Touchdomex schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:32:
[...]
Als we dat wisten dan hadden ze dat zo opgelost

Men weet het nog niet. MIUI is sowieso al een redelijke batterijvreter. Sommige doen het vrij aardig zoals Mintberry maar Galnet is tot nu toe elke release hit of miss. Er is geen gulden middenweg. Maar ook de laatste van Mintberry was gewoon vervelend instabiel. Gelukkig zijn de laatste van Galnet over het algemeen vrij stabiel alleen de batterij is gewoon ruk.
Ik vermoed zelf dat het de samenwerking is tussen MIUI en CM7 op de Galaxy S en dat er daar wat fout gaat waardoor de het een batterijvretertje word.
Precies die onzekerheid qua batterij is de reden dat ik weer terug zit op CM7 en die gaat eigenlijk prima mee. Haal makkelijk een dag met normaal gebruik en dat is eigenlijk wat ik ook zou willen in MIUI.
Bijzonder... Met MIUI haal ik op het moment een betere batterij performance dan ik ooit met een stock-rom heb gehaald... Niet dat hij zo super is, zit op 48% sinds 9 uur vanochtend.
Maar ik vind MIUI zwaar beroerd werken

Heb om de halverklap dat het toestel vastloopt, games willen amper draaien (ik speelde altijd Contract Killer, maar die krijg ik nu amper meer gestart... laat staan dat het speelbaar is), Bluetooth prestaties zijn ronduit matig, etc...
Bluetooth merk ik heel duidelijk omdat ik voorheen in de auto muziek over bluetooth afspeelde, en ondertussen Torque draaide om de diagnosedata van m'n auto uit te lezen. Dat ging altijd goed, maar nu is het afspelen van de muziek vrijwel onmogelijk als Torque draait.
En zo zijn er meer dingen die eigenlijk maar slecht werken.
Voor ik MIUI erop heb gezet, heb ik m'n toestel helemaal gereset, alle data gewist, alle partities geformateerd (zoals in de handleiding aangegeven), etc. Er zouden dus geen rondslingerende configs meer mogen zijn die roet in het eten gooien...
En het toppunt van irritatie... Ik kan alleen wat vanuit de Market installeren als ik op wifi zit... Zelfs bij iets van 600k krijg ik de melding dat de download te groot is... Dat is een fractie van m'n databundel van 1 GB/maand...
Nu heeft MIUI wel een pluspunt voor mij, wat ik heel graag in een andere ROM ook zou hebben... Ik kan namelijk Bluetooth permanent op zichtbaar zetten. En waarom wil ik dat? Dat is de enige manier waarop mijn carkit automatisch wil verbinden met de telefoon. Ik gebruik vervolgens Tasker om Bluetooth uit te zetten als hij niet aan de stroom hangt. Aangezien hij in de auto altijd aan de stroom hangt, schakelt Bluetooth in en werkt de carkit en buiten de auto heb ik de ultieme veiligheid van Bluetooth uit. Als dat nou ook bij een andere ROM kan...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier