[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

@Heintzer, Mooi landschap! Bij een symmetrische compo (bijv zon in het midden) hadden die bomen aan beide kanten nog wel kunnen werken maar nu vind ik het niet geslaagd. Ik vind de voorgrond mooi en daarom vind ik het jammer dat je zoveel van de lucht laat zien. Een uitsnede met 2/3 grond en 1.3 lucht en dan zonder die linker kant zou mijn voorkeur hebben.
@Deathchant, hele mooie compo en mooi licht! Ik vind de lucht aan de bovenkant echter niet interessant genoeg om zoveel ruimte over te laten. Ook kijkt het overbelichte stuk aan de bovenkant niet helemaal lekker. Ik zou daarom voor een panorama uitsnede gaan.

Hier even 2 vb. Laat meer weten als ik ze weg moet halen.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5481/9734651332_2119b99fa6_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5349/9734651488_7ec0f39338_c.jpg
Tweakers1 by Max J R, on Flickr

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 23:00 ]

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
Doe mij origineel maar met meer lucht hoor :) Nu word het zo krap terwijl het zo lekker vrij en ruimtelijk was. Tenminste in iedergeval vooral bij 2e plaatje.

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Bij beiden gewoon hoor, wat mij betreft. Nu storen mij die paar kleine overgebleven takjes aan de linkerkant alleen maar, de bomen stoorden mij helemaal niet. Plaat was ook veel mooier met dat stukje blauwe lucht, wat het geheel wat interessanter maken. Nu is alleen de witte massa van de wolken over.

2e edit is wat mij betreft ook veel te krap. Berg is nu afgesneden en ook hier mis ik de lucht. Nu is alleen het stuk over met uitgebeten highlights, origineel was veel beter :).

Mooie toning trouwens, Deathchant!

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Deathchant: ook deze plaat is prachtig, erg mooi vergezicht in dit schitterende landschap. Aparte, maar mooie toning! Als ik dan toch iets moet hebben om over te mekkeren, dan is het over het voor het mooie iets te felle licht op de horizon.

@Heintzer: Ik vind dit een erg mooie plaat, leuk idee zo met die struiken links en rechts. Ik stoor me er dus absoluut niet aan. Mooie kleuren ook. Ik vind wel dat de 'lijn' de verte in voor het mooie net iets te onopvallend is; het graan had iets hoger moeten zijn. Maar ja, daar doe jij ook zo 1 2 3 niks aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Hehe, ik vind de originele van mij ook mooier dan jouw uitsnede ervan nieuwe nick :)
Thanks allen :)
@marcel: toch is die niet uitgebeten. Ik doe in LR altijd die 2 driehoekjes naast het histogram aan. En ik ga dan met de highlight brush de "restjes" uitgebeten lucht wegdoen. De plek op het water is lichter dan de lichtste plek in de lucht kan ik je zeggen ;)

Tja, wat kan ik zeggen: meestal is de felheid van het licht ook zoals ik het daar zie, als ik die doffer ga maken, valt wat mij betreft de sfeer weg. Hoe vaak word je niet verblind door een ondergaande scherpe zon en moet je de zonnekap in je auto omlaag doen omdat je anders geen fluit ziet. Zo dat idee zeg maar. Ik hou zelf wel van lichte foto's :)
Bovendien, ik heb nog geen manier gevonden waarop dit natuurlijk zou uitzien als ik die lichte plekken minder licht maak....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sjekster, de crops zijn natuurlijk voor het idee waarbij je die takjes natuurlijk makkelijk weg kan poetsen. In de 2de plaat is het grootste uitgebeten stuk juist weg, daaronder is de lucht nauwelijks meer uitgebeten.
@Deathchant. Soms is het inderdaad heel moeilijk om met een laagstaande zon en tegenlicht overbelichting te voorkomen. Een ND-grad werkt dan ook niet voldoende en alleen bracketing kan dan helpen. Had je hier trouwens filters gebruikt? Zoals een ND-grad of een pola?

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:46
DC, ik vind dat lichte stukje ook niet uitgebeten. Valt nog redelijk wat detail in te zien en zelf ben ik ook van mening dat dit er natuurlijk uit ziet, met het menselijk oog zou je ter plaatse er ook niet zo makkelijk tegenin kijken denk ik, inderdaad. Ik heb ook wel eens zulke gevallen en daarbij laat ik het ook zo ipv donkerder maken. Daarentegen stoor ik me wel aan het blauw in de lucht (helemaal bovenin). Veel te donker als je het mij vraagt. Was het een strak blauwe lucht geweest, dan was het een logisch gevolg geweest van je polarisatiefilter, maar i.c.m. met het lichte van de zon ziet het er m.i. onnatuurlijk uit.

Overall wel een prachtige plaat hoor, ik sta er soms echt van te kijken hoe je die sfeer altijd zo mooi kan vastleggen!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Deathchant schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:16:
Hehe, ik vind de originele van mij ook mooier dan jouw uitsnede ervan nieuwe nick :)
Thanks allen :)
@marcel: toch is die niet uitgebeten. Ik doe in LR altijd die 2 driehoekjes naast het histogram aan. En ik ga dan met de highlight brush de "restjes" uitgebeten lucht wegdoen. De plek op het water is lichter dan de lichtste plek in de lucht kan ik je zeggen ;)

Tja, wat kan ik zeggen: meestal is de felheid van het licht ook zoals ik het daar zie, als ik die doffer ga maken, valt wat mij betreft de sfeer weg. Hoe vaak word je niet verblind door een ondergaande scherpe zon en moet je de zonnekap in je auto omlaag doen omdat je anders geen fluit ziet. Zo dat idee zeg maar. Ik hou zelf wel van lichte foto's :)
Bovendien, ik heb nog geen manier gevonden waarop dit natuurlijk zou uitzien als ik die lichte plekken minder licht maak....
Even voor de duidelijkheid: ik vind de lucht naar mijn smaak te fel; vergeleken met het omringende landschap dat stukken donkerder is ;) Echt overbelicht ziet hij er hier ook niet uit.

KWestie van smaak he ;)

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dipsausje schreef op zondag 01 september 2013 @ 09:22:
robbertvw: erg mooi breed landschap, inderdaad lekker veel diepte. Het doet mij ook een beetje aan een stil uit bijvoorbeeld een BBC documentaire denken, ik zie de camera al verder langs de bergen bewegen.

Deatchant: eerste vind ik erg gaaf, de tweede minder. Ik heb het idee dat het nog vooral komt omdat de eerste beter past bij de sfeer die ik er bij in gedachten heb.

Bonbidgre en Morrar, leuke foto's. Ik ben vorig jaar in de winter in Beijing en Yangshuo geweest, en de het landschap ziet er zowel op de muur als tussen de karstbergen totaal anders uit zo in de zomer.

Zo ziet het er in de winter uit (Jinshanling)
[afbeelding]
Erg toffe foto Dipsausje!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@nieuwe nick, nope geen filters :)
@blacktarantulaX, hmm ja, misschien moet dat blauwe wat lichter (blauw-kanaal staat op -40 :P)
En hoe ik dit zo vast leg, tja, ik moet ook zeggen dat ik gewoon veel luck by my side heb vaak. Ik klim vaker naar plekjes toe en dan ineens zonder dat ik er erg in heb, ziet het er dan zo mooi uit. Ik moet dan wel meteen in actie komen, want 5 minuten later is het te laat.

De ene keer ben je NET te laat, de andere keer NET op tijd. Verandert zovaak...1 ding dat ik geleerd heb: niet ernaar op zoek gaan want dan kom je het niet tegen. Het verandert er veel te veel voor.
Vaak sta ik ergens en dan denk ik: dit komt niet meer goed, en ineens 5 minuten later een prachtige lichtinval. En natuurlijk tijdens het gouden uurtje je slag slaan :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Thanks, je bent overigens niet de enige die dat denkt, de foto is ook nogal eens "gejat": 1, 2, 3, 4. Ik heb de eerste, volgens mij een Russisch reisbureau, wel eens een mailtje gestuurd, maar geen reactie op gehad helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Deathchant: Hele mooie plaat.
Hopelijk kun je nog wat doe aan de overbelichting aan de horizon, dat eist teveel aandacht op.

Heintzer: Mooi! Vooral door het prachtige licht en kleuren.

Mijn foto is niet zo spectaculair wat kleuren en licht betreft.
Het was zwaar bewolkt (ik hoop dat Lightroom wel geholpen heeft)
Ik vind wel dat de foto de sfeer van de Hollandse polders goed laat zien.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3794/9895995674_b176e145d0_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

En als je 'm nu zo cropt dat dat duikertje niet het midden aan de rand van de foto zit en je verdwijn punt op 2/3 van de foto uitkomt? Of wellicht een 16/21:9 crop?

Nu is ie het door het ontbreken van spannende lijnen nét niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb ook sterk het idee dat de plaat iets rood uitgevallen is.

Ik denk dat in dit geval, met de lange rechte lijnen in het verlengde van het verdwijnpunt dat een centrale compositie met de weg in het midden in combinatie met de sloten aan beide kanten, en dan iets minder weiland aan de kant wellicht een interessantere foto had opgeleverd. Kan ik ook totaal mis hebben, natuurlijk, maar dit weggetje lijkt zich wel wat voor zo'n soort foto te lenen.

Waar is dit trouwens, als ik vragen mag? Ziet er vagelijk bekend uit.

[ Voor 6% gewijzigd door henkie196 op 23-09-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Hmm... helaas heb ik juist geen foto gemaakt met de weg in het midden (ik dacht dat het een beetje saai zou worden).

Dit is in het Oudeland van Strijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind hem niet onaardig. Ben het wel met Barry eens dat er aan de onderkant wel wat af kan. Ook met name vanwege de lijnen die er dan beter uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 07:51
@Heintzer: fraaie doorkijk, prachtige lucht en strijklicht, er ontbreekt nog een kerkje oid, die huisjes zijn net te klein, al zal het op posterformaat wellicht beter werken.

@Deathchant: Hele sfeervolle filmische plaat! imho net iets teveel aangezet (vrij donker, vignettering), maar dat is smaak.

@leendertv: het is al gezegd, hak de onderkant eraf. Verder was het wel leuk geweest als er een schaapje op de voorgrond stond te grazen oid.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-09 20:33
@Nieuwe_nick: Ik krijg de afbeeldingen hier helaas niet te zien ("This image or video is currently unavailable")
@leendertv: Mooi contrast, wellicht iets aan de donkere kant. Verder vind ik het een geslaagde foto en sluit ik me aan bij het commentaar van Barrycade :)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7389/9941043814_8bf8a7ed6c_c.jpg

Afgelopen weekend ben ik voor het eerst aan de slag gegaan met landschapsfotografie en mijn gloednieuwe cokin softgrad setje. Ik vind hem zelf wel geslaagd, alleen jammer dat de rook in het midden van het landschap op dit moment eigenlijk meer een soort waas is op de foto t.o.v. andere testshots.

Het is tevens ook mijn eerste foto-post in het Media subforum :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jur_ op 26-09-2013 00:24 ]

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Jur_ schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:55:
@Nieuwe_nick: Ik krijg de afbeeldingen hier helaas niet te zien ("This image or video is currently unavailable")
@leendertv: Mooi contrast, wellicht iets aan de donkere kant. Verder vind ik het een geslaagde foto en sluit ik me aan bij het commentaar van Barrycade :)

[afbeelding]

Afgelopen weekend ben ik voor het eerst aan de slag gegaan met landschapsfotografie en mijn gloednieuwe cokin softgrad setje. Ik vind hem zelf wel geslaagd, alleen jammer dat de rook in het midden van het landschap op dit moment eigenlijk meer een soort waas is op de foto t.o.v. andere testshots.

Ik mis een beetje een onderwerp in je foto, maar je kleuren zijn fijn en het contrast in je landschap doet het ook goed. Het licht wat tussen de wolken door gaat en zo het landschap verschillend belicht is mooi.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
Nomad schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:26:
Ik mis een beetje een onderwerp in je foto, maar je kleuren zijn fijn en het contrast in je landschap doet het ook goed. Het licht wat tussen de wolken door gaat en zo het landschap verschillend belicht is mooi.
Dankje! Daar ben ik het mee eens. De foto zelf is wat ongedefinieerd inderdaad. Misschien dat ik de volgende keer een plek kan vinden met een mooi aandachtspunt (bijvoorbeeld een kasteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:25

[afbeelding]

Vind m wel gaaf met het contrast en dergelijke. En het niet echt hebben van n onderwerp is dan wel weer goed voor n bureablad achtergrond ;) Heb je m nog groter?

Volgende keer btw misschien de code van flickr gebruiken zodat als je erop klikt je naar jou flickr pagina gaat (het 'share' knopje rechtsonder).

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Landschap verschillend belicht vind ik erg belangrijk en ook heel geslaagd. Ik zou alleen veel meer lucht weghalen, maar ik begrijp dat je dat niet hebt gedaan aangezien het blauw dan helemaal weg zou vallen.

• Jur_
ed-oorklep schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:03:
Vind m wel gaaf met het contrast en dergelijke. En het niet echt hebben van n onderwerp is dan wel weer goed voor n bureablad achtergrond ;) Heb je m nog groter?
Hahah grappig! Zo had ik het nog niet bekeken inderdaad. Ik zal vanavond even een 2560 x 1600 export doen.(of iets dat in de buurt komt)
ed-oorklep schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:03:
Volgende keer btw misschien de code van flickr gebruiken zodat als je erop klikt je naar jou flickr pagina gaat (het 'share' knopje rechtsonder).
Thanks, ik heb het aangepast!
Deathchant schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:03:
Landschap verschillend belicht vind ik erg belangrijk en ook heel geslaagd. Ik zou alleen veel meer lucht weghalen, maar ik begrijp dat je dat niet hebt gedaan aangezien het blauw dan helemaal weg zou vallen.
Dankje :-) En met het weghalen van de lucht, bedoel je dan 1/3e lucht en 2/3e land? En zou je dat dan doen om meer nadruk op het land te leggen in plaats van de lucht?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Jur_ schreef op woensdag 25 september 2013 @ 10:29:
Dankje :-) En met het weghalen van de lucht, bedoel je dan 1/3e lucht en 2/3e land? En zou je dat dan doen om meer nadruk op het land te leggen in plaats van de lucht?
Precies dat ja :) Vaak is in een wijds landschap het geheel-plaatje het onderwerp. Maar doordat de compositie hier dusdanig gemaakt is dat je niet echt het landschap ingetrokken wordt (omdat het zo laag ligt en zo ver weg lijkt), vind ik het geheel niet zo mooi. De lucht zou ik daarom croppen, maar dan verlies je de blauwe kleur, wat jammer is, omdat de blauw-groen-geel-schakeringen juist erg typerend zijn voor dit soort landschapsfoto's.

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

[afbeelding]

Leuke plaat :) Vind alleen de verhouding lucht / voorgrond niet zo geslaagd. Ik had graag 1/3 lucht en 2/3 voorgrond gezien; vind die 'vakken' best fijn om naar te kijken zo maar het zouden er meer moeten zijn :)

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

@Bonbridge mooi uitzicht, al vind ik de foto wat "krap" vanwege de linkerkant
@hypz wauw , erg mooie plaat. het water, de mist de koeien en het doorbrekende zonnetje alles klopt.
enige wat je zou kunnen doen is iets van de wolken wegcroppen (16:9?)
@Heintzer ik vind het ook jammer dat de stuiken links en rechts op de foto staan.
het lijkt mu alsof ze in de weg zitten
@leendertv ik mis een beetje een onderwerp. of tenminste, je onderwerp lijkt nu heel erg ver weg te staan.
verder is de lucht een beetje grauw, niet dat jij dat had kunnen veranderen maar t was niet het mooiste moment zeg maar :+

ik had eens in mijn archief met foto's gedoken en vond deze. het origineel was vrij saai en grauw.
met wat lightroom filters heb ik geprobeerd er wat meer sfeer in te brengen door eens flink te overdrijven met kleuren. (grote variant) is iets genuanceerder. en als laatste een 2:3 crop om wat voorgrond weg te halen.

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1130779.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 25-09-2013 20:32 ]

ora et labora

• Jur_
Bedankt mannen! Hier leer ik een hoop van _/-\o_

Ik heb ook een iets grotere versie op flickr gezet die als bureaublad achtergrond gebruikt kan worden :D

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

mrc4nl schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:08:
@Bonbridge mooi uitzicht, al vind ik de foto wat "krap" vanwege de linkerkant
@hypz wauw , erg mooie plaat. het water, de mist de koeien en het doorbrekende zonnetje alles klopt.
enige wat je zou kunnen doen is iets van de wolken wegcroppen (16:9?)
@Heintzer ik vind het ook jammer dat de stuiken links en rechts op de foto staan.
het lijkt mu alsof ze in de weg zitten
@leendertv ik mis een beetje een onderwerp. of tenminste, je onderwerp lijkt nu heel erg ver weg te staan.
verder is de lucht een beetje grauw, niet dat jij dat had kunnen veranderen maar t was niet het mooiste moment zeg maar :+

ik had eens in mijn archief met foto's gedoken en vond deze. het origineel was vrij saai en grauw.
met wat lightroom filters heb ik geprobeerd er wat meer sfeer in te brengen door eens flink te overdrijven met kleuren. (grote variant) is iets genuanceerder. en als laatste een 2:3 crop om wat voorgrond weg te halen.

[afbeelding]
Mooi resultaat heb je bereikt :) Kleurtjes en sfeer zijn goed. Enige minpuntje vind ik die bloemen op de voorgrond; dat lijken nu eigenlijk meer gewoon witte stipjes in een zwart vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@Deathchant
Prachtig licht en landschap, het warme licht in het water is erg mooi! Jammer dat de lucht hier en daar wat uitgebeten is.

@leendertv
Zo'n foto zou ik centraal en symmetrisch maken, in sommige situaties voegt dat echt wat toe.

@Jur_
Vind hem best mooi alleen had ik liever wat minder lucht gezien. Het contrast tussen het landschap en de blauwe lucht doet het erg goed en de lijnen van de weg nemen je mee de foto in.

@mrc4nl
Mooie kleuren maar ik had een andere voorgrond gekozen. De voorgrond valt meestal als eerste je oog op dus die is bepalend voor een landschap foto. In deze situatie had ik voor een silhouet foto gekozen omdat de voorgrond niet goed te belichten is.

Foto's van de storm van vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3668/10534571033_c0612d933b_z.jpg
Storm op Urk by Peter Gol, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2854/10541807604_500a296835_z.jpg
Storm Ketelbrug by Peter Gol, on Flickr

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:45
@Amstel, Uit #1 haal ik de storm wel maar stoort de voorgrond mij, uit #2 haal ik de storm niet echt. Nog meer foto's misschien? Ik verwacht persoonlijk wat meer drama in de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Snap je reactie deels. Ik ga op zo'n dag nu eenmaal op pad om een mooi plaatje te schieten en ik ben geen pers fotograaf die met details en veelzeggende beelden thuis moet komen. De titel is een gemakkelijke en voor de hand liggende keuze, meer storm vind je hier wel in: http://www.flickr.com/photos/amstel76/10534388074/

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

@Superbig91, je ziet door het gras wel goed dat het hard waait. Ik ben wel benieuwd naar wat jou stoort aan de voorgrond. Zou je hier voor een andere kleurinvulling kiezen of had je een paar stappen vooruit gedaan?
Ik vind het beeld wel sterk zo met die donkere wolken, het opspattend water, het scheve bord en het omlaag krullend gras. Ieder element benadrukt op zijn eigen wijze dat het er flink stormt.
@Amstel, ik vind je eerste stormfoto zeker geslaagd ten opzichte van je andere drie foto's waarop het even zo goed een golfslag op een zonnige lichtbewolkte dag had kunnen zijn (buiten beschouwing gelaten dat we in Nederland dan niet zulke golven zien). Of zoals bij de vuurtoren van Urk je juist een rustgevend beeld creëert door je langere sluitertijd. Daar had zeker een andere compositie op zijn plaats geweest met elementen die de windkracht uitbeelden en eventueel met een kortere sluitertijd om het natuurgeweld vast te leggen.
edit:
Ja, net zoals de link in je laatste reactie! ;) Die foto vind ik door de krachten die er vanaf spatten veel pakkender dan je andere stormfoto's

[ Voor 7% gewijzigd door Karel V op 28-10-2013 21:47 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Huh geef je nu reactie op foto's die ik hier niet eens heb neer gezet? De foto's hadden alleen dezelfde naam omdat het een batch upload was. Die dingen die je beschrijft zijn precies de foto's die ik hier heb neer gezet. De long exposures zijn gemaakt voor de storm maar die staan ook niet hier. Daarnaast is dit het ijsselmeer en ketelmeer en daar is zelden zo'n golfslag in tegenstelling tot de westkust.

Zoals ik al zei ga ik niet op pad om een reportage van de storm te maken maar om een paar mooie platen voor mezelf te maken. De foto's die hier staan vind ik mooier dan de rest van mijn uploads op flickr vandaar dat ik die hier ook niet gepost heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:45
@KarelV
Ik had bij die eerste foto persoonlijk een stap naar voren gezet inderdaad.
Ik denk dat je foto #2 minder lijkt doordat je het naar grijstinten hebt omgezet. Door het contrast omlaag te schroeven maak je het ook wat dramatischer denk ik. Al lijkt op die foto het ergste al geweest te zijn of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Amstel76:
Eerste foto is mooi! Mooi dat de keien je ogen naar dat scheve bord leiden.
En de kleur van het gele gras doet het ook goed om wat kleur in de foto te brengen in combinatie met het blauw in de lucht.
Mij soort het gras me op de voorgrond me dus niet. misschien alleen die kei voorin in het midden (misschien tot net boven de kei croppen?).

Bij de tweede foto vind ik de compositie (te onrustig om naar te kijken) en de zwart-wit omzetting niet echt geslaagd.

Ik heb vandaag wat foto's gemaakt in de Loonse en Drunense Duinen. Mooie luchten:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7447/10558043435_2db2d4bd0f_c.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door leendertv op 29-10-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leendertv, leuk dijkje met mooie lijnenwerking, je wordt zó de foto in getrokken.

Jur, fraai uitzicht met mooi licht op het landschap. De lucht vind ik wat licht en lijkt nét niet helemaal te passen bij het landschap, wellicht kun je dit dmv nabewerking nog wat donkerder maken en evt. meer contrast geven?

mrc4nl, vind het een bijzonder plaatje geworden met een fijne sfeer. De centrale compositie vind ik goed hier, hoogstens zou ik zorgen dat de boom ook écht centraal staat ipv net een fractie rechts vh midden.

amstel76, lekker wild weer, je zou eerder denken dat dit de Noordzee is ipv IJsselmeer/Ketelmeer... Bij de foto van Urk lijkt er een klein licht randje aan de horizon zichtbaar, misschien door nabewerken? Vind het niet zo mooi iig.

leendertv, wat je al zegt: mooie lucht! Fijne kleuren ook, het geel van het gras en blauw van de lucht contrasteren mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste foto van mij op het fotografie onderdeel van GoT. Eentje van een week of twee geleden 's ochtends vroeg gemaakt in een mistig Kinderdijk. Alvast bedankt voor de reacties! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.markleeman.nl/!promo/_MG_1488.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fijne sfeerplaat! Niks meer aan doen. d:)b
Volgens mij ook al een hoop mooie foto's van jou gezien op DPZ (niet dat ik daar zelf actief ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben idd al een flinke tijd actief op DPZ, dus kan het zomaar dat je wat werk van mij daar hebt zien langs komen... Maar goed, het is wat rustig daar de laatste tijd, en omdat hier (op Got) ook mooie werkjes langs komen probeer ik het hier ook maar eens... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:28
Mooie foto markleeman, die mist en die kleuren zetten inderdaad een fijne sfeer neer.
Ik vraag me wel af waarom je voor zo'n kader kiest. Ik denk dan: overal waar dat kader staat, had ook die awesome foto kunnen staan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:40
Molens in de mist bij zonsopgang en zonsondergang zijn vaak mooi om naar te kijken, deze ook!
De naam Mark Leeman kwam me al vaag bekend voor maar toen ik op je website die foto van het paard van marken zag staan herinnerde ik me opeens dat die foto in Digifoto Pro heeft gestaan.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:01

Bonbridge

35-85

@Leendertv, Mooie lucht inderdaad! Ik hou wel van simplistische landschappen, maar dan moet hij absoluut niet te druk zijn, heel clean zelfs, en moet de compo fijn kloppen. Deze is dan weer vrij druk door de voorgrond waardoor je in mijn ogen echt een object of bepaalde lijn moet hebben in een foto om hem echt boeiend te maken. Dat mis ik helaas bij deze foto.

@ Markleeman, Mooie foto hoor! Zulke foto's van molens heb ik volgensmij hier al vaker gezien. Een minpuntje vind ik dat de reflectie van de wieken snijden met het gras. Verder vind ik de compositie wel fijn!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3704/10595365585_e6a40003a1_z.jpg
Where rice comes from by MG Photography., on Flickr

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

De wolken vind ik erg grauwig vergeleken met het landschap, maar man man man, wat een coole foto! Mooie uitsnede met goeie dieptewerking en mooie contrasten. Die gelaagdheid in de rijstvelden is natuurlijk wel bijzonder om te zien. Wat mij betreft een showcase!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Laatst online: 12-09 10:49
Kanonne wat mooi Bonbridge. Als ik dan iets moet zeuren dan zou het hooguit zijn dat hij helemaal rechts wat donker is maar dat is mierenneuken. Petje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
@Bonbridge, idd een prachtige foto. Geen opmerkingen, want dat zou alleen maar gemierenneuk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

@bonbridge ja stukken beter dan je vorige foto, hier zit ook meer dieptewerking in :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bonbridge, erg nice! Fantastische dieptewerking. Wellicht was een fractie meer ruimte aan de onderkant nog iets mooier geweest, of heb je juist bewust hier iets uit het beeld willen houden?

Over je commentaar op mijn foto: ik kan je eigenlijk alleen maar gelijk geven. Helaas zat een ander standpunt er eigenlijk niet in, of ik moest door een rietkraag ploeteren en in het water gaan staan....

AdmiralSnipe: klopt, een paar jaar geleden hebben er eens een drietal foto's van mij in de DigifotoPro gestaan. Leuk dat je je dat herinnert :)

Pnnnkk: belangrijkste reden voor een dergelijk (vrij breed wit) kader is voor mij de mooiere presentatie, ik vind het er veel fraaier uitzien met kader dan zonder. Ik ben mij er heel bewust van dat dit niet voor iedereen geld (maar voor veel mensen gelukkig wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
@ Bonbridge, pfoeh wat een uitzicht, dat kom je hier in Nederland niet snel tegen. ;)
Mooie compositie ook met dat weggetje rechts in beeld dat naar die hutjes/huizen leidt en dan die immense rijstvelden ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Bonbridge: Heel gaaf uitzicht, mooi landschap. Ook met toffe lucht.

@MarkLeeman: Mooie sfeervolle Kinderdijk-plaat vanaf het standaardstandpunt :P Mooi met die mist zo; die heb ik zelf helaas nog nooit ook al woon ik er 5 minuten fietsen vandaan.

Je opmerking over dat een ander standpunt niet mogelijk is klopt overigens niet; die zijn er wel degelijk. Je moet ze alleen effe weten te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel, oh andere standpunten zijn er zeker. Ik bedoelde eigenlijk dat vanuit deze specifieke plek het niet mogelijk was om de reflectie van de molens helemaal vrij te krijgen, zonder andere storende zaken in beeld te krijgen. Mijn reactie was dus niet geheel volledig :)

Eentje van mij van een paar maanden geleden alweer. Ook een vrij iconische plek, bewust geprobeerd er iets bijzonders van te maken. Ben benieuwd hoe deze valt...

Afbeeldingslocatie: http://www.markleeman.nl/gals/landschappen/paardvanmarken4-m.jpg

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind em erg gaaf! Niet te lange sluitertijd, niet te kort, juist goed! Alleen de vuurtoren valt een beetje in het niets; waarschijnlijk komt dat ook door de wolken achter de vuurtoren. Probeer em eens wat meer op te lichten, misschien werkt dat. Voor de rest mooie foto hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant, thanx! Dat van die vuurtoren vind ik zelf ook een beetje het dilemma aan deze foto, hij valt wat weg door de wolken. Verder oplichten (hij is al aardig opgelicht) vond ik onnatuurlijk worden. Ben dus bang dat ik er nog een keertje naar toe moet...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:01

Bonbridge

35-85

Ik vind de vuurtoren er prima opstaan, hij valt mij al behoorlijk op. Wat mij het meest stoort is de rechter onderhoek. Het zal waarschijnlijk gewoon wat donker zand zijn maar het lijkt op een flinke vignitting die erg opvalt, ik zou dat stukje eventjes lichter maken. En voor mijn gevoel helt de horizon een tikje naar rechts, maar dat zou aan mij kunnen liggen. Mooie plaat verder hoor!

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Erg fijne plaat Mark; mooie kleuren en toffe beweging in het water. Ik stoor me ook niet zo aan de afstand tot de toren.

Heb je hier filters gebruikt; of verschillende belichtingen samengevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Bonbridge, Indrukwekkend landschap met al die terrassen. Mooi hoe die hut op de voorgrond voor diepte zorgt, vooral omdat je uitkijkt op een dorpje. Het moment vind ik iets minder en jammer dat de lucht op stukken behoorlijk uitgebeten is. Het afgesneden stukje boom rechtsboven is jammer hoewel te begrijpen met de verhouding lucht land die nu prima is.
@ Markleeman, mooie platen hoor. Ik ben altijd onder de indruk van jouw foto's op DPZ. Je maakt misschien wel de mooiste foto's van Nederlandse landschappen naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Laatst online: 16:46
@ Leendertv: Mooie lucht, filter gebruikt neem ik aan?
@ MarkLeeman: Prachtige Hollandse plaat, wat mij betreft helemaal af.
@ Bonbridge: Waanzinnig landschap, de vallei, de bergen, het hutje rechts geeft het net wat extra's. Een compleet plaatje.

Een wat oudere foto van mijn kant, op zoom kreeg ik geen feedback dus probeer ik het even hier.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7423/10730469436_1c87033e3f_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
@Markleeman: mooie plaat. Goede timing qua licht, prachtig met die wolken nog aan de hemel.Hij kijkt wel wat onrustig weg door de motion blur.

@ChrisLNFF Heerlijke compositie, mooie momentopname. Hij is wel wat aan de donkere/sombere kant.
Ik denk dat hij nog vetter was geweest als de weg in zijn geheel te volgen was door de foto heen.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
@ ChrisLNFF, vooral de onderkant is (op mijn scherm i.i.g.) wel erg donker waardoor de foto er een beetje somber uit ziet.
Die wolken tussen het gebergte zien er wel erg mooi uit.
Misschien was het mooier geweest als je wat meer naar voren was gelopen zodat de wegen beter zichtbaar zouden zijn en er geen struiken voor zouden zitten (als die bewegingsruimte er was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Bedankt voor de feedback! Het is inderdaad een somber plaatje, het was ook echt een druilerige ochtend die dag. Die weg had ik er achteraf wel meer op willen hebben, op dat moment had ik net 2 weken een dslr dus eigenlijk nog nergens verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris NFF, lekker sfeertje met die wolken, belichting ook goed en mooi ook die watervalletjes rechts. De voorgrond dan weer iets minder goed over nagedacht. De weg op de voorgrond is wat klein en verdwijnt wat door de struiken en houdt je blik wat tegen.

