[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
@marcel: mooie kleuren, ik houd wel van dit soort platen! Vooral de warme kleuren met het groen matchen zo lekker.
@Whisky: ik vind het een beetje een sombere foto, het takje rechts stoort mij wel wat! Ik mis iets om echt naar te kijken (behalve alle sprieten op de voorgrond).

Afgelopen week ben ik 's ochtends even uit de auto gestapt met de camera en de lens, helaas was het niet zo mistig (dan wil ik de foto in een andere setting overdoen), maar dit is er wel uitgekomen:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3815/9394831316_989eeb8251_c.jpg
Wooden mill in the polder op FlickR

Voor mij de eerste keer dat ik een foto post, dus kritiek is welkom :*) Stukje zelfkritiek: ik had wat dichter op de molen willen staan met meer groothoek, ik kon alleen niet dichterbij komen! Volgende keer ook een diafragma van f/8.0 omdat hij op f/13.0 wat soft is geworden.
Ik heb het boek The Photographer's Eye besteld om op vakantie eens goed door te nemen, ik wil me meer richten op landschaps- en natuurfotografie dus ga waarschijnlijk wel wat vaker foto's plaatsen!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Het weer speelde niet mee geloof ik...daarnaast zijn de grashalmen voor het beeld echt vreselijk storend, dus ja ik zou echt dichterbij staan. f/5.6 of f/8 was prima geweest inderdaad ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:26

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik ben het eens met Deathchant. Die grashalmen zitten in de weg; die zou ik afknippen ;)

Verder erg zonde dat de lucht zo egaal grijs is. Als je de volgende keer gaat, probeer wat mooier licht af te wachten, met een wat mooiere lucht. Dan moet je echter wel opletten dat de lucht niet overbelicht raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Thanks voor de tips. Het was s ochtends rond een uur of 6, maar de mooie gloed werd verstierd door een huis ;) ik ga zeker nog eens terug met beter licht en pak hem dan evt van wat hoger met het statief!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
@Arjan90, The photographer's Eye is een goed boek. Haal ook gelijk The Photographer's Mind, dat gaat meer over het mentale proces vóórdat je een foto maakt. Verder sluit ik me aan bij het reeds gegeven feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
@WhiskyPhreak: Ik vind het een prachtige foto. Er zit sfeer in de foto en door deze compositie is hij iets spannender om naar te kijken dan de vele andere foto's die op hetzelfde punt gemaakt zijn. De kleuren vind ik erg goed bij elkaar passen. Het enige waar ik me aan stoor is de groene heuvel links. Dat is jammer maar verder vind ik hem mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Naar aanleiding van mijn testcase deze week ben ik opnieuw op een locatie geweest. Daar de volgende kleur- en contrastrijke foto geschoten. Ik heb vrij weinig hoeven nabewerken en ben er eigenlijk wel tevreden over, tov degene in mijn testcase meer ruimte links en veel meer contrast. Meer rekening gehouden met de compositie, het pad wat wegloopt en de boom. Vooral ook een wat lager standpunt gepakt, de molen zat wel een beetje tegen: die stond niet mijn kant op... Ik heb nog wat getwijfeld over de horizon die nu redelijk in het midden staat maar m.i. gebeurt er boven de horizon nog wel wat waardoor het geen probleem is. Tips?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7399/9418524951_f2401951a3_c.jpg
The Road to Nowhere by arjanpeters, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:46
Arjen: fijne plaat hoor. De centrale horizon stoort me niet. Het alternatief zou zijn geweest om de lens meer naar beneden te richten, maar dat zou ook weinig extra interessants opleveren denk ik. Wel grappig dat m'n ogen meestal mee worden getrokken in een weggetje dat naar de horizon loopt, maar niet bij deze foto. Waarschijnlijk omdat de akker+boom nogal prominent in het beeld staan. De kleuren zijn mooi, maar het licht toch nog iets te hard, ik had zelf nog een uurtje ofzo gewacht denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Vind niemand die pola-kegel (als het dat is) storend? Ik vind het een beetje een 13-in-1-dozijn goed-weer-foto. De bomen op de achtergrond krijgen niet de aandacht die ze verdienen mede door het gras dat ervoor staat en de hoogte van de berm. De molen (of wat is het?) op de achtergrond is erg klein en de weg op de voorgrond heeft weinig diepte en leidt niet echt ergens naartoe.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:07
Ja, wel mee eens. Alhoewel ik niet weet hoe lang Arjan90 met landschappen bezig is. Ik ben zelf altijd op zoek naar iets unieks, waarop de aandacht in de foto gelegd wordt. Door bijvoorbeeld de windmolen prominenter in beeld te brengen, of juist de boom en dan andere dingen weg te laten, zoals het gras, krijg je een veel rustiger foto, die ook onderdelen heeft waar men naar blijft kijken :)

Edit: zoiets als dit, alhoewel dit niet echt een voorbeeld is van een foto die in Nederland te maken is :)

[ Voor 18% gewijzigd door tommyz op 02-08-2013 14:35 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

tommyz schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:29:
Edit: zoiets als dit, alhoewel dit niet echt een voorbeeld is van een foto die in Nederland te maken is :)
Je woont duidelijk niet in Limburg ;) Bij mij 500 meter vandaan is zo'n plekje. Hier in Zuid-Limburg hebben we zoveel van dat soort plekjes. Daarom hoop ik altijd dat de fotogearmeeting eens in Zuid-Limburg kan zijn aangezien het ook in Emmen kan... ;)

EDIT: om mijn statement maar even kracht bij te zetten...Dit zijn foto's die ik heb gemaakt met de HTC One X:

Wijlré, richting Fromberg:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5489/9397321005_8761f6f6cb_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7334/9420838679_e7c46a1818_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7343/9420838277_298b309fa1_z.jpg

En dit is de plek die 500m achterom bij mij is:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/406186_2287785049928_1742318920_n.jpg

Daar zie je het niet zo goed omdat het 's nachts was, maar je kunt daar echt wel dat soort foto's maken ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Deathchant op 02-08-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Ik woon in de randstad, daar kennen we dit soort dingen niet ;) Maar heel gaaf! Vooral die laatste is top! Zoiets staat nog steeds hoog op m'n lijstje om een keer vast te leggen!

[ Voor 28% gewijzigd door tommyz op 02-08-2013 16:56 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
tommyz schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:29:
Ja, wel mee eens. Alhoewel ik niet weet hoe lang Arjan90 met landschappen bezig is. Ik ben zelf altijd op zoek naar iets unieks, waarop de aandacht in de foto gelegd wordt. Door bijvoorbeeld de windmolen prominenter in beeld te brengen, of juist de boom en dan andere dingen weg te laten, zoals het gras, krijg je een veel rustiger foto, die ook onderdelen heeft waar men naar blijft kijken :)

Afgelopen week begonnen met bewust landschappen fotograferen, dus nog niet zoveel :+ Deze locatie was met een hogere camera niet interessant trouwens doordat het dan heel dor was, niet heel mooi. Ik neem de tips weer mee en heel eerlijk: ik wist niet van die pola kegel dus ik heb meteen wat geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

tommyz schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 16:54:
Ik woon in de randstad, daar kennen we dit soort dingen niet ;) Maar heel gaaf! Vooral die laatste is top! Zoiets staat nog steeds hoog op m'n lijstje om een keer vast te leggen!
Wikipedia: Perseids

Dus ik ga volgend weekend of het weekend erna maar weer eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Ja, lijkt me ook erg gaaf. Ook dat gaat me niet lukken in de randstad ;) Toch maar eens een paar dagen naar Limburg dan :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gave serie Deathchant. Een kant van Nederland die je eigenlijk te weinig voorbij ziet komen. Mooie kleuren heb je te pakken. De One X heeft een prima cameraatje met de juiste lichtomstandigheden imo :)

Van mij ook een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2832/9443364899_3ed804b466_c.jpg
Tranquility @ Hook of Holland by Marcel Tuit, on Flickr

B&W 110 gebruikt om een tof effect in het water en de lucht te bereiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Mooie foto Marcel! Zag 'm net al op Flickr voorbij komen. Het stoort me alleen een beetje dat de blokken uit de foto lopen. Horizon is door LE effect erg strak geworden en de kleur van de lucht past goed bij 't water.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

tnx. Je hebt wel een punt wat betreft de afgesneden blokken. ik heb echter geen enkele plek gevonden waar ik ze fatsoenlijk uit beeld kon laten als ik de boel een beetje schuin wilde laten lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Dat dacht ik al. Dan kan je er ook niets aan doen :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@marcel, die foto's van mij waren slechts ter ondersteuning van mijn statement, niet echt als een bijdrage aan het topic, maar thanks! De onderste foto is trouwens gewoon uit de 40D ;) De horizon van jouw foto loopt wel een beetje scheef, maar ik vind het wel een heerlijk rustige foto. Lekkere kleurtjes! Ik moet ook echt zo'n B^W ND110 hebben, maar ik ben altijd nog te groen geweest om het geld ervoor uit te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
marceltuit: Ik vind het effect en de kleuren heel cool, maar de horizon zit wel aan de hoge kant. Bijna alles zit in de bovenste helft, waardoor de onderste helft weinig toevoegt. En de horizon lijkt niet helemaal recht te lopen? Rechterkant lijkt lager te liggen dan links iig.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Deathchant schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:16:
@marcel, die foto's van mij waren slechts ter ondersteuning van mijn statement, niet echt als een bijdrage aan het topic, maar thanks! De onderste foto is trouwens gewoon uit de 40D ;) De horizon van jouw foto loopt wel een beetje scheef, maar ik vind het wel een heerlijk rustige foto. Lekkere kleurtjes! Ik moet ook echt zo'n B^W ND110 hebben, maar ik ben altijd nog te groen geweest om het geld ervoor uit te geven...
Hehe je plaatst die foto's hier dus je moet er rekening mee houden dat je reacties krijgt; anders moet je ze niet plaatsen :P

Tnx verder voor de reactie. Jullie hebben gelijk wat betreft de horizon; op een of andere manier valt het mij nooit zo goed op als een foto 'minimaal' scheef is. Zal vanavond even kijken of ik tijd heb om hem effe aan te passen.

@Hahn: Ik vind de voorgrond zeker wel wat toevoegen; ook al is hij leeg. Ik wilde namelijk niet dat je 'gelijk' met de rotsblokken vooraan in beeld geconfronteerd werd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:12
@ marceltuit: Ik snap je beweegredenen wel om de compositie zo te proberen, maar ben het wel eens met Hahn, gevoelsmatig vind ik de verhoudingen niet echt lekker.

[ Voor 52% gewijzigd door RobB_W op 06-08-2013 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Een beetje leegte zou ik ook prima vinden, maar dit is voor mij wat te veel van het goede :) Als je de leegte aan de voorkant halveert en die ruimte aan de bovenkant eraan plakt zou 'ie voor mij helemaal goed zijn, denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

Marcel, ik vind wel altijd dat je mooie en originele spots weet te vinden. Als ik niks weet kijk ik soms even in je stream om inspiratie op te doen. Zo ook deze weer, thx ;)

@deatchchant; byzonder mooie foto's, echt! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Royz op 06-08-2013 13:01 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
marceltuit schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 07:26:
@Hahn: Ik vind de voorgrond zeker wel wat toevoegen; ook al is hij leeg. Ik wilde namelijk niet dat je 'gelijk' met de rotsblokken vooraan in beeld geconfronteerd werd :)
Hier kan ik wel in meekomen; zonder het voorste stuk zou de foto een stuk minder dromerig overkomen omdat dan het wazige boven het water niet zo zichtbaar zou zijn. Daarnaast zouden de blokken dan te veel in beeld komen en erg mooi zijn die ook weer niet.

Aan de andere kant ben ik het ook wel een beetje met Hahn eens. Voor mijn gevoel zou de foto iets minder hoog moeten zijn. Of iets meer ruimte aan de bovenkant had de foto iets meer in balans gemaakt, denk ik. De stenen hadden ook iets minder groot in beeld gemogen van mij, misschien door de foto van iets verder af te nemen (ik weet niet of dat ook mogelijk was).

[ Voor 5% gewijzigd door henkie196 op 06-08-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nog een landschapje van mij :)
EDIT: 800px: Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5507/9451622067_c4311680d8_c.jpg
Wat is er toch aan de hand met flickr :?
De grotere versie laat niet zo'n vieze foto zien:
Groter

[ Voor 47% gewijzigd door Deathchant op 06-08-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Waarom post je die niet op 800px (met een link naar nog een grotere)! Da's mijn enige kritiek (kan ook wat zeggen over de bui precies in het midden, maar dat vind ik wel prima eigenlijk) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Hahn. Speciaal voor jou 2 minuutjes later niet in het midden ;) :

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3712/9454402882_59c49f8a78_c.jpg
Groter

Oh en het export resultaat in LR5 zuigt apenballen :/

[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 06-08-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Tnx voor de reacties verder, ik ga vanavond eens in fotoshop kijken of ik een gulden middenweg kan vinden wat betreft lucht/voorgrond. Wordt vervolgd :)

@deathchant: Indrukwekkende lucht zeg, nice! Enige minpuntje vind ik die lichte stipjes op de donkere voorgrond; die vallen een beetje op (is miereneuken, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Deathchant: Erg indrukwekkend! Combinatie van 't zonlicht met de regen maakt 't erg mooi!
Gisteren even naar een veld in de buurt geweest:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2887/9468812012_4032e51f36_c.jpg
Benthuizen Sunset by Tom Roeleveld, on Flickr

Overigens is hier en daar 't koren wat blauw :? Even uitzoeken hoe dat komt :)

[ Voor 9% gewijzigd door tommyz op 09-08-2013 13:46 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Oef, ik vind 'm fijn hoor! Mooi silhoutte op de horizon, fijne kleuren in de lucht en een goed belichte voorgrond. Inderdaad is het koren wat blauw, dat zou nog even gecorrigeerd mogen worden, maar verder een zeer fijne plaat!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2857/9458443899_40c88ca7b8_c.jpg
Evening view, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik heb een vraag over je watermerk. Doe je aan fotografie en aan kunst? Of aan fotografische kunst? Want dan zou het Photographic Art moeten zijn.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
tommyz schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:09:
@Hahn: Erg indrukwekkend! Combinatie van 't zonlicht met de regen maakt 't erg mooi!
Dat was ik niet hè ;)
Gisteren even naar een veld in de buurt geweest:

[afbeelding]
Benthuizen Sunset by Tom Roeleveld, on Flickr

Overigens is hier en daar 't koren wat blauw :? Even uitzoeken hoe dat komt :)
I like it! Mooi verdwijningspunt (hoe zegt je dat? :+) ook, geeft een 3D/diepte-effect. Weinig op aan te merken eigenlijk. Behalve dan 800px! It's there, so use it :P
RobB_W schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:55:
Oef, ik vind 'm fijn hoor! Mooi silhoutte op de horizon, fijne kleuren in de lucht en een goed belichte voorgrond. Inderdaad is het koren wat blauw, dat zou nog even gecorrigeerd mogen worden, maar verder een zeer fijne plaat!

[afbeelding]
Evening view, on Flickr
Bij je bovenbuurman zie je de diepte, bij deze foto lijkt het weer heel plat :P In de lucht gebeurt verder ook weinig, waar jij niet zoveel aan kunt doen, maar jij hebt er wel voor gekozen om de lucht tweederde van de foto te laten zijn ;)

En die balen op de voorgrond zouden ideale onderwerpen zijn om gróót in beeld te zetten, in plaats van een beetje voor de sier zoals ze er nu bij liggen. Dus volgende keer lekker dicht op die dingen gaan staan en ze een prominent plekje geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Verkeerde naam erbij gezet. De credits gaan bij dezen naar Deathchant ;)
@RobB_W: Heerlijke plaat! Mooi warm licht en zo'n hooibaal doet 't altijd goed! :)

[ Voor 112% gewijzigd door tommyz op 09-08-2013 13:22 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
@ Hahn: Ik ben niet helemaal tevreden met deze plaat en je weet precies te benoemen wat er aan ontbreekt, daar kan ik wat mee, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

RobB_W ter aanvulling op de gulde snede staat ook die vuurtoren op de achtergrond. Waardoor die voor mij meer aandacht trekt dat de hooibalen (ook om de reden van Hahn).
Maar die vuurtoren valt volledig weg door de positie die je heb genomen.

Als je zo'n locatie ontdekt met potentieel moet je even rond lopen (indien mogelijk) en uit verschillende punten foto's nemen met verschillende composities is mijn ervaring.

Want thuis of op de laptop kan je jezelf wel eens voor je hoofd slaan als je met redelijk lege handen staat omdat je op zo'n locatie te weinig foto's hebt genomen en diegene die je wel hebt genomen het net niet hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Barrycade op 09-08-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RobB_W: Zo een strobalen aan het water geven mij altijd zo'n geweldig vakantiegevoel, erg mooi. Beetje vlakke lucht wel, een centimeter van de bovenkant af lijkt me mss wel goed te komen.

Begin van de week in de Rocky Mountains geweest en deze twee plaatjes geschoten.

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2859/9433595474_ab9dcb289d_c.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3768/9445178435_8aab21b43a_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@belgjm: technisch prima foto's . Qua compositie, belichting en hij is recht. Ik mis alleen het 'wow' effect. Ik kijk er naar, maar houdt m'n aandacht niet. Als je bijvoorbeeld bij de eerste lager was gaan staan had je een groter stuk meer, met een mooie weerspiegeling gehad en dan was t waarschijnlijk een hele andere foto geweest :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Belgjm: Mooie landschappen, waarbij ik 1 interessanter/mooier vind dan de tweede. Ben het wel eens met TommyZ dat ze niet echt lang mijn aandacht vasthouden. Ik denk vooral dat het licht hier debet aan is. Ik vermoed dat #1 in het gouden uurtje/vlak voor zonsondergang een stuk interessanter zou zijn.

#2 vind ik de voorgrond sowieso niet echt interessant om eerlijk te zijn.

@Robb_w:Heerlijk licht en dito kleuren in de lucht. Misschien de schaduwen een ietsie pietsie oplicht? Vind ik voor het mooie (iig op mijn schermen) te donker.

@TommyZ: Heerlijke plaat. Dat blauw in het riet is heir ook te zien; maar gaf me het idee dat het een winterplaat was...

Eraf komen: in Lightroom het riet selecteren en de witbalans selectief wat geler maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie commentaren! Erg leerzaam :)

@marceltuit: Foto's zijn beide rond 11u genomen dacht ik, dus het gouden uurtje was al even gepasseerd ... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
@ Belgjm: Inderdaad is er weinig mis met die platen, maar is het tijdstip niet echt bevorderlijk. Maar ja, de gouden uurtjes tijdens vakantietijd benutten is ook niet altijd even leuk :)

Zon in rug, lekkere gloed gloed boven de horizon, nd grad erbij. Ik hoop dat deze iets meer kan bekoren dan de vorige van mij in dit topic.. In ieder geval iets meet dieptewerking denk ik?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7357/9522874459_c970b89c9c_c.jpg
A serene view from pointe du Châtelet, on Flickr

[ Voor 16% gewijzigd door RobB_W op 16-08-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 07:51
Het licht bij Belgjm is inderdaad niet optimaal. Dat bij Rob wel weer, het loont om vroeg uit de veren te gaan. Bootjes dobberen er vredig bij (ik dacht even een seconde dat het zwanen waren ;) ). Je bent zo te zien iemand die een foto tot de kleinste details wil perfectioneren.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Erg mooi werk Rob, prachtig licht en kleuren en erg fijne compo. Mooi werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Rob, ik vind het een schitterende foto. alleen de wat paarsige lucht bovenin doet afbreuk aan de verder warme foto. De paars-groen-geel combo past heel goed, alleen vind ik het de warme sfeer ietsje benadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RobB_W
Prachtig licht inderdaad en een mooie compo. Misschien inderdaad een iets te paarsige lucht.

@Belgjm
Mooie landschappen inderdaad. Al lijkt erop de 2 nog een pad te zien daar had ik zelf misschien iets meer meegedaan.

Zelf net weer terug van een vakantie in Zwitserland en vond deze zelf erg geslaagd.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2836/9583698918_8f142556e3_z.jpg
Grundsee Lötschental near the Langgletscher by Pasqual Demmenie, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:46
Pasquald, heerlijke foto qua compositie. Nog wat kleine kritiek: ik vind het gras en de bomen aan de donkere kant; de bergen en lucht zijn wat aan de paarsige kant op mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Inderdaad een erg mooie plaat qua compo. Die reflecties zijn erg nice.

Ben het eens met blacktarantulaX: d eplaat oogt wat aan de donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Probeer de lights wat op te krikken zodat je wat meer contrast krijgt tussen licht en donker. Voor de rest een geweldige foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Van mij ook weer eens een Hollands landschapje.

Ik twijfel een beetje over de belichting van de 'overkant'. Op mijn scherm(gecalibreerd) is het mooi belicht, maar op mijn andere (ongecalibreerde) scherm en op de tablet is de overkant gelijk een stuk donkerder. Ben dus benieuwd hoe hij bij jullie overkomt.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5332/9497472978_436f2f028c_z.jpg
Reflections @ the Lake by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, wat aan de donkere kant. Mijn scherm is echter alles behalve perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind 'm ook iets aan de donkere kant, in Photoshop even geprobeerd met halve stop erbij en dat vind ik stuk beter :) 1 stop lichter lijkt het niet echt meer schemering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Light het aan mij of is de hue van het groen iets TE groen?
Verder wel een leuk plaatje. Ik zou ietsiepietsie meer lucht laten zien zodat het huis mooi op 1/3 komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Thanks gents. Ik ga nog eens kijken hoe hij eruit komt als ik hem lichter maak :)

@DC: Ik heb idd wat met de groene luminance gespeeld. Of het TE is is een kweste van smaak denk ik (vind het persoonlijk namelijk niet storen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Op mijngecallibreerde scherm issie prima! Zou alleen net als Deatchant meer lucht willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 12:46
@Pasquald: mooie foto en de reflecties zijn echt leuk gedaan. Alleen op de ene of andere manier kijkt hij voor mij net niet helemaal lekker weg. De panorama die ook op je flickr staat vind ik daarin voor mij persoonlijk een stuk beter. PS. bedankt voor de leuke reacties op flickr!!

@Marceltuit: ook ik had graag net iets meer lucht gezien. Wel erg leuk gedaan met de stenen op de voorgrond.

Van mij een shot gemaakt in zwitserland langs de weg van Stelvio Pass naar Davos ergens. Heb erg lang zitten prutsen met de kleuren omdat het in de verte een blauwe waas had en de lucht erg uitgebeten was.
Het is een beetje een kruising tussen een panorama en landschap. Maar omdat hij niet zo heel breed is zet ik hem toch hier neer. Ik vind zelf de diepte in deze plaat erg leuk door het "gat" aan de rechter kant.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3828/9613460159_c24581d0eb_c.jpg
Alps Panorama by robbertvw44, on Flickr

[ Voor 2% gewijzigd door robbertvw op 29-08-2013 12:04 . Reden: foto aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:42

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wat mij betreft dan deze plaat wel een flinke schep extra contrast gebruiken. Nu oogt het alsof de waas over de hele plaat aanwezig is. Voor de rest vind ik het wel een fijn kijkertje :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 08:19:
Wat mij betreft dan deze plaat wel een flinke schep extra contrast gebruiken. Nu oogt het alsof de waas over de hele plaat aanwezig is. Voor de rest vind ik het wel een fijn kijkertje :)
Ik heb weer wat extra contrast toegevoegd. Inderdaad beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:01

Bonbridge

35-85

Ik vind hem té scherp lijken. Beetje een HDR idee krijg ik erbij, qua compo vind ik hem wel lekker!

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5480/9617148262_e3a57470a2_z.jpg
_MG_1468-2 by MG Photography., on Flickr

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
@Bonbridge: mooie dieptewerking in je foto!

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Idd zeer mooie diepte! Dat vraagt om nog meer van de chinese muur! :)
@robbert: hij is beter, maar nu is ie wat TE scherp.

Van mij nog eens twee nieuw bewerkte foto's NA de LR5.2 export (thank god is die bug gefixed):

1:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7377/9615181397_6f041e5507_c.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3832/9618418292_f690ce1ebb_c.jpg

Beiden op dezelfde locatie gemaakt.

• robbertvw
Mooie locatie. De eerste vind ik persoonlijk het beste. Echt een heel erg lekkere toning en licht/schaduw spel. Bij de tweede is iets meer lucht zodat de zon niet wordt afgesneden misschien beter.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmmm die laatste is de originele crop, dus ik heb niet meer, maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik wilde sowieso de nadruk leggen op de stenen en het water. De zon...tja dat geloofde ik toen onderhand wel :P Overigens was daar wel een heel zwart wolkenveld vanaf het punt dat de zon 'afgesneden' is, dat weet ik nog. De zee was ruw, veel wind, dus ik kon maar eventjes blijven aangezien de lokale rangers daar eigenlijk al afgeraden hadden om over die stenen te lopen.

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
@robbert, ik vind de kleuren nog steeds een beetje vreemd. Het groene (vooral in de achtergrond) is eerder een beetje grijzig/blauwig. Maar dat zal wellicht ook niet helemaal meer recht te trekken zijn, heb ik ook wel 's last van bij dat soort foto's.

@bonbridge, gave foto van de muur! Inderdaad een mooie dieptewerking

@deathchant, vind ze allebei mooie foto's. Vooral de kleuren in de tweede vind ik prachtig. Aparte rotsformaties ook. Compositie van de twee vind ik niets mis mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Sakete op 29-08-2013 09:59 ]

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
@Bonbridge: Hey is dat het stuk muur bij Mutianyu ten noorden van Beijing (volgens mij herken ik de kabelbaan links)? Ik heb daar vorige week nog gestaan, heel vroeg in de ochtend :) Het is wel heel vaak erg heiig, wat het uitzicht een beetje beperkt. Maar wel een gave plaat! Ah, en ik zie dat je ook De Bunt in Shanghai hebt bezocht.

@Deathchant: Ik vind de eerste sterker qua compositie, maar de kleuren van de tweede zijn wel prachtig. Eens met robbertvw dat iets meer zon net iets lekkerder was geweest, maar daar is dus niets meer aan te veranderen. De sluitertijd van de eerste vind ik wel perfect gekozen; mooie scherpte en toch geeft het de beweging goed weer. Wel lijkt er (op mijn brakke werkmonitor) een klein beetje halo te zitten bovenaan de rotsen en de donkerblauwe zee; misschien iets minder verscherpen daar?

[ Voor 50% gewijzigd door Morrar op 29-08-2013 10:11 ]

• robbertvw
Sakete schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:59:
@robbert, ik vind de kleuren nog steeds een beetje vreemd. Het groene (vooral in de achtergrond) is eerder een beetje grijzig/blauwig. Maar dat zal wellicht ook niet helemaal meer recht te trekken zijn, heb ik ook wel 's last van bij dat soort foto's.
Dit is inderdaad het geval. Ik heb zelfs het hele blauwe kanaal naar beneden getrokken om die waas zo veel mogelijk te verwijderen, daardoor wordt hij meer grijs dan blauw wat er wel iets beter uitziet maar ideaal is het nog steeds niet en zal het dus ook nooit worden. Nu kan ik me op die plaats niet herinneren of ik het ook op die manier met mijn eigen ogen zag, maar mijn foto's bij Annecy in de middag hebben allemaal die blauwe waas en daar weet ik nog wel dat je dat ook zo zag met je eigen ogen.

• Bonbridge

Bonbridge

35-85

Morrar schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:04:
@Bonbridge: Hey is dat het stuk muur bij Mutianyu ten noorden van Beijing (volgens mij herken ik de kabelbaan links)? Ik heb daar vorige week nog gestaan, heel vroeg in de ochtend :) Het is wel heel vaak erg heiig, wat het uitzicht een beetje beperkt. Maar wel een gave plaat! Ah, en ik zie dat je ook De Bunt in Shanghai hebt bezocht.

@Deathchant: Ik vind de eerste sterker qua compositie, maar de kleuren van de tweede zijn wel prachtig. Eens met robbertvw dat iets meer zon net iets lekkerder was geweest, maar daar is dus niets meer aan te veranderen. De sluitertijd van de eerste vind ik wel perfect gekozen; mooie scherpte en toch geeft het de beweging goed weer. Wel lijkt er (op mijn brakke werkmonitor) een klein beetje halo te zitten bovenaan de rotsen en de donkerblauwe zee; misschien iets minder verscherpen daar?
Ja dat klopt, ik heb vier weken rondgetrokken in China:
Beijing
Shanghai
Yellow Mountain
Fenghuang
Guilin
Hong Kong

Als hoofdroute, we zijn op meerdere plekken geweest hoor daar tussendoor. De chinese muur was een uitstapje vanuit Beijing inderdaad. Jij ook bij de Yellowmountain geweest? Dat vond ik persoonlijk het hoogtepunt van onze reis, daar zal ik later nog foto's van posten in dit topic. Net als de rijstvelden vlakbij Guilin.

@ Deathchant, Ik vind de eerste ook stukken beter. De compositie van de tweede trekt mij niet zo, de lucht komt er ook niet echt heel fijn uit vind ik. Ik denk dat een nog closere look op de stenen links in foto 1 ook wel leuk was geweest.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

OK dank allen :) Ik zal eens kijken naar die halo. Ik heb bijna niks gedaan aan de belichting, alleen idd wat scherpte en contrast gegeven aan de stenen. Ik zie het hier iig niet, straks thuis eens kijken.

Ik heb genoeg foto's van de giant's causeway, maar velen niet scherp genoeg. Kep namelijk alles uit de hand moeten schieten (geen statief destijds). Ik zal eens zoeken :)

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Deathchant: 2 zeer mooie platen, ze vullen elkaar goed aan: foto 1 heeft de beste compo/watereffecten en foto 2 de kleuren en het toffe licht.

Bij de eerste vind ik alleen dat lege hoekje linksonder niet zo geslaagd.

Ik blijft het overigens erg aparte rotsstructuren vinden :)

@BonBridge: erg gave plaat met toffe dieptewerking die zeker versterkt wordt door de mist. Die pakt hier goed uit vind ik. Nice!

@robbertvw: Qua compo erg leuke plaat. Qua kleuren is het niet helemaal mijn smaak. Verder vind ik die flintertjes sneeuw op de rechter berg een beetje opvallen, maar dat is mierenneuken.

• Morrar
@BonBridge: Nice! De gele berg of Huangshan hebben wij helaas overgeslagen vanwege de hitte (47 graden in de zon). Het leek ons niet echt te doen om met zulke hoge temperaturen een "berg op te rennen". Daarnaast hoorden we dat het erg druk kan zijn met wachtrijen tot gevolg... Maar nu ik jou zo hoor toch een beetje spijt. Ons reisschema was: Beijing, Shanhai, Suzhou (dagtrip), Nanjing, Guilin, Yangshou en weer terug naar Beijing.

Ik moet al mijn foto's nog uitzoeken en bewerken, maar bij deze dan ook 2 shots van de muur :)

Mutianyu 1

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oY3H0FKIbUdkbOZ6ZISykIvb/full.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Morrar op 29-08-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ook deze platen mogen er wezen; al vind ik toch je eerste qua compo het fijnste kijken.

De belichting/kleuren vind ik van de 2e het mooist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
@marceltuit: Bedankt voor de complimenten! Moet zeggen dat ik je werk hier op Tweakers en Flickr altijd enorm kan waarderen :)

Ik vind de platen zelf redelijk, maar had best moeite om er iets van te maken op de muur. Het is er zo mistig en grijs qua licht en ook de muur is nogal een ding om op de plaat te krijgen. Op 1 zie je beter hoe lang de muur is, maar het licht is minder. Plaat 2 heeft beter licht, maar daar ontgaat de schaal je een beetje.

Sowieso vind ik fotografie op vakantie moeilijk; je bent weliswaar op vreemde en mooie locaties, maar je zit ook met comfort en bent aan tijden gebonden; meestal niet te vroeg / laat en met beperkte tijd voordat je weer door moet...

Overigens vond ik omgeving Yangshuo indrukwekkender qua landschappen; gekke puntbergen en felgroene rijstveldjes. Die foto's moet ik nog uitzoeken, maar alvast een voorbeeldje:

Yangshuo

Zo, nu heb ik dit topic wel genoeg gespammed, excuses daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ja dat is inderdaad een nadeel volgens mij als je georganiseerde reizen maakt; dan moet je je redelijk inschikken. Gelukkig waren mijn laatste Amerikareizen niet in een groep maar gewoon samen met een zeer geduldige vriendin :D

Je laatste heeft een mooie kleur op de voorgrond en de bergen zijn best interessant gevormd. Qua algehele compo vind ik hem echter wat minder, er is niet echt iets wat lang mijn aandacht vasthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@DeatchChant: bij de eerste mis ik een stukje lucht boven in (al is het maar een centimeter). Nu is het (ondanks de wijdse zee/oceaan) zo opgesloten. Bij de tweede had ik of de zon er helenaal opgezet, of gewoon helemaal weggesneden. Dat laatste gaat dan wel de speculaties over een geshopte lucht in de hand helpen :)
Verder mooie platen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Twee mooie foto's uit Ierland Deathchant!
De tweede heeft ook nog eens prachtige kleuren.

@Morrar: Eerste foto van de Chinese muur is mooi. Goede compositie.
Ik ben het met Marcel eens dat de compositie van de tweede foto niet zo lekker kijkt.

Ik heb zelf een auto vakantie gehouden van 2 weken door centraal Europa (van Zwitserland tot Hongarije).
Erg mooi was het met de auto over de Grimselpass en Furkapass (ongeveer 2500 meter hoog)

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5501/9640192920_e190c44f59_c.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3781/9640193274_a83b16d29e_c.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5548/9636955457_251249d61f_c.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7312/9640193060_9b00750e8c_c.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3732/9636957409_20d8645f3c_c.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5493/9636957275_45647cc43c_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
robbertvw: erg mooi breed landschap, inderdaad lekker veel diepte. Het doet mij ook een beetje aan een stil uit bijvoorbeeld een BBC documentaire denken, ik zie de camera al verder langs de bergen bewegen.

Deatchant: eerste vind ik erg gaaf, de tweede minder. Ik heb het idee dat het nog vooral komt omdat de eerste beter past bij de sfeer die ik er bij in gedachten heb.

Bonbidgre en Morrar, leuke foto's. Ik ben vorig jaar in de winter in Beijing en Yangshuo geweest, en de het landschap ziet er zowel op de muur als tussen de karstbergen totaal anders uit zo in de zomer.

Zo ziet het er in de winter uit (Jinshanling)
Afbeeldingslocatie: http://jelledekker.com/system/photos/images/000/000/240/800/DSC05624_1.jpg?1378018542

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@LeendertV: Mooie serie. Vind 2 en 5 het mooiste. Nummer 6 vind ik het minste, want die doet het niet :P

@Dipsausje: Erg mooi; schitterend licht :) Goed ook met die persoon erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge

Bonbridge

35-85

@ LeendertV: Mooie foto's, ze lijken enorm scherp van begin tot eind. Ik mis bij bepaalde foto's wel het diepte gevoel persoonlijk, en dan met name 2 en 5.

@ Dipsausje, Dat ziet er inderdaad heel anders uit. Prachtig sfeertje!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2831/9643333997_4fc0380b00_z.jpg
_MG_3896 by MG Photography., on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Wat een mooi beeld Bonbridge. Mijn ogen worden heerlijk meegenomen langs het pad naar beneden naar de huizen toe. Die vervolgens naar boven opgaan in het bos. En zo zijn er nog een aantal andere "paden" door de foto heen. Enige minpuntje zijn voor mij de mensen in de plaat. Omdat het voor mij ook duidelijk toeristen zijn. Zonder die mensen had de plaat nog net iets meer rust.

Verder wel echt heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@leendertv, nummer 2 en 5 zijn mijn favo's. Prachtige foto's!
@dipsausje, ook die foto vind ik mooi. Toning past er wel bij. Persoon mag wat mij betreft wel weggesoept worden :)
@bonbridge, ik ben het met robbert eens. De mensen kunnen beter weg. Straalt meer rust uit dan in een vrij uniek landschap.
Ik zie dat je niet veel contrast hebt toegevoegd (kwestie van smaak denk ik) zoals ik vaak doe, maar ik vind dit wel erg mooi moet ik zeggen!

Kep even een re-edit gedaan van een eigen showcase uit 2010:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7430/9717298417_5961e43f4f_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Die's heel lekker, knallende kleurtjes, daar houd ik van :P

Alleen helt 'ie een klein beetje naar rechts, als ik een rechte lijn in Photoshop over de waterlijn trek, dan valt de rechterkant iets lager uit dan de linkerkant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja super foto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Dipsausje schreef op zondag 01 september 2013 @ 09:22:
robbertvw: erg mooi breed landschap, inderdaad lekker veel diepte. Het doet mij ook een beetje aan een stil uit bijvoorbeeld een BBC documentaire denken, ik zie de camera al verder langs de bergen bewegen.

Deatchant: eerste vind ik erg gaaf, de tweede minder. Ik heb het idee dat het nog vooral komt omdat de eerste beter past bij de sfeer die ik er bij in gedachten heb.

Bonbidgre en Morrar, leuke foto's. Ik ben vorig jaar in de winter in Beijing en Yangshuo geweest, en de het landschap ziet er zowel op de muur als tussen de karstbergen totaal anders uit zo in de zomer.

Zo ziet het er in de winter uit (Jinshanling)
[afbeelding]
Gaaf zeg........ Fraai gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 07:51
Heel mooi shot van dipsausje, de diepte die de heiigheid in de plaat legt, en de muur die je door de foto heen loodst. En dan ook eens geen toeristen maar een mooie Chinees.

Ook een mooie plaat van bonbridge, wel jammer dat het vooral de rechterkant is waar dingen gebeuren, maar ook hier mooie diepte.

Die van Deathchant valt bij mij minder in de smaak. De bewerking gaat voor mij een factor 2 saturatie te ver ;) .

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
@dipsausje: inderdaad, mooi sfeertje en (bijna) geen toerist te bekennen :o Die militair op de voorgrond maakt het plaatje compleet. Jinshanling is wel een andere plek; volgens mij is het daar ruiger en moet je meer klimmen, maar misschien vergis ik me. Ben zelf verder alleen bij Badaling en Simatai geweest in 2006.

@Bonbridge: mooie kleuren en dieptewerking in die plaat, mede door het paadje rechts. Jammer van de paal daar alleen, die maakt het wat rommelig.

@Deathchant: Mooie plaat met die reflectie en laaghangende wolken, maar net als inquestos vind ik de kleuren ook iets te ver bewerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 10-09-2013 23:08 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hehe, dat kan :) Ik hou af en toe wel eens van experimenteren. Wellicht moet ik de overall-verzadiging (of die van het gele kanaal alleen) lager zetten inderdaad, ik zie het nu ook op mijn laptopscherm, alhoewel mijn monitor thuis wel goed gecalibreerd is.

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gaaf, tikje overdone op de kleuren maar verder wel nice. Ik zou alleen de USM wat terugdraaien, veel te onrustig, hij halo'ed bijna.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ultra Sonic Motor :?

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

oh, dat is flickr die dat volgens mij doet :( sharpness staat op 25 in Lightroom (default) en radus op 10

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Post dan ook gewoon de Flickr UBB code en dan kunnen we allen naar de Large of Original versie staren :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Deatchant: erg sfeervol, gaaf!
Morrar schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:05:
@dipsausje: inderdaad, mooi sfeertje en (bijna) geen toerist te bekennen :o Die militair op de voorgrond maakt het plaatje compleet. Jinshanling is wel een andere plek; volgens mij is het daar ruiger en moet je meer klimmen, maar misschien vergis ik me. Ben zelf verder alleen bij Badaling en Simatai geweest in 2006.
We zijn in 4.5 uur zo'n 10-15 toeristen tegen gekomen. Jinshanling is inderdaad wat ruig en klim en klauterwerk, maar in ieder geval 's winters is het er lekker rustig.

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Deathchant: Gave plaat, deze kan ik me volgens mij nog wel herinneren uit je testcase. Mooie kleuren op de bomen en dito reflecties. De kleuren in de mist zien er in mijn ogen te raar uit om het mooi te vinden...

@Bonbridge: gave plaat inderdaad qua compo, ook mooi fris groen. Als ik dan al iets moet hebben om te muggenziften dan is het dat de huisjes voor het mooie te ver weg zijn :P

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
@deathchant: Prachtig ! de vorige ken ik zo niet maar prachtige plaat zo met die mist :) hulde!
@dipsaus & bonbridge: Top plaatjes :)

Landschappen is niet echt mijn ding maar vanmorgen hing er wel een erg mooi sfeertje vond ik dus de auto even langs de kant gezet :)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2805/9732476782_ac0e0719a9_c.jpg
IMG_0316 by Alex de Groot, on Flickr

Verwijderd

Van mij mag je vaker landschappen maken dan. Kan hier wel aan wennen ;)
Lekker sfeertje inderdaad, jammer van de flare.

Verwijderd

Prachtig moment zonder onderwerp

Verwijderd

Is dat dan een vereiste voor een goede landschapsfoto? :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:41:
[...]

Is dat dan een vereiste voor een goede landschapsfoto? :P
Naar mijn mening wel, zonder onderwerp blijf ik er niet lang naar kijken. Het onderwerp kan trouwens van alles zijn maar er moet wel iets uitspringen of de aandacht vasthouden. Dat ontbreekt hier voor mij. De onderbelichte voorgrond werkt ook niet meer en de rivier nog minder. Deze maakt net een slinger een de rechter kant van het midden terwijl de zon in het midden staat. Met een crop waarbij de zon linksboven staat zou de compositie al een stuk fijner zijn en komt de aandacht al wat minder op het mooie tegenlicht op de bomen.

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:34
@Dipsausje mooie plaat zo met gelaagde bergen. Persoon mag van mij wel blijven zitten, stoort mij niet.
@Deathchant Mooie kleuren springen er echt uit, misschien een heel klein beetje te. Maar dat is meer smaak denk ik.
@hypz heerlijk sfeertje met mooie kleuren zeg, alleen had ik ook de zon liever wat meer naar links gezien.

Plaatje uit Duitsland.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5474/9709717744_e9263c09ee_c.jpg

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nou hypz, jouwe mag er ook wezen! Prachtige foto! Mooie frisse kleurtjes ook. Tja de flare...ik stoor me er vaak niet aan. Het is hier wel een beetje storend; het mooiste zou zijn als je em dichterbij had zeg maar. Maar ja, is niks aan te doen. De spiegeling van de bomen in dat beekje is wel mooi! Ik ben het dan ook totaal niet met nieuwe nick eens. Ik vind dit gewoon een rustige foto met mooie kleuren; zacht, maar toch crispy. De rivier, de koeien-lijn op de horizon, de mist, de zon, de wolklijnen...onderwerpen zat om een mooie landschapsfoto te krijgen :)

@heintzer: alhoewel ik je foto qua kleuren, scherpte enzo wel echt goed vind, vind ik de foto wat krap, doordat je aan beide kanten struiken hebt dat het zicht blokkeert. De lijn in het tarwe lokt je toch verder de foto in en die struiken doen daar een beetje afbraak aan.

Ik heb er nog ene van Loch Shiel, het beroemde meertje waar Harry Potter met zijn Hippogrif overheen vliegt in deel 3:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7313/9734109396_b7df6fee9e_c.jpg
Even nabewerkt met de "lessons learned": verzadiging staat op -16 ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Deathchant op 12-09-2013 21:27 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!