[Verzamel] Landschappen deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:51

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mavi86 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:09:
@MattiB, Gave plaat. Compo is prima en de kleurtjes vind ik ook fijn.
@ehtweak, hollandse plaat met mooie reflectie. Zeker aardig :)

Ik kom nog even het heide seizoen afsluiten met mijn laatste foto die ik heb gemaakt op de posbank :)

[afbeelding]Dreamy morning by Mario Visser, on Flickr
Sfeervolle plaat, mooi man :)

Van mij ook weer eens een foto'tje, uit het zonnige Frankrijk in de regio Carcassonne...

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7538/29578517394_f5c8ae9d68_c.jpgMontolieu @ Languedoc-Roussillon by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
marceltuit schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:03:
[...]

Sfeervolle plaat, mooi man :)

Van mij ook weer eens een foto'tje, uit het zonnige Frankrijk in de regio Carcassonne...

[afbeelding]Montolieu @ Languedoc-Roussillon by Marcel Tuit, on Flickr
Wauw echt prachtig! :) mooi om te zien dat de zon onder gaat aan de bovenkant van het gebouw. _/-\o_

Ik heb al een hele tijd geen foto's meer gepost maar bij deze een foto op mijn favorite plekje.De foto is onaangepast vanaf mijn mobiel :)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8577/29949538160_e54f9bcfbc_b.jpgIMG_20161003_221419 by Johannes Mulder, on Flickr

[ Voor 14% gewijzigd door johanneslol op 10-10-2016 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

johanneslol schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:49:
[...]

Wauw echt prachtig! :) mooi om te zien dat de zon onder gaat aan de bovenkant van het gebouw. _/-\o_

Ik heb al een hele tijd geen foto's meer gepost maar bij deze een foto op mijn favorite plekje.De foto is onaangepast vanaf mijn mobiel :)

[afbeelding]IMG_20161003_221419 by Johannes Mulder, on Flickr
Gave lucht en mooi standpunt. Ik zou misschien zelf niet iets anders zijn gaan zitten, zodat die bloem vrij staat en niet wegvalt tegen de bovenkant van dat gebouwtje. Mooi ook met de regenboog.

Qua ruis en scherpte vind ik hem helaas niet echt fijn kijken...

Waar is dti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@marceltuit: aardige plaat, verbaast me wel dat die van jou komt, had wat meer verzadiging van de kleuren verwacht van jou ;) Vind de condenssporen in de lucht wel wat jammer, leidt een beetje af van het dorpje. Wel mooi licht, maar had misschien nog iets mooier geweest met wat meer licht op de huisjes, en niet alleen op de kerk.

@johanneslol: Mooi moment en leuke plaat. Wel eens met marcel dat de bloem wat weg lijkt te vallen. De bloem is ook niet helemaal scherp. De lucht linksonder heeft ook een wat vreemde kleur, daar lijkt je telefoon iets te enthousiast te zijn geweest met de kleuren sliders. Verzadiging lijkt me ook wat overdone. De wolken zijn ook behoorlijk ruizig, zelfs op een klein formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Mooie foto Marcel. Fijne kleuren ook, al vind ik de resolutie wel erg laag.

@Johannes. Leuke foto, maar ik vind het blauwe lucht (links) te overdreven / onnatuurlijk. En het rode mag ook wel wat minder verzadigd naar mijn idee. Ik weet niet waarmee je deze foto gemaakt hebt, maar de kwaliteit is denk ik door het bewerken nogal achteruit gegaan. Heb je een jpeg bewerkt of was de foto bijvoorbeeld heel donker van zichzelf?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:47
@marceltuit, mooie plaat! Lekker naturel.
@johanneslol, wat een gave setting met die regenboog erbij. wel iets té verzadigd vind ik :)

[ Voor 53% gewijzigd door Mavi86 op 11-10-2016 08:54 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Mavi86 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:53:
@johanneslol, wat een gave setting met die regenboog erbij. wel iets té verzadigd vind ik :)
:) thanks iedereen! De foto zelf is onbewerkt maar ik merkte dat mijn telefoon nogal moeite had met het in focus krijgen :) Daarbij is samsung bekend om hun"punchy " kleuren. En wat betref de locatie dit is :) gewoon hier in drenthe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

henkie196 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:48:
@marceltuit: aardige plaat, verbaast me wel dat die van jou komt, had wat meer verzadiging van de kleuren verwacht van jou ;) Vind de condenssporen in de lucht wel wat jammer, leidt een beetje af van het dorpje. Wel mooi licht, maar had misschien nog iets mooier geweest met wat meer licht op de huisjes, en niet alleen op de kerk.
Dank je! Ja mijn smaak is niet constant het zelfde, hij veranderd af en toe :P Vaak bij het bewerken ga ik door tot ik het mooi vind, en dat kan nogal eens wisselen O-)

En ik heb inderdaad ook wel een paar platen dat zo'n beetje alle huisjes in het zonnetje staan, maar dat is van veel eerder op de avond en het licht is daar nog een stuk minder warm. Ook veel minder kleur in de lucht, dus minder mooi in mijn ogen :+

Condenssporen ben ik met je eens, die dingen zijn irritant :X
Luxicon schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 07:58:
Mooie foto Marcel. Fijne kleuren ook, al vind ik de resolutie wel erg laag.

@Johannes. Leuke foto, maar ik vind het blauwe lucht (links) te overdreven / onnatuurlijk. En het rode mag ook wel wat minder verzadigd naar mijn idee. Ik weet niet waarmee je deze foto gemaakt hebt, maar de kwaliteit is denk ik door het bewerken nogal achteruit gegaan. Heb je een jpeg bewerkt of was de foto bijvoorbeeld heel donker van zichzelf?
Mavi86 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 08:53:
Tnx beiden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:49

Falastine

Think about my signature...

johanneslol schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 23:49:
[...]

[afbeelding]IMG_20161003_221419 by Johannes Mulder, on Flickr
Mooie plaat maar idd jammer dat de bloem wegvalt tegen het gebouw. Verder lijkt de plaat een beetje express wazig gemaakt?

Ik stuur af en toe foto's naar NOS als weerfoto gisteren wederom vertoond de 3e dit jaar :)

https://static.afbeelding.../1610/192303/PYt64G0p.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Universal Creations op 12-10-2016 20:56 . Reden: Plaatje veel te groot. Maximaal 800pixel breed ]

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Falastine

De sfeer is aangenaam en de kleuren passen er goed bij. Enig puntje van kritiek mijnerzijds is de trein die de hoogspanningsmast voor zich heeft. Je had beter even kunnen wachten tot de loc en een wagon er voorbij waren. Dan was de loc prominenter in beeld geweest en daarmee passen in de derdenregel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2016 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Sfeervolle plaat! Eens met tuintje wat betreft de mast voor de loc.

Ook vind ik de voorgrond linksonder wat vreemd rood eruitzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 19:15
Falastine, zeer mooie plaat, fijne sfeer!
Mooi onderwerp ook alsmede een interessante omgeving.

Ik snap de "kritieken" qua positionering van de trein, persoonlijk vind ik het niet zo storend, maar kan begrijpen en inschatten dat de trein er mogelijk nog iets beter op had kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1610/192330/8clOVQOn.jpg

Bedankt voor de kritieken uiteraard heb ik meerdere fotos geschoten en vele zouden dus dit mooier vinden...

De mistmuur achter lijkt wel een bergketen en dacht dit gaat een mooie foto opleveren is genomen in lage zwaluwe bij breda

Even een voetnoot ik schiet fotos met mijn mobiele telefoon. Samsung Galaxy s7 edge.

[ Voor 23% gewijzigd door Falastine op 12-10-2016 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je schiet met een telefoon vermoedde ik al. Neemt niet weg dat de tweede foto veel beter qua compositie is. Mooi, ik hou er wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 19:15
Ah ja gaaf, die laatste versie is wel erg fijn hoor!
Compositie inderdaad prettig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 22:45
@marceltuit, Mooie rustige plaat en idd wat minder 'uitbundig' dan wat we van je gewend zijn. Qua belichting vind ik em misschien iets te vlak.

@Falastine, Mooi vastgelegd op het juiste moment. De kwaliteit van een telefoon foto valt op groter formaat wel wat tegen.

Van mij nog wat meer fotos van meertjes ;)

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/9/8415/29673562383_172d9696b6_c.jpgNuuksio by MattiB, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/6/5802/30265969276_b9b4897dd3_c.jpgNuuksio by MattiB, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:15

Don Quijote

El Magnifico

Mooie platen zeg! Ik zou alleen nog eens naar het blauw van de lucht kijken, want dat komt wel heel onnatuurlijk over bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
Thanks! Heb de eerste wat aangepast, sloeg idd wat groen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

MattiB schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:50:
@marceltuit, Mooie rustige plaat en idd wat minder 'uitbundig' dan wat we van je gewend zijn. Qua belichting vind ik em misschien iets te vlak.

@Falastine, Mooi vastgelegd op het juiste moment. De kwaliteit van een telefoon foto valt op groter formaat wel wat tegen.

[afbeelding]Nuuksio by MattiB, on Flickr

Die tweede, nice!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

MattiB schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:50:

die 2e foto is erg goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@MattiB: die stralenkrans in de mistflarden is idd fraai. d:)b

Kleine puntje ter verbetering; vooral aan de linkerzijde, is de vertekening door gebruik van je 14mm objectief wat storend. Die laatste paar boompjes op het schuin aflopende stuk, neigen naar het midden toe. Met wat warping tijdens PP is dat wel te corrigeren. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

@MattiB: Mooie foto's, die stralenkrans is zo over the top dat het weer mooi is. Het ziet er op sommige punten wat geanimeerd uit, maar dat kan ook het licht zijn.

Ik heb woensdag een Tamron 17-50 gekocht (Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF), met het oog op een weekje Zeeland. Vandaag de eerste foto's op het strand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2Y6DCepzgYdEbjvrqWoZkeTx/medium.jpg

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:21
@marceltuit: lekker hoor. Tamelijk naturel. Ik mag dat wel.

@Johanneslol: dit is zo ongeveer het tegenovergestelde van tamelijk naturel. Voor mij vele malen te heftig. Kan best wel zijn dat dit zo uit je telefoon rolt, maar dat lijkt me dan een goed argument om dit soort moment niet met een telefoon vast te leggen. Want een mooi moment heb je zeker te pakken. En qua compositie is het ook niet verkeerd. Er is al gesuggereerd dat een ander standpunt waardoor de bloem beter uit zo komen beter zou zijn, maar ik zou ervoor willen pleiten om de bloem helemaal te vergeten. Die is onbelangrijk in het beeld. Je had beter iets naar voren kunnen stappen en het geheel zonder bloem kunnen nemen.

@Falastine: de variant met de loc vrij van de paal is echt beter. Je telefoon zal de kleurtjes best wat aangezet hebben, maar hier vind ik dat een prettig geheel opleveren. Ik erger me behoorlijk aan de scheve lantaarnpaal links. Maar als ik kijk naar de 'hoogspanningsmasten' dan ligt dat niet aan jou, want die staan netjes recht. Ik kom zelf ook vaak lantaarnpalen tegen die suggereren dat een foto niet recht staat, maar ik ben er inmiddels wel achter dat er bij het plaatsen van lantaarnpalen blijkbaar geen waterpassen gebruikt worden. Wat kunnen die dingen scheef staan zeg... Je zou er in dit geval nog voor kunnen kiezen om enkel de lantaarnpaal recht te zetten. Als het jou ook stoort uiteraard ;-)

@MattiB: lekker sfeertje weer. Je zou alleen nog even naar de kleurtjes kunnen kijken. Deze ogen mi net niet helemaal natuurlijk. Bij de eerste zou ik het blauw van de lucht nog wat verder terugbrengen. De mist op het water suggereert een ander tijdstip dan de helderheid van de rest. Bij de 2e ligt er een oranje / gele waas over het geheel die mi net wat too much is. De stralen heb je wel heerlijk gevangen. En ja, die vallende bomen. Die vallen mij ook direct op. Misschien een stukje beroepsdeformatie...

@GSX-Man: Naar mijn idee ben je net te laat. Doordat de rode boot al helemaal rechts is werkt de compo mi niet echt. Horizon in het midden en dan ook nog zo'n rij palen helemaal in het midden is tegen op zich tegen de regeltjes maar kan soms best goed werken. Doordat de boot en de gebouwen nu aan 1 kant zitten helaas niet. Met de boot links had je een mooie geometrische vlakverdeling gehad. De plaat heeft verder niet echt bijzonder licht oid, maar ik zou daar wel doorheen kunnen kijken als de compo mooi verrassend tegendraads zou zijn.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08 17:47
@Falastine: mooi beeld, mooie kleuren, fijne sfeer. Als je klikt op de foto krijg je gelijk een enorm beeld voor je kiezen, ik heb de foto daarom even gedownload en m'n Faststone Viewer geeft 'm dan mooi schermvullend weer. Zelf zou ik het linker gedeelte tot net voorbij die linker lantaarnpaal weg laten, qua compositie vind ik 'm dan beter.

@MattiB: Ja, prachtig, nevel, zon, water. Ik kan daar in Flickr met plezier een paar keer naar terugkomen om nog eens te kijken. En dan die scheve boompjes links, ik snap het, maar laat het mij nou niet storen... ;)

@GSX-Man: het idee is duidelijk maar de uitwerking komt nogal direct binnen, gewoon paf, palen recht door het midden naar de horizon. Als je iets in het midden plaatst moet het ook extra betekenis hebben, juist omdat het normaal gesproken 'tegen de regels' is. In jouw foto komt dat op mij niet zo duidelijk over, maar los daarvan is het qua kleur een aardig zeezicht. Lijkt me een mooie lens, die Tamron.

Twee nogal verschillende foto's van mij, de eerste gisterochtend bij mooi weer in het bos, de tweede deze morgen in de polder onder Schiphol, met een atmosfeer die heel heiig was:

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/9/8270/29731736983_929f521fb5_c.jpgautmun light by Henk48, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/9/8551/30306090831_103144e63b_c.jpgsheep by Henk48, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:58
@Walker78 1: Ik vind de foto vrij donker. Misschien kan je nog wat meer details tevoorschijn halen?
2: Veel lucht waar je niks in ziet volgens mij kan je de foto wel wat kroppen? Misschien werken ze ook wel aardig in zwart/wit?

Sinds kort een nieuwe camera de Fuji X-T1, erg blij mee, wel weer even wennen. In de verte kunnen jullie Slot Neuschwanstein nog zien liggen.

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/9/8573/29834389644_079f5b9a11_c.jpgChurch & Distant Neuwschwanstein Castle by Luuk Dingemanse, on Flickr

En nog 1 van de obersee (nabij de Konigsee, Duitsland) (hdr):

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8657/30166905600_1d951d8203_c.jpgObersee near Konigsee by Luuk Dingemanse, on Flickr

[ Voor 20% gewijzigd door Luuk84 op 21-10-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Top die eerste foto! Ben het er niet mee eens dat hij te donker is. Als je hem lichter zou maken zou het lichteffect denk ik minder mooi overkomen.
Walker78 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:49:
@Falastine: mooi beeld, mooie kleuren, fijne sfeer. Als je klikt op de foto krijg je gelijk een enorm beeld voor je kiezen, ik heb de foto daarom even gedownload en m'n Faststone Viewer geeft 'm dan mooi schermvullend weer. Zelf zou ik het linker gedeelte tot net voorbij die linker lantaarnpaal weg laten, qua compositie vind ik 'm dan beter.

@MattiB: Ja, prachtig, nevel, zon, water. Ik kan daar in Flickr met plezier een paar keer naar terugkomen om nog eens te kijken. En dan die scheve boompjes links, ik snap het, maar laat het mij nou niet storen... ;)

@GSX-Man: het idee is duidelijk maar de uitwerking komt nogal direct binnen, gewoon paf, palen recht door het midden naar de horizon. Als je iets in het midden plaatst moet het ook extra betekenis hebben, juist omdat het normaal gesproken 'tegen de regels' is. In jouw foto komt dat op mij niet zo duidelijk over, maar los daarvan is het qua kleur een aardig zeezicht. Lijkt me een mooie lens, die Tamron.

Twee nogal verschillende foto's van mij, de eerste gisterochtend bij mooi weer in het bos, de tweede deze morgen in de polder onder Schiphol, met een atmosfeer die heel heiig was:

[afbeelding]autmun light by Henk48, on Flickr

[afbeelding]sheep by Henk48, on Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
@MattiB, mooie plaatjes weer. vooral die tweede met de zonnestralen!
@Walker78, ondanks de grote lap lucht in je tweede foto vind ik hem wel leuk. Wat Luuk ook zegt.. de foto kan het ook best aardig doen in zwart/wit :)
@Luuk84, leuke platen. Mooie plaat van de obersee. HDR heb je goed toegepast.

Herfst plaatje van mij

Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/6/5476/30617728381_ea4cc4a4c3_c.jpgLiving between autumn colors by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
@Luuk84: vooral de eerste foto ademt naar mijn gevoel die typische sfeer van Beieren (maar misschien komt dat ook wel doordat ik dat weggetje herken van een paar jaar geleden :) ). Fraai ook wel, de weerspiegeling in die tweede.

@Mavi86: terwijl de foto op het eerste gezicht wat donker oogt vind ik 'm full-screen juist weer heel mooi; hij brengt de vaak wat verstilde sfeer van de herfst prachtig in beeld.

Bedankt ook voor de comments op mijn vorige foto's. Ik zal die tweede idd eens omzetten naar zwart/wit. Gisteren zelf onderstaande foto's gemaakt, de eerste tijdens de ochtendspits bij IJburg, de tweede bij volkomen windstilte aan de oever van het IJsselmmeer:

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/6/5750/30579513362_5d4fa4fb03_c.jpgcyclists in the early morning mist by Henk48, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/6/5792/30064566084_1d79d132e3_c.jpgmorning light along the 'IJsselmeer' by Henk48, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Je eerste plaat vind ik aangenaam, door de zachtheid van de mist. Het riet (of andere planten) rechts onderin stoort mij wel wat. Die is scherper en daardoor wat dominant.

Het IJsselmeer is minimalistisch en kijkt kwa compositie erg lekker.. Ik zou dit alleen met een zeer lange sluitertijd doen om het water zijdezacht te maken. De golfjes zijn voor mij een wat storend .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

@walker78

Eerste plaat erg mooi er gebeurt iets in de foto fietsers en de kleuren passen mooi bij het beeld. 2e foto ook goede mooie kleuren maar er mist iets in de foto wat kan ik je niet precies vertellen wellicht een meeuw of een boot in de verte hij geeft mij een gevoel niet af te zijn.

Mijn laatste plaatje gisterenochtend gemaakt files dus dan maar binnendoor.

https://static.afbeelding.../1611/195427/ybus2y1B.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door Universal Creations op 02-11-2016 21:21 . Reden: Plaatje graag verkleinen naar maximaal 800pixel breed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiB
Sinds kort een filter houder en een ND64 filter van Haida voor mn Samyang 14mm in bezit, vandaag even wezen testen. Het weer en licht was niet heel bijzonder maar vond em wel aardig geslaagd.

Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/6/5335/30761046196_02f7d90b41_c.jpgWinter is here by Matti Boeschoten, on Flickr

De filter is top, bijna geen color cast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ziet er mooi uit! Is dat een 6 stops? Met houder? Dus dat is niet zo'n ronde die je op je lens schroeft?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
Luxicon schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:43:
Ziet er mooi uit! Is dat een 6 stops? Met houder? Dus dat is niet zo'n ronde die je op je lens schroeft?
Jep een 6-stops, is voor mij in bijna alle gevallen meer dan voldoende. Idd geen ronde opschroef filter maar 150x150mm glazen filter. Het is qua formaat even wennen wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Wat een dooie boel hier zeg! Even de boel omhoog kicken dus :)

@mavi86: Eigenlijk weinig over te zeggen. Vind het gewoon een mooie plaat!
@walker78: Mooi sfeertje in de eerste foto. Ook de stroomdingen voegen echt wat toe in dit shot. Ik vind hem geslaagd. Tweede shot lijkt wat abstract. Vind hem niet heel spannend. Qua compositie niet heel veel mis mee alhoewel hij wel veel lucht heeft, maar hier heb je voor gekozen en het is niet 'fout'. Misschien zal een zwart/wit omzetting bij deze plaat niet misstaan. En wat anderen al hebben gezegd: Omdat hij een abstract tintje heeft had een langere sluitertijd misschien mooier geweest.
@Falastine: op het eerste gezicht mooi. De gradient van kleur van waar de zon vandaan komt kijkt lekker weg. Wel staat de windmolen aan de rechterkant te dicht bij de rand van de foto. Die had ik er denk ik zelf helemaal uit gecropt, dan krijg je een mooie minimale plaat. Ook zou ik deze foto croppen in panorama formaat, zal hem niet misstaan :)
@MattiB: prima compositie. Als ik hem zo op het eerste gezicht zie lijkt er wel wat teveel glow/orton effect aanwezig. Dit vind ik zelf bij 'dramatische objecten' als rotsen en stenen niet zo geslaagd.

Eentje van mij van laatst in de Dolomieten:

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/6/5532/31030090455_026072c7a3_b.jpgThe Peaceful Valley by Albert Dros, on Flickr

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:47
Van links kwamen de indianen en van rechts de cowboys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

Deathchant

Don't intend. Do!

Sfeervol, maar iets teveel vignetting naar mijn smaak. Wordt ook versterkt door die boom links. Die is al donker van zichzelf. Ik zou in ieder geval de linkerkant minder vignetting geven.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Ik vind het een gave plaat Albert! Heerlijke western look. De voorgrond vind ik misschien een tikje te donker maar verder is ie top.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
Mooie plaat weer Adros. Prachtig mooi licht. Alleen de strak blauwe lucht is wat jammer imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:45
@Mavi86 Heel mooie herfst plaat, misschien dat je met colortones nog wat extra "herfst" feel kan creëren?

@adros Holy **** wat een gave plaat onlangs ook naar de Dolomieten geweest, toch wel een van mijn favoriete berg gebieden van europa hoor!

Dit is een drone shot die ik deze zomer bij de dolomieten maakte :)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7776/30300879736_94d55e4249_c.jpgSweet Austrian morning sunrise by Thomas Bartelds, on Flickr

[ Voor 18% gewijzigd door TQAirstrike op 08-12-2016 00:08 ]

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@TQAirstrike: Mooi standpunt en toffe kleuren in de lucht. Je plaat is alleen wel scheef ;) (afgaand op de rivier)

@adros: Mooi landschapje met gaaf standpunt. Ook ik vind de voorgrond voor het mooie iets te donker...

@MattiB: Nette plaat, fijne kleurtonen. Twijfel alleen een beetje over dat er rechts van de reling een klein 'open' stukje zit naar de rand van de foto toe.

@Walker78: Die tweede is nice, lekkere kleuren en diepte.

@Mavi86: Mooie kleurtjes en sfeervol. Kon je niet effe een schepnetje door de vijver halen zodat we een volledige reflectie hadden ;)

@Luuk84: Mooi landschap met goede compo. Ik vind alleen het water niet fijn kijken doordat je er én een reflectie ziet, én je kan de bodem zien. hierdoor oogt het water nogal druk/chaotisch.

Van mij ook weer eens eentje, nog even nagenieten van de herfst:

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/1/774/31365204522_b6c4034cfc_c.jpgRed bridge @ Unesco site Nikko by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Lekkere herfstplaat en mooie compo zo met die brug. Erg netjes!

@TQAirstrike, ook netjes. Voorgrond misschien tikje aan de donkere kant.

[ Voor 37% gewijzigd door Mavi86 op 12-12-2016 10:42 ]

www.mariovisser.com

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mavi86
Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/1/454/31622385716_b4045374a8_c.jpgFrozen by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 09:27
Wow wat een mooie foto met erg lekkere kleuren!

Twee dingen die mij opvallen:
- Van de onderkant had ik persoonlijk iets meer weg gecropt (het donkere gedeelte)
- De vignettering vind ik persoonlijk iets te zwaar

Hoe laat heb je op moeten staan voor deze foto en hoe laat is hij ongeveer genomen?

• Mavi86
Bedankt :)
Stukje van de onderkant croppen ga ik misschien nog wel even proberen. zat er zelf ook een beetje over te twijfelen.
Zo vroeg was het niet overigens. De zon komt pas laat op deze dagen. Het is een kwartiertje van mijn huis dus volgens mij ben ik rond 7 weggereden en is de foto rond 7:45 gemaakt :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattiB
Hele gave plaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adros
@mavi86: geweldige foto! Niks meer aan doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MattiB
Toen het hier nog niet zo koud en donker was

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/361/31312458800_a0a69414e7_c.jpgNuuksio by MattiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Mooie hoe dat warme zonlicht je foto in schijnt.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Prachtige foto MattiB.

Hier twee foto's van mij genomen tijdens mijn vakantie in Bali.
Afbeeldingslocatie: http://fabje.eu/DSC_0112k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fabje.eu/DSC_0688k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@FabiandJ,

Die eerste vind ik kwa onderwerp en compositie wel goed. Alleen de groente tint / toning vind ik afbreuk doen.

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Mavi86 schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:40:
@FabiandJ,

Die eerste vind ik kwa onderwerp en compositie wel goed. Alleen de groente tint / toning vind ik afbreuk doen.
Welke kant met betrekking tot kleur/toning zou die dan op moeten? Zo'n held in foto bewerking ben ik nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met wat bewerk je je foto's? Je kan de verzadiging, levendigheid of helderheid wat naar beneden halen als in Lightroom werkt. Ik vind de eerste foto wel mooi maar te groen op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:49:
Met wat bewerk je je foto's? Je kan de verzadiging, levendigheid of helderheid wat naar beneden halen als in Lightroom werkt. Ik vind de eerste foto wel mooi maar te groen op de voorgrond.
Ik laad de raw file in met Photoshop en bewerk daar de foto in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker daar kan je dat prima aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:49:
Zeker daar kan je dat prima aanpassen.
Zoiets als dit? De raw file staat hier mocht iemand van jullie los willen gaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/DSC_01121k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gooi hem hier in het topic: Bewerk hier elkaars foto

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2016 23:36 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Wat voor monitor bewerk je op? Er zit op beide foto's een zware groen zweem.

Ik heb ook al even lopen sleutelen, maar op basis van je jpgs krijg ik m niet lekker.

Verwijderd

Het RAW bestand is te downloaden via de link in zijn post hierboven.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Prima, in dat topic heb ik nu een witbalans op PS automatisch gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Heerlijke kleur. Koude ochtend spat er vanaf! Ik baal ervan dat ik die ochtenden geen tijd heb genomen om foto's te maken en me worstelde door de spits. Dank voor deze schitterende reminder om dat volgende keer wel te doen. (bovendien woon ik te ver van een leuk bos/heide gebied, zou dan een polder/molen foto worden ;) )
FabiandJ schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:23:
Hier twee foto's van mij genomen tijdens mijn vakantie in Bali.
We hebben al gediscussieerd over de groenigheid. Echter, als je nog een extra stap zet in de nabewerking kan ik er best inkomen dat je een sfeer probeert te creëren van een vergeelde (vergroende) foto, zoals je hem vroeger in die streken maakte. Zoals je die terugvind op de ansichtkaarten die al 30 jaar in zo'n stalletje staan.
MattiB schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:54:
Leuke zonnestraaltjes in een bos. Helaas mist voor mij de speciale wauw factor.
marceltuit schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 09:38:
Van mij ook weer eens eentje, nog even nagenieten van de herfst:
Leuk herfsttafereel. Ook hier zou ik hem vanwege de missende wauw factor niet zomaar aan de muur hangen.
TQAirstrike schreef op donderdag 8 december 2016 @ 00:08:
Dit is een drone shot die ik deze zomer bij de dolomieten maakte :)
Hmm... met iets crop op onderkant (huizen eraf), kleine shadow lift op de rest van de voorgrond en een minieme 'levendigheid' op de lucht vermoed ik dat ik hem nog mooier vind :)
adros schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:35:
Eentje van mij van laatst in de Dolomieten
Uiteraard een Adros plaat... schitterend. Met aandacht gemaakt en met de juiste energie nabewerkt.

Leuk artikel ook over je in Shutr. ( gratis voor iedereen te lezen hier: http://cadeau.shutr.photo/ )

Ok, dan van mij een bijdrage uit deze nazomer. Langs de Linge bij Leerdam.

Afbeeldingslocatie: http://www.getiem.nl/wp-content/uploads/2016/12/27-augustus-Linge-Onweer-Spijk-zonsondergang_IMG_4688.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.getiem.nl/wp-content/uploads/2016/12/27-augustus-Linge-Onweer-Spijk-zonsondergang_IMG_4785-500x335.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Get!em op 11-01-2017 15:42 . Reden: afbeelding vervangen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
De tweede vind ik echt top. Kleur van de lucht en de bliksemschichten die uit 1 "bron" lijken te komen.

Muggenzifterij: Alleen de handtekening vind ik echt storend in de foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker78
PdeBie schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:23:
Muggenzifterij: Alleen de handtekening vind ik echt storend in de foto
Vind ik helemaal geen muggenzifterij: ook al zijn het mooie foto's, die handtekeningen zijn gewoon storend: als zoiets dan toch om wat voor reden moet, doe het dan wat smaakvoller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 20:57
Inderdaad. Het watermerk/handtekening is storend. Het is altijd een persoonlijke keuze maar ik zou deze link er wel graag bij willen plaatsen qua reflectie: https://500px.com/search?...ype=photos&sort=relevance Het zijn mooie foto's maar er zijn nog zoveel andere mooie foto's te vinden. Dit betekend niet dat ik niet vind dat je je foto's mag beschermen met een watermerk maar voor mij maakte dit het makkelijker om mijn eigen foto's in een ander perspectief te zien. Ik ken ook mensen die er achter komen dat foto's vele malen onrechtmatig gebruikt zijn, maar die zitten dan ook nog wel een paar levels boven die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sorry voor de discussie daar weer over, ik weet dat het gevoelig ligt en ben er zelf ook nog steeds de voors en tegens aan het afwegen en heb tot nog toe steeds besloten dat ik het laat. Hoofdreden voor mij is nog steeds dat mijn foto's vanwege de indeling op mijn site nog steeds regelmatig zonder te vragen gebruikt, gelinkt zijn/worden door (on)professionele partijen, waaronder toch geen onbekende reissites met vliegaanbiedingen. Als ik ze er op aanspreek, dan verwijderen ze ze wel, dus geen probleem. Maar met deze handtekening, hoe lelijk ook, zijn ze makkelijker te herkennen, of voor de kijkers, zien ze de bron (omdat de gebruikende site deze niet benoemd). Het is voor mij een hobby, en ik hoef er niet aan te verdienen. Maar dat betekent niet dat een ander daar wel gratis aan mag verdienen. Ik ben ook overtuigd dat er vele andere mooie(re) foto's zijn die her en mis bruikt worden.
Mijn conclusie na deze discussie: het blijft, maar ga wel kijken of het netter kan. (dank walker78 )

Qua perspectief: de gelinkte collectie internationale onweersfoto's zijn inderdaad indrukwekkend en daartussen zijn ze één van de vele. Binnen Nederland is het perspectief anders, zeker in de single exposure (veel onweersfoto's met meerdere lightnings zijn gestackt) https://500px.com/search?...ype=photos&sort=relevance (dan zijn de opvallende van Bas, Gijs, Rick en Albert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
@Get!em: Nice, als ik de kans krijg probeer ik de bliksem ook altijd te fotograferen. Zijn het single (lange) exposures of een stack? Die tweede vind ik toffer dan de eerste, zit iets meer diepte in. Wel leuk dat je die regendump ziet op de eerste. En ik zou ze zelf nog iets wijder gekaderd willen zien, met die reflectie in het water.. maar dat is altijd lastig te voorspellen met onweer.

---

Vanmorgen was het mistig, en deze minimale foto gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/1/326/31805630102_9f4e251606_c.jpgPoles by René Gesink, on Flickr

De grap is dat ondanks het minimale/kalme karakter van de foto, dit gewoon op de kade achter het Centraal Station in Amsterdam is. Als ik 10 seconden later was met afdrukken vaarde er een veerpont mijn kader in :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Het is single exposure, 4 seconden, gefotografeerd met Canon 10-22 (crop) op 10mm. Wijder kon dus niet. Praktisch was dat ook niet, want dan had ik of auto's op de dijk of de langsvarende bootjes waar ik rekening mee moest houden. Bij beide zijn de golven van de bootjes gelukkig net weg. Ik heb 200km rond gereden (Rotterdam, Breda, Gorinchem, Deil, Leerdam, Rotterdam) om de bui-initiatie op te zoeken, daarna te zien groeien en vervolgens op te vangen op een goede locatie voor foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
@Chiron, mooie plaat. En je denkt idd eerder aan een stukje Noordzee oid dan aan centrum Amsterdam :) Een long exposure had hier natuurlijk helemaal mooi geweest.

Van mij een stukje van de Golf van Finland in de vroege ochtend bij windkracht veel :)

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/1/652/31176737983_72615994a7_c.jpgRough Seas by MattiB, on Flickr

Ben niet helemaal zeker over de kleuren, met name de lucht is lastig. Ook door de vignetering van de filter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xx

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
@Tuintje: Mooi die verticale plaat, goeie dieptewerking door de heiigheid en de subtiele kleurentonen daarin.

---

En om je vraag te beantwoorden, op dezelfde plek heb ik nog een foto gemaakt, met de camera iets meer naar rechts; Iets lichtere exposure, deze vond ikdoor die kade rechts iets minder 'clean' dan de vorige:

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/1/633/31287442143_9c18151ca7_c.jpgPoles pt.2 by René Gesink, on Flickr

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 21:26:
...
Pentax K-5II s
PENTAX-DA 50mm F1.8
ƒ/11.0
1/90
ISO 800

[afbeelding]Zonnestralen in het bos 2 by Remco van der Tuin, on Flickr
Stond deze niet eerst in een ander topic? Geloof dat ik hier op GoT al gezegd had dat ik 'm mooi vond :+
Je eerste versie is inderdaad mooier! Hij is wel iets dynamischer met die paal rechts in beeld, maar dan zou je die kade nog wel moeten shoppen om 'm rustiger te maken of zo. Die meeuw op de paal maakt 'm wat speels :) Qua toning had 'ie misschien iets koeler gemogen om het op die manier meer bij de mistsfeer te betrekken.

Eentje van mij van vorige week:
[url="[img=800,533]https://dl.dropboxusercontent.com/u/2597817/Tweakers/Testcases/Lapland/HD/20161228-IMG_3671.jpg[/img]"]Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2597817/Tweakers/Testcases/Lapland/SD/20161228-IMG_3671.jpg Klik voor groter[/url]

[ Voor 6% gewijzigd door tobiasvs op 04-01-2017 16:57 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tobiasvs
Dat stond hij ook. Maar je mag niet crossposten. Maar hier wordt amper gereageerd en in het solo topic wel. Dus ik dacht ik post hem daar ook :) Je 'klik voor groter' doet het niet bij mij. Enerzijds vind ik je foto iets te koel anderzijds vind ik hem ook mooi. Het is wel een volle plaat, maar of dat een nadeel is ben ik nog niet over uit :)

@Chiron
De eerste is dan mooier. Ik vind het wel leuk zo met die mist en dan het spookachtige. Creëert een leuke sfeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 23:04

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Mooie platen weer hier!

@FabiandJ: Mooie plaat maar hij is nog steeds wat groen. De tint slider (en evt temp) nog iets verder verschuiven?

@Get!em: Doe mijn maar nummer twee. Super. Dat de bliksem er helemaal op staat is erg mooi en de blauwe kleur maakt het helemaal af.

@Chiron: lekkere sfeer. Vind het onderwerp alleen wat te ver weg staan en had wel iets groter in beeld gemogen.

@MattiB: Zeer fraai. Kleur is prima en hij heeft wel wat fignet maar vind het niet erg storend. En je zou het in LR nog wat kunnen wegwerken.

@Tuintje: prima lichtstralen en mooie foto. Rechter kant van de voorgrond vind ik beetje druk terwijl de rest van de foto mooie kalmte uitstraalt.

@Chiron (2): Deze is al stuk mooier inderdaad. Nu nog long exposure :)

@Tobiasvs. Leuke plaat maar ik weet niet zo goed waar ik moet kijken. Hij mist een focus punt dat je de foto in trekt.

Genoeg geklets. Ook even een plaatje van mij.

Sinds enige tijd aan het experimenteren met ND filters en long exposures. Dit is 1 van mijn eerste serieuze pogingen (yep, had wat geluk) en ben er erg blij mee. Schuim rechts onderin had ik er liever niet op gehad maar daar viel niet zo veel aan te doen.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5557/31205677770_d6e9837115_z_d.jpg

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@tobiasvs: Je "Klik voor groter" link doet het niet... 'address not valid'. (iets van een dropboxlink naar lapland oid).

De kleurstelling is erg apart moet ik zeggen. Wellicht door de locatie en/of het tijdstip (?) of een kwestie van de WB/PP niet helemaal in orde?
En die wat kalige sneeuwplek komt nogal uitgebeten over. In de nabewerking is er vast nog wel iets (heel) anders van te maken. >:)

@sys64738: aparte foto. Je zou niet zeggen dat het in IJmuiden is. :) En dat schuim rechtsvoor, en in mindere mate linksvoor, is toch niet storend? Indien je het per se weg wilt hebben, valt het uiteraard best weg te clonen en/of met content-aware-fill automagisch weg te toveren.

Nog een dosis groen van mijn kant:
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/2/1523/24126550234_18fddb9fee_c.jpg
Langtauferview2 by Erik Haak, on Flickr
Zo goed als het kon, destijds met de Nikon D200 in 2007, geprobeerd de uitgelichte plek in het bos vast te leggen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem wel mooi, maar vraag me af of hij niet té groen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
@ehtweak: ik vind dat groen op zich heel mooi, maar die berg op de achtergrond is een beetje teveel een teaser. Ik wil graag meer van die berg zien, want hij eist mijn aandacht op.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Tuintje: té groen? Ik snap wat je bedoelt. De Nikon D200 kon destijds lang niet zo goed heftige contrasten vastleggen, als later de D700, of nog beter de D800, dat wel kon.
M.a.w. het dynamisch bereik liet in dit soort landschappen ernstig te wensen over.
Ja, het is daar idd heel erg groen.
BTW: het maakt ook fors verschil (zeker met 'heftige' kleuren zoals hier) met welke browser je de foto bekijkt.
Bekijk ik mijn eigen foto, op Flickr, via IE, dan komt het TE verzadigd over. Bekijk ik 'm met FF (die als enige het monitor kleurenprofiel respecteert, dan komt deze foto veel natuurlijker over)
(en ja, mijn beide wide-gamut schermen zijn correct gecalibreerd) ;)

@Universal Creations: Dat het stukje berg überhaupt nog zichtbaar is, is mooi meegenomen. >:) De opnames die ik daar toen maakte zijn zonder uitzondering zwaar uitgebeten qua lucht/sneeuwpartijen. Het dynamisch bereik van de D200 kon daar gewoon niet aan tippen. Als ik de belichting zodanig terugschroefde, zodat de bergen enigszins zichtbaar werden, dan verdween het bos (aka het heftige groen alhier) in de donkerte... :-(
M.a.w. de rest van de bergen/lucht op de achtergrond heb ik bewust niet in het vizier genomen. Het is zelfs zo erg dat een stuk besneeuwde top niet te onderscheiden is van de bewolkte achtergrond; m.a.w. dat vloeit helemaal in elkaar over. Ongeacht hoe ik de exposure en/of highlights ook manipuleer. :|

Een paar jaar later ben ik in diezelfde omgeving terug geweest met zowel de D700, alsmede een D800E. En die DSLRs hebben er veel minder problemen mee. :Y
Universal Creations schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:44:
@ehtweak:... maar die berg op de achtergrond is een beetje teveel een teaser. Ik wil graag meer van die berg zien, want hij eist mijn aandacht op.
M.a.w. ik wilde ook meer van die berg zien! Maar wat mijn ogen zagen, vertikte de camera om vast te leggen!
Meer van die omgeving is alhier te zien:
https://www.flickr.com/ph...albums/72157656250294114#

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 10-01-2017 09:30 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Dit is een typisch gevalletje pano-tje schieten.

Ik scrol me gek maar ik zie de top van die berg niet! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@ehtweak: sluit me aan bij voorganger. Mijn eerste gedachte was ook: Ik wil meer van die berg zien! Je had hem van mij wel in portrait mogen schieten. Alles rechts van die boom in het midden is niet zo spannend en dan had je de berg er wel op kunnen zetten. Of inderdaad gewoon verticale pano schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Barrycade, @sys64738: dank voor jullie reacties.
Dit is een pano, maar dan wel horizontaal (individuele opnames in portrait mode). Juist het (minder interessante?) gedeelte rechts zorgt ervoor dat het uitgelichte stuk meer opvalt imho.

Enne, hebben jullie mijn uitleg wel gelezen waarom die berg er niet op staat? >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:04:
@Barrycade, @sys64738: dank voor jullie reacties.
Dit is een pano, maar dan wel horizontaal (individuele opnames in portrait mode). Juist het (minder interessante?) gedeelte rechts zorgt ervoor dat het uitgelichte stuk meer opvalt imho.

Enne, hebben jullie mijn uitleg wel gelezen waarom die berg er niet op staat? >:)
Ik had hem denk ik dan alsnog liever gezien met uitgebeten berg, het bos staat er mooi op maar de compositie nekt 'em hier.
MattiB schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:54:

[afbeelding]Nuuksio by MattiB
Ik weet niet of je bekend bent met de game 'The Witcher 3' maar dit had zo een screenshot kunnen zijn, hele fijne sfeer in je plaat!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Dan was er altijd nog mergen van belichtingen geweest als optie.
Maar nu krijg je dus een bak commentaar :p

Maar als je later er nog een keer bent geweest met een camera met meer dynamisch bereik: show me the money ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:19:
[...]

Ik had hem denk ik dan alsnog liever gezien met uitgebeten berg, het bos staat er mooi op maar de compositie nekt 'em hier.
Nee hoor...liever niet >:) dan zou die uitgebleekte berg-met-sneeuw-en-fletse-wolkenpartijen weer afgekraakt worden... ;)
Barrycade schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:22:
Dan was er altijd nog mergen van belichtingen geweest als optie.
Nu wel, toen niet. :+
Tien jaar geleden had ik nog niet de fotografische vaardigheden en ervaringen die ik nu wel heb. Was al blij dat ik individuele opnames maakte met het doel die later aan elkaar te 'plakken'. ;)
Maar nu krijg je dus een bak commentaar :p
Ja, en? Da's toch ook de bedoeling alhier? Dat we er wat van opsteken. Dat je beseft; he, daar moet ik de volgende keer aan denken, of zus en zo was ik vergeten, dus als ik nog een keer zo'n situatie tegenkom, dan weet ik hoe en wat, etc.
En dan nog vergeet ik dat wel eens, als je weer heftig bezweet en hijgend net naar een drieduizender bent gelopen... :) Met een rugzak vol met (foto)gear die je van plan was allemaal te gebruiken...
Maar als je later er nog een keer bent geweest met een camera met meer dynamisch bereik: show me the money ;)
Zie de diverse albums op Flickr van yours truly. En zie de verschillen tussen b.v. alpine panorama's van zoveel jaar geleden versus de recentere... Vaak heb ik bij oudere pano projecten veel wolkenpartijen moeten clonen/transplanteren om uitgebeten plekken te maskeren. Anno nu is dat, dankzij de verbeterde DR van de D800E, een stuk minder nodig.

En op precies diezelfde plek ben ik (nog) niet terug geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 10-01-2017 13:02 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Rustig, rustig, zie de emoticons ;)

Maar on a serious note: ondertussen hebt je redelijke ervaring dus waarom niet een stukje zelfreflectie en deze foto niet posten?

Ik herken dat ook wel hoor. Ik heb foto's van locaties in Oostenrijk die ik op 2 verschillende vakanties heb gemaakt en je ziet duidelijk dat ik de 2e serie van de 1e serie geleerd heb. Maar dan post ik liever niet de 1e serie omdat ik weet wat er beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:57:
[...]

Nee hoor...liever niet >:) dan zou die uitgebleekte berg-met-sneeuw-en-fletse-wolkenpartijen weer afgekraakt worden... ;)
Dan had ik hem helemaal niet gepost, zo te lezen heb je ondertussen beter materiaal in je portfolio zitten :9
Daarnaast weet je zelf precies uit te leggen hoe en waarom deze foto geworden is zoals 'ie is, hier posten om er van te leren hoeft dus ook niet. (en dat bedoel ik positief!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavi86
@MattiB, gave plaat. compostie is prima. erg nice
@Tuintje, mooi hoe het licht het bos in schijnt.
@Chiron nice met die mist. lekkere sfeerplaat.
@tobiasvs, groter kijken lukt helaas niet. vind hem wel gaaf. Mooie die verschillende lagen bomen. Misschien zou ik zelf een tikkie contrast of wat dodge en burn toevoegen om die lagen er nog wat meer uit te laten komen. maar top hoor!
@sys64738, heerlijke LE plaat. het schuim vind ik totaal niet storend :)
@ehtweak, jammer dat de berg er niet op is gekomen maar ik snap je overweging. Verder vind ik het een heerlijke foto.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/397/32224912616_5206eff446_c.jpgfelled tree by Mario Visser, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
@Ehtweak, ben het eens met UC dat ik graag wat meer zou willen zien van de hele scene. Begrijp natuurlijk dat je toen tegen beperkingen van je camera aanliep.

@Mavi, mooi koud en grauw. Prima sfeertje :)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/766/31647961866_1e29006495_c.jpg20161119 Lauttasaari-7 by MattiB, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

Deathchant

Don't intend. Do!

Matti, wederom een mooie foto, maar stiekem wel een beetje van hetzelfde als de vorige (uit ander topic ;))

[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 13-01-2017 17:24 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
Deathchant schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 17:23:
Matti, wederom een mooie foto, maar stiekem wel een beetje van hetzelfde als de vorige (uit ander topic ;))
Heb je stiekem wel gelijk in (is ook stiekem bijna dezelfde locatie) ;) Maar vond deze ook wel geslaagd :*) Laatste tijd veel seascapes gedaan door het matige weer hier, tis weer tijd voor iets anders wel.

[ Voor 4% gewijzigd door MattiB op 13-01-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Laatst online: 16:39

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

@MattiB pracht plaat! Die golf die er net aan komt geeft alleen een effect net alsof er in geknipt is, beetje surrealistisch :)

Ik heb na een lange stilte ook weer eens een plaatje: :P
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/326/32022513931_4df953dee2_c.jpg_MG_9317 by Robin van der Molen, on Flickr

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:34
Mavi86: Interessante foto, weer eens wat anders dan de standaard bosfoto :) Voor mijn gevoel zit er net wat te veel magenta/paarsachtigs in de voorgrond.

MattiB: Vrijwel perfecte foto, weinig aan op te merken. Eventueel dat de lucht wolkenloos is. En wat Deathchant zegt dacht ik ook al: je post wel heel veel van dezelfde soort seascapes. Probeer je inspiratie te stimuleren! ;)

Mortum: Lekker warm sfeertje! Prima compositie ook. Volgens mij heb je nogal hevige tone mapping toegepast? De belichting klopt niet naar mijn mening. De middelste boomstam is enorm licht van de zichtbare kant, terwijl 'ie aan die kant helemaal niet verlicht wordt door de zon, maar juist aan de andere kant. Vind het nogal onnatuurlijk ogen. Bovendien ziet de lucht er heel raar oranje/roodachtig uit?

Ik had zelf het weekend gereserveerd voor fotografie, in de hoop dat er sneeuw zou vallen. Dat bleek te optimistisch, maar ben toch een rondje gaan maken vlak voor zonsondergang. Het licht viel uiteindelijk tegen, dus heb ik er maar een flinke zwart-wit conversie van gemaakt. Ik twijfel nog een beetje of het wat is.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/747/32329638205_365bc17b81_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Laatst online: 16:39

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Evano schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:06:

Mortum: Lekker warm sfeertje! Prima compositie ook. Volgens mij heb je nogal hevige tone mapping toegepast? De belichting klopt niet naar mijn mening. De middelste boomstam is enorm licht van de zichtbare kant, terwijl 'ie aan die kant helemaal niet verlicht wordt door de zon, maar juist aan de andere kant. Vind het nogal onnatuurlijk ogen. Bovendien ziet de lucht er heel raar oranje/roodachtig uit?
Ehh ja.. ik kwam er nu ook achter dat mijn beeld niet gekalibreerd was 8)7

Die boom in het midden was toevallig 1 die een stuk lichter was van kleur, maar de schaduwen zijn ook redelijk opgetrokken, dus ik ben het wel eens dat het wat apart toont.

Thanks voor je Feedback! :D
Ik had zelf het weekend gereserveerd voor fotografie, in de hoop dat er sneeuw zou vallen. Dat bleek te optimistisch, maar ben toch een rondje gaan maken vlak voor zonsondergang. Het licht viel uiteindelijk tegen, dus heb ik er maar een flinke zwart-wit conversie van gemaakt. Ik twijfel nog een beetje of het wat is.

[afbeelding]
Persoonlijk zou ik deze in 5x2 uitsnijden met de horizon op 1/3e van de bodem (dus 2/3 van die lucht O+ ), veel van het grond vooraan vind ik zelf niet echt mijn interesse wekken, tot je bijna bij de horizon ben :)

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Mavi86: Arme boom ;-) Mooie sfeer maar ik vind de gevelde boom iets te druk. Denk trouwens dat deze zich uitstekend leent voor zwart/wit

@MattiB: Nice. Al vond ik die vorige mooier. Niks mis met meerdere platen op zelfde locatie schieten (maak ik me ook vaak schuldig aan) maar let wel op voldoende variatie.

@Mortum: Deze vind ik iets te veel bewerkt. Het is inderdaad net of de zon de boom belicht maar dat kan niet want de zon staat achter de boom. En links bovenin heb je geprobeert de highlights beetje in te dammen denk ik. Dat ziet er in ieder geval beetje onnatuurlijk uit.

@Evano: yep. Landschapsfotografie kan behoorlijk demotiverend zijn. Je gaat weg met de mooiste luchten en aangekomen op de plek waar het moet gebeuren is de lucht egaal grijs.... Maar goed. Dat is juist ook de mooie uitdaging van landschappen. Vind dat je nog mooie plaat hebt weten te maken hoor. Zwart-wit geeft prima sfeer hier. Alleen mis ik wel een echt onderwerp op deze foto.

Natuurlijk ook nog even plaatje mijner zijds. Was weer perfecte dag gister om er lekker op uit te trekken met de camera. Mijn auto moest naar de garage maar die ligt vlak naast de duinen. Nee hoor, ik vind het niet erg om 3 uur te moeten wachten ;-) Vorst op ge grond, mist tussen de bomen en een opkomend zonnetje: soms is fotograferen wel makkelijk! Deze twee bomen stonden geisoleerd van de rest in het net doorgebroken zonnetje. Omgezet naar zwart wit omdat het contrast tussen de lichtstralen en de bomen er dan beter uit komt. Vinden jullie het wat?

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/384/31627007213_56faa28622_z_d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
Mooie plaat zo, toch ben ik benieuwd naar de kleur versie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@sys64738: ik zou wel ff je sensor (laten) cleanen, want ik zie een paar grote ronde vlekken. En dat al bij f/8... :/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@MattiB: Kan die binnenkort ook wel even posten hoor. Kleuren zijn echt niet spectaculair.

@ehtweak: Had ze al gezien. Niet zo best inderdaad. Maar nog vreemder is dat zwarte stipje er net onder. Vogel? En het is geschoten met M43 he, dus die dots zie je daarom ook al bij grotere diafragmas (correct me if I'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
@mavi86: mooi sfeertje, heeft wel wat.
@MattiB: Niet verkeerd maar als ik er zo naar kijk had je misschien een betere compositie kunnen maken met de stenen op een 'betere' plek op de voorgrond. De stenen zijn voor mij nu wat 'rommelig' Ook zit de sluitertijd er nu net tussen in'. Een hele lange sluitertijd van enkele minuten had misschien mooi geweest met de lucht en heel strak water. Je hebt nu een korte sluitertijd gebruikt waarbij je de structuur van het water vrij goed. Dat vind ik vaak mooi, maar iets zegt me dat je een beter moment had kunnen pakken. Als het water op de voorgrond net terug stroomt, dan krijg je vaak een mooier effect.
@Mortum: Mooi licht. Foto kijkt vrij lekker. Overbelichte highlights wel iets te ver terug gedrukt. Zie je vooral links boven. Had wat mij betreft niet gehoeven.
@Evano: Zwartwit landschappen zijn vaak tricky. Het kan heel mooi uitpakken. De voorgrond met die curve vind ik vrij aardig. Echter weet ik verder niet echt waar ik naar moet kijken. Er zitten niet echt duidelijke lijnen in de compositie en er is ook niet echt een onderwerp wat de aandacht trekt.
@sys64738: Deze zwartwit plaat vind ik dan wel weer wat hebben. Het licht is mooi en subtiel en er zijn duidelijke lagen. Prima foto wat mij betreft. Wel even de sensor vlekjes weg poetsen :)

Hebben jullie nog veel foto's gemaakt van de rijp van afgelopen week? Het was op sommige dagen echt prachtig. Normaal ben ik altijd fan van veel kleur in mijn foto's, dus nu eens totaal wat anders :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZFdZhdH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

adros schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:36:

Hebben jullie nog veel foto's gemaakt van de rijp van afgelopen week?
Heb je deze gemist dan? >:)
ehtweak in "[Verzamel] Winterfoto's"

Micro landschap op een verdorde plant:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/719/32280711861_33c18ce516_c.jpg
Cold201703 by Erik Haak, on Flickr
adros schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:36:
Het was op sommige dagen echt prachtig. Normaal ben ik altijd fan van veel kleur in mijn foto's, dus nu eens totaal wat anders :)

[afbeelding]
Mooie slinger door het verijsde landschap! Nu nog wat (digitale) mist erbij en het sprookjesbos is compleet. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@Adros: mooie plaat. Goede compositie met dat pad en lekker winters. Persoonlijk zou ik misschien voor iets meer contrast gaan maar das puur kwestie van smaak.

@ehtweak: Leuke plaat. Ook lekker winters. Oh en hier is de kleurenversie van mijn boompjes (told you: zwart wit is ie mooier)

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/567/32085238750_efae314c9a_z_d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
sys64738 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:47:
@Adros: mooie plaat. Goede compositie met dat pad en lekker winters. Persoonlijk zou ik misschien voor iets meer contrast gaan maar das puur kwestie van smaak.

@ehtweak: Leuke plaat. Ook lekker winters. Oh en hier is de kleurenversie van mijn boompjes (told you: zwart wit is ie mooier)

[afbeelding]
Ik vind hem mooier in kleur.
Pagina: 1 ... 32 ... 45 Laatste

Let op:
Ook hier mag je reageren op je voorganger :) Dat houdt het topic waardevol voor iedereen. Denk daarbij aan het verkleinen van je foto's!