[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Vignetting vind ik vaak wel mooi, maar in dit landschap vind ik het geen toegevoegde waarde hebben. Ik zou het weghalen. De lucht is wel mooi hoor, maar ik vind de 1/3-2/3 verhouding ook niet goed overkomen. Weinig diepte zo en je wordt daardoor niet echt de foto ingetrokken. Gezien het feit dat het onderwerp toch vrij "klein" is, zou ik eerder voor een panorama crop gaan.

Ondanks de shadows wel ok zijn vind ik de foto toch wat contrastloos ogen. Misschien die whites nog ietsje omhoog gooien en de shadows wat omlaag, en de hue-green iets meer naar het groene schuiven. Het blauwe waasje op de achtergrond weet ik niet zo goed wat ik ervan moet vinden....
Ik hou vaak meer van een wat blauwere witbalans in de lucht dan een wat geel-groenige.

Kan beter wat mij betreft.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:21

vhal

ಠ_ಠ

Itt tot het commentaar hierboven vind ik hem wel lekker wegkijken. Rustige en vrij warme toning. Misschien was een panoramasetting en/of crop ook mooi geweest en brengt het geheel wat meer in balans.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Qua compo een mooie plaat imo. Qua kleur niet mijn smaak; te flets en de lucht is gewoon raar met die groene waas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hier een panoramaatje van een mooi landschap uit Ierland:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/205260_2875950273691_1226932442_n.jpg
Klik voor iets groter (1280 reso).

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf! Hij kijkt lekker weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:30
Lekkere kleuren en fijne compositie (een van de weinige pano's die ik kan waarderen), maar die lucht, yikes! Rechts valt wel mee, maar vooral links.. het is duidelijk te zien dat de wolken enorm overbelicht waren en dat je hebt geprobeerd dat detail terug te halen, maar dat is niet helemaal goed gelukt. De jpeg compressie maakt het ook niet beter. Ik weet niet of je toen gebracket hebt, maar ik zou voor de lucht een onderbelichtere foto nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Qua compo zeker een mooie plaat Deahchant, en de kleuren rechts zijn erg nice. Wat betreft de belichting links moet ik echter met blacktarantulaX meegaan; de overbelichte lucht en stuk water zijn zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
@M.E.Amrani: Lekkere plaat, een klein beetje meer verzadiging zou hem wel goed doen denk ik.
@Deathchant: Prachtige panorama, maar de lucht is te blauw. Wellicht kun je ook nog wat detail uit het wit halen? Dan zou hij nog sterker worden.

Ik twijfel nu een beetje over mijn panorama maar ik wil hem toch niet achterhouden. Afgelopen woensdagavond gemaakt op terschelling. Zonder statief maar met gebruik van een paaltje.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8258/8602102309_1dda55b6b5_z.jpg
panorama by night at Terschelling by walletje-w, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Walletje, het idee van deze foto is op zich wel gaaf om de maan als lichtbrno te gebruiken. Alleen ik vind hem overal veels te donker om hem echt lang mijn aandacht vast te laten houden...

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8543/8614456988_d18d9ce883_z.jpg
Jetty # 10 @ Alblasserdam by Marcel Tuit, on Flickr

Gelijk een vraag aan de filtergebruikers: hoe gaan jullie om met dit soort situatie dat de grijsverloopfilter de lucht goed afdekt, maar het water niet en dat het water eigenlijk nog veels te wit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marceltuit
Kun je niet een tweede grad met de donkere kant onder inschuiven en dan je onderwerp inflitsen?

@walletje
Prachtig, ik ben dol op donkere foto's :). Mis wel nog een beetje de scherpte van de lichtjes in de achtergrond, maar met een groter diafragma zul je wel teveel bewegingsonscherpte in de voorgrond krijgen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dan krijg je een harde lijn te zien... of begrijp ik je verkeerd?

En flitsen, wat is dat :P

(ik zou niet eens weten hoe dat ding aangaat op mijn 7d :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

marcel, je hebt toch een reversed grad? die kan je toch op het water afstemmen en vervolgens een 2e grad gebruiken voor de lucht?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@marceltuit: Exposure blending in photoshop toepassen :). Daar kan je naar harte lust knutselen totdat het (wel) bevalt.
Ik weet niet hoe de foto er zonder grad uit zou zien. Dus geen idee of je onder of boven (reverse) grads (en welke dichtheid) je toe zou kunnen passen. Ik kan me voorstellen dat je niet te veel grads wilt 'stapelen' want dat gaat de kwaliteit niet beter van worden.
De foto vind ik niet verkeerd. Mooi kleuren. Enige minpuntje vind ik de donkere linkerkant. Daar zou ik toch iets meer doortekening willen zien.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:36
Met Royz: Een reversegrad gebruiken.....En BlaTieBla: Twee grads over elkaar heen zie je echt niets van, mits je een beetje kwaliteit hebt!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Marcel, waarom geen pola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de reacties heren :)

Royz, ik heb inderdaad een reversed grad. Moet zeggen dat ik er helemaal niet aan gedacht heb om die te gebruiken, aangezien ik bang was voor een duidelijke 'lijn' in beeld... Volgende keer toch maar eens proberen...

Stapelen van mijn filters doe ik liever niet; gaat inderdaad wel ten koste van de beeldkwaliteit.

@BlaTieBla: Exposure Blending is inderdaad een optie, maar dat gebruik ik liever als laatste redmiddel. Ik probeer het als het enigszins kan zoveel mogelijk in Ligtroom te houden :)

Wel met je eens wat betreft de donkere linkerkant. Denk dat als ik de reversed ND grad 'schuin' had gebruikt, dit een stuk minder was geweest.

@MasterMaceMichu: Ik gebruik Hi-tech filters. Is op zich prima spul, mits je niet gaat stapelen. Dan wordt de kleurzweem wel erg.

Ik heb overigens ook sinds een poosje een 1.2 stops verloopfilter. Ik heb het idee dat deze veel donkerder is dan 0.3 + 0.9???

@Nieuwe_nick: Het was nog erg donker, dus ik zag het nut er niet zo van in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marcel, je ziet anders genoeg licht weerspiegeld worden in het water. Je kan je pola dan zo draaien dat enkel het licht op het water gepolariseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:18
Mag ik vragen wat een reversed grad is? Ik bedoel, wat is er te 'reversen'? Het is toch gewoon een grad-filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Dacht ik ook, maar reverse grad ND is toch anders. Die begint bovenin licht, gaat naar donker en de onderkant is dan weer helemaal clear.

Afbeeldingslocatie: http://www.teamworkphoto.com/images/0.9%20rev%20grad

vs

Afbeeldingslocatie: http://www.omnifoto.nl/shop_images/Files/Lee%20filters/ND/Lee_ND09_Soft_Grad.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Hahn op 03-04-2013 10:23 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Vooral handig bij zonsondergangen wanneer de zon laag staat. Dan heeft een normale grad niet zoveel zin aangezien het meeste licht dan uit het midden komt en niet vanuit de top.

Marcel, als we het bekijken na het maken van de foto ;). heb je alle highlights in LR ook naar beneden gehaald? Of lokaal gebrushed? Overigens stoort het mij niet eens :p

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@nieuwe-nick: nu ik er over nadenk klinkt het wel logisch wat je zegt, ik ga het de volgende keer eens testen.

@royz: yep, dat heb ik wel al gedaan inderdaad. Had alleen niet het gewenste effect :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

Eentje uit de oude doos, opnieuw door Lightroom gehaald.Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8542/8645779513_c185fbea07_z.jpg
Port of Peggys Cove by Barrycades, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie plaat! Gave compo, en mooi ingetogen kleuren. Enige minpuntje vind ik de afgesneden boot links.

Van mij ook een landschapje. Helaas trok de lucht vlak voor zonsondergang een beetje dicht, maar ja je kan niet alles hebben

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8260/8648079404_11443d0d81_z.jpg
Sand, grass and trees @ Loonse en Drunense duinen by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Zo, ik zal hier ook 's een poging wagen. Wat vinden jullie van deze foto? Graag feedback. En de schaduws aan de onderkant (2 personen), daar was helaas niets tegen te doen gezien de stand van de zon die al behoorlijk laag was :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8534/8689810022_dd9d16ca84_z.jpg
_MG_0297 by Sakete Photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:12
Ik vind die twee silhoutten juist wat toevoegen! Mooie plaat! Maar dan zou ik wel de balken links van die twee personen wegpoetsen. Daarnaast zou ik de lucht dramatischer maken en het landschap wat warmer maken, dat past beter bij het gevoel van een ondergaande zon in de rug. Ik vind het geheel nog wat mat en koud overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Dank voor de feedback. Ik had al wel de kleuren wat warmer gemaakt dan hoe het er standaard uitzag. Maar heb als test de lucht nu wat dramatischer gemaakt en het rode iets aangedikt. Ik zou niet weten hoe ik in LR de schaduw van die balk zou kunnen wegwerken, en in Photoshop al helemaal niet :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8246/8690308884_d6a497fac1_z.jpg
_MG_0297-edited by Sakete Photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
In photoshop (laatste versies) zit de healing/patch tool waarmee je met (letterlijk) een klik op de muis zoiets kan wegwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind je nieuwe versie erg mooi wegkijken zo. En zoals Thrilled zegt kan je met de healing tool gemakkelijk van je schaduw afkomen, eventueel met de clone stamp nog wat nabewerken dan. Ik heb het even snel op jou plaatje gedaan, en vond de foto zelfs nog iets beter dan omdat je minder vakantiekiekje gevoel krijgt, maar meer de compositie laat spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Oké, dank voor de reacties. Ik ga nog wel ff een beetje fotosjoppen binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Van mij ook nog eentje...

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8539/8694590523_98b310ba0e_z.jpg
Jetty # 3 @ Alblasserdam by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Lekker plaatje. De voorgrond had een tikkie rustiger gemogen, maar dat is mierenneuken :) oogt lekker rustig en mooi spiegelmeertje en de lucht oogt ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat was ook mijn (enige) punt van kritiek: het gras is een beetje te chemisch groen en te licht, wat niet echt past bij de rest van de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@marceltuit, op de foto van de Drunense duinen mis ik een onderwerp. Wat vond je zelf mooi/bijzonder aan deze plaat? Ik vrees dat ik het niet zie, namelijk.

De laatste foto is een mooie plaat, aardige kleuren, maar een beetje chemisch groen gras. Heb je een beetje met de kleuren lopen spelen, of scheen er kunstlicht op het gras?

@Sakete, de tweede is een wat imposantere foto, maar de lucht is wel een beetje té donker naar mijn idee. En als de foto om de dreigende lucht gaat, zou ik misschien ietsjes anders croppen om daar wat meer van te laten zien. Is dit trouwens ergens bij Bryce canyon national park in de buurt? Ziet er vagelijk bekend uit, maar niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@henkie196, de foto gaat om het geheel. De warme kleuren van de laaghangende zon samen met de dreigende lucht in de verte. Wellicht iets teveel aangedikt de donkere lucht :) Als ik het zou croppen dan zou het de voorgrond zijn, daar staat naar verhouding misschien iets teveel op (maar niet zo gek met een 10mm op APS-C). Dichterbij de afgrond kon ik helaas niet.
De lokatie is overigens Colorado National Monument. Prachtige omgeving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Sakete: de tweede is erg fijn! Gaaf met die sneeuw er bij.

Van mijn kant een zonsopkomst bij Bandipur, Nepal:
Afbeeldingslocatie: http://jelledekker.com/system/photos/images/000/000/459/640/DSC_2299.jpg?1367521030klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had deze al eens in het testcasetopic geplaatst, maar na nog wat kleine bewerkingen hoort ie wat mij betreft wel hier thuis:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8276/8698830791_0ec88fc936_z.jpg
Zandstorm by Woutoud, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@dipsausje: mooie plaat. vind de verschillende lagen van het landschap goed gelukt en oogt lekker rustig qua compositie.

@woutoud: mooie lucht en goede verhouding t.o.v. de grond. de horizon is goed recht. de kleuren zijn lekker :)

hier nog een plaatje van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8560/8701567461_2dd521548b_z.jpg
sakete-7090.jpg by Sakete Photography, on Flickr
1/160, f/8, ISO100, 10mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

perfecte spiegeling! Ik zou alleen de onderkant nog iets meer croppen zodat de horizon precies in het midden ligt.

@dipsausje, mooie foto. Ik zou alleen kijken wat voor effect het geeft als je de whites ietsje omhoog zou gooien en de shadows een klein beetje omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de reacties op mijn foto. Wat betreft de belichting van het gras; dat was in het origineel/onbewerkte versie al zo. Er stonden wel straatlantaarns in de buurt; maar die schenen naar mijn beleving niet op het gras. Ik heb het in de nabewerking zelf tot een voor mij acceptabel niveau gebracht.

Van mij eentje van Zion vorig jaar tijdens mijn USA trip.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8408/8701863885_3b0d4cda7c_z.jpg
Virgin river #3 @ Zion NP by Marcel Tuit, on Flickr

[ Voor 38% gewijzigd door Polariteit op 04-05-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@marcel, mooie foto en compositie. de stenen op de voorgrond leiden m'n oog de foto in en het stromend water is mooi onscherp gemaakt (met een wat langere sluitertijd neem ik aan). Puntje van kritiek, het kan aan mijn beeldscherm liggen maar de kleuren ogen ietwat onnatuurlijk. Was dat in het echt ook zo of heb je de verzadiging omhoog geschroeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Jep langere sluitertijd inderdaad.

De omgeving daar is al wat roodachtig, afhankelijk van het soort licht wordt het meer-minder.

Heb de verzadiging wel iets omhooggeschroeft, maar zeker niet veel. Vind het zelf persoonlijk erg mooi. Een foto hoeft in mijn ogen er niet natuurlijk uit te zien ;)

( ik vind het overigens bij deze foto zeker nog wel meevallen vergeleken met enkele andere foto's uit die omgeving die ik het afgelopen jaar hier geplaatst heb :P )

[ Voor 21% gewijzigd door Polariteit op 04-05-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@Dipsausje: toffe plaat, lekker veel diepte :) Als ik je site zo zie kun je daar denk ik best een show- of testcase aan wagen. Hoe was je reis naar Nepal overigens? Alleen of met meerdere gedaan?

[ Voor 70% gewijzigd door Nordlys op 04-05-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Nordlys: dank! Ik zat er zelf aan te denken aan een serie Himalaya in zwart-wit, maar was er eigenlijk nog niet over uit wat ik precies wilde plaatsen. ;)
Reis naar Nepal was met een groep en zeer geslaagd, er zit een waarheid in het bord op Kathmandu airport "Nepal, once is not enough".

Woutoud: gaaf! Lijkt wel alsof de horizon een naderende zand storm is.
Sakete: mooi rustig beeld. Ik heb wel het idee dat er een tikje jpg-compressie in zit kan dat kloppen?

Deatchant: dan ga je terug richting origineel, een klein stukje kan misschien wel maar zoals die uit de camera kwam kon je de bergen op de achtergrond amper zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@dipsausje, dat van de jpg-compressie klopt ja :) zie je in het origineel (=RAW) niet terug. Ik upload ze naar Flickr op kwaliteit 80, anders worden het van die hele grote bestanden en voor op het internet is dat mijn inziens voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Hier een probeersel van mij. Heb deze foto bewerkt in Color Efex Pro. Ben benieuwd naar jullie meningen erover.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7368/8720391144_7d5107b9de_z.jpg
_MG_0085-Edit-2.jpg by Sakete Photography, on Flickr

[ Voor 4% gewijzigd door Sakete op 08-05-2013 13:05 . Reden: bijgewerkte versie van foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
De voorgrond is qua kleuren mooi, maar het water is te groen en de bijna kleurloze lucht vind ik ook niet zo mooi.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Ik was 'm toevallig nog ff aan 't nabewerken omdat ik de kleuren net iets te onnatuurlijk vond (foto is bijgewerkt in oorspronkelijke post). Wat de lucht betreft, het was voor fotografie heel slecht licht op dat moment. Erg flets en een beetje bewolkt en heïg (midden op de dag). De lucht zag er ook niet echt blauw uit.

Wat de kleur van het water betreft, het was erg aqua blauw. Bijna onnatuurlijk :) Maar het lukt me niet om het minder aqua/groen te laten ogen. Het is eigenlijk niet de meest ideale foto om te bewerken, maar ik wilde 't toch proberen.

Edit: en wellicht zou deze foto beter tot z'n recht komen in zwart-wit. Zal ik nog proberen later.

[ Voor 8% gewijzigd door Sakete op 08-05-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

@Sakete Mooie plek zeg, heerlijke dreiging in de lucht. Ik vind de schaduwen zelf wat minder, maar met een lage zon kan je daar weinig aan veranderen.

@marceltuit zeker gewerkt met een schuin ND filter? ;) van mij had de voorgrond wel een stopje donkerder gemogen. Nu ligt de focus meer op de voorgrond voor mij.

@dipsausje prachtige omgeving zeg. Ik had ietsje meer voorgrond willen zien en iets minder lucht. Erg mooie lagen achterin de bergen ook!

@Woutoud moioe diepte in deze foto! De wolken helpen erg om je de diepte in te trekken en daar in het midden zit een mooie lichtspot die breekt :)

@Sakete mooi water, ik hou zelf ook erg van spiegels. Misschien is het bij deze foto wel mooier om er een panorama grootte van te maken, aangezien de voorgrond en lucht verder niet spannend zijn.

@marceltuit lekkere waterval. goed standpunt uitgekozen in het water :) jammer dat het modderig lijkt, maar daar kan jij verder niks aan doen.

@Sakete ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens zag dat het water was (misschien omdat ik kleurenblind ben?) tot ik de comment van UC las :) Wel een goede compositie, zal vast veel uit te halen zijn ;)

Mijn bijdrage (max 1 toch?) is vaker gefotografeerd, ook hier op GoT door Deathchant: Hotshots Q4 2012

Afbeeldingslocatie: http://pcdn.500px.net/34024355/0ae5886387c4c3dd475181fc635400aad710984b/4.jpg
Neist Point, Glendale, Isle of Skye by Roy Zz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik had 'm niet herkend, als je het niet had gezegd :P Vind 'm heel cool, mooie kleuren, alleen om de grote (puntige) punt zit wel een aardige halo, dat leidt een beetje af. Verder vind ik 'm geslaagd qua nabewerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:07
Erg mooi! Nabewerking doet 't goed hier, lekker dramatisch. Een klein puntje: de punt van de rots lijkt wat licht af te geven :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

@hahn en @tommyz die halo had ik zelf ook ontdekt ja, ik zal hem vanavond eens lokaal bewerken om te kijken in hoeverre ik het terug kan dringen :). Vind het zelf eigenlijk ook wel afleiden (komt volgens mij door gebruik van clarity)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de voorgrond niet bijster interessant, geeft weinig dieptewerking en leidt je ook niet bepaald naar Neist Point toe. Ik had dan liever wat meer van de kust gezien zonder het hoogste punt (met halo) in het midden te zetten. De nabewerking vind ik iets te hard. Teveel contrast in het water en deze heeft ook verschillende kleuren (links blauw, rechts groen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Thx voor de feedback. Ik snap je punten wel, zal er volgende keer toch nog meer op letten. Erg veel keus had ik overigens niet qua compositie (qua weer), maar goed daar heb je achteraf niks aan ;)

Het enige wat ik niet snap is het verschil in kleuren. Dat geldt namelijk ook voor de lucht.

[ Voor 19% gewijzigd door Royz op 17-05-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Sakete: Mooie compositie. kleuren ben ik wat minder kapot van; En dan vooral de lucht. De combi gekleurde voorgrond / grijs/gele lucht vind ik persoonlijk geen geslaagde combi ;)

@royz: Tnx. Heb inderdaad de filter schuin gehouden. Valt zeker een beetje op :o

Jou plaat vind ik erg geslaagd. Voorgrond vind ik juist wel wat toevoegen; het geeft wat extra diepte. De kleurbewerking vind ik wel iets minder; ik zie de lucht ook groene tinten en dat oogt wat raar (vooral rechts. Links is het vooral blauw maar dat stoort mij wat minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@marceltuit, mooie compositie en kleuren! Belichting ook prima, mooie uitsnede. Geen aanmerkingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@royz, super!!! Mooie plek. Ik ben NET terug en ben er ook geweest. Ik had helaas slecht weer....Maar ik ga binnenkort wat testcases maken van verschillende gebieden....Old man of storr, Neist point, The Quiraing (heb ik al gedaan, maar er komt een 2e deel).

Ik ben benieuwd naar de rest van je!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

@marceltuit mooie foto! mooie lijnen, mooie reflectie, mooi stilstaand water :)

@deathchant ik hou je testcases in de gaten ;) ben ergggg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@royz, mooie kleuren in je foto trouwens. Ik vind de nabewerking top. Alleen die halo bij de rots idd, maar dat is een bij-effect van de clarity filter (er vanuit gaande dat je die hebt gebruikt).

Hier nog een landscape-achtige foto die ik opnieuw door de mangel heb gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3780/8858304115_754c670eef_z.jpg
Going to the beach by Sakete Photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Tnx gents :)

@Saketa: Je dieptewerking is wel nice, zeker met die licht/schaduw strepen op het zand. Ik vind echter wel dat je te frontaal tegen het hek aankijkt; en ook de lucht is wat 'saai grijs'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:32
Nog steeds niet uitgevogeld hoe die thumbnails nou werken, excuus.

Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/9F094592896EEB894E680170F69C1E4D-nugget-point.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door ChrisLNFF op 30-05-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:30
Chris: Mooie foto, ik vind de foto mooi gelaagd met de voorgrond en dan de rotsen die naar de horizon leiden. Maar die vervorming kan echt niet, kijk eens naar de horizon! Zou ik echt even fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Bedankt voor de tip, ben nog beginnend dus hier kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Eens met TarantulaX. Ook vind ik de kleuren/belichting van de lucht/zee op de achtergrond wat suf/flets. Weet niet je of je Lightroom gebruikt, maar zo ja dan is hier een hoop verbetering in te brengen door het verloopfilter op de lucht toe te passen en de belichting wat omlaag en wat meer contrast toe te voegen.

Voorgrond is wel nice qua compo en kleur. Vind wel de rotsen in zee wat soft ogen qua scherpte.

[ Voor 13% gewijzigd door Polariteit op 30-05-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Ga dit weekend aan de slag met Adobe en lightroom, kijken wat ik er mee kan. Thanks anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Ha, nugget point! Mooie plek! Toen ik er was, kwamen dreigende wolken vanaf zee aanrollen. Leverde toen ook een mooie plaat op. Deze met beter weersomstandigheden mag er zeker zijn, maar ik sluit me aan bij het commentaar van mijn voorgangers. Hier valt nog meer uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3666/8888588248_332a5508ec.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Effe de tekst in de rode balk quoten, mocht hij je niet opgevallen zijn ;)
Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste wat opvalt, vignetering. Te veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:00:
[...]

Eerste wat opvalt, vignetering. Te veel!
Ok, ik vond het zelf wel passen bij het spooky sfeertje, maar wellicht heb je gelijk.

@ Sakete: misschien een stapje naar links, het hek is vrij dominant. De schaduw is idd fraai. Jammer dat er niet wat meer zon aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
Naar mijn idee is de vignetting ook te veel en ook te hard. Het verloop van je vignettering kun je aanpassen, dus hoe snel ie van niets naar zwart gaat. Soms gebruik ik het ook wel, maar subtiel. Net zo dat je het eigenlijk niet ziet, maar je oog wel naar het midden getrokken/gedrukt wordt. Of eigenlijk, om je ogen net uit de hoeken te houden. Wanneer je dan de voor/na vignetting vergelijkt zie je wel verschil. Je kunt eens kijken om hem wat 'zachter' te zetten (weet de term in LR ff niet) en dan kan ie best wat meer naar binnen, omdat ie heel soepel verloopt dan. (ik wou even een voorbeeldje geven, maar vignetting aanpassen in een foto die al vignetting heeft is vrij vervelend, dus je mag het zelf proberen als je wilt :p )

[ Voor 3% gewijzigd door douPel op 31-05-2013 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ChrisLNFF schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:11:
[...]

Ok, ik vond het zelf wel passen bij het spooky sfeertje, maar wellicht heb je gelijk.

@ Sakete: misschien een stapje naar links, het hek is vrij dominant. De schaduw is idd fraai. Jammer dat er niet wat meer zon aanwezig was.
Spooky sfeertje? Oke, de boom is apart maar dat zet nog niet de sfeer voor mij, de lucht is uitgebeten en verder qua kleur vrij flets. Met wat meer creativiteit en nabewerking zou je er wel een sfeervol plaatje van kunnen maken ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ChrisLNFF: Sluit me aan bij de rest.
@ChrisLNFF: Mooi! de vervorming zou ik inderdaad corrigeren. Verder lijkt het alsof de foto soft is gemaakt, Dit vind ik zelf bijna nooit echt mooi. Voegt hier in ieder geval weinig toe wat mij betreft.
@Sakete: Eens met Marcel, verder vind ik het een leuke plaat.
@marceltuit: Het enige wat mij opvalt is dat het lijkt alsof er links bovenin de kleur ontbreekt in de lucht. En daar aan de rand zit een sensorvlekje ;) Verder echt top foto!
@Royz: Prachtig! De kleur blauw (of hoe deze kleur ook maar heet :P ) in de lucht links oogt misschien wat te onnatuurlijk

Niet de meest originele foto met een steiger, maar had het zelf nog nooit gedaan :P
Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/steiger-640.jpg
13mm - f/9 - 61 sec. - ISO100

misschien dat mensen de kleur versie mooier vinden? Weet het zelf niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Hmmm, het heeft allebei wel wat. Ik zou toch voor de z/w gaan, al kan ik niet goed beargumenteren waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
@HMJ: Kleurenversie en dan een masker over je steiger en de verzadiging flink terugbrengen. Dan kijkt ie wat prettiger denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx! zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/steigerkleur1-640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@HMJ, ik vind persoonlijk de zwart-wit variant mooier. die geeft een heel ander gevoel dan de kleur variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sakete schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:23:
@HMJ, ik vind persoonlijk de zwart-wit variant mooier. die geeft een heel ander gevoel dan de kleur variant.
QFT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Bter, maar nog steeds vind ik de steiger erg vlekkerig. Ik heb dat zelf op een foto een keer helemaal weggepoetst. Was wel een klus van een paar uur. Dus in jouw geval zou ik voor de zwartwit versie gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Ik krijg hier meer tips dan op andere sites, dus doe er nog 1.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7306/8888014767_d7b3714be6_z.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door ChrisLNFF op 31-05-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:32:
@ChrisLNFF: Sluit me aan bij de rest.
@ChrisLNFF: Mooi! de vervorming zou ik inderdaad corrigeren. Verder lijkt het alsof de foto soft is gemaakt, Dit vind ik zelf bijna nooit echt mooi. Voegt hier in ieder geval weinig toe wat mij betreft.
@Sakete: Eens met Marcel, verder vind ik het een leuke plaat.
@marceltuit: Het enige wat mij opvalt is dat het lijkt alsof er links bovenin de kleur ontbreekt in de lucht. En daar aan de rand zit een sensorvlekje ;) Verder echt top foto!
@Royz: Prachtig! De kleur blauw (of hoe deze kleur ook maar heet :P ) in de lucht links oogt misschien wat te onnatuurlijk

Niet de meest originele foto met een steiger, maar had het zelf nog nooit gedaan :P
[afbeelding]
13mm - f/9 - 61 sec. - ISO100

misschien dat mensen de kleur versie mooier vinden? Weet het zelf niet zo goed.
Tnx voor je reactie. Hoe bedoel je precies kleurloos in de linker bovenhoek? Als ik op mijn scherm kijk zie ik gewoon blauw, en dan langzaamaan verlopen naar roze...

Knap dat je die sensor-vlek gezien hebt... zal eens uitzoeken of het er echt een is of dat de filters ranzig zijn, die kans is ook aanwezig :)

Jou plaat vind ik qua compo best nice.Mooi strak water ook. Kleurenversie spreekt mij meer aan :)

@chrislnff: ook deze vind ik de lucht/horizon te licht/flets...

Verder wel mooie landschappen heb je gemaakt. Waar is dit als ik vragen mag?

[ Voor 4% gewijzigd door Polariteit op 01-06-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://hansjellema.nl/tweakers/molen.jpg

Dat gebied lijkt grijs :P
maar kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:23:
[afbeelding]

Dat gebied lijkt grijs :P
maar kan aan mij liggen.
Nee ligt niet aan jou; ik zat naar de verkeerde foto te kijken (was vergeten welke ik hier als laatste gepost had ) :')

Maar inderdaad je hebt gelijk; ik denk dat ik dat moet wijten aan het iets te fanatiek gebruik van pola-filter op de mijn UWA lens; en dan in de nabewerking nog wat donkerder maken van de lucht...

[ Voor 5% gewijzigd door Polariteit op 01-06-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
marceltuit schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:47:
[...]

Tnx voor je reactie. Hoe bedoel je precies kleurloos in de linker bovenhoek? Als ik op mijn scherm kijk zie ik gewoon blauw, en dan langzaamaan verlopen naar roze...

Knap dat je die sensor-vlek gezien hebt... zal eens uitzoeken of het er echt een is of dat de filters ranzig zijn, die kans is ook aanwezig :)

Jou plaat vind ik qua compo best nice.Mooi strak water ook. Kleurenversie spreekt mij meer aan :)

@chrislnff: ook deze vind ik de lucht/horizon te licht/flets...

Verder wel mooie landschappen heb je gemaakt. Waar is dit als ik vragen mag?
Queenstown, Nieuw Zeeland. Zou de lucht nog wat kunnen invullen, vind het zelf alleen dan al snel wat onnatuurlijk overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

HMJ, gave foto met die steiger....Het kan aan mij liggen, maar ik zie er wel veel van de laatste tijd, met name in het long exposure topic. Nonetheless wel een mooie foto met lekkere kleuren!

@Chris, ja ook prachtig. Ik vind alleen de lucht een beetje viezig, maar dat is je vergeven. Ik weet hoe het weer kan zijn en zie dit ook vaak in mijn eigen foto's terug. Moeilijk te corrigeren zodat het er natuurlijk en mooi uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:10
@HMJ Misschien niet origineel, maar het blijven leuke plaatjes! Ik vind de kleur-versie persoonlijk mooier.

Van mij een aantal van Kootwijkerzand, waar ik een workshop landschaps fotografie heb gevolgd.
Het weer was niet ideaal, maar de foto's zijn aardig gelukt vind ik zelf :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2833/8922794607_9ceb73c863_z.jpg
Kootwijkerzand by Nick Hidding, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5465/8923410368_c0f858f9c2_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5347/8922793421_e2e9bd1972_z.jpg

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@tosemime, de eerste foto vind ik het mooist. Goeie compositie. Helemaal rechts zie ik nog wel een klein stukje die je of had kunnen wegcroppen of er meer bij had kunnen betrekken. De andere twee foto's vind ik verder niet zo bijzonder. Qua compositie zijn ze prima, maar het onderwerp is verder niet zo interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 16:07
@ HMJ: Ik vind persoonlijk de kleurenversie mooier, en de molen is ook erg fraai met de weerspiegeling in het water.

Verder ben ik nog niet zo goed in het geven van technisch commentaar aangezien ik nog niet zo lang bezig ben met fotografie :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8060/8255425443_a866b14101_z.jpg
Jökulsárlón by Dennis Sla, on Flickr

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Commentaar hoeft gelukkig niet positief te zijn, zolang het maar constructief is. Probeer het eens zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 16:07
Hahn schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:43:
Commentaar hoeft gelukkig niet positief te zijn, zolang het maar constructief is. Probeer het eens zou ik zeggen!
Dat komt nogal bot over? Zoals je ziet geef ik iemand gewoon een compliment over zijn foto.

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
@tosemine, vind ze best leuk maar ze kunnen wel serieus een portie nabewerking gebruiken nog. Ze lijken nu alsof je er niets aan gedaan hebt verder ?

@dennis_sla: Commentaar is commentaar, gewoon je mening geven inderdaad, of het nou negatief is of positief, ieder heeft een mening als hij een plaatje ziet, schrijf op wat in je opkomt als je de foto ziet en klaar ;)

Over die van jou, vind hem wel gaaf, maar horizon is scheef? ff rechttrekken dus :)

[ Voor 50% gewijzigd door hypz op 03-06-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dennis_sla schreef op maandag 03 juni 2013 @ 18:50:
[...]

Dat komt nogal bot over? Zoals je ziet geef ik iemand gewoon een compliment over zijn foto.
Als je dat bot vindt, dan ben je niet veel gewend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@dennis, het commentaar hier is vaak direct, maar wel opbouwend. Ik weet niet hoe lang je al op tweakers komt, maar in dit stukje wordt commentaar op deze manier gegeven. Kritisch vaak, maar opbouwend. Niks persoonlijks :)

Oh en vaak juist het commentaar van een "beginneling" kan enorm goed werken aangezien zij vaak op dingen letten die wij door alle technische details over het hoofd kunnen zien ;)

Over jouw foto: goeie foto, alleen de 1/3-2/3 verdeling vind ik ietsje minder goed uitpakken omdat je zo weinig van de ijsbergen ziet hier. Probeer ook die ijsbergen ietsje meer te belichten zodat ze nog beter uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
Deathchant schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:17:
@dennis, het commentaar hier is vaak direct, maar wel opbouwend. Ik weet niet hoe lang je al op tweakers komt, maar in dit stukje wordt commentaar op deze manier gegeven. Kritisch vaak, maar opbouwend. Niks persoonlijks :)
Godzijdank is het commentaar kritisch. Niemand die zit te wachten op 'O My God, wat een leeeeuuuukeee foootoooo!!' commentaar. Daar zijn je tantes en facebook voor :P 8)7

Maar kritisch heeft een negatieve bijsmaak voor veel mensen. Kritisch is niet gelijk aan negatief, zeker niet als het opbouwende kritiek is. Negatief of positief: probeer er je voordeel mee te doen en ben je het er niet mee eens, dan leg je het gewoon naast je neer ;)

edit: Overigens is je eigen interpretatie een belangrijk aspect van het commentaar van anderen. Ik lees Hahns opmerking als een neutrale opmerking die verduidelijking geeft over commentaar en die je simpelweg aanmoedigd commentaar te geven (lees: na te denken over andermans foto's). Jíj leest het negatief ;) Helaas is intonatie moeilijk op het net en is een post daardoor o zo gemakkelijk verkeerd op te vatten. Maar over het algemeen probeert niemand hier elkaar opzettelijk de grond in te boren hoor d:)b

@ Tosemime, je kunt weinig doen aan de weersomstandigheden, maar iets meer contrast in de lucht maakt het misschien wat minder egaal grijs. Verder ben ik het met Sakete eens.

@ Dennissla, een landschap dat we hier niet vaak tegen komen, leuk :) Wat ik wat jammer vind is dat het onderwerp (de ijsschotsen/land) door het lage standpunt wat op elkaar gedrukt zitten en er zit (daardoor?)wat weinig diepte in de foto. Het lijkt erop dat je de foto vanuit een boot hebt gemaakt, dus hogerop klimmen had misschien moeilijk geweest.

[ Voor 16% gewijzigd door douPel op 03-06-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
@dennis, een tip over je ijsbergfoto. Gooi bij zo'n foto de belichting wat omhoog, richting overbelichten (dus belichting in de camera, niet in Lightroom). Kijk dan op je histogram of het grootste deel van de curve rechts van het midden is, ook wel genoemd 'Expose To The Right (ETTR)'. Die foto van jou is typisch een foto waarbij je met behulp van de ETTR techniek een veel mooiere foto kan maken. De meeste informatie wordt namelijk in de lichte delen van het sensorbereik/dynamisch bereik vastgelegd, waardoor je achteraf bij de nabewerking (in Lightroom) gerust de belichting en highlights slider naar beneden kan doen waardoor de foto dan gelijk veel mooie oogt qua belichting, er veel meer detail is en daardoor alles er wat meer uitspringt. Nu oogt de foto wat onderbelicht doordat de camera/jij vooral op de zon hebt belicht, waardoor de rest relatief donker is. Dit werkt overigens alleen als je in RAW schiet, in JPEG werkt deze truc niet.

Verder sluit ik me aan bij wat de rest hier zegt, de horizon had wellicht een tikkie hoger gekund (maar misschien wilde je per se de zon erop hebben en de horizon lijkt een tikkie scheef te staan :)

Overigens, als je echt een beginnende fotograaf bent ben je goed bezig als ik zie wat er van je voorbij komt. Keep up the good work!

En wat het commentaar betreft, ja, het is wat mij betreft idd beter dat iemand me verteld hoe m'n foto beter had gekund (ook al is het slechts hun mening). Daar leer ik zelf van en soms brengen anderen me zelfs op ideeën. Soms ook niet en denk ik 'wat loop jij nou voor onzin uit te kramen' :+ Maar het is beter dan bijv. 500px.com waar iedereen zegt 'OMG, What a gorgeous picture. Please check out my pictures too and vote for me' of iets dergelijks :) haha. Het is hier geen populariteits contest, maar oprecht een plek om te discussiëren over elkaars techniek en feedback te geven aan elkaar. Kortom, hier post je foto's zodat je zelf leert van het commentaar van anderen. De meesten hier zijn hobbyisten en er zwerven ook een paar echte pro's rond hier die er hun brood mee verdienen.

[ Voor 26% gewijzigd door Sakete op 04-06-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Sakete schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:00:

En wat het commentaar betreft, ja, het is wat mij betreft idd beter dat iemand me verteld hoe m'n foto beter had gekund (ook al is het slechts hun mening). Daar leer ik zelf van en soms brengen anderen me zelfs op ideeën. Soms ook niet en denk ik 'wat loop jij nou voor onzin uit te kramen' :+ Maar het is beter dan bijv. 500px.com waar iedereen zegt 'OMG, What a gorgeous picture. Please check out my pictures too and vote for me' of iets dergelijks :)
Flickr much? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Jaja, ik zit op beide (zie mijn signature). Flickr bevalt me sowieso een stuk beter. 500px.com is meer een soort van Facebook achtig iets waar iedereen elkaar liked, dus een popi jopi wedstrijd :) Desalniettemin zitten er telkens wel hele toffe foto's tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Flickr zit ik ook sinds kort. Waanzinnige foto's maar ook veel irritante comments die steeds niet verder komen dan 'great shot!' oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Haal je nou iedere keer Flickr door de war met 500px? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 22:20
Qua commentaar doen ze niet meer veel voor elkaar onder (al is dat een wat belabberde woordkeuze). Maar de gemiddelde kwaliteit van de platen ligt op 500px toch wel een stukje hoger vind ik.
Pagina: 1 ... 10 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!