Toon posts:

[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10

Deathchant

Don't intend. Do!

ehtweak schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:47:

IJsland is en blijft prachtig!

Maar vooral op foto 4 zie je wat het 'probleem' aldaar is. De hoeveelheid toeristen... :-( Al die bussen op de achtergrond; jakkes. :|
renegrunn schreef op donderdag 1 december 2022 @ 18:47:
[...]

Mooie set! De 3e is veruit mijn favoriet. Bij nr 4, stoor ik mij aan de bussen op de achtergrond. Meer een persoonlijk ding hoor, aantal jaren geleden heb ik daar ook rondgetreden: en dan denk je bij een rustige plek te komen, staan er weer tig touringcars.
Kep die bussen eens weggewerkt:

Links: ervoor
Rechts: erna

Groot formaat: Landschapje zonder bussen
Kijk niet naar de professionaliteit, want ik ben geen PixImperfect/Phlearn/<andere ultra 1337 photoshopper> :P Kep zo dus wat extra hoopjes van die zwarte bouwrommel rondom de vlaggenpaal bijgemaakt omdat ik het niet goed kreeg. Ook heb ik de autoparkeerplaats langs de weg helemaal wat anders van gemaakt omdat ik em niet fatsoenlijk leeggemaakt kreeg....

[Voor 32% gewijzigd door Deathchant op 09-01-2023 15:49]

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik vind het in ieder geval al een hele verbetering! d:)b
Nu al die toeristjes nog in de digitale jiskefet. ;)

Mooie Plaatjes   

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ehtweak schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:36:
[...]

Ik vind het in ieder geval al een hele verbetering! d:)b
Nu al die toeristjes nog in de digitale jiskefet. ;)
ha, dat kan, maar dat gaat mij dan persoonlijk echt een stapje te ver; daarmee zou ik suggeren dat dit een ongerept stukje natuur is waar nooit iemand komt, terwijl het elke keer stervensdruk is...Voelt niet juist aan....

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Deathchant schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:54:
[...]

ha, dat kan, maar dat gaat mij dan persoonlijk echt een stapje te ver; daarmee zou ik suggeren dat dit een ongerept stukje natuur is waar nooit iemand komt, terwijl het elke keer stervensdruk is...Voelt niet juist aan....
Dat weet jij! ...en wij nu ook...

Maar als je daar nog nooit geweest bent; wat niet weet, wat niet deert. Toch? :+

Ik kijk graag naar dit soort beelden van de woeste natuur op IJsland.
Maar die toeristen met al hun fleurige outdoor gear kunnen me gestolen worden.

Zo kwam ik een paar jaar geleden weer eens op een mooi uitzichtpunt bij een stuwdam in Oostenrijk.
Hebben ze daar ineens een speeltuin en een soortement van Efteling kinderprutzooi in het gras neergezet. :(

Afijn, dat heeft me dus ff wat tijd gekost om tijdens PP in PS die zooi weg te poetsen.
De disney-sering en vertrutting vindt helaas overal plaats. :-(
Waar je voorheen nog naar toe moest hiken en zwetend en puffend boven kwam, lopen tegenwoordig vaak geasfalteerde wegen en kabelbanen naar toe. Je mocht eens moe worden of gevaar lopen... 7(8)7 ;w

Mooie Plaatjes   

• Tohamo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-05 15:31
Het verschil dat even omkijken kan maken... Deze twee foto's zijn vanop dezelfde plaats gemaakt met slechts enkele seconden verschil, door gewoon even om te draaien.

