Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Geprobeerd en mislukt.

Ik heb destijds via de update.zip methode mijn nexus s geupgrade naar 4.0.3, misschien dat dat het probleem is. De bootloader kom ik in, maar het recovery menu kom ik niet in.
Krijg heel kort de robot te zien, dan loopt mijn nexus s vast (zwart scherm). Ik moet dan een paar minuten wachten en mijn telefoon herstart.

Ik denk dat ik nog maar even wacht op de ota.

edit: hier overigens meer informatie over de update en problemen (o.a. waar ik tegen aan loop).

[ Voor 23% gewijzigd door job op 29-03-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Net ff nandroid backup gemaakt , update wordt nu gedownload, zo ff proberen. Laat het over een paar minuten weten :)

Edit,
Geen probleem met de update.
Had 4.0.3 erop staan met root, zip gedownload en op SD kaart gezet, samen met SU.zip.

Vanuit Recovery 4.0.4 zip geflasht, niet opnieuw gestart en SU.zip geflasht, opnieuw gestart en nu draait 4.0.4 prima met root :)

Vooralsnog merk ik er niets aan, maar geen tijd om er verder mee te spelen nu

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/32105065/Screenshot_2012-03-29-11-26-43.png

[ Voor 65% gewijzigd door cypher21 op 29-03-2012 11:31 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 11:33
job schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:35:
Geprobeerd en mislukt.

Ik heb destijds via de update.zip methode mijn nexus s geupgrade naar 4.0.3, misschien dat dat het probleem is. De bootloader kom ik in, maar het recovery menu kom ik niet in.
Krijg heel kort de robot te zien, dan loopt mijn nexus s vast (zwart scherm). Ik moet dan een paar minuten wachten en mijn telefoon herstart.

edit: hier overigens meer informatie over de update en problemen (o.a. waar ik tegen aan loop).
via fastboot methode kan je recovery terugkrijgen, zelfde had ik ook.
instructies staan in deze topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

murata schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:50:
Kon het niet zo snel vinden dus heb er ClockworkMod Recovery opgezet.
Update kon nu probleemloos, en omdat ik toch bezig was gelijk even voor root rechten gezorgd.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 29-03-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silexh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 14:29
Geprobeerd en mislukt.

Niet zo dat het backlight uitgaat in het recovery menu? In dat geval zou je met een felle zaklamp (een beetje goed gemikt) de tekstjes (wit op blauw) moeten kunnen lezen.

Edit: Doet het niet bij mij... Nadat ik hem geselecteerd heb zie ik even niets (geen backlight :S), vervolgens kom ik terug in het recovery menu.
Edit2: Met veel moeite tekst kunnen lezen: Status 7.

[ Voor 10% gewijzigd door silexh op 29-03-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Volgens mij niet, maar kan het nu niet meer controleren. Zie post hierboven.
Maar een goede tweede oplossing voor hen die er ook tegen aan lopen.

edit: Misschien had je het zelfde probleem als ik, en ging het mij te snel om de code te zien.
Ik heb het voor elkaar gekregen door er ClockworkMod Recovery op te zetten (moet je eerst de bootloader unlocken).
En ipv het kleine zip bestand heb ik de vollege zip gebruikt (IMM76D_deodexed).

[ Voor 49% gewijzigd door job op 29-03-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
murata schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:50:
[...]

Sinds 2.3 zit er een beveiliging in android die constant de default recovery terug zet na een reboot, easy fix:

If you want to the CW recovery to remain permanently, you’ll need to rename /etc/install-recovery.sh to something thing else

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Geprobeerd en mislukt.

Heb juist het zelfde
maar heeft iemand in belgie de update al gekregen over de ota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Andere mensen met 4.0.4 last van het probleem dat wifi niet meer uitgaat in de slaap stand?
ja mijn settings staan goed - wireless > geavanceerd > wifi behouden > nooit

[ Voor 3% gewijzigd door job op 31-03-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
job schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 11:50:
Andere mensen met 4.0.4 last van het probleem dat wifi niet meer uitgaat in de slaap stand?
ja mijn settings staan goed - wireless > geavanceerd > wifi behouden > nooit
Misschien switcht hij zo snel dat je het niet ziet? Even checken in Settings -> About Phone -> Battery. Daar zie je blauwe balkjes voor WiFi erbij staan als het goed is, in 2.3 moet je dan even op de grafiek klikken. Weet niet hoe dat in 4.0 zit. Blauw = aan en anders gaat ie toch uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

in 4.0 is dit inderdaad nog het zelfde, daarom valt het me ook op. :)
De balk is helemaal blauw zonder onderbrekingen.

Ik heb nog even lopen googlelen en blijkbaar is er een timeout van 15 minuten geintroduceerd voordat wifi in de slaapstand uit gaat. http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=23211
Maar ik loop net als users daar tegen het probleem aan dat mijn wifi nooit uitgaat.
Laatste reactie stelt dat de timer die die 15 minuten moet tellen stopt als de telefoon in deep sleep gaat. Nou eens kijken of we die 15 minuten kunnen inkorten :)

edit: Helaas de apk is offline, en een eigen apk bakken lukt me niet.
edit2: na wat experimenteren zie dat wifi soms wel uit gaat. Niet zoals het hoort dus.

[ Voor 40% gewijzigd door job op 02-04-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:36

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ook al is het spammen van dit draadje vraag ik het toch:

heeft er iemand de update naar 4.04 OTA ontvangen?
Ik heb geen root en een locked bootloader... Geen zin om alles weer opnieuw in te stellen...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:44

E-B

retlaw schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:58:

Ik heb geen root en een locked bootloader... Geen zin om alles weer opnieuw in te stellen...
Ik kon niet langer wachten. Tot op gisteren heb ik geen OTA ontvangen en daarom maar handmatig de update uitgevoerd.

Een eenvoudige procedure maar je bent inderdaad wel alles kwijt. ;w

Het lijkt er overigens wel op dat mijn recovery niet naar behoren werkt. Onder 4.0.3 kreeg ik een zwart scherm (bekende bug geloof ik, iets met een niet functionerend backlight) maar onder 4.0.4 krijg ik nu "Andy" te zien met een rood bord /!\ en een open paneeltje aan de voorkant. Ik heb er geen last van want ik zal het toch niet gebruiken maar misschien meer mensen last van?

[edit] Overigens vind ik 4.0.4 wel een hele verbetering. Voelt degelijk en lekker snel(ler) aan.

[ Voor 5% gewijzigd door E-B op 02-04-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 11:33
retlaw schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:58:

ik heb het zelf erop gezet
ik had 4.0.3 stock, unlocked bootloader
TWRP recovery erop gezet en daarna 4.0.4 geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al eens eerder mijn bootloader geunlocked en zelf Android 4.0.3 eropgezet.

Ik heb op mijn computer opnieuw Windows geïnstalleerd, dus moet ik de USB drivers voor mijn Nexus S opnieuw installeren. Alleen gaat dit niet helemaal goed.

Ik heb mijn telefoon (USB-foutopsporing ingeschakeld) aangesloten aan mijn computer. Vervolgens wil ik via apparaatbeheer de drivers installeren uit de volgende map: C:\Android\android-sdk\extras\google\usb_driver

De installatie is gelukt, de driver Android Composite ? ADB Interface is geïnstalleerd.

Vervolgens sluit ik mijn telefoon in de bootloader modus aan op mijn computer. Als ik bij apparaatbeheer kijk zijn er geen drivers geïnstalleerd. Er staat: Other Devices en dan Android 1.0.

Als ik dan opnieuw de drivers wil gaan installeren werkt dit niet.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Probeer het volgende eens:
laat je nexus s helemaal opstarten, hang hem daan aan je pc.
in je commandline type je: adb reboot bootloader
Je nexus s gaat naar de bootloader toe.
type: adb devices
Als je telefoon herkend wordt kan je flashen zoals je gewend bent.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 02-04-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 19:33
Had zoals de rest ook een zwat scherm, op deze manier is het bij mij in ieder geval gelukt:
fastboot oem unlock
fastboot boot recovery-clockwork-5.0.2.0-crespo.img
Vervolgens heb ik gewiped en update van sdcard toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@job

Als ik hem helemaal laat opstarten en dan type: adb devices. Herkent hij mijn telefoon wel. Vervolgens dus adb reboot bootloader. Vervolgens weer adb devices en hij herkent de telefoon niet. Erg vervelend omdat ik 4.0.4 erop wil flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:32:
@job

Als ik hem helemaal laat opstarten en dan type: adb devices. Herkent hij mijn telefoon wel. Vervolgens dus adb reboot bootloader. Vervolgens weer adb devices en hij herkent de telefoon niet. Erg vervelend omdat ik 4.0.4 erop wil flashen.
Renard in "Google Nexus S"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Kan iemand zeggen hoe ik de driver voor mijn nexus s moet insaleren odows 7 lukt mij niet alles al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:15:
Ik heb al eens eerder mijn bootloader geunlocked en zelf Android 4.0.3 eropgezet.

Ik heb op mijn computer opnieuw Windows geïnstalleerd, dus moet ik de USB drivers voor mijn Nexus S opnieuw installeren. Alleen gaat dit niet helemaal goed.

Ik heb mijn telefoon (USB-foutopsporing ingeschakeld) aangesloten aan mijn computer. Vervolgens wil ik via apparaatbeheer de drivers installeren uit de volgende map: C:\Android\android-sdk\extras\google\usb_driver

De installatie is gelukt, de driver Android Composite ? ADB Interface is geïnstalleerd.

Vervolgens sluit ik mijn telefoon in de bootloader modus aan op mijn computer. Als ik bij apparaatbeheer kijk zijn er geen drivers geïnstalleerd. Er staat: Other Devices en dan Android 1.0.

Als ik dan opnieuw de drivers wil gaan installeren werkt dit niet.

Iemand een oplossing?
Heb het zelfde probleem heb alles al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 17-09 21:41
1475paul schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:13:
[...]

Heb het zelfde probleem heb alles al geprobeerd
Blijkbaar niet alles, gewoon zoeken in dit topic, bijvoorbeeld op 'android driver', of bijvoorbeeld door 2 posts terug te lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Arnout op 03-04-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

1475paul schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:01:
Kan iemand zeggen hoe ik de driver voor mijn nexus s moet insaleren odows 7 lukt mij niet alles al geprobeerd
Die drivers werken alleen als je telefoon in debug of tijdens de bootloader aan je pc hangt. Windows gaat dan zoeken naar drivers maar vindt deze niet (dat is normaal gedrag)
Bij systeembeheer kan je zelf aangeven waar windows moet zoeken (de map waar je de drivers heb gedownload) en daar kies je voor de juiste driver.
Ik zelf heb het gedaan via de compsite driver, maar wellicht dat beter is om de fastboot driver te gebruiken.

edit: met de fastboot driver moet je volgens mij gebruik maken van fastboot.exe ip adb.exe.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 03-04-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themadinho
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-07 15:55
ik heb sinds kort een nexus s gekocht, en nu vind ik het wel tijd om hem naar ICS te brengen,
maar welken moet ik nemen die van XDA is alleen voor t-mobile en die heb ik niet
wat ik wel heb:
android versie;
2.3.6
bandversie;
I9023XXKF1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 09:01
themadinho schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:21:
ik heb sinds kort een nexus s gekocht, en nu vind ik het wel tijd om hem naar ICS te brengen,
maar welken moet ik nemen die van XDA is alleen voor t-mobile en die heb ik niet
wat ik wel heb:
android versie;
2.3.6
bandversie;
I9023XXKF1
Je zou ook gewon de OTA update kunnen afwachten.
En "die van XDA is alleen voor t-mobile" is natuurlijk kletskoek, op xda staan meerdere ICS roms (niet in het 4g subforum kijken! je hebt de normale GSM versie neem ik aan :))

hier moet je zijn:
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=883
bv deze:
helemaal stock (AOSP) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1573799

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Helaas niet gelijk aan de stock rom. Er zijn wat tweaks uitgevoerd. dev tools zijn geinstalleerd en de bootanimatie is anders. Geen probleem verder, hij werkt prima :)

De rom die het meest stock is (deodexed) staat hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1569509

Andere optie is wachten totdat via ota beschikbaar is, of wellicht dat google 4.0.4 online zet (zoals ze bij 4.0.3 deden).

[ Voor 113% gewijzigd door job op 04-04-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
job schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:53:
[...]

Die drivers werken alleen als je telefoon in debug of tijdens de bootloader aan je pc hangt. Windows gaat dan zoeken naar drivers maar vindt deze niet (dat is normaal gedrag)
Bij systeembeheer kan je zelf aangeven waar windows moet zoeken (de map waar je de drivers heb gedownload) en daar kies je voor de juiste driver.
Ik zelf heb het gedaan via de compsite driver, maar wellicht dat beter is om de fastboot driver te gebruiken.

edit: met de fastboot driver moet je volgens mij gebruik maken van fastboot.exe ip adb.exe.
Ik heb tot laat bezig geweest en niets lukt mij ,heb zelfop mijn laptop alles geinstaleerd en krijg de usb driver niet aan de praat en al de you tube fims bekeken ,niks help
wat zou de oorzaak kunnen zijn
Kan iemand mij helpen
en wat is debug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook gewoon de drivers van PDANET installeren, tis geen fastboot enz. maar werkt verder prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Debug wordt in elke flash handleiding wel uitgelegd.
systeeminstellingen > opties voor ontwikkelaars > usb-foutopsopsporing inschakelen.
daarmee activeer je de debugmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themadinho
job schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:34:
[...]

Helaas niet gelijk aan de stock rom. Er zijn wat tweaks uitgevoerd. dev tools zijn geinstalleerd en de bootanimatie is anders. Geen probleem verder, hij werkt prima :)

De rom die het meest stock is (deodexed) staat hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1569509

Andere optie is wachten totdat via ota beschikbaar is, of wellicht dat google 4.0.4 online zet (zoals ze bij 4.0.3 deden).
bedankt, maar dit is niet echt waar naar ik op zoek, ben ik ben op zoek naar een simpele update, waarbij je de file naar update.zip verandert en vervolgens via je boot menu installeerd zonder al je dingen te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 09:01
Dan moet je wachten op de ota. In het galaxy nexus topic gaat het in de laatste pagina's vooral over trucjes on de ota te forceren, wellicht werkt dat ook bij de nexus s

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Prulleman schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:01:
Dan moet je wachten op de ota. In het galaxy nexus topic gaat het in de laatste pagina's vooral over trucjes on de ota te forceren, wellicht werkt dat ook bij de nexus s
Trucje heb ik geprobeerd, maar geen OTA... wachten is ook niet erg. Hoop wel op performance verbetering, anders zet ik GB er weer op. Wat ook geen straf is!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:03:
Je kunt ook gewoon de drivers van PDANET installeren, tis geen fastboot enz. maar werkt verder prima
Het is gelukt met pdanet
maar als ik in typ fastboot oem unlock zegt die dat dit niet wordt erkend ?
wat doe ik fout
ben nogal leek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
1475paul schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:34:
[...]

Het is gelukt met pdanet
maar als ik in typ fastboot oem unlock zegt die dat dit niet wordt erkend ?
wat doe ik fout
ben nogal leek
Hartelijk dank aan iedreen die me heeft geholpen het is gelukt
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Heb geprobeerd udate 4.04 op te zetten maar krijg zelde melding als de eerste keer wanneer hij geluckt was
wat doe ik fout heb ook zip veranderd in update.zip
krijg gewoon android en uitroepingsteken en zie niks meer ?
wat nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Nu dat mijn nexus s op unlockt staat ga ik dan nog een update krijgen van OTA?
Want het lukt langs geen kanten de update 4.04 er op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Volgens mij maakt het niet uit of je bootloader gelocked is. Root misschien wel...

Ik heb zojuist de update OTA aangeboden gekregen en geïnstalleerd! Mijn toestel is locked en dus ook helemaal stock...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
retlaw schreef op woensdag 04 april 2012 @ 19:36:
Volgens mij maakt het niet uit of je bootloader gelocked is. Root misschien wel...

Ik heb zojuist de update OTA aangeboden gekregen en geïnstalleerd! Mijn toestel is locked en dus ook helemaal stock...
Heb jij een nexus s
woon wel in Belgie vlaams brabant
ik nog niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb inderdaad op mijn Nexus S de update OTA ontvangen. Woon in Nederland...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
retlaw schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:25:

Ik heb inderdaad op mijn Nexus S de update OTA ontvangen. Woon in Nederland...
Hij is juist binnen bij min
Dank voir al de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themadinho
1475paul schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:40:
[...]

Hij is juist binnen bij min
Dank voir al de hulp
hadden jullie al 4.0.3 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rationeel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02:36
Ik had tot vandaag 2.3.6 stock.

Zojuist de OTA 4.04 ontvangen en geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Mijn Nexus S draaide 4.0.3

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [micro]
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 14:12
4.0.4 komt nu OTA binnen (vlaams brabant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themadinho
gister ook 4.04 OTA gekregen, vanaf 2.3.6 in een keer door, bevalt mij goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertsw
  • Laatst online: 23-05-2012
hallo, ik had even een vraagje
weet iemand hier toevallig hoe ik een smsbericht naar een hele groep te gelijkertijd kan sturen?

Bij voorbaat dank Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Laatst online: 14-02-2024
Afgelopen nacht ook 4.0.4 binnen gekregen. Zat op 4.0.3. Heb het idee dat het allemaal net wat sneller werkt en soepeler loopt. Wel raar dat op het moment dat ik de update deed, mijn batterij van iets van 25% naar iets van 65% ging na de update. Tot nu toe vaker gekke batterij sprongen gehad bij updaten.......
geertsw schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:29:
hallo, ik had even een vraagje
weet iemand hier toevallig hoe ik een smsbericht naar een hele groep te gelijkertijd kan sturen?

Bij voorbaat dank Willem
Volgens mij gaat dit niet standaard in Android. Je moet een alternatieve SMS app gebruiken. Zoiets als GO SMS of Handcent.

[ Voor 39% gewijzigd door enomiss op 05-04-2012 11:05 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertsw
Merci, bij handcent kan ik berichten naar een groep sturen maar de app heeft wel mijn groepen nog niet juist geüpdatet.
Ah en ik heb sinds gisteren ook android 4.04 maar ik merk wel dat mijn batterij langer mee gaat. Maar zo rare
sprongen in bij mijn batterij heb ik wel nog niet gehad.
enomiss schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:58:
Afgelopen nacht ook 4.0.4 binnen gekregen. Zat op 4.0.3. Heb het idee dat het allemaal net wat sneller werkt en soepeler loopt. Wel raar dat op het moment dat ik de update deed, mijn batterij van iets van 25% naar iets van 65% ging na de update. Tot nu toe vaker gekke batterij sprongen gehad bij updaten.......

[...]

Volgens mij gaat dit niet standaard in Android. Je moet een alternatieve SMS app gebruiken. Zoiets als GO SMS of Handcent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik had in december al 4.0.3. Maar ik krijg nu geen melding over een update, is dit op de een of andere manier te triggeren?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Laatst online: 08-06 16:52
Denko schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:18:
Ik had in december al 4.0.3. Maar ik krijg nu geen melding over een update, is dit op de een of andere manier te triggeren?
In het Galaxy Nexus topic staat een methode, maar die werkt niet.

Geduld, dat moeten we hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

hm, nog steeds niks, is er niet zo een update.zip optie? Dat ging voor 4.0.3 ook goed

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik merk overigens niet zoveel verschil met 4.0.4 tov 4.0.3....

Dus wat dat betreft hoef je je geduld niet te beproeven!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Denko schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 08:21:
hm, nog steeds niks, is er niet zo een update.zip optie? Dat ging voor 4.0.3 ook goed
Ja die is er, daar wordt de laatste paar pagina's nou al over gesproken.
retlaw schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 08:35:
Ik merk overigens niet zoveel verschil met 4.0.4 tov 4.0.3....
Hoort ook niet zoveel verschil tussen te zitten. Het is voornamelijk de battery drain bug die opgelost is.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 06-04-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay! 4.0.4 is hier ook binnen. Ik heb het gevoel dat het wat sneller reageert. Wat doet de peoples app nou precies? Gewoon een verzameling van al je twitter, facebook en contacten? Heeft de Nexus S nu ook multitasking zoals op de galaxy nexus? Hij mist de multitasking knop namelijk, en lang drukken op de hometoets is recent geopende apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Recent geopende apps == multitask ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 15:53
deze stappen gedaan en na 2 keer doorlopen vond hij de ICS 4.0.4 update (ik zat op 4.0.3), hij is nu aan het downloaden

Ok this what you need to do
1 go settings/apps then hit the all button at the top
2 Scrll down to goggle service framwork then press it to open it
3 Hit the clear button
4 go to settings/about phone/System updates the date will be 1969 or 1970 this is ok
5 Hit the check button
6 nexus should now show update to 4.0.4 is Available
7 hit install and enjoy

Please note this may take a few attempts but will work
Got this info of another site which I cannot post has I I'm new here

bron: http://forum.xda-develope...hp?p=24365320&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
Kreeg de update naar 4.0.4 zojuist OTA binnen. Ik heb een i9020 uit de VS. Ik kom van 2.3.6 en dit is toch echt een enorme verbetering zeg. Met name de browser, waar ik me de laatste tijd veel aan ergerde, is nu stukken sneller. Ik ben ook blij om te zien dat de Nexus S Android 4.0 prima aan kan. M'n telefoon kan weer zeker een jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Laatst online: 06:32
De mijne is van mening dat 4.0.2 nog steeds up to date is. Ik heb al sinds de aankoop van mijn Nexus geen update gezien. Soms vraag ik me wel eens af of hij wel goed zoekt.
Overigens vind ik een update nog niet nodig. Het ding werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

4.0.2? Draai je een custom rom? Dan zul je ook nooit een update gaan ontvangen...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een tijdje 4.0.3 via OTA. Nu 4.0.4 binnen (OTA) maar zag gisteren dat er geen netwerkbereik was (een kruis door de netwerkindicator). Daarnaast is mijn batterij, voor het eerst, helemaal leeg.. na een dag met rustig gebruik.

Iemand anders al ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biest
  • Laatst online: 08-06 16:52
Poops_McGhee schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 00:04:
De mijne is van mening dat 4.0.2 nog steeds up to date is. Ik heb al sinds de aankoop van mijn Nexus geen update gezien. Soms vraag ik me wel eens af of hij wel goed zoekt.
Overigens vind ik een update nog niet nodig. Het ding werkt perfect.
Hoe kom je aan 4.02? Ff geduld hebben, de update komt eraan :)

Gisteren avond heb ik ook de OTA mogen verwelkomen (België/Proximus). Lijkt me sneller tov 4.0.3, maar voor meer conclusies is het nog te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die nog belang hebben bij Face Unlock http://www.androidauthori...enable-face-unlock-44254/

Naar mijn mening is het waardeloos. Hij herkent erg vaak je gezicht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

retlaw schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 08:42:
4.0.2? Draai je een custom rom? Dan zul je ook nooit een update gaan ontvangen...
Ik geloof dat ce Galaxy Nexus met 4.0.2 uitgebracht is, verkeerde topic wellicht? ;-)

Overigens moet ik mijn eerdere bevindingen bijstellen. Ik merk een zeeer vervelende lag bij de overgang van 3G naar wifi. Het toestel bevriest dan letterlijk net zo lang tot wifi signaal is opgevangen (wat ook langer lijkt te duren, 10 - 30 sec. gemiddeld). Ik gebruik de instelling dat wifi alleen altijd aan staat bij opladen. Erg irritant. Snelheid in algemeen is wel beter trouwens. Batterijduur heb ik mijn twijfels bij, niet merkbaar beter (eerder slechter naar mijn idee). En uitgeschakelde programma's keren terug na een reboot, zo lijkt het (zet Google+ uit, op 4.0.3 wou dat prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
vanmorgen ook een berichtje, systeemupdate beschikbaar 4.0.4, kom van 2.3.6 (I9023)

nu aan het installeren, hopelijk is het batterij probleem opgelost heb een paar weken 4.0.1 er op gehad, maar weer snel terug naar GB, vanwege het hoge batterij verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaygoffin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 21:22
rvvliet schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 21:46:
deze stappen gedaan en na 2 keer doorlopen vond hij de ICS 4.0.4 update (ik zat op 4.0.3), hij is nu aan het downloaden

Ok this what you need to do
1 go settings/apps then hit the all button at the top
2 Scrll down to goggle service framwork then press it to open it
3 Hit the clear button
4 go to settings/about phone/System updates the date will be 1969 or 1970 this is ok
5 Hit the check button
6 nexus should now show update to 4.0.4 is Available
7 hit install and enjoy

Please note this may take a few attempts but will work
Got this info of another site which I cannot post has I I'm new here

bron: http://forum.xda-develope...hp?p=24365320&postcount=1
Getest en hij werkt :) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
kaygoffin schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:06:
[...]

Getest en hij werkt :) Thanks!
Bij mij helaas niet. Of eigenlijk, bij de nexus van mijn vriendin. Heb de update melding gekregen op een moment dat de batt niet vol genoeg was, en dus even gewacht met installeren tot er meer accu beschikbaar was. Na reboot alleen een uitroepteken gekregen :o, bovendien nstaande stappen doorlopen maar volgens mij haalt het niet zoveel uit, ik zie iig niet dat dat de datum op 69 gezocht t wordt oid.

Vorige keer dat er een ics update was nog even gewacht met installeren, maar nu nogsteeds geen zin ics dus, maar gb 2.3.6, net als mijn note.

EDIT:

OK, icm een x aantal keer rebooten - google service framework legen en update checken komt ie eindelijk binnen. Alleen, tijdens de installatie krijg ik een driehoek met uitroepteken. Als ik dan vol up + power druk dan krijg ik dit te zien (foto)
"assert failed: apply_patch_check("/system/app/Maps.apk", "md5 string", "md5 string")
E:Error in /cache/fl9fwa99.zip
(Status 7)
Installation aborted
Hierna een factory reset gedaan en nog een keer geprobeerd (aantal keer uit/aan zetten etc). Gebeurd er precies hetzelfde. 2.3.6 blijft overigens gewoon werken, dus heb de foon niet gebricked hiermee :+ maar toch is het wel ergens irritant dat dit gebeurt. Iemand een tip hoe ik het wel goed kan krijgen?

[ Voor 35% gewijzigd door jvvj op 08-04-2012 08:47 ]

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:56
Bij mij werkte de OTA update wel, maar daarna bleef de telefoon hangen in de bootanimatie. Een factory reset loste het probleem op, en nu heb ik 4.0.4 draaien.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekoopman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 16:08
De google service framework oplossing van hierboven werkt bij mij ook (na 2x proberen). Ik was van 2.3.6 naar 4.0.3 gegaan via die update.zip methode.

Enige rare is dat mijn nexus uit de play shop bij geregistreerde devices is verdwenen. Ik wacht nog even af of hij terugkomt :).

*edit: Na het downloaden van een nieuwe app staat mijn nexus weer geregistreerd in de lijst met geregistreerde devices.

Mijn hypothese waarom dit werkt: Nieuwe telefoons krijgen voorrang op updates, en de manier waarop google dit checkt is als de telefoon informeert naar het bestaan van nieuwe updates met een 'laatste keer gecontroleerd' veldje. De 1-1-1970 lijkt verdacht veel op 0 geinterpreteerd als unix time. Door de data van google service framework weg te gooien reset je de laatste controledatum naar 0 en denkt google dat je een nieuwe telefoon hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door ekoopman op 09-04-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 08:57:
Ik had een tijdje 4.0.3 via OTA. Nu 4.0.4 binnen (OTA) maar zag gisteren dat er geen netwerkbereik was (een kruis door de netwerkindicator). Daarnaast is mijn batterij, voor het eerst, helemaal leeg.. na een dag met rustig gebruik.

Iemand anders al ervaringen?
Krijg zojuist van mijn vader te horen dat zijn telefoon na de update dit zelfde probleem heeft. Data verbinding ineens weg... en binnen 12u, vrijwel zonder gebruik is de telefoon ineens op 32%. Mobiel stand-by heeft hiervan 65% gebruikt.

Er lijken dus wat problemen te zijn... iemand hier ook nog last van, of die er meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben van 4.0.3 naar 4.0.4 gegaan en ik merk wel dat de batterij nu sneller leeg is. Dat zou dus andersom moeten zijn omdat 4.0.3 de battery drain bug zou moeten hebben, die 4.0.4 oplost. Maar vooralsnog haal ik niet meer een volledige dag met een volle batterij. Misschien dat het na een aantal laadcycles anders wordt, ik hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Ik heb ook het idee, dat de batterij nu een stuk sneller leeg is... Misschien trekt het nog bij komende week, hoop van wel... Anders doe ik een harde reset denk...

edit: 4.0.3 -> 4.0.4 (OTA)

[ Voor 7% gewijzigd door retlaw op 10-04-2012 11:51 ]

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Mijn GSM bereik is met 4.0.4 slechter geworden. Wel typisch aangezien 3g gewoon fatsoenlijk werkt.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silexh
  • Laatst online: 10-09 14:29
rvvliet schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 21:46:
deze stappen gedaan en na 2 keer doorlopen vond hij de ICS 4.0.4 update (ik zat op 4.0.3), hij is nu aan het downloaden [...]
Werkte meteen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
Ik heb nu ook 4.04 maar ik kan mijn batterij niet hoger opladen dan 95% ,kan ik dit naar 100% brengen en zoja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Laatst online: 07-09 16:13
Dit is puur cosmetisch. Elke li-ion batterij laadt niet volledig op, alleen de Nexus S laat standaard 95% zien. Hierbij is de volledige capaciteit benut. Als je een custom kernel flasht die BLX (battery life extender) ondersteunt kan je het maximum op 100% zetten. Let wel: dit is puur cosmetisch, de accu zal niet verder laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja wie wil er niet de laatste update?
Ik draai sinds een paar dagen 4.0.4 maar mijn batterij loopt in een halve dag leeg, werkelijk ongeloofelijk.

Google services en scherm verbruiken het meeste.

Op internet lees ik berichten dat er nog steeds batterij issues zijn en dat dit met een update 4.0.5 verholpen moet gaan worden.

Iemand een idee hoe ik mijn batterijduur kan verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri369
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 12:25
Hey tweakers,

Ik draai sinds maandagavond 4.0.4 op mijn nexus S en heb tot vanochtend nog geen ernstige problemen ondervonden. Maar vanochtend was het ineens foute boel, mijn telefoon wou niet meer aan. Ik heb dit op kunnen lossen door hem even aan de lader te leggen, toen de batterij eruit gehaald en 1 minuut later er weer in gedaan.

Nu was mijn batterij op 40% toen hij weer wou opstarten en mijn lader laad niet zo snel in 5 minuten. Nu vroeg ik mij af of jullie hier een verklaring voor hebben?? De batterij problemen heb ik ook wel wat ondervonden maar ik heb er tot nu toe geen last van gehad.

Joeri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PieterAelse schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 21:06:
Recent geopende apps == multitask ;)
Ohh, ik dacht dat de multitask knop op de galaxy nexus alle draaiende apps liet zien in plaats van de recent geopende applicaties. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B

E-B

Ik zeg het niet graag (want alles is vaak wel te verklaren) maar ik heb het idee dat de update een beetje moet "uitstabiliseren". Soms lees je wel eens dat bij custom roms het toestel "na 30 minuten stabiel is". Ik heb altijd een beetje moeilijk kunnen leven met dat soort uitspraken (iets is goed of niet in mijn ogen, een Windows of Linux installatie is na 30 minuten ook niet stabieler dan bij het installeren).

Nu na een aantal dagen en aantal oplaad cycli lijkt alles het zowaar goed te doen. Ik heb wel de instelling m.b.t. tot wifi aangepast (altijd aan) maar dat is dan ook het enige. Zou natuurlijk kunnen dat dit in mijn geval een verschrikkelijke lag heeft veroorzaakt maar ik ben er wel blij mee zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb de update ook binnen en moet zeggen. Zie niet veel verschil in batterijduur, maar ook niet in "opmaak" lijkt vooral cosmetisch, maar zal me er waarschijnlijk wat meer in moeten verdiepen.

Telefoonmoodus vind ik niet gebruiksvriendelijker, lastiger zelfs. Moet meere handelingen doen maar misschien doe ik nog e.e.a. verkeerd.

Maar wat me super irriteert is dat het keyboard ik op de spatiebalk moet klikken en dan een popupje krijg en dan pas de taal kan wisselen. Werk nogal veel in Engels en Nederlands. Bij de vorige versie (Android 2.3.6) kon ik gewoon over de spatiebalk swipen en zo heel snel van taal wisselen. Kan dat weer terug a.u.b.!!?
Iemand een oplossing??

Ok zou ik graag de kleuren aanpassen. Vind dat blauw niet echt mooi.

[ Voor 7% gewijzigd door MrMarcie op 12-04-2012 11:45 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ik sluit mij volledig bij velen hier aan.

Na de eerste nacht was ik erg positief, had het gevoel dat mn batterij veel langer meeging (hele nacht geen % naar beneden), maar inmiddels duurt het ook maximaal 1 dag tot dat ding helemaal leeg is. Dat was voor de update niet zo. (edit:) Gistermiddag was de telefoon om 15h helemaal opgeladen, normaal gebruik, vanochtend was hij uit. Dus ergens vannacht was ineens de accu leeg.(/edit)
Ook het invoeren van tekst vind ik echt een stuk vervelender, inclusief het probleem van hierboven. Ik switch telkens tussen Nederlands, Duits en Engels. Met dat vegen op de spatiebalk vond ik dat veel fijner.
En ook de kleur zou ik graag willen aanpassen. Soms is het echt onleesbaar.

Verder vind ik de update erg mooi, vooral het gebelt worden ziet er echt gelikt uit. Maar of het allemaal functioneler geworden is (de reden dat ik de telefoon heb genomen), dat weet ik allemaal nog niet.

[ Voor 9% gewijzigd door macciez op 12-04-2012 16:32 ]

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Inmiddels begint het batterijverbruik bij mij weer beter te worden (55% na 19 uur), het verschil in extra gebruik lijkt voornamelijk te komen doordat het scherm iets feller is met de auto brightness setting. Dat maakt het scherm wel een stuk levendiger dus ik laat het lekker zo staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
Hmmm... Het lijkt erop dat ik de enige ben die iets merkt van een verbeterde batterijduur. Ik heb echter bij de update een factory reset moeten doen, omdat mijn telefoon niet meer uit de bootanimatie kwam. Misschien komt dat daardoor.

Oh, en ik ben van 4.0.3 naar 4.0.4 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik het Apex Launcher erop gezet maar krijg het niet voor elkaar om Twitter als widget op het homescreen te plaatsen. Ik krijg de melding dat door een beperking van het android systeem niet beschikbaar is. Alleen door het installeren van de Apex Launcher als syteem app (root toegang nodig) is het mogelijk...

Ik weet alleen niet wat ik moet doen? Iemand hulp in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:27:
Tja wie wil er niet de laatste update?
Ik draai sinds een paar dagen 4.0.4 maar mijn batterij loopt in een halve dag leeg, werkelijk ongeloofelijk.

Google services en scherm verbruiken het meeste.

Op internet lees ik berichten dat er nog steeds batterij issues zijn en dat dit met een update 4.0.5 verholpen moet gaan worden.

Iemand een idee hoe ik mijn batterijduur kan verlengen?
Mijn vader had exact dezelfde problemen. Google Services stond met 60% bovenaan. Batterij was binnen 12u, vrijwel zonder gebruik, naar onder de 30% gezakt. Ik heb er voor hem even naar gekeken maar kon niet veel vinden. Dit was met WiFi aan btw. Toen heb ik, als test, Viber verwijderd (app om gratis via VoIP te bellen). Direct daarna waren de problemen opgelost. Mijn vriendin had ook al problemen met viber (en ook een nexus S).

Heel apart, maar Viber bleek bij mijn vader de schuldige app. Nu is de batterijduur weer perfect, en na een hele dag komt hij thuis met nog rond de 75% batterijlading! Het kan dus zijn dat bepaalde apps niet meer goed werken. Google's batterij status die ingebouwd zit laat dit niet altijd zien (Viber stond maar op 5% bij hem maar bleek toch de schuldige).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:48:
Ik het Apex Launcher erop gezet maar krijg het niet voor elkaar om Twitter als widget op het homescreen te plaatsen. Ik krijg de melding dat door een beperking van het android systeem niet beschikbaar is. Alleen door het installeren van de Apex Launcher als syteem app (root toegang nodig) is het mogelijk...

Ik weet alleen niet wat ik moet doen? Iemand hulp in de aanbieding?
Doen wat ze vragen? Je telefoon rooten en dan als systeem app installeren. Ik moet je alleen waarschuwen dat Apex launcher nu nog een bug heeft waardoor het heel traag is als je een interactieve achtergrond hebt.

Als je het niet zelf allemaal wilt doen kan je het beste een custom rom op je telefoon zetten. De gene waar ik dan voor zou gaan is Pixelrom 1.72, de snelste rom op het moment volgens de benchmarks van XDA. De ontwikkelaar heeft gisteren alleen wel de ontwikkeling gestopt en is verdergegaan met de rom onder een andere naam. Pixelrom is volgens 10+ benchmarks gemiddeld ieder geval 8% sneller dan de stock 4.04rom van Google en je hebt geen gezeur met batterijproblemen. Geen moeilijke keuze naar mijn idee ;)
MrMarcie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:44:
Ik heb de update ook binnen en moet zeggen. Zie niet veel verschil in batterijduur, maar ook niet in "opmaak" lijkt vooral cosmetisch, maar zal me er waarschijnlijk wat meer in moeten verdiepen.

Telefoonmoodus vind ik niet gebruiksvriendelijker, lastiger zelfs. Moet meere handelingen doen maar misschien doe ik nog e.e.a. verkeerd.

Maar wat me super irriteert is dat het keyboard ik op de spatiebalk moet klikken en dan een popupje krijg en dan pas de taal kan wisselen. Werk nogal veel in Engels en Nederlands. Bij de vorige versie (Android 2.3.6) kon ik gewoon over de spatiebalk swipen en zo heel snel van taal wisselen. Kan dat weer terug a.u.b.!!?
Iemand een oplossing??

Telefoonmodus is in mijn beleving beter geworden maar als jij er niet mee tevreden bent, en ook niet tevreden bent met de kleur blauw zou ik gewoon een andere launcherapp installeren die volledig te customisen is.

En het swipen over de spatiebalk doet het bij mij nog gewoon.. Al moet ik wel zeggen dat ik een minuutje in het menu heb gespendeerd en het een en ander heb aan- en uitgezet qua voorkeuren in de taalopties.

[ Voor 34% gewijzigd door BombaAriba op 15-04-2012 16:48 ]

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:01
disweb schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 13:20: Google's batterij status die ingebouwd zit laat dit niet altijd zien (Viber stond maar op 5% bij hem maar bleek toch de schuldige).
Ik gebruik hiervoor BetterBatteryStats. Deze kan bijvoorbeeld ook 'Partial Wakelocks' laten zien. Zo kunnen er applicaties zijn die er voor zorgen dat je telefoon niet in een 'deep sleep' kunnen komen en dus batterij blijven verbruiken. Op XDA is over dit BetterBatteryStats ook een uitgebreide thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Misschien toch maar weer beginnen met de Custom Rom...

http://forum.oxygen.im/viewtopic.php?id=2369

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Laatst online: 07-09 16:13
MrMarcie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:44:

Iemand een oplossing??

Probeer eens Swiftkey als keyboard, kan je alle talen door elkaar gebruiken, super makkelijk. Heeft bovendien de meest superieure woordvoorspelling/correctie.
Er zijn ook zwart/wit thema's voor ICS, moet je eens op XDA kijken.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-6SocBuaFnIc/T4ND3q2f4aI/AAAAAAAACvQ/yoLrq4Ix3H0/s1136/Unbenannt-1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertsw
Hey tweakers,
heeft er nog iemand het probleem dat zijn gsm niet meer herkent wordt door de computer?
Als ik heb oplaad via de adapter merkt de gsm niet dat de batterij is aan het opladen maar het gebeurt wel??
Echt Raar.

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
BombaAriba schreef op zondag 15 april 2012 @ 16:45:
[...]

Als je het niet zelf allemaal wilt doen kan je het beste een custom rom op je telefoon zetten. De gene waar ik dan voor zou gaan is Pixelrom 1.72, de snelste rom op het moment volgens de benchmarks van XDA. De ontwikkelaar heeft gisteren alleen wel de ontwikkeling gestopt en is verdergegaan met de rom onder een andere naam. Pixelrom is volgens 10+ benchmarks gemiddeld ieder geval 8% sneller dan de stock 4.04rom van Google en je hebt geen gezeur met batterijproblemen. Geen moeilijke keuze naar mijn idee ;)
bedankt voor de tip
ik heb deze rom er opgezet, bij de orginele rom gebuikt de telefoon 60+% nu met Pixel Rom 16% :)
hopelijk gaat battery morgen weer de hele dag mee op één lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Renard schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:48:
[...]

bedankt voor de tip
ik heb deze rom er opgezet, bij de orginele rom gebuikt de telefoon 60+% nu met Pixel Rom 16% :)
hopelijk gaat battery morgen weer de hele dag mee op één lading.
Ja dat is de rom die ik bedoel, nog steeds de snelste op dit moment. De maker is begonnen met zijn nieuwe rom die hij alleen op zijn eigen website zet en niet meer op XDA omdat het bijhouden van een XDA topic hem teveel tijd kost. http://wildestpixel.co.uk/index.php/downloads

Ik heb alleen nog geen idee of die nou sneller is omdat hij niet meer mee wordt genomen in benchmarks omdat hij geen XDA-topic heeft..

Je batterijleven zou weer een volle dag moeten halen met constant wifi aan en wat radioluisteren via wifi.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
De bovengenoemde rom heb ik nu een aantal dagen erop staan, en ben zeer tevreden over de batterij, twee dagen op een batterij ca. van 8 tot 23 uur (staat nu op 33%) ('s nachts staat de telefoon uit) ,wel handig dat ze dat erbij hebben bezet rechts bovenin :)

wat gebruik ik dan zo overdag
2 exchange servers push, bluetooth voor in de auto, regelmatig bellen, 2x per dag NU, 2x per dag teletekst, en regelmatig lees ik mail en raadpleeg de agenda.

Wat betreft de snelheid merk ik niet zoveel, Nu start iets sneller op en laadt het nieuws iets sneller naar mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

het valt me nu pas op dat er geen koptelefoon symbool verschijnt, wanneer er een 3,5 mm plug wordt ingestopt... Ik heb er geen last van, maar vraag me af of dit 'normaal' is sinds 4.0.4?!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Dom genoeg ben ik eergister uit de bocht gevlogen met mn fiets, behalve wat blauwe plekken is ook de display van mn nexus s kapot gegaan. Alles werkt nog, ziet er alleen dom uit. Nu ben ik even mn opties aan het doornemen, wellicht heeft iemand nog andere input.
Optie 1: zo laten, gratis maar is beetje irritant en ik weet niet of de display het houdt.
Optie 2: nieuw display kopen, zijn vanaf 70 euro te vinden op ebay, maar ik moet het zelf inbouwen. Heb geen idee hoe moeilijk dat is, en ikmwil eigenlijk niks riskeren.
Optie 3: laten repareren, kost 160 euro.
Wat denken jullie? Op het moment laat ik het geloof ik liever, want de andere opties spreken me niet echt aan. Misschien iets compleets nieuws?

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen vrijdag het scherm van mij Nexus S I9023 zelf vervangen. Een scherm afgelopen maandagmiddag besteld via Brapa.com http://bit.ly/LiPpFt (vrijdagmiddag geleverd). Totale kosten (incl verzendkosten) € 69,00.

Vervolgens via de volgende video uit elkaar gehaald http://bit.ly/J6bDuq en scherm vervangen door de volgende video http://bit.ly/JtJNb3

Opmerkelijk was dat ik bij mijn Nexus S niks hoefte te doen mbt tot het overzetten van plakstrookjes of touch knoppen (aan de onderkant). Dit scheelt een hoop gepruts. Het was te doen, maar je riskeert je er natuurlijk wel wat mee. Het werkt bij mij allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Herkent er hier iemand het probleem dat de Nexus S - na een reboot of lege batterij - blijft hangen op het Google scherm? Dus helemaal niet meer opstart?

Die van mij heeft dat sinds kort. Eerste keer was het nog op te lossen middels batterij in-uit. BIj de tweede keer hangen kostte het al ~5 keer batterij in-uit voordat ie eindelijk een keer wilde doorstarten. En nu ben ik ~25 pogingen verder, maar zonder succes.

Opstarten middels power+volume up werkt wel, maar de recovery mode hangt ook (zo'n leuk android poppetje op z'n rug, met een gele driekhoek + uitroepteken).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
BartS12 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:51:
Herkent er hier iemand het probleem dat de Nexus S - na een reboot of lege batterij - blijft hangen op het Google scherm? Dus helemaal niet meer opstart?

Die van mij heeft dat sinds kort. Eerste keer was het nog op te lossen middels batterij in-uit. BIj de tweede keer hangen kostte het al ~5 keer batterij in-uit voordat ie eindelijk een keer wilde doorstarten. En nu ben ik ~25 pogingen verder, maar zonder succes.

Opstarten middels power+volume up werkt wel, maar de recovery mode hangt ook (zo'n leuk android poppetje op z'n rug, met een gele driekhoek + uitroepteken).

Iemand enig idee?
Ik had hetzelfde probleem, maar dat was na een Android-update. Ik heb het destijds opgelost met een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Bij mij is het ook begonnen, kort na een update (naar 4.0.3, als ik mij niet vergis). Helaas kom ik niet eens meer toe aan een factory reset. Opstarten in 'safe mode' (?) met power+volume up geeft wel een paar opties, maar factory reset zit daar niet. Wel een recovery mode, maar die "hangt" vervolgens dus ook, met een android poppetje op z'n rug.

Conclusie : stuk? Of zijn er nog andere trucen?
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Let op:
Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.