Tijd om ook maar weer een keer wat te plaatsen. In de Dolomieten op een bekende plek, de Odle massief. Het idee met de wolken had ik wel in mijn hoofd en dan gebeurt het ook, je moet er natuurlijk wel zijn. Met 2 cpl filters was een sluitertijd van 30sec mogelijk.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5475/10739801876_a56cf19e8b_z.jpg
High Tide by Max J R, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:44:
Chris NFF, lekker sfeertje met die wolken, belichting ook goed en mooi ook die watervalletjes rechts. De voorgrond dan weer iets minder goed over nagedacht. De weg op de voorgrond is wat klein en verdwijnt wat door de struiken en houdt je blik wat tegen.

Tijd om ook maar weer een keer wat te plaatsen. In de Dolomieten op een bekende plek, de Odle massief. Het idee met de wolken had ik wel in mijn hoofd en dan gebeurt het ook, je moet er natuurlijk wel zijn. Met 2 cpl filters was een sluitertijd van 30sec mogelijk.

[afbeelding]
Wat een vette plaat zeg!
Mooi ook dat contrast tussen die rotskleur aan de ene kant van het gebergte en het zand, of gras (?) aan de andere kant.
De foto heeft op de een of andere manier ook wel iets dreigends, erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-11-2024
@nieuwe_nick Geweldige foto, die stroom van wolken is heel mooi om te zien.
Kleurverhouding: Gras, Rots, Wolken is ook geweldig.
Ik vraag me alleen af waarom een 1x1 uitsnijding, zat namelijk te kijken op je Flickr en de foto die je daarna hebt gemaakt van dezelfde plaats pakt de achtergrond me veel meer.
Dan heb ik het over deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2856/10741901533_32858eb5f8_n.jpg
Foto: The Red Barrier

[ Voor 10% gewijzigd door danielmi op 10-11-2013 22:01 ]

Je kan nooit genoeg leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Daniel, Op dat moment koos ik voor 60mm omdat ik het vergezicht waarschijnlijk niet interessant genoeg vond. Dat is wat mij iig nog is bijgebleven van het moment. Er is dan ook weinig diepte te zien aan de linkerkant. Ten slotte wilde ik iets anders dan de vorige 2 foto's die ik daarvoor had genomen waarvan ik toen al wist dat die ''de moeite'' waren... Bedankt iig voor je suggestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Net even op de rest van je flickr account gekeken..... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 07:51
Prachtige foto, het tonen van de luchtstroming door de lange exposure voegt echt wat toe. De uitsnede en licht van de twee alternatieve foto's vind ik echter een stuk sterker. Indrukwekkend moment in ieder geval, kan je hier iets meer over vertellen? Hoogte, voorbereiding materiaal, ben zeer benieuwd :)

@Chris: geslaagde foto, keurige compositie, zou met wat bewerking nog wel wat beter kunnen worden, hij lijkt wat onderbelicht, vooral onderin.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart[Spiral]
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 13:47
Holy sh*t, dat zijn echt heel erg toffe platen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Inquestos, De andere hebben zeker mooiere kleuren en licht, deze vind ik spectaculairder en bijzonderder.

Voorbereiding: In mijn eendje vertrokken met rugzak met camera spullen in de vroege morgen terwijl het bewolkt was. Ongeveer 40 min voor zonsopkomst begon het op te klaren. In het begin had ik nog mijn 14-24mm lens op mijn D800E terwijl ik eigenlijk beter meteen mijn 28-300mm erop had moeten zetten. Mijn cpl filter van de 14-24mm lens heb ik voor mijn 28-300 lens gehouden waar al een cpl voor zat waardoor een lange sluitertijd mogelijk was. Hoogte is een kleine 2600 meter dacht ik, de hoogste berg net 3000 meter. Weersomstandigheden zoals deze heb je vooral in de herfst en winter, hoewel het licht in de winter dan weer minder is (schat ik in) vanwege een zonsopkomst die te veel uit het zuiden komt waardoor je geen enkel tegenlicht meer hebt bij de berg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:08:
[...]

Net even op de rest van je flickr account gekeken..... _/-\o_
Op zoom ook al gesignaleerd, onder de nick apojapo geloof ik. Bizarre plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Holy flying wheels Batman! Dat zijn echt hele toffe platen nieuwe_nick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@markleeman: Lekker sfeertje. Enige wat een beetje gek oogt, in ieder geval bij de kleine versie, zijn de zwarte "dingen" die lijken te zweven in het water / de mist.

@ChrisLNFF: Zeker een mooi landschap, maar vind de foto ietwat rommelig. Heb niet echt een idee waar ik naar moet kijken.

@Nieuwe_nick: Hier kan ik eigenlijk maar 1 woord voor bedenken… Wow! _O_

En een foto van mezelf: Een vervallen huisje voor de bergen op Samos.

Afbeeldingslocatie: http://cloud.h-dev.nl/image/3w050R1K1W1s/IMG_2535.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Nieuwe_nick is apojapo? De foto's lijken inderdaad wel op het nivo dat apojapo hier wel vaker heeft laten zien. Erg mooie foto's!

Practisch vraagje: klim je zo ook in het donker dan weer de berg af of slaap je daar dan in een tentje? (Of het is 's ochtends en heb ik de volgorde verkeerd ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ja het is apojapo ;)
Dit is ook een foto van hem: http://farm8.staticflickr...87217436_48ae45c286_c.jpg
En ik weet precies waar dat is ;)

En je ziet het bij mouseover over zijn Max J.R. link :)

Maar apojapo, ik vind de andere van de dolomieten in je flickr eigenlijk mooier.
Ik vind de long exposure hier niet zo goed uitpakken. Dat ronde in die mist vind ik een beetje vreemd uitzien, en de bergpieken komen beter uit bij bijvoorbeeld deze: http://farm3.staticflickr...41901533_32858eb5f8_c.jpg

Maar sowieso respect voor je mooie landschappen. Kan ik nog veel van leren!

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 11-11-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Markleeman: dat water is heel goed vastgelegd. Niet een cheesy-LE, maar net genoeg beweging voor een stukje dynamiek. Wat ook al eerder was aangegeven; de vuurtoren zou best wat meer in beeld hebben gemogen.
@Nieuwe_Nick: Euh.. ja.. eigenlijk weinig tot geen woorden voor. Ik zeg inlijsten en boven mijn bank hangen (en de rest van je Flickr stream ook....).
@GuidoH: Compositie-technisch weinig op aan te merken, maar ik vind hem wat plat. Ik mis dieptewerking. Waarschijnlijk met een lager zonnetje (zorgt voor meer schaduwwerking) dat dit minder het geval zou zijn.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

GuidoH, eigenlijk deel ik exact het commentaar van BlatieBla. Probeer in plaats van lokaal contrast op die grijze berg juist iets minder contrast te doen en wellicht ietsje meer sharpness + clarity.

Van mij een panoramaatje uit 2012:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3675/10805008436_aa204bab39_c.jpg
2048-reso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Deathchant: Mooi vergezicht, de bergen en blauw/grijze tones doen het goed wat mij betreft. De voorgrond vind ik helaas wat minder geslaagd op dit formaat.

@GuidoH: Qua compo vind ik de foto best interessant, en de kleuren op de voorgrond zijn ook wel ok. Alleen die fletse berg is zonde.

@nieuwe_nick: mooie blur in de golvende wolken op de voorgrond, evenals mooi licht. Ik zie wel een raar 'randje' om de berg op de achtergrond.

@ChrisLNFF; Mooi landschap met fijne dreigende sfeer. Nice! Qua compo vind ik de weg niet zo geslaagd in het beeld liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(reactie geldt tevens voor Blatiebla en Deathchant, aangezien strekking overeenkomt)
marceltuit schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 07:42:
@GuidoH: Qua compo vind ik de foto best interessant, en de kleuren op de voorgrond zijn ook wel ok. Alleen die fletse berg is zonde.
Kan me opzicht wel wat voorstellen bij het commentaar, echter geeft het naar mijn mening wel redelijk weer hoe het daar was. Wat zou er nog aan gesleuteld kunnen worden om het beter te maken? Al een beetje geprobeerd, maar komt niks beters uit dan dat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:38
Wat er niet in zit haal je er ook niet uit.

Het tijdstip waarop de foto gemaakt is maakt dat het licht is hoe het is. Wanneer de lichtinval uit een andere hoek zou komen en minder hard zou zijn, zou het er geheel anders uit zien. Misschien is het goed om in je achterhoofd te houden dat je de mooiste foto's meestal niet midden op de dag maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

guapper schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:27:
Wat er niet in zit haal je er ook niet uit.

Het tijdstip waarop de foto gemaakt is maakt dat het licht is hoe het is. Wanneer de lichtinval uit een andere hoek zou komen en minder hard zou zijn, zou het er geheel anders uit zien. Misschien is het goed om in je achterhoofd te houden dat je de mooiste foto's meestal niet midden op de dag maakt.
Dit dus. Rond zonsondergang moet je het eens proberen, HET tijdstip voor landschapsfotografie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:21
Deathchant schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:42:
GuidoH, eigenlijk deel ik exact het commentaar van BlatieBla. Probeer in plaats van lokaal contrast op die grijze berg juist iets minder contrast te doen en wellicht ietsje meer sharpness + clarity.

Van mij een panoramaatje uit 2012:
[afbeelding]
2048-reso
Prachtig man 8)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:38
marceltuit schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:16:
[...]

Dit dus. Rond zonsondergang moet je het eens proberen, HET tijdstip voor landschapsfotografie :)
Of rond zonsopgang, dan zie je vaak nog mooie mistsluiers over het land hangen.

De tijd rond zonsop- en ondergang worden vaak aangeduid met 'de gouden uren'. Kijk op een willekeurig (landschaps)fotografie forum rond en je ziet meteen waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

guapper schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:41:
[...]

Of rond zonsopgang, dan zie je vaak nog mooie mistsluiers over het land hangen.

De tijd rond zonsop- en ondergang worden vaak aangeduid met 'de gouden uren'. Kijk op een willekeurig (landschaps)fotografie forum rond en je ziet meteen waarom.
Idd, -opgang uiteraard ook.

Voor zonsondergang/na zonsopgang = gouden uur
Na zonsondergang/voor zonsopgang = blauwe uur

Een en ander uiteraard wel afhankelijk van het weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx iedereen voor compliment :)
@AdmiralSnipe, het is gras ;)
@ Guidoh, probeer eens een uitsnede iets onder die hut?!
@ Henkie, dit was in de ochtend en ja we sliepen in tent. Trouwens is de herfst het moment om naar de Dolomieten te gaan omdat je dan geen massa toerisme hebt (en de herfstkleuren natuurlijk)
@ Deathchant, je mag mijn andere mooier vinden, heb ik geen problemen mee ;) bedankt voor je compliment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44

[afbeelding]
Die mag in de showcase vind ik! Prachtig hoe je een idee dat je hebt zo goed op een foto kan weergeven.
Dolomieten daar moet ik duidelijk eens heen, maar zelf ik ga dan allemaal fletse foto's hebben omdat ik niet eens in de buurt kom van jouw foto skills :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Tijd voor weer een plaatje, ik zie weer teveel tekst tevoorschijn komen sinds de vorige plaat :P:D

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7402/10822722345_a571279cf3_c.jpg
Jetty @ Lake Grevelingen by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe_nick, fraaie plaat, goed uitgedacht en uitgewerkt. Het effect van de bewegende mist/wolken vind ik erg tof, de plaat heeft ook een bijzonder sterk sfeertje. Heel mooi!

Marcel_tuit, heel mooie kleuren en contrasten, fraai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Fraaie kleuren Marcel idd! Volgens mij is de bovenkant van alle paaltjes wat donker. Ziet een beetje vreemd uit. Zou ik persoonlijk ietsje bijlichten.

Ok, dan maar wat meer plaatjes :)

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5480/10825039875_f4ea22c814_c.jpg

EDIT:
Vreemd die exteme sharpening van flickr...
Op 1024-reso is het zoals het bij mij op de PC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
@ deathchant

Ik had zelf meer lucht gepakt en minder gebergte, qua compositie. Al is die waterval rechts wel een mooie extra :)

[ Voor 23% gewijzigd door ChrisLNFF op 12-11-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
@Marcel: Mooie dreigende wolken!

@Deatchant: Mooie plaat maar zoals gezegd wel een beetje krap gekaderd. Had ook liever wat meer lucht gezien :)

Paar plaatjes van mij dan maar:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3825/10826527466_1e994ce779_c.jpg
Rara waar is dit? (En niet op flickr gaan spieken aub!) by Sjekster, on Flickr

En een paar uit Busan in Korea:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5497/10826072806_a9cdb8bec1_c.jpg
Fortress Wall in Busan by Sjekster, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2831/10826230944_c175cf7bf8_c.jpg
Fortress Wall in Busan by Sjekster, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5496/10826084086_5a3432dbfc_c.jpg
Breaking Through by Sjekster, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door Sjekster op 12-11-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@DeathChant: Tnx voor je opmerking. Klopt inderdaad dat de bovenkant van de paaltjes erg donker is; was in het echt ook al. Ik heb geprobeerd ze in LR wat op te lichten, maar ik ben bang dat ik ze al te donker gefotografeerd heb want er kwam een gigantische bak kleurruis omhoog. Vandaar dat ik het maar zo laat.

Jouw plaat is erg gaaf, erg mooi landschap van Yosemite :)

Enige minpunt vind ik dat hij voor het mooie net iets te blauw is. Krappe kadering stoort mij eigenlijk niet zo...

@Sjekster: Nummers 2, 3 en 4 vind ik stuk voor stuk gave platen. Mooie kleuren/belichting en compo. De lichtstralen in 4 zijn super. Nummer 1 vind ik saai vergeleken met de rest. Had net zo goed in NLD gemaakt kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
marceltuit schreef op woensdag 13 november 2013 @ 07:14:
Had net zo goed in NLD gemaakt kunnen zijn ;)
Das de grap ;)

Thx voor je opmerkingen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sjekster op 13-11-2013 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
Oef, met name je 4e vind ik erg nice! Heel mooi, dat gouden gordijn zo. Zou je misschien nog wel iets mogen benadrukken en aan iets meer aan mogen zetten. 2e is ook gaaf. 3e vind ik wat minder, met name omdat ik 'm achter de berg net te grijzig vind. Is te heiig en te abrubt. Bij de 2e wordt je via de bergen rustig de heiigheid en wazigheid ingeleid, maar bij de 3e heb je een heldere en scherpe berg en daarachter vind ik de plaat niet meer interessant, de heiigheid voegt voor mij niets toe.

@ Deathchant, ik vind m heel blauw en de berg wat afgekapt bovenaan/ te krap gekaderd. En eerlijk is eerlijk, bij verre niet zo mooi als je andere platen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasKC
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
Sjekster: Voornamelijk je 2de en laatste foto spreken me aan. De laatste, zoals reeds vermeld hierboven, wordt echt volledig gedragen door de lichtinval. heel mooi vastgelegd!
Ik heb dus een beetje dezelfde mening als douPel

marceltuit: heel mooi vastgelegd! Heel mooi scherp, en toch het 'zachte' water! Ondanks de (voor mij) niet zo heel interessante compositie, toch een top-plaat!

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7437/9732099724_2d37727413_c.jpg
Eentje van Lapland. Niet veel aan bewerkt, beetje contrast bijgevoegd, maar dat is het zowat. Enkel zou ik echt eens de vlekjes moet weg photoshoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas, mooi! Je zegt het zelf al, die stofvlekjes...

Waar is dit, toevallig Sarek in Zweden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hehe, dat kan :) Ik heb ook een versie die niet zo strak gekaderd is :) En tja, het was tijdens schemering, dus ik vond het donkere wel mooi.

@Sjekster, die eerste plaat heeft zowel een koele witbalans en een warme kleur in het gras...ik vind die combi niet zo mooi voor de sfeer. Ik zou eerder ervoor kiezen om een zachte warme sfeer te pakken door de witbalans in de lucht wat bij te stellen naar het gele, of het gras niet zo oranje maken.

Die 2e is gaaf. Coole contrasten met die schaduwpartijen rechts van de berg. De 3e zou ik bovenaan meer croppen zodat je wat meer wijdsheid vastlegt. Leuk die stad zo achter het landschap (chinese muur?)
Bij de 4e vind ik de voorgrond wel wat te prominent eruit steken. En hij kan een stuk naar links toe getilt worden.
@ThomasKC, in Lightroom kan dat met 1 druk op de knop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Deathchant schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:55:
Hehe, dat kan :) Ik heb ook een versie die niet zo strak gekaderd is :) En tja, het was tijdens schemering, dus ik vond het donkere wel mooi.

@Sjekster, die eerste plaat heeft zowel een koele witbalans en een warme kleur in het gras...ik vind die combi niet zo mooi voor de sfeer. Ik zou eerder ervoor kiezen om een zachte warme sfeer te pakken door de witbalans in de lucht wat bij te stellen naar het gele, of het gras niet zo oranje maken.

Die 2e is gaaf. Coole contrasten met die schaduwpartijen rechts van de berg. De 3e zou ik bovenaan meer croppen zodat je wat meer wijdsheid vastlegt. Leuk die stad zo achter het landschap (chinese muur?)
Bij de 4e vind ik de voorgrond wel wat te prominent eruit steken. En hij kan een stuk naar links toe getilt worden.
Thx voor je comments :)

De 1e foto is niet veel anders dan de werkelijkheid. Ik heb de vibrance wel wat opgeschroeft maar dat zorgt ook voor een warmere lucht. De witbalans is ook niet echt koel maar ligt beetje in het midden. 5500 ong. Het zogenaamde gras is van rijstplanten. Foto is op platteland in China genomen :+

Enne: In Korea hebben ze geen Chinese Muur hoor :+. Het is de Fortress Wall in Busan. Lekker wandelen daar!

Laatste foto staat naar mijn mening nagenoeg kaarsrecht btw?

• ThomasKC
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
[b][message=41222948,noline]Waar is dit, toevallig Sarek in Zweden?
Bijna juist. Dit is een foto van toen ik in 2011 een stukje Kungsleden heb gedaan in september. Guur weer, maar wel heel mooie kleuren. En rustig, bijna niemand tegengekomen.
Foto's van Sarek kan ik ook posten, als je wil. Winter of zomer? :)

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@ThomasKC: erg mooie plaat, mooie kleurtjes. Mooi landschap ook trouwens. En inderdaad zonde van de sensorvlekken. Wordt poetsen ;)
Foto's van Sarek kan ik ook posten, als je wil. Winter of zomer? :)
Beiden :P

Verwijderd

Idd, beiden is goed, wat je hebt! :9

Verwijderd

@Deathchant, vergeten op jou foto te reageren, maar mooie pano. Hij wordt eigenlijk nog een stuk beter als je de Hires bekijkt. Voor het mooie is de voorgrond net wat te leeg.

Trouwens, nu we het hierboven toch over Zweden hebben, hier eentje van het eiland Öja, ong. 100km ten zuiden van Stockholm.

Afbeeldingslocatie: http://www.markleeman.nl/gals/zweden/oja2-m.jpg

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooi licht en kleuren Mark. Die ruige zee is wel gaaf. Denk dat ik voor het mooie alleen linksonderin iets meer rots had gedaan; maar dat is muggenziften.
Pagina: 1 ... 13 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!