Meerdaalwoud by Tom Has A Moment, on Flickr

Meerdaalwoud by Tom Has A Moment, on Flickr

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:32
oviMivo schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:31:
Op het strand een leuke "slinger" aan zand gespot, vond ik zelf wel een leuk effect geven. Ook een "zwaar" bewerkte versie in zwart-wit wat meer dynamiek geeft, maar twijfel of het hem beter maakt.
[Afbeelding]
Zwart wit foto's vind ik vaak niet van toegevoegde waarde. Maar in dit geval is het absoluut van toegevoegde waarde!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:32
Deathchant schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:38:
[...]
Van mij ook nog eens wat sinds lange tijd ;) (klik voor groter):

1: Geysir
[Afbeelding]
Mooi detail, heel belangrijk om op groot formaat te bekijken. Mooie kleuren.
Ik zou de volgende keer iets meer op zoek gaan naar een zichtlijn/onderwerp. Misschien nog iets meer naar beneden met de camera om zo de druppels nog wat meer te kunnen benadrukken en de boom op de achtergrond minder afgehakt te laten zijn.
2: Geysir
[Afbeelding]
Herkenbaar ;)
3: Þingvellir national park
[Afbeelding]
Voor mij de mooiste foto van de 4. Mooie zichtlijn en contrasten. Jammer dat de zon net het hoofdgedeelte van de waterval niet raakt.
4: Þingvellir national park
[Afbeelding]
Lijken meerdere foto's in 1 beeld te zijn. Ik ben zo vrij geweest om er even mee te spelen. Geef aub aan als je dat niet op prijs stelt en dan verwijder ik ze gelijk weer. toch verwijderd omdat het niet helemaal goed voelde.

[Voor 25% gewijzigd door walletje-w op 23-01-2023 22:56]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Poeh @walletje-w ik heb één foto gemaakt, mijn insteek was nooit om er meerdere van te maken (ik vind ze ook niet echt interessant genoeg, sorry). Ik wil dan niet zo flauw zijn om te zeggen "haal ze maar weg", maar het haalt mijns inziens wel de charme eruit....

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:42
@Tohamo Twee mooie voorbeelden van een verschil dat mij ook vaak opvalt, vooral tijdens boswandelingen: even achterom kijken levert soms onverwacht een mooie foto op, vooral bij tegenlicht. Heb je ook de RAW-versies? Die tweede vind ik nl. wat hard qua licht, ik denk dat daar in Lightroom meer uit te halen valt (met 'highlights' bv.)

Nog eentje van mij:
late sunlight by Henk48, on Flickr

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
He leuk, ik doe ook eens mee:

Edit: En wat ik verder nog een beetje geschoten heb door de jaren

[Voor 11% gewijzigd door Donstil op 28-02-2023 15:48]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:28

DirtyBird

Praktiserend denker

@Donstil Mooie foto's! Waar ben je, hoe lang, waarom, wat vind je er zelf van? :p

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Donstil
  • Niet online
DirtyBird schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:01:
@Donstil Mooie foto's! Waar ben je, hoe lang, waarom, wat vind je er zelf van? :p
Thanks!

Ik ben woonachtig in Gorinchem maar maak het grootste gedeelte van mijn foto's on the road.
2m lang en waarom weet ik niet, zullen de genen wel zijn ;)

Ik vind ze zelf wel aardig gelukt, zo ook de foto's op mijn website. Alle tienduizenden die niet lukken houd ik daarom maar voor mijzelf >:)

Schiet eigenlijk al zo lang als ik mij kan herinneren met Canon, de onderste twee uit de bovenstaande post zijn met de 7D gemaakt en de middelste met een 5D m3.

Inmiddels heb ik een Canon R6 en de Canon 28-70 f2 en een Canon 15-35 f2,8.
Eerste voornamelijk voor portret, tweede voor het landschap gedeelte.

Wist eigenlijk niet dat deze hoek van het forum er ook was maar stuite er nu toevallig op dus ga dat zeker wat meer in de gaten houden :)

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ah, ik dacht dat je nu ergens in de vs of australie op vakanties was ofzo, maar dit zijn dus archiefbeelden?

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Donstil
  • Niet online
DirtyBird schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:29:
Ah, ik dacht dat je nu ergens in de vs of australie op vakanties was ofzo, maar dit zijn dus archiefbeelden?
Ooh zo, was het maar zo :) maar helaas had ik even een grabbel gedaan uit het verleden.

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:24

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Donstil Leuk dat je dit hoekje gevonden hebt. En meteen een erg fijne bijdrage. Ik vind berglandschappen altijd iets bijzonders hebben (waarschijnlijk vanwege dat platte stukje aarde waar wij leven). Maar ook heel mooi vastgelegd.

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:03

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Tijd zelf niet meer geschoten en geplaatst, dus voor mijn gevoel mag ik niet te kritisch zijn.

Maar 1e plaat is zeker fraai, zeker het gezichtspunt. Ik ben iets minder blij met het filter dat er overheen zit. Té funky voor mijn gevoel.
Ik deel de voorliefde van sys64738 bergen zijn altijd fraai en ook hier weer prachtig uitzicht. Denk dat de locatie er niet voor leende, maar mis toch iets op de voorgrond om wat diepte te generen denk ik.
Wandelaars in de sneeuw is bijna grafisch, op grootformaat is een tikje inzoomen zijn de wandelaars iets meer herkenbaar, vind ik mooier.
Mooi panorama van Monument Valley, wellicht mijn monitor setting, en de weersomstandigheden maar mist op mijn systeem wat "clarity".
Blijft mooi die US wegen waar je gewoon op kan staan voor een foto, zit aan de zijkanten een soort verticale vignetting, die erg opvalt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 22:30
@Donstil ik heb wel het gevoel dat je lang bezig bent. Sommige foto's vind ik aanmerkelijk beter dan andere. Vooral qua helderheid ofzo.

fotos's zijn gemaakt met Nikon Z6II, nooderlicht met Simga 2.8 lens (FTZ)
Overzicht sneeuw met de itlens (24-70 f4) van Nikon
En die met het water met de 70-200 F2.8 Z lens.

Maar blijven gave foto's.
Niet perse de beste foto. Maar wel het beste wat ik on doen in Brabant met het noorderlicht.

Toch wel vreemd om het zo te hebben boven de prei planten.

Daarnaast eentje van het lokale natuurgebied. De verkeerde lens bij me dus niet helemaal tevreden, maar ook niet ontevreden (70-200)

En afgelopen winter in lapland

En degene die ik persoonlijk mooier vind, maar minder echt landschap is.

En een hele saaie maar deze spreek mij zelf wel aan vanwege de sfeer

[Voor 3% gewijzigd door Kevinp op 08-03-2023 18:34]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Donstil
  • Niet online
Kevinp schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:31:
@Donstil ik heb wel het gevoel dat je lang bezig bent. Sommige foto's vind ik aanmerkelijk beter dan andere. Vooral qua helderheid ofzo.
Ja dat klopt, ik doe het al een tijdje.
Wel altijd voor de lol, soms wat fanatieker dan de andere keer.

Heb afgelopen jaar een Canon R6 gekocht en heb het weer opgepakt.

• Rednas81
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-04 15:37
@Walker78 Mooie plaat, met als hoogtepunt de reflectie, voor mij.

@Donstil Mooie foto's, met name de laatste 2 spreken mij aan. Reisje Amerika gedaan?

@Kevinp Met name de noorderlichtfoto's zijn spectaculair. Die van het natuurgebied (foto 2) is voor mij minder interessant, misschien ook vanwege het (gebrek aan) licht. Maar in het algemeen prima foto's hoor.

Een van de eerste foto's met mijn Bronica ETRS met 120 film:
https://www.deviantart.co...p-February-2023-951404073

Nikon D300s | Nikon F-801 | Zenza Bronica ETRS

• Donstil
  • Niet online
Rednas81 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:09:
@Donstil Mooie foto's, met name de laatste 2 spreken mij aan. Reisje Amerika gedaan?
Thanks, pre-corona erg vaak in Amerika geweest en daar inderdaad deze platen gemaakt.
Dit jaar verwachten we het weer op te pakken dus er komt weer meer aan als het goed is :P

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

@Kevinp de lichtreflecties in de 4e foto vind ik heeel vet. ik vraag me wel af of je daar op het moment zelf bewust van was. Dat is geen verwijt, ik zou dat zelf denk ik pas achteraf zien, maar volgens mij zit daar een mogelijkheid om enorm te groeien: als je dat goed gebruikt/framed, kun je echt wereldplaten schieten.
De leercurve daarvan (lichtcompositie en kleur) is erg stijl en heb ik zelf helaas nog lang niet onder controle :)

• Kevinp
DirtyBird schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 23:41:
@Kevinp de lichtreflecties in de 4e foto vind ik heeel vet. ik vraag me wel af of je daar op het moment zelf bewust van was. Dat is geen verwijt, ik zou dat zelf denk ik pas achteraf zien, maar volgens mij zit daar een mogelijkheid om enorm te groeien: als je dat goed gebruikt/framed, kun je echt wereldplaten schieten.
De leercurve daarvan (lichtcompositie en kleur) is erg stijl en heb ik zelf helaas nog lang niet onder controle :)
Nee, eigenlijk niet. Maar dat was eigenlijk omdat dit met het blote oog niet te zien was. Dit heb ik achteraf wat aangedikt.

Ook heb ik wat dingen weg gelaten omdat de focus anders verkeerd lag.

Maar zoals ook elke pro fotograaf. één op de heel veel foto's is echt goed. Alleen maak ik er niet perse heel veel ;-).

Stijl vind ik een lastige want dat veranderd. Simpel gezegd moet in het begin alles bij veel mensen erg scherp zijn. Nu ben ik vaak bezig om juist de waas te behouden en alleen scherp te maken op de juiste plaatsen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-06 23:30
Altijd bijzonder het noorderlicht in NL. Helaas gemist, wij zaten in die periode op de Lofoten 😜.

@Kevinp ook die in Lapland erg mooi.

@Donstil zeer fraaie serie.

@Walker78 erg mooie reflectie in het water.

Zelf nog wat platen vanuit de Lofoten als inbreng voor dit topic:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:58
Nu ik toch weer eens in deze hoek van het forum zat te babbelen, dacht ik dat ik ook maar weer eens iets moest droppen :)

@oviMivo #1 vind ik de schaduw te donker, iets van textuur en een beetje kleur zou de lucht mooi kunnen complementeren. #2 mag je het contrast en het licht in de wolken wel wat opschroeven, #3 en #4 erg gaaf (4 wel beetje grauw), #5 idyllisch :)

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

• oviMivo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-06 23:30
BeefHazard schreef op maandag 27 maart 2023 @ 01:50:
Nu ik toch weer eens in deze hoek van het forum zat te babbelen, dacht ik dat ik ook maar weer eens iets moest droppen :)

@oviMivo #1 vind ik de schaduw te donker, iets van textuur en een beetje kleur zou de lucht mooi kunnen complementeren. #2 mag je het contrast en het licht in de wolken wel wat opschroeven, #3 en #4 erg gaaf (4 wel beetje grauw), #5 idyllisch :)

[Afbeelding]
Thanks, leuk hoe iedereen anders tegen foto's aankijkt altijd. persoonlijk hou ik wel van wat donkerdere foto's namelijk, in het geval van mijn eerste. ik heb idd ook wel zitten spelen met de schaduwen, maar vond toen dat het juist vooral afleidde van de lucht en het water. maar ik ga er nog eens naar kijken. :)

Veel foto's van deze trip zitten idd ook in het grijze spectrum, dat was een beetje inherent aan t algemene weerbeeld van onze vakantie (het weer althans) haha. ;)

Jouw foto geeft een adembenemend uitzicht. prachtig. zelf had ik denk ik wel gekozen om óf meer van de bergen te laten zien óf van de lucht (ipv 50/50 compositie).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:58
@oviMivo thx voor de feedback! Crop is een beetje awkward, uit een pano gesneden. Dus verder naar beneden begint de berg waarop ik sta al in beeld te komen.

Nu ik toch bezig ben, nog even twee.

Voordat iemand me naar het ND-filtertopic stuurt: dit is slechts 2.5s, moet kunnen :+

Zit nog veel meer in het vat, de trip waarop ik deze foto's maakte is inmiddels alweer bijna een jaar geleden. Nog heel veel te cullen en edits te maken. Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken :)

[Voor 3% gewijzigd door BeefHazard op 27-03-2023 19:49]

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:29

bobcom

Dedicated dabbler

@Kevinp Noorderlicht boven de prei vind ik heerlijk eenvoudig, het natuurgebied lekker ruig, en hoe zo verkeerde lens? Elke lens is goed, als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan. Noorderlicht in lapland is andere - en prachtige - koek, maar daarvoor moet je natuurlijk wel ver weg.
@oviMivo Ben het eens met @BeefHazard vwb de nabewerking van de Lofoto's, ze zijn nogal uiteenlopend van toon, ter wijl de sfeer van allemaal wel ongeveer hetzelfde is. Voor mij zou je ze in de nabewerking wat dichter bij elkaar mogen brengen.
@BeefHazard Bergen zeggen me niet zoveel, maar ik ben een vlaklander. Stroompje van 2.5s vind ik gaaf, ziet er wel erg hdr uit. Kustmistbank komt niet zo erg uit de verf, misschien omdat de rest zo overdadig niet-mistig is.Of ik mis wat je ermee zeggen wilde, dat kan natuurlijk ook...

Zelf na de crash van een niet gebackupte harde schijf met een jaar foto's toch de draad maar weer opgepakt. Uithuilen en opnieuw beginnen, noemde Wim Kan dat.
Wandeling op een wijngoed in de buurt, geprobeerd de sfeer van het landschap te pakken. Weet niet of dat gelukt is.

Laat middag in het vroege voorjaar

En een paar dagen geleden met zonsondergang was het gedonder bij de buren. Ik weet niet of ze de pot goud hebben gevonden

Regenboog in de achtertuin

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• Kevinp
bobcom schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:52:
@Kevinp Noorderlicht boven de prei vind ik heerlijk eenvoudig, het natuurgebied lekker ruig, en hoe zo verkeerde lens? Elke lens is goed, als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan. Noorderlicht in lapland is andere - en prachtige - koek, maar daarvoor moet je natuurlijk wel ver weg.
Ik zou normaal niet voor een 70-200 hebben gekozen in dit geval maar meer voor de 24-70. Maar ja die had ik niet bij me. Dus het was wat lastiger.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@bobcom De sfeerverschillen zijn duidelijk, zo tijdens je wandeling bij het lokale wijngoed. :)
Maar wat is er aan de hand met die tweede foto (de regenboog lucht)?
Lijkt wel alsof het bewogen is... Want als ik de tweede foto wat groter bekijk via flickr dan heb ik moeite met focusseren. Terwijl die eerste foto prima scherp/stabiel is.

Dit is een al wat ouder plaatje, maar ik bleek uiteindelijk twee varianten te hebben.
Eentje gemaakt met een stokoud 50mm 1.8 Ai-S objectief en de andere met een modern zoomobjectief (Tamron 24-70mm @ 24mm)

De eerste, 10 minuten na zonsopgang:

Veluwe-ErmeloscheHeide17 by Erik Haak, on Flickr

De tweede, 15 minuten na zonsopgang:

Veluwe-ErmeloscheHeide22 by Erik Haak, on Flickr

Mooie Plaatjes   

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@ehtweak Dank voor je scherpe oog en je terechte kritiek. Was blijkbaar zo opgewonden dat ik mijn camera niet stil kon houden, en daardoor zijn de bomen inderdaad een modderbrij geworden. Gelukkig was het niet de enige opname, deze hieronder is qua scherpte iig beter, en misschien qua licht ook wel mooier.
(Edit na het eten)
Vind de "10 minuten" overtuigender dan het kwartiertje, en niet alleen omdat die de "banding" rond de zon mist. Op Flickr is het kwartiertje trouwens 20', en de 10' is een behoorlijk complex plaatje - wat je ook ziet als je de loep erop zet.
Blijft een leuke vraag wat het licht direct kan doen en wat de trukendoos (nabewerking, stitchen, HDR) kan bijdragen. Maakt uiteindelijk niet uit - een mooi plaatje is een mooi plaatje.

[Voor 32% gewijzigd door bobcom op 10-04-2023 22:23]

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@BeefHazard Bij de eerste foto heb ik de volgende opmerkingen:
1) te geel (kwestie van smaak denk ik), en dat zie je ook aan de boomstronken die iets te verzadigd geel/oranje hebben
2) globale contrast is te diep (dichtgelopen zwarte plekken)
3) foto kijkt niet helemaal lekker: waterval loopt van rechtsboven naar links onder en in het midden is een duidelijke "onderbreking", terwijl je oog eigenlijk naar linksonder wilt gaan. Ik denk dat een vierkante uitsnede van linksonder beter werkt.

Foto 2:
1) bergen zijn aan de linkerkant iets teveel; de kijkrichting is duidelijk naar rechts, dus ik zou links wat bijsnijden

@ehtweak buitengewoon sfeervolle foto's. Ik denk wel dat je even naar de zon moet kijken. Bij foto 1 is iets té veel bewerkt (harde rand om de zon heen) en bij foto 2 heb je een dab met de brush teveel gedaan (oranje cirkel zichtbaar).

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Deathchant schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:45:

@ehtweak buitengewoon sfeervolle foto's. Ik denk wel dat je even naar de zon moet kijken. Bij foto 1 is iets té veel bewerkt (harde rand om de zon heen) en bij foto 2 heb je een dab met de brush teveel gedaan (oranje cirkel zichtbaar).
Ik heb me rot gekeken naar die zon. ;) Zo erg zelfs dat ik allemaal oranje vlekken zag...

Maar idd; het was/is een keuze. Het is wel een samengestelde opname (3 x -1/+1 EV en als HDR samengevoegd) en ik heb die oranje ring er met opzet ingelaten.

Het ging me vooral om het verschil tussen 10 respektievelijk 15 minuten ná zonsopgang en het objectiefverschil. Wat voor een verschillen dat oplevert.

BTW: het aantal hits op flickr gaat meteen skyhigh; blijkbaar heeft iemand (?) 'm uitgekozen als 'explore' en het gaat nu al richting de vierduizend hits in een etmaal.
Geen idee wat nu het triggermechanisme is van dat flickr explore gebeuren... :?

Mooie Plaatjes   

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

ehtweak schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:14:
[...]
......
Ik heb me rot gekeken naar die zon. ;) Zo erg zelfs dat ik allemaal oranje vlekken zag...

Maar idd; het was/is een keuze. Het is wel een samengestelde opname (3 x -1/+1 EV en als HDR samengevoegd) en ik heb die oranje ring er met opzet ingelaten.
.......
Ik hoop dat je weet wat je gedaan hebt. Een kring om de zon betekent doorgaans niet veel goeds.

Mijn actieradius is beperkt, ik loop dagelijks zo'n beetje hetzelfde rondje met het hondje. Dan wordt het een uitdaging om steeds hetzelfde steeds anders te fotograferen.

1: "The secret garden" - verdwaalde sierbomen op braak liggend terrein

2. De plaatselijke snelweg - van nergens naar nowhere

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ivorijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:49
Laatste dagen van onze vakantie in Sri Lanka doorgebracht aan het strand van Tangalle. Helaas was de zee te ruw om lekker te kunnen zwemmen, maar het uitzicht maakte alles goed.

Canon R6/16-35/24-70/70-200/35/85/100/135

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee