@Tuintje:
té groen? Ik snap wat je bedoelt. De Nikon D200 kon destijds lang niet zo goed heftige contrasten vastleggen, als later de D700, of nog beter de D800, dat wel kon.
M.a.w. het dynamisch bereik liet in dit soort landschappen ernstig te wensen over.
Ja, het is daar idd heel erg groen.
BTW: het maakt ook fors verschil (zeker met 'heftige' kleuren zoals hier) met welke browser je de foto bekijkt.
Bekijk ik mijn eigen foto, op Flickr, via IE, dan komt het TE verzadigd over. Bekijk ik 'm met FF (die als enige het monitor kleurenprofiel respecteert, dan komt deze foto veel natuurlijker over)
(en ja, mijn beide wide-gamut schermen zijn correct gecalibreerd)
@Universal Creations: Dat het stukje berg überhaupt nog zichtbaar is, is mooi meegenomen.

De opnames die ik daar toen maakte zijn zonder uitzondering zwaar uitgebeten qua lucht/sneeuwpartijen. Het dynamisch bereik van de D200 kon daar gewoon niet aan tippen. Als ik de belichting zodanig terugschroefde, zodat de bergen enigszins zichtbaar werden, dan verdween het bos (aka het heftige groen alhier) in de donkerte...
M.a.w. de rest van de bergen/lucht op de achtergrond heb ik bewust
niet in het vizier genomen. Het is zelfs zo erg dat een stuk besneeuwde top niet te onderscheiden is van de bewolkte achtergrond; m.a.w. dat vloeit helemaal in elkaar over. Ongeacht hoe ik de exposure en/of highlights ook manipuleer.
Een paar jaar later ben ik in diezelfde omgeving terug geweest met zowel de D700, alsmede een D800E. En die DSLRs hebben er veel minder problemen mee.

M.a.w. ik wilde ook meer van die berg zien! Maar wat mijn ogen zagen, vertikte de camera om vast te leggen!
Meer van die omgeving is alhier te zien:
https://www.flickr.com/ph...albums/72157656250294114#
[
Voor 13% gewijzigd door
ehtweak op 10-01-2017 09:30
]