. Vooral op het gebied van de batterij uiteraard. Weet iemand dit?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Laatst online: 09-09 15:07
Weet iemand waar je een digitizer voor de i9023 kan kopen? Die van mij is gebroken, en ik zou toch wel erg graag een heel scherm hebben :) Als iemand er een verkoopt hoor ik het natuurlijk ook graag ;)

@libeco
Voor zover ik weet is alleen het scherm verschillend, ik ben nog geen andere verschillen tegen gekomen. Ik verwacht dat de i9020 batterij het gewoon doet :)

[ Voor 87% gewijzigd door thijsje66 op 17-04-2011 01:53 ]

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wad toch wel benieuwd en meenden ergens gelezen te hebben dat de nexus alleen maar 3.5 g ondersteunt en geen 'normale' 3g klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
thijsje66 schreef op zondag 17 april 2011 @ 01:52:
@libeco
Voor zover ik weet is alleen het scherm verschillend, ik ben nog geen andere verschillen tegen gekomen. Ik verwacht dat de i9020 batterij het gewoon doet :)
Er zijn nog wel meer verschillen. Exact weet ik ze niet, maar wat ik wel heb ondervonden is dat de Europese Nexus S niet in de Brodit houder voor de Amerikaanse versie past. Dus wellicht zit er wel een klein verschil in de batterij.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 09:18:
Ik wad toch wel benieuwd en meenden ergens gelezen te hebben dat de nexus alleen maar 3.5 g ondersteunt en geen 'normale' 3g klopt dit?
nee, dit klopt niet
beide worden ondersteund (maar kun je ook in de specs vinden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

Sinds afgelopen dagen wil mijn NS niet meer via USB mounten. Heb allerlei fora bezocht, maar heb nog geen zin in factory reset. Iemand anders nog een suggestie?
Als ik mijn NS aansluit via USB (Windows, Mac, meerdere kabels en pc's geprobeerd) gaat hij namelijk alleen opladen, krijg geen notificatie om USB opslag aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Op m'n Desire (Froyo) kan je via 'Settings -> Connect to PC' instellen of het vooraf gevraagd moet worden, maar je kan het sowieso via de notification bar toch wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Dat is het dus, ik kan nergens in 2.3.3 die instelling vinden en er komt ook geen melding. Kort gezegd, alleen mijn accu icoon veranderd naar opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
toevallig bij ontwikkelinng een vinkje staan bij usb fout opsporing en bij de optie om niet te laten zien dat usb foutopsporing aan staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Ook al aan en uit gevinkt, reboot met accu gedaan. Blijft raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Heb het ook gehad dat hij niet weer wilde mounten (wel opladen), maar na een paar dagen deed hij het weer...

Sowieso heb ik wel eens dat de SD Card niet meer goed gemount is, bepaalde apps gaan dan over de zeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik het topic lees ik verschillende berichten over de GPS van deze phone. Sommigen vinden hem goed en anderen doen het toestel retour omdat ze de GPS vinden tegenvallen.

Omdat ik de GPS van mijn Galaxy S tegen vind vallen, wil ik een ander Android toestel. Ik vraag me af of deze Nexus een betere GPS heeft. Zal dat het geval zijn? Zo ja, is dat ergens nog uit af te leiden (op papier), bijvoorbeeld het type GPS ontvanger wat erin zit? Zo nee, wat is het Android toestel met de beste GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Zo, ik heb sinds gister ook deze telefoon. Tot nu toe bevalt hij erg goed, moet mezelf alleen nog even bekend maken met Android en hoe alles werkt.

GPS werkt hier trouwens goed, nog geen problemen gehad.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinstein
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:45:
Ik het topic lees ik verschillende berichten over de GPS van deze phone. Sommigen vinden hem goed en anderen doen het toestel retour omdat ze de GPS vinden tegenvallen.

Omdat ik de GPS van mijn Galaxy S tegen vind vallen, wil ik een ander Android toestel. Ik vraag me af of deze Nexus een betere GPS heeft. Zal dat het geval zijn? Zo ja, is dat ergens nog uit af te leiden (op papier), bijvoorbeeld het type GPS ontvanger wat erin zit? Zo nee, wat is het Android toestel met de beste GPS?
Ik heb ook een galaxy s gehad en heb dus nu een nexus s .. De gps is echt 100x beter ! Heb buiten gem na 5 seconden een fix en hij is ook erg nauwkeurig .. Heb zelfs binnen een fix .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinstein schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:29:
[...]

Ik heb ook een galaxy s gehad en heb dus nu een nexus s .. De gps is echt 100x beter ! Heb buiten gem na 5 seconden een fix en hij is ook erg nauwkeurig .. Heb zelfs binnen een fix .
Mooi! That's all I need. De SGS gaat straks op marktplaats. :)
Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Let op:
Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.