Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik waag me er toch maar eens aan, mijn eerste testcase. In juni ben ik ruim 3 weken in het Mid-Westen van USA geweest. Route: Denver - Rocky Mountains NP - Badlands NP - Yellowstone NP - Salt Lake City - Las Vegas, Antelope Canyon - Canyonlands NP - Arches NP - Denver.

De foto's zijn genomen met een Canon 60D en de 15-85 mm / 100-400 mm lenzen.

Het zijn niet allemaal landschappen, zoals je misschien wel zou verwachten, er zitten ook wat andere platen tussen. Niet alles komt aanbod, maar ik moet een selectie maken :)

1. Zonsondergang tijdens een MLB wedstrijd van de Colorado Rockies. De Rocky Mountains zijn nog net te zien.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3815/9230709448_a8c6494308_z.jpg
Coors Field, Colorado Rockies vs. San Diego Padres by wsrdam, on Flickr

2. Een schitterende route om door de Rocky Mountains te rijden. Er lag ook nog meters sneeuw op sommige plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5499/9176019919_e9099700b6_z.jpg
View from Trail Ridge Road, Rocky Mountain NP, CO, USA by wsrdam, on Flickr

3. Maar iets lager was de sneeuw wel al weg en was het erg groen.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7355/9247549541_795020ff2c_z.jpg
View from Trail Ridge Road, Rocky Mountain NP, CO, USA by wsrdam, on Flickr

4. Schitterende wandeling gemaakt, langs mooie bergmeren.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7355/9227973371_f766ab2deb_z.jpg
Bear Lake, Rocky Mountain NP, CO, USA by wsrdam, on Flickr

5. Erg leeg, maar dat vind ik zelf dan ook juist het mooie er aan.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5472/9250281088_80f6e5ae26_z.jpg
Grasslands of South Dakota by wsrdam, on Flickr

6. Indrukwekkende Lower Falls, vanaf een afstandje bekeken.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2860/9227910573_50ff47d3ef_z.jpg
Lower Falls of the Yellowstone by wsrdam, on Flickr

7. Kleine eekhoorn, misschien niet heel uniek, maar vond hem zelf wel goed gelukt.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7408/9199526191_5e17dbb84f_z.jpg
Eating Golden Mantled Ground Squirrel @ Yellowstone NP, WY, USA by wsrdam, on Flickr

8. Van buiten lijken de meeste State Capitols wel op elkaar, van binnen zijn ze wel anders. Amerikanen houden van symmetrie :) (HDR)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7325/9209085017_f0bd78a3cb_z.jpg
Utah State Capitol in Salt Lake City by wsrdam, on Flickr

9. Uitzicht vanaf de wereldbekende Hoover Dam
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3776/9227899753_cf53d9bf89_z.jpg
View from Hoover Dam by wsrdam, on Flickr

10. Waar de Colorado een bocht maakt van 270 graden. Veel gefotografeerd, ik hoop toch een beetje onderscheidend (HDR)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3781/9194820332_d56a3bf18f_z.jpg
Horseshoe Bend at sunset by wsrdam, on Flickr

11. Nog meer gefotografeerd, zelfs het meeste van heel het Westen geloof ik, maar het is dan ook een schitterend stukje natuur.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3806/9227939981_a44e1af844_z.jpg
Upper Antelope Canyon by wsrdam, on Flickr

12. Mooie sterrenhemel en een melkweg die met het blote oog te zien is. Ik vind het lastig om de ruis weg te krijgen, maar deze was nog best aardig gelukt, vind ik zelf.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3698/9250195540_519521ea6d_z.jpg
Stars above Balanced Rock, Arches NP, UT, USA by wsrdam, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Prachtige case /fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:40

Milo.

klik

Hele fraaie foto's!
Met name de eerste trekt mijn aandacht. Jammer dat de foto's niet heel constant zijn, foto 3 wellicht iets te veel saturatie maar dat vind ik persoonlijk niet heel erg.
Als er iets meer samenhang in zat en de grondeekhoorn was er niet bij was het wat mij betreft een showcase. Er zitten erg mooie plaatjes bij.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Het zijn inderdaad fraaie foto's. Enkelen vind ik wel krap gekaderd zoals 10, 8 en vooral 4. Die laatste vraagt gewoon om meer ruimte boven en onder (volgens mij moet ie nog een beetje naar rechts getilt worden).
Bij 1 had ik verwacht ietsje meer van het speelveld te zien (dit zou misschien ten koste gaan van het lampenorgel links boven vermoed ik).
By the way het HDR gebruik bij 8 is wel goed gedaan. Geen te vieze tonemapping details.
De eekhoorn valt er wel buiten, en ik zie die is in Yellowstone gemaakt. Daar zul je vast toch nog wel andere vette foto's van hebben of niet?

Nummer 5 is zeker een mooie rustige foto, maar hij valt buiten de serie.
Consistentie....tja, ik kijk daar zelf niet zo op. Ze vertellen verder wel een verhaal over de trip die je gemaakt hebt en dat je dan hier en daar bewerkingen hebt niet niet op elkaar lijken interesseert me niet zoveel. De foto's komen over, ze zijn mooi en daar gaat het om :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Prachtige reeks, proficiat.

Ik dacht dat de 1e ook een HDR was, echt goed gelukt, mooie kleuren, zeker een van mijn favorieten van de reeks.

Foto 2 en 3 doen me iets minder, er is niet echt iets wat mijn aandacht trekt en op een of ander manier vind ik ze ook flets tov de andere foto's uit de reeks. De 3e lijkt wat op die Schotland showcase maar daarbij was de nabewerking spannender.

Van mij mag er altijd een squirrel tussen zitten, ik heb ongeveer dezelfde trip gemaakt en ze zijn overal dus echt een onderdeel van je reis ;) Het is moeilijk om echt consistentie in een fotoreeks te brengen als je 3 weken onderweg bent en zoveel verschillende locaties aandoet met ook nog eens andere weersomstandigheden.

Ben geen expert in long exposure fotografie maar had je die sterrenhemel niet beter op ISO 100of200 genomen? Dat zal toch al een verschil in ruis geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Inrage schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:00:
Ben geen expert in long exposure fotografie maar had je die sterrenhemel niet beter op ISO 100of200 genomen? Dat zal toch al een verschil in ruis geven.
ISO100....het kan, maar je moet natuurlijk uitkijken voor startrails. Heeft ook met de brandpuntsafstand te maken. Volgens mij kun je op 10mm wel een dikke 40seconde belichten, maar als je op 35-50mm schiet, dan moet je toch al onder de 20 seconde zitten anders worden sterren namelijk streepjes. Dus ik snap de keuze van de hogere iso wel :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 10:42
Wat een fijne case zeg! Kan niet echt aanmerkingen bedenken, erg mooi! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Ik zou in de Antelope Canyon foto wat krasjes en vlekjes wegwerken. Ze horen er bij, maar toch zie ik ze liever verdwijnen, maar dat ben ik :)

edit : Ohhh, foei merc! Wat ik vergat te zeggen : Mooie showcase, paar erg iconische foto's :)

[ Voor 25% gewijzigd door mercapto op 10-07-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:26

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Gave foto's zeg! Ik ben zelf net terug uit de USA (zit nog een jetlag te verwerken...). Heb nog geen fut gehad om achter Lightroom te kruipen, om een selectie te maken uit de 30GB aan RAW foto's :)

Ik heb wel wat remarks bij enkele foto's:

Foto 1: Mooie foto, heb het idee dat de saturatie een beetje te heftig is.
Foto 4: WOW :)
Fotot 10: Ik ben hier in 2008 geweest, en naar mijn idee was het daar kleurrijker/roder. Misschien heb je de kleurspoeling hier wat te heftig gedaan?

Voor de rest...hulde aan de pics! Heb je toevallig ergens een site waar meer pics op staan? (Amerika-freak :D)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Foto 10 is inderdaad wel heel 'kleurloos' en persoonlijk vind ik het jammer dat het 'n portraitshot is...

Voor de rest mooie foto's, herken er genoeg van m'n Amerika-trip :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:15

qless

...vraag maar...

Mooi werk...krijg meteen weer zin om nog zo'n trip te maken :)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Wow, mooie serie! Die State Capitol komt volgens mij ook terug in een filmpje van Devin Supertramp, prachtig gebouw.

De laatste foto zou misschien nog iets lichter kunnen (weet niet of dat realistisch is qua ruis), vind 'm nu iets te donker. Bij 5 mis ik inderdaad een onderwerp. Verder geen aanmerkingen, goed gedaan!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reacties! :)
Thanks!
Milo. schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 03:13:
Hele fraaie foto's!
Met name de eerste trekt mijn aandacht. Jammer dat de foto's niet heel constant zijn, foto 3 wellicht iets te veel saturatie maar dat vind ik persoonlijk niet heel erg.
Als er iets meer samenhang in zat en de grondeekhoorn was er niet bij was het wat mij betreft een showcase. Er zitten erg mooie plaatjes bij.
Dank je! Kan me vinden in je opmerking over 3. Later nog wat toegevoegd, omdat het wat flets was, maar ben misschien net wat doorgeschoten.
Voor wat betreft de serie, ik had misschien in ieder geval 7 en 8 weg moeten laten voor wat meer eenheid, maar het is meer een verslag van de reis, met afzonderlijke foto's, dan een samenhangende serie.
Deathchant schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:11:
Het zijn inderdaad fraaie foto's. Enkelen vind ik wel krap gekaderd zoals 10, 8 en vooral 4. Die laatste vraagt gewoon om meer ruimte boven en onder (volgens mij moet ie nog een beetje naar rechts getilt worden).
Bij 1 had ik verwacht ietsje meer van het speelveld te zien (dit zou misschien ten koste gaan van het lampenorgel links boven vermoed ik).
By the way het HDR gebruik bij 8 is wel goed gedaan. Geen te vieze tonemapping details.
De eekhoorn valt er wel buiten, en ik zie die is in Yellowstone gemaakt. Daar zul je vast toch nog wel andere vette foto's van hebben of niet?

Nummer 5 is zeker een mooie rustige foto, maar hij valt buiten de serie.
Consistentie....tja, ik kijk daar zelf niet zo op. Ze vertellen verder wel een verhaal over de trip die je gemaakt hebt en dat je dan hier en daar bewerkingen hebt niet niet op elkaar lijken interesseert me niet zoveel. De foto's komen over, ze zijn mooi en daar gaat het om :)
Ik begrijp je punt van de kadering, maar wijder ging de lens niet en ruimte om naar achter gaan vaak ook niet. Ik heb inderdaad nog wel wat meer foto's van Yellowstone, zal binnenkort eens wat separate foto's posten in de diverse topics of aanvullend in dit topic.

Bedankt voor je reactie!
Inrage schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:00:
Prachtige reeks, proficiat.

Ik dacht dat de 1e ook een HDR was, echt goed gelukt, mooie kleuren, zeker een van mijn favorieten van de reeks.

Foto 2 en 3 doen me iets minder, er is niet echt iets wat mijn aandacht trekt en op een of ander manier vind ik ze ook flets tov de andere foto's uit de reeks. De 3e lijkt wat op die Schotland showcase maar daarbij was de nabewerking spannender.

Van mij mag er altijd een squirrel tussen zitten, ik heb ongeveer dezelfde trip gemaakt en ze zijn overal dus echt een onderdeel van je reis ;) Het is moeilijk om echt consistentie in een fotoreeks te brengen als je 3 weken onderweg bent en zoveel verschillende locaties aandoet met ook nog eens andere weersomstandigheden.

Ook bedankt!

Het heeft deels te maken met de sluitertijd, maar ook met de lichtgevoeligheid. Ik ben geen expert, maar was dit wel al van plan en heb er wat info over opgezocht. Over het algemeen geldt volgens mij: diafragma redelijk wijd open, iso op een acceptabele waarde, maar wel hoger dan 100 om er meer sterren op te krijgen en een sluitertijd van 15-20 seconde. Dit is het resultaat. Natuurlijk zijn er meer mogelijkheden, bijv. als je trails wil hebben of al weinig iso om mee te starten, ga ik in de toekomst maar eens proberen, want het is leuk om te doen!
Astra schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:12:
Wat een fijne case zeg! Kan niet echt aanmerkingen bedenken, erg mooi! :)
Dank je! :)
mercapto schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:21:
Ik zou in de Antelope Canyon foto wat krasjes en vlekjes wegwerken. Ze horen er bij, maar toch zie ik ze liever verdwijnen, maar dat ben ik :)

edit : Ohhh, foei merc! Wat ik vergat te zeggen : Mooie showcase, paar erg iconische foto's :)
Ik begrijp je punt, maar vind het zelf niet bepaald storend, zoals je zegt, ze horen erbij. En bedankt voor de complimenten!
DynaMikeY schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:13:
Gave foto's zeg! Ik ben zelf net terug uit de USA (zit nog een jetlag te verwerken...). Heb nog geen fut gehad om achter Lightroom te kruipen, om een selectie te maken uit de 30GB aan RAW foto's :)

Ik heb wel wat remarks bij enkele foto's:

Foto 1: Mooie foto, heb het idee dat de saturatie een beetje te heftig is.
Foto 4: WOW :)
Fotot 10: Ik ben hier in 2008 geweest, en naar mijn idee was het daar kleurrijker/roder. Misschien heb je de kleurspoeling hier wat te heftig gedaan?

Voor de rest...hulde aan de pics! Heb je toevallig ergens een site waar meer pics op staan? (Amerika-freak :D)
Voor wat betreft foto 10: mijn ervaring met blenden via Enfuse, is dat het wat vlakker wordt (vind ik zelf ook fijner, dan het meer overdreven HDR gebruik). Gecombineerd met de zon die aan de andere kant onder ging, kom je hier op uit. Maar het is soms wel is roder (volgens mij met name 's ochtends, als de zon er echt op schijnt) en misschien kan ik ook nog wel wat terug krijgen in Lightroom. Ik zal eens kijken.

Op mijn Flickr staat een USA set :)
CLB schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:15:
Foto 10 is inderdaad wel heel 'kleurloos' en persoonlijk vind ik het jammer dat het 'n portraitshot is...

Voor de rest mooie foto's, herken er genoeg van m'n Amerika-trip :)
Portret was nodig om er zowel een mooie lucht als de volledige rivier op te krijgen. Anders kreeg ik een halve rots en veel lucht of heel weinig lucht. Vandaar deze keuze, ik heb ook landscapes, maar die vind ik zelf minder.
qless schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:00:
Mooi werk...krijg meteen weer zin om nog zo'n trip te maken :)
Dank je, het is zeker een aanrader!
tobiasvs schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:54:
Wow, mooie serie! Die State Capitol komt volgens mij ook terug in een filmpje van Devin Supertramp, prachtig gebouw.

De laatste foto zou misschien nog iets lichter kunnen (weet niet of dat realistisch is qua ruis), vind 'm nu iets te donker. Bij 5 mis ik inderdaad een onderwerp. Verder geen aanmerkingen, goed gedaan!
Bij 12 is het een combinatie van ruisondedrukking, sterren goed uit laten komen en fijne silhouetten creëren. Voor wat betreft het eerste vind ik dat best lastig in Lightroom en ik gebruik eigenlijk nog geen andere programma's. Als iemand daar tips voor heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
@wsrdam, mooie testcase! En komt mij ook bekend voor, onlangs nog in Colorado geweest en binnenkort weer. De Rockies blijven prachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:39

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hele leuke serie, met een paar plekken die ik bij mijn vorige reizen in de VS bezocht heb; en een paar plekken die volgend jaar ofzo op de planning staan :

Mooiste platen vind ik nummers 4, 7 en 8. Nummer 11 is ook erg gaaf uiteraard.

Ben het eens met de voorgangers wat betreft nummer 10. Ook vind ik hem iets te krap gekaderd.

Nummer 12 ben ik trouwens best jaloers; heb ook een paar keer foto's van de galaxy's geprobeerd te maken in de woestijnen van de VS; maar had ook moeite met de ruis verwijderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Saket: Thanks! Veel plezier alvast!

@ marceltuit: Dank je! Ik heb 10 ook in landscape, maar dan mis ik dus een deel van de onderkant of een deel van de lucht, maar ik zal kijken of ik daar nog wat van kan maken en hier plaatsen. Misschien had ik een verticale panorama moeten maken, maar daar denk ik nu pas aan...

Wat 12 betreft, ik vind hem aardig gelukt, maar nog niet ideaal. Blijft lastig, ik heb behoorlijk wat foto's die niet gelukt zijn, het scheelde ook per avond (3x geprobeerd), van één avond heb ik niet eens foto's die hier enigzins in de buurt komen.
Pagina: 1