mijn eerste creatie, Sony A37 + Lightroom 4.0

brand maar los met de kritiek, kan ik er de volgende keer beter op letten

brand maar los met de kritiek, kan ik er de volgende keer beter op letten
D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |
Op Flickr is de kwaliteit ook best hoog vind ik. Probleem daarbij is dat de echt goede foto's daar minder makkelijk te vinden zijn, in tegenstelling tot 500px. Daar vind je de echt goede foto's makkelijk terug in die popular/upcoming overzichten etc.WhiskyPhreak schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:31:
Qua commentaar doen ze niet meer veel voor elkaar onder (al is dat een wat belabberde woordkeuze). Maar de gemiddelde kwaliteit van de platen ligt op 500px toch wel een stukje hoger vind ik.
Vergeet ook de weerspiegeling van die vlek in het water nietmarceltuit schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:35:
[...]
Nee ligt niet aan jou; ik zat naar de verkeerde foto te kijken (was vergeten welke ik hier als laatste gepost had )
Maar inderdaad je hebt gelijk; ik denk dat ik dat moet wijten aan het iets te fanatiek gebruik van pola-filter op de mijn UWA lens; en dan in de nabewerking nog wat donkerder maken van de lucht...
[ Voor 65% gewijzigd door k1ngfatiej op 06-06-2013 23:37 ]
Het zou misschien ook kunnen liggen aan de breking van het licht.marceltuit schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:33:
[...]
Zal ook wel komen door de pola?
pikzwart water kan trouwens wel hoor, alleen dan zou het gelijkmatiger moeten zijn ipv zo'n half rondje
[...]
De foto is eigenlijk amper gecropt, hooguit een klein beetje bij het rechtzetten. Ik weet wel dat ik dit soort zwarte vlekken bijna altijd heb bij landschapsfoto's met water zo vlakbij en de combi 10-22 + polarisatieguapper schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:21:
[...]
Het zou misschien ook kunnen liggen aan de breking van het licht.
Ik weet niet of, en hoe er gecropped is, maar ligt die donkere vlek in het water toevallig onder het midden in het originele (niet gecropte) beeld?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
[ Voor 47% gewijzigd door HeSitated op 07-06-2013 19:37 ]
Ik ben er in 2009/2010 8 weken geweest en het is werkelijkwaar gewoon prachtig! Ik ga er zeker nog een keer naar toe. Je kijkt continu je ogen uit en het is alsof je in een droom bent. Het Zuid eiland is zeker mooier dan het Noord eiland (vooral ruiger, meer bergen e.d.), maar Noord heeft ook enkele pareltjes die je niet mag missen zoals bijv. Tongariro. En als je er tijd voor hebt raad ik je de Forgotten World Highway aan. Daar kwam ik per ongeluk terecht, maar het was meer een geluk bij een ongeluk want je komt dan in het meest bizarre landschap terecht. Maar goed, ik dwaal off-topic. Als je meer tips wil, DM me.Nordlys schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 08:43:
Damn wat een mooi filmpje! Ik ga er in januari/februari heen en kan echt niet wachten.....
Kleuren zijn heel erg aanwezig maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n probleem. Lekkere plaat!k1ngfatiej schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 20:58:
[afbeelding]
beste mensen wat vinden jullie hiervan, beetje te overdreven of kan het nog net?
alvast bedankt!
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ja, en dat is erg fijn om te zien. Geeft mij iig meer feeling hoe je dingen aan kunt pakken en wat je eruit kunt halen. Tnx voor de tip, erg mooi filmpjeSakete schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:42:
[...] waarbij je vaak eerst een filmpje ziet van het gebied dat ze fotograferen en dan de foto die ze genomen hebben. [...]
YouTube: Aotearoa with Everlook
[ Voor 12% gewijzigd door k1ngfatiej op 16-06-2013 18:31 ]
I can't wait to shoot!
Das net te hoog gegrepen voor mij... Jullie zijn wel fanatiek, mooie foto's allemaal. Ik heb, buiten woningfotografie, helaas geen tijd om echt ermee bezig te zijn, behalve op vakanties enzo. Laatste keer was toen ik net een nieuwe camera had (en das wel weer een tijdje geleden):
PSN: Kjujay
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Karel V op 19-06-2013 22:00 ]
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 22:42 ]
Begin gewoon met Lightroom; heeft een veel kleinere leercurve en werkt uitstekendDennis_sla schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:18:
@ iedereen: bedankt voor alle tips, maar ik heb serieus nog nooit zitten spelen met photoshop! Misschien dat ik dat toch maar eens moet gaan proberen...
@kju: Ik vind de compositie wat saai, maar de wolken met de zachte kleuren in de lucht zijn erg fraai om naar te kijken, als er nog een interessant onderwerp in had gestaan had het voor mij een topper kunnen zijn.
Dennis_sla schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:18:
@ iedereen: bedankt voor alle tips, maar ik heb serieus nog nooit zitten spelen met photoshop! Misschien dat ik dat toch maar eens moet gaan proberen...
@kju: Ik vind de compositie wat saai, maar de wolken met de zachte kleuren in de lucht zijn erg fraai om naar te kijken, als er nog een interessant onderwerp in had gestaan had het voor mij een topper kunnen zijn.
Tnx, commentaar is welkom, de foto is alleen met Apertures auto enhance bewerkt. Achteraf had ik de foto inderdaad ook liever ongeveer een derde hoger genomen. In de nabewerking toch maar zo gelaten i.p.v. te croppen. De kleuren zijn zoals ze op dat moment ook waren (zonsondergang op Texel bij 10 graden onder nul), en was nog niet gewend aan het toestel. Inmiddels heb ik hem wel iets beter onder de knie en ben net overgestapt op de NEX-5R, voornamelijk om de nieuwe pancake 16-50mm en de wifi. Omdat ik het toestel elke dag bij me heb moest het draagbaar zijn maar toch iets van kwaliteit hebben (en ik was het zat om eerst één keer met de 16 mm pancake door een huis te lopen en daarna een tweede keer met de 18-55mm).Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:45:
@KJU, mooie zonsondergang, maar de compositie had beter gekunnen, wat minder voorgrond, of iets of iemand in de voorgrond had het geheel veel interessanter gemaakt.
[afbeelding]
Van mijn kant een foto van een nationaal park een halfuurtje vanwaar ik nu woon. 'El Cajas' in Cuenca, Ecuador. Deze foto is genomen op 4000m hoogte!
Ik gebruik zowel Lightoom als Aperture en, ongeduldig als ik ben, voldoen de standaard en downloadbare settings en filters van Aperture beter aan mijn hetmoetzosnelmogelijkworkflow. Qua opties doen ze allebei evenveel, maar lightroom vind ik toch wat vermoeiender, vooral als je achter elkaar veel foto's moet bewerken.marceltuit schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 06:56:
[...]
Begin gewoon met Lightroom; heeft een veel kleinere leercurve en werkt uitstekend
PSN: Kjujay
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Helemaal correct! het betekent kinderwaterval, spreek je wel Noors/Zweeds?Sjekster schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:02:
Mooie foto!
Liever dat dan dat je ze molens en klompen moet laten zien Dennis!
Ben niet thuis in de IJslandse taal, maar vertaalt Barnafoss zich als kinder (als in kleine) waterval oid? Heeft heel wat weg van Noors / Zweeds als ik het zo zie.
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Ik geloof je gelijk, Aperture ken ik nietIk gebruik zowel Lightoom als Aperture en, ongeduldig als ik ben, voldoen de standaard en downloadbare settings en filters van Aperture beter aan mijn hetmoetzosnelmogelijkworkflow. Qua opties doen ze allebei evenveel, maar lightroom vind ik toch wat vermoeiender, vooral als je achter elkaar veel foto's moet bewerken.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Tnx voor je reactie op mijn fotoTiwazz schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:39:
@Dennis
Mooie foto hoor! Weinig op aan te merken eigenlijk!
@Marcel
Altijd een mooi effect dat water zo, moet ook echt eens een ND Filter kopen. De tak met bladeren links boven in de hoek trekt wel mijn aandacht weg van de rest van de plaat.
@King
Het is een forumregel om te reageren op andersmans foto's zo blijft het interessant voor iedereen. Deze foto had wellicht beter gepast in het solo testcasefoto's topic.
De foto doet me eerlijk gezegd niet zoveel, wellicht een leuk vakantie kiekje met herinneringen aan de plek. Ik kan echter niet direct zeggen wat de reden ervan is dat het me niks doet, wellicht heeft iemand anders tips hier?
Bijdrage van mijzelf:
[afbeelding]
1 by donkersloot.n, on Flickr
Momenteel op vakantie in Noorwegen waar deze is gemaakt. Hoor graag wat er goed aan is en beter kan zodat ik dit wellicht kan gebruiken voor mijn verdere verblijf hier. Ik had de foto zelf liever wat wijder gezien aan de rechter kant, daar vind ik de plaat niet mooi stoppen. Vind zelf het beekje wel mooi passen zo.
[ Voor 3% gewijzigd door Polariteit op 05-07-2013 22:10 ]
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Wat voor filter doel je op? Als je doelt op een ND-filter: Heb ik niet gebruikt hoorTosemime schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:31:
@Marcel: Gaaf effect geeft zo'n filter, compositie vind ik ook geslaagd met de stenen nog in de voorgrond!
@Tiwazz: Compositie is prima, maar de kleuren zijn nogal hard. Het weer zal ook wel meegespeeld hebben daarin natuurlijk.
Van mij een aantal foto's van mijn vakantie in New York vorige maand
1
[afbeelding]
Highline Park by Nick Hidding, on Flickr
2
[afbeelding]
Central Park by Nick Hidding, on Flickr
3
[afbeelding]
City Field by Nick Hidding, on Flickr
4
[afbeelding]
Times Square by Nick Hidding, on Flickr
5
[afbeelding]
Brooklyn Bridge by Nick Hidding, on Flickr
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Verwijderd
Verwijderd
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Verwijderd
Ik ken geen pdf's, maar ik kan je wel twee goede boeken aanbevelen:Mkkl91 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 11:54:
Beste forumleden,
Ik vroeg mij of jullie een algemene- en op landschapsfotografie gerichte pdf kunnen aanraden waarmee ik kan beginnen met fotograferen. Ik heb een Nikon D3100 besteld en verder geen enkele ervaring. Een lekkere dikke pdf met veel achtergrondinformatie zou heel fijn zijn. Ik heb al het een en andere opgezocht op internet, maar ik kan niet echt beoordelen welke goed zouden zijn.
Je hebt geheel gelijk geloof ik. Beter nog, het origineel waar je naar linkt mag een beetje verscherping best hebbenNordlys schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:36:
Zoals de anderen al zeggen, erg mooie foto RavnossIk denk dat flickr de boel verscherpt, het origineel ziet er op m'n (brakke) werk laptop oke uit.
Helemaal mee eens. Het origineel mag best wat verscherping hebben.Nomad schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:00:
[...]
Je hebt geheel gelijk geloof ik. Beter nog, het origineel waar je naar linkt mag een beetje verscherping best hebben
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2013 14:35 ]
The devil is in the details.
Verwijderd
Ja eigenlijk wel.Hahn schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:13:
Was het de bedoeling om het eruit te laten zien alsof het stormde? Daar doet het donkere in ieder geval wel aan denken
En ik zie letterlijk tientallen vlekjes, misschien eens je sensor schoonmaken?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2013 14:35 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2013 13:35 ]
Grappig om te zien hoe we beide op dezelfde plek van hetzelfde een foto hebben gemaakt, en toch twee erg verschillende platen hebben gemaaktMasterMaceMichu schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:52:
@Ravnoss: Ja, dat is een mooi park! Ben er twee keer geweest, want 's ochtends was er erg veel tegenlicht.
Met een wat langere sluitertijd, blijft het ook indrukwekkend:
[afbeelding]
@Tommyz: Erg mooie plaat. Leuk dat je een keer een andere compositie hebt genomen dan recht over de steiger heen. Erg mooie kleuren ook, standaard uit de cam, of nabewerkt?
@Wisdam: Dubbel gevoel. De rechterkant van de fotro en de lucht zijn top, links zijn veel storende elementen aanwezig, zoals die dode boom. Maakt het een onrustige zoekplaat...
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq