Hei, hei, 't is weer augustus, en dat is te zien. Paars zover het oog wil reiken.Bij @
renegrunn mis ik dan wel wat afwisseling - er is landschap, ik zie de foto's in hun geheel, die fijn van kleur en sfeer zijn, maar me wat weinig dingen geven waar mijn blik naar toe getrokken wordt.
Wie heuveltjes tegenkomt heeft het dan wel wat makkelijker: De Posbank van @
SquareOne geeft plenty te kijken, al verbaast het licht in #2 me wat. Een grauwe lucht en tegelijkertijd helwarm licht op hei en gras, gewone schaduwkleuren op de voorgrond. De Posbank van @
JoStad biedt mij wat minder afwisseling - op zich merkwaardig, want met 28 resp 45mm ffeq heb je meer kijkruimte dan 102, resp 105mm, maar je moet net maar iets spannend binnen die wijde mm vinden. De lucht in Posbank 1 oogt wat groezelig, vergeleken met #2. Op @
JoStad 's Westerheide valt voor rmij een stuk meer te zien, vooral kwa licht, met name in #1. De voorkeur voor wat extra dramatisch schuifjeswerk is bekend, valt bij de een beter dan bij de ander.
De foto's van @
rudyman85 vind ik heerlijk heiig met die mist, maar qua kleur ben ik het eens met @
JoStad : daar mist een metertje magenta, vooral in de voorgrond van #1.
@
wiewatwaar De trein is fraai van compositie, de pauze aan de plas is een fijn ouderwets zwartwitbeeld, maar voor mij wel een beetje veel zwart. Lucht is mooi dramatisch, landschap en fiets daaronder nmm. te veel dichtgelopen.
Zelf geen hei in de buurt, en het land is zo goed als doodgestoofd, na weken rond de 40°. Geprobeerd dat in beeld te vangen - drie varianten van de landerijene voorbij het huis, misschien als betere illustratie voor mijn webverhaaltje
"Fimbulzomer". Maar of een van de drie geschikt is?
Fimbulzomer 1

Fimbulzomer 2

Fimbulzomer 3
[
Voor 6% gewijzigd door
bobcom op 15-08-2024 21:00
]