@goku33, thanks!! Over jouw foto: hij lijkt een tikkie te blauw verzadigd. Probeer de saturatie eens op -10 te zetten ofzo en dan de luminance van blue iets omlaag. Sprankelender lijkt me ook moeilijk aangezien je waarschijnlijk de zon juist achter een wolk had zitten. Dus dan is het wel een mooie dag, maar dan krijg je van die blauwelucht-maar-toch-bewolkte foto's. Ik heb dat dus ook vaker in Schotland.
@goku+laurents, hehe, dat mag

ik vind die bankjes juist altijd wat hebben

Bankje = 70-200/2.8L IS II USM @ 70mm 2.8. Ik wilde juist niet verder weg gaan staan en dan inzoomen op 200mm @2.8. Ik wilde juist die omgeving zo erbij hebben en toch dat enigszins dat "dof effect" hebben. Ik weet, ik heb geen zeiss 100/2 makro planar voor het 3d effect, maar toch

. Kleuren heb ik toch maar een beetje versterkt, want ik hou niet altijd van dat grauwige levenloze. Bij deze vond ik wat meer kleur mooier over komen.
De boomfoto is gemaakt met een 17-55/2.8 IS USM (je zou andersom verwachten

)
Ik ben wel blij dat er geen pad is. Dat groepje bomen met juist in het midden geen boom vond ikzelf wel blikvanger genoeg eigenlijk. Maar goed, ieder mag er natuurlijk wat anders van vinden
@laurent.....wat is het verschil tussen de 2? Het dreigende van de lucht vind ik wel cool. Het lijnenspel werkt ook goed maar het grassige komt wat fletsjes over.
@douPel, nope is geen HDR

kep idd wat vignetting toegepast vanwege het licht en de blikvanger in het midden.
Over jouw foto....hij oogt hier erg zwart, veel dichtgelopen stukken. Een landschap in zwartwit kan best mooi zijn, maar ik ben ook stiekem een beetje benieuwd naar de kleurenversie
En als we het toch over bankjes hebben, knal ik eens wat experimenteels tegenaan: