[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sargonaut: Lekkere herfst plaat. Vind dit mooier dan de laatste bokeh panorma's die ik van je gezien heb.

@Gdzr: Tof! gewoon een mooie panorma.

@marceltuit: nette foto. Mooie lijnen. Eigenlijk niet zo veel op aan te merken.

Afbeeldingslocatie: http://hansjellema.nl/tweakers/IMG_3067.jpg
groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:49

Polariteit

Fietsende fotografeur

Vette kleuren+lucht HMJ. Ook leuk uitzicht zo op de boten+huizen. Ik twijfel alleen een beetje over dat plukje gras vooraan. Enerzijds vind ik het een goede toevoeging om wat diepte te creeeren; anderzijds vind ik hem een beetje storend door het bewogen gras (wat uiteraard niet te voorkomen is met long exposures)

wat voor instellingen+filter(s) heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met je eens over het gras. Had al een groot deel voorgrond weggecropped, maar wilde niet alles weghalen.

De foto is gemaakt op ISO 100, 12mm, f/4, 30 sec. met een B+W 110 ND
Ik snap zelf niet helemaal waarom ik de foto op f4 heb genomen. waarschijnlijk wat van slag. Had eerder mn zonnekap al ff in zee geworpen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@HMJ: Ben het eens met Marcel, dat stukje gras voorin stoort een beetje. Voor de rest wel mooi
@Marceltuit: Leuke compositie en mooie kleurbewerking overheen!
@sargonaut: Fijne plaat! Frame had echter niet gehoeven vind ik

Leunt een beetje op nabewerking, maar vond het wel een leuke foto

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8068/8241938035_d277961584_z.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door M.E.Amrani op 03-12-2012 23:51 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
M.E.Amrani schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:44:
@HMJ: Ben het eens met Marcel, dat stukje gras voorin stoort een beetje. Voor de rest wel mooi
@Marceltuit: Leuke compositie en mooie kleurbewerking overheen!
@sargonaut: Fijne plaat! Frame had echter niet gehoeven vind ik

Leunt een beetje op nabewerking, maar vond het wel een leuke foto

[afbeelding]
Nabewerking of niet. Vind het zeer zeker wat hebben. Lekker dat contrast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie compositie+kleuren M.E.Amrani! Enige minpuntje vind ik de zware vignetting links en onderin, die vind ik iets te nadrukkelijk aanwezig.

Van mij nog eentje; had wat nieuwe filtertjes die ik even wilde proberen (hitech reverse grad):

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8063/8242544612_6253d37e52_z.jpg
Stormy silence @ Grevelingenmeer by Marcel Tuit, on Flickr

Filter deed goed werk; alleen kleurzweem was nadrukkelijker aanwezig dan wat ik gewend ben van mijn 0.9 en 0.6 softgrads van hitech :(

[ Voor 66% gewijzigd door Polariteit op 04-12-2012 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

Mooie foto marcel, ik vind hem zelf alleen iets te hoog qua horizon (had wel ietsje meer van de lucht willen zien) :). heb je een pola gebruikt voor het water? Wel jammer van je ervaring met de reversed grad, ik wilde hem ook kopen. Ben wel benieuwd of je die zweem had tijdens het stacken of als single filter.

Gaat het om deze? http://www.teamworkphoto....se-grad-09nd-p-14709.html Heeft hitech een luxery line ofzo die misschien beter zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Royz op 04-12-2012 15:52 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Tnx :)

Voor deze foto heb ik volgens mij de polarisatie niet meer gebruikt. Die had ik er wel op zitten, maar op een gegeven moment heb ik van lens gewisseld en weet niet meer of ik hem erop gedraaid had :')

Het is inderdaad die filter, maar dan de 85mm versie. Ik heb alle filters in 85mm formaat. Bij mijn groothoeklens houd ik de filter er dan met de hand voor. In combinatie met Liveview prima te doen :)

Overigens had ik hem niet gestapeld. Dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, want dan krijg je zeker colorcast met hitech filters (althans, met de 0.3, 0.6 en 0.9 softgrads die ik al had). Ik heb overigens altijd het idee dat de zweem iets meer opvalt met dit soort luchten dan bij 'kleurrijkere' zonsondergangen.

De reversed filter heeft zijn nut overigens zeker bewezen: dezelfde foto met de 0.9 ND soft had een overbelicht stuk links tot gevolg; en bovenrand was heel erg donker.

Ik begrijp je punt overigens over de horizon/lucht. Valt wel wat voor te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

marceltuit schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:34:
Voor deze foto heb ik volgens mij de polarisatie niet meer gebruikt. Die had ik er wel op zitten, maar op een gegeven moment heb ik van lens gewisseld en weet niet meer of ik hem erop gedraaid had :')

Het is inderdaad die filter, maar dan de 85mm versie. Ik heb alle filters in 85mm formaat. Bij mijn groothoeklens houd ik de filter er dan met de hand voor. In combinatie met Liveview prima te doen :)

Overigens had ik hem niet gestapeld. Dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, want dan krijg je zeker colorcast met hitech filters (althans, met de 0.3, 0.6 en 0.9 softgrads die ik al had). Ik heb overigens altijd het idee dat de zweem iets meer opvalt met dit soort luchten dan bij 'kleurrijkere' zonsondergangen.

De reversed filter heeft zijn nut overigens zeker bewezen: dezelfde foto met de 0.9 ND soft had een overbelicht stuk links tot gevolg; en bovenrand was heel erg donker.

Ik begrijp je punt overigens over de horizon/lucht. Valt wel wat voor te zeggen :)
Ik vind het altijd wel cool als je een beetje door het water heen kan kijken, dat vind ik bij deze foto ook een mooi punt. Volgens mij bestaan er 2 reversed grads, die van Hitech en singh ray. Ik heb geen idee waar je singh rays kan bestellen, dus ik ben aangewezen op de Hitech´s. Ik ga dit weekend een keer met de big stopper en ND grad samen, puur om te kijken wat de color cast zal zijn '.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:55
Een herfstlandschapje van toen de bladeren nog grotendeels aan de bomen hingen.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8484/8176342975_f91e833506_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ marceltuit: Mooi! Leuk de stenen op de voorgond in ondiep water, overlopend naar dieper water, naar lucht (die inderdaad wat beperkt aanwezig is). Misschien wel wat donker? Past hier wel bij, maar ik vind het net te.
@ Wolfensteijn: Typische herfstplaat, mooi kleurenpalet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Royz schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:59:
[...]

Ik vind het altijd wel cool als je een beetje door het water heen kan kijken, dat vind ik bij deze foto ook een mooi punt. Volgens mij bestaan er 2 reversed grads, die van Hitech en singh ray. Ik heb geen idee waar je singh rays kan bestellen, dus ik ben aangewezen op de Hitech´s. Ik ga dit weekend een keer met de big stopper en ND grad samen, puur om te kijken wat de color cast zal zijn '.
Singhray is volgens mij alleen in de VS verkrijgbaar; althans ik ben het een paar keer op amerikaanse webshops tegengekomen; die alleen in de VS bezorgden. Het is wel stervensduur trouwens; een 3 stops ND-grad zat tegen de 200 dollar.

@wrsdam: tnx voor je reactie. Wat betreft donker, ik vind juist dat dit soort foto's niet te licht moeten zijn ivm sfeer enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Over (variabele) ND's en Singh-rays gesproken:

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
:)Wat een mooie foto's allemaal!! Sommige ga ik gebruiken als achtergrond.

Ik maak soms ook wel eens foto's alleen heb ik geen dure camera maar mijn iphone. Ik zal er een paar foto's bijzetten maar ze komen lang niet in de buurt bij veel van jullie :)!!

https://www.dropbox.com/s/87d13wz9lji2k9a/IMG_0504.JPG
https://www.dropbox.com/s/k80zin2a9wg1c5h/IMG_0510.JPG

Deze is gemaakt vanuit een rijdende trein, dus een beetje blurry
https://www.dropbox.com/s/uelf5ypbeq59fdi/IMG_0573.JPG

https://www.dropbox.com/s/dqn821bfkfrgpvf/IMG_0657.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Mooi hoor die blurry foto! Misschien tijd om een spiegelreflexcamera aan te schaffen?

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben weer eens in mijn vakantiefoto's gedoken.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8081/8304905508_e55f3c7a89_z.jpg
US-163 from Mexican Hat to Monument Valley by wsrdam, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Zeker een mooie shot! Lijkt wel alsof er een paarsige zweem overheen zit, maar op zich niet storend

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8078/8304499225_52902ff38a_z.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door M.E.Amrani op 25-12-2012 00:28 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Bij jou lijkt er een blauwe zweem overheen te zitten... :+

Maar die past goed bij de plaat. Alleen vind ik 'm te hoog genomen, of in ieder geval, ik mis een stukje aan de onderkant, wat meer gebouwen zien zou niet erg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Haha klopt, vond m wel wat hebben dat blauwe :p. Ik heb ook een shot waarbij de gebouwen onderin meer in beeld zijn, maar dan vond ik het te aanwezig. Wat vinden jullie?

[foto hierboven vervangen]

[ Voor 22% gewijzigd door M.E.Amrani op 25-12-2012 00:28 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Dat was precies wat ik in gedachten had, een stuk meer in balans als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Je hebt gelijk, thanks!

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals hij er nu staat vind ik hem prima! Mooi hoe het water zich een weg baant door stad en industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
@M.E.Amrani

Mooi beeld, technisch niet heel spannend oid maar je hebt een mooie sfeer weten te pakken, mede door die blauwe zweem. Die woontorens onderin beeld voegen imo veel toe, het zouden zo de huizen van de werknemers van de haven kunnen zijn. Mooi industrieels sfeertje.

@wsrdam

Ja, oke foto denk ik zo, gewoon een vakantiekiekje zoals je het zelf noemt, kan er niet veel meer over kwijt.

@Wolfenstein

Heerlijk beeld, die reflectie voegt een hoop toe en ik vind je kadering goed, je kleuren heb je mooi onder controle.

Maand geleden op een landgoed gezeten in Brasschaat met stage. Dit was mijn wake-up-view :)
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8340/8271567293_1c5a7ef647_c.jpg

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Wow, mooi sfeertje! Vooral dat mist i.c.m. de silhouetten vind is super. Had ik maar zo'n mooie view in de ochtend

instagram - linkedin

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Richard: mooie sfeervolle plaat, met gaaf laag standpunt. Nette plaat! Ik vind alleen die rood/paarse bomen een beetje gek ogen.

@M.E.Amrani: Gaaf uitzicht, al vind ik hem aan de onderkant wat krap en qua kleur ook iets te flets. Compo is verder wel nice :)

@wrsdam: Lekkere plaat met mooie dieptewerking. 2 'minpuntjes': jammer dat de auto niet iets dichterbij is, en jammer van de 'haze' (al kan jij daar niks aan doen).

@wolfenstein: vette kleurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Van mij ook weer een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8504/8325589642_11584d939f_z.jpg
Marina @ Stellendam by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Richard!: Erg mooi! Als ik wat langer kijk is het enige wat mij stoort eigenlijk de 3 paaltjes die de silhouetten van de paarden blokkeren.
@marceltuit: Mooie plaat. Stijgertje, water mooi glad, bootjes. Erg leuk! Door de lange sluitertijd wel wat beweging in de boten, met name aan de lijnkerkant waar de stijger je naar toe leidt (en waar ook het gele lichtje je naar toe trekt) is het op het grotere formaat goed te zien. Niettemin mooi werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor je reactie wsrdam. Die beweging heb je inderdaad gelijk in, viel me ook al op. Ik vond het echter niet al te overheersend, vandaar dat ik de plaat gewoon geplaatst heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
@Marcel: Heerlijk sfeertje! Klein stukje zonsondergang meegepakt, netjes hoor :) Nette plaat!
@Richard: Fijne plaat, silhouetten mooi in de mist, ook een fijne plaat.

Gisteren op het strand geweest om wat foto's van een vriendin te schieten, ondanks dat ik een 70/200 bij mij had, kon ik het niet laten deze plaat te schieten.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8081/8338407441_220acb48f8.jpg
_MG_8483 by Killa_Z, on Flickr

Horizon is misschien precies in het midden, maar ik vind het een fijne plaat, zag er in het echt erg mooi uit in combinatie met de weerspiegelingen!

Oh, en de portretten zijn ook netjes geworden :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Mooie foto Richard!
Erg prettige sfeer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Heel mooi licht Killa_Z :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Thx :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Richard! wel een vette foto. Standpunt is wat laag maar eigenlijk kijkt het best lekker!
Marcel, wederom weer een mooie foto. Alleen het donkere in de lucht en het lichte in het water contrasteren wel veel. Ziet er bijna onecht uit...
KillaZ....hmmm het licht is wel ok, groot ziet het er ok uit, maar ik mis toch iets op de foto. Kan niet echt zeggen wat. Een surfer aan de horizon ofzo. Of misschien was nog meer landscape crop mooier....

Ik zag Voldemort gister rondlopen tijdens een boswandeling:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/148969_2603320658121_1252016800_n.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor je reactie DeathChant :) Ik kan me wel voorstellen dat je dat vindt, echter toch was dat contrastverschil er al toen de foto uit de camera kwam. Denk dat ik een iets te sterke filter heb gebruikt :)

Jou plaat vind ik qua compo best nice, mooie lijn. Dit vind ik zelf altijd wel moeilijk in het bos: diepte creeeren. Is jou prima gelukt.

Alleen als je de naam Voldemort noemt, verwacht ik een soort van mystereuze, creepy sfeer in de plaat. Die mis ik een beetje. Heb je trouwens een grijsverloopfilter gebruikt? Die valt nogal op bovenin doordat de foto daar nogal donkerder is dan de rest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hehe, neen, kep gewoon vignetting toegepast achteraf in LR. Vond ik mooi :) Ja ik had em donkerder gemaakt (voldemort-statement), maar dat vond ik toch ietsje TE. En ik weet dat meeste tweakers in het fotografie-deel meestal kritisch zijn op te donker of te licht ;)
Overigens was mijn comment over dat contrastverschil niet negatief bedoeld. Stiekem wil ik eigenlijk ook gewoon een NDfilter :)

Nou hier een wat kleurrijkere plaat dan:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/293607_2607375159481_2051707515_n.jpg

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

@Richard: heerlijk sfeetje en prachtige kleuren/licht. Helemaal goed!
@marceltuit: Mooi glad water en een goede lucht :) Het lichtje op de pier vind ik wel wat afleidend, maar verder een erg mooie foto.
@Killaz: Mooie lichtstralen en lekkere zachte kleuren! Misschien inderdaad een klein stukje van de onderkant afhalen en dus een iets bredere crop maken?
@ Deathchant: De bomen vind ik gewoon erg mooi, goed gebruik van portrait formaat en lekkere toning.Het parkbankje heeft idd goede kleuren en de DoF vind ik mooi overkomen. Verder vind ik een leeg bankje als onderwerp niet heel boeiend ;)

Een foto toen we in Florida richting de Everglades reden. Gemaakt door de ruit van een rijdende auto heen, dus ik moest flink nabewerken om er wat van te maken, maar toch wel tevreden. Alleen de kleuren wil ik nog iets sprankelender, maar dat lukt niet echt...
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8470/8354068855_7c0be70ab7_z.jpg
Landschap Everglades by DunkNL, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@Richard!: Mooie sfeertje in de foto, ik twijfel een beetje over de compositie, zo met de paarden bijna in het midden van het frame, ik zou er mss nog wat meer voorgrond afsnijden.

@marceltuit: Mooi glad water, op klein formaat valt de beweging totaal niet op, op groot formaat een beetje meer, maar valt nog mee. Mooie hemel ook.

@KillaZ: Mooie 'godrays', maar ik mis een onderwerp in de foto, bvb een tak of rots op de voorgrond dat wat aandacht trekt.

@Deathchant: 1 deze is precies groter dan 640px? Mag dat nu wel? Over de foto, mja beetje moeilijk. De bewerking is wel mooi, diepte is ook goed, maar ik mis een pad oid dat je door de foto leidt, nu is het meer een foto van een hoop bomen.
2 vind ik de kleuren er beetje over en het bankje gaat teveel op in de omgeving, ik weet niet welke lens je gebruikt hebt (staat niet in de exif), verder vind ik een bankje nu ook niet onmiddellijk het meest boeiende onderwerp :)

@Goku33: Mooie lucht en reflectie in het water. De voorgrond is echter een heel stuk onderbelicht en ik mis ook een echt onderwerp, iets dat de aandacht trekt, maar voor genomen te zijn door de ruit van een rijdende auto, vind ik het best een mooie foto ;)

Nog een foto van mij van een dreigende lucht op de Causses in de Cevennes in Frankrijk. 10 minuten later viel het water met bakken uit de hemel, gelukkig waren we met de auto :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8071/8357517724_cfbfcbfdc0_z.jpg
Les Causses, Cevennes by LaurentSt, on Flickr

Na een opmerking op een ander forum, een update:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8077/8357358731_763c7b3769_z.jpg
Causses, Cevennes-update by LaurentSt, on Flickr

[ Voor 9% gewijzigd door LaurentS op 07-01-2013 18:00 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
@ Marceltuit, mooi weer hoor! Zie eigenlijk niet zo snel een puntje waar ik iets van wil zeggen :)
@ Killaz, vind met name de diepte in het wolkendek in combi met de lichtstralen mooi.
@ Deatchant, gaaf! Er zit iets over die foto waardoor ik denk dat het een HDR is, maar dat weet ik niet zeker. Vind het mooi dat ie in het midden lichter is dan de randen, maakt hem interessant.
@ Deatchant, bankje vind ik minder
@ Goku, de lucht is toch zeker goed gelukt! Het land valt wel iets weg, dat zou mssn wel wat sprankelender mogen idd.
@ LaurentS, Ik heb een tijdje zitten kijken, maar ik zie geen verschil tussen beide foto's. Zie ik het niet, of zijn het per ongeluk dezelfde? Van mij had de lucht wel ietsies donkerder gemogen, vind het zo niet heel erg dreigend overkomen. Ik heb de weersverandering vooraf ook niet meegemaakt, kan wellicht schelen.

Van mij een onder water gelopen uiterwaarden. In kleur kreeg ik m niet naar tevredenheid, toen in z/w geprobeerd en vond deze sterker en sprekender, maar nog steeds niet geheel tevreden. Zit een lichte korrel in. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie suggesties hebben hoe ik hem kan verbeteren/interessanter kan maken. Er is geen duidelijk onderwerp, mssn dat een voorbij varende boot het plaatje wat completer had gemaakt? Kan ook zijn dat de hele setting gewoon niet zo boeiend is natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8081/8357752525_3b3faa098c.jpg
Uiterwaarden by P Pepping, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door douPel op 07-01-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@goku33, thanks!! Over jouw foto: hij lijkt een tikkie te blauw verzadigd. Probeer de saturatie eens op -10 te zetten ofzo en dan de luminance van blue iets omlaag. Sprankelender lijkt me ook moeilijk aangezien je waarschijnlijk de zon juist achter een wolk had zitten. Dus dan is het wel een mooie dag, maar dan krijg je van die blauwelucht-maar-toch-bewolkte foto's. Ik heb dat dus ook vaker in Schotland.

@goku+laurents, hehe, dat mag :) ik vind die bankjes juist altijd wat hebben :) Bankje = 70-200/2.8L IS II USM @ 70mm 2.8. Ik wilde juist niet verder weg gaan staan en dan inzoomen op 200mm @2.8. Ik wilde juist die omgeving zo erbij hebben en toch dat enigszins dat "dof effect" hebben. Ik weet, ik heb geen zeiss 100/2 makro planar voor het 3d effect, maar toch :) . Kleuren heb ik toch maar een beetje versterkt, want ik hou niet altijd van dat grauwige levenloze. Bij deze vond ik wat meer kleur mooier over komen.

De boomfoto is gemaakt met een 17-55/2.8 IS USM (je zou andersom verwachten :) )
Ik ben wel blij dat er geen pad is. Dat groepje bomen met juist in het midden geen boom vond ikzelf wel blikvanger genoeg eigenlijk. Maar goed, ieder mag er natuurlijk wat anders van vinden :)

@laurent.....wat is het verschil tussen de 2? Het dreigende van de lucht vind ik wel cool. Het lijnenspel werkt ook goed maar het grassige komt wat fletsjes over.

@douPel, nope is geen HDR :) kep idd wat vignetting toegepast vanwege het licht en de blikvanger in het midden.
Over jouw foto....hij oogt hier erg zwart, veel dichtgelopen stukken. Een landschap in zwartwit kan best mooi zijn, maar ik ben ook stiekem een beetje benieuwd naar de kleurenversie :)

En als we het toch over bankjes hebben, knal ik eens wat experimenteels tegenaan:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/227767_2610625120728_458973310_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Deathchant, kleurenversie staat in een link erbij:p Hij is idd dichtgelopen op een aantal plaatsen. Heb het contras ook aardig omhoog gegooid, kan best dat ik te ver ben doorgeschoten hoor.

Dit bankje vind ik veel geslaagder!! Kleuren vind ik erg goed zo :) De rand van de vignetting is wel vrij hard. Met name links, rechts valt wel mee. Hij lijkt wel wat scheef te staan en heb de neiging de foto wat naar links en naar achter te kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Het valt wss meer op op groter formaat, dan op 640px, maar de voorgrond is wat donkerder bij de update.

@doupel: Ik vind hem wat te donker, teveel dichtgelopen zwart, ook oogt hij niet erg scherp. Wel een mooie lucht en goede compositie.

@Deathchant: Dat vind ik al wat specialer dan je vorig bankje, vanwege het mos en de blaren erop en de speciale bewerking. Beetje jammer van die afgezaagde stam achter het bankje en het paarse vind ik niet zo mooi. Echter is dit nog landschapsfotografie?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ok vignetting links idd. Goede opmerking! Dit bankje stond idd wel recht en heb eigenlijk vanuit 'artistiek' oogpunt dit zo "gekanteld".... eigenlijk stiekem ook, zodat ik geen lens hoefde te wisselen :P

Ik vind jouw kleurenfoto niet eens zo slecht. Toch lekker warm. Misschien wat highlights weghalen richting de zon, maar verder best ok dacht ik toch zo.
@laurent....nu je het zegt....ik zal idd volgende keer het testtopic gebruiken hiervoor. Ik vind dit soort dingen in het bos vaak wel bij landschap horen, maar snap dat de meesten dat niet zouden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:48
Misschien niet de meest boeiende foto's, maar toch een greep uit mijn collectie van afgelopen jaar.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8467/8357874963_1135514f18.jpg
Arc de Triomphe, Paris France by Gynnad1989, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8362/8357877757_5073908478.jpg
Avenue des Champs-Élysées, Paris France by Gynnad1989, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8353/8358934070_ab800bb1d8.jpg
Alpe d'Huez, Le-Bourg d'Oisans France by Gynnad1989, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8492/8357871629_4cf73692af.jpg
Central Station Tilburg, The Netherlands by Gynnad1989, on Flickr

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

Gynnad schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:53:
Misschien niet de meest boeiende foto's, maar toch een greep uit mijn collectie van afgelopen jaar.
En wat vind je van de foto's die voor je geplaatst zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:48
Goku33 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:50:
[...]

En wat vind je van de foto's die voor je geplaatst zijn? ;)
Qua fotografie een stuk sterker dan mijn foto's. Maar over het algemeen zijn ze inderdaad ook niet heel erg boeiend. :) In de zin van wat er dan gefotografeerd is.

[ Voor 6% gewijzigd door Gynnad op 08-01-2013 17:57 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Gynnad schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:57:
[...]

Qua fotografie een stuk sterker dan mijn foto's. Maar over het algemeen zijn ze inderdaad ook niet heel erg boeiend. :) In de zin van wat er dan gefotografeerd is.
Bedankt voor je uitgebreide reactie op de andere foto's in de thread...

Dan ga ik ervan uit dat je je ook tevreden gaat stellen met mijn reactie op jouw foto's: sommige zijn interessant qua locatie of moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:19
Gynnad schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:57:
[...]

Haha ik denk dat jullie elkaar niet helemaal begrijpen. Volgens mij wou Goku33 (nog) niks aan merken op je foto's maar je bij het gesprek/de discussie betrekken. Namelijk wat je oprecht van de andere foto's vindt ;).

@deathchant: dat schuine bankje is gaaf. Ik vind de toegevoegde kleur mooi uit komen.
@laurents: ik moest ook even zoeken naar het verschil maar de donkere voorgrond is inderdaad nog iets beter ja! mooie foto ook
@goku33: van achter een raam? nice. Highlights wel beetje nog dimmen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@deathchant: je kleurbewerking vind ik wel geslaagd; het bruin en groen van de het mos+blaadjes op de bank komen goed over tegen de blauw/grijze toning van de rest van de foto. Het standpunt vind ik echter wat minder, ik vind het teveel een 'ik had geen zin om door de knieen te gaan'-standpunt :P

@doupel: mooie plaat met fijne compo. de z/w conversie vind ik iets te heftig. Kleurenversie is very nice! :)

@LaurentS: Mooie dreigende lucht. De voorgrond vind ik wat minder, en dan vooral door het stukje weg. Dit vind ik er op de een of andere manier wat ongelukkig op staan.

@goku33: mooie lucht + reflecties :) Kleuren van de lucht vind ik persoonlijk prima. Van het gras mag wat mij betreft wel wat mooier, maar denk dat je het dan bij de bron aan had moeten pakken: mooier licht. Ik denk dat je hier niet veel meer uit kan halen, zonder dat het gras er 'vies' uit gaat zien.

Je merkt er overigens niks van dat hij uit de auto genomen is.

@Deathchant: Prima kleuren inderdaad, nice! :)

Van mij ook een plaat. Eens eentje gemaakt met k*tweer :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8474/8358889604_65c585f74f_z.jpg
Ancient hiking trail @ Luxembourg city by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Leuke foto marcel!! Het is idd wat donker he, niet echt veel "interessants" met het licht. Dat vind ik altijd wel mooi in een bos, maar nevertheless een leuke foto om naar te kijken ;)!

Ik kon niet echt door de knieen, want er was min of meer een ravijntje en wat regende...modder+blaadjes+regen=glad dus ik riskeerde het liever niet :) Daarnaast was het erg bewolkt dus ik moest een lage iso gebruiken. (volgens mij iso800 en nog steeds maar 1/30e op f2.8). En ik wilde ook eens 'wat anders' doen dan een bankje recht van voren :)
Maar er valt idd wel wat te zeggen over het standpunt. Misschien was lager idd beter geweest. Gezien ik toch wat met bankjes heb, zal ik daar wel echt wat vaker foto's van maken, dus thanks for the tip :D

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 09-01-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Deathchant: Leuk kleurenexperiment, vind alleen de compositie erg centraal en het standpunt te hoog.

@Gynnad: De eerste foto ziet er riskant uit, lijkt me niet de meest comfortabele plek om een foto te gaan staan maken.

@marceltuit: Nette compositie. Lijkt net lente door al het groen, 2 weken eerder lag er hier nog een dik pak sneeuw en vroor het.

Ik heb ook nog een bankje van een tijd terug toen het sneeuwde en ik foto's aan het maken was voor de fotoopdracht - budget fotografie. Gemaakt met mijn oude Trust compactcamera :

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8237/8364397332_79572c7371_z.jpg
Snowy parkbench by Tommy van der Velden, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:44:

@Gynnad: De eerste foto ziet er riskant uit, lijkt me niet de meest comfortabele plek om een foto te gaan staan maken.
Hahah, dat is echt de meest standaard plek om deze foto te maken. Hier is een vluchtheuvel in de weg (je ziet de aanzet daarvoor precies onderin de foto )

Lijkt gevaarlijk, is compleet ongevaarlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Deathchant: Dan kan ik me wel voorstellen dat je het risico niet neemt; risico nemen is niet erg en kan leuke foto's opleveren maar er zijn grenzen natuurlijk :)

Ben benieuwd naar je volgende bankje :D

@Sargonaut: foto is van eind februari 2012, dus dat is al bijna lente :P

Jou plaat kijkt ook best relaxed, nette compo. Ik mis alleen om de een of andere reden iets kleurrijks in de foto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo! Ik begin dan maar bovenaan vorige pagina :9

@marceltuit: Nette LE met fijne kleuren. De beweging in de bootjes links storen mij niet zo.Apart dat het water zo een beetje melkkleurig wordt. :P
@KillaZ: Mooie lucht en licht! Ik heb zelf ook een aantal van dit soort foto's, maar doe er vervolgens eigenlijk nooit wat mee.. Op het moment dat je op het strand loopt is het prachtig maar als foto opzich niet zo spannend door het ontbreken van een onderwerp.
@Deathchant: prima foto, heb wat m'n twijfels over het donkere bovenin. Verder een fijne toning.
@Deathchant: fototechnisch wel prima volgens mij. Vind het bankje verder niet zo interesant.
@Goku: Sluit me qua commentaar aan bij LaurentS.
@LaurentS: Zal wel aan mijn ogen liggen, maar bij de 1e lijkt de voorgrond donkerder. :P Verder fraaie plaat!
@DouPel: Mijn voorkeur is denk ik toch de kleurenversie. Al het gras/planten in het water maakt het een wmb te drukke voorgrond. Verder is er al het nodige gezegd over het dichtgelopen zwart.
@Deathchant: ik weet het niet zo bij deze.. kleuren zijn niet mijn smaak.
@Gynnad: 3e spreekt mij nog het meest aan.
@marceltuit: prima compositie en lekker groen! En dat in de winter..
@Sargonaut: Ook een prima foto, maar ik denk dat ik niks met bankjes heb :P

Vorige week zondag was het behoorlijk grijs in Leeuwarden, dus maar even naar Harlingen gereden :)
Afbeeldingslocatie: http://hansjellema.nl/tweakers/IMG_3264-3.jpg
groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor je reacties :)

Jou plaat heeft hele fijne kleuren. De compositie vind ik wat minder geslaagd. Qua dieptewerking is hij wel ok, maar ik vind hem niet in balans. De vlakverdeling komt om de een of andere reden (bij mij iig) niet zo goed over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:39
Weekje op wintersport geweest. Helaas hele week mistig weer. Geen foto's met blauwe lucht kunnen schieten helaas :P maar vond deze nog wel aardig.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8351/8384727090_55c0460563_z.jpg
Snow by Wiebe Nieuwenhuis, on Flickr

[ Voor 9% gewijzigd door sweebee op 15-01-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze lijkt anders aardig blauw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Inderdaad : Lucht overbelicht en alles veel te blauw dus fix effe je white balance en ga met wat sliders spelen om die lucht terug te krijgen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:39
nero355 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 02:09:
[...]

Inderdaad : Lucht overbelicht en alles veel te blauw dus fix effe je white balance en ga met wat sliders spelen om die lucht terug te krijgen ;)
Bij mij niet overbelicht hoor :O netjes in het histogram.

Witbalans klopt natuurlijk niet, maar vind het blauwe wel mooier dan het origineel
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2g0h3o232H0r3J0K0s0P/IMG_8665.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar verschillen we dan van mening ;) Vind dit mooier. Wat me nu wel meer opvalt is dat de bomen zijn dichtgelopen en zwart lijken. Ik denk dat als er net ietsje meer van de achtergrond zichtbaar zou zijn geweest dit ook wel ten goede zou komen aan de foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Je kunt altijd nog plaatselijk wat highlights verminderen. Ik ben het ermee eens dat ik ook deze laatste mooier vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ sweebee: ik vind de natuurlijke versie (wit) veel mooier!

Ik heb zelf een poging gedaan om raar licht te fotograferen, dat leek me wel een leuke leerervaring. Het volgende is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8371/8392685679_f9904dc16b_z.jpg
Misty Horizon 3 by Woutoud, on Flickr

Ik heb er nog twee, maar die zijn, op de specifieke lichtstralen na, ongeveer gelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Sweebee, een beetje blauw tint vind ik er wel bij passen maar dit was iets te veel ... verder inderdaad plaatselijke highlights en de bomen die bijna dicht lopen.

@Woutoud, wauw mooi! Lekker zacht en nog net genoeg licht op de voorgrond, heerlijk. Krijg kriebels om er na / tegen zonsondergang weer op uit te trekken, zit er de komende dagen helaas niet in ben ik bang. Tof werk!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gave lucht inderdaad, al mag de voorgrond van mij wel iets lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 12:14
@Woutoud, Mooie lucht idd! Maar voorgrond vind ik iets te donker, misschien een stuk van de onderkant croppen?

Vandaag had ik eindelijk eens tijd om foto's te maken met mooi weer en sneeuw :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8331/8412694276_8eeeb36b66_z.jpg
Winter Lines by Nick Hidding, on Flickr

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Tosemime: Mooi winters plaatje met mooie dieptewerking. Misschien een tikje warmer net wat fijner, maar dat is misschien persoonlijk.

Ik vind het altijd lastig om overbekende plaatjes toch interessant/origineel op de foto te krijgen. Zo ook hier, misschien is het dan ook wel eentje die vaak voorkomt, maar ik ben er toch wel tevreden over.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8104/8479430342_63fa71ee0b_z.jpg
Amphitheatre Bryce Canyon by wsrdam, on Flickr

edit: iets donkerder, iets meer contrast toegepast.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

wsrdam hij ziet er zacht uit. Best mooi, alleen jammer dat er nu geen licht IN brice canyon (het is toch brice canyon he?) schijnt. Mooi avondlicht in de canyon had voor wat dieper contrast en mooie lichtspeling gezorgd. Hij lijkt nu een beetje kleur- en contrastloos terwijl ie dat ook weer niet is als je snapt wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

Tosemime: mooi moment gekozen dat de fietser precies door de zonnestraal rijden.
wsrdam, hij kom took bij mij iets te contrastloos over. Snufje contrast neemt net de waas waarschijnlijk weg.

Zonsondergang van mij van een tijdje terug.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8102/8466630528_976d307b60_z.jpg
Road to sunset by Barrycades, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Laatst online: 09:57
@Barrycade, Mooie zonsondergang, vind m echt erg goed gelukt, de lucht is heel mooi. Had van mij wel nog iets verder naar voren/links mogen gaan staan zodat de weg door loopt (bij die hoek in de weg nou misschien?), en ik vind de scherpte op 1600px wat tegenvallen maar dat kan aan mij liggen.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Thanks, Scherpte zou kunnen, ben aan het stoeien met Lightroom en Flickr om de ideale setting te vinden. Mijn ervaring met Flickr is dat als je 'm voor de grote resolutie scherp genoeg maakt, de kleine versies veels te veel verscherpt zijn.

Iemand tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tosemine: zou hem ook iets minder 'koel' maken.
@wsrdam: zeker een fijne foto! mij wel wat te flets.. sluit me dan ook verder aan bij Deathchant.
@Barrycade: fijne lucht. Ik had de weg denk ik anders in beeld geplaatst, zonder dat linker deel. Er is wat mij betreft niks mis met de scherpte..

van mij ook een wat oudere:
Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/IMG_bootje-640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Deathchant/Barrycade/HMJ: Thanks voor de comments. Ik vond het zachtere zelf wel mooi, maar begrijp het punt, thanks!

@Barrycade: Mooi gebruik van de weg richting de horizon, misschien wel net iets te veel weg op de voorgrond, maar niettemin prima foto!

@HMJ: Fijne compositie, maar verder kan ik er niet zo veel mee, eigenlijk. De lucht vind ik zelf een beetje saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
@marceltuit: Tja.. keurig netjes. Belichting en scherpte zijn keurig. Beetje meer zon was er wat meer spanning in geweest maar de rust is ook niet gek.
@sargonaut: Onderwerp is vaker gedaan. Sneeuw komt hier iets grijzig over. Verder mis ik iets spanning tussen de bank en de achtergrond, denk dat ik zelf het diafragma wat meer open had gezet.
@HMJ: Mooi vlakkenspel hier. Lijkt erop dat je bewust net naast de rule of thirds bent gaan zitten. Heeft wel wat. Denk dat ik zelf voor een neutral grad filter in de nabwerking was gegaan.
@Sweebee: Nee, sorry, ik vind 'm niet mooi. Blauwe sneeuw heb ik een hekel aan. Het lijkt bijna alsof er links naast de voorste boom een vlek op de lens zat. Verder zit er rechts of te veel of te weinig detail in. De herziene versie kijkt al prettiger maar ook hier dat stuk rechts weer.
@woutoud: Die doet 't niet meer.
@tosemime: ook hier is de witbalans een tikkie vreemd. Verder erg leuke plaat, de fietsers maken 'm.
@wsrdam: Inderdaad een overbekend plaatje maar met een reden natuurlijk. Je hebt naar mijn mening in de nabewerking een hele hoop laten liggen. Tikkie overbelicht en veel te weinig contrast. Denk als je een histogram bekijkt je links een stukje leeg ziet.
@barrycades: Prachtlucht. Belichting is netjes, lijn loopt mooi weg alleen dat ding op het asfalt vooraan links smeekt wel op de cloontool vind ik.
@hmj: Hele fijne compositie, als ik deze geschoten had was ik tevreden naar huis gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8092/8462953522_5bb45bb5ca_z.jpg
Winter in de AWD by j_wijnands, on Flickr

Deze plek zat ik al meer dan een maand op te azen maar steeds zat het weer niet mee. Toen ik er voor stond met de sneeuw kon ik de verleiding niet weerstaan om er een HDR van te maken. Ben bijna helemaal tevreden hiermee.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Zou niet denken dat het een HDR was, dus dat is goed gelukt :P Vind het ook wel leuk dat de lucht ongeveer dezelfde kleuren heeft als de onderste helft van de foto. Mooie plaat algemeen gezien, het enige puntje van kritiek is dat er niks (voor mij) in zit wat de aandacht vasthoudt. Maar al met al vind ik 'm ook wel geslaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem ook wel fijn eigenlijk! Jammer van de uitgebeten vlek in de lucht, al was daar in dit geval niet zo veel aan te doen schat ik zo.. Wel zou ik de flares(?) rechts wel ff hebben weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Die zon zag ik zo, daar zit ik niet zo mee. Die flare is wel heel suf zeg, had ik een potje zitten klonen op links, zie ik 'm rechts over het hoofd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

HMJ: Fijne plaat, maar jammer dat de lucht wat grijzig / saaiig was.
Wijnands: fijne sfeer, is het water nu bevroren of is dat het effect van de HDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Beetje van alletwee. Er lag een flink stuk onder een vliesje ijs, verder een combo van hdr en gebrek aan wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barrycade schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:51:
HMJ: Fijne plaat, maar jammer dat de lucht wat grijzig / saaiig was.
Wijnands: fijne sfeer, is het water nu bevroren of is dat het effect van de HDR?
Vond de grijze lucht in dit geval zelf wel meevallen aangezien er toch ook nog wel wat structuur in de bewolking zit.. zal mijn afwijking wel zijn dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie kleuren. Mooi ook hoe er nog wat kleuren door de sneeuw komen. Waarschijnlijk zou de sneeuw de volgende dag van de struiken verdwenen zijn, je had dus een prima moment.

Je hebt rechtsonder nog een stukje riet meegenomen. Zorgt zeker voor dieptewerking, helemaal omdat je het terug ziet komen aan de rechterkant. Wel wordt deze lijn rechts onderbroken waardoor je dan weer minder goed door het beeld wordt geleid. Met ook de zon en de reflectie is de plaat aan de rechterkant in verhouding vrij druk. Om te zorgen voor een betere balans had ik liever ook riet aan de linkerkant gezien, of een deel van de linkerkant wegcroppen. Door een lager standpunt in te nemen zou het riet ook wat meer in het beeld komen waardoor het wat meer onderdeel wordt van de plaat, het zit nu een beetje verstopt in een hoekje. Linksonder zie ik overigens een zwarte vlek. De uitgebeten lucht om de zon en in de reflectie in het water stoort mij een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Wijnands: Mooie plaat, inderdaad fijne sfeer. Ik vind vooral het warme gele licht rechts erg nice; jammer dat dat links ook niet wat nadrukkelijker aanwezig is. Nu oogt de foto links erg kil en rechts erg warm.

Nette hdr-bewerking overigens, het was mij in eerste instantie niet opgevallen.

@HMJ: mooie compo. De lucht vind ik ook wat saai, die zou ik persoonlijk nog iets donkerder maken zodat het geheel er wat dreigender uit gaat zien.

@Barrycaede: mooie lucht, en fijne curve in de weg. Alleen vind ik de plaat iets te donker, vooral de bermen zeg maar.

@wsrdam: herkenbare plek van Bryce Canyon(vorig jaar ook geweest). Ik blijf het mooi vinden, ook al heb ik deze plek al 1000x op foto voorbij zien komen. Ik sluit me aan bij de overige opmerkingen dat er wel iets meer contrast in mag.

@tosemimi: mooi lichtspel valt er door de bomen rechts. De compo vind ik verder niet echt geslaagd, ik vind de foto niet in balans. Het hele linker stuk had niet gehoeven van mij. Het meest interessante vind ik rechts bij de bomen en de fietser.

Van mij ook weer eens een landschapsplaat. Ik weet nooit of dit soort foto's in het landschappen-, zonsondergangen- of longexposure-topic moeten...

Maar iig, eentje van mijn afgelopen trip naar Florida. Moest enkele grijsverloopfilters stapelen om de lucht niet uitgebeten te laten zijn... Ook nog een polarisatiefilter gebruikt, waarvan het effect helaas iets te sterk heeft uitgepakt. Ik heb altijd het idee dat het effect door de zoeker/in liveview minder erg lijkt dan uiteindelijk op mijn pc :(

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8391/8466174714_643e4776cd_z.jpg
Watching sunset @ Treasure Island Beach by Marcel Tuit, on Flickr

[ Voor 5% gewijzigd door Polariteit op 19-02-2013 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
haha, ik vind het toch wel mooi hoor. Je scrolt het topic naar beneden, ziet de foto en direct weet je dat ie van Marcel is :P Ik vind m gaaf. Lekkere heldere kleuren. Wat ik mooi vind is dat de oranje lucht overloopt in het strand, dat ongeveer dezelfde kleur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Wijnands, ik moet zeggen dat de HDR bewerking goed gebruikt is. Ik vind het een erg ruige foto!!
marcel: pssst, vlekje op sensor bovenin het blauwe?

Goed gelukte foto, alleen was ik, gezien de zonsondergang en het relaxoord in de verte, gegaan voor een nog langere sluitertijd zodat het lekker zacht was. Dit is een beetje onrustig water vs relaxte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Tnx beiden :)

@doupel: tnx :D betekent dat dat ik een eigen stijl heb blijkbaar; of dat mijn foto's voorspelbaar worden en ik eens wat variatie moet laten zien :P

@Deathchant: goed dat je het opmerkt. Ik heb even gekeken naar andere foto's van die reis, en denk niet dat het een vlekje op de sensor is; maar misschien een vlekje op de filters.

De sluitertijd heb ik eigenlijk bewust gekozen, ik wilde namelijk deze beweging er in hebben. Ik heb ook platen met langere sluitertijd, maar daar werd de zee al vrij snel volledig vlak. De mensen waren daarin overigens ook stukken onscherper, en minder prettig om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Laatste 3 foto's zijn stuk voor stuk schitterend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
marceltuit schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 07:23:

@doupel: tnx :D betekent dat dat ik een eigen stijl heb blijkbaar; of dat mijn foto's voorspelbaar worden en ik eens wat variatie moet laten zien :P
Ik denk beide. Ik heb het idee dat je (de laatste tijd?) qua landschap veel in het de latere/eerdere uurtjes van de dag zit en veel met long exposure werkt. Veel egale vlakken/luchten (de long exposure?), in je fotos zit vaak ook wel een wat paarsige zweem in de lucht heb ik het idee. En ik denk ook wel dat op een of andere manier de keuze van je setting toch wel kenmerkend is, maar dat kan ook bullshit van mijn kant zijn haha :P Overigens hoef je van mij niet persee iets anders te laten zien hoor, ik vind je foto's altijd fijn om naar te kijken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door douPel op 20-02-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
@ Tosemine, zoals wsrdam zegt, lijkt hij idd wat koeltjes. Verder mooie ruime foto.

@ wsrdam, leuke foto, gaaf ver gezicht. Wat ik mis is iets dat mijn aandacht trekt, ik blijf eigenlijk de hele foto rondkijken. Ik meende net als Barricade ook te zien dat hij wat heiig is. Misschien dat de blacks wat opkrikken daartegen helpt.

@ Barricade, heb je vignetting toegepast? De bovenhoeken zijn wel heel erg donker naar mijn idee. Kleuren spreken me wel aan en de lucht is erg mooi.

@ HMJ, mooie, rustige foto. Het zandbankje/strand rechtsonder vind ik een mooie toevoeging.

@ Wijnands, ik ben het met je eigen commentaar eens :P Wat ik iets jammer vind is de donkere vlek links onder en de grijze lucht links. Aan de laatste kun je weinig doen denk ik :)

@ Marcel, zie vorige post :)

Van mij een van Schiermonnikoog. Vond deze uitsnede wel mooi, meer gras of meer lucht voegt naar mijn idee niets toe, terwijl dit breedbeeld naar mijn idee de uitgestrektheid en wijdsheid benadrukt. Ik heb ontzetten lopen kloten met de lucht en die is nog steeds niet naar tevredenheid, maar ik weet nu even niet wat ik er nog aan kan doen (tips?)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8518/8492373410_73d0b77f0a.jpg
Schiermonnikoog by P Pepping, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@doupel: dat van die paarse zweem kan wel kloppen hoor; ik gebruik best veel mijn filters en dan krijg je dat nu eenmaal vrij snel. En aangezien ik nogal van de kleurtjes ben; zal ik ze eerder versterken dan wegwerken ;)

Jou foto is best rustgevend om naar te kijken; alleen rechtsonder vind ik hem iets te rustgevend. Ik vind hem daar iets te leeg.

Mooie lucht wel; en ook mooie kleur van het riet :)

En nog eentje van mijn hand:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8373/8489017537_7fa8f0cd75_z.jpg
Sunset @ Treasure Island (FL) by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:30
douPel: In het klein vind ik hem best ok om naar te kijken, maar hoe groter hoe minder eerlijk gezegd. De foto heeft eigenlijk maar twee onderdelen, 50% lucht en 50% graan, beiden nogal onrustig ogend. M'n ogen gaan steeds tussen die twee, met de vraag waar ik nou naar moet kijken..

Marcel: Lekkere kleuren zeg! Alleen wel jammer van de compositie. Dergelijke scènes vragen gewoon om symmetrie wat mij betreft.
--

Snel nog voordat het 15 graden wordt komende week :P

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8249/8468097158_44b8be04f5_z.jpg
Winter 1963 by Evanoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Wat zou er aan jouw foto veranderen als het 15°C zou worden :? Hij is in zwart/wit, dus het is niet te zien of het groene zoden of witte velden zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Volgens mij is ie in infrarood genomen. Ben niet zo thuis in infrarood maar misschien dat je nu meer contrast hebt dan als het warmer wordt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Volgens mij niet, ik zie het in ieder geval niet terug in z'n tags of groups waar 'ie in geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ah zover had ik nog niet gekeken :P. Na ja hij komt vast met een verklaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Ik ben benieuwd! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:30
Lol, wat je al erachter kan zoeken :D

't Is een sneeuwfoto, normaal vind ik het een beetje raar om dergelijke foto's buiten het sneeuwseizoen te plaatsen (tja, waarom eigenlijk...), that's all ;)

Geen IR trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Evano op 03-03-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Mijn punt was dat 'ie in het zwart/wit is en het daardoor niet te zien is of het nou sneeuw of groen gras (of infrarood) is :P Als je de sneeuw wilt laten zien, waarom dan zwart/wit?

Landschappen vind ik eigenlijk maar zelden goed werken in zwart/wit. Kleuren in de natuur zijn juist zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Het is prima te zien dat dit een winterfoto is. Je gaat voor het gemak even voorbij aan het feit dat alle takken wit besneeuwd zijn. Ik vind het wel een fijne plaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Hahn schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:36:
Mijn punt was dat 'ie in het zwart/wit is en het daardoor niet te zien is of het nou sneeuw of groen gras (of infrarood) is :P
Dus jij denkt dat groen gras bij een z/w omzetting wit wordt? Interesting...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
inderdaad, het was echt vrij duidelijk hoor :+ Bovendien zie je het ook aan de structuur, de oneffenheid zijn die typische sneeuwvlokjes aan de rand. laat maar, dat dacht ik te zien, maar is er niet te zien :X

[ Voor 18% gewijzigd door douPel op 04-03-2013 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

blacktarantulaX schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:21:
douPel: In het klein vind ik hem best ok om naar te kijken, maar hoe groter hoe minder eerlijk gezegd. De foto heeft eigenlijk maar twee onderdelen, 50% lucht en 50% graan, beiden nogal onrustig ogend. M'n ogen gaan steeds tussen die twee, met de vraag waar ik nou naar moet kijken..

Marcel: Lekkere kleuren zeg! Alleen wel jammer van de compositie. Dergelijke scènes vragen gewoon om symmetrie wat mij betreft.
--

Snel nog voordat het 15 graden wordt komende week :P

[afbeelding]
Winter 1963 by Evanoss, on Flickr
Tnx voor je opmerking. Zelf heb ik dat niet, dat dit soort platen een soort van symmetrie dienen te hebben. Daarom dat ik er totaal niet op gelet heb :P

Jou plaat is ook nice, lekker laag standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@blacktarantulaX: Dat onscherpe onderin trekt teveel aandacht vind ik
@marceltuit: Jammer dat de foto niet symmetrisch is, zou denk ik een stuk beter zijn

Geschoten op Hawaii
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8384/8596807753_08d964500d_z.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door M.E.Amrani op 28-03-2013 14:06 ]

instagram - linkedin

Pagina: 1 ... 9 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!