Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Recovery opnieuw via fastboot flashen?
http://www.google.nl/sear...nexus+s+fastboot+recovery

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Recovery opnieuw via fastboot flashen?
< waiting for device >
......
......

;w ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Drivers? Als je niet meer info geeft wordt het een moeizaam verhaal

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
Sorry, helemaal gelijk. Was een beetje moedeloos aan het worden dat niets meer werkt. Ik *dacht* dat ik de juiste drivers had geinstalleerd (via http://developer.android.com/sdk/win-usb.html), maar zeker weten doe ik dit niet; bij de eerste keer aansluiten kwamen er foutmeldingen van incorrecte drivers. De Android SDK manager geeft overigens wel aan "Google USB Driver, rev 4 : installed

Ïnmiddels lijken de drivers wel *iets* te doen. Het bekende USB bliepje als je de USB kabel aansluit, en ik krijg er ook een USB Mass Storage Device bij in de Device Manager. Verder ook een extra drive letter; met als properties:
- Device Type : Portable Devices
- Manufacturer: Google
Driver details zijn echter:
- Provider : Microsoft (!)
c:\windows\system32\drivers\umdf\wpdfs.dll

Heb ik nu wel/niet de Google Android USB drivers?

\edit: Die drive letter doet overigens niets; "Please insert a disk into removable disk (I:) "

\edit2: Na langdurig proberen (batterij in/uit met/zonder USB kabel vast, gewoon op starten, fastboot opstarten, etc) doet ie nu opeens meer. In een keer een Android phone in device manager erbij. En <waiting for device> werd nu opeens gevolgd door "OKAY [17.203s]. Finished. Total time 17.204s".

Recovery lijkt nu iets meer te doen (of misschien heb ik het eerst niet goed gezien?). recovery start wel op, maar na eerst een google mannetje met een draaiend kubus in z'n maag krijg ik daarna een google poppetje op z'n rug; met een rood uitroepteken. Desondanks (?) werkt power + volume up op dat moment wel, en kan ik kiezen tussen reboot, apply update from /sdcard, wipe cache partitie, wipe data partitie/factory reset.

De factory reset heb ik nog even niet geprobeerd (het zou fijn zijn als ik nog wat data van de telefoon kan halen...), maar als dat de enige optie is, dan moet dat maar.

[ Voor 37% gewijzigd door BartS12 op 24-05-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
Een update.... Na langdurig zoeken een bijzonder, ehm, aparte oplossing gevonden op internet.

Warmstoken met een haardroger.....

En geloof het of niet, het werkte echt! Meteen in 1 keer, nadat ik serieus al tientallen keren een reboot had geprobeerd middels 'batterij in-uit'. Het lijkt daarmee toch meer op hardware failure dan iets anders.

Batterij misschien dood? Alhoewel hij wel prima oplaadt, en gewoon een dag draait op een volle lading. Zo kapot is die batterij dus ook niet. Iemand andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb per ongeluk clockworkmod recovery naar de boot partitie geflashed. Nu start hij alleen nog maar in clockworkmod recovery op. Moet ik nu een boot.img naar de boot flashen of herstelt hij het als ik er een andere rom op zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Als de recovery nog werkt zou ik die gewoon gebruiken om je tefoon weer te fixen. Dan weet je zeker dat je het goed doet :)
Oftewel, in clockwork recovery de "sd kaart" mounten, via windows je rom als .zip er op zetten, unmounten, en je rom flashen vanuit clockwork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké dank je. Dan moet ik de rom er dus via fastboot heen sturen? Dus:
fastboot flash /sdcard naamrom.zip?

Het lukt me niet om een rom naar de sd te flashen. Hij zegt telkens FAILED: unknown partition

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2012 12:30 . Reden: Paar pogingen verder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
je moet niks naar je sd flashen.... je flashed een image (welke op je pc staat) naar de bijbehorende partitie op je telefoon

dus bv een rom op deze manier:
code:
1
fastboot flash system system.img

waarbij in de commandline dus in de map staat op je pc waar een rom met de naam system.img staat

of

code:
1
fastboot flash reocvery cwm5.xbls.img

waarbij in de commandline dus in de map staat op je pc waar een recovery image met de naam cwm5.xbls.img staat
zie ook:
http://wiki.cyanogenmod.com/wiki/Fastboot

Als je daarnaast ook echt /boot hebt overschreven, en alles werkt niet moet je wellicht je kernel opnieuw erop zetten, die hoort namelijk in je boot partitie

je probeert wellicht nu een rom in zip formaat (ipv .img) naar je SD te kopieren, zodat je deze via recovery kan flashen.. dat is niet de bedoeling. De rom in zip formaat kan je wel via CWM mount sdcard naar je sd zetten en dan de zip flashen. Of je zoekt een .img bestand en doet het via fastboot

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 01-06-2012 12:42 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, hij boot weer! Ik heb hem met 'fastboot flash boot boot.img' en een boot.img van google weer aan de praat gekregen. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Het is hier een beetje dood gebloed, maar ik wil jullie wijzen op de (mijn inziens) beste ROM die er voor ons toestel beschikbaar is: Ras Cream Sandwich. Gebouwd van AOSP, stock uitstraling met geselecteerde tweaks als volume wake, volume track switch, AOKP toggles, batterij percentage en wat meer. Ook heeft de rom wat theming, met zwarte achtergronden (goed voor amoled, qua energieverbruik op onze i9023 maakt het niet zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RENyl.png

In combinatie met de trinity kernel van http://www.derkernel.com/ics-crespo.php# vliegt het helemaal. Gebruik zelf de _thalamus kernel omdat die super stabiel is.

Wat maakt deze rom zo geweldig? De snelheid, super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Irminsul schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:54:
Het is hier een beetje dood gebloed, maar ik wil jullie wijzen op de (mijn inziens) beste ROM die er voor ons toestel beschikbaar is: Ras Cream Sandwich. Gebouwd van AOSP, stock uitstraling met geselecteerde tweaks als volume wake, volume track switch, AOKP toggles, batterij percentage en wat meer. Ook heeft de rom wat theming, met zwarte achtergronden (goed voor amoled, qua energieverbruik op onze i9023 maakt het niet zo uit.
[afbeelding]

In combinatie met de trinity kernel van http://www.derkernel.com/ics-crespo.php# vliegt het helemaal. Gebruik zelf de _thalamus kernel omdat die super stabiel is.

Wat maakt deze rom zo geweldig? De snelheid, super snel.
Cool, die ga ik proberen. Mijn normale mobiel (One X) is kapot gegaan en heb een Nexus S op de kop getikt op marktplaats voor €160,-. In de topicstart staat dat er standaard Gingerbread op staat, maar dat is nu toch wel ICS? Hoe dan ook, ik ga deze rom van je proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
De Nexus S is half december al door Google geupdate naar ICS. Dus ja, de laatste software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 11:33
en hopelijk over paar weken 4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:05

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Mooi! Ben toch wel blij, dat ik mijn Sensation, via een Lumia 800 weer heb geruild voor een Nexus S!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Android 4.1 Jelly Bean release date

OTA updates are scheduled to be pushed out mid-July, however this is initially to Motorola Xoom, Samsung Galaxy Nexus and Nexus S devices.
The good news for everyone else? Google has announced the Android Platform Development Kit, which means manufacturers and chipset vendors will be working with the search giant up to three months before each release of Android in the future - so waiting for each new iteration could be a thing of the past.

Source: http://www.techradar.com/...-news-and-rumours-1036013
Zo inderdaad zeg, ben heel blij dat ik dit toestel heb aangeschaft in plaats van een ZTE Blade! :9
Kan niet wachten om het te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:27
Iemand al 4.1 OTA ontvangen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 13:28

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Same here, als ik op update klik krijg ik melding dat deze up to date is :+

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
zal die trukje van goog framework cache legen niet werken?
bij sommigen werkte het namelijk wel om 4.0.4 te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
Ook melding dat telephone up to date is op versie 4.0.4.

Red een boom, eet een bever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Volgens mij is het heel erg random, dus even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 21:41
Dat wordt serverside bepaald.

Gewoon XDA in de gaten houden en straks daar de OTA handmatig downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niet iemand met een handige flashtool om naar 4.1 te gaan ?
Booth schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:23:
[...]

Zo inderdaad zeg, ben heel blij dat ik dit toestel heb aangeschaft in plaats van een ZTE Blade! :9
Kan niet wachten om het te proberen!
Welke hersenloze koopt er ook een ZTE Blade ? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2012 13:44 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob_Saibot

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:42:

[...]

Is dit sarcastisch bedoeld? :$ zo nee, wat is er mis met ZTE blade? ik wou namelijk een aanschaffen in verleden tot dat ik nexus van werk kreeg..

P.s Happy birthday :D

[ Voor 20% gewijzigd door Noob_Saibot op 11-07-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
heeft iemand de volgende al geprobeerd, bij mij lukt het namelijk niet

Voor mensen die de update niet krijgen kan het in sommige gevallen helpen om het volgende te doen:
Ga naar Settings -> Apps -> All -> Google Services Framework -> Clear data -> Force stop
Ga daarna naar Settings -> About phone -> System update (deze staat nu op 1/1/1970) en klik op Check now.
Soms komt de update gelijk, soms moet je deze handeling een paar keer doen, soms komt de update een dag later.
Een andere truuk is om via de dialer het volgende nummer in te toetsen: *#*#2432546#*#* (*#*#checkin#*#*) als het goed is verschijnt na een korte pauze een alert 'Checkin succeeded'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Nogal logisch, er is nog geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Over welke update heeft iedereen het? De Jellybean update? Die komt pas in de komende weken lijkt me.
Galaxy Nexus is eerst.
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:42:

[...]

Mijn HTC One X is onlangs kapot gegaan, en die moet ik dus opsturen. Die ben ik sowieso een paar weken kwijt dus wilde een leuke back up hebben voor niet al te veel geld. Zat eerst aan die ZTE Blade te denken (rond de 120 euro, ook Android, prima prijs-kwaliteitsverhouding) maar toen heb ik op Marktplaats een Nexus S voor 160 euro op de kop weten te tikken :)

Mijn eerste indrukken: Android zonder Sense (van HTC) werkt veeeeel fijner.. Browsen gaat lekkerer, WiFi management gaat stukken beter en hij gaat veel langer mee op één acculading. Heb er stiekem spijt van dat ik de One X heb gekocht ipv de Galaxy Nexus.

[ Voor 13% gewijzigd door Booth op 12-07-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001

Zjemm

...

mijn vrouw heeft haar nexus-s laten vallen plat op het scherm natuurlijk. en nu zitten er barsten in het glas. het scherm beeld is nog wel in orde, en op aanraken reageert deze ook nog normaal.

nu ben ik aan het zoeken geslagen voor vervangend glas maar lees ik vaak dat het hele scherm inclusief digitizer en lcd vervangen moet worden. en dat is duur.

wel kom ik ook sites tegen waar alleen het glas verkocht word.

heeft iemand hier ervaring mee? is het glas alleen te vervangen?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 22:47
Nee dat is niet mogelijk, http://www.ifixit.com/Tea...-S-Teardown/4365/2#s20152. Ook het SLCD is zo gemaakt.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

hmm helder, thnx.

dat word dus een scherm bestellen. ik kom dan uit op brapa.com die heeft ze staan voor 75 euro
of via ebay en dan komen ze veelal uit de UK of duitsland ook rond de 70 euro

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Ik heb ook mn scherm vervangen, daarna heb ik ff gekeken of ik het scherm van het glas af kon halen. Dat lukt wel met een plectrum maar daarna zou je hem dus weer op het nieuwe glas moeten lijmen. En het lijkt me dan ook erg lastig om het scherm op precies de goede positie te krijgen. Maar het KAN dus wel

Edit: Ik had ook via brapa besteld, in het weekend besteld en woensdag binnen

[ Voor 11% gewijzigd door HammerT op 15-07-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ik heb ook maar het hele scherm besteld, zal daarna ook eens kijken of het glas eraf wil en of ik er dan nog wat mee kan, voor 20 euro koop je nieuw glas

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1776202
Jelly Bean is beschikbaar!!!!
(zelf nog niet getest)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Volgens mij is dat niet de OTA, maar een custom?
Morgen wordt ie geupdate voor de Vodafone versie van Australie, dus waarschijnlijk zal Google het snel uitrollen :) (bron: http://blog.vodafone.com....ate-weekly-wrap-18072012/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Dat is idd een custom rom gebaseerd op de AOSP 4.1 source. Daar zitten niet de toestel-specifieke drivers voor 4.1 in. Ik zou gewoon even afwachten tot de OTA update link op XDA verschijnt en die vervolgens via recovery flashen.
H92! schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:39:
Morgen wordt ie geupdate voor de Vodafone versie van Australie, dus waarschijnlijk zal Google het snel uitrollen :) (bron: http://blog.vodafone.com....ate-weekly-wrap-18072012/)
Zou gek zijn dat een branded vodafone nexus eerder 4.1 krijgt dan de unbranded toestellen. Ook eerder dan de GNexus? Dat is raar.

[ Voor 50% gewijzigd door Arnout op 18-07-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Jaaa, scherm ontvangen en vervangen. werkt weer helemaal super. :) vrouw blij

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Arnout schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:56:
Dat is idd een custom rom gebaseerd op de AOSP 4.1 source. Daar zitten niet de toestel-specifieke drivers voor 4.1 in. Ik zou gewoon even afwachten tot de OTA update link op XDA verschijnt en die vervolgens via recovery flashen.

[...]

Zou gek zijn dat een branded vodafone nexus eerder 4.1 krijgt dan de unbranded toestellen. Ook eerder dan de GNexus? Dat is raar.
de meeste met een GN hebben al JB via OTA ontvangen hoor

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:11

MsG

Forumzwerver

Ik heb momenteel een HTC HD2 met Android 4. Omdat dit toch wel een beetje meer sluggish loopt in tegenstelling tot Gingerbread zit ik te neigen naar de Google Nexus S.

Waarom?

- Relatief goedkoop op Marktplaats
- HTC HD2 is door zijn veelzijdigheid ook nog wel redelijk wat waard waardoor een overstap maar een paar tientjes hoeft te kosten

Nu vraag ik me af, hoe loopt Android 4 op de Nexus S? Is dat echt nog gewoon rap, of merk je wel dat dit toestel met de 4.X-versies op zijn einde loopt?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Laatst online: 06:56
MsG schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:14:
Ik heb momenteel een HTC HD2 met Android 4. Omdat dit toch wel een beetje meer sluggish loopt in tegenstelling tot Gingerbread zit ik te neigen naar de Google Nexus S.

Waarom?

- Relatief goedkoop op Marktplaats
- HTC HD2 is door zijn veelzijdigheid ook nog wel redelijk wat waard waardoor een overstap maar een paar tientjes hoeft te kosten

Nu vraag ik me af, hoe loopt Android 4 op de Nexus S? Is dat echt nog gewoon rap, of merk je wel dat dit toestel met de 4.X-versies op zijn einde loopt?
Ik moet zeggen dat de Nexus S met ICS prima loopt. Ik doe er geen spellen mee of zo, maar voor het dagelijks gebruik is het ding snel genoeg. Vanaf morgen wordt geloof ik JB uitgerold op deze telefoon, dus dan mag je tegen iedereen opscheppen dat je die al hebt. :)

Ze zijn overigens voor weinig geld nieuw te koop. Kijk maar eens in de pricewatch.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ik zou nu geen Nexus S meer kopen. Als ik mijn Nexus S vergelijk met een Galaxy S Plus dan is de Nexus grafisch beter, maar de S Plus overall toch veel sneller. En dat is dan een ouder toestel. Zelf kijk ik dus nu naar de Galaxy S Advance. Als die stukken beter is dan de S Plus dan moet ie veel beter zijn dan de Nexus S. Enige nadeel is dat er nog geen ICS update is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar ook met 4.1? Want met de nieuwe versies wordt de grafische afhandeling veel belangrijker dan alleen rauwe CPU-power.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
4.1 is nog niet uit dus daar is weinig over te zeggen. Ik denk dat het prima zal draaien.

Maar over die HD2, ik heb twee van die HTC's geflashed naar Android 2.3, dat draaide erg goed, ik had bijna het idee dat de HD2 krachtiger is dan een Nexus S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Onder 2.3 draait alles perfect, maar 4.0 is toch een stuk zwaarder blijkbaar. Vrije ram zit nu eerder op 60-80 dan 150 oid wat ik eerst altijd had. Ik weet niet of het gepolijst moet worden of dat het zo hoort bij de HD2 en dat hij nu echt tegen zijn einde loopt. Maar ik zag dat de Nexus S relatief goedkoop was en ook geinige dingen als NFC heeft en officiëel naar 4.1 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

H92! schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:39:
[...]

Volgens mij is dat niet de OTA, maar een custom?
Dat schijnt dus ook alweer niet te kloppen:
http://www.theverge.com/2...n-update-stopped-vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
MsG schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:09:
Onder 2.3 draait alles perfect, maar 4.0 is toch een stuk zwaarder blijkbaar. Vrije ram zit nu eerder op 60-80 dan 150 oid wat ik eerst altijd had. Ik weet niet of het gepolijst moet worden of dat het zo hoort bij de HD2 en dat hij nu echt tegen zijn einde loopt. Maar ik zag dat de Nexus S relatief goedkoop was en ook geinige dingen als NFC heeft en officiëel naar 4.1 gaat.
waarom zou meer vrij geheugen beter zijn? Als het erin zit kan je het beter gebruiken hoor, geheugen management van android zit prima in elkaar

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Het was ook te mooi om waar te zijn, een branded versie die eerder JB krijgt dan de unbranded :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Prulleman schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:07:
[...]

waarom zou meer vrij geheugen beter zijn? Als het erin zit kan je het beter gebruiken hoor, geheugen management van android zit prima in elkaar
Zowel op mijn 3GS als op mijn Android-toestel merkt ik schokkerigheid zodra je bij weinig RAM in de buurt komt, en dat is ook wat ik veelal op internet lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Android zet al het vrije geheugen vol met 'gecachte' apps. Dit zijn ofwel apps die je recent hebt gebruikt, of die veel worden gebruikt (bij booten zijn er geen recente apps dus zet hij het vol met veel gebruikte apps).

Wat ik op mijn Nexus S zie is dat na een aantal dagen, dit vrije RAM langzaam in grootte afneemt. Oftewel, RAM in gebruik neemt toe, meestal is dit het 'system' proces wat door de tijd heen langzaam groeit. Op een gegeven moment zijn er nog maar 2 of 3 kleine gecachte apps, en merk je dat elke app die je start niet gecached is en daardoor trager opstart. En dat grote apps (browser bijv.) al moeite hebben om stabiel te starten.

Ik weet niet waar dit mee te maken heeft maar het is eigenlijk al zo lang als ik de Nexus heb. Het lijkt op een memory leak in het system gedeelte.
Vooral na een week uptime gebeuren er rare dingen, telefoon wordt traag, loopt vast of zoals laatst een flinke crash: na booten was de /data partitie read only, oftewel telefoon onbruikbaar, kon alleen nog gebeld worden, niks anders werkte (opnieuw flashen dan maar).

Hier (tegen het langzaam vollopen van het vrije geheugen door systeemprocessen) helpt ook geen task killer tegen: deze killt actieve en gechachte apps, helpt dus niet en is onwenselijk, dus alle mensen die een task killer gebruiken snappen in essentie Android geheugenbeheer niet, en denken vanuit de Windows gedachte.

Gecachte apps kun je ook zelf killen met de standaard task manager van ICS (lang drukken home button), hoewel ik geen goede reden kan bedenken waarom je dit zou doen (Android zet dit 'echt' vrije geheugen toch weer vol, zoals het hoort).

Onderstaande screenshot ter illustratie: rechts onderin staat hoeveel RAM er vrij is, dit neemt dus af door de tijd heen. Ook tellen de hoeveelheden bij de apps helemaal niet op tot de in gebruik zijnde hoeveelheid (links onderin). Dit komt omdat systeemprocessen hier niet in staan vermeld.

Afbeeldingslocatie: http://img.tapatalk.com/42574894-2f63-adfd.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Arnout op 19-07-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Android 4.1.1 "Jelly Bean" is uit voor de Nexus S.

Afbeeldingslocatie: http://dl.xda-developers.com/attachdl/549891532168bdd487bffbc10da70f43/5009083b/1/2/0/9/5/2/8/Screenshot_2012-07-20-05-01-07.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

http://www.androidcentral...g-some-nexus-s-variations

Android 4.1.1 Jelly Bean OTA now appearing on some Nexus S variations

If you've been hanging onto your Nexus S, waiting impatiently for Google to start the roll out of Android 4.1.1 Jelly Bean to your device, you won't have to wait all the much longer. It seems as though the update is slowly rolling out as of right now. The update appearing shows as a 114.4MB file and is noted to of have loaded fine on several i9023 models as well as some i9020T models though we've not had much luck getting it load on our i9020T. If you're not wanting to wait for the OTA, you can download the zip file direct from Google servers though you may need to be running a custom recovery to get it on. (We used CWM 6 without any problems.) And of course, if you're unsure of how this all works best to wait until we get a full flashing guide up for you all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik kreeg de OTA JB als voglt binnen:

Settings > Apps > Google Services Framework: Clear data
Settings > About phone > System updates: Check for update

Misschien handig voor mensen die hem niet door krijgen.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lukt mij niet op die manier..

Edit: Heb de officiele OTA gedownload en opgeslagen als update.zip in de root, maar krijg vervolgens via de stock recovery de Status 7 foutmelding :-(

Volgens mij heb ik destijds ICS geinstalleerd op dezelfde manier, maar zou dat nu niet kunnen? Op Androidplanet zeggen ze dat het wel kan: http://www.androidplanet....ele-download-beschikbaar/

[ Voor 113% gewijzigd door SEA Ninja op 20-07-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Zet ook eens de taalinstellingen en alles op US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
enomiss schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:31:
Zet ook eens de taalinstellingen en alles op US.
Blijkbaar is het toch at random, want ik krijg het niet voorelkaar met mijn i9023.

Heb het vaak geprobeerd, ook met alle taalinstellingen op US. Ook datum vooruit gezet en toen meerdere malen framework gedumpt en update gedaan. Ook checkin geprobeerd. Toch maar afwachten dan ;(

[ Voor 29% gewijzigd door SEA Ninja op 20-07-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[TUTORIAL] Configuring Google Now

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1740542

Tip: start je Nexus S even opnieuw op na de voltooiing van de tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fulcrum_X

In ClockworkMod Recovery:

Eerst: wipe data/factory reset
Vervolgens: install zip from sdcard => choose zip from sdcard

Dan dus update.zip selecteren uit de lijst (omdat jij het bestand zo hebt genoemd).

Dit moet lukken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:12:
@Fulcrum_X

In ClockworkMod Recovery:

Eerst: wipe data/factory reset
Vervolgens: install zip from sdcard => choose zip from sdcard

Dan dus update.zip selecteren uit de lijst (omdat jij het bestand zo hebt genoemd).

Dit moet lukken :-)
Ik heb ClockwordMod Recovery er helaas niet opstaan en heb geen USB kabel bij me nu. En ik kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Is er al een i9023 OTA bestand dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
myReact
gallery
Direct Message

Ik kreeg de OTA JB als voglt binnen:

Settings > Apps > Google Services Framework: Clear data
Is het vreemd als ik geen 'Google Services Framework' vind in het lijstje Apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Ja hij download de OTA ineens!

Na heel vaak proberen, met taal op US :D :D :D

*O* *Dancing* *O*

Lalalalalala... hij is aan het installeren :+ :D 8) O-) 8)7 :+

[ Voor 37% gewijzigd door SEA Ninja op 20-07-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
Arnout schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:13:
Is er al een i9023 OTA bestand dan? :?
Yup, sinds vandaag wordt ie uitgerold :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ow, mijn fout, er is één i9023/9020 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
BartS12 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:13:
[...]

Misschien is hij uitgeschakeld, dan zou hij helemaal onderaan moeten staan. Vergeet niet te kijken bij het tabje "Alle". Onder de andere tabs staat hij niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

BartS12 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:13:
[...]

Bovenin heb je een balkje waar je mee kunt schuiven.
Anders je toestel even horizontaal houden, dan zie je de tab "All" ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
De 60 fps worden volgens mij niet altijd gehaald op de Nexus S.. al draait het wel redelijk lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Ik vind Jelly Bean echt heerlijk draaien. De Nexus S voelde toch een beetje traag aan sinds ICS. Nu loopt alles heerlijk soepel en snel.

Overigens.. "It seems a fair few people are having issues configuring Google Now to give them the smooth female voice, images in the search content and the ability to send texts, set alarms etc."

Over welke feature hebben ze het hier eigenlijk? Wanneer zou je een stem horen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
JB aan het downloaden, gekregen via OTA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

He verdorie, nu word ik een beetje ongeduldig :(

Zit om de 2 minuten op Nu controleren te drukken.. Ik probeer hem weg te leggen en over een paar uur weer op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
ik kreeg het meteen binnen nadat ik de 'Google Services Framework' actie uitvoerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Had je het daarvoor ook al geprobeerd? Kan namelijk gewoon toeval zijn.
Hier werkt het iig niet. Maakt ook niet uit, moet gewoon wat geduldiger zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Ik dacht trouwens dat JB een file explorer van zichzelf mee kreeg. Is die niet op de Nexus S?

Overigens is er een nieuwe widget volgens mij: "Sound Search" zoiest als Shazam, maar volgens mij veel beter, want hij herkende een hardstyle nummer! _/-\o_ Dus ook meer house/techno platen enz. gok ik. Shazam was iets voor top40 hits en oldies.

[ Voor 57% gewijzigd door enomiss op 20-07-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet de Rabo Bankieren app het al goed met JB? Ik las dat er wat problemen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Weet iemand hoe het kan dat Google Play Movies & TV app volgens google market geinstalleerd is, maar ik kan hem niet terug vinden op de telefoon. Verwijderen via google martket https://play.google.com/apps gaat ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Niet online
enomiss schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:53:
Weet iemand hoe het kan dat Google Play Movies & TV app volgens google market geinstalleerd is, maar ik kan hem niet terug vinden op de telefoon. Verwijderen via google martket https://play.google.com/apps gaat ook niet....
Zouden ze niet gewoon standaard in JB zitten, maar verborgen omdat ze nog niet in Europa beschikbaar zijn? Lijkt op op zich wel logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
SEA Ninja schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:56:
[...]

Zouden ze niet gewoon standaard in JB zitten, maar verborgen omdat ze nog niet in Europa beschikbaar zijn? Lijkt op op zich wel logisch...
Zou kunnen, weet wel dat ik de app op ICS wel nog had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeniepoenie
  • Laatst online: 15-09 21:46
Het truukje met de taal + GSF leeggooien werkt bij mij helaas niet.
Zelf updaten door update.zip erop te gooien werkt niet met stock recovery.. Heb nu geen zin om mijn tel te gaan rooten, ik zal geduldig moeten afwachten dan maar.

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Even voor de gelegenheid terug geflashed naar 4.0.4 stock. In eerste instantie geen update maar na de taal op US gezet te hebben deed ie het gelijk.

Eerste indruk: een stuk sneller, vooral de browser en de task manager!
Wat bij mij wel stuk is het Nederlandse woordenboek. Misschien moet hij daarom op US staan en komen er voor de overige talen nog woordenboeken?

Edit: wow! De browser kan eindelijk bestanden uploaden!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NJOZH9iqehL9DkZqLxtXHiiJ/full.png

[ Voor 45% gewijzigd door Arnout op 20-07-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

koelebobes

Wen BTC €100K

kan de Update niet op I9023 ? want ik krijg als ik de Officiële rom probeer te installeren een android figuur op zijn rug met een soort motorkap open :?

okay blijkbaar moet ik Rooten... belachelijk ik wil die rom gewoon binnen halen via de server en niet hoeven te wachten. 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door koelebobes op 20-07-2012 19:08 ]

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig ook dit probleem: Ik wou updaten met het Clear GSF etc. maar helaas het niet, maar nu als ik apps wil updaten uit de Play store krijg ik dit:

(fout bij het ophalen van informatie van de server) {RPC:AEC:0}
iemand enig idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proest
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08 14:05
Je moet je Google account bij het (algemene) instelling menu verwijderen en vervolgens weer opnieuw aanmelden.

Hier nog geen geluk bij het updaten naar 4.1 ik ga gewoon rustig wachten op mijn OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Zojuist heb ik de update gekregen :) nu effe weer wat personaliseren. Heeft iemand de camera app nog? Die is weg bij mij en ik vind hem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de update via de GSF truc werkt niet bij mij ook niet na 10x proberen
de update via http://www.androidplanet....ele-download-beschikbaar/ werkt ook niet krijg dan alleen een dode android met een rood uitroepteken bord erboven

wat doe ik fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb net ook 4.0.4 stock terug gezet, toen update gepakt en geinstalleerd, daarna weer CWM erop en root ;)

draait als een zonnetje! geen stotteringen meer, nu eerst ff vakantiespullen opruimen, daarna verder spelen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri369
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 12:25
Ook ik heb gisteren gewoon de OTA gedownload op mijn nexus S. Wat mij opvalt is dat er mooie animaties in zitten :9~ maar ook dat de telefoon weer een stukkie sneller is. Erg mooi allemaal!

Wat ik wel merk is dat het wifi bereik minder is geworden, met 4.0.4 kon ik gewoon op mijn zolderkamer zitten met wifi van de router (wifi icoon had geen ''streepjes'' maar wel gewoon bereik) maar dat gaat nu niet meer :( Ook is de mooie lock animatie niet meer te vinden is, hij is weg :(

De wifi moet hier dan maar versterkt worden als het zo blijft, het was toch al niet geweldig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Heb een klein "probleempje" de nieuws/weer widget werkt niet hier, kan geen verbinding maken

edit:
lijkt niet aan JB te liggen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1786365

[ Voor 34% gewijzigd door cypher21 op 21-07-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yesss eindelijk ook bij mij 4.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proest
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08 14:05
Hier ook 4.1. Werkt prima echter...
Sinds de update kan in niet meer in het instelling menu komen, deze crashed simpel wanneer ik hem probeer te openen, iemand een oplossing?

[edit]Het lijkt erop dat ie 'settings' gewoon niet geïnstalleerd heeft, wanneer ik deze probeer te installeren via een file manager pikt ie dat niet (systeem app) is er een manier om dit te fixen zonder root?

[edit2]Na een reboot zelfs softbricked (komt niet verder dan de bootimage) top google via een eigen update telefoon softbricken. :( Knap!

[ Voor 52% gewijzigd door proest op 21-07-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Werkt het Nederlandse spellings-woordenboek bij jullie wel? Bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Werkt prima hier, anders dan de nieuws/weer widget werkt alles top hier

kwam deze handleiding tegen, dit zijn bijna exact de stappen hoe ik heb geupdate
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1785672

[ Voor 50% gewijzigd door cypher21 op 22-07-2012 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aswin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-08 10:04
Arnout schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:35:
Werkt bij mij wel.

(Gisteren de update naar 4.1.1 OTA binnengekregen. Dit nadat ik de taal op Engels (Verenigde Staten) gezet had en daarna bij 'Google Services Framework' de Gegevens gewist had. Toen kreeg ik de update bij de eerste poging binnen. Nadat de update geïnstalleerd was de taal weer teruggezet op Nederlands.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
nieuws/weer widget werkt weer.

Voor de rest totaal geen problemen.

Heb deze kernel erop gezet, wil zo stock mogelijk met root blijven. http://forum.xda-develope...ead.php?t=1420542&page=28
Deze kernel enabled BLN (backlight notifications) de softkeys lichten op wanneer je een notificatie krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joeri369 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 13:59:
Ook ik heb gisteren gewoon de OTA gedownload op mijn nexus S. Wat mij opvalt is dat er mooie animaties in zitten :9~ maar ook dat de telefoon weer een stukkie sneller is. Erg mooi allemaal!

Wat ik wel merk is dat het wifi bereik minder is geworden, met 4.0.4 kon ik gewoon op mijn zolderkamer zitten met wifi van de router (wifi icoon had geen ''streepjes'' maar wel gewoon bereik) maar dat gaat nu niet meer :( Ook is de mooie lock animatie niet meer te vinden is, hij is weg :(

De wifi moet hier dan maar versterkt worden als het zo blijft, het was toch al niet geweldig :o
Als je in de instellingen bij "wifi -> geavanceerd -> Vermijd zwakke verbindingen" uitzet, dan zal het wrs wel weer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Alles werkt weer wat beter na de 4.1.1 pudate, alleen de " tv off " animatie is verdwenen, erg jammer...
Het schijnt dat alleen de 9023 met LCD scherm het niet meer hebben , bij de 9020 modellen functioneert het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ah, wilde net zeggen, ik heb de 9020t en die animatie zit er gewoon in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:01
marknh schreef op zondag 22 juli 2012 @ 16:31:
Alles werkt weer wat beter na de 4.1.1 pudate, alleen de " tv off " animatie is verdwenen, erg jammer...
Het schijnt dat alleen de 9023 met LCD scherm het niet meer hebben , bij de 9020 modellen functioneert het nog wel.
Ik heb de update ook binnen. Alles lijkt iets soepeler te lopen, prima dus. Inderdaad jammer dat de "tv off" animatie er niet meer is, vond het er altijd wel leuk uitzien. Wat ik echter storender vind is dat als ik de telefoon aanzet ik nog even in een flits het oude beeld zie dat er was toen ik 'm uitzette voordat het patroon unlock scherm er is. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
PatrickvL schreef op zondag 22 juli 2012 @ 20:39:
[...]

Ik heb de update ook binnen. Alles lijkt iets soepeler te lopen, prima dus. Inderdaad jammer dat de "tv off" animatie er niet meer is, vond het er altijd wel leuk uitzien. Wat ik echter storender vind is dat als ik de telefoon aanzet ik nog even in een flits het oude beeld zie dat er was toen ik 'm uitzette voordat het patroon unlock scherm er is. Hebben meer mensen daar last van?
Yep, heb ik ook. Kan iemand foto's maken? Ik zie geen camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Arnout schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:35:
Volgens mij heb ik dit probleem ook.
Ik gebruik zelf Swiftkey als toetsenbord en ik heb nu dat alle woorden die ik typ rood onderstreept worden. Kortom, volgens mij mis ik dat woordenboek ook. Echt nodig heb ik dat niet ivm Swiftkey. Weet iemand hoe je kan voorkomen dat 'ie spelling controleert en je woorden rood onderlijnt? Ik kan het maar niet vinden onder 'Taal en invoer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marknh
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
H92! schreef op zondag 22 juli 2012 @ 20:42:
[...]

Yep, heb ik ook. Kan iemand foto's maken? Ik zie geen camera app.
Ja camera werkt gewoon, zowel bij unlocken als bij apps staat camera keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
marknh schreef op zondag 22 juli 2012 @ 20:57:
[...]

Ja camera werkt gewoon, zowel bij unlocken als bij apps staat camera keuze.
Raar, hij staat hier ook niet bij 'all apps'. Kan iemand misschien APKtje uploaden van 4.1.1?
Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste

Let op:
Open voor het importeren, bestellen, en andere randzaken aub even een apart topic in Telecomproviders. Hier horen dit soort berichten niet thuis.